Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

• 3_s
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 20:16
En waar je permanente stroom gaat halen.
Geen idee of die extra usb onder stroom blijft, of dat die uitgeschakeld wordt met de auto.

Zelf wil ik nog een 'sigarettenaansteker' laten bijplaatsen voor de achterbank (handig om iPads van de kinderen aan te sluiten).
Daarnaast misschien nog een extra in het koffer voor EVNotify.

Iemand zoiets al laten doen?

• Wackerstamfer
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:42
Electrons schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:56:
[...]

En nog even de inschatting hoeveel data er mee gemoeid is op maandbasis want dat bepaald de keuze voor het sim abonnement weer.
Ik dacht dat live services makkelijk binnen 100 MB/maand blijft. EVnotify zal ook wel niet een hele grote data slurper zijn gok ik zo.
3_s schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:58:
En waar je permanente stroom gaat halen.
Geen idee of die extra usb onder stroom blijft, of dat die uitgeschakeld wordt met de auto.

Zelf wil ik nog een 'sigarettenaansteker' laten bijplaatsen voor de achterbank (handig om iPads van de kinderen aan te sluiten).
Daarnaast misschien nog een extra in het koffer voor EVNotify.

Iemand zoiets al laten doen?
Wellicht net als stroom voor een dascam via het zekeringen paneel ?

Verwacht: Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Bedenk wel dat die wifi van buitenaf zichtbaar is, en dat je auto daarmee de aandacht op zichzelf vestigt voor inbraak. Seen that in Utrecht paar weken geleden waar bij vd Valk extra parkeerplaats alleen auto's waren open gebroken waar een laptop in lag.

Hyundai Kona in bestelling, Hyundai Ioniq electric in bezit

• Wackerstamfer
daemonix schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:13:
Bedenk wel dat die wifi van buitenaf zichtbaar is, en dat je auto daarmee de aandacht op zichzelf vestigt voor inbraak. Seen that in Utrecht paar weken geleden waar bij vd Valk extra parkeerplaats alleen auto's waren open gebroken waar een laptop in lag.
als de wifi alleen aangaat als je de kona zelf aan zet heb je dat weer opgelost :)
Hoe kunnen ze zien dat er een laptop in de kofferbak ligt?

• 3_s
Wackerstamfer schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:20:
[...]
Als die niet helemaal uitstaat (hibernate), is de wifi nog actief en kan je daar op scannen.

• Wackerstamfer
3_s schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:57:
[...]

Als die niet helemaal uitstaat (hibernate), is de wifi nog actief en kan je daar op scannen.
Aha, dat geldt dan vooral voor Macbooks dan waarschijnlijk? Aangezien je die echt bewust helemaal moet afsluiten. Ik zie vaak dat de Macbook van mijn vriendin nog actief is op WiFi maar toch echt al een tijdje in de kast ligt...

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wackerstamfer schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:20:
[...]

als de wifi alleen aangaat als je de kona zelf aan zet heb je dat weer opgelost :)
Ja maar is nu niet juist het idee dat je op afstand wilt kunnen zien wat de laadstatus is?
Wel terechte opmerking van @daemonix hoor, dat is helaas echt de praktijk van het dievengilde..

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 11-02-2019 13:10 (11%)

• IVIaarten
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 00:17
CyBeRSPiN schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:09:
[...]

Ja maar is nu niet juist het idee dat je op afstand wilt kunnen zien wat de laadstatus is?
Daar is de 4G voor, niet de Wifi.

• Tammo2
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 22-02 15:19
zoiets qua internet abbo?
https://www.prepaidsimkaart.net/iot-simkaart

bij mijn mobiele provider (KPN) is t minimaal 5e in de maand

• prettig
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 18:46
Nokia 1 met 10gb kpn pre-paid (mediamarkt): euro 59,- (kun je jaar mee vooruit denk ik)

Weet alleen niet of evnotify die versie van android ondersteund (lichtgewicht versie).

BMW i3 rex, Kona Electric, solar 25.000 Pw

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

IVIaarten schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:11:
[...]

Daar is de 4G voor, niet de Wifi.
Ok, maar de Bluetooth is nog wel actief, weet niet of ze daar nog wat mee doen.

• 3_s
Wackerstamfer schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:00:
[...]

Aha, dat geldt dan vooral voor Macbooks dan waarschijnlijk? Aangezien je die echt bewust helemaal moet afsluiten. Ik zie vaak dat de Macbook van mijn vriendin nog actief is op WiFi maar toch echt al een tijdje in de kast ligt...
Nee, ook Windows.
Bij een collega van mij hebben ze zo ook al het koffer opengebroken.

Iemand al een goede dongle gevonden, die past met het klepje dicht?
Ik lees op EVNotify het volgende:
What should I keep in mind when using EVNotify?

You are interacting with your car. Keep this in mind when you are using EVNotify. Use it on your own risk. I'm not liable for any damage caused by inproper use or cheap OBDII-devices. Furthermore you should not let the dongle plugged in. It can drain the 12V battery of the car.
Dit roept bij mij twee vragen op:
1. EVNotify is toch read only, je kan toch niets aanpassen aan de wagen?
2. Hoe groot is het risico om platte batterij te hebben? Na een dag, een week of een maand?

• Wackerstamfer
3_s schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:44:
[...]

Nee, ook Windows.
Bij een collega van mij hebben ze zo ook al het koffer opengebroken.

Iemand al een goede dongle gevonden, die past met het klepje dicht?
Ik lees op EVNotify het volgende:

[...]

2. Hoe groot is het risico om platte batterij te hebben? Na een dag, een week of een maand?
Het leest inderdaad alleen, denk dat het wel mee valt met hoeveel die dongle aan stroom vreet.
De Kona kan als de 12V laag is deze bijladen met het 64kWh pakket :+

Is het dan echt puur hybernated laptops etc? Ik verbaas me altijd hoe ze zien wat er in een kofferbak ligt. Bij een kennis lag er alleen een adapter in, die was ook de lul...

Wackerstamfer wijzigde deze reactie 11-02-2019 13:49 (11%)

• Tammo2
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 22-02 15:19
Het leest inderdaad alleen, denk dat het wel mee valt met hoeveel die dongle aan stroom vreet.
denk dat het meer gaat om de telefoon die constant aan de stroom ligt gaat, maar als de kona kan bijladen is dat ook geen issue

• 3_s
Wackerstamfer schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:48:
[...]

Is het dan echt puur hybernated laptops etc? Ik verbaas me altijd hoe ze zien wat er in een kofferbak ligt. Bij een kennis lag er alleen een adapter in, die was ook de lul...
Hmm, met 64kWh zal ik wel niet snel in de problemen komen :).
Dan zullen we eens beginnen zoeken naar een goede dongle (en gsm, als de dongle werkt).

Geen idee wat ze allemaal kunnen zien, maar een adapter lijkt me straf. Was misschien gewoon op goed geluk open gebroken?

<edit> Zou dit iets zijn?

3_s wijzigde deze reactie 11-02-2019 14:18 (23%)

• Wackerstamfer
Ook dat gaat alleen werken als je de connector uit zijn houdertje gaat krijgen.
Ik heb zo'n kabeltje besteld:
https://www.aliexpress.co...533&productId=32893541923

En zo'n reader:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27314c4dZ9y1pK

voor dat geld... 8)7

• daemonix
  • Niet online
@3_s Nee, was zeker niet op goed geluk. Bluetooth of Wifi actief.

• 3_s
@Wackerstamfer Is er zo weinig plaats voor een OBD? Enig idee wanneer jij de jouwe hebt, dan kan ik daar op wachten om te kijken of het werkt :+ .
@daemonix Hier spraken ze over een adapter. In mijn verbeelding heeft zoiets geen wifi of bluetooth :) .

• prettig
3_s schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:51:
@Wackerstamfer Is er zo weinig plaats voor een OBD? Enig idee wanneer jij de jouwe hebt, dan kan ik daar op wachten om te kijken of het werkt :+ .
@daemonix Hier spraken ze over een adapter. In mijn verbeelding heeft zoiets geen wifi of bluetooth :) .
Past best, odb stekker losklikken. Dan kan die iets naar achteren, kabeltje erop en klepje dicht (staat ergens op duitse forum).

• FrankTM
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:02
Zag vanmorgen ook voor het eerst twee EV-Kona's rijden hier in de buurt. N374/N34 :)

iRacing Profiel

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-02 00:58

Richh

Zeg maar Richard

FrankTM schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:02:
Zag vanmorgen ook voor het eerst twee EV-Kona's rijden hier in de buurt. N374/N34 :)
Nu pas? Ik loop elke dag voor Leaseplan langs (Almere, WTC) en daar heb ik er al regelmatig een paar gezien :+

Mijn PC

• Daacuso
  • Laatst online: 22:51
Wat een geknoei zeg. Kunnen ze nou niet gewoon die connect app leveren. Dit is echt een gemis voor deze auto.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• daemonix
  • Niet online
Beter geen app dan een onveilige. Ben vast niet populair met die opvatting, maar er is vast een goede reden dat ze in Europa geen app uitbrengen. GDPR anyone? Dataverzamelen anyone?

In ieder geval kan Hyundai nu niet wat wel gemeengoed is bij de rest: het grof verzamelen van mijn (!) data en die te gelde maken.

• ehubers
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17:08
prettig schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:57:
[...]

Past best, odb stekker losklikken. Dan kan die iets naar achteren, kabeltje erop en klepje dicht (staat ergens op duitse forum).
Anders is dit misschien nog een idee?

OBD flat ribbon cable

• prettig
daemonix schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:23:
Beter geen app dan een onveilige. Ben vast niet populair met die opvatting, maar er is vast een goede reden dat ze in Europa geen app uitbrengen. GDPR anyone? Dataverzamelen anyone?

In ieder geval kan Hyundai nu niet wat wel gemeengoed is bij de rest: het grof verzamelen van mijn (!) data en die te gelde maken.
Compleet onzin, is veilig (apps zijn apps..... of die nu met een auto verbind of niet via een cloud).
Wil je het niet: zet je hem uit of beperk je wat kan.

In dit geval is het gewoon compleet achter lopen van Kia/Hyundai in Europa (stelletje dinosaurussen zijn het daar, ga maar eens met ze in conclaaf). USA en Australie kan het gewoon, auto kan het, Kia/Huyndai heeft hier gewoon niks geregeld.

• daemonix
  • Niet online
Ik herhaal: vraag je af waarom. Hint: GDPR.

• prettig
daemonix schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:41:
Lezen dan: je kunt hem UIT zetten.

• daemonix
  • Niet online
Je weet dat het opt-in is, en niet opt-out zoals menigeen (vooral leveranciers) lijkt te denken? Dus niet UIT zetten, maar bewust AAN, met een opsomming van alles waarvoor het gebruikt gaat worden en vooral: doelbinding.

• prettig
daemonix schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:47:
Je weet dat het opt-in is, en niet opt-out zoals menigeen (vooral leveranciers) lijkt te denken? Dus niet UIT zetten, maar bewust AAN, met een opsomming van alles waarvoor het gebruikt gaat worden en vooral: doelbinding.
Weet precies hoe het werkt (runnen aantal e-commerce shops).
Hyundai/Kia EU heeft z'n werk niet gedaan.

Je bent niks verplicht (alleen kun je dan bv. een app niet gebruiken of heel beperkt, gewoon een keuze).
Heb z'n app bij mijn bmw..... ja opnieuw akkoord gaan en dan kun je weer verder, kunt ook nee zeggen (beperkte functies).

prettig wijzigde deze reactie 11-02-2019 15:54 (10%)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

daemonix schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:41:
Onzin, BMW, Volkswagen, Tesla, Nissan, etc etc hebben het ook en hebben zich ook aan de GDPR te houden. Het is niet dat GDPR verbiedt dat er data wordt getransporteerd, er zitten alleen wat meer verantwoordelijkheden aan vast.
Daarnaast is het van de zotte dat de importeurs in Europa blijkbaar allemaal hun eigen plan (moeten) trekken met apps met zelfgemaakte modules. Die andere merken leveren dat allemaal vanuit de fabriek.
Bij de Niro komt er in Duitsland later dit jaar een 'telematics module', waarbij ook de airco/kachel bediend kan worden. De app/module van Kia NL kan dat niet en gaat dat niet kunnen.. :F
Is er elders eigenlijk wel een app voor de Kona of alleen in Nederland niet?

• prettig
CyBeRSPiN schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:57:
[...]

Is er elders eigenlijk wel een app voor de Kona of alleen in Nederland niet?
USA wel en australie ook.

• Daacuso
Nieuw-Zeeland ook volgens mij.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• 3_s
België ook niet :-( .
(mocht daar nog iemand aan twijfelen)

• Daacuso
3_s schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:16:
Dat zou wat zijn ja :')

• NetRipper
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22-02 16:08

NetRipper

Justice Hacker

3_s schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:44:
[...]

EVNotify gebruikt je device misschien wel read-only, maar een ander apparaat dat verbinding maakt met je dongle kan wellicht wel schrijven, afhankelijk van de dongle. En zeker bij een BLE dongle is security vaak niet in orde en kan een ander device ook gewoon connecten.

Github - Tikkie! - NED-Clan

• 3_s
NetRipper schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:18:
[...]

EVNotify gebruikt je device misschien wel read-only, maar een ander apparaat dat verbinding maakt met je dongle kan wellicht wel schrijven, afhankelijk van de dongle. En zeker bij een BLE dongle is security vaak niet in orde en kan een ander device ook gewoon connecten.
En hoe kan ik zien dat een dongle ook kan schrijven?
Deze, bijvoorbeeld.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

3_s schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:29:
[...]

Deze, bijvoorbeeld.
Ja, je kunt daarmee vaak wel sommige foutcodes resetten, zoals het "check engine" lampje (zie ook de beschrijving op die pagina). Maar betwijfel of je er echt schadelijke aanpassingen mee kunt maken.
Er zit ook geen knop op om de bluetooth-pairing mee te starten, dus hoe je voorkomt dat een ander met een eigen apparaat van buitenaf connect weet ik niet. De code om te koppelen zit standaard op 0000 of 1234 en is niet aan te passen. Zolang er al een telefoon connected is zal waarschijnlijk wel niet kunnen.

• NetRipper
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22-02 16:08

NetRipper

Justice Hacker

3_s schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:29:
[...]

Deze, bijvoorbeeld.
Ik ben niet erg bekend met ODBII, maar ik gok dat alle dongles kunnen schrijven (in theorie). Volgens mij stuurt het uberhaupt een commando om de boardcomputer te laten weten welke waarde je wilt uitlezen. Verder zie ik bij jouw link staan:
2. Clear foutcodes en schakel de MIL ("Check Engine" light)
Dus die heeft ook minstens een schrijfactie.

Heb verder geen idee hoeveel schade je kunt doen via ODBII als je slechte intenties zou hebben.

[edit]
Van: https://mechanics.stackexchange.com/a/42683
As communication interfaces, they will never write data to the bus on their own, but they will write whatever they are told to by a connected bluetooth device. Of course, it is possible to mess up the ECU this way, e.g. by trying to flash the wrong firmware, change config data, or whatever the ECU allows to be done via OBDII. But Torque does not know how to do this, and I can't imagine that it's possible to send data saying "kill yourself" accidentally.
Ik zou een dongle met een standaard security methode (zoals een fixed pin of iets waarvan ik niet zeker ben van de security) in ieder geval niet laten zitten terwijl ik er geen actief gebruik van maak.

NetRipper wijzigde deze reactie 11-02-2019 16:51 (30%)

Github - Tikkie! - NED-Clan

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:50
OBDII is een diagnosesysteem. Het is niet bedoeld om de wagen mee te bedienen maar om het mogelijk te maken fouten op te sporen. Daarom ook dat je bijvoorbeeld wel fouten kunt resetten die er gelogd en gerapporteerd worden, maar bediening van bijv. de klimaatcontrole niet mogelijk is. Om dat mogelijk te maken moet je communiceren met de (juiste) CAN bus op het voertuig. Een communicatie die vaak een heel stuk complexer is dan wat je ziet verschijnen op de OBDII bus.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• prettig
Blokker_1999 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 17:08:
OBDII is een diagnosesysteem. Het is niet bedoeld om de wagen mee te bedienen maar om het mogelijk te maken fouten op te sporen. Daarom ook dat je bijvoorbeeld wel fouten kunt resetten die er gelogd en gerapporteerd worden, maar bediening van bijv. de klimaatcontrole niet mogelijk is. Om dat mogelijk te maken moet je communiceren met de (juiste) CAN bus op het voertuig. Een communicatie die vaak een heel stuk complexer is dan wat je ziet verschijnen op de OBDII bus.
Omdat je kunt resetten en bv. nieuwe modules aanmelden of programmeren (BMW): dus kun je schrijven.

• Jhb62
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22:59

Jhb62

Kona 14/06/2019

Ook canada

• prettig
Ik denk dat elke grote markt waar ze komen een app zal hebben muv de EU (echt die hele top in de EU moet op de schop).

Echt... ga mailen of bellen en dan kom je er snel achter wat ik bedoel, je gelooft je oren niet.

• Wackerstamfer
3_s schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:51:
Ze zijn onderweg, geen idee hoe lang het nog duurt. 20 dagen ofzo?

Mijn Kona komt echter pas in Mei :X

• prettig
De forward collision warning werkt prima....... mijn vriendin net (onbedoeld) getest: "zo dat ding remt hard uit zichzelf, hing in de gordel" ..... kortom er zat iemand voor haar vol op de rem en de Kona was sneller (pfff) dan ze zelf was.

• StLucifer
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21-02 16:08
Heeft iemand al enig idee hoeveel data de Live Services van de Kona vragen? De verkoper stuurde me op weg met de melding dat ik het beter niet aan kon zetten omdat het me databundel snel leeg zou trekken.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

StLucifer schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:20:
Heeft iemand al enig idee hoeveel data de Live Services van de Kona vragen? De verkoper stuurde me op weg met de melding dat ik het beter niet aan kon zetten omdat het me databundel snel leeg zou trekken.
Ik schat minder dan 500 KB per uur rijden, heb nu 10 uur gereden met de WiFi hotspot aangekoppeld en zie 5 MB totaal gebruikt (heb verder niks met die hotspot gedaan). Dat is nog inclusief het updaten van een hele rits POI’s, dus wellicht ligt het actuele gebruik nog lager.

• prettig
Bij de meeste auto's moet je ervoor betalen (per maand), nu gratis en wat data.....nog steeds goedkoop.

prettig wijzigde deze reactie 11-02-2019 21:30 (3%)

• waXtehnip
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:43
3_s schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:16:
België

Of bedoelde je dat niet? :+

maar niet vandaag

• IVIaarten
CyBeRSPiN schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:27:
[...]

Ik schat minder dan 500 KB per uur rijden, heb nu 10 uur gereden met de WiFi hotspot aangekoppeld en zie 5 MB totaal gebruikt (heb verder niks met die hotspot gedaan). Dat is nog inclusief het updaten van een hele rits POI’s, dus wellicht ligt het actuele gebruik nog lager.
Denk dat je aardig in de richting zit, op mijn iPhone tot nu toe 2,5 MB gebruikt voor wifi hotspot.
Zou me geen zorgen maken over datagebruik.

• Appeltaart
  • Laatst online: 23-02 14:35
prettig schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:26:
De forward collision warning werkt prima....... mijn vriendin net (onbedoeld) getest: "zo dat ding remt hard uit zichzelf, hing in de gordel" ..... kortom er zat iemand voor haar vol op de rem en de Kona was sneller (pfff) dan ze zelf was.
Ding grijpt zo een beetje elke week in bij mij, nu rijd ik wel wat sportief maar vaak toch echt gewoon een best stuk te vroeg. Heb hem deze week van middelste stand (normaal?) naar laat verplaatst omdat ik er een beetje gek van werd.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Appeltaart schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 01:36:
[...]

Ding grijpt zo een beetje elke week in bij mij, nu rijd ik wel wat sportief maar vaak toch echt gewoon een best stuk te vroeg. Heb hem deze week van middelste stand (normaal?) naar laat verplaatst omdat ik er een beetje gek van werd.
In welke situaties greep ie in dan? Hard op een rij auto’s afrijden en dan op het laatst vol in de ankers?

• 3_s
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 07:28:
[...]

In welke situaties greep ie in dan? Hard op een rij auto’s afrijden en dan op het laatst vol in de ankers?
Bij mij grijpt die ook regelmatig in, zonder dat ik echt sportief rij.
Dikwijls in bochten, als er een auto naast straat staat, of zo.

Vinden jullie de gps ook zo onhandig werken, als je even de kaart wilt bekijken? Als je de kaart wilt verschuiven, kom je nooit uit waar je wilt.
En ik vind nergens de info in welke straat ik zit: gewoon de straatnaam & gemeente (als navigatie uit staat).

• Togt
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20-02 16:44
Die noodstop is echt verschrikkelijk. Als de auto vindt dat er hard wordt geremd voor je, en je raakt iets je rem aan schiet ie meteen in de noodrem! Nu al twee keer bijna een botsing veroorzaakt doordat de auto opeens keihard in de noodrem springt. Ik schrik me rot, en de mensen achter me al helemaal.

Als ik de menuutjes goed zou kunnen lezen kan ik die optie uitzetten, maar die regeltjes zie ik maar half. Maar even in de handleiding nalezen wat ook alweer wat is.

• prettig
Togt schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:26:
Die noodstop is echt verschrikkelijk. Als de auto vindt dat er hard wordt geremd voor je, en je raakt iets je rem aan schiet ie meteen in de noodrem! Nu al twee keer bijna een botsing veroorzaakt doordat de auto opeens keihard in de noodrem springt. Ik schrik me rot, en de mensen achter me al helemaal.

Als ik de menuutjes goed zou kunnen lezen kan ik die optie uitzetten, maar die regeltjes zie ik maar half. Maar even in de handleiding nalezen wat ook alweer wat is.
Rij al jaren met een i3 die dit ook doet en dan rij je wel raar..... gebeurd zelden en alleen als je niet oplet en de Kona doet precies hetzelfde. Hou je voldoende afstand (gewoon normaal) dan doet die niks. Loop je continue te "bumperkleven" dan remt die ... en terecht.

• Wackerstamfer
Togt schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:26:

The Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) system is enabled whenever the vehicle is turned on.
To turn off the system, go to the 'User Settings → Driver Assistance' and deselect 'Forward Collision Avoidance Assist' on the cluster LCD display. The FCA deactivates, when the driver deselects the system set-ting.
Dus volgens mij staat het standaard aan als de auto start, net als VES etc.
The driver can select the initial warn-ing activation time on the LCD dis-play. Go to the 'User Settings → Driver Assistance → Forward Collision Warning → Late/Normal/Early'.
Wellicht dat je hiermee het gedrag nog kan aanpassen ipv helemaal uit zetten.

Als je ESC uit zet (knopje bij VES) gaat FCA ook uit. Maar blijft natuurlijk de vraag of je dit moet willen....

Wackerstamfer wijzigde deze reactie 12-02-2019 11:10 (4%)

• Togt
Tja, bumper kleven is een relatief begrip, ik vond het tijd om wat bij te remmen, Kona overschreef dat met een panische rem. Mijn punt is meer dat ik zelf wil bepalen in welke mate ik rem.

Ook zou ik graag willen zien wanneer de auto de remlichten aanzet, dan kan ik mijn daar mijn regeneratie ook op afstemmen, anders kom ik zo paniekerig over bij de autos achter me (net als met zo'n noodstop).

• Wackerstamfer
Togt schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:12:
Tja, bumper kleven is een relatief begrip, ik vond het tijd om wat bij te remmen, Kona overschreef dat met een panische rem. Mijn punt is meer dat ik zelf wil bepalen in welke mate ik rem.

Ook zou ik graag willen zien wanneer de auto de remlichten aanzet, dan kan ik mijn daar mijn regeneratie ook op afstemmen, anders kom ik zo paniekerig over bij de autos achter me (net als met zo'n noodstop).
EV puzzle had er een filmpje over gemaakt. Volgens mij kwam het er op neer dat in regeneratie 1 je remlichten zelden aan gaan (alleen als afremmen flink is). Bij de hogere standen gaan je remlichten aan.

• Togt
Super nuttig filmpje, biedt veel inzicht, dank @Wackerstamfer

• 3_s
prettig schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:06:
[...]

Rij al jaren met een i3 die dit ook doet en dan rij je wel raar..... gebeurd zelden en alleen als je niet oplet en de Kona doet precies hetzelfde. Hou je voldoende afstand (gewoon normaal) dan doet die niks. Loop je continue te "bumperkleven" dan remt die ... en terecht.
Bwoa, vind ik niet.
Ik heb wel eens dat de auto voor mij afdraait. Ik zie dat en rem dus niet/minder. In dat geval wil hij ook al wel eens overdreven hard remmen.
Wat ik wel snap, het is geen niveau 5 rijden.

• Wackerstamfer
3_s schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:41:
[...]

Wat ik wel snap, het is geen niveau 5 rijden.
Level 0: Geen enkele rijhulp, wel mogelijke waarschuwingen (blind spot detection bijvoorbeeld, of Rear Cross Traffic Alert)
Level 1: De bestuurder moet te allen tijde de besturing in handen kunnen nemen. Het gaat hier om functies als Adaptieve Cruise Control (ACC), parkeerassistenten of Lane Keeping Assistance.
Level 2 (hands-off): Zowel acceleratie, sturen als remmen wordt door de auto gedaan,. Desondanks moet de bestuurder zijn ogen open houden voor onverwachte gebeurtenissen en reageren zodra de software hem in de steek laat. Met een druk op de knop of simpelweg door zelf input te geven kan de controle over het voertuig weer aan de menselijke bestuurder overgedragen worden. Voorbeeld: Tesla'a Autopilot.
Level 3 (eyes-off): In bekende en niet-complexe omgevingen (een snelweg bijvoorbeeld) kan de bestuurder de aandacht veilig van zijn rijtaken naar iets anders verleggen. Echter, wanneer nodig moet hij de controle van het voertuig overpakken. Voorbeelden hiervan zijn er nog niet echt, als gezegd krijgt de gefacelifte Mercedes S-Klasse volgens de geruchten level 3 functies. Ook begint Volvo dit jaar aan een test in Göteborg met XC90's die op een bepaald traject 'eyes off' gereden kunnen worden.
Level 4: de automatische piloot is in staat het voertuig in bijna elke mogelijk scenario te besturen, behalve in zeer slecht weer. Indien de omstandigheden het toelaten kan de chauffeur de autopilot inschakelen; hij hoeft vervolgens niet meer te letten op de besturing. Sterker nog: pedalen en een stuur lijken bij level 4 autonomie overbodig.
Level 5: de ultieme zelfrijdende auto. De enige input die nodig is, is het ingeven van de bestemming en het starten van bet systeem. De software doet verder alles en neemt alle beslissingen.
We hebben ACC en lane keeping, dus ik zou zeggen het is zelfs level 1.

• prettig
We hebben lane follow, actief remmen, actief sturen...... meer level 2.

• Hamkaaz
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 23-02 13:18
Ik schrik me elke keer lam als de Kona keihard gaat piepen omdat ik kennelijk te dicht voor een andere auto invoeg. Ik ben best van het afstand houden, maar als ik in de spits een baan opschuif dan heb ik nou eenmaal geen megagaten ter beschikking. Misschien wel een gevalletje RTFM hoor. Heb nog niet gekeken.

Kona ev ceramic blue

• 3_s
Kona is sowieso een veel te zenuwachtige auto.
Als ik instap en start, begint die ook te piepen tot m'n gordel aan is. Staat er nog een deur open, kan ik niet sluiten (zelfs niet rijden). Wil ik sluiten en ligt de sleutel er nog in, ook geklaag.

Maar dat kan aan mij liggen :).

• JSSL
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:58
3_s schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:09:
Kona is sowieso een veel te zenuwachtige auto.
Als ik instap en start, begint die ook te piepen tot m'n gordel aan is. Staat er nog een deur open, kan ik niet sluiten (zelfs niet rijden). Wil ik sluiten en ligt de sleutel er nog in, ook geklaag.

Maar dat kan aan mij liggen :).
Klinkt als gewenning ;) Merk het bij mij zelf ook. Laadklep sluiten, achterklap goed sluiten etc. Overal zijn meldingen voor. Als je gewoon alles in 1x goed doet zoals de auto het wil, is er niks aan de hand :) Even wennen dus.

• Appeltaart
  • Laatst online: 23-02 14:35
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 07:28:
[...]

Vrij standaard situaties, de ene keer ook wel en de andere keer niet dat is juist wat het zo schrikken maakt. Ik rijd misschien wat sportief als in doorrijden maar heb een hekel aan bumperkleven en dat doe ik dus ook niet. Hij doet het juist vooral als je op een file in komt rijden of een afrit neemt waar mogelijk een file staat, ik ben dan vaak ook al gewoon aan het remmen alleen dan komt hij er nog eens even lekker overheen.

Sowieso werkt het systeem die de waarschuwing afgeeft vrij beroerd, ook bij stoplichten met verschillende rijbanen flipt hij soms volledig. Ik heb ook meegemaakt dat hij ingrijpt terwijl ik SCC op 3 streepjes heb staan en het totaal niet nodig was.

Ik denk dat de kans groter is dat het ding een ongeluk veroorzaakt dan voorkomt, ik wil niet eens weten hoe het standje voor "vroege" ingrijpen moet zijn in de praktijk, dan kan je denk ik gewoon beter thuis blijven }:O .

Als we dan toch aan het ranten zijn; blinde hoek waarschuwing, dat ding gaat ook continue af.

Appeltaart wijzigde deze reactie 12-02-2019 13:14 (4%)

• prettig
Appeltaart schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:13:
[...]

Vrij standaard situaties, de ene keer ook wel en de andere keer niet dat is juist wat het zo schrikken maakt. Ik rijd misschien wat sportief als in doorrijden maar heb een hekel aan bumperkleven en dat doe ik dus ook niet. Hij doet het juist vooral als je op een file in komt rijden of een afrit neemt waar mogelijk een file staat, ik ben dan vaak ook al gewoon aan het remmen alleen dan komt hij er nog eens even lekker overheen.

Sowieso werkt het systeem die de waarschuwing afgeeft vrij beroerd, ook bij stoplichten met verschillende rijbanen flipt hij soms volledig. Ik heb ook meegemaakt dat hij ingrijpt terwijl ik SCC op 3 streepjes heb staan en het totaal niet nodig was.

Ik denk dat de kans groter is dat het ding een ongeluk veroorzaakt dan voorkomt, ik wil niet eens weten hoe het standje voor "vroege" ingrijpen moet zijn in de praktijk, dan kan je denk ik gewoon beter thuis blijven }:O .

Als we dan toch aan het ranten zijn; blinde hoek waarschuwing, dat ding gaat ook continue af.
haha.... ik heb nergens last van met de kona of de i3 (die piept ook op van alles), maar merk wel dat ik veel rustiger rij in de kona dan in de i3. Maar zou het boekje maar eens gaan lezen (hoop kun je instellen).

• Daacuso
Werd net gebeld door dealer. Levering wordt nu weer maart. Maar waar in maart niet bekend. Pffff, nog ff en dan bestel ik wel een M3.

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-02 13:35
Daacuso schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:41:
Werd net gebeld door dealer. Levering wordt nu weer maart. Maar waar in maart niet bekend. Pffff, nog ff en dan bestel ik wel een M3.
Waarschijnlijk omdat de boot pas vandaag is aangekomen (Tomar) of nog aan moet komen (eind deze maand de Morning Pride). Staan samen zo'n 600 kona's op, dus moet die van jou zeker bij zitten aangezien er nu zo'n 1245 zijn afgeleverd. 8)

Verwacht: Hyundai Kona Premium 64kWh Two Tone Chalk White en Black

• Wackerstamfer
Trackerfire schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:47:
[...]

Waarschijnlijk omdat de boot pas vandaag is aangekomen (Tomar) of nog aan moet komen (eind deze maand de Morning Pride). Staan samen zo'n 600 kona's op, dus moet die van jou zeker bij zitten aangezien er nu zo'n 1245 zijn afgeleverd. 8)
Tomar voer vanmorgen rond 9u de haven in. Via de webcam was die mooi te zien. Viel me dan wel weer tegen hoe groot die boten zijn trouwens... :)

Hoe weet je eigenlijk dat er 600 kona's op staan?
Daacuso schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:41:
M3 is wel duurder natuurlijk. En berichten zijn dat de afwerking van de M3 ook wel wat te wensen overlaat. Maar als je die van Maart niet hoeft wil ik wel ruilen met die van mij (Mei) :+

Wackerstamfer wijzigde deze reactie 12-02-2019 17:12 (32%)

• Trackerfire
Wackerstamfer schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:10:
[...]

Tomar voer vanmorgen rond 9u de haven in. Via de webcam was die mooi te zien. Viel me dan wel weer tegen hoe groot die boten zijn trouwens... :)

Hoe weet je eigenlijk dat er 600 kona's op staan?

[...]

M3 is wel duurder natuurlijk. En berichten zijn dat de afwerking van de M3 ook wel wat te wensen overlaat. Maar als je die van Maart niet hoeft wil ik wel ruilen met die van mij (Mei) :+
Dat is reeds eerder gemeld door een insider op dit forum die nauwe contacten had met de importeur. ;)

• Guia
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 23-02 08:16
FCA inderdaad op laat afstellen. Heb nu 1x een waarschuwing gehad (dus geen ingreep dat hij zelf ging remmen) en er inmiddels 11.000 opzitten. Maar die waarschuwingen bij invoegen als er iemand op die andere rijbaan zit en wat laat remt zijn inderdaad wel mega irritant! Maar kan misschien ook wel uitgezet worden?

• Liesjuuh2106
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 21-02 13:44
Ik heb vandaag de Kona geleverd gekregen, heeeel blij ermee. Ik zag pas thuis dat ik geen laadkabel oid heb voor een gewone wandcontactdoos. Hoort deze er wel standaard bij te zitten?

Kona Electric Premium Tangerine Comet 64KwH, besteld in zomer 2018, leverdatum 12 februari 2019

• Wackerstamfer
Liesjuuh2106 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:57:
Ik heb vandaag de Kona geleverd gekregen, heeeel blij ermee. Ik zag pas thuis dat ik geen laadkabel oid heb voor een gewone wandcontactdoos. Hoort deze er wel standaard bij te zitten?
je doelt op de 8A , 10A , 12 A oplader? Ja die hoort er wel bij te zitten.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maar een normale laadkabel óók.

• Liesjuuh2106
Wackerstamfer schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:12:
[...]

je doelt op de 8A , 10A , 12 A oplader? Ja die hoort er wel bij te zitten.
Hmm, dan morgen de dealer bellen. Die mis ik dan.
Die zit er gelukkig wel bij (de AC-lader)

Kona Electric Premium Tangerine Comet 64KwH, besteld in zomer 2018, leverdatum 12 februari 2019

• IVIaarten
Liesjuuh2106 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:20:
[...]
Hmm, dan morgen de dealer bellen. Die mis ik dan.
[...]
Zou in een grote rechthoekige tas moeten zitten bij je bandensetje/krik etc. 2e laag diep in de kofferbak.
Gefeliciteerd met je Kona trouwens!

• Liesjuuh2106
IVIaarten schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:29:
[...]

Zou in een grote rechthoekige tas moeten zitten bij je bandensetje/krik etc. 2e laag diep in de kofferbak.
Gefeliciteerd met je Kona trouwens!
Dankje! Heel blij mee :) ik zal morgen nog eens kijken of ik het toch niet over het hoofd gezien heb.

• joost.peeters
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:23
Ik ga morgen kijken of de kona iets voor mij is. Ik ben benieuwd!

Even een vraag over de laadpaal: kiezen jullie voor 3x35A in de meterkast, in verband met sneller laden? Ik zie dat het bij liander dan meteen jaarlijks kassa is: ongeveer 700 EUR extra ten opzichte van 3x25A. En die krijg ik vast en zeker niet vergoed via de lease ;)...

• IVIaarten
joost.peeters schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:04:

Even een vraag over de laadpaal: kiezen jullie voor 3x35A in de meterkast, in verband met sneller laden? Ik zie dat het bij liander dan meteen jaarlijks kassa is: ongeveer 700 EUR extra ten opzichte van 3x25A. En die krijg ik vast en zeker niet vergoed via de lease ;)...
Aangezien de Kona maar 1 fase gebruikt, is het inderdaad wel handig om zoveel mogelijk Ampere beschikbaar te hebben. Is een afweging die je zelf zal moeten maken, en zal voornamelijk afhangen van hoeveel je per dag denkt te gaan rijden. Als je dat met je huidige aansluiting redt, zou ik het er voorlopig bij laten.

Verder voor vragen over laadpalen kan je natuurlijk altijd terecht in het grote laadpalen topic.

IVIaarten wijzigde deze reactie 12-02-2019 23:47 (40%)

• prettig
joost.peeters schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:04:

Met 3 x 25A kun je laden op 24A (bijna 6kw per fase) met een slimme lader (zie andere forum)

• RRvP
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

prettig schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:35:
[...]

Met 3 x 25A kun je laden op 24A (bijna 6kw per fase) met een slimme lader (zie andere forum)
Hoe wil je de groep voor de laadpaal dan selectief beveiligen?

Reserveringsnummer 1216 met levering maart 2019 Kona EV

• daemonix
  • Niet online
Niet.

De selectiviteit wordt bereikt door het gebruik van de slimme laadpaal. Inmiddels geaccepteerde oplossing.

• RRvP
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

daemonix schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:35:
Niet.

De selectiviteit wordt bereikt door het gebruik van de slimme laadpaal. Inmiddels geaccepteerde oplossing.
En bij kortsluiting?

Reserveringsnummer 1216 met levering maart 2019 Kona EV

• Proton_
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:36
Dan zit slechts 1/3 van je huis in het donker totdat je zelf de automaat reset, niet heel anders dan bij de huizen met maar twee aardlekschakelaars.

'15 Zoe, tijdelijk verwarmen/douchen met hr-ketel

• daemonix
  • Niet online
De laadpaal zit zelf achter een automaat, die valt dan uit.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Precies. As we speak is er nu een monteur bij me thuis, ben weer een hoop wijzer geworden net :)
Bij kortsluiting gaat de automaat van de paal er als het goed is eerder uit ivm andere karakteristiek dan de smeltpatronen van de hoofdzekering. In het ergste geval ben je 1 van de 3 fases in huis kwijt en moet je wachten en 100 euro dokken aan de monteur van de netbeheerder ;)
Hij raadde overigens aan om bij 3x25A niet hoger te gaan dan 22-23A, het urenlang belasten van de 25A hoofdzekering op 25A kon op den duur toch voor issues gaan zorgen.
Ik houd het zelf voorlopig op 20A, ik denk dat ik daar in de praktijk voldoende aan ga hebben.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 13-02-2019 12:02 (8%)

• daemonix
  • Niet online
Smeltpatronen? Woon jij nog in een huis uit de vorige eeuw? ;)

Laten vervangen door automaten, dan kun je het zelf herstellen.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:30
CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:00:
Precies. As we speak is er nu een monteur bij me thuis, ben weer een hoop wijzer geworden net :)
Bij kortsluiting gaat de automaat van de paal er als het goed is eerder uit ivm andere karakteristiek dan de smeltpatronen van de hoofdzekering. In het ergste geval ben je 1 van de 3 fases in huis kwijt en moet je wachten en 100 euro dokken aan de monteur van de netbeheerder ;)
Hij raadde overigens aan om bij 3x25A niet hoger te gaan dan 22-23A, het urenlang belasten van de 25A hoofdzekering op 25A kon op den duur toch voor issues gaan zorgen.
Ik houd het zelf voorlopig op 20A, ik denk dat ik daar in de praktijk voldoende aan ga hebben.
en achter een type B (niet te verwarren met b characteristic!) aardlek ivm met DC lekstromen

2x270Wp JA-Solar op APS YC500i / 6x Canadian Solar cs3k-295p 295Wp op Goodwe1500NS<br> verwacht: Kona EV premium Acid Yellow (september 2019)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

daemonix schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:17:
Smeltpatronen? Woon jij nog in een huis uit de vorige eeuw? ;)

Laten vervangen door automaten, dan kun je het zelf herstellen.
Ja zoals de meeste mensen denk ik ;)
Automaten klappen er naar verluid sneller uit dan smeltpatronen, maar mocht ik idd problemen krijgen dan komen er automaten voor in de plaats. Ik ga niet iets vervangen wat prima werkt.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 13-02-2019 14:20 (4%)

• Trackerfire
De Tomar is net uitgeladen en gaat nu op weg naar Duitsland. Heeft nu een diepgang van 8,7 meter i.p.v. 9.5 meter. Flink wat uitgeladen dus! Gaan weer een hoop Kona's en e-Niro's de weg op de komende weken. :P

Trackerfire wijzigde deze reactie 13-02-2019 15:13 (19%)

• Vesta
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
Heeft iemand al met succes de prijsverhoging van 800 euro betwist? Twee weken geleden ontving ik een e-mail over de prijsverhoging, maar mijn bezwaar met verwijzing naar de BOVAG voorwaarden is vooralsnog onbeantwoord gebleven...

• vdvorstenbosch
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 13-02 17:25
Vesta schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:54:
Heeft iemand al met succes de prijsverhoging van 800 euro betwist? Twee weken geleden ontving ik een e-mail over de prijsverhoging, maar mijn bezwaar met verwijzing naar de BOVAG voorwaarden is vooralsnog onbeantwoord gebleven...
Ik heb ernaar laten kijken door juristen, in mijn offerte van de leasemaatschappij stond het wel en het Nederlands recht gaat je hier niet in beschermen, BOVAG heb ik geen idee van. Best case scenario zoals ik het zie kun je hard maken dat ze contractbreuk plegen en kun je ontbinden. Maar dan heb je ook geen auto ;)

Ik moet zeggen dat ik echt niet snap dat Hyundai dit doet. Ze hebben maatregelen moeten treffen omdat ze hun eigen beloftes qua levertijd niet konden nakomen, en verhalen de schade nu op de mensen die al gedupeerd waren door oplopende wachttijden. De focus ligt nu helemaal op het feit dat ze hun zaken niet op orde hebben, terwijl ze een briljante auto hebben geproduceerd die een hoop voor hun imago kan doen. Misschien dat ze verwachten dat er over een jaar geen haan meer naar kraait. 8)7

• Vesta
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
Op de overeenkomst staat enkel dat de BOVAG-voorwaarden van toepassing zijn. Bij mij gaat het om een privé aankoop, dus gelden de particuliere voorwaarden waarin staat dat een dergelijke prijsverhoging niet is toegestaan.

Verder ben ik het met je eens over hun handelen. Tot dusverre maakt Hyundai nog geen goede indruk op mij (de Kona des te meer, op 1 fase laden na). Hopelijk is alles over 4-6 weken achter de rug en hebben we de Kona voor de deur staan.

• joost.peeters
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:23
Vandaag een proefrit gemaakt. Gaat hem wel worden denk ik! Morgen maar de knoop doorhakken.

In het aanbod (zakelijk) staat "geen verwarmd stuur" en "lederlook stof" bij de premium versie. Dit terwijl in ieder geval het verwarmde stuur wel standaard is op de NL site. De verkoper (waar ik de proefrit maakte) vermoedde daarom dat het een auto is die wordt geïmporteerd uit het buitenland, waar de exacte samenstelling van een premium iets kan afwijken. Hebben jullie dat vaker gehoord, en zo ja, hebben jullie dan ook een idee of dat het enige verschil is? Het gaat me niet zo zeer om het verwarmde stuur (want dat boeit me niet), maar meer of ik ook andere NL opties niet mag verwachten.

Uiteraard ga ik morgen nog even vragen bij de lease of zij het (ook) weten.

• Boeritto
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-02 00:57
Maar weer eens ingelogd omdat ik ook in afwachting ben van een blijmakende bijtelling aka Kona 😁.
Vroeg me af of het een idee is om bij de tabel met de verwachte levertijden nog een kolom toe te voegen met geschatte levertijd bij aankoop, zodat we kunnen zien of ze aan het inlopen zijn. Misschien zelfs nog met een kolom met uitvoering en kleur zodat ook zichtbaar is of dat nog invloed heeft op de levertijden.

• Wackerstamfer
joost.peeters schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:31:
Vandaag een proefrit gemaakt. Gaat hem wel worden denk ik! Morgen maar de knoop doorhakken.

In het aanbod (zakelijk) staat "geen verwarmd stuur" en "lederlook stof" bij de premium versie. Dit terwijl in ieder geval het verwarmde stuur wel standaard is op de NL site. De verkoper (waar ik de proefrit maakte) vermoedde daarom dat het een auto is die wordt geïmporteerd uit het buitenland, waar de exacte samenstelling van een premium iets kan afwijken. Hebben jullie dat vaker gehoord, en zo ja, hebben jullie dan ook een idee of dat het enige verschil is? Het gaat me niet zo zeer om het verwarmde stuur (want dat boeit me niet), maar meer of ik ook andere NL opties niet mag verwachten.

Uiteraard ga ik morgen nog even vragen bij de lease of zij het (ook) weten.
ik dacht dat pas bij een duitse kona te zien maar daar staat:
  • Lenkrad beheizbar
op de site dus is ook gek. Daar hebben ze trouwens Trend, Style en Premium.

edit: de franse versie heeft het niet... dus wellicht

• nessio
  • Laatst online: 22-02 13:29
Niet verwarmd stuurwiel ga je echt wel missen. Nog altijd spijt van dat ik die optie in mn BMW niet heb genomen.
600 op die boten, maar zouden dat allemaal EV's zijn?

Verwacht : Kona ceramic blue, augustus 2019, nummer 2018-2107

• Trackerfire
Zojuist doorgekregen dat levering van maart weer opschuift richting april... helaas :(

• Wackerstamfer
Trackerfire schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:23:
Zojuist doorgekregen dat levering van maart weer opschuift richting april... helaas :(
:'( ik krijg van mijn LM alleen maar --Mei-- te horen

• Url
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20-02 19:51
Hallo Allen,

Op het moment van schrijven heb ik mijn Kona 3 weken en ik heb zeker geen spijt van mijn keuze. Lekker confortabele auto en tot nu toe altijd genoeg range gehad.

Nu ben ik een beetje aan het rondklooien met een ODB2 dongle om een app te maken en ik heb een vraagje voor mensen die dit ook hebben gedaan. Het mag natuurlijk ook een Ioniq zijn aangezien ik denk dat deze auto's redelijk overeenkomen.

Kan het kloppen dat de dongle alleen werkt als het contact aan staat? Ik heb in mijn vooronderzoek gelezen dat die ook zou moeten werken als de auto aan de laadpaal staat, maar na vandaag getest te hebben krijg ik als de auto aan de laadpaal staat alleen maar "CAN ERROR" terug als response.

Kan iemand mij uit ervaring zeggen of dit wel zou moeten werken of niet? Als de dongle het echt alleen maar doet als het contact aan staat is heel deze app een beetje nutteloos als ik eerlijk ben.

MyCryptotreasure : The simple to use crypto portfolio

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True