Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 07:48
3_s schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:30:
[...]

Mijne (Belgische) heeft een open dak, had ik niet te kiezen.
Dealer had drie Kona's besteld, alle full options.
Daar heb ik er eentje van overgenomen (was in september, een van de eerste in BE).

Als ik had kunnen kiezen, had ik het waarschijnlijk niet genomen. Is maar klein dakje, vergeleken met m'n andere auto.
Gisteren bij de dealer (ook :)B ) ook de versie met schuifdak zien staan als demo. Ben er even in gaan zitten en zat direct met mijn hoofd tegen het dak. Zou eens moeten vragen of ze me die niet kunnen meegeven als mijn wagen hersteld moet worden.

* Blokker_1999 heeft geleerd dat beton niet meegeeft als je er tegen rijdt :+

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Grijze Ridder
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23-04 21:24
Blokker_1999 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:20:
[...]

Gisteren bij de dealer (ook :)B ) ook de versie met schuifdak zien staan als demo. Ben er even in gaan zitten en zat direct met mijn hoofd tegen het dak. Zou eens moeten vragen of ze me die niet kunnen meegeven als mijn wagen hersteld moet worden.

* Blokker_1999 heeft geleerd dat beton niet meegeeft als je er tegen rijdt :+
En hoe lang is blokker? Begin me zorgen te maken met mijn 1m86 .. klem tegen t zonnedak.

Kona levering juni 2019 nr. 2018-1888

• Martin999
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 24-04 18:24
Weet iemand welke boot op 8 februari in Rotterdam aankomt?

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:18
Martin999 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:50:
Niet een met Kona's die komt op 13 februari. De tomar. Op 27 februari komt de Morning Pride.

Verwacht: Hyundai Kona Premium 64kWh Two Tone Chalk White en Black

• Wackerstamfer
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 24-04 08:16
Martin999 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:50:
Al vaker voorbijgekomen. Je kan hier Ulsan naar Rotterdam invullen : https://www.eukor.com/ek/...vice/portSchedule.do#none

Dan zie je alle bootjes van de Hyundai fabriek naar ons landje.

@Trackerfire Wellicht handig voor in de TS

Wackerstamfer wijzigde deze reactie 06-02-2019 19:04 (7%)

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• Trackerfire
Grijze Ridder schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:47:
[...]

En hoe lang is blokker? Begin me zorgen te maken met mijn 1m86 .. klem tegen t zonnedak.
Ik ben 1,80 en heb in de Kona met zonneklep gezeten en daarop besloten de optie niet te nemen. Ik zat er met m'n kuif al tegenaan...

• Daacuso
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:07
Trackerfire schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:11:
[...]

Ik ben 1,80 en heb in de Kona met zonneklep gezeten en daarop besloten de optie niet te nemen. Ik zat er met m'n kuif al tegenaan...
Kuif van 20 cm.....

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Trackerfire
Hahahahaha, nope gewoon bescheiden kuifje denk cm of vijf :+ let wel, dit was in de ICE Kona.

Trackerfire wijzigde deze reactie 06-02-2019 20:33 (17%)

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Punker dan met hanekam? :P

Hyundai Kona in bestelling, voorloper is Nissan Leaf, Hyundai Ioniq electric in bezit

• Marko72
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 11:09
Grijze Ridder schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:47:
[...]

Ai ik ook, kon er alleen eentje kiezen met sunroof anders werd de levertijd veel langer. Ben 1.87, in de Kona EV kon ik nog een vuist tussen mijn hoofd en het dak houden. Dak zal niet zo ver maar beneden komen. Hoop ik.....

• Daacuso
Marko72 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:54:
[...]

Ai ik ook, kon er alleen eentje kiezen met sunroof anders werd de levertijd veel langer. Ben 1.87, in de Kona EV kon ik nog een vuist tussen mijn hoofd en het dak houden. Dak zal niet zo ver maar beneden komen. Hoop ik.....
Hier juist andersom, heb er eentje zonder. Maar juist met sunroof zou levertijd omhoog gaan. Maar ik meen dat sunroof centimeter of 5 weg snoept. Valt dus wel mee. Als je nu nog vuist dikte over hebt dan zou ik me niet drukmaken. En anders toch maar voor een kort pittig kapseltje gaan :+

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• DJF3
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
Bij het achteruit rijden hoor ik "ping. Ping. Ping. Ping"

Is dat uit te schakelen? (Via settings of door het verwijderen van het 'ping'-device?)

• 3_s
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 00:10
DJF3 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 23:01:

Is dat uit te schakelen? (Via settings of door het verwijderen van het 'ping'-device?)
VESS-knop,links naast stuur. Die zorgt ook voor het gezoem bij lage snelheden.
Instelling wordt niet onthouden, iedere keer opnieuw doen.

• Wackerstamfer

Waarom zou je het uit willen zetten?

• psnepvangers
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12:37
Wackerstamfer schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:25:
[...]

Waarom zou je het uit willen zetten?
Lijkt mij toch ook juist fijn voor de mensen die buiten staan. :+ Hetzelfde met VESS, eerste dag had ik al een voetganger die zonder te kijken voor mijn auto wou oversteken.

• Hamkaaz
  • Laatst online: 10:30
Vanochtend 3 Kona ev's gespot. Op de A27 een rode en een donkergrijze bij Eemnes en op de A1 een witte :w

Kona ev ceramic blue

• psnepvangers
Ik zie helaas alleen e-Niros onderweg. Op de A29/A4 tussen Rotterdam en Bergen op Zoom nog geen andere Kona gespot. ;)

• Wackerstamfer
Ik had er eergisteren eentje achter me op de A12. Liet het gas nog een beetje vieren maar de ACC bleef keurig constante afstand houden :+

• Dave Mol
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 14:35
Hier in Breda, heb ik al verschillende keren een witte Kona Electric gespot

• Liesjuuh2106
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 23-04 09:35
Ik kwam er laatst ook een tegen op de N2 bij Eindhoven. Dat was een grijze. Mooie auto!

Kona Electric Premium Tangerine Comet 64KwH, besteld in zomer 2018, leverdatum 12 februari 2019

• psnepvangers
Liesjuuh2106 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:15:
Ik kwam er laatst ook een tegen op de N2 bij Eindhoven. Dat was een grijze. Mooie auto!
Dat zou die van mij nog best wel eens kunnen zijn, ik rij er minimaal één keer per week. ;)

• Liesjuuh2106
psnepvangers schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:17:
[...]

Dat zou die van mij nog best wel eens kunnen zijn, ik rij er minimaal één keer per week. ;)
Mocht je vanaf volgende week een Tangerine Comet zien, dan moet je maar zwaaien! ;)

Kona Electric Premium Tangerine Comet 64KwH, besteld in zomer 2018, leverdatum 12 februari 2019

• Tammo2
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 11:18
ik mag eindelijk, na 8 maanden vanaf de bestelling, 21 februari de mijne ophalen :D

• IVIaarten
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13:54
yes, ik heb vandaag mijn blauwe Kona in ontvangst mogen nemen. Er staan er bij H-point in Dordrecht nog een heel aantal klaar voor aflevering. Is echt wel even wennen hoor, rij je binnen de bebouwde kom weg bij een stoplichtje, zit je zomaar op 80....

Zal kijken of ik vanavond even wat plaatjes kan posten.

• Banjy
  • Laatst online: 11:51
Inmiddels ook al een paar keer staan laden met de plug in hybrid naast een Kona Eletric :) Als het goed is krijg ik mijn Kona zo juni/juli volgens de dealer. Ben benieuwd maar kijk er zeer naar uit!

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• Tammo2
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 11:18
IVIaarten schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:06:
yes, ik heb vandaag mijn blauwe Kona in ontvangst mogen nemen. Er staan er bij H-point in Dordrecht nog een heel aantal klaar voor aflevering. Is echt wel even wennen hoor, rij je binnen de bebouwde kom weg bij een stoplichtje, zit je zomaar op 80....

De mijne is daar een van

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: maart 2000

Die van mij staat daar ook ergens in september :)

2x270Wp JA-Solar op APS YC500i / 6x Canadian Solar cs3k-295p 295Wp op Goodwe1500NS / 11x Ja Solar Mono315Wp op GoodWe 3000NS verwacht: Kona EV premium Acid Yellow (september 2019)

• Trackerfire
_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:11:
[...]

Die van mij in maart. Ze mogen er flink wat leveren. Leuk!

• robkds
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:11:
[...]

De mijne ook, eind september. Ik heb er al zin in!

Goed man!

• baio
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21-04 23:45

Bij mij ook net een paar honderd kilometer op de teller, en iedere ochtend altijd even in de achteruit om te keren. Tijdens het keren heb ik nog nooit gepiep gehoord. Althans als je dat gepiep zoals een vrachtwagen maakt bedoelt, en niet zoals bij een paaltje. Misschien toch de moeite waard om even door de instellingen te bladeren. Dealer heeft bij mij een setting gemaakt.

• Wackerstamfer
baio schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:21:
[...]

Bij mij ook net een paar honderd kilometer op de teller, en iedere ochtend altijd even in de achteruit om te keren. Tijdens het keren heb ik nog nooit gepiep gehoord. Althans als je dat gepiep zoals een vrachtwagen maakt bedoelt, en niet zoals bij een paaltje. Misschien toch de moeite waard om even door de instellingen te bladeren. Dealer heeft bij mij een setting gemaakt.
Ik hoorde het bij de testrit ook alleen als ik het raampje open deed eigenlijk.

• IVIaarten
Zoals beloofd, hier wat foto's

Naast z'n maatje die waarschijnlijk vandaag ook uitgeleverd is;

en een paar buiten met beter licht;

Los van de plaatjes, had onderweg terug naar huis toch wat file, en wat is die ACC met start/stop toch een ontzettende verademing in de file zeg. Ben er tot nu toe heeeeeel erg mee in m'n nopjes.

Toen ik thuis kwam lag de laadpas ook in de bus, blij dat dat niet all te lang geduurt heeft :O

IVIaarten wijzigde deze reactie 07-02-2019 22:01 (29%)

• Daacuso
Mooi hoor ;)

• prettig
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 10:53
Kona electric is gewoon erg geslaagd qua ontwerp, vindt de neus 10x beter dan de normale Kona en het hele ontwerp veel meer in balans.

BMW i3 rex, Kona Electric, Model 3 besteld, E-niro

• Trackerfire
IVIaarten schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:53:
Zoals beloofd, hier wat foto's

Naast z'n maatje die waarschijnlijk vandaag ook uitgeleverd is;

[Afbeelding]

en een paar buiten met beter licht;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Los van de plaatjes, had onderweg terug naar huis toch wat file, en wat is die ACC met start/stop toch een ontzettende verademing in de file zeg. Ben er tot nu toe heeeeeel erg mee in m'n nopjes.

Toen ik thuis kwam lag de laadpas ook in de bus, blij dat dat niet all te lang geduurt heeft :O
Kijk H-Point heeft gewoon nog twee oplaadpunten in de showroom. Slim!

• IVIaarten
Trackerfire schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:09:
[...]

Kijk H-Point heeft gewoon nog twee oplaadpunten in de showroom. Slim!
stonden er nog een paar, op wieltjes. Handige jongens daar.

• Rick1855
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 24-04 11:57
Hebben wij als brave ev-rijders de sportstand al een keer geprobeerd? Ik wel. Dat gaat echt als de brandweer😁

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019

• Liesjuuh2106

Mocht je een Tangerine Comet gezien hebben, dan is die van mij. Ik krijg 'm aanstaande dinsdag!

• daemonix
  • Niet online
Rick1855 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:00:
Hebben wij als brave ev-rijders de sportstand al een keer geprobeerd? Ik wel. Dat gaat echt als de brandweer😁
Natuurlijk! In dat uurtje dat ik hem mee had op proef in ieder geval. ;)

Hyundai Kona in bestelling, voorloper is Nissan Leaf, Hyundai Ioniq electric in bezit

• JSSL
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16-04 19:57
Rick1855 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:00:
Zeker, geen aanrader in natte of winterse omstandigheden. Je slipt dan weg ;)

• SunshineCompany
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-02 12:39

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

"Tevens is de hardware in de auto niet aanwezig om een eventuele app te ondersteunen."

Aldus Hyuandai.

Ik heb er alweer 5000 opstaan. Fijne auto. Heb nu ook trekhaak + fietsendrager erop trouwens. En dashcam, binnendoor laten leggen.

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

• JSSL
SunshineCompany schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:44:
"Tevens is de hardware in de auto niet aanwezig om een eventuele app te ondersteunen."

Aldus Hyuandai.

Ik heb er alweer 5000 opstaan. Fijne auto. Heb nu ook trekhaak + fietsendrager erop trouwens. En dashcam, binnendoor laten leggen.
Oké, EVNotify werkt goed, alleen kost weer een mobiele abonnement per maand. Helaas kennen wij geen gratis aanbieders van 100mb mobiel internet zoals in Duitsland.

• daemonix
  • Niet online
Daarvoor heb je een xs4all abonnement, toch? :P

• JSSL
daemonix schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:50:
Daarvoor heb je een xs4all abonnement, toch? :P
Voor het verschil in geld tussen KPN en XS4all (binnenkort ook KPN) kan ik prima een onbeperkt 4G sim-only betalen ;)

• vdvorstenbosch
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 18-04 13:28
Tot nu toe heb ik alleen meegelezen, maar vanaf nu ook iets te melden: mijn Kona staat nu bij de dealer! Ik ga dus een dezer dagen beginnen met rijden in mijn nieuwe Ceramic Blue mét schuifdakje.

Reserveringsnummer: 2018-1654, levering stond voor Maart. Geen idee hoe lang ze bij de dealer nodig hebben (iemand anders wel?), maar zo te zien ga ik hem 'te vroeg' geleverd krijgen. :*)

• prettig
vdvorstenbosch schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:07:
Tot nu toe heb ik alleen meegelezen, maar vanaf nu ook iets te melden: mijn Kona staat nu bij de dealer! Ik ga dus een dezer dagen beginnen met rijden in mijn nieuwe Ceramic Blue mét schuifdakje.

Reserveringsnummer: 2018-1654, levering stond voor Maart. Geen idee hoe lang ze bij de dealer nodig hebben (iemand anders wel?), maar zo te zien ga ik hem 'te vroeg' geleverd krijgen. :*)
Dealer... 2 dagen nodig, beetje poetsen, laden en wachten op kenteken.

• Trackerfire

Wow, cool! Ik heb 1648, maar nog niet bij de dealer. Welke dealer?

• RRvP
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

Trackerfire schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:16:
[...]

Wow, cool! Ik heb 1648, maar nog niet bij de dealer. Welke dealer?
Cool? Niet voor mij. De Kona voor mij met reserveringsnummer 2018-1216 zou in januari worden geleverd. Zojuist gehoord dat het maart gaat worden. Het kan dus ook andersom. Schijnt aan de kleur Dark Knight te liggen.

Kona Electric met reserveringsnummer 2018-1216 die op 15 maart 2019 is geleverd

• Grijze Ridder

Zooo kijk met open dak en dat reserveringnummer dan moet 1888 toch wellicht ook wat vroeger komen.....joehoe....tenminste dat hoop ik dan. Over een week komt de laadpaal. Dus daarna ben ik er klaar voor.

• nessio
  • Laatst online: 24-04 20:19
zo te zien allemaal blauwe : hele bubs blauwe gearriveerd?

Verwacht : Kona ceramic blue, augustus 2019, nummer 2018-2107

• IVIaarten
nessio schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:44:
Ik zag van de week bij H-point grijs, blauw en wit staan.

• Hoogie2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:34

Hoogie2004

Whohooooo

nessio schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:44:
Volgende bootje vol rode? :+

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• Daacuso
Nummer 1479 hier. LM gaf laatst week 7 aan. Dealer wist nog van niks :( Kleur is dark knight. Krijg in ieder geval wel gelijk winterbanden er op. Openbare laadpaal moet hier in week 7 ook actief zijn. Verder besloten om dakdragers er bij te nemen. Mooi dakkoffertje er bij, kunnen we mooi de kids daar in stoppen als we op vakantie gaan >:)

• Jhb62
  • Laatst online: 13:37

Jhb62

Kona 14/06/2019

Grijze Ridder schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:59:
[...]

Zooo kijk met open dak en dat reserveringnummer dan moet 1888 toch wellicht ook wat vroeger komen.....joehoe....tenminste dat hoop ik dan. Over een week komt de laadpaal. Dus daarna ben ik er klaar voor.
Hier 1975 met open dak, we wachten af

• tdelint
  • Laatst online: 12:10
Liesjuuh2106 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:08:
[...]

Mocht je een Tangerine Comet gezien hebben, dan is die van mij. Ik krijg 'm aanstaande dinsdag!
Ahhhhhh, best jaloers........,
Er staat er nu een te laden schuin voor mijn deur, verf van de kentekenplaat nog nat.
ik heb in mei’ 18 ook in Dordt besteld. Pulse red, zwart dak, schuifdak.
Vorige maand nog geinformeerd bij de dealer, maar bij hen staat de verwachte levering nu op juli (op mijn order stond maart).
Pijnlijk om te lezen dat de showroom bij Hi-point al gevuld is met Kona EV’s terwijl ik nog niet eens weet wanneer de mijne van de band rolt.

Maar wel erg blij natuurlijk voor al die bofferts die hem al hebben of heel binnenkort gaan krijgen.

• IVIaarten
Liesjuuh2106 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:08:
[...]

was me niet zo 1-2-3 opgevallen, maar moet zeggen, er staan op die autoboulevard een HOOP auto's, zowel boven op het dak als beneden. Als ik volgende week een comet zie rijden dan zal ik zwaaien :9

• Crysania
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:07

Crysania

fka THE_CR0SS

Ik heb mijn Kona nu 2 weken. Ik rijd veel snelweg en best lange afstanden (200km per dag gemiddeld).

Op de snelweg rijd ik gewoon de aangegeven snelheid (meestal op cc) dus veel 130 en 100. Natuurlijk heeft dit effect op de range van de auto. Wat me echter op valt is dat de eerste dag dat ik de auto had gaf de GOM aan dat ik 405km kon rijden met de accu. Na een paar dagen gaf hij na volle laadsessie (100%) 370km aan en nu geeft hij 350 of 345km aan.

Doet hij dit aan de hand van mijn gemiddelde rij gedrag en hoe is dit bij jullie?

Ps winterstand staat nog aan. Las in post dat dit bij de nieuwste versie weggehaald is. Wanneer zou je dit uit zetten? Bij 8+ graden?

Ps2 ja ik weet dat ik niet de zuinigste rijstijl heb maar bij deze afstanden per dag + de range die ruim genoeg is maakt me dat echt weinig uit

Crysania wijzigde deze reactie 08-02-2019 23:50 (9%)

Mijn .net development weblog | Xbox Live gamertag: CrysaniaNL

• JSSL
Crysania schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:49:
Ik heb mijn Kona nu 2 weken. Ik rijd veel snelweg en best lange afstanden (200km per dag gemiddeld).

Op de snelweg rijd ik gewoon de aangegeven snelheid (meestal op cc) dus veel 130 en 100. Natuurlijk heeft dit effect op de range van de auto. Wat me echter op valt is dat de eerste dag dat ik de auto had gaf de GOM aan dat ik 405km kon rijden met de accu. Na een paar dagen gaf hij na volle laadsessie (100%) 370km aan en nu geeft hij 350 of 345km aan.

Doet hij dit aan de hand van mijn gemiddelde rij gedrag en hoe is dit bij jullie?

Ps winterstand staat nog aan. Las in post dat dit bij de nieuwste versie weggehaald is. Wanneer zou je dit uit zetten? Bij 8+ graden?

Ps2 ja ik weet dat ik niet de zuinigste rijstijl heb maar bij deze afstanden per dag + de range die ruim genoeg is maakt me dat echt weinig uit
De range past zich inderdaad aan naar rijgedrag. Ga je overal 90km/h rijden dan zal hij weer oplopen.

• sander666
  • Laatst online: 22-04 20:32
Hi allen,

Ik rijd al weer een paar duizend km in de kona. Het is mij opgevallen dat als de auto zelf stuurt en je passeert een uitvoegstrook met verdrijvingsvlak en de weg is nat, de auto opeens naar rechts over het verdrijvingsvlak wil. Het is niet bij elke afrit en ik vermoed alleen bij nat wegdek.

Best tricky omdat gelijk na het verdrijvingsvlak de metalen scheiding komt van hoofdweg en afrit.

Iemand anders hier ervaring mee?

• prettig
sander666 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:11:
Hi allen,

Ik rijd al weer een paar duizend km in de kona. Het is mij opgevallen dat als de auto zelf stuurt en je passeert een uitvoegstrook met verdrijvingsvlak en de weg is nat, de auto opeens naar rechts over het verdrijvingsvlak wil. Het is niet bij elke afrit en ik vermoed alleen bij nat wegdek.

Best tricky omdat gelijk na het verdrijvingsvlak de metalen scheiding komt van hoofdweg en afrit.

LKA en LFA uitzetten of richting aangeven (boekje eens lezen ...)

• rob313
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 28-03 20:27

rob313

e-niro en e-kona geleverd

Weet iemand hoe je kan controleren of de laatste terugroep actie is uitgevoerd?
Dealer geloof ik niet, werkplaats zei dat het niet was gebeurd, en management had een raar verhaal dat het toch wel was gedaan. Vermoed dat ze hem nu hebben afgemeld bij rdw. En bij volgende beurt updaten.

e-niro en e-kona

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

sander666 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:11:
Hi allen,

Met de Niro identiek, LFA werkt heel aardig maar bij onduidelijke of afwijkende belijning raakt ie de draad kwijt.
Bij de Niro kun je LFA alleen aan/uitzetten als je geparkeerd staat, wat erg jammer is want wil het op snelweg aan maar op bepaalde stukken N weg uit. Je kunt enkel de Smart Cruise Control in zn geheel aan en uit zetten (dus inclusief automatisch afstand houden, wat wél heel erg fijn werkt), is bij de Kona neem ik aan hetezelfde?

• Marko72
  • Laatst online: 11:09
Voor mensen met "sunroof-anxiety":
YouTube: Kona Electric Road Trip: LA To Vegas In Hyundai's Long-Range EV
Testje met een Kona plus sunroof, kon alleen niet vinden hoe lang de testdude zelf is.

Marko72 wijzigde deze reactie 09-02-2019 13:46 (11%)

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Ik zag dat de passagier 193 is. Dan pas ik ook :)

• Grijze Ridder
Jhb62 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 12:16:
[...]

Ik zag dat de passagier 193 is. Dan pas ik ook :)
Dan heb ik nog plaats over met 1m86....zal ik mijn haar dan maar weer laten groeien.....

• Wackerstamfer
Crysania schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:49:

Winterstand doet voor zover we weten niks boven de -10C. Je kan het dus altijd aan laten staan. Vandaar ook dat het in komende updates waarschijnlijk uit je menu zal verdwijnen.

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

:
Grijze Ridder schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 12:56:
[...]

Dan heb ik nog plaats over met 1m86....zal ik mijn haar dan maar weer laten groeien.....
Ik heb nog lang haar

• Appeltaart
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13-03 14:17
Ben trouwens wel benieuwd naar gemiddeld verbruik hier, na 9000 kilometers zit ik op de 19.2/100. Vooral snelweg kilometers zijn dit wel en ik ben wel een doorrijder. Hoop misschien wat lagers te zien om mij te motiveren wat minder gas te geven...

• Trackerfire
Tot gisteren 678 op kenteken gezet in 2019. Totaal nu op 1.233. 537 in januari, tot nu toe 141 in februari (deze week dus).

• 3_s
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 00:10
Appeltaart schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:18:
Ben trouwens wel benieuwd naar gemiddeld verbruik hier, na 9000 kilometers zit ik op de 19.2/100. Vooral snelweg kilometers zijn dit wel en ik ben wel een doorrijder. Hoop misschien wat lagers te zien om mij te motiveren wat minder gas te geven...
12000km, 16,5kWh/100.
Mix van file, snelweg en kleine wegen.

• sander666
@ prettig:
ik wil geen systeem uitzetten dat het voor 99% wel goed doet. En die ene keer dat het wel gebeurt, stuur ik gewoon tegen en gaan we door. Uitzetten van de cruise control is een optie maar dat is het mij niet waard. In de meeste gevallen werkt het prima.

Dus jij vindt dat ik richting aan moet geven als ik een nat verdrijvingsvlak passeer terwijl ik niet eens van baan verander? Lijkt mij niet zinvol (behalve dat het systeem even uit wordt gezet) en levert een hoop verwarring op bij medeweggebruikers.
prettig schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:29:
[...]

LKA en LFA uitzetten of richting aangeven (boekje eens lezen ...)

• sander666
klopt, uitzetten van cruisecontrol zorgt ook voor uitschakelen van het meesturen.
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:45:
[...]

Met de Niro identiek, LFA werkt heel aardig maar bij onduidelijke of afwijkende belijning raakt ie de draad kwijt.
Bij de Niro kun je LFA alleen aan/uitzetten als je geparkeerd staat, wat erg jammer is want wil het op snelweg aan maar op bepaalde stukken N weg uit. Je kunt enkel de Smart Cruise Control in zn geheel aan en uit zetten (dus inclusief automatisch afstand houden, wat wél heel erg fijn werkt), is bij de Kona neem ik aan hetezelfde?

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

sander666 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:02:
klopt, uitzetten van cruisecontrol zorgt ook voor uitschakelen van het meesturen.

[...]
Je kunt door de knop waarmee je de afstand instelt 2 seconden ingedrukt te houden wisselen tussen cruise control (CC) (zonder automatisch sturen en afstand houden) en Smart cruise control (SCC). Zie 5-146 van de handleiding.
Maar als je dat adaptieve cruise control eenmaal gewend bent is de normale cruise control een flinke stap terug..

• prettig
sander666 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:01:
@ prettig:
ik wil geen systeem uitzetten dat het voor 99% wel goed doet. En die ene keer dat het wel gebeurt, stuur ik gewoon tegen en gaan we door. Uitzetten van de cruise control is een optie maar dat is het mij niet waard. In de meeste gevallen werkt het prima.

Dus jij vindt dat ik richting aan moet geven als ik een nat verdrijvingsvlak passeer terwijl ik niet eens van baan verander? Lijkt mij niet zinvol (behalve dat het systeem even uit wordt gezet) en levert een hoop verwarring op bij medeweggebruikers.

[...]
LKA, kan ook nog sturen en kun je met knopje uitzetten. Uiterst irritant in NL met al die fietspaden belijning waar je vaak over heen moet. Dus die gaat gelijk uit (helaas moet je dat elke keer doen).

LFA met ACC, werkt prima maar niet feilloos. Rij maar eens 130kmh en flinke bocht, zit die zo op de buitenlijn. In bochten of zoals gisteren met veel wind/storm (in bochten met zijwind) ..... stuur ik toch zelf een beetje mee, hij komt onprettig dicht tegen de lijnen.
Smalle rijstrook (bv. de derde "extra" strook tegen de vangrail): schakelt die uit... te smal.

Maar verder heel relaxed systeem op de snelweg/file, ja er zijn betere systemen maar die kosten je dan 5K :(

• daemonix
  • Niet online
Het is maar de vraag of die systemen zo veel beter zijn hoor, veel gehoorde klachten: fantom remmen, bochten verkeerd nemen en meer van dat soort ellende. Het wordt nogal gehyped maar als je goed leest zijn die systemen ook verre van perfect zeker op de binnenwegen.

• Rob45
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23-04 22:21
Nee helaas kwam hij hiervoor net te laat, donderdag geleverd en vrijdag vertrekken. volgend jaar maar eens proberen. je hebt toch even de tijd nodig om de snelladers te regelen voor de route!!!

• prettig
Tomtom live services: alle laders in de navi.....

Wifi auto aanzetten en verbinden (hotspot) dan heb je die. Selectie op combo type 2 only (CCS) en je hebt ze allemaal oproepbaar en op de kaart. (je kunt dus ook ook op gewoon type 2 zoeken).
Geen idee hoe goed de database van tomtom is, maar eerste test (CCS)... prima.

Daarnaast live verkeersinfo, het weer en "places" (restaurants, banken, etc ......hele berg in POI settings).

YouTube: Kona Electric TomTom EV Services

Nog beetje mee spelen, je kunt oa met de live knop zien of het station beschikbaar is........

prettig wijzigde deze reactie 10-02-2019 14:06 (17%)

• Rob45
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23-04 22:21
prettig schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:59:

Wifi auto aanzetten en verbinden (hotspot) dan heb je die. Selectie op combo type 2 only (CCS) en je hebt ze allemaal oproepbaar en op de kaart. (je kunt dus ook ook op gewoon type 2 zoeken).

Daarnaast live verkeersinfo, het weer en "places" (restaurants, banken, etc ......hele berg in POI settings).
Klopt, echter is het voor een lange trip van 1082km wel handig als je zeker weet dat het sneladers zijn met voldoende vermogen om niet langer dan een uur ergens te hoeven laden. met type 2 is het anders een erg lange reis ;)

• JSSL
prettig schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:59:

YouTube: Kona Electric TomTom EV Services

Nog beetje mee spelen, je kunt oa met de live knop zien of het station beschikbaar is........
Geeft hij toevallig ook aan of ze bezet zijn of niet?

• prettig
JSSL schreef op zondag 10 februari 2019 @ 14:09:
[...]

Geeft hij toevallig ook aan of ze bezet zijn of niet?
Ja en je kunt bv. alleen CCS kiezen (dan alleen de snelladers, selectie in setup instellen).

prettig wijzigde deze reactie 10-02-2019 14:13 (5%)

• IVIaarten
Zo, ik had vanmorgen gelijk een leuk momentje... op zo'n turbo rotonde; stond met wat andere auto's voorgesorteerd op de twee banen voor rechtdoor (ik op de linkerbaan), kerel op de rechterbaan (schuin voor me) bedenkt zich halverwege de rotonde dat hij toch graag naar links wilde, en steekt hem zo voor me langs, ik vol in de rem en naar links sturen, net kunnen ontwijken.

Hart zat me wel gelijk in de keel, zal je hebben, heb de auto net 4 dagen.....

Maargoed, ondanks het hoge gewicht en het natte wegdek toch kunnen ontwijken, viel me niks tegen

IVIaarten wijzigde deze reactie 10-02-2019 15:54 (4%)

• prettig
Flitserwaarschuwing tomtom... iemand die al gevonden en getest? (zit bij de services)

https://www.tomtom.com/au...ries/hyundai-motor-group/

Wat ik zo snel lees (duitse forum, staat veel meer): pas zichtbaar als je online bent met de kona en dan kun je die inschakelen.

prettig wijzigde deze reactie 10-02-2019 16:29 (31%)

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

prettig schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:27:
Flitserwaarschuwing tomtom... iemand die al gevonden en getest? (zit bij de services)

Wat ik zo snel lees (duitse forum, staat veel meer): pas zichtbaar als je online bent met de kona en dan kun je die inschakelen.
Linkje naar het Duitse forum?

Nevermind: https://www.goingelectric...ewtopic.php?f=148&t=38249

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 10-02-2019 16:52 (8%)

• IVIaarten
prettig schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:27:

Ze zitten er inderdaad in, maar worden niet echt duidelijk weergegeven (klein camera icoon op de kaart). Kan zijn omdat ik het geluid van de navi uit heb staan.

Waze is hiervoor echt een veel betere oplossing, maar erg jammer dat die geen aanwijzingen geeft in de HUD.

• prettig
goingelectric forum

... ok... lekker wakker ....

prettig wijzigde deze reactie 10-02-2019 17:03 (5%)

• prettig
karmakoningGadgets
De kona app......
https://v2.evnotify.de/ ondersteund de kona nu (alle functies van de app).
https://www.goingelectric...iewtopic.php?f=45&t=36647

Draait alleen op android (ios komt), maar je hebt er niks aan als je geen internetverbinding in je auto hebt, want dan kun je nog niks op afstand uitlezen (is bluetooth).

De ODB dongle leest de data --> dat gaat dan naar een telefoon --> die zet het in de cloud --> daar kun je er bij met elke browser (dus op afstand uitlezen).

Dus dacht: 2 dingen in een.
Nokia 1 telefoon (59,- of ander goedkoop ding) met sim in de auto (vast monteren uit zicht):
- daar kan dan evnotify op draaien voor remote data
- gelijk je wifi hotspot voor de online services

Iemand ander slimme oplossing ?

• Wackerstamfer
prettig schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:13:
karmakoningGadgets
De kona app......
https://v2.evnotify.de/ ondersteund de kona nu (alle functies van de app).
https://www.goingelectric...iewtopic.php?f=45&t=36647

Draait alleen op android (ios komt), maar je hebt er niks aan als je geen internetverbinding in je auto hebt, want dan kun je nog niks op afstand uitlezen (is bluetooth).

De ODB dongle leest de data --> dat gaat dan naar een telefoon --> die zet het in de cloud --> daar kun je er bij met elke browser (dus op afstand uitlezen).

Dus dacht: 2 dingen in een.
Nokia 1 telefoon (59,- of ander goedkoop ding) met sim in de auto (vast monteren uit zicht):
- daar kan dan evnotify op draaien voor remote data
- gelijk je wifi hotspot voor de online services

Iemand ander slimme oplossing ?
Dat lijkt inderdaad het beste alternatief. Kan je het SSID van de wifi hotspot eigenlijk verbergen en nog steeds met kona verbinding maken? Of kan de hele buurt zien dat mijn auto er weer staat? :+

• prettig
Wackerstamfer schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:18:
[...]

Dat lijkt inderdaad het beste alternatief. Kan je het SSID van de wifi hotspot eigenlijk verbergen en nog steeds met kona verbinding maken? Of kan de hele buurt zien dat mijn auto er weer staat? :+
Goed punt, denk wel... maar geen android expert.

• Trackerfire
Morgenavond de Tomar aan wal in Rotterdam. Zegt niet heel veel, maar heeft weinig havens aangedaan vanaf Pyongtaek en Ulsan...

PORT CALLS
Last Port Call Actual time of Arrival (UTC)
Derince 2019-02-02 20:40
Beirut 2019-01-30 23:08
Jeddah 2019-01-24 11:55
Singapore 2019-01-12 16:06

En nu dus Rotterdam. Vol bootje >:)

Trackerfire wijzigde deze reactie 10-02-2019 17:59 (8%)

• NiroNiro
  • Niet online
Hoe kan ik de schepen volgen eigenlijk? Heb de link ergens gezien maar kan em zo snel niet meer vinden.

• Trackerfire
NiroNiro schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:59:
Hoe kan ik de schepen volgen eigenlijk? Heb de link ergens gezien maar kan em zo snel niet meer vinden.
https://www.marinetraffic.com/ kun je ze live volgen (indien een baken in de buurt 't signaal oppikt.

https://www.eukor.com/ek/...vice/portSchedule.do#none

Hier kun je de haven vertrek (Ulsan) en bestemming (Rotterdam) invullen.

Edit: Nu ook aan de openingspost toegevoegd! 8)

Trackerfire wijzigde deze reactie 10-02-2019 18:02 (5%)

• Wackerstamfer
NiroNiro schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:59:
https://www.eukor.com/ek/...vice/portSchedule.do#none

voor de bootjes van ULSAN naar Rotterdam,

en dan kan je met https://www.marinetraffic.com/ kijken waar ze zijn :)

edit: 8) @Trackerfire

Wackerstamfer wijzigde deze reactie 10-02-2019 18:01 (3%)

• _-= Erikje =-_
Wackerstamfer schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:18:
[...]

Scripten dat je hotspot alleen start als ie de Bluetooth naam van je auto ziet? (met tasker)

2x270Wp JA-Solar op APS YC500i / 6x Canadian Solar cs3k-295p 295Wp op Goodwe1500NS / 11x Ja Solar Mono315Wp op GoodWe 3000NS verwacht: Kona EV premium Acid Yellow (september 2019)

• Wackerstamfer
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:51:
[...]

Scripten dat je hotspot alleen start als ie de Bluetooth naam van je auto ziet? (met tasker)
Ik had een heel verhaal getypt over dat ik dat niet bedoel. Maar kwam halverwege tot de conclusie dat dit inderdaad het handigste is |:( . De Kona hoeft geen wifi te hebben als er niemand in zit!.

Is met tasker ook te scripten dat de hotspot uit gaat als de Bluetooth naam weg valt?

• _-= Erikje =-_
Wackerstamfer schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:59:
[...]

Ik had een heel verhaal getypt over dat ik dat niet bedoel. Maar kwam halverwege tot de conclusie dat dit inderdaad het handigste is |:( . De Kona hoeft geen wifi te hebben als er niemand in zit!.

Is met tasker ook te scripten dat de hotspot uit gaat als de Bluetooth naam weg valt?
als de voorwaarde wegvalt gaat tasker terug naar de default; dus als je tasker wifi tether aanzet zet ie 'm ook weer uit (en je kan ook nog een extra regel maken; geen bluetooth-->uit)

• prettig
Wackerstamfer schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:59:
[...]

Als je de status van de lading wilt zien (evnotify).... dan wel wifi nodig ! (terwijl je even bakje gaat doen)
- en locatie komt eraan in evnotify.... wil je ook live zien

Als hotspot voor de tomtom services, dan alleen als je rijdt lijkt me.

• Wackerstamfer
prettig schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:26:
[...]

Als je de status van de lading wilt zien (evnotify).... dan wel wifi nodig ! (terwijl je even bakje gaat doen)
- en locatie komt eraan in evnotify.... wil je ook live zien

Als hotspot voor de tomtom services, dan alleen als je rijdt lijkt me.
Je draait evnotify op een android phone. Er van uitgaande dat je die data juist wilt zien als je niet in de auto zit. (zodat je op afstand kan zien of je auto al vol is bijvoorbeeld) Zal je dus dat mobiel moeten voorzien van een sim. Dan kan je dat mobiel ook als hotspot laten fungeren op het moment dat je de auto gaat gebruiken. Wifi heeft alleen zin voor live services als je gaat rijden.

• prettig
Wackerstamfer schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:31:
[...]

Je draait evnotify op een android phone. Er van uitgaande dat je die data juist wilt zien als je niet in de auto zit. (zodat je op afstand kan zien of je auto al vol is bijvoorbeeld) Zal je dus dat mobiel moeten voorzien van een sim. Dan kan je dat mobiel ook als hotspot laten fungeren op het moment dat je de auto gaat gebruiken. Wifi heeft alleen zin voor live services als je gaat rijden.
Ok snap hem.....was effe te snel..... evnotify data gaat via 4G (die blijft altijd aan), wifi als je gaat rijden.

• Wackerstamfer
prettig schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:43:
[...]

Ok snap hem.....was effe te snel..... evnotify data gaat via 4G (die blijft altijd aan), wifi als je gaat rijden.
Precies! Nu alleen nog even een goedkoop internet simmetje ...

• Electrons
  • Laatst online: 18-04 19:34
Wackerstamfer schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:52:
[...]

Precies! Nu alleen nog even een goedkoop internet simmetje ...
En nog even de inschatting hoeveel data er mee gemoeid is op maandbasis want dat bepaald de keuze voor het sim abonnement weer.

Pending mode Kona Pulse Red nr 2019-1134

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True