Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 2 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05 15:34
daemonix schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:10:
30 december 2019 is ook een term waar ik niet zo veel mee kan. :( Ligt ook vast aan de kleur (rood)
Helaas. De duimen voor je dat ie wat eerder komt. Komt vast goed alles draait op volle toeren! En.... Gefeliciteerd!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
Weet trouwens iemand waarom er 2018 en 2019 reserveringnummers zijn. En waar hebben ze die grens getrokken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
Grijze Ridder schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:55:
Weet trouwens iemand waarom er 2018 en 2019 reserveringnummers zijn. En waar hebben ze die grens getrokken?
Ik geloof dat ze ongeveer 2000 stuks beschikbaar zouden hebben in 2018, vandaar de nummers. Door allerlei problematieken worden deze veelal in 2019 afgeleverd i.p.v. 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05-2021

rob313

e-niro en e-kona geleverd

Wackerstamfer schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:50:
[...]

Haha mooi, zelf de MIA opstrijken en dan met winst doorverkopen? :P
Mia moet je dan weer verrekenen, maar met winst verkopen kan wel

e-niro en e-kona

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
IVIaarten schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:57:
[...]

Ik geloof dat ze ongeveer 2000 stuks beschikbaar zouden hebben in 2018, vandaar de nummers. Door allerlei problematieken worden deze veelal in 2019 afgeleverd i.p.v. 2018.
In openings topic is iemand met nummer 2018-3718 en leververwachting jan 2019. Aparte nummering.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05-2021

rob313

e-niro en e-kona geleverd

daemonix schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:10:
30 december 2019 is ook een term waar ik niet zo veel mee kan. :( Ligt ook vast aan de kleur (rood)
Deze kleur rood is erg mooi.

https://www.kiaclub.nl/topic/23264-e-niro-zijn-nieuwe-niro/

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRvP
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

Electrons schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:59:
[...]

Nou dat is een term waar je wat mee kan "onbekende tijd"? 8)7
Ja. Zwaar teleur gesteld in de klantgerichtheid van Hyundai:

"Meneer, de levering is vertraagd. We weten niet hoe lang. Hopelijk zal het geen maanden duren."

Kona Electric met reserveringsnummer 2018-1216 die op 15 maart 2019 is geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:48
RRvP schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:11:
[...]

Ik zou de Kona in januari ontvangen maar dat is voor onbekende tijd vertraagd. Balen.... Schijnt aan de kleur (Dark Knight) te liggen..... Maar geduldig zijn....

2018-1216
Wel apart dan. Ik heb een hoger nummer, maar ook Dark Knight. Kreeg van de week door dat ie over ongeveer 2 weken geleverd wordt.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1152667

Dat ben ik inderdaad. Auto is deze week al geleverd. Hyundai dealer gaf aan er een 20tig tal te hebben besteld direct in het begin.. Nummer was hoog maar levering zou eerst februari of maart zijn maar kwam naar voren op 31-1
Electrons schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:14:
[...]

In openings topic is iemand met nummer 2018-3718 en leververwachting jan 2019. Aparte nummering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-05 10:51
Zo ladestrom pas is ook eindelijk binnen, die lui maken er wel een feestje van zeg 8)7

ladestrom

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daacuso
https://www.speakev.com/t...g-in-cold-weather.132366/

Interessante info over de winter mode. Geeft ook een verklaring voor de “coldgate”.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Trackerfire schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:28:
[...]

Helaas. De duimen voor je dat ie wat eerder komt. Komt vast goed alles draait op volle toeren! En.... Gefeliciteerd!
Dank je.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Daacuso schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:52:

Interessante info over de winter mode. Geeft ook een verklaring voor de “coldgate”.
According to German forum "Winter mode" - the manual switch - has been removed in the latest delivered cars (newest FW). I hope they have change the heating to a more intelligent solution that the above..... Not just : Show_Winter_menu = FALSE, Winter_Mode = TRUE

Dit is ook wel interessant :P

edit: hmm
Checked my car FW version, it is exactly the same number as the one in German forum who says he does not have "Winter Mode" setting.

[ Voor 12% gewijzigd door Wackerstamfer op 02-02-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Daacuso schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:52:

Deze is nog leuker ...... wintermode is verwijderd (wellicht nu een slimmer algoritme).
https://www.goingelectric...ewtopic.php?f=144&t=37155

We moeten even de software versies in de gaten gaan houden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
prettig schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:03:
[...]

Deze is nog leuker ...... wintermode is verwijderd (wellicht nu een slimmer algoritme).
https://www.goingelectric...ewtopic.php?f=144&t=37155

We moeten even de software versies in de gaten gaan houden lijkt me.
Iemand zijn reactie was:
Checked my car FW version, it is exactly the same number as the one in German forum who says he does not have "Winter Mode" setting.

Maar hij heeft wel de optie

Lijkt me vaag als dit regio gebonden is eigenlijk ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
ok, dat is gek...... FW nummers zijn eigenlijk altijd uniek anders wordt het een zooitje.....of er zit nog een extra nummer bij (versie of zo) die we niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Weet iemand hoe je LKA permanent uit kunt zetten. Nu telkens knopje (links naast stuur op dash) indrukken als je instapt. Hij onthoud de setting niet.

Waarom: uiterst irritant op wegen met fietspad strepen die relatief smal zijn, dan moet je even over die strepen als er tegenliggers komen. En dan gaat LKA piepen en sturen.....wil het gewoon permanent uit kunnen zetten (LFA kan dat wel mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
prettig schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:50:
Weet iemand hoe je LKA permanent uit kunt zetten. Nu telkens knopje (links naast stuur op dash) indrukken als je instapt. Hij onthoud de setting niet.

Waarom: uiterst irritant op wegen met fietspad strepen die relatief smal zijn, dan moet je even over die strepen als er tegenliggers komen. En dan gaat LKA piepen en sturen.....wil het gewoon permanent uit kunnen zetten (LFA kan dat wel mee).
het piepen en sturen zou toch ook moeten ophouden als je je richtingaanwijzers aan zet? Niet de oplossing voor je probleem, maar vroeg het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1205
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik heb de auto in september besteld. Afgelopen week geinformeerd naar de levertijd: is november 2019.
Tussen neus en lippen door werd mij verteld dat de auto ook €800 duurder was geworden.
In de opdrachtbevestiging staat "koper heeft prijsprotectie op de autoprijs exclusief belastingen" . Volgens mij wil dit zeggen dat ze de verhoging niet door kunnen belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Andre1205 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:18:
Ik heb de auto in september besteld. Afgelopen week geinformeerd naar de levertijd: is november 2019.
Tussen neus en lippen door werd mij verteld dat de auto ook €800 duurder was geworden.
In de opdrachtbevestiging staat "koper heeft prijsprotectie op de autoprijs exclusief belastingen" . Volgens mij wil dit zeggen dat ze de verhoging niet door kunnen belasten.
Als je een getekend koopcontract hebt waar niet met kleine lettertjes in staat dat prijsverhogingen van hyundai worden doorberekend lijkt me dat je inderdaad een goed punt hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-05 15:43
Wackerstamfer schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:48:
Zo ladestrom pas is ook eindelijk binnen, die lui maken er wel een feestje van zeg 8)7

[Afbeelding: ladestrom]
Ah nice. Mijne is nog steeds niet binnen. Wanneer had je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Khayma schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:44:
[...]

Ah nice. Mijne is nog steeds niet binnen. Wanneer had je hem besteld?
7 Januari besteld, net als de Maingau, New Motion en Nuon pasjes. Die kwamen gewoon in een envelopje. Die van ladestrom zit in een zware kartonnen houder met een tijdschijf :X Geen wonder dat het zo lang duurt haha.

Achja, sneller dan de Kona...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Wackerstamfer schreef op zondag 3 februari 2019 @ 00:22:
[...]

7 Januari besteld, net als de Maingau, New Motion en Nuon pasjes. Die kwamen gewoon in een envelopje. Die van ladestrom zit in een zware kartonnen houder met een tijdschijf :X Geen wonder dat het zo lang duurt haha.

Heb de mijne 4 januari besteld en heb nog steeds niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Wackerstamfer schreef op zondag 3 februari 2019 @ 00:22:
[...]

Heb de mijne 20 december 2018 besteld en heb nog steeds niks :(

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Kona heeft bij strenge kou/sneeuw wel moeite met openen van de oplaadklep. Zie filmpje van Bjorn;

YouTube: #55 Road trip with Hyundai Kona part 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Khayma schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:27:
Kona heeft bij strenge kou/sneeuw wel moeite met openen van de oplaadklep. Zie filmpje van Bjorn;

YouTube: #55 Road trip with Hyundai Kona part 2
Haha maar als je dan die charger ziet is het opzich niet zo heeeel erg gek toch? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
Je zou inderdaad zeggen dat ze er beter een rubber randje omheen hadden kunnen doen (met name dan om de sneeuw uit de aansluiting the houden.
Misschien zelf even een tochtstripje er in plakken als ik hem zelf heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Wackerstamfer schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:09:
[...]

Haha maar als je dan die charger ziet is het opzich niet zo heeeel erg gek toch? :9
Ik vind van wel. Als je een laadklep voorin zet met koude wind dan moet je toch iets doen aan isolatie? Een GTE heeft hem in de VW logo, daar zit gewoon een rubberen ring omheen en kan dus altijd open. Ongeacht weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik las in het oude Kona topic dat sommige een trekhaak hebt laten monteren.
Is dat bevallen?
En hoe is de firma Hoppenbrouwers?
Heeft er ook iemand een trektest gedaan om bij het RDW trekgewicht aan te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Khayma schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:27:
[...]

Ik vind van wel. Als je een laadklep voorin zet met koude wind dan moet je toch iets doen aan isolatie? Een GTE heeft hem in de VW logo, daar zit gewoon een rubberen ring omheen en kan dus altijd open. Ongeacht weer.
IJs zat aan de buitenkant en de rand, daar heeft een VW net zo veel last van. IJs aan de binnenkant kan je inderdaad makkelijk met een rubbertje oplossen. Sneeuw in de connector zelf zal er niet komen door de doppen die er op zitten als je gewoon de sneeuw even weg klopt voor je de dop er af haalt.

Bjorn stopt doodleuk die ionity charger er in die zelf een blok ijs is. Dat was wellicht ook niet zo slim... 8)7

Niet onoomkoombaar probleem zoals ik het zie.. Als ze nou ook die batterij heater ff een softwarematige boost geven is het helemaal mooi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Yoade75 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:35:
Ik las in het oude Kona topic dat sommige een trekhaak hebt laten monteren.
Is dat bevallen?
En hoe is de firma Hoppenbrouwers?
Heeft er ook iemand een trektest gedaan om bij het RDW trekgewicht aan te vragen?
Volgens mij mag de Kona niet trekken. De trekhaak dient als lastendrager, voor een fietsen-bagagedrager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoade75
Dat klopt.
Vandaar dat je bij het RDW een trektest moet doen om wel te kunnen trekken.
En vandaar ook mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 23:30
Heeft iemand android auto aan de praat in zijn Kona? Ik heb het met kabeltje geprobeerd maar krijg het niet werkend.

Heb een oneplus 6. Auto zegt dat hij alleen via kabel Android auto kan maar dit zou toch ook wireless moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
Crysania schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:04:
Heeft iemand android auto aan de praat in zijn Kona? Ik heb het met kabeltje geprobeerd maar krijg het niet werkend.

Heb een oneplus 6. Auto zegt dat hij alleen via kabel Android auto kan maar dit zou toch ook wireless moeten kunnen?
Nee, alleen aan een draadje voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer

Je moet zowel bluetooth als usb verbinding hebben volgens mij. Draadloos werkt niet.

Neem aan dat je ook android auto op je phone hebt gezet? Staat het aan in de settings van je kona?

[ Voor 4% gewijzigd door Wackerstamfer op 03-02-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Via een draadje is prima om als eerste werkend te krijgen maar dat werkt dus ook niet.

Bluetooth is connected
Android auto installed (wel via sideload want is niet beschikbaar in store)
Vinkje in menu van de kona staat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Dat het niet werkt via bluetooth is wel logisch: te weinig bandbreedte. Dat lijkt iedereen over het hoofd te zien. Met een kabel heb je heel veel meer bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
daemonix schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:10:
Dat het niet werkt via bluetooth is wel logisch: te weinig bandbreedte. Dat lijkt iedereen over het hoofd te zien. Met een kabel heb je heel veel meer bandbreedte.
Kan wel, bluetooth en wifi is dan nodig (kona alleen draadje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Beter lezen: Met bluetooth kan het niet vanwege te weinig bandbreedte. Als je wifi hebt is de bluetooth overbodig en wordt niet gebruikt voor Android Auto.

Over het algemeen werkt het nog niet zo vaak met wifi, en zoals je zelf al opmerkt, niet met de Kona. Duh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Crysania schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:18:
Via een draadje is prima om als eerste werkend te krijgen maar dat werkt dus ook niet.

Bluetooth is connected
Android auto installed (wel via sideload want is niet beschikbaar in store)
Vinkje in menu van de kona staat aan
Kan je uitleggen wat je doet om het te proberen? Met "het werkt niet" kunnen we je niet zo goed helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Android auto moet je ook actief selecteren als hij is verbonden (althans dat moet ik nu in mijn voorloper). Pas dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Wackerstamfer schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:20:
[...]

Kan je uitleggen wat je doet om het te proberen? Met "het werkt niet" kunnen we je niet zo goed helpen.
Ik snap het maar er is helemaal geen melding of niets. In het menu is de knop Android auto grijs (niet te selecteren)

In setup menu heb ik android auto vinkje aanstaan.

Als ik telefoon via USB kabel connect gaat hij opladen maar dat is het dan ook. Android auto app kan ik starten maar staan geen auto's connected.

Dus tsja weinig info maar heb gewoon 0 feedback van de auto waarom hij het niet doet. Auto ziet telefoon niet ofzo terwijl hij dus wel oplaad en ook nog via Bluetooth connected is

[ Voor 6% gewijzigd door Crysania op 03-02-2019 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Wil je auto wel muziek afspelen via de usb kabel? Zo nee, dan is de usb kabel niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05 15:34
Crysania schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:57:
[...]

Ik snap het maar er is helemaal geen melding of niets. In het menu is de knop Android auto grijs (niet te selecteren)

Als ik telefoon via USB kabel connect gaat hij opladen maar dat is het dan ook. Android auto app kan ik starten maar staan geen auto's connected.

Dus tsja weinig info maar heb gewoon 0 feedback van de auto waarom hij het niet doet. Auto ziet telefoon niet ofzo terwijl hij dus wel oplaad en ook nog via Bluetooth connected is
Je hebt hem wel in de USB poort in het vak bij de draadloze lader? Die USB poort onderin doet namelijk niks met Android Auto. Dat is puur voor opladen.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSSL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-04 12:12
Wat doen jullie als de auto vol is? Halen jullie de kabel eruit of laten jullie hem erin zitten totdat je vertrekt?

Daarnaast, laden jullie hem tot 90% op of tot 100%? De dealer gaf aan dat 100% prima kan en dat je nooit 90% hoeft te doen.. Op internet lees ik vaak dat ze 90% opladen ivm de levensduur van de accu. Echter, volgens mij heeft de accu zelf al 5-10% extra capaciteit ten opzichte van de 64KwH (67-70Kwh dus) waardoor je al op 95-90% zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
daemonix schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:45:
Beter lezen: Met bluetooth kan het niet vanwege te weinig bandbreedte. Als je wifi hebt is de bluetooth overbodig en wordt niet gebruikt voor Android Auto.

Over het algemeen werkt het nog niet zo vaak met wifi, en zoals je zelf al opmerkt, niet met de Kona. Duh.
nee, zelf beter uitzoeken..... draadloos werkt alleen als je bluetooth hebt en wifi (zo zit de techniek in elkaar, de bandbreedte is dan wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Noem me eens een auto waarin het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
daemonix schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:10:
https://tweakers.net/nieu...ndroid-auto-mogelijk.html dit is wat @prettig bedoelt. Dat de auto het niet ondersteund is een ander verhaal maar het ging hier om de techniek. Geluid gaat over Bluetooth, de rest over wifi.

Voor een lange trip is draadje sowieso handig, dan is je phone niet zo snel leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave Mol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-05 21:59

Ik heb ook een One plus 6, wij hadden de Kona een weekend op proef van de dealer via de link Android auto gedownload en via de originele rode one plus kabel laadkabel aangesloten. Het werkte super
Ik kon via de oké Google functie navigatie starten en mensen bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
daemonix schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:10:
bmw's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-02 12:22
Wackerstamfer schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:18:
[...]

https://tweakers.net/nieu...ndroid-auto-mogelijk.html dit is wat @prettig bedoelt. Dat de auto het niet ondersteund is een ander verhaal maar het ging hier om de techniek. Geluid gaat over Bluetooth, de rest over wifi.

Voor een lange trip is draadje sowieso handig, dan is je phone niet zo snel leeg...
Daar hebben we qi toch voor ;)? Zo een armoede dat android car via een draadje, vreselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 14:08

elmo1

Kona Electric jan-2019

Wackerstamfer schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:23:
[...]

Max vermogen van de motor is 150 kW dus die zou wel wat meer moeten kunnen hebben.
Wellicht dat nu het wat kouder is het voltage van de batterij wat lager is en je blijft hanger rond de 125kW.
Het ligt aan het percentage van de accu.

Bij 90% laad hij waardes zien van 148/149Kw en nu rond de 77% is het gezakt naar 137Kw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

JSSL schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:39:
Wat doen jullie als de auto vol is? Halen jullie de kabel eruit of laten jullie hem erin zitten totdat je vertrekt?

Daarnaast, laden jullie hem tot 90% op of tot 100%? De dealer gaf aan dat 100% prima kan en dat je nooit 90% hoeft te doen.. Op internet lees ik vaak dat ze 90% opladen ivm de levensduur van de accu. Echter, volgens mij heeft de accu zelf al 5-10% extra capaciteit ten opzichte van de 64KwH (67-70Kwh dus) waardoor je al op 95-90% zit.
Door verschillende fora af te speuren ben ik tot de volgende tactiek gekomen:
1X per maand 100% de rest tot 90% ontlading probeer ik meestal rond de 20% te houden maar een keer lager is geen enkel issue.

Houd er rekening mee dat vaak snel laden een grotere aanslag legt op je accu dan gewoon thuis laden, tevens duurt het stuk tussen 80 en 100% ook het langst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Appeltaart schreef op maandag 4 februari 2019 @ 02:04:
[...]

Daar hebben we qi toch voor ;)? Zo een armoede dat android car via een draadje, vreselijk.
QI is voor laden, staat er helemaal los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
prettig schreef op maandag 4 februari 2019 @ 07:51:
[...]

QI is voor laden, staat er helemaal los van.
@Appeltaart doelt op mijn opmerking dat het gebruik van een snoertje zorgt dat je niet op hoeft te laden. Als je telefoon dan op de Qi lader legt valt dat argument tegen draadloos carplay weg ;) . Mijn telefoon ondersteund geen Qi dus voor mij was het sowieso geen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Yoade75 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:53:
Dat klopt.
Vandaar dat je bij het RDW een trektest moet doen om wel te kunnen trekken.
En vandaar ook mijn vraag.
Geldt de uitkomst dan alleen voor die betreffende auto aangeboden voor de trektest of geldt dit als geldend voor alle kona's. En wat doet zoiets met garantie voorwaarden vanuit Huyndai zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
elmo1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 07:37:
[...]

Het ligt aan het percentage van de accu.

Bij 90% laad hij waardes zien van 148/149Kw en nu rond de 77% is het gezakt naar 137Kw.
Dus je hebt minder vermogen afhankelijk van de SOC. Dat is nog een verschilletje waar ik niet bij stil stond tov fossiele tegenhangers. Die blijven hetzelfde hebben tot de laatste druppel er doorheen is gebrand.
En zit de ondergrens. Weet iemand dat als je bijna aan het einde van de batterij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN3
  • Laatst online: 23:13

SN3

Belg

elmo1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 07:44:

Houd er rekening mee dat vaak snel laden een grotere aanslag legt op je accu dan gewoon thuis laden, tevens duurt het stuk tussen 80 en 100% ook het langst.
Daaromtrent vind ik ook telkens tegenstrijdige berichten. Zou daar graag ook eens meer onderzoek naar zien (of resultaten van zulks onderzoek als het er al geweest is)

Kia e-Niro Must 64kWh - Bestelling: 21/01 - Productie: 19/04 - Verzenddatum: 27/04 - Aflverdatum 09/07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoade75
Electrons schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:10:
[...]

Geldt de uitkomst dan alleen voor die betreffende auto aangeboden voor de trektest of geldt dit als geldend voor alle kona's. En wat doet zoiets met garantie voorwaarden vanuit Huyndai zelf?
Alleen die auto.
Garantie weet ik niet.
Iemand anders die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
[...]

1X per maand 100% de rest tot 90% ontlading probeer ik meestal rond de 20% te houden maar een keer lager is geen enkel issue.

Dit is een populaire mening die niet altijd klopt. Mijn golf doet van 20% naar 80% in 30min en heeft +- 20 min nodig voor 80% naar 100%. Duurt het langer in vergelijking dan van 20 naar 80? Ja zeker. Duurt van 80 naar 100 het langst? Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Electrons schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:27:
[...]

Dus je hebt minder vermogen afhankelijk van de SOC. Dat is nog een verschilletje waar ik niet bij stil stond tov fossiele tegenhangers. Die blijven hetzelfde hebben tot de laatste druppel er doorheen is gebrand.
En zit de ondergrens. Weet iemand dat als je bijna aan het einde van de batterij zit?
rond de 20% zit je nog op 124kw. Bijna tegen einde krijg je turtle modus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSSL
[...]

Bedankt voor je reactie. Waarop is de 90% gestoeld? Is er een erge degradatie van de accu als je hem continu op 100% laadt? We hebben garantie voor iedere cel, dus dan laat je toch de cel vervangen als het te extreem wordt? Ik ben erg benieuwd waarom je hem niet naar 100% zou kunnen laden continu. Zeker met de berichten dat de accu feitelijk 67-70Kwh is ten opzichte van de te gebruiken 64Kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Khayma schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:18:
[...]

Dit is een populaire mening die niet altijd klopt. Mijn golf doet van 20% naar 80% in 30min en heeft +- 20 min nodig voor 80% naar 100%. Duurt het langer in vergelijking dan van 20 naar 80? Ja zeker. Duurt van 80 naar 100 het langst? Nope.
Interessant het is net hoe je het bekijkt.
Het blijft een interessant onderwerp als geheel het laden en levensduur.

Kijk je naar tesla batterijen dan zijn de grafieken erg positief https://docs.google.com/s...uKPsg/edit#gid=1669966328
Kijk je naar de nissan leaf batterijen dan zien je hele andere zaken.
https://pushevs.com/2018/...a-24-vs-30-kwh-batteries/

[ Voor 6% gewijzigd door elmo1 op 04-02-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

JSSL schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:37:
[...]

Bedankt voor je reactie. Waarop is de 90% gestoeld? Is er een erge degradatie van de accu als je hem continu op 100% laadt? We hebben garantie voor iedere cel, dus dan laat je toch de cel vervangen als het te extreem wordt? Ik ben erg benieuwd waarom je hem niet naar 100% zou kunnen laden continu. Zeker met de berichten dat de accu feitelijk 67-70Kwh is ten opzichte van de te gebruiken 64Kwh.
90% is voor mij een fijne lading tov gebruik.

Hier een interessant stukje over dit onderwerp:
https://pushevs.com/2018/...ging-full-versus-partial/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
JSSL schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:37:
[...]

Vaak is het aanspreek moment van daadwerkelijke garantie op individuele cellen een zeer rekbaar begrip. Er zal vast wel ergens in de kleine lettertjes staan dat het niet per individuele cel opgaat. Het BMS zal die gedegradeerde cel zoveel mogelijk uitmiddelen en het resultaat is dat je dan geleidelijk aan een degraderende range hebt die dan weer aan een behoorlijke ondergrens moet voldoen om in aanmerking te komen voor garantie. Meestal zal dit proces langzaam zijn zodat je vanzelf over de garantieperiode heen komt.
Elke fabrikant moet ergens met een verwachting model werken ten einde een schatting te hebben hoeveel de garantie uiteindelijk gaat drukken op de marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Laatst online: 23:02

3_s

Crysania schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:57:
[...]

Start op uw gsm Android Auto op?
Zoals eerder al gezegd, zeker de juiste USB-poort gebruiken (niet die onderste in dat onhandig bakje, maar die naast het draadloos laden).
Ook de juiste kabel, sommige kabels dienen enkel om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
3_s schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:40:
[...]

Start op uw gsm Android Auto op?
Zoals eerder al gezegd, zeker de juiste USB-poort gebruiken (niet die onderste in dat onhandig bakje, maar die naast het draadloos laden).
Ook de juiste kabel, sommige kabels dienen enkel om te laden.
net met andere kabel getest en dat ging perfect. Tnx voor de hulp

Nog een andere vraag. Mij laadkabel lockt niet aan de auto kant. In de paal zit hij vast maar bij de auto trek je hem er zo uit. Is het een setting ergens?

Het menu in het stuur is echt drama. Bij settings alleen maar TLAs of het begin van de zin. 7(8)7

Er staat nu een vinkje bij. "waarschuwen voor..." het belangrijkste uit de zin is dus niet te lezen. Laat dan de te lange regel scrollen ofzo

Laatste vraag: kan Vess voor altijd uit? Kan hem uitzetten via knop links onder bij het stuur maar bij volgende rit staat hij weer aan

[ Voor 7% gewijzigd door Crysania op 04-02-2019 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Crysania schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:36:
[...]

Nog een andere vraag. Mij laadkabel lockt niet aan de auto kant. In de paal zit hij vast maar bij de auto trek je hem er zo uit. Is het een setting ergens?

Het menu in het stuur is echt drama. Bij settings alleen maar TLAs of het begin van de zin. 7(8)7

Er staat nu een vinkje bij. "waarschuwen voor..." het belangrijkste uit de zin is dus niet te lezen. Laat dan de te lange regel scrollen ofzo
Naast je stuur bij de LKA knop etc zit een auto lock knop voor de laadkabel. Als je deze uit zet zou de kabel altijd moeten locken en gelocked blijven tot je de deuren ontgrendeld.

Kijk ook eens in het (digitale) boekje, om alle menutjes voluit geschreven te zien :+

[ Voor 5% gewijzigd door Wackerstamfer op 04-02-2019 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
[...]

Als je gaat laden zal die locken, bij een geplande tijd later...... weet ik niet (niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
  • Laatst online: 28-04 11:00
prettig schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:40:
[...]

Als je gaat laden zal die locken, bij een geplande tijd later...... weet ik niet (niet getest).
Die ervaring heb ik ook. Ik laad meestal na 23:00 ivm nachtstroom. Als ik thuis kom moet ik er wel eerst even spanning op zetten en dan locked hij pas, en dus niet als je de auto op slot zet en er staat geen spanning op de kabel.

Heb een afstandbediening bij de paal en zet die na de lock uit, 's avonds de hond uitlaten en dan zet ik hem meestal weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Laatste vraag: kan Vess voor altijd uit? Kan hem uitzetten via knop links onder bij het stuur maar bij volgende rit staat hij weer aan
Nope.
En nee, er is geen app. Die vraag volgt ook nog dikwijls :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
elmo1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:42:
[...]

Interessant het is net hoe je het bekijkt.
Het blijft een interessant onderwerp als geheel het laden en levensduur.

Kijk je naar tesla batterijen dan zijn de grafieken erg positief https://docs.google.com/s...uKPsg/edit#gid=1669966328
Kijk je naar de nissan leaf batterijen dan zien je hele andere zaken.
https://pushevs.com/2018/...a-24-vs-30-kwh-batteries/
Interessante grafiekjes. Let er wel op dat de Leaf data tegen jaren staat en de Tesla tegen gereden kilometers. En de Leaf data State of Health is en de Tesla Remaining Range.

Wat hieruit te concluderen valt is misschien wel dat Tesla net als Hyundai en Kia een grotere accu plaatsen dan geadverteerd in tegenstelling tot Nissan waar 30 kWh ook 30 kWh is. Wellicht dat daarmee de initial drop wat beter wordt gemaskeerd. De batterijen van Tesla zijn echt niet magisch, die hebben eenzelfde curve ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grijze Ridder
Wie weet of er al Kona Electric zjn die een schuif- kanteldak hebben? Die van mij is in bestelling hiermee en ik heb het idee dat Hyundai de gatenzaag nog moet gaan uitvonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 02:09
hi is er ergens aan informatie te komen over huidige en geprognotiseerde levertijden van de Hyundai Kona?

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Grijze Ridder schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:10:
Wie weet of er al Kona Electric zjn die een schuif- kanteldak hebben? Die van mij is in bestelling hiermee en ik heb het idee dat Hyundai de gatenzaag nog moet gaan uitvonden.
De eerste grote lading Kona's bestaat uit massaproductie auto's. Schuif- kanteldaken etc kosten gewoonweg meer tijd en worden pas later geproduceerd. Gewoon een keuze voor snellere winst / wegwerken grote vraag. Bij mij was dit verschil in levertijd duidelijk aangegeven toen ik ging bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Royalpieter schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:13:
hi is er ergens aan informatie te komen over huidige en geprognotiseerde levertijden van de Hyundai Kona?
De lokale dealer of je lease maatschappij kan daar vast meer over vertellen :) Ik ben ook wel benieuwd wat de huidige status is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-05 18:06
De gatenzaag is gevonden. Mijn Kona-ev zal een schuif-kantel dak krijgen. De auto krijg ik in Maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Ik wacht ook op het open dakje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

internet4me schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:20:
[...]

De gatenzaag is gevonden. Mijn Kona-ev zal een schuif-kantel dak krijgen. De auto krijg ik in Maart.
Wat is je reserveringsnummer de mijn 2018-1975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
Jhb62 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:36:
[...]

Wat is je reserveringsnummer de mijn 2018-1975
De mijne 2018 1888 en staat voor mei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Grijze Ridder schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:45:
[...]

De mijne 2018 1888 en staat voor mei
juni, was eerst april. Maar ik weet dat de lm ook een paar weken pakt voor de veiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
[...]

Gelukkig maar dan, ze hebben er wel met gewacht. Zal zeker met massaproductie te maken hebben. Maar we gaan naar de zomer dus laat maar komen die schuif kantel dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
Jhb62 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:48:
[...]

juni, was eerst april. Maar ik weet dat de lm ook een paar weken pakt voor de veiligheid
Mijn werkgever heeft 75 exemplaren besteld helemaal in het begin. Drie kleuren, en allemaal met schuif kanteldak. Leaseplan heeft die bestelling overgenomen. Dus ik kreeg de keuze uit een van die Kona's en heb de Dark Knight gekozen. En het viel me op dat ik nog geen foto's zag van schuif kantel daken. En lijkt me wel logisch dat ze eerst zonder produceren en nu wellicht een hele serie gaan maken met schuif kantel daken. Zou zomaar kunnen dat ze de onderdelen bij elkaar zijn aan het zoeken en volgende week een auto in elkaar schroeven. Nog even volhouden............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
[...]

Ben idd wel nieuwsgierig naar je reserveringsnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Grijze Ridder schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:30:
[...]

Mijn werkgever heeft 75 exemplaren besteld helemaal in het begin. Drie kleuren, en allemaal met schuif kanteldak. Leaseplan heeft die bestelling overgenomen. Dus ik kreeg de keuze uit een van die Kona's en heb de Dark Knight gekozen. En het viel me op dat ik nog geen foto's zag van schuif kantel daken. En lijkt me wel logisch dat ze eerst zonder produceren en nu wellicht een hele serie gaan maken met schuif kantel daken. Zou zomaar kunnen dat ze de onderdelen bij elkaar zijn aan het zoeken en volgende week een auto in elkaar schroeven. Nog even volhouden............
Net Meccano :) Ik ben wel ergens een Kona met een open dakje tegen gekomen op Y-tube, volgens mij een Amerikaans of Canadees filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Vraagje is er al een digitale handleiding in het Nederlands van de Kone. De Engelse versie heb ik al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daacuso
Volgens mij bestond de pre order serie uit 1750 premium exemplaren. Enkel keus uit kleur. 2-tone of open dakje kon wel gekozen worden, maar dan langere levertijd of uitvoering door derden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daacuso
Zojuist net weer met dealer gebeld. Helaas nog niks bekend over definitieve leverdatum....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
  • Laatst online: 15-05 20:01
Daacuso 1479 grijze ridder 1888 zie 1e pagina

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSSL
Iemand al ervaring met EVNotify? Vanavond even wezen puzzelen met een Android toestel dat op Android 4.3 draaide. De app werkt dan voor geen meter ondanks dat 4.1 of hoger ondersteund zou zijn.

Toen het toestel geupgrade met wat omwegen naar Android 7.1. Ditmaal werkte de app wel. Echter, via de webportal geeft hij aan dat de Kona niet geladen wordt terwijl dit met 4.3Kwh op dat moment gebeurde:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QVozjSj_d.jpg?maxwidth=640

Wel zie ik een -3.9 Kwh staan bij DC battery. Dit leek meer het oplaadniveau van de accu op dat moment te zijn aangezien het infotainment systeem ook aan stond.

Iemand ervaring met het bovenstaande waarbij hij niet zou laden volgens EVNotify terwijl hij dit wel doet?

Daarnaast kan het klepje waar de OBD2 dongel achter zit niet meer dicht na het inpluggen van een mini OBD2 dongel. Dit i.v.m. het feit dat de handgreep van het klepje precies op die hoogte zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 01:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

@JSSL mbt tot het laatste is dit misschien een oplossing: https://www.amazon.co.uk/...file-Meters/dp/B0797G2Q2R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-05 08:23
is die ODB2 connector niet uit de houder te klikken? dat het hele ding in het kastje valt zeg maar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Grijze Ridder schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:27:
[...]

Gelukkig maar dan, ze hebben er wel met gewacht. Zal zeker met massaproductie te maken hebben. Maar we gaan naar de zomer dus laat maar komen die schuif kantel dingen
Mijne (Belgische) heeft een open dak, had ik niet te kiezen.
Dealer had drie Kona's besteld, alle full options.
Daar heb ik er eentje van overgenomen (was in september, een van de eerste in BE).

Als ik had kunnen kiezen, had ik het waarschijnlijk niet genomen. Is maar klein dakje, vergeleken met m'n andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
JSSL schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 00:01:
Iemand al ervaring met EVNotify? Vanavond even wezen puzzelen met een Android toestel dat op Android 4.3 draaide. De app werkt dan voor geen meter ondanks dat 4.1 of hoger ondersteund zou zijn.

Toen het toestel geupgrade met wat omwegen naar Android 7.1. Ditmaal werkte de app wel. Echter, via de webportal geeft hij aan dat de Kona niet geladen wordt terwijl dit met 4.3Kwh op dat moment gebeurde:
[Afbeelding]

Wel zie ik een -3.9 Kwh staan bij DC battery. Dit leek meer het oplaadniveau van de accu op dat moment te zijn aangezien het infotainment systeem ook aan stond.

Iemand ervaring met het bovenstaande waarbij hij niet zou laden volgens EVNotify terwijl hij dit wel doet?

Daarnaast kan het klepje waar de OBD2 dongel achter zit niet meer dicht na het inpluggen van een mini OBD2 dongel. Dit i.v.m. het feit dat de handgreep van het klepje precies op die hoogte zit.
Het kan ook nog aan je OBDII adapter liggen. Ik weet niet welke je hebt maar er zitten blijkbaar toch wel een aantal verschillen in kijk ook een in dit topic : http://www.mykiasoulev.co...981e255e46&start=40#p8061
Met ELM327 identifier kan je blijkbaar testen of je adapter goed werkt. (ik heb hem zelf nog niet dus kan het niet proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Kona - range
Hoezo, range anxiety 8).

Vijf minuten later was er al 100km af, maar dat is niet zo relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
3_s schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:19:
[Afbeelding: Kona - range]
Hoezo, range anxiety 8).

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
3_s schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:19:
[Afbeelding: Kona - range]
Hoezo, range anxiety 8).

Ben je hem aan het duwen of zo !? (wordt lachen van de zomer.... gewoon voor de lol 800km op de gom zien te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Dit was gewoon 's morgens bij vertrek, via de granny opgeladen tot 100% in garage (+- 18°C).
Toen ik de kinderen uit de auto had geduwd, aan school, was het al iets normaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Laat maar. ;)

[ Voor 76% gewijzigd door daemonix op 06-02-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig