Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 28 ... 143 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:39

3_s

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:45:
[...]

Je kunt ergens in de instellingen je banden calibreren... Boekje anders ff checken, ik heb t een keer gedaan!
Hmm, had al eens gezocht, maar wsl niet goed genoeg.
Straks nog eens een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:35
@ivob: Had ik in 2012 ook moeten doen, gewoon op de hoek of net om de hoek. Dan was er voor 3 auto's nooit een probleem geweest. Maar het went wel. Af en toe wisselen dan maar

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 23:22
Ik heb nu ruim 20k in mijn Kona gereden. 1 ding snap ik niet helemaal: je kunt installen dat hij op een thuis locatie alleen in dal uren gaat laden. Leuke feature maar het werkt bij mij vrijwel nooit.

Als ik die locatie instel op mijn adres dan geeft hij vaak gewoon vrolijk aan dat hij niet op aangegeven locatie is.

Vaak kijk ik niet naar het menu in de auto en bij instekkeren zie ik minder dan 50% van de tijd een tijdsklokje verschijnen dat hij gaat wachten op dal uren.

Als het klokje dan wel verschijnt dan zie ik vaak dat hij al voor de aangegeven tijd toch gaat opladen.. Wtf? Hoe moeilijk kan dat zijn?

Iemand hier ook ervaringen mee en opties om dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Crysania met de e-Niro exact hetzelfde. Ik heb hem nu standaard op daluren staan (niet locatiegebonden) en als ik overdag elders wil laden (zeer zelden), dan druk ik op de knop die het geplande laden uitschakelt waarmee het laden per direct begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maken daluren zoveel uit? Gewoon stekkeren en niet naar omkijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 06:12:
Maken daluren zoveel uit? Gewoon stekkeren en niet naar omkijken :)
Scheelt niet heel veel, iets van 2ct/kWh, dus ja dat gaat om 75 euro/jaar voor mij. Toch relatief makkelijk verdiend en bovendien is het beter voor het stroomnet als iedereen dat zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 07:19
Crysania schreef op maandag 16 september 2019 @ 23:05:
Ik heb nu ruim 20k in mijn Kona gereden. 1 ding snap ik niet helemaal: je kunt installen dat hij op een thuis locatie alleen in dal uren gaat laden. Leuke feature maar het werkt bij mij vrijwel nooit.

Als ik die locatie instel op mijn adres dan geeft hij vaak gewoon vrolijk aan dat hij niet op aangegeven locatie is.

Vaak kijk ik niet naar het menu in de auto en bij instekkeren zie ik minder dan 50% van de tijd een tijdsklokje verschijnen dat hij gaat wachten op dal uren.

Als het klokje dan wel verschijnt dan zie ik vaak dat hij al voor de aangegeven tijd toch gaat opladen.. Wtf? Hoe moeilijk kan dat zijn?

Gewoon even goed in dat menu kijken ;) Zijn 2 verschillende varianten van uitgesteld laden: enkel en alleen tijdens geselecteerde tijden of bij voorkeur in geselecteerde tijden.

Standaard is optie 2 waarbij de auto dus uitrekent hoe lang er nodig is om op gestelde vertrektijd op doel accu % te zijn. Als de auto leeg aan de stekker gaat is een nachtje bij de meeste mensen dan niet voldoende. Auto kiest er dan dus voor elke tijd te laden die mogelijk is omdat die 100% accu op gewenst tijdstip dan belangrijker is dan de daluren.

Uitgesteld laden hier uitgezet (openbare laadpaal) en staat meestal toch pas einde dag aan de paal en gaat dan hele nacht laden tot ik ‘s ochtends weer vertrek :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Met welke bandenspanning rijden jullie rond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
2.7 bar, daar is hij zaterdag op afgeleverd.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-09 14:32
2.9 op t moment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:35:
Met welke bandenspanning rijden jullie rond?
2.9 - 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

2.5, zoals aangegeven in de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-10-2024

Schakel eens naar navi, rechts boven knop. En dan terug naar je EV menu. Dan heeft navi thuis gevonden.

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik heb nu een hoop ingelezen over een ODBII dongle en het op afstand uitlezen van de Hyundai Kona EV, echter ben ik wel erg benieuwd naar ervaringen van andere. Vandaar dat ik benieuwd ben naar het volgende:

1. Welke dongle hebben jullie?
2. Hoe krijgen jullie deze data van bluetooth op internet?
3. Op welke wijze verwerken jullie deze data (app/web pagina)

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Met (thuis)locatie gebonden laden heb ik nog nooit problemen gehad, het moet dus normaal wel werken.
Wegens één thuistarief staat tijdsgebonden laden niet ingesteld maar wel vertraagd AC laden, gekoppeld aan de locatie van de thuislaadpaal. Dat gaat al maanden goed. Thuis laadt hij aan 4 kW en elders gewoon aan de max. capaciteit van de desbetreffende laadpaal. Gewoon ingesteld in het EV menu.

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:52
HB__ schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:50:
Ik heb nu een hoop ingelezen over een ODBII dongle en het op afstand uitlezen van de Hyundai Kona EV, echter ben ik wel erg benieuwd naar ervaringen van andere. Vandaar dat ik benieuwd ben naar het volgende:

1. Welke dongle hebben jullie?
2. Hoe krijgen jullie deze data van bluetooth op internet?
3. Op welke wijze verwerken jullie deze data (app/web pagina)
Ik heb deze dongel:
https://www.amazon.de/gp/product/B07DGBYPJV/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Die stond ook op de site van EVnotify als 'supported'. Het probleem is dat de dongel na een rit in slaap valt en pas weer wakker wordt als je hem eruit haalt en weer terug stopt. Dat ligt niet aan de app EVnotify maar aan de dongel. Verder gaat je mobieltje (als je dat in de auto achterlaat om het opladen te monitoren) snel leeg, dus daar zal je ook iets voor moeten regelen.

Al met al vond ik het teveel gedoe en ben ik weer gestopt met het experiment.

Goed man!

• Banjy
Lees ook trouwens weinig meer over de Nexen banden hier. Kan mij voorstellen dat hogere bandenspanning minder wegcontact als gevolg heeft en mogelijk ook wat stiller zal rijden? Behalve dan bij geluiden van hobbels/oneffenheden die juist makkelijker worden doorgegeven?

Te hoge bandenspanning levert ook een versnelde slijtage op volgens mij, in relatie tot het Nexen probleem (voor de Lease rijders) is dat misschien geluk bij een ongeluk :+ ?

Anderzijds heb ik het idee dat de voorbanden ook bij standaard bandenspanning al niet heel veel grip hebben, zeker bij een beetje nat wegdek dus of je dat nog verder moet reduceren... Ben ook wel benieuwd of wat meer premium stille banden met betere grip ook echt tot bijv. een snellere 0-100 tijd kunnen leiden (dus aantoonbaar meer grip/prestaties) :)

• nessio
Inmiddels 5x alleen op daluren laten laden en geen probleem. Start precies om 23.00 en stopt om 7.00 (krijg automatisch die melding van TNM). Ik maak meestal vrij lange ritten van tegen de 300 km en plan werk zo dat ie 2 nachten kan laden. Moet ik wel weg dan verander ik alleen daluren in voorkeur daluren. Het laden start dan overigens meteen. De auto wacht dan niet tot de daluren, ook al zou ie het opladen in die daluren helemaal halen. Geen idee waarom. Verder wist ik niet dat je die daluren alleen voor thuis(locatie) kan laten gelden. Kun je dat op het scherm zien? In het handleiding staat dit niet volgens mij Dat overrulen met de knop naast de stekker is duidelijk

• nessio
@Banjy Ik heb de Nexen er nog onder zitten. Wilde ze toch proberen. Ken je de verhoogde A5 bij Amsterdam. Het wegdek is van pilaar tot pilaar gekromd en in die kuilen blijft bij regenval water staan. Zaterdag 7 september daar met stortbui gereden. Echtgenote reed, in die kuilen verloor ze totaal de grip. Ging net goed.
Daarnaast zijn ze inderdaad lawaaig vooral op sommige wegdekken. Soms heel doordringend, ga maar eens 130 rijden op de afsluitdijk.
In principe wilde ik er al Michelin cross climate er onder zetten. Altijd met Michelin gereden, maar weet niet of die MCC minder lawaai maken en beter grip hebben. Voor Friesland lease worden ze er verplicht onder gezet, die accepteerde de Nexen niet.

• daemonix
  • Niet online
2 dingen vallen me op aan de Kona:
- het knopje om de VESS uit te zetten lijkt niet meer aanwezig
- het lijkt er op dat maar 1 wifi access point kan worden gedefinieerd, klopt dat? (niet handig)

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
daemonix schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:03:
- het lijkt er op dat maar 1 wifi access point kan worden gedefinieerd, klopt dat? (niet handig)
Jouw net geleverde Kona? of 2020 model? Zit er dan wat anders?

Nog nooit een tweede wifi geprobeerd eigenlijk :)

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• daemonix
  • Niet online
Inderdaad mijn net geleverde Kona. Ik wil graag de wifi thuis gebruiken als hij thuis staat, en onderweg mijn telefoon, of die van mijn vrouw.

Model 2020 wordt nog niet geleverd.

• Martijn.J
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-03 11:00
Vraagje over Maingau: iemand al ter voorkoming van extra kosten geprobeerd na 4 uur laadsessie te stoppen en na een minuut of zo een nieuwe sessie te starten van max 4 uur?
Dank!

Excuses, verkeerde topic....

[ Voor 9% gewijzigd door Martijn.J op 18-09-2019 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Kun je beter in het laadpassen topic vragen. [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

• Wackerstamfer
daemonix schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:26:
Inderdaad mijn net geleverde Kona. Ik wil graag de wifi thuis gebruiken als hij thuis staat, en onderweg mijn telefoon, of die van mijn vrouw.

Model 2020 wordt nog niet geleverd.
Wat zit er dan ipv je VESS knop?

Wellicht om aan te sluiten bij internationale regels alvast vooruit gelopen met de wijziging..
De regels die in de EU gelden, komen voort uit internationale regels afkomstig van de Verenigde Naties. De voorschriften blijven dan ook niet beperkt tot EU-lidstaten; in bijvoorbeeld de Verenigde Staten komen er ook dergelijke regels, al wijkt het daar iets af. Zo hebben fabrikanten daar tot 2020 om de akoestische systemen in te voeren en geldt het verplichte geluid tot snelheden van 30km/u.

[ Voor 43% gewijzigd door Wackerstamfer op 18-09-2019 14:18 ]

• daemonix
  • Niet online
Ah, VESS zit er nog wel. Rechtsonder vandaar dat ik hem niet zag zittend achter het stuurwiel.

• Wackerstamfer
daemonix schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:34:
Ah, VESS zit er nog wel. Rechtsonder vandaar dat ik hem niet zag zittend achter het stuurwiel.
:+

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

daemonix schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:03:
Ik heb heb een VES knop om uit te zetten afgelopen donderdag de kona gehaald

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
daemonix schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:34:
Wat zit er dan in plaats van de vorige VESS knop (uiterst rechts in het knoppenblok linksonder tov van het stuur)?

• BrujeriA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:42
Jhb62 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:01:
[...]

Ik heb heb een VES knop om uit te zetten afgelopen donderdag de kona gehaald
Que? :?

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 04:30
daemonix schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:26:
Bij mijn Kona heb ik mijn thuisnetwerk en mijn mobiele WiFi er beide instaan.

Mocht je het morgen nog niet hebben gevonden dan zal ik voor je kijken hoe ik dat voor elkaar heb gekregen (kan me overigens niet herinneren dat ik problemen had met het instellen hiervan).

• _-= Erikje =-_
denheer schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:25:
[...]

Bij mijn Kona heb ik mijn thuisnetwerk en mijn mobiele WiFi er beide instaan.

Mocht je het morgen nog niet hebben gevonden dan zal ik voor je kijken hoe ik dat voor elkaar heb gekregen (kan me overigens niet herinneren dat ik problemen had met het instellen hiervan).
Ik heb hetzelfde; gewoon aanmelden op de desbetreffende WiFi accesspoints (kan alleen niet als je in D staat :+ ) en hij switched automatisch over als de ene buiten bereik is

Verwijderd

Kleine update van dat oranje/ groene gebeuren met laden...
Als hij <50% zit, zie ik oranje/ groen, als hij >50% zit, wordt hij geheel groen.
Nog steeds geen idee wat het is, maar ik gok dat het iets nieuws is voor de hoeveelheid accu ofzo of de laadsnelheid?
Ik snap het niet, want rechts van dat licht zie je al die 3 bars om te zien hoe vol 'ie zit.
Ik laad thuis met 7,4 kw op een 22 kw paal

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2019 08:53 ]

• daemonix
  • Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 19 september 2019 @ 07:56:
[...]

Ik heb hetzelfde; gewoon aanmelden op de desbetreffende WiFi accesspoints (kan alleen niet als je in D staat :+ ) en hij switched automatisch over als de ene buiten bereik is
Vandaag werkte het wel. Geen gezeur over 'vervangen' zoals een paar dagen geleden. Geen idee waarom het nu wel werkt. Dank.

• nessio
Wifi : ik heb er vorige week 2 ingesteld. Maar kan nu niet meer vinden waar de knop zit voor meer ?
In boekje Navi niets te vinden. Stom van mij maar waar? (auto stond in p toen ik ging zoeken).

• daemonix
  • Niet online
instellingen => wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23-09 14:16
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:51:
Kleine update van dat oranje/ groene gebeuren met laden...
Als hij <50% zit, zie ik oranje/ groen, als hij >50% zit, wordt hij geheel groen.
Nog steeds geen idee wat het is, maar ik gok dat het iets nieuws is voor de hoeveelheid accu ofzo of de laadsnelheid?
Ik snap het niet, want rechts van dat licht zie je al die 3 bars om te zien hoe vol 'ie zit.
Ik laad thuis met 7,4 kw op een 22 kw paal
Die halfgroene-halfrode ring viel mij laatst ook ineens op bij een nieuwe laadpaal (Greenflux volgens chargemap) bij ons in de buurt. Bij de laadpalen op werk heb ik dit niet.

• nessio
@daemonix dank

• nessio
Nog een vraag : je kunt in ev menu-eco je ritten zien. Maar hoe kom ik nu naar beneden = eerdere of latere ritten (aan zijkant zie je een grijze schuifbalk)? draaiknop, touch ik heb al alles geprobeerd. In boek staat niets

• 3_s

3_s

@nessio Dat is toch gewoon met touch naar boven schuiven?
Je kan wel niet helemaal teruggaan, zit een max op. Weet niet van buiten hoeveel ritten of tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmersnie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 14:44
IVIaarten schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:09:
[...]

De N18 kan ik je niet vertellen, maar je kunt de kaartversie terugvinden ergens in de advanced settings

Ik heb laatst ook een navi update gehad, en ik heb nu kaart versie;
EUR.11.41.46.704.201.2(D.E2/E.E2)
Ter info:
Gisteren Kona EV 64 kWh, Premium afgehaald bij de dealer.
Deze heeft navigatie-kaart versie: 11.47.52.542.201.2 (D.F2/E.F2) aan boord. Hoewel de kaart toch behoorlijk nieuwer lijkt dan die van jullie (11.41), zijn hier ook nog niet alle wijzigingen (van >1 jaar oud) in opgenomen.

Bijgaand afbeelding van scherm met alle versie / updates-info:
https://drive.google.com/...x_V7dYAf/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik zie op de foto van Simmersnie nu weer de knop Bijwerken voorbij komen. Heb me al eens eerder afgevraagd wat die knop doet. Weet iemand dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Pbr2 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:07:
Ik zie op de foto van Simmersnie nu weer de knop Bijwerken voorbij komen. Heb me al eens eerder afgevraagd wat die knop doet. Weet iemand dat zo?
De software updaten als er een USB is aangesloten met nieuwe software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.J
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-03 11:00
frankivo schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:18:
Ik hoop het niet. Een volgende zal wel naar 8% bijtelling gaan :(
Was de Kona nog te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:10
midego schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:12:
[...]

De software updaten als er een USB is aangesloten met nieuwe software...
Hmmm, ik meende op de amerikaanse website iets over updates gezien te hebben die je op het SD-kaartje moet plaatsen. Maar wellicht dat beide kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
vanaalten schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:46:
[...]

Hmmm, ik meende op de amerikaanse website iets over updates gezien te hebben die je op het SD-kaartje moet plaatsen. Maar wellicht dat beide kan.
SD kaart zou inderdaad ook kunnen, ik dacht alleen dat de SD kaart voor de kaarten werd gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
@3_s touch : ga het nog een keer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@Simmersnie : sommige eerdere wijzigingen van de A6 bij Almere staan er niet op (switch a27/a6) en de laatste (nog eerder kiezen voor Utrecht of amsterdam al zeker niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Bijtelling 4% : het is nog geheel onduidelijk of die 4% wel blijft voor 60 mnd. In het belastingplan wordt niet gesproken over een overgangsmaatregel van bestaande auto's.
Zo nee, dan is het voorlopig einde voor de EV verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

nessio schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:20:
Bijtelling 4% : het is nog geheel onduidelijk of die 4% wel blijft voor 60 mnd. In het belastingplan wordt niet gesproken over een overgangsmaatregel van bestaande auto's.
Volgens mij is het vrij duidelijk:
https://automotive-online...tobrief-2-definitief-open

https://automotive-online...v-s-in-belastingplan-2020

Edit: oh ik zie nu dat je het hebt over de termijn van 60 maanden.. Ik bedoelde dat per 1 jan 2020 de bijtelling soweiso naar 8% gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Murzeltje op 20-09-2019 12:28 ]

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Wat ik heb gelezen, weet even niet waar, Als je nu 4% hebt blijf dat zo lang het contract loopt 5 jaar.
komende verhoging komt voor auto's die 1-1-2020 op kenteken komen.
Het wordt spannend of dat ook zo is, dat we nog 5 jaar van de 4% kunnen profiteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
@Murzeltje Klopt, het gaat over die 60 mnd gekoppeld aan de auto. Mijn collega belastingconsulenten durven hier ook geen uitspraak over te doen. Het belastingplan zwijgt hier volledig over en dat is verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Mogelijk wil men de de autolobby niet veel in het harnas jagen. Want als dat niet zo is, dan is er financieel geen reden om een Kona-EV te kopen / leasen. Integendeel, geen laadgedoe, lager wegenbelasting (minder gewicht). De politiek is volkomen verkeerd bezig. Klimaatakkoord, laat me niet lachen. prima, als het den Haag maar geen geld kost. Alles moet budget neutraal, dus gaat het de burger geld kosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• intveltr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-08 13:50
nessio schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:36:
@Murzeltje Klopt, het gaat over die 60 mnd gekoppeld aan de auto. Mijn collega belastingconsulenten durven hier ook geen uitspraak over te doen. Het belastingplan zwijgt hier volledig over en dat is verdacht.
Volgens mij is het altijd zo geweest dat de bijtellingstarieven voor 5 jaar gelden, en dat is ook wat leasemaatschappijen er over zeggen. Dat is terecht: je gaat een langlopende verplichting aan op basis van de dan geldende regels, en als die aangepast worden kan je niet zomaar onder het contract uit. Als men nu opeens het nieuwe tarief voor lopende contracten laat gelden, dan is dat wel een behoorlijke afwijking van wat gebruikelijk is. Ik verwacht dan ook niet dat het tarief voor bestaande contracten zal worden aangepast..

Wat wel zomaar zou kunnen is dat het plafond van €50k voor het lage tarief wel verlaagd gaat worden naar €45k, ook voor bestaande gevallen. Maar daar heb je als Kona-rijder maar een klein beetje last van.

ps. Ik hoor net dan mijn Kona komende vrijdag thuis afgeleverd gaat worden :)

[ Voor 3% gewijzigd door intveltr op 20-09-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasbakkie
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-03 16:00
Banjy schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:59:
[...]

Lees ook trouwens weinig meer over de Nexen banden hier. Kan mij voorstellen dat hogere bandenspanning minder wegcontact als gevolg heeft en mogelijk ook wat stiller zal rijden? Behalve dan bij geluiden van hobbels/oneffenheden die juist makkelijker worden doorgegeven?

Te hoge bandenspanning levert ook een versnelde slijtage op volgens mij, in relatie tot het Nexen probleem (voor de Lease rijders) is dat misschien geluk bij een ongeluk :+ ?

Anderzijds heb ik het idee dat de voorbanden ook bij standaard bandenspanning al niet heel veel grip hebben, zeker bij een beetje nat wegdek dus of je dat nog verder moet reduceren... Ben ook wel benieuwd of wat meer premium stille banden met betere grip ook echt tot bijv. een snellere 0-100 tijd kunnen leiden (dus aantoonbaar meer grip/prestaties) :)
Ik rij met Goodyear eagle banden (235/45R18), maatje breder dan gangbaar, dit om het doorslippen bij acceleratie wat te vermijden, dus wat netter voor de bandjes. Nadeel....hoewel, er liggen andere, niet gesloten velgen op, dat zou wat moeten schelen op de range, maar 400 km is geen probleem.

Acceleratie met de bandjes, ca 7,2 tot 100 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Ik hoop ook dat er geen inbreuk wordt gemaakt op die 60 mnd maar op dit moment is de politiek volstrekt onbetrouwbaar. Om de dag verzinnen ze lasten verzwaringen. Vrijstelling mrb voor EV wordt nu ook snel afgebouwd en de aanschafbelasting is nu ook aangekondigd (is niet veel maar kan in de komende 5 jaar zo maar eens meer worden). Dei melkkoe laten ze echt niet los. Het is dat ze thuis laden niet makkelijk kunnen belasten anders .......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vhiper
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-08-2021
intveltr schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:42:
[...]

Volgens mij is het altijd zo geweest dat de bijtellingstarieven voor 5 jaar gelden, en dat is ook wat leasemaatschappijen er over zeggen. Dat is terecht: je gaat een langlopende verplichting aan op basis van de dan geldende regels, en als die aangepast worden kan je niet zomaar onder het contract uit. Als men nu opeens het nieuwe tarief voor lopende contracten laat gelden, dan is dat wel een behoorlijke afwijking van wat gebruikelijk is. Ik verwacht dan ook niet dat het tarief voor bestaande contracten zal worden aangepast..

Wat wel zomaar zou kunnen is dat het plafond van €50k voor het lage tarief wel verlaagd gaat worden naar €45k, ook voor bestaande gevallen. Maar daar heb je als Kona-rijder maar een klein beetje last van.

ps. Ik hoor net dan mijn Kona komende vrijdag thuis afgeleverd gaat worden :)
Mja, ik ben afgelopen mei een langlopende verplichting aangegaan voor een mooie nieuwe Kona, te leveren in mei 2020 op basis van de toen geldende regel dat in 2020 de bijtelling 4% zou bedragen met een cap van 50.000 euro en ik kan niet zomaar onder dat contract uit...Toch wijzigt de overheid de regels en lijkt de politiek dit zonder gemor te accepteren.

Ik vermoed dat de bijtelling inderdaad gewoon voor de volle 60 maanden blijft gelden, maar gezien bovenstaande ervaring durf ik niet meer op de overheid te vertrouwen :(

p.s. veel plezier met de Kona, kan niet wachten tot volgend jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intveltr
Vhiper schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:32:

Mja, ik ben afgelopen mei een langlopende verplichting aangegaan voor een mooie nieuwe Kona, te leveren in mei 2020 op basis van de toen geldende regel dat in 2020 de bijtelling 4% zou bedragen met een cap van 50.000 euro en ik kan niet zomaar onder dat contract uit...Toch wijzigt de overheid de regels en lijkt de politiek dit zonder gemor te accepteren.

Ik vermoed dat de bijtelling inderdaad gewoon voor de volle 60 maanden blijft gelden, maar gezien bovenstaande ervaring durf ik niet meer op de overheid te vertrouwen :(
Tja, wijzigingen tussen het tekenen van je contract en levering van de auto vallen helaas niet onder de garantie. Maar ook dat is altijd al zo geweest.
p.s. veel plezier met de Kona, kan niet wachten tot volgend jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
Maakt het niet minder onbetrouwbaar ;) Waan je niet veilig na aflevering. Aanpassen kunnen ze altijd als ze dat willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 19:34
Vhiper schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:07:
Maakt het niet minder onbetrouwbaar ;) Waan je niet veilig na aflevering. Aanpassen kunnen ze altijd als ze dat willen...
Nadat de auto op kenteken staat zouden ze het niet kunnen veranderen. tenminste, niet zonder een paar grote wetswijzigingen. En tja, 8% over 40 000 is nog altijd een stuk minder dan 22% over 20 000.

Voor volgend jaar zijn elektrische auto's nog aantrekkelijk, 16% is al niet meer aantrekkelijk in vergelijking met ICE's vanwege de hogere prijs van EV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
Honnou schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:20:
[...]

Nadat de auto op kenteken staat zouden ze het niet kunnen veranderen. tenminste, niet zonder een paar grote wetswijzigingen. En tja, 8% over 40 000 is nog altijd een stuk minder dan 22% over 20 000.

Voor volgend jaar zijn elektrische auto's nog aantrekkelijk, 16% is al niet meer aantrekkelijk in vergelijking met ICE's vanwege de hogere prijs van EV's.
8% over 45.000, die 40.000 geldt vanaf 2021 ;) verder uiteraard helemaal mee eens. Met die 8% en 45K cap is het nog steeds de beste deal die er is (je krijgt er immers ook een topauto voor terug), dus ik zou nog steeds dezelfde keus gemaakt hebben. Het is echter wel irritant en onbetrouwbaar als een overheid tijdens het spel (ook zij weten wel dat er al vele EV's voor 2020 besteld zijn op basis van autobrief II) de regels aanpast.

De markt zal inderdaad aan de slag moeten om EV's fors goedkoper te produceren, willen ze die over een paar jaar nog kunnen slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 19:34
Momenteel betaal je naar mijn inschatting zo'n 10 000 tot 15 000 meer voor het elektrische aandrijfsysteem ipv ICE. Zolang het voor de gemiddelde auto voordeliger zou zijn dan een ICE, ookal zou dat verschil klein zijn vind ik het een goed idee.

Het huidige plan wat alle auto's naar 22% trekt is ronduit idioot als je het hebt over een klimaatvoorstel. Daarmee ontmoedig je mensen meer.

Edit: die 40k was een voorbeeld. Mijn kona komt rond die prijs uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Honnou op 20-09-2019 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• intveltr
Het is te idioot voor woorden om de bijtelling voor elektrische auto's naar 22% te trekken. De bijtelling is bedoeld als belasting op het gehele prive-voordeel, dus de prijs van de auto (of beter: de afschrijving), de brandstof, en het onderhoud. De bijtelling wordt echter alleen over de prijs van de auto berekend, en die is nogal hoger bij een EV. Vandaar dat het percentage lager dient te zijn. 16% komt in de buurt.

Vergelijk je het basismodel brandstof-Kona (1.6) met de elektrische, dan kom je bij 150.000km ongeveer op hetzelfde prive-voordeel uit (aanschaf + brandstof), overigens zonder uit te gaan van goedkoper onderhoud voor de EV. De bijtelling voor de EV is bij een percentage van 16% iets lager, ca. 6500 tegen 7000 voor de brandstofversie.

Wat ik niet snap is dat ze de bijtelling niet gewoon baseren op het maandbedrag in je leasecontract...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 16:58
Ik lever dit jaar mijn Kona nog in voor een Model 3 SR+ RWD. Helaas is de kofferbak ruimte en de ruimte op de achterbank gewoon echt te krap voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Nog altijd niet duidelijk.
Lijkt erop dat de LM wacht op een goed bod op het "wrak".

Technisch is het allemaal goed haalbaar iig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@frankivo Lastig als ie total loss is, tenzij die LM gaat schuiven met nog af te leveren Kona's (dat kan wel, mogelijk kun je dan niet voor een bepaalde kleur kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khayma schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:58:
Ik lever dit jaar mijn Kona nog in voor een Model 3 SR+ RWD. Helaas is de kofferbak ruimte en de ruimte op de achterbank gewoon echt te krap voor mij.
Serieus? Wij hebben een X en een Kona, ok voor weekendje weg etc pakken we de Tesla, maar de Kona gaat prima met kinderwagen, boodschappen, en kinderstoel. Wat mis jij eraan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 20:52:
[...]

Serieus? Wij hebben een X en een Kona, ok voor weekendje weg etc pakken we de Tesla, maar de Kona gaat prima met kinderwagen, boodschappen, en kinderstoel. Wat mis jij eraan?
Je geeft al antwoord op je eigen vraag. Weekendje weg etc is een uitdaging. Ook krijgen wij gezinsuitbreiding dus straks 2 autostoelen en 2 kinderwagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Laatst online: 23-09 16:41
Khayma schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 20:53:
[...]

Je geeft al antwoord op je eigen vraag. Weekendje weg etc is een uitdaging. Ook krijgen wij gezinsuitbreiding dus straks 2 autostoelen en 2 kinderwagens.
Tja, model 3 heeft inderdaad grotere kofferbak. Maar de opening vind ik toch echt klein. Hier laatst met 2 kleine kinderen midweek weg geweest met de Kona. Ik heb het opgelost door een dakkoffer aan te schaffen. Reken echter wel op een verbruikstoename van 25%.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadbr0
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-08 13:51
RiB1 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:25:
Weet iemand al vanaf wanneer we model 2020 kunnen verwachten?
Daar heb ik zowel de importeur als mijn dealer al een keer over gebeld en kreeg 2X een vaag antwoord. Komt er zo'n beetje op neer dat als je nu een Kona EV bestelt, je over een jaar het model 2020 krijgt geleverd. Maar nog dit jaar zullen er zeker wel een aantal doorkomen, maar die zijn dan voor de showroom.

Zelf heb ik in februari 2019 een Kona EV besteld, dus verwacht levering ruim in 2020 (niet blij mee vanwege die 8%). Daarom belde ik onlangs de dealer met de opmerking dat ik dan toch wel ook model 2020 geleverd ga krijgen. Dat is dus niet zo. Dan moet je eerst afbestellen en weer opnieuw bestellen, met nieuwe wachttijd. Ik vind het maar raar. Hyundai blijft dus tot in 2020 het model 2019 (in feite 2018) produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Daacuso schreef op zondag 22 september 2019 @ 00:40:
[...]

Tja, model 3 heeft inderdaad grotere kofferbak. Maar de opening vind ik toch echt klein. Hier laatst met 2 kleine kinderen midweek weg geweest met de Kona. Ik heb het opgelost door een dakkoffer aan te schaffen. Reken echter wel op een verbruikstoename van 25%.
Dat is niet het enige probleem. Zoals ik al zei krijg ik gezinsuitbreiding. Mijn 1e is bij geboorte van mijn tweede niet groot genoeg om zonder kinderwagen op pad te gaan. Ik moet dus straks 2x een kinderwagen meenemen en dat past letterlijk niet in de Kona en wel in de Model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Glasbakkie schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:23:
[...]

Ik rij met Goodyear eagle banden (235/45R18), maatje breder dan gangbaar, dit om het doorslippen bij acceleratie wat te vermijden, dus wat netter voor de bandjes. Nadeel....hoewel, er liggen andere, niet gesloten velgen op, dat zou wat moeten schelen op de range, maar 400 km is geen probleem.

Acceleratie met de bandjes, ca 7,2 tot 100 km.
Zelfs met bredere banden valt de range reductie dus best wel mee, al gaat het wel richting de 10%. Merk vooral dat de auto wat instabiel wordt als je flink accelereert, ook op droog wegdek. Wil dan stukje rechtdoor of iets dergelijks, best vreemd gevoel :P Vrees dat ik de LM nog flink moet overtuigen voor andere banden of de een dealer moet vinden die beetje meewerkt en vroegtijdig vervangt. Stilte zou voor mij trouwens de hoofdmoot zijn, ben meestal een rustige/stille/rustige rijder. En denk dat de aandrijflijn gewoon niet geschikt is om nog meer uit het vermogen te halen (volgens mij moet je dan naar achterwiel aandrijving of liever nog 4x4 achtige constructies gaan kijken)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al wordt de bijtelling 700%, ik koop gewoon weer een EV hoor. Oh wacht, jij denkt dat alle EV’s leaseauto’s zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khayma schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:03:
[...]

Dat is niet het enige probleem. Zoals ik al zei krijg ik gezinsuitbreiding. Mijn 1e is bij geboorte van mijn tweede niet groot genoeg om zonder kinderwagen op pad te gaan. Ik moet dus straks 2x een kinderwagen meenemen en dat past letterlijk niet in de Kona en wel in de Model 3.
Mocht jij nog tips willen hebben (of model 3 al besteld?) ik heb een adres met vrij goedkope import model x/s’en. Fabrieksgarantie intact, km standen van max 75.000 en auto’s zijn hooguit 12 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Stap net in mijn Kona en hij geeft gewoon 0 reactie als ik op de start of welke knop dan ook druk. Ook niet op de afstandsbediening

Iemand dit eerder gezien? Hij doet gewoon helemaal niets. Kan hem niet op slot zetten of achterklep open en dus niet starten.

Batterij is vol. Hij heeft wel het hele weekend aan de lader gehangen.. Misschien te lang? Enige lampje wat brand zijn de 3 groene streepjes van de batterij dat hij vol is

Wtf. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Crysania schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:57:
Stap net in mijn Kona en hij geeft gewoon 0 reactie als ik op de start of welke knop dan ook druk. Ook niet op de afstandsbediening

Iemand dit eerder gezien? Hij doet gewoon helemaal niets. Kan hem niet op slot zetten of achterklep open en dus niet starten.

Batterij is vol. Hij heeft wel het hele weekend aan de lader gehangen.. Misschien te lang? Enige lampje wat brand zijn de 3 groene streepjes van de batterij dat hij vol is

Wtf. Iemand tips?
heb je al een reset geprobeerd? Met en punaise in dat kleine gaatje in de buurt van de start/volume knop dacht ik. Is is van de lader?

[ Voor 4% gewijzigd door Wackerstamfer op 22-09-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Wackerstamfer schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:38:
[...]

heb je al een reset geprobeerd? Met en punaise in dat kleine gaatje in de buurt van de start/volume knop dacht ik. Is is van de lader?
Nog niet ga ik straks doen. Nu ff snel onze andere auto meegenomen omdat ik weg moest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:01

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

12v accu loshalen wil in het algemeen een auto wel resetten.
Meet hem dan gelijk even na, sommige EVs hebben bugs waardoor de hulpaccu niet (goed) geladen wordt en dan leegloopt tijdens het laadproces van de hoofdaccu.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Accu loshalen hielp niet.. Oorzaak wel gevonden accu was gewoon leeg. De hulp accu that is.. De 'normale' accu van 64kw was gewoon vol

Vreemd dat die leeg loopt tijdens het opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

@Crysania waarschijnlijk was het koffer niet goed dicht en daardoor leeg gelopen. Heb ik hier nog al gelezen, zonder dat hij daar melding voor geeft.
Je kan ergens in de instellingen aan zetten dat hij de hulpaccu bij laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:31
Als ik mijn iPhone x aansluit via USB en middels Apple CarPlay telefoneer, dat de andere persoon veel gekraak/hapering hoort terwijl ik die persoon wel zonder problemen hoor.

Disconnect ik de kabel van de iPhone zonder het gesprek te onderbreken dan hoort de andere kant mij weer helder. Kabel weer in de iPhone en het is weer slecht.

Zowel oude als gloed nieuwe iPhone kabel gebruikt. Geen verschil.

iPhone op dashboard gelegd voor betere ontvangst en mogelijke storing van de qi lader uit te sluiten.

Meer mensen dit opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
misschien probleem bij de usb poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Laatst online: 22-09 20:27

CoolHead621

Enjoy every moment

Wat is jullie ervaring met de PDC aan de voorkant?
Ik heb regelmatig dat deze niets doet (wel schone auto)
Sta ik stil dichtbij een object dan heeft hij nog niet gepiept, zet ik de auto in de R en dan weer in D dan geeft hij ineens aan in het scherm dat het voor geel is en piept dan wel.

Soms werkt wel goed maar vaker niet bij mij.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
dat is omdat ie waarschijnlijk, net als de e-Niro niet standaard aan staat. Als je de auto in R zet, gaat ie dan automatisch aan.. als je zomaar komt aanrijden en je de auto met de neus in wilt parkeren moet je deze zelf eerst aanzetten door op de knop te drukken (weet niet zo goed hoe dit in de Kona eruit ziet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

NiroNiro schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:21:
dat is omdat ie waarschijnlijk, net als de e-Niro niet standaard aan staat. Als je de auto in R zet, gaat ie dan automatisch aan.. als je zomaar komt aanrijden en je de auto met de neus in wilt parkeren moet je deze zelf eerst aanzetten door op de knop te drukken (weet niet zo goed hoe dit in de Kona eruit ziet...)
Thnx voor je reactie.

Maar serieus wat zijn sommige dingen toch stom ingeregeld...
Net zoals de auto hold functie.
Geef een optie dat je deze aan kan laten staan.
Niet elke keer hoeven in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
CoolHead621 schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:25:
[...]

Thnx voor je reactie.

Maar serieus wat zijn sommige dingen toch stom ingeregeld...
Net zoals de auto hold functie.
Geef een optie dat je deze aan kan laten staan.
Niet elke keer hoeven in te schakelen.
Jij bent zeker een VAG auto gewend? :+. Ik kom van een reeks VAG auto's, mijn laatste was een e-Golf en jezus wat is de Kona soms 'dom'.

Bij de golf gaat idd je parkeersensoren voor piepen als je ergens dicht op zit, dat detecteert hij. Bij de Kona moet je ze handmatig aanzetten. Onthouden van auto hold? Vergeet 't maar, elke keer dat knopje maar weer indrukken. Over een jaar is die hele tekst verdwenen bij mij.

Dat oneindige gepiep als je de auto start zonder je gordel ingeklikt te hebben etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Khayma schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:38:
[...]

Jij bent zeker een VAG auto gewend? :+. Ik kom van een reeks VAG auto's, mijn laatste was een e-Golf en jezus wat is de Kona soms 'dom'.

Bij de golf gaat idd je parkeersensoren voor piepen als je ergens dicht op zit, dat detecteert hij. Bij de Kona moet je ze handmatig aanzetten. Onthouden van auto hold? Vergeet 't maar, elke keer dat knopje maar weer indrukken. Over een jaar is die hele tekst verdwenen bij mij.

Dat oneindige gepiep als je de auto start zonder je gordel ingeklikt te hebben etc etc.
nee geen VAG, kom uit een Renault Megane.
Die heeft dat ook allemaal.
Net zoals een automatisch elektronische "hand"rem
Deze ook steeds weer moeten aanzetten in de Kona.
Of weglopen bij je auto en de deuren gaan automatisch op slot.

Zijn dingen die ik toch wel mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

NiroNiro schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:21:
https://www.speakev.com/threads/parking-advice.141472/

Dit zou de oplossing kunnen zijn.
Ik zet namelijk altijd de auto hold aan zodra ik ga rijden.
vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
ehm.. waarom zou dat een oplossing moeten zijn? je originele vraag gaat over PDC. In dat topic hebben ze het over kruipen.. (of bedoel je de P knop waar ze het over hebben?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

NiroNiro schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:08:
ehm.. waarom zou dat een oplossing moeten zijn? je originele vraag gaat over PDC. In dat topic hebben ze het over kruipen.. (of bedoel je de P knop waar ze het over hebben?).
Ach kak,.... Verkeerd gelezen. :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
nessio schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:50:
@frankivo Lastig als ie total loss is, tenzij die LM gaat schuiven met nog af te leveren Kona's (dat kan wel, mogelijk kun je dan niet voor een bepaalde kleur kiezen)
Kon ineens weer kiezen uit 7 Kona's vanmorgen 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s

3_s

@Khayma @CoolHead621 Autohold is niet nodig als je stopt met peddels aan stuur. Sinds ik dat weet, zet ik autohold nooit meer aan.
Ook niet omdat autohold de remlichten laat branden en daar irriteer ik mezelf vaak aan bij anderen.

Piepen is idd ook storend.
Misschien moet ik m'n startroutine eens wijzigen. Nu stap ik in, start ik en doe dan m'n gordel aan.
Doe ik vooral uit gewoonte, omdat m'n vorige auto wat tijd nodig had tussen starten en klaar zijn om te vertrekken.
In de Kona is dat iets minder lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

3_s schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:52:
@Khayma @CoolHead621 Autohold is niet nodig als je stopt met peddels aan stuur. Sinds ik dat weet, zet ik autohold nooit meer aan.
Ook niet omdat autohold de remlichten laat branden en daar irriteer ik mezelf vaak aan bij anderen.

Misschien moet ik m'n startroutine eens wijzigen. Nu stap ik in, start ik en doe dan m'n gordel aan.
Doe ik vooral uit gewoonte, omdat m'n vorige auto wat tijd nodig had tussen starten en klaar zijn om te vertrekken.
Peddel is inderdaad een oplossing.
Maar soms niet toereikend om te stoppen :+
Dan is het fijn dat je wanneer je de rem hebt gebruikt de auto gewoon stil blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma

Ik woon in Amsterdam en rij veel in Amsterdam. Ik ga echt niet de hele tijd lopen remmen met die pebbels tussen 200.000 fietsers. Gewoon ouderwets mijn voetrem gebruiken. Overigens vind ik de remlichten die branden juist handig. Hoef geen extra bezoeker in mijn kofferbak die bezig is met appen en niet doorheeft dat ik stilsta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Dat moet ik eens proberen, ik laat misschien de peddel te snel los zodat toch kruipt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
kadbr0 schreef op zondag 22 september 2019 @ 01:10:
[...]

Daar heb ik zowel de importeur als mijn dealer al een keer over gebeld en kreeg 2X een vaag antwoord. Komt er zo'n beetje op neer dat als je nu een Kona EV bestelt, je over een jaar het model 2020 krijgt geleverd. Maar nog dit jaar zullen er zeker wel een aantal doorkomen, maar die zijn dan voor de showroom.

Zelf heb ik in februari 2019 een Kona EV besteld, dus verwacht levering ruim in 2020 (niet blij mee vanwege die 8%). Daarom belde ik onlangs de dealer met de opmerking dat ik dan toch wel ook model 2020 geleverd ga krijgen. Dat is dus niet zo. Dan moet je eerst afbestellen en weer opnieuw bestellen, met nieuwe wachttijd. Ik vind het maar raar. Hyundai blijft dus tot in 2020 het model 2019 (in feite 2018) produceren.
Ik denk dat ze tot na de zomer dit jaar de MY2019 blijven produceren, daarna zullen ze overgaan op MY2020, dus jij hebt begin dit jaar besteld en krijg je MY2019 helaas... wel raar/zuur maar ik denk dat het zo werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
Ik heb zelf december 2018 besteld en ik krijg 2020 model. dat is al bevestigd door de dealer. Volgens mij maken ze al sinds september geen 2019 model meer
NiroNiro schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:58:
[...]

Ik denk dat ze tot na de zomer dit jaar de MY2019 blijven produceren, daarna zullen ze overgaan op MY2020, dus jij hebt begin dit jaar besteld en krijg je MY2019 helaas... wel raar/zuur maar ik denk dat het zo werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
check, dan wordt het gewoon afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
CoolHead621 schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:52:
[...]

nee geen VAG, kom uit een Renault Megane.
Die heeft dat ook allemaal.
Net zoals een automatisch elektronische "hand"rem
Deze ook steeds weer moeten aanzetten in de Kona.
Of weglopen bij je auto en de deuren gaan automatisch op slot.

Zijn dingen die ik toch wel mis.
Ja sommige dingen automatisch aan zou handig zijn. Overigens gaat ie gewoon op de handrem als je 'm uitzet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbo1984
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
brandon schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:19:
Ik heb zelf december 2018 besteld en ik krijg 2020 model. dat is al bevestigd door de dealer. Volgens mij maken ze al sinds september geen 2019 model meer
[...]
Wat is bij jou dan de verwachte leverdatum?
Pagina: 1 ... 28 ... 143 Laatste