Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 151 152 Laatste
Acties:

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

sjirafje schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:27:
Nieuwe Kona bestuurder hier en meteen2twee vraagjes:
  1. zijn er mensen die de 12v lood accu hebben vervangen door bv een lithium accu? Ik wil namelijk graag een dashcam monteren met park functie en zou het fijn vinden om niet na 2 weken stilstaan een lege accu te hebben.
  2. [...]
Dit is een EV, geen brandstofauto waarbij de 12V accu enkel wordt bijgeladen als de motor loopt ;)
Het BMS van de Kona zal je accu automatisch bijladen. Bij mijn 2020 model brandt er een geel lampje onder het logo in de neus als ie daar mee bezig is. Gebeurt op compleet willekeurige momenten.

🖥️ | 🚗

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

MadMarky schreef op maandag 20 april 2026 @ 17:13:
[...]

Dit is een EV, geen brandstofauto waarbij de 12V accu enkel wordt bijgeladen als de motor loopt ;)
Het BMS van de Kona zal je accu automatisch bijladen. Bij mijn 2020 model brandt er een geel lampje onder het logo in de neus als ie daar mee bezig is. Gebeurt op compleet willekeurige momenten.
Zoals ook bij de e-Niro is dat wel gelimiteerd tot een x aantal keer achter elkaar. Loopt de 12V accu dus te snel leeg, dan zal de HV batterij de 12V batterij na x aantal keer niet meer opladen. Dit is as-designed om te voorkomen dat je een defecte 12V accu aan het opladen blijft.

Een sterkere 12V accu is dus wel aan te raden (en de default 12V accu uit 2020 tijdperk was bij Kia/Hyundai al niet sterk).

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:57
Get!em schreef op maandag 20 april 2026 @ 17:25:
[...]

Zoals ook bij de e-Niro is dat wel gelimiteerd tot een x aantal keer achter elkaar. Loopt de 12V accu dus te snel leeg, dan zal de HV batterij de 12V batterij na x aantal keer niet meer opladen. Dit is as-designed om te voorkomen dat je een defecte 12V accu aan het opladen blijft.

Een sterkere 12V accu is dus wel aan te raden (en de default 12V accu uit 2020 tijdperk was bij Kia/Hyundai al niet sterk).
Die "x" keer is 20 x (Kona 2020)

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Pagina: 1 ... 151 152 Laatste