Om er dan toch een concreet getal aan te hangen: in mijn geval denk ik dat je met 100 liter best aardig in de richting zit. Met wat meten, schatten en rekenen kom ik op iets van 115 liter. Maar is niet heel eenvoudig om accuraat te zijn, want het is niet bepaald een mooie vierkante bak - allemaal rondingen en zo maken het lastig.
Foto's:
Vanaf achterbank tot aan achterkant auto, zo'n 74cm.
Je ziet wel een kabeltje aan de linkerkant bij de achterbank:
...maar dat is duidelijk laagspanning, En ja, dan is het nog steeds verstandig om er voorzichtig mee te zijn tijdens het in/uitladen.
Breedte van de bodemplank: zo'n 95cm. Maar haal er voor het gemak 10cm van af voor allerlei frutsels die in de weg zitten.
Diepte is wat lastiger op de foto te zetten:
...vanaf bodem tot rand bodemplank, zo'n 29cm.
Maar goed, voor inhoud berekening: je hebt dus effectief twee ruimtes.
De onderste holte, waar Hyundai ook een reservewiel had kunnen plaatsen. Ruwweg 15cm diep, 60cm breed, 31 cm lang - 31 liter.
En de ruimte boven 'reservewiel' maar onder de bodemplank: ruwweg 14cm diep, 85cm breed, 70cm lang - 73 liter.
(en als je voorzichtig bent kan je onder de achterbank ook nog wat dunne lichte dingen schuiven, zoals een vlieger ofzo)
Maar goed, dit is dus een Kona uit 2019. Moderne types geldt bovenstaande uiteraard niet voor, maar hopelijk is dit alsnog nuttig voor mensen die een tweedehands overwegen.