Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 153 154 Laatste
Acties:

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:35

lord_fh

Hi

MadMarky schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:51:
Rondzwiepen, die beschrijving kende ik nog niet :p
Vervelende diagnose @_Guido_ , maar rondzwiepen? Je hoort toch duidelijk een metalig schurend geluid alsof er bijvoorbeeld een rem aanloopt?

@Steef dit heb ik ook sinds een onderhoudsbeurt bij de dealer een paar weken terug. Afbeelding van de auto is verdwenen in de app en na opstarten is de auto vaak niet beschikbaar. De app sluiten en nog een keer starten verhelpt dat. Maar het is echt pas sinds die onderhoudsbeurt (en vermoedelijk software update).
ik denk dat het aan de app ligt, want ik ben recent niet bij de dealer geweest of iets met software, en bij mij is dat ook zo met de app.

PS5 Pro

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

lord_fh schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:49:
[...]

ik denk dat het aan de app ligt, want ik ben recent niet bij de dealer geweest of iets met software, en bij mij is dat ook zo met de app.
Laatste app update is van 16 juni, dat is een dag voor de onderhoudsbeurt. Zou ook best kunnen ja.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:30
Bij mij is het ook sinds een paar weken en geen onderhoud of software update geweest. Gewoon wederom brakke software bij Hyundai. Ben ondertussen op zoveel vlakken teleurgesteld qua software dat de volgende auto sowieso geen Hyundai meer wordt!

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@michaelvo ik weet niet hoe hoog je de lat hebt liggen, maar Hyundai is tot nu toe anders met afstand mijn beste ervaring. Loop in ieder geval maar met een boog om Nissan en alles van Stellantis heen...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• michaelvo
MadMarky schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 01:11:
@michaelvo ik weet niet hoe hoog je de lat hebt liggen, maar Hyundai is tot nu toe anders met afstand mijn beste ervaring. Loop in ieder geval maar met een boog om Nissan en alles van Stellantis heen...
Die staan idd niet op mijn lijst nee ;). Opzich is de lat niet zo hoog hoor, maar functionaliteit uit de app slopen (stuur / spiegels / achterraam verwarming aanzetten) terwijl dat jaren gewerkt heeft, toegeven dat het een software fout im bluelink betreft, en het dan na anderhalf jaar nóg niet opgelost hebben… En ik vind het ook echt storend dat de auto na een onderbreking in het laden (wolk voor de zon bij solar laden bijvoorbeeld) het laden niet meer hervat en dat laadtimers alleen via de auto/bluelink werken en niet via de laadpaal (of tibber for that matter).

Maar verder zit en rijdt het autootje wél fijn en is hij relatief zuinig met stroom dus het is niet dat ie per direct weg zou moeten hoor :).

[ Voor 7% gewijzigd door michaelvo op 27-06-2026 08:15 ]

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:46
Binnen een paar maand kan ik beginnen rondkijken voor een nieuwe lease. Zeer tevreden van de Kona electric 2023, hoe is de nieuwe in vergelijking?

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

michaelvo schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:13:
[...]

Die staan idd niet op mijn lijst nee ;). Opzich is de lat niet zo hoog hoor, maar functionaliteit uit de app slopen (stuur / spiegels / achterraam verwarming aanzetten) terwijl dat jaren gewerkt heeft, toegeven dat het een software fout im bluelink betreft, en het dan na anderhalf jaar nóg niet opgelost hebben…
Wanneer speelde dit dan?
Ik heb mijn 2020 Kona nu 15 maanden en deze functionaliteit heeft voor mij altijd gewerkt. Altijd mooi om te zien hoe op een koude wintermorgen de damp van een bevroren voorruit af komt terwijl je zelf aan de koffie zit :)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• michaelvo
MadMarky schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:12:
[...]

Wanneer speelde dit dan?
Ik heb mijn 2020 Kona nu 15 maanden en deze functionaliteit heeft voor mij altijd gewerkt. Altijd mooi om te zien hoe op een koude wintermorgen de damp van een bevroren voorruit af komt terwijl je zelf aan de koffie zit :)
Dit speelt nog steeds. Voorheen kon je via de app ook stuurverwarming, achterruit en spiegelverwarming aanzetten. Dat kan nu al tijden niet meer. Hebben meerdere tweakers hier (volgens mij allemaal 2020 Kona Premiums). Hyundai geeft dus ook toe dat er een fout zit in de app/Bluelink maar lost vervolgens niets op.

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:36
Hallo! 👋 Wie heeft er tips voor het aanschaffen van een Kona grote accu en Primium op de tweede hands markt?

Ik ben opzoek naar een model waarbij er ook een app beschikbaar is, dit is vanaf de serie met de infotainment knoppen aan de onderkant van het scherm als ik me niet vergis.

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:35

Steef

GoT's Most Eaten

njiwedu0b schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:16:
Hallo! 👋 Wie heeft er tips voor het aanschaffen van een Kona grote accu en Primium op de tweede hands markt?

Ik ben opzoek naar een model waarbij er ook een app beschikbaar is, dit is vanaf de serie met de infotainment knoppen aan de onderkant van het scherm als ik me niet vergis.
Wat heb je zelf al gevonden?

Een paar dingen die van belang kunnen zijn:

Zoek een uit die voorzien is van een warmtepomp, dat scheelt in de efficiëntie. Het verschil in verbruik is niet enorm, maar het prijsverschil ook niet. Als je veel lange stukken gaat rijden is dit het wel waard.

Kijk voor aanschaf even goed naar eventuele terugroepacties (https://ovi.rdw.nl/) - er zijn een aantal geweest, ook heel recent nog.

Op dit moment lijkt er een issue te zijn met de app control voor vroegere versies van de Kona (model year 2019, 2020): het remote aanzetten van het ontdooien van de spiegels werkt niet. Als de app belangrijk voor je is, is dit misschien ook een overweging. Dit speelt al anderhalf jaar.

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO | Sigma 85 F1.4 DG DN Art

• lord_fh

lord_fh

Hi

Nou sinds afgelopen nacht is mijn kona ev van 1.5 jaar oud in een poffertjespan veranderd, alles wat metaal is zit vol deuken, bizar

PS5 Pro

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

lord_fh schreef op zondag 28 juni 2026 @ 15:49:
Nou sinds afgelopen nacht is mijn kona ev van 1.5 jaar oud in een poffertjespan veranderd, alles wat metaal is zit vol deuken, bizar
Die heeft in de hagelbui in het zuiden gestaan neem ik aan?

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO | Sigma 85 F1.4 DG DN Art

• lord_fh

lord_fh

Hi

Steef schreef op zondag 28 juni 2026 @ 15:50:
[...]

Die heeft in de hagelbui in het zuiden gestaan neem ik aan?
Het gooi, zo groot als flinke pingpong ballen kwamen ze naar beneden

Kleine impressie, maar alles zit vol deukenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_cN7BoL1w7Grb9AuHmJQ75qnJyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4r7gb4JjOamjxnNiZTAOPLGE.jpg?f=fotoalbum_large

PS5 Pro

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
lord_fh schreef op zondag 28 juni 2026 @ 15:53:
[...]

Het gooi, zo groot als flinke pingpong ballen kwamen ze naar beneden

Kleine impressie, maar alles zit vol deuken[Afbeelding]
Ai, zonde! :'(

the older I get, the better I was...

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:36
Steef schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:57:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden?

Een paar dingen die van belang kunnen zijn:

Zoek een uit die voorzien is van een warmtepomp, dat scheelt in de efficiëntie. Het verschil in verbruik is niet enorm, maar het prijsverschil ook niet. Als je veel lange stukken gaat rijden is dit het wel waard.

Kijk voor aanschaf even goed naar eventuele terugroepacties (https://ovi.rdw.nl/) - er zijn een aantal geweest, ook heel recent nog.

Op dit moment lijkt er een issue te zijn met de app control voor vroegere versies van de Kona (model year 2019, 2020): het remote aanzetten van het ontdooien van de spiegels werkt niet. Als de app belangrijk voor je is, is dit misschien ook een overweging. Dit speelt al anderhalf jaar.
Ik ben erg verwend geweest met een eerdere e-Golf en Model Y in de lease; helaas is dat geen optie meer dus was opzoek naar een mooie tussen oplossing. Waarbij ik heb gelezen over de app vanaf het eerste refresh model, bedankt voor het aangeven dat daar dus nu issues mee zijn.

Voor wat betreft de terugroep acties waren er inderdaad een paar, maar al met al lijkt me dit ook qua accu pakket een betrouwbare auto.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

michaelvo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 08:36:
[...]

Dit speelt nog steeds. Voorheen kon je via de app ook stuurverwarming, achterruit en spiegelverwarming aanzetten. Dat kan nu al tijden niet meer. Hebben meerdere tweakers hier (volgens mij allemaal 2020 Kona Premiums). Hyundai geeft dus ook toe dat er een fout zit in de app/Bluelink maar lost vervolgens niets op.
Ik heb bij mijn model (Kona Premium, 12-2020) deze opties en die werken voor zover ik weet allemaal naar behoren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKkGAImUl3OqX_6PIQdnHDv2XEo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mjGU0Ozg9n4IPUu4l5RK2gUg.jpg?f=user_large
Stuurverwarming zit er wel op maar is geen optie in de app.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

MadMarky schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:02:
[...]

Ik heb bij mijn model (Kona Premium, 12-2020) deze opties en die werken voor zover ik weet allemaal naar behoren
[Afbeelding]
Stuurverwarming zit er wel op maar is geen optie in de app.
Zet beide vinkjes eens aan dan?

Dan opslaan en vervolgens die klimaat instellingen weer openen, vervolgens kijken of beide vinkjes nog aan staan.

Het vinkje van de spiegels blijft niet aan staan als je dit probleem ook hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Steef op 28-06-2026 20:05 ]

• Kriskras99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:34
Bij mij (Kona Premium, 2020), blijven de vinkjes gewoon aanstaan. Ik heb niet geprobeerd of het ook daadwerklijk alles aanzet

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ze blijven gewoon aan staan, ook na sluiten en weer openen van de app. Volgens mij heeft het afgelopen winter gewoon gewerkt en ik ga het nu (bij 28°C) niet functioneel testen :P

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Als je het probleem hebt gaat het vinkje uit, het zal wel alleen mis gaan bij bepaalde hardware modellen.

• michaelvo
Nee hoor @Steef bij mij blijven/bleven de vinkjes wél aanstaan maar doet hij het alsnog niet. Ik zie nu overigens dat stuurverwarming bij mij ook verdwenen is, dus er is wel iets veranderd de afgelopen maanden... Wie weet dat het achterraam het nu wel doet, maar daar komen we van de winter wel weer achter...

• michaelvo
@njiwedu0b er zijn idd app issues bij dit 2020 model maar dat is nou ook weer geen levensgroot probleem hoor. Cabine voorverwarmen werkt gewoon, en dat is het belangrijkste. Ik denk voor het geld dat je er nu voor betaald een prima auto met inderdaad een prima accupakket, als je verder niet te hoge verwachtingen hebt van de software :).

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

michaelvo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:53:
Nee hoor @Steef bij mij blijven/bleven de vinkjes wél aanstaan maar doet hij het alsnog niet. Ik zie nu overigens dat stuurverwarming bij mij ook verdwenen is, dus er is wel iets veranderd de afgelopen maanden... Wie weet dat het achterraam het nu wel doet, maar daar komen we van de winter wel weer achter...
Ach balen, dat is het probleem bij jou dus nog net wat anders. Bij mij weigert het vinkje aan te blijven - hardware is er wel.

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NVjVFgXXTaqvCdPhwN274Qr2RQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D7RLBSr20stjEJOY0WBFkEiy.jpg?f=fotoalbum_large Bij mij gebeurd de hele tijd dit, wanneer ik hem wil laten koelen. 2020 premium.

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:19
njiwedu0b schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:16:

Vraag in ieder geval ook schriftelijk bevestiging van de dealer over hoe de auto "connected" blijft. Als dat over 2G/3G is (meen ergens gelezen te hebben dat het sowieso tot 2024 nog met 3G ingebouwd werd bij Hyundai) dan stopt dat volgend jaar met werken, net zoals voor de SOS knop. Er staat ook een waarschuwing over op de website van Hyundai, helemaal onderaan. Ze benoemen daar enkel het eCall systeem, maar ik zou er niet raar van staan te kijken als zowel het eCall als de normale "connected car" dezelfde modem delen en dus stoppen met werken in December volgend jaar :'(

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:40
Takkeding schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:31:
[...]

Vraag in ieder geval ook schriftelijk bevestiging van de dealer over hoe de auto "connected" blijft. Als dat over 2G/3G is (meen ergens gelezen te hebben dat het sowieso tot 2024 nog met 3G ingebouwd werd bij Hyundai) dan stopt dat volgend jaar met werken, net zoals voor de SOS knop. Er staat ook een waarschuwing over op de website van Hyundai, helemaal onderaan. Ze benoemen daar enkel het eCall systeem, maar ik zou er niet raar van staan te kijken als zowel het eCall als de normale "connected car" dezelfde modem delen en dus stoppen met werken in December volgend jaar :'(
Denk dat het wel meevalt, mijn Kona Electric uit maart 2020 heeft al een 4G modem.

energienerds.nl

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:53

XallaX

Meow

• 2G = niet in Kona electric gebruikt.
  • 3G = 2018-2023 1e gen Kona.
  • 3g/VoLTE = ook mogelijk op de latere Kona modellen tussen 2018-2023, deze zijn dan naar VoltE=4G over te zetten met een (reguliere) update van de navigatie unit, als dit daarna alsnog niet werkte moest Hyundai het VIN nummer omzetten in HUN software.
  • 4G = ook mogelijk vanaf 2019 in de 'update' modellen met de nieuwe infotainment (grotere scherm)
  • 4G LTE = 2023-heden vanaf 2e gen Kona.
2G en 3G navigatie units kun je (geheel!) vervangen door een 4G variant maar de unit hangt aan je VIN nummer. Je zult dus o.a. in het engineering menu de VIN moeten programmeren anders werkt de unit niet in je auto. Daarnaast een 2e hands gekochte unit kan/zal al aan een andere auto hangen en dan ben je overgeleverd aan het meewerken van Hyundai om die los te koppelen uit de oude account en VIN.

Het kan dus handig zijn bij aanschaf van een 2e hands Kona bij de dealer dit na te vragen (per mail) of een opmerking op je factuur te laten plaatsen dat de auto 4G navigatie/modem heeft.

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

XallaX schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:29:
  • 2G = niet in Kona electric gebruikt.
  • 3G = 2018-2023 1e gen Kona.
  • 3g/VoLTE = ook mogelijk op de latere Kona modellen tussen 2018-2023, deze zijn dan naar VoltE=4G over te zetten met een (reguliere) update van de navigatie unit, als dit daarna alsnog niet werkte moest Hyundai het VIN nummer omzetten in HUN software.
  • 4G = ook mogelijk vanaf 2019 in de 'update' modellen met de nieuwe infotainment (grotere scherm)
  • 4G LTE = 2023-heden vanaf 2e gen Kona.
2G en 3G navigatie units kun je (geheel!) vervangen door een 4G variant maar de unit hangt aan je VIN nummer. Je zult dus o.a. in het engineering menu de VIN moeten programmeren anders werkt de unit niet in je auto. Daarnaast een 2e hands gekochte unit kan/zal al aan een andere auto hangen en dan ben je overgeleverd aan het meewerken van Hyundai om die los te koppelen uit de oude account en VIN.

Het kan dus handig zijn bij aanschaf van een 2e hands Kona bij de dealer dit na te vragen (per mail) of een opmerking op je factuur te laten plaatsen dat de auto 4G navigatie/modem heeft.
Top voor de detail informatie, is ergens in het infotainment te achterhalen welk type modem in de auto zit?

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:53

XallaX

Meow

Steef schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:48:
[...]

Top voor de detail informatie, is ergens in het infotainment te achterhalen welk type modem in de auto zit?
In de Bluelink instellingen heb je een toets: modem informatie. Ik weet niet of daar alleen een imei nummer zichtbaar is (oudere modellen) of ook de versie van de modem of gebruik E-sim etc en gebruikt netwerk. Daar zijn zaken uitgehaald door Hyundai met updates volgens mij...

Je kan in de engineering menu's kijken, hoe je daar in komt mag je zelf uitzoeken + gebruik voor eigen risico. Daarin kun je veel meer zaken vinden/testen doen en instellingen aanpassen. Daar was wel de modeminformatie en netwerk info (type verbinding) te vinden. (MY20)

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

XallaX schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:21:
[...]

In de Bluelink instellingen heb je een toets: modem informatie. Ik weet niet of daar alleen een imei nummer zichtbaar is (oudere modellen) of ook de versie van de modem of gebruik E-sim etc en gebruikt netwerk. Daar zijn zaken uitgehaald door Hyundai met updates volgens mij...

Je kan in de engineering menu's kijken, hoe je daar in komt mag je zelf uitzoeken + gebruik voor eigen risico. Daarin kun je veel meer zaken vinden/testen doen en instellingen aanpassen. Daar was wel de modeminformatie en netwerk info (type verbinding) te vinden. (MY20)
Modem informatie zegt inderdaad niets meer over het modem, maar het dealer menu kon me wel vertellen dat het om een LTE modem gaat. Dat zou dus 4G moeten zijn. Betreft inderdaad een "update" model navigatie met het grotere scherm en de knopjes onder het scherm.

Standard-class Gen5W Navigation in een MY 2020
model OSAE.S5BLC.AEU
Op software versie 251204 werkte 2400 nog als dealer mode password.

Dank voor de tip, toch fijn te weten. Had het natuurlijk ook gewoon bij de dealer kunnen vragen, maar goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Steef op 29-06-2026 22:38 ]

• Keynes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-07 18:57
Dag, weet iemand hoe je interieurbeveiliging en hellingshoeksensor van Hyundai Kona Electric Smart Comfort MY2020 uitzet? Dit i.v.m. gebruik veerboot/ferry. Copilot zegt 2x lock drukken op sleutel. De handleiding van de Kona vermeldt hierover niets.

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-07 14:43
Keynes schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:56:
Dag, weet iemand hoe je interieurbeveiliging en hellingshoeksensor van Hyundai Kona Electric Smart Comfort MY2020 uitzet? Dit i.v.m. gebruik veerboot/ferry. Copilot zegt 2x lock drukken op sleutel. De handleiding van de Kona vermeldt hierover niets.
Waar dienen die beveiligingen voor? Voor als je in een ravijn valt? :o
En gaan ze niet uit wanneer de auto uit staat?

[ Voor 5% gewijzigd door pmiddeld op 02-07-2026 12:18 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:23
pmiddeld schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 12:17:
[...]

Hellingshoeksensor zal zijn voor het geval iemand zonder jouw toestemming je auto op een trailer laadt en er mee wegrijdt. Het fysieke inbreken kunnen ze op hun gemak elders doen. En ik mag hopen dat die beveiliging aan blijft als de auto uit staat.

Tegelijkertijd denk ik dat je een uitzondering bent als je die beveiliging uit zet op de veerboot.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

pmiddeld schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 12:17:
[...]

Zijn standaard sensoren voor een klasse 3 autoalarm, zodat een auto niet zomaar fysiek meegenomen kan worden terwijl die op slot staat. Bij een veerboot geeft dat nog wel eens herrie op het parkeerdek als de zee wat ruwer is :P

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• lord_fh

lord_fh

Hi

Mijn 2024 Kona EV gaat a.s. maandag naar schade herstel voor de zware hagelschade.. ik ben hem dus wel even kwijt aangezien hij naar een grote hal gaat waar ze dit gaan doen.

Nu ben ik altijd zuinig op mijn spullen en ik wil dan ook de VALET mode gebruiken, om te minimaliseren dat men gaat lopen klooien met de auto. (naast dat ik via de app kan zien wat er mee gereden wordt natuurlijk)

Hebben meer mensen ervaring met de VALET modus van de Kona ? (en wellicht nog tips, ik heb geen idee of je er dingen in kan instellen)

PS5 Pro

• hvwees
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 17:25
Ik heb die valet mode wel eens aan gezet.

Het infotainment systeem blokkeert dan en laat zien hoelang er mee gereden is en hoe snel (dacht ik).

Maar een schade hersteller wil de 12V accu nog wel eens loskoppelen, geen idee of de valet mode daarna nog actief is. Als dat niet gebeurd kan je vooral veel alerts van de app verwachten.

Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xanid2rcL3ueqDQg0Fbn5S_kfyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ImTdEGwjRGSXR6BndwlA7dTi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdvMWOMkwQiJDES7mM9yE7jlX7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3CkpMlKTGNwNhbeP8aUahBEw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tL2ydpI48NkOQhspd4hk6FsCdAM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NuYpVxuPmwtsXYWHD5QdFHEx.jpg?f=fotoalbum_large

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:09
lord_fh schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 08:08:
Mijn 2024 Kona EV gaat a.s. maandag naar schade herstel voor de zware hagelschade.. ik ben hem dus wel even kwijt aangezien hij naar een grote hal gaat waar ze dit gaan doen.

Nu ben ik altijd zuinig op mijn spullen en ik wil dan ook de VALET mode gebruiken, om te minimaliseren dat men gaat lopen klooien met de auto. (naast dat ik via de app kan zien wat er mee gereden wordt natuurlijk)

Hebben meer mensen ervaring met de VALET modus van de Kona ? (en wellicht nog tips, ik heb geen idee of je er dingen in kan instellen)
Of je gaat naar partij die je wel helemaal vertrouwd.

• lord_fh

lord_fh

Hi

flipjevandejam schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 14:06:
[...]

Of je gaat naar partij die je wel helemaal vertrouwd.
lease auto dus geen keus , en het heeft niet eens zozeer met vertrouwen in de zaak te maken, maar ze komen hem op mijn werk ophalen en ben hem dan 2 weken kwijt waarschijnlijk, ik wil vooral voorkomen dat ik voor rare fratsen kom te staan als ze met dat ding naar het herstelbedrijf moeten of andere dingen na die tijd. dus bedrijf heeft er niet mee te maken, met mijn vertrouwen in de mensheid wel, en ik heb langgenoeg in de autobranch meegelopen om te weten hoe het gaat :)

PS5 Pro

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:27
Sinds een week is mijn Hyundai app de verbinding met de auto kwijt. Laadindicatie en airco bedienen via de app werken bijvoorbeeld niet meer.

Ik dacht verwijder de auto eens uit mijn account: na lang laden een foutmelding in het Koreans. Iets dat de internetverbinding niet stabiel is (code F2002).

Via de auto Bluelink opnieuw configureren eindigt ook in een: kan geen verbinding maken met server.

Nog meer mensen last van dit probleem momenteel?

Gaat om een Hyundai Kona 2024.

• hvwees
  • Laatst online: 13-07 17:25
Had eerder dit probleem, maar dat bleek toen een probleem aan de server kant te zijn.

Net gekeken en lijkt hier prima te werken

• Ronald1245
  • Registratie: Maart 2025
Ik heb net mijn Hyundai toegevoegd aan home assistent maar lijkt alsof af en toe mijn climate control wordt ingeschakeld zonder reden. Net naar auto gelopen en idd die stond aan dus maar weer gestart en uitgezet zodat de climate control stopt.

Blijft wel gek dat hij zonder actie gaat staan koelen iemand hier ervaring mee icm home assistent?

• Kees-Jan
hvwees schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:24:
Had eerder dit probleem, maar dat bleek toen een probleem aan de server kant te zijn.

Net gekeken en lijkt hier prima te werken
Was begin juni ook. Geen contact met de auto door (waarschijnlijk) een server storing. Ik heb zelfs Hyundai nog gebeld voor een service afspraak maar na een paar dagen was het vanzelf opgelost.

• Kees-Jan
Ronald1245 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 00:41:
Ik heb net mijn Hyundai toegevoegd aan home assistent maar lijkt alsof af en toe mijn climate control wordt ingeschakeld zonder reden. Net naar auto gelopen en idd die stond aan dus maar weer gestart en uitgezet zodat de climate control stopt.

Blijft wel gek dat hij zonder actie gaat staan koelen iemand hier ervaring mee icm home assistent?
Hoe merk je dat dan? Krijg je een notificatie uit de Hyundai app dat de climate-control AAN gezet is?
Ik heb ook de auto in HA maar merk daar niets van een "eigen wil" van die integratie. Er zijn ook regelmatig updates van de integratie.

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Je hebt niet toevallig een vertrektijd ingesteld? Dan gaat de climate control mogelijk ook aan.

• KerstRunner
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:27
De airco gaat soms ook aan om de auto te ontvochtigen na een rit.
edit:
of om de airco door te blazen ofzoiets lees ik nu.

[ Voor 35% gewijzigd door KerstRunner op 05-07-2026 12:23 ]

• nospam_Z
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-07 19:31
Sinds enkele weken (na de dagen dat het extreem heet was) geeft de Kona EV 2020 een error op het dashboard over laadklep die niet gesloten zou zijn. hij piept elke keer als je vanuit stilstand weer gaat rijden.

Er is mechanisch niets te zien de klep sluit prima.

Garage geeft aan dat er een nieuwe charging module in moet, totaal gemonteerd rond de 1150 euro dat is even schrikken. Ervaring hiermee?

• XanderDrake
  • Laatst online: 14:45

XanderDrake

Build the future!

nospam_Z schreef op zondag 5 juli 2026 @ 20:17:
Sinds enkele weken (na de dagen dat het extreem heet was) geeft de Kona EV 2020 een error op het dashboard over laadklep die niet gesloten zou zijn. hij piept elke keer als je vanuit stilstand weer gaat rijden.

Garage geeft aan dat er een nieuwe charging module in moet, totaal gemonteerd rond de 1150 euro dat is even schrikken. Ervaring hiermee?
En hoe zijn deze twee defecten aan elkaar gerelateerd? :X

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• nospam_Z
Volgens de garage is het alarm, een gevolg van een defect in de chargerunit, Hyundai gebruikt het alarm voor meer dingen. Maar ik had dezelfde vraag.

• lord_fh

lord_fh

Hi

Had ik ook... volledig random.

Net zoals dat nog steeds random ik de melding krijg dat de achterlichten nog aan staan... al 3x vppr terug naar de dealer geweest, uiteindelijk stuurkolom schakelaar vervangen maar tis nog steeds

PS5 Pro

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 18:29
nospam_Z schreef op zondag 5 juli 2026 @ 20:17:

Je kan het slot even smeren dat hielp bij mijn E-Niro, zelfde symptomen.

• Kees-Jan
FitTiv schreef op maandag 6 juli 2026 @ 08:35:
[...]

Je kan het slot even smeren dat hielp bij mijn E-Niro, zelfde symptomen.
tegen de kosten van een nieuwe charge-unit afgezet is dat een mooie oplossing, maar dat zullen ze bij de Hyundai/Kia garage toch ook wel weten?

*/ mompelt iets van mug en olifant /*

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 18:29
Kees-Jan schreef op maandag 6 juli 2026 @ 08:40:
[...]

tegen de kosten van een nieuwe charge-unit afgezet is dat een mooie oplossing, maar dat zullen ze bij de Hyundai/Kia garage toch ook wel weten?

*/ mompelt iets van mug en olifant /*
Als het inderdaad over een specifieke H/K garage ging...dit is niet duidelijk uit de post.
Maar baat het niet schaadt het niet denk ik om te proberen.

• XanderDrake
  • Laatst online: 14:45

XanderDrake

Build the future!

nospam_Z schreef op zondag 5 juli 2026 @ 21:56:
Volgens de garage is het alarm, een gevolg van een defect in de chargerunit, Hyundai gebruikt het alarm voor meer dingen. Maar ik had dezelfde vraag.
Ik vind dat toch een sterk verhaal. Ik heb zelf ook wel eens die error gehad en het was altijd iets dat het lock mechanisme blokkeerde. Soms ook dat hij niet goed sloot uit zichzelf, en daarvoor de 12v leg trok overnacht... Maar dat was het ergste.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:08
jwillemsen schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:54:
Ik heb op dit moment een zappi laadpaal, maar die kan nog steeds niet omgaan met het gedrag van de Kona SX2. Ter verduidelijking, als de laadpaal een nul op de meter regelt op 3 fasen tussen de 3x6A en 3x7.5A dan schakelt de auto de 3e fase uit en laadt hij met 2*8A tot 2*9.5A. De nul op de meter regeling van de zappi raakt dan helemaal in de war waardoor de auto om de paar seconden de 3e fase aan en uit gaat zetten.

Gezien de ERE regeling zoek ik nu een andere laadpaal, die een MID meter heeft, een puur op de zon modus heeft en die ook kan omgaan met dit gedrag van de Kona SX2. Iemand die ervaring hiermee heeft en weet dat een specifieke laadpaal het goed regelt?
Uiteindelijk een Peblar Business besteld en deze is vorige week geinstalleerd. Deze kan veel beter omgaan met het laadgedrag van de Kona SX2 in 3 fasen. Zie dat deze ook soms even teveel aan het laden is, maar geen sinus om de paar seconden meer op de meter. Dit wel gemeld bij peblar, binnen een paar uur een inhoudelijke reactie, ze proberen het nog verder te verbeteren. Tov de zappi is de peblar een stuk simpeler te installeren en te gebruiken, zeker een aanrader.

• nospam_Z
Als je met het slot het in en uitgaande pennetje met draaiende kop bedoeld, dat heb ik gesmeerd loopt als een zonnetje maar dat helpt niet.

• Fransmgzsev
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-07 17:45
Heeft iemand ervaring met Kona electric 2024 en het trekken van een vouwwagen voor op vakantie.

Hoor het graag.

Frans

• utbone
  • Laatst online: 20:44
De melding: P1AB0:00 = Nieuwe HV accu.
Net de melding van de Hyundai dealer gekregen. Nu wachten op de bestelling van de accu.
Kona Premium 2020, 150k op de teller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYttCRnLHGEA_W_qkTim46jfP1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EaZzPlpaa4IN7GQdYeqOMPOC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5TPBuP9MgQmULgF76WOl3jPxM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbSXfIHgcigrxyy4ecUmsn1j.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door utbone op 08-07-2026 15:27 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• flipjevandejam
Oef, dat klinkt pittig, net buiten of in garantie?

• utbone
flipjevandejam schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 15:31:
Oef, dat klinkt pittig, net buiten of in garantie?
Garantie = 8 jaar
Garantie = 160.000 km
Welke het eerste komt.

In mijn geval =

Kona uit 2020 = Garantie
Kona met 150K = Garantie

:)

De melding heb ik begin Mei gedaan. Dus de auto staat al twee maanden bij de dealer.

[ Voor 25% gewijzigd door utbone op 08-07-2026 15:36 ]

• braxx1980
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-07 20:18
Ai.... en nog binnen garantie? 8 jaar op de HV batterij dacht ik...

• utbone
braxx1980 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 15:34:
Ai.... en nog binnen garantie? 8 jaar op de HV batterij dacht ik...
Yes, binnen garantie. Hoop dat ik het uitgebreide rapport krijg.

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

@utbone 150K is krap zat zeg :o natuurlijk nooit fijn, zeker als hij zo lang bij de garage moet staan - maar veel mooier dan dit kun je het natuurlijk niet krijgen.

Accu refresh op 94% van zijn garantie leven is perfect.

[ Voor 74% gewijzigd door Steef op 09-07-2026 08:22 ]

• utbone
Steef schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 08:21:
@utbone 150K is krap zat zeg :o natuurlijk nooit fijn, zeker als hij zo lang bij de garage moet staan - maar veel mooier dan dit kun je het natuurlijk niet krijgen.

Accu refresh op 94% van zijn garantie leven is perfect.
De auto hebben we pas net tweedehands via een leasemaatschappij. Ik ben de tweede eigenaar. 1000km mee gereden en gekocht met 100% garantie de eerste 5000km. Dus geen centje pijn.
Ook vervangend vervoer gekregen. Dus kudo's voor Mobility Service.

• Ronald1245
Zo volgende maand heb ik de Kona 1 jaar en is deze precies 1 jaar oud. Eens kijken naar de SOH van de batterij alhoewel ik waarschijnlijk er niet teveel waarde aan moet hechten, wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYcE4WJRg0sV9R7DE6Sv_XaA4w8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dgZUxMfF8HB57ByxHoF02HKl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Ronald1245 op 09-07-2026 17:38 ]

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:11
Ronald1245 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:36:
Zo volgende maand heb ik de Kona 1 jaar en is deze precies 1 jaar oud. Eens kijken naar de SOH van de batterij alhoewel ik waarschijnlijk er niet teveel waarde aan moet hechten, wat denken jullie?

[Afbeelding]
Met welke app heb je de SOH gemeten?

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-07 22:54

[Afbeelding]
Deze applicatie leest waarschijnlijk het BMS uit. Het BMS van de Kona staat erom bekend geen degradatie te melden. De reden ken ik niet. Mijn Kona uit 2018/19 heeft ook nog geen degradatie volgens het BMS. Zou mooi zijn, maar dat kan natuurlijk niet.

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45

elmo1

Kona Electric jan-2019

[Afbeelding]
Kun je de individuele cel voltage zien dat zegt eigenlijk meer dan de soh. Die kan 100% zijn maar ondertussen veel verschil in voltage tussen de cellen hebben en dan is je pakket niet goedm

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:46
Hoe lees je die uit? M'n Hyundai integratie in HA geeft die sensor niet weer.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

• Elmardus
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:51
Ik lees uit met een WiCAN Pro via de OBD poort, maar iedere (fatsoenlijke) OBD lezer kan deze parameter uitlezen icml met de 'Carscanner' app. Let wel op dat de hele goedkope ELM327 lezers (iig <10eur) clone chips bevatten die niet alle parameters uit kunnen lezen. Mijn goedkope ELM327 clone reader las wel SoC maar niet SoH.

Mijn Kona uit 2019 had een SoH die geleidelijk naar 89% is gezakt, maar sinds de terugroepactie (update van de BMS) is de SoH weer terug op 100%:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjri3TgPNsc4W3cTl2w5HPS-ZyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CeJjsoVCaQi13yNidlg3sf34.png?f=fotoalbum_large (de twee spikes zijn geen valide samples)

Ik hecht in ieder geval weinig waarde aan de weergegeven SoH. Het is sterk afhankelijk van de (proprietary) calculatie van de fabrikant met onbekende reserves, en wordt schijnbaar ook beïnvloed door steeds onnauwkeurigere inschattingen als je de accu nooit tot 100% laad.

Als ik het echt zou willen weten dan zou een accutest met volledige cyclus nuttigere data zijn, maar ook daar geloof ik niet in die tests van 15min.

• Ronald1245
Leader98 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:43:
[...]

Met welke app heb je de SOH gemeten?
Met Home assistent

• Ronald1245
devilkin schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:17:
Hoe lees je die uit? M'n Hyundai integratie in HA geeft die sensor niet weer.
Hij staat gewoon bij de sensoren er tussen, ik gebruik via het HACS onder home assistent om hem uit te lezen en te bedienen.

Ik dacht dat iedereen die gebruikte

Hieronder de exacte beschrijving.

Daaronder de sensoren onder andere er zijn er nog veel meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31H3i0MSZcbd00Tk4zgzYDaT8n4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srcZ04ZwwojgJlS4zh7m0ozG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfAbLz2SKI2FPvjlXb7nnefcKAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6erYBw35Lk33a1rQqreiPb5.jpg?f=fotoalbum_large

• Kees-Jan
Ronald1245 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:00:
[...]

Hij staat gewoon bij de sensoren er tussen, ik gebruik via het HACS onder home assistent om hem uit te lezen en te bedienen.

Ik dacht dat iedereen die gebruikte

Hieronder de exacte beschrijving.

Daaronder de sensoren onder andere er zijn er nog veel meer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie ook dat je tank leeg is :+

• vanaalten
Vandaag m'n Kona EV uit augustus 2019 voor onderhoud naar de garage - ik meen iets van 165k op de teller.

Afgelopen tijd merkte ik al dat de airco het niet echt meer koud wist te maken, daarbij ook een 'slepend' geluid uit het dashboard bij het aanzetten van de auto/airco. Waar ik al bang voor was: condensor kapot.

En ja, ik had een deja-vu:
vanaalten in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"

Dus precies een jaar geleden was de condensor al vervangen en dat gaan ze binnenkort (niet op voorraad, moet afspraak voor gemaakt worden) dus weer doen. Geeft niet heel veel vertrouwen als 'ie zo snel weer stuk gaat.

Maar goed, wel blij met twee jaar verlengde garantie, valt dit nog net binnen.

Edit: is dus wel zinnig voor kopers van een Kona uit die tijd om even de airco te testen: mag geen rare geluiden maken bij het starten van de auto of tijdens bedrijf en moet duidelijk koude lucht produceren.

Edit #2: volgens de garage was vorig jaar zomer de verdamper vervangen en is nu de condensor kapot. Tja. Ik ben leek, dus je kan mij alles wijsmaken. :( 31 juli wordt de boel gerepareerd - jammer genoeg is dat net na onze vakantie...

[ Voor 24% gewijzigd door vanaalten op 13-07-2026 17:19 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

volgens de garage was vorig jaar zomer de verdamper vervangen en is nu de condensor kapot. Tja. Ik ben leek, dus je kan mij alles wijsmaken
Maar gelukkig heb je daar de factuur nog van bewaard in het mapje met de onderhoudshistorie van de auto, dus kun je dat direct even verifiëren. Toch? ;)

Hoe dan ook zijn zowel de condensor als verdamper met 6 á 7 jaar wel erg vroeg aan de beurt.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• vanaalten
MadMarky schreef op maandag 13 juli 2026 @ 17:28:
[...]

Maar gelukkig heb je daar de factuur nog van bewaard in het mapje met de onderhoudshistorie van de auto, dus kun je dat direct even verifiëren. Toch? ;)
Ah, goede tip!
Ik ben wel iemand die altijd ALLES bewaard, gedigitaliseerd en al, dus ja:
"97139K4001FFF evaporator core assy" - op de factuur van vorig jaar, dat lijkt mij inderdaad een verdamper.
Condensor zou dus onder de motorkap moeten zitten (bron), dus goedkoper voor de garage.
Hoe dan ook zijn zowel de condensor als verdamper met 6 á 7 jaar wel erg vroeg aan de beurt.
Yep. Aan de andere kant, fijn dat een auto van 7 jaar oud een nieuwe condensor, vrijwel nieuwe verdamper en relatief jonge accu heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door vanaalten op 13-07-2026 17:50 ]

• flipjevandejam
Kan het zijn dat de airco eerder schoongemaakt/bijgevuld moet worden?

Heeft iemand een beeld bij de fabrieksopgave hiervan?

• Da_Poncho
  • Laatst online: 19:06
flipjevandejam schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:06:
Kan het zijn dat de airco eerder schoongemaakt/bijgevuld moet worden?

Heeft iemand een beeld bij de fabrieksopgave hiervan?
Ik heb ergens gelezen dat een airco (in de auto) sowieso langzaam gas kwijtraakt en om de ~4 jaar oid bijvullen verstandig is. Verder weet ik er niet veel van.

Kwam toevallig een filmpje van evDash tegen over een nieuwe versie en die kan dankzij OBD2 data een airco overzicht tonen (daarnaast nog veel meer). De Kona heeft ondersteuning. Misschien handig voor sommige die willen zien of het nog goed werkt? Kan ook voor de cel spanningen.

Screenshot uit filmpje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfEZoSf3I1ms9zrVw1FsoOU6xQQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0XPtujL2Gc7jxCNlfiMwkgma.png?f=user_large
edit:
misschien dat CarScanner dit ook kan uitlezen. edit2. verkeerd topic, dit is Kona, niet Ioniq- aangepast.

[ Voor 9% gewijzigd door Da_Poncho op 14-07-2026 19:13 ]

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

حبيبي

Mijn Kona 2024 was na 1,5 jaar ook vrijwel al zijn airco gas kwijt. Onduidelijk waar dat gebleven is. Het is weer aangevuld en de airco doet het weer.

• lord_fh

lord_fh

Hi

Nou ik moet zaterdag op vakantie.... belde ik het schadebedrijf maar even wat de status van mijn Kona was met de hagel schade....

Sorry meneer maar we zijn momenteel bezig met voorbereiden van het spuiten van het dak... want de schade was te groot om alleen uit te deuken... motorkap is al gespoten, we hopen dat hij vrijdag einde dag klaar is...

hij zou vandaag klaar zijn..

Mooi Kl@#@te

PS5 Pro

• Kees-Jan
lord_fh schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:03:
Nou ik moet zaterdag op vakantie.... belde ik het schadebedrijf maar even wat de status van mijn Kona was met de hagel schade....

Sorry meneer maar we zijn momenteel bezig met voorbereiden van het spuiten van het dak... want de schade was te groot om alleen uit te deuken... motorkap is al gespoten, we hopen dat hij vrijdag einde dag klaar is...

hij zou vandaag klaar zijn..

Mooi Kl@#@te
uh, hebben ze er een héél nieuw dak op gezet?!

of heb je nu een "Sky" uitvoering? :+

• lord_fh

lord_fh

Hi

Kees-Jan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:10:
[...]

uh, hebben ze er een héél nieuw dak op gezet?!

of heb je nu een "Sky" uitvoering? :+
nee het dak spuiten ze gewoon (uitdeuken met kloppen / las trekdraden erop om uit te deuken denk ik en dan spuiten). Ben benieuwd hoe hij terugkomt en of ze het raam eruit hebben gehaald voordat ze gingen spuiten... ik gok van niet, maar dan valt dat wel op gok ik.

PS5 Pro

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:42

sjirafje

No inspirational quotes here

Vandaag de auto opgehaald nadat het slot van een van de linker achterdeur is vervangen. Die van de linker voordeur was al vervangen. Ik heb het oude deel mee genomen om te kijken wat er nou stuk gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whz13ErC1AFfp-lGR8cP2UC5TYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HI5DN76P1yZaovVUlcjywRfC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjaar4TvNONOYWZmOTzpeFzYubY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DKIXILm0ov9GtvxZ5rpcNhZc.jpg?f=fotoalbum_large

Het is helaas een complete unit. Hij is niet open te maken zonder hem te beschadigen. Mocht ik tijd hebben dan ga ik hem ontleden haha.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Pagina: 1 ... 153 154 Laatste