Maakt dat bij deze scheidsrechter überhaupt uittoolkist schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:10:
Onbegrijpelijk dat ze hem dit niet zelf laten beoordelen
Verwijderd
Feyenoord moet ff die wedstrijd van Feyenoord O16 tegen Ajax O16 terug kijken, op De Toekomst van afgelopen weekeinde.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:07:
[...]
Zelfs de meeste sprookjes zijn realistischer dan dat
Het zal de vraag zijn of hij er op duikt of niet. Ik ben natuurlijk niet objectief, maar het leek mij alsof hij z'n val stuurde. Hand gaat naar de bal.
Het is vooral erg klunzig. Laten we het er op houden dat je als verdediger de scheids niet de kans moet geven.
[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 23-01-2019 22:12 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ja, dan geeft ie em niet. Heeft afgelopen zondag nog bewezenNapo schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:10:
[...]
Maakt dat bij deze scheidsrechter überhaupt uit
Verwijderd
Of Ajax die van O13 tegen Feyenoord 013. Nietszeggend statement dusVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:11:
[...]
Feyenoord moet ff die wedstrijd van Feyenoord O16 tegen Ajax O16 terug kijken, op De Toekomst van afgelopen weekeinde.
Dat snap ik nog wel. Hij doet toch wat ie zelf wil.toolkist schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:10:
Onbegrijpelijk dat ze hem dit niet zelf laten beoordelen
Maar dik grappig. Dat van Lamprou was dus geen pingel en dit wel? Opzouten met die VAR dan maar.
[ Voor 18% gewijzigd door LZ86 op 23-01-2019 22:12 ]
Laat em joh, voor succes van Feyenoord tegen Ajax moet ie zo ver terug de jeugd in...Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:11:
[...]
Of Ajax die van O13 tegen Feyenoord 013. Nietszeggend statement dus
Tja discutabel moment hopelijk beslist zoiets niet de wedstrijd.
Toen was het van nee naar neetoolkist schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:11:
[...]
Ja, dan geeft ie em niet. Heeft afgelopen zondag nog bewezen
Nu zou het vast bij ja naar ja blijven, zo consequent zou hij toch wel zijn?
Verwijderd
Hoezo nietszeggend? Fel van start gaan, de voorsprong bewerkstelligen en de koppies van de tegenstander gaan hangen, zondag die van Ajax.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:11:
[...]
Of Ajax die van O13 tegen Feyenoord 013. Nietszeggend statement dus
Absoluut geen penalty. Grote club wordt weer bevoordeeld.
Verwijderd
Maar hun maken de kansen af kun je van Feyenoord 1 niet zeggenVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:12:
[...]
Hoezo nietszeggend? Fel van start gaan, de voorsprong bewerkstelligen en de koppies van de tegenstander gaan hangen, zondag die van Ajax.
Hij trok die bal toch onder z'n borst? Los van de controverse, zo moet je toch niet willen winnen.
Verwijderd
Die slag is jou!Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:14:
[...]
Maar hun maken de kansen af kun je van Feyenoord 1 niet zeggen
Oef, dat was ook donker geel. Voordeel van de twijfel deze keer door Fortuna.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Die scheids durft de var nu niet te overrulenGlorfindel76 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:12:
Absoluut geen penalty. Grote club wordt weer bevoordeeld.

XXXVI
Iets te laat zoals lamprou was, gewoon voetbalcontact. Hij staat ook weer snel opph4ge schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:19:
Dat kan je de scheids niet kwalijk nemen. Als de VAR niet zegt dat je beter zelf kan kijken dan moet je hem ook kunnen vertrouwen.ephymerous schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:19:
Die scheids durft de var nu niet te overrulen
En de VAR is er niet om arbitrair in te grijpen, maar alleen om echte fouten te corrigeren of als de scheidsrechter geen beslissing kan nemen.
Gio na de wissel van Fortuna.
Wtf doet hij nou? Een aanvallende wissel wat is dat nou?
Wtf doet hij nou? Een aanvallende wissel wat is dat nou?
Verwijderd
Feyenoord speelt gelijk Oranje op dat desastreus verlopen EK, met een verdedigend blok en een aanvallend blok zonder middenveld.
Die overtreding op St Juste? Was echt niks bijzonder hards ofzo, gewoon gele kaart meer niet. Denk dat Nijhuis em zelfs niet eens gegeven zou hebben.ph4ge schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:19:
Maar wel 3-1. Dat is wel gespeeld. Zondag wordt iig een slachtpartij. Kan wel eens 0-5 worden voor Ajax
Verwijderd
Was op Berghuis. St. Juste kwam op voor hem want zag het het beste.toolkist schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:25:
[...]
Die overtreding op St Juste? Was echt niks bijzonder hards ofzo, gewoon gele kaart meer niet. Denk dat Nijhuis em zelfs niet eens gegeven zou hebben.
Die lijken op elkaar als je niet goed kijkt. Dat verklaart dat je mist dat het gewoon gestrekt been was en veel te laat, geen intentie om de bal te spelen.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:26:
[...]
Was op Berghuis. St. Juste kwam op voor hem want zag het het beste.
Want het is een teamgenootVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:26:
[...]
Was op Berghuis. St. Juste kwam op voor hem want zag het het beste.
Dat was echt geen bijzonder harde overtreding ofzo.
Nu pas Toornstra erin...... En nog steeds geen Haps. Clasie mag ook per direct terug. Hoop niet dat ze m overnemen.
Gio wordt creatief. Dezelfde wissel als altijd maar dan 5 min later.Leon Zwiers schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:29:
Nu pas Toornstra erin...... En nog steeds geen Haps. Clasie mag ook per direct terug. Hoop niet dat ze m overnemen.
horloge is gewoon kapotph4ge schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:29:
[...]
Gio wordt creatief. Dezelfde wissel als altijd maar dan 5 min later.
Verwijderd
Die man probeert nog een beetje spanning te veroorzakenph4ge schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:29:
[...]
Gio wordt creatief. Dezelfde wissel als altijd maar dan 5 min later.
Verwijderd
Vermeer, Verdonk, van Beek, St. Juste, die hebben wel aardig gespeeld vanavond.
Clasie zou er goed aan doen in het vervolg te gaan sjoelen in plaats van voetbal proberen te spelen.
Clasie zou er goed aan doen in het vervolg te gaan sjoelen in plaats van voetbal proberen te spelen.
Verwijderd
Was wel een hele lang aanloop van Berghuis. Dacht even 'Zul je zien, peert hij hem mijlenver over.'
Toch jammer dat je op het forum alleen +1 en niet -1 kan geven voor een post
Verwijderd
Vermeer, Verdonk, van Beek, St. Juste, van Persie, Larsson en Berghuis hebben Feyenoord deze winst bezorgd.
Toch weer een uitzonderlijke prestatie. Met 7 voetballers winnen van 11 voetballers. Doen niet veel ploegen Feyenoord na.
Toch weer een uitzonderlijke prestatie. Met 7 voetballers winnen van 11 voetballers. Doen niet veel ploegen Feyenoord na.
Zoals verwacht de overwinning van Feyenoord. Volgende ronde Feyenoord-Willem II/AZ/Heerenveen.
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:41:
Vermeer, Verdonk, van Beek, St. Juste, van Persie, Larsson en Berghuis hebben Feyenoord deze winst bezorgd.
Zo kun je elke moeilijke overwinning wel naar een topprestatie omdraaien. Je speelt wel tegen een promovendus he...
Moet je sarcasmedetector weer aan de lader?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Als Feyenoorder wordt je door de jaren heen creatief in het supporten van je club.toolkist schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:52:
[...]
![]()
Zo kun je elke moeilijke overwinning wel naar een topprestatie omdraaien. Je speelt wel tegen een promovendus he...
Net nog even een berekening gemaakt hoeveel Frenkie de Jong Ajax oplevert per minuut dat hij heeft gespeeld voor Ajax.
In deze berekening heb ik meegeteld:
Zo'n bedrag verdien ik niet voor mijn werkgever per minuut.... Ik vind het nog steeds een bizar bedrag!
In deze berekening heb ik meegeteld:
- Dat hij alle resterende 16 wedstrijden in de Eredivisie volledig speelt.
- Dat Ajax tot finale KNVB beker komt en dat er geen enkele verlenging is, en Frenkie dan deze wedstrijden volledig speelt
- Dat Ajax niet verder komt dan tegen Real Madrid en dat hij deze wedstrijden ook volledig speelt.
- Ik heb de volledige transfersom van €86 miljoen gerekend, maar niet wat Ajax aan RKC en Willem II moet afstaan.
Zo'n bedrag verdien ik niet voor mijn werkgever per minuut.... Ik vind het nog steeds een bizar bedrag!
Gaat helemaal nergens meer over, veel plezier met het geld Ajax.Qu3st schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 23:09:
Samenvatting
Correct.Vincent Dave schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 23:18:
[...]
Gaat helemaal nergens meer over, veel plezier met het geld Ajax.
Nou, weer een ronde verder gebekert. Nu al zin in de loting. Zit al klaar met mn bak popcorn voor wanneer Feyenoord een thuiswedstrijd loot. In ieder geval hebben we 50% kans op een thuiswedstrijd.
Statistisch gezien helemaal niet mogelijk dat Feyenoord steeds thuis loot. Persoonlijk zit vind ik het best want de Kuip is een prima stadion, beter dan bijvoorbeeld als AZ thuis moet spelen met hun gemaakte klappertjespubliek.JST94 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:02:
Nou, weer een ronde verder gebekert. Nu al zin in de loting. Zit al klaar met mn bak popcorn voor wanneer Feyenoord een thuiswedstrijd loot. In ieder geval hebben we 50% kans op een thuiswedstrijd.
Waarom zou dat niet mogelijk zijn dan?Vincent Dave schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:14:
[...]
Statistisch gezien helemaal niet mogelijk dat Feyenoord steeds thuis loot. Persoonlijk zit vind ik het best want de Kuip is een prima stadion, beter dan bijvoorbeeld AZ thuis moet spelen met hun gemaakte klappertjespubliek.
Wanneer je verder terugkijkt dan de afgelopen vijf jaar zie je gewoon dat Feyenoord ongeveer even vaak thuis speelt als uit. Niks om zorgen over te maken dus.
Zelf hoop ik eigenlijk op een uitwedstrijd. Vind die wedstrijden leuker om te bezoeken dan een thuiswedstrijd.
Ben benieuwd of de KNVB vandaag het gesprek weer vrij gaat geven. Meneertje respect zal wel weer eigenwijs geweest zijn.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:09:
Zo langzamerhand begin ik de VAR irritant te vinden in plaats van een uitkomst.
alles kan off-topic
Als je ziet hoevaak Ajax een amateur club of bij gebrek daaraan een eerste divisie club loot, dan is het statistisch onmogelijk dat ze deze ronde Twente zijn misgelopen.Vincent Dave schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:14:
[...]
Statistisch gezien helemaal niet mogelijk dat Feyenoord steeds thuis loot. Persoonlijk zit vind ik het best want de Kuip is een prima stadion, beter dan bijvoorbeeld als AZ thuis moet spelen met hun gemaakte klappertjespubliek.
alles kan off-topic
Tappen ze zure koffie op je werk?
Het zit in ieder geval wel diep.

[ Voor 31% gewijzigd door JanW op 24-01-2019 09:09 ]
Wat een verwachtingen omtrent Frenkie... Als dat maar goed gaat
Ajax heeft in elk geval de pingels binnen.
Ajax heeft in elk geval de pingels binnen.
[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 24-01-2019 09:17 ]
Nee nu zal het wel uit zijn, de finale is namelijk ook alweer thuis.JST94 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:02:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
volgens mij begrijp jij niet hoe kansrekening werkt... de kans op alles thuis is precies even groot als op de helft thuis en ook precies even groot als niets thuis... en alle smaken er tussenin....Vincent Dave schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:14:
[...]
Statistisch gezien helemaal niet mogelijk dat Feyenoord steeds thuis loot.
euhhhhh..... nee niet echt. Iets met combinaties. Per wedstrijd is de kans op uit of thuis precies even groot, maar als reeks wordt het anders.P.O. Box schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:42:
[...]
volgens mij begrijp jij niet hoe kansrekening werkt... de kans op alles thuis is precies even groot als op de helft thuis en ook precies even groot als niets thuis... en alle smaken er tussenin....
alles kan off-topic
Ehm nee. Stel dat je 4 wedstrijden speelt en de kans is 50/50 dat je thuis loot. Dan heb jeP.O. Box schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:42:
[...]
volgens mij begrijp jij niet hoe kansrekening werkt... de kans op alles thuis is precies even groot als op de helft thuis en ook precies even groot als niets thuis... en alle smaken er tussenin....
altijd thuis als kans
AAAA
altijd uit als kans
BBBB
Half thuis / half uit is
ABBA
ABAB
BABA
BAAB
Anders
ABBB
AAAB
BAAA
BBAB
etc
Je hebt maar een scenario waar je alles thuis (of uit speelt) terwijl je bij 4 wedstrijden al 4 scenario's hebt waarbij half/half speelt.
Je kan wel moeilijk gaan doen mbt kansberekening en combinaties. Maar het is heel simpel, iedere keer wanneer er geloot wordt speel je thuis óf uit. Iedere loting heb je dus 50% kans op een thuis óf uitwedstrijd.
Volgens mij gaf de VAR aan dat het een penalty was. Serdar gaf namelijk in eerste instantie een penalty, wanneer de VAR het hiermee oneens was had Serdar toch naar het scherm gegaan voor een herbeoordeling?Ankona schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:52:
[...]
Ben benieuwd of de KNVB vandaag het gesprek weer vrij gaat geven. Meneertje respect zal wel weer eigenwijs geweest zijn.
Pff, vermoeiend, elke keer hetzelfde liedje. Zonder bekerfinales mee te rekenen speelt Feyenoord 61 van de laatste 121 bekerwedstrijden thuis. Waar was deze hardnekkige non-discussie toen Feyenoord steeds uit lootte? Elke mogelijke uitkomst als je 121 lotingen gaat loten heeft een evengrote kans. Het simpele feit dat daar een bepaald resultaat uitgerold is maakt niet dat de kans op dat resultaat groter of kleiner was dan een alternatief.PolarBear schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:06:
[...]
Ehm nee. Stel dat je 4 wedstrijden speelt en de kans is 50/50 dat je thuis loot. Dan heb je
altijd thuis als kans
AAAA
altijd uit als kans
BBBB
Half thuis / half uit is
ABBA
ABAB
BABA
BAAB
Anders
ABBB
AAAB
BAAA
BBAB
etc
Je hebt maar een scenario waar je alles thuis (of uit speelt) terwijl je bij 4 wedstrijden al 4 scenario's hebt waarbij half/half speelt.
Ajax loot weer veel vaker amateurs. Ook puur toeval. Als Ajax de halve finale haalt is de kans slechts 1 op 4 dat ze amateurs loten, laat die amateurs dan lekker thuis in de Kuip spelen. Bij PSV of elke andere club is er ook wel ergens een opvallende loting te vinden.
Die spelen elke twee weken toch al thuis in de Kuip?ph4ge schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:18:
[...]
Pff, vermoeiend, elke keer hetzelfde liedje. Zonder bekerfinales mee te rekenen speelt Feyenoord 61 van de laatste 121 bekerwedstrijden thuis. Waar was deze hardnekkige non-discussie toen Feyenoord steeds uit lootte? Elke mogelijke uitkomst als je 121 lotingen gaat loten heeft een evengrote kans. Het simpele feit dat daar een bepaald resultaat uitgerold is maakt niet dat de kans op dat resultaat groter of kleiner was dan een alternatief.
Ajax loot weer veel vaker amateurs. Ook puur toeval. Als Ajax de halve finale haalt is de kans slechts 1 op 4 dat ze amateurs loten, laat die amateurs dan lekker thuis in de Kuip spelen. Bij PSV of elke andere club is er ook wel ergens een opvallende loting te vinden.
Ik zeg niets over de loting van Feyenoord alleen dat jullie begrip van kansberekening niet klopt. Als je per wedstrijd kijkt heb je 50/50 kans om thuis te spelen. Alleen als je naar een reeks kijkt is de kans dat je 4 keer achter elkaar thuis speelt kleiner dan dat je de helft van de wedstrijden thuis speelt. Simpelweg omdat er bij een serie van 4 wedstrijden 8 verschillende lotingen mogelijk zijn waarvan er maar 1 allemaal thuis en 4 50/50 thuis/uit uitkomen. De volgende loting is de kans op uit/thuis inderdaad 50/50, maar als je naar een serie kijkt is het anders.ph4ge schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:18:
[...]
Pff, vermoeiend, elke keer hetzelfde liedje. Zonder bekerfinales mee te rekenen speelt Feyenoord 61 van de laatste 121 bekerwedstrijden thuis. Waar was deze hardnekkige non-discussie toen Feyenoord steeds uit lootte? Elke mogelijke uitkomst als je 121 lotingen gaat loten heeft een evengrote kans. Het simpele feit dat daar een bepaald resultaat uitgerold is maakt niet dat de kans op dat resultaat groter of kleiner was dan een alternatief.
De kans op AAAA is net zo groot als op AAAB. Er moet nou eenmaal iets uitrollen. Het simpele feit dat er AAAA uitrolt zegt niks over de kansen. Daarnaast blijkt ook dat als je de serie een beetje uitrekt Feyenoord juist keurig evenveel uit als thuis geloot heeft, dus het gaat nergens over.PolarBear schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:28:
Ik zeg niets over de loting van Feyenoord alleen dat jullie begrip van kansberekening niet klopt. Als je per wedstrijd kijkt heb je 50/50 kans om thuis te spelen. Alleen als je naar een reeks kijkt is de kans dat je 4 keer achter elkaar thuis speelt kleiner dan dat je de helft van de wedstrijden thuis speelt. Simpelweg omdat er bij een serie van 4 wedstrijden 8 verschillende lotingen mogelijk zijn waarvan er maar 1 allemaal thuis en 4 50/50 thuis/uit uitkomen. De volgende loting is de kans op uit/thuis inderdaad 50/50.
Punt 1 ik heb het nergens over Feyenoord.ph4ge schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:32:
[...]
De kans op AAAA is net zo groot als op AAAB. Er moet nou eenmaal iets uitrollen. Het simpele feit dat er AAAA uitrolt zegt niks over de kansen. Daarnaast blijkt ook dat als je de serie een beetje uitrekt Feyenoord juist keurig evenveel uit als thuis geloot heeft, dus het gaat nergens over.
Punt 2 de kans op de serie AAAA of AAAB of AABB of ABBB is inderdaad hetzelfde.
Punt 3 de kans op een serie alleen thuis spelen AAAA is kleiner dan helft thuis helft uit want dat is niet alleen AABB maar ook ABBA, BAAB en BBAA. Dus de kans dat je in een serie van 4 wedstrijden 4 keer thuis speelt is kleiner dan dat niet doen.
Stel je hebt een munt en die gooi je twee keer op. De kans dat je twee keer munt gooit is 25%:
KM
MM
KK
MK
[ Voor 6% gewijzigd door PolarBear op 24-01-2019 10:42 ]
Je weet hoe groot het ego van die eigenwijze meneertje Respect is? Misschien was de VAR dit keer iets minder vasthoudend met het sommeren om toch te gaan kijken. Zondag wilde Serdar ook absoluut niet naar de kant maar de VAR stond erop.JST94 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:14:
[...]
Volgens mij gaf de VAR aan dat het een penalty was. Serdar gaf namelijk in eerste instantie een penalty, wanneer de VAR het hiermee oneens was had Serdar toch naar het scherm gegaan voor een herbeoordeling?
alles kan off-topic
Het geeft geen zin om kansen bij elkaar op te tellen. Elk pad heeft een evengrote kans. Het is typisch het menselijke brein om patronen te herkennen waar die er niet zijn. Bij de volgende loting is de kans gewoon weer 50% en kan het dus zomaar weer gebeuren dat Feyenoord thuis speelt. Als je meent dat jouw logica opgaat dan zou ik als ik jou was snel gaan wedden op de loting want dan kan je haast niet verliezen.PolarBear schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:37:
Punt 1 ik heb het nergens over Feyenoord.
Punt 2 de kans op de serie AAAA of AAAB of AABB of ABBB is inderdaad hetzelfde.
Punt 3 de kans op een serie alleen thuis spelen AAAA is kleiner dan helft thuis helft uit want dat is niet alleen AABB maar ook ABBA, BAAB en BBAA. Dus de kans dat je in een serie van 4 wedstrijden 4 keer thuis speelt is kleiner dan dat niet doen.
Stel je hebt een munt en die gooi je twee keer op. De kans dat je twee keer munt gooit is 25%:
KM
MM
KK
MK
@Hackus kun je niet ff een programma'tje erin gooien voor vanavond
misschien stopt dat het geleuter over kansberekeningen

Float like a butterfly, sting like a bee.
Martinusz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:55:
@Hackus kun je niet ff een programma'tje erin gooien voor vanavond![]()
Ajax wint. Dit is belangrijker dan afgelopen weekend, en ze zijn nu weer even thuis. Ajax laat zich niet 2x in eigen huis pakken.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
@PolarBear het verleden doet er niet toe bij zo'n reeks, dat staat al vast en doet niet mee in de kansberekening. Voor de komende wedstrijd is het simpelweg 50/50, ongeacht wat daarvoor gebeurd is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
goed punt... ik had even over het hoofd gezien dat de volgorde niet uit maaktPolarBear schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:06:
[...]
Ehm nee. Stel dat je 4 wedstrijden speelt en de kans is 50/50 dat je thuis loot. Dan heb je
altijd thuis als kans
AAAA
altijd uit als kans
BBBB
Half thuis / half uit is
ABBA
ABAB
BABA
BAAB
Anders
ABBB
AAAB
BAAA
BBAB
etc
I stand corrected.
dit punt is wat ik eigenlijk bedoelde... (maar voor een "pad" is de volgorde wel een punt)ph4ge schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:51:
[...]
Het geeft geen zin om kansen bij elkaar op te tellen. Elk pad heeft een evengrote kans. Het is typisch het menselijke brein om patronen te herkennen waar die er niet zijn. Bij de volgende loting is de kans gewoon weer 50% en kan het dus zomaar weer gebeuren dat Feyenoord thuis speelt. Als je meent dat jouw logica opgaat dan zou ik als ik jou was snel gaan wedden op de loting want dan kan je haast niet verliezen.
[ Voor 33% gewijzigd door P.O. Box op 24-01-2019 11:24 ]
Verwijderd
Denk dat Ajax vanavond wel vrij gemakkelijk van Heerenveen zal gaan winnen. Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen, toch?
Waarom moeten Feyenoorders altijd Ajax erbij halen, continu. Over azijnzeikers gesproken. Is het zo dat als je iets vindt tegen de club dat je meteen voor Ajax bent? We hebben het over dit seizoen en als iemand thuis is in de statistiek die kan beweren dat dat wel een normale trend is, I stand corrected. Ik ben voetbalfan en ben ervan overtuigd dat de top drie een voorkeursbehandeling (zie Arena zondag jl. bijv.) krijgt hetzij bewust of onbewust omdat het namelijk commercieel aantrekkelijk is om de topclubs geen strobreed in de weg te leggen dat ze het dan zelf verprutsen kan de KNVB niets aan doen. Maar dat zij de boel lopen te manipuleren is evident.Ankona schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:56:
[...]
Als je ziet hoevaak Ajax een amateur club of bij gebrek daaraan een eerste divisie club loot, dan is het statistisch onmogelijk dat ze deze ronde Twente zijn misgelopen.
Gio weg na dit seizoen. Kijken of we een Koeman (beter na bekendmaking vertrek) of Rutten (totale ineenstorting) scenario krijgen.
Ik vraag het me af.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:29:
Denk dat Ajax vanavond wel vrij gemakkelijk van Heerenveen zal gaan winnen. Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen, toch?
Er zal misschien nog wel wat gerouleerd worden, beter wordt het er dan niet op.
Dit is een stap, maar je hebt er zo weinig aan als de rest mag blijven zitten.ph4ge schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:45:
Gio weg na dit seizoen. Kijken of we een Koeman (beter na bekendmaking vertrek) of Rutten (totale ineenstorting) scenario krijgen.
Zal wel vd brom worden of Fraser.
Verwijderd
Kreeg dat zojuist ook mee. Benieuwdwat de commentaren van de supporters gaan worden wanneer het bij zijn opvolger niet meteen goed gaat.ph4ge schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:45:
Dat is mijn punt toch ook niet, voor de individuele loting is de kans inderdaad 50/50. Maar in een serie gezien is de kans dat je 4x achter elkaar een thuiswedstrijd loot kleiner dan alle andere resultaten (geen, 1, 2 of 3 thuiswedstrijden in een serie).Gonadan schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:17:
@PolarBear het verleden doet er niet toe bij zo'n reeks, dat staat al vast en doet niet mee in de kansberekening. Voor de komende wedstrijd is het simpelweg 50/50, ongeacht wat daarvoor gebeurd is.
Ik zeg niets over de voorspellende waarde van de afgelopen lotingen op de huidige loting. Dit staat op inderdaad op zich. Maar de kans dat Feyenoord (hoewel mij het daar niet over gaat) 4x achter elkaar thuis speelt is gewoon kleiner.ph4ge schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:51:
[...]
Het geeft geen zin om kansen bij elkaar op te tellen. Elk pad heeft een evengrote kans. Het is typisch het menselijke brein om patronen te herkennen waar die er niet zijn. Bij de volgende loting is de kans gewoon weer 50% en kan het dus zomaar weer gebeuren dat Feyenoord thuis speelt. Als je meent dat jouw logica opgaat dan zou ik als ik jou was snel gaan wedden op de loting want dan kan je haast niet verliezen.
Net als met dobbelstenen gooien, hoewel de kans 1/6 dat je een 6 gooit (of een 5, of een 4) kan je prima 10 keer achter elkaar een 6 gooien, of zelfs 100 keer achter elkaar. Maar in de kans berekening is de kans dat het gebeurd (10x een 6 gooien) 1/610 of te wel:
En aangezien het voorbeeld van Feyenoord op kansberekening schaal een super kleine sample size is lijkt het super contra intuïtief. Maar dit is wel hoe de kansberekening werkt.
Verwijderd
Schuif Cor Adriaanse door nar het eerste, wellicht met Kuijt als zijn assistent. En laat van Gastel maar verder gaan in de jeugd. Die was zo bang voor het afbraakrisico dat hij geen hoofdtrainer durfde te worden i.t.t van Bronckhorst.Deadsy schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:50:
[...]
Dit is een stap, maar je hebt er zo weinig aan als de rest mag blijven zitten.
Zal wel vd brom worden of Fraser.
Maar de kans dat je 10x achter elkaar 6 gooit is op het moment dat je al 9 keer 6 gegooid hebt gewoon 1/6e. Dat is ook gewoon hoe de kansberekening werktPolarBear schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:52:
[...]
Net als met dobbelstenen gooien, hoewel de kans 1/6 dat je een 6 gooit (of een 5, of een 4) kan je prima 10 keer achter elkaar een 6 gooien, of zelfs 100 keer achter elkaar. Maar in de kans berekening is de kans dat het gebeurd (10x een 6 gooien) 1/610 of te wel:
[Afbeelding]
En aangezien het voorbeeld van Feyenoord op kansberekening schaal een super kleine sample size is lijkt het super contra intuïtief. Maar dit is wel hoe de kansberekening werkt.
Regeren is vooruitschuiven
Kan iemand uitsluiting geven over het volgende:
Kramer nu terug bij FC Utrecht, heeft in zijn laatste wedstrijd voor Sparta rood gekregen en 7-8 wedstrijden schorsing. Moet hij deze schorsing nu bij FC Utrecht uitzitten voordat hij weer mag spelen?
Hij heeft in de tussentijd in het buitenland gezeten, lijkt mij niet dat dat een reden is om het resterende geschorste wedstrijden te laten vervallen.
Kramer nu terug bij FC Utrecht, heeft in zijn laatste wedstrijd voor Sparta rood gekregen en 7-8 wedstrijden schorsing. Moet hij deze schorsing nu bij FC Utrecht uitzitten voordat hij weer mag spelen?
Hij heeft in de tussentijd in het buitenland gezeten, lijkt mij niet dat dat een reden is om het resterende geschorste wedstrijden te laten vervallen.
https://www.ad.nl/nederla...g-bij-feyenoord~a1b96a06/
Van Bronckhorst kiest dus toch eieren voor zijn geld. Ik denk dat het voor hem een goede keuze is.
Van Bronckhorst kiest dus toch eieren voor zijn geld. Ik denk dat het voor hem een goede keuze is.
Dat is ook zo (en heb ik ook nergens ontkend) maar ik reageerde op:T-MOB schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:55:
[...]
Maar de kans dat je 10x achter elkaar 6 gooit is op het moment dat je al 9 keer 6 gegooid hebt gewoon 1/6e. Dat is ook gewoon hoe de kansberekening werkt
En dat is gewoon niet waar in een serie.volgens mij begrijp jij niet hoe kansrekening werkt... de kans op alles thuis is precies even groot als op de helft thuis en ook precies even groot als niets thuis... en alle smaken er tussenin....
Cor Adriaanse? Wat heeft die bewezen.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:53:
[...]
Schuif Cor Adriaanse door nar het eerste, wellicht met Kuijt als zijn assistent.
Met Kuijt ben ik al klaar voordat hij begonnen is. Misschien leuk als assistent voor het groepsgevoel maar die heb ik als speler ook nooit op een inhoudelijke tactische tekst kunnen betrappen dus waarom zou dat als trainer plots veranderen?
Sowieso moet het iemand van buitenaf zijn. Anders verandert er nog niks.
Verwijderd
Kijk je de O19 wel eens?D-e-n schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:05:
[...]
Cor Adriaanse? Wat heeft die bewezen.
Met Kuijt ben ik al klaar voordat hij begonnen is. Misschien leuk als assistent voor het groepsgevoel maar die heb ik als speler ook nooit op een inhoudelijke tactische tekst kunnen betrappen dus waarom zou dat als trainer plots veranderen?
Sowieso moet het iemand van buitenaf zijn. Anders verandert er nog niks.
Was het alweer vergeten dat Ajax achter hem aan zat, iemand enig idee of dit ook wat is?'Ajax wil opvolger De Jong snel vastleggen'
Ajax hoopt snel de opvolger van Frenkie de Jong te kunnen vastleggen. Bayern München-middenvelder Meritan Shabani staat volgens Duitse media op het punt om de Duitse kampioen te verruilen voor Ajax. Het negentienjarige talent ligt nog tot medio 2020 vast in het zuiden van Duitsland. Het is nog niet duidelijk wat de Amsterdammers op tafel leggen voor de Duitser.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
http://www.elfvoetbal.nl/...x-doelwit-Meritan-ShabaniGynnad schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:09:
[...]
Was het alweer vergeten dat Ajax achter hem aan zat, iemand enig idee of dit ook wat is?
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Dus feitelijk gewoon het 'somebody is wrong'-principe, weer anderhalve pagina de sloot in.PolarBear schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:59:
[...]
Dat is ook zo (en heb ik ook nergens ontkend) maar ik reageerde op:
[...]
En dat is gewoon niet waar in een serie.
Overigens is de stelling waarop je reageert niet accuraat genoeg geformuleerd om uit te kunnen herleiden wat exact bedoeld wordt, dus wat doet het er toe?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zn opvolger begint gewoon op 0. Ik denk dat iedereen wel snapt dat van de zomer de bezem door de selectie gaat en volgend seizoen dus een tussenjaar wordt. Een tussenjaar is heel wat makkelijker te accepteren als er daadwerkelijk gebouwd wordt, maar niet zoals nu als je allemaal spelers op hoge leeftijd hebt die al jaren samen spelen.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:50:
[...]
Kreeg dat zojuist ook mee. Benieuwdwat de commentaren van de supporters gaan worden wanneer het bij zijn opvolger niet meteen goed gaat.
EDIT: Ik denk dat het profiel van een nieuwe trainer moet zijn dat het iemand is met ervaring, die goed met jeugd werkt. Iemand die spelers ontwikkelt maar niet per se een pure prijzenpakker is. Liever ook iemand van buiten de club, een frisse wind.
[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 24-01-2019 12:56 ]
Dus jij bent voorstander van Ricardo 'schakel Feyenoord uit de EL met Cruijfiaans voetbal' Moniz?ph4ge schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:48:
[...]
Zn opvolger begint gewoon op 0. Ik denk dat iedereen wel snapt dat van de zomer de bezem door de selectie gaat en volgend seizoen dus een tussenjaar wordt. Een tussenjaar is heel wat makkelijker te accepteren als er daadwerkelijk gebouwd wordt, maar niet zoals nu als je allemaal spelers op hoge leeftijd hebt die al jaren samen spelen.
EDIT: Ik denk dat het profiel van een nieuwe trainer moet zijn dat het iemand is met ervaring, die goed met jeugd werkt. Iemand die spelers ontwikkelt maar niet per se een pure prijzenpakker is. Liever ook iemand van buiten de club, een frisse wind.
Geintje.
Ik heb werkelijk waar geen idee wie de boel even kan gaan opbouwen. Daarnaast ook veel geluiden vanuit supporters dat ze hopen dat Van Geel ook vertrekt, maar wat betreft speel ik Zwitserland. Zoals het er nu naar uit ziet hebben we de komende jaren toch niet echt veel te besteden en dan rendeert hij geloof ik wel lekker.
Punt is dat vorig jaar eigenlijk ook al een tussenjaar was na het vertrek van Kuyt, Elia, Kongolo en Karsdorp. Omdat er toen niet doorgepakt is is dit jaar weer een tussenjaar maar nu ook nog zonder El Ahmadi en het versneld afschrijven van Boetius en Amrabat.ph4ge schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:48:
[...]
Zn opvolger begint gewoon op 0. Ik denk dat iedereen wel snapt dat van de zomer de bezem door de selectie gaat en volgend seizoen dus een tussenjaar wordt. Een tussenjaar is heel wat makkelijker te accepteren als er daadwerkelijk gebouwd wordt, maar niet zoals nu als je allemaal spelers op hoge leeftijd hebt die al jaren samen spelen.
Ondertussen worden de vaste waardes ouder, gaat Van Persie stoppen en zullen een aantal goede spelers (waaronder Vilhena) vertrekken.
Kortom, de nieuwe coach heeft een enorme uitdaging om echt vanaf 0 iets op te bouwen. Ik heb er moeite mee om het nog een tussenjaar te noemen.
alles kan off-topic
Laten we het een tussendecenium noemen?Ankona schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:01:
[...]
Punt is dat vorig jaar eigenlijk ook al een tussenjaar was na het vertrek van Kuyt, Elia, Kongolo en Karsdorp. Omdat er toen niet doorgepakt is is dit jaar weer een tussenjaar maar nu ook nog zonder El Ahmadi en het versneld afschrijven van Boetius en Amrabat.
Ondertussen worden de vaste waardes ouder, gaat Van Persie stoppen en zullen een aantal goede spelers (waaronder Vilhena) vertrekken.
Kortom, de nieuwe coach heeft een enorme uitdaging om echt vanaf 0 iets op te bouwen. Ik heb er moeite mee om het nog een tussenjaar te noemen.
Het is nooit leuk om een kleurloos jaar te spelen, maar rationeel zou ik er volgend seizoen begrip voor hebben. Vorig seizoen waren de verwachtingen echt hoog en mag je het wel degelijk Gio kwalijk nemen dat daar niets van terecht is gekomen, al kwam er ook pech bij kijken. Dit seizoen waren de verwachtingen al lager, maar desalniettemin presteren ze onder de maat. Met oudere spelers zet je in op oogsten, als dat dan mislukt heb je niks. Met jongeren spelers zet je in op ontwikkeling, als je dan geen prijzen pakt worden je spelers als het goed is beter. Dat is een plan.Ankona schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:01:
[...]
Punt is dat vorig jaar eigenlijk ook al een tussenjaar was na het vertrek van Kuyt, Elia, Kongolo en Karsdorp. Omdat er toen niet doorgepakt is is dit jaar weer een tussenjaar maar nu ook nog zonder El Ahmadi en het versneld afschrijven van Boetius en Amrabat.
Doorpakken na het kampioenschap is mislukt, dan kan je beter weer even een stap terug doen en van daaruit proberen te groeien.
Ron Jans gaat komende zomer toch weg bij Groningen? Zou me niks verbazen als die op de shortlist staat.ph4ge schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:06:
[...]
Het is nooit leuk om een kleurloos jaar te spelen, maar rationeel zou ik er volgend seizoen begrip voor hebben. Vorig seizoen waren de verwachtingen echt hoog en mag je het wel degelijk Gio kwalijk nemen dat daar niets van terecht is gekomen, al kwam er ook pech bij kijken. Dit seizoen waren de verwachtingen al lager, maar desalniettemin presteren ze onder de maat. Met oudere spelers zet je in op oogsten, als dat dan mislukt heb je niks. Met jongeren spelers zet je in op ontwikkeling, als je dan geen prijzen pakt worden je spelers als het goed is beter. Dat is een plan.
Doorpakken na het kampioenschap is mislukt, dan kan je beter weer even een stap terug doen en van daaruit proberen te groeien.
Zo gaat het wel heel erg hard, maar ik zie het een beetje als een goedmakertje voor de Ajax-spelers die vrijwel voor niets de deur uitgingen bij Ajax na dat grandioze seizoen waarin ze alle te winnen prijzen wonnen.'Europese topclubs op de stoep voor De Ligt'
De strijd om Frenkie de Jong is voorbij, maar Paris Saint-Germain is voorlopig nog niet klaar met Ajax. De Franse club richt de pijlen volgens De Telegraaf op met name Matthijs de Ligt, maar ook Donny van de Beek kan rekenen op interesse vanuit Parijs. Het Algemeen Dagblad meldt juist dat Juventus serieus in de markt is voor De Ligt, die 60 miljoen euro moet kosten, en eerder liet Voetbal International weten dat Manchester City goede papieren heeft om de aanvoerder van Ajax over te nemen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Het Bosman-arrest ...

[ Voor 17% gewijzigd door OPSLAGHOND op 24-01-2019 14:24 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Maakt het echt iets uit wie de opvolger word van Gio wanneer deze opvolger word uitgekozen door dezelfde mensen die Gio gekozen hebben en zo lang de hand boven het hoofd gehouden hebben?
Persoonlijk hoop ik op Fraser of Moniz. Beide goed met jeugd en komen nog al eens verassend uit de hoek.Deadsy schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:30:
Maakt het echt iets uit wie de opvolger word van Gio wanneer deze opvolger word uitgekozen door dezelfde mensen die Gio gekozen hebben en zo lang de hand boven het hoofd gehouden hebben?
Voor de rest zou ik het ook echt niet weten. Kuijt is leuk maar niet nu.
Precies dit. GIo weg is een stap in de goede richting. Helemaal als je in interviews met v Geel ook leest dat ze m gewoon weer hadden willen verlengen. Denk dat Gio ook wel doorhad dat het al geruime tijd klaar isDeadsy schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:30:
Maarja, die TD prutser die de selectie heeft verneukt en vervolgens Gio maar heeft laten aanklooien omdat ie dan zelf ook in de problemen komt blijft gewoon zitten dus. Wat scheit jer er dan mee op? Het gebrek aan visie en topsportklimaat blijft dus gewoon in stand.
Ik voorzie weer heel wat "tussenjaren"
Ik zit meer op de lijn dat de trainer er niet uit haalt wat er in zit dan dat Van Geel de selectie niet op orde heeft. Van mij hoeven ze er niet allebei tegelijk uit. Liever zit er wat tijd tussen anders is er wel ineens een vacuüm in de club.Leon Zwiers schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:32:
[...]
Precies dit. GIo weg is een stap in de goede richting. Helemaal als je in interviews met v Geel ook leest dat ze m gewoon weer hadden willen verlengen. Denk dat Gio ook wel doorhad dat het al geruime tijd klaar is
Maarja, die TD prutser die de selectie heeft verneukt en vervolgens Gio maar heeft laten aanklooien omdat ie dan zelf ook in de problemen komt blijft gewoon zitten dus. Wat scheit jer er dan mee op? Het gebrek aan visie en topsportklimaat blijft dus gewoon in stand.
Ik voorzie weer heel wat "tussenjaren"
En de TD wat tegengas durft te geven en aan kan vullen, want daar mag het niveau ook wel wat omhoog.ph4ge schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:48:
De bezem door alle lagen lijkt mij ook niet handig, maar alleen Gio vervangen verandert te weinig denk ik. Er mogen iets meer stappen gemaakt worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk dat Feyenoord er niet goed aan doet. Ze hadden beter van Geel en die andere flapdrol eruit kunnen flikkeren. Alhoewel dan de kans groot is dat ze een andere club in Nederland gaan lastig vallen... Ik neem mijn woorden terug, die van Geel en die andere flapdrol zitten daar prima!
Verwijderd
Met Stanley Brard terug bij de jeugd kun je nu echt wel Cor Adriaanse het eerste laten doen en JP van Gastel de O19.
Van Geel, slecht werk bij Ajax, slecht werk bij Roda en komt dus terecht bij Feyenoord waar hij blijkbaar niets fout kan doen.DoeEensGek schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:00:
Ik denk dat Feyenoord er niet goed aan doet. Ze hadden beter van Geel en die andere flapdrol eruit kunnen flikkeren. Alhoewel dan de kans groot is dat ze een andere club in Nederland gaan lastig vallen... Ik neem mijn woorden terug, die van Geel en die andere flapdrol zitten daar prima!
Is toch bizar
Eerlijk is eerlijk in het begin heeft hij uitstekend werk geleverd. Puin ruimen. Maar op het moment dat Feyenoord ietsjes meer te besteden heeft wordt er nog steeds gevist in dezelfde vijver. Spelers worden gehuurd zonder enige visie.
Ik bedoel wat schiet je ermee op om Clasie te huren als je al barst van de middenvelders? Als ze niet goed genoeg zijn, dan koop je ze niet.
Van mij mag Van Geel ook wel vertrekken door de voordeur. Ik ben niet vergeten hoe Feyenoord eraan toe was voordat hij er was. Maar de laatste tijd heeft hij gewoon slecht gepresteerd.
Ik bedoel wat schiet je ermee op om Clasie te huren als je al barst van de middenvelders? Als ze niet goed genoeg zijn, dan koop je ze niet.
Van mij mag Van Geel ook wel vertrekken door de voordeur. Ik ben niet vergeten hoe Feyenoord eraan toe was voordat hij er was. Maar de laatste tijd heeft hij gewoon slecht gepresteerd.
Dit is toch mooi.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=345351
RKC gaat het geld van de de Jong transfer gebruiken om weer een echt veld aan te leggen.
RKC gaat het geld van de de Jong transfer gebruiken om weer een echt veld aan te leggen.
Euh, da's wel een heel vrije interpretatie hè? Het is slechts het ideaal van de directeur, maar zoals hij zelf aangeeft gaan ze het er eerst over hebben.Deadsy schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:37:
Dit is toch mooi.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als Ajax nou die 86 mil gebruikt om normale velden voor alle clubs in de ED te kopen. Dan is het pas echt mooiDeadsy schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:37:
Dit is toch mooi.
Dit topic is gesloten.