Wij hebben ook alle plafonds (semi-noodgedwongen) glad laten stuccen. Na 3 maanden nog geen scheuren te bekennen maar de zomer moet nog komen(on(ept schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 00:16:
Wat fijn om hier tips te lezen voor een nieuwbouwwoning. De sluitingsdatum voor de opties nadert in ons nieuwbouwproject en ik vroeg me af wat jullie ervaring is met het volgende:
- Wij hebben kanaalplaatvloeren en de v-naden zijn natuurlijk een doorn in het oog, zeker om de 1.20 meter. Nu willen wij deze graag dichtmaken maar lezen gigantisch veel tegenstrijdigheden wat betreft scheurvorming. Welke oplossing(en) hebben jullie hiervoor gekozen?
- Wat betreft de wanden hebben we gekeken naar renovlies/glasvlies en dit lijkt de meest veilige optie. Nu ben ik online EasyStuc tegengekomen en dat ziet er niet verkeerd uit. Heeft iemand hier ervaring mee of adviseren jullie het om toch gewoon te stuccen?
Ik ben benieuwd
Geen ervaring met renovlies. Wij hebben de muren glad laten maken met dun pleisterwerk (Ardex DF750). Risico op scheuren zou daarmee minder zijn dan met dikker stucwerk. Of dat echt zo is kan ik nog niet bevestigen.
Tja