[F1 2019] Race 20 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 32 Laatste
Acties:
  • 97.383 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:00
SnowDude schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:01:
[...]

Persoonlijk vond ik het echt een blunder van Mercedes, maar ik weet niet wat voor banden Hamilton nog over had. Als Hamilton alleen nog mediums had liggen dan was hij ook kansloos tegen Max op die redelijk verse softs.
Hij pakte bij de volgende SC alsnog een setje rood..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 11:02
BasvanS schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:06:
[...]

Hij pakte bij de volgende SC alsnog een setje rood..
En dat was een nog dommere beslissing geven ze nu zelf ook toe:

https://www.motorsport.co...ookie-error-dumb/4599280/

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat stelde weinig voor dus, even kort op het gas in de bocht.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:49

Chiron

Moderator Discord
SnowDude schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:01:
[...]

Persoonlijk vond ik het echt een blunder van Mercedes, maar ik weet niet wat voor banden Hamilton nog over had. Als Hamilton alleen nog mediums had liggen dan was hij ook kansloos tegen Max op die redelijk verse softs.
Lewis gaf op de radio aan na de wissel naar de Softs dat ze toch beter voor Mediums hadden konden gaan.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SnowDude
Chiron schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:14:
[...]

Lewis gaf op de radio aan na de wissel naar de Softs dat ze toch beter voor Mediums hadden konden gaan.
Lewis twijfelt altijd aan de banden als hij niet 30 seconden voor het veld uit rijdt

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:01
Red Bull heeft gisteren bij 1 van Max' pitstops weer het wereldrecord verbroken: 1.82 seconden

https://www.gpfans.com/nl...drecord-en-pakt-de-titel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:49
SnowDude schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:12:
[...]

Dat was de beslissing van Hamilton zelf, niet van het team.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
aicaramba schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:17:
[...]

Dat was de beslissing van Hamilton zelf, niet van het team.
Wat ik uit dat artikel opmaak is dat Hamilton zich gewoon moet concentreren op het rijden en zich niet moet bemoeien met dingen die het team horen uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 23:05

Wom

FastFred schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:15:
Red Bull heeft gisteren bij 1 van Max' pitstops weer het wereldrecord verbroken: 1.82 seconden

Wel echt bizar snel en ook op het moment zelf nog eens heel nuttig. In de F1-Show van Olav Mol vertelde hij dat wanneer alles perfect gaat men in de 1.60 seconden verwacht te zitten.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:25
SnowDude schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:12:
[...]

Ik heb gelezen wat Allison vind van hun beslissingen. Ik ben zwaar over de indruk van hun evaluatie en hun rol daarin. Dit is het soort mensen dat je voor je wil laten werken. Fantastisch!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-06 08:36
FastFred schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:15:

En deze was ook heel belangrijk. Verstappen kwam uiteindelijk 1.4 seconden voor Hamilton op de baan. Als het dus een 'normale' pitstop was geweest, had hij er misschien niet eens voor gezeten.

Al weet ik niet welke pitstop dit was. Ze waren beide afgerond 1.9. Maakt het alleen maar mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:49
FastFred schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:21:
[...]

Wat ik uit dat artikel opmaak is dat Hamilton zich gewoon moet concentreren op het rijden en zich niet moet bemoeien met dingen die het team horen uit te zoeken.

Hij zegt zelf: They gave me the option.

Edit: nog een bron:

https://www.racefans.net/...cedes-dumb-strategy-call/
“The team did a really, really good job with the strategy,” said Hamilton. “It wasn’t their decision at the end, they offered it as an opportunity for me.”

[ Voor 25% gewijzigd door aicaramba op 18-11-2019 12:27 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
LoeWn schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:22:
[...]

En deze was ook heel belangrijk. Verstappen kwam uiteindelijk 1.4 seconden voor Hamilton op de baan. Als het dus een 'normale' pitstop was geweest, had hij er misschien niet eens voor gezeten.

Al weet ik niet welke pitstop dit was. Ze waren beide afgerond 1.9. Maakt het alleen maar mooier.
Ze hebben het in dat artikel over de undercut van Hamilton coveren, dat was geloof ik de eerste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:12
Ze moesten beide keren de undercut van HAM coveren. Ging alleen bij de tweede een stuk beter, omdat er geen Williams unsafe werd gereleased

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 16:58
FastFred schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:24:
[...]

Ze hebben het in dat artikel over de undercut van Hamilton coveren, dat was geloof ik de eerste?
Zowel de 1e als de 2e pitstop was om de undercut te coveren.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@aicaramba ze gaven hem de keuze, maar de verkeerde info. Ze dachten 1 auto voor zich te krijgen. Dat werden er twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Oef, als je al die actie weer in zeven minuten voorbij ziet komen dan gaat je hartslag toch wel weer even omhoog :D

Wat een magistrale race van VER en het RB-team _O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 17:00
Abu Dhabi here we come! Ik kan niet wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:38

Martinspire

Awesomeness

Appie schreef op maandag 18 november 2019 @ 04:30:
[...]

Op Sky hadden ze het over 0.1s voordeel voor Hamilton t.o.v die sector. Minimaal dus en niet noodzakelijk om te onderzoeken.
Ricciardo wordt bestraft nadat ie al geen voordeel haalt met de actie op Magnussen en moet pitten. Hulkenberg haalt Magnussen in maar geeft de plek weer terug en krijgt ook straf.

Verstappen had vorige GP ook geen voordeel voor het behalen van de snelste tijd omdat ie toch al pole had, maar kreeg ook gewoon straf.

Dus zeg het maar, waarom geen straf voor Hamilton? Gewoon 100% biased dus.

Ook Bottas heeft geen straf gekregen voor het niet bevestigen van zijn stuur. Ja het is een verwaarloze boete, maar deel ze toch godverdomme gewoon uit!
MikeyMan schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:33:
[...]

Denk dat ze toch wel iets van een algoritme hebben.
If culprit = Ferrari then blame fuzzy
If culprit = Williams then no financial effects
If culprit = Renault wait for engine failure
If culprit = Williams than "I'm gonna pretend I didn't see that"

Ik ken geen Spaans, maar de vertaalde automatische ondertiteling maakt het nog wel redelijk te volgen. Leuk dat ze zo lang uitgezonden hebben

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
Ben heel benieuwd naar Abu Dhabi. Afgelopen 3 seizoenen zat Max daar telkens op ca. 1 sec vanaf pole. Het verschil in Brazilië was toen elke keer zo'n 0,5-0,8 sec. Even simpel doorredenerend kan je er dan vanuit gaan dat Max in Abu Dhabi mee kan gaan doen om pole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:17
LuPo schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:46:
Jammer dat Sainz zijn eerste podium niet kon vieren óp het podium. Gemiste kans weer FIA!
2e toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Volgens diverse sites de 1e.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/psd2brmvnez31.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ecADMai.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bwmW5zY.png

Sorry, kon het niet laten. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

4e in Singapore 2017 was tot nu toe het hoogste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:17
F
MikeyMan schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:59:
[...]

4e in Singapore 2017 was tot nu toe het hoogste :)
Foutje, meende dat net ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik vraag me nog steeds af of Mercedes wel het achterste van de tong heeft laten zien. De titel is immers al binnen dus echt pushen was niet meer nodig.

Bovendien kan zo iemand al Lewis makkelijk op 75% van z'n kunnen presteren daarmee is hij evengoed nog van absolute topklasse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
werphengel schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:05:
Ik vraag me nog steeds af of Mercedes wel het achterste van de tong heeft laten zien. De titel is immers al binnen dus echt pushen was niet meer nodig.

Bovendien kan zo iemand al Lewis makkelijk op 75% van z'n kunnen presteren daarmee is hij evengoed nog van absolute topklasse
Nee want dan was Bottas wel sneller geweest. Nee Mercedes was echt te langzaam dit weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De ploffende motor bij Bottas en het feit dat Hamilton gisteren niet voor Max kon blijven, doen me toch aannemen dat ze toch echt hun best wel gedaan hebben dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52

TrekDr0p

QR niet scannen

Denk niet dat je een warme motor krijgt als je maar op 75% rijdt.
Denk dat er gewoon niet meer in zit. Redelijk oude motor + hogere ligging circuit, geven natuurlijk ook al minder vermogen voor MER.

Denk dat je deze overwinning alleen maar kan toeschrijven op RBR en Honda.
En een beetje op FER voor het stoppen met vals spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Laatste race van het seizoen; gaan ze nog een nieuwe PU bij Mercedes inzetten voor Bottas, of gaan ze gebruik maken van een oude versleten PU? Dat zal hij wel gaan merken in de race vrees ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:33
TrekDr0p schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:08:
[...]

Denk dat er gewoon niet meer in zit. Redelijk oude motor + hogere ligging circuit, geven natuurlijk ook al minder vermogen voor MER.

Was volgens mij ook een olielek of teveel aan olie of iets dergelijks toch?
Denk verder dat de rest wel klopt though. Zou er alleen niet te veel van in de feeststemming geraken, RBR was hier vorig jaar ook het sterkst en dat heeft ze voor (de start van) dit jaar maar weinig gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Luckeh schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:09:
Laatste race van het seizoen; gaan ze nog een nieuwe PU bij Mercedes inzetten voor Bottas, of gaan ze gebruik maken van een oude versleten PU? Dat zal hij wel gaan merken in de race vrees ik.
Het was kennelijk een olielek en de PU schakelde zichzelf uit zodat die niet zou ontploffen. Potentieel werkt die gewoon nog voor de laatste race. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:10:
[...]

Het was kennelijk een olielek en de PU schakelde zichzelf uit zodat die niet zou ontploffen. Potentieel werkt die gewoon nog voor de laatste race. :)
Als het een geval van te weinig olie was, zoals Mercedes stelt, had dat ding m.i. Niet zo gerookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MikeyMan schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:11:
[...]

Als het een geval van te weinig olie was, zoals Mercedes stelt, had dat ding m.i. Niet zo gerookt.
Of de rook kwam juist vanwege de olie die eruit kwam. ;)
Verder was het ook niet veel. Turbo, motorblok of zelfs de versnellingsbak is meestal meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52

TrekDr0p

QR niet scannen

Snowdog schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:09:
[...]

Was volgens mij ook een olielek of teveel aan olie of iets dergelijks toch?
Denk verder dat de rest wel klopt though. Zou er alleen niet te veel van in de feeststemming geraken, RBR was hier vorig jaar ook het sterkst en dat heeft ze voor (de start van) dit jaar maar weinig gebracht.
Ja maar dit jaar hadden we de nieuwe neusvleugel en die hebben we volgend jaar niet.
Dan is het gewoon een zaak van auto van Abu meenemen naar Australië heel simpel gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
TrekDr0p schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:08:
[...]

Aye voornamelijk het oude motor gebeuren zal mee geteld hebben aan de mindere kracht van Merc.
Daarnaast is er nooit iets bewezen van Ferarri dus ze zijn onschuldig totdat ze schuldig bevonden zijn.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Het kan gewoon een olie slang of aansluiting zijn. Ze hebben een 2e olie tank, waaruit ze extra olie toe kunnen voegen aan het main olie systeem (vaak met een oil knop op het stuur). En als die 2e tank leeg is hebben ze nog wel even om de auto stil te zetten.

Ik vraag me ook nog steeds af in hoe verre die technical directives de performance van zowel Mercedes als Ferrari beinvloeden.

[ Voor 20% gewijzigd door SnowDude op 18-11-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steiner
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-05 21:15
Martin0 schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:15:
[...]

Daarnaast is er nooit iets bewezen van Ferarri dus ze zijn onschuldig totdat ze schuldig bevonden zijn.
Nee zal waarschijnlijk nooit te bewijzen zijn , maar voor de 2e keer waren ze minder competitief , dat zegt mij genoeg.
En de innige "omhelzing" die beiden maakten tijdens de race , gaf mij een gevoel van rechtvaardigheid tav de ranking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
TrekDr0p schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:14:
[...]

Ja maar dit jaar hadden we de nieuwe neusvleugel en die hebben we volgend jaar niet.
Dan is het gewoon een zaak van auto van Abu meenemen naar Australië heel simpel gezegd.
Yep, maar goed ik heb RB met Max nog niet goed uit de winterstop zien komen en natuurlijk gaat iedereen wel gewoon doorontwikkelen. Hoop dat ze het eindelijk een keer goed weten te doen en dat Honda ook echt bij is, maar vrees toch wel weer een beetje voor een repeat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Snowdog schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:31:
[...]

Yep, maar goed ik heb RB met Max nog niet goed uit de winterstop zien komen en natuurlijk gaat iedereen wel gewoon doorontwikkelen. Hoop dat ze het eindelijk een keer goed weten te doen en dat Honda ook echt bij is, maar vrees toch wel weer een beetje voor een repeat.
MWa ik denk dat volgend jaar een stuk beter gaat.
Het grootste probleem aan het begin van het seizoen is dat RB overgecompenseerd heeft omdat ze niet verwacht hadden dat Honda zo veel kracht ging leveren.
Dit hebben ze later in het seizoen pas gecorrigeerd, daarnaast ging er ook nog iets fout tussen fabriek en circuit bij de ontwikkelingen in de zomerbreak.

Als ze de lijn door kunnen trekken dat zie ik het wel rooskleurig in.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Martin0 schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:36:
[...]

MWa ik denk dat volgend jaar een stuk beter gaat.
Het grootste probleem aan het begin van het seizoen is dat RB overgecompenseerd heeft omdat ze niet verwacht hadden dat Honda zo veel kracht ging leveren.
Dit hebben ze later in het seizoen pas gecorrigeerd, daarnaast ging er ook nog iets fout tussen fabriek en circuit bij de ontwikkelingen in de zomerbreak.

Als ze de lijn door kunnen trekken dat zie ik het wel rooskleurig in.
Nouja, dit is niet specifiek een 'dit jaar ding' though.
En dat Honda zoveel power-verhaal zie ik ook een beetje als positive PR. Duidelijk was dat Honda lange tijd (en nu nog altijd behalve op hoogte denk ik) eigenlijk gewoon net wat minder power levert. Ik heb het idee dat we eigenlijk al een paar jaar beetje dezelfde verhalen horen, er is telkens wel wat.

Hoop daarom maar dat het voor de verandering wel een keer allemaal goed gaat. Ik vrees alleen dat ze gewoon nog altijd het derde team zullen zijn volgend jaar of met een beetje geluk 2e als Ferrari het laat afweten. Mjah, als ze er aan het begin van het seizoen niet direct goed bijzitten, dan gaat het gewoon erg lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-06 08:12

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Ik heb zelf meer vertrouwen in RBR-Honda als voornaamste uitdager van Mercedes in 2020 dan Ferrari.

Volgens mij had Ferrari, met de aero-wijziging, er goed aan gedaan om Kimi nog een jaar in die auto te zetten. Dan hadden ze in elk geval 2 ervaren coureurs bij de ontwikkeling gehad. Leclerc zal het vast niet slecht doen, maar ik denk niet dat hij hetzelfde kan qua ervaring en commentaar als Kimi.

Daarnaast heeft RBR gewoon een goed chassis liggen. Ze weten wat wel goed werkt qua afwegingen en designfilosofie. Ferrari is daarin nog heel erg zoekende. Als de motoren volgend jaar allemaal rond hetzelfde niveau zitten hebben Mercedes en RBR gewoon de beste papieren voor 2020.

Ik verwacht zelf dat Mercedes zal inzetten op wat meer snelheid op de rechte stukken tov dit jaar (makkelijker inhalen, gaat vaker nodig zijn), Ferrari zal toch wat meer downforce moeten vinden (toch een ander model front wing?). RBR zal wel weer voor een bochtenmonster gaan, hopelijk pakt dat goed uit.

Eigenlijk meer iets voor het algemene topic.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:25
Ik hoor veel dat mensen vinden dat Carlos gepiepeld is vanwege het podium, echter de FIA was bezig te onderzoeken of Carlos DRS gebruikte onder geel. Dus FIA heeft hier gewoon solide werk geleverd.

Mercedes was op geel beter dan RBR, en ze hebben goed aangevallen, kudos hiervoor. Hamilton was zeer sportief door zijn fout onmiddellijk toe te geven, ook kudos.
Echter op RBR stond deze keer geen maat, goede auto, beste coureur, super strategie.

Voor volgend jaar; hopelijk gaan ze direct goed. Afgeholpen jaar hebben ze veel last gehad van de veranderde regelgeving van de voorvleugel met hun high rake met bijbehorende belangrijke afhankelijkheid van de voorvleugel, de conservatieve benadering van de Honda PU en de honda technici die nog aan het herstellen waren van hun angst voor ploffende motoren... Ze durven nu pas de motor goed open te schroeven.

Ik verwacht dat Mercedes volop bezig is met de 2021 wagen en dat ze hopen 2020 nog met hun oude concept gaan redden. Ferrari heeft een zeer goede aan Binotto (kijk hoe hij de huidige cheatcrisis en de coureurs aanpakt) en hebben nu een tip coureur leclerc. Ik voorspel een bijzonder jaar volgend jaar. Daarnaast heeft Newey om het jaar een briljante wagen, en die van afgelopen jaar was niet helemaal wat je ervan had gehoopt.

Wat voor mij belangrijk is, wordt er geraced? Als Max alles fluitend wint vind ik er geen bal aan. Als ze zijn zoals afgelopen race, te gek!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door wowly op 18-11-2019 13:56 ]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:40
[b]wowly in "[F1 2019] Race 20 GP van Brazilië"
Wat voor mij belangrijk is, wordt er geraced? Als Max alles fluitend wint vind ik er geen bal aan. Als ze zijn zoals afgelopen race, te gek!!!!
Afgezien van de laatste 20 ronden reed Max fluitend vooraan en zou onbedreigd winnen, het was omdat Bottas een plof deed dat het weer bij elkaar kwam maar dat is geen regel maar uitzondering. Zonder die plof was het een saaie race geworden en had je het geen bal aan gevonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:53
Holkers schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:01:
[...]

Afgezien van de laatste 20 ronden reed Max fluitend vooraan en zou onbedreigd winnen, het was omdat Bottas een plof deed dat het weer bij elkaar kwam maar dat is geen regel maar uitzondering. Zonder die plof was het een saaie race geworden en had je het geen bal aan gevonden
Toen Hamilton en Max op de mediums reden kwam Hamilton toch echt dichterbij hoor. Het gat was 1.1 toen Bottas plofte. Werd echt nog wel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Rudolf schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:07:
[...]

Toen Hamilton en Max op de mediums reden kwam Hamilton toch echt dichterbij hoor. Het gat was 1.1 toen Bottas plofte. Werd echt nog wel spannend.
Nee joh, die was er nooit bij gekomen laat staan voorbij. Banden managen en alle systemen gebruiken het rechte stuk op, Lewis was daar niet voorbij gekomen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wowly schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:54:
Ik hoor veel dat mensen vinden dat Carlos gepiepeld is vanwege het podium, echter de FIA was bezig te onderzoeken of Carlos DRS gebruikte onder geel. Dus FIA heeft hier gewoon solide werk geleverd.
Ja ware het niet dat het sowieso niet Hamilton zou zijn die derde zou worden. Dus m.i. Hadden ze er beter aan gedaan om Sainz op het podium te zetten. Ook al omdat het Hamilton niks doet, maar ze nu wel sainz zijn eerste podium verkloot hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17
Rudolf schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:07:
[...]

Het gat was toen al een aantal ronden 1.1 seconden, had niet echt het idee dat het groter of kleiner werd. Ik had het idee dat dit het dichtste bij was wat Hamilton kon komen en daarna te veel last had van de slechte lucht / te weinig overspeed om daadwerkelijk een aanval te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Er was wel duidelijk een verschil tussen Max, Lewis en de rest van het veld. Die twee waren echt aan het stampen en de rest kwam er eigenlijk niet aan te pas. Mooi om te zien, toch twee absolute top coureurmannetjes ( :+ ) tegen elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 13:27

Blokker_1999

Full steam ahead

MikeyMan schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:11:
[...]

Ja ware het niet dat het sowieso niet Hamilton zou zijn die derde zou worden. Dus m.i. Hadden ze er beter aan gedaan om Sainz op het podium te zetten. Ook al omdat het Hamilton niks doet, maar ze nu wel sainz zijn eerste podium verkloot hebben.
Dan moet je het podium gaan uitstellen en dat kan ook weer niet. Sainz is niet als derde over de finish gekomen. Dat er achteraf nog een straf volgt die hem naar derde promoveert is leuk voor hem, maar op het moment van het podium stond in de voorlopige, officiele classificatie nog altijd Hamilton als derde. Je kan niet zomaar even iemand willekeurig van het podium gaan halen en iemand anders in zijn plaats zetten zonder dat er een uitspraak is geweest van de stewards. Een uitspraak die om overduidelijke redenen pas na de wedstrijd genomen kon worden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blokker_1999 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:19:
[...]

Dan moet je het podium gaan uitstellen en dat kan ook weer niet. Sainz is niet als derde over de finish gekomen. Dat er achteraf nog een straf volgt die hem naar derde promoveert is leuk voor hem, maar op het moment van het podium stond in de voorlopige, officiele classificatie nog altijd Hamilton als derde. Je kan niet zomaar even iemand willekeurig van het podium gaan halen en iemand anders in zijn plaats zetten zonder dat er een uitspraak is geweest van de stewards. Een uitspraak die om overduidelijke redenen pas na de wedstrijd genomen kon worden.
Ehh? Je verhaal gaat wel op voor sainz, maar niet voor Hamilton. Die hadden ze de straf eerder kunnen (moeten?) Geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
MikeyMan schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:21:
[...]

Ehh? Je verhaal gaat wel op voor sainz, maar niet voor Hamilton. Die hadden ze de straf eerder kunnen (moeten?) Geven.
Precies. Het is gewoon belachelijk dat het weer zo lang duurt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 17:20
Blokker_1999 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:19:
[...]

Ik refereer nog even naar de GP van Mexico in 2016. Max werd daar bestraft voor een inhaalmanoeuvre op Vettel en werd vlak na de race van het podium gehaald door deze straf. Vervolgens mocht Vettel dus naar het podium om vervolgens na de race alsnog zijn derde plek in te leveren en nu was Ricciardo derde.

Wat is het verschil met de situatie nu? Ze hadden Hamilton direct de straf kunnen geven en het onderzoek naar Sainz later kunnen doen.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
demo31051987 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:23:
[...]

Ik refereer nog even naar de GP van Mexico in 2016. Max werd daar bestraft voor een inhaalmanoeuvre op Vettel en werd vlak na de race van het podium gehaald door deze straf. Vervolgens mocht Vettel dus naar het podium om vervolgens na de race alsnog zijn derde plek in te leveren en nu was Ricciardo derde.

Wat is het verschil met de situatie nu? Ze hadden Hamilton direct de straf kunnen geven en het onderzoek naar Sainz later kunnen doen.
Volgens mij het het FOM aangegeven dat ze dat soort situaties wilde voorkomen en dus na de podium ceremonie dat soort zaken regelen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

MikeyMan schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:21:
[...]

Waar gaat mijn verhaal niet op? Hamilton is op het moment van de podium ceremonie nog altijd "under investigation". Er is op dat moment voor zover mij bekend nog geen uitspraak gepubliceerd. Dat Hamilton zelf bekend maakt nog niet dat daarmee Sainz automatisch opschuift of dat een straf dan maar onmiddelijk wordt toegepast. Hamilton staat op het podium omdat hij daartoe verplicht is als derde geklasseerde op dat moment volgens het officiële resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:16
[...]

Dat is nou net het leuke van F1, een saaie race kan op ieder moment veranderen in een spektakel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

NotSoSteady schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:28:
[...]

Dat is nou net het leuke van F1, een saaie race kan op ieder moment veranderen in een spektakel.
Sowieso is het vaak tegen het einde van de race het spannenste/leukste. Dan komen de strategieën samen en moet het dus gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Ik kan me vergissen, maar voor die laatste 20 ronden gebeurde er ook al het e.e.a.? Dat "fluitend" vooraan rijden was volgens mij minder vanzelfsprekend dan jij het nu doet lijken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blokker_1999 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:28:
[...]

Waar gaat mijn verhaal niet op? Hamilton is op het moment van de podium ceremonie nog altijd "under investigation". Er is op dat moment voor zover mij bekend nog geen uitspraak gepubliceerd. Dat Hamilton zelf bekend maakt nog niet dat daarmee Sainz automatisch opschuift of dat een straf dan maar onmiddelijk wordt toegepast. Hamilton staat op het podium omdat hij daartoe verplicht is als derde geklasseerde op dat moment volgens het officiële resultaat.
Nee, natuurlijk had Sainz daar niet moeten staan, met de huidige gang van zaken.

Mijn punt is alleen dat de straf van Hamilton sneller toegepast had moeten worden. Sloeg nergens op om daar zo lang over te doen. Voor de straf van Sainz zat dat wat anders, gezien daar nog vijf andere coureurs onder investigation waren, en er nog een component was wat daadwerkelijk onderzoek nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
hardware-lover schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:31:
[...]

Ik kan me vergissen, maar voor die laatste 20 ronden gebeurde er ook al het e.e.a.? Dat "fluitend" vooraan rijden was volgens mij minder vanzelfsprekend dan jij het nu doet lijken?
Dat was fluitend op 95% rijden en niet gek doen. Lewis reed daar op 95.1% achter maar hadden beide meer over mocht het nodig zijn geweest (inlaps voor pitstops bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
MikeyMan schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:39:
[...]

Nee, natuurlijk had Sainz daar niet moeten staan, met de huidige gang van zaken.

Mijn punt is alleen dat de straf van Hamilton sneller toegepast had moeten worden. Sloeg nergens op om daar zo lang over te doen. Voor de straf van Sainz zat dat wat anders, gezien daar nog vijf andere coureurs onder investigation waren, en er nog een component was wat daadwerkelijk onderzoek nodig had.
De reden dat Lewis naar het podium mocht was simpel weg omdat hij zich nog moest melden bij de stewards voor zijn incident met Albon.
Dus het is logisch dat hij de tijdstraf pas na het podium kreeg.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

.ScorpionSquad schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:42:

Volgens mij had Ferrari, met de aero-wijziging, er goed aan gedaan om Kimi nog een jaar in die auto te zetten. Dan hadden ze in elk geval 2 ervaren coureurs bij de ontwikkeling gehad. Leclerc zal het vast niet slecht doen, maar ik denk niet dat hij hetzelfde kan qua ervaring en commentaar als Kimi.
Bwoah :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:53
@.ScorpionSquad

Denk niet dat Kimi nog zin had in die slangenkuil.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:07

sjaool

Every life should have 9 cats

De 7 pole positions van Leclerc zit naar mijn mening na de laatste paar races toch een luchtje aan. :|

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(Hoe heet de maker van dit 8-bit' filmpjes ook alweer waar je het verloop van de race en onderlinge afstanden zo mooi kan zien? Ik zit te zoeken maar kan het niet vinden...)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
sjaool schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:47:
De 7 pole positions van Leclerc zit naar mijn mening na de laatste paar races toch een luchtje aan. :|
Vergeet zn twee overwinningen na de zomerstop niet

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Als mensen deze race een saaie vonden voordat Bottas plofte, dan heb ik geen idee wat ze dan in een race zoeken :+
- Opmars LEC door het middenveld;
- Bijbehorende strategie van LEC die verschilde van de overige top-5;
- Pit-stops (williams, Max / HAM, etc) + bijbehorende wisselende geïntroduceerde strategie
- Inhaalacties op de baan om de leiding in de race, en daarachter
- Diverse acties in het middenveld (Sainz die opkomt vanaf p20, RIC / MAG, etc).
:D

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 18-11-2019 14:51 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Martin0 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:43:
[...]

De reden dat Lewis naar het podium mocht was simpel weg omdat hij zich nog moest melden bij de stewards voor zijn incident met Albon.
Maar waarom zouden ze zich moeten melden? Dat hoeft bij incidenten tijdens de race (zoals Ricciardo deze keer) ook niet. Ze hoeven daar niet op te wachten want ze hebben alle beelden en alle data al.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Klopt, maar hetzelfde hebben ze bijvoorbeeld ook in Japan gedaan tussen de clash van LEC en VER.
Hierbij was het ook redelijk duidelijk dat LEC hier schuld had.

De reden waarom ze het wilde uithoren durf ik je ook niet te geven.

Voornaamste verschil tussen HAM - ALB en RIC - MAG zal ook zijn dat de een vroeg in de race gebeurde en het geen top team courreurs zijn.

Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Dj-sannieboy schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:51:
Wat deed Hamilton precies fout? (Als Max dezelfde actie had gedaan dan had iedereen Albon de schuld gegeven)
Really? Met welke incident van Max wil je deze grote blunder van Hamilton dan vergelijken? Met Max op Bottas in Mexico, want daar zat Max er gewoon voor hè. Hamilton was geen moment voor Albon te vinden in die bocht en Albon reed de normale race lijn. Ik begrijp dat je de Max gekte wat overdreven vindt, maar probeer dan wel een klein beetje neutraal te blijven...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Holkers schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:43:
[...]
Dat was fluitend op 95% rijden en niet gek doen. Lewis reed daar op 95.1% achter maar hadden beide meer over mocht het nodig zijn geweest (inlaps voor pitstops bijvoorbeeld).
Duidelijk. Wij kijken en beleven dit soort races gewoon verschillend, en dat mag ook natuurlijk. Ik kan me allerlei (voor mij vermakelijke) actie herinneren voordat Bottas hem aan de kant parkeerde.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Atlas schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:48:
(Hoe heet de maker van dit 8-bit' filmpjes ook alweer waar je het verloop van de race en onderlinge afstanden zo mooi kan zien? Ik zit te zoeken maar kan het niet vinden...)
https://twitter.com/f1visualized

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

ATS schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:50:
[...]

Maar waarom zouden ze zich moeten melden? Dat hoeft bij incidenten tijdens de race (zoals Ricciardo deze keer) ook niet. Ze hoeven daar niet op te wachten want ze hebben alle beelden en alle data al.
Als je een incident na de race bekijkt ipv tijdens (wat met een incident in de laatste ronden sowieso geen slechte zaak is) dan kan je hen evengoed de kans geven om hun kant van het verhaal te aanhoren. Lewis is uiteindelijk zelfs niet geweest daar iemand van het team in zijn plaats schuld is gaan bekennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Bansheeben schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:57:
[...]

Really? Met welke incident van Max wil je deze grote blunder van Hamilton dan vergelijken? Met Max op Bottas in Mexico, want daar zat Max er gewoon voor hè. Hamilton was geen moment voor Albon te vinden in die bocht en Albon reed de normale race lijn. Ik begrijp dat je de Max gekte wat overdreven vindt, maar probeer dan wel een klein beetje neutraal te blijven...
China 2018 was dat geloof ik. Tegen vettel aan. Die is er het meeste vergelijkbaar mee denk ik.

Maar het is gewoon de fout van Ham.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

garriej schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:06:
[...]

China 2018 was dat geloof ik. Tegen vettel aan. Die is er het meeste vergelijkbaar mee denk ik.

Maar het is gewoon de fout van Ham.
Dat was ook de laatste die ik kon bedenken. En daar was vrijwel iedereen het erover eens dat het een grote fout van Max was.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:36
Martin0 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:43:
[...]

Volgens mij niet hoor https://www.gptoday.net/n...hij-wist-dat-hij-fout-zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-06 10:53
Dj-sannieboy schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:51:
Wat deed Hamilton precies fout? (Als Max dezelfde actie had gedaan dan had iedereen Albon de schuld gegeven)
Hij was veeel te gretig en zat er nooit helemaal naast.

Inderdaad; te vergelijken met Max op Vettel in China 2018. Daar was Max ook gewoon de schuldige. Mexixo en Bottas was niet te vergelijken. Daar was het 50/50 schuld imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Als ik een aantal replies hierboven leest heeft hij iemand van het team laten gaan meer des ondanks moest er iemand van het team zich melden bij de stewards, dus daarom stond hij nog op het podium.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:10:
[...]
Volgens AMuS gaat er zeer waarschijnlijk een nieuwe komen voor de laatste race.
...
Die genaue Ursache für den Motorschaden hatte Mercedes direkt nach dem Rennen noch nicht parat. Die Ingenieure bemerkten in den Daten nur, dass der Antrieb überdurchschnittlich viel Öl verbraucht. „Dann ging irgendwann einfach nichts mehr weiter“, zuckte Technikchef Allison mit den Schultern. Weil beim Einsatz eines alten Triebwerks im Saisonfinale von Abu Dhabi das gleiche Problem droht, ist die Chance hoch, dass Bottas einen neuen Motor einsetzen muss und dadurch eine Startplatzstrafe kassiert.
...
The exact cause of the engine failure Mercedes had not yet ready immediately after the race. The engineers noticed in the data, only that on average, the drive uses a lot of oil. "Then nothing went sometime just continue," shrugged technical director Allison shoulders. Because the use of an old engine in the season finale in Abu Dhabi threatens the same problem, the chance is high that must Bottas use a new engine and thus collects a grid position penalty.

...

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Blokker_1999 schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:01:
[...]

Als je een incident na de race bekijkt ipv tijdens (wat met een incident in de laatste ronden sowieso geen slechte zaak is) dan kan je hen evengoed de kans geven om hun kant van het verhaal te aanhoren. Lewis is uiteindelijk zelfs niet geweest daar iemand van het team in zijn plaats schuld is gaan bekennen.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Het maakte het hier dus niet mogelijk om de juiste persoon op het podium te zetten. Dat is niet "net zo goed". Ik vind het bovendien vaag om in het ene geval wel van coureurs te willen horen omdat het laat in de race gebeurde, en in een ander geval niet omdat dat eerder in de race gebeurde. Doe gewoon bij allemaal op dezelfde basis zo snel mogelijk uitspraak. Natuurlijk, bij heel ernstige zaken kan je nog met coureurs gaan praten achteraf, maar dat zal meestal niets toevoegen en zou ook niets moeten toevoegen wat mij betreft.

[ Voor 28% gewijzigd door ATS op 18-11-2019 15:28 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ATS schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:26:
[...]

Daar ben ik het dus niet mee eens. Het maakte het hier dus niet mogelijk om de juiste persoon op het podium te zetten. Dat is niet "net zo goed". Ik vind het bovendien vaag om in het ene geval wel van coureurs te willen horen omdat het laat in de race gebeurde, en in een ander geval niet omdat dat eerder in de race gebeurde. Doe gewoon bij allemaal op dezelfde basis zo snel mogelijk uitspraak. Natuurlijk, bij heel ernstige zaken kan je nog met coureurs gaan praten achteraf, maar dat zal meestal niets toevoegen en zou ook niets moeten toevoegen wat mij betreft.
Maar dat zeg je nu in het resultaat dat Saintz geen penalty kreeg vanwege DRS onder gele vlag, dat was op dat moment natuurlijk ook helemaal niet duidelijk. Want stel dat Saintz naar boven mocht, maar vervolgens die DRS alsnog 5 sec kreeg, heb je hetzelfde verhaal, maar dan met de volgende runner up.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SinergyX schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:37:
[...]

Maar dat zeg je nu in het resultaat dat Saintz geen penalty kreeg vanwege DRS onder gele vlag, dat was op dat moment natuurlijk ook helemaal niet duidelijk. Want stel dat Saintz naar boven mocht, maar vervolgens die DRS alsnog 5 sec kreeg, heb je hetzelfde verhaal, maar dan met de volgende runner up.
Dat hangt natuurlijk wel af van het vergrijp.

Voor het drs vergrijp is een langer onderzoek logisch. Hoe is het gekomen? Hoeveel voordeel was er? Was het geel zichtbaar? Hoe zag de telemetrie eruit?
Zeker omdat er in dit geval 5 anderen onderdeel waren van hetzelfde onderzoek?

Dat je daar de tijd voor neemt snap ik nog.

De crash van Hamilton was vele male simpeler, en had direct afgehandeld kunnen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 18-11-2019 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MikeyMan schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:44:
[...]

Dat hangt natuurlijk wel af van het vergrijp.

Voor het drs vergrijp is een langer onderzoek logisch. Hoe is het gekomen? Hoeveel voordeel was er? Was het geel zichtbaar? Hoe zag de telemetrie eruit?
Zeker omdat er in dit geval 5 anderen onderdeel waren van hetzelfde onderzoek?

Dat je daar de tijd voor neemt snap ik.

De crash van Hamilton was vele male simpeler, en had direct afgehandeld kunnen worden.
En ergens was dit toch ook bij Albon/Ham? Hoeveel hier (waaronder beide commentators) zeiden dat Albon gewoon dom de deur open liet?

Er moet ergens een keuze worden gemaakt, lullig of niet, het had prima kunnen zijn dat Ham helemaal niets kreeg en dan zat hij daar terecht. Het is nu enkel dat dit resultaat de discussie geeft, terwijl dit tijdens en vlak na de race nog helemaal niet zo zwart/wit was.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:12
Mooie visualisatie. :)

Ziet er indrukwekkend uit het verloop. Erg opvallend dat KUB bij de eerste SC niet mee kan komen als het veld gelijk getrokken wordt: hij blijft een grote achterstand houden.

/edit: linkje toevoegen helpt:

[ Voor 13% gewijzigd door Jolke op 18-11-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

1,82sec pitstop van Max:

https://www.instagram.com/p/B5ApvJPoYGT/

Kan het helaas nog niet op youtube vinden.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Gekkenhuis schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:53:
1,82sec pitstop van Max:

https://www.instagram.com/p/B5ApvJPoYGT/

Kan het helaas nog niet op youtube vinden.
Deze?

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Jolke schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:51:
[...]

Ziet er indrukwekkend uit het verloop. Erg opvallend dat KUB bij de eerste SC niet mee kan komen als het veld gelijk getrokken wordt: hij blijft een grote achterstand houden.

/edit: linkje toevoegen helpt:

[Twitter]
Was dat niet omdat ie destijds 2 rondjes achterstand had, en maar één keer de leider in de wedstrijd voorbij 'mocht' rijden? Hij loopt namelijk wel met Russel een deel van de achterstand in, dat is wss op het moment na 'lapped cars may overtake'. Maar dan loopt ie dat 2e rondje achterstand dus inderdaad niet in :P

[ Voor 16% gewijzigd door naitsoezn op 18-11-2019 16:25 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
De monteur met de wheelgun linksvoor gaat ook helemaal los als Max weer weggaat. Heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 22:47
Williams voor hem? Verklaart wel waarom Kubica hen niet verwachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Jolke schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:51:
[...]

Komt dat niet omdat hij 2 rondjes achter lag en zichzelf maar 1x mocht unlappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Deze?
[Twitter]
Wat doen eigenlijk die 2 personen die zicht niet met de bandenwissel bezighouden?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Holkers schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:21:
[...]

De monteur met de wheelgun linksvoor gaat ook helemaal los als Max weer weggaat. Heerlijk
Die tweede stop lijkt dat ze aanpassing op de vleugel doen? Staan aan beide kanten van de voorvleugel ook nog 2 man met 'guns'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
ma9ma schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:25:
[...]

Wat doen eigenlijk die 2 personen die zicht niet met de bandenwissel bezighouden?
Aan het midden van de auto? Die houden de auto aan de airbox en sidepot vast zodat deze zo stabiel mogelijk "hangt". De jacks zijn immers maar smal en als ze bv links een band erop duwen wil je niet dat die rechts naar beneden komt.

Of bedoelde je de backup front-jack-man of backup rear-jack-man :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
SinergyX schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:26:
[...]

Die tweede stop lijkt dat ze aanpassing op de vleugel doen? Staan aan beide kanten van de voorvleugel ook nog 2 man met 'guns'.
Het is allemaal van dezelfde stop? :P Die monteurs die de voorvleugel bijstellen waren me niet opgevallen tot jouw opmerking. Maar staan er gewoon in alle camera standpunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

ma9ma schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:25:
[...]

De wagen vasthouden dat deze niet over de breedte kantelt (of wie bedoel je precies?).

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RobertMe schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:29:
[...]

Het is allemaal van dezelfde stop? :P Die monteurs die de voorvleugel bijstellen waren me niet opgevallen tot jouw opmerking. Maar staan er gewoon in alle camera standpunten.
Nee, de 3rde clip komt hij binnen met gele banden, de eerste 2 met rood, dus lijkt een compilatie van elke pitstop, waarvan de eerste dus de snelste was (en de rest bijna net zo snel :P).

Hij deed toch soft-soft-med-soft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Is toch echt Vettels stop hoor:

_/-\o_ :D

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Pagina: 1 ... 30 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.