Kijk, ofwel pas je de regels aan zodat alle incidenten onderzocht worden voor er een podium kan plaatsvinden ofwel laat je het podium plaatsvinden met de uitslag op moment van de finish. Je kan niet zomaar een tussenoplossing gaan toepassen waarbij je gaat zeggen bij het ene soort incident wel en het andere niet. Zowel HAM (derde) als SAI (vierde) hadden een onderzoek aan hun broek.ATS schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:26:
[...]
Daar ben ik het dus niet mee eens. Het maakte het hier dus niet mogelijk om de juiste persoon op het podium te zetten. Dat is niet "net zo goed". Ik vind het bovendien vaag om in het ene geval wel van coureurs te willen horen omdat het laat in de race gebeurde, en in een ander geval niet omdat dat eerder in de race gebeurde. Doe gewoon bij allemaal op dezelfde basis zo snel mogelijk uitspraak. Natuurlijk, bij heel ernstige zaken kan je nog met coureurs gaan praten achteraf, maar dat zal meestal niets toevoegen en zou ook niets moeten toevoegen wat mij betreft.
Daarnaast geven de coureurs tijdens de race ook hun feedback. Wees maar zeker dat een RIC ook onmiddelijk op de radio bezig was om zijn versie van de feiten te geven. Alleen dan een versie met een stuk meer adrenaline in zijn lijf. In dit geval is de keuze gemaakt om het na de race te onderzoeken omdat een uitspraak tijdens de race, die een invloed zou hebben op het eindresultaat wanneer de eerste over de finish gaat toch niet meer mogelijk was. En het spreken met die coureurs voegt net heel veel toe. Zij zijn de betrokken partijen. Zij weten het best wat er door hun hoofd ging op het moment ze een actie uitvoerden.
No keyboard detected. Press F1 to continue.