[F1 2019] Race 20 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:
  • 97.382 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:27

Blokker_1999

Full steam ahead

ATS schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:26:
[...]

Daar ben ik het dus niet mee eens. Het maakte het hier dus niet mogelijk om de juiste persoon op het podium te zetten. Dat is niet "net zo goed". Ik vind het bovendien vaag om in het ene geval wel van coureurs te willen horen omdat het laat in de race gebeurde, en in een ander geval niet omdat dat eerder in de race gebeurde. Doe gewoon bij allemaal op dezelfde basis zo snel mogelijk uitspraak. Natuurlijk, bij heel ernstige zaken kan je nog met coureurs gaan praten achteraf, maar dat zal meestal niets toevoegen en zou ook niets moeten toevoegen wat mij betreft.
Kijk, ofwel pas je de regels aan zodat alle incidenten onderzocht worden voor er een podium kan plaatsvinden ofwel laat je het podium plaatsvinden met de uitslag op moment van de finish. Je kan niet zomaar een tussenoplossing gaan toepassen waarbij je gaat zeggen bij het ene soort incident wel en het andere niet. Zowel HAM (derde) als SAI (vierde) hadden een onderzoek aan hun broek.

Daarnaast geven de coureurs tijdens de race ook hun feedback. Wees maar zeker dat een RIC ook onmiddelijk op de radio bezig was om zijn versie van de feiten te geven. Alleen dan een versie met een stuk meer adrenaline in zijn lijf. In dit geval is de keuze gemaakt om het na de race te onderzoeken omdat een uitspraak tijdens de race, die een invloed zou hebben op het eindresultaat wanneer de eerste over de finish gaat toch niet meer mogelijk was. En het spreken met die coureurs voegt net heel veel toe. Zij zijn de betrokken partijen. Zij weten het best wat er door hun hoofd ging op het moment ze een actie uitvoerden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Blokker_1999 schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:43:
[...]

Kijk, ofwel pas je de regels aan zodat alle incidenten onderzocht worden voor er een podium kan plaatsvinden ofwel laat je het podium plaatsvinden met de uitslag op moment van de finish. Je kan niet zomaar een tussenoplossing gaan toepassen waarbij je gaat zeggen bij het ene soort incident wel en het andere niet. Zowel HAM (derde) als SAI (vierde) hadden een onderzoek aan hun broek.

Daarnaast geven de coureurs tijdens de race ook hun feedback. Wees maar zeker dat een RIC ook onmiddelijk op de radio bezig was om zijn versie van de feiten te geven. Alleen dan een versie met een stuk meer adrenaline in zijn lijf. In dit geval is de keuze gemaakt om het na de race te onderzoeken omdat een uitspraak tijdens de race, die een invloed zou hebben op het eindresultaat wanneer de eerste over de finish gaat toch niet meer mogelijk was. En het spreken met die coureurs voegt net heel veel toe. Zij zijn de betrokken partijen. Zij weten het best wat er door hun hoofd ging op het moment ze een actie uitvoerden.
Op welke manier is "wat er door hun hoofd ging" relevant? Het gaat om de actie en de omstandigheden, maar niet de bedoeling of de gevoelens van de coureurs.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 11:18
Heeft Bottas nou de snelste raceronde gereden in dezelfde ronde dat hij DNF-ed? Dat geeft wel weer aan dat motoren altijd eventjes harder lopen vlak voordat ze ploffen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:53
RonaldMcDonald schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:53:
[...]

Heeft Bottas nou de snelste raceronde gereden in dezelfde ronde dat hij DNF-ed? Dat geeft wel weer aan dat motoren altijd eventjes harder lopen vlak voordat ze ploffen. :D
Nee meteen na zijn stop volgens mij. Mercedesblokken lopen in ieder geval nog steeds niet harder dan Ferrariblokken voor dat ze ploffen.. Wat een geklungel om Leclerc voorbij te komen zeg...

[ Voor 18% gewijzigd door Rudolf op 18-11-2019 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:09

pinda powerrr

Slow down...

sjaool schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:47:
De 7 pole positions van Leclerc zit naar mijn mening na de laatste paar races toch een luchtje aan. :|
Ruikt het naar benzine? 8)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RonaldMcDonald schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:53:
[...]
Ronde 44 volgens mij, reed toen nog een vrije lucht.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
En een beetje naar verbrandde olie ? ;)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:21

Edd

Het winnen van de race heeft wel 1 voordeel voor Max.. Hij hoeft niet met een blikje Red Bull in zijn handen op de foto :+

Afbeeldingslocatie: https://redbullracing.redbull.com/assets/ch_reac_in_1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://redbullracing.redbull.com/assets/ch_reac_in_1_0.jpg

-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
sjaool schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:47:
De 7 pole positions van Leclerc zit naar mijn mening na de laatste paar races toch een luchtje aan. :|
Een beetje maar. :z
Opeens is het enorme, onverklaarbare snelheidsverschil verdwenen. Ze zijn nog steeds sneller op rechte stukken, maar niet zo dramatisch meer dat ze hun verloren tijd in de bochten kunnen compenseren. Een DRS pareren is ook geen sprake meer van. In racepace doen ze duidelijk onder voor zowel Hamilton als Verstappen die samen in een heel andere klasse zijn. Dat zien we het hele seizoen al, en gisteren zagen we het weer. Die twee pushen elkaar echt en dan declasseren ze het hele veld. Het is prachtig om eindelijk eens te kunnen zien nu RBR niet meer kreupel is door een gebrek aan vermogen. :Y

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
naitsoezn schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:49:
Als mensen deze race een saaie vonden voordat Bottas plofte, dan heb ik geen idee wat ze dan in een race zoeken :+
- Opmars LEC door het middenveld;
- Bijbehorende strategie van LEC die verschilde van de overige top-5;
- Pit-stops (williams, Max / HAM, etc) + bijbehorende wisselende geïntroduceerde strategie
- Inhaalacties op de baan om de leiding in de race, en daarachter
- Diverse acties in het middenveld (Sainz die opkomt vanaf p20, RIC / MAG, etc).
:D
Ik vind het al spannend als het gat tussen verstappen en Hamilton een paar tienden terugloopt, dus gewoon tijden kijken. Kun je nagaan hoe ik de race heb beleefd. Tactisch spel, inhaalacties, onverwachte momenten, safety cars, drama.. en natuurlijk het resultaat van Verstappen en het verrassende podium. Zelfs met tot op de laatste meters een strijd om p2!

Ja de tijden dat de F1 saai begon te worden lijken al ver achter ons te liggen, terwijl dat juist niet het geval is...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Grappig om te zien inderdaad hoe Ferrari weer op het niveau lijkt te zitten van voor de zomerstop. En tegelijk kan alles gewoon nog steeds 100% waarheid zijn wat ze zeggen:
- Ze hebben niets illegaals gedaan -> Het werd pas illegaal na die directive.
- Ze hebben niets aan de motor verandert -> Het betreffende onderdeel zou technisch niet bij de motor hoeven te horen.
Maar ondertussen....

Verder over de performance-gain van RBR / Honda: Blij mee. Maar tegelijkertijd heb ik niet het gevoel dat de huidige staat heel veel verschillend is van die van vorig jaar precies op dit moment in het seizoen: Ook toen had Max een vrij dominant Mexico-weekend achter de rug en zou ie Brazilië hebben gewonnen. Ik maak me dus vooral zorgen om de parallellen met de vorige jaren: Ook toen was Mercedes al vrij vroeg zeker van de beide kampioenschappen (als niet officieel, dan in ieder geval 'zo goed als'); dat zorgt ervoor dat ze een grote stap kunnen zetten naar Australië zonder daar tussentijds iets van te laten blijken. Ik vrees gewoon dat Mercedes er in Australië weer 0.5 - 1.0 seconde voor zit, waarna Ferrari en RBR aan een inhaalrace beginnen die zo ongeveer ingelopen is op het moment dat het kampioenschap uit het zicht is. Ik weet wel dat RBR heeft aangegeven dat het een overgangsjaar is, en aan die verwachtingen voldoen ze nu ook gewoon, maar toch..... De vrees :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 23:55
naitsoezn schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:28:
Verder over de performance-gain van RBR / Honda: Blij mee. Maar tegelijkertijd heb ik niet het gevoel dat de huidige staat heel veel verschillend is van die van vorig jaar precies op dit moment in het seizoen: Ook toen had Max een vrij dominant Mexico-weekend achter de rug en zou ie Brazilië hebben gewonnen. Ik maak me dus vooral zorgen om de parallellen met de vorige jaren: Ook toen was Mercedes al vrij vroeg zeker van de beide kampioenschappen (als niet officieel, dan in ieder geval 'zo goed als'); dat zorgt ervoor dat ze een grote stap kunnen zetten naar Australië zonder daar tussentijds iets van te laten blijken. Ik vrees gewoon dat Mercedes er in Australië weer 0.5 - 1.0 seconde voor zit, waarna Ferrari en RBR aan een inhaalrace beginnen die zo ongeveer ingelopen is op het moment dat het kampioenschap uit het zicht is. Ik weet wel dat RBR heeft aangegeven dat het een overgangsjaar is, en aan die verwachtingen voldoen ze nu ook gewoon, maar toch..... De vrees :P
De Honda doet het net als de Renault goed op hoogte: Oostenrijk, Mexico en nu Brazilië. Net als vorig jaar dus. RBR-Honda heeft denk ik pas stappen gemaakt als ze dominant zijn op een circuit waar ze dat eerder niet waren. Abu Dhabi wordt interessant maar begin volgend jaar in Australië weten we het pas echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:53
121 pagina's (bij 25 posts per pagina) had ik niet verwacht :+ Na de Q zaten we pas bij 30 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Zat even 1.82 pit te kijken en vroeg me af waarom er 2 gasten zijn die de auto 'vast houden' in het midden? Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

BasvanS schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:48:
Zat even 1.82 pit te kijken en vroeg me af waarom er 2 gasten zijn die de auto 'vast houden' in het midden? Iemand?
Zodat elke risico dat de auto naar links of rechts gaat leunen voorkomen wordt.. bandjes gaan er niet goed op wanneer dat gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grappig om te zien inderdaad hoe Ferrari weer op het niveau lijkt te zitten van voor de zomerstop. En tegelijk kan alles gewoon nog steeds 100% waarheid zijn wat ze zeggen:
- Ze hebben niets aan de motor verandert -> Het betreffende onderdeel zou technisch niet bij de motor hoeven te horen.
Maar ondertussen....

RB15 = RB13.
RB16 = RB14.

:+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 23:15
v8power67 schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:37:
Wtf geen interview met albon ? Die wou ik graag zien.
Misschien heb je hem al gezien maar anders hierbij.

Albon:
https://streamable.com/9ar46

Horner:
https://streamable.com/ty8y4

Rest is hier bij ziggo te vinden. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 17:05
*knip*
Je frustratie is begrijpelijk, maar dit is niet de plek om het te uiten. De overige posts omtrent deze conversatie zijn verwijderd.

Ontopic:
De laatste races lijkt RBR inderdaad weer terug te zijn, echter dat leek vorig jaar ook zo te zijn. Maar toen pakte Mercedes geweldig uit in de winter.
Ik vrees de winter wel weer al hoop ik dat Mercedes dit jaar niet zoveel wint in de winter.
Qua motor ontwikkeling lijken ze nu best stil te staan.

En Ferrari, aan de ene kant jammer dat we geen 3strijd hebben, maar aan de andere kant mag ik vooral Leclerc niet.

[ Voor 47% gewijzigd door tweakduke op 18-11-2019 21:38 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
Maar ondertussen....

Klopt niet helemaal, in de q zat Max vorig jaar ruim achter de poletijd, en de jaren daarvoor ook. Verder zag je dat RBR vorig jaar redelijk goed begon, maar gedurende het seizoen steeds verder van de pole af kwam te zitten. Dit seizoen begonnen ze met de achterstand die ze eind vorig seizoen hadden, maar die hebben ze nu nagenoeg ingelopen (achterstand is nu conform de trendlijn 0,2%, das op Abu Dhabi ca. 0,2 sec). Mocht Max echt binnen 0,2 sec kwalificeren, dan zie ik het erg positief in voor 2020!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
CF230 schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:11:
[...]

Klopt niet helemaal, in de q zat Max vorig jaar ruim achter de poletijd, en de jaren daarvoor ook. Verder zag je dat RBR vorig jaar redelijk goed begon, maar gedurende het seizoen steeds verder van de pole af kwam te zitten. Dit seizoen begonnen ze met de achterstand die ze eind vorig seizoen hadden, maar die hebben ze nu nagenoeg ingelopen (achterstand is nu conform de trendlijn 0,2%, das op Abu Dhabi ca. 0,2 sec). Mocht Max echt binnen 0,2 sec kwalificeren, dan zie ik het erg positief in voor 2020!
Daarnaast is er gelukkig geen regelwijziging met de voorvleugel zoals dit jaar, wat hopelijk voor weinig performance gain zorgt bij Mercedes.

Met regelwijzigingen is het maar wie het het beste implementeert.

Verder van Verstappen natuurlijk fantastisch dat hij boven Ferrari staat, eigenlijk zonder teamgenoot.. hoewel VET en LEC niet echt teammaten zijn natuurlijk :+

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 18-11-2019 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

DaniëlWW2 schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:17:
[...]

Een beetje maar. :z
Opeens is het enorme, onverklaarbare snelheidsverschil verdwenen. Ze zijn nog steeds sneller op rechte stukken, maar niet zo dramatisch meer dat ze hun verloren tijd in de bochten kunnen compenseren. Een DRS pareren is ook geen sprake meer van. In racepace doen ze duidelijk onder voor zowel Hamilton als Verstappen die samen in een heel andere klasse zijn. Dat zien we het hele seizoen al, en gisteren zagen we het weer. Die twee pushen elkaar echt en dan declasseren ze het hele veld. Het is prachtig om eindelijk eens te kunnen zien nu RBR niet meer kreupel is door een gebrek aan vermogen. :Y
Er is gewoon zeker gecheat door Ferrari, normaal zijn ze erg sterk in Brazil, waar waren ze nu? Tja nogsteeds top 3 team maar echt totaal ergens anders.

Ik hoop van harte dat de Fia eens ballen toont en dit dieper gaat onderzoeken, maar dat zal wel niet..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Bensimpel schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:30:
[...]

Er is gewoon zeker gecheat door Ferrari, normaal zijn ze erg sterk in Brazil, waar waren ze nu? Tja nogsteeds top 3 team maar echt totaal ergens anders.

Ik hoop van harte dat de Fia eens ballen toont en dit dieper gaat onderzoeken, maar dat zal wel niet..
Ik denk niet dat je dat zomaar kunt stellen. Immers, zolang iets niet verboden is, mag het gewoon.
Allicht is het pas bij de directive verboden geworden.

Zie bv ook de dubbele diffuser van Brawn. Was helemaal niet de bedoeling dat dat mocht, maar zolang de regels niet stricter werden kon dit gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:43

sjaool

Every life should have 9 cats

Grapefruit, maar dan rot... ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ben de race nog eens aan het terug kijken. Viel me nu op dat bij de pitstop van Ricciardo, met neus-wissel, ze een krik halverwege onder de auto zetten. Stoppen, krik eronder, vervolgens aan een lange buis trekken om de auto omhoog te krijgen. Is mij nog nooit opgevallen eerder. Is dit iets wat alleen Renault doet? Want normaliter tillen een aantal monteurs de auto aan de ophanging op bij mijn weten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:54
GAIAjohan schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:44:
[...]
Ik denk niet dat je dat zomaar kunt stellen. Immers, zolang iets niet verboden is, mag het gewoon.
Allicht is het pas bij de directive verboden geworden.

Zie bv ook de dubbele diffuser van Brawn. Was helemaal niet de bedoeling dat dat mocht, maar zolang de regels niet stricter werden kon dit gewoon.
Toch is dat iets anders dan dit van Ferrari (mocht het kloppen natuurlijk). Een sensor-reading bewust storen is echt iets anders dan een gat in de regels vinden en daar gebruik van maken.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hmm over Ricciardo gesproken, ondanks zijn verloren neus uiteindelijk toch een heel goede score. Laatste tijd is de Hulk écht een stuk minder..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:53
Zeker, van mij mag de top 6 wel vaker uitvallen, of alles dichter bij elkaar komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 12:39
RobertMe schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:51:
Ben de race nog eens aan het terug kijken. Viel me nu op dat bij de pitstop van Ricciardo, met neus-wissel, ze een krik halverwege onder de auto zetten. Stoppen, krik eronder, vervolgens aan een lange buis trekken om de auto omhoog te krijgen. Is mij nog nooit opgevallen eerder. Is dit iets wat alleen Renault doet? Want normaliter tillen een aantal monteurs de auto aan de ophanging op bij mijn weten?
Scherp, zie het nu ook inderdaad. Volgens mij zijn daar meerdere manieren voor inderdaad. 10.1 seconden deden ze over de pitstop. Mercedes heeft begin dit jaar ook eens een voorvleugel + banden gedaan in nog net geen 10 seconden volgens mij. Meeste teams doen er 11-13 seconden over, dus alsnog snel gedaan.

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:56:
Hmm over Ricciardo gesproken, ondanks zijn verloren neus uiteindelijk toch een heel goede score. Laatste tijd is de Hulk écht een stuk minder..
De motivatie van HUL zal ook wel flink gekelderd zijn, aangezien hij geen stoeltje meer heeft in 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
redwing schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:55:
[...]

Toch is dat iets anders dan dit van Ferrari (mocht het kloppen natuurlijk). Een sensor-reading bewust storen is echt iets anders dan een gat in de regels vinden en daar gebruik van maken.
Alleen is 100% bewijs daarvan er nog niet. Tevens vind ik het zeer verwonderlijk dat een verstoring niet te zien is bij de fia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Veel video's zijn helaas alweer verwijderd, waardoor pinned posts niet meer intact zijn. Onderstaande foto staat niet vermeld. Niet dat het hoeft, maar krijgt blijkbaar veel likes. Ik vind het persoonlijk een foto om in te lijsten. ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 15:52

TrekDr0p

QR niet scannen

Normaal word de auto omhoog gehouden door de neus, daarom nu eentje in het midden zodat ze niet hoeven te wachten met de banden terwijl de neus gedaan word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-06 12:47
Dat zal wellicht een side jack geweest zijn:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-k4Tc5XcAEespv?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd

Edd

Voor wie het interessant vind, staat ook de nieuwste "Crashen in de keuken" klaar.
https://www.ziggosport.nl...5f6f2d424c660461-mp4.html

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-06 00:01
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EJoemY1U4AAKE_6?format=jpg&name=4096x4096

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kunnen we eindelijk eens wat van Sainz zien. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:54
GAIAjohan schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:41:
[...]

Alleen is 100% bewijs daarvan er nog niet. Tevens vind ik het zeer verwonderlijk dat een verstoring niet te zien is bij de fia.
Dat ligt er maar net aan hoe die sensor werkt en de SW die het uitleest werkt. Als daar b.v. een error correctie op zit kan het best zijn dat ie gewoon wat waardes mist en zonder melding weer vrolijk doorgaat.

Dus het blijft plausibel maar meer dan dat zal het de komende jaren niet worden :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
GAIAjohan schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:41:
[...]

Wat ik verwonderlijk vind is dat andere teams konden bedenken dat Ferrari dit deed. Hoe kom je daar achter? Het is niet dat je elkaars motor / sensoren kan bekijken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Baldertt schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:13:
[...]

Wat ik verwonderlijk vind is dat andere teams konden bedenken dat Ferrari dit deed. Hoe kom je daar achter? Het is niet dat je elkaars motor / sensoren kan bekijken toch?
Maar je kunt wel power curves vergelijken van ronde tot ronde.
Op basis hiervan kunnen zij vrij goed bepalen waar welk deel van het vermogen vandaan komt, hoeveel brandstof dat zou kosten.
Verder geloof ik wel dat ze met bv warmtecamera's heel veel kunnen bepalen, waar leidingen lopen etc ook al zit er nog een kap overheen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Luxicon schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:44:
Veel video's zijn helaas alweer verwijderd, waardoor pinned posts niet meer intact zijn. Onderstaande foto staat niet vermeld. Niet dat het hoeft, maar krijgt blijkbaar veel likes. Ik vind het persoonlijk een foto om in te lijsten. ;)

[...]
I raise you. ;)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/wlr6cvcgufz31.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=9ffea3e294d089655e767635057502ca3ea339c2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:04
[...]

Ze hebben allemaal knappe koppen rondlopen op de fabriek.
Vermoeden: Ze hebben een manier gevonden om de fuel flow tijdelijk te verhogen.
Opdracht: Wat is een mogelijke manier om die sensor voor de gek te houden?
Uitkomt: X (of Y of Z) zouden mogelijkheden kunnen zijn.

Als het vermoeden is dat er met de waarden van de sensor gesjoemeld wordt, kun je zelf met die uitkomst gaan bedenken wat mogelijke oorzaken zijn.
Dat is ook waarom ze niet zeggen: "We denken dat Ferrari X doet" , maar vragen "Mag X?" (of Y of Z of...)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06 22:36

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:38

Martinspire

Awesomeness

Ik moet zeggen dat Albon zich heel goed ingehouden heeft gister. Ook nog mee op de foto met het team. Erg sympathiek. Ik zou boos de hospitality in zijn gelopen en niet meer voor de camera's verschenen zijn. Toont even meer karakter dan de beide Ferrari-rijders bij elkaar...

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
FabianGTI schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:00:
[...]
Zeker, van mij mag de top 6 wel vaker uitvallen, of alles dichter bij elkaar komen :)
Ook leuk om coureurs (en team) zo dolblij zijn met een podium te zien zoals Gasly en STR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:16
Martinspire schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:21:
Ik moet zeggen dat Albon zich heel goed ingehouden heeft gister. Ook nog mee op de foto met het team. Erg sympathiek. Ik zou boos de hospitality in zijn gelopen en niet meer voor de camera's verschenen zijn. Toont even meer karakter dan de beide Ferrari-rijders bij elkaar...
Ook beide Ferrari rijders zijn gewoon voor de camera verschenen. Natuurlijk aangeslagen en niet uitgebreid van stof, maar wie is dat wel na zoiets. Verder niets om af te dingen op Albon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:43

sjaool

Every life should have 9 cats

Voor wie Ted's Notebook heeft gemist: https://dai.ly/x7o4dd0

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
In Vettel’s verdediging, die alfabet namen voor hun plannen zijn niet bij te houden, ze zeiden Plan C en hij ging er vanuit dat dit Plan Crash Charles was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Volgens mij doen ze dat eigenlijk allemaal zo. Marc Priestley heeft het er ook wel eens over gehad (ex McLaren monteur). Ik kan me ook niet voorstellen dat ze normaal gesproken de auto gewoon aan de ophanging optillen, wel dat ze hem daar vastpakken om hem stabiel te houden terwijl hij op een krik staat.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Wel in elkaars GPS data. En van daaruit is het reverse engineeren wat het zou kunnen zijn. En dan aan de fia vragen of je ook zo mag vals spelen. Beetje prijsschieten tot je goed zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Ik heb het topic tijdens de race moeten missen, maar heb bij het teruglezen moeten gniffelen om alle posts die Gasly en Albon tijdens de race enorm aan t afzeiken waren of de doemdenkers die max na de eerste stop niet meer zagen winnen.

Mooie, primaire reacties d:)b

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Malfunctions schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:11:
Ik heb het topic tijdens de race moeten missen, maar heb bij het teruglezen moeten gniffelen om alle posts die Gasly en Albon tijdens de race enorm aan t afzeiken waren of de doemdenkers die max na de eerste stop niet meer zagen winnen.

Tsjah, met de timing data erbij, blijf ik erbij dat zeker albon geen indrukwekkend tempo neerlegde. Uiteraard prima inhaalactie, maar zonder drie uitvallers, op eigen tempo, was ie m.i. gewoon vijfde of zesde geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MikeyMan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:25:
[...]

Tsjah, met de timing data erbij, blijf ik erbij dat zeker albon geen indrukwekkend tempo neerlegde. Uiteraard prima inhaalactie, maar zonder drie uitvallers, op eigen tempo, was ie m.i. gewoon vijfde of zesde geworden.
Dat is toch prima? Een Bottas die 3 rondjes achter Lec blijft hangen geeft ook een zeer zwakke indruk, maar ze rijden gewoon netjes voorin mee en hij kon ze tot eerste SC prima bijhouden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:23

basvn

Breezand - NHN

ALB doet gewoon wat hij behoord te doen. niet meer en niet minder.
P6 of beter is zijn doelstelling, en dat doet hij nog steeds.
dat was bij GAS wel anders..

ALB laat ook zien dat hij wel durft in te halen, waar we dit bij GAS nog wel eens miste

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-06 10:53
basvn schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:41:
ALB doet gewoon wat hij behoord te doen. niet meer en niet minder.
P6 of beter is zijn doelstelling, en dat doet hij nog steeds.
dat was bij GAS wel anders..

ALB laat ook zien dat hij wel durft in te halen, waar we dit bij GAS nog wel eens miste
Nog wel eens? Nooit durfde GAS in te halen als het geen open deur was. Positioneren en voorbereiden van de actie was gewoon zwaar onvoldoende bij GAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SinergyX schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:59:
[...]

Dat is toch prima? Een Bottas die 3 rondjes achter Lec blijft hangen geeft ook een zeer zwakke indruk, maar ze rijden gewoon netjes voorin mee en hij kon ze tot eerste SC prima bijhouden.
Nouja, ik blijf erbij, echt prima kan ik het niet noemen.

Hij kon het tempo van degene voor hem geen moment bijhouden, en leclerc liep ook in.

Lap 5:
- Lewis op 2,49
- Vettel op 3,968
- Bottas op 5,95
- Albon op 6,908
- Leclerc op 11,992

Lap 19, voor de pitstops:
- Lewis op 2,041
- Vettel op 7,147
- Bottas op 13,142
- Albon op 17,448
- Leclerc op 19,091

Al met al; bijna een seconde per ronde langzamer, en dat verschil werd na de pitstop rondes alleen maar groter.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 19-11-2019 08:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Bottas sloeg afgelopen zondag anders toch ook een flater qua inhaal skills. Man man, hoe die steeds reageerde op de kleinste verdedigende beweging van Leclerc.

Als je dat dan vergelijkt met bv ook een Sainz op Perez(?). Die ingaan Senna Ses vol de binnenkant in duikt terwijl Perez net aan die kant gaat verdedigen en er nog een halve meter ruimte/marge of zo over blijft.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:35
MikeyMan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:25:
[...]

Klopt, dat is ook de plek waar hij op dit moment thuis hoort. Geen ramp, laten we niet vergeten dat hij deze winter pas voor het eerst in een F1 auto zat en pas een paar maanden geleden gepromoveerd werd naar Red Bull en hij het aan de kop moet opnemen tegen een aantal toptalenten en doorgewinterde coureurs. Vijfde of zesde worden is geen straf, de tijd zal leren of hij zich weet te ontwikkelen en sneller wordt.

Afgezien daarvan vind ik wel dat hij volwassen en in de races redelijk foutloos rijd, daarbij ook het gevecht niet schuwt. Ik vond zijn inhaalacties beter dan het gestuntel van Bottas de afgelopen race eerlijk gezegd.

Albon is dus niet de nieuwe Max, maar zou zomaar eens de perfecte wingman voor Max kunnen zijn in de toekomst. Echter is het ook daarvoor belangrijk dat zijn snelheid iets verbeterd.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
Leesvoer:
MotorsportMonday - Issue 342 +55min

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EJpvLQoWsAA1AUE.png

offtopic:
Veel te lang geleden dat ik een F1 post gemaakt heb. Vertel mijn verhaal later nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:32
RobertMe schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:51:
Bottas sloeg afgelopen zondag anders toch ook een flater qua inhaal skills. Man man, hoe die steeds reageerde op de kleinste verdedigende beweging van Leclerc.

Als je dat dan vergelijkt met bv ook een Sainz op Perez(?). Die ingaan Senna Ses vol de binnenkant in duikt terwijl Perez net aan die kant gaat verdedigen en er nog een halve meter ruimte/marge of zo over blijft.
Bottas heeft het lef niet. Als iemand hem inhaalt zet hij vaak de deur wagenwijd open, en als een ander ook maar een kleine beweging maakt durft hij zelf niet in te halen. De andere coureurs weten dat imiddels natuurlijk ook wel. Bottas moet er gewoon voor gaan; dan maar een keer een crash, beter dan bekend staan als een watje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 15:52

TrekDr0p

QR niet scannen

nachtnet schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:45:
Leesvoer:
MotorsportMonday - Issue 342 +55min

[Afbeelding]

offtopic:
Veel te lang geleden dat ik een F1 post gemaakt heb. Vertel mijn verhaal later nog wel.
Je werd ook gemist.
Hopelijk is nu alles weer op rolletjes d:)b

Laatste post in dit topic van mij, gok dat hij vandaag dicht gaar :+
Ik heb genoten :)F

Op naar 2 weken uitkijken naar de laatste race ;( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

MikeyMan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:10:
Wel in elkaars GPS data. En van daaruit is het reverse engineeren wat het zou kunnen zijn. En dan aan de fia vragen of je ook zo mag vals spelen. Beetje prijsschieten tot je goed zit.
Ik mag hopen dat het eerder "educated guesses" zijn.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ome Ernst schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:27:
[...]

De mogelijke technische richtingen wel uiteraard, vandaar dat ik zeg 'reverse engineering'.

Of je dan ook hetzelfde idee hebt als je concurrent weet je natuurlijk niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:32
Ome Ernst schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:27:
[...]

Het is wel meer dan een educated guess. Ze hebben een vermoeden, en proberen dat in de simulator met hun eigen auto. Als ze dan een vergelijkbaar verschil zien zou het dat wel eens kunnen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

En de RB spy:

[Twitter: https://twitter.com/redbullracing/status/1195673634003734530] _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-11-2019 11:08 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Maar ondertussen....

Met als zeer belangrijk verschil dat de RBR auto nu wel in staat is om zo nu en dan de pole te pakken. Dat scheelt een hoop gedoe met elke race moeten inhalen/risico's nemen. Daarnaast wijzigen de regels volgend jaar nauwelijks.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Bansheeben schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:24:
[...]

Met als zeer belangrijk verschil dat de RBR auto nu wel in staat is om zo nu en dan de pole te pakken. Dat scheelt een hoop gedoe met elke race moeten inhalen/risico's nemen. Daarnaast wijzigen de regels volgend jaar nauwelijks.
Dit inderdaad. Het verschil met vorige jaren is dat er nu geen regelwijzingen zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Mooi

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EJqOZT4XsAYZ4Wa?format=jpg&name=medium

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Max blijft de F1 herdefinieren: https://motorsportweek.com/news/id/25298

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:09

pinda powerrr

Slow down...

Dus we krijgen wederom een "Verstappen regel" _O-

Het moet gezegd, Verstappen was deze race "on fire" en heeft vooral heel volwassen gereden. Gepusht wanneer het moest, en niet gepusht op de momenten dat het beter was om in te houden.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 15:36
Viel mij ook direct op, dat hij pas halverwege het rechte stuk op het gas ging. Vond ik vrij slim. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom zou je dit in godsnaam weer in een regel willen vatten?
En if so; hoe zou die regel eruit moeten zien?
'Bij een SC restart moet de leider het hele veld tot stilstand brengen op een willekeurig punt' ofzo.
Gaat nergens over dit.

Hoort ook bij racecraft, weg met die regels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
pinda powerrr schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:22:
[...]

Dus we krijgen wederom een "Verstappen regel" _O-

Het moet gezegd, Verstappen was deze race "on fire" en heeft vooral heel volwassen gereden. Gepusht wanneer het moest, en niet gepusht op de momenten dat het beter was om in te houden.
Alle Q's P1, daarna de wereldkampioen 2 keer inhalen alsof het niks is.
Zoals Horner het over de radio mooi samenvatte 'Bossed it'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
MikeyMan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:25:
Waarom zou je dit in godsnaam weer in een regel willen vatten?
En if so; hoe zou die regel eruit moeten zien?
'Bij een SC restart moet de leider het hele veld tot stilstand brengen op een willekeurig punt' ofzo.
Gaat nergens over dit.

Hoort ook bij racecraft, weg met die regels!
De regels zijn eigenlijk al veranderd; Ze hebben voor dit jaar veranderd dat je pas mag inhalen na start/finishlijn, ipv pit-entry zoals voorheen.

Hoe ze dit verder in de regulering willen stoppen is mij verder ook een raadsel, maar het was nu pas dat Max er gebruik van maakte om maximaal te vertragen tot op het punt waar je weer mocht inhalen, om zo te voorkomen dat er iemand al slipstreamend hem weer voorbij ging op het rechte stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Malfunctions schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:11:

Mwa, het zag er heel lang toch echt uit als Hongarije 2.0

Achteraf makkelijk lullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heeft Mister Brawn wel in de gaten gehad dat de lampen van de safetycar pas uitgingen toen deze al op het stuk naar boven zat, dus na die laatste bocht? Deze ging dus op het allerlaatste moment pas naar binnen. Verstappen moest sowieso wachten met versnellen tot deze volledig weg was. Dat ie daarna de meest gunstige plek uitzocht voor het versnellen, dat lijkt mij dan logisch. Had die safetycar op hetzelfde punt zijn lampen uitgedaan toen Hamilton het tempo aan mocht geven, dan was Verstappen mogelijk flink eerder al op zijn gas gegaan, gezien wie en wat er achter hem zat op dat moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-06 22:48
Of je pakt je tegenstander als hij niet op zit te letten en trekt snel weg, of je wacht tot de start finish line zodat er geen kans is op een slipstream. Beide zijn goede opties en laat de coureurs de vrijheid hebben om dit zelf te kiezen. Het onverwachte maakt dat juist zo leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:44
hardware-lover schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:48:
[...]

Heeft Mister Brawn wel in de gaten gehad dat de lampen van de safetycar pas uitgingen toen deze al op het stuk naar boven zat, dus na die laatste bocht? Deze ging dus op het allerlaatste moment pas naar binnen. Verstappen moest sowieso wachten met versnellen tot deze volledig weg was. Dat ie daarna de meest gunstige plek uitzocht voor het versnellen, dat lijkt mij dan logisch. Had die safetycar op hetzelfde punt zijn lampen uitgedaan toen Hamilton het tempo aan mocht geven, dan was Verstappen mogelijk flink eerder al op zijn gas gegaan, gezien wie en wat er achter hem zat op dat moment.
Wat zegt Brawn dan verkeerd? Ik lees vooral dat het goed gedaan was. Meer nog, ik lees dat er gekeken zal worden hoe ze met procedures dit altijd zo kunnen regelen.
Niet alles wat er verschijnt op het internet is een aanval op Verstappen. Iemand (in dit geval Brawn) geeft complimenten over Verstappen, het Red Bull team en Honda en nog wordt het door iemand gezien als aanval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kenhas schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:09:
[...]
Wat zegt Brawn dan verkeerd? Ik lees vooral dat het goed gedaan was. Meer nog, ik lees dat er gekeken zal worden hoe ze met procedures dit altijd zo kunnen regelen.
Niet alles wat er verschijnt op het internet is een aanval op Verstappen. Iemand (in dit geval Brawn) geeft complimenten over Verstappen, het Red Bull team en Honda en nog wordt het door iemand gezien als aanval
Waar schrijf ik dat Brawn wat verkeerd zegt? Ik vraag me af of ie in de gaten had waarom het (mogelijk) zo gegaan is zoals het nu ging met Verstappen.
Divak schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:58:
Of je pakt je tegenstander als hij niet op zit te letten en trekt snel weg, of je wacht tot de start finish line zodat er geen kans is op een slipstream. Beide zijn goede opties en laat de coureurs de vrijheid hebben om dit zelf te kiezen. Het onverwachte maakt dat juist zo leuk.
Op dat eerste heeft Verstappen nu geen kans gekregen, restte eigenlijk alleen die laatste optie ;)

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 19-11-2019 15:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 17:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-06 20:00

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:51
Heeft iemand een onboard kunnen vinden van de swipe die Leclerc gaf aan Norris in het begin van de race?
Vraag mij echt af of het een bewussie was.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 15:40

pro_6or

amateur_60r

Bijna net zo per ongeluk als In Japan.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Maarten_E schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:03:
Heeft iemand een onboard kunnen vinden van de swipe die Leclerc gaf aan Norris in het begin van de race?
Vraag mij echt af of het een bewussie was.
Ja, toevallig zag ik 'm net op Twitter. Even clicken voor beeld.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:40
Luckeh schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:30:
[...]

Ja, toevallig zag ik 'm net op Twitter. Even clicken voor beeld.
[Twitter]
Een beetje klootzak zou Leclerc dan in bocht 12 buiten de baan drukken, maar Norris is te lief daar. Had hij dat bij Max gedaan had Charles het gras op gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
Holkers schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:40:
[...]

Een beetje klootzak zou Leclerc dan in bocht 12 buiten de baan drukken, maar Norris is te lief daar. Had hij dat bij Max gedaan had Charles het gras op gegaan
Maar dan wel weer roepen: WHAT WAS THAT!?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Holkers schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:40:
[...]

Het is maar goed dat de Ferrari's opeens sinds COTA, totaal geen partij mee zijn voor Max. Anders hadden we nu weer twee weken moeten aanhoren dat Max veel te agressief is, dat hij zich niet volwassen gedraagt en dat hij nooit kampioen zal worden. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 15:29

Nibbz

Postmaster General

Wauw!! zoals de eerste comment 'it looks even faster in slowmo!"

Daaronder nog een verhaal van de TS, dat hij de beelden die beschikbaar waren, gebruikt heeft om een 10x slower footage mee te maken. Knap hoor.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23
Hoeveel mechanics staan bij de auto als de pitstop gemaakt wordt? Ik tel 18. Klopt dat?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
nadroJ schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:15:
Hoeveel mechanics staan bij de auto als de pitstop gemaakt wordt? Ik tel 18. Klopt dat?
In dit geval 18, maar met 16 is normaal.

3 per band, 2 in het midden om de auto te stabiliseren, een voor en een achter. Nu hadden ze er twee extra voor een aanpassing aan de voorvleugel

[ Voor 9% gewijzigd door Holk op 19-11-2019 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wauw, mooi om te zien. Ik denk dat het niet sneller kan. Perfect gewoon.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nadroJ schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:15:
3 per wiel zijn er 12
2 met jacks, voor & achter
2 man die voorvleugel aanpassen
2 die de auto vast/stabiel houden
1, mogelijk 2, die alles in de gaten houden (1 voor pitstop, optioneel 1 die alleen op pitlane let voor verkeer)
2 man met backup jack (ook weer voor en achter)

Dus inderdaad 18 man die actief iets doen. 1 of 2 man "lollipop", en 2 man met backup jack.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd

Edd

Schitterend! Vooral dat sprintje van de monteurs naar de pitwall ;)

Over het VET/LEC incident zat ik mij nog wel iets te bedenken.
Zou het niet zo kunnen zijn geweest dat de auto's zo dicht naast elkaar reden, dat er een zuigende werking optrad waardoor de auto van VET eigenlijk vanzelf naar LEC ging?
Ik weet dat dit binnen Nascar kan gebeuren, wanneer men te dicht langs elkaar rijd en men hier rekening mee houdt..

Nu ben ik natuurlijk geen aero-expert en heb ook de ambitie niet. Dus als ik het mis, zeg het gerust ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:44
Holkers schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:25:
[...]

In dit geval 18, maar met 16 is normaal.

3 per band, 2 in het midden om de auto te stabiliseren, een voor en een achter
En twee die klaar staan met reserve krik. Nemen niet deel maar zijn er (bij de meeste teams) wel
hardware-lover schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:20:
[...]

Waar schrijf ik dat Brawn wat verkeerd zegt? Ik vraag me af of ie in de gaten had waarom het (mogelijk) zo gegaan is zoals het nu ging met Verstappen.
De algemene toon. Als je een post begint met "Mr. Brawn", is het niet positief.
En hij had het echt wel door. Heeft vorig jaar in een interview aangegeven dat dit de reden was om start/finish te gebruiken.
Denk zelfs dat het bewust was dat de lichten later uitgingen dan 1ste safety dat. Om dichter bij start/finish uit te komen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd

Edd

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

albino71 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:26:
[...]

Red Bull heeft zelf 1,6s als doel gesteld hoorde ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

albino71 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:26:
[...]

Ik zie nog wel verbeter puntjes hoor, vooral rechts voor is een fractie trager. Met nog veel meer training kunnen ze zelfs nog wel 1,8 seconden breken. :o

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
MikeyMan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:38:
[...]

Red Bull heeft zelf 1,6s als doel gesteld hoorde ik :)
Computer simulaties gaven aan dat de snelste tijd theoretisch 1.60 zou moeten zijn, maar de marge voor fouten is dan 0,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kenhas schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:33:
[knip]

De algemene toon. Als je een post begint met "Mr. Brawn", is het niet positief.
En hij had het echt wel door. Heeft vorig jaar in een interview aangegeven dat dit de reden was om start/finish te gebruiken.
Denk zelfs dat het bewust was dat de lichten later uitgingen dan 1ste safety dat. Om dichter bij start/finish uit te komen
Hij is Engelsman? Ik gooi er wel vaker wat Engels/Amerikaanse teksten tussendoor, hell yeah. Maar jij mag het aannemen zoals jij dat wilt hoor 😉

Ik denk dat die lampen zo extreem laat uitgingen omdat ze anders geen extra ronde meer konden racen, en zouden finishen onder de safetycar, maar ook dat is maar een veronderstelling van mij.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.