Een nieuw record dan toch? 1.88 was in hockenheim een record.
Dat was ik mij inderdaad ook aan het bedenken, en vermoed van wel. Binnenkort zal die dan ook wel op YouTube van DHL verschijnen. Normaal hebben die de top 3 van de DHL Fastest Pitstop Award erop staan.Boinkie schreef op maandag 18 november 2019 @ 07:24:
[...]
Een nieuw record dan toch? 1.88 was in hockenheim een record.
En dan ook nog eens dat beide stops bij Verstappen 1.9 waren (tijdens de race), howly hell. Plus Hockenheim was waarschijnlijk makkelijker. Door de natte pitstraat reden ze toen ook al langzamer de box in waardoor monteurs al konden werken terwijl de auto nog niet 100% stil stonden.
Bult op, lang recht stuk, zou toch één van de plekken moeten zijn op de GP kalender waar Ferrari zou moeten uitblinken. Ineens na alle aantijgingen van de afgelopen weken niet meer... Zet je toch aan het denken...
Hebben wij dit jaar een mooiere inhaalactie gezien dan dat van RB?
Met Max en Alb na de saftycar tegelijkertijd inhalen? Nee toch?
(Blijf het knap vinden dat jullie wedstrijden (met veel details) van vele jaren terug kunnen herinneren)
Met Max en Alb na de saftycar tegelijkertijd inhalen? Nee toch?
(Blijf het knap vinden dat jullie wedstrijden (met veel details) van vele jaren terug kunnen herinneren)
[ Voor 8% gewijzigd door streamnl op 18-11-2019 08:52 ]
OT: Iemand enig idee of VET en LEC wakker zijn geworden met een paardenhoofd naast hen in bed? 
Maar ik zit nog steeds na te genieten van de race. Wat een spektakel.
Maar ik zit nog steeds na te genieten van de race. Wat een spektakel.
Zie nu de persconferentie pas. Daar toch wat opmerkingen over de Honda power.
Maar daarbij vergeten we volgens mij even dat beide Red Bulls al aan de 5e en de TR’s al aan de 7e motor zitten.
Zelfde beeld bij TR (en in mindere mate RB) bij de elektra componenten.
Logisch dat er nog wat meer in zit dan.
Zit nog even de highlights te kijken. Gave race hoor.
- Move van Leclerc op Norris in de eerste ronde blijft me ook nog verbazen. Had toen al een onnodige crash kunnen zijn
- Release van KUB, Tsjah... Knap hoe ze daar bedacht hebben dat ze geen boete hoeven te geven
- Max achter elkaar op Leclerc en Hamilton, schitterend. Niet twijfelen, gelijk ervoor gaan.
- Double overtake: gaaf hoor
- Beide Ferrari’s, ook beiden aan te rekenen, prima zo.
- Ham op Albon: race incident had ik ook goed gevonden, neig wel naar >50% van de rekening voor Hamilton.
- Gasly voor Hamilton; gewoon gas erop houden. Kleine squeeze, gun het hem wel. Leuk dat de RB Monteurs hem nog bij zich riepen na de wedstrijd.
Al met al, genoten
Maar daarbij vergeten we volgens mij even dat beide Red Bulls al aan de 5e en de TR’s al aan de 7e motor zitten.
Zelfde beeld bij TR (en in mindere mate RB) bij de elektra componenten.
Logisch dat er nog wat meer in zit dan.
Zit nog even de highlights te kijken. Gave race hoor.
- Move van Leclerc op Norris in de eerste ronde blijft me ook nog verbazen. Had toen al een onnodige crash kunnen zijn

- Release van KUB, Tsjah... Knap hoe ze daar bedacht hebben dat ze geen boete hoeven te geven
- Max achter elkaar op Leclerc en Hamilton, schitterend. Niet twijfelen, gelijk ervoor gaan.
- Double overtake: gaaf hoor
- Beide Ferrari’s, ook beiden aan te rekenen, prima zo.
- Ham op Albon: race incident had ik ook goed gevonden, neig wel naar >50% van de rekening voor Hamilton.
- Gasly voor Hamilton; gewoon gas erop houden. Kleine squeeze, gun het hem wel. Leuk dat de RB Monteurs hem nog bij zich riepen na de wedstrijd.
Al met al, genoten
[ Voor 58% gewijzigd door MikeyMan op 18-11-2019 08:30 ]
Het doet best pijn om hem niet in de top 5 te zien finishen. Zo'n sympathieke gozer, maar bij het verkeerde team getekend.TinusTegengas schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:16:
Nice van Ric om Max en Gas te feliciteren in het vierkantje
Die move van Leclerc op Norris kan eigenlijk echt niet, wat een misselijke draak is het toch ook.Exocet schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:04:
Samenvatting met Engels commentaar:
[YouTube: 2019 Brazilian Grand Prix: Race Highlights]

Mooiste vind ik eigenlijk dat Synchroon inhalen van Albon en Verstappen na die safety car. Dat ze ook op dit soort stijl elementen trainen. Prachtig om te zien.
alles kan off-topic
Ik vind dit altijd zo'n dooddoener: geen voordeel, dus geen penalty. Er zijn zoveel voorbeelden te bedenken waar degene die gestraft wordt, geen voordeel heeft, maar alsnog de penalty krijgt. (jumpstart Raikkonen bijvoorbeeld).Appie schreef op maandag 18 november 2019 @ 04:30:
[...]
Op Sky hadden ze het over 0.1s voordeel voor Hamilton t.o.v die sector. Minimaal dus en niet noodzakelijk om te onderzoeken.
Je moet je gewoon aan de regels houden. Dus ook meneer Hamilton.
Dat was, imho, de mooiste move van de race. Als je ziet hoe ALB zich positioneert om vervolgens, net als VER, buitenom in te halen ... Wauw!Ankona schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:42:
Mooiste vind ik eigenlijk dat Synchroon inhalen van Albon en Verstappen na die safety car. Dat ze ook op dit soort stijl elementen trainen. Prachtig om te zien.
Meest irritante race engineer award gaat naar die van Albon: https://streamable.com/2geaf
Misschien is het hier al langs gekomen, maar ik heb het in de analyses en de samenvattingen niet teruggezien, maar waarom ging Hamilton nou nog pitten bij die 2e SC? Er waren nog maar een paar rondjes, er was een reële kans dat er achter de SC gefinished zou worden, maar in het beste geval zou er nog 1 rondje overblijven. Dan neem je als nr 2 een enorm risico om verse banden eronder te leggen, helemaal omdat je weet dat het veld nog zo dicht op elkaar zit na die laatste SC... Vond het een rare beslissing.
Verder geweldige race, en niet alleen door de overwinning van Mx
. Jammer voor Albon, geweldig voor Gasly, en toch nog een beetje feest bij Sainz (al had ik die ook liever z'n podium-ceremonie gegund).
Verder geweldige race, en niet alleen door de overwinning van Mx
En daarna op dezelfde manier als Max verdedigen bij (ik geloof) bocht 4.Yonix schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:45:
[...]
Dat was, imho, de mooiste move van de race. Als je ziet hoe ALB zich positioneert om vervolgens, net als VER, buitenom in te halen ... Wauw!
[ Voor 19% gewijzigd door naitsoezn op 18-11-2019 08:49 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Een p2 doet Hamilton niet zoveel natuurlijk. Kampioenschap is al binnen. Dan zou ik ook voor de kleine kans gaan op p1. p2, p3, p4 is allemaal hetzelfde, geen p1naitsoezn schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:48:
Misschien is het hier al langs gekomen, maar ik heb het in de analyses en de samenvattingen niet teruggezien, maar waarom ging Hamilton nou nog pitten bij die 2e SC? Er waren nog maar een paar rondjes, er was een reële kans dat er achter de SC gefinished zou worden, maar in het beste geval zou er nog 1 rondje overblijven. Dan neem je als nr 2 een enorm risico om verse banden eronder te leggen, helemaal omdat je weet dat het veld nog zo dicht op elkaar zit na die laatste SC... Vond het een rare beslissing.
Verder geweldige race, en niet alleen door de overwinning van Mx. Jammer voor Albon, geweldig voor Gasly, en toch nog een beetje feest bij Sainz (al had ik die ook liever z'n podium-ceremonie gegund).
[/quote]Bullet NL schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:01:
Sneu voor Albon, ik had hem een 2e plaats gegund, aan de andere kant. Hij was niet bij machte om echt met de heren Vetel en Leclerc te racen, als deze niet aan het potje teammaat-kegel waren begonnen had hij volgens mij gewoon 5e geworden omdat Bottas er al af lag. Afijn... Hoe vertekend was zijn 2e plaats dan geweest.
Ben ik zeker niet met je eens. Albon was zeker in het tweede deel van de race bij machte om goed te battlen met Vettel. Hij haalde hem in en hield zijn aanvallen goed af op een harde, maar faire manier.
Natuurlijk werd hij geholpen doordat LEC richting VET kwam, maar hij heeft in deze race al 10x zoveel laten zien dan GAS over een half seizoen bij RB.
Kan iemand mij eigenlijk uitleggen waarom Kubica die 5 seconds penalty kreeg?
Ik dacht dat de stewards in Silverstone hadden laten blijken dat zolang de achterop komende auto, die in de fast lane zit, hard genoeg op de rem trapt het team een penalty krijgt. Of geldt die nieuwe regel alleen voor de rode rakkers?
En ik zag hier ook nog iets langs komen over dat het team niet schuldig zou zijn omdat Kubica te langzaam weg reed. Maar op onboard filmpje zag je gewoon een normale/snelle reactie. En ik ga er toch vanuit dat elke coureur bij het wegrijden het pedaal tot de vloer intrapt en meteen in de pit limitter hangt.
Ik dacht dat de stewards in Silverstone hadden laten blijken dat zolang de achterop komende auto, die in de fast lane zit, hard genoeg op de rem trapt het team een penalty krijgt. Of geldt die nieuwe regel alleen voor de rode rakkers?
En ik zag hier ook nog iets langs komen over dat het team niet schuldig zou zijn omdat Kubica te langzaam weg reed. Maar op onboard filmpje zag je gewoon een normale/snelle reactie. En ik ga er toch vanuit dat elke coureur bij het wegrijden het pedaal tot de vloer intrapt en meteen in de pit limitter hangt.
Tja, maar Gasly wordt wel tweede in een STR. Dat is zelfs Max niet geluktStealthyPeanut schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:57:
[...]
[/quote]
Natuurlijk werd hij geholpen doordat LEC richting VET kwam, maar hij heeft in deze race al 10x zoveel laten zien dan GAS over een half seizoen bij RB.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Onder zware druk he....Maakt het wat mij betreft nog knapper.
Tsjah... Als ik het zo bekijk hebben ze al het mogelijke gedaan om geen financiële straf op te moeten leggen. Soort compromis.RobertMe schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:59:
Kan iemand mij eigenlijk uitleggen waarom Kubica die 5 seconds penalty kreeg?
Olav vertelde tijdens de race dat er kamers gedeeld worden en reiskosten niet worden gedeclareerd, in verband met de financiële problemen bij Williams. 50k boete kan ze het randje over helpen.
Waarom KUB in dit geval wel gestraft is; ik denk omdat hij al op een ronde achterstand lag, en niet in direct gevecht met Max was.
@StealthyPeanut linksom of rechtsom; hij was gewoon fors trager. Max bleef Hamilton vrij makkelijk voor, en Albon kon er niet voorbij of zelfs bij blijven. Ik gunde hem echt een podium, en Honda een 1-2-3, maar het zat er gewoon niet in.
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 18-11-2019 09:06 ]
Maar dat kan Kubica niet zien, hetzelfde als Leclerc het in Silverstone niet kon zien en Verstappen het in Monaco niet kon zien, .... Kubica krijgt groen licht en rijdt weg. Hij kan niet weten of er iemand komt aangereden. De fout zit in dit geval dan toch echt bij de man met de knop om aan te geven of er "plaats" is in de pit lane.MikeyMan schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:04:
Waarom KUB in dit geval wel gestraft is; ik denk omdat hij al op een ronde achterstand lag, en niet in direct gevecht met Max was.
En als het klopt dat ze de boete wouden vermijden omdat Williams in financiële problemen zit moeten ze dat IMO ook als zodanig benoemen. Nu is het gewoon een merkwaardige beslissing na de eerdere soortgelijke incidenten dit jaar en dus creëert het weer een nieuw precedent waardoor de regels er niet helderder op worden.
Tijdens de persconferentie zei hij dat het zijn eigen call was. Het team had aangegeven dat hij 1 plaats zou verliezen. Hij heeft die gok genomen om de banden te hebben en hopelijk de tweede plaats snel terug te hebben om Max aan te kunnen vallen. Helaas voor hem had het team niet goed genoeg gerekend en verloor hij 2 plekken.naitsoezn schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:48:
Ik had het Alexander Albon ook zeer gegund!! Hij laat zien een echt vechtertje te zijn en niet te bang om het iemand achter zich enorm lastig te maken. Hij heeft het materiaal om Ferrari en Mercedes deze race te verslaan maar hij mist nog een beetje ervaring om met de top mee te racen.
Het is gewoon een ontzettend aardige vent die (net als Ricciardo) ook bijna altijd lacht. Ricciardo was overigens ook wel weer tof bezig dat hij gewoon interviews onderbrak om even de rest te feliciteren. Ook tijdens de kwalificatie duidelijk even aandacht voor wat Max deed.
Het is gewoon een ontzettend aardige vent die (net als Ricciardo) ook bijna altijd lacht. Ricciardo was overigens ook wel weer tof bezig dat hij gewoon interviews onderbrak om even de rest te feliciteren. Ook tijdens de kwalificatie duidelijk even aandacht voor wat Max deed.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat was de mooiste actie op de baan! Het synchroon inhalen. G E WE L D I G!Ankona schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:42:
Helemaal mee eens... Transparantie had geholpen...RobertMe schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:10:
[...]
Maar dat kan Kubica niet zien, hetzelfde als Leclerc het in Silverstone niet kon zien en Verstappen het in Monaco niet kon zien, .... Kubica krijgt groen licht en rijdt weg. Hij kan niet weten of er iemand komt aangereden. De fout zit in dit geval dan toch echt bij de man met de knop om aan te geven of er "plaats" is in de pit lane.
En als het klopt dat ze de boete wouden vermijden omdat Williams in financiële problemen zit moeten ze dat IMO ook als zodanig benoemen. Nu is het gewoon een merkwaardige beslissing na de eerdere soortgelijke incidenten dit jaar en dus creëert het weer een nieuw precedent waardoor de regels er niet helderder op worden.
Zeker met zo’n kulredenering als ‘hij reed niet snel genoeg weg’.

Dat, samen met de crash van de beide Ferrari's. Ik denk dat Albon heel goed naar Max kijkt om zoveel mogelijk te leren.ewoud75 schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:21:
[...]
Dat was de mooiste actie op de baan! Het synchroon inhalen. G E WE L D I G!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Wat de officiele lezing iig is, is dat het groene licht gegeven werd op het moment dat er nog net genoeg ruimte was, maar dat Kubica te langzaam weg was en daardoor in de problemen kwam. Onofficieel zal het een groot twijfelgeval geweest zijn en hebben ze voor de optie gekozen die Williams geen boete oplevert.RobertMe schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:10:
[...]
Maar dat kan Kubica niet zien, hetzelfde als Leclerc het in Silverstone niet kon zien en Verstappen het in Monaco niet kon zien, .... Kubica krijgt groen licht en rijdt weg. Hij kan niet weten of er iemand komt aangereden. De fout zit in dit geval dan toch echt bij de man met de knop om aan te geven of er "plaats" is in de pit lane.
Dat kunnen ze toch nooit als echte reden geven..... Dan ga je boetes uitdelen afhankelijk van om welk team het gaat en dat zou FIA natuurlijk nooit doenMikeyMan schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:28:
[...]
Helemaal mee eens... Transparantie had geholpen...
Zeker met zo’n kulredenering als ‘hij reed niet snel genoeg weg’.
[removed]
Denk dat ze toch wel iets van een algoritme hebben.redwing schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:29:
[...]
Dat kunnen ze toch nooit als echte reden geven..... Dan ga je boetes uitdelen afhankelijk van om welk team het gaat en dat zou FIA natuurlijk nooit doen
If culprit = Ferrari then blame fuzzy
If culprit = Williams then no financial effects
If culprit = Renault wait for engine failure
Die term had ik van meneer Mol overgenomen. Hij noemde die mevrouw het datameisje van RB.Tomcat84 schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:59:
[...]
Datameisje?
Chief Strategy Red Bull Racing.
Snapt meer van F1 dan wij allemaal bij elkaar.
Zo wat een race! Het had alles.
- Domme actie van beide Ferrari's al denk ik dat Vettel beter rechtdoor had kunnen rijden in plaats van proberen Leclerc af te knijpen
- Jammer van Albon. Hij liet een gat ontstaan en Hamilton pakte die, zoals een goede coureur altijd zou (moet) doen. Wel jammer dat de FIA niet de ballen had om Hamilton van het podium af te trekken zoals ze al twee keer bij Verstappen gedaan hebben.
- Geweldige race van Sainz. Natuurlijk een beetje geluk gehad met zijn strategie en safety car, maar goed om te zien dat je 40+ rondes kon rijden op een Medium-band.
Al met al een geweldige race gezien met prachtige gevechten. Wat mij betreft zou het erg jammer zijn als ze de GP van Brazilie hier weg gaan halen.
- Domme actie van beide Ferrari's al denk ik dat Vettel beter rechtdoor had kunnen rijden in plaats van proberen Leclerc af te knijpen
- Jammer van Albon. Hij liet een gat ontstaan en Hamilton pakte die, zoals een goede coureur altijd zou (moet) doen. Wel jammer dat de FIA niet de ballen had om Hamilton van het podium af te trekken zoals ze al twee keer bij Verstappen gedaan hebben.
- Geweldige race van Sainz. Natuurlijk een beetje geluk gehad met zijn strategie en safety car, maar goed om te zien dat je 40+ rondes kon rijden op een Medium-band.
Al met al een geweldige race gezien met prachtige gevechten. Wat mij betreft zou het erg jammer zijn als ze de GP van Brazilie hier weg gaan halen.
Met een unsafe release wordt er altijd een geldboete aan het team toegekeerd. Die 5 seconden straf lijtk mij meer voor de kijker zodat ze weten dat men gestraft wordt voor de desbetreffende actie. Waarom Ferrari en Mercedes deze tijdstraffen niet krijgen lijkt mij duidelijk, daarbij willen ze zich zo min mogelijk bemoeien met de top 3 rijders. Al slaat die 5 seconden straf voor iemand die achteraan rijdt ook nergens op.RobertMe schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:10:
[...]
Maar wat een mooie einde van de race, nooit verwacht dat er nog zo veel actie in de laatste ronden konden komen. Was in het midden van de race bijna weg gedommeld, maar zodra Bottas de auto aan de kant kon zetten was ik klaar wakker.
Erg jammer dat Albon het podium niet kon verzilveren, wat heeft die goed gereden. Veel agressiever dan we tot nu toe van hem gewend zijn. Hij heeft goed gekeken naar Verstappen. En zoals duidelijk is moet je wel wat agressiever zijn anders wordt je net als Bottas en kom je nergens voorbij..
Erg domme fout van Hamilton, die het zelf gelukkig ook aan gaf. Maar dan wel weer op het podium mag staan, terwijl iedereen toch wel wist dat dit niet door de beugel kon en een straf verdiende. Hebben ze mooi Sainz eerste podium ceremonie afgepakt. Ik begrijp niet dat men niet 5 a 10 min wacht met de podium ceremonie.
Wel geweldig dat Gasly, Hamilton voor kon blijven in de laatste bochten. Al had ik liever Albon op de tweede plek gezien en Gasly 3e.
Naast dat Ferrari de echte snelheid mist, heb ik ook het idee dat Mercedes ook wat minder is of Honda en Red Bull hebben echt stappen gemaakt. Of Mercedes is al het nodige aan het uitproberen voor het nieuwe seizoen, want de winst is al binnen.
Haha wat een race, geniaal!
• Wat een misselijk ventje is die LeClerc ook zeg... Zo terecht dat hij eruit gevlogen is uiteindelijk, zeker na die misselijke actie op Norris. Ik had hem daarvoor al uit de wedstrijd geflikkerd, dat was gewoon lomp, onnodig en domweg gevaarlijk.
• Hulde, hulde, hulde voor Albon! Wat was het mooi geweest als hij zich daar op P2 had kunnen zetten. En de manier waarop hij de baan op kwam nadat hij achterstevoren werd getikt is ook applaus waard, netjes wachten totdat je (veilig!) weer de baan op kwam nadat je van P2 naar P16 bent getikt... Dat hebben we dit seizoen ook anders gezien. Prima 2e rijder voor RBR!
• Dat synchroon inhalen van Albon en Verstappen, geniaal!
• Grazi Ferrari! Verdiende loon
• Wat een misselijk ventje is die LeClerc ook zeg... Zo terecht dat hij eruit gevlogen is uiteindelijk, zeker na die misselijke actie op Norris. Ik had hem daarvoor al uit de wedstrijd geflikkerd, dat was gewoon lomp, onnodig en domweg gevaarlijk.
• Hulde, hulde, hulde voor Albon! Wat was het mooi geweest als hij zich daar op P2 had kunnen zetten. En de manier waarop hij de baan op kwam nadat hij achterstevoren werd getikt is ook applaus waard, netjes wachten totdat je (veilig!) weer de baan op kwam nadat je van P2 naar P16 bent getikt... Dat hebben we dit seizoen ook anders gezien. Prima 2e rijder voor RBR!
• Dat synchroon inhalen van Albon en Verstappen, geniaal!
• Grazi Ferrari! Verdiende loon
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Alfa op 4 en 5. 
Die Frederic mag Gio z'n kop wel kaal scheren nu.
Die Frederic mag Gio z'n kop wel kaal scheren nu.
Ik heb het vermoeden dat ze (RBR) dit weekend op een wat mindere downforce setup stonden dan anders. Hamilton zei ook dat ze de red bulls in de bochten makkelijk bij kon houden, maar op de rechte stukken liepen ze weg.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Gasly doet dit in ieder geval beter dan Stroll in Baku 2017kevlar01 schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:43:
https://streamable.com/4vxwd
Blijft awesome, die dragrace richting de finish. VTEC ftw
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Leuke race, mja. Mede door de Pole en de winst van Max is het logisch dat men hier het allemaal heel gaaf vinden maar ik heb echt met verbazing zitten kijken naar de onnodige en veel te lange Safetycar. Dit was gewoon een competition caution ala NASCAR....
Ik denk dat het met name voor Ferrari heel anders had uitgepakt als het gewoon een Virtuele variant was geweest. Ik persoonlijk hou niet zo van dit soort kunstmatige ingrepen om het leuker/ spannender te maken.
Ik denk dat het met name voor Ferrari heel anders had uitgepakt als het gewoon een Virtuele variant was geweest. Ik persoonlijk hou niet zo van dit soort kunstmatige ingrepen om het leuker/ spannender te maken.
Hopen op een Podium voor Albon in de volgende/laatste race! dan hebben alle Honda-rijders op het podium gestaan.
Sowieso is Honda enige motor leverancier waarbij meerdere teams op het podium zijn geëindigd dit seizoen?
Sowieso is Honda enige motor leverancier waarbij meerdere teams op het podium zijn geëindigd dit seizoen?
Bedoel je de 1e of de 2e SC?Hippocampus schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:52:
Leuke race, mja. Mede door de Pole en de winst van Max is het logisch dat men hier het allemaal heel gaaf vinden maar ik heb echt met verbazing zitten kijken naar de onnodige en veel te lange Safetycar. Dit was gewoon een competition caution ala NASCAR....
Bij de 1e moest er namelijk een kraan de baan op komen. We weten allemaal wat er in 2014 gebeurd is....
Bij de 2e lag de baan bezaaid met stukken rubber na de crash van Leclerc met Vettel.
Ik vind de SC's ook lang duren, maar veilig racen vind ik wel belangrijk.
De reden voor de safety car begreep ik was omdat er een kraan nodig was om Bottas zijn wagen achter de vangrails te krijgen. Die kraan was eentje die direct deed denken aan Bianchi, misschien dat ze daarom kozen voor de safety car ipv de virtuele variant.Hippocampus schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:52:
... maar ik heb echt met verbazing zitten kijken naar de onnodige en veel te lange Safetycar. Dit was gewoon een competition caution ala NASCAR.... .
Ik keek ook met verbazing naar alle wagens die zich mochten ontdubbelen.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Maar dat duurde wel heel lang vond ik, terwijl bij de crash van beide ferrari's en ging Stroll er toen ook niet gelijk af duurde het maar 2 rondjes?Soggney schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:55:
[...]
De reden voor de safety car begreep ik was omdat er een kraan nodig was om Bottas zijn wagen achter de vangrails te krijgen. Die kraan was eentje die direct deed denken aan Bianchi, misschien dat ze daarom kozen voor de safety car ipv de virtuele variant.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Lange safetycar was ook omdat de achterblijvers mochten inhalen, en die weer een beetje aangesloten moeten zijn voordat de safetycar weer weg gaat.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Die kraan stond toch aan de binnenkant van een bocht? Dan moet je wel verdomde goed je beste doen om daar tegenaan te komen onder geel...
Ik vroeg me af waarom ze hem niet over de vangrail (waar hij direct naast stond) heen konden hijsen.mat.hi.as schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:59:
Die kraan stond toch aan de binnenkant van een bocht? Dan moet je wel verdomde goed je beste doen om daar tegenaan te komen onder geel...
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Wat ik me dan weer afvraag, waarom kunnen ze die auto niet gewoon een paar meter terugduwen? Die stond daar netjes bij een gat in de railing, leek me niet echt dat je daar een kraan voor nodig hebt? Dat is met een virtual safety car toch ook weer niet zo gevaarlijk?Soggney schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:55:
[...]
De reden voor de safety car begreep ik was omdat er een kraan nodig was om Bottas zijn wagen achter de vangrails te krijgen. Die kraan was eentje die direct deed denken aan Bianchi, misschien dat ze daarom kozen voor de safety car ipv de virtuele variant.
Daarnaast, waarom is een virtual safety car uberhaubt onveiliger dan een echte safety car? Zou eigenlijk geen verschil moeten maken toch?
Uiteraard. Want er heeft buiten de top 3 nog geen enkel ander team op het podium gestaan buiten Toro Rosso op Hockenheim en nu.Bloodclot schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:54:
Overigens kan dit ook zomaar eens het eerste seizoen sinds lange tijd zijn waarbij er twee races zijn waarbij er een niet top 3/6 coureur op het podium staat. Alhoewel Perez nog wel eens soms in gekke races een podium heeft gesprokkeld en Stroll dan in Baku 2017. Weet alleen niet of bv Perez in Monaco 2017 ook op het podium stond.
Helemaal mee eens.kevlar01 schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:43:
Dan rijd je dus tig rondes en is het verschil met de ander maar een band.
Brazilië is altijd spektakel. Die regenrace van een paar jaar geleden vond ik nog gaver, dan de overwinning van Verstappen en het spektakel op het einde van de race van gisteren.
Versnellingsbak kapot? Neutral knop die niet meer werkt? Komt wel eens vaker voor dat de auto "niet meer wil" en ze hem moeten wegtakelen en niet kunnen duwen.Snowdog schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:02:
Wat ik me dan weer afvraag, waarom kunnen ze die auto niet gewoon een paar meter terugduwen?
Safety car wil nog wel eens extra inhouden op het punt van het gevaar. De delta van de virtual safety car staat volgens mij vast. Dus ze kunnen dan niet in een mini sector de snelheid verlagen.Daarnaast, waarom is een virtual safety car uberhaubt onveiliger dan een echte safety car? Zou eigenlijk geen verschil moeten maken toch?
Daarnaast brengt de volledige safety car iedereen bij elkaar. Met rotzooi op de baan is dat wel zo handig aangezien de marshells dan ongeveer 1,5 minuut het circuit op kunnen om rotzooi op te vegen i.p.v. dat er elke 10 seconden een auto aan komt.
Bottas had hem daar idd prima geparkeerd, maar kennelijk stond hij vast, ondanks dat de N knop op de auto er voor zou moeten zorgen dat hij in neutraal komt te staan. Dan kan je duwen wat je wil.Snowdog schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:02:
[...]
Wat ik me dan weer afvraag, waarom kunnen ze die auto niet gewoon een paar meter terugduwen? Die stond daar netjes bij een gat in de railing, leek me niet echt dat je daar een kraan voor nodig hebt? Dat is met een virtual safety car toch ook weer niet zo gevaarlijk?
Daarnaast, waarom is een virtual safety car uberhaubt onveiliger dan een echte safety car? Zou eigenlijk geen verschil moeten maken toch?
Alleen lag er volgens mij geen rotzooi op de baan op dat moment.RobertMe schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:06:
[...]
Daarnaast brengt de volledige safety car iedereen bij elkaar. Met rotzooi op de baan is dat wel zo handig aangezien de marshells dan ongeveer 1,5 minuut het circuit op kunnen om rotzooi op te vegen i.p.v. dat er elke 10 seconden een auto aan komt.
[ Voor 23% gewijzigd door ATS op 18-11-2019 10:08 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Bij Bottas niet nee. Maar ik las het als apart dingetje, en na Vettel & Leclerc lag er wel rotzooi op de baan.ATS schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:06:
[...]
Alleen lag er volgens mij geen rotzooi op de baan op dat moment.
Als die bak echt zo'n issue is, waarom dan niet in de reglementen een extra koppeling opnemen waarmee de stewards mechanisch de hele aandrijflijn kunnen ontkoppelen? Hoeft echt niet veel te wegen.RobertMe schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:06:
[...]
Versnellingsbak kapot? Neutral knop die niet meer werkt? Komt wel eens vaker voor dat de auto "niet meer wil" en ze hem moeten wegtakelen en niet kunnen duwen.
[...]
Safety car wil nog wel eens extra inhouden op het punt van het gevaar. De delta van de virtual safety car staat volgens mij vast. Dus ze kunnen dan niet in een mini sector de snelheid verlagen.
En dan nog. zo'n klein stukje. Het is geen FE of DTM tank, het is een F1 wagen. Die krengen wegen echt niet zoveel. Gewoon met een paar man de achterkant optillen en wegduwen.
alles kan off-topic
En dit is ook exact het verschil tussen Albon en Gasly. Albon heeft al eerder aangegeven dat ie niet te beroerd is om dingen te leren, en ook dingen over te nemen van Max.Ankona schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:42:
En dan nog de ballen hebben om het gewoon maar te doen ook, tegenover niet de minste rijders in het veld.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Minimum gewicht van auto is ergens in de 700KG, tel daar de benzine nog bij. Flink sterke marshells heb je dan nodig om die auto op te tillen. En het gewicht zal uiteraard ook grotendeels aan de achterkant zijn met motor en versnellingsbak.Ankona schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:11:
En dan nog. zo'n klein stukje. Het is geen FE of DTM tank, het is een F1 wagen. Die krengen wegen echt niet zoveel. Gewoon met een paar man de achterkant optillen en wegduwen.
Je kan er op rekenen dat het zwaartepunt van een F1 auto heel dicht bij het midden van de auto ligt, en zo laag mogelijk. Mede de reden dat het van die slagschepen zijn tegenwoordig volgens mij.RobertMe schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:15:
[...]
Minimum gewicht van auto is ergens in de 700KG, tel daar de benzine nog bij. Flink sterke marshells heb je dan nodig om die auto op te tillen. En het gewicht zal uiteraard ook grotendeels aan de achterkant zijn met motor en versnellingsbak.
[ Voor 6% gewijzigd door ATS op 18-11-2019 10:17 ]
Gasly kwam gewoon nauwelijks iemand voorbij in de RB, hij kwam met moeite terug in de top 10.Chiron schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:11:
[...]
En dit is ook exact het verschil tussen Albon en Gasly. Albon heeft al eerder aangegeven dat ie niet te beroerd is om dingen te leren, en ook dingen over te nemen van Max.
En dan nog de ballen hebben om het gewoon maar te doen ook, tegenover niet de minste rijders in het veld.
Hij is wellicht wel snel, maar blijkbaar inhalen is een heikel puntje voor hem.
Albon is nu al een aantal keer gewoon naar top 6 gereden en nu ook zie je goede inhaalacties op de betere auto's (niet de formule 1.5 auto's), hij lijkt dat dus beter onder de knie te hebben.
Nu nog meer snelheid uit die auto halen met kwalificeren en dan heeft Max wellicht meer aan zijn teammaat volgend jaar.
Want eigenlijk is het best knap zonder een teammaat heel het jaar die punten kan afsnoepen van je concurrenten gewoon alsnog voor beide Ferrari's staan
Float like a butterfly, sting like a bee.
Als ik het nog eens terug kijk; denk ik dat Hamilton 'm er te snel naast zet. Daardoor geen slipstream en moet hij het puur op vermogen doen. Als hij iets geduldiger was geweest had hij 'm er met een slipstream waarschijnljk wel voor de finish lijn kunnen pakken.kevlar01 schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:43:
Wel fraai dat die Honda motor zo hard loopt hoor. Een jaar eerder en Gasly had nog tegen een knipperend achterlicht van Hamilton aangekeken.
Gasly is momenteel beter op zijn plek in de STR, die is destijds uit noodzaak ook veel te vroeg in de RB gezet. Dat Albon er nu afgereden is door Lewis, is ook deels een beginnersfoutje, hij had de deur niet open moeten laten staan. Voor de rest doet ie het fantastisch in de RB, in nog steeds zn eerste jaar F1.Martinusz schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:20:
[...]
Gasly kwam gewoon nauwelijks iemand voorbij in de RB, hij kwam met moeite terug in de top 10.
Hij is wellicht wel snel, maar blijkbaar inhalen is een heikel puntje voor hem.
Albon is nu al een aantal keer gewoon naar top 6 gereden en nu ook zie je goede inhaalacties op de betere auto's (niet de formule 1.5 auto's), hij lijkt dat dus beter onder de knie te hebben.
Nu nog meer snelheid uit die auto halen met kwalificeren en dan heeft Max wellicht meer aan zijn teammaat volgend jaar.
Want eigenlijk is het best knap zonder een teammaat heel het jaar die punten kan afsnoepen van je concurrenten gewoon alsnog voor beide Ferrari's staan
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Lewis z'n batterij was leeg nadat ie probeerde Max bij te houden/in te halen, voordat ie Albon raakte.Luckeh schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:27:
[...]
Als ik het nog eens terug kijk; denk ik dat Hamilton 'm er te snel naast zet. Daardoor geen slipstream en moet hij het puur op vermogen doen. Als hij iets geduldiger was geweest had hij 'm er met een slipstream waarschijnljk wel voor de finish lijn kunnen pakken.
Wel fraai dat die Honda motor zo hard loopt hoor. Een jaar eerder en Gasly had nog tegen een knipperend achterlicht van Hamilton aangekeken.
Maar wel fantastisch om te zien dat ie de STR (!) niet meer in kan halen.
Honda heeft mooie stappen gezet dit seizoen
Verwijderd
Grappig. Zelfs de huidige wereldkampioen zegt dat het zijn fout was en dan is er ene Chiron die beweert dat het deels een beginnersfout van ALB was. Het kan verkerenChiron schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:27:
[...]
Dat Albon er nu afgereden is door Lewis, is ook deels een beginnersfoutje, hij had de deur niet open moeten laten staan.
Zonder schade, met DRS of gewoon met iets meer tijd was het hem wel gelukt denk ik, maar nu is het mooi dat Gasly hem nog even alles gaf om zijn neus voor die van Hamilton te houden. Mazzeltje, maar wel optimaal weten te profiteren en zich niet direct weer laten pakken. Paar rondjes ervoor bij de herstart ging Hamilton er nog probleemloos voorbij natuurlijk.Chiron schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:30:
[...]
Maar wel fantastisch om te zien dat ie de STR (!) niet meer in kan halen.
Honda heeft mooie stappen gezet dit seizoen
Ik vond het nogal tenenkrommend dat Hamilton de Red Bulls en later de Torro Rosso gewoon niet voorbij kwam op de rechte stukken, maar Hamilton gaf tijdens een interview aan dat hij z’n 3e motor gebruikt terwijl de RB/TR al een 4e en 7e(?) motor achterin hebben liggen.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Omdat hij een sitting duck was achter een SC. Op oudere mediums was hij van alle kanten ingehaald door tenminste beide Ferrari's. Dat die elkaar er nou zouden afbeuken was een moeilijk in te schatten scenario. Niet omdat het nooit zou gaan gebeuren, het zat eraan te komen, zeker met hoe Leclerc de hele race al reed, maar omdat je nooit weet wanneer het gebeurd.naitsoezn schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:48:
Verder geweldige race, en niet alleen door de overwinning van Mx. Jammer voor Albon, geweldig voor Gasly, en toch nog een beetje feest bij Sainz (al had ik die ook liever z'n podium-ceremonie gegund).
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat is keuzes maken. Red Bull en Toro Rosso hebben daarvoor de grid penalties genomen.Dj-sannieboy schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:37:
Ik vond het nogal tenenkrommend dat Hamilton de Red Bulls en later de Torro Rosso gewoon niet voorbij kwam op de rechte stukken, maar Hamilton gaf tijdens een interview aan dat hij z’n 3e motor gebruikt terwijl de RB/TR al een 4e en 7e(?) motor achterin hebben liggen.
Dat had Mercedes ook kunnen doen.
Das trouwens nog wel een leuke met die Budget cap.D-dark schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:39:
[...]
Dat is keuzes maken. Red Bull en Toro Rosso hebben daarvoor de grid penalties genomen.
Dat had Mercedes ook kunnen doen.
Geld op, motor ploft, en nu? Geen niewe erin?
Overigens zit RB ook al aan de vijfde ICE.
Niet de aanrijding zelf, dat is uiteraard volledig op het conto van Lewis. Met dito terechte penalty.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:36:
[...]
Grappig. Zelfs de huidige wereldkampioen zegt dat het zijn fout was en dan is er ene Chiron die beweert dat het deels een beginnersfout van ALB was. Het kan verkeren
Albon had zich echter niet in die situatie moeten laten brengen door te zorgen dat Lewis daar uberhaupt niet tussen kon. Subtiel verschil.
In zover ik begrijp is de budget-cap op R&D, niet op sommige algemene uitgaven (o.a. salaris e.d.)MikeyMan schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:44:
[...]
Das trouwens nog wel een leuke met die Budget cap.
Salarissen is weer een andere. Daar vallen er maar vijf personen buiten de cap. De rijders en de drie top medewerkers.cannibal schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:47:
[...]
In zover ik begrijp is de budget-cap op R&D, niet op sommige algemene uitgaven (o.a. salaris e.d.)
Dan laat je de rijders toch zelf hun motor kopen.
alles kan off-topic
En dan vervolgens de factuur van de motor door de rijder laten claimen alszijnde aankoop voor de zaak zekerAnkona schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:52:
Weddings are basically funerals with cake.
Tja, liever een snelle motor betrouwbaar maken dan een betrouwbare motor sneller. Als je een betrouwbare motor sneller moet maken kun je je afvragen of die na het sneller maken nog wel betrouwbaar is. In dat geval moet je dus 2 doelen stellen. Als je een snelle motor betrouwbaar moet maken heb je slechts 1 doel.Dj-sannieboy schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:37:
Wellicht wat zwart-wit, maar ik denk dat de afgelopen 2 jaar door Honda vooral is gewerkt aan sneller maken. Betrouwbaar maken komt daarna.
Je leest niet goedDaniëlWW2 schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:37:
[...]
Omdat hij een sitting duck was achter een SC. Op oudere mediums was hij van alle kanten ingehaald door tenminste beide Ferrari's. Dat die elkaar er nou zouden afbeuken was een moeilijk in te schatten scenario. Niet omdat het nooit zou gaan gebeuren, het zat eraan te komen, zeker met hoe Leclerc de hele race al reed, maar omdat je nooit weet wanneer het gebeurd.
[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 18-11-2019 10:54 ]
Misschien zijn ze er dan godverdomme wat zuiniger op!Ankona schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:52:
Motor valt volgens mij buiten de budget cap? Geldt volgens mij voor zowel de ontwikkeling als de aankoop. Daarnaast is het neem ik aan fixed price. Voor een X aantal miljoen levert Mercedes/Ferrari de motoren van het seizoen. Als die ploft is dat dus "garantie". En vergeet ook niet dat er nu ook al een maximale vraagprijs is. Zou dan ook mooi zijn dat bv die maximum prijs zit op 25 miljoen, een Williams dat ook in contract met Mercedes heeft staan, de derde motor gaat kapot en dat ze dan alsnog een nieuwe moeten kopen en daarmee over het maximum van de 25 miljoen gaan.MikeyMan schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:44:
[...]
Das trouwens nog wel een leuke met die Budget cap.
Overigens is de regel volgens mij een maximale vraagprijs, als een team meer wil betalen kan dat volgens mij weer wel.
Bij de safetycar gingen trouwens bij die laatste keer wel heel erg laat de lampen uit, deze was toen al de bocht door, dus op de weg omhoog. Ik vond het al zo vreemd dat ze die herstart zo laat in beeld brachten, maar dat bleek dus wel logisch, lampen waren net pas uitgegaan.
Wel een sterke herstart van Verstappen, net voor de finishlijn pas op het gas gaan.
Verstappen maakte overigens de opmerking dat Hamilton bij zijn herstart eerst versnelde (na de laatste bocht) en weer van zijn gas afging. Ik meende dat ook gezien te hebben.
Wel een sterke herstart van Verstappen, net voor de finishlijn pas op het gas gaan.
Verstappen maakte overigens de opmerking dat Hamilton bij zijn herstart eerst versnelde (na de laatste bocht) en weer van zijn gas afging. Ik meende dat ook gezien te hebben.
Testing, one, two ...
En op manier zijn exit uit de bocht verpesten? Voor het laatste rechte stuk was het van belang dat hij en klein gaatje had, anders was Lewis hem voorbij gegaan in bocht 1?Chiron schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:46:
[...]
Niet de aanrijding zelf, dat is uiteraard volledig op het conto van Lewis. Met dito terechte penalty.
Albon had zich echter niet in die situatie moeten laten brengen door te zorgen dat Lewis daar uberhaupt niet tussen kon. Subtiel verschil.
Ja dat vroeg ik me ook nog af, dat versnellen/remmen onder de safetycar. Dacht dat dat niet zomaar ongelimiteerd mocht.hardware-lover schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:58:
Bij de safetycar gingen trouwens bij die laatste keer wel heel erg laat de lampen uit, deze was toen al de bocht door, dus op de weg omhoog. Ik vond het al zo vreemd dat ze die herstart zo laat in beeld brachten, maar dat bleek dus wel logisch, lampen waren net pas uitgegaan.
Verbaasde me er ook over dat Hamilton 3 (?) seconden dicht reed in de gele vlag sectoren.
Ik meen dat McLaren en voor gekozen had om met Mercedes te gaan rijden omdat dit goedkoper was dan Renault (daar moesten ze er meer per jaar van aanschaffen). Denk wel dat ze per motor betalen maar een betrouwbare motor, en dus minder te hoeven kopen, is goedkoper.RobertMe schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:56:
[...]
Motor valt volgens mij buiten de budget cap? Geldt volgens mij voor zowel de ontwikkeling als de aankoop. Daarnaast is het neem ik aan fixed price. Voor een X aantal miljoen levert Mercedes/Ferrari de motoren van het seizoen. Als die ploft is dat dus "garantie". En vergeet ook niet dat er nu ook al een maximale vraagprijs is. Zou dan ook mooi zijn dat bv die maximum prijs zit op 25 miljoen, een Williams dat ook in contract met Mercedes heeft staan, de derde motor gaat kapot en dat ze dan alsnog een nieuwe moeten kopen en daarmee over het maximum van de 25 miljoen gaan.
Overigens is de regel volgens mij een maximale vraagprijs, als een team meer wil betalen kan dat volgens mij weer wel.
Als ze ze zelf moeten aanschaffen zou dus raar zijn in combinatie de maximale prijs. Als die prijs dus bv 25 miljoen is en Renault vraagt 8,33 miljoen per motor zou McLaren alsnog verplicht zijn over die maximum prijs heen te gaan, en dat lijkt me ook sterk.sinasappel schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:59:
[...]
Ik meen dat McLaren en voor gekozen had om met Mercedes te gaan rijden omdat dit goedkoper was dan Renault (daar moesten ze er meer per jaar van aanschaffen). Denk wel dat ze per motor betalen maar een betrouwbare motor, en dus minder te hoeven kopen, is goedkoper.
Had gekund. Of wellicht was Lewis sowieso sneller en had Albon 'm uberhaupt nooit voor kunnen blijven. Doet er ook verder niet toe.BasvanS schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:59:
[...]
En op manier zijn exit uit de bocht verpesten? Voor het laatste rechte stuk was het van belang dat hij en klein gaatje had, anders was Lewis hem voorbij gegaan in bocht 1?
Maar ik vind dat je daar best kritisch naar mag kijken. Zo'n gat moet je niet open laten met een 6voudig wereldkampioen achter je. Ergo beginnersfoutje.
Ik neem het Albon ook verder niet kwalijk hoor, ondanks dat mensen denken dat te insinueren.
Op een gegeven moment dat je die stats ziet en P1, P2, P3 donkerblauw en lichtblauw gekleurd, ipv het rood en grijs. Dat was wel even een kippevel momentje. Dat gaan we hopelijk vaker zien het komende seizoen.
Weet je wat me verbaasd, is dat nu iedereen roept dat Albon het over zich afriep door een gat open te laten. Maar dat toen Max in Mexico in zo'n zelfde gat dook bij Bottas was Max te opportuun en nam hij veel te veel risico.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
De race was chaos. Ik heb het ook niet allemaal meer op een rijtje staan.naitsoezn schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:53:
[...]
Je leest niet goedM'n vraag ging over de 2e SC, dus nadat de Ferrari's elkaar er afgeknald hadden
Maar @P.O. Box heeft al verheldering gebracht: Was z'n eigen call, maar ipv 1 plek te verliezen verloor ie er 2.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En beide hebben daar al lang op gereageerd, Albon dacht dat hij de afstand had, Ham nam de gok omdat er ruimte was (maar ergens wist dat hij scherp zou insturen), Ham neemt nonstop de schuld volledig op zich, snap niet dat mensen dat alsnog willen terugschuiven naar Albon.SnowDude schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:35:
Weet je wat me verbaasd, is dat nu iedereen roept dat Albon het over zich afriep door een gat open te laten. Maar dat toen Max in Mexico in zo'n zelfde gat dook bij Bottas was Max te opportuun en nam hij veel te veel risico.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat gat was er volgens Hamilton al niet en Ham geeft daarbij zelf toe dat hij degene was die het (beginners)foutje maakte en te gretig was. Had Albon daar de ruimte kleiner gehouden had Hamilton de betere exit gehad en was hij daarna Albon in de stukken erna voorbij gegaan. Het enige goede dat Albon dus kon doen was precies wat ie nu gedaan heeft. Jammer dat Hamilton dat foutje maakte anders hadden we nog meer leuke akties kunnen zien (Albon vs Gastly met Ham in zijn nek)Chiron schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:24:
[...]
Had gekund. Of wellicht was Lewis sowieso sneller en had Albon 'm uberhaupt nooit voor kunnen blijven. Doet er ook verder niet toe.
Maar ik vind dat je daar best kritisch naar mag kijken. Zo'n gat moet je niet open laten met een 6voudig wereldkampioen achter je. Ergo beginnersfoutje.
Ik neem het Albon ook verder niet kwalijk hoor, ondanks dat mensen denken dat te insinueren.
[removed]
Heerlijke race!
Prachtig om te zien hoe Max keer op keer zonder aarzeling bij de eerste mogelijkheid er gelijk voorbij gaat, stukken beter dan het getrut van Bottas bij Leclerc.
Ontzettend sneu voor Albon. Hamilton had beter moeten weten, maar dat gaf hij ook direct toe. Het kon gewoon niet op die plek.
Enige punt van ergernis is dat Hamilton wel op het podium stond en het eerste podium van Sainz dus niet op de juiste manier gevierd kon worden. Waarom moest die 5 sec. straf zo lang duren?
Onderzoek m.b.t. DRS gebruik onder geel in ronde 43 duurde ook veel te lang, dat hadden ze op z'n minst alleen voor Sainz (i.v.m. podium) ook direct na de finishvlag kunnen beoordelen.
En wat Olav Mol gisteren ook al zei, dit circuit mag echt niet zomaar van de kalender. Heerlijke baan met eigenlijk elk jaar een mooie race
Prachtig om te zien hoe Max keer op keer zonder aarzeling bij de eerste mogelijkheid er gelijk voorbij gaat, stukken beter dan het getrut van Bottas bij Leclerc.
Ontzettend sneu voor Albon. Hamilton had beter moeten weten, maar dat gaf hij ook direct toe. Het kon gewoon niet op die plek.
Enige punt van ergernis is dat Hamilton wel op het podium stond en het eerste podium van Sainz dus niet op de juiste manier gevierd kon worden. Waarom moest die 5 sec. straf zo lang duren?
Onderzoek m.b.t. DRS gebruik onder geel in ronde 43 duurde ook veel te lang, dat hadden ze op z'n minst alleen voor Sainz (i.v.m. podium) ook direct na de finishvlag kunnen beoordelen.
En wat Olav Mol gisteren ook al zei, dit circuit mag echt niet zomaar van de kalender. Heerlijke baan met eigenlijk elk jaar een mooie race
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:57
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Omdat er zoveel gebeurt is gisteravond, de samenvatting van Ziggo
[YouTube: MAX WINT KNOTSGEKKE RACE IN BRAZILIË🏆🔥 | Samenvatting race Brazilië | Formule 1 2019]
Precies, dat heeft de race van gisteren maar weer eens bevestigd. Het blijft toch een soort van kartbaan. Heerlijke baan met veel actie, wat willen we nog meer.....behalve de pitspoesenB-Real schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:42:
Jammer dat Sainz zijn eerste podium niet kon vieren óp het podium. Gemiste kans weer FIA!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ieder zijn of haar keuze. Ik vind dat van Sky ook veels te druk. Olav is ook niet altijd goed, maar ik krijg er in ieder geval geen hoofdpijn van.SinergyX schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:45:
[...]
Dat vind ik juist heerlijk, je hoort de emoties, je voelt helemaal met hem mee. Dit voor mij liever dan dat gezwam van Olav.
Ik heb er geen technische back-up voor maar het zou me niets verbazen als Bottas achter LEC er (minimaal) mede heeft bijgedragen aan z'n eigen engine-failure... Hij klaagde al eerder / was al eerder gewaarschuwd voor oververhitting van de motor, en vroeg nu om extra vermogen. Maar ipv dat extra vermogen heel even te gebruiken om erlangs te komen, bleef ie maar achter LEC hangen. Zou me niets verbazen als het één (uitvallen) te maken heeft met het ander (oververhitting, teveel vragen van de motor door weifelend optreden)B-Real schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:42:
Vonden jullie die call van Mercedes niet raar bij de SC? Dat Ham het tegenovergestelde van Verstappen moest doen? Alsof ze er vanuit gingen dat ze er op de baan sowieso niet voorbij gingen komen.
Het heeft het geheel vast geen goed gedaan, maar ik denk niet dat dat de enige aanleiding was voor het ploffen van de motor.naitsoezn schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:48:
[...]
Ik heb er geen technische back-up voor maar het zou me niets verbazen als Bottas achter LEC er (minimaal) mede heeft bijgedragen aan z'n eigen engine-failure... Hij klaagde al eerder / was al eerder gewaarschuwd voor oververhitting van de motor, en vroeg nu om extra vermogen. Maar ipv dat extra vermogen heel even te gebruiken om erlangs te komen, bleef ie maar achter LEC hangen. Zou me niets verbazen als het één (uitvallen) te maken heeft met het ander (oververhitting, teveel vragen van de motor door weifelend optreden)
Zoveel liefde.

https://twitter.com/F1/status/1196380024862957568
https://twitter.com/F1/status/1196380024862957568
Whatever happened, happened. I won't comment the crash, but very happy for you my friend. You deserve all of this, the 1st podium is always special and we both dreamt of that moment since racing in karting together, you're the best, enjoy today @PierreGASLY
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) 17 november 2019
📸: @KymIllman pic.twitter.com/xP5ptPtgmG
Ik denk dat dat wel duidelijk was gisteren... Eigenlijk was die call het enige wat ze konden doen: Als ze 'hetzelfde' deden, dan bleef de status quo gehandhaafd, als HAM naar binnen ging en Max niet dan had HAM het voordeel, als Max naar binnen ging en HAM niet dan had HAM nog een kleine kans. Misschien tegen beter weten in, maar als HAM met Max naar binnen was gegaan dan waren ze in slagvolgorde ook weer naar buiten gereden en op de baan met dezelfde banden was Max tot nu toe gewoon sneller dan HAM gebleken...Rudolf schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:50:
Vonden jullie die call van Mercedes niet raar bij de SC? Dat Ham het tegenovergestelde van Verstappen moest doen? Alsof ze er vanuit gingen dat ze er op de baan sowieso niet voorbij gingen komen.
Je bent vrij vandaag, dus nog maar een keer genieten van dit spektakel. Weer met een hartslag van 170 pff.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ohja klopt, Max was inderdaad veel sneller op de softs... Op de Medium was Ham dan weer sneller.naitsoezn schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:56:
[...]
Ik denk dat dat wel duidelijk was gisteren... Eigenlijk was die call het enige wat ze konden doen: Als ze 'hetzelfde' deden, dan bleef de status quo gehandhaafd, als HAM naar binnen ging en Max niet dan had HAM het voordeel, als Max naar binnen ging en HAM niet dan had HAM nog een kleine kans. Misschien tegen beter weten in, maar als HAM met Max naar binnen was gegaan dan waren ze in slagvolgorde ook weer naar buiten gereden en op de baan met dezelfde banden was Max tot nu toe gewoon sneller dan HAM gebleken...
https://streamable.com/ok0fthardware-lover schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:58:
In de F1 gaat zoveel geld om, ik snap niet dat ze andere banen niet aantrekkelijker maken om overal van dit soort knotsgekke races te krijgen.Titu schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:44:
[...]
Precies, dat heeft de race van gisteren maar weer eens bevestigd. Het blijft toch een soort van kartbaan. Heerlijke baan met veel actie, wat willen we nog meer.....behalve de pitspoesen
Dit dus.
Ja eeuwig zuur hoor dat ie eraf ging. Als Albon Lewis echt niet kon houden had ik hem op zn minst ook een P3 op het podium gegund.redwing schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:39:
[...]
Dat gat was er volgens Hamilton al niet en Ham geeft daarbij zelf toe dat hij degene was die het (beginners)foutje maakte en te gretig was. Had Albon daar de ruimte kleiner gehouden had Hamilton de betere exit gehad en was hij daarna Albon in de stukken erna voorbij gegaan. Het enige goede dat Albon dus kon doen was precies wat ie nu gedaan heeft. Jammer dat Hamilton dat foutje maakte anders hadden we nog meer leuke akties kunnen zien (Albon vs Gastly met Ham in zijn nek)
En onbegrijpelijk dat ze Lewis alsnog naar het podium lieten gaan en niet al daarvoor ertussenuit hadden getrokken. Lewis gaf het notabene al zelf toe.
Persoonlijk vond ik het echt een blunder van Mercedes, maar ik weet niet wat voor banden Hamilton nog over had. Als Hamilton alleen nog mediums had liggen dan was hij ook kansloos tegen Max op die redelijk verse softs.naitsoezn schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:56:
[...]
Ik denk dat dat wel duidelijk was gisteren... Eigenlijk was die call het enige wat ze konden doen: Als ze 'hetzelfde' deden, dan bleef de status quo gehandhaafd, als HAM naar binnen ging en Max niet dan had HAM het voordeel, als Max naar binnen ging en HAM niet dan had HAM nog een kleine kans. Misschien tegen beter weten in, maar als HAM met Max naar binnen was gegaan dan waren ze in slagvolgorde ook weer naar buiten gereden en op de baan met dezelfde banden was Max tot nu toe gewoon sneller dan HAM gebleken...
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.