XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Neen, ik zag 1 gele vlag geen dubbele
[ Voor 3% gewijzigd door Qu3st op 26-10-2019 21:14 ]
Joostje123 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:13:
Ferrari heeft officieel protest ingediend.
Vettel stopte netjes, Verstappen niet.
Leclerc waarschijnlijk pole. Max op p5

Ver was toch de laatste in het rijtje?tweakduke schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:13:
Dat is wat ik ook zag. Max was al bijna of net over de finish toen Bottas crashte achter hem. Dus hooguit laatste tijd niet geldig en verder niks aan de hand.
DUGG
Waiting on the world to change
Geen vlaggen? Bij de onboard van Vettel zag ik al een vlag gezwaaid worden. En die reed voor max toch?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:14:
En F1TV laat nu mooi de beelden zien. Geen vlaggen voor Max, ook niet toen hij bij Bottas was. De borden zijn heel er duidelijk.
Dit hoort een gridpenalty te worden. Ik stel voor 2 plaatsen en dan met slipstream als eerste de bocht in.
erutangiS
Joostje123 wenst dat hij bij Ferrari zat?
Die reed inderdaad voor. Maar wellicht dat de borden nog groen aangaven?MikeyMan schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:15:
[...]
Geen vlaggen? Bij de onboard van Vettel zag ik al een vlag gezwaaid worden. En die reed voor max toch?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
F1TV liet ze gewoon vertraagt zien. Geen geel bij het bord uit het stadium en geen geel bij het bord vlak voor het wrak van Bottas zijn auto.MikeyMan schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:15:
[...]
Geen vlaggen? Bij de onboard van Vettel zag ik al een vlag gezwaaid worden. En die reed voor max toch?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Weet je zeker dat je naar de Q3 van dit jaar hebt gekeken.MrOleo schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:15:
Geel was duidelijk zichtbaar op vettel onboard in de live broadcast.
Dit hoort een gridpenalty te worden. Ik stel voor 2 plaatsen en dan met slipstream als eerste de bocht in.
Bord geloof ik wel, maar heeft een gele vlag geen waarde in deze dan?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:16:
[...]
F1TV liet ze gewoon vertraagt zien. Geen geel bij het bord uit het stadium en geen geel bij het bord vlak voor het wrak van Bottas zijn auto.
- DaniëlWW2
- Niet online
En complimenten voor de FOM omdat ze de regie eens niet hebben verprutst.CrazyFool schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:15:
En @DaniëlWW2 zorgt voor rust in de tent met z’n extra analyse van de beelden! Top!
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Jawel, 1 gele vlag in de bocht bij de auto van Bottas. Verder niet. Niet in aanloop naar de bocht. Had Max onmogelijk kunnen zien aankomen. Als hij in een split-second zou liften nadat hij geel kon zien, had hij alsnog in een snelle tijd over de finish kunnen uitrollen.pinda powerrr schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:14:
Net op F1TV herhaling van laatste stukje van VER. Ze vertraagden het beeld, GEEN geel zichtbaar!
terug in de pits gaat er iemand nog vrolijk z'n linker voorrem lopen koelen, onder 't mom van " my job was to cool the brakes so i cool the brakes". ben benieuwd of ze die nog (moeten?) gebruiken. goeie televisie
Heb de beelden niet teruggezien..MikeyMan schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:15:
[...]
Maar je hebt een Marshall die met vlaggen staat te wapperen...en je hebt de raceleiding die geel geeft. Dat laatste komt op de borden en in de auto.
neemt niet weg dat je als coureur op de Marshall's vlag moet reageren. als je echter in de laatste meters van je Q lap zit, kan ik me goed voorstellen dat Max er mee wegkomt dat hij het niet gezien heeft als er nog geen officieel geel is.
Ik zat zelf live op de onboard mee te kijken met Max...en ik zag ze ook niet

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
- DaniëlWW2
- Niet online
Volgens mij is het systeem automatisch. Zowel de borden als het stuur geven geel aan zodat je het niet mist. Verder denk ik dat de FOM dit niet per ongeluk liet zien in de herhaling.MikeyMan schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:16:
[...]
Bord geloof ik wel, maar heeft een gele vlag geen waarde in deze dan?
"When you grow up your heart dies"
Lijkt me geen penalty waard, maar wellicht wel volgens de letter van de wet.
Alsnog een kleine kans nu het lijkt dat Mercedes niet helemaal top is. Als het Ham lukt om 3e te worden moet Bottas buiten de punten eindigen. Dat lijkt me lastig.renegrunn schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:16:
Ham morgen wereldkampioen nu Bottas achterin start?
I served in a company of heroes.
Op de Ziggo herhaling toch duidelijk een Marshall met een gele vlag.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:18:
[...]
Volgens mij is het systeem automatisch. Zowel de borden als het stuur geven geel aan zodat je het niet mist. Verder denk ik dat de FOM dit niet per ongeluk liet zien in de herhaling.
Ik neem aan dat je het zelf nu ook hebt gezien in de herhalingBarfman schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:16:
[...]
Weet je zeker dat je naar de Q3 van dit jaar hebt gekeken.
erutangiS
maakt niet uit, want run1 was snel genoeg
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
1 vlag wel dus 🤔sjaool schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:19:
Nu de beelden ook op Ziggo en geen enkele gele vlag of lamp te zien.
Toch betwijfel ik het of Bottas hier heel snel naar voren kan rijden.Vuvuzela schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:19:
[...]
Alsnog een kleine kans nu het lijkt dat Mercedes niet helemaal top is. Als het Ham lukt om 3e te worden moet Bottas buiten de punten eindigen. Dat lijkt me lastig.
Mijn fout laatste herhaling laat BOT in de muur zien en Max komt dan nog voorbij.
Laten we hopen dat ze de laatste tijd annuleren en het verder zo laten.
Ik betwijfel of er wel een onderzoek komt. De rest heeft er niks bij te winnen.tweakduke schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:20:
[...]
Mijn fout laatste herhaling laat BOT in de muur zien en Max komt dan nog voorbij.
Laten we hopen dat ze de laatste tijd annuleren en het verder zo laten.
erutangiS
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Vettel ziet eruit alsof hij straks met een screenshot van de laatste bocht naar de FIA stapt.
Wel als er de vijf plekken straf bij komen...sjaool schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:21:
[...]
Ik betwijfel of er wel een onderzoek komt. De rest heeft er niks bij te winnen.
Testing, one, two ...
Kwaliteits opmerking. In de vorige jaren zei hij dit iig niet over de MercDeadsy schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:28:
Wat Mol zegt over dat hij vind dat men de auto's van Ferrari maar eens moet onderzoeken omdat deze te snel op de rechte stukken zijn is onzin.
Als het de Redbulls waren die zo snel waren dan zou hij zeggen dat de andere teams maar wat harder moeten werken.
In het verleden heeft Mercedes ook gewoon een auto gehad die superieur was.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dan houd ik me daar maar aan vastEn voor de mensen die zeggen: wordt zijn pole niet afgenomen omdat Bottas gecrasht was? Volgens de reglementen is het moment waarop de boodschap doorkomt op het officiële systeem ook het moment waarop de sessie officieel wordt geneutraliseerd.
En die krijg je hier dus niet voor. Hooguit tijd afgenomen of een boete volgens mij. Was er dit jaar ook niet zoiets bij een van de Mercedes coureurs?Dadona schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:22:
[...]
Wel als er de vijf plekken straf bij komen...
Samsung Flip 7
Max: 'I was aware that Valtteri crashed''
— Arjan Schouten (@arjanschouten) 26 oktober 2019
Journalist: ,,So dit you back off?'
Max: ,,Didn't really looked like it, did it?'
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat lijkt mij geen geel wielrenner shirtje.
Als ik zie hoe de helm van Max gedraaid is dan heeft hij volgens mij nooit die gele vlag kunnen zien. Of hij had hem al voor de bocht moeten zien.
voorlopige Q uitslag
(gewoon voor het topic, niet om te bewijzen dat max zijn tijd niet afgepakt is oid)
FTFYAri Gold schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:25:
[...]
Dat lijkt mij een geel wielrenner shirtje.
Welles/Nietes*?
*Doorstrepen wat (niet) van toepassing is.
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Ja uiteraard had ie hem eerder moeten zien. Ze kijken nogal ver de hoek om...sjaool schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:26:
[...]
Als ik zie hoe de helm van Max gedraaid is dan heeft hij volgens mij nooit die gele vlag kunnen zien. Of hij had hem al voor de bocht moeten zien.
Aan stuurstand en hoofdstand betwijfel ik of hij dit gezien heeft.
https://www.racefans.net/...yellow-flag-infringement/
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
NvmAmphiebietje schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:26:
Conclusie: Max had hard moeten remmen, vervolgens had hij de controle verloren op dezelfde manier als Bottas, en was hij er vol op geknald.
Welles/Nietes
*Doorstrepen wat (niet) van toepassing is.

Regels zijn regels
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
PSN: McMillan0984
Phusebox schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:27:
Een van de vele voorbeelden van een straf voor negeren gele vlag:
https://www.racefans.net/...yellow-flag-infringement/

We hebben dit jaar anders al meer dan eens gezien dat regels bij de FIA niet in steen gebeiteld zijn.
Dat is toch Jo Ramirez en geen Emerson Fittipaldi! Jo was ooit monteur van Jan Lammers in 1979 bij het Shadow F1 team.
En hij kwam BOT voorbij terwijl die nog aan het crashen was.hoevenpe schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:29:
Hamilton had zijn tijd ook verbeterd, dus die ook afgenomen?
Jo Ramirez volgens Ziggo.U123456 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:30:
[...]
Dat is toch Jo Ramirez en geen Emerson Fittipaldi! Jo was ooit monteur van Jan Lammers in 1979 bij het Shadow F1 team.
https://www.reddit.com/r/...emetry_verstappenleclerc/
Onderaan daar staan meer vergelijkingen met en zonder lift.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ja, als die data klopt, dan lijkt me dat kraakhelder.
Is dat echt?
Dan moet red bull nu zo snel de data aan de fia hebben doorgegeven.
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 26-10-2019 21:33 ]
Druk is er af. hij heeft die titel in zn zak zittenWom schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:32:
Goeie reactie van Hamilton bij Ziggo daarnet. Hij lijkt per race sympathieker te worden. Of mijn perceptie veranderd, dat kan ook

ja. zo zien ze er altijd uit, dus ga er wel van uit dat dit niet vervalst is
[ Voor 20% gewijzigd door basvn op 26-10-2019 21:34 ]
Zei wel dat zij beter zijn op andere punten.MikeyMan schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:31:
Wel grappig, Hamilton zegt dat red bull het beste chassis heeft. Op basis van hun calculaties... For what it's worth...
Geen idee, lijkt eropMikeyMan schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:33:
[...]
Is dat echt?
Ik wou net zeggen.basvn schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:33:
[...]
Druk is er af. hij heeft die titel in zn zak zitten
Hij keek wel schuldbewust, of ik ben dat gewoon aan het projecterensjaool schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:34:
Max heeft nog niks gehoord of hij bij de stewards moet komen of wat dan ook.
Projectie...RoD schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:34:
[...]
Hij keek wel schuldbewust, of ik ben dat gewoon aan het projecteren
sjaool schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:36:
Ik hoop dat LEC wel geleerd heeft van de start van vorige race en wat minder risico neemt morgen.

Testing, one, two ...
Als dat na start/finish is, heeft ie te laat gelift. Dat staat hier niet duidelijk aangegeven.
Het lampje op z'n stuur is wel aan lijkt het (rechterduim), maar het LED-paneel uit. Vage situatie.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
die reed voor Bottashoevenpe schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:35:
Leclerc een gridstraf als deze grafiek klopt?
Ik was deze
De FOM krijgt realtime telemetrie van de auto’sMikeyMan schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:33:
[...]
Is dat echt?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Zou hij het op z’n schermpje moeten zien? Ik hoorde Doornbos net zeggen dat ze bij RBR een soort folie over het schermpje hebben zodat de camera niet kan zien wat er op het scherm staat.tdw schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:36:
[...]
Als dat na start/finish is, heeft ie te laat gelift. Dat staat hier niet duidelijk aangegeven.
[Streamable: 2019-10-26 21-13-01]
Het lampje op z'n stuur is wel aan lijkt het (rechterduim), maar het LED-paneel uit. Vage situatie.
per aspera ad astra
UPDATE: He’s OK! 👌@ValtteriBottas has been seen at the Medical Centre and has returned to the Paddock. Great news! #MexicoGP #VB77 pic.twitter.com/39BCXsbOZ3
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 26 oktober 2019
LAD93 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:39:
[...]
Zou hij het op z’n schermpje moeten zien? Ik hoorde Doornbos net zeggen dat ze bij RBR een soort folie over het schermpje hebben zodat de camera niet kan zien wat er op het scherm staat.

De drie verticale LED's aan weerszijden van het display zijn het marshalling systeem (voorbeeld van Mercedes gepakt). Elke auto moet dit verplicht hebben. In de replays lijkt het (iig bij z'n rechterduim) dat het gele lampje (= gele vlag) aan staat. Het lampje gaat uit zodra hij over start/finish rijdt (= 'virtuele groene vlag').

Hierboven Verstappens stuurwiel. Ik neem m'n comments terug, de marshalling lights zitten niet in de buurt van z'n rechter duim
[ Voor 13% gewijzigd door tdw op 26-10-2019 21:46 ]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Moet 'ie nou morgen met de linker auto gaan rijden?
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.