"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
SI eenheden FTW. Dat gehannes met mph en mpg.basvn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:15:
[...]
Volgens mij had US(en andere landen waar ze in MPH werken) stream alleen MPH, en de rest KMH.
van mij hoeft het niet
Dus jij hebt liever m/s? Ik heb nooit zo'n gevoel bij die eenheid.Jolke schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:22:
[...]
SI eenheden FTW. Dat gehannes met mph ne mpg.
Always look on the bright side of life.
Ohnee? Steek je hoofd maar eens buiten danClifdon schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:28:
[...]
Dus jij hebt liever m/s? Ik heb nooit zo'n gevoel bij die eenheid.
Stuk makkelijk om te vermenigvuldige met 3.6 dan met 1.6.Clifdon schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:28:
[...]
Dus jij hebt liever m/s? Ik heb nooit zo'n gevoel bij die eenheid.
En nee, 3 uurtjes is niet genoeg om een auto opnieuw op te bouwen.
Zie Max in Monaco FP3 in een niet zo ver verleden...
[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 11-10-2019 08:44 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Volgens mij kunnen die dames en heren dat geblinddoekt sneller dan dat ik even naar de buurtsuper ga voor mijn weekboodschappenChiron schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:20:
[...]
De hele broadcast center wordt afgebroken, alle teams halen de boarding weg aan voor en achterkant, om de rolluiken van de pitboxen te kunnen sluiten.
Alle radio 'bushokjes' langs de baan worden afgebroken of dichtgeklapt met een cargonet eromheen.
Verder wordt alles in de pitboxen van de grond gehaald voor het geval de boel overstroomt, de pitstraat loopt namelijk af en ligt in een soort 'dal'.
Dat wordt nog een aardige opbouwklus voor de Q
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
MPH is ook de verkeerde weergave natuurlijk.TrekDr0p schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:14:
Wat vinden jullie van de live speed meter?
In kmh en mph, ik vind het wel een verbetering. Kan je goed vergelijken met andere race klasses die alleen in MPH rijden.
"When you grow up your heart dies"
Was dat niet omdat de bak ook een tik had gehad en ze daar pas later achter kwamen? Als je hem nu kort rijdt vervangen ze waarschijnlijk alles met grid penaliteit.AzzKickah schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:37:
Kunnen we het gewoon in het Nederlands houden hier?
En nee, 3 uurtjes is niet genoeg om een auto opnieuw op te bouwen.
Zie Max in Monaco FP3 in een niet zo ver verleden...
En 'penaliteit'..? Wat vroeg ik nou net?
Ze zijn al begonnen met opruimen!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ben benieuwd naar de rest van het weekend, ik gok op geen quali zondag!
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
MikeyMan schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:15:
[...]
Ik vind het niks. Was al druk, wordt zo nog drukker. Sowieso heeft de snelheid relatief weinig waarde.
Snap ook nog steeds niet waarom het boven de 200km/u ineens rood wordt allemaal.
Wel grappig van de regie. Zit een vent met een Darth vader masker op de tribune...
Zetten ze er een onderschrift onder 'darth vader, Sith lord'.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
basvn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:21:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ze zijn al begonnen met opruimen!
De zandzakken worden even uit de MER en FER pitboxen gereden idd
Dank je, nu kan ik het ook volgen.basvn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:26:
kleine aanpassing op de km/u en mh/u
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 100% gewijzigd door naitsoezn op 11-10-2019 09:37 ]
"It's lights down and away we go"
Startlichten worden ook verwijderd voor de storm.
[ Voor 8% gewijzigd door Chiron op 11-10-2019 09:32 ]
Redelijk apart inderdaad. Misschien als Q op zondag ook niet doorgaat dat dit de banden zijn waarmee de race gestart moet worden? Of hebben de coureurs dan vrije keus?naitsoezn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:40:
Opvallend dat de top-6 niet geëindigd is met een paar snelle rondjes op de soft-banden: Als onverhoopt die typhoon toch teveel schade aanbrengt (of iets langer dan gepland noodweer veroorzaakt) en de Q gaat niet door, dan wordt dit de start-opstelling. Echt heel groot zal die kans niet zijn, maar wel een stuk groter dan tijdens een willekeurig andere GP-weekend
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Grote kans dat de baan nat is, en dan vervalt het banden reglement sowieso.alesandro_46 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:33:
[...]
Redelijk apart inderdaad. Misschien als Q op zondag ook niet doorgaat dat dit de banden zijn waarmee de race gestart moet worden? Of hebben de coureurs dan vrije keus?
Op zondag wordt er geen regen verwacht. De wind daarentegen zal nog wel flink aanwezig zijn. Ik verwacht dan dus ook gewoon een kwalificatie op de aangegeven tijd.p0st schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:24:
Ben benieuwd naar de rest van het weekend, ik gok op geen quali zondag!
Is dat niet als de laatste versnelling wordt bereikt? Zo van "harder dan dit gaat ie niet"MikeyMan schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:15:
[...]
Snap ook nog steeds niet waarom het boven de 200km/u ineens rood wordt allemaal.
[ Voor 64% gewijzigd door Martinspire op 11-10-2019 09:46 ]
Nope... 200 doen ze in 4...Martinspire schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:45:
Wordt nog behoorlijk wat werk om op zondag alles weer op zijn plek te krijgen dan
[...]
Is dat niet als de laatste versnelling wordt bereikt? Zo van "harder dan dit gaat ie niet"
Het is echt de snelheid die de trigger is.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 11-10-2019 09:49 ]
Mercedes dus oppermachtig en het lijkt erop dat Red Bull deze keer Ferrari de baas kan. Ik ben benieuwd naar de race.basvn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:49:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@f1bythenumbers wat denk jij van FP2?
Ferrari heeft het geprobeerd, maar was niet heel succesvol vanwege de drukte. Mogelijk hebben Merc en RBR het daarom achterwege gelatennaitsoezn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:40:
Opvallend dat de top-6 niet geëindigd is met een paar snelle rondjes op de soft-banden: Als onverhoopt die typhoon toch teveel schade aanbrengt (of iets langer dan gepland noodweer veroorzaakt) en de Q gaat niet door, dan wordt dit de start-opstelling. Echt heel groot zal die kans niet zijn, maar wel een stuk groter dan tijdens een willekeurig andere GP-weekend
Float like a butterfly, sting like a bee.
Met geluk heeft RBR dan nog beetje racepace, compenseren ze daar nog iets, kan leuk wordensjaool schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:01:
[...]
Mercedes dus oppermachtig en het lijkt erop dat Red Bull deze keer Ferrari de baas kan. Ik ben benieuwd naar de race.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Seb, if you wanted an autograph, you just had to ask... 😜 #JapaneseGP pic.twitter.com/2SOEsOvXMK
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 10 oktober 2019
Zie video in tweet
-
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Dat heb ik maar eens gedaan.azerty schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:40:
Kan de TS niet aangepast worden met wat geactualiseerde data?
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-10-2019 11:34 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Diferencia tiempo:
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 11 oktober 2019
Blando a medio:0,7"
Medio a blando:0,9"
Degradación traseros
Si no hay quali, libertad elección compuesto salida.
Delta lap time:
Soft to medium: 0,7"
Medium to hard: 0,9"
Rear degradation
If no quali, free choice on starting tyres. pic.twitter.com/Rz8ccHNoA6
Dit ging overigens over de race in Rusland.After the chequered flag, he said to the Dane on team radio: “If we didn’t have a stupid idiotic Steward we would be eighth … You know who is the Steward. You know him. It is always the same. He just does not get any more intelligent…”
https://www.fia.com/file/101372/download/29388
[ Voor 5% gewijzigd door TakeAway op 11-10-2019 11:09 ]
Mercs stonden al vooraan, en de Ferrari's hebben dat geprobeerd toch (maar het was te druk op de baan om echt te verbeteren)?naitsoezn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:40:
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Met de FP's zo vroeg zijn die recaps wel handig

Waiting on the world to change
I've always disagreed with just deleting laps because you "feel" like they are not relevant. For example, in Vettel's data there's a 1:35.823. Then there are two deleted laps. The first one is a 1:39.349, which is an abnormal lap, but the next one is a 1:37.107. Why was that 1:37.107 lap deleted? The following lap is a 1:37.102, so that 1:37.107 is definitely in line with the rest of the laps. Deleting that lap lowers his average time, so I'm not sure why would someone decide to remove that particular lap.basvn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:49:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@f1bythenumbers wat denk jij van FP2?
Anyways, as you know, my analysis is slightly different.
Today, while Hamilton may have technically been the fastest driver out there, you can see that Bottas did a really good run with the mediums at the end of the session.
Vettel's time is a little bit misleading as well. Sebastian did 6 laps in the 1:35s, and then slowed down quite a bit. His next 6 laps consisted of: 1 lap above 1:39, and 5 in the 1:37s. His real race pace is hard to actually measure with the way Ferrari managed their long run.
Max only did two short stints, but he is consistent, as always. It's hard to compare his times to the other teams when for example Lewis and Seb did 12 laps on a single stint, while Max only did a maximum of 6.
Source: me
Op basis van de snelheden op de langere stukken lijkt het motorvermogen redelijk on par te zijn zo?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Vind het jammer dat de tijd niet per sector/mini sector bijgewerkt isMikeyMan schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:55:
[...]
Op basis van de snelheden op de langere stukken lijkt het motorvermogen redelijk on par te zijn zo?
maar deze komt wellicht wel bij voorbeschouwing van de Q bij ziggo (die is om 2.15 trouwens)
Denk dat max best wel in de buurt van MERC komt qua deze pace
Wat ik zie. Max ligt een stukje voor tot de hairpin. Hier verremt hij zich een klein beetje en mist daardoor wat snelheid het 'rechte' stuk op hierna. Lijkt zelfs iets in te lopen daar.MikeyMan schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:55:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 11-10-2019 13:18 ]
PSN: Shiver23
If anybody makes any jokes about us sandbagging... 😒#JapaneseGP #HagibisPreparations pic.twitter.com/ZkZR0tOpWI
— McLaren (@McLarenF1) 11 oktober 2019
sorry voor de slechte kwaliteit.. maar dit is hoe F1 ze deelt

Beschikbare banden voor Q&race
[ Voor 20% gewijzigd door basvn op 11-10-2019 13:19 ]
Ziggo laat normaal altijd gewoon het officiële F1 filmpje zien van het FOM youtube kanaal.basvn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:58:
[...]
Vind het jammer dat de tijd niet per sector/mini sector bijgewerkt is
maar deze komt wellicht wel bij voorbeschouwing van de Q bij ziggo (die is om 2.15 trouwens)
Denk dat max best wel in de buurt van MERC komt qua deze pace
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja naar doornbos brengt het altijd alsof hij het zelf heeft gemaaktYakuzA schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:23:
[...]
Ziggo laat normaal altijd gewoon het officiële F1 filmpje zien van het FOM youtube kanaal.
ja maar die is er nog nietYakuzA schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:23:
[...]
Ziggo laat normaal altijd gewoon het officiële F1 filmpje zien van het FOM youtube kanaal.
en denk dat we toch met zn alle wel naar die spannende Q+voorbeschouwing gaan kijken om 2 uur
Ik weet wel dat ik minder moeite heb met om 3 uur een Q kijken als dat ik heb met om 7 uur een race.basvn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:31:
[...]
ja maar die is er nog niet
en denk dat we toch met zn alle wel naar die spannende Q+voorbeschouwing gaan kijken om 2 uur
Beide wordt wel pijnlijk
If anybody makes any jokes about us sandbagging... 😒#JapaneseGP #HagibisPreparations pic.twitter.com/ZkZR0tOpWI
— McLaren (@McLarenF1) 11 oktober 2019
Ik hoop dat we morgen wel foto's krijgen hoe het er aan toe gaat daar
- DaniëlWW2
- Niet online
Gelukkig heeft Mercedes altijd zoveel zandzakken bij zich op vrijdag.
Maar het gaat denk ik wel wat worden, die tyfoon. Het is Japan dus ik denk dat de gebouwen het wel overleven, maar alsnog ben ik bang dat het een aardige ravage kan gaan worden. Of ze de kwalificatie wel kunnen rijden, ik betwijfel het. De baan zal volledig geïnspecteerd moeten worden door de FIA en ik zou niet verbaast zijn als er flinke schade zal zijn aan de tribunes en potentieel ook aan de barrières en misschien ook de paddockgebouwen. Vliegt er bijvoorbeeld een flink stuk metaal door de lucht, dan gaat een garagedeur het echt niet stoppen. Kan zomaar een team haar garage slopen, met auto en al.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tsja, meer als dit doen en hopen op het beste kunnen ze niet.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:44:
[...]
Gelukkig heeft Mercedes altijd zoveel zandzakken bij zich op vrijdag.![]()
Maar het gaat denk ik wel wat worden, die tyfoon. Het is Japan dus ik denk dat de gebouwen het wel overleven, maar alsnog ben ik bang dat het een aardige ravage kan gaan worden. Of ze de kwalificatie wel kunnen rijden, ik betwijfel het. De baan zal volledig geïnspecteerd moeten worden door de FIA en ik zou niet verbaast zijn als er flinke schade zal zijn aan de tribunes en potentieel ook aan de barrières en misschien ook de paddockgebouwen. Vliegt er bijvoorbeeld een flink stuk metaal door de lucht, dan gaat een garagedeur het echt niet stoppen. Kan zomaar een team haar garage slopen, met auto en al.
De Kwali kan zomaar afgelast worden, maar de race gaat wel door.
Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack
We gaan het meemaken, ik zit in ieder geval klaar als het zover issjaool schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:36:
[...]
Op zondag wordt er geen regen verwacht. De wind daarentegen zal nog wel flink aanwezig zijn. Ik verwacht dan dus ook gewoon een kwalificatie op de aangegeven tijd.
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Eerste foto is al binnen.basvn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:40:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Het zal niet de eerste keer zijn dat er een tyfoon over Japan raastDaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:44:
[...]
Gelukkig heeft Mercedes altijd zoveel zandzakken bij zich op vrijdag.![]()
Maar zo'n tribune met dak ziet er dan wel als een aardige windvanger uit. Hopelijk niet al teveel schade.
Ik verwacht een achter de schermen filmpje van Jack en Olav hoe het er daar aan toegaat.basvn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:40:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Laat staan dat een back to back zwaar is voor ze, hier zullen ze ook niet blij mee zijn...
Hoop dat het allemaal gaat meevallen!
https://www.windy.com/-Ra...2.524,139.043,7,m:eDpajZK
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Groot voordeel wat beide hebben tov F1 coureurs, die 2 waaien niet zo makkelijk wegsjaool schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:09:
[...]
Ik verwacht een achter de schermen filmpje van Jack en Olav hoe het er daar aan toegaat.
De regen is gerriveerd in Suzuka gaat naar 8mm per uur en dat 22 uur lang incluis windkracht 7. #SuzukaCircuit
— Olav Mol®️ (@Olav_Mol) 11 oktober 2019
Vergeet Lando niet, die doet veel delen op de socials.sjaool schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:09:
[...]
Ik verwacht een achter de schermen filmpje van Jack en Olav hoe het er daar aan toegaat.
Naoki Yamamoto op de Skypad om zijn snelste lap te reviewen.
[ Voor 4% gewijzigd door kevlar01 op 11-10-2019 14:50 ]

Leuk al die sensatie, maar het moet wel leuk blijven, er zijn er al meer niet zonder kleerscheuren van het circuit af gekomen....
Volgens : https://www.windy.com/-Ra...2.524,139.043,7,m:eDpajZKpinda powerrr schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:53:
Ben benieuwd of FIA überhaupt overweegt om eventueel de race af te gelasten. Ben bang dat ze liever mensen in gevaar brengen, dan dat ze sponsorgeld missen![]()
Leuk al die sensatie, maar het moet wel leuk blijven, er zijn er al meer niet zonder kleerscheuren van het circuit af gekomen....
valt het wel mee zondag. geen regen, en niet onwijs veel wind. maar dat zien we wel tijdens de Q.
Gefeliciteerd trouwens!
jij ook @MikeyMan
[Instagram: A pair of muppets 🥁 Thank you for my present 😂 A pretty good day today! Let’s see for Sunday!]
Hier die van Max en RIC

Anders kan je ook nog #Hagibis op twitter of zo gebruiken, dan krijg je genoeg up2date data van storm en natuurlijk filmpjes.basvn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:56:
[...]
Volgens : https://www.windy.com/-Ra...2.524,139.043,7,m:eDpajZK
valt het wel mee zondag. geen regen, en niet onwijs veel wind. maar dat zien we wel tijdens de Q.
Gefeliciteerd trouwens!
jij ook @MikeyMan
Ze hebben echt ontiegelijk veel werk te doen!

[ Voor 28% gewijzigd door metallicattim op 11-10-2019 16:24 ]
[ Voor 88% gewijzigd door sjaool op 11-10-2019 16:31 . Reden: Bovenstaande post was bewerkt zodat video wel zichtbaar was. ]
Waarom zou het dat doen? McLaren gaat een stuk beter dan Renault, en gaat naar Merc motoren in 2021.BreadFan schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:47:
Lando is een aanwinst voor de F1. Lijkt me een mooie teammaat voor Ricciardo
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ja idd, moet je nog werken ookbasvn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:38:
Geen bal aan die vrijdagmiddag op t werk zo!
Niet normaalmetallicattim schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:23:
[YouTube: Ted Kravitz - How's Suzuka preparing for Typhoon Hagibis?]
Ze hebben echt ontiegelijk veel werk te doen!

Die zandzakken en team dingen aan de muur zijn het werk niet. Maar de hele FOM handel moet binnen een dag af- en weer opgebouwd worden, dat is drie dagen werk normaal gesproken!
I served in a company of heroes.
Volgens mij zijn ze normaal redelijk verdeeld in tijd? En doordat de derde sector die chicane heeft gaat de snelheid daar flink eruit terwijl de tweede sector Spoon, 130R en de rechte stukken daartussen is of zoiets (verwacht ergens vanaf de hairpin?). Qua tijd zal het dan wel redelijk gelijk zijn maar het aantal meters is inderdaad een flink verschil.Vuvuzela schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:14:
Heb net fp1 en fp2 gekeken. Maar wat zijn die sectoren irritant verdeeld zeg, laatste sector is de helft van sector 2.
BREAKING: 2019 #JapaneseGP grid to be determined by driver number ⬇️
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) 11 oktober 2019
3⃣ RIC
4⃣ NOR
5⃣ VET
7⃣ RAI
8⃣ GRO
1⃣0⃣ GAS
1⃣1⃣ PER
1⃣6⃣ LEC
1⃣8⃣ STR
2⃣0⃣ MAG
2⃣3⃣ ALB
2⃣6⃣ KVY
2⃣7⃣ HUL
3⃣3⃣ VER
4⃣4⃣ HAM
5⃣5⃣ SAI
6⃣3⃣ RUS
7⃣7⃣ BOT
8⃣8⃣ KUB
9⃣9⃣ GIO#MakeItCount #F1
They wish

Zit net de herhaling van FP1 en 2 te kijken.RobertMe schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:12:
[...]
Volgens mij zijn ze normaal redelijk verdeeld in tijd? En doordat de derde sector die chicane heeft gaat de snelheid daar flink eruit terwijl de tweede sector Spoon, 130R en de rechte stukken daartussen is of zoiets (verwacht ergens vanaf de hairpin?). Qua tijd zal het dan wel redelijk gelijk zijn maar het aantal meters is inderdaad een flink verschil.
Sector 1 is ~ 30 sec
Sector 2 is ~ 40 sec
Sector 3 is ~ 17 a 18 sec
Dit is gerekend met de snelste tijd van FP2, dus het tijdsverschil per sector is best groot
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Wel balen dat de race zo vroeg is, 04:10 lokale tijd, dus dat wordt lekker in bed kijken en na de race (en later in de middag) verder tukken. 😄
[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 11-10-2019 20:29 ]
Daar is verder toch weinig anders te doenDj-sannieboy schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:14:
Momenteel ben ik vakantie aan het vieren op de Kaapverdische Eilanden, dus dat betekent dat ik hier om 00:00 lokale tijd de kwalificatie kan kijken! 🙌🏻
Wel balen dat de race zo vroeg is, 04:10 lokale tijd, dus dat wordt lekker in bed kijken en na de race verder tukken. 😄
Geld witwassen? Dubieuze business opzetten? Waarom denk je dat 'ie daar zit?naitsoezn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:15:
[...]
Daar is verder toch weinig anders te doen![]()
Morgen is het mogelijk om gezellig live de grand prix van Suzuka 2005 opnieuw te beleven op YouTube.
Eens, dat is ook een van de redenen dat ik er ben. 🏖naitsoezn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:15:
[...]
Daar is verder toch weinig anders te doen![]()
CLOSED CIRCUIT – Typhoon Hagibis shuts down the Suzuka Circuit on Saturday.
Our crew in Japan were the epitome of teamwork when an exceptional contingency plan was initiated to protect our operation from the impending Typhoon Hagibis.
It was ‘all hands on deck’ as everyone worked tirelessly through the night to de-rig the podium, start lights, turnstiles, antennas, generators, and F1 Technical Centre and move the technical operation to four pit lane garages.
With 2160U of kit to decommission, move, re-commission and test, including over 1500 cables to unplug and plug back up, it’s an undertaking that had never been attempted before but thanks to the fantastic attitude and hard work of our team – it was a success!
We get the job done. We are Formula 1.

Bron: Official F1 LinkedIn pagina (https://www.linkedin.com/company/5143084)
Wat je op de foto's ziet is volgens mij het F1 Broadcast centre. Om dat op te bouwen doen ze normaal 2 a 3 dagen over en nu moeten ze het afbreken en opbouwen in x-uur. Het wordt nu opgebouwd in de garage van de safety en medical car. Die vier auto's staan nu in een of andere doorgang van het pitcomplex.
Wel een vette operatie dit!
Verwijderd
Buiten al die servers zal er nog (veel) meer bij komen kijken. Ik verwacht in ieder geval niet dat daaronder ook de regietafels vallen, en alle monitoren etc etc. In die tent zit een heel team wat de volledige uitzending verzorgt. Dus naast het datacenter zit er ook nog een heel "kantoor" in gehuisvest dat ook verhuisd zal moeten worden.Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:11:
2160U is zo'n 52 server racks dat ze moeten verhuizen. Da's bij elkaar een klein datacenter. Ondanks dat een hoop modulair opgezet zal zijn is dit toch best indrukwekkend.
Ben benieuwd of we hier in de uitzending ook iets van gaan merken. Hopelijk niet dat echt dingen mis gaan / "geen uitzending". Maar ik neem aan dat ze hele goede redenen hebben om die tent mee de hele wereld over te nemen en ze niet altijd in pitgebouw of ander gebouw zitten, en dingen als indeling van personeel lijken mij daar ook een rol in te spelen. Dus zou lijkt mij best wel kunnen dat we dit gaan merken door "slechtere" regie doordat de communicatie niet zo goed gaat als normaal.
Overigens wel opmerkelijk dat ze dit nu pas doen. Dat er een grote kans was dat die tyfoon er zou komen was al bekend, het personeel nu nog eens zo zwaar belasten met alles nog eens verhuizen, testen etc. lijkt mij ook niet echt ideaal als er blijkbaar toch al met wat passen en meten een oplossing voor handen was.
- DaniëlWW2
- Niet online
Je hebt de laatste 10 minuten niet gekeken?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:30:
Maar ben ik nou de enige die zich eigenlijk afvraagt waarom "FP kampioen" Ferrari, eigenlijk niet echt haar best gedaan lijkt te hebben nu de FP misschien eens relevant is?
Toen hebben ze wel nog een snelle rondetijd proberen te zetten. Maar doordat de rest allemaal met hun race sim bezig was was er zoveel verkeer dat ze nogal werden opgehouden. Zowel LEC als VET hebben toen volgens mij hun ronde verbeterd waarbij LEC van 6 (achter ALB nog) naar 4 ging, IIRC verbeterde VET wel maar bleef die daarmee 5e.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.