Reageer dan nietNotSoSteady schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:36:
. Dat Verstappen er in de media een heel probleem van maakte vond ik nogal kinderachtig,
[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 13-10-2019 15:54 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 1222698
Reageer dan nietNotSoSteady schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:36:
. Dat Verstappen er in de media een heel probleem van maakte vond ik nogal kinderachtig,
[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 13-10-2019 15:54 ]
Klopt helemaal. Ik zie nog liever Hamilton alles winnen dan Leclerc 1 race. Arrogant pestventje.Bart-Willem schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:15:
[...]
Wie had ooit gedacht dat 1 rijder er verantwoordelijk voor zou zijn om de gehate Mercedes-dominantie minder gehaat te maken?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ja, kinderachtig inderdaad. De man die voor 2 en bijna 3 mensen de race verpest en mensen in gevaar bracht deed niets verkeerd. Verstappen en de media moeten zich niet zo aanstellen.NotSoSteady schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:36:
Ik vond het persoonlijk allemaal nog wel meevallen. Leclerc maakte inderdaad een foutje, maar daar had hij voor mij persoonlijk geen straf voor hoeven krijgen. Dat Verstappen er in de media een heel probleem van maakte vond ik nogal kinderachtig, omdat ik toch dacht dat hij juist voor minder straffen was. De FIA had wel direct een straf moeten uitdelen vanwege de loszittende onderdelen en het negeren van het verzoek om binnen te komen.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik denk dat Verstappen ook wel houd van een rondje hard racen, maar het wordt lastig om te ontkennen dat Leclerc dit jaar met enige regelmaat de grens opzoekt en opzettelijke overschrijd. De actie in bocht twee had maar een doel en dat was Max naar buiten duwen of hem dwingen zijn positie op te geven. Dat hij dat uiteindelijk doet door de zijkant van Max aan gort te rijden, terwijl Max alle recht heeft daar te zitten, is tekenend voor het gedrag van Leclerc sinds Oostenrijk.NotSoSteady schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:36:
Ik vond het persoonlijk allemaal nog wel meevallen. Leclerc maakte inderdaad een foutje, maar daar had hij voor mij persoonlijk geen straf voor hoeven krijgen. Dat Verstappen er in de media een heel probleem van maakte vond ik nogal kinderachtig, omdat ik toch dacht dat hij juist voor minder straffen was. De FIA had wel direct een straf moeten uitdelen vanwege de loszittende onderdelen en het negeren van het verzoek om binnen te komen.
[ Voor 0% gewijzigd door Zingo op 13-10-2019 15:27 . Reden: spelfautje ]
[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 13-10-2019 15:35 ]
Max is in het verleden meermaals (an public) bestraft vanwege z’n manier van rijden. Vaak zat daar wel een acceptabele reden bij maar het was wel vaak Max die een straf kreeg. Je kreeg het idee dat ze hem wat in toom wilde houden met deze straffen. Dat heeft uiteindelijk wel z’n vruchten afgeworpen, Max rijdt slimmer (zal ook z’n leeftijd en ervaring aan bijdragen) en krijgt minder vaak straffenZingo schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:22:
[...]
Ik denk dat Verstappen ook wel houd van een rondje hard racen, maar het wordt lastig om te ontkennen dat Leclerc dit jaar met enige regelmaat de grens opzoekt en opzettelijke overschrijd.
.
[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 13-10-2019 15:47 ]
Dat geklaag is wel tergend maar is ook wat de FIA doorgeeft. Vettel z’n boordradio in 2017 was ook niet heel erg representatief, maar inderdaad Charles miept nogal snel over vanallesMikeyMan schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:47:
@Holkers aanvullend, hij komt er niet alleen mee weg, maar krijgt het nog voor elkaar om drie keer zo hard te klagen...
Heb het hierboven/eerder ook al geschreven. Ik heb het teruggekeken op F1TV met de onboard. Het team verzoekt hem ergens ter hoogte van 130R, in de eerste ronde, erg nadrukkelijk om de pits in te komen. Op het moment dat hij ter hoogte van de pit entry is gooit hij de boordradio aan met een "Why?" en rijd dus door. Als een antwoord uit blijft begint hij na de esses zelf over die "it may look bad from the outside, but the car drives fine", die ook op TV is geweest. Vervolgens vraagt hij nog eens van "so should I box?" waarop zijn engineer bevestigend antwoord. Vervolgens waait op het rechte stuk bij 130R de frontwing enplate eraf waarna de engineer ter hoogte van de chicane in paniek "stay out, stay out" roept. Klaarblijkelijk heeft Charles in dit geval wel de tijd om het te verwerken, want hij blijft inderdaad op de baan doorrijden. Later vraagt het team dan alsnog om te pitten wat hij dan ook doet.RoD schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:33:
En die 10 seconden voor de gevaarlijke situatie met de auto van LEC was ook veel te mager. Het schijnt dat hij verzoeken om de pitten heeft genegeerd? Dan mag hij wmb gediskwalificeerd worden.
Ik denk dat we allemaal wel 's zo'n collega of klasgenoot hebben gehad. Het type dat doet alsof ie een teamplayer is maar als puntje bij paaltje komt vooral z'n eigen plan trekt. Dan net zo lang doorzeuren tot de rest er in mee gaat (want die zijn klaar met het gezeur) en als het dan niet gaat zoals het hoort dan is niet hij de schuldige maar de rest. Bij alles wat de rest doet is hij degene die constant alles in twijfel trekt en dat soort dingen. Veel irritanter kun je ze niet krijgenMikeyMan schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:52:
Mjah, weet niet of dat het alleen is. Het is -voor mij- denk ik ook dat ie tegen z'n team blijft zeuren en totaal niet luistert. Irritant.
[ Voor 22% gewijzigd door SomerenV op 13-10-2019 17:08 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[ Voor 12% gewijzigd door LZ86 op 13-10-2019 17:13 ]
Drive through voor HAM wegens het vervuilen van de baan met gevaarlijk materiaaldr.lowtune schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:14:
In Mexico wordt hij gewoon weer ongestraft van de baan gebeukt. Misschien lukt het Leclerc dan wel om Hamilton te onthoofden met rondvliegend puin. We zouden dan misschien zelfs wel een drive-through-penalty kunnen zien!
* dr.lowtune is wat cynisch geworden als het over F1 gaat.
Correct, maar die is extreem ongebruikelijk en het via het team afhandelen is een stuk sneller en directer, als de coureur luistert. Het team zal immers sowieso op de hoogte gesteld moeten worden, anders staat de coureur in de pits en weet niemand waarom.MikeyMan schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:23:
@RobertMe de FIA had zelf een zwarte of meatball vlag kunnen gebruiken. Daar hebben ze in principe het team niet voor nodig.
Niet helemaal correct, in mijn ogen (mijn onderbuik bedoel ik) laat de FIA namelijk regelmatig zien pro-Ferrari te beslissen, maar ook pro-Hamilton... m.a.w. als Bottas onthoofd was had hij een drivethrough gekregen, maar Hamilton had waarschijnlijk een strategisch gekozen SC gekregenLeon Zwiers schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:15:
[...]
Drive through voor HAM wegens het vervuilen van de baan met gevaarlijk materiaal
Om daarna als een kip coureur zonder kop rond te rijden.P.O. Box schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:41:
[...]
Niet helemaal correct, in mijn ogen (mijn onderbuik bedoel ik) laat de FIA namelijk regelmatig zien pro-Ferrari te beslissen, maar ook pro-Hamilton... m.a.w. als Bottas onthoofd was had hij een drivethrough gekregen, maar Hamilton had waarschijnlijk een strategisch gekozen SC gekregen
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zowel Leclerc als Hamilton hebben vandaag geen duel gehad waarbij ze moesten verdedigen. Ik denk dat ze in dat geval wel flink nadeel zouden hebben gehad doordat ze aan een oog blind waren.!mark schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:38:
Even afgezien van de botsing tussen Max en Leclerc en het vervolgens doorrijden met losse onderdelen (ik heb er zo mijn mening over maar er over doordiscussiëren heeft niet zoveel zin); heb ik me wel verbaast dat er kennelijk geen regels zijn over het doorrijden met beschadigde en/of afgebroken spiegels?
Was is het nu eigenlijk het nut van die spiegels als het kennelijk de normaalste zaak is om bij het afbreken van de spiegels (Leclerc en Hamilton) met de auto door te mogen rijden zonder dat er enige discussie over ontstaat. Anders gezegd wat weerhoudt een team ervan die dingen dan maar gewoon weg te laten; zal vast qua aerodynamica wel een paar honderdsten schelen![]()
Iemand die hier wellicht wat meer van weet?
alles kan off-topic
Over dat laatste, het zouden er 3 kunnen zijn, maar gezien eerdere beslissingen zou ook dat lager uitgevallen kunnen zijn. Ik heb geen zin om het uit te zoeken 😏Ankona schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:47:
[...]
Zowel Leclerc als Hamilton hebben vandaag geen duel gehad waarbij ze moesten verdedigen. Ik denk dat ze in dat geval wel flink nadeel zouden hebben gehad doordat ze aan een oog blind waren.
Maar idd, wel vreemd dat ze zonder door mogen rijden. Ook vreemd dat Leclerc niet meteen aangepakt is. Ook vreemd dat een zwart - wit regel niet toegepast is op Vettel.
Heeft Leclerc nu twee keer punten op zijn licentie gekregen ? Dat kan nog wel een dingetje worden.
Testing, one, two ...
Penalty points zijn aan de rijder gekoppeld.hardware-lover schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:52:
[...]
Over dat laatste, het zouden er 3 kunnen zijn, maar gezien eerdere beslissingen zou ook dat lager uitgevallen kunnen zijn. Ik heb geen zin om het uit te zoeken 😏
Zou het aantal punten wat Vettel al verzameld heeft de reden geweest zijn dat er geen straf is uitgedeeld?
De regel dat je geen valse start mag hebben en de straf die daarop staat is misschien wel zwart wit. Maar wanneer het een valse start is is misschien wel een discutabel? Op basis van dit incident gok ik dat de regel (of interpretatie daarvan) neerkomt op:Ankona schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:47:
Ook vreemd dat een zwart - wit regel niet toegepast is op Vettel.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Zijn fans van mijAmple Energy schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:14:
Ik zag regelmatig grote groepen met wit/blauwe vlaggetjes zwaaien. Heeft iemand hier enig idee wat dat symboliseerde?
Finse vlag?Ample Energy schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:14:
Ik zag regelmatig grote groepen met wit/blauwe vlaggetjes zwaaien. Heeft iemand hier enig idee wat dat symboliseerde?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Geen? Volgens mij waren het simpelweg Red Bull-vlaggetjes..Ample Energy schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:14:
-
Ze hebben zichzelf sowieso belachelijk gemaakt door Vettel niet te bestraffen voor een valse start (want dat was het volgens de reglementen gewoon) en om vervolgens ook veel te lang te wachten met de overige straffen. Topteams moet je in de eerste paar ronden straffen zodat je weet dat een straf ook echt als dat aan voelt. Nu krijgt Leclerc 15 seconden maar verliest maar 1 plekje. Hadden ze het 20 rondes ervoor gedaan, dan was ie wellicht niet eens in de punten gekomen.D-Ed schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:28:
Hier probeer FIA (Masi) wat krom is recht te lullen..:
https://www.gptoday.net/n...traf-voor-charles-leclerc
Vanmiddag met een vriend over gehad tijdens een heerlijke boswandeling met de kids (I know, we hadden ook paddestoelen moeten fotograferen..). Hier moet de journalistiek toch vragen bij gaan stellen? Het lijkt wel alsof iedereen het spelletje maar meespeelt om deze poppenkast aan de man te brengen.. 0 zelfreinigend vermogen so it seams..
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nope...Dat was het gewoon helemaal niet.Martinspire schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:21:
[...]
Ze hebben zichzelf sowieso belachelijk gemaakt door Vettel niet te bestraffen voor een valse start (want dat was het volgens de reglementen gewoon)
b) hebben we ook te danken aan VET in 2017...36.13 Either of the penalties under Articles 38.3c) or d) will be imposed on any driver who is judged to have :
a) Moved before the start signal is given, such judgement being made by an FIA approved and supplied transponder fitted to each car, or
b) Positioned his car on the starting grid in such a way that the transponder is unable to detect the moment at which the car first moved from its grid position after the start signal is given.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
mexico kan nog leuk worden, usa is meh, en abu dahbi saaie optochtBensimpel schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:46:
Na deze race kijk ik voorlopig niet meer, Merc heeft gewonnen, en we weten al wel dat Hamilton ook wel gaat winnen. Tot volgend jaarDe komende races zijn toch geen zak meer aan.
ora et labora
Bensimpel
Positieve meneer
Mex idd nog, maar dat is het wel.mrc4nl schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:48:
[...]
mexico kan nog leuk worden, usa is meh, en abu dahbi saaie optocht
😆 - Denk ook eens om ;)
Je vergeet Brazilië.mrc4nl schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:48:
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dus de race van VER in Brazilie 2 of 3 jaar geleden in de regen was niet goed?Bensimpel schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:46:
Na deze race kijk ik voorlopig niet meer, Merc heeft gewonnen, en we weten al wel dat Hamilton ook wel gaat winnen. Tot volgend jaarDe komende races zijn toch geen zak meer aan.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Mexico..., oranje boven? (en nee, daar bedoel ik geen Verstappen mee dit keer).mrc4nl schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:48:
[...]
Testing, one, two ...
Sorry maar wat een BSsanderb schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:44:
[...]
Nope...Dat was het gewoon helemaal niet.
Is de FIA eindeljik met iets een keer heel consistent en duidelijk, vertikken de fans het om de regels te accepteren of te lezen. (Max maakt die leesfout overigens ook)
De reglementen zijn namelijk heel erg duidelijk en niet voor interpretatie vatbaar.
[...]
b) hebben we ook te danken aan VET in 2017...
De Stewards kunnen nog videobeelden bekijken, en dat hebben ze ook gedaan, om te bevestigen wat de transponder meet.
In het geval van vandaag: Ja, VET bewoog, maar de sensor vond het binnen de marge.
Eigenlijk is het heel knap van VET: Hij nam de gok en liet de koppeling opkomen, om vervolgens te realiseren dat hij te vroeg was en op tijd -binnen de marge - te stoppen. Als hij was doorgereden was die sensor wel van mening geweest dat het een false start was.
Vervolgens lukt het hem ook nog om opnieuw direct daarna wel te starten.
Foutje dus dat hij te vroeg ging...maar reactievermogen indrukwekkend.
Voor de rest heb je wel gelijk![]()
Maar kan iedereen die nog steeds roept dat het een valse start was gewoon de regels en de verklaring van de FIA lezen?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Dit dus. Zuur gedoe door velen. Als je op die manier redeneert is er al jaren niks aan.TakeAway schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:57:
[...]
Dus de race van VER in Brazilie 2 of 3 jaar geleden in de regen was niet goed?
Man... Mij het het er niet uit wie er wint maar hoe goed/leuk/vermakend een race is. Je kunt helemaal niet weten dat er de komende races niks meer aan is.
Ik ben er blijf er gewoon bij, op tv en op Tweakers
Groetjes Bas
Dit. Verwacht eigenlijk niet veel van RBR. Compleet ander blok dus hoezo een “zekerheidje”...hardware-lover schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:10:
[...]
Mexico..., oranje boven? (en nee, daar bedoel ik geen Verstappen mee dit keer).
Mijn boefje is liev!
Ik vermaak me al zeker 20 jaar met F1. Ik redeneer niet, ik vind de sport gewoon leuk.Nhz schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:13:
[...]
Dit dus. Zuur gedoe door velen. Als je op die manier redeneert is er al jaren niks aan.
Nee hoor, de regels zijn op zich heel duidelijk. Je mag niet bewegen voor de lichten uit zijn. Er is geen uitzondering voor binnen je vak of geen voordeel. Staat niet in de regels. Wel kunnen de stewards blijkbaar een afweging maken waarom ze niet acteren op de regel maar de regel is echt heel duidelijk. A niet bewegen, B niet je auto zo in het vak parkeren dat de start sensoren hun werk niet kunnen doen.RobertMe schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:00:
[...]
De regel dat je geen valse start mag hebben en de straf die daarop staat is misschien wel zwart wit. Maar wanneer het een valse start is is misschien wel een discutabel? Op basis van dit incident gok ik dat de regel (of interpretatie daarvan) neerkomt op:
Op het moment dat de lampen uit gaan moet je stilstaan binnen je grid-slot.
Vettel trapte meteen op de rem en op het moment dat de lampen uit gingen stond hij weer stil. Daarnaast was hij maar een klein beetje naar voren gegaan en de rechter voorband stond in mijn herinnering een centimeter of 40, 50 centimeter over de gele (hulp) streep heen en stond de band ook nog voor de witte streep van het gridslot. In dat geval dus: binnen de regels.
Terug denkende aan RAI twee weken terug. Die liet IIRC de auto uitrollen, en was dus in beweging, en daarnaast ging hij daardoor dan ook verder naar voren en daarmee ook tot buiten het gridslot.
een treffende spreuk
Juist, en of je dat gedaan hebt (‘bewegen’) wordt dus bepaald door een apparaat van de FIA die een of andere vage marge hanteert.pro_6or schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:22:
[...]
Nee hoor, de regels zijn op zich heel duidelijk. Je mag niet bewegen voor de lichten uit zijn. Er is geen uitzondering voor binnen je vak of geen voordeel. Staat niet in de regels. Wel kunnen de stewards blijkbaar een afweging maken waarom ze niet acteren op de regel maar de regel is echt heel duidelijk. A niet bewegen, B niet je auto zo in het vak parkeren dat de start sensoren hun werk niet kunnen doen.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Blijft toch een beetje aanvoelen als 'computer says no'.sanderb schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:44:
De reglementen zijn namelijk heel erg duidelijk en niet voor interpretatie vatbaar.
Grosjean zei dat hij hem niet ging verven (had ie niet meegenomen), deze is zelfs met stickers erop. Heeft hij niet gemaakt!Jasphur schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:03:
Gewoon maar wat foto’s tussen door dan?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Het is blauw plastic standaard vanuit Tamiya + decals bevestigen met water. Niks speciaals aanmeenkdrie schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:34:
[...]
Grosjean zei dat hij hem niet ging verven (had ie niet meegenomen), deze is zelfs met stickers erop. Heeft hij niet gemaakt!
[ Voor 14% gewijzigd door Bastie-88 op 13-10-2019 20:41 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Je mag niet bewegen voordat het licht uit gaat. Je kon bij Vettel zelfs zien dat hij bewoog. Dat moet dus gewoon een valse start zijn. Als het publiek kan zien dat iemand iets fout doet en een sensor niet, dan maak je de sport gewoon ongeloofwaardig. Als puur de sensor bepaalt hoeft ie ook niet “Under investigation” te zijn, want dan heeft kijken naar de beelden als steward geen zin. Kolder dus.sanderb schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:44:
[...]
Nope...Dat was het gewoon helemaal niet.
Is de FIA eindeljik met iets een keer heel consistent en duidelijk, vertikken de fans het om de regels te accepteren of te lezen. (Max maakt die leesfout overigens ook)
De reglementen zijn namelijk heel erg duidelijk en niet voor interpretatie
b) hebben we ook te danken aan VET in 2017...
De Stewards kunnen nog videobeelden bekijken, en dat hebben ze ook gedaan, om te bevestigen wat de transponder meet.
In het geval van vandaag: Ja, VET bewoog, maar de sensor vond het binnen de marge.
Eigenlijk is het heel knap van VET: Hij nam de gok en liet de koppeling opkomen, om vervolgens te realiseren dat hij te vroeg was en op tijd -binnen de marge - te stoppen. Als hij was doorgereden was die sensor wel van mening geweest dat het een false start was.
Vervolgens lukt het hem ook nog om opnieuw direct daarna wel te starten.
Foutje dus dat hij te vroeg ging...maar reactievermogen indrukwekkend.
Voor de rest heb je wel gelijk![]()
Maar kan iedereen die nog steeds roept dat het een valse start was gewoon de regels en de verklaring van de FIA lezen?
Niet gezien, en ben ik ook wel benieuwd naar.Bastie-88 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:40:
Zijn er eigenlijk beelden van de schade bij Verstappen? Schijnbaar lag heel de rechterkant er zowat af.
Of zijn die al voorbij gekomen
Dat is echt te makkelijk... euh.. beredeneerdTakeAway schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:16:
[...]
Ik vermaak me al zeker 20 jaar met F1. Ik redeneer niet, ik vind de sport gewoon leuk.
Maar ieder zijn meug hoor, als je het niet leuk meer vindt, feel free om te stoppen met kijken/volgen.
Bewegen is bewegen. Een apparaat kan helpen dit te signaleren maar het feit is gewoon waargenomen. Hij bewoog voor de start en dat is automatisch een straf.Glashelder schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:26:
[...]
Juist, en of je dat gedaan hebt (‘bewegen’) wordt dus bepaald door een apparaat van de FIA die een of andere vage marge hanteert.
Genoeg ruimte om te sjoemelen dus
alles kan off-topic
Voor zover het dus nog niet duidelijk was uit mijn post: ik ben het me je eens hoorAnkona schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:42:
[...]
Bewegen is bewegen. Een apparaat kan helpen dit te signaleren maar het feit is gewoon waargenomen. Hij bewoog voor de start en dat is automatisch een straf.
Zomaar uit intresse ; sinds wanneer kijken jullie dan ongeveer F1?D-Ed schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:27:
I have news for you, als de F1 op deze weg doorgaat dan haken heel snel, heel veel mensen af.. Dit seizoen kijken ik en mijn maten nog wel maar onze omgeving die eerst nog wel eens meekeek doen dat al lang niet meer zoals voorgaande jaren..
[ Voor 5% gewijzigd door !mark op 13-10-2019 22:22 ]
Iets voor dat de Lauda, Niki van voren, zijn trucje deed op de Nurburgring. Ik was toen 8, en volgde het een beetje. Toen dat gebeurde was ik daar behoorlijk van onder de indruk, en heb voor hem zitten duimen.!mark schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:11:
Zomaar uit intresse ; sinds wanneer kijken jullie dan ongeveer F1?
[ Voor 3% gewijzigd door Ome Ernst op 13-10-2019 22:21 ]
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Een auto die stilstaat kan nog steeds bewegen. Als je geen enkele marge inbouwt krijg je dus heel veel false positives. Als je net iets op een helling staat en de rem loslaat ga je al.Ankona schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:42:
[...]
Bewegen is bewegen. Een apparaat kan helpen dit te signaleren maar het feit is gewoon waargenomen. Hij bewoog voor de start en dat is automatisch een straf.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
En de rest van dat groepje waar naar gerefereerd wordt dan? De enige afhakers die ik in mijn omgeving tegen kom zijn de mensen die kijken sinds Max gewonnen heeft. De mensen waar ik al circa 25 jaar mee kijk volgen de sport nog steeds op de voet en die hoor je ook lang niet zoveel klagen over van alles en nog wat. Natuurlijk maakt de FIA fouten, natuurlijk zijn de wagens ongelijk en natuurlijk is het (daardoor) vaak voorspelbaar. Dat is het al ongeveer zo lang als ik kijk en dat gaat echt niet veranderen. Er zit misschien af en toe een jaar tussen dat er vier teams meedoen voor overwinningen, maar meestal niet.Ome Ernst schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:21:
[...]
Iets voor dat de Lauda, Niki van voren, zijn trucje deed op de Nurburgring. Ik was toen 8, en volgde het een beetje. Toen dat gebeurde was ik daar behoorlijk van onder de indruk, en heb voor hem zitten duimen.
Daarna ben ik het echt gaan volgen en was "gutted" dat hij na die regenrace in Japan geen WDC werd, maar
dat hij toen uberhaupt van start kon gaan, laat staan zo snel.
Absoluut een van mijn helden in de F1.
Groetjes Bas
Sinds halverwege jaren 80 ongeveer.!mark schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:11:
[...]
In de hoogtij jaren van Michael Schumacher was het op dat gebied nog eentoniger en voorspelbaarder dan nu en lag het middenveld qua niveau nog verder achter de topteams(lees Ferrari)![]()
Ben het er verder wel mee eens dat er qua spanning inderdaad wel het een en ander mag veranderen aan de reglementen/auto's; maar dat zal hoogstens pas seizoen 2021 worden.
Edit: De Schumacher tijd is dan ook een beetje het moment dat ik ben 'ingestapt'
Een golf van 6 jaar is anders vrij uniek, ook in de wereld van F1. En niet al te ver zat daar 4 jaar aan dominantie van Red Bull. En daarvoor was het 5 jaar Ferrari. Het is juist vrij vaak dat teams meerdere keren achter elkaar kampioen worden. En op zich vind ik een team wat dominant is nog niet zo heel erg. Goed presteren is gewoon knap maar bij Mercedes gaat het gewoon allemaal te goed. Te vaak komt het hun kant op en dat vind ik gewoon jammer. Zie ook nu weer hoe een Ferrari 1-2 ineens weer een Mercedes 1-2 wordt. Ongelofelijk wat daar toch telkens fout gaat. Maar gelukkig profiteert Bottas er nu van en mag ie de race winnen, want dat was vandaag volkomen terecht.PalingDrone schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:03:
[...]
Het golft gewoon en over een tijdje kan het zomaar zijn dat Renault terugkomt en keihard races gaat winnen, who knows...
12 van de eerste 13 races winnen waarbij de enige race die je niet gewonnen hebt komt door een uitvalbeurt. Hoe is dat minder ''automatisch naar hun" gaan dan seizoen 2019?Martinspire schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:30:
[...]
Zelfs in de tijden dat Ferrari kampioen werd, ging niet elke race automatisch naar hun. Renault, McLaren, Williams zaten er daar nog vaak genoeg tussen dat je in ieder geval niet voor een weekend begon, kon zeggen wie er kans maakten op de overwinning.
Waar heb je die kristallen bol vandaan? Of is het enkel stemmingmakerij van jouw kant?Bensimpel schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:46:
Een auto die stilstaat, staat dus stil. Op het moment dat ie door invloeden (ook van buitenaf), beweegt, staat ie niet meer stil. Ik neem aan dat de rijders bij een wat hellend vlak met hun voet op de rem staan, zoals in Brazilië bijv.. Mogelijk staan ze altijd wel op de rem tot lichten uit? De beweging van Vettel was redelijk fors te noemen, als het witte vlak bepaald (niet de gele streep) of het wel of niet vals is, dan is er een flinke marge.sanderb schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:25:
[...]
Een auto die stilstaat kan nog steeds bewegen. Als je geen enkele marge inbouwt krijg je dus heel veel false positives. Als je net iets op een helling staat en de rem loslaat ga je al.
Wind kan al beweging veroorzaken..
Er is in de regels opgenomen dat het niet(!) om een visuele waarneming gaat, maar om een electronische waarneming met een FIA sensor.
En daar zit dus een marge in.
Het feit waar je het over hebt is dus niet waargenomen.
Het gaat nml niet om bewegen an zich..maar om beweging gemeten door de sensor. En dat staat ook in de regels.
Eens dat die marge niet duidelijk beschreven staat.
Dat doet echter niets af aan het feit dat die wel in de software staat en dat onderdeel van de sensor is.
Het apparaat helpt niet. De mens helpt. En dus wordt er visueel gechecked waarom we wel daadwerkelijk een beweging zagen, maar de sensor dit niet aangaf.
En de conclusie was dus dat die beweging zo klein was dat die binnen de marge viel.
Testing, one, two ...
Daar kun je dus over discusseren, in hoeverre is het een bewust genomen risico, en/of in hoeverre had Leclerc moeten inhouden. Ik snap dat het gezien wordt als race incident, ik snap ook dat hij er een straf voor moet krijgen. Maar door hem te straffen, zeg je volgens mij dat je in de 1e ronde amper kunt knokken. Dit soort incidenten gebeuren er vaak (zeker verderop in het veld). Als je de sport interessanter wilt maken, moet je niet ieder tikje gaan bestraffen. Aan de andere kant, de 1e ronde is zoals iemand anders zegt, geen vrijbrief om alles te kunnen doen. Ik heb niet alle details gezien, ik kan niet inschatten of even stoppen met insturen de juiste oplossing is als je eigenlijk iets te hard de bocht in gaat. Maar, als je er voor wilt straffen, doe het dan )(^*(& direct en niet na afloop van de race ! Dat vind ik, na een nachtje geslapen te hebben, het meest storende. Na afloop van de race verliest ie misschien een plekje maar meer niet. Tijdens de race is een straf echt een straf omdat je dan terugvalt in het veld met alle onhandigheden van andere auto's op de baanMugwump schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:47:
Het is in mijn ogen gewoon het soort onervarenheid wat je bij Verstappen in het begin van z'n periode bij Red Bull ook veel zag. Je neemt hier heel bewust een risico waar je in dit geval zelf dan nog beter vanaf komt dan degene die je toucheert. Ja het is de eerste ronde, maar nog steeds een bewust genomen risico in mijn ogen.
Eens, maar ook hierbij: doe het )(^& direct en niet afloop van de raceWat mij betreft krijg je voor zoiets gewoon een zwarte vlag te zien. Het gaat uiteindelijk allemaal goed, maar je neemt een enorm veiligheidsrisico en met een beetje pech raken de afvallende stukken andere coureurs of krijg je lekke banden met alle risico's van dien. Verstappen werd destijds terecht aangesproken op onverantwoord, onstuimig gedrag, maar dit gaat nog wel iets verder.
Exact expert nodig?
Waarschijnlijk heeft gewoon Mercedes of Redbull een melding gemaakt en moeten ze het dan toch onderzoekenErapaz schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:47:
[...]
Je mag niet bewegen voordat het licht uit gaat. Je kon bij Vettel zelfs zien dat hij bewoog. Dat moet dus gewoon een valse start zijn. Als het publiek kan zien dat iemand iets fout doet en een sensor niet, dan maak je de sport gewoon ongeloofwaardig. Als puur de sensor bepaalt hoeft ie ook niet “Under investigation” te zijn, want dan heeft kijken naar de beelden als steward geen zin. Kolder dus.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Waarom dan? Als de regels zijn dat de sensor bepaalt dan hoef je toch niks te onderzoeken? Dan zeg je toch gewoon tegen Mercedes of Redbull (of wie dan ook): "Kijk, sensorlampje was gewoon groen, dus niks aan de hand"? Hell, dan is dat toch gewoon data die voor iedereen beschikbaar is?backupdevice schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 07:20:
Waarschijnlijk heeft gewoon Mercedes of Redbull een melding gemaakt en moeten ze het dan toch onderzoeken
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Je bent vast niet de enige die hoopt dat Lewis het kampioenschap wint zonder in de komende races nog wat bijzonders te presteren. Dan voelt het voor hemzelf ook allemaal wat minder.Franco10 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 07:44:
Zes kampioenschappen op een rij, de een nog gemakkelijker dan de andere. Deze buitenproportionele overmacht met daarbij opgeteld het oneindige gezeur over de radio, omdat hij een keer niet mag winnen en de ondankbare congrats guys naar het team toe zijn toch wel zaken waarom ik Lewis niet in het rijtje allergrootsten kan plaatsen.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dit dus. Hij is goed, maar ik zou hem wel eens 5 World Titles willen winnen in een auto die hij constant op de limiet moet rijden.Franco10 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 07:44:
Zes kampioenschappen op een rij, de een nog gemakkelijker dan de andere. Deze buitenproportionele overmacht met daarbij opgeteld het oneindige gezeur over de radio, omdat hij een keer niet mag winnen en de ondankbare congrats guys naar het team toe zijn toch wel zaken waarom ik Lewis niet in het rijtje allergrootsten kan plaatsen.
Just doesn't feel right
Vond het vanaf begin jaren '80 al interessant (kocht van m'n zakgeld F1 magazines), en vanaf het moment dat het wat uitgebreider op TV was (begin jaren '90) op die manier.!mark schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:11:
[...]
In de hoogtij jaren van Michael Schumacher was het op dat gebied nog eentoniger en voorspelbaarder dan nu en lag het middenveld qua niveau nog verder achter de topteams(lees Ferrari)![]()
Ben het er verder wel mee eens dat er qua spanning inderdaad wel het een en ander mag veranderen aan de reglementen/auto's; maar dat zal hoogstens pas seizoen 2021 worden.
Edit: De Schumacher tijd is dan ook een beetje het moment dat ik ben 'ingestapt'
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik moet altijd een grijns onderdrukken als ik lees dat er mensen zijn die denken dat Hamilton zijn Mercedes niet op de limiet rijdtbackupdevice schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:31:
[...]
Dit dus. Hij is goed, maar ik zou hem wel eens 5 World Titles willen winnen in een auto die hij constant op de limiet moet rijden.
"Beautiful Clean Coal"
Vast de 'latere' McLaren jaren vergeten? Of keken we toen nog niet?backupdevice schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:31:
[...]
Dit dus. Hij is goed, maar ik zou hem wel eens 5 World Titles willen winnen in een auto die hij constant op de limiet moet rijden.
Dat mag.leekers schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:34:
[...]
Ik moet altijd een grijns onderdrukken als ik lees dat er mensen zijn die denken dat Hamilton zijn Mercedes niet op de limiet rijdt
Jawel hoor, kijk al een jaar of 35. Die Titel bij McLaren, die was 100% verdiend. Maar van de 4 bij Mercedes vind ik alleen vorig jaar chapeauRaven__NL schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:34:
[...]
Vast de 'latere' McLaren jaren vergeten? Of keken we toen nog niet?
[ Voor 38% gewijzigd door backupdevice op 14-10-2019 08:44 ]
Trying to hold onto the weekend as Monday arrives like...#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/Osztrc1dpb
— Formula 1 (@F1) 14 oktober 2019
De F1 is in het verleden bij lange na niet zo saai geweest als de afgelopen 6 seizoenen (dit seizoen incluis). Ik volg de F1 vanaf midden jaren '90. Vanaf toen was Ferrari dominant in 2001, 2002 en 2004 en RedBull in 2011 en 2013. Alle overige jaren zat de nr 2 in het kampioenschap van een ander team dan het winnende team op meer dan 80% van de punten van de kampioen. De afgelopen zes seizoenen was dat alleen in 2017 het geval, al lag dat vooral aan het feit dat HAM nogal wat pech had na de USA-F1 (lekke band in Mexico en crash in Q1 in Brazilie).PalingDrone schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:03:
[...]
Sinds halverwege jaren 80 ongeveer.
In de tijd van Schumacher had je nog van die rijdende chicanes, ookwel pay drivers genaamd, figuren zonder/met weinig talent maar met een zak geld die daardoor een marginaal F1 team nog jaren langer liet doormodderen op de baan. Dat maakte het behalve gevaarlijk ook wel smeuïg op de baan.
Bernie had er ook nogal een handje van om eigenhandig regels te veranderen om zo de sport volgens hem aantrekkelijker te maken, denk aan die achtelijke gegroefde banden en zo zijn er een flinke serie hele en halve veranderingen geweest om het publiek, met wisselend succes, geïnteresseerd te houden in F1.
Het algehele niveau van de rijders is de laatste jaren flink omhoog gegaan waardoor ze steeds meer aan elkaar gewaagd zijn, rookies zijn nu iets waar de grote jongens echt rekening mee moeten houden.
Het zit allemaal gewoon wat dichter bij mekaar, ok en dan heb je Williams nog momenteel
Wees blij dat je nu 2 teams hebt die om de eer strijden, nouja 2,5 met RedBull er bij.
Zou leuk zijn als Honda, net als Mercedes, Ferrari en Renault ook een fabrieksteam wordt en de sticker van Aston Martin er af kan, de motoren zijn inmiddels wel weer competetief genoeg.
De regels veranderen altijd maar het is jammer dat de teams met een unlimited budget zoals Ferrari en Mercedes zich daarop het snelst kunnen aanpassen, met een budget cap (dat gaat nooit werken) zou het veel eerlijker zijn en zou een team als Williams gewoon weer meedoen met de grote jongens, experimenteren met belachelijke plannen is ook steeds lastiger geworden omdat alles zo'n beetje gelijk afgevangen wordt en tegenwoordig valt ook alles te simuleren ipv unlimited testen, dan wordt het heel lastig om nog iets unieks te verzinnen waardoor je (tijdelijk) onverslaanbaar bent.
Al heb ik het vermoeden dat Ferrari wel wat gevonden heeft gezien de laatste races.
Het golft gewoon en over een tijdje kan het zomaar zijn dat Renault terugkomt en keihard races gaat winnen, who knows...
FOM doet wel vaker dingen die volgens de FIA niet kunnen.Exocet schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:39:
Vind dit niet heel tactvol van F1 twitter:
[Twitter]
Tact of de sport is al jaren niet meer van belang in de F1 dat is na dit weekend nog maar weer eens nadrukkelijk gebleken .Exocet schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:39:
Vind dit niet heel tactvol van F1 twitter:
[Twitter]
"Beautiful Clean Coal"
Ik denk dat van de laatste 4 titels, gemiddelde coureurs zoals Bottas en Rosberg er ook minimaal 3 hadden gepakt.backupdevice schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:37:
[...]
Dat mag.
[...]
Jawel hoor, kijk al een jaar of 35. Die Titel bij McLaren, die was 100% verdiend. Maar van de 4 bij Mercedes vind ik alleen vorig jaar chapeau
Was 2012 niet het jaar met 7 verschillende winnaars in de eerste 7 races? Met die onbetrouwbare banden ? Persoonlijk vond ik dat wel leuk. Was een beetje zoals de F2 nu is. In de zomer hebben ze toen de banden aangepast en daarna won Vettel alles met de Redbull.CF230 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:40:
[...]
De F1 is in het verleden bij lange na niet zo saai geweest als de afgelopen 6 seizoenen (dit seizoen incluis). Ik volg de F1 vanaf midden jaren '90. Vanaf toen was Ferrari dominant in 2001, 2002 en 2004 en RedBull in 2011 en 2013. Alle overige jaren zat de nr 2 in het kampioenschap van een ander team dan het winnende team op meer dan 80% van de punten van de kampioen. De afgelopen zes seizoenen was dat alleen in 2017 het geval, al lag dat vooral aan het feit dat HAM nogal wat pech had na de USA-F1 (lekke band in Mexico en crash in Q1 in Brazilie).
Spannende jaren waren voornamelijk 1999, 2003 en vooral 2006-2010 en 2012. De F1 zou er goed aan doen te kijken naar de periode 2006-2010, waarom die periode er zo enorm bovenuit stak qua spanning.
Een reeks van 6 dominante seizoenen (en hoogstwaarschijnlijk volgt komend jaar het 7e seizoen) is in ieder geval nog nooit vertoond, en werd in het verleden altijd in de kiem gesmoord door regelwijzigingen. Het stomme is dat de regelwijzigingen in 2017 (andere aero) en 2019 (dunnere loopvlak banden en andere aero) juist enorm in het voordeel waren voor MB (andere aero met meer drag, dus sterkste motor in het voordeel, en de bandenproblemen van MB uit 2018 werden met de nieuwe banden in één keer opgelost). Ik geloof niet in complotten, maar de dominantie van MB werd met de wijzigingen wel in het zadel gehouden. Echt een misser van jewelste wat mij betreft.
Sterker nog, ze moeten expliciet toestemming krijgen van het team om te pushen. En het team laat dat pas toe als een heel leger data analisten daar een go voor heeft gegeven met terabytes aan data onder de knoppen...MikeyMan schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:24:
Punt is natuurlijk ook dat er haast niets meer uitvalt. Dat maakt het er ook niet echt spannender op.
En inderdaad; tijdens de race rijdt er niemand meer op de limiet. Zie het verschil tussen kwalificatie en race pace.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Dat is m.i. ook een groot probleem... men is voornamelijk bezig met banden sparen, brandstof sparen, opladen... Daarnaast nog proberen zo strategisch mogelijk te pitten om iemand in de te kunnen halen wat op de baan niet lukt.MikeyMan schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:24:
Punt is natuurlijk ook dat er haast niets meer uitvalt. Dat maakt het er ook niet echt spannender op.
En inderdaad; tijdens de race rijdt er niemand meer op de limiet. Zie het verschil tussen kwalificatie en race pace.
Tja, het grootste gedeelte van de F1 kijkers is nou eenmaal niet zo geïnteresseerd in het analytische gedeelte van F1 (alhoewel daar wat mezelf betreft zo'n beetje de enige redeeming factor ligt die F1 nog over heeft). Liberty richt zich op het Facebook publiek en eerlijk gezegd zal daar ongetwijfeld ook de meeste winst te behalen zijn. Mooi voorbeeld is nog steeds de "Driver in danger" graphicDivak schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:32:
En dan op het eind die plaatjes van de bandenslijtage![]()
![]()
Echt 100% gefinancierd door de sponsors zonder enige data.. wat een fucking grap. Rode banden, groene banden, 10%, 90% slijtage, whatever. Het sloeg echt helemaal nergens op. Hamilton had nog groene banden, maar 1 ronde later klaagde hij over veel slijtage en dook de pits in. Geweldig. Daarna komt hij met verse banden uit de pits maar omdat hij achter Vettel rijdt wordt er maar van gemaakt dat zijn banden 'in het rood' staan..
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Anoniem: 93986
Eens. Wat mij vooral opviel aan het camerawerk dit keer is dat ze zo inzoomen op de auto. Dan zit je dus naar een auto te kijken die door een reeks bochten gaat met om de 2 seconden een andere camerastandpunt. Uitzoomen ho maar. Je ziet dus totaal niet hoe een auto beweegt op de baan. Er waren bijzonder weinig beelden waarbij je een auto in een uitgezoomd shot door een reeks bochten ziet gaan.
De enige reden wat ik hier kan bedenken, is dat Red Bull geprotesteerd heeft bij de FIA.Divak schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:32:
...geklaag over veel punten..
De FIA zelf.. tja. Wat moet je daar nou van zeggen. Eerst geen futher action nodig bij Leclerc, daarna toch weer wel. Met als reden 'nieuw bewijs'Welk bewijs? De ophef op social media neem ik dan aan, of waren ze toch een paar camerastandpunten vergeten?
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Waar zijn de tijden dat je kon zien dat iemand 2 uur lang had lopen trappen in een met olie besmeurd pak en auto stinkend naar benzine en rubber. Tegenwoordig stappen ze uit en ze kunnen zo op maandag naar kantoor als ze even een pak aan trekken. Alles is zo schoon en steriel het lijkt wel een operatiekamer z´on pitbox...............metallicattim schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:38:
[...]
Dat is m.i. ook een groot probleem... men is voornamelijk bezig met banden sparen, brandstof sparen, opladen... Daarnaast nog proberen zo strategisch mogelijk te pitten om iemand in de te kunnen halen wat op de baan niet lukt.
Motorstanden zouden ook gewoon verboden moeten worden, in die zin dat je er maar 1 mag kiezen voor een heel raceweekend! Klaar met al die "partymodes"...
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Dat is vooral een populair verweer op o.a. Sky-fora met veel Britse Lewis-fans en iedereen lijkt het klakkeloos over te nemen. Maar zo slecht was die McLaren toen helemaal niet. In 2007 eindigden Hamilton en Alonso in die matige McLaren 2de en 3de in het kampioenschap met evenveel punten en beiden slechts 1 punt minder dan winnaar Riakkonen.Raven__NL schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:34:
[...]
Vast de 'latere' McLaren jaren vergeten? Of keken we toen nog niet?
Eens dat dit zwaarder had mogen worden aangepakt, maar ik heb de eerste 4 rondes eens onboard met Leclerc meegekeken met de boordradio. Die schade zie je niet. Het team zegt niets over de schade, alleen "we're looking into it" en dan zeggen ze "BOX NOW BOX NOW", waarop Lec zegt "Why? Anyway it is too late" en dan komt er geen antwoord, behalve "we need to box", waarop Lec zegt "de auto voelt goed, kunnen we niet buiten blijven", antwoord "We need to box" en dan ongeveer op de pit entry "STAY OUT STAY OUT" (ik vermoed nadat z'n wing end plate eraf is gevlogen, maar dat kan ik onboard niet direct zien) en de ronde erna toch weer "Box box" (ik vermoed omdat nu de downforce wel erg weg is. Je ziet hem overigens de spiegel die enorm wiebeld wel met z'n hand vasthouden op de lange rechte stukken.RoD schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:33:
En die 10 seconden voor de gevaarlijke situatie met de auto van LEC was ook veel te mager. Het schijnt dat hij verzoeken om de pitten heeft genegeerd? Dan mag hij wmb gediskwalificeerd worden. Dit is willens en wetens andere mensen in gevaar brengen. Ik zag de schade op de auto van HAM.. hij zou die onderdelen maar tegen zich aan hebben gekregen.
Zeer teleurstellend hoe daar wordt opgetreden, maar desondanks wel een vermakelijke race.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq