[F1 2019] Race 17 GP van Japan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 84.254 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:47

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Divak schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:32:
Dit weekend weer genoeg te klagen.
Had het niet beter kunnen zeggen (y)

Hebben we überhaupt de onboard van Leclerc gezien van z'n beuk in Verstappen? Ik vond het namelijk opmerkelijk dat we alle onboards behalve die van hem te zien kregen, of ik heb 'm op een later moment gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
aveenhuysen schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:43:
[...]

Waar zijn de tijden dat je kon zien dat iemand 2 uur lang had lopen trappen in een met olie besmeurd pak en auto stinkend naar benzine en rubber. Tegenwoordig stappen ze uit en ze kunnen zo op maandag naar kantoor als ze even een pak aan trekken. Alles is zo schoon en steriel het lijkt wel een operatiekamer z´on pitbox............... :'( :'( :'( :'(
Hamilton heeft altijd zo´n zwarte plek op z´n billen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:38
KlaasjeNL schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:57:
[...]

Dat is vooral een populair verweer op o.a. Sky-fora met veel Britse Lewis-fans en iedereen lijkt het klakkeloos over te nemen. Maar zo slecht was die McLaren toen helemaal niet. In 2007 eindigden Hamilton en Alonso in die matige McLaren 2de en 3de in het kampioenschap met evenveel punten en beiden slechts 1 punt minder dan winnaar Riakkonen.

In 2008 won hij dan zijn wereldtitel bij McLaren met 1 punt meer dan de goede, maar niet zo heel bijzondere Massa (toen overigens wel sneller dan voor zijn ongeluk). De teamgenoot van Hamilton werd slechts 7de. Dan zou je kunnen stellen dat de McLaren inderdaad een hok van een wagen was, maar iedereen lijkt gemakshalve te vergeten dat zijn teamgenoot de middelmatige Kovalainen was.

Een jaar later was Brawn opeens oppermachtig en werd Hamilton slechts 5de met 49 punten. Nog steeds op gepaste afstand van zijn teamgenoot met 22 punten, maar dat was nog steeds Kovalainen, die bovendien 5 keer uitviel.

Weer een jaar later kwam de overmacht van RBR en werd Hamilton 4de voor zijn teamgenoot Button.

Weer een jaar later werd Hamilton 5de, een heel stuk achter Button die 2de werd.

Weer een jaar later werd Hamilton 4de, nipt voor Button.

Daarna volgde de overstap naar Mercedes, waar Schumacher al flink wat voorbereidend werd had gedaan en Hamilton naast de goede, maar ook niet bijzondere Rosberg werd geplaatst.

De Mercedes werd later dominant, Hamilton pakte zijn titels, kreeg op een gegeven moment zoveel tegenstand van zijn teamgenoot dat hij het kampioenschap aan Rosberg moest laten en verlangde weer naar een middelmatige Fin als teamgenoot.

En zo geschiedde het en kon Hamilton zijn eigen overwinningen speciaal doen lijken door te wijzen naar het verschil met Bottas die níet voor de Ferrari's weet te finishen. Terwijl iedereen weet dat dat meer aan Bottas ligt dan aan een matige Mercedes die gewoon met afstand de snelste auto van het veld is.

Beetje kort door de bocht, maar het punt is dat Hamilton zeker een goeder coureur is, maar niet zo speciaal als men soms wil doen geloven.
Zie vooral het woord 'latere' mclaren jaren in mijn opmerking ;)

Dan erbij het gaat er niet om op wat voor een plaats hij in het kampioenschap is geworden. Ik refereerde naar het geen wat die heeft laten zien tijdens die jaren in een auto wat uiteindelijk geen kampioenschap materiaal was.

Tevens heeft mijn mening/opmerking niks te maken met Sky verweer. En als we alleen naar de stats gaan kijken dan doet Verstappen het geen haar beter doet Hamilton in zijn eerste jaren en we weten allemaal hoe dat zit(Ham; 2, 1, 5, 4, 5 vs VER; 12, 5, 6, 4, 4). Dus stats zijn leuk maar verteld niet het hele verhaal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:16
Pendaco schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:05:
[...]

Had het niet beter kunnen zeggen (y)

Hebben we überhaupt de onboard van Leclerc gezien van z'n beuk in Verstappen? Ik vond het namelijk opmerkelijk dat we alle onboards behalve die van hem te zien kregen, of ik heb 'm op een later moment gemist?
Niet op TV geweest, wel op F1TV terug te kijken (zou ook wel gek zijn als net op dat moment de camera niet werkte).

Overigens is het net zo opvallend dat we 0 beelden hebben gezien van Verstappen zijn auto. Die zat zelfs aan de rechterkant en konden ze dus perfect op de gevoelige plaat vastleggen in de chicane. Van op die plek hebben ze namelijk meer slomos laten zien zoals HAM zijn remmen in de fik in FP1 of HAM zijn missende spiegel in de race).

Volgens Verstappen ontbraken in ieder geval de barge boards en een flink stuk uit de vloer. Zoiets lijkt mij dat toch ook mag meespelen in een oordeel over een aanrijding en/of coureur. Je zou de FOM/regie nu immers ook bijna kunnen verdenken van framing. Dat Verstaopen gewoon langzaam reed en de Red Bull helemaal niet zo snel was en uiteindelijk maar is uitgevallen. Dat terwijl als er inderdaad zoveel schade was de auto daardoor een stuk slechter bestuurbaar zal zijn geweest. Maar misschien dat die beelden van de kapotte auto niet pasten in het 'beeld' dat FOM/FIA wil geven bij het incident.

Hetzelfde als dat er (vrijwel?) niet is gesproken over de debry van Leclerc zijn auto die in een brake duct van Norris zijn auto was gekomen en daardoor ook Norris zijn race gecompromitteerd was en volgens Ted Kravitz zelfs vlammen van de rem af kwamen bij de pitstop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 15:22
RobertMe schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:19:
[...]

Niet op TV geweest, wel op F1TV terug te kijken (zou ook wel gek zijn als net op dat moment de camera niet werkte).
Zat gewoon in de nabeschouwing bij Ziggo, en is hier ook op z'n minst één keer voorbijgekomen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
autje schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:22:
[...]

Zat gewoon in de nabeschouwing bij Ziggo, en is hier ook op z'n minst één keer voorbijgekomen.
Laat ik het dan anders verwoorden: de regie van de FOM heeft het niet uitgezonden op de world feed. De beelden zijn er wel en zijn hier inderdaad ook al langs gekomen. Dat TV zenders die beelden ook in nabeschouwing zouden gebruiken ligt dan ook niet buiten verwachting.

Maar we hebben van de start meerdere onboard herhalingen gezien op TV, waaronder Verstappen die dan de ronte in gaat en Hamtilton die ervoor moet uitwijken, maar de beelden van Leclerc hebben ze daarbij niet laten zien (zodat we zelf een oordeel konden vellen over of Leclerc op Verstappen instuurde of wat dan ook). Hetzelfde als dat er in Oostenrijk nooit onboard beelden zijn uitgezonden van Leclerc zijn auto. Terwijl daaruit IIRC bleek dat Leclerc zich van de baan af laat rijden / zelf zo laat instuurt en later zelf op Verstappen instuurt met alle ruimte. I.t.t. Leclerc zijn opmerking van "hij reed tegen mij aan" (die de FOM uiteraard wel weer liet horen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:26:
[...]

Laat ik het dan anders verwoorden: de regie van de FOM heeft het niet uitgezonden op de world feed. De beelden zijn er wel en zijn hier inderdaad ook al langs gekomen. Dat TV zenders die beelden ook in nabeschouwing zouden gebruiken ligt dan ook niet buiten verwachting.

Maar we hebben van de start meerdere onboard herhalingen gezien op TV, waaronder Verstappen die dan de ronte in gaat en Hamtilton die ervoor moet uitwijken, maar de beelden van Leclerc hebben ze daarbij niet laten zien (zodat we zelf een oordeel konden vellen over of Leclerc op Verstappen instuurde of wat dan ook). Hetzelfde als dat er in Oostenrijk nooit onboard beelden zijn uitgezonden van Leclerc zijn auto. Terwijl daaruit IIRC bleek dat Leclerc zich van de baan af laat rijden / zelf zo laat instuurt en later zelf op Verstappen instuurt met alle ruimte. I.t.t. Leclerc zijn opmerking van "hij reed tegen mij aan" (die de FOM uiteraard wel weer liet horen).
HET IS ALLEMAAL EEN COMPLOT VAN SOROS!111!21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

Ik denk dat je er teveel in probeert te zien. Zolang de regie nog vaak genoeg inlaps/outlaps laat zien in een full blown quali battle tussen Mercedes en Ferrari, durf ik er best van uit te gaan dat de regie de ballen verstand heeft van racing en maar wat aan prutst.

Daarnaast maakt het toch verder geen bal uit wat voor "beeld" de regie probeert neer te zetten? De mensen die ertoe doen voor Verstappen weten echt wel beter. Het is geen democratie waar het volk uitmaakt wie er aan de macht komt. Voor DotD is het ongetwijfeld van invloed, maar naar mijn idee zou die gimmicky populariteits contest niemand wat moeten boeien.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

hier weer een keer het nut van de Halo
https://imgur.com/W0xH3Rj
KUB word op zn halo geraakt door stukjes vloer van Max

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:44

backupdevice

Boeh!

JvS schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:03:
[...]

Eens dat dit zwaarder had mogen worden aangepakt, maar ik heb de eerste 4 rondes eens onboard met Leclerc meegekeken met de boordradio. Die schade zie je niet. Het team zegt niets over de schade, alleen "we're looking into it" en dan zeggen ze "BOX NOW BOX NOW", waarop Lec zegt "Why? Anyway it is too late" en dan komt er geen antwoord, behalve "we need to box", waarop Lec zegt "de auto voelt goed, kunnen we niet buiten blijven", antwoord "We need to box" en dan ongeveer op de pit entry "STAY OUT STAY OUT" (ik vermoed nadat z'n wing end plate eraf is gevlogen, maar dat kan ik onboard niet direct zien) en de ronde erna toch weer "Box box" (ik vermoed omdat nu de downforce wel erg weg is. Je ziet hem overigens de spiegel die enorm wiebeld wel met z'n hand vasthouden op de lange rechte stukken.

Team heeft hem ook gewoon geen info gegeven. Op zich moet-ie gewoon luisteren, maar het helpt bij professionals als je aangeeft waarom iets moet (anders veronderstellen ze dat je gewoon de verkeerde keus maakt als er geen 100% vertrouwen is). Enige dat ze hadden hoeven zeggen is "risk of losing parts at high speed" ofzo...
Je ook kunnen zeggen dat proffesionals gewoon vertrouwen moeten hebben op het team. Krijg je de call na een botsing dan doe je dat gewoon.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
!mark schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:11:
[...]

Zomaar uit intresse ; sinds wanneer kijken jullie dan ongeveer F1?

In de hoogtij jaren van Michael Schumacher was het op dat gebied nog eentoniger en voorspelbaarder dan nu en lag het middenveld qua niveau nog verder achter de topteams(lees Ferrari) :P

Ben het er verder wel mee eens dat er qua spanning inderdaad wel het een en ander mag veranderen aan de reglementen/auto's; maar dat zal hoogstens pas seizoen 2021 worden.

Edit: De Schumacher tijd is dan ook een beetje het moment dat ik ben 'ingestapt'
In de jaren '80 keek ik eens mee over de schouder van mijn vader, in de jaren '90 volgde ik het zelf ook redelijk .. Rond het millennium afgehaakt en zo rond '10 weer proberen mee te kijken met mijn vrienden (die het altijd wel zijn blijven volgen). Pas toen de geruchten gingen dat Max de F1 in kwam ben ik me gaan inlezen en ben races gaan terugkijken van andere klassen en sindsdien ben ik 'fan' en volg ik het hele circus intensiever dan dat ik ooit had gedaan. We hebben hem dus echt zien komen (ook voor de overwinningen etc.) en we zaten met tranen voor de buis bij zijn eerste overwinning in Barca _/-\o_

Het zijn ook de opmerkingen die Max tussendoor maakt die een kleine inkijk geven in de corrupte bende van F1 die mijn 'negatieve mening' wat aanwakkeren.. Ik zie een echte sportman die wars is van achterkamertjes politiek en politiek correct geklets.. Wij hopen nog veel meer van hem te zien maar op dit moment heeft hij het glazen plafond bereikt zo lijkt het..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39
backupdevice schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:55:
[...]

Je ook kunnen zeggen dat proffesionals gewoon vertrouwen moeten hebben op het team. Krijg je de call na een botsing dan doe je dat gewoon.
Waarom toch nog steeds de discussie. LEC zegt letterlijk dat hij nergens last van had. Hij geeft dus blijkbaar geen drol om het feit dat andere wel last kunnen hebben van hem door zijn defecten. Is voor LEC allemaal niet relevant, hij rijd door want hij heeft geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 09:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

backupdevice schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:55:
[...]

Ik ben van mening dat alle zinnen die beginnen met "mensen zouden gewoon [vul hier iets in dat mensen niet vanzelf doen]" niet 'gewoon' gebeuren. Mensen zouden gewoon korter moeten douchen, groene stroom moeten aanschaffen, geen herrie moeten maken na 21u, elkaar moeten respecteren :P.

Dat gezegd hebbende vind ik dat het het vak van de race engineer is om de racer goed te begeleiden en dat is hier niet gebeurd.
BasvanS schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:59:
[...]

Waarom toch nog steeds de discussie. LEC zegt letterlijk dat hij nergens last van had. Hij geeft dus blijkbaar geen drol om het feit dat andere wel last kunnen hebben van hem door zijn defecten. Is voor LEC allemaal niet relevant, hij rijd door want hij heeft geen probleem.
Hem was niet verteld dat de voorvleugel half uit elkaar hing.

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 14-10-2019 11:02 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:10

Player1S

Probably out in the dark

JvS schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:01:
[...]

Hem was niet verteld dat de voorvleugel half uit elkaar hing.
Mja, het team vraagt je na een collision in lap 1 niet om binnen te komen om je een kopje thee aan te bieden.
Dat je als rijder zelf niet direct ziet en/of voelt wat er aan de hand is lijkt me zeer irrelevant en op dat moment behoor je te vertrouwen op het team.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:24
basvn schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:45:
Als je dit soort incidenten ziet snap je toch niet dat ze voor de halo gegaan zijn ipv de aeroscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

chevsticks schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:09:
[...]

Als je dit soort incidenten ziet snap je toch niet dat ze voor de halo gegaan zijn ipv de aeroscreen.
Halo is ook een tijdelijke oplossing.
aeroscreen/shield gaat er waarschijnlijk wel komen. zeker nu ze daar bij Indy mee gaan rijden.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

De halo is er gekomen voor het beschermen tegen grote objecten, zoals loskomende banden (wat al niet meer mag / kan door de draad die daar aan vast zit) of auto's die over elkaar schuiven. En ook dit jaar worden er weer veel strengere eisen gesteld aan de helm. Vizier is kleiner, extra versteveringen aan de randen om het vizier etc.

Het enige echte risico wat de halo niet afdekt is dat onderdelen, mogelijk juist door de halo, de cockpit worden in geslingerd. En zo'n stuk carbon kan dan lijkt mij nog best wel scherp zijn en potentieel door een racepak heen snijden? Alhoewel de coureur zo ver naar beneden ligt dat ik vermoed dat zoiets dan nog tegen de helm terecht komt en die de impact op vangt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:55

Martinspire

Awesomeness

basvn schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:45:
Ik vind het niet zo heel spannend/schokkend eigenlijk. Die helmen zijn wel wat gewend. Sterker, zo streng zijn de regels nog nooit geweest.

Stukjes carbon is echt het probleem niet. Het gaat pas een probleem worden zodra er ook wat gewicht aan zit. Die veer bij Massa was vooral door de massa een probleem, niet vanwege de grootte. Een normale motorhelm kan ook gewoon carbon laten ketsen op hoge snelheid. En het is niet alsof op de openbare weg nooit steentjes omhoog schieten. Menig helm zit onder de krassen vanwege steentjes.

Dus laten we niet bij elk stukje puin doen alsof de HALO een rijder gered heeft, want dat is gewoon niet zo. Het is alleen bedoelt voor zaken die zwaar zijn, zoals een veer, of niet mee bewegen, zoals een auto.

En ook als er wat schade te zien is op een HALO wil dat niet zeggen dat een rijder anders geraakt zou worden, het zegt alleen wat over dat er iets op de HALO is geweest. De rest van de baan van het object is dan niet te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 14-10-2019 11:15 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 22:42

Chiron

Moderator Discord
[...]

Volgens Binotto was er geen ruimte voor twee auto's op dat punt, dat klopt, er was ruimte voor wel 3 auto's }:|

[YouTube: Charles Leclerc Onboard Suzuka 2019 Clash with Verstappen.]

[ Voor 5% gewijzigd door Chiron op 14-10-2019 11:20 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:11
Chiron schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:15:
[...]

Volgens Binotto was er geen ruimte voor twee auto's op dat punt, dat klopt, er was ruimte voor wel 3 auto's }:|

[YouTube: Charles Leclerc Onboard Suzuka 2019 Clash with Verstappen.]
Als Binotto bedoelde "... met de ego en rijkunsten van Leclerc" had hij natuurlijk gelijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Eens dat dit zwaarder had mogen worden aangepakt, maar ik heb de eerste 4 rondes eens onboard met Leclerc meegekeken met de boordradio. Die schade zie je niet. Het team zegt niets over de schade, alleen "we're looking into it" en dan zeggen ze "BOX NOW BOX NOW", waarop Lec zegt "Why? Anyway it is too late" en dan komt er geen antwoord, behalve "we need to box", waarop Lec zegt "de auto voelt goed, kunnen we niet buiten blijven", antwoord "We need to box" en dan ongeveer op de pit entry "STAY OUT STAY OUT" (ik vermoed nadat z'n wing end plate eraf is gevlogen, maar dat kan ik onboard niet direct zien) en de ronde erna toch weer "Box box" (ik vermoed omdat nu de downforce wel erg weg is. Je ziet hem overigens de spiegel die enorm wiebeld wel met z'n hand vasthouden op de lange rechte stukken.

Team heeft hem ook gewoon geen info gegeven. Op zich moet-ie gewoon luisteren, maar het helpt bij professionals als je aangeeft waarom iets moet (anders veronderstellen ze dat je gewoon de verkeerde keus maakt als er geen 100% vertrouwen is). Enige dat ze hadden hoeven zeggen is "risk of losing parts at high speed" ofzo...
Dan hoeft het LEC ook niet aangerekend te worden, maar moet het team hem gewoon verplichten binnen te komen. Eens dat die boardradio niet heel duidelijk is voor LEC zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 09:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Player1S schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:09:
[...]

Mja, het team vraagt je na een collision in lap 1 niet om binnen te komen om je een kopje thee aan te bieden.
Dat je als rijder zelf niet direct ziet en/of voelt wat er aan de hand is lijkt me zeer irrelevant en op dat moment behoor je te vertrouwen op het team.
Op zich mee eens. Maar je hebt het hier over een 21 jarige eigenwijze heethoofd die toevallig professioneel genoeg is om zich in de F1 met alle pers ed. te handhaven, maar niet bekend staat als "relaxed bezig met de race". Daar kan je vanalles van vinden. Hij is vooral een coureur en niet een manager ofzo.

En soms heeft een coureur meer info dan het team en denkt-ie oprecht en terecht een betere beslissing te kunnen nemen. Neem bijvoorbeeld regen en het gevoel dat ze dan hebben. Wie precies de leiding heeft in zulke ad hoc situaties is niet helemaal 100% vanzelfsprekend (al is het team formeel uiteraard de baas)

Daarnaast heb je het team, waar iemand is aangenomen met als hoofddoel de communicatie tussen hem en het team/engineers te verzorgen om optimaal te kunnen presteren. Die persoon had Lec gewoon betere info moeten geven dan nu. Hij krijgt gewoon de hele eerste ronde alleen te horen "we're looking into it" als hij meld "ive got damage" en daarna nooit wat de overweging is om hem binnen te halen.

Eerlijk gezegd vind ik dit vooral een teamfout.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Martinspire schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:14:
[...]

Ik vind het niet zo heel spannend/schokkend eigenlijk. Die helmen zijn wel wat gewend. Sterker, zo streng zijn de regels nog nooit geweest.

Stukjes carbon is echt het probleem niet. Het gaat pas een probleem worden zodra er ook wat gewicht aan zit. Die veer bij Massa was vooral door de massa een probleem, niet vanwege de grootte. Een normale motorhelm kan ook gewoon carbon laten ketsen op hoge snelheid. En het is niet alsof op de openbare weg nooit steentjes omhoog schieten. Menig helm zit onder de krassen vanwege steentjes.

Dus laten we niet bij elk stukje puin doen alsof de HALO een rijder gered heeft, want dat is gewoon niet zo. Het is alleen bedoelt voor zaken die zwaar zijn, zoals een veer, of niet mee bewegen, zoals een auto.

En ook als er wat schade te zien is op een HALO wil dat niet zeggen dat een rijder anders geraakt zou worden, het zegt alleen wat over dat er iets op de HALO is geweest. De rest van de baan van het object is dan niet te zien.
Het wordt pas echt vervelend als deze net onder je helm / borst / hals op de verkeerde manier aankomt.
Ik denk dat je dan wel een flink probleem heb met een afgebroken stuk bodywork.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chiron schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:15:
En dat terwijl ze in Italië rustig met z'n drieën naast elkaar rijden op een eenbaansweg. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
JvS schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:37:
[...]

Op zich mee eens. Maar je hebt het hier over een 21 jarige eigenwijze heethoofd die toevallig professioneel genoeg is om zich in de F1 met alle pers ed. te handhaven, maar niet bekend staat als "relaxed bezig met de race". Daar kan je vanalles van vinden. Hij is vooral een coureur en niet een manager ofzo.

En soms heeft een coureur meer info dan het team en denkt-ie oprecht en terecht een betere beslissing te kunnen nemen. Neem bijvoorbeeld regen en het gevoel dat ze dan hebben. Wie precies de leiding heeft in zulke ad hoc situaties is niet helemaal 100% vanzelfsprekend (al is het team formeel uiteraard de baas)

Daarnaast heb je het team, waar iemand is aangenomen met als hoofddoel de communicatie tussen hem en het team/engineers te verzorgen om optimaal te kunnen presteren. Die persoon had Lec gewoon betere info moeten geven dan nu. Hij krijgt gewoon de hele eerste ronde alleen te horen "we're looking into it" als hij meld "ive got damage" en daarna nooit wat de overweging is om hem binnen te halen.

Eerlijk gezegd vind ik dit vooral een teamfout.
Als je die onboard ziet waar hij tegen Max aanrijd dan zie je DIRECT dat z'n spiegel loshangt.. Als je na zo'n contact nóg niet inziet dat men aan de muur wat meer kan zien dan jijzelf dan hoor je gewoon niet op het hoogste niveau mee te doen.. Het is en blijft een teamsport, tot heden heb ik Leclerc nog nooit op iets van teamspel kunnen betrappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:07
warp schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:42:
[...]

En dat terwijl ze in Italië rustig met z'n drieën naast elkaar rijden op een eenbaansweg. :+
In een tunnel met een bocht erin 8)7

Heb de onboard van Leclerc een paar keer vertraagd gekeken. Overduidelijk dat er genoeg ruimte was. Als hij de lijn van Vettel had gereden was er niets aan de hand geweest.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Had me inderdaad al vaker afgevraagd waarom er niet zoiets was! :D

Even gegoogled, lijkt toch veel beter? (Misschien is de Halo aerodynamischer, maar toch lijkt t me dat je met de aeroscreen de lucht beter over de auto zou kunnen sturen..)

Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/static/img/amp/700000/790000/796000/796000/796033/s6_1771179/f1-russian-gp-2016-daniel-ricciardo-red-bull-racing-rb12-with-the-aeroscreen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
poor Leno schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:03:
[...]

Even gegoogled, lijkt toch veel beter? (Misschien is de Halo aerodynamischer, maar toch lijkt t me dat je met de aeroscreen de lucht beter over de auto zou kunnen sturen..)

[Afbeelding]
Zover ik me kan herinneren was het probleem de zichtbaarheid

als een plexiglas ruit van 40mm dik rechtop staan kijk je door die 40mm heen.
Zodra deze onder een hoek gezet wordt moet je effectief door een 60 a 70 mm ruit heen kijken ( afhankelijk van de hoek )

Mogelijk dat het productieproces daar ook nog invloed op heeft.

Bij de indy zie je dan ook een vrij flauwe hoek ( vindt ik )

(Edit) Op de foto hier boven zou je zelfs kunnen stellen dat de wind over de luchtinlaat blaast

[ Voor 13% gewijzigd door HeAdWaVe74 op 14-10-2019 12:19 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
poor Leno schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:03:
[...]

[Afbeelding]
De FIA wou zo snel mogelijk iets erdoor drukken iets invoeren. Vettel had tijdens een FP1 (Silverstone?) een test gedaan met een nog andere uitvoering van de aero screen, die ook wat boller was, meer zoals een cockpit van een straaljager, en gaf op basis van de ene testronde al aan dat er teveel vervorming was om mee te rijden.

Daarnaast meen ik mij te herinneren dat de halo ook steviger is, maar kijkende naar de aero screen die ze nu in Indycar gaan gebruiken is dat nu opgelost door het glas eigenlijk gewoon voor een halo te plaatsen. Als in: zowel een balk boven en nog een extra poot in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:24
Daarom is het in de indycar ook dit monster geworden:

Afbeeldingslocatie: http://asschensukar.nl/DSqtV.png
Afbeeldingslocatie: http://asschensukar.nl/Wpdpi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
chevsticks schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:19:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
de rijdende baksteen!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook alles behalve fraai.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:49

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is gewoon een lompe uitvoering van een HALO waarbij de open gedeeltes dicht zijn geknutseld met een soort van plexiglas.

Ik snap niet waarom het zo moeilijk moet zijn, o.a. de LMP1 auto's hebben prima oplossingen. Die zijn misschien iets te groot/lomp voor de F1, maar kunnen toch ook prima iets kleiner gemaakt worden.

Moet zeggen dat het mij overigens weinig interesseert wat ze kiezen. Nu ik afgelopen weekend de Japanse GP van 2005 terug heb gezien weet ik weer hoe lelijk ik de huidige auto's vind, wat ze ook kiezen de auto's zullen er echt niet mooier op worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Nouja, (in mijn beleveing) als t op straaljagers werkt zou het bij F1 geen probleem moeten zijn :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-05 10:28
Ho ho, dat is nog maar het prototype.
Definitieve versie wordt hopelijk wat gerafineerder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 22:42

Chiron

Moderator Discord
hansvk schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:49:
[...]

In een tunnel met een bocht erin 8)7

Heb de onboard van Leclerc een paar keer vertraagd gekeken. Overduidelijk dat er genoeg ruimte was. Als hij de lijn van Vettel had gereden was er niets aan de hand geweest.
Max lag ruim voor en hield zelfs rekening met LEC, want hij bleef aan de buitenkant rijden tegen het gras aan, hij kon simpelweg nergens heen.
Zo vlak achter VET heb je ook minder downforce door de dirty air. Dat is de reden dat de auto begint te glijden.
Ergo, LEC had met zn poot van het gas moeten gaan. Maarja, ego.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
D-dark schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:32:
[...]

Ho ho, dat is nog maar het prototype.
Definitieve versie wordt hopelijk wat gerafineerder.
Haha, dat dachten we van de halo ook ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

De schade zelf zag hij misschien niet, maar die vonkenregen gedurende zijn eerste ronde moet hij toch wel gezien hebben? Dan weet je toch dat er iets fors mis is.

Dat hij Verstappen er af ketst kan eens gebeuren, maar dat je doorrijdt met schade die vervolgens Hamilton zijn auto beschadigt (spiegel er af) en Norris z'n race verklooit doordat hij debris in zijn brakeduct krijgt (extra stop tot gevolg) vind ik echt stevig verwijtbaar. Zowel Leclerc als Ferrari. En de wedstrijdleiding die hem geen meatball geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
BreadFan schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:46:
[...]

De schade zelf zag hij misschien niet, maar die vonkenregen gedurende zijn eerste ronde moet hij toch wel gezien hebben? Dan weet je toch dat er iets fors mis is.
Die vonkenregen kwam misschien net 30cm van de grond af ter hoogte van de achterbanden? Hoe had hij dan die vonken moeten zien vanuit de cockpit?

Dit zie je ook bij de start, dat ze echt even over de cockpit rand moeten kijken om goed de positie van de voorband en de gele (hulp) streep te zien. Vanuit de auto zien ze normaliter maar net een stukje van de voorwielen en misschien de bovenste arm van de ophanging. Vonken die van het asfalt af komen en zo laag blijven kunnen ze nooit zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:32
HeAdWaVe74 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:16:
[...]

Zover ik me kan herinneren was het probleem de zichtbaarheid

als een plexiglas ruit van 40mm dik rechtop staan kijk je door die 40mm heen.
Zodra deze onder een hoek gezet wordt moet je effectief door een 60 a 70 mm ruit heen kijken ( afhankelijk van de hoek )

Mogelijk dat het productieproces daar ook nog invloed op heeft.

Bij de indy zie je dan ook een vrij flauwe hoek ( vindt ik )

(Edit) Op de foto hier boven zou je zelfs kunnen stellen dat de wind over de luchtinlaat blaast
Het mooie is dat een plaat die onder een hoek staat, lang niet zo dik hoeft te zijn als plaat die rechtop staat. Op een plaat onder een hoek zullen objecten afketsen, een plaat die rechtop staat moet de volledige impact opvangen.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou, ik heb van horen zeggen dat de Lead Design Engineer van Spijkstaal is aangetrokken.

Afbeeldingslocatie: http://www.srv-wagens.nl/wp-content/uploads/2013/12/Spijkstaal-M10009D-SRV-wagen.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Joris748 op 14-10-2019 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:07
poor Leno schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:31:
Nouja, (in mijn beleveing) als t op straaljagers werkt zou het bij F1 geen probleem moeten zijn :X
Zoals al vaker gezegt, in een straaljager ligt het focus punt van je ogen veel verder weg. in een F1 auto kijk je dichter bij. Dat heeft veel impact op de vervorming.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
!mark schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:43:
[...]

12 van de eerste 13 races winnen waarbij de enige race die je niet gewonnen hebt komt door een uitvalbeurt. Hoe is dat minder ''automatisch naar hun" gaan dan seizoen 2019?
[Afbeelding]
Wikipedia: 2004 Formula One World Championship

Wellicht inmiddels off-topic voor specifiek Japan '19 en meer iets voor het algemene F1 draadje maar goed :)
Dit heet gewoon nostalgie :). Hoe langer het terug is, des te minder je de negatieve punten herinnert en alleen de positieve punten weet.

2001 en 2002 waren ook gewoon bizarre dominante jaren van Ferrari. Net als Mercedes nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:54:
[...]

Die vonkenregen kwam misschien net 30cm van de grond af ter hoogte van de achterbanden? Hoe had hij dan die vonken moeten zien vanuit de cockpit?
Iets meer:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FtVmXdO.png

Maar dan nog. Je hebt een aanrijding gehad. Je team roept je binnen. Rara politiepet wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
BreadFan schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:07:
[...]

Iets meer:
[Afbeelding]

Maar dan nog. Je hebt een aanrijding gehad. Je team roept je binnen. Rara politiepet wat is er aan de hand?
Die arme LeClerc moet bibberend in zijn auto gezeten hebben wachtend op die tijdstraf van wel 10 hele seconden ,

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SnowDude schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:02:
[...]

Zoals al vaker gezegt, in een straaljager ligt het focus punt van je ogen veel verder weg. in een F1 auto kijk je dichter bij. Dat heeft veel impact op de vervorming.
De coureurs gaven geloof ik aan dat er geen problemen met het zicht waren toch?

Zag laatst een filmpje langs komen met het focus punt van een formule 1 coureur. Die kijken toch nog wel veel verder vooruit dan ik had verwacht. Maar nooit zover als een straaljager piloot natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 26-05 18:18

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

[...]

Dit zie je ook bij de start, dat ze echt even over de cockpit rand moeten kijken om goed de positie van de voorband en de gele (hulp) streep te zien. Vanuit de auto zien ze normaliter maar net een stukje van de voorwielen en misschien de bovenste arm van de ophanging. Vonken die van het asfalt af komen en zo laag blijven kunnen ze nooit zien.
Die gasten voelen minimale drukverschillen in de banden en het uitbottommen van de plank haarfijn in hun achterste, dus na een botsing weten ze heus wel wat voor schade er over de grond sleept. Dus hij wist dondersgoed dat hij schade had met gevaar van losvliegende onderdelen. Hij noemde dat zelfs op de radio "it may look dangerous but car feels sort of ok".

Dus puur op zijn Leclercs naar zich toegerekend en nie boeien of een ander daar last van gaat krijgen. Goede karaktereigenschap voor een aankomen WC, maar irritant voor de rest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 28-05 16:16

oZy

Wat een non-discussie. Hij houdt nota bene zelf z'n spiegel vast omdat hij bang is die te verliezen. :X

Het was onverantwoord en dat wist hij prima. Deed me erg denken aan de "ja maar ik moet nog even iets afmaken!!" argumenten als ik mijn kinderen vraag iets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
oZy schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:37:
[...]

Wat een non-discussie. Hij houdt nota bene zelf z'n spiegel vast omdat hij bang is die te verliezen. :X
Volgens mij ging het over de voorvleugel, dat hij die niet kon zien :P Dat hij kon zien dat de spiegel los zat moest toch wel zo zijn. Want als hij vanuit de cockpit de spiegel niet kon zien konden ze dat ding echt beter weg laten.

Overigens ben ik het er 100% mee eens dat dat van de spiegel vasthouden onverantwoord was. Even met een hand van het stuur door 130R, en dat meerdere ronden achter elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1222698

RobertMe schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:41:
[...]

Volgens mij ging het over de voorvleugel, dat hij die niet kon zien
Vraag mij af of je het zou kunnen horen als die endplate zo duidelijk over het asfalt schuurt. En zoals ook al gezegd. Die gasten merken alles als er iets niet goed is. En dit zou hij niet gevoeld hebben. Tja....hij wist het en dacht gewoon: krijgen jullie allemaal de K*****e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herleifur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-05 10:15
[...]

Volgens mij ging het over de voorvleugel, dat hij die niet kon zien :P Dat hij kon zien dat de spiegel los zat moest toch wel zo zijn. Want als hij vanuit de cockpit de spiegel niet kon zien konden ze dat ding echt beter weg laten.

Overigens ben ik het er 100% mee eens dat dat van de spiegel vasthouden onverantwoord was. Even met een hand van het stuur door 130R, en dat meerdere ronden achter elkaar.
Het vasthouden an sich nog niet eens, maar het feit dat het nodig is. Als een onderdeel zo los zit dat het er zomaar af kan waaien dan moet je als coureur je verantwoordelijkheid nemen en naar binnen gaan om hem eraf te laten halen. Zo'n spiegel wil je ook niet je cockpit in krijgen als je net achter Leclerc rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Herleifur schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:51:
[...]

Zo'n spiegel wil je ook niet je cockpit in krijgen als je net achter Leclerc rijdt.
Die spiegel zou maar door de spijlen van HAM zijn halo doorgevlogen zijn...Moet er niet aan denken. De wetten van Newton wordt dan wel erg toepasselijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 22:37
Het is toch eigenlijk allemaal heel simpel, of dat lijkt mij als leek in ieder geval:

Het team had meteen duidelijk moeten zeggen dat er schade was aan de voorvleugel en dat ie dus meteen naar binnen moest komen. Toen bleek dat Leclerq daar geen zin in had (door dus gewoon ronde 2 in te rijden), had de FIA dus meteen die meatball vlag te voorschijn moeten halen. Blijft ie dan nog door rijden, dan een zwarte vlag. (Ik als leek kende de meatball vlag nog niet, dus misschien lag ie ergens te verstoffen... :+ )

Ik snap sowieso niet waarom hij door bleef rijden. Hij moet toch ook wel door hebben dat door de klap de aero niet meer is zoals het hoort... En dat je daardoor niet optimaal kunt presteren...
Anyway, ik hoop dat dit nog iets van een staartje krijgt. Je medecourours zo in gevaar brengen kan natuurlijk helemaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Naast het ergerlijke inconsequente en partijdige handelen door de FIA is er nog een issue en dat is dat LEC vrijwel niks in de weg gelegd krijgt en dus gewoon lekker doorgaat met dit gedrag.

Wordt nog wat.

Mijn ergernis zit dus eigenlijk nog niet eens zo bij LEC (die eigenlijk enabled wordt) maar bij de FIA die altijd al een geloofwaardigheidsprobleem had maar nu er nog weer een schepje bovenop heeft gedaan.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Zeara schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:57:
Hij moet toch ook wel door hebben dat door de klap de aero niet meer is zoals het hoort... En dat je daardoor niet optimaal kunt presteren...
Anyway, ik hoop dat dit nog iets van een staartje krijgt. Je medecourours zo in gevaar brengen kan natuurlijk helemaal niet.
Het is meer een semi paniek reactie als in "Oh shit I f#cked up" om dan zo snel mogelijk je fout proberen goed te maken. En daardoor maak je verkeerde beslissingen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
SnowDude schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:15:
[...]

Het is meer een semi paniek reactie als in "Oh shit I f#cked up" om dan zo snel mogelijk je fout proberen goed te maken. En daardoor maak je verkeerde beslissingen.
Hetzelfde als in Monaco dus. Vol gas het circuit rond rijden met een lekke achterband en daarmee het hele circuit bezaaien met carbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
RobertMe schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:21:
[...]

Hetzelfde als in Monaco dus. Vol gas het circuit rond rijden met een lekke achterband en daarmee het hele circuit bezaaien met carbon.
Inderdaad. Ik weet niet of het komt omdat hij zo jong en onervaren al onder zulke grote druk staat of dat het gewoon de aard van het beestje is.

Indien het laatste dan past hij goed bij Ferrari, die staan als team ook niet echt bekend om de organisatie als er dingen fout gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

[...]

En de opmerking die hij maakte dat hij het beter vond om hem vast te houden zodat anderen er geen last van zouden hebben... Alsof iemand op de wereld in staat is om een spiegel vast te houden als deze eraf breekt bij 300km/u met stoffen handschoenen aan... Right... Volgens mij hield hij zichzelf daar vooral mee voor de gek en creëerde een gevaarlijke toestand voor ieder ander op de baan.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
SnowDude schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:15:
[...]

En juist daarom heb je een team om samen te werken aan een goede race.. Als coureur en team samen falen en niet juist handelen heb je de FIA die er juist DIRECT bovenop hoort te zitten (zoals bij andere coureurs vaak wel..)

Maar nee, hier heb je gewoon nog de FOM die de volgende dag nog trots op Twitter de video van Leclerc post dat hij 'zo stoer is om die bocht te nemen met één hand aan het stuur en de andere aan de spiegel'... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyperActive
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-05 09:27
Ik snap eerlijk gezegd niet dat ze voor het langer doorrijden met schade het team niet harder aanpakken. Het was misschien de eigenwijsheid van Leclerc dat hij doorreed met de schade. Maar Ferrari als team heeft uiteindelijk de verantwoordelijkheid om de coureur binnen te roepen en er voor te zorgen dat de coureur luistert naar de opdrachten via de boardradio's.

Hoe ze vervolgens intern wel of niet een straf willen uitdelen aan Leclerc moeten ze zelf weten, maar in mijn ogen is dit een verantwoordelijkheid van het team Ferrari.

[ Voor 19% gewijzigd door XyperActive op 14-10-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
D-Ed schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:36:
[...]
Maar nee, hier heb je gewoon nog de FOM die de volgende dag nog trots op Twitter de video van Leclerc post dat hij 'zo stoer is om die bocht te nemen met één hand aan het stuur en de andere aan de spiegel'... |:(
De FOM heeft daar gelukkig wel een hoop (terechte) kritiek op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
SnowDude schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:39:
[...]
De FOM heeft daar gelukkig wel een hoop (terechte) kritiek op gekregen.
Leclerc ook.. Zie zijn reactie op Twitter |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3hRofmKWEXC22OPSshPTfWXL/full.jpg

Goede beargumentatie wel.. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
BreadFan schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:07:
[...]

Iets meer:
[Afbeelding]

Als wij het kunnen zien, zien ze het bij het team ook.

Sterker, De FIA had direct de meatball moeten vlaggen.

Dat vervolgens Hamilton zn spiegel een hele race moet missen , en iemand anders ( ben even kwijt wie dat was ) zijn remkoeling leeg gehaald moet worden door deze actie is natuurlijk belachelijk .

iRacing Profiel

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• SnowDude
LeClerc geeft altijd anderen de schuld of hij zoekt een (slecht) excuus. Het feit dat hij in de tweede bocht naar buiten gleed was ook gewoon een rookie mistake.

Volgend jaar wordt een spannend jaar, ik weet namelijk nog niet aan wie ik me het meest ga ergeren, LeClerc of Ocon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 28-05 19:21
HeAdWaVe74 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:45:
[...]

Als wij het kunnen zien, zien ze het bij het team ook.

Sterker, De FIA had direct de meatball moeten vlaggen.

Dat vervolgens Hamilton zn spiegel een hele race moet missen , en iemand anders ( ben even kwijt wie dat was ) zijn remkoeling leeg gehaald moet worden door deze actie is natuurlijk belachelijk .
Dat was Norris. HIj moest daardoor eerder naar binnen en was dus ook zijn race naar de knoppen.

Ik begrijp inderdaad niet dat de meatball-vlag niet gebruikt is. Dat verplicht een coureur om naar binnen te gaan. Dan had het probleem niet naar voren gekomen. Al had Leclerc ook gewoon naar zijn team moeten luisteren, maar daar had hij geen zin in blijkbaar.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
SnowDude schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:46:
LeClerc geeft altijd anderen de schuld of hij zoekt een (slecht) excuus. Het feit dat hij in de tweede bocht naar buiten gleed was ook gewoon een rookie mistake.

Volgend jaar wordt een spannend jaar, ik weet namelijk nog niet aan wie ik ge het meest ga ergeren, LeClerc of Ocon.
Nou die Team radios bij ferrari / LeClerc vind ik nu al bloed irritant

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:55
SnowDude schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

Inderdaad. Ik weet niet of het komt omdat hij zo jong en onervaren al onder zulke grote druk staat of dat het gewoon de aard van het beestje is.

Indien het laatste dan past hij goed bij Ferrari, die staan als team ook niet echt bekend om de organisatie als er dingen fout gaan :+
Ik vrees aard van het beestje.

Er is ooit eens een item geweest over Leclerc toen hij in de F3 reed.
Hij heeft een mental coach gehad die hem hielp met het omgaan met druk en emoties.
Als je de verhalen van de journalisten uit de karting tijd en F3 daarnaast legt is het wel in lijn met sommige beslissingen die hij neemt.

Ik denk dat de F1 en FER de druk op zijn schouders dermate verhoogt dat hij hier mentaal nog meer in moet groeien.

Edit: item was toen hij bij van amersfoort reed. Kan het alleen niet meer vinden :S

[ Voor 4% gewijzigd door Bastie-88 op 14-10-2019 14:54 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Ik zie leclerc dit seizoen of volgend seizoen nog wel knakken en een vetteltje in het kwadraat doen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Volgend jaar wordt een spannend jaar, ik weet namelijk nog niet aan wie ik me het meest ga ergeren, LeClerc of Ocon.
Als Ricciardo doet wat van Ricciardo verwacht mag worden, tja dan gaat het pas echt lastig worden wie het meest irritant zal zijn. Dat gaat namelijk nog wat worden als Ricciardo hem echt afmaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-10-2019 15:07 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:00:
[...]

Als Ricciardo doet wat van Ricciardo verwacht mag worden, tja dan gaat het pas echt lastig worden wie het meest irritant zal zijn. Dat gaat namelijk nog wat worden als Ricciardo hem echt afmaakt.
*@D-Ed cancelt z'n Ziggo Sport cancelling en besteld voorraad popcorn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:11
D-Ed schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:14:
[...]

*@D-Ed cancelt z'n Ziggo Sport cancelling en besteld voorraad popcorn :+
Zou daar ook een annuleringsverzekering voor zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26
Anoniem: 217290 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:56:
Ik zie leclerc dit seizoen of volgend seizoen nog wel knakken en een vetteltje in het kwadraat doen...
ik denk dat het wel meevalt, ik denk dat hij wat langer nodig heeft dan VER maar dan toch wat betere beslissingen gaat nemen. Ik vind hem echt de meest irritante van allemaal. Maar ik kan sommige van zn acties wel waarderen op de baan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• B-Real
Laten we niet vergeten dat het pas het tweede seizoen is van Leclerc, rookie misstakes horen er nog steeds bij.
Het ene moment is hij briljant en meer dan volwassen, het andere moment is het een klein kind dat zijn zin niet krijgt en/of maakt hij een rookie misstake.

Hoort er bij, heeft ene Verstappen ook last van gehad in het verleden en dat gaat nu eigenlijk ook best goed lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
B-Real schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:30:

Hoort er bij, heeft ene Verstappen ook last van gehad in het verleden en dat gaat nu eigenlijk ook best goed lijkt me.
Daar moest ik ook aan denken.
En volgens mij dit weekend ook bij ziggo nog wel een paar herhalingen gezien tussen VER en RIC

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:09

TrekDr0p

QR niet scannen

Iedereen heeft het over de meatball flag, maar voor de mensen die net als ik niet weten hoe die eruit ziet..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZPv3YtiuzX96DTB9cfqXYZyR/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:39
TrekDr0p schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:59:
Iedereen heeft het over de meatball flag, maar voor de mensen die net als ik niet weten hoe die eruit ziet..

[Afbeelding]
Is de meatball flag altijd gebaseerd op de vlag van het gastland? En is het dan geen sushiflag? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:53

Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
SpeedQber schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:01:
[...]

Is de meatball flag altijd gebaseerd op de vlag van het gastland? En is het dan geen sushiflag? :+
En volgend jaar op Zandvoort de Edammerkaas-vlag? :+

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:34

v8power67

Psn: Mausosaurus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ouqBZVnZQNUjEmvYk4Sb1GVk/full.png
:+

[ Voor 29% gewijzigd door v8power67 op 14-10-2019 16:13 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Nee, maar die van Rosberg wel...

* Illegal_Alien rent heul hardt weg.....

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:06

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik weet niet wie daar met Photoshop aan het klooien is geweest maar Albon en Verstappen zijn een stukje langer geworden... prutser... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
BreadFan schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:11:
[...]

En volgend jaar op Zandvoort de Edammerkaas-vlag? :+
Tortilla vlag in Mexico :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

sjaool schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:17:
[...]

Ik weet niet wie daar met Photoshop aan het klooien is geweest maar Albon en Verstappen zijn een stukje langer geworden... prutser... :+
De persoon die dit gemaakt heeft, die kent photoshop niet eens. Dit is het betere MS Paint werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 08:39
SpeedQber schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:01:
[...]

Dit is ook de vlag van de Italiaanse GP

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 07:56
garriej schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:19:
[...]

De persoon die dit gemaakt heeft, die kent photoshop niet eens. Dit is het betere MS Paint werk.
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aV0M3wO_700b.jpg

Zelfde persoon? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Dat denk ik niet, op deze staat duidelijk een "handtekening" van de maker die credit pakt voor zijn werk. Een echte marketeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Heel Reddit staat er mee vol, al een aantal weken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
garriej schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:19:
[...]

Ik neem aan dat je snapt dat het crappy maken van memes juist de bedoeling is he? :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

poor Leno schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:37:
[...]

Ik neem aan dat je snapt dat het crappy maken van memes juist de bedoeling is he? :')
Sorry, ik zal volgende keer de " :+ " niet vergeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-05 10:54

Van mij mogen ze de radio uit de auto van Leclerc trekken, zodat we zijn gezeur niet meer hoeven te horen. Maar volgens mij valt het wel mee dat hij anderen altijd de schuld geeft. Heb hem geregeld zijn fouten toe horen geven. Ook gisteren had hij volgens mij erkend dat het zijn fout was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tomcatter_31 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:12:
[...]

Heb hem geregeld zijn fouten toe horen geven. Ook gisteren had hij volgens mij erkend dat het zijn fout was.
Nah, als het zo duidelijk is dat zelfs Jules de Corte nog kan zien dat het zijn fout was is het sneu als je dan een ander de schuld geeft. Daar waar je zou kunnen twijfelen weet hij niet hoe snel het aan alles ligt behalve aan hem zelf..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:09
Bastie-88 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:52:
[...]

Er is ooit eens een item geweest over Leclerc toen hij in de F3 reed.
Hij heeft een mental coach gehad die hem hielp met het omgaan met druk en emoties.
Als je de verhalen van de journalisten uit de karting tijd en F3 daarnaast legt is het wel in lijn met sommige beslissingen die hij neemt.

Edit: item was toen hij bij van amersfoort reed. Kan het alleen niet meer vinden :S
Klopt dat LEC een Mental Coach had gehad, maar die had Frits voor elke rijder ;)
Niet specifiek voor LEC.

Hubert had ook regelmatig sessies met de Mental Coach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Denk dat dat redelijk normaal is onder top sporters.
Waarom wel coaches/fysios/personal trainers/diëtisten etc voor het lichaam en geen coach voor het knikkertje in de bovenkamer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-05 22:02

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/72436950_2549975705048903_3533852658257362944_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_oc=AQmLR3sW7P6SBm5BzbPOHMQR7NA1xtzbFsGg9Q89Iov_dcXVkIyrk8fxVURDZoAUIDI&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=8316e30f5d0c97bdce67f2ae8db02608&oe=5E170D81
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/71688653_2549975728382234_1706181096980348928_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_oc=AQnyh4bFCf2OSi3zjEaACS-fn4L1juBforbV0lCOZyPeppLOVEZM-nks6sl5M_sbKOo&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=824c4ee6d63bc4013f3d101318948b72&oe=5E21FB7D
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/72482582_2549975971715543_1691279695061975040_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_oc=AQm_5gcZP8644rG4p7MaI732-UlBQehtsM-gLg8x2W3VMYpNpbCyOyV32VpYM8I2U3o&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=248485dd8eec35aea631ac61013dd573&oe=5E19F1D2
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/72095647_2549975888382218_6738588101540577280_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_oc=AQk2I5P9d9e9zGXbJKsyrASYaDhLJ4tbvQ_c3Ph91J7UGLCmX3uH_3YqytktTRTqK2k&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=8b6185205c7baddd13926c738d0fe113&oe=5E25D7FE
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/72529204_2549975878382219_6781813550055686144_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_oc=AQmnFa8cYTBwANa-b8k5wCD4OIt9GtiP-uKwIf7UKTN_grQSPTZFDMaquTeTOAXYvr4&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=6e25723fa86d37415574bb100116ffc4&oe=5E230686

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 29-05 15:18
Nou iedereen klaar voor de start 3.2.1...

https://streamable.com/fgxku

Lijkt ook gewoon of Bottas reageerde op Vettel.

Hier de onboard van Vettel/Hamilton/Verstappen/Bottas.

[ Voor 28% gewijzigd door DoeEensGek op 14-10-2019 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
DoeEensGek schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:31:
Nou iedereen klaar voor de start 3.2.1...

[Streamable]
https://streamable.com/fgxku

Lijkt ook gewoon of Bottas reageerde op Vettel.
Wat niet zo heel gek is: Als je zit te focussen op een verandering, dan valt juist een verandering die niet in je directe blikveld zet het meeste op. En dan zijn die coureurs bovendien zo enorm geconditioneerd dat in zo'n situatie het vertrek van één gewoon identiek is aan het uitgaan van die lampen :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:27

_Apache_

For life.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

naitsoezn schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:48:
[...]
Wat niet zo heel gek is: Als je zit te focussen op een verandering, dan valt juist een verandering die niet in je directe blikveld zet het meeste op. En dan zijn die coureurs bovendien zo enorm geconditioneerd dat in zo'n situatie het vertrek van één gewoon identiek is aan het uitgaan van die lampen :P
Bottas was "onmenselijk" snel met zijn reactie, volgens Ferrari.
...
Der Finne war 16 Meter hinter dem Ferrari aus der dritten Box losgefahren und ebenfalls knapp am Frühstart vorbeigeschrammt. Hier lag die Reaktionszeit nach Ferrari-Analyse sogar nur bei fünf Hundertstel-Sekunden, was menschlich gar nicht möglich ist. Bottas fuhr also einfach auf Verdacht los.

The Finn was behind the Ferrari set off 16 meters from the third box and also just sidestepped the early start. Here, the reaction time was after Ferrari analysis is as low as five hundredths of a second, what is human impossible. So Bottas just drove off on suspicion.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
hardware-lover schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:23:
[...]

Bottas was "onmenselijk" snel met zijn reactie, volgens Ferrari.
...
Der Finne war 16 Meter hinter dem Ferrari aus der dritten Box losgefahren und ebenfalls knapp am Frühstart vorbeigeschrammt. Hier lag die Reaktionszeit nach Ferrari-Analyse sogar nur bei fünf Hundertstel-Sekunden, was menschlich gar nicht möglich ist. Bottas fuhr also einfach auf Verdacht los.

The Finn was behind the Ferrari set off 16 meters from the third box and also just sidestepped the early start. Here, the reaction time was after Ferrari analysis is as low as five hundredths of a second, what is human impossible. So Bottas just drove off on suspicion.
Ongetwijfeld waar, die 5 honderdste reactiesnelheid, maar ik denk dat Ferrari niet gerekend heeft vanaf het moment dat Vettel wegreed geen valse start had, maar vanaf het moment dat de lichten uitgingen :P

Zou wel een heel nieuwe dimensie aan de rel geven trouwens: Als Bottas nu nog gestraft zou worden voor te snel reageren :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.