[F1 2019] Race 17 GP van Japan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste
Acties:
  • 84.572 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:18
Na het zien van de laatste video is het gewoon een droplul eerste klas. Het slaat echt helemaal en dan ook helemaal nergens over als ze hem niet diskwalificeren.

Dat je jezelf en anderen bewust zo in het gevaar brengt zegt genoeg. Spullen pakken en wegwezen, kom naar terug als je wat volwassener bent.

Dat de FIA hier zolang voor nodig heeft zegt ook genoeg in mijn optiek...

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:15
In Max z'n Story op Instagram zit ie al in een helikopter en staat erbij "see you next year", waar blijft die steward decision dan? :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Leclerc strooide in een andere race toch ook al carbon de baan op toen hij hard door reed met een kapotte band. Dat vond ik toen ook al onverantwoord...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 08:31
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Peqg3Md.jpg
Alleen hiervoor had Leclerc al een straf moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

pro_6or

amateur_60r

JB schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:13:
@RobertMe Het is overduidelijk, net als de uitkomst van de FIA zo dadelijk :+

@pro_6or Die staat hier 2 posts boven :?
Nee.

Daar staat een filmpje van lecler die zien spiegel vasthoud. Ik wil zien wat hij bij de start deed vanuit zijn onboard, in turn2.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:58
RobertMe schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:10:
Zit even de eerste ronden in de onboard van Leclerc terug te kijken via F1TV. In eerste instantie voor het radioverkeer.
Einde ronde een rond 130R / chicane roept het team hem heel uitdrukkelijk binnen, dus tijd zat om daadwerkelijk de pits in te rijden. Pas als hij pit entry langs is vraagt die op de boordradio 'Why?'. Dus naast het ter discussie stellen van de de call begint hij daar ook pas bij pit entry en dus te laat over.
Pas een tijdje later (na de esses) geeft hij aan dat alles ok voelt en hij denkt verder te kunnen. Wat later vraagt hij of hij (echt) moet stoppen en bevestigd zijn engineer dat. Vervolgens waait op het rechte stuk dus de frontwing endplate eraf en ter hoogte van de chicane geeft het team aan om door te rijden (gevaar van weg waaiende onderdelen is dan ook weg).

Maar wat ik nog vele malen opmerkelijker vindt en helemaal niet over gecommuniceerd wordt is de spiegel. Met als meest verbazingwekkende dat Leclerc meerdere ronden op het rechte stuk bij 130R en start finish zijn rechterhand uit de cockpit houdt om de spiegel vast te houden. Zelfs in 130R zelf, waar die dus met maar een hand aan het stuur door de bocht gaat.

Als FIA zijnde zou ik hem ook daarvoor de meatball vlag hebben gegeven. Dat hij maar de pits in moest komen en het team de spiegel er dan maar af trok. Want meerdere ronden rijden met een los hangend onderdeel en soms hand uit cockpit is ook onverantwoord.

Edit:
Zie nu na het versturen dat @powah33 net een video ervan heeft gepost. Maar dit doet hij dus meerdere keren/ronden op het rechte stuk bij 130R en start finish.
Als het team hem idd nadrukkelijk binnenroept en hij buiten blijft wat mij betreft ook een diskwalificatie. Van de zotte hoe hij andere ermee in gevaar brengt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:55

JB

Cédric roelt!

pro_6or schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:23:
[...]

Nee.

Daar staat een filmpje van lecler die zien spiegel vasthoud. Ik wil zien wat hij bij de start deed vanuit zijn onboard, in turn2.
Dan heb ik je verkeerd begrepen maar dat zal dan wel aan mij liggen ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:18
ThomasG schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:19:
[Afbeelding]
Precies. En de FIA moet zijn ogen uit haar kop schamen dat de wedstrijdleiding hier nog niet had ingegrepen. 1 meter en Hamilton had zwaar gewond/dood kunnen zijn.

Safety rule voor 2020: bij loshangende delen aan de auto verplicht pitten als het er niet vanzelf afvalt voor de pitlane. Doorrijden = DSQ

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ik was ook van mening dat hier diskwalificatie had moeten volgen vanwege het gevaarlijk blijven rijden.

Nu 15 sec straf. En lachertje want hij verliest maar 1 plekje.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Phusebox schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:25:
Ik was ook van mening dat hier diskwalificatie had moeten volgen vanwege het gevaarlijk blijven rijden.

Nu 15 sec straf. En lachertje want hij verliest maar 1 plekje.
Hij negeert gewoon een belangrijke call. Hier had gewoon een zwarte vlag moeten plaatsvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 19:38
Wat een farce.
Zum kotzen.

Edit: Negeert een potentieel gevaarlijke situatie die hij zelf deels heeft veroorzaakt, en brengt marshalls en andere coureurs in gevaar. Wat moet je nog meer doen dan?

[ Voor 76% gewijzigd door Maarten_E op 13-10-2019 11:28 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DoeEensGek

Mijn broek zakt af.... echt waar. 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door DoeEensGek op 13-10-2019 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Die 15 seconden is nog niet eens de hoeveelheid tijd die hij zou hebben verloren met een pitstop, hoe clownesk zijn de stewards geweest dit weekend.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Dus een of meerdere mensenlevens in gevaar brengen is 10 sec straf. Haha. Wtf FIA. Hebben jullie dan echt niks geleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Zo de F1 is weer af voor een flinke tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 08:31
Maarten_E schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:29:
Die 15 seconden is nog niet eens de hoeveelheid tijd die hij zou hebben verloren met een pitstop, hoe clownesk zijn de stewards geweest dit weekend.
Zal wel niets te maken hebben met dat Leclerc's manager de zoon van de FIA baas is 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Max kreeg toch 10 seconden? Niet vreemd dat de F1 aan populariteit inboet met deze lachwekkende straffen.
De enige reden dat ik nog kijk is vanwege Max maar verder kan die corrupte F1 me gestolen worden.

[ Voor 32% gewijzigd door Lekker Ventje op 13-10-2019 11:33 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Lekker Ventje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:32:
Max kreeg toch 10 seconden? Niet vreemd dat de F1 aan populariteit inboet met deze lachwekkende straffen.
Max heeft geen 10 seconden straf gekregen dacht ik?
En Ferrari heeft ook 25000$ boete aan de broek gekregen, daar zullen ze door bloeden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Maarten_E schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:33:
En Ferrari heeft ook 25000$ boete aan de broek gekregen, daar zullen ze door bloeden...
Dat worden een bitterbal-loze vrijdagmiddagborrel :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm force India in protest tegen Renault.
Iets met remsysteem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
15 sec tja niet zo vreemd dat mensen zeggen ik betaal niets om deze schandelijke vertoning die F1 heet nog live te gaan zien !

Valse start Vettel
Te hard pits in rijden Vettel

Veroorzaken botsing LeClerc
Doorrijden terwijl FIA hem binnenroept LeClerc

Is er hier nog iemand die eraan twijfelt of Verstappen wereldkampioen als ie bij RBR blijft ?

Ik niet gaat nooit gebeuren dus met die corrupte bende die FIA heet .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mrlten schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

Dat worden een bitterbal-loze vrijdagmiddagborrel :'(
Geen piccolinis

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
[...]

In Hongarije wel voor hetzelfde. Maakt verder niet uit maar snap niet dat dit pas na de wedstrijd gebeurde. Hoelang blijven de teams dit soort wantoestanden nog accepteren?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Lekker Ventje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

In Hongarije wel voor hetzelfde. Maakt verder niet uit maar snap niet dat dit pas na de wedstrijd gebeurde. Hoelang blijven de teams dit soort wantoestanden nog accepteren?
Los daarvan wil ik de uitleg wel eens horen mbt carbon kauwen en spiegel jongleren. WTF man...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:58
[...]

1 op 1 verhalen op Leclerc, Ferrari kan er niks aan doen dat er iemand in de auto zit die als een blind paard tegen beslissingen in gaat.

Denk dat mocht ie bij Red Bull gezeten hebben hij een enkeltje Toro Rosso had gekregen met z'n acties om tegen het team in te gaan

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoewel ik ook vind dat ze hem voor het doorrijden met schade gelijk aan de kant hadden moeten halen, en daarbij het belachelijk vind dat we tot na de race moeten wachten voor een uitslag; volgens mij kunnen ze niet veel hogere straffen uitdelen toch?
Behoudens disqualificatie that is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Bastie-88 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:37:
[...]

1 op 1 verhalen op Leclerc, Ferrari kan er niks aan doen dat er iemand in de auto zit die als een blind paard tegen beslissingen in gaat.

Denk dat mocht ie bij Red Bull gezeten hebben hij een enkeltje Toro Rosso had gekregen met z'n acties om tegen het team in te gaan
Ferrari accepteert dit gedrag gewoon hoor. Schumacher was ook niet altijd even sportief en Ferrari laat ook rustig een rijder in de allerlaatste bocht bijna stil staan om een ander te laten winnen. Ferrari geeft hier helemaal niets om als een ander last heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
RacingpointforceIndiaJordan heeft protest aangetekend tegen Renault wegens het aanpassen van de remmen...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EGv6OoKUwAA8fzZ?format=jpg&name=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Lekker Ventje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

Sorry, dacht dat je het over deze race had.
[...]

Inderdaad, in theorie zou Ferrari hem terug kunnen sturen naar Alfa wellicht, en Raikkonen weer terug naar Ferrari. Leclerc mag dan weliswaar meer overwinningen en poles hebben gehaald, je bent wel het haantjesgedrag kwijt. Zal ze ook veel waard zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021
pilskes schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:40:
RacingpointforceIndiaJordan heeft protest aangetekend tegen Renault wegens het aanpassen van de remmen...

[Afbeelding]
Aangezien dat gele auto's betreft zal dat wel op disqualifictie uilopen voor Renault

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
MikeyMan schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:38:
Hoewel ik ook vind dat ze hem voor het doorrijden met schade gelijk aan de kant hadden moeten halen, en daarbij het belachelijk vind dat we tot na de race moeten wachten voor een uitslag; volgens mij kunnen ze niet veel hogere straffen uitdelen toch?
Behoudens disqualificatie that is....
Voordeel van tijdens de race straffen is dat je een drive through of een stop and go kunt geven. Daarom straffen ze in dit geval pas na de race zodat Leclerc er minder last van heeft dat ie een straf krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Lekker Ventje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:32:
De enige reden dat ik nog kijk is vanwege Max maar verder kan die corrupte F1 me gestolen worden.
Ja, en dat was toen echt perongeluk (blokkerende wielen).

Ze gaan alleen van de goede wil uit. Hier is dis echt een precedent geschapen. Leclerc gaat op deze weg verder.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lekker Ventje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:42:
[...]

Voordeel van tijdens de race straffen is dat je een drive through of een stop and go kunt geven. Daarom straffen ze in dit geval pas na de race zodat Leclerc er minder last van heeft dat ie een straf krijgt.
Ja, en zoals Kamphues terecht aangaf; als je achter een paar autos terecht komt, verlies je ook tijd bij inhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik snap dat je een tijdstraf geeft voor incidenten tijdens de race. Echter doorrijden met beschadigingen terwijl je naar binnen wordt gesormeerd is van een ander level. Die call wordt gegeven vanwege de veiligheid. In mijn optiek had de safety car de baan op moeten komen doordat lec door bleef rijden, om op die manier de veiligheid van de andere coureurs te waarborgen. En dan had de reserve safety car lec van de baan moet slepen.

[ Voor 3% gewijzigd door groggy op 13-10-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 07:41
ThomasG schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:19:
[Afbeelding]
Op deze screenshot zie je ook dat er op de neus een vleugeltje mist/alleen het rechtop staande deel er nog is (vanuit camera die rechts staat er wel nog, links is nog alleen het omhoog staande deel). Dat viel mij net op toen ik de onboards terug zat te kijken en dat was al eraf voordat "dit" gebeurde (spiegel eraf). En dit blijkt al te zijn van debry van LEC zijn auto in T3 (L1), daar komt ook al iets van LEC zijn auto af wat dat vleugeltje raakt/eraf snijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Sorry

[ Voor 98% gewijzigd door groggy op 13-10-2019 11:47 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Wat een eersteklas prutsers die stewards...
Een straf voor wat hij met Verstappen deed zat er wel aan te komen. Dan kan je rekenen op 5 seconden, want dat lost natuurlijk alles op. Foei, niet meer doen hé.

Die 10 seconden voor alles erna, dat is eigenlijk schandalig. Je gaat niet blijven rondrijden als je schade hebt, er onderdelen van de auto vliegen en je de spiegel vast moet houden op rechte stukken. Die onderdelen tegen Hamilton zijn auto waren al erg genoeg. Daar is de halo voor en de nieuwe helmen. Het kan waarschijnlijk geen kwaad meer, maar zoiets moet je niet eens willen riskeren.

Maar de spiegel, WTF? Hoe kan je nu door blijven rijden op deze manier? Serieus, geef hem 20 plaatsen gridstraf voor Mexico en laat hem achteraan starten. Dat is hier gepast, niet een zinloze 10 seconden waardoor hij een plaats verliest.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
pro_6or schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:43:
[...]

Ja, en dat was toen echt perongeluk (blokkerende wielen).

Ze gaan alleen van de goede wil uit. Hier is dis echt een precedent geschapen. Leclerc gaat op deze weg verder.
Dat van Max was toen net zo goed eigen schuld als van Leclerc nu. Blokkerende wielen krijg je nou eenmaal als je te laat remt en niet anticipeert bij een start...

Beide waren te overmoedig / wilden hun positie niet opgeven en reden bij iemand anders in de zijkant.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
[...]

Ferrari had zeker wel een aandeel hierin. :)
Aan het einde van lap 1 negeerde Charles idd de opdracht om binnen te komen (met het 'excuus' dat het te laat was)
Aan het einde van lap 2 kreeg Charles vlak voor de chicane te horen "Stay out! Stay out!" terwijl het plan was om binnen te komen.

Beide schuldig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

leekers schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:41:
[...]

Aangezien dat gele auto's betreft zal dat wel op disqualifictie uilopen voor Renault
...waarmee RIC er tussenuit zou vallen en LEC alsnog z'n plek houdt :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

P.K. schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:49:
[...]

Dat van Max was toen net zo goed eigen schuld als van Leclerc nu. Blokkerende wielen krijg je nou eenmaal als je te laat remt en niet anticipeert bij een start...

Beide waren te overmoedig / wilden hun positie niet opgeven en reden bij iemand anders in de zijkant.
Max was te overmoedig destijds, leclerc komt ineens wel heel ver naar buiten. Ik zag geen blokkerende wielen oid zoals bij Max overduidelijk wel destijds.Ik wil leclerc zijn handjes wel eens zien.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Pierre schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 09:50:
Zou ik niet tegen een Ier roepen, daar is het namelijk Whiskey :9
Dat weet ik, maar ik prefereer Schotse single malts. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pro_6or schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:59:
[...]

Max was te overmoedig destijds, leclerc komt ineens wel heel ver naar buiten. Ik zag geen blokkerende wielen oid zoals bij Max overduidelijk wel destijds.Ik wil leclerc zijn handjes wel eens zien.
De onboard staat al in dit topic. Vind hem wat vaag persoonlijk. Lijkt hem én naar buiten te laten lopen én overstuur te corrigeren.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 13-10-2019 12:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MikeyMan schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:01:
[...]

De onboard staat al in dit topic. Vind hem wat vaag persoonlijk. Lijkt hem én naar buiten te laten lopen én overstuur te corrigeren.
Naar mijn mening laat die de auto naar buiten lopen zodat hij gas kan blijven geven, ongeacht of er iemand naast hem zit. Daarnaast overstuur en crash...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik heb echt een zure smaak aan deze race overgehouden en ga nog eens goed nadenken of ik nog wel zin heb om F1 als hobby te houden.. De tijd en passie die ik er met een paar vrienden insteek is het me niet meer waard op deze manier..

Dat er af en toe dingen door de vingers worden gezien was soms frustrerend maar het voortrekken vandaag is van een andere orde en openend echt mijn ogen over hoe corrupt dit wereldje eigenlijk echt is.. Max hint daar ook in andere interviews wel een naar..

De droeve uitstraling van HAM & Toto hielpen overigens ook niet mee om hier thuis nog te verdedigen hoe leuk deze topsport is terwijl je net de constructeurs titel binnen hebt gesleept...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Buiten die 5 seconden straf die er nu voor het Verstappen incident gegeven is, het zou oorspronkelijk zelfs helemaal geen straf geworden zijn, gezien het eerste scheidsrechters oordeel?

Jullie weten net zo goed dan ik, als Leclerc dit bij Hamilton had gedaan dan was ie er niet zo mee weggekomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
hardware-lover schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:19:
Buiten die 5 seconden straf die er nu voor het Verstappen incident gegeven is, het zou oorspronkelijk zelfs helemaal geen straf geworden zijn, gezien het eerste scheidsrechters oordeel?

Jullie weten net zo goed dan ik, als Leclerc dit bij Hamilton had gedaan dan was ie er niet zo mee weggekomen.
Als Max dit had gedaan was het een 10 sec penalty. Als Bottas dit had gedaan was het een 10 sec penalty.
Als een ander team dan Ferrari die valse start had gedaan hadden ze diegene keihard gepakt. Dit zaakje stinkt hevig.

Bijkomend staat die LEC nog meer te boek als een zeikende, zuigende onsportieve lul de behanger, die toevallig een ferrari onder zijn kont heeft en daardoor bovenin mee kan doen. Hoe kan je jezelf in een half jaar tijd zo gehaat maken..... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Leon Zwiers schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:22:
[...]

Als Max dit had gedaan was het een 10 sec penalty. Als Bottas dit had gedaan was het een 10 sec penalty.
Als een ander team dan Ferrari die valse start had gedaan hadden ze diegene keihard gepakt. Dit zaakje stinkt hevig.

Bijkomend staat die LEC nog meer te boek als een zeikende, zuigende onsportieve lul de behanger, die toevallig een ferrari onder zijn kont heeft en daardoor bovenin mee kan doen. Hoe kan je jezelf in een half jaar tijd zo gehaat maken..... :r
Die actie kan me nog niet zoveel bezig houden maar nadien de veiligheid in gevaar brengen wel. Daar gaat de FIA echt bizar vreemd mee om...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
LEC is in ieder geval teruggezet naar P7

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 18:28
Eens, zo’n eerste bocht is niet handig maar kan gebeuren. Wat daarna gebeurt kan echt niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Al met al valt er voor de Verstappen fan weinig te genieten sinds de zomerstop.

Gezien het kwalificatiegeweld van de rode rakkers ziet er verder ook niet meer rooskleurig uit v.w.b. startopstelling. Niet te geloven wat Ferrari aan power kan leveren wanneer het nodig is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
winwiz schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:25:
Hij had gediskwalificeerd moeten worden. Of de FIA laat m komende race vanuit de pitstraat starten, maar dat doen die laffe twatten toch niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:39

Crazy D

I think we should take a look.

Ik vind de aanrijding eigenlijk gewoon een race incident, hoewel misschien op de grens. Misschien deed ie niet genoeg zijn best om de binnenbocht te houden, maar 1e ronde, 1e paar bochten, er gebeuren wel meer aanrijdingen die geen gevolgen hebben in een 1e ronde. Dat is de hectiek, hoort ook bij racen. En en zo goed dat je kunt zeggen dat LeClerc had moeten inhouden omdat ie weet dat ie naar buiten kan ondersturen, had Max ook iets in kunnen houden omdat ie weet dat LeClerc naar buiten kan ondersturen.... Maar net met welke pet je op naar het ongeval kijkt.

Maar dat hij zo'n lachertje krijgt als straf voor doorrijden met de schade vind ik wel erg. Dat had knap verkeerd af kunnen lopen En helemaal dat het team hem duidelijk binnenriep en hij vrolijk doorreed. Maar dat moeten ze niet achteraf doen, maar direct. Dan beïnvloed het de race en is het echt straf. Direct binnenhalen om neus te vervangen, doet ie dat niet, een 10 sec straf tijdens de pitstop, had zijn race flink door de war gegooid. Nu is het een lachertje.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Hier ook nog even het vasthouden van de linkerspiegel met de rechterhand (!!) van Leclerc: https://mobile.twitter.co...tatus/1183300041802485760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 09:18:
[...]

Time penalty na de race kan ook. Laatste die ik mij herinner was Mexico met het Verstappen, Vettel, Ricciardo trio. Verstappen straf tijdens/na de race en van podium gehaald. Vettel had nog een Investigation voor moving under breaking, en heeft wel op het podium gestaan door de straf van Verstappen maar naderhand alsnog de beker kunnen ruilen met Ricciardo.
Toen was idd de penalty ook na de race. In dit geval hebben ze dus ook een tijdstraf gegeven, had ik niet verwacht.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-09 17:46
Crazy D schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:34:
Ik vind de aanrijding eigenlijk gewoon een race incident, hoewel misschien op de grens. Misschien deed ie niet genoeg zijn best om de binnenbocht te houden, maar 1e ronde, 1e paar bochten, er gebeuren wel meer aanrijdingen die geen gevolgen hebben in een 1e ronde. Dat is de hectiek, hoort ook bij racen. En en zo goed dat je kunt zeggen dat LeClerc had moeten inhouden omdat ie weet dat ie naar buiten kan ondersturen, had Max ook iets in kunnen houden omdat ie weet dat LeClerc naar buiten kan ondersturen.... Maar net met welke pet je op naar het ongeval kijkt.
Het is in mijn ogen gewoon het soort onervarenheid wat je bij Verstappen in het begin van z'n periode bij Red Bull ook veel zag. Je neemt hier heel bewust een risico waar je in dit geval zelf dan nog beter vanaf komt dan degene die je toucheert. Ja het is de eerste ronde, maar nog steeds een bewust genomen risico in mijn ogen.
Maar dat hij zo'n lachertje krijgt als straf voor doorrijden met de schade vind ik wel erg. Dat had knap verkeerd af kunnen lopen En helemaal dat het team hem duidelijk binnenriep en hij vrolijk doorreed. Maar dat moeten ze niet achteraf doen, maar direct. Dan beïnvloed het de race en is het echt straf. Direct binnenhalen om neus te vervangen, doet ie dat niet, een 10 sec straf tijdens de pitstop, had zijn race flink door de war gegooid. Nu is het een lachertje.
Wat mij betreft krijg je voor zoiets gewoon een zwarte vlag te zien. Het gaat uiteindelijk allemaal goed, maar je neemt een enorm veiligheidsrisico en met een beetje pech raken de afvallende stukken andere coureurs of krijg je lekke banden met alle risico's van dien. Verstappen werd destijds terecht aangesproken op onverantwoord, onstuimig gedrag, maar dit gaat nog wel iets verder.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rene schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:24:
[...]

Precies. En de FIA moet zijn ogen uit haar kop schamen dat de wedstrijdleiding hier nog niet had ingegrepen. 1 meter en Hamilton had zwaar gewond/dood kunnen zijn.

Safety rule voor 2020: bij loshangende delen aan de auto verplicht pitten als het er niet vanzelf afvalt voor de pitlane. Doorrijden = DSQ
Dit is precies waar de meatball flag voor bedoeld is. Vind het idd slap van de wedstrijdleiding dat ze een ronde te laat pas ingrepen.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Vergeet ook niet dat Leclerc in Monaco ook al zulke dingen uithaalde, rijdt op racesnelheid naar de pit, terwijl de baan wordt bezaaid met stukken band en stukjes Ferrari door alle flarden die kapot worden geslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Crazy D schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:34:
[knip]
Er zijn maar weinig coureurs die van het gas afgaan als ze duidelijk voor de ander de bocht ingaan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:14
Fia faalt hier behoorlijk, twijfelkonten.

Fia onderneemt geen actie op de baan, geen vlaggen, geen andere melding niks. En laten dus zelf ook leclerc doorgaan met schade. Leclerc komt binnen, en daarna nog steeds niks.

Als de schade zo erg is dat je moet binnenkomen en als je dat niet doe het een straf waardig is (wat ik wel van mening ben na het zien van meer beelden). En ze delen als nog een straf uit (op zich terrecht). Moet de fia dan ook niet vlaggen?

Maar goed dat hebben ze gecompenseerd door de finisch vlag wat extra te zwaaien begreep ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Edgenumber op 13-10-2019 12:58 ]

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:18
winwiz schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:25:
Dat scheelt LEC en Ferrari dus direct in het prijzengeld. Als LEC nu ongeveer hetzelfde verdiend als VER in 2018 dan gaat het toch om zo’n 43000 euro per WK punt. En dat dus maal 2, zijnde het verschil 6e en 7e plaats.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:24
Suzuka, de baan van het ongeluk van Bianchi.
Op die baan rijdt Leclerc vol door met loshangende onderdelen, met 1 hand aan het stuur met 300 km/u door de bocht een loshangende spiegel vasthoudend, waarna Hamilton zijn onderdelen mag wegkoppen.

Tja...

erutangiS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

D-Ed schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:18:
Ik heb echt een zure smaak aan deze race overgehouden en ga nog eens goed nadenken of ik nog wel zin heb om F1 als hobby te houden.. De tijd en passie die ik er met een paar vrienden insteek is het me niet meer waard op deze manier..

[knip]
Als je er zoveel moeite mee hebt investeer je er wellicht teveel in. Drie à vier uur per raceweekend tv kijken kan ik er wel voor opbrengen hoor, het is voor mij gewoon een soap met een beetje techniek en (on)sportief drama.
Ik kan er juist wel van genieten dat er weer iets te mekkeren is ondanks het een vrij saaie race was. :)

Volgende aflevering:
Zal Verstappen wraak nemen op Leclerc? Gaat Hamilton voortaan valse starts oefenen? Met welke uitspraak zal Guenther Steiner deze keer weer een boete op zijn hals halen? Weet Renault ondertussen al 1500pk uit hun pu te persen? En natuurlijk; wat vinden de Tweakertjes er van? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EGwLfmoWsAAANff?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ondertussen is de volgende Ferrari ook op gelijke hoogte gekomen het Verstappen, schiet lekker op zo.

Reacties via ORF (Duits)

Canal+ (Frans)

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 13-10-2019 13:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Bekijk het van de zonnige kant, de komende maanden/jaren heb je weer meer vrije tijd in het weekend. Want naar de Farce1 hoef je niet meer te kijken ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DoeEensGek
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/40cccwxahas31.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Hippocampus schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:12:
[...]

Als je er zoveel moeite mee hebt investeer je er wellicht teveel in. Drie à vier uur per raceweekend tv kijken kan ik er wel voor opbrengen hoor, het is voor mij gewoon een soap met een beetje techniek en (on)sportief drama.
Ik kan er juist wel van genieten dat er weer iets te mekkeren is ondanks het een vrij saaie race was. :)

Volgende aflevering:
Zal Verstappen wraak nemen op Leclerc? Gaat Hamilton voortaan valse starts oefenen? Met welke uitspraak zal Guenther Steiner deze keer weer een boete op zijn hals halen? Weet Renault ondertussen al 1500pk uit hun pu te persen? En natuurlijk; wat vinden de Tweakertjes er van? :P
Ik kan er ook zeker van genieten! Van Silly season tot de winter testen en start van het seizoen en alles tussendoor.. Maar dat met dat genot zo achteloos wordt omgegaan door FIA stuit mij wel tegen de borst.. Zorg er dan voor dat alle coureurs in de toekomst een clownsmasker opzetten om duidelijk te maken dat het een compleet circus is :+

De ‘dan volg je het toch lekker niet’ opmerkingen van sommigen hier en op andere fora vind ik wat te makkelijk.. Om eerlijk te zijn snap ik ook niet dat andere teams hier geen mening over delen/in beroep gaan..

Afijn, de zon schijnt en we trekken er weer lekker op uit! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ben wel benieuwd naar het protest van Force India tegen de legaliteit van Renault ivm mogelijk automatisch aanpassen van de brake bias.

https://www.motorsport.co...est-racing-point/4557425/
The FIA has been directed to seal and impound both Renault Formula 1 cars’ electronic control units and steering wheels, to allow a protest against the team to proceed.
Racing Point protested Renault after the Japanese Grand Prix over an alleged pre-set lap distance-dependent brake bias adjustment system on both cars.

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 13-10-2019 13:36 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afke
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-09 12:02
Hij had gewoon bij de 1ste ronde naar binnen moeten gaan en geen excuses moeten zoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:50
Ik denk wel dat leclerc dit meeneem hoor. Max heeft dit soort momenten echt ook vaker aan de hand gehad en toe vonden we het allemaal fantastisch. Nu vinden de tifosi dit ook allemaal fantastisch. Geeft wat te ouwehoeren over de sport toch? Idd gelukkig dat er geen ongelukken zijn gebeurd met al die zooi die van die Italiaanse bolide afvlogen....

Dit soort races snel vergeten jongens. Het grootste nieuws was eigenlijk dat Honda toch blijkbaar er niet over uit is of ze wel door zullen gaan in de F1...... Als dit zo doorgaat hoop ik echt dat max nog eens bij Mercedes aan de slag kan... Ik denk dat het red bull te lang duurt, die willen meer dan dit.... Max ook...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:40
Even afgezien van de botsing tussen Max en Leclerc en het vervolgens doorrijden met losse onderdelen (ik heb er zo mijn mening over maar er over doordiscussiëren heeft niet zoveel zin); heb ik me wel verbaast dat er kennelijk geen regels zijn over het doorrijden met beschadigde en/of afgebroken spiegels :? ?

Was is het nu eigenlijk het nut van die spiegels als het kennelijk de normaalste zaak is om bij het afbreken van de spiegels (Leclerc en Hamilton) met de auto door te mogen rijden zonder dat er enige discussie over ontstaat. Anders gezegd wat weerhoudt een team ervan die dingen dan maar gewoon weg te laten; zal vast qua aerodynamica wel een paar honderdsten schelen :+

Iemand die hier wellicht wat meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Hij zag dus alleen een probleem bij de spiegel maar werd toch naar binnen geroepen? Daarnaast lijkt t me niet handig om met een hand de spiegel tijdens de race vast te moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
!mark schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:38:
Even afgezien van de botsing tussen Max en Leclerc en het vervolgens doorrijden met losse onderdelen (ik heb er zo mijn mening over maar er over doordiscussiëren heeft niet zoveel zin); heb ik me wel verbaast dat er kennelijk geen regels zijn over het doorrijden met beschadigde en/of afgebroken spiegels :? ?

Was is het nu eigenlijk het nut van die spiegels als het kennelijk de normaalste zaak is om bij het afbreken van de spiegels (Leclerc en Hamilton) met de auto door te mogen rijden zonder dat er enige discussie over ontstaat. Anders gezegd wat weerhoudt een team ervan die dingen dan maar gewoon weg te laten; zal vast qua aerodynamica wel een paar honderdsten schelen :+

Iemand die hier wellicht wat meer van weet?
Montoya heeft het ook geloof ik ooit gehad in practice/kwali in Spanje 2006, maar dat was natuurlijk geen racesituatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

wowly schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:38:
[...]

Ik denk wel dat leclerc dit meeneem hoor. Max heeft dit soort momenten echt ook vaker aan de hand gehad en toe vonden we het allemaal fantastisch. Nu vinden de tifosi dit ook allemaal fantastisch. Geeft wat te ouwehoeren over de sport toch? Idd gelukkig dat er geen ongelukken zijn gebeurd met al die zooi die van die Italiaanse bolide afvlogen....

Dit soort races snel vergeten jongens. Het grootste nieuws was eigenlijk dat Honda toch blijkbaar er niet over uit is of ze wel door zullen gaan in de F1...... Als dit zo doorgaat hoop ik echt dat max nog eens bij Mercedes aan de slag kan... Ik denk dat het red bull te lang duurt, die willen meer dan dit.... Max ook...
Hou nou toch op. El rata die wist dondersgoed wat hij deed. En de FIA is bewust inconsequent daarom is het een issue.

Ferrari wordt gewoon gematst. En dat meten met twee maten door de FIA verpest alles. Snap wel dat Honda nog even nadenkt.

Ben er wel weer even klaar mee.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Denk dat met 1 spiegel nog mag. zonder spiegel zou wel niet mogen ivm veiligheid.

hier debrief van Albon

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Phusebox
Ik hoop toch dat RedBull stiekem al 4 maanden bezig is met de auto van 2020 want het is wel een beetje een drama aan het worden. Duidelijk dat ze dit jaar harder dan ooit achter de feiten aanlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Phusebox schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:46:
Ik hoop toch dat RedBull stiekem al 4 maanden bezig is met de auto van 2020 want het is wel een beetje een drama aan het worden. Duidelijk dat ze dit jaar harder dan ooit achter de feiten aanlopen.
Ze waren met de 2019 bolide ook al eerder gestart dan andere jaren en ze waren dit jaar ook op tijd klaar, werd er gezegd. Dus..., tja?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
wowly schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:38:
[...]

Is dat alleen Honda te verwijten dan? Met meer pk zou alles opgelost zijn?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

D-Ed schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:18:

Dat er af en toe dingen door de vingers worden gezien was soms frustrerend maar het voortrekken vandaag is van een andere orde en openend echt mijn ogen over hoe corrupt dit wereldje eigenlijk echt is.. Max hint daar ook in andere interviews wel een naar..

De droeve uitstraling van HAM & Toto hielpen overigens ook niet mee om hier thuis nog te verdedigen hoe leuk deze topsport is terwijl je net de constructeurs titel binnen hebt gesleept...
Mja zo denk ik er ook al een tijdje over. De sport is al jaren erg selectief met straffen. En daarbij stoort het me niet alleen in de regelmaat en rechtlijnigheid, maar dat topteams ook enorm veel voordeel halen in het trage concluderen.

Had Leclerc die 5 seconden meteen gehad, dan had ie niet zo snel meer de rest bijgehaald. Doe er 15 seconden bij en ik denk dat ie niet eens meer in de top 10 was gekomen. Vettel had nu voldoende voorsprong op Albon om een tijdpenalty van een valse start te kunnen pakken, tijdens de race had het zijn podium in gevaar gebracht.

Dat Albon geen straf krijgt voor de aanvaring met Norris is ook slecht. Dit zet toch een heel slecht precedent? Idem met de valse start. Idem met de losse onderdelen. Idem met het verliezen van een spiegel op volle snelheid. Dat is vooral voor omstanders een groot gevaar (de helm en auto kan het vast wel aan met de huidige regelgeving).

En dan hebben we ook nog dat in de kwalificatie Vettel ineens 4 tienden wint in zijn 2e run van Q3. Hamilton haalt er ook aantal tiendes vanaf. Alsof het niets is. Was ook al een seconde sneller dan Q2. Totaal geen spanning meer.

Eind van de race komt Hamilton er ook al niet meer voorbij. De midfield laat zien dat het nog prima kan op deze baan, maar voorin spelen ze allemaal hetzelfde spelletje: maak de auto zo snel mogelijk en geef de achterligger zoveel turbulentie dat hij er niet meer voorbij komt. Begin je vooraan, dan domineer je de wedstrijd. Of je nou sneller bent of niet.

Dat is ook waarom Verstappen de actie deed in de eerste bocht. Doe je het daar niet, dan is de kans groot dat je ook niet meer op het podium komt. De start en eerste bocht domineert nu de wedstrijd volledig, daar waar je een paar jaar terug nog wel terug kon vechten. Kijk je de race nog een keer, dan zul je (met de uitslag in gedachten) de race helemaal niet zo spannend meer vinden. Zelfs binnen 2 tienden in de laatste bocht, kwam Hamilton er niet meer voorbij. Dat is toch belachelijk?

Nee, de komende races ga ik ook zeker niet meer alles uitgebreid volgen. En met de teams die 2021 ook niet meer door willen laten gaan, zie ik me niet meer aandachtig kijken tot er wat meer strijd is. Ik denk ook niet dat Verstappen zo wereldkampioen gaat worden, zolang Mercedes en Ferrari het kampioenschap zo saboteren.

En met de races die RBR weg wil gooien voor een resultaat in Japan, hebben ze nu een hoge prijs betaald. Het is duidelijk dat Albon ook gewoon niet snel genoeg is en een fout van een ander kan je duur komen te staan. Dat Albon een gelijke tijd rijdt is mooi, maar Verstappen verbeterde zich ook niet meer in zijn 2e run en had al een tijd staan die ook niet perfect was met een auto die zeker sneller kon. Dus de kwalificatieuitslag zegt wat dat betreft ook niks. Nee, Albon valt ook zwaar tegen en zijn actie op Norris. En ook Kubica mag wel ophouden met klagen op zijn team nadat ie alweer een auto afschrijft dit seizoen.

Ik merk ook dat Mercedes nu WCC is en het doet me helemaal niks. Dat alleen Hamilton en Bottas nog WDC kunnen worden eigenlijk ook niet. Zoveel geluk en zo'n dominante auto is gewoon weinig aan. Sure ze hebben er wel wat voor moeten werken, maar elke keer als Ferrari of Red Bull snel lijkt, gaan ze er uiteindelijk toch nog met de winst vandoor. Het doet me echt niks meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 13-10-2019 17:20 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
hardware-lover schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:50:
[...]

Ze waren met de 2019 bolide ook al eerder gestart dan andere jaren en ze waren dit jaar ook op tijd klaar, werd er gezegd. Dus..., tja?
Was het probleem ook niet dat ze niet gerekend hadden op de snelle stappen van Honda en daardoor een chassis hebben dat eigenlijk niet past bij de motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Leon Zwiers schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:56:
[...]
Was het probleem ook niet dat ze niet gerekend hadden op de snelle stappen van Honda en daardoor een chassis hebben dat eigenlijk niet past bij de motor?
Dat zal beslist ook hebben meegespeeld, ze gaven echter Renault daarvoor deels de schuld ;)

"The design of the car was due to the lack of engine performance of our former engine partner, so we had to design for efficiency", Marko added.

"We have lost time in the corners, but Honda has significantly improved their performance and we can now react."

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Waarom werd Leclerc niet gediskwalificeerd ? Zijn spiegel waaide eraf, die spiegels zijn verplicht, auto was dus illegaal. Zo kan elk team wel een onderdeel dat in de weg zit eraf laten waaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mercedes heeft dus voor de 6de x op rij de constructeurs en drivers titels binnen!

Het is alleen nog de vraag of Bottas of Hamilton de titel pakt. Tja, eigenlijk staat alles al vast natuurlijk....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

groggy schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:45:
Ik snap dat je een tijdstraf geeft voor incidenten tijdens de race. Echter doorrijden met beschadigingen terwijl je naar binnen wordt gesormeerd is van een ander level. Die call wordt gegeven vanwege de veiligheid. In mijn optiek had de safety car de baan op moeten komen doordat lec door bleef rijden, om op die manier de veiligheid van de andere coureurs te waarborgen. En dan had de reserve safety car lec van de baan moet slepen.
Dit. Hamilton is ooit @ Baku gesommeerd om naar binnen te gaan wegens een hoofdsteun die naar boven kroop, wat veel minder erg was dan die loszittende troep bij Leclerc.

Volvotips.com

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wie had ooit gedacht dat 1 rijder er verantwoordelijk voor zou zijn om de gehate Mercedes-dominantie minder gehaat te maken? :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:01

vhal

ಠ_ಠ

Grappig dat het meten met handen en voeten - wat mijn dochter dus leert in groep 2 - de maatstaf blijkt te zijn voor het meten van de hoogte van een voorvleugel in de Formule 1 :+

Ik zie een gouden toekomst voor haar weggelegd :P

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zooo, even wat uurtjes agressie weggeslapen, ik ga echt naar 1 van de komende races en *knip*

Niet naar Ham, maar ik had zo gehoopt dat dat stuk vol tegen z'n helm vloog (veilig etc), misschien met een kleine crash ofzo, maar dat die knipvan een FIA wel zien dat dit belachelijk gevaarlijk was.

Maar met Honda toch nadenken of ze moeten blijven, Fer/Merc belachelijke voorsprong op de rest, laatste tussen jaar 'tot de magische aanpassingen' kan nog wel eens wat fans gaan kosten.

Rustig blijven, niet nodig

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 13-10-2019 15:50 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hardware-lover schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:59:
[...]

Dat zal beslist ook hebben meegespeeld, ze gaven echter Renault daarvoor deels de schuld ;)

"The design of the car was due to the lack of engine performance of our former engine partner, so we had to design for efficiency", Marko added.

"We have lost time in the corners, but Honda has significantly improved their performance and we can now react."
Dat heb ik altijd al een lulverhaal gevonden.
Ja, onze auto is altijd enorm efficient geweest, dus we hebben er nu last van dat we meer vermogen hebben???
Ok, dan loopt dat ding harder op het rechte stuk, maar zou je in de bochten toch niet ineens snelheid hoeven laten liggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Naar mijn mening is de tijdstraf van het incident tussen LEC en VER discuteerbaar. Het had wat mij betreft ook als first lap incident beoordeeld kunnen worden. Het zag er absoluut niet uit dat LEC dit met opzet zou hebben gedaan.

Waar ik het wel mee eens ben is de straf die hij heeft gekregen door het rondrijden met losliggende brokstukken die zomaar losgeschoten zijn en de auto van HAM heeft kunnen beschadigen. Maar waarom hebben ze deze straf niet tijdens de race gegeven, of het in een gridpenalty om laten zetten voor de volgende race? Naar mijn mening is LEC nu heel erg gematst met deze tien seconden, als hij deze tijdens de race had moeten incasseren tijdens zijn pitstop was hij veel meer tijd kwijt omdat hij zich dan opnieuw door het verkeer had moeten bewegen. Daarnaast was het meteen na de touche al zichtbaar dat de voorvleugel los hing en dat de spiegel los hing.

Het incident tussen ALB en NOR had van mij ook wel verder onderzocht moeten worden. Het was absoluut geen handige actie van ALB en NOR zijn race is eigenlijk vanaf een kansrijke positie in het water gevallen doordat hij geen punten meer heeft kunnen behalen.

Eigenlijk was de race en de kwalificatie redelijk saai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kleintjopie schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:28:
Naar mijn mening is de tijdstraf van het incident tussen LEC en VER discuteerbaar. Het had wat mij betreft ook als first lap incident beoordeeld kunnen worden. Het zag er absoluut niet uit dat LEC dit met opzet zou hebben gedaan.

Waar ik het wel mee eens ben is de straf die hij heeft gekregen door het rondrijden met losliggende brokstukken die zomaar losgeschoten zijn en de auto van HAM heeft kunnen beschadigen. Maar waarom hebben ze deze straf niet tijdens de race gegeven, of het in een gridpenalty om laten zetten voor de volgende race? Naar mijn mening is LEC nu heel erg gematst met deze tien seconden, als hij deze tijdens de race had moeten incasseren tijdens zijn pitstop was hij veel meer tijd kwijt omdat hij zich dan opnieuw door het verkeer had moeten bewegen. Daarnaast was het meteen na de touche al zichtbaar dat de voorvleugel los hing en dat de spiegel los hing.

Het incident tussen ALB en NOR had van mij ook wel verder onderzocht moeten worden. Het was absoluut geen handige actie van ALB en NOR zijn race is eigenlijk vanaf een kansrijke positie in het water gevallen doordat hij geen punten meer heeft kunnen behalen.

De race van NOR was compromised door LEC... niet door ALB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
kleintjopie schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:28:

En NOR liep ook al achter de feiten aan door die extra pitstop veroorzaakt door *tromgeroffel* LEC. Dus inderdaad extra zuur

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 07:29

Spotmatic

Ken sent me

Martinspire schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:54:
[...]
En dan hebben we ook nog dat in de kwalificatie Vettel ineens 4 tienden wint in zijn 2e run van Q3. Hamilton haalt er ook aantal tiendes vanaf. Alsof het niets is. Was ook al een seconde sneller dan Q2. Totaal geen spanning meer.

Eind van de race komt Hamilton er ook al niet meer voorbij. De midfield laat zien dat het nog prima kan op deze baan, maar voorin spelen ze allemaal hetzelfde spelletje: maak de auto zo snel mogelijk en geef de achterligger zoveel turbulentie dat hij er niet meer voorbij komt. Begin je vooraan, dan domineer je de wedstrijd. Of je nou sneller bent of niet.
Ik ben er zelf ook wel een beetje klaar mee, met het huidige format. Kwalificatie interesseert me niet meer; Mercedes en Ferrari gooien in de laatste minuten van Q3 alles gewoon vol open en dat is het. Het is per baan stuivertje wisselen tussen Ferrari en Mercedes wie er vooraan staat. De kwalificatie in Monza vond ik daarnaast beschamend, F1 onwaardig. Ik bleef er altijd wel voor thuis maar dat doe ik sinds Monza eigenlijk niet meer.

De races boeien me de laatste tijd ook nog maar weinig omdat het gewoon altijd hetzelfde is: zo hard mogelijk starten, Ferrari en Mercedes blijven in de startchaos toevallig altijd buiten schot, en vervolgens gaat het voor de Mercedes of de Ferrari die voorop rijdt maar om 1 ding: zo langzaam als mogelijk naar de finish rijden; je achterliggers slopen hun bandjes toch wel.

Verder erger ik mij aan: het gezeur van Leclerc, de dummy pitstops, Mercedes krijgt altijd alles in de schoot geworpen, Ferrari met hun klote teamorders en rare tactische fouten, RBR die altijd zo laat op de baan komt en in Q3 ondanks de grootspraak toch altijd weer tekort komt, die stomme gridstraffen na het vervangen van onderdelen... En tot slot de beslissingen van de stewards waar geen peil op te trekken is.

Zo, dat heb ik ook weer van me af geschreven. Tot de volgende race! 8)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:29:
[...]

De race van NOR was compromised door LEC... niet door ALB.
Ehh?

https://www.formula1.com/...ether_at_the_chicane.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 18:24
Nou, alles zo een beetje gelezen.

Tot Mexico dan maar. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Ik heb het al vaker geroepen:
FIA moet gewoon draconische maatregelen instellen om de dominantie tenminste ietwat in te dammen.
In 2005 kon het door geen bandenwissels toe te laten, waarom dan nu niet weer zoiets om het zooitje weer enigszins gelijk te trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
https://www.motorsport.co...-verstappen-wing/4557331/
But, with Leclerc not losing much time initially, Ferrari kept him out – with the part then breaking off on the second lap.

The flying parts struck Lewis Hamilton's Mercedes, ripping off his right-hand side mirror, and pieces also ended up in the front brake duct of Lando Norris.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Ik vond het persoonlijk allemaal nog wel meevallen. Leclerc maakte inderdaad een foutje, maar daar had hij voor mij persoonlijk geen straf voor hoeven krijgen. Dat Verstappen er in de media een heel probleem van maakte vond ik nogal kinderachtig, omdat ik toch dacht dat hij juist voor minder straffen was. De FIA had wel direct een straf moeten uitdelen vanwege de loszittende onderdelen en het negeren van het verzoek om binnen te komen.
Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.