D-Ed schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:18:
Ik heb echt een zure smaak aan deze race overgehouden en ga nog eens goed nadenken of ik nog wel zin heb om F1 als hobby te houden.. De tijd en passie die ik er met een paar vrienden insteek is het me niet meer waard op deze manier..
Dat er af en toe dingen door de vingers worden gezien was soms frustrerend maar het voortrekken vandaag is van een andere orde en openend echt mijn ogen over hoe corrupt dit wereldje eigenlijk echt is.. Max hint daar ook in andere interviews wel een naar..
De droeve uitstraling van HAM & Toto hielpen overigens ook niet mee om hier thuis nog te verdedigen hoe leuk deze topsport is terwijl je net de constructeurs titel binnen hebt gesleept...
Mja zo denk ik er ook al een tijdje over. De sport is al jaren erg selectief met straffen. En daarbij stoort het me niet alleen in de regelmaat en rechtlijnigheid, maar dat topteams ook enorm veel voordeel halen in het trage concluderen.
Had Leclerc die 5 seconden meteen gehad, dan had ie niet zo snel meer de rest bijgehaald. Doe er 15 seconden bij en ik denk dat ie niet eens meer in de top 10 was gekomen. Vettel had nu voldoende voorsprong op Albon om een tijdpenalty van een valse start te kunnen pakken, tijdens de race had het zijn podium in gevaar gebracht.
Dat Albon geen straf krijgt voor de aanvaring met Norris is ook slecht. Dit zet toch een heel slecht precedent? Idem met de valse start. Idem met de losse onderdelen. Idem met het verliezen van een spiegel op volle snelheid. Dat is vooral voor omstanders een groot gevaar (de helm en auto kan het vast wel aan met de huidige regelgeving).
En dan hebben we ook nog dat in de kwalificatie Vettel ineens 4 tienden wint in zijn 2e run van Q3. Hamilton haalt er ook aantal tiendes vanaf. Alsof het niets is. Was ook al een seconde sneller dan Q2. Totaal geen spanning meer.
Eind van de race komt Hamilton er ook al niet meer voorbij. De midfield laat zien dat het nog prima kan op deze baan, maar voorin spelen ze allemaal hetzelfde spelletje: maak de auto zo snel mogelijk en geef de achterligger zoveel turbulentie dat hij er niet meer voorbij komt. Begin je vooraan, dan domineer je de wedstrijd. Of je nou sneller bent of niet.
Dat is ook waarom Verstappen de actie deed in de eerste bocht. Doe je het daar niet, dan is de kans groot dat je ook niet meer op het podium komt. De start en eerste bocht domineert nu de wedstrijd volledig, daar waar je een paar jaar terug nog wel terug kon vechten. Kijk je de race nog een keer, dan zul je (met de uitslag in gedachten) de race helemaal niet zo spannend meer vinden. Zelfs binnen 2 tienden in de laatste bocht, kwam Hamilton er niet meer voorbij. Dat is toch belachelijk?
Nee, de komende races ga ik ook zeker niet meer alles uitgebreid volgen. En met de teams die 2021 ook niet meer door willen laten gaan, zie ik me niet meer aandachtig kijken tot er wat meer strijd is. Ik denk ook niet dat Verstappen zo wereldkampioen gaat worden, zolang Mercedes en Ferrari het kampioenschap zo saboteren.
En met de races die RBR weg wil gooien voor een resultaat in Japan, hebben ze nu een hoge prijs betaald. Het is duidelijk dat Albon ook gewoon niet snel genoeg is en een fout van een ander kan je duur komen te staan. Dat Albon een gelijke tijd rijdt is mooi, maar Verstappen verbeterde zich ook niet meer in zijn 2e run en had al een tijd staan die ook niet perfect was met een auto die zeker sneller kon. Dus de kwalificatieuitslag zegt wat dat betreft ook niks. Nee, Albon valt ook zwaar tegen en zijn actie op Norris. En ook Kubica mag wel ophouden met klagen op zijn team nadat ie alweer een auto afschrijft dit seizoen.
Ik merk ook dat Mercedes nu WCC is en het doet me helemaal niks. Dat alleen Hamilton en Bottas nog WDC kunnen worden eigenlijk ook niet. Zoveel geluk en zo'n dominante auto is gewoon weinig aan. Sure ze hebben er wel wat voor moeten werken, maar elke keer als Ferrari of Red Bull snel lijkt, gaan ze er uiteindelijk toch nog met de winst vandoor. Het doet me echt niks meer.
[
Voor 18% gewijzigd door
Martinspire op 13-10-2019 17:20
]