⛔ Trackers of betalen ⛔
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Waarom nodigen ze die Ho Ping niet wat vaker uit. Zegt zinnige dingen en is tenminste niet zo overdreven opgefokt als Coronel.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Niets offtopic, gewoon een keihard feit wat het F1 cafe en de nabeschouwing een stuk minder leuk maaktHelp!!!! schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:41:
offtopic:
Waarom nodigen ze die Ho Ping niet wat vaker uit. Zegt zinnige dingen en is tenminste niet zo overdreven opgefokt als Coronel.
"When you grow up your heart dies"
Precies, er moet wel een beetje onenigheid zijn dat maakt het wel zo leuk.MikeyMan schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:44:
Och... Drie man op de bank zetten die het constant eens zijn met elkaar is ook niet alles.
Afspraak of niet, als je wilt swappen zorg je maar dat je dichtbij genoeg rijdt zodat je beiden weinig tot geen tijd verliest, zeker als je grootste concurrent in je nek zit te hijgen en de nummer 1 50% of meer van de voorsprong op de nummer 3 moet inleveren om het voor elkaar te krijgen. Om het dan te "fixen" door waardevolle seconden weg te gooien vanwege een late pitstop is debiel en daarmee maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Zeker zo ontzettend vroeg in de race, waar alles nog kan gebeuren.Grimmie187 schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:37:
[...]
Wat ik begrepen heb is dat de afspraak was dat Leclerc bij de start een tow aan Vettel zou geven zodat ze Hamilton konden pakken en de race controleren. Als Vettel hiermee zelfs Leclerc voorbij zou komen (Leclerc verdedigde dus ook niet) dan was de afspraak dat ze zouden switchen.
Dat de daadwerkelijke switch vervolgens moeizaam ging snap ik wel vanwege de interne strijd..![]()
Imo heeft het team het daarna goed opgelost door de afspraak alsnog te bekrachtigen tijdens de pitstop.
Scorebord journalistiek. Mist ongeveer alles belangrijk.
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 29-09-2019 15:55 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zeker goed, ff beetje bijkomen van de vodka en de blinis.
Japan: sushi en sake, zin in
Maak me wel een beetje zorgen om Mexico; tequila en taco's...
De afspraak was dan ook direct switchen, toen er nog nauwelijks een seconde tussen beide zat. Maar als Vettel dit besluit niet te doen en gas geeft is het opeens ook goed en moet Leclerc zijn mond houden? Op zon manier afspraken maken en vervolgens niet nakomen is pas debiel, dat zorgt pas echt voor moeilijkheden binnen het team. Het team heeft dit vervolgens rechtgezet via de pitstops met minimale schade t.o.v. Hamilton.DataGhost schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:49:
[...]
Afspraak of niet, als je wilt swappen zorg je maar dat je dichtbij genoeg rijdt zodat je beiden weinig tot geen tijd verliest, zeker als je grootste concurrent in je nek zit te hijgen en de nummer 1 50% of meer van de voorsprong op de nummer 3 moet inleveren om het voor elkaar te krijgen. Om het dan te "fixen" door waardevolle seconden weg te gooien vanwege een late pitstop is debiel en daarmee maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Zeker zo ontzettend vroeg in de race, waar alles nog kan gebeuren.
Zou ik ook doen.. zodra ik t woord tequilla hoor, moet ik altijd hier aan denkenPalingDrone schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:59:
[...]
Maak me wel een beetje zorgen om Mexico; tequila en taco's...

Heel veel succes met direct switchen als Hamilton ook op minder dan een seconde zit. Dan weet je zeker dat je weer terug bent naar de startvolgorde. Je mist volgens mij steeds het gedeelte waarbij Vettel langzamer zou moeten rijden om Leclerc erlangs te laten.Grimmie187 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:00:
[...]
De afspraak was dan ook direct switchen, toen er nog nauwelijks een seconde tussen beide zat.
Ik hoop dan toch altijd stiekem dat een team een keer de ballen heeft om een coureur die niet luistert gewoon binnen te halen voor een pitstop en dan direct de garage in. Zal nooit gebeuren, maar dat zou er wel voor zorgen dat coureurs echt luisteren naar orders van de baas.Grimmie187 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:00:
[...]
De afspraak was dan ook direct switchen, toen er nog nauwelijks een seconde tussen beide zat. Maar als Vettel dit besluit niet te doen en gas geeft is het opeens ook goed en moet Leclerc zijn mond houden? Op zon manier afspraken maken en vervolgens niet nakomen is pas debiel, dat zorgt pas echt voor moeilijkheden binnen het team. Het team heeft dit vervolgens opgelost via de pitstops met minimale schade t.o.v. Hamilton.
De switch had in rondje 4-5 toen Leclerc nog op 1.1s van Vettel zat imo makkelijk kunnen worden uitgevoerd, Hamilton zat toen al op +2s van Leclerc.DataGhost schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:03:
[...]
Heel veel succes met direct switchen als Hamilton ook op minder dan een seconde zit. Dan weet je zeker dat je weer terug bent naar de startvolgorde. Je mist volgens mij steeds het gedeelte waarbij Vettel langzamer zou moeten rijden om Leclerc erlangs te laten.
Misschien was het beter geweest om af te spreken tijdens de pitstops te switchen ipv op de baan maar daar kan meer mis gaan en kost ook meer tijd.
Ik denk dat je fan bent van de juiste club! Denk namelijk dat ze er zelf net zo over denken en het zo weer zouden doen.Grimmie187 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:00:
[...]
De afspraak was dan ook direct switchen, toen er nog nauwelijks een seconde tussen beide zat. Maar als Vettel dit besluit niet te doen en gas geeft is het opeens ook goed en moet Leclerc zijn mond houden? Op zon manier afspraken maken en vervolgens niet nakomen is pas debiel, dat zorgt pas echt voor moeilijkheden binnen het team. Het team heeft dit vervolgens rechtgezet via de pitstops met minimale schade t.o.v. Hamilton.
Achja het brengt wel leven in de brouwerij, maar lekker bier drinken is toch makkelijker als je niet steeds zelf je glazen in gooit.
Ach ik snap best dat mensen vraagtekens/moeite hebben bij de afspraak die ze na de kwalificatie gemaakt hebben maar als dat de keuze is en beide heren zijn akkoord vind ik dat ze het tijdens de race redelijk goed opgelost hebben..gekkie schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:06:
[...]
Ik denk dat je fan bent van de juiste club! Denk namelijk dat ze er zelf net zo over denken en het zo weer zouden doen.
Achja het brengt wel leven in de brouwerij, maar lekker bier drinken is toch makkelijker als je niet steeds zelf je glazen in gooit.
Of ze hadden het conflict tussen rijders en afspraken, na de race intern kunnen oplossen ... Het is namelijk niet zo dat Leclerc zijn afspraken altijd netjes nakomt (zie Monza).Grimmie187 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:05:
[...]
De switch had in rondje 4-5 toen Leclerc nog op 1.1s van Vettel zat imo makkelijk kunnen worden uitgevoerd, Hamilton zat toen al op +2s van Leclerc.
Misschien was het beter geweest om af te spreken tijdens de pitstops te switchen ipv op de baan maar daar kan meer mis gaan en kost ook meer tijd.
Maar gelukkig zijn er meer race fans die deze Ferrari aanpak niet graag zien en hun statement maken door Vettel Driver of the day te maken.
https://f1manager.info/ranking/4605
Ja, goed opgelost. Vettel geeft tig keer aan dat zijn banden op zijn, maar Ferrari laat hem met opzet door rijden en halen hem pas naar binnen als Leclerc binnen de 24 seconden zit. Goed opgelost van FerrariGrimmie187 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:07:
[...]
Ach ik snap best dat mensen vraagtekens/moeite hebben bij de afspraak die ze na de kwalificatie gemaakt hebben maar als dat de keuze is en beide heren zijn akkoord vind ik dat ze het tijdens de race redelijk goed opgelost hebben..

Ik pleit Leclerc ook niet vrij hoor, maar vandaag was het wel Vettel die dacht zoek het maar uit met je afspraak (multi21 any1?). Dat zou best wraak voor Monza kunnen zijn idd, de interne strijd is nog niet gestreden..powah33 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:10:
[...]
Of ze hadden het conflict tussen rijders en afspraken, na de race intern kunnen oplossen ... Het is namelijk niet zo dat Leclerc zijn afspraken altijd netjes nakomt (zie Monza).
Maar gelukkig zijn er meer race fans die deze Ferrari aanpak niet graag zien en hun statement maken door Vettel Driver of the day te maken.
Ik zie alleen de link van deze call niet met het resultaat van vandaag, als Vettel niet was uitgevallen was een 1-2 redelijk waarschijnlijk geweest.
Ik had tevens het idee dat Vettel het helemaal niet erg vond om zijn auto te parkeren.ThomasG schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:10:
[...]
Ja, goed opgelost. Vettel geeft tig keer aan dat zijn banden op zijn, maar Ferrari laat hem met opzet door rijden en halen hem pas naar binnen als Leclerc binnen de 24 seconden zit. Goed opgelost van Ferrari
Leek bijna een vreugdesprongetje uit zijn auto te maken en gaf 1 van de stewards een boks?
Hij had een issue met z'n batterij (of dacht dat), dan moet je van je auto af springen zodat je geen contact van de auto via je lichaam naar de grond maakt. Zie bijv. ook Ricciardo in Bahrein dit jaar. Ik vond dat 'ie hem op een nette plek had geparkeerd en verwachtte daarom ook geen VSC of SC. Natuurlijk duurde het eventjes voordat 'ie terug was in de pitbox en zag 'ie toen een echte SC rijden (vanwege Russell) waardoor hij misschien onterecht dacht dat hij die veroorzaakt had.Sinned123 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:16:
[...]
Ik had tevens het idee dat Vettel het helemaal niet erg vond om zijn auto te parkeren.
Leek bijna een vreugdesprongetje uit zijn auto te maken en gaf 1 van de stewards een boks?
Ik heb het teruggekeken, het was een zeker-weten-dat-ik-mezelf-niet-electrocuteer-sprong, en aan de marshalls gaf 'ie wat instructies met vinger/handgebaren, waarschijnlijk zo van pas op dat ding is gevaarlijk. Het zag eruit alsof 'ie naar hun handschoenen wees. Zijn engineer zei trouwens "stop the car" dus heel veel anders kon 'ie niet.
[ Voor 38% gewijzigd door DataGhost op 29-09-2019 16:25 ]
Mjah met de uitzondering van een expliciete 2e rijder (en een beetje fatsoenlijke reden er voor), vrees ik dat het bijna nooit echt fantastisch gaat werken om harde afspraken te maken voor een race. Het hele idee van een race is om te zien wat er gebeurd als iedereen gewoon fijn zelf z'n best moet doen.Grimmie187 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:07:
[...]
Ach ik snap best dat mensen vraagtekens/moeite hebben bij de afspraak die ze na de kwalificatie gemaakt hebben maar als dat de keuze is en beide heren zijn akkoord vind ik dat ze het tijdens de race redelijk goed opgelost hebben..
Vervolgens kun je altijd nog teamtactische aanwijzingen geven aan de hand van hoe de race zich heeft doen ontvouwen.
In de longrun deed redbull het dan denk ik toch handiger met RIC en VER, waarbij de hele club gedurende het jaar toch nog steeds aardig door één deur kon ondanks gezonde rivaliteit. Als ze dat er nu niet inbrengen bij LEC, dan zal dat nog wat worden de komende jaren bij FER.
Ik ben helemaal niet voor Mercedes/Hamilton, maar die mocht hem van mij winnen.
Ferrari en teamorders, behhhhhhhhhhhh

Cogitationis poenam nemo patitur
En de dames en heren van de social media afdeling van de F1 zijn er als de kippen bij
Ze hadden alleen de uitvalbeurt van Vettel er nog even bij moeten doen om het compleet te maken.Aardappelbakker schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:25:
[YouTube: Ferrari Radio Drama | 2019 Russian Grand Prix]
En de dames en heren van de social media afdeling van de F1 zijn er als de kippen bij
Een beetje zo rond het moment dat race control de DRS open zet dus..? Ja ja.. Dat was idd een tactisch moment geweest..Grimmie187 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:05:
[...]
De switch had in rondje 4-5 toen Leclerc nog op 1.1s van Vettel zat imo makkelijk kunnen worden uitgevoerd, Hamilton zat toen al op +2s van Leclerc.
Dat idee had ik niet, ik had het idee dat hij vrij pissed was. Dat lijkt me ook vrij normaal. Denk dat hij ook alles gegeven zou hebben om te proberen LEC nog even te passen (al was dat natuurlijk niet gelukt).Sinned123 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:16:
[...]
Ik had tevens het idee dat Vettel het helemaal niet erg vond om zijn auto te parkeren.
Vond het persoonlijk maar een matige race. Wat beter dan een Frankrijk of Barca, maar heel veel ook weer niet. Had na de (virtual) safety car wel kunnen stoppen met kijken, want toen was alles al wel weer duidelijk. Als de (V)SC er niet was geweest, dan was het ook gewoon een 1-2 (of als Vettel was uitgevallen een 1) voor Ferrari geweest.
Jammer dat Red Bull op het moment echt niet meer in de mix lijkt te zitten. Hoop dat ze hun zaakjes wat beter op orde hebben op Suzuka.
Je vergeet het 2e deel van de zin te quoten, Hamilton was toen al buiten DRS range..D-Ed schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:35:
[...]
Een beetje zo rond het moment dat race control de DRS open zet dus..? Ja ja.. Dat was idd een tactisch moment geweest..
Leclerc had ook gas kunnen geven. En daarbij, waarom zou Vettel hem voorbij moeten laten als Vettel zelf sneller is?Grimmie187 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:37:
[...]
Je vergeet het 2e deel van de zin te quoten, Hamilton was toen al buiten DRS range..
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Omdat Vettel op P1 gekomen is dankzij Leclerc. En de afspraak was dat ze daarna zouden terugwisselen.ThomasG schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:38:
[...]
Leclerc had ook gas kunnen geven. En daarbij, waarom zou Vettel hem voorbij moeten laten als Vettel zelf sneller is?
Niets mis meeDaniëlWW2 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:38:
Je weet dat je het echt hebt verpest als je hier met een groep Nederlands zit die eigenlijk wel blij lijken te zijn met een Mercedes 1-2.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Net zozeer dankzij Leclerc. Als Hamilton daar had gestaan, of Leclerc had naar rechts gegaan, zou hij waarschijnlijk ook ingehaald zijn voor de 1e bocht.Requiem19 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:39:
[...]
Omdat Vettel op P1 gekomen is dankzij Leclerc. En de afspraak was dat ze daarna zouden terugwisselen.
Omdat dat is wat ze afgesproken hebben na de kwalificatie en nu hou ik erover op..ThomasG schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:38:
[...]
Leclerc had ook gas kunnen geven. En daarbij, waarom zou Vettel hem voorbij moeten laten als Vettel zelf sneller is?
Ik ga een verliezers biertje drinken, fijne zondag allemaal!
Ik ging er dan ook vanuit dat men snapt dat vertragen voor Leclerc ook weer kansen bied voor HAM om dichterbij VET te komen zodra die gepasseerd zou worden (omdat, miner pace)Grimmie187 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:37:
[...]
Je vergeet het 2e deel van de zin te quoten, Hamilton was toen al buiten DRS range..
Ik denk dat Leclerc heel goed weet voor wie hij rijd en hoe hij het politieke spelletje met de italianen moet spelen. En soort zoekt soort. Hij moet alleen er voor zorgen dat hij zijn hand niet overspeeld.Bullet NL schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:24:
Leclerc is een beetje een jankertje aan het worden, hij is mijn sympathie kwijt geraakt.
Ik ben helemaal niet voor Mercedes/Hamilton, maar die mocht hem van mij winnen.
Ferrari en teamorders, behhhhhhhhhhhh![]()
![]()
![]()
Het komt alleen iritant over dat ben ik helemaal met je eens.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Niet persoonlijk opvatten, fijne zondag ookGrimmie187 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:40:
[...]
Omdat dat is wat ze afgesproken hebben na de kwalificatie en nu hou ik erover op..
Ik ga een verliezers biertje drinken, fijne zondag allemaal!
Volgens mij komt dat vooral omdat die groep Nederlanders hier stiekem een beetje bang is voor LEC.DaniëlWW2 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:38:
Je weet dat je het echt hebt verpest als je hier met een groep Nederlands zit die eigenlijk wel blij lijken te zijn met een Mercedes 1-2.
Ik vind het juist wel mooi dat hij gretig is, het is ook de communicatie van Ferrari wat ervoor zorgt dat hij zo vervelend lijkt.
Als LEC prefereert op 2 te rijden achter HAM ipv op 2 rijden achter VET en daarom deals gemaakt moeten worden heeft hij het allemaal niet begrepen.
Sowieso stond VET op een door een beregoeie start, niet omdat dat mocht van de prinses.
Het heeft niets met bang zijn voor Leclerc te maken. Ik was onder de indruk van Leclerc toen hij Formule 2 reed. Maar sinds bij Ferrari rijdt is hij: ikke ikke ikke en de rest mag stikken. Hij kreeg vandaag gewoon een koekje van eigen deeg, en dan is het weer huilen.yorkick schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:42:
[...]
Volgens mij komt dat vooral omdat die groep Nederlanders hier stiekem een beetje bang is voor LEC.
Ik vind het juist wel mooi dat hij gretig is, het is ook de communicatie van Ferrari wat ervoor zorgt dat hij zo vervelend lijkt.
Ah, gaan we die kaart spelen?yorkick schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:42:
[...]
Volgens mij komt dat vooral omdat die groep Nederlanders hier stiekem een beetje bang is voor LEC.
‘Waarschijnlijk’ is het keywoord.ThomasG schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:40:
[...]
Net zozeer dankzij Leclerc. Als Hamilton daar had gestaan, of Leclerc had naar rechts gegaan, zou hij waarschijnlijk ook ingehaald zijn voor de 1e bocht.
En, Hamilton zou dan P1 zijn (hij had dan de slipstream gehad van Leclerc) en Vettel had P3 gehad omdat hij geen slipstream gehad zou hebben.
Afspraak is afspraak.
Althans, dat geldt voor de meeste mensen op Vettel na. Het is gewoon een onbetrouwbare coureur.
En Monza dan? Of geld afspraak is afspraak niet voor Leclerc?Requiem19 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:52:
[...]
‘Waarschijnlijk’ is het keywoord.
En, Hamilton zou dan P1 zijn (hij had dan de slipstream gehad van Leclerc) en Vettel had P3 gehad omdat hij geen slipstream gehad zou hebben.
Afspraak is afspraak.
Althans, dat geldt voor de meeste mensen op Vettel na. Het is gewoon een onbetrouwbare coureur.
Met gretig is niets mis, met ten koste van alles willen winnen is ook niets mis. Jeremiëren alsof je een verschrikkelijk onrecht wordt aangedaan terwijl er niet of nauwelijks aanleiding toe is, daar is wel wat mis mee. Het is kinderachtig gedrag een volwassen vent onwaardig.yorkick schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:42:
[...]
Overigens is Leclerc altijd al zo geweest (een verongelijkt driftkikkertje) en jammer genoeg lijkt dat een karaktertrek die hij niet kwijt gaat geraken. Wat betreft het gevaar Leclerc: ik heb 100 keer liever een heel erg aan elkaar gewaagd veld waarin de beste de titel binnen sleept dan aan de hegemonie van Mercedes recent of daar voor RB of verder terug Ferrari.
Quoteje er bij:
We kunnen wel zeggen dat die wijze lessen compleet overboord zijn gemieterd door Leclerc.My mental strength was definitely a weakness back in the karting days, and I've worked hard on that to be as ready as possible for whenever I had the chance in F1. I feel like now it's probably my strength, and I am very happy to have worked so hard on this.
"It's very difficult to explain [how I did that], because you train with sensors on your head which tell you what is happening in your head. So it is pretty difficult to explain into words, but basically you train in front of a computer and you try to understand what is happening in your head. I was pretty confident before with what was happening, but I was actually not understanding anything about what was happening! You just discover yourself and manage to control yourself a lot better."
The result of that hard work is remarkable. Looking back on his first race as a Ferrari driver -- the moment his whole career had been building to -- he says nothing fazed him.
[ Voor 34% gewijzigd door FirePuma142 op 29-09-2019 16:58 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Naughty by nature - OPP
https://www.instagram.com/p/B2_6KhfABa7/
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Dat was ook twijfelachtig, maar daar reden nog twee coureurs voor in de kwalificatie waardoor het nog begrijpelijk was dat Lc langzaam was.ThomasG schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:53:
[...]
En Monza dan? Of geld afspraak is afspraak niet voor Leclerc?
Daarnaast kwam Leclerc hier in Rusland zijn afspraak na: hij gaf Vettel de tow en verdedigde de binnenkant niet.
Het is gewoon een sluw mannetje, wat hij in Monza deed was namelijk pure opzet. Als Leclerc teamorders negeert is het: "ja, daar kon hij niets aan doen". Als Vettel het doet: "Vettel is een $#%#$%". Ja, zo ken ik er nog wel een paar.Requiem19 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:56:
[...]
Dat was ook twijfelachtig, maar daar reden nog twee coureurs voor in de kwalificatie waardoor het nog begrijpelijk was dat Lc langzaam was.
Daarnaast kwam Leclerc hier in Rusland zijn afspraak na: hij gaf Vettel de tow en verdedigde de binnenkant niet.
Net zoals de quote bij de podium interviews. Het was niet: Vettel, of de andere auto. Nee, het was "de tweede auto".
Anoniem: 1222698
Vettel heeft gewoon de sleutel uit het contactslot gehaald. Die dacht als ik LEC er voorbij moet laten dan maar onder de VSC zodat de Mercedessen de mazzl hebben.....Liever HAM winnen dan LEC..sjaool schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:32:
[...]
Ze hadden alleen de uitvalbeurt van Vettel er nog even bij moeten doen om het compleet te maken.
Mjah, daar zou ik dan weer niet teveel waarde aan hechten. Het is geen native speaker he.ThomasG schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:59:
[...]
Net zoals de quote bij de podium interviews. Het was niet: Vettel, of de andere auto. Nee, het was "de tweede auto".
It's a shame for the team not to have the second car on the podium lijkt me weinig geks aan.
Het blijft natuurlijk wel een slechte woordkeuze na (mislukte) team orders.MikeyMan schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:03:
[...]
Mjah, daar zou ik dan weer niet teveel waarde aan hechten. Het is geen native speaker he.
It's a shame for the team not to have the second car on the podium lijkt me weinig geks aan.
Ah ja, langzaam rijden in kwalificatie staat gelijk aan voorbijgelaten worden door je teamgenoot en dan je teamgenoot uitlachen als je hem voorbij moet laten van je baas.ThomasG schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:59:
[...]
Het is gewoon een sluw mannetje, wat hij in Monza deed was namelijk pure opzet. Als Leclerc teamorders negeert is het: "ja, daar kon hij niets aan doen". Als Vettel het doet: "Vettel is een $#%#$%". Ja, zo ken ik er nog wel een paar.
Wel eens van Multi 21 gehoord?
Wat denk je dat Leclerc volgende keer gaat doen bij de start?
Had LEC maar niet voor pole moeten gaan. Had ie op P3 gestaan en VET voorbij gesjeesd. Blijf het een vreemde afspraak vinden. Kut voor je LEC , maar weet je je mag VET in de race voorbij. Zoiets ongeveerGrimmie187 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:40:
[...]
Omdat dat is wat ze afgesproken hebben na de kwalificatie en nu hou ik erover op..
Ja want het is makkelijk gokken op P2... Tiende ernaast en je staat ineens vijfde.Anoniem: 1222698 schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:06:
[...]
Had LEC maar niet voor pole moeten gaan. Had ie op P2 gestaan en VET voorbij gesjeesd. Blijf het een vreemde afspraak vinden. Kut voor je LEC , maar weet je je mag VET in de race voorbij. Zoiets ongeveer
Tja. Ferrari zit gewoon met de gebakken peren. Leclerc heeft meer dan eens laten zien dat hij geen teamspeler is, ondanks dat hij Spa deels aan Vettel te danken heeft. En Vettel heeft nu zoiets van zoek het dan maar uit.Requiem19 schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:05:
[...]
Ah ja, langzaam rijden in kwalificatie staat gelijk aan voorbijgelaten worden door je teamgenoot en dan je teamgenoot uitlachen als je hem voorbij moet laten van je baas.
Wel eens van Multi 21 gehoord?
Wat denk je dat Leclerc volgende keer gaat doen bij de start?
Dus als Leclerc de volgende keer voor Vettel staan, en hem blokkeert moet hij dat zelf weten. Maar hij is dan wel alleen tegen de beide Mercedes.
Volgens mij was het meer: LEC doet VET een gunst om Hamilton bij de start te kunnen pakken zodat we de race kunnen controleren en daarna doet VET een gunst voor LEC door hem zijn 1e plek terug te geven (die bijna niet te verdedigen is bij de start op dit circuit).Anoniem: 1222698 schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:06:
[...]
Had LEC maar niet voor pole moeten gaan. Had ie op P2 gestaan en VET voorbij gesjeesd. Blijf het een vreemde afspraak vinden. Kut voor je LEC , maar weet je je mag VET in de race voorbij. Zoiets ongeveer
lol. Jij denkt dat ie de woorden "vettel" of "other niet kent of kan gebruiken omdat ie geen native speaker is.MikeyMan schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:03:
[...]
Mjah, daar zou ik dan weer niet teveel waarde aan hechten. Het is geen native speaker he.
Sluw dus.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ah ja, Leclerc was geen team speler toen hij in Australia gehoorzaamde om achter de struggelende Vettel te blijven. Of toen Leclerc in China na een team order Vettel voorbij liet?ThomasG schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:09:
[...]
Tja. Ferrari zit gewoon met de gebakken peren. Leclerc heeft meer dan eens laten zien dat hij geen teamspeler is, ondanks dat hij Spa deels aan Vettel te danken heeft. En Vettel heeft nu zoiets van zoek het dan maar uit.
Dus als Leclerc de volgende keer voor Vettel staan, en hem blokkeert moet hij dat zelf weten. Maar hij is dan wel alleen tegen de beide Mercedes.
Nah, dat niet. maar het is evident dat de combinatie LEC/FER een betere winstprognose geeft dan de combinatie VER/RBR.yorkick schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:42:
[...]
En na 6 jaar het gelul van dramaqueen HAM aangehoord te hebben is zeikwijf LEC beluisteren nog 10X erger. Denk dat die combi dat doet.
Dat was een doodvonnis voor Vettel geweest. In die 2 seconde moest dan de Vettel wagen passen, direct last hebben van die wagen voor je en ook nog DRS op je dak krijgen.Grimmie187 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:05:
[...]
Wat nog beter was geweest: zoek het lekker uit gasten op de baanMisschien was het beter geweest om af te spreken tijdens de pitstops te switchen ipv op de baan maar daar kan meer mis gaan en kost ook meer tijd.
In 2018 hadden ze daar dan kennelijk geen last van. Bottas van pole en die bleef tot de stalorders er waren gewoon voor HAM. Dus dat bijna niet te verdedigen is een smoesje. Het kan dus weldegelijk. Had LEC maar wat meer moeten trappen en beter verdedigen t.o.v. VETGrimmie187 schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:11:
[...]
Volgens mij was het meer: LEC doet VET een gunst om Hamilton bij de start te kunnen pakken zodat we de race kunnen controleren en daarna doet VET een gunst voor LEC door hem zijn 1e plek terug te geven (die bijna niet te verdedigen is bij de start op dit circuit).
Ferrari heeft gewoon het “probleem” dat ze twee coureurs hebben die aan elkaar gewaagd zijn. Ze weten niet goed wat ze daarmee moeten en verpesten de race voor zichzelf door orders op te leggen terwijl beide coureurs prima rijden. Dat Vettel uitviel is jammer, maar hij had gewoon een super start en reed ook een prima race tot die tijd.
Laat ze Vettel maar zo gek maken dat ie denkt: "Bekijk het maar!"..
En dan volgend jaar bij RBR instappen met als duidelijk doel Max te helpen
Lijkt me heerlijk. Een ontspannen Vettel op het oude nest, die net als hij RAI naast zich had, nu Verstappen gaat helpen.
Kunnen ze bij RBR ook nog volhouden dat ze alleen met coureurs uit de eigen opleiding willen rijden

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Het punt waarover je iets kunt/moet afspreken komt dan in principe pas bij T2. Maar een "rijdt elkaar niet van de baan af" zou dan voldoende moeten zijn. En in dit geval was Vettel er al ruim langs (door zijn goede start, en tow), dus in principe was er niks aan de hand. En de enige andere optie die Leclerc had was naar rechts gaan en Hamilton een tow geven. Dat zou sowieso ook een interessante situatie zijn geweest, want Leclerc zit dan aan de binnenkant waardoor Hamilton automatisch buitenom moet inhalen maar Leclerc dus wel de binnenkant kan verdedigen.
Naar mijn idee heeft Ferrari zichzelf dus in de vingers gesneden door iets af te spreken over een hypothetische situatie die zou kunnen ontstaan na de start en daar meteen een vrij zwaar "gevolg" aan hangen (swappen). Want in mijn optiek was dit gewoon een goede start van Vettel en verdiende hij de leiding. Met of zonder afspraken over wel of geen tow. En bij andere races hebben we ook al vaak genoeg gezien dat de pole starter benadeeld is door een lang recht stuk tot T1/eerste breaking zone en daardoor benadeeld is. Zie bv Mexico toen RIC & VET daar op P1 & P2 starten. Toen hebben we ook niks gezien of gehoord over afspraken van terug wisselen, en ook bij Mercedes hebben ze deze situatie vrij vaak gehad dat de pole starter benadeeld is door het geven van een tow aan zijn teamgenoot en ook daar heeft nooit iemand zitten janken om a.u.b. de leiding terug te krijgen omdat de tow oneerlijk was.
Verbaasd me dat Leclerc niet later in de race op de boordradio heeft zitten smeken of hij niet de leiding kon over nemen van de Mercedessen, want gezien de situatie op de baan voor de (V)SC had hij recht op de leiding, en niet de Mercedessen.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Leclerc heeft een contract tot eind 2022. Tot die tijd is er in ieder geval geen reden tot "zorgen".yorkick schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:42:
[...]
Vervolgens is er denk ik wel een subtiele lijn tussen gretig en dit. Een Norris, Sainz, Ricciardo, Magnussen, Verstappen of nog steeds Hamilton, die zijn gretig. Gaat daar iets mis met strategie, kapt de auto ermee of worden ze van de baan getikt, dan zijn ze pisnijdig en dat laten ze dan ook weten. Ze geven verder nooit op, ze gaan hun positie verdedigen en ze gaan er altijd voor.
Leclerc daarentegen gooit zijn spreekwoordelijke speeltjes al uit zijn kribbe als Vettel hem inhaalt bij de start. Niet terugpakken, nee meteen kwam het gezeur om team orders en maar blijven zeuren, het passief agressieve en het chagrijn. Dit begon ook allemaal in Spa waar Vettel zijn race eigenlijk half opofferde om Hamilton maar net genoeg af te houden zodat Leclerc net kon winnen. Als beloning daarvoor naaide Leclerc, Vettel uit zijn tweede Q3 run. Leclerc nam de eerste tow, maar de tweede werd Vettel ontzegt. In Singapore werd een smerige strategie gebruikt om iedereen maar op te houden om zo met een pitstop, lang door te kunnen rijden. Vettel ging vroeg naar binnen en kwam door fouten van Ferrari en Leclerc ervoor uit en won, tot ongelofelijk ongenoegen van Leclerc en dat hebben we gehoord. Niet eenmaal, nee het bleef maar doorgaan. Nu had Vettel een uitstekende start, was Hamilton zo voorbij en pakte Leclerc ook. Meteen begon het gezeur weer en het bleef weer doorgaan. Na de race nog steeds chagrijnig omdat het niet ging zoals gewenst. Ik ben niet onder de indruk van zijn "volwassenheid", absoluut niet.
Dat moet de teamleider van Ferrari worden? Je kan hem met het minste hem al van zijn á propos halen. Dan zit je bij Ferrari waar ze in de regel drukker bezig zijn met interne machtsstrijd dan presteren voor het team. Ze gooien het ook keer op keer zelf weg met strategie, slechte pitstops of betrouwbaarheidsproblemen.
Maar als het in 2022 nog steeds niet is gebeurd, dan zie ik Ferrari een Ferrari doen. Bij Ferrari kan het nooit de fout van de auto of het team zijn. Bij winst is het altijd Ferrari, en bij verlies is het altijd de coureur. Ik zie Ferrari hem eruit schoppen als hij ook niet kan winnen en dan wat? Jaren bij Ferrari gereden zonder resultaten. Ondertussen zullen er wel weer nieuwe coureurs binnentreden die samen met coureurs zoals Verstappen die misschien wel de andere goede zitjes bezetten.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als ze mochten racen was Vettel waarschijnlijk de snellere geweest, ware het niet dat ze bij Ferrari weten dat Leclerc extreem verdedigt en dat wel eens een probleem zou kunnen zijn.
LEC vindt dus dat als hij er voor kiest om achter zijn teamgenoot tweede te zijn in plaats van achter een Mercedes tweede, hij zo galant is geweest dat er teamorders moeten komen.
Naamsverbastering
[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 29-09-2019 19:51 ]
Je 'ziet' een hele hoop maar zijn prestaties zie je even over het hoofd.. Deze jonge hond is in zijn eerste seizoen voor Ferrari een 4-voudig wereldkampioen aan het kloppen en wordt alleen maar nog beter naar mate de volwassenheid komt. Voor het gemak vergeet je ook even de 'volwassenheid' van zijn concurrenten toen zij die leeftijd en/of ervaring hadden (Vettel, Hamilton, etc.)DaniëlWW2 schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:50:
[...]
Leclerc heeft een contract tot eind 2022. Tot die tijd is er in ieder geval geen reden tot "zorgen".![]()
Vervolgens is er denk ik wel een subtiele lijn tussen gretig en dit. Een Norris, Sainz, Ricciardo, Magnussen, Verstappen of nog steeds Hamilton, die zijn gretig. Gaat daar iets mis met strategie, kapt de auto ermee of worden ze van de baan getikt, dan zijn ze pisnijdig en dat laten ze dan ook weten. Ze geven verder nooit op, ze gaan hun positie verdedigen en ze gaan er altijd voor.
Leclerc daarentegen gooit zijn spreekwoordelijke speeltjes al uit zijn kribbe als Vettel hem inhaalt bij de start. Niet terugpakken, nee meteen kwam het gezeur om team orders en maar blijven zeuren, het passief agressieve en het chagrijn. Dit begon ook allemaal in Spa waar Vettel zijn race eigenlijk half opofferde om Hamilton maar net genoeg af te houden zodat Leclerc net kon winnen. Als beloning daarvoor naaide Leclerc, Vettel uit zijn tweede Q3 run. Leclerc nam de eerste tow, maar de tweede werd Vettel ontzegt. In Singapore werd een smerige strategie gebruikt om iedereen maar op te houden om zo met een pitstop, lang door te kunnen rijden. Vettel ging vroeg naar binnen en kwam door fouten van Ferrari en Leclerc ervoor uit en won, tot ongelofelijk ongenoegen van Leclerc en dat hebben we gehoord. Niet eenmaal, nee het bleef maar doorgaan. Nu had Vettel een uitstekende start, was Hamilton zo voorbij en pakte Leclerc ook. Meteen begon het gezeur weer en het bleef weer doorgaan. Na de race nog steeds chagrijnig omdat het niet ging zoals gewenst. Ik ben niet onder de indruk van zijn "volwassenheid", absoluut niet.
Dat moet de teamleider van Ferrari worden? Je kan hem met het minste hem al van zijn á propos halen. Dan zit je bij Ferrari waar ze in de regel drukker bezig zijn met interne machtsstrijd dan presteren voor het team. Ze gooien het ook keer op keer zelf weg met strategie, slechte pitstops of betrouwbaarheidsproblemen.
Maar als het in 2022 nog steeds niet is gebeurd, dan zie ik Ferrari een Ferrari doen. Bij Ferrari kan het nooit de fout van de auto of het team zijn. Bij winst is het altijd Ferrari, en bij verlies is het altijd de coureur. Ik zie Ferrari hem eruit schoppen als hij ook niet kan winnen en dan wat? Jaren bij Ferrari gereden zonder resultaten. Ondertussen zullen er wel weer nieuwe coureurs binnentreden die samen met coureurs zoals Verstappen die misschien wel de andere goede zitjes bezetten.
Nee, ik maak me met zo'n geweldenaar en een 4 voudig kampioen niet zoveel zorgen over de toekomst. Nu nog een auto die meer dan een half seizoen vooraan mee kan doen..
Het is sowieso raar dat er gunsten gedaan moeten worden. Ferrari heeft eigenlijk maar 1 belang, en dat is 2 Ferrari's vooraan, ongeacht de volgorde. Kun je wel gaan luisteren naar je jankende puber, maar zoals veel ouders weten is dat niet handig en voor je het weet terroriseert die puber je hele gezinRobertMe schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:44:
Wat ik mij afvraag. Er wordt hier gesproken over afspraken binnen Ferrari, dat Leclerc Vettel een gust heeft gedaan, etc etc. Maar wat had Leclerc dan moeten doen? Had hij nadat de lampen uit gingen een halve seconde moeten wachten zodat hij geen tow zou geven maar er zelf van zou profiteren? Het is niet alsof er op het stuur een knopje zit van "tow geven" vs "geen tow geven" dat gebeurd automatisch, en wie er in je tow zit heb je minder invloed op.
Vet krijgt als oude rot een snelle jonge hond naast hem, één waar van bekend ik dat hij potentie heeft om in de toekomst wereldkampioen te worden.
Ze hebben bij Ferrari iets gevonden waar door ze op bepaalde circuits een goede auto hebben, niets dan lof.... Echter qua rijders. Bij Mercedes is er een duidelijke rol verdeling, zelf bij Red Bull is deze er. Een kopman en z'n adjudant.
Ferrari heeft beide rijders de zelfde positie gegeven, waarschijnlijk omdat ze zelf onder de indruk waren van de snelheid van Lec. Dom natuurlijk, wat nu heb je 2 haantjes binnen het teams die met elkaar door een deur moeten maar elkaar eigenlijk niet veel gunnen.
Lec is goed, maar had door Ferrari gewoon als 2e rijders moeten worden bestempeld. In waar nodig in dienstrijden van z'n kopman, wat niet wil zeggen dat indien dit niet nodig is hij natuurlijk prima voor eigen succes kan/mag gaan.
Denk daarnaast dat er bij Lec ook nog wat anders mee speelt, de status van ene MV rijdend voor RB, dit 22 jarige jong heeft in 5 jaar F1 een bepaalde status bij elkaar weten te rijden, Lec wil dat ook. Die wil naast Vetel om de oren rijden ook de geile MV status hebben. De reden waarom hij zo vel kan reageren als het allemaal even niet zijn kant op valt.
Cogitationis poenam nemo patitur
Niemand ziet de prestaties van de combi FER/lec over het hoofd. Ze zien, en horen vooral, zijn gejank. Wat zou kunnen duiden op een complex.Grimmie187 schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:01:
[...]
Je 'ziet' een hele hoop maar zijn prestaties zie je even over het hoofd..
Idd knotsknettergek verhaal. Dat heb je namelijk op alle circuits. Dat niet hebben van een tow als je op P1 start. Hij had gewoon harder moeten trappen en beter verdedigen. Probleem opgelostRobertMe schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:21:
Wat ik me zojuist nog bedacht. Gisteren, meteen nadat hij heeft bewezen de snelste auto te hebben is een van de eerste dingen die hij zegt dat het starten vanaf pole een nadeel is i.v.m. het niet hebben van een tow. Dat is eigenlijk ook raar.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1222698 op 29-09-2019 18:26 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Het was ook de bedoeling dat LEC een duidelijke rol als 2e rijder zou hebben. Dat werd in het begin van het seizoen zeer duidelijk door Ferrari gezegd.Bullet NL schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:16:
Lec is goed, maar had door Ferrari gewoon als 2e rijders moeten worden bestempeld. In waar nodig in dienstrijden van z'n kopman, wat niet wil zeggen dat indien dit niet nodig is hij natuurlijk prima voor eigen succes kan/mag gaan.
Alleen dat ellendige jong zette zijn auto al bij de 2e race op poleposition...hoe durft ie
Als je eerste rijder bent, dan die je om te beginnen gewoon jezelf elk weekend voor je teammaat op de grid te zetten. Als er iemand schuld is, dan is het dus VET wel. Hij levert gewoon niet genoeg.
Wat moet je dan als Ferrari? Je kunt best zeggen dat iemand een rol als tweede rijder heeft, maar dat is niet vol te houden als diegene zich gedurende het seizoen steevast voor de eerste man gaat kwalificeren.
Ik vind LEC ook een miepert op de radio...maar hij presteert wel.
Hij rijdt rondjes om een viervoudig wereldkampioen. In zijn 2e jaar in de F1. In een F*cking Ferrari.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Is ook niemand die ontkent dat hij een begenadigd coureur is. Als hij dat miepen nu eens achterwege zou laten, dan scheelt dat een hoop goodwill. Te beginnen bij mij. En kom niet met hij is nog zo jong en moet het leren. Daarmee kan je alles vergoelijkensanderb schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:34:
[...]
Ik vind LEC ook een miepert op de radio...maar hij presteert wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1222698 op 29-09-2019 18:45 ]
Pech hebben, en het viel als een kaartenhuis in elkaar voor Ferrari.
Sochi mag van mij ook snel van de kalender verdwijnen. De super lange straight geeft wel interessante momenten soms, maar de rest van de baan is

[ Voor 11% gewijzigd door kevz op 29-09-2019 18:46 ]
Pech of tactische blunders. Ander woord: Ferrarikevz schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:45:
Pech hebben, en het viel als een kaartenhuis in elkaar voor Ferrari.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1222698 op 29-09-2019 18:48 ]
Zou ook nog laclaire kunnen zijn er van uitgaande dat het een dame is
Misschien had je het gemist, maar tijdens de VSC was Russell ook nog de muur in gereden, en dat was ergens waar er geen exit road was / kraan in de buurt stond. En op dat moment, en om die reden, is de SC pas de baan op gegaan.kevz schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:45:
zonder die uitzonderlijk lange VSC periode (Vettel's auto stond notabene bij een hek in de muur, waarom duurde dat meerdere laps?)
Die auto van Vettel konden ze inderdaad zo wegduwen. Zolang ze maar rubberen handschoenen droegen, waar Vettel de marshalls nog op wees.
Ik dacht dat Russell pas de muur in ging onder groen, na de VSC? Dus dat gaat niet op.RobertMe schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:50:
[...]
Misschien had je het gemist, maar tijdens de VSC was Russell ook nog de muur in gereden, en dat was ergens waar er geen exit road was / kraan in de buurt stond. En op dat moment, en om die reden, is de SC pas de baan op gegaan.
Dime auto van Vettel konden ze inderdaad zo wegduwen. Zolang ze maar rubberen handschoenen droegen, waar Vettel de marshalls nog op wees.
Honda en RB hebben zat werk te doen willen ze volgend jaar meedoen om dw titel,denk dat MAX in 2021 naar Mercedes gaat ook al wordt die wel/geen kampioen.En onze grote vriend HAM naast Leclerc in de Ferarri.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
En ja, soms zit het nu mee of tegen onder een VSC
Testing, one, two ...
Even terug gekeken , gotta love F1TV. Je hebt gelijk. De VSC duurt ongeveer een ronde en eindigt op het moment dat Verstappen stil staat in de pits, en nog voordat hij de pitstraat uit is is er al de melding van geel in sector twee. Tussen het moment van 'green' en 'yellow sector 2' zit dus iets van 5 seconden of zo.kevz schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:51:
[...]
Ik dacht dat Russell pas de muur in ging onder groen, na de VSC? Dus dat gaat niet op.
Maar zo lang duurde die VSC voor VET dus ook niet vond ik. Minuut of twee, drie misschien? (Gezien volgens het 'liveblog' alhier Verstappen net langs de pit entry was toen de VSC er kwam en die bij groen stilstond bij het team).
Dat klopt, echter de VSC was maar 1 ronde.kevz schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:51:
[...]
Ik dacht dat Russell pas de muur in ging onder groen, na de VSC? Dus dat gaat niet op.
Er zijn niet veel circuits met zo'n lange run naar de eerste bocht. Ruim een kilometer dacht ik.Anoniem: 1222698 schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:24:
[...]
Idd knotsknettergek verhaal. Dat heb je namelijk op alle circuits. Dat niet hebben van een tow als je op P1 start. Hij had gewoon harder moeten trappen en beter verdedigen. Probleem opgelost
Dus in die zin heb je in Sochi extra veel last/profijt van die tow.
Dat verdedigen deed hij juist niet omdat ie dacht dat ie, conform afspraak, z'n eerste plaats aan Vettel zou laten om deze later terug te krijgen.
[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 29-09-2019 19:23 ]
Is één jaar zo geweest, zijn ze ook weer snel van teruggekomen.Anoniem: 1222698 schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:54:
Wat die VSC betreft, is het niet een optie om binnen te komen voor een bandenwissel te verbieden. Sluit je in ieder geval het te behalen eventuele voordeel uit.
En ja, soms zit het nu mee of tegen onder een VSC
WaaromAardappelbakker schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:55:
[...]
Is één jaar zo geweest, zijn ze ook weer snel van teruggekomen.
Was dat niet voordat de VSC bestond? En specifiek in het seizoen van crashgate (2008 dan). Alonso, die toen bij Renault reed, had net zijn pitstop gemaakt net voor het pit window. Vervolgens kreeg zijn teamgenoot (Piquet?) de opdracht om zijn auto in de muur te zetten. De daarop volgende Safety Car bracht het veld bij elkaar, niemand mocht de pits in, en toen de SC weg was moest iedereen zijn stop nog maken, behalve Alonso dan, en die was daarna leider.Aardappelbakker schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:55:
[...]
Is één jaar zo geweest, zijn ze ook weer snel van teruggekomen.
En probleem bij sluiten van de pits is dat de SC ook weer veroorzaakt kan zijn door een aanrijding en er nog beschadigde auto's op de baan zijn (zie RIC vandaag na de crash met GRO), mogen die dan ook niet naar binnen? En wat als er rotzooi op de baan ligt en je daar als coureur doorheen rijdt met een slow puncture als gevolg, ook dan wil je zo snel mogelijk stoppen. Maar uiteindelijk gaan teams dan natuurlijk weer de grenzen opzoeken om toch te mogen stoppen. Pitlane helemaal sluiten lijkt mij dus niet wenselijk, maar waar je de grens dan trekt en hoe je die exact wilt handhaven zonder dat er misbruik van wordt gemaakt.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.