Waiting on the world to change
Racen, hoop ik. En niet zo zeiken, tenzij Vettel hem opzettelijk de muur in ramt.Requiem19 schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:05:
[...]
Wat denk je dat Leclerc volgende keer gaat doen bij de start?
Ik heb dit al eens eerder voorgerekend maar je benadeelt hiermee vooral de mensen die nog een pitstop moeten doen ongenadig hard. Mijn conclusie was dat er niet echt een oplossing voor is en dat je het maar moet laten zoals het is. Crashgate uitgezonderd kan je SC/VSC niet voorspellen dus ook al is er winst te behalen met het uitstellen van je pitstop tot zo'n situatie, loop je tegelijkertijd het risico dat er niks geks gebeurt. Ik heb het gevoel dat de raceleiding het in ieder geval een beetje probeert te sturen, je zag het in Singapore best duidelijk en hier ook een beetje, (V)SC werd pas aangekondigd toen de topX voorbij pit-entry was. Max heeft hier bijvoorbeeld het slechtste scenario gehad omdat 'ie eerst de hele ronde op VSC-snelheid moest doen en terwijl hij in de pits was weer groen kwam.Anoniem: 1222698 schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:54:
Wat die VSC betreft, is het niet een optie om binnen te komen voor een bandenwissel te verbieden. Sluit je in ieder geval het te behalen eventuele voordeel uit.
En ja, soms zit het nu mee of tegen onder een VSC
[YouTube: Sebastian Vettel Team radio AFTER RETIREMENT! "Bring back the v12's"]
Leclerc die zich over de radio uitspreekt over het niet opvolgen van teamorders, terwijl hij zich daar zelf eerder dat jaar (Monza) ook schuldig aan heeft gemaakt? Nou, nee dank jekevz schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:45:
Ik vind het prachtig dat iemand als Leclerc in de Ferrari zit. Iemand die zich uitspreekt en laat horen ipv politiek correcte stilte. Verder was er voor Ferrari deze race niks aan de hand behalve het technisch falen van Vettels auto. De strategie was goed, en het had waarschijnlijk als een 1-2'tje uitgepakt (misschien Lewis die later nog voorbij Vettel had kunnen gaan) zonder die uitzonderlijk lange VSC periode (Vettel's auto stond notabene bij een hek in de muur, waarom duurde dat meerdere laps?)
Pech hebben, en het viel als een kaartenhuis in elkaar voor Ferrari.
Sochi mag van mij ook snel van de kalender verdwijnen. De super lange straight geeft wel interessante momenten soms, maar de rest van de baan is

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 30-09-2019 21:23 . Reden: Sharles > Charles naamsverbastering ]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Nog niet gepost in video vorm. Maar het zat ook in de TV uitzending bij replay van uitvallen. Daaronder zat ook al boordradio van 'bring back the *** V12s'.De_Bastaard schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:35:
Haha weet niet of ie al gepost was maar vettel vindt dus ook dat V12 terug moet
Omdat het niet werkte. Je mocht in 2008 nog tanken, dus als je met een bijna lege tank rondreed was je het bokje... Of doorrijden en grote kans op uitvallen of een pitstop maken met alle gevolgen van dien (drive through penalty).
Toen hebben ze de regel veranderd en is er een delta tijd in het leven geroepen. Feitelijk een minimale tijdspanne voordat je bij de pits mag zijn (automatisch berekend aan de hand van trackpositie). Wat nog wel was (als ik het me goed herinner), is dat de pit exit gesloten was totdat alle rijders gepasseerd waren en/of het veilig was om in te voegen. Bijvoorbeeld in Canada is de route door de pits onder een SC sneller dan via start finish en bocht 1/2. Dus dan zou je ineens voor de SC de baan opkomen
Uiteindelijk was dit alles bedoeld om te voorkomen dat men plank gas langs het incident afreed op weg naar de pits. Nu heb je ook direct een delta waar je je aan moet houden totdat je in het rijtje van de SC aangesloten bent (want die is toch trager dan je delta).
De VSC bestond toen zeker nog niet inderdaad. Is pas in 2015 ingevoerd. Maar volgens mij mocht je bij een lekke band of iets dergelijks wel gewoon pitten, mits te verklaren.RobertMe schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:16:
[...]
Was dat niet voordat de VSC bestond? En specifiek in het seizoen van crashgate (2008 dan). Alonso, die toen bij Renault reed, had net zijn pitstop gemaakt net voor het pit window. Vervolgens kreeg zijn teamgenoot (Piquet?) de opdracht om zijn auto in de muur te zetten. De daarop volgende Safety Car bracht het veld bij elkaar, niemand mocht de pits in, en toen de SC weg was moest iedereen zijn stop nog maken, behalve Alonso dan, en die was daarna leider.
En probleem bij sluiten van de pits is dat de SC ook weer veroorzaakt kan zijn door een aanrijding en er nog beschadigde auto's op de baan zijn (zie RIC vandaag na de crash met GRO), mogen die dan ook niet naar binnen? En wat als er rotzooi op de baan ligt en je daar als coureur doorheen rijdt met een slow puncture als gevolg, ook dan wil je zo snel mogelijk stoppen. Maar uiteindelijk gaan teams dan natuurlijk weer de grenzen opzoeken om toch te mogen stoppen. Pitlane helemaal sluiten lijkt mij dus niet wenselijk, maar waar je de grens dan trekt en hoe je die exact wilt handhaven zonder dat er misbruik van wordt gemaakt.
In dit F1 tijdperk zou je de pitlane dus prima kunnen sluiten, even vanuit de brandstof gedachte beredeneerd. Echter... stel je stopt in rondje 19 en valt geen posities terug. Rondje 20 komt er een SC, hele trein sluit aan en de rest moet ook gewoon naar binnen, want de banden zijn er gewoon aan. Dan ben je dus ook gewoon de l*l en kan je geen geluk meer hebben met de SC, maar eerder ongeluk.
Met andere woorden, het is nooit perfect. En laten we eerlijk zijn, de F1 is toch ook gewoon geluk hebben zo nu en dan
Toen je gesloten pits en Canada noemde moest ik meteen hier aan denken, blijkbaar ook nog eens in 2008.Aardappelbakker schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:57:
[...]
Omdat het niet werkte. Je mocht in 2008 nog tanken, dus als je met een bijna lege tank rondreed was je het bokje... Of doorrijden en grote kans op uitvallen of een pitstop maken met alle gevolgen van dien (drive through penalty).
Toen hebben ze de regel veranderd en is er een delta tijd in het leven geroepen. Feitelijk een minimale tijdspanne voordat je bij de pits mag zijn (automatisch berekend aan de hand van trackpositie). Wat nog wel was (als ik het me goed herinner), is dat de pit exit gesloten was totdat alle rijders gepasseerd waren en/of het veilig was om in te voegen. Bijvoorbeeld in Canada is de route door de pits onder een SC sneller dan via start finish en bocht 1/2. Dus dan zou je ineens voor de SC de baan opkomen![]()
Uiteindelijk was dit alles bedoeld om te voorkomen dat men plank gas langs het incident afreed op weg naar de pits. Nu heb je ook direct een delta waar je je aan moet houden totdat je in het rijtje van de SC aangesloten bent (want die is toch trager dan je delta).
[...]
De VSC bestond toen zeker nog niet inderdaad. Is pas in 2015 ingevoerd. Maar volgens mij mocht je bij een lekke band of iets dergelijks wel gewoon pitten, mits te verklaren.
In dit F1 tijdperk zou je de pitlane dus prima kunnen sluiten, even vanuit de brandstof gedachte beredeneerd. Echter... stel je stopt in rondje 19 en valt geen posities terug. Rondje 20 komt er een SC, hele trein sluit aan en de rest moet ook gewoon naar binnen, want de banden zijn er gewoon aan. Dan ben je dus ook gewoon de l*l en kan je geen geluk meer hebben met de SC, maar eerder ongeluk.
Met andere woorden, het is nooit perfect. En laten we eerlijk zijn, de F1 is toch ook gewoon geluk hebben zo nu en dan
Ook dit lijkt mij zeer zeker niet wenselijk, want crash in pitstraat, de enige plek waar je absoluut geen risico wilt lopen.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:22
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Voor ons krijgt Leclerc geen sympathie voor zijn gedrag, maar ergens heeft Ferrari wel zo'n coureur nodig.Bansheeben schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:48:
[...]
Leclerc die zich over de radio uitspreekt over het niet opvolgen van teamorders, terwijl hij zich daar zelf eerder dat jaar (Monza) ook schuldig aan heeft gemaakt? Nou, nee dank je![]()
Als er iemand een zeer smerig politiek spelletje aan het spelen is, is het Sharles. Ik mag die schijnheiligerd voor geen centimeter.
Michael Schumacher was de politieke arena bij Ferrari meester samen met Ross Brawn. Vettel heeft dat nooit kunnen afdwingen. Het is wel wat vroeg om te oordelen, maar Leclerc is van zichzelf niet vies van politieke spelletjes en heeft het misschien wel in zich om de Ferrari arena te beteugelen. Ben vooral benieuwd hoe dat volgend seizoen zich gaat ontwikkelen.
Leclerc moet eerst maar eens wat racepace gaan laten zien voor ie mag denken aan een Schumacher rol.tweakduke schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:29:
[...]
Voor ons krijgt Leclerc geen sympathie voor zijn gedrag, maar ergens heeft Ferrari wel zo'n coureur nodig.
Michael Schumacher was de politieke arena bij Ferrari meester samen met Ross Brawn. Vettel heeft dat nooit kunnen afdwingen. Het is wel wat vroeg om te oordelen, maar Leclerc is van zichzelf niet vies van politieke spelletjes en heeft het misschien wel in zich om de Ferrari arena te beteugelen. Ben vooral benieuwd hoe dat volgend seizoen zich gaat ontwikkelen.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Hij loopt iets wat te veel te zeiken over de radio
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Oh en Hamilton signeert ook nog even een Ferrari petje. *insert conspiracy theories here

Bron is onderstaande tweet:
#Vettel & @LewisHamilton with fans at the #Sochi airport this evening 🤜🏾🤛🏻
— Mr Lawrence🇬🇧🇬🇩 (@Mr_Lawrence4) 29 september 2019
📸 #RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/r5Bv9lpDbT
[ Voor 13% gewijzigd door Aardappelbakker op 29-09-2019 22:36 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Als ik Vettel zo hoor dan vraag ik me toch echt af hoe lang hij nog bij Ferrari zal blijven. Hij lijkt ergens ook wel te bezwijken onder de druk en er ook geen plezier meer in te hebben bij Ferrari.De_Bastaard schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:35:
Haha weet niet of ie al gepost was maar vettel vindt dus ook dat V12 terug moet

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Niet erg, laat Vettel maar naar RB gaan en de Hulk naar Ferrari.DaniëlWW2 schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:36:
[...]
Als ik Vettel zo hoor dan vraag ik me toch echt af hoe lang hij nog bij Ferrari zal blijven. Hij lijkt ergens ook wel te bezwijken onder de druk en er ook geen plezier meer in te hebben bij Ferrari.
Wat een kul trouwens, die teamafspraken. Als charles liever 3e had gelegen had ie wat minder zijn best moeten doen. Ik snap dat Binotto wil voorkomen dat zijn ferrari's elkaar van de baan afrossen, maar op deze manier, baba... In die zin is het wel (!) goed dat Mercedes heeft gewonnen.
RBR kwam er niet aan te pas, blijkbaar zijn ze out of pace mbt ontwikkelingen, of heeft Honda de motoren teruggeschroeft zodat ze in japan kunnen knallen, maar voorlopig hebben we formule 1, formule 1,2 en formule 1,5.
Het is duidelijk dat Albon Max niet bijbeent, dus RBR heeft nog steeds een probleem. Ze hebben Riccardo nodig, en omdat die niet kan/wil kunnen ze beter een vrijwel gelijkwaardige coureur als hem nemen zoals de Hulk, die ook nog eens vrij is komend seizoen! Als die putzer Helmut nou es wat minder stoer doet en eentje vanbuiten zijn eigen (superieure) opleidingspoule neemt die in feite nooit iets heeft gebracht (was Vettel opleiding RBR eigenlijk? Dan heeft het in ieder geval 1 coureur gebracht. Mind you, max kwam pas veel later in het programma en komt uit het Jos verstappen opleidingsprogramma
De Hulk gaat Max niet eraf rijden, maar kan hem itt de rest van de coureurspoule wel goed helpen. Zoals Bottas weergaloos Hamilton heeft geholpen deze race. Ik vond Bottas op het laatst echt sterk rijden, zijn afstand tot Hamilton controleren aan de voorzijde, en aan de achterzijde Charles Leclerc van zich afhouden. top!
Charles is duidelijk beter op zijn plaats bij Ferrari dan Vettel, qua temperament, qua zeiken, qua politiek. Hopelijk wordt ie straks om de oren gereden door Hamilton als die naar Ferrari verhuist (ooit).
Jammer voor GJ
Knap van Kmag
Goed van de HULK
Boehoe voor mister 30 million
Sainz en Norris, Mclaren is weer leuk om aan te gluren!! Mooi!
Kimi: stop met racen en ga cool/stoer doen voor de spiegel met een biertjuhhhh (not)
Gio is ok
Sochi als circuit blijft interessant
Nu 2 weken wachten
Duurt me veels te lang
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Mooi ook dat glaasje champagne (van het lijkt mij HAM) daar links op de vloer.. Wellicht hebben die fans nog niet de juiste leeftijd om met alcohol op de foto te gaanAardappelbakker schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:35:
Mooi dat dit gewoon kan. Fans met Ferrari en Renault merchandise aan op de foto met Ham en Vet![]()
Oh en Hamilton signeert ook nog even een Ferrari petje. *insert conspiracy theories here
[Afbeelding]
[Twitter]

Albon is uit de pitstraat gestart, Verstappen 9e, en ze finishen 4e en 5e. Naar mijn idee heeft Albon dan de betere race geredenwowly schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:40:
Het is duidelijk dat Albon Max niet bijbeent, dus RBR heeft nog steeds een probleem.
Mwa, die inhaalacties in T4 kwamen allemaal doordat het mogelijk was om in T3 te volgen en zelfs te slipstreamen. Op dit circuit lijkt juist het kunnen volgen wel enigszins mogelijk te zijn, of in ieder geval in T3 die dan wel easy flat is.aveenhuysen schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:23:
Boring circuit en met die klote downforce die wegvalt met ze auto´s als je achter iemand aanrijdt is er bijna niks aan als er geen recht stuk is van 1 km.............................
- DaniëlWW2
- Niet online
Zie jij Vettel de No.2 rol spelen?Bart-Willem schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:39:
[...]
Niet erg, laat Vettel maar naar RB gaan en de Hulk naar Ferrari.
Ik denk dat mensen hem zwaar, zwaar onderschatten. Misschien verslaat die Verstappen niet meer, maar ik zie Vettel in een Newey auto die Vettel wel ligt, het alsnog heel moeilijk maken voor Verstappen. Dat is geen formule voor een kampioenschap.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
@DaniëlWW2 ook je aanpassen aan het materiaal is deels wat je tot een grote maakt. Vettel heeft al jaren de tijd om de auto te leren kennen of de auto naar z'n hand te zetten...
[ Voor 39% gewijzigd door MikeyMan op 29-09-2019 23:14 ]
Ligt het aan mij, of ben ik de enige die dacht dat daar Stroll stondAardappelbakker schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:35:
Mooi dat dit gewoon kan. Fans met Ferrari en Renault merchandise aan op de foto met Ham en Vet![]()
[Afbeelding]
[Twitter]

Waiting on the world to change
- DaniëlWW2
- Niet online
Vettel heeft elk jaar bij Ferrari een andere auto gekregen. Er zit geen consistente lijn in...MikeyMan schreef op zondag 29 september 2019 @ 23:12:
@DaniëlWW2 ook je aanpassen aan het materiaal is deels wat je tot een grote maakt. Vettel heeft al jaren de tijd om de auto te leren kennen of de auto naar z'n hand te zetten...
In 2017 had hij de auto waarmee hij het kon, en toen kwam hij ook dichterbij dan elk ander jaar. Dat was echt geen toeval.
Nee, maar dat heeft ook alles met de auto te makenDaniëlWW2 schreef op zondag 29 september 2019 @ 23:03:
[...]
Zie jij Vettel de No.2 rol spelen?
Ik denk dat mensen hem zwaar, zwaar onderschatten. Misschien verslaat die Verstappen niet meer, maar ik zie Vettel in een Newey auto die Vettel wel ligt, het alsnog heel moeilijk maken voor Verstappen. Dat is geen formule voor een kampioenschap.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
De vraag is niet óf Vettel tweede viool wil spelen....maar wáár hij dat wil doen.DaniëlWW2 schreef op zondag 29 september 2019 @ 23:03:
[...]
Zie jij Vettel de No.2 rol spelen?
LEC komt als een raket binnen in de F1 en Ferrari. Die gaat echt geen no2 meer zijn. Of gelijkwaardig, of eerste rijder. En Ferrari kennende doen ze niet aan gelijkwaardig. (kunnen ze ook niet)
Als VET dan toch tweede viool moet gaan spelen, dan beter bij zijn oude vertrouwde warme nest.
Voor Max zou het goed zijn. Die is overtuigd genoeg van zijn eigen kunnen om er geen dreiging in te zien. En hij zei niet voor niets dat hij RIC mistte in de kwalificatie om hem omhoog te stuwen naar het maximale.
Met duidelijke afspraken? Waarom niet? Welke andere opties heeft hij nog in een goede auto?
Het zou RBR de tijd geven om Albon en Gasly nog rustig een jaartje te evalueren. Ik vind het geloofwaardiger voor het opleidingsprogramma dat ze VET terughalen naar RBR, dan dat ze KVY teruggehaald hebben...laat staan dat ze die promoveren naar RBR.
Het voornaamste probleem zie ik in de ontwikkeling van de auto. In hoeverre zijn de rijstijlen compatible? VET is heel gevoelig voor het soort auto dat hij heeft. En de RBR van dit jaar is geen typische Newey auto met die losse achterkant.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Zeg ook niet dat ie niet meer kan rijden.DaniëlWW2 schreef op zondag 29 september 2019 @ 23:15:
[...]
Vettel heeft elk jaar bij Ferrari een andere auto gekregen. Er zit geen consistente lijn in...
In 2017 had hij de auto waarmee hij het kon, en toen kwam hij ook dichterbij dan elk ander jaar. Dat was echt geen toeval.
Maar wil aangeven dat in mijn ogen de echt groten ook de kwaliteit hebben om het team naar hun hand te zetten, en de ontwikkeling van de auto te sturen.
En wellicht is de bandbreedte van Vettel wat kleiner m.b.t. rijstijl.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 30-09-2019 07:13 ]
VSC probleem is heel simpel op te lossen. Je weet de pitstop delta met en zonder VSC. Dus as je stopt onder VSC condities krijg je een tijd penalty van het verschil in pitstop delta. Voila 0 voordeel/nadeel.Aardappelbakker schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:57:
[...]
Toen hebben ze de regel veranderd en is er een delta tijd in het leven geroepen. Feitelijk een minimale tijdspanne voordat je bij de pits mag zijn (automatisch berekend aan de hand van trackpositie). Wat nog wel was (als ik het me goed herinner), is dat de pit exit gesloten was totdat alle rijders gepasseerd waren en/of het veilig was om in te voegen. Bijvoorbeeld in Canada is de route door de pits onder een SC sneller dan via start finish en bocht 1/2. Dus dan zou je ineens voor de SC de baan opkomen![]()
[...]
De VSC bestond toen zeker nog niet inderdaad. Is pas in 2015 ingevoerd. Maar volgens mij mocht je bij een lekke band of iets dergelijks wel gewoon pitten, mits te verklaren.
Bij een echte SC is er niet echt een oplossing.
VSC eindigt. Beide mogen weer op het gas. Coureur 2 zitten binnen 1 seconde weer op racesnelheid omdat hij zich in een langzame bocht bevindt in sector 3. Coureur 1 rijdt midden op het rechte stuk en kan niet eens volledig op snelheid komen voordat hij weer moet insturen voor bocht 3.
[ Voor 3% gewijzigd door Divak op 30-09-2019 07:52 ]
Het is wel zo dat het team waarvoor ie goed valt eigenlijk vrijwel àltijd Mercedes (en dan vooral Hamilton) is dit seizoen. Heeft ongetwijfeld ook iets te maken met z'n goede banden management natuurlijk.dr.lowtune schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:03:
Waarom is VSC nu ineens een probleem? Soms valt 'ie goed voor een team, soms niet. Net zoals de "echte " safety car.
[ Voor 13% gewijzigd door Bansheeben op 30-09-2019 09:13 ]
Het is meer geluk dan iets anders. Vorige race had Hamilton ook gewonnen als de eerste SC kwam voordat Hamilton gestopt was. Dan was zijn strategie weer geniaal geweest... Dat is wel waar Mercedes uiteindelijk vorige race op had gehoopt.Bansheeben schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:11:
[...]
Het is wel zo dat het team waarvoor ie goed valt eigenlijk vrijwel àltijd Mercedes (en dan vooral Hamilon) is dit seizoen. Heeft ongetwijfeld ook iets te maken met z'n goede banden management natuurlijk.
Natuurlijk, maar ze hebben wel ook de capaciteit om die stints zo ver te rekken juist omdat die Merc icm Lewis zo goed om gaat met de banden. Ferrari lukt dat niet. Mercedes heeft gewoon de capaciteit om hen zelf in een positie te plaatsen waar ze geluk kunnen afdwingen.Z___Z schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:14:
[...]
Het is meer geluk dan iets anders. Vorige race had Hamilton ook gewonnen als de eerste SC kwam voordat Hamilton gestopt was. Dan was zijn strategie weer geniaal geweest... Dat is wel waar Mercedes uiteindelijk vorige race op had gehoopt.
[ Voor 9% gewijzigd door Bansheeben op 30-09-2019 09:17 ]
Maar ja....als je er dan staat met een kapotte vleugel kan je net zo goed even de banden meepakken, toch?Razr schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:16:
Bij Sky zeiden ze al dat een SC of VSC is bedoeld om een race te neutraliseren (!) dus vinden zij ook dat de pitstraat eigenlijk gesloten zou moeten worden tijdens de neutralisatie. Dat is dan natuurlijk wel lastig als er mensen zijn met schade (misschien dat wel toestaan?).
(het gaat met die uitzonderingen niet werken denk ik)
Ja maar als je met een kapotte vleugel rijd dan rijd je sowieso al langzamer en sta je ook langer in de pits dan voor enkel een banden wissel dus gaat het je hoogstwaarschijnlijk geen voordeel opleveren.dr.lowtune schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:21:
[...]
Maar ja....als je er dan staat met een kapotte vleugel kan je net zo goed even de banden meepakken, toch?![]()
(het gaat met die uitzonderingen niet werken denk ik)
Jawel, want dezelfde pitstop zonder VSC zou je posities kosten, terwijl je met VSC het wisselen van de neus gratis kan doen.Martin0 schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:23:
[...]
Ja maar als je met een kapotte vleugel rijd dan rijd je sowieso al langzamer en sta je ook langer in de pits dan voor enkel een banden wissel dus gaat het je hoogstwaarschijnlijk geen voordeel opleveren.
IMHO is nog steeds de time penalty de beste oplossing voor de VSC.
Misschien ben je de Crashgate vergeten, wat een direct gevolg was van een gesloten pitstraat tijdens de SC. De pitstraat sluiten is dus geen goed idee.Razr schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:16:
Bij Sky zeiden ze al dat een SC of VSC is bedoeld om een race te neutraliseren (!) dus vinden zij ook dat de pitstraat eigenlijk gesloten zou moeten worden tijdens de neutralisatie. Dat is dan natuurlijk wel lastig als er mensen zijn met schade (misschien dat wel toestaan?).
Albon moest er eerst nog wat inhalen voordat hij achter Verstappen kwam. Denk sowieso dat hij een +1 heeft gekregen van Helmut omdat hij Sainz heeft ingehaaldMikeyMan schreef op zondag 29 september 2019 @ 23:12:
@RobertMe Albon had een beetje meer geluk met de safety car. En is uiteindelijk op 25s gefinisht... Aardige race, maar niet meer dan dat...

Mooie foto ook 😅
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Zie mijn eerdere post, maar dan heeft degene die een rondje voor de SC is gestopt een gigantisch voordeel. Hele veld bij elkaar na een SC en dan je stop maken...Razr schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:16:
- DaniëlWW2
- Niet online
Van mij mag hij terugkomen hoor, als No.1,5. Geen teamorders om overwinningen af te pakken, maar eigenlijk ook geen kans op veel overwinningen want Verstappen is je teamgenoot.sanderb schreef op zondag 29 september 2019 @ 23:57:
[...]
De vraag is niet óf Vettel tweede viool wil spelen....maar wáár hij dat wil doen.
LEC komt als een raket binnen in de F1 en Ferrari. Die gaat echt geen no2 meer zijn. Of gelijkwaardig, of eerste rijder. En Ferrari kennende doen ze niet aan gelijkwaardig. (kunnen ze ook niet)
Als VET dan toch tweede viool moet gaan spelen, dan beter bij zijn oude vertrouwde warme nest.
Voor Max zou het goed zijn. Die is overtuigd genoeg van zijn eigen kunnen om er geen dreiging in te zien. En hij zei niet voor niets dat hij RIC mistte in de kwalificatie om hem omhoog te stuwen naar het maximale.
Uh extreem.Met duidelijke afspraken? Waarom niet? Welke andere opties heeft hij nog in een goede auto?
Het zou RBR de tijd geven om Albon en Gasly nog rustig een jaartje te evalueren. Ik vind het geloofwaardiger voor het opleidingsprogramma dat ze VET terughalen naar RBR, dan dat ze KVY teruggehaald hebben...laat staan dat ze die promoveren naar RBR.
Het voornaamste probleem zie ik in de ontwikkeling van de auto. In hoeverre zijn de rijstijlen compatible? VET is heel gevoelig voor het soort auto dat hij heeft. En de RBR van dit jaar is geen typische Newey auto met die losse achterkant.
Juist Verstappen en Vettel willen een typische Newey auto hebben. De RB15 is denk ik ook helemaal niet slecht. De auto lijkt gewoon zeer nauw af te stellen tot het punt dat temperatuurwisselingen tussen de trainingen en de race het al kunnen verpesten, maar als het lukt dan is die wel stabiel.
Ik denk eigenlijk dus niet dat die auto's echt rond een coureur worden ontwikkeld. Natuurlijk zal Mercedes ervoor zorgen dat Hamilton comfortabel is en RBR met Verstappen, maar alles omgooien zie ik ze niet doen. Ferrari daarentegen veranderd eigenlijk elk jaar wel van concept. Na de waardeloze 2016 auto gingen ze opeens in 2017 doen wat Vettel wou hebben. Opeens presteerde hij, maar ging het mis op een bougie en de Singapore Sandwich. Toen in 2018 werd de stabiliteit achterin verminderd omdat Kimi juist een auto met een sterkere voorvleugel wou. Kimi opeens beter, Vettel werd "mission spinnow". Er zit gewoon geen consistentie in de concepten en Ferrari faalt om haar eerste coureur een auto te geven waar hij comfortabel mee is.MikeyMan schreef op maandag 30 september 2019 @ 07:12:
[...]
Zeg ook niet dat ie niet meer kan rijden.
Maar wil aangeven dat in mijn ogen de echt groten ook de kwaliteit hebben om het team naar hun hand te zetten, en de ontwikkeling van de auto te sturen.
En wellicht is de bandbreedte van Vettel wat kleiner m.b.t. rijstijl.
Dat hebben ze alleen over een VSC gezegd. Een SC neutraliseert de race absoluut niet!Razr schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:16:
(V)SC is ook gewoon een strategie dingetje. Ik vind het eigenlijk wel leuk.Barfman schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:55:
Gewoon bij een SC of VSC verbieden om je banden te wisselen, er zullen er dan minder snel naar binnen gaan. En als er door een crash schade is, of een lekke band, mogen die auto's wel naar binnen gaan voor nieuwe banden.
Bij een VSC zou ik er nog in kunnen komen dat je niet de pit in mag, of dat je bv. x-tijd langer in de box moet staan.
Bij een SC hoort dat er nu eenmaal. Daarnaast duurt een SC vaak vrij lang, al de mensen die dan een stop hadden willen maken (voordat de SC werd gebeld) worden dan 3x genaaid.
Als er een SC is net na de pitstops vind ik het altijd spannend worden, wie gaat naar binnen voor nieuwe banden en wie kiest er voor track position
Het was ook een idee wat Sky opperde tijdens de race. Voor een 2e 'crashgate' ben ik niet heel bang als je leest wat het destijds gekost heeft (hoofdsponsoren weg, onderzoek FIA, wantrouwen etc.). Ik denk anno 2019 niet dat een top team bewust een auto in de muur laat parkeren, helemaal niet met de publieke boordradio's, beperkte onderdelen e.d.ThomasG schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:30:
[...]
Misschien ben je de Crashgate vergeten, wat een direct gevolg was van een gesloten pitstraat tijdens de SC. De pitstraat sluiten is dus geen goed idee.
Misschien is een tijdstraf wel het beste inderdaad!
Ik vind het dan een oneerlijk voordeel voor degene die net voor de SC naar binnen ging.Barfman schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:55:
Gewoon bij een SC of VSC verbieden om je banden te wisselen, er zullen er dan minder snel naar binnen gaan. En als er door een crash schade is, of een lekke band, mogen die auto's wel naar binnen gaan voor nieuwe banden.
Die krijgt dan zo de race overwinning in zijn schoot geworpen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Of gewoon invoeren dat de snelheid in de pitstraat omlaag gaat tijdens een VSC of SC, zodat je minder voordeel hebt van een pitstop.Razr schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:09:
[...]
Het was ook een idee wat Sky opperde tijdens de race. Voor een 2e 'crashgate' ben ik niet heel bang als je leest wat het destijds gekost heeft (hoofdsponsoren weg, onderzoek FIA, wantrouwen etc.). Ik denk anno 2019 niet dat een top team bewust een auto in de muur laat parkeren, helemaal niet met de publieke boordradio's, beperkte onderdelen e.d.
Misschien is een tijdstraf wel het beste inderdaad!
Anoniem: 261819
Maar wat mij betreft mag het blijven zoals het is. Ja, iemand kan voordeel halen of pech hebben met een (V)SC situatie, maar dit is van te voren niet te voorspellen en in mijn ogen gewoon onderdeel van de sport.
Is dat niet exact hetzelfde wat er nu gebeurt. Iemand die net gepit heeft voor een SC kan zomaar de overwinning verliezen. Kijk bijvoorbeeld wat er met Max gebeurde in Hongarije. Die had die race gewoon moeten winnen maar heeft hem verloren door een SC situatie. Het is gewoon onderdeel van het racen en iets wat heel moeilijk te reguleren valt.YakuzA schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:13:
[...]
Ik vind het dan een oneerlijk voordeel voor degene die net voor de SC naar binnen ging.
Die krijgt dan zo de race overwinning in zijn schoot geworpen.
"When you grow up your heart dies"
Groetjes Bas
Juist een SC zorgt voor snelle actie-reactie en een stukje onvoorspelbaarheid. Laten we de sport aub niet nog verder killen door nog minder variabelen in de sport te brengen.
In stijl van Bernie met zijn sprinklers, een random SC invoerenStealthyPeanut schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:34:
Je kunt meer risico nemen, hopen op een SC en later pitten, maar meer tijd verliezen (langer doorrijden op oude banden). Dat is al jarenlang onderdeel van het spel.
Juist een SC zorgt voor snelle actie-reactie en een stukje onvoorspelbaarheid. Laten we de sport aub niet nog verder killen door nog minder variabelen in de sport te brengen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Verder toen hij stil kwam te staan ging er een waarschuwingslicht af en werd hij gewaarschuwd. De auto stond dus inderdaad onder spanning.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dat werd gisteren uitgelegd. Hamilton heeft de koppeling linksboven (op de achterkant) op het stuur zitten.Chiron schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:44:
Opvallend ook dat HAM zn linkerhand op het stuur hield bij de start, andere vorm/techniek van de koppeling?
Vroeger bestond de koppeling uit één, maar tegenwoordig is het in twee stappen. Aan beide kanten van het stuur zit een koppeling. Ze drukken eerst beide in, en laten er vervolgens één los. De ander laten ze los als de lichten uit gaan. Volgens mij kunnen ze zelf kiezen welke kant.sjaool schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:47:
[...]
Dat werd gisteren uitgelegd. Hamilton heeft de koppeling linksboven (op de achterkant) op het stuur zitten.
Daar was nu net dat hele boordradio gedoe om te doen bij Ferrari. De nummer 1 zou de nummer 2 een "tow" geven na de start en deze er zonder problemen voorbij laten. De plek zou later dan worden teruggegeven. Maar dat ging niet volgens afspraak. Keer op keer kreeg Leclerc te horen dat ie de volgende ronde er voorbij gelaten zou worden, dat gebeurde uiteindelijk helemaal niet. De late pitstop van Vettel regelde dat uiteindelijk.DaniëlWW2 schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:42:
Ik dacht ik ga eens de start van Vettel bekijken onboard. Hij was echt heel erg goed weg, Hamilton was in de eerste meters an gezien. Op Leclerc was het helemaal kansloos. Ging er zo makkelijk voorbij. Leclerc zat ook niet op te letten omdat hij links bleef rijden en Vettel er rechts voorbij kon en zo de lijn in bocht kreeg.
Verder toen hij stil kwam te staan ging er een waarschuwingslicht af en werd hij gewaarschuwd. De auto stond dus inderdaad onder spanning.
Testing, one, two ...
Dit is toch wat de F1 leuk maakt, het is nota bene een Ferrari die de VSC veroorzaakt. en er ook de hinder van ondervind.
Nog even dan rijdt iedereen met de zelfde airo en motor en rijden we alleen de Q en dat is dan de eind uitslag.
This is F1
Ik had het idee dat dit de launch control was.Chiron schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:44:
Opvallend ook dat HAM zn linkerhand op het stuur hield bij de start, andere vorm/techniek van de koppeling?
Dit is niet de eerste race dat hij zo start.HeAdWaVe74 schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:04:
[...]
Ik had het idee dat dit de launch control was.
Groetjes Bas
Dat is in andere race klasse ook zo, zoals de Formule 2 nota bene. En daar zijn toch veel inhaalacties e.d.HeAdWaVe74 schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:03:
Wat is zo even lees is dat geen strategisch voordeel meer behaald mag worden ?
Dit is toch wat de F1 leuk maakt, het is nota bene een Ferrari die de VSC veroorzaakt. en er ook de hinder van ondervind.
Nog even dan rijdt iedereen met de zelfde airo en motor en rijden we alleen de Q en dat is dan de eind uitslag.
This is F1
En daarom heet de Formule 2 ook Formule 2 en niet Formule 1. De formule van die klasse is anders.ThomasG schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:08:
[...]
Dat is in andere race klasse ook zo, zoals de Formule 2 nota bene. En daar zijn toch veel inhaalacties e.d.
Groetjes Bas
Float like a butterfly, sting like a bee.
Tja. Ik vind het ook geen goed idee, maar het wordt nu gebracht alsof het rampzalig zou zijn. En dat is gewoon niet zoNhz schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:13:
[...]
En daarom heet de Formule 2 ook Formule 2 en niet Formule 1. De formule van die klasse is anders.
Hij verloor wat t.o.v. de wagens voor hem, maar verloor geen positie in ieder geval.Martinusz schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:14:
Heb de start van Max niet teruggezien, kwam hij deze keer gewoon in 1x weg en vlot weg?
Dat was toch juist onderdeel van de veel-bediscussieerde afspraak tussen beide? LEC maakt het VET niet moeilijk maar blijft de perfecte lijn voor de tow en inhaalactie rijden, en VET geeft die plek daarna weer terugDaniëlWW2 schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:42:
Op Leclerc was het helemaal kansloos. Ging er zo makkelijk voorbij. Leclerc zat ook niet op te letten omdat hij links bleef rijden en Vettel er rechts voorbij kon en zo de lijn in bocht kreeg.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dat lijkt mij al een verbetering, voorgaande races werd hij vanachter voorbij gereden.StealthyPeanut schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:29:
[...]
Hij verloor wat t.o.v. de wagens voor hem, maar verloor geen positie in ieder geval.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat had LEC ook aan zichzelf te danken omdat ie simpelweg niet snel genoeg was en er een te groot gat was naar VET. Terecht dat VET het weigerde, want als ie op de rem zou moeten gaan zou ie meteen Lewis in zijn nek hebben.hardware-lover schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:52:
[...]
Daar was nu net dat hele boordradio gedoe om te doen bij Ferrari. De nummer 1 zou de nummer 2 een "tow" geven na de start en deze er zonder problemen voorbij laten. De plek zou later dan worden teruggegeven. Maar dat ging niet volgens afspraak. Keer op keer kreeg Leclerc te horen dat ie de volgende ronde er voorbij gelaten zou worden, dat gebeurde uiteindelijk helemaal niet. De late pitstop van Vettel regelde dat uiteindelijk.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Het was kennelijk de afspraak dat LEC VET een tow zou geven, zodat de ferrari's 1 en 2 zouden liggen na de eerste bocht. Dan zouden ze de race kunnen controleren. Om dat mogelijk te maken, was een tow nodig en zou VET de positie weer teruggeven na de tow. Zie: https://www.motorsport.co...a-orders-binotto/4550247/DaniëlWW2 schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:42:
Ik dacht ik ga eens de start van Vettel bekijken onboard. Hij was echt heel erg goed weg, Hamilton was in de eerste meters an gezien. Op Leclerc was het helemaal kansloos. Ging er zo makkelijk voorbij. Leclerc zat ook niet op te letten omdat hij links bleef rijden en Vettel er rechts voorbij kon en zo de lijn in bocht kreeg.
Dit dus...hardware-lover schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:52:
[...]
Daar was nu net dat hele boordradio gedoe om te doen bij Ferrari. De nummer 1 zou de nummer 2 een "tow" geven na de start en deze er zonder problemen voorbij laten. De plek zou later dan worden teruggegeven. Maar dat ging niet volgens afspraak. Keer op keer kreeg Leclerc te horen dat ie de volgende ronde er voorbij gelaten zou worden, dat gebeurde uiteindelijk helemaal niet. De late pitstop van Vettel regelde dat uiteindelijk.
/slowpoke

[ Voor 24% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 30-09-2019 11:43 ]
[ Voor 10% gewijzigd door JB op 30-09-2019 11:45 ]
Mijn boefje is liev!
Beter alternatief was vooraf afspreken dat de switch bij de pitstop zou gebeuren, of het risico van een snel startende Hamilton voor lief nemen en gewoon helemaal niets afspreken.
Het resultaat was er niet anders door geweest maar dit creëerde wel extra spanning tussen de coureurs wat voorkomen had kunnen worden.
Idd, vond dat zo typisch idd... als je zoiets zegt, zit je sowieso vol woedeJB schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:45:
Ja en de reden was overduidelijk. Huilie huilie LEC moest alleen weer 10x zeuren incl no problem. Gas geven met dat hok of via de pitstop.
Daar lijkt het wel op, maar als hij op P1-5 had gestart, had hij denk ik wel minimaal 2 plekken verloren.Martinusz schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:35:
[...]
Dat lijkt mij al een verbetering, voorgaande races werd hij vanachter voorbij gereden.
Vond ik ook, het was nog steeds niet perfect maar hij stond nu in ieder geval niet zolang te malen om grip. Plus hij heeft geen positie verloren.Martinusz schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:35:
[...]
Dat lijkt mij al een verbetering, voorgaande races werd hij vanachter voorbij gereden.
https://www.gpupdate.net/...e-teamorders-van-ferrari/Vettel krijgt te horen: "Stop the car."
Vettel: "Are you serious? Bring back those f**king V12s."
zou persoonlijk voor de V10 gaan, maar goed
Zeker als je kijkt naar de betrouwbaarheid van de Ferrari V12's uit die tijd..ArcticWolf schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:56:
![]()
[...]
https://www.gpupdate.net/...e-teamorders-van-ferrari/
zou persoonlijk voor de V10 gaan, maar goed

Wat er zo enorm irritant aan is, is dat Leclerc een extreme vorm van entitlement heeft en dat Ferrari daar om de een of andere reden in mee gaat. Als die afspraak voor de wissel staat, vertrouw daar dan op en ga dan eind van de race zeuren als je dat zo graag wil. Ook al is de afspraak 'na bocht 1 zetten we het wel recht'. Je hebt nog dik 60 ronden te gaan man

Hij heeft iemand als Steiner nodig als teambaas die dat na 2x zeuren gelijk had afkapt gok ik. Niet zeiken, racen.
[/Spuit 11]
Tja? Als er keer op keer (ik heb het 6x gehoord), tegen hem wordt gezegd dat "Sebastian will let you by next lap", en het gebeurd steeds maar niet, dan kan ik me dit keer de frustratie wel wat voorstellen. Vettel deed dat eerder al eens in China met Ricciardo die toen op een andere banden-strategie stond, dat was in zijn laatste jaar bij Red BullJB schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:45:
Ja en de reden dat het op dat moment niet kon was overduidelijk. Huilie huilie LEC moest alleen weer 10x zeuren incl no problem. Gas geven met dat hok of via de pitstop.
Testing, one, two ...
Tja? Zo kunnen we ook wel een aantal voorbeelden van LEC noemen afgelopen races, dus ik snap VET in dat opzicht welhardware-lover schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:36:
[...]
Tja? Als er keer op keer (ik heb het 6x gehoord), tegen hem wordt gezegd dat "Sebastian will let you by next lap", en het gebeurd steeds maar niet, dan kan ik me dit keer de frustratie wel wat voorstellen. Vettel deed dat eerder al eens in China met Ricciardo die toen op een andere banden-strategie stond, dat was in zijn laatste jaar bij Red Bull
Mijn boefje is liev!
Aan de andere kant, Vettel vroeg herhaaldelijk of Leclerc dichterbij kon komen omdat hij het gat met Lewis niet kleiner wilde maken; en dat vertelde niet aan Leclerc dat hij moest versnellen.hardware-lover schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:36:
[...]
Tja? Als er keer op keer (ik heb het 6x gehoord), tegen hem wordt gezegd dat "Sebastian will let you by next lap", en het gebeurd steeds maar niet, dan kan ik me dit keer de frustratie wel wat voorstellen. Vettel deed dat eerder al eens in China met Ricciardo die toen op een andere banden-strategie stond, dat was in zijn laatste jaar bij Red Bull
Daarnaast heb ik letterlijk maar 2 boordradios gehoord van Leclerc waarbij hij de eerste keer al aangaf dat ze het er later wel over zouden hebben.hardware-lover schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:36:
[...]
Maarja, hij hoeft zijn mond maar open te doen en bepaalde lui staan al met pitchforks klaar om hem een sluwe schurk of huilbaby te noemen. Gek genoeg meestal dezelfde lui die Max verdedigde toen die zich in de eerste paar seizoenen wel eens liet gaan op de radio (want dat maakt hem zo lekker menselijk)..
Guys Serieus? Wat had vettel dan moeten doen? Leclerc voorbij laten gaan, en dan? 2 ronden erna Leclerc weer inhalen? En dat ging gebeuren ..... Vettel zijn snelheid was duidelijk hoger . Ook de afspraak dat Leclerc vettel een tow zou geven ..... Iedereen ging een tow krijgen ... dat is normaal voor Sochi (lange stuk naar de eerste bocht) Mclaren had ook een tow van Lewis.hardware-lover schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:36:
[...]
De afspraken binnen Ferrrai werden gemaakt om Leclerc te helpen... en meer niet. Er werd al eerder gesproken over rumours in de pitlane dat er karaktermoord werd gepleegd op Vettel vanuit het Todt kamp.
Dr Marko heeft gelijk ... Vettel kan daar beter weg gaan. Er is teveel politiek binnen het Ferrari team ... Leclerc heeft veel vriendjes op hoge plekken, en is blijkbaar de future voor Ferrari.
Ik hoop dan ook echt dat MAX nooit naar Ferrari gaat ... wat een #&@ team is dat.
https://f1manager.info/ranking/4605
Jij hebt gisteren volgens mij toch ook kunnen zien dat Leclerc niet in staat was om de Mercedes in te halen. Ik denk dat Vettel Leclerc met gemak achter hem kon houden als ie dat wou, en volgens onderstaande reactie, wilde ie dat eigenlijk best wel graag. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ie het wel prima vond zo. Duits verstaan is hier een noodzaak maar Duits begrijpen maakt nog meer duidelijkThomasG schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:46:
[...]
Aan de andere kant, Vettel vroeg herhaaldelijk of Leclerc dichterbij kon komen omdat hij het gat met Lewis niet kleiner wilde maken; en dat vertelde niet aan Leclerc dat hij moest versnellen.
Testing, one, two ...
Ik heb het niet over de boordradio die op TV te horen was...Grimmie187 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:47:
[...]
Daarnaast heb ik letterlijk maar 2 boordradios gehoord van Leclerc waarbij hij de eerste keer al aangaf dat ze het er later wel over zouden hebben.
[knip]
Edit: Excuses voor deze 2e reactie direct onder de vorige.
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 30-09-2019 12:54 ]
Testing, one, two ...
Mijn boefje is liev!
Tja, dat is het probleem van Leclerc. Hij stelt zijn auto af om op zaterdag een bloed snel rondje te kunnen rijden. Vettel stelt zijn auto af op de zondag, en heeft daardoor een beter racepace (wat in Singapore goed te zien was!). Leclerc moet niet denken dat omdat hij zaterdag snel is, op zondag de race cadeau krijgt. Leclerc heeft nog veel te leren.hardware-lover schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:50:
[...]
Jij hebt gisteren volgens mij toch ook kunnen zien dat Leclerc niet in staat was om de Mercedes in te halen. Ik denk dat Vettel Leclerc met gemak achter hem kon houden als ie dat wou, en volgens onderstaande reactie, wilde ie dat eigenlijk best wel graag. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ie het wel prima vond zo. Duits verstaan is hier een noodzaak maar Duits begrijpen maakt nog meer duidelijk
[YouTube: F1 2019 Russland GP Rennen Interviews ORF]
Als Leclerc voorop had gereden had Vettel er eveneens niet voorbij gekomen, dat is nu eenmaal de consequentie van de huidige Formule 1.powah33 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:49:
[...]
Guys Serieus? Wat had vettel dan moeten doen? Leclerc voorbij laten gaan, en dan? 2 ronden erna Leclerc weer inhalen? En dat ging gebeuren ..... Vettel zijn snelheid was duidelijk hoger . Ook de afspraak dat Leclerc vettel een tow zou geven ..... Iedereen ging een tow krijgen ... dat is normaal voor Sochi (lange stuk naar de eerste bocht) Mclaren had ook een tow van Lewis.
De afspraken binnen Ferrrai werden gemaakt om Leclerc te helpen... en meer niet. Er werd al eerder gesproken over rumours in de pitlane dat er karaktermoord werd gepleegd op Vettel vanuit het Todt kamp.
Dr Marko heeft gelijk ... Vettel kan daar beter weg gaan. Er is teveel politiek binnen het Ferrari team ... Leclerc heeft veel vriendjes op hoge plekken, en is blijkbaar de future voor Ferrari.
Ik hoop dan ook echt dat MAX nooit naar Ferrari gaat ... wat een #&@ team is dat.
Het is nogal een verschil om iemand een tow te geven of er een te krijgen. Als Hamilton toch achter Leclerc terecht zou zijn gekomen direct na de start, dan ging de deur aan de binnenkant hard dicht zal ik je zeggen.
Testing, one, two ...
Klets..ThomasG schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:52:
[...]
Tja, dat is het probleem van Leclerc. Hij stelt zijn auto af om op zaterdag een bloed snel rondje te kunnen rijden. Vettel stelt zijn auto af op de zondag, en heeft daardoor een beter racepace (wat in Singapore goed te zien was!). Leclerc moet niet denken dat omdat hij zaterdag snel is, op zondag de race cadeau krijgt. Leclerc heeft nog veel te leren.
Hoe ziet je dat voor je? Hij stelt zijn auto zo af dat hij zaterdag een halve seconde sneller is dan Vettel maar hem zondag in de race niet bij kan houden? Ben heel benieuwd naar je technische onderbouwing..
Die is toch gegeven in de race? Hoe anders kon hij het tempo niet bijbenen. Hell hij kwam Bottas niet eens voorbij met zijn 40 kWGrimmie187 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:58:
[...]
Klets..
Hoe ziet je dat voor je? Hij stelt zijn auto zo af dat hij zaterdag een halve seconde sneller is dan Vettel maar hem zondag in de race niet bij kan houden? Ben heel benieuwd naar je technische onderbouwing..
Mijn boefje is liev!
Anoniem: 1222698
De vraag is: waarom kon LEC in de race VET niet bijhouden en later de MER's niet voorbij. Heb je daar een technische onderbouwing voor?Grimmie187 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:58:
[...]
Klets..
Dat is het ook. Leclerc is gewoon zowat de sterkste rijder de laatste races, op de zaterdag én de zondag. Dat het door Ferrari tactisch wel eens om zeep wordt geholpen, dat zonder twijfel. Maar bij een eerste plek voor een Ferrari-rijder is men tevreden. Dat Leclerc als nummer 1 voor de toekomst wordt gezien? Dat lijkt al bijna duidelijk, maar dat dwingt Leclerc zelf af.Grimmie187 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:58:
[...]
Klets..
Testing, one, two ...
Mooi interview, thanks voor het posten.hardware-lover schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:50:
[...]
Jij hebt gisteren volgens mij toch ook kunnen zien dat Leclerc niet in staat was om de Mercedes in te halen. Ik denk dat Vettel Leclerc met gemak achter hem kon houden als ie dat wou, en volgens onderstaande reactie, wilde ie dat eigenlijk best wel graag. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ie het wel prima vond zo. Duits verstaan is hier een noodzaak maar Duits begrijpen maakt nog meer duidelijk
[YouTube: F1 2019 Russland GP Rennen Interviews ORF]
Groetjes Bas
JB schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:59:
[...]
Die is toch gegeven in de race? Hoe anders kon hij het tempo niet bijbenen. Hell hij kwam Bottas niet eens voorbij met zijn 40 kW
Ja hoor, zie boven hardware-lover in "[F1 2019] Race 16 GP van Rusland"Anoniem: 1222698 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:00:
[...]
De vraag is: waarom kon LEC in de race VET niet bijhouden en later de MER's niet voorbij. Heb je daar een technische onderbouwing voor?
Tow != gat dicht rijden.Grimmie187 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:02:
[...]
[...]
Ja hoor, zie boven hardware-lover in "[F1 2019] Race 16 GP van Rusland"
Mijn boefje is liev!
Een afspraak maken om een tow te geven op Sochi is belachelijk ..(iedereen heeft daar namelijk een tow).. Al in de voorbeschouwing werd er gesproken dat je op Sochi beter niet van plek 1 kan starten .... puur door de track eigenschappen ..... En ik weet niet of je Vettel zijn start gezien heb ... maar die had Leclerc zoiezo gepakt vanaf de start.hardware-lover schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:57:
[...]
Als Leclerc voorop had gereden had Vettel er eveneens niet voorbij gekomen, dat is nu eenmaal de consequentie van de huidige Formule 1.
Het is nogal een verschil om iemand een tow te geven of er een te krijgen. Als Hamilton toch achter Leclerc terecht zou zijn gekomen direct na de start, dan ging de deur aan de binnenkant hard dicht zal ik je zeggen.
De afspraken die Ferrari had gemaakt waren gewoon dom ... En je ziet nu ook dat er meerdere Oud Racers zich durven uit te spreken ... en neeh ik heb het dan niet over JAck V.
https://f1manager.info/ranking/4605
Anoniem: 1222698
Gewoon gassen had LEC moeten doen. Had VET sowieso een tow gehad zonder LEC te passeren. Gewoon weer geblunder bij FER. Al dat gemekker over 'we hadden afgesproken.'Grimmie187 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:02:
[...]
[...]
Ja hoor, zie boven hardware-lover in "[F1 2019] Race 16 GP van Rusland"
Je kunt het dom vinden, maar hij was nu eenmaal gemaakt. Gezien de starts van voorgaande jaren op dat circuit was de afspraak eigenlijk zo gek nog niet, pakte alleen niet helemaal lekker uit. Raikkonen zou het prima hebben gevonden zo, Bottas ook verwacht ikpowah33 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:04:
[...]
Een afspraak maken om een tow te geven op Sochi is belachelijk ..(iedereen heeft daar namelijk een tow).. Al in de voorbeschouwing werd er gesproken dat je op Sochi beter niet van plek 1 kan starten .... puur door de track eigenschappen ..... En ik weet niet of je Vettel zijn start gezien heb ... maar die had Leclerc zoiezo gepakt vanaf de start.
De afspraken die Ferrari had gemaakt waren gewoon dom ... En je ziet nu ook dat er meerdere Oud Racers zich durven uit te spreken ... en neeh ik heb het dan niet over JAck V.
Edit: we gaan het in Mexico wellicht weer terugzien zo
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 30-09-2019 13:09 ]
Testing, one, two ...
Mwah, een blunder vind ik wat overdreven. Zonder DNF van Vettel waren de gevolgen minimaal geweest.Anoniem: 1222698 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:06:
[...]
Gewoon gassen had LEC moeten doen. Had VET sowieso een tow gehad zonder LEC te passeren. Gewoon weer geblunder bij FER. Al dat gemekker over 'we hadden afgesproken.'
Maar verder ben ik het met je eens hoor..
Grimmie187 in "[F1 2019] Race 16 GP van Rusland"
Dat is geen klets, maar gewoon een feit. Met een volle batterij en motor op standje 11 (This Is Spinal Tap!) gaat de Ferrari bloed snel. Leclerc rijdt met meer vleugel (en dus downforce) dan Vettel, dat kun je zien doordat Vettel aan het einde van de rechte stukken sneller altijd sneller was dan Leclerc. Leclerc was sneller in het bochtenwerk, en uitkomen van de bochten. Leclerc's voordeel van de kwalificatie was een nadeel in de race, omdat hij daar het nadeel van de extra downforce niet kon compenseren met extra vermogen.Grimmie187 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:58:
[...]
Klets..
[ Voor 4% gewijzigd door ThomasG op 30-09-2019 13:10 ]
Misschien was de afspraak zo, feit kwam dat VET opeens aanzienlijk sneller was en Ham bijzonder goed kon aanhaken, dan hoor je als team gewoon direct te reageren en 'we laten het gewoon zo en nu racen'. Maar nee, diva Lec blijft weer doorzeuren.
Dat ze dit dan op zo'n manier doen bij de 'undercut' (gewoon Vet door laten rijden ipv ronde erna pitten) zou naar Vet al genoeg signaal zijn hoe het daar loopt, die moet misschien maar eens met Marco gaan praten.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Op mediums had hij sowieso geen kans gehad tegen de Mercedes op de softs en was hij een sitting duck geweest voor Bottas.BreadFan schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:13:
Wat ik zo even niet teruglees, is waarom Leclerc een 2e stop maakte naar softs. Daarmee gaf hij P2 aan Bottas die hij niet meer terug wist te pakken. Als Ferrari dacht dat ze op softs 2 Mercedessen in konden halen zaten ze iig flink mis.
Dus dan maar een plek opgeven in de hoop de in te kunnen halen op dezelfde banden..
bandenregelement?BreadFan schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:13:
Wat ik zo even niet teruglees, is waarom Leclerc een 2e stop maakte naar softs. Daarmee gaf hij P2 aan Bottas die hij niet meer terug wist te pakken. Als Ferrari dacht dat ze op softs 2 Mercedessen in konden halen zaten ze iig flink mis.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.