Banden waar de top 10 op moet starten. Was natuurlijk al bekend, maar nu officieel

-
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Toch een soort van onbalans in de auto aldus Olav Mol.Snowhite0901 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:10:
Weet iemand wat voor verklaring vet had dat hij zelfs achter gas staat?
Nieuwe strategie van Ferrari, LEC voor VET, dus dit is VET zijn laatste seizoen...Snowhite0901 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:10:
[ Voor 9% gewijzigd door TakeAway op 13-07-2019 20:14 ]
Hij kan het gewoon niet goed vinden met de huidige Ferrari auto. Wat dat specifiek betekend geen idee, misschien is Vettel meer een downforce coureur, gezien de huidige auto 'low drag' is puur voor de hogere top snelheid...Snowhite0901 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:10:
[ Voor 10% gewijzigd door kevz op 13-07-2019 20:14 ]
VET had vorig jaar ook niet veel met de auto met al die spinskevz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:12:
[...]
Hij kan het gewoon niet goed vinden met de huidige Ferrari auto. Wat dat specifiek betekend geen idee, misschien is Vettel meer een downforce coureur, gezien de huidige auto 'low drag' is puur voor de hogere top snelheid...
https://www.motorsport.co...verstone-leclerc/4494229/
Eigenlijk zeg je gewoon niks, Hij kan het wel maar LEC is gewoon sneller.kevz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:12:
[...]
Hij kan het gewoon niet goed vinden met de huidige Ferrari auto. Wat dat specifiek betekend geen idee, misschien is Vettel meer een downforce coureur, gezien de huidige auto 'low drag' is puur voor de hogere top snelheid...
[ Voor 3% gewijzigd door TakeAway op 13-07-2019 20:19 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Nah, Vettel is nogsteeds een goede hoor. Ferrari is gewoon achteruit gegaan.TakeAway schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:18:
[...]
Eigenlijk zeg je gewoon niks, Hij kan het wel maar LEC is gewoon sneller.
Low drag... als Vet dat had was ie toch sneller dan LEC?? Of lul ik nou uit mijn nek???
VET is gewoon niet meer wat hij was.(punt) Geen LEC de ruimte en die gaat wel doen wat Ferrari graag wil(WCD)
😆 - Denk ook eens om ;)
Vettel stond 3 races geleden gewoon nog op pole. Om hem nu direct helemaal af te serveren vind ik wel redelijk extreemTakeAway schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:18:
[...]
Low drag... als Vet dat had was ie toch sneller dan LEC? Of lul ik nou uit mijn nek?
VET is gewoon niet meer wat hij was.(punt) Geen LEC de ruimte en die gaat wel doen wat Ferrari graag wil(WCD)
Edit: 3 x minder ?, was wat overdreven
Huh waar heb je het over? De auto is anders opgebouwd dan het vorige seizoen en is voor zover ik weet niet verschillend per coureur. Verder zeg ik alleen maar dat Vettel en de auto geen klik hebben dit seizoen. Dat Leclerc het wel goed doet geeft wel aan dat Charles een hele goede keuze was om in een Ferrari te zetten, hij lijkt zich prima aan te kunnen passen zoals Max dat ook doet in de RB. Ik denk dat Vettel een soort rijstijl heeft opgebouwd over de jaren die niet bij de huidige Ferrari past, en dat hij zelf even een brain reboot moet doorgaan ofzo om het meeste uit de auto te halen.TakeAway schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:18:
[...]
Low drag... als Vet dat had was ie toch sneller dan LEC? Of lul ik nou uit mijn nek?
Edit: 3 x minder ?, was wat overdreven
En hoe verklaar je dan het succes van LEC?Bensimpel schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:19:
[...]
Nah, Vettel is nogsteeds een goede hoor. Ferrari is gewoon achteruit gegaan.
Verwijderd
Je punt is duidelijk, Leclerc Bril. Het stomme punt uit hij is beter, hou op zeg
Shaken, not stirred 🇬🇧 Bulls get suited up @007 style for the #BritishGP 👊 @pumamotorsport @astonmartin #F1007 pic.twitter.com/cioHaQ2s5K
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 13 juli 2019
🗣“Do you miss each other?" "Nah I never liked the guy”😂@danielricciardo and @Max33Verstappen causing trouble in the media pen...
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) 13 juli 2019
A hilarious moment and a slightly odd conversation between the two former teammates after qualifying! pic.twitter.com/SOUYarAG77
[ Voor 20% gewijzigd door Edd op 13-07-2019 20:40 ]
-
Haha,je kan gedachten lezen??? Nee hoor, ben geen Ferarri fan, eigenlijk tegenovergesteld.Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:36:
[...]
Je punt is duidelijk, Leclerc Bril. Het stomme punt uit hij is beter, hou op zeg![]()
Vettel is een prima coureur evenals Leclerc die de laatste races het beter doet van Vettel.
Vettel lijkt een dipje te hebben gekregen van het incident met Hamilton, hij komt vast weer terug.
PUNT
Verwijderd
Daar ga je weer, Leclerc veel sneller van Vettel, stuur een mail naar Ferrari als je het er niet mee eens bent in plaats van dat gezeur hier op het forum. En laat ook Vettel in zijn waarde.TakeAway schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:41:
[...]
Haha,je kan gedachten lezen??? Nee hoor, ben geen Ferarri fan, eigenlijk tegenovergesteld.
Waarom trekken ze VET voor om WCD te worden terwijl LEC veel sneller is? In mijn mening is Ferarri een slecht team met managen van de drivers. Heb er echt niks mee.
Doe dan Maclaren maar, die werken tenminste aan de weg(ook niet mijn bril maar ik hou gewoon van racen)
Tof!Edd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:37:
Het moest gewoon natuurlijk...
[Afbeelding]
[Twitter]
Videootje in Tweet..
En als bonus...
[Twitter]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Bensimpel
Positieve meneer
Welk succes? Geen enkele races gewonnen, paar poles that's it. Noem ik nou geen success.
😆 - Denk ook eens om ;)
Verwijderd
En achter Vettel in WK.Bensimpel schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:52:
[...]
Welk succes? Geen enkele races gewonnen, paar poles that's it. Noem ik nou geen success.
+0.183 off pole 👏🏻 Getting closer 👌🏻#PoweredByHonda pic.twitter.com/bATSoB8asz
— Honda Racing F1_Archive (@HondaRacingF1) 13 juli 2019
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Vettel wil een auto waar hij op het laatste moment mee kan remmen, in een beweging kan insturen en snel weer gas kan geven. Hij wil dus een auto die goed instuurt, maar vooral stabiel is achteraan zodat de auto niet uitbreekt en hij snel op het gas kan. Een Newey auto dus. Verstappen wil eigenlijk hetzelfde hebben en we zien wat hij kan als de auto goed afgesteld is.kevz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:12:
[...]
Ben ik nou de enige die eigenlijk een beetje baalt met maar P4? Ik denk dat er veel meer in gezeten had. Zou ook wel eens een vergelijking tussen Verstappen en Bottas hun ronden willen zien. De RB15 lijkt namelijk echt, eindelijk op het niveau te zijn dat je mag verwachten van een Newey auto.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik laat iedereen in zijn waarde(jij niet echt met "daar ga je weer"), maar laat dan met feiten zien dat VET sneller is! Kun je niet.Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:46:
[...]
Daar ga je weer, Leclerc veel sneller van Vettel, stuur een mail naar Ferrari als je het er niet mee eens bent in plaats van dat gezeur hier op het forum. En laat ook Vettel in zijn waarde.
McLaren viel anders goed door de mand vandaag, hulde aan Ricciardo![]()
Lando wordt nu al gehyped, Sainz is door iedereen van de grid als verslagen. Vergeleken met de vorige jaren doen ze het redelijk maar een duidelijke best of the rest zeker niet.
Bensimpel
Positieve meneer
VET is sneller, kijk maar naar de puntenstand..TakeAway schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:04:
[...]
Ik laat iedereen in zijn waarde(jij niet echt met "daar ga je weer"), maar laat dan met feiten zien dat VET sneller is! Kun je niet.
Mclaren door de mand? En hulde aan Riciardo?, Ik denk niet dat wij naar het zelfde kanaal hebben gekeken.
Maar ieder zijn ding hoor.
😆 - Denk ook eens om ;)
Denk zomaar dat die morgen wel bij Ziggo te zien isDaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:04:
[...]
[...]
Ben ik nou de enige die eigenlijk een beetje baalt met maar P4? Ik denk dat er veel meer in gezeten had. Zou ook wel eens een vergelijking tussen Verstappen en Bottas hun ronden willen zien. De RB15 lijkt namelijk echt, eindelijk op het niveau te zijn dat je mag verwachten van een Newey auto.
[ Voor 5% gewijzigd door basvn op 13-07-2019 21:11 ]
De kortzichtigheid dient je, kijk je wel de hele races?Bensimpel schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:07:
[...]
VET is sneller, kijk maar naar de puntenstand..
Punten win je op zondag.
Je ging iets doen met golfballen zei je, ik moest direct hier aan denken.TakeAway schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:48:
[...]
Begrijp totaal niet wat je bedoelt met je youtube video,maar 4de plek is niet verkeerd voor VER.
GAS zit er ook goed bij nu, heerlijk, en nu racen! Hopelijk geldt dat ook voor Ferrari!
een treffende spreuk
Max mocht gewoon Mode 11 gebruiken.basvn schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:10:
[...]
Denk zomaar dat die morgen wel bij Ziggo te zien is
En het ´mooie´ is.
Mercedes en Ferrari, hebben Qmode gebruikt.
RBR nietmode 11 is ook 30 rondes in een race te gebruiken, dus geen Qmode
Ben erg benieuwd morgen!
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nou P3 had er wel ingezeten, dus helemaal tevreden kun je er niet mee zijn. Echter je weet dat Max in de race het verschil alsnog kan maken, dus dat maakt een hoop goed. Podium zit er zeker in voor morgen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:04:
[...]
Vettel wil een auto waar hij op het laatste moment mee kan remmen, in een beweging kan insturen en snel weer gas kan geven. Hij wil dus een auto die goed instuurt, maar vooral stabiel is achteraan zodat de auto niet uitbreekt en hij snel op het gas kan. Een Newey auto dus. Verstappen wil eigenlijk hetzelfde hebben en we zien wat hij kan als de auto goed afgesteld is.
Ferrari faalt al jaren om Vettel echt te geven wat hij wil. Eigenlijk was het alleen in 2017 goed. In 2018 was het "mission spinnow" telkens uit de bochten als Vettel gas gaf. De 2019 auto stuurt niet fatsoenlijk in. Vettel is een uitstekende coureur, maar hij lijkt wel afhankelijk te zijn van de auto om echt maximaal te presteren. Met Ferrari die eigenlijk elk jaar wat anders doen, gaat het niet lukken.
[...]
Als hij P3 had kunnen pakken, dan was pole ook mogelijk geweest. Het verschil was nihil. 0,2s is net even je PU perfect hebben draaien of twee bochten net wat beter nemen.tweakduke schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:18:
[...]
Nou P3 had er wel ingezeten, dus helemaal tevreden kun je er niet mee zijn. Echter je weet dat Max in de race het verschil alsnog kan maken, dus dat maakt een hoop goed. Podium zit er zeker in voor morgen.
Mercedes was denk ik toch net iets te snel voor Verstappen, maar in de race kan alles weer gebeuren.
Na Oostenrijk worden we toch allemaal een tikje optimistisch, alleen mag de start dit keer wel iets beter
Dat denk je misschien zelf maar je komt heel anders over dan je denkt. Dat hamertje tik smileytje betekend bijvoorbeeld dat de ander nogal een idioot is.TakeAway schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:04:
[...]
Ik laat iedereen in zijn waarde(jij niet echt met "daar ga je weer"), maar laat dan met feiten zien dat VET sneller is! Kun je niet.
Mclaren door de mand? En hulde aan Riciardo?, Ik denk niet dat wij naar het zelfde kanaal hebben gekeken.
Maar ieder zijn ding hoor.
[ Voor 8% gewijzigd door pro_6or op 13-07-2019 21:24 ]
een treffende spreuk
Daar heb je gelijk in, maar het zit zo dicht bij elkaar het moet net op het juiste moment goed vallen. Ik kan ook nog geen vergelijkingen vinden van Max vs Bottas lap. Hopelijk is Ziggo morgen zo lief om die te analyseren.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:21:
[...]
Als hij P3 had kunnen pakken, dan was pole ook mogelijk geweest. Het verschil was nihil. 0,2s is net even je PU perfect hebben draaien of twee bochten net wat beter nemen.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Precies als er niets geks gebeurt bij de start, en dan bedoel ik niet een engine stall (dat kan die hebben) maar een crash, dan wordt het een gemakkelijke overwinning voor VERFirePuma142 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:38:
VER doet morgen gewoon mee om de overwinning, het verval van kwalificatie naar racepace is bij RBR normaliter een stuk minder dan bij Mercedes en Ferrari.
Zoals ik aan het begin van het seizoen al zei: HAM is over zijn top. Bottas is niet ineens een twee kalibers betere rijder geworden. Hij kan de veters niet strikken van Rosberg en die moest tot het uiterste gaan en geluk hebben om HAM te verslaan.
Ik hoop het ook, maar ik denk dat Gasly al blij mag zijn als hij niet weer op een ronde wordt gezet door Max...streamnl schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:19:
Nu bij Starbucks even op de wifi...
Ik sta versteld van Gasly en ik baal dat ik de de Q niet heb kunnen zien ( en ik baal helemaal dat ik morgen de race niet kan zien).
Ik hoop ook echt dat Glasly morgen een keer een fatsoenlijke race heeft.
We zullen het gaan meemaken.
Ik wens jullie alvast een prettige race morgen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Waarom zien we de andere teams nooit met "afwijkende" race overalls? RBR is het enige team dat ik af en toe in een ander pakje zie, zoals destijds Oostenrijk in de lederhosen outfit
MER en FER hebben dat niet nodig, die zijn al bekend genoeg, Red Bull speelt zo een goedkope marketing campagne uit, en de andere teams hebben geen geld meer, daar gaat alles in research?redfoxert schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:22:
[...]
Waarom zien we de andere teams nooit met "afwijkende" race overalls? RBR is het enige team dat ik af en toe in een ander pakje zie, zoals destijds Oostenrijk in de lederhosen outfit
http://yor.minitroopers.com
Omdat Red Bull één grote marketing machine is. Normaal gesproken is een 1007e editie geen speciale editie, immers 1007 is geen mijlpaal. De creatieve marketing afdeling weet hier echter een link naar James Bond te maken. Extra mooi is het daarom dat juist déze race zich in Engeland afspeelt.redfoxert schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:22:
[...]
Of alles in de ronde van Max was perfect en hebben p1,2,3 geen perfect rondje afgeleverd.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:21:
[...]
Als hij P3 had kunnen pakken, dan was pole ook mogelijk geweest. Het verschil was nihil. 0,2s is net even je PU perfect hebben draaien of twee bochten net wat beter nemen.
Bensimpel
Positieve meneer
0,006 (jammer geen 0,007tweakduke schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:35:
[...]
Daar heb je gelijk in, maar het zit zo dicht bij elkaar het moet net op het juiste moment goed vallen. Ik kan ook nog geen vergelijkingen vinden van Max vs Bottas lap. Hopelijk is Ziggo morgen zo lief om die te analyseren.
Hamilton vind 0,006 seconden veel verschil
https://www.ziggosport.nl...aag-niet-goed-genoeg.html
VET heeft daar net zoveel last van, van de wel befaamde ferrari strategie that is.TakeAway schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:11:
[...]
De kortzichtigheid dient je, kijk je wel de hele races?
LEC wordt echt gekort, en als dat "fouten" door Ferarri niet gemaakt zouden worden, was LEC gewoon voor VET.
Punten win je op zondag, maar als je team niet meewerkt, krijg/win je ze ook niet.
Het doel van RB is blikjes verkopen, of dat nou door F1, Motorsport, Ice skating, whatever voor sport is.Yor schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:28:
[...]
MER en FER hebben dat niet nodig, die zijn al bekend genoeg, Red Bull speelt zo een goedkope marketing campagne uit, en de andere teams hebben geen geld meer, daar gaat alles in research?
[ Voor 52% gewijzigd door Bensimpel op 13-07-2019 22:50 ]
😆 - Denk ook eens om ;)
It would have been extremely hard. Max managed to put a great lap in Q3, while both Bottas, Hamilton, or Leclerc, failed to put together an "ideal" lap. If every driver could have done a perfect lap in Q3, meaning each driver doing personal bests for each sector, Max would have been over 4 tenths away from Lewis.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:21:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door f1bythenumbers op 14-07-2019 00:41 ]
Grappig dat dat bijna het tegenovergesteld is van M. Schumacher. Die wilde een auto die ook heel positief was aan de voorkant, maar wilde daar graag stabiliteit aan de achterkant voor opgeven. Ben benieuwd hoe Michael zou hebben gepresteerd in een door Newey ontworpen auto.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:04:
[...]
Vettel wil een auto waar hij op het laatste moment mee kan remmen, in een beweging kan insturen en snel weer gas kan geven. Hij wil dus een auto die goed instuurt, maar vooral stabiel is achteraan zodat de auto niet uitbreekt en hij snel op het gas kan. Een Newey auto dus. Verstappen wil eigenlijk hetzelfde hebben en we zien wat hij kan als de auto goed afgesteld is.
echt maximaal te presteren. Met Ferrari die eigenlijk elk jaar wat anders doen, gaat het niet lukken.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Kijken of RBR mission winnow wel kan waarmaken
Dat AustinAston Martin sponsor is én rechten op het gebruik van 007 heeft zal ook wel meegespeeld hebben...DJTimo schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:30:
[...]
Omdat Red Bull één grote marketing machine is. Normaal gesproken is een 1007e editie geen speciale editie, immers 1007 is geen mijlpaal. De creatieve marketing afdeling weet hier echter een link naar James Bond te maken. Extra mooi is het daarom dat juist déze race zich in Engeland afspeelt.
Persoonlijk vind ik dit soort dingen prachtig om te zien. De ene keer pakt het misschien iets beter uit dan de ander keer, maar zoals je zelf al zegt, het is een stuk afwisselender dan elk ander team.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Aston MartinATS schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 23:05:
[...]
Dat Austin Martin sponsor is én rechten op het gebruik van 007 heeft zal ook wel meegespeeld hebben...
Ik heb de onboards gezien. Het was zeker een goede ronde, maar ook niet perfect. Verder was Verstappen zijn eerste reactie, meteen toen hij over de lijn was, dat de ronde matig was vanwege turbo lag. Daarna kreeg bij pas te horen dat hij binnen 0,2s van de Mercedessen zat. Nee, er zat waarschijnlijk nog wel wat meer in.f1bythenumbers schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:50:
[...]
It would have been extremely hard. Max managed to put a great lap in Q3, while both Bottas, Hamilton, or Leclerc, failed to put together an "ideal" lap. If every driver could have done a perfect lap in Q3, meaning each driver doing personal bests for each sector, Max would have been over 4 tenths away from Lewis.
Hamilton had a personal best of 23.070 in sector 3, which was over 2 tenths faster than Max's best time in the same sector. Sectors 1 and 2 were more competitive, and Max was certainly not that far from the leaders in those 2 sectors, but in the 3rd sector, Mercedes looks very strong.
Don't get me wrong, Red Bull, Honda, and Max, are definitely improving, but Mercedes is still one step ahead in one lap pace, especially in a fast track like Silverstone. Race pace is a whole different story, so I would not rule out another heroic race from Max tomorrow.
[Afbeelding]
Source: me
Goede uitleg ja.Maarten_E schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:50:
[...]
Grappig dat dat bijna het tegenovergesteld is van M. Schumacher. Die wilde een auto die ook heel positief was aan de voorkant, maar wilde daar graag stabiliteit aan de achterkant voor opgeven. Ben benieuwd hoe Michael zou hebben gepresteerd in een door Newey ontworpen auto.
In spoiler: Uitleg van Martin Brundle over rijstijlen van verschillende coureurs uit 2006. (Alonso, Raikkonen, M Schumacher en Button.)
Verwijderd
Toch is dit bedacht door niemand minder dan Senna. Die reed iedere training 1 sector van een ronde perfect en knoopte ze in de kwalificatie aan elkaar. Het is dan maar net hoe je perfect rondje ziet. Perfect is natuurlijk alleen als je die ronde kan uitrijden na een perfecte eerste (en tweede) sector. Dus het niet oproken zit in die perfectie. Het geeft in ieder geval de potentie van de auto aan!Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 23:49:
@f1bythenumbers
Dat vind ik altijd zo goedkoop praten dat als ze hun perfecte sectoren aan elkaar plakken dan dit....
Doet die Rob Kampheus ook de hele tijd en het slaat compleet nergens op. Als jij een super snelle sector rijdt in je eerste sector maar je banden compleet over de klif jaagt dan zijn sector 2 en 3 compleet naar de kloten.
En andersom is het precies net zo. Je kan niet zomaar even de 3 snelste sector tijden aan elkaar plakken en roepen dit is het perfecte rondje.
Dit soort statistiek journalistiek zouden ze wat mij betreft gewoon meteen een schop het ravijn in moeten geven want het zegt helemaal 0,0 over wat er mogelijk was geweest.
In die tijd was de kwalificatie ook een sessie van een uur, en de snelste tijd telde. Senna reed aan het begin één ronde, bleef de rest van de kwalificatie in de garage om de auto af te stellen, en ging dan een paar minuten voor tijd (wanneer de baan goed ingereden was) weer naar buiten om zijn snelste tijd te zetten; wat vaak pole position opleverde.Razorbite schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 23:53:
[...]
Toch is dit bedacht door niemand minder dan Senna. Die reed iedere training 1 sector van een ronde perfect en knoopte ze in de kwalificatie aan elkaar. Het is dan maar net hoe je perfect rondje ziet. Perfect is natuurlijk alleen als je die ronde kan uitrijden na een perfecte eerste (en tweede) sector. Dus het niet oproken zit in die perfectie. Het geeft in ieder geval de potentie van de auto aan!
If you think that is says 0 about what could have been possible, then you are quite wrong. It does not say that is was possible, but it does not say that it was impossible either.Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 23:49:
@f1bythenumbers
Dat vind ik altijd zo goedkoop praten dat als ze hun perfecte sectoren aan elkaar plakken dan dit....
Doet die Rob Kampheus ook de hele tijd en het slaat compleet nergens op. Als jij een super snelle sector rijdt in je eerste sector maar je banden compleet over de klif jaagt dan zijn sector 2 en 3 compleet naar de kloten.
En andersom is het precies net zo. Je kan niet zomaar even de 3 snelste sector tijden aan elkaar plakken en roepen dit is het perfecte rondje.
Dit soort statistiek journalistiek zouden ze wat mij betreft gewoon meteen een schop het ravijn in moeten geven want het zegt helemaal 0,0 over wat er mogelijk was geweest.
Inderdaad, als je kijkt naar Vettels spins zie je ook echt dat het continu de achterkant is die pivot. Wel interessant dus dat op de één of andere manier Ferrari vorig jaar een auto had die geschikter was voor de tweede rijder qua rijstijl dan de eerste rijder. Stel je voor dat Ferrari in de jaren 2000-2004 een auto afstelde/ontwierp op basis van de rijstijl van BarrichelloDaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 23:14:
[...]
Goede uitleg ja.![]()
Maar dit is dus waarom Kimi waarschijnlijk zoveel beter was in 2018. De 2018 Ferrari lag hem veel meer, ten koste van Vettel die in "Mission Spinnow" veranderde. Daar wees ik vorig seizoen ook wel eens op. Juist omdat Kimi graag een wat sterkere voorkant heeft en de achterkant wat laat bewegen, lag de SF-71H hem zo goed. Vettel wil precies het tegenovergestelde en die had er last van.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dus naast de F1 (merc) F1,5 (rbr en fer)en F2 (middenveld) is er nu ook de F3 (Williams)?WhySoSerious schreef op zondag 14 juli 2019 @ 06:55:
Feit:
Het gat van Stroll (P18) naar Bottas (P1) is kleiner dan dat van Stroll (P18) naar Kubica (P20).
3 groene sectors betekend nog niet dat het de drie beste sectortijden van die coureur dat weekend zijnf1bythenumbers schreef op zondag 14 juli 2019 @ 00:49:
[...]
If you think that is says 0 about what could have been possible, then you are quite wrong. It does not say that is was possible, but it does not say that it was impossible either.
In many cases, you will see that the time done at the end of the session, actually consists of 3 personal best sectors. In tracks that are not particularly abrasive, and with cool to moderate temperatures, the tires will actually last more than one lap, so it is entirely possible to get all three green sectors and get the best possible lap.
As I state in blog, whenever you create something like an ideal lap, you have to understand that it is just theoretical, and the results should be taken with a grain of salt. Those are my exact words.
What theoretical analyses bring to the table, is an indication of overall performance of the car/driver. In many cases, you will see that a driver lost pole because he made a mistake in any of the 3 sectors. You can actually see that with Hamilton today. His theoretical ideal lap shows you that Hamilton had enough in the tank to take pole position. The reality is that he could not put together a perfect lap because he made a mistake. This takes nothing away from Bottas, who was indeed able to put together a better lap than Hamilton, and that is why he ended up taking P1 today.
Saying that you should throw an analysis like this in the statistical bin, is pretty much the same as saying that you should take any theoretical opinion into the bin, and guess what? Most opinions are theoretical, and are not necessarily based on facts. Does that mean that opinions are not valid? Not at all, opinions are still valid and necessary for discussions.
Have a good night.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Eerder een F1, een F1,25, een F1,5 en F1,9.LA-384 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 08:24:
[...]
Dus naast de F1 (merc) F1,5 (rbr en fer)en F2 (middenveld) is er nu ook de F3 (Williams)?
[ Voor 13% gewijzigd door Tylocke op 14-07-2019 09:27 ]
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
[ Voor 39% gewijzigd door basvn op 14-07-2019 09:38 ]
Over de kleurtjes van de sectoren gesproken; in Q1 reed GRO elke sector geel (langzamer dan persoonlijk snelste sectortijd) en toch verbeterd hij zijn eigen snelste tijdMartinusz schreef op zondag 14 juli 2019 @ 08:50:
[...]
3 groene sectors betekend nog niet dat het de drie beste sectortijden van die coureur dat weekend zijnhet zegt alleen dat het in die specifieke Q sessie de snelste sectoren waren
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ja, dat kan toch gewoon?alesandro_46 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:36:
[...]
Over de kleurtjes van de sectoren gesproken; in Q1 reed GRO elke sector geel (langzamer dan persoonlijk snelste sectortijd) en toch verbeterd hij zijn eigen snelste tijd
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Maar als alle sectoren langzamer zijn dan kun je toch niet sneller zijn?alesandro_46 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:42:
@Brik, ja, blijkbaar...
Denk alleen als in de vorige snelle ronde één of twee sectoren nog slechter waren dan.
Mwah ze zijn gewoon minder hip, redbull heeft een sterke marketing afdeling. Kan me niet voorstellen dat het nou ook weer zo duur is om te doen. Paar stickers en een overallYor schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:28:
[...]
MER en FER hebben dat niet nodig, die zijn al bekend genoeg, Red Bull speelt zo een goedkope marketing campagne uit, en de andere teams hebben geen geld meer, daar gaat alles in research?
Stel ik rij 3 snelle rondes. De eerste ronde rij ik mijn eerste 2 sectoren super maar mijn laatste verpruts ik. De tweede rij ik alleen een super laatste sector maar juist de eerste twee waardeloos. De laatste rij ik allemaal goede sectoren maar niet super. Dan heb ik 3 keer geel maar toch snelste persoonlijke ronde.kbloem schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:47:
[...]
Maar als alle sectoren langzamer zijn dan kun je toch niet sneller zijn?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2019 09:56 ]
Verwijderd
Toch wel een bevestiging van wat ik altijd al dacht, dat VER het fijner en leuker vindt om op de Oostenrijk manier een race te winnen dan van start af weg te rijden en naar huis te cruisen....[op 01:30 ongeveer]Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:56:
Weet niet of het al gepost is, maar Max Verstappen interview gisteren Sky F1 met Button en Tanabe San van Honda met Button.
Denk dat elke racer dat wel fijner en leuker vindt, dus da's niet zo'n verrassing.Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:09:
[...]
Toch wel een bevestiging van wat ik altijd al dacht, dat VER het fijner en leuker vindt om op de Oostenrijk manier een race te winnen dan van start af weg te rijden en naar huis te cruisen....[op 01:30 ongeveer]
Van de start aan de leiding liggen en dan winnen is ook ongelofelijk saai. Zowel voor de coureur als ons als kijker. Ja, misschien ben je dan de beste; maar ik kan niet zeggen dat ik het dan een geweldige overwinning vind.Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:09:
[...]
Toch wel een bevestiging van wat ik altijd al dacht, dat VER het fijner en leuker vindt om op de Oostenrijk manier een race te winnen dan van start af weg te rijden en naar huis te cruisen....[op 01:30 ongeveer]
Verwijderd
Wordt hier nog wel regelmatig ontkent .Snowdog schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:11:
[...]
Denk dat elke racer dat wel fijner en leuker vindt, dus da's niet zo'n verrassing.
Hmm, heb dat zelf niet gezien en kan me moeilijk voorstellen dat iemand dat denkt.
Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack
Die Button heeft wel een grote oranje bril op he?Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:56:
Weet niet of het al gepost is, maar Max Verstappen interview gisteren Sky F1 met Button en Tanabe San van Honda met Button.
https://streamable.com/k3d94
Afgaande op de post-race comments van Hamilton, vind die dat toch al een hele uitdaging.ThomasG schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:13:
[...]
Van de start aan de leiding liggen en dan winnen is ook ongelofelijk saai. Zowel voor de coureur als ons als kijker.
Of hij kiest eieren voor z'n geld. Red Bull zal volgens Charles Leclerc moeilijk te verslaan zijn
Mooi om het respect dat Lewis voor Frank heeft te zien. Als je hem zo bezig ziet is het een prima vent, die Lewisneocon schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:50:
Hamilton rijdt sir Frank Williams een rondje over Silverstone.
YouTube: Lewis Hamilton and Frank Williams: A Very Special Hot Lap
🗣“Do you miss each other?" "Nah I never liked the guy”😂@danielricciardo and @Max33Verstappen causing trouble in the media pen...
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) 13 juli 2019
A hilarious moment and a slightly odd conversation between the two former teammates after qualifying! pic.twitter.com/SOUYarAG77
Mooi om te zien, ook die opmerking van Claire Williams tegen haar vader, je hebt 1 ronde om Lewis over te halen om bij Williams te komenneocon schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:50:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dan hebben ze meer aan een chief-engineer oid dan aan een coureur denk ik.KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:18:
2 ;p
maar het zou wel erg vet zijn om daar als een Hamilton naartoe te gaan, niet voor de centen, maar enkel kijken of je het team weer op niveau kan krijgen. Denk dat ie eerst nog een paar records wil breken
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
En wat dan ook opvalt, de lijnen van Kub zijn helemaal niet slecht. Die auto is gewoon een draak in de bochtenbasvn schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:27:
[Streamable: kub-vs-bot]
https://streamable.com/lfmqa
Kub-Bot ronde vergelijking
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
Moet dat coureur niet Hamilton zijn....Ayazis schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:26:
[...]
Dan hebben ze meer aan een chief-engineer oid dan aan een coureur denk ik.
Nou, het is wat lastig te vergelijken omdat het out of sync loopt, maar zo lekker vind ik die lijnen niet.GAIAjohan schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:45:
[...]
En wat dan ook opvalt, de lijnen van Kub zijn helemaal niet slecht. Die auto is gewoon een draak in de bochten
Toch zou enkel voor het moraal een topcoureur als een Hamilton wel erg goed zijn, sowieso is het iemand die waarschijnlijk net dat beetje meer uit een auto kan trekken.Ayazis schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:26:
[...]
Dan hebben ze meer aan een chief-engineer oid dan aan een coureur denk ik.
Zou leuk zijn om het veld wat op te schudden!Hackus schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:30:
Zal er wat regen vallen tijdens de Race ?
https://darksky.net/detai...-1.0241/2019-7-14/us12/en
Waar kijk je precies naar? Stuurbewegingen (correcties) of wat nog meer? Aan de hand van de stuuurbewegingen zie ik namelijk weinig verschillen, maar dat kan aan mij liggenRazorbite schreef op zondag 14 juli 2019 @ 00:00:
[Streamable: P04 verstappen great britain q3 1.25.276]
De RB15 gaat echt steeds beter liggen. Zo stabiel hier ook weer onder remmen en insturen!
Die band op 3:06... Wow...neocon schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:50:
"When you grow up your heart dies"
Mooi dat hij gewoon nog een rondje erachter aan doet + wat donuts.neocon schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:50:
Hij durfde niet met de Williams coureurs?neocon schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:50:
Ja inderdaad, ik dacht eerst aan een lekke band, maar blijkbaar zit er gewoon zoveel beweging in als ze over een kerbstone rijden. Gaaf om te zien.sjaool schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:06:
[...]
Die band op 3:06... Wow...
Zo mooi om te zien hoe Frank Williams hier van geniet...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq