[F1 2019] Race 6 GP van Monaco Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 34 Laatste
Acties:
  • 97.521 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-06 10:11
True. Maar wilde het auto gerelateerd houden, Renault is een uitzonderingetje. :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-06 21:35

Zorro

Z

Turbo-Puppy schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 07:45:
[...]

Ik ga je helpen.

Om 10:00 beginnen we met de GP van Amerika 2005. Aansluitend om 12:15 de eerste 2 uur Interlagos 2017 en na de pauze kijken we week 1 van de 2018 pre-season test terug in een 5 uur durende compilatie.

Dan ben jij meer dan voorbereid op de Q en Race van dit weekend! d:)b
Waarom niet gewoon F2 kijken op Monaco om 11:30 en vanavond om 19:00 (dacht ik) Indy lights op Indianapolis? Veel leuker :)

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Zorro schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:11:
[...]

Waarom niet gewoon F2 kijken op Monaco om 11:30 en vanavond om 19:00 (dacht ik) Indy lights op Indianapolis? Veel leuker :)
Nevermind... *hint* er zit een zekere consistentie in bovengenoemde momenten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Laatst online: 05-06 21:35

Zorro

Z

Turbo-Puppy schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:14:
[...]

Nevermind... *hint* er zit een zekere consistentie in bovengenoemde momenten. ;)
Damn, zou nauwkeurig had ik nog niet gekeken :)

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:25
Turbo-Puppy schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:14:
[...]

Hmm, ik kan de consistentie helaas niet vinden...
Indy 2005: "bandengate"
Brazilië 2017 "regengod"
F1 2018 pre-season testing :?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47

Chiron

Moderator Discord
Jasphur schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 07:40:
Even alle ‘Danke Niki’ op een rijtje.

Helm HUL:
[Afbeelding]

Helm RIC:
[Afbeelding]

Mercedes:
[Afbeelding][Afbeelding]

AMRBR:
[Afbeelding]

HAAS:
[Afbeelding]

McLaren:
[Afbeelding]

Ferarri:
[Afbeelding]

Williams:
[Afbeelding]

Ik heb niks kunnen vinden van Racing Point en Alfa Romeo. Misschien dat iemand anders dat wel heeft?
Was even goed zoeken :P

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/sutton/2019/Monaco/Thursday/1017517017-LAT-20190523-_X4I1515.jpg.transform/9col/image.jpg

Van Alfa heb ik ook nog niks kunnen vinden.

---

Ahja.. bij gebrek aan beter:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7HvZgTU0AAI71W.jpg:large

Mooi bouwjaar ook, '78 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Chiron op 24-05-2019 08:54 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:31
alesandro_46 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:50:
[...]

Brazilië 2017 "regengod"
Brazilie 2017 was toch droog? Volgens mij ben je in de war met 2016.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

Brazilië 2017 "regengod"
er wordt specifiek bij gezegd: de eerste 2 uur van die race. Dat gedeelte was red-flagged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-06 14:40
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7RndApXoAUSJiZ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7RZCgMXkAE9ALC.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door ppbruins op 24-05-2019 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

[...]

Brazilië 2017 "regengod"
In alle gevallen werd er niet of nauwelijks gereden. ;) ... leken mij wel goede fragmenten om dit weekend op te bouwen zodat de race zondag dan als een meevaller ervaren kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:16
YakuzA schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:09:
[...]

Heb wel Bahrein gezien. Denk dat jij die dan gemist hebt?
Die heb ik inderdaad gezien en ja je hebt gelijk hier had Ferrari een kans, ik was even meer resultaat gericht aan het kijken.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:25
demo31051987 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:52:
[...]

Brazilie 2017 was toch droog? Volgens mij ben je in de war met 2016.
Ik zit er inderdaad een jaar naast.. Is dat alweer zooo lang geleden :o
Turbo-Puppy schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:17:
[...]

In alle gevallen werd er niet of nauwelijks gereden. ;) ... leken mij wel goede fragmenten om dit weekend op te bouwen zodat de race zondag dan als een meevaller ervaren kan worden.
Aha, oke. Dan zet ik Canada 2011 ook op het lijstje :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Turbo-Puppy schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:00:
Even de 2e VT terug zitten kijken ... allemachtig wat een slechte regie ... of is F1 gewoon zo saai? }:|

eerst een half uur Mercedessen zitten kijken .. een bult slow motions van zaken die totaal niet het terugkijken waard zijn .. vervolgens 3 rondjes Hamilton een race pace zien doen ... :F weer een achterlijk slechte terugblik van een Haas die rechtdoor gaat .. who gives a shit? en de rest opgevuld met Ferrari's die met heel wat anders bezig zijn op dat moment dan snelle tijden. (wat best uniek is) Voor de rest niets in beeld gezien.

Anyway ... Mercedes onverslaanbaar sterk. Kijk niet eens uit naar de Q of race eigenlijk. Het zal allemaal wel. Zie zondagavond wel wat de uitslag is en wat herhalingen van klappers. :r :r :r

frustratie alom hier zoals je merkt. -O-
De Monaco gp heeft zijn eigen regie of zoiets had ik begrepen. Die doen dat dus maar eens per jaar. Ik vond het ook super hinderlijk dat er dan een snel rondje werd gereden door iemand, waarvan we alleen de laatste sector zien. En vervolgens switchen ze doodleuk naar een onboard van diegene in z'n inlap... Waardoor we de eerstvolgende quali sim run ook voor de helft missen 8)7 8)7 Stelletje prutsers

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ppbruins
Mercedes

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7RFQFzWkAAmtIk.jpg

Ferrari

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7RFct-XoAAwl_Z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Waar kijken we naar?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 08:07
Achterwiel sturing zoals in de geruchten geopperd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umamiplayer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-11-2022
Op het voorwiel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 22:52
glennvho schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:09:
[...]

Achterwiel sturing zoals in de geruchten geopperd wordt?
Kan niet. Want bij de Ferrari kijk je tegen de voorkant van de sidepot aan :p Of de foto van de Mercedes van de voor of achterkant is zien we niet. Maar lijkt me sterk dat die foto ergens anders van zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06 19:56
Toont volgens mij hoe Mercedes Generative Design toepast op te voorste elementen ten opzichte van Ferrari. Op Reddit kwam deze ook langs toen gezien werd dat de Mercedes suspensie zichzelf verhoogde bij het indraaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 00:29
wowly schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:42:
Bizar, hoe kun je met een auto die dermate tot op de micrometer is ontwikkeld een waterlekkage krijgen? Het is toch een Peugeot uit 1980 ofzo?
|:(

Een airco condensor van een Mercedes, Audi, Lambo, Ferrari, gaat ook wel eens lek, die kans is net zo groot bij een Dacia of een Citroën. Dat heeft echt geen fuck te maken met bouwkwaliteit. Als daar een opspattend steentje net verkeerd tegen aan komt dan is het stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingDijk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
https://streamable.com/66x9w

Dit zou het effect zijn?

Jack of all trades, master of none

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gangsta_playa
Inderdaad je was me voor. Kijk allemaal zeer goed naar de linker voor-ophanging.
Enkel wanneer hij helemaal instuurt gebeurd dit.

[ Voor 8% gewijzigd door gangsta_playa op 24-05-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Was ook het eerste waar ik aan dacht na dat topic op Reddit te hebben gezien, hebben ze mooi voor elkaar daar bij Merc... Althans als dit idd het systeem is waarmee ze zoveel snelheid hebben gewonnen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 08:52
Is dat dan niet een actieve suspention! Dat is toch verboden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Snowdog schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:21:
[...]

Was ook het eerste waar ik aan dacht na dat topic op Reddit te hebben gezien, hebben ze mooi voor elkaar daar bij Merc... Althans als dit idd het systeem is waarmee ze zoveel snelheid hebben gewonnen dit jaar.
Het lijkt wel enkel te gebeuren wanneer hij op de laatste 10 graden van zijn stuurdraai zit. En aangezien dit enkel in deze bocht gebeurd, weet ik niet of het veel nut heeft in snellere/ bredere bochten?
Siebeh schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:23:
Is dat dan niet een actieve suspention! Dat is toch verboden?!
Deels, er is ergens een regel dat je maximum 5mm mag verhogen/ verlagen tijdens het sturen.

[ Voor 20% gewijzigd door gangsta_playa op 24-05-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
gangsta_playa schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:23:
[...]

Het lijkt wel enkel te gebeuren wanneer hij op de laatste 10 graden van zijn stuurdraai zit. En aangezien dit enkel in deze bocht gebeurd, weet ik niet of het veel nut heeft in snellere/ bredere bochten?
Wellicht niet idd, of misschien een wat kleiner effect? Maar goed, iig waren ze twee weken terug ook snel in de trage bochten, kan me de layout van het circuit niet meer helemaal herinneren, maar wie weet dat het daar ook wat geholpen heeft (en op andere circuits idem). Van de andere kant, kan ik me dan niet echt voorstellen dat het niemand dan eerder zou zijn opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:54
gangsta_playa schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:23:
[...]

[...]

Deels, er is ergens een regel dat je maximum 5mm mag verhogen/ verlagen tijdens het sturen.
Het ging er ook om dat ze sneller waren in de langzame bochten. Als je op deze manier een betere en snellere draai kan maken dan is dat niet zo gek.

[ Voor 25% gewijzigd door Ari Gold op 24-05-2019 10:28 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat zou het geweldig zijn als dit systeem van Mercedes illegaal verklaard wordt en voor de afgelopen 5 races een DSQ krijgen. Dan wordt het een heel spannend seizoen!

Kom op juristen van FER en RBR, klagen en aanvechten die handel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:35

vhal

ಠ_ಠ

Volgens mijn is dit Monaco-spec only, anders komt die Mercedes de bocht niet om in de hairpin

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:54
vhal schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:39:
Volgens mijn is dit Monaco-spec only, anders komt die Mercedes de bocht niet om in de hairpin
Monaco spec of niet, laat ze dan maar een paar keer steken in de hairpin :+ })

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Dus als ik het goed begrijp, afhankelijk van de stuuruitslag is de ophanging hoger of lager. Maar dan alleen op het voorwiel, dus zou ie dan niet eerder moeten zakken met de voorkant om zo de rake hoek hoger te krijgen in bochten?
Ik neem aan dat je tijdens bochten meer rake wil voor een sterker grondeffect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:12

jpiwf

licenced pepernootaddict

Chiron schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:44:
Dus als ik het goed begrijp, afhankelijk van de stuuruitslag is de ophanging hoger of lager. Maar dan alleen op het voorwiel, dus zou ie dan niet eerder moeten zakken met de voorkant om zo de rake hoek hoger te krijgen in bochten?
Ik neem aan dat je tijdens bochten meer rake wil voor een sterker grondeffect :)
Auto leunt ook een beetje naar binnen, dat heeft ook een positief effect op hoe snel je een bocht door kan. zoals motorrijders ook in een bocht leunen als ze er hard doorheen gaan.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Ik bedoelde hier met hogere ophanging: de wielen komen omhoog ten opzichte van het chassis: rake hoek is groter.
Dus het is inderdaad zoals je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
Nouja, je ziet het wiel ook duidelijk een andere hoek maken tov de auto (als in wiel draait meer naar buiten (of binnen, naja de kant van de bocht uit iig)), dus denk dat het niet alleen om de rake gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Snowdog op 24-05-2019 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
is dit niet gewoon het effect van weinig druk op de binnenband en meer op de buitenband? Dus dan komt de auto aan die kant sowieso omhoog.
Bocht heeft ook een camber, waarbij de binnenkant van de bocht lager ligt dan de buitenkant. Ook dan kun je dit effect zien.

En dan nog, waarom alleen bij de laatste 10% van de stuuruitslag? Wat heb je aan zoiets als je het maar in één bocht kunt gebruiken?
Sowieso wat is het nut voor de binnenband in een bocht? Die heeft toch al weinig grip.

Ik zie vooral een boel wishfull thinking.

@MartijnV03 heeft hieronder een betere verklaring:
MartijnV03 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:09:
Niks aan de hand. Dit is heeft gewoon te maken met het caster wat in de wielgeometrie zit. Normaal zie je dat niet omdat de stuuruitslag voor monaco groter is. De volgende keer als je gaat karten, draai dan als je stil staat maar eens het stuur helemaal naar één kant. Dan zal het binnste wiel zich ook optillen. Dan daarbij de verkanting is in die bocht zeer groot. Denk dat het wiel daar helemaal niet het asfalt raakt.

[ Voor 29% gewijzigd door Jelte op 24-05-2019 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:54
Snowdog schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:52:
[...]

Nouja, je ziet het wiel ook duidelijk een andere hoek maken tov de auto (als in wiel draait meer naar buiten (of binnen, naja de kant van de bocht uit iig)), dus denk dat het niet alleen om de rake gaat.
Dat denk ik ook, ik heb het idee dat ze hiermee deels het offcamber effect mee reduceren.
Gevoelsmatig blijft de auto "vlakker" in de bocht en daarmee meer grip

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Jelte schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:53:
[...]
is dit niet gewoon het effect van weinig druk op de binnenband en meer op de buitenband? Dus dan komt de auto aan die kant sowieso omhoog.
Bocht heeft ook een camber, waarbij de binnenkant van de bocht lager ligt dan de buitenkant. Ook dan kun je dit effect zien.
Denk het niet, want het gebeurt dus alleen in die laatste paar procenten stuur uitslag, zoals ook duidelijk te zien is in het filmpje. Het gebeurt daarnaast volgens mij (als ik het goed zie) ook bij het buitenste wiel. De camber van de bocht heeft er sowieso weinig mee te maken, want de suspension zakt pas weer in als ie de apex al lang en breed voorbij is.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:53
Het is het duidelijkst te zien in die laatste paar graden, maar misschien is het ook aanwezig eerder in het traject.

Ik dacht overigens dat de verdenkingen/geruchten vooral gingen over de achterwiel ophanging?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:45

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]
Nee, want de camera zit vast.
Je ziet duidelijk de wishbone omhoog komen. Geen idee of dat dat mag of niet, maar is wel bijzonder.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-06 11:07
Niks aan de hand. Dit is heeft gewoon te maken met het caster wat in de wielgeometrie zit. Normaal zie je dat niet omdat de stuuruitslag voor monaco groter is. De volgende keer als je gaat karten, draai dan als je stil staat maar eens het stuur helemaal naar één kant. Dan zal het binnste wiel zich ook optillen. Dan daarbij de verkanting is in die bocht zeer groot. Denk dat het wiel daar helemaal niet het asfalt raakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1337
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:20
[...]
Zou dan niet juist de auto omhoog moeten komen maar het wiel (en de ophanging) wat omlaag moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Sebas1337 Daarom heeft @MartijnV03 een betere uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Volgens mij zorgt meer rake juist niet voor een sterker grondeffect, maar het omgekeerde...

Laat maar, je hebt denk ik gelijk.
http://www.formula1-dictionary.net/rake_angle.html
Hier staat het wel goed uitgelegd :)

[ Voor 12% gewijzigd door kevlar01 op 24-05-2019 11:20 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/60927124_2602092359886203_6927701571782311936_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=a5e17e3e227d56ae60a1f96bd799c9aa&oe=5D59CCBE

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 05-06 16:48

AzzKickah

06-CENSORED

Volgens mij heeft helemaal niemand hier een flauw idee van wat we nou eigenlijk zien.

8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:01

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/hrvjrrmom4031.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=8206b59afacf2f509d1a570b14a961d49b1427eb

williams in langzame bochten :/
naja eigenlijk overal

[ Voor 11% gewijzigd door basvn op 24-05-2019 11:21 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 16:16
basvn schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:21:
[Afbeelding]

williams in langzame bochten :/
naja eigenlijk overal
Niet alleen in de langzame bochten, in elke bocht verliezen ze ongeveer 2 keer zo veel als elk ander team

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
jpiwf schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Auto leunt ook een beetje naar binnen, dat heeft ook een positief effect op hoe snel je een bocht door kan. zoals motorrijders ook in een bocht leunen als ze er hard doorheen gaan.
Dat lijkt me compleet iets anders..

Motorrijders leunen in een bocht om de motor plat te krijgen, dat ding wil op snelheid alleen maar rechtop. Een motorband is rond, en door de kleinere diameter van het raakoppervlak met de grond als ie plat ligt kan de motor een kortere bocht maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:33
Martin0 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:24:
[...]

Niet alleen in de langzame bochten, in elke bocht verliezen ze ongeveer 2 keer zo veel als elk ander team
Aangezien het verschil in verhouding hetzelfde blijft ongeacht of het een bocht of recht stuk is, is het een fundamenteel probleem met de auto wat waarschijnlijk dit seizoen dus niet op te lossen is. Helemaal niet met de huidige restricties op testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
ThomasG schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:38:
[...]
Aangezien het verschil in verhouding hetzelfde blijft ongeacht of het een bocht of recht stuk is, is het een fundamenteel probleem met de auto wat waarschijnlijk dit seizoen dus niet op te lossen is. Helemaal niet met de huidige restricties op testen.
Maar dit komt niet echt als een verrassing mag ik hopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:33
Snowdog schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:40:
[...]

Maar dit komt niet echt als een verrassing mag ik hopen? ;)
Nee. Maar het blijft wel jammer. En omdat er niet getest mag worden, kan Williams zich niet uit de problemen ontwikkelen. Als je het fout hebt, heb je het hele seizoen genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
ThomasG schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:41:
[...]
Nee. Maar het blijft wel jammer. En omdat er niet getest mag worden, kan Williams zich niet uit de problemen ontwikkelen. Als je het fout hebt, heb je het hele seizoen genaaid.
Nouja, zelfs met testen was de achterstand te groot geweest (en het budget waarsch te klein). Het is gewoon een auto van het niveau Minardi of nog slechter en daar valt verder weinig meer aan te redden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:02
We hebben toch ook wel een een cockpit filmpje van Barcelona? om de MERC te checken

Of een Cockpit filmpje van de Bull in de zelfde bocht?
edit: Bij VER gebeurd dus helemaal niks in de hairpin :O!

[ Voor 17% gewijzigd door BasvanS op 24-05-2019 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingDijk
BasvanS schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:55:
We hebben toch ook wel een een cockpit filmpje van Barcelona? om de MERC te checken

Of een Cockpit filmpje van de Bull in de zelfde bocht?
Vorig jaar, ik kan dit jaar effe niet zo snel vinden:

[ Voor 5% gewijzigd door KingDijk op 24-05-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
KingDijk schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:00:
[...]

Vorig jaar, ik kan dit jaar effe niet zo snel vinden:

[Streamable: Red Bull in 2018 monaco]
Zelfde is de te zien in de onboards van gisteren. In het filmpje van HAM zie je ook dat de rechter voorband omhoog komt zodra hij helemaal ingestuud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingDijk
BasvanS schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:04:
[...]

Zelfde is de te zien in de onboards van gisteren. In het filmpje van HAM zie je ook dat de rechter voorband omhoog komt zodra hij helemaal ingestuud is.
Ik ben geen F1 Pro member, kan je hem misschien posten? Ik geloof je wel hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
KingDijk schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:06:
[...]

Ik ben geen F1 Pro member, kan je hem misschien posten? Ik geloof je wel hoor O-)
geen idee hoe (A)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

https://streamable.com/5mznh
LOL, Classic Kimi :9

[ Voor 9% gewijzigd door kevlar01 op 24-05-2019 12:30 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 00:29
Ben 's ff gaan neuzen op F1Technical
Slow turns were the weakest aspect in the Mercedes W9 and specially the W8, their long wheelbase (longest of the grid) was a problem in slow tracks like Monaco, as their pressure center moves backwards a lot as speed decreases, generating understeer due to the loss of front downforce.

Before the start of the 2018 season, FIA introduced a new technical regulation (after Ferrari's suggestion) that limited the hight variation of the floor (front) with the variation of the direction angle. Therefore since 2018, a suspension system called "Pushrod on Upright" is legal.

Ferrari tested this system later on during the 2018 season, but isn't using it this year. However, Mercedes noticed that this system was perfect to solve their slow turn problems in 2019.

In the video, you can see how the W10 moves down significantly when the turning angle is at its maximum in the Monaco hairpin.
...
Because it's not really right, pushrods on the upright have been legal for a long time, many cars were using this long before Ferrari, it got limited in 2018 because Mclaren had made an extreme version with a huge amount of rideheight change before testing - and the FIA didn't like it and limited it - Mclaren had to redo their suspension and aero to suit and it hurt them.
Te volgen vanaf deze post: https://www.f1technical.n...=27911&start=1155#p835839

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 24-05-2019 13:07 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• ppbruins

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
FastFred schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:07:
[...]

Ben 's ff gaan neuzen op F1Technical

[...]

...

[...]

Te volgen vanaf deze post: https://www.f1technical.n...=27911&start=1155#p835839
Dus Ferrari komt met een suggestie omdat ze het zelf willen gebruiken, krijgen het niet aan de praat en zorgen er indirect voor dat Mercedes nog verder bij ze weg loopt. :')

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/60572619_10156428211427411_54513193799647232_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=e199ad03f3f163b29a2e772c7708e0dc&oe=5D9FA3B3

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7VPtNVXYAAVeRa.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7VPtvvW0AAafQU.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7VPueZWkAAa4fE.jpg:large
Wauw!

EDIT : meer foto's

[ Voor 36% gewijzigd door basvn op 24-05-2019 14:25 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ppbruins
Robert drinkt de Williams problemen weg :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7VKQNEXkAA-cLb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Kan ik niet vinden.. ze hebben dit z''n 10min geleden op facebook gezet, zonder meer informatie.

Ik ga er vanuit dat het alleen dit weekend is, maar zou me niks verbazen als hij het rest van het seizoen rood blijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:21

Spotmatic

Ken sent me

ppbruins schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:05:
Polen kunnen goed drinken. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
ppbruins schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:05:

[Afbeelding]
Wat ziet de gast er slecht uit zeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Heren,

Ik lees net op nu.nl dat Renault nu echt het lek boven heeft

Volgens Renault-teambaas Cyril Abiteboul is er zeker van dat Renault zich komend weekend in Monaco na een belabberde seizoensstart weer kan meten met de beste Formule 1-teams.

iRacing Profiel

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-05 18:21
HeAdWaVe74 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:13:
Heren,

Volgens Renault-teambaas Cyril Abiteboul is er zeker van dat Renault zich komend weekend in Monaco na een belabberde seizoensstart weer kan meten met de beste Formule 1-teams.
Afbeeldingslocatie: https://static.upcoming.nl/static/images/3bfb4c570d_1488983194_en-krijgen-bijna-weer-heimwee-naar-een-pizza-met-ananas.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:16
Straatlengte achter is ook te meten hoor >:)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ppbruins
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7VQrllWkAAqMGb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7VQs6mXsAUbr4e.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door ppbruins op 24-05-2019 14:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7VVjTPWkAEx4CN.jpg:large

ik vind dit toch ergens wel een klein beetje raar hoor :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 22:52
basvn schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:50:
[Twitter]
[Afbeelding]

ik vind dit toch ergens wel een klein beetje raar hoor :+
Verklaart wel meteen waarom Red Bull 3 jaar terug wat problemen had om de banden van Ricciardo te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 22-05 16:13
Zo da's een flinke stap, dat zijn wel een paar millimeters die ze bij maximale uitslag meepakken. Als hun nadeel inderdaad zat in langzame bochten hebben ze door dat op te lossen nu een paar extra straatlengtes voor op de rest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 05-06 16:48

AzzKickah

06-CENSORED

Heren,

Dat woordje 'weer' ook :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppbruins
Het is dan ook 'nog maar' 13 jaar geleden dat ze voor het laatste als fabrieksteam mee konden komen met de top :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:12

jpiwf

licenced pepernootaddict

ppbruins schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:43:
[...]

Het is dan ook 'nog maar' 13 jaar geleden dat ze voor het laatste als fabrieksteam mee konden komen met de top :P
Of zoals dat in Frankrijk gezien wordt: "Eergisteren"

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onestone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:55

Onestone

Saabje, 550Nm 400paardjes

Heren,

WHOEEAAAhahahaaaaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

WDC al confirmed?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:47

Pierre

Van nature lui!

Dacht dat mijn bril vuil was toen ik het las op NU. Keep on dreaming Renault ;w
Volgens mij is Cyril Abiteboul zelf het lek.

[ Voor 28% gewijzigd door Pierre op 24-05-2019 17:26 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onestone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:55

Onestone

Saabje, 550Nm 400paardjes

Gek zijn ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Wij van WC eend.

Het gat naar de grote 3 dicht je niet in een seizoen, laat staan in een paar races.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Thx. Heb het even tot de essentie teruggebracht.... 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 24-05-2019 18:38 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Help!!!! schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:36:
[...]

Thx. Heb het even tot de essentie teruggebracht.... 8)
Valt me mee dat Kimi er nog op staat :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Top.

Ik had onderstaande in het in-memoriam topic geplaatst maar dat is vrij stil en ik vind het toch wel de moeite waard om het nogmaals te posten. Het was imho echt een eindbaas en iemand die kleur gaf aan de sport:

---------------------
RIP. Mooi filmpje:

YouTube: Niki Lauda to Ferrari: Car is s**t

Uit hetzelfde interview zijn nog meer filmpjes te vinden.
--------------------

_/-\o_ :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 24-05-2019 19:27 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

YakuzA schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:21:
[...]

Valt me mee dat Kimi er nog op staat :+
Begrijp zelf ook niet helemaal de toegevoegde waarde van een boot en kerel in overal op die foto. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 18-05 16:38

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-05 09:44
34% kan op regen zondag!! Kan toch nog leuk worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 00:50

Tacoos

i am i

-
Heren,

Afbeeldingslocatie: https://www.kitchentablemtg.com/forum/uploads/monthly_2018_07/BaghdadBob.jpg.45f691a41da1a01f5ef63895d4fb3aec.jpg

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:34

Amphiebietje

In de blubber

Wel, dat kunnen ze toch al? Williams was ooit een van de beste F1 teams, en Renault is al beter dan hen. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:43
Turbo-Puppy schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:59:
[...]

Begrijp zelf ook niet helemaal de toegevoegde waarde van een boot en kerel in overal op die foto. :S
In 2006 is hij uitgevallen en direct naar zijn jacht aan het circuit gelopen. Zijn wel filmpjes van op YouTube geloof ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 00:27

JB

Cédric roelt!

De_Bastaard schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:24:
[...]

In 2006 is hij uitgevallen en direct naar zijn jacht aan het circuit gelopen. Zijn wel filmpjes van op YouTube geloof ik.
-O-

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:51
Bijna de laatste vrije training, laat Max deze keer de boel heel houden aub.

P3 vanmiddag zou mooi zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002

TrekDr0p

QR niet scannen

Fp3 nu toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:54
Nog 4 minuten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 18-05 16:38
DANKE NIKI !!

Go go RBR ... mag hopen dat max in deze FP meer dan 10 laps mag rijden.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:47

Pierre

Van nature lui!

Ik zit er klaar voor. Kom maar door RBR >:)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Pagina: 1 ... 8 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.