Fp2 gaat zo weer beginnen
We zitten weer klaar voor FP2
Is dat kunde of geluk? Elk jaar zijn er wel verschillende coureurs die dit doen. Het verschil tussen hero en zero in deze is misschien 3cm. Misschien was dit puur goed gereden van Stroll, misschien verstuurde hij zich volledig en kwam daardoor zo kort langs de vangrail. Dat kunnen we op basis van deze beelden niet opmaken.kevlar01 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:03:
Even een tegengeluid m.b.t. Stroll (wil geen discussie starten)
https://streamable.com/6fdhg
In zijn Williams tijd op Monaco.
Om zo een bocht in te kunnen sturen, dan kan je echt wel wat. Tuurlijk is hij een paydriver, maar niet iedereen die genoeg geld heeft komt zomaar in de F1. Je moet even goed een minimum niveau hebben.
Jammer dat ze in de studio niet even hebben opgezocht hoe het zit met die vlaggen en het een "diskwalificatie-vlag" noemen, of de informatie op de site van Formule 1 moet fout zijn.
en de knvb beker, en het landskampioenschap :-)hoevenpe schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:47:
[...]
En in 1988 de Champions League won en Europees kampioen werd...
Dat betekent, stam + t .
wel bizar dat ze er nog ongeveer 2 seconde af gaan rijden met Q3
Sainz nietSoggney schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:14:
@TrekDr0p Je ziet ook dat ze nu nog marge houden. In de Q's scheren ze raaklings langs de muren, nu is er nog 5-10 cm plaats.
Jack of all trades, master of none
ppbruins schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:43:
Zal Kimi hier ook op worden aangesproken
[Afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Wat op de F1 site staat klopt exact:DataGhost schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:09:
Jammer dat ze in de studio niet even hebben opgezocht hoe het zit met die vlaggen en het een "diskwalificatie-vlag" noemen, of de informatie op de site van Formule 1 moet fout zijn.
Cheesy in "[F1 2019] Race 6 GP van Monaco"
/edit: dit is ook exact een reactie op je andere post. Misschien moet je de tekst wat aandachtiger lezen
[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 23-05-2019 15:18 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nou de medium bandjes doen het ook goed onder die Mercedesjes
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Maar wat is de toegevoegde waarde om te weten dat het om een mechanisch probleem gaat? Zeker nu in de tijd met alle elektrische systemen en batterijen.YakuzA schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:17:
[...]
Wat op de F1 site staat klopt exact:
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Flashbacks...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik heb geen Meatball flag gezienJonwel schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:19:
[...]
Maar wat is de toegevoegde waarde om te weten dat het om een mechanisch probleem gaat? Zeker nu in de tijd met alle elektrische systemen en batterijen.
PSN
Bijna of stuk?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ging dat over de opmerking van Max dat ie iets geclipped had bij de chicane in 16?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Het kan zijn dat er een stuk carbon ofzo nog wel vastzit aan de auto, maar behoorlijk hard rondwappert. Als dat afbreekt zou het gevaar opleveren voor andere coureurs. Als je dan die vlag geeft weet de coureur niet alleen dat 'ie naar binnen moet, maar dat 'ie ook rustig aan en uit de weg moet gaan rijden. Bij een normale zwarte vlag hoeft dat in principe niet.Jonwel schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:19:
[...]
Maar wat is de toegevoegde waarde om te weten dat het om een mechanisch probleem gaat? Zeker nu in de tijd met alle elektrische systemen en batterijen.
Chiron schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:23:
Ging dat over de opmerking van Max dat ie iets geclipped had bij de chicane in 16?
Replays show Verstappen cut it very, very fine on the exit of the Swimming Pool, just brushing the wall. It looks like he got away with that - a millimetre more and he might not have. The margins from hero to zero here are very small, something the Dutchman knows well.
PSN
Maar het is dus *geen* diskwalificatie-vlag, het is echter wel vaak het gevolg ervan. Terwijl ze het in de studio hadden over "misbruik" van de zwarte vlag, omdat ze niet gediskwalificeerd zijn.YakuzA schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:17:
[...]
Wat op de F1 site staat klopt exact:
/edit: dit is ook exact een reactie op je andere post. Misschien moet je de tekst wat aandachtiger lezen
Bensimpel
Positieve meneer
Max dichtbij de mercs 
Beloofd veel goeds. Eerste pole voor max?
😆 - Denk ook eens om ;)
Welke studio?DataGhost schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:26:
[...]
Maar het is dus *geen* diskwalificatie-vlag, het is echter wel vaak het gevolg ervan. Terwijl ze het in de studio hadden over "misbruik" van de zwarte vlag, omdat ze niet gediskwalificeerd zijn.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Mercedes op mediums sneller dan de rest op softs. Ik ga de race kijken alsof plaats 3 de nummer 1 is.
Ik weet niet welke studio het is, maar voor zoiets wat heel erg weinig gebruikt wordt kan ik me best voorstellen dat een commentator er net iets naast zitDataGhost schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:26:
[...]
Maar het is dus *geen* diskwalificatie-vlag, het is echter wel vaak het gevolg ervan. Terwijl ze het in de studio hadden over "misbruik" van de zwarte vlag, omdat ze niet gediskwalificeerd zijn.
PSN
Ja Ziggo dus, ik dacht dat F1TV-mensen niks konden zien?
Goed, maar dit zei 'ie in het begin van FP2. Van een studio die journalistiek bedrijft verwacht ik toch enig onderzoek als er iets abnormaals gebeurt, maar dat viel dus tegen.YakuzA schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:28:
[...]
Ik weet niet welke studio het is, maar voor zoiets wat heel erg weinig gebruikt wordt kan ik me best voorstellen dat een commentator er net iets naast zit
[ Voor 53% gewijzigd door DataGhost op 23-05-2019 15:29 ]
Jammer geel, Russel eraf net voordat Max een timed lap zou gaan doen. Nu weer naar binnen.
[ Voor 7% gewijzigd door Chiron op 23-05-2019 15:31 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Max doet altijd zijn best om zo hard mogelijk te rijden tijdens de FP1/2. Mercedes en Ferrari gaan altijd pas op zaterdag echt gas geven.Bensimpel schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:27:
Max dichtbij de mercs
Niets over te zeggen dus.
alles kan off-topic
Nope, Mercedes loopt gewoon met ze te spelen, anders begint het allemaal op te vallenBensimpel schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:27:
Max dichtbij de mercs
Levensgevaarlijk! Gewoon puur onverantwoordelijk zoals die vlerken de straten van Monaco onveilig maken! En de politie is natuurlijk weer nergens te bekennen. Zitten zeker weer te kaarten. Schande!
Op welke banden hebben de Mercs en VER dat neergezet?Bensimpel schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:27:
Max dichtbij de mercs
No signature required.
Bensimpel
Positieve meneer
Gas geven kan je niet echt hier heAnkona schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:29:
[...]
Max doet altijd zijn best om zo hard mogelijk te rijden tijdens de FP1/2. Mercedes en Ferrari gaan altijd pas op zaterdag echt gas geven.
Niets over te zeggen dus.
😆 - Denk ook eens om ;)
Merc geel Max roodM3rcury schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:29:
[...]
Op welke banden hebben de Mercs en VER dat neergezet?
Ach, meld het aan hem op Twitter and life goes onDataGhost schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:28:
[...]
Goed, maar dit zei 'ie in het begin van FP2. Van een studio die journalistiek bedrijft verwacht ik toch enig onderzoek als er iets abnormaals gebeurt, maar dat viel dus tegen.
PSN
Risico nemen wel, dat schijnt hij alweer aardig gedaan te hebben.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
- DaniëlWW2
- Niet online
Vettel WTF. 
Als Ferrari het kan, dan kan Mercedes en RBR waarschijnlijk ook veel sneller.
[ Voor 73% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-05-2019 15:32 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mercedes gaat zaterdag in Q2 denk ik proberen om met de gele band een tijd te zetten. Strategisch voor de race de beste keuze.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Wat?DaniëlWW2 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:31:
Vettel WTF.
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-05-2019 15:33 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
P1.
Dat ik dat vergeten was, heb ik nog live gezien!alesandro_46 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:31:
[...]
Valt mee toch, is in 2015 nog voor gekomen. Ene M. Verstappen:
[Afbeelding]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dat denk ik niet.. Ik denk dat je redelijk vroeg naar binnen wil om een undercut te voorkomen en dan de race uitrijden.. Dus eerst zacht, daarna medium.hansvk schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:31:
Mercedes gaat zaterdag in Q2 denk ik proberen om met de gele band een tijd te zetten. Strategisch voor de race de beste keuze.
Dan ben je erg kwetsbaar voor een undercut.hansvk schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:31:
PSN
Ben eigenlijk het meest benieuwd wie p7 gaat pakken (er vanuit gaande dat Gasly zijn plicht doet en bij de top6 eindigt).
Het is nog maar FP2 he, en HAM en BOT hebben op medium gereden hoor ik. Q gaat sowieso nog veel sneller zijn, maar party-modes helpen hier niet zoveel dus dan gaat alsnog het beste chassis bovendrijven. Wie weet is dit wel de snelste tijd die Ferrari in Q neer kan zetten omdat ze geen bochten kunnen maken, en rijdt zelfs een non-top3 team daar een seconde af, je weet het nietDaniëlWW2 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:31:
Vettel WTF.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik verwachte helemaal niks van Ferrari dus dit vind ik al opvallend.DataGhost schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:34:
[...]
Het is nog maar FP2 he, en HAM en BOT hebben op medium gereden hoor ik. Q gaat sowieso nog veel sneller zijn, maar party-modes helpen hier niet zoveel dus dan gaat alsnog het beste chassis bovendrijven. Wie weet is dit wel de snelste tijd die Ferrari in Q neer kan zetten omdat ze geen bochten kunnen maken, en rijdt zelfs een non-top3 team daar een seconde af, je weet het niet
BOT naar de rode band. Ben benieuwd.
beide FER rijders klagen over de auto
Undercut in Monaco lijkt me lastig. Als je vroeg naar binnen gaat kom je vast te zitten in het middenveld.aicaramba schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:34:
[...]
Dat denk ik niet.. Ik denk dat je redelijk vroeg naar binnen wil om een undercut te voorkomen en dan de race uitrijden.. Dus eerst zacht, daarna medium.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ja leuk die snelle tijden, maar is in deze training niet veel belangrijker om een korte race sim te doen ? Vergelijkbare condities qua weer...
Er wordt een hoop aan de auto van max gewerkt, inclusief met tape. Toch iets geraakt?
No matter the age, never lose the Kramer inside
een barrierHmtsjmftsch schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:38:
Er wordt een hoop aan de auto van max gewerkt, inclusief met tape. Toch iets geraakt?
Zeggen die tijden van Albon nou iets? Ik weet het, het is FP2, maar toch. Draait steeds bovenin mee.
Bottas P1. 1.11.597
Bottas P1. 1.11.597
[ Voor 10% gewijzigd door floriz87 op 23-05-2019 15:40 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Waar aan de auto? Want hij raakt met zijn rechter achterband de beruchte muur. Ja die muur. Daarna gooide hij nog een snelle tijd neer maar er kan wat schade zijn.Hmtsjmftsch schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:38:
FP2, dus nee. Maar als je kijkt naar Q 2018 zou dat een P6 zijn op drie honderdsten van P7, dus dat is wel aardig. Alleen is het nu 2019floriz87 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:40:
Zeggen die tijden van Albon nou iets? Ik weet het, het is FP2, maar toch. Draait steeds bovenin mee.
Bottas P1. 1.11.597
Het zegt iig dat hij wel lekker bezig isfloriz87 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:40:
Bottas P1. 1.11.597
Maar er moet nog een kleine 2 seconde vanaf voor de Q3
Geen idee. Ik hoorde het via het commentaar op de F1 app (niet F1TV).DaniëlWW2 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:40:
[...]
Waar aan de auto? Want hij raakt met zijn rechter achterband de beruchte muur. Ja die muur. Daarna gooide hij nog een snelle tijd neer maar er kan wat schade zijn.
- DaniëlWW2
- Niet online
Albon is hier gewoon heel erg goed. Was hij ook in F2.floriz87 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:40:
Bottas P1. 1.11.597
BOT op 1:11.275.
[ Voor 6% gewijzigd door Ari Gold op 23-05-2019 15:44 ]
gewoon 6 tiende sneller dan in 2018Ari Gold schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:44:
BOT op 1:11.275.
Max z'n auto ligt open, kon het op mijn kleine schermpje moeilijk zien, maar er leek gesleuteld te worden rechts aan z'n vloer? Zal dan toch van dat tikje tegen de muur komen lijkt me.
Het is MonacoPlenkske schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:37:
Ja leuk die snelle tijden, maar is in deze training niet veel belangrijker om een korte race sim te doen ? Vergelijkbare condities qua weer...
- DaniëlWW2
- Niet online
Waarschijnlijk wel. Als het dan daarbij blijft...floriz87 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:47:
Max z'n auto ligt open, kon het op mijn kleine schermpje moeilijk zien, maar er leek gesleuteld te worden rechts aan z'n vloer? Zal dan toch van dat tikje tegen de muur komen lijkt me.
* DaniëlWW2 doet een Toto op zijn bureau.
HAM pakt er nog even driehonderdste vanaf.
En HAM snoept er nog wat af.
Edit: Bottas!
[ Voor 11% gewijzigd door Ari Gold op 23-05-2019 15:51 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
En Bottas nog 0,046s eraf...
Mercedes gaat voor 1-2.... saai...
HAM schrok even van de tijd die BOT neer had gezet.
Bottas drift

I served in a company of heroes.
DaniëlWW2 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:51:
En Bottas nog 0,046s eraf...

Zal er nog iemand in de 1:10:xx rijden tijdens de FP.
Als GAS hier een 1.11.938 kan rijden, kan Max nog wel in de buurt van de merc's komen als je de lijn van >0,5 sec verschil tussen GAS/VER doortrekthoevenpe schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:51:
Mercedes gaat voor 1-2.... saai...
Een monteur nam een foto van de binnenkant van de air-intake, boven het hoofd van de max, met zijn telefoon. Lijkt me minder het gevolg van een tikje tegen de muur. Hoor nu net dat er waarschijnlijk sprake is van een lekkage.
Waterlekkage door die klap tegen de muur waarschijnlijk..?
Edit: HAM pakt p1 weer met een 1:11.118
Edit: HAM pakt p1 weer met een 1:11.118
[ Voor 27% gewijzigd door Ari Gold op 23-05-2019 15:57 ]
Is waar ook...RobertMe schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:49:
[...]
Het is MonacoHet enige wat in Monaco telt is dat je goed kwalificeert en de rest doet er niet toe. Al ga je tijdens de race 30s langzamer rijden dan de rest, inhalen kunnen ze toch niet. Zie bv Ricciardo vorig jaar die een stuk langzamer ging nadat de MGU-K gesneuveld was. Achter hem ontstond gewoon een treintje en that's it.
Met een paar rondjes op medium weten ze ook genoeg
Toch ligt het veld achter de beide Mercedes rijders lekker dicht op elkaar.
Tussen Vettel (3e) en Ricciado (16e) zit er 1 seconde.
Daarna een tijd niets, dan Stroll (daar ruim 1,5 seconde achter) en de beide Williams coureurs.
Daarna een tijd niets, dan Stroll (daar ruim 1,5 seconde achter) en de beide Williams coureurs.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Dat zegt iedereen nu wel, maar waarom zat er dan 7s naar Vettel en nog eens 10s naar Hamilton aan het einde?RobertMe schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:49:
[...]
Het is MonacoHet enige wat in Monaco telt is dat je goed kwalificeert en de rest doet er niet toe. Al ga je tijdens de race 30s langzamer rijden dan de rest, inhalen kunnen ze toch niet. Zie bv Ricciardo vorig jaar die een stuk langzamer ging nadat de MGU-K gesneuveld was. Achter hem ontstond gewoon een treintje en that's it.
Wikipedia: 2018 Monaco Grand Prix
Omdat hun banden naar de knoppen gingen omdat ze zo langzaam lang dicht achter RIC redenJelte schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:58:
[...]
Dat zegt iedereen nu wel, maar waarom zat er dan 7s naar Vettel en nog eens 10s naar Hamilton aan het einde?
Wikipedia: 2018 Monaco Grand Prix
Mja, volgens mij mocht ie gaan douchenDaniëlWW2 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:49:
[...]
Waarschijnlijk wel. Als het dan daarbij blijft...
* DaniëlWW2 doet een Toto op zijn bureau.
Edit: oh wacht, hij staat braaf te wachten
[ Voor 8% gewijzigd door floriz87 op 23-05-2019 16:00 ]

Het hele jaar heeft Kubica, volgens mij, niet zo dicht in de buurt van zijn teamgenoot gezeten.

[ Voor 56% gewijzigd door ppbruins op 23-05-2019 16:05 ]
Zo Gas sneller dan Ver..
Heeft hij eindelijk gevonden wat hij zocht?
PSN: McMillan0984
- DaniëlWW2
- Niet online
Max staat al een tijdje in de pit.Clavat schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:06:
Zo Gas sneller dan Ver..
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij reed hij zijn huidige tijd ook op gebruikte softs
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ik vind het eigenlijk behoorlijk ver uit elkaar, het is een ontzettend kort circuit hènocalimero schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:56:
Toch ligt het veld achter de beide Mercedes rijders lekker dicht op elkaar.
Ik heb geen mogelijkheid tot live kijken, maar begrijp ik het nu goed dat er nog niemand een eerste echte crash heeft gemaakt?
- DaniëlWW2
- Niet online
Vettel bijna in de muur.
Wel handig dat jullie hier een livestream houden hoor! Top, blijf goed op de hoogte zo
Waiting on the world to change
Zekers, de updates van gpupdate en andere sites vallen vandaag erg tegen. De enige die nog een beetje een goed verslag geeft is Autosport.com.pinda powerrr schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:14:
Wel handig dat jullie hier een livestream houden hoor! Top, blijf goed op de hoogte zo
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.