[F1 2019] Race 5 GP van Spanje + testdagen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 82.153 views

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mensen kom op zeg. :/
Natuurlijk is Hamilton een verdomd goede coureur. Ja, hij heeft het geluk gehad dat hij zijn hele carrière in goede auto's van topteams te hebben gezeten. Nou en? Een echt goede coureur komt echt wel bovendrijven en zit zo in een topteam en blijft ook in topteams zitten. Maakt niet uit of het Schumacher, Kimi, Alonso, Vettel, Hamilton of Verstappen is. Ze zaten/zitten in topteams omdat ze dat verdienen en het afdwingen met hun prestaties.

Bij Haas hebben Grosjean en Magnussen overduidelijk geen eten meer gekregen voor de rest van de dag. :+
https://streamable.com/zg5po

Kvyat lanceert ook wat waarheidstorpedo's. Hij was blij dat we eens wat anders mochten zien dan Hamilton die een ronde voor lag op iedereen. _/-\o_
https://www.ziggosport.nl...eer-ik-iemand-inhaal.html

Gasly claimt puin op de voorvleugel. Geen idee of het klopt.
https://www.ziggosport.nl...maakte-de-car-tricky.html

Jack en Vettel waren leuk. :+
https://www.ziggosport.nl...e9fcdb19d40dd413-mp4.html

De glimlach is ook wel verdwenen bij Ricciardo.
https://www.ziggosport.nl...nz-8e-werd-en-ik-12e.html

En Max
https://www.ziggosport.nl...e9fcdb19d40dd00d-mp4.html

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:00
Snowdog schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:00:
[...]

Nouja, is al de 2e motor, dus zoveel credits zijn wat mij betreft nog niet echt op zijn plaats hoewel het er wel betrouwbaar uitziet.
Tweede motor voor een update om de motor betrouwbaarder te krijgen terwijl we als publiek geen issues hebben gezien. Dat terwijl Ferrari dit weekend ook al met de tweede reed en de eerste overduidelijk problemen had in Bahrein. Renault heeft nu al de tweede update, en dat daar de betrouwbaarheid verbeterd moet worden mogen duidelijk zijn (SAI in Australië, HUL & RIC in Bahrein).

Als je er zo naar kijkt zou je zelfs zeggen dat de Honda betrouwbaarder is dan de Ferrari (en dus onder Mercedes staat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

ebis schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:06:
[...]

5 wereldtitels
76 GP overwinningen
84 polepositions
139 podiums

Inderdaad maar een middelmatige coureur, allemaal mazzel |:(
En ook nog allemaal in een auto die in al die jaren niet de beste was... ongelooflijk knap. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:18:
Mensen kom op zeg. :/
Natuurlijk is Hamilton een verdomd goede coureur. Ja, hij heeft het geluk gehad dat hij zijn hele carrière in goede auto's van topteams te hebben gezeten. Nou en? Een echt goede coureur komt echt wel bovendrijven en zit zo in een topteam en blijft ook in topteams zitten. Maakt niet uit of het Schumacher, Kimi, Alonso, Vettel, Hamilton of Verstappen is. Ze zaten/zitten in topteams omdat ze dat verdienen en het afdwingen met hun prestaties.
Vrijwel allemaal hebben ze zeker hun kwaliteiten ( gehad ) anders komen ze niet in zo'n auto terecht.
( uitzonderingen daar gelaten, maar ik doe het zelfs Stroll niet na ... :+ )
Zonder prestatie kom je zelfs niet in de buurt van het stuurtje, hoe simpel het ook lijkt ;)
Raikonnen doet het prima in zijn Sauber, geen illusie dat hij iets zal winnen, maar hij rijdt toch nog, in tegenstelling van de vele 'nieuwe' talenten.
Hamilton zal de eer aan zichzelf houden, die gaat misschien naar Ferrari, maar ik betwijfel echt of hij in een bottom-four team gaat rijden.
Die verdwijnt ineens, sluit een seizoen af en keert alles de rug toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Snowdog schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:48:
[...]

Denk dat Hamilton wel wat beter is eigenlijk, denk wel dat Verstappen met gelijk materiaal een kans zou maken, maar denk dat het per raceweekend zou verschillen. Denk ook dat Bottas niet zo slecht is, gewoon een goede coureur die het in een midfield team ook prima zou doen.
Bottas reed in 2016 in de Williams nu ook niet echt de sterren van de hemel, en de jaren daarvoor volgens mij ook niet. Hij stak nauwelijks boven Massa uit. Als Rosberg na 2016 niet was vertrokken denk ik dat Bottas nu nog steeds in het midfield reed en niemand naar hem keek als topper. Zijn geluk was het vertrek van Rosberg, en dat hij dat pas bekend maakte na het seizoen en toen iedereen dus al vast lag. Als Rosberg voor het seizoen had gezegd er aan het eind mee op te houden dan had er denk ik iemand anders in die auto gezeten. Hulkenberg? Perez?
Beter dan bv. een Raikonen bij Ferrari (in de afgelopen jaren).
Raikonnen mocht niet bij Ferrari. Zoals vandaag bij Leclerc had Ferrari nooit gedaan bij Raikonnen, die had lekker erachter mogen blijven touren. Maar als ze golden boy Leclerc zoveel gaan tegen werken kregen ze een nog grotere shitload over zich heen. Zie ook Australië waar Leclerc wel werd opgedragen om achter Vettel aan te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:28:
[...]

Bottas reed in 2016 in de Williams nu ook niet echt de sterren van de hemel, en de jaren daarvoor volgens mij ook niet. Hij stak nauwelijks boven Massa uit. Als Rosberg na 2016 niet was vertrokken denk ik dat Bottas nu nog steeds in het midfield reed en niemand naar hem keek als topper. Zijn geluk was het vertrek van Rosberg, en dat hij dat pas bekend maakte na het seizoen en toen iedereen dus al vast lag. Als Rosberg voor het seizoen had gezegd er aan het eind mee op te houden dan had er denk ik iemand anders in die auto gezeten. Hulkenberg? Perez?

[...]

Raikonnen mocht niet bij Ferrari. Zoals vandaag bij Leclerc had Ferrari nooit gedaan bij Raikonnen, die had lekker erachter mogen blijven touren. Maar als ze golden boy Leclerc zoveel gaan tegen werken kregen ze een nog grotere shitload over zich heen. Zie ook Australië waar Leclerc wel werd opgedragen om achter Vettel aan te rijden.
Bottas heeft dit jaar voor het eerst echt iets laten zien
Zijn eerste jaar bij Mercedes was inderdaad omdat Rosberg stopte, en er niemand beschikbaar was ( Verstappen was een optie, maar RB was slimmer en sneller )
Bottas werd zelfs door het team gezien als 'minder' er waren uitspraken van engineers die aangaven dat ze langzaam moesten spreken, en niet teveel tegelijk, anders werd het niet 'opgeslagen'
Als je van je eigen crew al geen vertrouwen krijgt, ga je zelf ook niet met plezier je best doen, vorig jaar ging het al wat beter, zijn prestaties gingen (iets) omhoog.
Dit jaar so-far so-good heeft hij zelfvertrouwen en inzicht, en hij straalt het wel uit, hij is een betere rijder geworden dan hij was.

Leclerc IS gewoon beter dan Vettel, alleen vind ik hem nog te jong, net zoals Verstappen 2 jaar geleden was, hij wil te graag, en te snel.
Die jongen moet een paar flinke tikken krijgen, en zichzelf een keer goed voorbijschieten, om er zoveel beter uit te komen.
Hij kan het, en ( niet alleen vanwege zijn Ferrari-kruiwagen ) zal zeker om het WDC gaan rijden, samen met Verstappen, in de nabije toekomst.
Misschien volgend jaar ( ligt echt aan at Honda nog kan bijverzinnen ) maar seizoen 2021 is VER of LEC de kampioens-rijder

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Turbo-Puppy schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:36:
Ben ik eigenlijk de enige die zich nu meer dan ooit zit af te vragen of Hamilton wel zo goed is als we allemaal proberen te geloven? Hij was vandaag sterker dan Bottas... maar Bottas is en blijft wat mij een categorie middenklasse coureur. Is die auto nou zo verschrikkelijk goed dat zelfs Ricardo Rosset dat ding nog op de eerste startrij zet... of is Hamilton stiekem gewoon nauwelijks beter dan Bottas... of onderschat ik Bottas zo enorm? (Die laatste optie zet ik er bij voor de vorm, want... flauwekul)
Punt een: alle 20 (ook stroll) op de grid kunnen ver boven gemiddeld sturen.
Punt twee: Hamilton is niet voor niets uitverkoren om voor Mercedes te mogen rijden.
Punt drie: Als het regent is Hamilton de enige die de speedboot van Max voor kan blijven.
Punt vier: Hij is door de jaren heen toch best vaak beter dan zijn teamgenoot.

Nee, echt inzicht in of hij goed is of niet hebben we niet. Waarschijnlijk zal hij op een zondagmiddag op de kartbaan om de hoek amper opvallen....

(Bonus punt: Bottas verrast dit jaar wel. Vorig jaar gewoon degelijk maar ondergeschikt aan de rest in de top6. Nu gewoon meer dan competitief)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Sh0ckTr00per schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:23:
[...]

Volgens mij is hij anders netjes kampioen Formule 4, Formule 3 en bij een Toyota serie geworden voordat hij in de F1 terecht kwam. Meer kampioenschappen dan ene M Verstappen ;)
Zo zie je maar dat die series ook niet veel zeggen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:22
In de Red Bull heerschappij tijd was Hamilton in de McLaren ook een van de weinigen die het ze nog moeilijk kon maken, vergelijkbaar met Verstappen nu denk ik. Althans, dat gevoel heb ik op basis van de races van toen. Hoe dan ook, we hoeven niet te discussiëren over het talent van Hamilton. Zoals iemand al zei, vanaf nu zal het alleen maar minder worden, maar dat is nog steeds een pak meer racekunde dan zeker de helft van de grid. Wat mij betreft is een Vettel veel duidelijker niet van dezelfde categorie, gezien wat hij buiten RBR om heeft laten zien. Hij lijkt minder goed het maximale uit de auto te kunnen halen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 17:04

TinusTegengas

Formula Racing

Even een discussie doorbreken die eigenlijk in het algemene F1 topic hoort ;) met iets wat daar ook hoort :+
https://www.instagram.com/wtf1official/p/BxXXRpZHJ3d/

[ Voor 10% gewijzigd door TinusTegengas op 12-05-2019 21:59 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 10:02
De race niet live gezien dus even de herhaling gekeken. Start gezien en na een rondje of 10 was het wel duidelijk met de verschillen even fwd tot aan de SC kijken of het nog wat werd, maar ook niks na 2 ronden dus fwd naar de finish en om de waarheid te zeggen. Helemaal niks gemist vandaag. Wat een saaie bende weer. Gelukkig lekker genoten van de zon en de paella veel spannender. Lekker voor Verstappen die 3de plek. Super.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Snowdog schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:00:
[...]

Nouja, is al de 2e motor, dus zoveel credits zijn wat mij betreft nog niet echt op zijn plaats hoewel het er wel betrouwbaar uitziet.
Maar die wissel was alleen maar omdat het een nieuwe spec is. Niet omdat de motor kapot ging of wat dan ook. Dus Honda verdient best wel wat waardering voor hun inzet. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

aveenhuysen schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:00:
De race niet live gezien dus even de herhaling gekeken. Start gezien en na een rondje of 10 was het wel duidelijk met de verschillen even fwd tot aan de SC kijken of het nog wat werd, maar ook niks na 2 ronden dus fwd naar de finish en om de waarheid te zeggen. Helemaal niks gemist vandaag. Wat een saaie bende weer. Gelukkig lekker genoten van de zon en de paella veel spannender. Lekker voor Verstappen die 3de plek. Super.
Nu het mooie weer zo zachtjes aan weer begint was ik ook niet erg voornemens er nog voor thuis te blijven. Mede omdat F1 pro nog steeds niet stabiel is (live) en in de herhalingen wel. Eigenlijk prima... kijk s’avonds de race wel terug. Ondanks vandaag een redelijke was, mis je er in feite weinig aan inderdaad... een herhaling met wat FF momenten volstaat ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 11:50

TrekDr0p

QR niet scannen

Was ik de enige die het opviel dat RIC ALB niet kon inhalen met drs op het rechte stuk en dat ALB zelfs uitliep? En ja ALB had idd ook DRS.

Was in het Haastreintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Snowdog schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:33:
[...]

Nouja, als je dan props aan Honda geeft voor de betrouwbaarheid, dan lijkt me dat niet helemaal op zijn plaats.
We praten langs elkaar heen denk ik ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Is er eigenlijk nog iets bekend geworden m.b.t. Stroll & Norris? Paar uurtjes offline geweest en snel bijgelezen, maar niks langs zien komen alhier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:42

Edd

RobertMe schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:11:
Is er eigenlijk nog iets bekend geworden m.b.t. Stroll & Norris? Paar uurtjes offline geweest en snel bijgelezen, maar niks langs zien komen alhier.
Geen van beiden heeft de volledige schuld, dus geen penalty.
https://www.fia.com/file/80767/download/27634
The Stewards reviewed video evidence and heard from the driver of car 4 (Lando
Norris), the driver of car 18 (Lance Stroll) and the team representatives.
Car 4 attempted to pass car 18, on the outside, in turn 1 but did not in the view of the
stewards, complete the overtake because the car 4 was not completely alongside car
18. The driver of car 4 believed that he had the right to be allowed “racing room” into
turn 2 whereas the driver of car 18 stated that he was on the racing line in turn 1 and
had to take turn 2 by remaining on the racing line. He stated he was not aware at that
point, of the location of car 4.
The Stewards believe that the driver of car 4 could have backed out of the attempted
overtake into turn 2 and also that the driver of car 18 might have been more aware of
the possibility that car 4 could be on his inside.
Accordingly, we believe that neither driver was “wholly or predominantly to blame” and
therefore in accordance with Article 38.2 a) of the Formula One Sporting Regulations,
“no penalty will be imposed”.
Competitors are reminded of their right to appeal in accordance with Article 15 of the
FIA International Sporting Code

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:08
RobertMe schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:21:
[...]

Tweede motor voor een update om de motor betrouwbaarder te krijgen terwijl we als publiek geen issues hebben gezien. Dat terwijl Ferrari dit weekend ook al met de tweede reed en de eerste overduidelijk problemen had in Bahrein. Renault heeft nu al de tweede update, en dat daar de betrouwbaarheid verbeterd moet worden mogen duidelijk zijn (SAI in Australië, HUL & RIC in Bahrein).

Als je er zo naar kijkt zou je zelfs zeggen dat de Honda betrouwbaarder is dan de Ferrari (en dus onder Mercedes staat).
Ja, de Ferrari was ook niet helemaal top maar die liep iig een stuk harder. Honda loopt (samen met Renault) nog altijd wel een stukje achter en die spelen duidelijk niet mee voor de zege (unlike Ferrari in de eerste races).
sjaool schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:03:
[...]

Maar die wissel was alleen maar omdat het een nieuwe spec is. Niet omdat de motor kapot ging of wat dan ook. Dus Honda verdient best wel wat waardering voor hun inzet. :)
Nieuwe spec wat betreft betrouwbaarheid, niet wat betreft pk (of zeer minimaal), het was bij de wissel duidelijk dat het om betrouwbaarheid ging en daarom dus geen credits op zijn plaats.

[ Voor 47% gewijzigd door Snowdog op 12-05-2019 22:27 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-06 21:34
Zo is dat, Stroll eiste zijn plek op toen hij nog in de binnenbocht zat, dat werd echter snel de buitenbocht. Ik zeg; goed geraced, niet zoals bij Gasly je meteen voorbij laten steken.

Hamilton is toch echt buitencategorie, en dat in een bijna onverslaanbare wagen: resultaten om van te spreken. Kun je over zeiken, maar dan niet tegen Mercedes; ze maken de juiste investeringen, trekken de juiste mensen aan, spelen het politieke spel het beste. Zelfs een voor de f1 gesproken middenmoter als Bottas (en destijds ook Rosberg) worden er beter van.

Haas deed het echt lekker hoor, evenals McLaren. Wat heerlijk dat die weer terug zijn. Renault blijft falen wat ik prima vind (payback!!!).

Ik vond de race echt zeer spannend. Als je de juiste strategieën volgde, het middenveld bekeek (wordt steeds meer in beeld gebracht, mag van mij nog meer) en ziet wat een snaarstrakke Max doet zonder ploffende motoren. Nee ik ben het niet eens met de Haters, i'm a Lover :)

Wie ik dit seizoen echt op zijn waarde ga schatten: jaja Kvyat! Toen ik las dat ie zo goed testwerk/simwerk deed voor Ferrari dat dit zelfs te merken was in de wedstrijden (en waar ze hem nu node missen) en de manier waarop hij zich manifesteerd bij de pers en in de wedstrijd gewoon SNEL is. Het is een beetje als met foute vrouwen, je gaat het steeds meer waarderen....

Ik kijk al sinds de begin jaren 90, maar nog nooit zoveel plezier gehad als dit seizoen, zelfs met die (helaas) twee dominante mercs erbij

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Snowdog schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:25:
[...]

Ja, de Ferrari was ook niet helemaal top maar die liep iig een stuk harder. Honda loopt (samen met Renault) nog altijd wel een stukje achter en die spelen duidelijk niet mee voor de zege (unlike Ferrari in de eerste races).

[...]

Nieuwe spec wat betreft betrouwbaarheid, niet wat betreft pk (of zeer minimaal), het was bij de wissel duidelijk dat het om betrouwbaarheid ging en daarom dus geen credits op zijn plaats.
De Ferrari's liepen in de eerste races hard, totdat ze niet meer liepen. Zo hard ging Vettel niet in Australië in de tweede stint, want toen had hij motorproblemen, en zo hard ging Leclerc ook niet in Bahrein tegen het eind van de race.

Als Red Bull de Honda de hele race in kwali mode draait lopen ze tegen het eind ook tegen problemen aan, 'maar dan zijn ze wel snel'.

Ik denk dus dat die Honda zeker niet zo slecht is. Ja, hij zal een paar PKs achter liggen, maar ik denk dat het eerste (bekende) probleem met Honda afgelopen vrijdag het olielek bij Verstappen was. Waarbij je je kunt afvragen of dat daadwerkelijk door slijtage/'betrouwbaarheid' komt of doordat zo'n motor voor elke race uit elkaar wordt gehaald en onderdelen worden vervangen, en daar iets mis is gegaan. Dit terwijl Ferrari dus al twee races zichtbaar in problemen is gekomen. Laat staan Renault waarbij er intussen al meer Renault motoren zijn uitgevallen door betrouwbaarheidsproblemen in 5 races dan dat er Mercedes motoren in heel 2017 en 2018 bij elkaar opgeteld zijn uitgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ik zie nu pas hoe slecht Renault er eigenlijk voor staat ... 8e. :S

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ewdwm1wy.png

*Williams klaarblijkelijk 2 keer de snelste rond gereden.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
RobertMe schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:36:
[...]

De Ferrari's liepen in de eerste races hard, totdat ze niet meer liepen. Zo hard ging Vettel niet in Australië in de tweede stint, want toen had hij motorproblemen, en zo hard ging Leclerc ook niet in Bahrein tegen het eind van de race.

Als Red Bull de Honda de hele race in kwali mode draait lopen ze tegen het eind ook tegen problemen aan, 'maar dan zijn ze wel snel'.

Ik denk dus dat die Honda zeker niet zo slecht is. Ja, hij zal een paar PKs achter liggen, maar ik denk dat het eerste (bekende) probleem met Honda afgelopen vrijdag het olielek bij Verstappen was. Waarbij je je kunt afvragen of dat daadwerkelijk door slijtage/'betrouwbaarheid' komt of doordat zo'n motor voor elke race uit elkaar wordt gehaald en onderdelen worden vervangen, en daar iets mis is gegaan. Dit terwijl Ferrari dus al twee races zichtbaar in problemen is gekomen. Laat staan Renault waarbij er intussen al meer Renault motoren zijn uitgevallen door betrouwbaarheidsproblemen in 5 races dan dat er Mercedes motoren in heel 2017 en 2018 bij elkaar opgeteld zijn uitgevallen.
Dus omdat Ferrari het nog slechter doet is het ok om Honda te prijzen om hun geweldige betrouwbaarheid? Mercedes doet het nog een stukje beter en dat zou de benchmark moeten zijn. Honda heeft gewoon al een motor gewisseld en ze hebben niks speciaals gebracht. Ik weet niet waarom we hier zo geweldig positief over zouden moeten zijn. Ik zeg verder niks (niet al te veel iig) negatiefs over Honda, maar we hoeven ze wat mij betreft absoluut niet te prijzen wat betreft betrouwbaarheid, want ze doen het op dat gebied gewoon niet zo uitzonderlijk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:31
Turbo-Puppy schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:38:

[Afbeelding]

nee nee gewoon 2 keer netjes 10e :+ want alleen als je in de T10 rijd krijg je een extra punt voor snelste ronde }:| volgens mij trap ik er met beide benen in 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Snowdog schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:39:
[...]

Dus omdat Ferrari het nog slechter doet is het ok om Honda te prijzen om hun geweldige betrouwbaarheid? Mercedes doet het nog een stukje beter en dat zou de benchmark moeten zijn. Honda heeft gewoon al een motor gewisseld en ze hebben niks speciaals gebracht. Ik weet niet waarom we hier zo geweldig positief over zouden moeten zijn. Ik zeg verder niks (niet al te veel iig) negatiefs over Honda, maar we hoeven ze wat mij betreft absoluut niet te prijzen wat betreft betrouwbaarheid, want ze doen het op dat gebied gewoon niet zo uitzonderlijk ofzo.
Eens. Maar dat ze een motor gewisseld hebben hoeft ook niks te zeggen. Zo is de kans aanwezig dat die motor in Monaco nog gebruikt zal worden. Daarnaast zetten ze de motor nu ook op vrijdagen in. Als de motor dan echt onbetrouwbaar is (als in: ploft) kost het tenminste geen punten.

Ook moest Honda van het verst komen de afgelopen jaren, en hebben ze afgelopen 2 jaar (17 & 18) enorm veel progressie geboekt. Ferrari lijkt qua betrouwbaarheid juist achteruit te gaan en heeft nu ook al een update gehad, ook voor de betrouwbaarheid.

Wat dat betreft heeft denk ik Honda wel het beste perspectief om in de buurt van Mercedes te komen.

En daarnaast, Red Bull heeft er ook nooit doekjes om gebonden om extra motoren te gebruiken als dat grote voordelen zou opleveren. Dus dat ze nu al een nieuwe motor gebruikten past ook in die lijn der verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sjaool schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:03:
[...]

Nogmaals, het eerste blok is afgelopen vrijdag alsnog in de soep gelopen. Dus die heeft zeker geen zeven races gehaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:48:
[...]

Nogmaals, het eerste blok is afgelopen vrijdag alsnog in de soep gelopen. Dus die heeft zeker geen zeven races gehaald.
Motoren mogen v.z.i.w. tussen raceweekenden ook uit elkaar worden gehaald en onderhoud aan worden gedaan. Kan ook zijn dat daar iets mis is gegaan.
En er was een olie lek, maar de motor liep wel nog. Ik heb er verder geen verstand van, maar lijkt mij dat dat niet per definitie betekent dat de motor bij het grof vuil kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Snowdog schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:25:
[...]

[...]

Tja, dan kun je alles wel gaan bagatelliseren... Lewis rijdt voorop en wint de race met twee vingers in de neus. Maar goed dat doet hij altijd dus verdiend hij daar geen waardering voor want het is gewoon door zijn ervaring en betrouwbaarheid dat hij dat doet.

Tot nu toe doet Honda gewoon goed mee, zeker gezien het hun eerste jaar met Red Bull is. En ja ze hebben de motor al in de Toro Rosso gehad maar dat is een compleet andere wagen. Met 5 races in dit seizoen en twee keer een 3e plek voor de Ferrari's is gewoon zeer netjes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:15
[...]

Daar heb je gelijk in. Alleen was het nooit de bedoeling dat de Honda motor 7 races zou meegaan. Honda moet nog steeds een achterstand qua vermogen inhalen en leren hoe dat gaat. Dat kan je gedeeltelijk op de Dyno doen en daarnaast heb je toch een echte motor nodig die je na 5 races uit elkaar kan halen om aan de binnenkant te zien wat de slijtage is. Sensors zeggen niet alles. Hoe meer vermogen je hebt des te meer je de motor kan terugschroeven wat de levensduur verlengd.

Red Bull en Honda hebben een semi - agressief ontwikkeltraject geaccepteerd waarbij de motor vaker vervangen wordt. Max is in zijn eentje in staat om de 3e plaats in het team kampioenschap veiligtestellen. Dus wat maken een paar engine penalties dus uit. Dit is en blijft een overgangsjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

[Afbeelding]

Williams heeft nog geen punten (lijkt me ook sterk dat ze die dit seizoen nog gaan krijgen maar vergeet nooit de mogelijke chaos van Monaco), overzicht klopt dus niet helemaal :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
sjaool schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:53:
[...]

Tja, dan kun je alles wel gaan bagatelliseren... Lewis rijdt voorop en wint de race met twee vingers in de neus. Maar goed dat doet hij altijd dus verdiend hij daar geen waardering voor want het is gewoon door zijn ervaring en betrouwbaarheid dat hij dat doet.

Tot nu toe doet Honda gewoon goed mee, zeker gezien het hun eerste jaar met Red Bull is. En ja ze hebben de motor al in de Toro Rosso gehad maar dat is een compleet andere wagen. Met 5 races in dit seizoen en twee keer een 3e plek voor de Ferrari's is gewoon zeer netjes.
Maar wie doet niet goed mee dan? Hetzelfde praatje geldt voor elke motor. Zelfs Renault (ik weet dat iedereen hier een hekel heeft aan die motor) had alleen een softwareprobleem. Ik zie gewoon niet in waarom je Honda zou moeten prijzen om hun ok staat tot dusverre. Eigenlijk doen ze het gewoon minder dan de andere motoren, maar dat moet dan toch een complimentje waard zijn somehow.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:39
Martin Brundle staat uiteraard bekend om z'n openingszin: "It's lights out and away we go!"
Op YT vond iemand daar, gezien het niet de meest boeiende race was, een leuke variant op:
"It's lights out and time to sleep :z " _O-

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:25
Ankona schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:44:
[...]

Punt een: alle 20 (ook stroll) op de grid kunnen ver boven gemiddeld sturen.
Punt twee: Hamilton is niet voor niets uitverkoren om voor Mercedes te mogen rijden.
Punt drie: Als het regent is Hamilton de enige die de speedboot van Max voor kan blijven.
Punt vier: Hij is door de jaren heen toch best vaak beter dan zijn teamgenoot.

Nee, echt inzicht in of hij goed is of niet hebben we niet. Waarschijnlijk zal hij op een zondagmiddag op de kartbaan om de hoek amper opvallen....

(Bonus punt: Bottas verrast dit jaar wel. Vorig jaar gewoon degelijk maar ondergeschikt aan de rest in de top6. Nu gewoon meer dan competitief)
Ik vond zijn pace in de race toch wel enigszins teleurstellend en daarom denk ik ook dat het weer een walkover gaat worden voor Hamilton. Bij Bottas heb ik het gevoel dat hij boven zichzelf uit moet stijgen om Hamilton te verslaan. Hij is dit jaar inderdaad goed gestart, maar er zijn ook pas 5 races gereden. Dit gaat op deze manier een heel lang en saai seizoen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:26
[...]

Even nuanceren : er was sprake van een olielek. Dat is iets wat je niet op een circuit wilt hebben liggen want heel gevaarlijk. Dus motor #1 werd gewisseld. Motor #2 is sneller en betrouwbaarder, dus die zetten ze in op het moment dat het telt.

Anyways : een olielek komt door een slechte afdichting en dit hoeft niets te betekenen. Ja, de motor is op dat moment niet inzetbaar. Maar stuk? Nee ik denk het niet. Nieuw ringetje of keerring en hij kan er zo weer in. Waarschijnlijk rijden ze dan monaco met motor #1 want je hebt weinig aan vermogen op die baan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
asing schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:48:
[...]

Even nuanceren : er was sprake van een olielek. Dat is iets wat je niet op een circuit wilt hebben liggen want heel gevaarlijk. Dus motor #1 werd gewisseld. Motor #2 is sneller en betrouwbaarder, dus die zetten ze in op het moment dat het telt.

Anyways : een olielek komt door een slechte afdichting en dit hoeft niets te betekenen. Ja, de motor is op dat moment niet inzetbaar. Maar stuk? Nee ik denk het niet. Nieuw ringetje of keerring en hij kan er zo weer in. Waarschijnlijk rijden ze dan monaco met motor #1 want je hebt weinig aan vermogen op die baan.
Sorry, maar dat is natuurlijk niet waar. Een olielek kan meerdere oorzaken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 21:43
Maurice079 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:41:
Martin Brundle staat uiteraard bekend om z'n openingszin: "It's lights out and away we go!"
Op YT vond iemand daar, gezien het niet de meest boeiende race was, een leuke variant op:
"It's lights out and time to sleep :z " _O-
David Croft's signature ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
NotSoSteady schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:52:
[...]

Sorry, maar dat is natuurlijk niet waar. Een olielek kan meerdere oorzaken hebben.
Je hebt gelijk, een gat in het blok levert ook een olielekje op. Weet alleen niet of je dan de pits haalt :/ .

Ga er maar van uit dat er een "zwakke schakel" defect is gegaan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Hoop op een Monaco met slecht/wisselvallig weer anders gaan we naar de zoveelste saaie optocht kijken, jammer dat de top 6 niet echt in gevecht kwamen met elkaar gedurende de race.
Had het wat leuker gevonden als RB een beetje Mercedes kon aanvallen of desnoods wat vuurwerk tussen Ferrari en RB.
Na Monaco komt alles meestal wel goed maar voorlopig vind ik het qua spanning een beetje mweh.
Een drijfnat Monaco heeft in het verleden wel leuke beelden opgeleverd maar bij een in de Q bepaalde einduitslag zie ik mezelf nog wel in slaap vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
PalingDrone schreef op maandag 13 mei 2019 @ 00:00:
Hoop op een Monaco met slecht/wisselvallig weer anders gaan we naar de zoveelste saaie optocht kijken, jammer dat de top 6 niet echt in gevecht kwamen met elkaar gedurende de race.
Had het wat leuker gevonden als RB een beetje Mercedes kon aanvallen of desnoods wat vuurwerk tussen Ferrari en RB.
Na Monaco komt alles meestal wel goed maar voorlopig vind ik het qua spanning een beetje mweh.
Een drijfnat Monaco heeft in het verleden wel leuke beelden opgeleverd maar bij een in de Q bepaalde einduitslag zie ik mezelf nog wel in slaap vallen.
Hoef je weinig te hopen, Monaco is het saaiste circuit op de kalender, daar gaat regen weinig verandering in brengen. Ik denk dat het nog best een ok seizoen kan worden als Ferrari orde op zaken stelt, maar verder hoef je denk ik niet op onrealistische dingen te hopen. Monaco wordt gewoon een optocht zoals altijd. Hopen dat de RB daar een beetje ok is, maar afgaande op het seizoen tot dusverre (en de commentaren van RB zelf) vrees ik dat ze hun voorsprong daar verloren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Snowdog schreef op maandag 13 mei 2019 @ 00:11:
[...]

Hoef je weinig te hopen, Monaco is het saaiste circuit op de kalender, daar gaat regen weinig verandering in brengen. Ik denk dat het nog best een ok seizoen kan worden als Ferrari orde op zaken stelt, maar verder hoef je denk ik niet op onrealistische dingen te hopen. Monaco wordt gewoon een optocht zoals altijd. Hopen dat de RB daar een beetje ok is, maar afgaande op het seizoen tot dusverre (en de commentaren van RB zelf) vrees ik dat ze hun voorsprong daar verloren hebben.
Hmmm, qua historie is een race uit 1996 of 1997 terugkijken best leuk om te zien wat regen met zo'n baan doet ;)
Wanneer er slechts 3 auto's finishen heb je absoluut geen saaie race gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
PalingDrone schreef op maandag 13 mei 2019 @ 00:16:
[...]

Hmmm, qua historie is een race uit 1996 of 1997 terugkijken best leuk om te zien wat regen met zo'n baan doet ;)
Wanneer er slechts 3 auto's finishen heb je absoluut geen saaie race gehad.
Heb die race idd ook gezien en dat was idd een geweldige race, maar dat waren andere tijden. Tegenwoordig zou dat nooit meer gebeuren al was het maar dankzij de safety car :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

NotSoSteady schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:52:
[...]

Op F1t gaat het bericht dat Honda gisteren al kenbaar heeft gemaakt dat deze motor wel definitief einde verhaal is. So be it... ik zie RBR liever wat straffen pakken en upgrades krijgen dan met motoren stoeien die in beginsel al te kort komen.

Staat in general -> teams -> rb15

Je kunt het ook positief benaderen... de motor is preventief gewisseld omdat ze dit aan zagen komen, en het gebeurde... dus ze hebben goed zicht op de levensduur en prestaties van de actuele motor(?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Turbo-Puppy schreef op maandag 13 mei 2019 @ 00:25:
[...]

Op F1t gaat het bericht dat Honda gisteren al kenbaar heeft gemaakt dat deze motor wel definitief einde verhaal is. So be it... ik zie RBR liever wat straffen pakken en upgrades krijgen dan met motoren stoeien die in beginsel al te kort komen.

Staat in general -> teams -> rb15

Je kunt het ook positief benaderen... de motor is preventief gewisseld omdat ze dit aan zagen komen, en het gebeurde... dus ze hebben goed zicht op de levensduur en prestaties van de actuele motor(?) :)
Het is geen aanval op Honda, alleen weet ik dat fabrikanten problemen nog weleens op een originele manier willen omschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Snowdog schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:24:
[...]

Maar wie doet niet goed mee dan? Hetzelfde praatje geldt voor elke motor. Zelfs Renault (ik weet dat iedereen hier een hekel heeft aan die motor) had alleen een softwareprobleem. Ik zie gewoon niet in waarom je Honda zou moeten prijzen om hun ok staat tot dusverre. Eigenlijk doen ze het gewoon minder dan de andere motoren, maar dat moet dan toch een complimentje waard zijn somehow.
Honda heeft dit seizoen 39 componenten gebruikt, Renault 48. Als ik het me goed herinner is er drie keer een Renault motor uitgevallen door een motorprobleem, moesten in Australië de motoren van Ferrari worden teruggeschroefd en verloor Leclerc een zekere overwinning door een uitvallende cilinder. Niets van dit alles is voorgekomen bij een auto met een Honda-motor. Dus hoe doet Honda het precies minder dan de andere motoren? Ik denk dat je een agressieve updatestrategie verwart met vervanging puur vanwege betrouwbaarheidsissues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
FirePuma142 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 01:07:
[...]

Honda heeft dit seizoen 39 componenten gebruikt, Renault 48. Als ik het me goed herinner is er drie keer een Renault motor uitgevallen door een motorprobleem, moesten in Australië de motoren van Ferrari worden teruggeschroefd en verloor Leclerc een zekere overwinning door een uitvallende cilinder. Niets van dit alles is voorgekomen bij een auto met een Honda-motor. Dus hoe doet Honda het precies minder dan de andere motoren? Ik denk dat je een agressieve updatestrategie verwart met vervanging puur vanwege betrouwbaarheidsissues.
Die update in Baku was zeker niet gepland, nu kan je wel zeggen dat ze idd vooraf al aangekondigd hadden dat ze wat vaker zouden wisselen van motor, maar die wissel in Baku kwam enigszins plotseling (en was zeker niet gepland). Dat Ferrari het wat moeilijk had kan ik me ook nog voorstellen, ze waren iig verreweg de snelste in Bahrein. Dat valt van Honda niet te zeggen, het zou me verbazen als ze veel meer vermogen hebben dan Renault. Ik weet verder niet hoeveel componenten er zijn gebruikt, maar het is wat mij betreft wel duidelijk dat Honda tov Renault geen grote vooruitgang is tot dusverre.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Snowdog schreef op maandag 13 mei 2019 @ 01:25:
[...]

Die update in Baku was zeker niet gepland, nu kan je wel zeggen dat ze idd vooraf al aangekondigd hadden dat ze wat vaker zouden wisselen van motor, maar die wissel in Baku kwam enigszins plotseling (en was zeker niet gepland). Dat Ferrari het wat moeilijk had kan ik me ook nog voorstellen, ze waren iig verreweg de snelste in Bahrein. Dat valt van Honda niet te zeggen, het zou me verbazen als ze veel meer vermogen hebben dan Renault. Ik weet verder niet hoeveel componenten er zijn gebruikt, maar het is wat mij betreft wel duidelijk dat Honda tov Renault geen grote vooruitgang is tot dusverre.
Ik reik je de data op een presenteerblaadje aan voor wat betreft betrouwbaarheid, wat het onderwerp van discussie was, en nu heb je het over vermogen Honda vs. Renault? Honda is naast Mercedes aantoonbaar de enige motor zonder betrouwbaarheidsissues in races. Ik weet niet of je de afgelopen seizoenen een beetje hebt gevolgd, maar dat is een enorme verbetering ten opzichte van Renault.

Wat betreft vermogen ligt de Honda naar schatting (Mark Hughes, Motorsport Magazine) ongeveer 15 PK voor op Renault. Samengevat begrijp ik niet zo goed hoe je de conclusie kunt trekken dat Honda geen vooruitgang is als de motor aantoonbaar betrouwbaarder is en door experts aangenomen wordt dat hij krachtiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
De Honda is gewoon prima en zal uiteindelijk wel het gat dichten. Ik maak me meer zorgen om de ontwikkeling van Mercedes op het gebied van het chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:36
Ari Gold schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:19:
[...]

Contact met Norris niet gezien?
Jawel maar dat was toch zijn fout niet? Eerder jeugdig enthousiasme van Norris. Daarom geen fout van Norris, voor alle duidelijkheid.
Maar zit nu zo in mijn herinnering. Nog niets opgezocht of herbekeken. Kan verkeerd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
NotSoSteady schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:42:
[...]

Ik vond zijn pace in de race toch wel enigszins teleurstellend en daarom denk ik ook dat het weer een walkover gaat worden voor Hamilton. Bij Bottas heb ik het gevoel dat hij boven zichzelf uit moet stijgen om Hamilton te verslaan. Hij is dit jaar inderdaad goed gestart, maar er zijn ook pas 5 races gereden. Dit gaat op deze manier een heel lang en saai seizoen worden.
Zijn pace terleurstellend? Die man reed van start tot finish op p1 en heeft ook het bonuspunt te pakken. Waarom zou hij dan nog harder moeten rijden. Waarschijnlijk kan hij nog wel wat sneller als hij onder druk zou komen te staan, je ziet hem wel vaker rustig toeren maar als iemand in de buurt komt gewoon een tandje harder gaan.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 13 mei 2019 @ 07:27:
[...]

Zijn pace terleurstellend? Die man reed van start tot finish op p1 en heeft ook het bonuspunt te pakken.
Dat ging over Bottas ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik kan er niets aan doen maar toch heb ik elke keer medelijden met hem als ik hem zie.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 19:02

[Afbeelding]

Vermoed dat we ons zo langzamerhand zorgen moeten gaan maken om Renault.

De Formule 1 kost ze honderden miljoenen per jaar, en heb niet de indruk dat daar al teveel positiefs tegenover staat. Sterker; het zou me niet verbazen als hun 'prestaties' het merk de laatste jaren meer schaden dan goed doen.

Als ik topman zou zijn bij dat concern zou ik me toch zo langzamerhand af gaan vragen of dit nog wel een zinvolle investering is. De kans dat het hoofdteam of een klantenteam de komende jaren ook maar iets zal presteren is nagenoeg nihil.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
streamnl schreef op maandag 13 mei 2019 @ 07:47:
[...]

Ik kan er niets aan doen maar toch heb ik elke keer medelijden met hem als ik hem zie.
Tsja, eigenlijk heb ik dan meer medeleiden met Hulkenberg. Ricciardo is zo dom geweest om voor de mooie praatjes van Abiteboul te vallen. Dat onkdanks dat hij vanuit Red Bull toch genoeg ervaring moet hebben met de "valse" beloftes van de ontwikkelingen bij Renault. Zoals elke motor upgrade waarbij er tientallen PKs extra zouden zijn en het er uiteindelijk maar een paar zijn, en de betrouwbaarheid die ook nog steeds niet op orde is.

Hulkenberg is dan eerder in het Renault avontuur gestapt, nadat het team net een jaar terug was. Daarnaast ging Hulkenberg dan van midfield naar midfield maar wel met een beter toekomstperspectief.

Nee, wat dat betreft gun ik het Hulkenberg toch meer. Echt toekomstperspectief had hij niet en met Renault kon hij de gok nemen om zo naar voren te gaan door de ontwikkelingen binnen Renault.
Ricciardo is gewoon willens en wetens van een top-team naar een midfield team gegaan, op basis van beloften waarbij de historie uitwijst dat de beloften uit het Renault kamp zelden waar worden gemaakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:46

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/jqg5xmj8zwx21.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=391cefb6b532b90a460bff1ca758e66566577f7e
:+ :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-06 22:22
Daniel kijkt in de avond even op z’n bankrekening en dan is de glimlach wel weer terug hoor. Hij heeft bewust de keuze gemaakt om Red Bull te verlaten omdat hij geen tweede rijder wilde zijn en vanwege z’n bankrekening. Beide begrijpbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:23

dr.lowtune

Deugt niet

Holkers schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:04:
Daniel kijkt in de avond even op z’n bankrekening en dan is de glimlach wel weer terug hoor. Hij heeft bewust de keuze gemaakt om Red Bull te verlaten omdat hij geen tweede rijder wilde zijn en vanwege z’n bankrekening. Beide begrijpbaar
Het huilt inderdaad een stuk lekkerder in een luxe Bentley dan in een brakke Renault....oh wacht :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/0hc5achiwux21.png
laps aan de leiding

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
RobertMe schreef op maandag 13 mei 2019 @ 07:57:
[...]

Tsja, eigenlijk heb ik dan meer medeleiden met Hulkenberg. Ricciardo is zo dom geweest om voor de mooie praatjes van Abiteboul te vallen. Dat onkdanks dat hij vanuit Red Bull toch genoeg ervaring moet hebben met de "valse" beloftes van de ontwikkelingen bij Renault. Zoals elke motor upgrade waarbij er tientallen PKs extra zouden zijn en het er uiteindelijk maar een paar zijn, en de betrouwbaarheid die ook nog steeds niet op orde is.

Hulkenberg is dan eerder in het Renault avontuur gestapt, nadat het team net een jaar terug was. Daarnaast ging Hulkenberg dan van midfield naar midfield maar wel met een beter toekomstperspectief.

Nee, wat dat betreft gun ik het Hulkenberg toch meer. Echt toekomstperspectief had hij niet en met Renault kon hij de gok nemen om zo naar voren te gaan door de ontwikkelingen binnen Renault.
Ricciardo is gewoon willens en wetens van een top-team naar een midfield team gegaan, op basis van beloften waarbij de historie uitwijst dat de beloften uit het Renault kamp zelden waar worden gemaakt.
Zo dom vind ik de keuze van Ricciardo niet. Bij RBR werd hij duidelijk tweede viool en ook daar namen ze een gok met een nieuwe motor. Renault was er nog niet maar heeft wel het budget en maakt progressie. Voor Ricciardo was dit dus de enige kans, een grote gok was het wel. En je weet ook als buitenstaander niet hoe hij binnen RBR behandeld werd en of hij daar nog enig perspectief geboden kreeg of misschien wel druk voelde plaats te maken voor nieuw/goedkoper talent.

En wat betreft de historie van Renault. Die hebben al de nodige successen gehaald. Alleen nu in het hybride tijdperk hebben ze hun draai nog niet gevonden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/W7iHyPO0yfQwz4BETcSwQ7WWtx6keVGj5ZVXrQVYMD8.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=afde7f08af27eb9dd4f6e7917d809e4b3e8be5ef
na spaanse GP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:15
edit: ik slaap nog

[ Voor 15% gewijzigd door Lasmibalsingh op 13-05-2019 08:23 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
“The limitations have become clearer this weekend,” said Mattia Binotto. “There is an understeer balance and not enough downforce. They have been there at the other races. But how long it takes to address is difficult to answer. It may even be the car concept.”
https://www.motorsportmag...spanish-grand-prix-report

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46

Wom

De race niet kunnen kijken, maar na dit topic doorgescrollt te hebben besloten hem ook niet terug te kijken. Uitslag spreekt ook redelijk voor zich. Jammer dat Ferrari de boot toch echt lijkt te missen, we hebben een goed presterend Ferrari nodig voor een spannend seizoen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 13:30
LockeJohn schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:52:
[...]

Ben ik het niet mee eens

Het beste wat de FIA kan doen is het moeilijk maken om een super licentie te krijgen, dan ben je van deze payed drivers af. Payed drivers zijn niet noodzakelijk voor de F1 om te overleven, zeker niet
Voor de F1 als sport in het geheel, zijn paydrivers in het verleden en heden (laatste jaren) gewoon cruciaal geweest voor de sport. En nog steeds: niemand zit te wachten op 12 auto's op de grid.

In mijn post bedoelde ik 2 dingen:

- Een investeerder/sportfanaat die een F1 team koopt (Stroll, Minardi, Prost, Jordan, Williams, Stewart, Sauber)) is noodzakelijk voor de sport. Anders rijd je alleen met Ferrari, McLaren, Renault en Mercedes rond. En als diegene dan bepaalt dat er 1 iemand in rijdt die iets minder goed is, maar wel gewoon races gewonnen heeft in het verleden in lagere klassen, prima.

- Dan de paydrivers: Ik denk dat jij dit zwaar onderschat. Kijk eens naar het verleden aan teams die draaien om pay drivers. In het verleden had 50% van de teams paydrivers nodig om rond te komen. Zelfs Williams had er 10 per seizoen in de jaren '75 en '76, anders hadden ze niet eens meer bestaan dezer dagen. Of dit nou persoonlijke sponsoren zijn of een echte zak met geld, dat doet er niet toe imho. Lauda nam ook een zak geld mee door een lening, omdat hij geen sponsor kon vinden. Kijk wat dit gebracht heeft. in 2019 gaat het weer goed met de wereldeconomie en zijn de paydrivers minder noodzakelijk. Maar ook Alfa Romeo had nooit opnieuw ingestapt zonder het voorwerk van Peter Sauber. En Sauber is lang afhankelijk geweest van paydrivers (Pedro Diniz anyone?).

Als je daarnaast ook nog in laatste jaren kijkt, zie je de volgende namen als paydrivers (welke allemaal overwinningen hebben in de GP2, GP3 en F3); Sergio Pérez, Pastor Maldonado, Marcus Ericsson, Felipe Nasr, Esteban Gutiérrez, Rio Haryanto, Will Stevens, Jolyon Palmer, Lance Stroll and Sergey Sirotkin. Ook mannen als Niki Lauda, Michael Schumacher en Fernando Alonso betaalden gewoon voor hun eerste stoeltje. Waren het allemaal toppers? Verre van zelfs, maar veldvulling in de F1 is net zo belangrijk als een wereldkampioen.

Zoals gezegd: in een utopische gedachte rijden de 20 beste rijders ter wereld rond in de formule 1. Maar in realiteit is dit haast onmogelijk, zeker om de lange termijn te garanderen. Fabrieksteams zijn heel anders betrokken bij de sport. Als er in de boardroom wordt bepaald dat er geen 400 miljoen per jaar over is om in de F1 te stoppen, dan zijn ze het volgende jaar gewoon weg. In 2008 stopte zelfs 3 fabrieksteams tegelijk (Toyoto, Honda, BMW) vanwege de kredietcrisis.

En Stroll? Die valt best wel mee. Ook nog kampioen geweest in de Toyota series en F3 en F4. Wat wil je nog meer verwachten van iemand die in de F1 stapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:42
Ankona schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:19:
[...]
En wat betreft de historie van Renault. Die hebben al de nodige successen gehaald. Alleen nu in het hybride tijdperk hebben ze hun draai nog niet gevonden.
Als je je keuze op historie gaat baseren.. Waar is Brabham, Lotus..? Waar staat Williams? Hoe gaat het met McLaren?

Iedereen kan zien dat Renault een slechte keuze is omdat (op z'n minst) 3 van de 4 ingrediënten voor een kampioenschap niet aanwezig zijn. Chassis, motor en management zijn gewoon niet van het benodigde niveau. En Ricciardo overigens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Holkers schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:04:
Wat die bankrekening betreft had hij juist beter bij Red Bull kunnen blijven. Zijn basissalaris was dan wel lager dan bij Renault, maar er viel wél een hoop meer te verdienen aan bonussen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FirePuma142 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 01:50:
[...]

Ik reik je de data op een presenteerblaadje aan voor wat betreft betrouwbaarheid, wat het onderwerp van discussie was, en nu heb je het over vermogen Honda vs. Renault? Honda is naast Mercedes aantoonbaar de enige motor zonder betrouwbaarheidsissues in races. Ik weet niet of je de afgelopen seizoenen een beetje hebt gevolgd, maar dat is een enorme verbetering ten opzichte van Renault.

Wat betreft vermogen ligt de Honda naar schatting (Mark Hughes, Motorsport Magazine) ongeveer 15 PK voor op Renault. Samengevat begrijp ik niet zo goed hoe je de conclusie kunt trekken dat Honda geen vooruitgang is als de motor aantoonbaar betrouwbaarder is en door experts aangenomen wordt dat hij krachtiger is.
En ik meen dat Olav zei dat RBR met de Honda motor 40% van de race op hoger vermogen mag draaien als ze dit nodig achten, wat meer is dan elke andere motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
ArcticWolf schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:33:
[...]

En ik meen dat Olav zei dat RBR met de Honda motor 40% van de race op hoger vermogen mag draaien als ze dit nodig achten, wat meer is dan elke andere motor.
Dat heeft Olav inderdaad gezegd. De Honda mag 40% van de race op party mode staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

asing schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:36:
[...]

Dat heeft Olav inderdaad gezegd. De Honda mag 40% van de race op party mode staan.
Dat was een opvallende uitspraak. Klopt dit wel?
Dat zou betekenen dat ze nog veel moeten vinden in het chassis, dat geeft een mens hoop >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Anoniem: 1036995 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:37:
[...]

Dat was een opvallende uitspraak. Klopt dit wel?
Dat zou betekenen dat ze nog veel moeten vinden in het chassis, dat geeft een mens hoop >:)
Dat moet ook wel met zo'n username... :+

(sorry, flauw en waarschijnlijk al te vaak gemaakt.
Maar kan het toch niet laten....)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:42
ArcticWolf schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:33:
[...]

Eigenlijk kun je dit ook lezen als: we kunnen nog een modus maken die meer kracht geeft. Immers meer vermogen is meer wear. Als je dan 40% van een race op hoog vermogen kan rijden is er vrij weinig wear in die modus en kun je dus nog een tandje opschroeven met een nieuwe modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 13:30
warp schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:31:
[...]

Wat die bankrekening betreft had hij juist beter bij Red Bull kunnen blijven. Zijn basissalaris was dan wel lager dan bij Renault, maar er viel wél een hoop meer te verdienen aan bonussen e.d.
Ik denk dat 49 miljoen op je rekening binnen 24 maanden, beter klinkt, dan 35 miljoen met mogelijkheid tot 55 miljoen als je presteert (met de gok die ze namen met de Honda motor en elke minuut van de dag volgepland met marketingactiviteiten en gezichtsverlies omdat je naar huis wordt gereden door je jongere teammaat).

Daniel heeft lekker voor de centen + kwaliteit leven gekozen en stopt over 2 jaar met racen denk ik. Lekker van het leven genieten. En gelijk heeft hij :9 .

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-05-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:53

DataGhost

iPL dev

Razorbite schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:42:
[...]

Eigenlijk kun je dit ook lezen als: we kunnen nog een modus maken die meer kracht geeft. Immers meer vermogen is meer wear. Als je dan 40% van een race op hoog vermogen kan rijden is er vrij weinig wear in die modus en kun je dus nog een tandje opschroeven met een nieuwe modus.
Je krijgt dan wel weer diminishing returns, dus hoe nuttig dat is valt nog te bezien. Daarnaast is deze optie er deels omdat besloten is dat de motor minder races mee hoeft te gaan dan het reglement voorschrijft, dus kan 'ie nu langer hoog belast worden. Als je 'm dan nog verder op gaat schroeven haal je zelfs je eigen target niet meer.
Bovendien is het niet alleen maar wear, je kan een motor niet zomaar "opendraaien". Daar zit heel wat werk in wat betreft maps e.d. en dan nog heeft het een plafond. Op een gegeven moment krijg je bijv. gewoon pre-ignition als je de turbo op 11 draait, en naast dat je motor daar niet blij van wordt verlaagt het effectief je vermogen.

[ Voor 18% gewijzigd door DataGhost op 13-05-2019 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:53:
Ik denk dat 49 miljoen op je rekening binnen 24 maanden, beter klinkt, dan 35 miljoen met mogelijkheid tot 55 miljoen als je presteert (met de gok die ze namen met de Honda motor en elke minuut van de dag volgepland met marketingactiviteiten en gezichtsverlies omdat je naar huis wordt gereden door je jongere teammaat).

Daniel heeft lekker voor de centen + kwaliteit leven gekozen en stopt over 2 jaar met racen. Lekker van het leven genieten.
Het bedrag wat jij noemt lijkt weg te komen uit de geruchten van de Daily Mail en dat klopt niet. Volgens meer actuele en realistische cijfers verdient RIC 17 miljoen USD per jaar. Of in Euro's 15 miljoen.

In het geval van Ricciardo blijf ik geld een vreemde motivator vinden, aangezien hij niet bepaald armlastig is. Hij heeft bij Red Bull al jaren miljoenen binnengeharkt en had daardoor zijn schaapjes allang op het droge. Of zou het hij allemaal over de balk hebben gegooid?

Mijns inziens is het puur het gezichtsverlies geweest...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:32
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6ZiAgmX4AQhuOo.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6ZVGmBX4AAS5TI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6ZM8jQXkAEz-Sc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6Y2QB-W0AA_9Kp.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door ppbruins op 13-05-2019 10:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:41
Ik vind dit toch echt wel een mooi stukje van de ontwikkeling van Verstappen. Tot twee keer toe voet van het gas om Vettel zijn actie te laten maken en vervolgens in bocht 3 toeslaan. Dit geduld had hij tot eind vorig seizoen niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:15

JB

Cédric roelt!

AequitasII schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:27:
Ik vind dit toch echt wel een mooi stukje van de ontwikkeling van Verstappen. Tot twee keer toe voet van het gas om Vettel zijn actie te laten maken en vervolgens in bocht 3 toeslaan. Dit geduld had hij tot eind vorig seizoen niet.

[YouTube: Hamilton, Bottas, Vettel Wheel-To-Wheel At The Start | 2019 Spanish Grand Prix]
Hij groeit. Nu nog sluwer worden als Lewis en het komt helemaal goed.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vond het ook maar een rare start van Vettel. Wat dacht hij te doen in bocht 1 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
PWM schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:29:
Vond het ook maar een rare start van Vettel. Wat dacht hij te doen in bocht 1 :?
Het was volgens Vettel zijn enige kans om de Mercedes(en) in te kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:40
ppbruins schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:31:
[...]
Het was volgens Vettel zijn enige kans om de Mercedes(en) in te kunnen halen.
"to shake things up a bit" zei hij bij Paddock pass.

En terecht, dat was het enige moment in de hele wedstrijd dat hij dicht genoeg bij een Mercedes zat om wat te proberen.
Gezien vanaf de onboard van Bottas had ik trouwens wel een deja vu'tje van de ferrari-Max sandwich in Singapore.. Dit had heel makkelijk in tranen kunnen eindigen voor 1 of zelfs alle 3.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Die tankslapper van Bottas had anders ook heel verkeerd kunnen uitpakken. :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En de vraag is natuurlijk op wie Steiner boos was na de race. Nou de gelukkige was Magnussen. :P

Voor de F1TV kijkers ga naar de onboard 2:13:50 voor Magnussen en 2:13:35 voor Grosjean.
"Kevin, the first one to come and see is me, please."
"Romain, this is Günter, i will, i will.... sort this out. Stay calm, come back easy... we speak afterwards. Please stay calm."

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vettel zat op de race lijn en zou het beste bocht 1 moeten kunnen aanremmen.
AequitasII schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:27:

[YouTube: Hamilton, Bottas, Vettel Wheel-To-Wheel At The Start | 2019 Spanish Grand Prix]
Of als hij het gas erop had gehouden had hij 2e kunnen liggen? 8)

[ Voor 51% gewijzigd door YakuzA op 13-05-2019 11:21 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ppbruins
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6YzMKCWsAA7A6f.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/2skbxy8cxxx21.png
hier de andere infographics van dit jaar

[ Voor 48% gewijzigd door basvn op 13-05-2019 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 17:52
PalingDrone schreef op maandag 13 mei 2019 @ 00:00:
Hoop op een Monaco met slecht/wisselvallig weer anders gaan we naar de zoveelste saaie optocht kijken,
Regen in Monaco betekent al vrij snel file rijden achter de safety car in plaats van iets sneller file rijden. Nee dank je.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6b_zTsW4AE_1xf.jpg:large
max is alweer thuis!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:09
Barcelona > Monaco is maar een kort ritje/vlucht :)

Bed uit en weer race simmen. Ondertussen kijkt Kvyat de laatste episode van Game of Thrones...

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
nadroJ schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:38:

Bed uit en weer race simmen. Ondertussen kijkt Kvyat de laatste episode van Game of Thrones...
Samen met Lewis Hamilton ;)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:15

AzzKickah

06-CENSORED

Wat een lèèv'n.

Ik zit lekker weer op kantoor, dus ben helemaal niet jaloers.

:/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:10
nadroJ schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:38:

Want je bent geen echte professional/f1 coureur/sportman als je niet al je beschikbare tijd van de dag met je sport bezig bent?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:42

Soggney

Zeekomkommer

@Puc van S. Daar lees je iets tussen de lijnen wat ik niet zie.

Zelf genoten van de race. Helaas weer eens een 1-2tje voor Mercedes. Een mens moet gaan hopen dat ze ergens tegen rijden in Monaco.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppbruins
Soggney schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:55:
@Puc van S. Daar lees je iets tussen de lijnen wat ik niet zie.

Zelf genoten van de race. Helaas weer eens een 1-2tje voor Mercedes. Een mens moet gaan hopen dat ze ergens tegen rijden in Monaco.
Een mens moet hopen dat Red Bull/Honda nog sneller gaat verbeteren en ze bij Ferrari eens logisch gaan nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:09
Puc van S. schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:52:
[...]

Want je bent geen echte professional/f1 coureur/sportman als je niet al je beschikbare tijd van de dag met je sport bezig bent?
Wat @Soggney zegt hierboven :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:28
Lewis Hamilton is beginnen met kijken bij S08E01, en daar heeft hij spijt van _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-06 22:26
ThomasG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:05:
[...]
Lewis Hamilton is beginnen met kijken bij S08E01, en daar heeft hij spijt van _O-
Misschien kan hij het ook wel tijdens de race gaan kijken. Tijd genoeg

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

asing schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:36:
[...]
Waarop Toto Wolff heeft gereageerd met, "als ze 40% van de race in Party mode kunnen rijden dan hebben ze geen Party Mode" :+

En daar zit eigenlijk wel wat in ja....

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:28
hardware-lover schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:08:
[...]

Waarop Toto Wolf heeft gereageerd met, "als ze 40% van de race in Party mode kunnen rijden dan hebben ze geen Party Mode" :+

Toto Wolff raakt al in paniek als de Mercedes motor hoger dan 90% moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:15
Ongeveer vorige week was hij nog bij de aflevering van the red wedding, dat is eind seizoen 3 ergens.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:08:
[...]

Waarop Toto Wolf heeft gereageerd met, "als ze 40% van de race in Party mode kunnen rijden dan hebben ze geen Party Mode" :+

Precies, ja. De Mercedes Party Mode is er modus die Bottas pertinent zelfs niet tijdens de laatste raceronde in Australië mocht gebruiken. Als RBR er 40% van de race mee kan rijden, is het gewoon hun agressieve engine mapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:10
Dan zal ik het wel verkeerd geïnterpreteerd hebben :) , kwam nog al negatief op mij over (ook gezien de hoeveelheid negatief commentaar Hamilton kreeg nav zijn tweet in Baku)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.