[F1 2019] Race 5 GP van Spanje + testdagen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste
Acties:
  • 82.289 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, kunnen we alle kwalificaties dit seizoen overslaan?

Uitslag is toch al bekend van tevoren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:17:

Als dat jouw mening is dan kijk je niet op de juiste manier naar de F1. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powah33 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:49:
[...]

Mensen zijn niet zuur omdat RBR niet voor de titel gaat....mensen zijn zuur omdat het gat wat Mercedes slaat, groter en groter lijkt te worden.... Ferrari kan straks ook niet meer aanhaken...dit is gewoon slecht voor de sport.
Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Slecht voor de sport. Leuk voor Bottas en toch leuk voor het kampioenschap (Ik acht Hamilton sneller, dus die zal later in het seizoen wat meer punten pakken verwacht ik).

Wel opmerkelijk dat Ferrari de race van Bahrein met overmacht had kunnen winnen, als ze geen motorproblemen hadden gehad. Zou er na die race voor de zekerheid wat zijn aangepast om in ieder geval de betrouwbaarheid te garanderen?

[ Voor 19% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-05-2019 17:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
:Y Vooral overslaan als je het niet boeiend vindt.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6S6nPXWsAAYwNX.jpg:large

2 stopper!! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door basvn op 11-05-2019 17:22 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Soft > Medium > Soft dus. Voor Red Bull waarschijnlijk Soft > Medium... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:54
Is dat 'volgens Pirelli'? ;)

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
*knip* Je bericht is niet verwijderd, je postte gewoon in het verkeerde topic. Hij staat nog steeds waar je hem postte.

Ik ken in mijn omgeving geen enkele Mercedes fan en dit soort seizoenen gaat ook niet zorgen voor meer fans volgens mij.

[ Voor 45% gewijzigd door naitsoezn op 11-05-2019 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Mugwump schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:24:
[...]

Is dat 'volgens Pirelli'? ;)
Volgens albert :)

maar pirelli zou hier waarschijnlijk straks ook wel mee komen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Zoals voorspeld een easy peasy 1-2 voor Mercedes. Als we geen interne zilverstrijd krijgen wordt dit het meest saaie seizoen ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:54
RobertMe schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:14:
[...]

Vergeet niet dat ze bij de winter tests de beschikking hadden over de C5 band, waar ze het nu met C1 t/m C3 moeten doen. Daarnaast zijn de omstandigheden ook anders (nu neem ik toch aan warmer dan februari/maart).
Het is sowieso heel lastig om uit tests harde conclusies te halen. Men kan allerlei verschillende aspecten aan het testen zijn, die helemaal niet hoeven te leiden tot een rondetijd die al laat zien waar het team bij de start van het seizoen toe in staat is.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
Buiten de sublieme eerste run van Bottas viel het overigens ook op dat zijn tweede run een whopping 0,5s langzamer was. Nu verbeterde volgens mij niemand (op Leclerc een klein beetje na), maar Verstappen ging bv van +0,96 naar +1,0. Dus bij verloor maar 0,1 ten opzichte van de vorige run.

Vraag ik mij toch af waardoor dat komt. Liet Bottas het dan lopen omdat hij wist veilig te zijn? Was de eerste run echt zo goed dat hijzelf niet eens meer in de buurt kon komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
RobertMe schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:35:
Buiten de sublieme eerste run van Bottas viel het overigens ook op dat zijn tweede run een whopping 0,5s langzamer was. Nu verbeterde volgens mij niemand (op Leclerc een klein beetje na), maar Verstappen ging bv van +0,96 naar +1,0. Dus bij verloor maar 0,1 ten opzichte van de vorige run.

Vraag ik mij toch af waardoor dat komt. Liet Bottas het dan lopen omdat hij wist veilig te zijn? Was de eerste run echt zo goed dat hijzelf niet eens meer in de buurt kon komen?
Merc had per ongeluk de motor te ver open gezet ipv net genoeg voor pole :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak: titleMensen, de discussie over het nu verder moet met de F1 mag in het algemene topic. Nu loopt die discussie parallel in twee topics. Lijkt me een beetje onhandig. Dus weer wat reacties verplaatst. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6TVMRnXsAA7rBh.jpg:large
had hem liever in een ander shirt gezien..

Maar blij voor hem dat hij nog binnen F1 wat kan doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

Edd

basvn schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:42:
[Afbeelding]
had hem liever in een ander shirt gezien..

Maar blij voor hem dat hij nog binnen F1 wat kan doen!
Gaan we hem nu over een 2 jaar dan weer terug zien in de TR? :+
Wel fijn om te weten, als je eruit wordt geschopt bij TR, kun je zo bij Ferrari aan de slag ;)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:02

Vond het ook niet heel erg dat ik de kwalificatie vanmiddag moest missen, als ik heel eerlijk ben. :o

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6Tek_lWwAA0eqL.jpg:large
startopstelling, zoals het er nu voor staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 01:02

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

Feraris are red
Red Bull is blue
Doesnt matter anyway
Mercedes 1 - 2

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Gewoon weg met die hybride meuk in de F1. Vol op verbrandingsmotor, al dan niet met waterstof als je het perse wilt doen voor de 'innoverende factor'.

Electrische motoren ontwikkelen doen ze maar met Formule E. Daarnaast gewoon die fuel flow cap eraf, en lekker mogen bijtanken in de pit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Zojuist de replay op F1TV gekeken. Wat me opviel was dat Hulkenberg in het interview aangaf dat hij terug moest naar de oude spec voorvleugel. Maar mag dat zomaar? Mij staat bij dat:
1. Alleen de stand van voorvleugel aangepast mag worden na verlaten pits voor de eerste keer
2. Stroll in Hongarije vorig jaar na zijn aanvaring met de muur niet meer opnieuw naar buiten kon omdat ze niet dezelfde spec voorvleugel hadden

Hoe zit dat dus precies? Is dat een regel die veranderd is dat ze nu beschadigde onderdelen wel mogen vervangen met een andere spec? Of mag dat alleen tijdens Q1? Of alleen als nog geen tijd staat? Maar mij staat dus bij dat auto niet aangepast mag worden nadat deze de eerste keer over de 'Pit lane' streep aan de rand van de garage rolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
De_Bastaard schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:42:
Gewoon weg met die hybride meuk in de F1. Vol op verbrandingsmotor, al dan niet met waterstof als je het perse wilt doen voor de 'innoverende factor'.

Electrische motoren ontwikkelen doen ze maar met Formule E. Daarnaast gewoon die fuel flow cap eraf, en lekker mogen bijtanken in de pit >:)
Waterstof is toch nog steeds elektrisch? Waterstof => stroom => elektromotor, al dan niet met een accu ertussen. Volgens mij is dat in ieder geval de meest logische optie voor 'iets met waterstof'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:39
RobertMe schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:00:
[...]

Waterstof is toch nog steeds elektrisch? Waterstof => stroom => elektromotor, al dan niet met een accu ertussen. Volgens mij is dat in ieder geval de meest logische optie voor 'iets met waterstof'.
Wikipedia: List of hydrogen internal combustion engine vehicles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:31

Quad

Doof

Wat is er mis met een rokende diesel?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

RobertMe schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:53:
Zojuist de replay op F1TV gekeken. Wat me opviel was dat Hulkenberg in het interview aangaf dat hij terug moest naar de oude spec voorvleugel. Maar mag dat zomaar? Mij staat bij dat:
1. Alleen de stand van voorvleugel aangepast mag worden na verlaten pits voor de eerste keer
2. Stroll in Hongarije vorig jaar na zijn aanvaring met de muur niet meer opnieuw naar buiten kon omdat ze niet dezelfde spec voorvleugel hadden

Hoe zit dat dus precies? Is dat een regel die veranderd is dat ze nu beschadigde onderdelen wel mogen vervangen met een andere spec? Of mag dat alleen tijdens Q1? Of alleen als nog geen tijd staat? Maar mij staat dus bij dat auto niet aangepast mag worden nadat deze de eerste keer over de 'Pit lane' streep aan de rand van de garage rolt
Er was maar 1 nieuwe voorvleugel voor hem beschikbaar, en zonder voorvleugel rijden mag niet, dus heeft 'ie dispensatie om toch de oude te monteren. :P Is wel eens vaker voorgekomen in het verleden. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bart-Willem schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:34:
[...]

Er was maar 1 nieuwe voorvleugel voor hem beschikbaar, en zonder voorvleugel rijden mag niet, dus heeft 'ie dispensatie om toch de oude te monteren. :P Is wel eens vaker voorgekomen in het verleden. :P
Vaker voorgekomen? Zoals ik zeg, bij Stroll vorig jaar in Hongarije was dat niet zo. Ik weet 100% zeker dat Williams toen heeft aangegeven dat ze niet meer konden rijden doordat ze alleen een oude (spec) voorvleugel hadden. De ander monteren betekende daardoor sowieso een pitlane start.

Enige optie blijft dan dat Williams de regels alweer eens niet goed wist.

Edit:
Dus dispensatie voor deelnemen aan de race: ja. Maar de kwalificatie mag niet meer aan worden deelgenomen.

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 11-05-2019 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Formula1.com blijft optimistisch... :P
Max Verstappen will hope history can repeat itself tomorrow. His P4 starting spot is the same position he started the 2016 Spanish Grand Prix from when the Dutchman took victory on his Red Bull debut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
sjaool schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:15:
Formula1.com blijft optimistisch... :P

[...]
Ik denk eerder dat Max bij de Engelstalige media eerder overschakelt op de PR stand. Dat valt me eigenlijk al tijden op, dat hij relaxter en opener lijkt in het Nederlands. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Paddock Pass staat ook weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

RobertMe schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:37:
[...]

Vaker voorgekomen? Zoals ik zeg, bij Stroll vorig jaar in Hongarije was dat niet zo. Ik weet 100% zeker dat Williams toen heeft aangegeven dat ze niet meer konden rijden doordat ze alleen een oude (spec) voorvleugel hadden. De ander monteren betekende daardoor sowieso een pitlane start.

Enige optie blijft dan dat Williams de regels alweer eens niet goed wist.

Edit:
Dus dispensatie voor deelnemen aan de race: ja. Maar de kwalificatie mag niet meer aan worden deelgenomen.
Voorgaande jaren, ik geloof dat Button ooit eens een neus had gesneuveld in kwalificatie en een andere coureur ook. Ze kunnen moeilijk ineens een coureur diskwalificeren omdat 'ie geen nieuw type neus meer heeft. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:28:
[...]

Ik denk eerder dat Max bij de Engelstalige media eerder overschakelt op de PR stand. Dat valt me eigenlijk al tijden op, dat hij relaxter en opener lijkt in het Nederlands. :)
Is mij ook opgevallen. Vandaag heeft hij dezelfde statement gemaakt, al brengt hij het bij onze Jack wel emotioneler inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bart-Willem schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:45:
[...]

Voorgaande jaren, ik geloof dat Button ooit eens een neus had gesneuveld in kwalificatie en een andere coureur ook. Ze kunnen moeilijk ineens een coureur diskwalificeren omdat 'ie geen nieuw type neus meer heeft. :P
Oh, ik snap wel dat ze nog mogen racen. Wat ik alleen niet snap is dat toen Stroll vorig jaar zijn voorvleugel aan puin reed die niet meer mocht meedoen aan de kwalificatie omdat hij dan een andere spec neus moest pakken en daarmee een pitlane start zou krijgen, vs vandaag waarbij Hulkenberg wel een andere spec neus erop kan zetten en dat geen probleem is voor verdere deelname aan de kwalificatie.

Een DSQ op basis van schade tijdens Q en daarmee niet kunnen voldoen aan "er mag niks gewijzigd worden" is inderdaad nogal hard. Ik vraag mij alleen af waar het verschil tussen Stroll vorig jaar en Hulkenberg dit jaar vandaan komt. Schade rijden in Q1 vs ander deel? Überhaupt nog geen tijd hebben gezet? Verandering in regels? Onkunde van Williams met regels niet kennen?

Overigens valt het dan wel te hopen dat er wel iets van regels omtrent andere spec na schade is. Anders kun je ook als team/coureur eerst met de ene spec de Q rijden, en vervolgens tijdens de in-lap "per ongeluk" de boel kapot rijden en dan de race starten met een andere spec. Uiteraard met twee verschillende specs waarbij de een geoptimaliseerd is voor de kwali en de ander voor de race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Er was volgens mij iemand die al zei dat Toto Wolff naar excuses zou gaan zoeken waarom Hamilton geen pole had. Nou, wat een verassing zal dit zijn. Wat een volslagen waardeloos excuus dit. Laat Bottas alsjeblieft morgen dan ook winnen...
https://www.racefans.net/...-deficit-to-bottas-wolff/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:07:
Er was volgens mij iemand die al zei dat Toto Wolff naar excuses zou gaan zoeken waarom Hamilton geen pole had. Nou, wat een verassing zal dit zijn. Wat een volslagen waardeloos excuus dit. Laat Bottas alsjeblieft morgen dan ook winnen...
Wel of geen flauwe kul, Bottas was gewoon sneller. Schrap van beide de eerste run in Q3 en BOT was IIRC nog steeds 0,3s sneller. BOT zijn tweede run was +0,5s en HAM zijn tweede run was +0,8s uit mijn hoofd. In ieder geval was ook HAM zijn tweede run langzamer dan de eerste, en zijn eerste run was al +0,6s en BOT maar +0.5s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:12:
[...]

Wel of geen flauwe kul, Bottas was gewoon sneller. Schrap van beide de eerste run in Q3 en BOT was IIRC nog steeds 0,3s sneller. BOT zijn tweede run was +0,5s en HAM zijn tweede run was +0,8s uit mijn hoofd. In ieder geval was ook HAM zijn tweede run langzamer dan de eerste, en zijn eerste run was al +0,6s en BOT maar +0.5s.
Hamilton's zijn rondjes waren gewoon slecht. Dat is alles wat hier relevant is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Slechte batterij :+

https://www.motorsport.co...spain-qualifying/4386143/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franco10
De Ferrari motor lijkt ietsie pietsie sneller maar mijn god wat missen ze downforce zeg in het langzame gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 10:51

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:20

DataGhost

iPL dev

Ocon zit al te popelen om dat stoeltje over te nemen van Hamilton :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het geheim van Mercedes en alleen Bottas rijdt er nog mee... :+
quote: Trouw
Maar het Israëlische bedrijf StoreDot komt dit jaar met batterijen die supersnel geladen kunnen worden. Om te beginnen leveren ze via een Chinese fabrikant binnenkort batterijen voor mobiele telefoons. Die kunnen dan na een minuut of minder laden weer een hele dag mee. Iets dat mij thuis nog altijd minstens een uur kost. Als de ervaringen met deze kleine batterijen goed zijn, gaat StoreDot ze ook voor auto's maken, die dan in vijf minuten ‘volgegooid’ kunnen worden.

Onder meer Daimler, moederbedrijf van Mercedes, heeft flink in StoreDot geïnvesteerd. Dat verklaart wellicht waarom Daimlers vrachtwagendivisie, de grootste truckfabrikant ter wereld, in april liet weten dat zijn vrachtwagens in de toekomst allemaal op batterijen zullen rijden. Brandstofcellen met waterstof, die tot voor kort noodzakelijk werden geacht voor zwaar verkeer, hebben bij Mercedes afgedaan als diesel-alternatief. Daimler zei er ook bij dat het laadstations ontwikkelt voor 3000 kW, wat laden pakweg twintig keer sneller maakt dan bij de huidige snelladers. Voor vrachtwagens en bussen met batterijen van 250 tot 500 kWh is dat geen luxe. Een personenauto zou in 1 minuut zijn opgeladen. Daar heb je dus batterijen zoals die van StoreDot bij nodig.
Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Race Day *O*

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:43

Amphiebietje

In de blubber

Zou het niet zo kunnen zijn dat een persoonlijke coach nemen en zelf het gevoel hebben te zijn gegroeid en beter in je vel te zitten effectiever is dan de diva uithangen en maar aannemen dat omdat in het verleden alles goed ging nu alles in je handen zal vallen?

TL;DR: Werk > Wensen

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:07
Race day idd, maar ook wat spannende voetbal potjes, dat wordt een laptop erbij :-)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Race day! Hopelijk kunnen we weer een 1-2 binnen halen :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 05:24
London schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:02:
Hopelijk :| :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:34
Hopelijk rammen Bottas en Hamilton elkaar in de eerste ronde de baan af, dan kan het net als in 2016 nog leuk worden tussen Ferrari en RedBull.

Wie weet wint Gasly dan wel... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik ga ook proberen (!!!) om met een andere mindset naar de wedstrijden te gaan kijken.
Het is jammer maar ik ga er niet meer vanuit dat Max WK wordt. Dus...
Bij Mercedes kijk ik alleen naar de onderlinge strijd en die tel ik persoonlijk niet meer mee voor podiumplaatsen.
Die tel ik dus niet meer mee.
Misschien dat Max toch op mijn lijstje wereld kampioen kan worden.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 13:08

TinusTegengas

Formula Racing

streamnl schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:20:
Ik ga ook proberen (!!!) om met een andere mindset naar de wedstrijden te gaan kijken.
Bij Mercedes kijk ik alleen naar de onderlinge strijd en die tel ik persoonlijk niet meer mee voor podiumplaatsen.
Doe ik ook al sinds race 4. Merc telt voor mij niet mee. Die rijden in hun eigen klasse.
Voor mij is P3 na de race de winnaar, P4 = 2de enz enz.
Ik neem Merc niets kwalijk, die hebben hun zaken gewoon heel goed voor elkaar.
Het is jammer dat de rest niet kan aanhaken.

[ Voor 9% gewijzigd door TinusTegengas op 12-05-2019 08:35 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:30
Wordt de eerste race die ik (bewust) ga overslaan. Desondanks iedereen een fijne race gewenst vanmiddag! :Y

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik hoop het met je mee. d:)b

En anders..
1 - NOR
2 - RAI
3 - RIC

*O* Have fun *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

streamnl schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:20:
Max, dit jaar wereldkampioen dat is wel heel optimistisch gedacht. De top 3/4 zou al heel mooi zijn en dan hopen dat volgend jaar als de goede kant op valt.
Maurice079 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:38:
Wordt de eerste race die ik (bewust) ga overslaan. Desondanks iedereen een fijne race gewenst vanmiddag! :Y
Jij gaat een hele mooie race missen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30

NoFearCreations

3DPrint the world!

sjaool schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:00:
[...]

Max, dit jaar wereldkampioen dat is wel heel optimistisch gedacht. De top 3/4 zou al heel mooi zijn en dan hopen dat volgend jaar als de goede kant op valt.

[...]

Ik denk het niet. Enige spannende gaat zijn tussen Max en de Ferrari's, en dat zal ook in de eerst 10? ronden beslist worden. Daarna moet er weer zo berekent gereden worden dat alleen een slechte pitstop nog verandering brengt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentist
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

NoFearCreations schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:05:
[...]

Ik denk het niet. Enige spannende gaat zijn tussen Max en de Ferrari's, en dat zal ook in de eerst 10? ronden beslist worden. Daarna moet er weer zo berekent gereden worden dat alleen een slechte pitstop nog verandering brengt.
vrijwel elke keer dat ik dat denk, blijkt de race van begin tot eind vol te zitten met actie... (en vice versa, zoals Baku afgelopen race vs het jaar ervoor)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

NoFearCreations schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:05:
[...]

Elke race heeft 3 acts en dat verloopt al een aantal jaar exact hetzelfde. Start en de eerste ronden vrij veel actie, daarna zijn de posities redelijk verdeeld en als laatste gaan degenen die goed hebben kunnen banden en benzine sparen vol in de aanval. ;)

Ik ga er in ieder geval weer lekker voor zitten. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
[...]

Nou ja... Hij houdt nu de ferrari redelijk bij. En persoonlijk vind ik hem constanter rijden dan Vet of Led

Dus ik sluit het niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door streamnl op 12-05-2019 09:31 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hopen dat Max zijn start nu in orde heeft. Anders wordt het in de begin van de race achteruit kijken in plaats van vooruit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaan geruchten dat Mercedes met een illegale ophanging rijdt dit jaar.. wordt momenteel onderzocht door de FIA als het waar is kan dat wel eens serieuze gevolgen hebben en het hele kampioenschap overhoop gooien.

spoiler:
Sorry moet toch iets bedenken om het Mercedes nog moeilijk te maken *O* anders wordt het zo saai. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2019 09:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:51:
Er gaan geruchten dat Mercedes met een illegale ophanging rijdt dit jaar.. wordt momenteel onderzocht door de FIA als het waar is kan dat wel eens serieuze gevolgen hebben en het hele kampioenschap overhoop gooien.

spoiler:
Sorry moet toch iets bedenken om het Mercedes nog moeilijk te maken *O* anders wordt het zo saai. :+
Ik denk zelf, ook al zou er bij Merc iets niet helemaal legaal zijn, waar grote kans op is, ze genoeg geld hebben om de FIA af te betalen...

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
koli-man schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:56:
Tjek....zondag moederdag, maar ik denk dat ik hem wel mee kan pakken. En ook nog de Giro.....smullen...
Gelukkig kijkt mijn moeder graag F1 (en blijkbaar ook F2/GP2 en zelfs de FormuleE merkte ik gisteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe

spoiler:
Betekent die spoiler nu dat het helemaal niet zo is of dat je 'overdrijft' in de gevolgen?

In ieder geval moet iets wel zwaar illegaal zijn, en dus niet discutabel, wil het een berg DSQs opleveren. Als het op, of net over, het randje is dan komt de FIA met een verduidelijking van de regels en is er nog een aantal weken de tijd om het probleem op te lossen.
Zie bv Haas vorig jaar met de illegale vloer. FIA kwam eerst met een verduidelijking van de regels, en het moest dan opgelost zijn na Monza. Ondanks dat het niet was opgelost heeft de FIA er toen niks mee gedaan omdat andere teams moeten klagen. Renault heeft dat gedaan waarna Grosjean alsnog een DSQ heeft gekregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Ik lees niets anders dan wat Hamilton zei tijdens het interview met Button. Batterij niet volledig opgeladen.
Hoe zoekt Wolff dan naar excuses? Iemand vraagt aan Wolff waarom Hamilton trager was dan Bottas en hij legt het uit. Wat is het probleem dan?
Blijkbaar niets gevonden over Renault om negatief over te zijn

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:01
Vaak is een race die vooraf heel saai en beslist lijkt super spannend. Het gat naar Mercedes is misschien ook vertekend. Het rondje van Bottas is misschien wel tegen het perfecte aan (hij kwam zijn tweede run niet eens in de buurt: 1:15:9), ook Hamilton kreeg het er bij lange na niet uit. Een perfect rondje van Ferrari of Red Bull had misschien een heel ander beeld gegeven.

Denk dat het nog steeds spannend kan worden in de voorhoede. Max had de beste pace vorige race op de mediums. Inhalen wordt wel een ding maar wie weet.

[ Voor 9% gewijzigd door talkatoo op 12-05-2019 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
[...]

[...]

Dat idee heb ik ook 👍👍

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
RobertMe schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:22:
[...]

Betekent die spoiler nu dat het helemaal niet zo is of dat je 'overdrijft' in de gevolgen?

In ieder geval moet iets wel zwaar illegaal zijn, en dus niet discutabel, wil het een berg DSQs opleveren. Als het op, of net over, het randje is dan komt de FIA met een verduidelijking van de regels en is er nog een aantal weken de tijd om het probleem op te lossen.
Zie bv Haas vorig jaar met de illegale vloer. FIA kwam eerst met een verduidelijking van de regels, en het moest dan opgelost zijn na Monza. Ondanks dat het niet was opgelost heeft de FIA er toen niks mee gedaan omdat andere teams moeten klagen. Renault heeft dat gedaan waarna Grosjean alsnog een DSQ heeft gekregen.
Als dat zo is dan hoeft dat geen DSQ op te leveren maar een aanpassing is dan noodzakelijk, en dus waarschijnlijk minder snel, en dus alles weer wat dichter bij elkaar. Wie weet is het gat tussen RB - FER- MERC dan WEL gedicht *O*

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Bron van deze geruchten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd

Edd

Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Bron van deze geruchten?
Volgens mij @Verwijderd's fantasie ;)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Bron van deze geruchten?
Waarschijnlijk zijn alle smilies nog niet duidelijk genoeg? Hij had er ook j/k bij moeten zetten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edd schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:55:
[...]

Volgens mij @Verwijderd's fantasie ;)
Nee, want ik lees het ook hier https://forums.autosport....nical-thread-rb15/page-69

Rumours are a rear wheel steering system, implemented and perfected by Mercedes. That would be consistent with the gains witnessed in the slow corners, despite the longer wheelbase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

talkatoo schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:48:
Vaak is een race die vooraf heel saai en beslist lijkt super spannend. Het gat naar Mercedes is misschien ook vertekend. Het rondje van Bottas is misschien wel tegen het perfecte aan (hij kwam zijn tweede run niet eens in de buurt: 1:15:9), ook Hamilton kreeg het er bij lange na niet uit. Een perfect rondje van Ferrari of Red Bull had misschien een heel ander beeld gegeven.

Denk dat het nog steeds spannend kan worden in de voorhoede. Max had de beste pace vorige race op de mediums. Inhalen wordt wel een ding maar wie weet.
Nee, die Mercedessen hebben in racetrim 0.5 seconde per rondje dat ze sneller gaan afgelopen vrijdag. Ain’t gonna happen. Wat wel leuk is, dat 3 man gaan vechten om plek 3. Vettel, Leclerc en Max. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:35

Spotmatic

Ken sent me

Reken maar dat Mercedes nu onder het vergrootglas ligt. Niet raar; dit zou ook gebeuren als RBR ineens het hele veld op een halve seconde zet. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:59:
[...]

Nee, want ik lees het ook hier https://forums.autosport....nical-thread-rb15/page-69

Rumours are a rear wheel steering system, implemented and perfected by Mercedes. That would be consistent with the gains witnessed in the slow corners, despite the longer wheelbase.
In het zelfde stuk van t forum lees je ook dat RB in 2018 dichterbij komt aan MERC 0.625 verschil en nu in eens een seconde ... En dit MET de nieuwe Honda en MET een partymode voor RB en met de nieuwe updates ...... 7(8)7

Samsung Flip 7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6WhNIqXkAA41ps?format=jpg&name=900x900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dus Max kan Soft-Med-Soft doen als enige van de top 6. Dat biedt kansen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:31
Mercedes gaan voor de 1stop, rondje of 18 op de soft en dan hard. Max zal soft-medium kunnen doen en misschien soft voor de eindfase, mits z’n positie dat toelaat. Ferrari soft medium en misschien een tweede stop voor medium.

Wanneer nemen ze eens banden mee die maximaal de helft van de race mee kunnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
Holkers schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:09:
Mercedes gaan voor de 1stop, rondje of 18 op de soft en dan hard. Max zal soft-medium kunnen doen en misschien soft voor de eindfase, mits z’n positie dat toelaat. Ferrari soft medium en misschien een tweede stop voor medium.

Wanneer nemen ze eens banden mee die maximaal de helft van de race mee kunnen...
Liever niet ...... De pitstops kunnen het verschil nog maken ....liever brengen ze tanken weer terug *O*

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:31
Ik bedoel dat ze dan geforceerd 2 stops moeten maken. Soft - hard - X

Tanken was geen feest, veel te gevaarlijk voor rijders en mensen in de pitstraat

Edit typo en aanvulling: beter dat ze bandenwarmers verbieden bij pitstops. Niet bij de start, maar wel de pitstops. Dan heb je geen undercut etc., dan verliezen ze 5 seconden extra door de koude banden. Werkt prima in andere raceklasses

[ Voor 44% gewijzigd door Holk op 12-05-2019 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
Holkers schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:14:

Tanken was geen feest, veel te gevaarlijk voor rijders en mensen in de pistraat
Mwah t ging vrij vaak goed, daarbij bracht t meer sensatie, wat *minder* goede auto's konden zich op die manier in de top 5 kwalificeren door heel licht te starten etc etc d:)b

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:41
Quantor schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:08:
Dus Max kan Soft-Med-Soft doen als enige van de top 6. Dat biedt kansen toch?
Die soft banden hebben tot op heden nog niet voor veel verschil gezorgd
Meestal 2 of 3 snelle rondes en daarna gingen ze heel snel achteruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
We moeten sowieso gewoon terug naar banden die het dusdanig lang (of kort, net hoe je het ziet) uithouden zodat iedere rijder minimaal 2 stops moet doen.

Pitstops zijn een stukje strategie en hier kan een team echt verschil maken. Dan ga je echt het sterkste team in verschillende oogpunten (rijder, auto, strategie en pitcrew) vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Holkers schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:14:

Tanken was geen feest, veel te gevaarlijk voor rijders en mensen in de pitstraat

Edit typo en aanvulling: beter dat ze bandenwarmers verbieden bij pitstops. Niet bij de start, maar wel de pitstops. Dan heb je geen undercut etc., dan verliezen ze 5 seconden extra door de koude banden. Werkt prima in andere raceklasses
Gaaap goeiemorgen, newsflash.
Bandenwarmers zijn al verboden per 2020/2021, verder nog ideeen die al uitgevoerd worden? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
Echt walgelijk dit, je coureur in bescherming nemen ok. Maar ze zeggen hiermee ook: Bottas lijkt beter, maar dat is hij eigenlijk niet!

En hij was bang voor een vervelende sfeer binnen het team, zoals in 2016 met HAM en ROS..

HAM was gewoon dom, die had gewoon zijn accu op moeten laden in de outlap, beginners foutje als je het mij vraagt. Krijg je als HAM onder druk staat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
Mercedes heeft het gewoon goed voor elkaar en slim aangepakt. Ze wisten dat ze met de wet van remmende voorsprong te maken gingen krijgen en dat blijkt ook. Want op motorisch gebied zijn ze ingehaald door Ferrari en Honda komt ook met stapjes dichterbij. Mercedes zet dus in op een zo betrouwbaar mogelijke motor met soms een kleine upgrade in trekkracht en relatief weinig high end toename. Waar ze afgelopen jaren de beste motor hadden en een goed chassis hebben ze voor de auto van dit jaar de focus gelegd op het chassis en dat betaald uit. Waar RBR afgelopen jaren het beste chassis had, lijkt dus nu Mercedes. Ook een reden waarom Max niet amused is. Hij ziet zijn "zekerheidje" Monaco zeker niet meer als zekerheid, met al die mechanische grip die Mercedes nu ook extra heeft.

Er zijn geen teams die met een zwaar illegale auto rondrijden. Wanneer andere teams vermoeden dat er illegale onderdelen zijn gaan ze naar de FIA, die keuren het. Dit jaar al gebleken bij Williams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:59:
[...]

En zo krijg je met een paar reacties op het internet dus dat fantasie in ene serieus genomen wordt. Nee mijn bericht was duidelijk als troll bericht gezet om nog ergens het spannend te maken met Mercedes. Dacht dat de spoiler niet heel veel duidelijker kon daarover... Maar zal volgende keer een complete disclaimer toevoegen. 8)7

Er gaan zoveel geruchten en ja Mercedes zal iets hebben dat de rest heeft gemist anders was het gat niet zo groot. Of het illegaal is geen idee maar ergens maken ze het verschil. Het lijkt wel dat de banden wijziging van pirelli wel heel erg in het voordeel was van Mercedes daar ze vorig jaar nog wat problemen met de banden hadden en dit jaar vrijwel niet maar alle andere teams wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
TheBrut3 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:30:
Mercedes heeft het gewoon goed voor elkaar en slim aangepakt. Ze wisten dat ze met de wet van remmende voorsprong te maken gingen krijgen en dat blijkt ook. Want op motorisch gebied zijn ze ingehaald door Ferrari en Honda komt ook met stapjes dichterbij. Mercedes zet dus in op een zo betrouwbaar mogelijke motor met soms een kleine upgrade in trekkracht en relatief weinig high end toename. Waar ze afgelopen jaren de beste motor hadden en een goed chassis hebben ze voor de auto van dit jaar de focus gelegd op het chassis en dat betaald uit. Waar RBR afgelopen jaren het beste chassis had, lijkt dus nu Mercedes. Ook een reden waarom Max niet amused is. Hij ziet zijn "zekerheidje" Monaco zeker niet meer als zekerheid, met al die mechanische grip die Mercedes nu ook extra heeft.

Er zijn geen teams die met een zwaar illegale auto rondrijden. Wanneer andere teams vermoeden dat er illegale onderdelen zijn gaan ze naar de FIA, die keuren het. Dit jaar al gebleken bij Williams.
Heb je ook een bron van je statement? Dat Mercedes op motorisch gebied zou zijn ingehaald door Ferrari?
Of is dit puur gebaseerd op de hogere top snelheid van de Ferrari?
Ik kom dat namelijk nergens tegen, en verwacht zelfs dat Mercedes nog "extra" over heeft in hun PU packet.
Wanneer ze moeten word deze dan wel weer op geschroefd.

Maar ik kan er volledig naast zitten... een bron zou interesant zijn.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
BasvanS schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:25:
[...]

Echt walgelijk dit, je coureur in bescherming nemen ok. Maar ze zeggen hiermee ook: Bottas lijkt beter, maar dat is hij eigenlijk niet!

En hij was bang voor een vervelende sfeer binnen het team, zoals in 2016 met HAM en ROS..

HAM was gewoon dom, die had gewoon zijn accu op moeten laden in de outlap, beginners foutje als je het mij vraagt. Krijg je als HAM onder druk staat..
Het probleem was dan ook niet de batterij. Nee, Hamilton heeft gewoon zijn rondjes in Q3 verpest. ;)
Hier kan je de beste sectortijden vinden, niet eens de tijden van de ronde, nee de beste.
https://www.racefans.net/...-stop-attack-on-mercedes/

In S1 en S2 waar je vermogen nodig hebt en dus batterij deploy, verloor Hamilton minder dan in S3 waar het om downforce en autocontrole gaat.

S1
Bottas 21,488
Hamilton 21,560
Verlies 00,072

S2
Bottas 28,040
Hamilton 28,116
Verlies 00,076

S3
Bottas 25,878
Hamilton 26,112
Verlies 00,234

Totaal was dus 0,382s. Bottas was alleen 0,518s sneller waardoor je al kan zien dat Hamilton er geen fatsoenlijk rondje uit kreeg waar hij alle sectoren goed reed.

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-05-2019 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Lees net op Twitter dat Hulkenberg vanuit de pit gaat starten.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edd

Edd

Pierre schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:48:
Lees net op Twitter dat Hulkenberg vanuit de pit gaat starten.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6W30k9W0AA04QI.jpg:large

Dus je mag je neus niet kapot rijden in de Q en vervangen door een andere spec.
Dat vraagstuk is ook weer opgelost ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Edd op 12-05-2019 11:51 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Edd schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:50:
[...]

[Afbeelding]

Dus je mag je neus niet kapot rijden in de Q en vervangen door een andere spec.
Dat vraagstuk is ook weer opgelost ;)
Uitkomst dus overeenkomstig met de verwachting.
Renault had dus stiekem niet aan de stewards gemeld dat het een afwijkende voorvleugel was. :+

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
DaniëlWW2 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:42:
[...]

Het probleem was dan ook niet de batterij. Nee, Hamilton heeft gewoon zijn rondjes in Q3 verpest. ;)
Hier kan je de beste sectortijden vinden, niet eens de tijden van de ronde, nee de beste.
https://www.racefans.net/...-stop-attack-on-mercedes/

In S1 en S2 waar je vermogen nodig hebt en dus batterij deploy, verloor Hamilton minder dan in S3 waar het om downforce en autocontrole gaat.

S1
Bottas 21,488
Hamilton 21,560
Verlies 00,072

S2
Bottas 28,040
Hamilton 28,116
Verlies 00,076

S3
Bottas 25,878
Hamilton 26,112
Verlies 00,234

Totaal was dus 0,382s. Bottas was alleen 0,518s sneller waardoor je al kan zien dat Hamilton er geen fatsoenlijk rondje uit kreeg waar hij alle sectoren goed reed.
Dus om op te trekken na trage bochten en chicanes heb je geen batterij nodig?
Volgens jou maakt het dus geen verschil dat je, vanuit een chicane, het recht stuk opvliegt zonder de extra kracht van de batterij?
Hamilton heeft geprobeerd de boel te forceren om het gebrek aan batterij te compenseren. Hij zegt zelf dat de batterij niet volledig opgeladen was en dat Bottas de snelste was.

Maar mij gaat het eigenlijk helemaal niet over het "waarom" hij trager was. Het gaat er mij meer om dat, als ze er een verklaring voor geven, dit onmiddellijk wordt afgedaan als "walgelijke excuses".
Wat is het excuus van Red Bull dat ze bijna een seconde trager zijn? Ik lees hier precies niet veel over "de walgelijke excuses van Red Bull om hun goudhaantje te beschermen"

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

YakuzA schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:03:
[...]

Uitkomst dus overeenkomstig met de verwachting.
Renault had dus stiekem niet aan de stewards gemeld dat het een afwijkende voorvleugel was. :+

Renault vond het dus niet nodig om te melden dat het een andere spec was, want hij lekker er op.. :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:14
Ik vind het ook wel een kansloze regel... Maar goed..
Zolang die onderdelen individueel door allerlei tests komen zou m.i. een team lekker moeten kunnen beslissen welke combi ze gebruiken.

[ Voor 56% gewijzigd door GAIAjohan op 12-05-2019 12:26 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Kenhas schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:05:
[...]

Dus om op te trekken na trage bochten en chicanes heb je geen batterij nodig?
Volgens jou maakt het dus geen verschil dat je, vanuit een chicane, het recht stuk opvliegt zonder de extra kracht van de batterij?
Hamilton heeft geprobeerd de boel te forceren om het gebrek aan batterij te compenseren. Hij zegt zelf dat de batterij niet volledig opgeladen was en dat Bottas de snelste was.

...
Maakt ook niet uit, maar de batterij hoeft maar gedeeltelijk opgeladen te zijn voor een rondje omdat er toch maar 4MJ naar de mgu-k mag.

Alle comments vallen dus een beetje in het niks omdat niemand behalve merc naar de echte batterij kan kijken.
GAIAjohan schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:24:
Ik vind het ook wel een kansloze regel... Maar goed..
Zolang die onderdelen individueel door allerlei tests komen zou m.i. een team lekker moeten kunnen beslissen welke combi ze gebruiken.
De parc ferme regel bedoel je?
Je vind het dus geen probleem als iemand in auto A kwali doet en dan in een compleet andere auto gaat racen?

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 12-05-2019 12:28 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd

Edd

GIO mag ook 5 plaatsen naar achteren ivm een gearbox change

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6XCplIW0AEFVy4.jpg

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:14
YakuzA schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:26:
[...]

[...]

De parc ferme regel bedoel je?
Je vind het dus geen probleem als iemand in auto A kwali doet en dan in een compleet andere auto gaat racen?
ik vind het geen probleem als zo'n vleugel tijdens de kwalificatie gewisseld wordt nee. Zeker als er nog geen tijd neergezet is.
Tússen kwalificatie en race vind ik een ander verhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 12-05-2019 12:40 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

GAIAjohan schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:39:
[...]
ik vind het geen probleem als zo'n vleugel tijdens de kwalificatie gewisseld wordt nee. Zeker als er nog geen tijd neergezet is.
Tússen kwalificatie en race vind ik een ander verhaal.
Mee eens. Het zou mooi zijn als je met de setup van je snelste lap de race moet doen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
JvS schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:42:
Mee eens. Het zou mooi zijn als je met de setup van je snelste lap de race moet doen.
Dit, inclusief enginemapping/partymode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 13:35

pro_6or

amateur_60r

warp schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:47:
[...]

Dit, inclusief enginemapping/partymode.
In principe mee eens, maar, pas op, de Mercedes motor is en blijft de sterkste. Dan hebben ze niet alleen simpelweg de sterkste in qualy maar ook volcontinu in de race.

een treffende spreuk

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.