[F1 2019] Race 2 GP van Bahrein + testdagen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 32 Laatste
Acties:
  • 115.143 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

basvn schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:54:
Back behind the wheel! 👊

Here’s our driver line-up for F1 testing in Bahrain:

Tuesday ➡️ Lewis Hamilton
Wednesday ➡️ George Russell

MERC zet Hamilton en Russel in tijdens de testdagen
Ja Hamilton stond nog een heel verhaal af te steken dat ie zn auto niet af wilde geven en zelf had verzocht of ie mocht rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Back behind the wheel! 👊

Mag Russel ook even in een goede auto zitten voordat hij terug naar Williams kan. Kan hij misschien vertellen hoe een goede auto hoort te functioneren. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:45
DaniëlWW2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:55:
[...]

Mag Russel ook even in een goede auto zitten voordat hij terug naar Williams kan. Kan hij misschien vertellen hoe een goede auto hoort te functioneren. :+
En kan Bottas het plastic zakje(wat volgens hem zijn race heeft verpest) uit z'n voorvleugel gaan peuteren..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 20:36
DaniëlWW2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:47:
En Ferrari wou dus wel Leclerc achter Vettel houden voor twee ronden. Luister maar na 0,33s. :N
[Embed: title]
https://streamable.com/ej1ac

Leclerc deed het gewoon meteen eerste kans die hij kreeg en overtuigend.
Toch alleen maar goed dat Leclerc er gewoon voorbij is gegaan. Anders was Vettel vast eerder gespind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:03
naitsoezn schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:35:
[...]

Eens, het verschil tussen Max en Gasly zou vorig seizoen minder overduidelijk geweest zijn, als in: Dan zou Gasly waarschijnlijk makkelijker 'gewoon' nr 6 van het veld zijn geweest. Ik weet niet voor wie dit eigenlijk pijnlijker is: Voor Gasly (omdat dit aantoont dat ie nog niet het vereiste niveau heeft) of voor RBR (die dus eigenlijk vooral de concurrentie dichterbij zag komen, zonder tot nu toe noemenswaardige stappen richting de top gemaakt lijkt te hebben)....
Mja, als je gewoon een Q / race pace hebt die makkelijk een seconde per ronde sneller is dan die van de teams achter je, dan kan een iets mindere coureur de concurrentie ook nog wel voorblijven. :P

Ik wil na twee races ook nog zeker niet de conclusie trekken dat RB er heel veel slechter voor staat dan vorig seizoen. Australië en Bahrein waren vorig seizoen ook niet zo bijzonder en ook toen was het idee weer dat RB de aansluiting met Ferrari en Mercedes volkomen kwijt was. Vorig seizoen stond RIC na twee races op 12 punten en VER op 4, terwijl VER nu op 27 staat en Gasly op 4. Natuurlijk gaat het ook om de onderlinge krachtsverhoudingen en afstanden, maar in Australië zat Verstappen er heel aardig bij en in Bahrein had hij nog zo maar derde kunnen worden ondanks het gebrek aan tempo. Het gaat in de F1 nou eenmaal ook om betrouwbaarheid en niet enkel om pure snelheid of racepace.

China was vorig jaar in de basis een goede race voor RB (al vergooide Verstappen hier de 1-2 met knullige inhaalpogingen), maar werd daarbij wel geholpen door een gunstige SC. Ik ben dan ook vooral benieuwd hoe ze zich daar houden. Vorige jaar kwamen ze in de Q nog aardig mee met Mercedes (VER in ieder geval), terwijl Ferrari daar weer pakweg een halve seconde voorstond en Hulk weer een halve seconde achter RIC. In de race hadden ze vervolgens een prima pace en een kregen ze een strategisch cadeautje. Ik ben erg benieuwd hoe de verhouding daar dit jaar liggen. In mijn ogen gaan we hier zien of RB in ieder geval nog een beetje kan aanhaken dit seizoen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
@DaniëlWW2 blijft dit topic open deze week, want testweek? _/-\o_ _/-\o_
Zie topictitel. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:54

Edd

Volgens mij is het niet zozeer een bandentest, maar normale testdagen voor de teams.
Wel rijden McLaren en Toro Rosso met een extra auto voor Pirelli om de banden te testen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:30
Edd schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:24:
[...]

Volgens mij is het niet zozeer een bandentest, maar normale testdagen voor de teams.
Wel rijden McLaren en Toro Rosso met een extra auto voor Pirelli om de banden te testen.
Voor zover ik het heb begrepen mogen er geen onderdelen aan de auto's worden vervangen/aangepast.
Puur een bandentest dus.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

3x3 schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:23:
[...]

Je kan het ook uitdrukken in punten in plaats van finishes. Dat vergroot de verschillen nog meer.
Ondanks de prestaties (of het gebrek daaraan) van Gastly.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Edd schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:24:
[...]

Tja, ik dacht dat het puur banden was maar ik kan dat niet echt bevestigen noch ontkennen. Dus als je het niet weet, dan maak je het zo algemeen dat je niet fout kan zitten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:32

Zewatanejo

Fine Thanks!

Als ik deze race hoogover evalueer op de twee belangrijkste variabelen van het racen dan vallen mij de volgende zaken op.

Techniek/Autos:
  • Ferrari initieel en snelle auto, maar tweede keer op rij technische problemen. Leek ook duidelijk afstellingsverschil tussen beide auto's
  • RBR zwakkere auto op deze baan. Het verschil tussen Gasly en Verstappen laat zien dat de auto achterloopt op Ferrari en MERC.
  • HAAS zwakkere auto op deze baan, oorzaak nog niet zo duidelijk
  • MClaren snel
  • Renault...pfff... slecht
  • Williams ook op deze baan de slechtste auto
Coureurs
  • HAM dit keer weer beter dan BOT
  • VET een stuk zwakker dan LEC. Auto van VET leek ook slechter afgesteld
  • VER veel beter dan GAS. Lijkt dat de auto moeilijk af te stellen is en daar lijkt GAS vooral ook moeite me te hebben
  • NORRIS erg sterk
  • HULK sterk geraced, zolang het mocht duren

[ Voor 8% gewijzigd door Zewatanejo op 01-04-2019 14:29 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

ppbruins schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:00:
[...]

En kan Bottas het plastic zakje(wat volgens hem zijn race heeft verpest) uit z'n voorvleugel gaan peuteren..
Zie je wel, zelfs bij een niet echt milieuvriendelijk evenement als de F1 hebben ze goede argumenten om aan de slag te gaan in de strijd tegen zwerfafval en het gebruik van wegwerp-plastic. :Y

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:41

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D3ERyrlX4AEcZPu.jpg:large

het weer nu :/

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Maarten_E schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:26:
[...]

Voor zover ik het heb begrepen mogen er geen onderdelen aan de auto's worden vervangen/aangepast.
Puur een bandentest dus.
DaniëlWW2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:27:
[...]

Tja, ik dacht dat het puur banden was maar ik kan dat niet echt bevestigen noch ontkennen. Dus als je het niet weet, dan maak je het zo algemeen dat je niet fout kan zitten. :+
Als ik dit bericht lees, haal ik er toch echt uit dat het normale testdagen voor de teams zijn.
Dus onderdelen mogen vervangen/aangepast worden en men heeft de vrije hand om te doen wat men wil. Wel zullen er veel rookies plaatsnemen om kilometers te maken, zodat de teams voldoen aan de eisen van de FIA.

Persoonlijk vind ik de test wel vroeg in het seizoen, maar misschien is het ook wel goed voor bijvoorbeeld RBR om de auto beter te leren kennen.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
ATS schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:28:
[...]

Zie je wel, zelfs bij een niet echt milieuvriendelijk evenement als de F1 hebben ze goede argumenten om aan de slag te gaan in de strijd tegen zwerfafval en het gebruik van wegwerp-plastic. :Y
Milieuonvriendelijk?

Met wegwerpplastic zijn ze overigens ook actief bezig bij GP's. Flessendoppen werden bij ons (Spanje 2018) verwijderd bij aankoop. In het verleden zal er wel mee gegooid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Edd schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:36:
[...]

[...]

Als ik dit bericht lees, haal ik er toch echt uit dat het normale testdagen voor de teams zijn.
Dus onderdelen mogen vervangen/aangepast worden en men heeft de vrije hand om te doen wat men wil. Wel zullen er veel rookies plaatsnemen om kilometers te maken, zodat de teams voldoen aan de eisen van de FIA.

Persoonlijk vind ik de test wel vroeg in het seizoen, maar misschien is het ook wel goed voor bijvoorbeeld RBR om de auto beter te leren kennen.
Schijnbaar vult Alonso wel een verplichting vanuit Mclaren richting Pirelli in gedurende zijn testdag. Dus beetje van beiden wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

MikeyMan schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:36:
[...]

Schijnbaar vult Alonso wel een verplichting vanuit Mclaren richting Pirelli in gedurende zijn testdag. Dus beetje van beiden wellicht?
Zoals ik al in eerdere reactie gaf, rijden McLaren en Toro Rosso met een extra auto voor Pirelli.
Die liften gewoon mee tijdens deze test.

-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:09
Stoelpoot schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:36:
[...]

Milieuonvriendelijk?

Met wegwerpplastic zijn ze overigens ook actief bezig bij GP's. Flessendoppen werden bij ons (Spanje 2018) verwijderd bij aankoop. In het verleden zal er wel mee gegooid zijn.
Offtopic:
Dat is gewoon een commerciële reden hoor. Zo ben je sneller geneigd je drinken op te drinken en niet te hervullen. Gebeurt of festivals e.d. ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:13
Stoelpoot schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:36:
[...]

Milieuonvriendelijk?

Buiten sneller leeg drinken (wat @TheBleeder aangeeft) heb ik ook begrepen dat het is om te voorkomen dat mensen na het evenement vallen over flesjes waar de dop op zit.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
alesandro_46 schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:49:
[...]

Buiten sneller leeg drinken (wat @TheBleeder aangeeft) heb ik ook begrepen dat het is om te voorkomen dat mensen na het evenement vallen over flesjes waar de dop op zit.
Nee, voornamelijk hervullen, en als projectiel gebruiken ...

De 'smoes' dat het tegen het vallen is, is onzin, je breekt je nek alsnog over een platgetrapt flesje namelijk 9 is nooit echt plat )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Back behind the wheel! 👊

@DaniëlWW2 blijft dit topic open deze week, want testweek? _/-\o_ _/-\o_
Ocon gepasseerd dus bij Mercedes.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 15:24
Afgezien van de flesjes, bij de GP van Hockenheim een aantal jaren terug zat er 0,50 of zelfs 1eu statiegeld op de plastic bekers.
Vervelend? Klopt, maar het was er wel overal netjes en werkte dus prima.

Wanneer je nieuw drinken haalde kreeg je gewoon een nieuwe/schone beker en aan het eind van de dag kon je je beker gewoon inruilen voor cash. Prima optie en het was aangenaam schoon op de tribunes en het terrein :)

Dat ze de flesjes ontdoen van een dop is in mijn ogen gewoon een commerciële reden. Ook makkelijk op te lossen door van huis even een paar doppen mee te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

YakuzA schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:58:
[...]

Nou, wat ik dus niet echt snap van zo'n Ocon. Dat die niet gaat racen in een andere klasse ondertussen. Lijkt mij vreselijk om als schoothondje van Toto de hele tijd maar wat rond te hangen. In plaats van gewoon ergens anders gewoon goed te presteren.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:17
Ik snap ook niet waarom iedereen verwacht dat Ocon volgend jaar in die auto zit. Hij heeft het best aardig gedaan tegen Perez, maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
B-Real schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:00:
Afgezien van de flesjes, bij de GP van Hockenheim een aantal jaren terug zat er 0,50 of zelfs 1eu statiegeld op de plastic bekers.
Vervelend? Klopt, maar het was er wel overal netjes en werkte dus prima.

Wanneer je nieuw drinken haalde kreeg je gewoon een nieuwe/schone beker en aan het eind van de dag kon je je beker gewoon inruilen voor cash. Prima optie en het was aangenaam schoon op de tribunes en het terrein :)

Dat ze de flesjes ontdoen van een dop is in mijn ogen gewoon een commerciële reden. Ook makkelijk op te lossen door van huis even een paar doppen mee te nemen.
Of ons voornemen voor de volgende keer: Een goeie drinkfles. Drinkt ook nog lekkerder dan zo'n plastic flesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
En waar zou hij moeten gaan racen dan?

Ik volg de FE niet zo, maar heeft Mercedes daar eigenlijk een team?
Vind ik, overigens, qua tempo sowieso niet vergelijkbaar met de F1. De auto's zien er nog enigszins futuristisch uit, maar qua tempo gaat een F3 net zoals rond.

DTM is geen optie meer, want daar is Mercedes uitgestapt. Terug naar de F2? Ook niet echt een optie en zeker een stap terug.

Daarnaast heb ik de exacte regels niet direct paraat, maar de teams moeten een rookie met max 2 GP's ervaring inzetten bij één van de testdagen/in season tests. Russel voldoet daar aan, Ocon niet. Mercedes voldoet zo wel direct aan haar verplichting.

Overigens heb ik Ocon, na het incidentje met Verstappen vorig jaar, sowieso niet zo hoog meer zitten en vond ik hem afgezien daarvan ook niet heel bijzonder qua prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Stoelpoot schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:04:
[...]

Of ons voornemen voor de volgende keer: Een goeie drinkfles. Drinkt ook nog lekkerder dan zo'n plastic flesje.
Mag dat mee? Vaak probeert men op evenementen 'gratis water drinken' zoveel mogelijk te verhinderen. Die hebben liever dat je euro's uitgeeft.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

B-Real schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:05:
En waar zou hij moeten gaan racen dan?

Ik volg de FE niet zo, maar heeft Mercedes daar eigenlijk een team?
Vind ik, overigens, qua tempo sowieso niet vergelijkbaar met de F1. De auto's zien er nog enigszins futuristisch uit, maar qua tempo gaat een F3 net zoals rond.

DTM is geen optie meer, want daar is Mercedes uitgestapt. Terug naar de F2? Ook niet echt een optie en zeker een stap terug....
Tja, ik snap je punt wel. Maar zo wordt het ook niets denk ik. Die is gewoon klaar met F1 denk ik. Althans dat wordt voor hem besloten.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

YakuzA schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:58:
[...]

Hamilton gaf in de post race interviews aan dat z'n auto zo slecht aanvoelde dat hij liever nu niet een ander heeft die in 'zijn' auto rijdt.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
koli-man schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:08:
[...]

Tja, ik snap je punt wel. Maar zo wordt het ook niets denk ik. Die is gewoon klaar met F1 denk ik. Althans dat wordt voor hem besloten.
Dat zou heel goed kunnen. Hij heeft de pech gehad dat de familie Stroll Force India overgenomen heeft, anders had hij daar (mits geen faillissement) vast nog een seizoen extra kunnen rijden.
Daarnaast hebben een aantal andere teams de voorkeur gegeven aan ander jong talent (McL, Williams) en hebben een aantal teams de voorkeur gegeven aan talenten uit eigen stal (Alfa Romeo/Ferrari en RB/TR). Dus er was domweg geen plek meer en had hij pech.

Misschien was het ook wel deels een centenkwestie, maar de prestaties waren vorig jaar prima naaste Perez maar ook weer niet super indrukwekkend. Als Mercedes had gewild dan had hij echt wel de plek van Russell kunnen hebben bij Williams, maar Mercedes wilde blijkbaar de portemonnee niet trekken. Of Ocon daar dan, met de kennis van nu, heel rouwig om moet zijn?

Het is voor hem te hopen dat er na dit seizoen ergens iets vrij komt anders gaan we hem niet meer terug zien vrees ik. Hij zal er op gegokt hebben dat Bottas tegen zou vallen dit seizoen om zijn plek in het seizoen of na dit seizoen over te nemen, dat is misschien wel zo gecommuniceerd aan zowel Ocon als Bottas, maar vooralsnog lijkt Bottas in prima vorm t.o.v. vorig seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

B-Real schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:05:
Daarnaast heb ik de exacte regels niet direct paraat, maar de teams moeten een rookie met max 2 GP's ervaring inzetten bij één van de testdagen/in season tests. Russel voldoet daar aan, Ocon niet. Mercedes voldoet zo wel direct aan haar verplichting.
Volgens mij was het idd dat er 2 van de 4 inseason test dagen een rookie/ max. 2 GP coureur moet rijden.
Dan zijn ze idd halverwege, net zoals RB Ticktum 1 dag laat rijden.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

B-Real schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:18:
[...]

Dat zou heel goed kunnen. Hij heeft de pech gehad dat de familie Stroll Force India overgenomen heeft, anders had hij daar (mits geen faillissement) vast nog een seizoen extra kunnen rijden.
Daarnaast hebben een aantal andere teams de voorkeur gegeven aan ander jong talent (McL, Williams) en hebben een aantal teams de voorkeur gegeven aan talenten uit eigen stal (Alfa Romeo/Ferrari en RB/TR). Dus er was domweg geen plek meer en had hij pech.
Nou, ik denk zelf dat zijn akkenfietje met Verstappen vorig hem meer heeft gekost dan alleen die race toen. Vooral zijn reactie erna, met zijn glimlach erbij. Dit ontgaat teambazen ook niet. Er is een verschil tussen met het mes tussen de tanden rijden (verstappen/ham) en gedrag van Ocon. In de F2 is hij daar ook al meerdere keren op betrapt. Bottas, in welke vorm dan ook, zal Mercedes nooit punten gaan kosten. Bij Ocon ligt dat risico gewoon hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:04
koli-man schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:25:
[...]

Nou, ik denk zelf dat zijn akkenfietje met Verstappen vorig hem meer heeft gekost dan alleen die race toen. Vooral zijn reactie erna, met zijn glimlach erbij. Dit ontgaat teambazen ook niet. Er is een verschil tussen met het mes tussen de tanden rijden (verstappen/ham) en gedrag van Ocon. In de F2 is hij daar ook al meerdere keren op betrapt. Bottas, in welke vorm dan ook, zal Mercedes nooit punten gaan kosten. Bij Ocon ligt dat risico gewoon hoger.
Ik vond anders Stroll ook lekker (irritant) bezig gisteren toen ie op verseren mediums toch weer VER probeerde te un-lappen. VER had duidelijk iets van "man, man, wat doe je toch allemaal, pleur op".

Het tafereeltje tussen Stroll (of was het Perez ?) en die Haas rijder achter VER tijdens het interview was ook bijna duwen en trekken trouwens. Had FIA ook iets van kunnen vinden in het kader van "sportsmanship".

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:35
Wmm schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:08:
[...]
Ik herinner me van vorig jaar (of het jaar daarvoor) dat er ook zo'n geval was. De coureur moest toen idd echt van de auto afspringen om electrocutie te voorkomen. Dus niet gewoon uitstappen vanuit de cockpit, maar echt op de auto voor de cockpit gaan staan en vandaar eraf springen (dus om te voorkomen dat hij gelijktijdig contact had met de grond en de auto).
Is toch best wel link. Stel dat je in een situatie komt dat de coureur bekneld zit en er brand dreigt (denk aan Hulkenberg afgelopen jaar in Abu Dhabi). Hoe gaan ze dat oplossen dan?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Stoelpoot schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:04:
[...]Of ons voornemen voor de volgende keer: Een goeie drinkfles. Drinkt ook nog lekkerder dan zo'n plastic flesje.
Dan ben je overgeleverd aan de entree-beveiliging.
In 9 van de 10 gevallen mag je dat soort zaken niet mee nemen het terrein op.
( wederom, uit veiligheids-oogpunt commerciele overweging )

Vorig jaar bij een festival deden ze al moeilijk over een deo-stick in mijn rugzak.

Net als objectieven voor een consumer-camera, mocht niet mee, want 'gevaarlijk'
Alsof je met zo'n ding zou willen gaan gooien, maargoed ..
Maar het managment is als de dood dat er 'betere' foto's van optredens online komen, dan de door hun gekozen press-credentials, die vaak niets met de optredens/artiest hebben, en alleen maar in de weg lopen, met een arrogantie om op te schieten.

[ Voor 27% gewijzigd door FreshMaker op 01-04-2019 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
FreshMaker schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:37:
[...]

Vorig jaar bij een festival deden ze al moeilijk over een deo-stick in mijn rugzak.
Dat ging (in Spanje iig) op basis van metaal. Plastic werd gewoon doorgelaten. Bron: Mensen voor ons in de rij die zowel het idee van blikjes als van een drankfles hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:42
Ocon en perez zijn ook vaak genoeg tegen elkaar aan gereden, lijkt me dat een Hamilton hem er niet graag bij zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
B-Real schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:18:
[...]

en hebben een aantal teams de voorkeur gegeven aan talenten uit eigen stal (Alfa Romeo/Ferrari en RB/TR). Dus er was domweg geen plek meer en had hij pech.
Hij staat onder contract bij Mercedes, dus dat was geen optie of zijn contract bij Mercedes opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
roda_djavulen schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:40:
Ocon en perez zijn ook vaak genoeg tegen elkaar aan gereden, lijkt me dat een Hamilton hem er niet graag bij zou hebben.
Hamilton heeft liever 'puppy' Bottas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
roda_djavulen schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:40:
Mja, eerlijk gezegd denk ik niet dat Ocon heel dicht in de buurt was gekomen van Hamilton.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

ppbruins schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:42:
[...]

Hamilton heeft liever 'puppy' Bottas :D
Ja... whassup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37

Bloodclot

Jawier!

FreshMaker schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:37:
[...]

Net als objectieven voor een consumer-camera, mocht niet mee, want 'gevaarlijk'
Alsof je met zo'n ding zou willen gaan gooien, maargoed ..
Maar het managment is als de dood dat er 'betere' foto's van optredens online komen, dan de door hun gekozen press-credentials, die vaak niets met de optredens/artiest hebben, en alleen maar in de weg lopen, met een arrogantie om op te schieten.
Spa mag je alles meenemen qua drinken (en eten), zolang het maar geen glas is.
Complete koelboxen op wielen met blikjes bier en fris gaan door de beveiliging.
Dekseltje gaat alleen even open bij de controle voor het geval er glas in zit of iets wat normaal ook niet door de beveiliging mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:35

Wom

loekf2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:33:
[...]

Het tafereeltje tussen Stroll (of was het Perez ?) en die Haas rijder achter VER tijdens het interview was ook bijna duwen en trekken trouwens. Had FIA ook iets van kunnen vinden in het kader van "sportsmanship".
Dat waren Kvyat en Giovinazzi die achter Verstappen aan het discusseren waren. Of was er nog een andere discussie gaande ook?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppbruins
Wom schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:16:
[...]

Dat waren Kvyat en Giovinazzi die achter Verstappen aan het discusseren waren. Of was er nog een andere discussie gaande ook?
Giovinazzi vroeg Kvyat wanneer hij Gasly gaat vervangen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:06
loekf2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:33:
[...]
Ik vond anders Stroll ook lekker (irritant) bezig gisteren toen ie op verseren mediums toch weer VER probeerde te un-lappen. VER had duidelijk iets van "man, man, wat doe je toch allemaal, pleur op
Max liet Stroll nu maar gaan omdat hij een halve ronde later toch ging pitten. En wellicht toch wat voorzichtiger geworden door het Ocon-akkefietje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 00:32
DJTimo schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:30:
[...]
Max liet Stroll nu maar gaan omdat hij een halve ronde later toch ging pitten. En wellicht toch wat voorzichtiger geworden door het Ocon-akkefietje. :)
Duidelijk dat Max meer ervaring heeft dit jaar, maar contact met Sainz was toch wel weer dom. Hij komt er mee weg maar het had ook Max met een flat tire kunnen zijn. Al met al wel het maximaal haalbare eruit gehaald, teveel risico met Sainz maar wel weer goed bedacht op Stroll.

Belangrijkste is misschien wel (in deze fase) dat hij Gasly absoluut en redelijk extreem aan het afdrogen is. Als de auto (een stuk) beter wordt en ze voor de winst kunnen gaat het misschien wel heel erg relevant zijn wie er meer punten heeft mbt team orders.

EDIT: Hebben we al een favoriet voor ovetake van de race? Ik denk dat deze van Lando de beste was: https://streamable.com/rcxv3

[ Voor 7% gewijzigd door Kaaswagen op 01-04-2019 16:43 ]

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 15-09 12:53
ppbruins schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:29:
[...]

Giovinazzi vroeg Kvyat wanneer hij Gasly gaat vervangen :P
Of het ging over de actie waar Kvyat een penalty voor kreeg.

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 22:39
Martin0 schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:37:
[...]

Of het ging over de actie waar Kvyat een penalty voor kreeg.
Kvyat kreeg een penalty voor te snel rijden in de pitstraat. Daar kan hij niemand anders de schuld van geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Kaaswagen schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:35:
[...]

Duidelijk dat Max meer ervaring heeft dit jaar, maar contact met Sainz was toch wel weer dom. Hij komt er mee weg maar het had ook Max met een flat tire kunnen zijn. Al met al wel het maximaal haalbare eruit gehaald, teveel risico met Sainz maar wel weer goed bedacht op Stroll.

Belangrijkste is misschien wel (in deze fase) dat hij Gasly absoluut en redelijk extreem aan het afdrogen is. Als de auto (een stuk) beter wordt en ze voor de winst kunnen gaat het misschien wel heel erg relevant zijn wie er meer punten heeft mbt team orders.
Dat was ook gelijk wat ik tegen mijn vriendin riep, domme actie weer van Verstappen die heel goed in tranen voor beide had kunnen eindigen en/of had kunnen resulteren in een penalty voor Verstappen. Gelukkig viel het mee, maar echt doordacht vond ik het niet.
Doordat het allemaal goed afliep was het uiteindelijk wel weer een prima actie.

Extreem afdrogen van Gasly klopt ook, maar ik denk dat die jongen de pech heeft dat de auto nog niet lekker gaat en dat hij te voorzichtig is. Hij weet natuurlijk ook welke bak stront Max over zich heen heeft gekregen in het begin toen hij domme fouten maakte of te gretig was, wellicht dat Gasly wat meer het zeker voor het onzekere neemt.

Wat de beste keuze is? Tja, als je zoals Max domme acties compenseert met briljante acties en dominante overwinningen dan kom je er wel mee weg. Als je het doet zoals "The Torpedo" (Kvyat), dan kun je zomaar uit je stoeltje gezet gekieperd worden.

Ik schat Gasly echt niet zo goed in als Ricciardo, maar ik denk dat hij wel de potentie heeft om net als Bottas ene prima aanvulling op het rijdersduo kan zijn/worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

B-Real schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:42:
[...]

Dat was ook gelijk wat ik tegen mijn vriendin riep, domme actie weer van Verstappen die heel goed in tranen voor beide had kunnen eindigen en/of had kunnen resulteren in een penalty voor Verstappen. Gelukkig viel het mee, maar echt doordacht vond ik het niet.
Doordat het allemaal goed afliep was het uiteindelijk wel weer een prima actie.

Extreem afdrogen van Gasly klopt ook, maar ik denk dat die jongen de pech heeft dat de auto nog niet lekker gaat en dat hij te voorzichtig is. Hij weet natuurlijk ook welke bak stront Max over zich heen heeft gekregen in het begin toen hij domme fouten maakte of te gretig was, wellicht dat Gasly wat meer het zeker voor het onzekere neemt.

Wat de beste keuze is? Tja, als je zoals Max domme acties compenseert met briljante acties en dominante overwinningen dan kom je er wel mee weg. Als je het doet zoals "The Torpedo" (Kvyat), dan kun je zomaar uit je stoeltje gezet gekieperd worden.

Ik schat Gasly echt niet zo goed in als Ricciardo, maar ik denk dat hij wel de potentie heeft om net als Bottas ene prima aanvulling op het rijdersduo kan zijn/worden.
Domme actie? Hij zat er gewoon naast. Sainz gaf geen ruimte en daardoor race incident.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
[...]

Domme actie? Wat dan; achter Sainz zitten die met hand en tand gaat verdedigen en je dus veel tijd verliest. Het is toch pas dom als het niet lukt. Risicovol absoluut. Maar niet dom.

Vettel, die zag er dom uit na zijn spin. Maar Max op Sainz niet; dat is hoe dat we het willen zien!
PS: Wat was Hamilton goud met die inhaalactie! Hoop dat Vettel snel weer opkrabbelt. Anders wordt Leclerc de grote concurrent van Hamilton dit jaar. Maar gelukkig is Vettel ervaren genoeg om het tij nog te kunnen keren.

[ Voor 10% gewijzigd door Crashhill op 01-04-2019 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Bansheeben schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:44:
[...]

Domme actie? Hij zat er gewoon naast. Sainz gaf geen ruimte en daardoor race incident.
Daarom ook geen straf, maar het had zomaar anders af kunnen lopen zoals dat in het verleden al vaker is gebeurd. Max lijkt nog steeds niet altijd te beseffen, alhoewel dat wel steeds beter wordt, dat je soms je gelijk maar iets minder moet halen en je verlies moet nemen omdat dat uiteindelijk meer oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaswagen
Bansheeben schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:44:
[...]

Niet helemaal mee eens: https://i.gyazo.com/4acab1288e242cc2f88d408755beda98.mp4

Het is makkelijk achteraf/van de bank praten natuurlijk, maar Max had Sainz net wat verder naar buiten moeten 'duwen' en niet zo hard *op* de apex moeten klappen. Nogmaals, ik probeer hier niet te zeggen dat ik dit wel kan, maar voor iemand met Max z'n talent lijkt het er een beetje op dat hij Sainz niet zag komen tot diep in de braking zone (te laat) en toen maar op de apex klapte om ernaast te blijven. We hebben al eerder gezien dat je zo makkelijk een voorvleugel er af haalt, volgens mij zei Helmut ook iets in die trant na de race.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppbruins
Crashhill schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:44:
[...]
Maar gelukkig is Vettel ervaren genoeg om het tij nog te kunnen keren.
Vorig jaar stond hij onder druk van Hamilton en maakte veel fouten. Nu staat hij onder druk van Hamilton en ook zijn teamgenoot, dus ik zie het somber in voor Vettel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Sainz had moeten weten dat de Red Bull heel goed is in laat remmen.
Max zat er gewoon nog naast toen ze samen de bocht in gingen.
On board bij max zie je dat hij gewoon het recht had om daar te zitten ... conclusie is dan toch wel dat Sainz vrij weinig ruimte liet.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Kaaswagen schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:48:
[...]

Niet helemaal mee eens: https://i.gyazo.com/4acab1288e242cc2f88d408755beda98.mp4

Het is makkelijk achteraf/van de bank praten natuurlijk, maar Max had Sainz net wat verder naar buiten moeten 'duwen' en niet zo hard *op* de apex moeten klappen. Nogmaals, ik probeer hier niet te zeggen dat ik dit wel kan, maar voor iemand met Max z'n talent lijkt het er een beetje op dat hij Sainz niet zag komen tot diep in de braking zone (te laat) en toen maar op de apex klapte om ernaast te blijven. We hebben al eerder gezien dat je zo makkelijk een voorvleugel er af haalt, volgens mij zei Helmut ook iets in die trant na de race.
Gast. Dit is echt je eigen reactie recht lullen.
Als Max fouten maakt komt hij daar niet mee weg maar krijgt hij strafpunten en penalties, en alleen wij nederlanders roepen mood en brand. Max is vorig jaar echt afgemaakt in het begin.

Dat high risk - high reward gehalte van Max is wat hem zo extreem maakt. Soms extreem goed andere keren (begin vorig jaar) extreem dom.

Gisteren was hij extreem goed in een super gammele bak. Bijna nog een podium! Met geluk; maar stel je voor.
ppbruins schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:50:
[...]

Vorig jaar stond hij onder druk van Hamilton en maakte veel fouten. Nu staat hij onder druk van Hamilton en ook zijn teamgenoot, dus ik zie het somber in voor Vettel.
Ik hoop het, ben zelf namenlijk geen Vettel fan. Maar hij raapt zijn zooitje wel weer bij elkaar, en pakt Leclerc ook gewoon in volgende race.

[ Voor 15% gewijzigd door Crashhill op 01-04-2019 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaswagen
powah33 schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:51:
Sainz had moeten weten dat de Red Bull heel goed is in laat remmen.
Max zat er gewoon nog naast toen ze samen de bocht in gingen.
On board bij max zie je dat hij gewoon het recht had om daar te zitten ... conclusie is dan toch wel dat Sainz vrij weinig ruimte liet.

[YouTube: Max Verstappen Carlos Sainz Clash Bahrain GP]
Wel leuk dat we met z'n allen andere conclusies trekken na het zien van dezelfde beelden :) Ik denk dat dit het beste laat zien wat ik bedoel, de onboard van Max die ik eerder linkte: https://i.gyazo.com/4acab1288e242cc2f88d408755beda98.mp4

Voor mijn gevoel zag Max te laat in dat Sainz naar de apex/kerb wilde en ging hij daarom zo hard over de apex heen. Goed referentiepunt is de 'bollard' (?) die in de bocht staat, klein paaltje. Max gaat daar rakelings langs, terwijl je normaal gesproken daar altijd een kleine meter vandaan blijft.

Ik denk dat hij meer dan genoeg pace had om Sainz voor te blijven, dus daarom bestempel ik die actie als 'dom'. Het is makkelijk napraten natuurlijk, maar ik denk dat in dit geval het beter was voor Max om achter Sainz te kruipen (nog beter: hem eerder naar de buitenkant duwen met Max zijn bekende 'double' move, eerst om te verdedigen en dan terug naar de racing line).

EDIT: laat ik erbij zeggen dat Sainz inderdaad meer ruimte had moeten geven, dat staat wmb niet ter discussie.

[ Voor 3% gewijzigd door Kaaswagen op 01-04-2019 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 15-09 12:53
lmno31 schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:38:
[...]

Kvyat kreeg een penalty voor te snel rijden in de pitstraat. Daar kan hij niemand anders de schuld van geven
Je hebt gelijk, het moment waar ik op doelde was de spin van kvyat veroorzaakt samen met gio.

Twitch

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:32

pinda powerrr

Slow down...

Hé, het is weer maandag en we hebben weer een welles/nietes onderwerp gevonden :P

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Kaaswagen schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:57:
[...]

Wel leuk dat we met z'n allen andere conclusies trekken na het zien van dezelfde beelden :) Ik denk dat dit het beste laat zien wat ik bedoel, de onboard van Max die ik eerder linkte: https://i.gyazo.com/4acab1288e242cc2f88d408755beda98.mp4

Voor mijn gevoel zag Max te laat in dat Sainz naar de apex/kerb wilde en ging hij daarom zo hard over de apex heen. Goed referentiepunt is de 'bollard' (?) die in de bocht staat, klein paaltje. Max gaat daar rakelings langs, terwijl je normaal gesproken daar altijd een kleine meter vandaan blijft.

Ik denk dat hij meer dan genoeg pace had om Sainz voor te blijven, dus daarom bestempel ik die actie als 'dom'. Het is makkelijk napraten natuurlijk, maar ik denk dat in dit geval het beter was voor Max om achter Sainz te kruipen (nog beter: hem eerder naar de buitenkant duwen met Max zijn bekende 'double' move, eerst om te verdedigen en dan terug naar de racing line).
Max kon daar geen half metertje vanaf blijven omdat Sainz de deur dicht gooide.
Maar kijk hoever max naast hem zit ... de wielen raken elkaar en het was echt geen do or die actie .. want max haalt gewoon nog netjes de bocht erna.
Maar dit is wat racen is .. vechten om een plekje en beslissingen maken in mili seconden.

En Dom ? tja kan je net zogoed over Sainz zeggen ... had hij namelijk 2 ronden gewacht met zijn actie .. dan was max al weg door een pitstop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

offtopic:
Iets in dit topic triggered regelmatig de ESET virusscanner:

1-4-2019 16:59:37;https://static.adsnative.com;Geblokkeerd door zwarte lijst van PUA

In andere topics heb ik dit niet. ik vermoed dat het een of andere embedding is die dit veroorzaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door JohanKupers op 01-04-2019 17:06 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
powah33 schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:04:
[...]

Max kon daar geen half metertje vanaf blijven omdat Sainz de deur dicht gooide.
Maar kijk hoever max naast hem zit ... de wielen raken elkaar en het was echt geen do or die actie .. want max haalt gewoon nog netjes de bocht erna.
Maar dit is wat racen is .. vechten om een plekje en beslissingen maken in mili seconden.

En Dom ? tja kan je net zogoed over Sainz zeggen ... had hij namelijk 2 ronden gewacht met zijn actie .. dan was max al weg door een pitstop.
Max haalt netjes de bocht. _/-\o_ Sorry, maar dat is natuurlijk onzin.

In mijn ogen was het een race-incident. Sainz had wat meer ruimte kunnen geven en Verstappen had zijn verlies kunnen nemen. Volgens mij vonden ze dat zelf ook.

[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 01-04-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
NotSoSteady schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:11:
[...]

Max haalt netjes de bocht. _/-\o_
Ja niet dan?
Je kan niet zeggen dat het een drive bomb was waar hij na de touche de bocht niet meer had kunnen halen.
Dus inderdaad, vanuit de positie van max deed hij daar niet echt veel fout.

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
powah33 schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:14:
[...]

Ja niet dan?
Je kan niet zeggen dat het een drive bomb was waar hij na de touche de bocht niet meer had kunnen halen.
Dus inderdaad, vanuit de positie van max deed hij daar niet echt veel fout.

Just my 2 cents
Dit is niet mijn definitie van netjes een bocht halen. Maar zoals ik zeg, het was een race-incident. Je kan er op meerdere manieren naar kijken.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D3DsIi0X0AAuwmR.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 01-04-2019 17:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

NotSoSteady schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:21:
[...]

Dit is niet mijn definitie van netjes een bocht halen. Maar zoals ik zeg, het was een race-incident. Je kan er op meerdere manieren naar kijken.

[Afbeelding]
Die Sainz mist de apex volledig inderdaad :+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
NotSoSteady schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:21:
[...]

[Afbeelding]
Was het niet zo dat als jou voorwielen voorbij de achterwielen zijn van de tegenstander ... je eigenlijk recht heb op die plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
FirePuma142 schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:22:
[...]

Die Sainz mist de apex volledig inderdaad :+
HEERLIJK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
powah33 schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:28:
[...]

Was het niet zo dat als jou voorwielen voorbij de achterwielen zijn van de tegenstander ... je eigenlijk recht heb op die plek?
Jij wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Ik vind drive bomb wel mooi gevonden. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Sainz twee jaar geleden...

Toen knalde hij vol op Stroll die niet op zat te letten, maar hij ook niet. Ditmaal andere maar vergelijkbaar type bocht en Sainz denkt ook lekker na. Je neemt zo'n bocht niet alsof je alleen bent als je bezig bent met iemand inhalen.

Als je bij zo'n bocht naar rechts, aan de linker kant zit dan stuur je normaal gesproken vroeg in om aan de binnenkant van die bocht te eindigen. Iemand die aan de rechterkant zit zal juist naar buiten uitlopen. Haal je dus iemand hier in, dan ga je niet de strakke lijn pakken met een auto vlak achter je. Dan vraag je erom. Verstappen ontweek nog redelijk goed want het had zomaar einde race voor beiden kunnen zijn.

Dat Sainz zijn race verpest was is karma. Eigen schuld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:20

Nhz

DaniëlWW2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:33:
Sainz twee jaar geleden...
[YouTube: F1 2017 Bahrain GP Race - Stroll vs Sainz Crash]

Toen knalde hij vol op Stroll die niet op zat te letten, maar hij ook niet. Ditmaal andere maar vergelijkbaar type bocht en Sainz denkt ook lekker na. Je neemt zo'n bocht niet alsof je alleen bent als je bezig bent met iemand inhalen.

Als je bij zo'n bocht naar rechts, aan de linker kant zit dan stuur je normaal gesproken vroeg in om aan de binnenkant van die bocht te eindigen. Iemand die aan de rechterkant zit zal juist naar buiten uitlopen. Haal je dus iemand hier in, dan ga je niet de strakke lijn pakken met een auto vlak achter je. Dan vraag je erom. Verstappen ontweek nog redelijk goed want het had zomaar einde race voor beiden kunnen zijn.

Dat Sainz zijn race verpest was is karma. Eigen schuld...
Huh? Bij het, volgens jou vergelijkbare, incident met Stroll vind je dat Sainz ook de schuld heeft. Nu met Max vind je echter niet dat Max schuld heeft? Of begrijp ik je niet goed?

Volgens mij zeggen de regels dat degene op de racelijn bepaald hoe hij de bocht aansnijdt. Pas bij het twee keer bewegen gaat de regel op van het '1 auto breedte overlaten'. Daarnaast Sainz ook nog de gehele tijd voor Max. Max kan echter niet in het niets oplossen en toen hij koos voor het uitremmen was het eigenlijk al te laat voor beide. Sainz had zijn lijn richting de apex ingezet en Max koos voor een route over de kerb.

Wat mij betreft een race-incident, maar wel weer een typisch geval waar Max niet bij betrokken had hoeven zijn.

Vergelijkbaar met vorig jaar Ocon in Brazilie, natuurlijk was Ocon daar fout omdat hij een achterblijver was, maar Max had daar gewoon meer ruimte moeten laten. Net als dat Sainz nu meer ruimte had moeten laten, of veel eerder Max had moeten afblokken. Je weet dat er een actie komt van Max.

[ Voor 5% gewijzigd door Nhz op 01-04-2019 17:44 ]

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

powah33 schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:28:
[...]

Als een auto ver naast je zit, ongeveer halverwege ernaast, moet je ruimte houden voor elkaar en dus een autobreedte van de zijkant van de baan afblijven.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
YakuzA schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:41:
[...]

Als een auto ver naast je zit, ongeveer halverwege ernaast, moet je ruimte houden voor elkaar en dus een autobreedte van de zijkant van de baan afblijven.
Dankje, dat bedoelde ik dus, maar verwoorde het niet helemaal goed.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/DgiDAOE

[ Voor 5% gewijzigd door powah33 op 01-04-2019 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:18
Wellicht hebben ze allebei elkaar een beetje verrast met hoe laat ze remmen. Vind Sainz wel erg ver doorrijden om nog zonder problemen die bocht te kunnen halen. Geld voor verstappen ook wel dat hij ongeveer haaks de bocht om moet. Beiden niet handig, dus mijns inziens terechte beoordeling van de wedstrijdleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 18:23

pro_6or

amateur_60r

alexbl69 schreef op maandag 1 april 2019 @ 07:28:
[...]

Ben daar niet zo bang voor. Bahrein is een baan die ze nooit echt gelegen heeft, wat dat betreft zal China met haar vele snelle bochten een beter beeld geven. Daar zijn ze altijd sterk geweest, wordt het daar een sof dan hebben ze een serieus probleem.

Ondertussen is Verstappen wel bezig met veruit de beste seizoensstart van z'n carriére. De stats tot nu toe na 2 races:

2019 27pnt
2017 15pnt
2016 8pnt
2015 6pnt
2018 0pnt

Verstappen / RBR heeft het de afgelopen 4 seizoenen telkens in de eerste seizoenshelft laten liggen. Daarna halen ze bij door een betere doorontwikkeling en/of circuits die ze beter liggen.

De Nederlander staat nu 3e met beide Ferrari's achter zich, waarbij de Italianen er juist om bekend staan in de loop van het seizoen te verliezen ten opzichte van de concurrentie.

Maar zoals gezegd, China zal ons veel leren.
Ik zit nu echt tussen hoop en vrees voor China. Wel mooi van dit staatje. Max heeft in 2019 in de 1e 2 races evenveel punten (OK op 2 na, had hij de snelste rondes maar moeten zetten) als tot nu toe alle andere Jaren tezamen. }:O +l.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

EDIT: Hebben we al een favoriet voor ovetake van de race? Ik denk dat deze van Lando de beste was: https://streamable.com/rcxv3
Ik vind die Sainz echt helemaal van het padje. Hij had een paarse ronde nodig om aan te haken bij Max. Ik denk niet dat Sainz gisteren sneller was dan Leclerc. vol zijn banden aan het oproken om er maar voorbij te kunnen. 1e stint 2018 Baku deed Meneer Sainz precies hetzelfde in zijn toen nog Renault. Hij offert graag zijn hele race om Max maar voorbij te steken."Ik was sneller".

Max kreeg ook nog weer een unlappende Racing point om de oren. DAfuck heeh. Je mag je unlappen hoor (maar Max had daar al last van en dat mag niet) maar daarna moet je de blue flags opvolgen en met drie DRS zones waren die er zeker gekomen. Dit is gewoon B team (Mercedes in dit geval) A team verneuken. Slim van RBR om direct te gaan pitten en mooi in vrije lucht uit te komen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nhz schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:41:
[...]

Huh? Bij het, volgens jou vergelijkbare, incident met Stroll vind je dat Sainz ook de schuld heeft. Nu met Max vind je echter niet dat Max schuld heeft? Of begrijp ik je niet goed?
Nee. :P
Sainz zou beter moeten weten dan deze idiote manoeuvre uit proberen te halen. Ik heb het maar in een crappy paint plaatje getekend om duidelijk te maken wat Sainz doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cZ8QHDEOqghCZZcByQrQCels/full.jpg

Sainz neemt hier een lijn vlak voordat ze gaan remmen die vrijwel gegarandeerd brokken kan opleveren. Hij snijdt de ander gewoon helemaal af. Verstappen zit aan de rechterkant en heeft geen keuze dan de bocht ruim nemen. Dat zal hij ook best vinden omdat Verstappen dus welk begrijpt hoe racelijnen werken en hij maakt er steeds gebruik van als hij iemand inhaalt.

Verstappen moet door de manoeuvre van Sainz dus bij de apex rechtdoor en kan daarna pas in de bocht draaien. Sainz duikt op de apex als zijn punt om de bocht te voltooien. Verstappen zal dan denken "jij idioot" en gaat op de kerbs om maar een crash te vermijden. Wat Sainz hier verkeerd deed was het gat laten en de inhaalactie niet afmaken. Hij had het gat meteen dicht moeten gooien.

Je neemt het hier op tegen een Red Bull. Er bestaat geen twijfel over of die later zal remmen. Je hebt die auto ook in een andere lijn gedrukt en je hoort als F1 coureur te weten welke lijn je tegenstander gaat nemen in de bocht. Die Red Bull zal altijd proberen om gelijktijdig met je de bocht in te gaan. Dan wint degene die aan de binnenkant zit want die kan bij het uitdraaien van de bocht gewoon een beetje naar buiten uitlopen en klaar ben je als je buiten zit. Wat Sainz deed is dus niet hoe je iemand voor een bocht inhaalt en dat missen wel meer F1 coureurs.

Dit had hij moeten doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RnYHbWySWsliVq5TqEVspL1J/full.jpg

Door te kruisen voor de remzone en tijdens de remzone naar binnen te kruipen neem je opties weg. Verstappen moet door die manoeuvre of eerder remmen (einde verdediging) of van zijn lijn naar buiten gaan en de bocht anders en langzamer moeten nemen. In beide gevallen dicteer je de lijn van je tegenstander en kan je sneller die bocht uitkomen om de manoeuvre af te maken en weg te rijden.

Verstappen kennende zou hij waarschijnlijk het tweede, dit dus doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QnCa4pNEp2OYXRx5QLJDkuEH/full.jpg

Als je de bocht goed neemt dan lig je voor. Het is wel Verstappen achter je dus je kan maar beter sneller zijn op de aankomende rechte stukken want anders pakt hij je alsnog bij de volgende bocht omdat hij jouw lijn voor die bocht zal gaan dicteren. Zou Hamilton, Verstappen hebben ingehaald dan kruist hij gewoon om Verstappen geen kans te geven. Verstappen doet dit constant met inhaalmanoeuvres. Een Bottas doet dit juist niet en daarom is hij zo makkelijk om weer terug te pakken en gebeurd dat ook steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaswagen
DaniëlWW2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:38:
[...]
....

Als je de bocht goed neemt dan lig je voor. Het is wel Verstappen achter je dus je kan maar beter sneller zijn op de aankomende rechte stukken want anders pakt hij je alsnog bij de volgende bocht omdat hij jouw lijn voor die bocht zal gaan dicteren. Zou Hamilton Verstappen hebben dan doet hij dit. Verstappen doet dit constant. Een Bottas doet dit juist niet en daarom is hij zo makkelijk om weer terug te pakken en gebeurd dat ook steeds.
Dat is natuurlijk ook wat waard (imago), maar het punt waarover we discussiëren is denk ik meer of Max überhaupt 1) Sainz de ruimte moeten geven om buitenlangs te gaan (Max gebruikt niet zijn kenmerkende 2de move) en 2) daar op die kerb had moeten willen klappen.

Zoals al aangegeven door velen, hij komt er mee weg dus Max heeft 'gelijk'. Echter zijn er voorvleugels met minder verloren en deze actie was zo vroeg in de race dat dat een demotie naar p18 was geweest. En wat schiet je er nou precies mee op, want we kunnen allemaal gerust aannemen dat de McLaren niet sneller is. In die zin kun je het dus dom noemen, ondanks dat het duidelijk is dat Sainz verkeerd zit en eigenlijk nog wel een penalty om de oren had mogen hebben.
pro_6or schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:03:
[...]
Ik vind die Sainz echt helemaal van het padje. Hij had een paarse ronde nodig om aan te haken bij Max. Ik denk niet dat Sainz gisteren sneller was dan Leclerc. vol zijn banden aan het oproken om er maar voorbij te kunnen. 1e stint 2018 Baku deed Meneer Sainz precies hetzelfde in zijn toen nog Renault. Hij offert graag zijn hele race om Max maar voorbij te steken."Ik was sneller".
Als dat waar is (paars pakken om Verstappen maar een keer voorbij te kunnen) zet dat punt alleen maar meer kracht bij. Waarom in gevecht met iemand die als een malloot z'n banden opbrandt en die je toch wel later in de race makkelijk voorbij kan?

[ Voor 22% gewijzigd door Kaaswagen op 01-04-2019 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Kaaswagen schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:53:
[...]

Dat is natuurlijk ook wat waard (imago), maar het punt waarover we discussiëren is denk ik meer of Max überhaupt 1) Sainz de ruimte moeten geven om buitenlangs te gaan (Max gebruikt niet zijn kenmerkende 2de move) en 2) daar op die kerb had moeten willen klappen.

Zoals al aangegeven door velen, hij komt er mee weg dus Max heeft 'gelijk'. Echter zijn er voorvleugels met minder verloren en deze actie was zo vroeg in de race dat dat een demotie naar p18 was geweest. En wat schiet je er nou precies mee op, want we kunnen allemaal gerust aannemen dat de McLaren niet sneller is. In die zin kun je het dus dom noemen, ondanks dat het duidelijk is dat Sainz verkeerd zit en eigenlijk nog wel een penalty om de oren had mogen hebben.

[...]

Als dat waar is (paars pakken om Verstappen maar een keer voorbij te kunnen) zet dat punt alleen maar meer kracht bij. Waarom in gevecht met iemand die als een malloot z'n banden opbrandt en die je toch wel later in de race makkelijk voorbij kan?
Zonder de safety car had het nog wel eens het verschil tussen P3 en P4 kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Imago heeft hier niks mee te maken. Sainz verzaakt het om zijn inhaalmanoeuvre af te maken waardoor er een gat valt. Verstappen zal gewoon die positie terug zal proberen te nemen. If you no longer go for a gap that exist, you are no longer a racing driver. Laat geen gaten vallen. Dat is de essentie van Senna zijn beroemde uitspraak. Een Hamilton, Vettel, Alonso etc zou precies hetzelfde doen als ze de kans krijgen. Heeft niks met imago of Verstappen die te agressief is te maken. Het heeft alles te maken met Sainz die het verprutst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:44
Nu schoot Verstappen er niks mee op. Als de twee Renaults niet waren uitgevallen was hij er wel iets mee opgeschoten. Nu zit hij dus weer voor Sainz en kan die daarna eigen tempo rijden en red hij het uiteindelijk net niet om Leclerc bij te komen. Komt hij daar achter Sainz wordt hij gegarandeerd opgehouden, krijg je ook nog eens een "gevecht" en dan was hij nooit meer in de buurt van Leclerc gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Vraag is meer waarom dit bij Max optreedt. Dat unlappen zie ik nooit, alleen bij Max :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JB schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:09:
Vraag is meer waarom dit bij Max optreedt. Dat unlappen zie ik nooit, alleen bij Max :+
Die ene keer in hun carrière dat ze de grote Max Verstappen kunnen inhalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

@DaniëlWW2 Mooie paintskills, haha.

Voor wat betreft wat Sainz beter had kunnen doen ben ik het met je eens. Ik poste het al eerder, maar als je Max voorbij wil moet je hem gewoon volledig voorbij en volledig afblokken, als je een klein gaatje laat zal hij erin duiken. Niet altijd nodig en niet altijd slim, maar dat doet hij wel. Beter blijf je dat dus voor.

Ik ben dus ook van mening dat de actie van Max niet helemaal nodig/netjes was. Hij weet dat Sainz daar de apex wil gaan halen en dat dat gat dus dicht gaat. Dan is het niet nodig/handig om daar vol over de kerb te knallen, voor hetzelfde geld is het 'doeidoei' voorvleugel, vloer of erger.

Toen Vettel vorig jaar bij Max in Japan aan de binnenkant zat, liet Max ook geen wagenbreedte over. Terwijl Vettel er toch echt voor de helft naast zat stuurde Max gewoon in richting de apex. Iedereen vond toen ook dat het dom was van Vettel omdat Max daar op de racelijn zat en dat je dus kon weten dat het gat waar Vettel voor ging op zeker dicht ging. Wat mij betreft is dat nu ook gewoon zo. Daarnaast moest Max dit keer ook nog vol over de kerb om uberhaubt de bocht te halen, iets wat je normaal gesproken niet doet. Max zat niet op de racelijn en moet dus eerder remmen om die bocht te kunnen halen, A omdat je niet de ideale lijn hebt en B omdat je moet remmen op het vuil.

Het had allemaal echter voorkomen kunnen worden wanneer Sainz gewoon resoluut Max afgeblokt had.

Ik snap dat heel veel mensen het geweldig vinden dat Max zich (soms) zo snoeihard verdedigd. Het is een smaakmaker en racer pur sang, of het goed is voor zijn uiteindelijke doelen in zijn carrière moet nog blijken.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 17:34
Verstappen had gewoon de binnenkant. Heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Nhz schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:29:

Voor wat betreft wat Sainz beter had kunnen doen ben ik het met je eens. Ik poste het al eerder, maar als je Max voorbij wil moet je hem gewoon volledig voorbij en volledig afblokken, als je een klein gaatje laat zal hij erin duiken. Niet altijd nodig en niet altijd slim, maar dat doet hij wel. Beter blijf je dat dus voor.

Ik ben dus ook van mening dat de actie van Max niet helemaal nodig/netjes was. Hij weet dat Sainz daar de apex wil gaan halen en dat dat gat dus dicht gaat. Dan is het niet nodig/handig om daar vol over de kerb te knallen, voor hetzelfde geld is het 'doeidoei' voorvleugel, vloer of erger.

Toen Vettel vorig jaar bij Max in Japan aan de binnenkant zat, liet Max ook geen wagenbreedte over. Terwijl Vettel er toch echt voor de helft naast zat stuurde Max gewoon in richting de apex. Iedereen vond toen ook dat het dom was van Vettel omdat Max daar op de racelijn zat en dat je dus kon weten dat het gat waar Vettel voor ging op zeker dicht ging. Wat mij betreft is dat nu ook gewoon zo. Daarnaast moest Max dit keer ook nog vol over de kerb om uberhaubt de bocht te halen, iets wat je normaal gesproken niet doet. Max zat niet op de racelijn en moet dus eerder remmen om die bocht te kunnen halen, A omdat je niet de ideale lijn hebt en B omdat je moet remmen op het vuil.

Het had allemaal echter voorkomen kunnen worden wanneer Sainz gewoon resoluut Max afgeblokt had.

Ik snap dat heel veel mensen het geweldig vinden dat Max zich (soms) zo snoeihard verdedigd. Het is een smaakmaker en racer pur sang, of het goed is voor zijn uiteindelijke doelen in zijn carrière moet nog blijken.
Max liet wel ruimte over, enkel niet voldoende voor de snelheid waarmee Vettel de bocht in dook. Tevens was deze snelheid dermate hoog dat Vettel die bocht nooit had kunnen maken zonder tegen Max op te botsen. Zelfs als Max reageerde en iets meer ruimte zou geven, had Vettel nog steeds tegen Max opgebotst zijn. Het is geen bocht waarop je op zo'n manier kunt inhalen. Daarnaast zat Max voor Vettel vlak voor het insturen van de bocht. Het lijkt er misschien niet op, maar Max was al bezig met het insturen voor die bocht nog voordat Vettel langszij kwam.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Opnieuw goede en rustige aflevering met informatieve gast :)

[ Voor 23% gewijzigd door Paulus07 op 01-04-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

[...]

Ik heb me vergist, Sainz zijn paars was nadat hij bandjes had gewisseld na de Max clash, hier te zien (stukje naar beneden scrollen):

https://www.racefans.net/...p-charts-times-and-tyres/

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
JB schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:09:
Om hier toch even serieus op in te haken. Dit lijkt mij een probleem van de Red Bull te zijn. Zowel Mercedes als Ferrari hebben een complete package, snelle auto en PU. Bij Red Bull is dit nog niet volledig op orde, waardoor het middenveld goed bij kan blijven. Vooral op nieuwe banden, mits de Red Bull op oudere banden staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kaaswagen
alex3305 schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:25:
[...]

Om hier toch even serieus op in te haken. Dit lijkt mij een probleem van de Red Bull te zijn. Zowel Mercedes als Ferrari hebben een complete package, snelle auto en PU. Bij Red Bull is dit nog niet volledig op orde, waardoor het middenveld goed bij kan blijven. Vooral op nieuwe banden, mits de Red Bull op oudere banden staat.
Red Bull is echt wel een heel stuk sneller dan de rest van het midfield in f1 termen. Max finishde ruim 39 seconden voor Lando... volgens mij kun je dat in f1 termen net zo goed een jaar noemen, het is echt heel erg ver vooruit.

Andere manier van er naar kijken: https://imgur.com/RvgGxAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

En waarom moet Max die plaats opgeven omdat Sainz de inhaalmanoeuvre niet afmaakt en de deur open zet voor Max om die positie terug te pakken? Dat is het punt juist. Max gaat pas aanvallen als hij gelegenheid heeft. Als Sainz dan opeens een domme actie uitvoert, Max op de kerbs moet, wat controle verliest en Sainz een lekke band krijgt, dan is dat gewoon de fout en het probleem van Sainz. ;)
Uh Japan was gewoon helemaal Vettel. Die ging voor een gat dat er niet was omdat er door die bocht maar een racelijn is en dat hoort ook iedereen te weten.

Waarom slecht? Het halve veld is doodsbang als ze hem in zijn spiegels zien en gaat gewoon aan de kant. Vettel die normaal gesproken goed kan verdedigen tegen veel andere coureurs verpest het ook en zelfs Hamilton is niet veilig van zijn positie als Verstappen eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• powah33
40 snelste laps tijdens de race in Bahrein
Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2019/04/fastest_40-2.svg

** kijk die KVYAT eens ** wie belt er Marco??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Kaaswagen schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:29:
[...]

Red Bull is echt wel een heel stuk sneller dan de rest van het midfield in f1 termen. Max finishde ruim 39 seconden voor Lando... volgens mij kun je dat in f1 termen net zo goed een jaar noemen, het is echt heel erg ver vooruit.

Andere manier van er naar kijken: https://imgur.com/RvgGxAM
Niet echt bijzonder, aangezien Norris van P14 moest komen. Bovendien lijkt Sainz ook enkele tienden per ronde sneller te zijn dan Norris.

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 01-04-2019 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NotSoSteady schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:15:
[...]
Niet echt bijzonder, aangezien Norris van P14 moest komen. Bovendien lijkt Sainz ook enkele tienden per ronde sneller te zijn dan Sainz.
Sneller dan zichzelf, was dat niet aan Lucky Luke voorbehouden? :o

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

DaniëlWW2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:31:
[...]

En waarom moet Max die plaats opgeven omdat Sainz de inhaalmanoeuvre niet afmaakt en de deur open zet voor Max om die positie terug te pakken? Dat is het punt juist. Max gaat pas aanvallen als hij gelegenheid heeft. Als Sainz dan opeens een domme actie uitvoert, Max op de kerbs moet, wat controle verliest en Sainz een lekke band krijgt, dan is dat gewoon de fout en het probleem van Sainz. ;)

[...]

Uh Japan was gewoon helemaal Vettel. Die ging voor een gat dat er niet was omdat er door die bocht maar een racelijn is en dat hoort ook iedereen te weten.

[...]

Waarom slecht? Het halve veld is doodsbang als ze hem in zijn spiegels zien en gaat gewoon aan de kant. Vettel die normaal gesproken goed kan verdedigen tegen veel andere coureurs verpest het ook en zelfs Hamilton is niet veilig van zijn positie als Verstappen eraan komt.
Ik zeg niet dat hij een plek op moet geven, ik zeg dat zijn actie niet helemaal handig is omdat hij weet dat Sainz die apex wil gaan halen, omdat Sainz op de racelijn zit en er maar 1 ideale lijn is door die bocht (zoals in nagenoeg elke bocht). Je weet dat Sainz daar gaat knijpen, net zoals Vettel had moeten weten dat Max in Japan de ideale lijn ging volgen en ondanks dat hij er al naast zat daar geen ruimte zou zijn.

Door deze bocht is ook gewoon maar 1 lijn, net als in Japan. Dat betekend niet dat je er niet met twee auto's doorheen kan, net als in Japan, wat zowel die race in Japan als in Bahrein ook gewoon gebeurd is. Vettel zat daar aan de binnenkant en als Max hem niet geraakt had had hij prima die bocht kunnen halen, misschien niet op de ideale lijn, maar dat hoeft ook niet. Dat was Max nu ook niet gelukt, hij zat er immers al buiten.

Ik ben dan ook van mening dat ze gewoon de regel duidelijker moeten maken. Zit er een auto naast je? Dan moet je altijd een autobreedte ruimte laten. Ongeacht waar de ideale lijn ligt en of het voor, in of na een remzone is. Auto ernaast? Ruimte laten. Simpel.

Ook zeg ik niet dat dit perse slecht is voor zijn carrière, zoals je aangeeft is het halve veld doodsbang voor hem. Dat is alleen maar goed. Daarnaast is hij een meerwaarde voor de F1, is het niet vanwege zijn enorme talent, dan is het wel vanwege de amusementswaarde. Ik vraag me alleen af of het voor zijn persoonlijke doelen wel zo goed is dat hij regelmatig betrokken is bij dit soort acties.

Groetjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady

Ach, in Nederland is 99% van mening dat het de schuld is van Sainz, terwijl Spanje de schuld legt bij Verstappen. Voor beide partijen is wat te zeggen. Sainz had Verstappen eerder moet afblokken toen hij er een volledige auto lengte voorzat. Verstappen duikt een gat in en remt te laat en heeft Sainz nodig om af te remmen. Nu loopt het goed af voor Verstappen en de volgende keer zal het misschien andersom zijn, dat is het risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

@NotSoSteady De waarheid zal ook wel ergens in het midden liggen inderdaad. Waar er twee vechten hebben er doorgaans twee schuld. ;-)

Nu wil ik niet zeggen dat de FIA altijd lekker bezig is en de besluitvorming heilig is, maar er is geen straf uitgedeeld en volgens mij is dat wel prima in dit geval.

Groetjes

Pagina: 1 ... 30 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.