[F1 2019] Race 2 GP van Bahrein + testdagen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste
Acties:
  • 115.150 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

TrekDr0p schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:17:
[...]

[Afbeelding]

Volgen mij kon hij het plaatje niet linken.. niet de tweet zelf :)
Klopt, plaatje worden helaas niet getoond in de embedde tweet. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
RobertMe schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:03:
[...]

Huh, was er niet een boordradio waarop MGU-H genoemd werd? Daarnaast hadden ze het op Sky / F1 TV erover dat het opviel dat de achterlichten ook vrijwel niet meer aan gingen, oftewel geen harvesting.
Nu wil ik niet zeggen dat Binotto een slechte bron zou zijn, maar tegelijkertijd kunnen ze natuurlijk ook redenen hebben om het te downplayen.
Ik heb wel degelijk knipperende achterlichten gezien bij Leclerc toen Hamilton op het punt stond er voorbij te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:45
loekf2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:07:
[...]

Ik vind Vettel nu al de nieuwe Alonso 2.0 met die maffe snor en z'n geklooi.
Alonso? Die maakte onder druk niet zulke fouten. Hij ging alleen op het verkeerde moment naar bepaalde teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Viel me op dat bij de onboard van Riciardo, de Pitwall zei PU13-nogwat, en op zijn display stond PU14 na wijzigen, en vlak daarna stond hij stil. Kan alleen op dit moment even geen plaatje laten zien. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-04-2019 09:53 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Sbakker1982 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:55:
Ham is tegen Max toch altijd arroganter dan dat hij nu tegen Leclerc is... aparte kerel die lewis
Lec is ook wel een stuk volwassener qua gedrag vergeleken met Max

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 01-04-2019 09:55 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

TommyGun schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:53:
[...]

Lec is ook wel een stuk volwassener qua gedrag
Ter vergelijking met Lewis; ja. Max is gewoon de Nederlandse botheid :P (Zo komen we bijna overal over ;))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

TommyGun schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:53:
[...]

Lec is ook wel een stuk volwassener qua gedrag
Eerder meer chiller.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:11
"Oh my god"

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Inderdaad, moment dat hij geen power meer had klonk hij als de Iceman. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Niemand wint het van Kimi. :D

Maar gaan we nu opeens mensen beoordelen hoe ze over komen op tv? Zijn we zover afgezakt?
Ik vind zowel Max als Charles gewoon heel vriendelijke mensen en ook beiden zo over komen op tv. Niet elke mens is gelijk.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ari Gold
Is Williams al gefinished?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kubica kwam een halfuurtje geleden eindelijk over de finishlijn. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

DaniëlWW2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:08:
[...]

Kubica kwam een halfuurtje geleden eindelijk over de finishlijn. :+
Ze hebben wel 2 Renaults ingehaald _/-\o_ :9~ :D :+ *insert more random emotes.*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

sjaool schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:07:

Maar gaan we nu opeens mensen beoordelen hoe ze over komen op tv? Zijn we zover afgezakt?
Ik vind zowel Max als Charles gewoon heel vriendelijke mensen en ook beiden zo over komen op tv. Niet elke mens is gelijk.
Schijnbaar is dat een beetje de tendens hier op Tweakers jammer.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 13:00

Hoe moeten we (de persoonlijkheden van) coureurs dan beoordelen? Ik kom niet zo vaak bij Lewis of Max op de koffie dus meer dan wat er op beeld en schrift staat heb ik niet.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:05
alexbl69 schreef op maandag 1 april 2019 @ 07:28:
[...]

Ben daar niet zo bang voor. Bahrein is een baan die ze nooit echt gelegen heeft, wat dat betreft zal China met haar vele snelle bochten een beter beeld geven. Daar zijn ze altijd sterk geweest, wordt het daar een sof dan hebben ze een serieus probleem.

Ondertussen is Verstappen wel bezig met veruit de beste seizoensstart van z'n carriére. De stats tot nu toe na 2 races:

2019 27pnt
2017 15pnt
2016 8pnt
2015 6pnt
2018 0pnt

Verstappen / RBR heeft het de afgelopen 4 seizoenen telkens in de eerste seizoenshelft laten liggen. Daarna halen ze bij door een betere doorontwikkeling en/of circuits die ze beter liggen.

De Nederlander staat nu 3e met beide Ferrari's achter zich, waarbij de Italianen er juist om bekend staan in de loop van het seizoen te verliezen ten opzichte van de concurrentie.

Maar zoals gezegd, China zal ons veel leren.
Tja, het mag dan wel de beste seizoensstart zijn qua punten toch heb ik het gevoel dat ze veel verder achter liggen dan voorgaande seizoenen.
Dit seizoen gaat er (rijder)technisch niet zo heel veel fout lijkt het (bij Max althans) waar dat in voorgaande seizoenen wel zo was, in voorgaande seizoenen zag je wel heel duidelijk dat er veel potentie in de auto zat.
De auto van dit seizoen lijkt gewoon wat langzamer, maar Max haalt daar wel het meeste uit door gewoon ijzersterk te rijden. Ik ben heel benieuwd of en hoe snel Red Bull de auto weet te verbeteren.

Bij Gasly zie je al wat beter de ware aard van de auto. Nu vind ik Gasly geen topper (zoals Ricciardo), de auto kan wel wat beter als dat maar het kenmerkt wel de prestaties van de Red Bull op dit moment. Gewoon, onder normale omstandigheden, P5/P6 op flinke achterstand van Mercedes en Ferrari plus dat het middenveld wat dichterbij gekomen lijkt te zijn.

Ik wil nog wel eens zien hoe snel Max zich door het middenveld weet te banen als hij onverhoopt achteraan moet starten, ik gok dat dat ook niet zo soepel gaat als dat het vorig jaar een aantal keren ging.

Nu had ik (als een van de weinige?) sowieso al niet de illusie dat Red Bull dit jaar mee ging doen voor de titel, maar had stiekem wel gehoopt/gedacht dat ze wat dichterbij zouden zijn gekomen aan Ferrari en Mercedes.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53

Kimi, do you have damage on your front wing?
I don't know, you tell me.

_/-\o_

Ik vind Charles een hele vrolijke gast die zijn droom (of eigenlijk die van Jules Bianchi) waarmaakt. Ja, ik zou ook piepen als ik cruisend aan kop lag en ineens is het vermogen nergens meer. :X

Max daarentegen had echt een gezicht wat op onweer stond. Het leek erop dat het praatje met Jack een verplichting was. Dat is het natuurijk altijd maar hij had er nu echt geen zin in. Er is iets goed mis met de RB15 en hij weet het ondertussen. :/

Nu hopen dat ze het lek snel boven hebben.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:19
Ik had echt medelijden met Charles. Op die boordradio was het net een klein kind dat zojuist zijn softijsje op de grond had laten vallen.

Ik vraag me wel altijd af of dat soort coureurs niet net iets te lief zijn om WK te worden. Hamilton, Vettel en Verstappen zijn heel vaak helemaal niet zo sympathiek wanneer het niet loopt, wanneer een concurrent iets doet wat niet heel netjes is, wanneer ze een teamgenoot aan de kant willen en ga zo maar door.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
Ik vind het trouwens prima dat Max geen podium heeft gepakt. Als hij Bottas had gepakt was dat mooi geweest. Die Honda is er echt nog niet echt, vind ik.

Nu heeft LeClerc nog op het podium gestaan. Niet als verdiende nr.1 helaas, maar toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

Mugwump schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:27:
...

Ik vraag me wel altijd af of dat soort coureurs niet net iets te lief zijn om WK te worden. Hamilton, Vettel en Verstappen zijn heel vaak helemaal niet zo sympathiek wanneer het niet loopt, wanneer een concurrent iets doet wat niet heel netjes is, wanneer ze een teamgenoot aan de kant willen en ga zo maar door....
Leclerc is ook gewoon een killer hoor, als die auto gewoon was blijven rijden zoals normaal, was er niets aan de hand, had hij iedereen gewoon naar huis gereden. Ik denk dat Leclerc, Max en Norris de sport aanzien gaan geven de komende tijd, als Hamilton en Vettel de helm aan de wilgen hangen.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:00
Ik had echt medelijden met Charles. Op die boordradio was het net een klein kind dat zojuist zijn softijsje op de grond had laten vallen.

Ik vraag me wel altijd af of dat soort coureurs niet net iets te lief zijn om WK te worden. Hamilton, Vettel en Verstappen zijn heel vaak helemaal niet zo sympathiek wanneer het niet loopt, wanneer een concurrent iets doet wat niet heel netjes is, wanneer ze een teamgenoot aan de kant willen en ga zo maar door.
Spijker op z’n kop! Ik denk er idem over, LEC kan goed rijden heeft een leuke mentaliteit en heeft geluk in een goeie auto te zitten. Echter zit er weinig agressie in wat wel nodig is om met de top mee te draaien. Ik denk bv aan een BOT, GAS die ook niet echt hun tanden laten zien.

Ik ben heel benieuwd hoe LEC zit gaat ontwikkelen dit seizoen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:20

DataGhost

iPL dev

Ari Gold schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:28:
Ik vind het trouwens prima dat Max geen podium heeft gepakt. Als hij Bottas had gepakt was dat mooi geweest. Die Honda is er echt nog niet echt, vind ik.

Nu heeft LeClerc nog op het podium gestaan. Niet als verdiende nr.1 helaas, maar toch.
Aan de andere kant hoort het materiaal het gewoon te doen hoor. Voldoende keren voorgekomen dat iemand vanaf het podium uitvalt met panne, dan verdien je de constructeurspunten ook gewoon niet. Zuur voor de driver, mja. Zeker als het komt door (speculatie her en der gezien) met een te hoge mapping rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 01-04-2019 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:27
Mwoa, zijn inhaalactie op Vettel was gewoon op het scherpste van de snede en goed. Denk dat het wel meevalt met die 'netheid' op dat vlak.
Het is natuurlijk ook verschrikkelijk zuur als je zo goed bent het hele weekeind en door zoiets niet "mag" winnen. Ik snap zijn emoties prima en ik kan juist wel waarderen dat hij niet alles door de microfoon heen vervloekt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-Real

Te lief? Buiten de auto bescheiden, realistisch en rustig. Maar hij heeft tijdens de race toch echt wel laten zien dat hij niet te lief is, prachtige inhaalacties en een puike race waarbij hij met overmacht naar de overwinning leek te rijden.

Ook vorig seizoen en in de GP2 heeft hij zijn capaciteiten al laten zien. Nee, dit is absoluut een toekomstig meervoudig wereldkampioen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ari Gold schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:28:
Die Honda is er echt nog niet echt, vind ik.
De problemen waarmee RB momenteel kampt lijken anders niet zozeer aan de motor te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:45
warp schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:34:
[...]

De problemen waarmee RB momenteel kampt lijken anders niet zozeer aan de motor te liggen.
Ze hebben zelf al bevestigd dat het niet aan de motor ligt, maar aan het chassis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Wel bijzonder dat ik hier een paar keer tegenkom dat de Honda er nog niet zou zijn qua performance. Is dit door iemand van RBR bevestigd? Ik zie alleen maar berichten over een slechte balans. Volgens mij ligt dat dan volledig aan de aero/het chassis. Dus het lijkt erop dat Red Bull zelf de bal wat heeft laten vallen voor de eerste 2 races van dit seizoen, ipv de motorfabrikant. Maar ik vraag me ook af in hoeverre dit soort problemen niet ook vorig seizoen mee speelden aan het begin. Toen had Horner natuurlijk wel een mooie zondebok aan Renault (en nog steeds overigens. Wat een prutsers...).

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
Al vanaf het einde van de tests in Barcelona heb ik twijfels geuit over de betrouwbaarheid bij Ferrari. Gisteren is dat weer bevestigd. Op dat vlak heeft Ferrari nog werk te verrichten.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik snap de strategie van Williams opeens, gewoon hopen dat de concurentie ploft en zo naar het wereldkampioenschap rijden! :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Miscchien controversieel hier maar ben ik de enige die een beetje flauw wordt van dat softe emotionele gedoe en gedweep met LEC :?

Ja goede coureur en had een goed weekend maar wat een overdreven gedoe.
  • Ferrari had op Bahrrein gewoon de beste auto (totdat ie stuk ging).
  • Ja hij reed VET aan gort maar ik heb al jaren het gevoel dat VET overrated en over the hill is. VET legt het denk ik tegen Max ook af. En tegen RIC en wellicht Hulk en Norris en misschien wel meer.
  • Ferrari is heel snel alleen wil misschien te graag waardoor ze net over de max zitten. Waardoor de motor kapot gaat. En ja dan heb je dus eigenlijk niet het beste pakket en was de snelheid vertekend.
Oranje bril op: Weet je wat indrukwekkend was, in je eerste race met nieuwe auto met niet de beste auto gelijk winnen en op wat voor manier. :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
Bansheeben schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:38:
Wel bijzonder dat ik hier een paar keer tegenkom dat de Honda er nog niet zou zijn qua performance. Is dit door iemand van RBR bevestigd? Ik zie alleen maar berichten over een slechte balans. Volgens mij ligt dat dan volledig aan de aero/het chassis.
En een combinatie van de temperatuur, na zonsondergang is het best fris in Bahrein. RBR had grote moeite om nog iets op de Soft band te kunnen.

Na de eerste pitstop konden ze wel naar Medium en kwam de snelheid weer wat terug, maar de boel koelde steeds verder af.

De Honda is er inderdaad nog niet met de performance, dat blijkt uit statistieken van de snelheden op de rechte stukken. Honda bungelde daar ergens onderaan.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 23:46

JB

Cédric roelt!

Help!!!! schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:42:
Miscchien controversieel hier maar ben ik de enige die een beetje flauw wordt van dat softe emotionele gedoe en gedweep met LEC :?

• Ja hij reed VET aan gort maar ik heb al jaren het gevoel dat VET overrated en over the hill is. VET legt het denk ik tegen Max ook af. En tegen RIC en wellicht Hulk en Norris en misschien wel meer.
  • Ferrari is heel snel alleen wil misschien te graag waardoor ze net over de max zitten. Waardoor de motor kapot gaat. En ja dan heb je dus eigenlijk niet het beste pakket en was de snelheid vertekend.
Oranje bril op: Weet je wat indrukwekkend was, in je eerste race met nieuwe auto met niet de beste auto gelijk winnen en op wat voor manier. :P
Helemaal eens, maar let op met de zuurpruimen hier... Max deed het deze race ook maar weer even. 4e plek met een "rammelbak". Hij is in staat om er nog steeds iets van te maken als het materiaal in welke zin dan ook niet presteert. Had gewoon moeite om het midfield van zich af te houden en dat ligt echt niet aan zijn rijstijl.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Chiron schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:45:
[...]

En een combinatie van de temperatuur, na zonsondergang is het best fris in Bahrein. RBR had grote moeite om nog iets op de Soft band te kunnen.

Na de eerste pitstop konden ze wel naar Medium en kwam de snelheid weer wat terug, maar de boel koelde steeds verder af.

De Honda is er inderdaad nog niet met de performance, dat blijkt uit statistieken van de snelheden op de rechte stukken. Honda bungelde daar ergens onderaan.
Dat kan ook door de exit speed komen, wat ik hierboven al schreef en waar de RB14 een klasse apart was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[/list]
Maar hij rijd de race wel uit, twee Renaults doen dat niet, McLaren doet dat niet, dan heb je best een betrouwbare auto die bij kapot gaan, nog steeds kan rijden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
JB schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:47:
[...]

Helemaal eens, maar let op met de zuurpruimen hier... Max deed het deze race ook maar weer even. 4e plek met een "rammelbak". Hij is in staat om er nog steeds iets van te maken als het materiaal in welke zin dan ook niet presteert. Had gewoon moeite om het midfield van zich af te houden en dat ligt echt niet aan zijn rijstijl.
Niet met een Renault motor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

SinergyX schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:51:
[...]

Maar hij rijd de race wel uit, twee Renaults doen dat niet, McLaren doet dat niet, dan heb je best een betrouwbare auto die bij kapot gaan, nog steeds kan rijden.
Prima toch? Feit is dat het onderscheidend vermogen van coureurs pas pijnlijk zichtbaar wordt op moment dat niet alles goed werkt. Dat is IMHO ook waar VET (en wel meer courreurs) nooit echt gechallenged is. Heeft altijd "mazzel" gehad met juiste team/teamgenoot.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Eens, zeker omdat Leclerc toch 10 punten is verloren op Verstappen. Punten die kunnen gaan tellen. ;)
Maar ik vind het alsnog best wel waardeloos voor hem. Ik ben de afgelopen twee jaar namelijk ook wel gewend geraakt aan dat beeld zien. Heb er trouwens dit seizoen nog geen seconde last van gehad, de rationele vrees dat Verstappen zijn PU er weer mee gaat kappen. :>

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
ArcticWolf schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:49:
[...]

Dat kan ook door de exit speed komen, wat ik hierboven al schreef en waar de RB14 een klasse apart was.
Precies, als de balans er niet is en je speed in de corners lager is zie je dit direct terug in je exit speed en je topspeed.
Volgens mij ook geen reden om aan te nemen dat hier ook maar ergens de schuld bij honda ligt.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
SinergyX schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:51:
[...]

Vergeten dat in de vorige race Vettel ook ineens power miste? Dat is dus al 2 races op rij een auto die ineens power mist, is nou niet echt zoals we Ferrari kennen toch?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

In het vorige topic las ik dat de Honda motor veiligheidshalve nog zo'n 500rpm geknepen zou zijn. Zou dit nog steeds zo zijn? Iemand daar nog iets over meegekregen?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
psy schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:56:
In het vorige topic las ik dat de Honda motor veiligheidshalve nog zo'n 500rpm geknepen zou zijn. Zou dit nog steeds zo zijn? Iemand daar nog iets over meegekregen?
Ik heb er nog niets van gelezen, maar volgens mij gebruiken ze het max reglementair toegestane toerental met de huidige hybride turbomotoren sowieso niet omdat het domweg niet nodig.

Misschien dat ze daarnaast alsnog 500 rpm extra marge aan houden, maar volgens mij doet die Honda motor heel zo slecht niet toe nu toe. Zoals hiervoor ook al gemeld, het grootste probleem zit hem tot nu toe in de auto zelf en niet zozeer in de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
psy schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:56:
Volgens mij tikte die zaterdag 500rpm meer aan. Kan ook de langere rechte stukken zijn, maar volgens mij was het in Australië nog 11.000 en nu 11.500rpm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
B-Real schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:33:
[...]

Te lief? Buiten de auto bescheiden, realistisch en rustig. Maar hij heeft tijdens de race toch echt wel laten zien dat hij niet te lief is, prachtige inhaalacties en een puike race waarbij hij met overmacht naar de overwinning leek te rijden.

Ook vorig seizoen en in de GP2 heeft hij zijn capaciteiten al laten zien. Nee, dit is absoluut een toekomstig meervoudig wereldkampioen.
Prachtige inhaalacties zeggen niet altijd alles. In de vorige race bleef hij heel braaf achter Vettel bijvoorbeeld.
Vettel gaf hem in deze race dan weer gewoon de ruimte voor een inhaalactie. Ik moet nog zien hoe dat was verlopen wanneer hij een dergelijke actie op Verstappen of Hamilton had moeten inzetten of wanneer hij had moeten verdedigen zoals Verstappen tegen Sainz.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Vettel krijgt het in ieder geval gevreten in Italië... Horner kon het niet laten om nog een sneer uit te delen richting Renault :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
DaniëlWW2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:53:
[...]

Eens, zeker omdat Leclerc toch 10 punten is verloren op Verstappen. Punten die kunnen gaan tellen. ;)
Maar ik vind het alsnog best wel waardeloos voor hem. Ik ben de afgelopen twee jaar namelijk ook wel gewend geraakt aan dat beeld zien. Heb er trouwens dit seizoen nog geen seconde last van gehad, de rationele vrees dat Verstappen zijn PU er weer mee gaat kappen. :>
Doe eens even afkloppen. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:09
Opvallend deze race:
- vroege pitstops
- onnodige / onhandige fout van Vettel
- f1,5 die heel hard aan het pushen zijn om (al is het maar even) rbr bij te halen (mn. SAI)
- Ferrari Lec die een probleem met de motor kreeg na onbezorgd op kop rijden? (gaat dat later gevolgen hebben mbt gridstraffen?)
- Renaults die spontaan stoppen.

* nachtnet dacht even dat Ric & Hul een Baku'18 gedaan hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ari Gold schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:16:
[...]

Doe eens even afkloppen. :P
Oke dan. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
DaniëlWW2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:53:
[...]

Het lijkt er ook op dat Verstappen dit seizoen ook weinig te duchten zal hebben van zijn teamgenoot, waar er bij Ferrari veel meer een tweestrijd zal zijn. In de strijd om het WDC is dat voor Verstappen wel gunstig aangezien de Ferraricoureurs onderling de punten meer zullen verdelen. Natuurlijk kan Gasly nog stappen maken, maar ik vind het geen coureur van het niveau Leclerc en Verstappen.
Ik denk dat als de RB het goed gaat doen op circuits als China, Monaco en Mexico er nog best eens een tweede plek in het WDC in kan zitten. Ik denk dat ze bij Mercedes al weer vrij snel overstappen op 'Lewis is eerste rijder'.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 23:26

Edd

@nachtnet Je vergeet nog iets...
Renault die heel even op P1 reed...
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2_3ROlWkAYxVJX.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2_5SoPX4AAPCA-.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Edd op 01-04-2019 11:27 ]

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Chiron schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:45:
[...]
Deze begrijp ik dus echt niet. Vorige race stonden ze namelijk fier bovenaan in de speed traps. Dus betekent dit nu dat de Honda in 1 week van beste motor naar slechtste is gedegradeerd? Of zou het misschien wel eens zo kunnen zijn dat ze een meer draggy downforce set-up hebben geprobeerd dit weekend en dat die speed-traps dus echt helemaal niets zeggen over de kracht van de motor?

Dit zou op z'n beurt ook weer verklaren waarom RBR het nog niet zo goed doet. Ze zijn naar mijn idee gewoon zoekende met hun aero omdat ze voor het eerst sinds járen eindelijk eens een motorfabrikant hebben waar ze iets mee kunnen. En dus moet hun aero concept een beetje op de schop en dat zorgt natuurlijk voor wat correlatie issues lijkt me.

[ Voor 20% gewijzigd door Bansheeben op 01-04-2019 11:28 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:20

DataGhost

iPL dev

JB schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:16:
Horner kon het niet laten om nog een sneer uit te delen richting Renault :X
Waar kan ik dat terugzien/lezen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Bansheeben schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:26:
[...]

Deze begrijp ik dus echt niet. Vorige race stonden ze namelijk fier bovenaan in de speed traps. Dus betekent dit nu dat de Honda in 1 week van beste motor naar slechtste is gedegradeerd? Of zou het misschien wel eens zo kunnen zijn dat ze een meer draggy downforce set-up hebben geprobeerd dit weekend en dat die speed-traps dus echt helemaal niets zeggen over de kracht van de motor?
Wat betreft laptimes over gehele rondes was het vooral een combinatie van de temperatuur, de setup waar ze bij de FP's al de verkeerde weg in zijn geslagen, en zondag waaide het ook behoorlijk.

Maar feit is wel dat het met de betrouwbaarheid van de Honda wel goed zit.

[ Voor 35% gewijzigd door Chiron op 01-04-2019 11:30 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:09
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D3C1WhCXcAAa6fM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
powah33 schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:54:
[...]

Precies, als de balans er niet is en je speed in de corners lager is zie je dit direct terug in je exit speed en je topspeed.
Volgens mij ook geen reden om aan te nemen dat hier ook maar ergens de schuld bij honda ligt.
Domme vraag. Wat bedoel je met balans trouwens ? Olav Mol had het over gewicht achter. Dat snap ik niet helemaal. De 2019 Honda PU is een doorontwikkelde 2018 PU, Redbull wist het "volume" van de motor al sinds eind 2017. De Honda motor is ook kleiner en lichter dan de rest.

Kan me dus voorstellen dat omdat de motor kleiner is en door de koel oplossing het gewicht (zwaartepunt) van de auto te veel in het midden zit (of naar voren valt).

Tijdens rechte stukken zal je er niet veel last van hebben, immers de lucht drukt de auto naar beneden. Alleen in bochten, kan dat een issue zijn.

Echter wat is hier mis gegaan ? Iemand zitten slapen ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 14:12
Ik lees alleen over motorproblemen voor Ferrari, maar op de boordradio kwam bij het bij mij over dat ze te weinig benzine hadden om in het tempo wat ze ervoor reden de race uit te rijden. Rondjes van 1.35 werden gevraagd maar zelfs dat haalde Leclerc niet. Wordt de motor dan misschien automatisch teruggeschroefd om het verbruik zo te laten zijn dat hij met de laatste dampen over de finish komt? Dan kun je het gaspedaal wel indrukken maar hij gaat gewoon niet harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
DataGhost schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:28:
[...]

Waar kan ik dat terugzien/lezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

Alleen niet de reacties lezen, die zijn weer van een niveau treurig :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
smurf_nl schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:34:
Ik lees alleen over motorproblemen voor Ferrari, maar op de boordradio kwam bij het bij mij over dat ze te weinig benzine hadden om in het tempo wat ze ervoor reden de race uit te rijden. Rondjes van 1.35 werden gevraagd maar zelfs dat haalde Leclerc niet. Wordt de motor dan misschien automatisch teruggeschroefd om het verbruik zo te laten zijn dat hij met de laatste dampen over de finish komt? Dan kun je het gaspedaal wel indrukken maar hij gaat gewoon niet harder.
Er waren problemen met een cilinder:

https://www.autosport.com...cylinder-failure-not-mguh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:18

pinda powerrr

Slow down...

Wat een *** link. Cookiewall met als enige "optie" alles te accepteren en 459 bedrijven die je graag willen tracken :X

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
smurf_nl schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:34:
Toen het bekend werd heb ik meteen de onboard op Leclerc gezet. Die liep de hele race ook wat achter waardoor ik waarschijnlijk vrijwel alles ook mee heb gekregen qua radio. Leclerc kreeg constant nieuwe settings om maar dingen te proberen om het te verhelpen. Hij was ook echt niet zo cool in de meeste radioberichten. Nee, dit was redelijk paniekerig.

Het werd na een paar ronden ook al duidelijk dat Leclerc niet genoeg brandstof zou hebben om de finish te halen door de problemen. Volgens mij was Hamilton toen al voorbij. Toen ging het keihard en was Bottas ook zo voorbij. Zonder de dubbele Renault prutsactie was Verstappen denk ik in ronde 56 wel gepasseerd. Het probleem lijkt een cilinder te zijn geweest. Geen idee of die niet meer ontbrande maar wel brandstof kreeg en ging lekken. Het lijkt er wel op. Verlies je een cilinder, dan verlies je heel veel vermogen in een V6 die op zichzelf al 800pk doet. Tempo rijden lijkt me ook lastig als je makkelijk 100pk+ verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

pinda powerrr schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:38:
[...]

Wat een *** link. Cookiewall met als enige "optie" alles te accepteren en 459 bedrijven die je graag willen tracken :X
Buiten dat de vertaling helemaal niet klopt, Horner 'roept' helemaal niet 'Wat ironisch!'.

Het was gewoon een horner-style 'its ironic, isnt it?'

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

Wom

nachtnet schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:18:

* nachtnet dacht even dat Ric & Hul een Baku'18 gedaan hadden
Ze hebben elkaar wel geraakt waar RIC een stuk van zijn vleugel verloor. Dus denk dat er wel al iets gezegd is op de radio. :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 13:00
...

Bedoel je dat 'indrukwekkende' kadootje van Mercedes omdat Rosberg en Hamilton elkaar eraf reden? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

pinda powerrr schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:38:
[...]

Door dit soort sites run ik ublock. Kun je gelijk ook die hele popup blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Wom schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:46:
[...]

Ze hebben elkaar wel geraakt waar RIC een stuk van zijn vleugel verloor. Dus denk dat er wel al iets gezegd is op de radio. :)
Ja, RIC verdedigde duidelijk te aggressief waardoor hij zich verremde. Daardoor reed Hulkenberg over zijn voorvleugel heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• powah33
loekf2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:32:
[...]

Domme vraag. Wat bedoel je met balans trouwens ? Olav Mol had het over gewicht achter. Dat snap ik niet helemaal. De 2019 Honda PU is een doorontwikkelde 2018 PU, Redbull wist het "volume" van de motor al sinds eind 2017. De Honda motor is ook kleiner en lichter dan de rest.

Kan me dus voorstellen dat omdat de motor kleiner is en door de koel oplossing het gewicht (zwaartepunt) van de auto te veel in het midden zit (of naar voren valt).

Tijdens rechte stukken zal je er niet veel last van hebben, immers de lucht drukt de auto naar beneden. Alleen in bochten, kan dat een issue zijn.

http://www.formula1-dictionary.net/aerodynamic_balance.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 05-09 13:48
Had met mn werk-poule ingezet op een Safetycar, dus voor mij was het "ohnee" en "jeeey" tegelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Grimmie187 schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:47:
[...]

Bedoel je dat 'indrukwekkende' kadootje van Mercedes omdat Rosberg en Hamilton elkaar eraf reden? 8)7
Dat is wel heel kort door de bocht en dat weet je zelf ook. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 14:30
loekf2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:32:
[...]

Volgens mij heeft de Redbull nog steeds een best extreme rake (achterkant staat hoger dan de voorkant). Misschien dat de Honda PU en koeling daar invloed op heeft, doordat die kleiner en lichter is wordt de wagen minder naar beneden geduwd of op een verkeerd punt in de wagen?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:23

Vuvuzela

My spire is forming

alexbl69 schreef op maandag 1 april 2019 @ 07:28:
[...]
Ben daar niet zo bang voor. Bahrein is een baan die ze nooit echt gelegen heeft, wat dat betreft zal China met haar vele snelle bochten een beter beeld geven. Daar zijn ze altijd sterk geweest, wordt het daar een sof dan hebben ze een serieus probleem.

Ondertussen is Verstappen wel bezig met veruit de beste seizoensstart van z'n carriére. De stats tot nu toe na 2 races:

2019 27pnt
2017 15pnt
2016 8pnt
2015 6pnt
2018 0pnt

Verstappen / RBR heeft het de afgelopen 4 seizoenen telkens in de eerste seizoenshelft laten liggen. Daarna halen ze bij door een betere doorontwikkeling en/of circuits die ze beter liggen.

De Nederlander staat nu 3e met beide Ferrari's achter zich, waarbij de Italianen er juist om bekend staan in de loop van het seizoen te verliezen ten opzichte van de concurrentie.

Maar zoals gezegd, China zal ons veel leren.
Max had vorig jaar 8 punten na 2 races. In Melbourne werd hij 6e.

Dan nog houdt hij de schade beperkt door het maximale nu 2 keer te pakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 01-04-2019 12:07 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Grimmie187 schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:47:
[...]

Zoals gisteren Hamilton op eigen kracht eerste werd? Zelfs als zoiets gebeurd, heb je nog steeds zelf de race uit te rijden, ook toen met VER in de laatste 10 rondjes (RIC reed toen z'n band kapot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 14:12
DaniëlWW2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:42:
[...]

Toen het bekend werd heb ik meteen de onboard op Leclerc gezet. Die liep de hele race ook wat achter waardoor ik waarschijnlijk vrijwel alles ook mee heb gekregen qua radio. Leclerc kreeg constant nieuwe settings om maar dingen te proberen om het te verhelpen. Hij was ook echt niet zo cool in de meeste radioberichten. Nee, dit was redelijk paniekerig.

Het werd na een paar ronden ook al duidelijk dat Leclerc niet genoeg brandstof zou hebben om de finish te halen door de problemen. Volgens mij was Hamilton toen al voorbij. Toen ging het keihard en was Bottas ook zo voorbij. Zonder de dubbele Renault prutsactie was Verstappen denk ik in ronde 56 wel gepasseerd. Het probleem lijkt een cilinder te zijn geweest. Geen idee of die niet meer ontbrande maar wel brandstof kreeg en ging lekken. Het lijkt er wel op. Verlies je een cilinder, dan verlies je heel veel vermogen in een V6 die op zichzelf al 800pk doet. Tempo rijden lijkt me ook lastig als je makkelijk 100pk+ verliest.
Ok, snap dat met 5 cilinders er veel vermogen wegvalt, maar door misfiring zou je toch niet echt zoveel meer benzine verliezen, is niet dat het rechtstreeks uit de tank leegloopt, daar zit toch echt stukje techniek tussen. Vond de boordradio van Leclerc ook nogal paniekerig overkomen.

Wat trouwens wel rete irritant is op F1tv is dat bij de onboard de ene rijder links de audio zit en bij de andere rechts. Ik filter dan het motorgeluid weg, op links dan spraak. Wissel je dan van coureur en moet dan de speakers weer omzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Sniffels schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:55:
Had met mn werk-poule ingezet op een Safetycar, dus voor mij was het "ohnee" en "jeeey" tegelijk.
Ja en in de poule waarin ik mee doet was de Renault auto één van de componenten, voor mij was het dus "f*ck dat kost punten" :9
Ik ga overigens de Renault maar wisselen voor McLaren, die heb ik nog niet als component maar lijkt het tot nu toe best aardig te doen (ja, ook deels Renault maar ik vond ze er dit weekend lekker bij zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:53
Bansheeben schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:26:
[...]

Ik ben er ook niet bang voor eerlijk gezegd. Het circuit in Bahrain is al jaren één van de slechtste voor de auto voor RBR. Zowel de motor als Aero willen daar niet goed werken i.c.m. de afkoelende baan. Verder waaide het deze keer ontzettend hard waardoor heel veel van de Aero setup eigelijk direct weer door het putje ging en je moest bijstellen.

Wat dat betreft was Melbourne veel beter vergelijken omdat de omstandigheden t.o.v. voorgaande jaren hetzelfde waren, ongeveer even warm, weinig wind. De race is Bahrain is pas een paar jaar in het donker, en er lag nu door de wind gewoon zoveel zand op de baan dat er offline gewoon geen grip was. En toch haalt Max voor RBR het beste resultaat in jaren op die baan.

Ik verwacht dus ook dat qua top speed ze in China wel weer bij de top 5 zitten. Dat is gewoon weer een race midden op de dag met vergelijkbare omstandigheden als Melbourne en een baan welke historisch gezien beter past bij het chassis van RBR. Ik verwacht dat ze daar gewoon weer voor het podium gaan rijden, in ieder geval Max.

Wat me meer verbaasd is hoe matig Gasly het eigenlijk doet in de vergelijkbare auto, die is gewoon constant veel langzamer en rijd P10 á P12 met een auto waarmee je gewoon makkelijk P6 moet rijden. Want het gat tussen de top 3 teams en de rest is er nog gewoon.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-Real
Wat me meer verbaasd is hoe matig Gasly het eigenlijk doet in de vergelijkbare auto, die is gewoon constant veel langzamer en rijd P10 á P12 met een auto waarmee je gewoon makkelijk P6 moet rijden. Want het gat tussen de top 3 teams en de rest is er nog gewoon.
Ik denk dat Gasly laat zien dat de Red Bull gewoon echt niet zo goed is en/of dat het middenveld is ingelopen. Daar waar Red Bull altijd relatief makkelijk minimaal P5 en P6 konden rijden is dat nu niet meer het geval.

Nu heb ik Gasly niet zo hoog zitten als dat ik Ricciardo vorig seizoen had, maar ik denk dat Gasly wat meer moeite heeft om met deze auto te rijden en dat Max wel het optimale eruit weet te peuteren en ook dan zie je dat P5 het hoogst haalbare is maar dat Magnussen er in de kwalificatie zomaar voor had kunnen staan.

Hopelijk is Bahrein verder niet representatief, maar als we zo moeten gaan redeneren dan kunnen we nog een hoop GP's wegstrepen. Sowieso word je op deze wijze geen kampioen, dan moet je vanaf race 1 constant en goed scoren. Nee, er is gewoon flink wat werk aan de winkel voor Red Bull....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
B-Real schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:23:
[...]

Ik denk dat Gasly laat zien dat de Red Bull gewoon echt niet zo goed is en/of dat het middenveld is ingelopen. Daar waar Red Bull altijd relatief makkelijk minimaal P5 en P6 konden rijden is dat nu niet meer het geval.

Nu heb ik Gasly niet zo hoog zitten als dat ik Ricciardo vorig seizoen had, maar ik denk dat Gasly wat meer moeite heeft om met deze auto te rijden en dat Max wel het optimale eruit weet te peuteren en ook dan zie je dat P5 het hoogst haalbare is maar dat Magnussen er in de kwalificatie zomaar voor had kunnen staan.

Hopelijk is Bahrein verder niet representatief, maar als we zo moeten gaan redeneren dan kunnen we nog een hoop GP's wegstrepen. Sowieso word je op deze wijze geen kampioen, dan moet je vanaf race 1 constant en goed scoren. Nee, er is gewoon flink wat werk aan de winkel voor Red Bull....
Gelukkig dat Max - in tegenstelling tot GAS - vanaf race 1 wel goed en constant heeft gescoord dan :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
smurf_nl schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:16:
[...]

Ok, snap dat met 5 cilinders er veel vermogen wegvalt, maar door misfiring zou je toch niet echt zoveel meer benzine verliezen, is niet dat het rechtstreeks uit de tank leegloopt, daar zit toch echt stukje techniek tussen. Vond de boordradio van Leclerc ook nogal paniekerig overkomen.

Wat trouwens wel rete irritant is op F1tv is dat bij de onboard de ene rijder links de audio zit en bij de andere rechts. Ik filter dan het motorgeluid weg, op links dan spraak. Wissel je dan van coureur en moet dan de speakers weer omzetten...
Tja, zelfs als de zesde cilinder uitgeschakeld kan worden, werkelijk geen idee of dat kan als de andere vijf vol presteren, dan alsnog is er een laptime target. Om het te halen moet je volgas op de andere vijf cilinders en dan kost heel veel brandstof. Zie het als 15 rondjes net niet in kwalificatiestand. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• powah33
Ik heb tijdens de race Gasly een paar keer gevolgd via de onboard camera functie.
Tijdens de race reed hij wanneer er ruimte was, zo af en toe dezelfde ronde tijden als Max.
Zijn snelste tijd (1:35.291 lap 18) tijdens de race was sneller als die van Max (1:35.311 lap 25).
Het lijkt er een beetje op dat Gasly minder goed kan inhalen en met verkeer om hem heen compleet zijn snelheid verliest. De bolide had in iedergeval wel dezelfde snelheid in zich.
Verrassend was de snelheid van KVY (1:34.934 lap 18) voordat GIO hem eraf kegelde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En Ferrari wou dus wel Leclerc achter Vettel houden voor twee ronden. Luister maar na 0,33s. :N

https://streamable.com/ej1ac

Leclerc deed het gewoon meteen eerste kans die hij kreeg en overtuigend.

[ Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-04-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Fijn als je in een renault zit en je hebt kans om onder stroom te komen staan :S
https://www.nu.nl/formule...kans-op-elektrocutie.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:26
Paulus07 schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:48:
Fijn als je in een renault zit en je hebt kans om onder stroom te komen staan :S
Schokkend inderdaad :+

Hulkenberg had dat toch ook in Mexico '18 (of was het '17?).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Paulus07 schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:48:
Was niet de eerste keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Is het niet zo dat als je in de auto zit je geïsoleerd bent van de aarde door de rubber banden, maar dan moet je dus inderdaad bij het uitstappen niet tegelijk in contact zijn met de aarde en de auto, daarom die sprong via de lucht naar de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:47:
En Ferrari wou dus wel Leclerc achter Vettel houden voor twee ronden. Luister maar na 0,33s. :N
[Embed: title]
https://streamable.com/ej1ac

Leclerc deed het gewoon meteen eerste kans die hij kreeg en overtuigend.
Verhelderend. Jammer dat dit soort boord radio niet uitgezonden wordt... :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Saturnus schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:53:
Is het niet zo dat als je in de auto zit je geïsoleerd bent van de aarde door de rubber banden, maar dan moet je dus inderdaad bij het uitstappen niet tegelijk in contact zijn met de aarde en de auto, daarom die sprong via de lucht naar de grond.
Lijkt me dat wanneer je dezelfde lading als de auto hebt, je niet dat ladingsverschil zomaar even oplost door op de grond te landen toch? Wanneer er aan hoogspanningsdraden gewerkt moet worden (vanuit een helikopter) zie je ze ook altijd eerst met een stok het ladingsverschil opheffen. Lijkt me dus dat de sprong gewoon meer te maken heeft met zo kort mogelijk contact hebben met de buitenkant van de auto. De cockpit zal wel gewoon beschermd zijn tegen dit soort ladingen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

JB schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:59:
[...]

Verhelderend. Jammer dat dit soort boord radio niet uitgezonden wordt... :/
Ze moeten F1TV Pro toch op een manier verkopen. De kwaliteit van de uitzendingen zal dat zeker niet voor ze doen (van wat ik erover gelezen heb) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

B-Real schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:23:
[...]

@B-Real, ik denk dat Gasly nu vooral laat zien dat F1 2019 meer op power dan downforce terugvalt, vergeleken met de voorgaande paar jaren. En dat verklaard ook waarom de verschillen met de top3 teams (eigenlijk vooral nu met de RB15), en de rest nu veel kleiner geworden zijn. De verschillen zijn er nog wel, maar de rest zomaar op een ronde zetten gebeurd al niet meer zo vaak.

Het volgende circuit, waar er minder stop-start bochten zijn, zal duidelijk worden hoe de RB15 er werkelijk voorstaat t.o.v. de rest (ervoor en erachter). Als Honda (en betrouwbaarheid = gelukkig d:)b ) werkelijk meer power uit het pakketje kan halen dan zie ik het nog wel goed komen. Ik zit hem nu wel eens flink te knijpen (als Verstappen in de verdediging moet voor een tegenstander waarvan je dat niet verwacht), is er wel veel meer actie op de baan. Verstappen is trouwens wel een baas in het terugpakken van een "verloren" plek, dit was overduidelijk na de start te zien en een tijdje later opnieuw, daar is Sainz gisteren, tot 2 keer toe, ook weer (pijnlijk hard) achtergekomen. Het had voor Verstappen echter net zo fout af kunnen lopen met dat wheelbangen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:24

Wmm

Bansheeben schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:00:
[...]

Lijkt me dat wanneer je dezelfde lading als de auto hebt, je niet dat ladingsverschil zomaar even oplost door op de grond te landen toch? Wanneer er aan hoogspanningsdraden gewerkt moet worden (vanuit een helikopter) zie je ze ook altijd eerst met een stok het ladingsverschil opheffen. Lijkt me dus dat de sprong gewoon meer te maken heeft met zo kort mogelijk contact hebben met de buitenkant van de auto. De cockpit zal wel gewoon beschermd zijn tegen dit soort ladingen lijkt me.
Ik herinner me van vorig jaar (of het jaar daarvoor) dat er ook zo'n geval was. De coureur moest toen idd echt van de auto afspringen om electrocutie te voorkomen. Dus niet gewoon uitstappen vanuit de cockpit, maar echt op de auto voor de cockpit gaan staan en vandaar eraf springen (dus om te voorkomen dat hij gelijktijdig contact had met de grond en de auto).

[ Voor 4% gewijzigd door Wmm op 01-04-2019 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bansheeben schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:00:
[...]

Lijkt me dat wanneer je dezelfde lading als de auto hebt, je niet dat ladingsverschil zomaar even oplost door op de grond te landen toch?
Nee, maar dan stroomt dus alleen die lading die al in jouw lijf is opgebouwd weg (als daar al sprake van was). Dat is stukken beter dan dat je een verbinding maakt tussen de auto en de aarde en alle opgebouwde energie van de auto via jou wegvloeit.

Verder zal het denk ik ook vooral een voorzorgsmaatregel zijn, zo lang dat lampje brandt is er een risico dat de auto onder spanning staat en je dus een klap krijg als je normaal uitstapt, niet dat dat per definitie het geval is?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:37:
[...]

Tja, zelfs als de zesde cilinder uitgeschakeld kan worden, werkelijk geen idee of dat kan als de andere vijf vol presteren, dan alsnog is er een laptime target. Om het te halen moet je volgas op de andere vijf cilinders en dan kost heel veel brandstof. Zie het als 15 rondjes net niet in kwalificatiestand. :)
Leclerc zei in de persco na de race dat zijn topsnelheid zoveel lager was, dat hij een stuk langer deed over het rechte eind, en dat dat veel extra brandstof kostte.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Onderlinge competitie na twee races...

Honda 8
Renault 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Orion84 schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:12:
[...]
Nee, maar dan stroomt dus alleen die lading die al in jouw lijf is opgebouwd weg (als daar al sprake van was). Dat is stukken beter dan dat je een verbinding maakt tussen de auto en de aarde en alle opgebouwde energie van de auto via jou wegvloeit.

Verder zal het denk ik ook vooral een voorzorgsmaatregel zijn, zo lang dat lampje brandt is er een risico dat de auto onder spanning staat en je dus een klap krijg als je normaal uitstapt, niet dat dat per definitie het geval is?
Sure, ik ben het ook absoluut eens met het springen. Lijkt me dus alleen dat de cockpit sowieso wel afgeschermd zal zijn. Anders zie ik niet wat voor verminderd risico iemand zou lopen wanneer degene vanaf de voorkant (boven de cockpit) eraf springt ipv van de zijkant.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:08

SomerenV

It's something!

Volgens mij hadden sommigen hier wereldschokkende dingen verwacht van RBR en Honda, maar volgens mij doen ze het zo slecht nog niet hoor. 10 jaar (?) afwezig en dan al meteen redelijk aan kunnen sluiten bij Mercedes en Ferrari. Dat is hoe je het ook went of keert een best knappe prestatie. Natuurlijk zitten ze nog niet op hetzelfde niveau als de twee top teams, maar het feit dat Verstappen redelijk mee kan komen is best netjes. Geef ze nog even de kans en wie weet hoe het er dan over een paar races uit ziet.

Gasly...tja. Prima wagen maar die gozer kan gewoon niet inhalen lijkt wel. Ik verwacht dat ie snel met betere resultaten moet komen anders zie ik 't nog wel gebeuren dat ze Kvyat en Gasly omruilen. De ultieme move zou zijn dat Ricciardo uit onvrede zijn contract met Renault opzegt (zal vast wel kunnen) en terug komt naar RBR. Hij gaat van 'tweede' rijder in een top 3-team naar 'tweede' rijder in een beduidend minder team. Niet wat ie verwacht had denk ik. En dan ook nog eens hetzelfde gezever als wat ie vorig jaar had :X

Mercedes is momenteel nog de sterkste, Ferrari heeft duidelijk problemen om het maximale uit de motor te halen. Ook mooi om te zien dat Haas en McLaren redelijk goed mee kunnen komen. Zonde dat Ricciardo en Hulkenberg beiden zijn gestrand in Bahrein maar Abiteboul gun ik zoiets wel. Arrogant mannetje. Niet dat het iedere race zo moet lopen maar prima als zo iemand door een gebeurtenis als deze een keer op z'n plek gezet wordt. Williams is wel sneu om te zien. Die zijn echt véél trager dan de rest.

[ Voor 19% gewijzigd door SomerenV op 01-04-2019 13:27 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

kbloem schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:20:
Onderlinge competitie na twee races...

Honda 8/8
Renault 3/8
Je kan het ook uitdrukken in punten in plaats van finishes. Dat vergroot de verschillen nog meer.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
hardware-lover schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:06:
[...]

@B-Real, ik denk dat Gasly nu vooral laat zien dat F1 2019 meer op power dan downforce terugvalt, vergeleken met de voorgaande paar jaren. En dat verklaard ook waarom de verschillen met de top3 teams (eigenlijk vooral nu met de RB15), en de rest nu veel kleiner geworden zijn. De verschillen zijn er nog wel, maar de rest zomaar op een ronde zetten gebeurd al niet meer zo vaak.

Het volgende circuit, waar er minder stop-start bochten zijn, zal duidelijk worden hoe de RB15 er werkelijk voorstaat t.o.v. de rest (ervoor en erachter). Als Honda (en betrouwbaarheid = gelukkig d:)b ) werkelijk meer power uit het pakketje kan halen dan zie ik het nog wel goed komen. Ik zit hem nu wel eens flink te knijpen (als Verstappen in de verdediging moet voor een tegenstander waarvan je dat niet verwacht), is er wel veel meer actie op de baan. Verstappen is trouwens wel een baas in het terugpakken van een "verloren" plek, dit was overduidelijk na de start te zien en een tijdje later opnieuw, daar is Sainz gisteren, tot 2 keer toe, ook weer (pijnlijk hard) achtergekomen. Het had voor Verstappen echter net zo fout af kunnen lopen met dat wheelbangen.
Max kwam na zn eerste stop ook ergens tussen 6-10 terecht en haalde gewoon in. Helaas was dit buiten beeld. Maar hij doet dus in twee ronden wat Gasly niet kan. Hij geeft zelf aan dat hij zich niet vertrouwd voelt met de auto maar vergelijk dat weer met Leclerc. Natuurlijk heeft die een iets betere auto maar de hele race rond de 10e en 11e plek rijden de afgelopen races is echt zwaar ondermaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bansheeben schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:01:
[...]

Ze moeten F1TV Pro toch op een manier verkopen. De kwaliteit van de uitzendingen zal dat zeker niet voor ze doen (van wat ik erover gelezen heb) :+
Ik heb ziggo thuis, maar ik heb de hele race gekeken via tvpro, bettere kwaliteit als de ziggo app, en 2 streams gaat goed, bij een derde heeft er een beetje moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kbloem schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:27:
[...]
Max kwam na zn eerste stop ook ergens tussen 6-10 terecht en haalde gewoon in. Helaas was dit buiten beeld. Maar hij doet dus in twee ronden wat Gasly niet kan. Hij geeft zelf aan dat hij zich niet vertrouwd voelt met de auto maar vergelijk dat weer met Leclerc. Natuurlijk heeft die een iets betere auto maar de hele race rond de 10e en 11e plek rijden de afgelopen races is echt zwaar ondermaats.
@kbloem, ik zeg ook niet dat Gasly het Verstappen niveau heeft (op dit moment of überhaupt ooit), maar met de RB14 zou het voor hem wat gemakkelijker zijn geweest dan nu met de RB15.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
hardware-lover schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:29:
[...]

@kbloem, ik zeg ook niet dat Gasly het Verstappen niveau heeft (op dit moment of überhaupt ooit), maar met de RB14 zou het voor hem wat gemakkelijker zijn geweest dan nu met de RB15.
Eens, het verschil tussen Max en Gasly zou vorig seizoen minder overduidelijk geweest zijn, als in: Dan zou Gasly waarschijnlijk makkelijker 'gewoon' nr 6 van het veld zijn geweest. Ik weet niet voor wie dit eigenlijk pijnlijker is: Voor Gasly (omdat dit aantoont dat ie nog niet het vereiste niveau heeft) of voor RBR (die dus eigenlijk vooral de concurrentie dichterbij zag komen, zonder tot nu toe noemenswaardige stappen richting de top gemaakt lijkt te hebben)....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:23

basvn

Breezand - NHN

Back behind the wheel! 👊

Here’s our driver line-up for F1 testing in Bahrain:

Tuesday ➡️ Lewis Hamilton
Wednesday ➡️ George Russell

MERC zet Hamilton en Russel in tijdens de testdagen

@DaniëlWW2 blijft dit topic open deze week, want testweek? _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door basvn op 01-04-2019 13:58 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.