[F1 2019] Race 2 GP van Bahrein + testdagen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:
  • 114.956 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 15:49
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:02:
[...]

Je verliest eigenlijk nog meer. De MGU-H drijft de turbocharger ook aan. Verlies je de MGU-H, turbo en een cilinder dan verlies je makkelijk een paar honderd pk.

[...]

Zelfs dan nog. Waarom die positie niet meteen verzekeren? Kan bijvoorbeeld ook nog een VSC of SC komen door een andere auto of een heel team die hun eigen PU's opblaast, waardoor je niet kan inhalen. ;)

Verder zal het ding vrij brak gedraaid hebben ja. Nu kon ik uit dat RTL GP filmpje opmaken dat ontsteking automatisch en elektronisch gebeurd. Waarschijnlijk is de brandstofinjectie voor die cilinder dus uitgeschakeld. :)
Dat hij snelheid miste wat ook wel tezien op onboard ding ging niet harder meer dan 250a255KM/h.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Soggney schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:43:
Nou, Latifi kan nu wel bepalen of de Williams nou beter of slechter dan een F2 wagen is
Zelfs de Williams is bijna 10 seconden per rondje sneller dan een F2 wagen, dus dat is vrij objectief al beter :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:26

TrekDr0p

QR niet scannen

Hoe zal RUS zich voelen na vandaag?
Dat hij de 12de weer in een Williams moet plaatsnemen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-06 09:53

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D3OTh5iW0AQyrix.jpg:large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:34
Zo jammer dat ik geen GIF's kan embedden....

Hier een visueel overzicht van de vooruitgang per ronde van iedere rijder gedurende de race, erg leuk gedaan door de maker.

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:49
Vraag mij af hoe dat zit met het testen icm een onervaren rijder.
Die laps van Schumacher, is dat puur promotie, of kan hij ook daadwerkelijk feedback geven over hoe de auto op softs rijdt tov medium bijvoorbeeld? Of is het Schumacher zelf die getest wordt.. :+
Lijkt mij niet dat zijn feedback nu zoveel brengt. Hetzelfde met Ticktum.

Wel prachtig om M. Schumacher - Ferrari te zien staan. Hopen dat Schumacher het zelf ook kan laten zien en dus niet vanwege de naam een zitje zou krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door Maarten_E op 03-04-2019 13:20 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maarten_E schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:19:
Die laps van Schumacher, is dat puur promotie, of kan hij ook daadwerkelijk feedback geven over hoe de auto op softs rijdt tov medium bijvoorbeeld? Of is het Schumacher zelf die getest wordt.. :+

Wel prachtig om M. Schumacher - Ferrari te zien staan. Hopen dat Schumacher het zelf ook kan laten zien en dus niet vanwege de naam een zitje zou krijgen.
Ze zijn sowieso verplicht om een rookie in de auto te zetten. In hoeverre dat meer of minder data oplevert dan een van de simcoureurs is vraag 2 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
MikeyMan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:21:
[...]

Ze zijn sowieso verplicht om een rookie in de auto te zetten. In hoeverre dat meer of minder data oplevert dan een van de simcoureurs is vraag 2 natuurlijk.
Ahh, en Buemi is natuurlijk geen rookie meer, stom van mij.
Had reserve rijders in mijn hoofd, geen rookies.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maarten_E schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:23:
[...]

Ahh, en Buemi is natuurlijk geen rookie meer, stom van mij.
Had reserve rijders in mijn hoofd, geen rookies.
Ja nouja, gezien de resultaten in Australië had het geen kwaad gekund om een Fuoco of Rigon in de auto te zetten. Maar misschien hebben ze een meerjarenplan met Schumacher. Geruchten gaan dat ie al een contract op zak heeft voor als Vettel stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

The_Butler schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:13:

Hier een visueel overzicht van de vooruitgang per ronde van iedere rijder gedurende de race, erg leuk gedaan door de maker.
GIF's wel, webm/MP4 alleen niet zo :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:32
Maarten_E schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:19:

Een echte rookie kan niet echt in detail de juiste feedback geven. Zoals Mick Schumacher zelf al zei, bleef hij ronde na ronde verbaasd over hoe laat je kon remmen. Elke ronde steeds iets later (dus lang niet laat genoeg :)).

Hij reed op de zachtste (C5) compound 1.29.9, dat is echt flink stuk van de snelste tijden af die op veel hardere banden gereden zijn.

Aan de andere kant is de rol van de coureur steeds minder belangrijk en is het steeds meer data driven. Dus ook al geeft de coureur weinig feedback, hij genereert wel meetbare data.

Aan de andere kant van deze andere kant: hoe bruikbaar is zulke data als je de auto nog ver van de limiet rijdt?

Ik denk dat het vrij beperkt bruikbaar is. Het is bruikbaarder als je een rookie laat rijden die al veel simulator werk doet voor het team...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Requiem19 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:44:
[...]
Een echte rookie kan niet echt in detail de juiste feedback geven. Zoals Mick Schumacher zelf al zei, bleef hij ronde na ronde verbaasd over hoe laat je kon remmen. Elke ronde steeds iets later (dus lang niet laat genoeg :)).
Gezien het zijn eerste meters in een F1 wagen waren valt dat idd ook te verwachten.
Hij reed op de zachtste (C5) compound 1.29.9, dat is echt flink stuk van de snelste tijden af die op veel hardere banden gereden zijn.
Het had wel de halve dag geregend, dus het gripnivo was gisteren ook niet zo super denk ik.
Aan de andere kant is de rol van de coureur steeds minder belangrijk en is het steeds meer data driven. Dus ook al geeft de coureur weinig feedback, hij genereert wel meetbare data.

Aan de andere kant van deze andere kant: hoe bruikbaar is zulke data als je de auto nog ver van de limiet rijdt?

Ik denk dat het vrij beperkt bruikbaar is. Het is bruikbaarder als je een rookie laat rijden die al veel simulator werk doet voor het team...
Aero racks eraan hangen en valideren of je sim/cfd/windtunnel klopt hoef je gelukkig niet voor op het randje te rijden, dus dat soort testen kun je sowieso laten doen.
(met de aero racks eraan mag je niet te hard rijden :) )

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
TrekDr0p schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:07:
Hoe zal RUS zich voelen na vandaag?
Dat hij de 12de weer in een Williams moet plaatsnemen :+
Je krijgt me nooit meer uit deze auto, nooit niet. Ik ga niet meer terug naar die prutsers. Bottas gaat maar terug. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:02:
[...]
Je krijgt me nooit meer uit deze auto, nooit niet. Ik ga niet meer terug naar die prutsers. Bottas gaat maar terug. :+
:+
Nu ik erover nadenk heeft Bottas wel exact de goede timing qua overstap gehad.
Een soortvan inverse-Alonso :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:43
Ticktum op meer dan 72 rondjes zo te zien. Dat wordt een flinke bak data voor Red Bull. TR rijdt met twee auto's rond, ook allebei op 70 rondjes, maar ik dacht dat er een voor Perelli banden voor volgend seizoen aan het testen is.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:49

Bosmonster

*zucht*

The_Butler schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:13:

Ik had hem gezien, maar eerlijk gezegd kan ik er echt niks uithalen. De streepjes zitten zo dicht bij elkaar dat dit eigenlijk een nutteloze visualisatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bosmonster schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:09:
[...]

Ik had hem gezien, maar eerlijk gezegd kan ik er echt niks uithalen. De streepjes zitten zo dicht bij elkaar dat dit eigenlijk een nutteloze visualisatie is.
Precies mijn gedachte. Zelfs de pitstops haal je er amper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:26

TrekDr0p

QR niet scannen

loekf2 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:07:
Ticktum op meer dan 72 rondjes zo te zien. Dat wordt een flinke bak data voor Red Bull. TR rijdt met twee auto's rond, ook allebei op 70 rondjes, maar ik dacht dat er een voor Perelli banden voor volgend seizoen aan het testen is.
Albon test voor STR en Kvyat test voor Pirelli :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
YakuzA schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:06:
[...]

:+
Nu ik erover nadenk heeft Bottas wel exact de goede timing qua overstap gehad.
Een soortvan inverse-Alonso :+
Naar Mercedes gaan is dan ook altijd de juiste beslissing. ;)
Mercedes is ook het enige team waar je naartoe kan gaan vanuit een ander topteam zonder je carrière te slopen. Vraag maar aan Hamilton, Alonso, Vettel of Ricciardo. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:44

Bloodclot

Jawier!

TrekDr0p schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:15:
[...]

Albon test voor STR en Kvyat test voor Pirelli :)
mogen ze ook data vergaren van kvyats auto? Of is het een compleet andere auto waarmee ze in de wedstrijden rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
DaniëlWW2 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:17:
[...]

Mercedes is ook het enige team waar je naartoe kan gaan vanuit een ander topteam zonder je carrière te slopen. Vraag maar aan Hamilton, Alonso, Vettel of Ricciardo. :+
Daarom heeft Toto Wolff nog een jaar om een nieuw koffie apparaat te kopen, om "eens" een kopje koffie met Verstappen en z'n manager te gaan drinken. Verstappen heeft nog t/m eind 2020 contract bij Redbull. Ik ben heel benieuwd of Verstappen z'n contract bv. dit jaar weer verlengd of dat ie wacht tot ergens in 2020 (denk laatste, omdat ie toch gaat praten met Mercedes).

Is de RB15 eind dit jaar wel on-par met Mercedes en Ferrari dan tekent ie gewoon bij. Zo niet, gaat het leuk worden.

Andere kant 2021 kan loterij worden ivm nieuwe reglementen en stappen naar budget cuts.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:25

Tripl3 D

Brother in Arms

DaniëlWW2 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:17:
[...]

Of Verstappen. Ik vraag me nog steeds af of hij wel de juiste keuze heeft gemaakt toen hij bij RBR bleef.
Hij wil misschien geen 2e rijder worden, maar daar lijkt Leclerc ook niet voor gekomen te zijn bij Ferrari!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tripl3 D schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:29:
[...]

Of Verstappen. Ik vraag me nog steeds af of hij wel de juiste keuze heeft gemaakt toen hij bij RBR bleef.
Hij wil misschien geen 2e rijder worden, maar daar lijkt Leclerc ook niet voor gekomen te zijn bij Ferrari!
Zou jij naar Mercedes gaan naast Hamilton? ;)
Los van de vraag of Verstappen het zou winnen, kan heel goed, weet je dat het oorlog in dat team gaat worden. Ricciardo was bekende kwaliteit en voor Verstappen vrij makkelijk te verslaan. Die Honda PU kwam en RBR rond Verstappen draaien is ook niet verkeerd. Naar Mercedes kan Verstappen altijd nog. Toto Wolf zijn overduidelijke interesse is zo ongeveer het slechts bewaarde geheim in de paddock. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:14

Spotmatic

Ken sent me

"Max, hier Toto. Wil jij vanaf 2021 voor ons komen rijden?"
"Tuurlijk. Heb je Ocon al gedumpt?"

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Spotmatic schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:39:
Toto: Tja, ik dacht we dumpen hem nadat we je aankondigen. Doet waarschijnlijk meer pijn. >:)
:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D3OsiDuXkAAjfhL.jpg:large
lando is goed in alles :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maarten_E
Neefje van Chuck ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Toch wel chauvinistisch hoor om te denken dat Verstappen de teams voor het uitkiezen heeft. Er zijn zat jonge coureurs, die het misschien wel net zo goed in zich hebben om kampioen te worden.

Ik ben geen fan van Ocon, absoluut niet, maar een goede coureur is het wel. Wellicht zetten ze die gewoon in de Mercedes als Hamilton of Bottas stopt, bouwen ze het team om hem heen en wordt hij kampioen.

Verhaal bij Ferrari is ook duidelijk, Leclerc gaat Vettel gewoon opvolgen als het zo ver komt.

Dus het is voor Verstappen maar te hopen dat Red Bull bij hem kan doen wat ze een aantal jaren terug ook bij Vettel is gelukt. Dat is waar kamp Verstappen op gegokt heeft toen ze het contract tekenden, nu is het alleen nog afwachten of het zo uitkomt en dat is allerminst zeker in de F1!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

DaniëlWW2 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:41:
[...]

Toto: Tja, ik dacht we dumpen hem nadat we je aankondigen. Doet waarschijnlijk meer pijn. >:)
:P
Of wil je hem houden zodat je een vast persoon hebt die je voorziet van koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Spotmatic schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:39:
Ocon zit echt niet in die mix... Forget it...

Die heeft duidelijk al die boot gemist. Anders hadden ze hem wel ergens kunnen plaatsen.

Zie het overigens eerlijk gezegd een beetje somber in voor Max bij andere teams. Tenzij Hamilton na volgend jaar stopt misschien. Ferrari lijkt geen reële kans, en Mercedes zit voorlopig vol.

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 03-04-2019 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

MikeyMan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:15:
[...]

Ocon zit echt niet in die mix... Forget it...

Die heeft duidelijk al die boot gemist...
Volgend jaar komt Mercedes met een Formule-E team, denk dat hij daar plaats mag nemen.
Stoffel heeft deze afgelopen dagen getest :)
(die rijd nu bij HWA, wat ook deels onder Mercedes valt) + hij is MERC test/sim rijder

[ Voor 3% gewijzigd door basvn op 03-04-2019 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

basvn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:17:
[...]

Volgend jaar komt Mercedes met een Formule-E team, denk dat hij daar plaats mag nemen.
Stoffel heeft deze afgelopen dagen getest :)
(die rijd nu bij HWA, wat ook deels onder Mercedes valt) + hij is MERC test/sim rijder
Ja dat geloof ik wel. Maar dat ie ooit in een Mercedes plaatsneemt lijkt me niet voor de hand liggen.
Overigens inmiddels beide Toro Rosso’s over de 100 ronden. Met Ticktum op 86 maakt dat een productief dagje voor Honda.

Zal best een bandentest doen, maar Honda kan toch de data wel uit de motor halen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:24

Temujin

Zegt ook wel eens iets

MikeyMan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:19:
[...]

Ja dat geloof ik wel. Maar dat ie ooit in een Mercedes plaatsneemt lijkt me niet voor de hand liggen.
Overigens inmiddels beide Toro Rosso’s over de 100 ronden. Met Ticktum op 86 maakt dat een productief dagje voor Honda.

Zal best een bandentest doen, maar Honda kan toch de data wel uit de motor halen neem ik aan?
Vast, en ook al zou dat niet mogen.. een simpel testje als: Wat gebeurt er als we nou eens dit knopje zus en zo zetten... Zou de motor dan ploffen binnen 60 ronden..

Ben je vrij weinig data voor nodig.. de baan op en wachten maar ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:19:
[...]

Volgens mij was er iets dat ze data gerelateerd aan de banden vrijgaven, maar de rest mogen ze gewoon gebruiken.
Echter tijdens de sessie mogen ze niets aan de auto aanpassen dacht ik zodat het geen verkapte setup test kan zijn. De Pirelli test duty wisselt ook over de teams heen zodat ze evenveel dagen voor Pirelli testen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:22
B-Real schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:56:
Ik ben geen fan van Ocon, absoluut niet, maar een goede coureur is het wel. Wellicht zetten ze die gewoon in de Mercedes als Hamilton of Bottas stopt, bouwen ze het team om hem heen en wordt hij kampioen.
Als dat het toekomstplan van Mercedes is dan zou je verwachten dat Ocon vandaag in de auto zou zitten ipv Russell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:23
ppbruins schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:52:
[...]

Als dat het toekomstplan van Mercedes is dan zou je verwachten dat Ocon vandaag in de auto zou zitten ipv Russell.
Precies, hij kon Perez ook niet aan dus zo goed is Ocon ook weer niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Toch wel chauvinistisch hoor om te denken dat Verstappen de teams voor het uitkiezen heeft. Er zijn zat jonge coureurs, die het misschien wel net zo goed in zich hebben om kampioen te worden.

Verhaal bij Ferrari is ook duidelijk, Leclerc gaat Vettel gewoon opvolgen als het zo ver komt.

Dus het is voor Verstappen maar te hopen dat Red Bull bij hem kan doen wat ze een aantal jaren terug ook bij Vettel is gelukt. Dat is waar kamp Verstappen op gegokt heeft toen ze het contract tekenden, nu is het alleen nog afwachten of het zo uitkomt en dat is allerminst zeker in de F1!
En ik zou het met je eens zijn als er geen basis voor te geven was. ;)
Hoe vaak heeft Mercedes nu geprobeerd om Verstappen te krijgen? Drie keer toch? Nota bene tweemaal toen hij al in de Formule 1 zat. Dit is hetzelfde team dat niet eens serieuze interesse toonde in Ricciardo, Bottas liever behield na een zwak en daarna nog een dramatisch seizoen i.p.v Ocon en dat lijkt voorlopig niet te gaan veranderen. Moet Ocon opeens Hamilton gaan vervangen? Ondertussen rijdt Russel, een Williams coureur vandaag de testdag, ongetwijfeld ter evaluatie van Russel, niet Ocon.

Ocon is denk ik helemaal klaar in de F1. Het zal niet de eerste zijn die Mercedes naar de F1 bracht en daarna liet vallen. Vermoed dat de problemen tussen hem en Perez, het niet verslaan van Perez over twee jaar of die ronduit stupide actie met Verstappen en daarna dat lachje ook niet helpen. Hebben we het nog niet gehad over Ocon die zichzelf vaak genoeg heeft gepresenteerd als de persoon die beter was dan Verstappen in F3. Leuk gedaan met een betere auto met betere motor in een beter team. Niet alleen dat, maar jezelf zo presenteren is een zwaktebod. Als je echt zo goed bent, dan hoeft die vergelijking niet meermaals getrokken te worden door jezelf. En nee, het was niet alleen in de Nederlandse media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:59

Inderdaad en Ferrari kiest dan weer lekker voor een b-coureur. Bovendien zie ik Hamilton ook nog wel even doorgaan en zolang hij daar zit komt Verstappen (helaas) niet. Ik heb nog steeds vertrouwen in Red Bull en bovendien zijn we slechts twee races onderweg. Volgens mij hebben ze ook altijd gezegd dat 2020 het doel is om kampioen te worden. Die indianenverhalen van Marko over een Honda-motor die meerdere tienden sneller zou zijn dan de Renault heb ik toch al nooit geloofd.

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 03-04-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ppbruins schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:52:
[...]
Plus Russell telt bij deze test nog als 1 van de rookies die verplicht 2 van de 4 inseason testdagen moeten doen.
Bij de volgende inseason test telt hij niet meer als rookie mee :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

NotSoSteady schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:04:
[...]

Inderdaad en Ferrari kiest dan weer lekker voor een b-coureur. Bovendien zie ik Hamilton ook nog wel even doorgaan en zolang hij daar zit komt Verstappen (helaas) niet. Ik heb nog steeds vertrouwen in Red Bull en bovendien zijn we slechts twee races onderweg. Volgens mij hebben ze ook altijd gezegd dat 2020 het doel is om kampioen te worden. Die indianenverhalen van Marko over een Honda-motor die meerdere tienden sneller zou zijn dan de Renault heb ik toch al nooit geloofd.
Ik geef ze nog steeds een goede kans dit jaar anders hoor. RBR loopt altijd uit op de rest als het om aero development gaat gedurende het jaar en Honda kan goed meekomen en is vooral betrouwbaar. Max heeft ook een prima seizoensstart met 27 punten uit 2 races. Dat is uitzonderlijk goed voor RBR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:44

Bloodclot

Jawier!

Russel boven aan bij de tests (1:29:029) 89laps

Honda 348 rondjes: kvyat-111 albon-127 ticktum 110

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Andere teams zijn niet blind. Die zien ook wel dat Max en Charles buitencategorie zijn.

Toto heeft voor zover ik weet Max ook bovenaan zijn lijstje als vervanger van Lewis, die inmiddels ook alweer 34 is. Als Lewis met pensioen gaat en het met RBR niet lukt, dan is de kans groot dat Max Lewis opvolgt in 2021.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
Bloodclot schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:09:
Russel boven aan bij de tests (1:29:029) 89laps

Honda 348 rondjes: kvyat-111 albon-127 ticktum 110
Nu maar duimen dat ze in Shanghai beter weten of ze de flapjes omhoog of omlaag moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bosmonster schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:13:
[...]

Andere teams zijn niet blind. Die zien ook wel dat Max en Charles buitencategorie zijn.

Toto heeft voor zover ik weet Max ook bovenaan zijn lijstje als vervanger van Lewis, die inmiddels ook alweer 34 is. Als Lewis met pensioen gaat en het met RBR niet lukt, dan is de kans groot dat Max Lewis opvolgt in 2021.
Ik denk dat Lewis niet meer zo sterk gaat zijn als de afgelopen jaren. De jaren gaan tellen, zie Kimi, zie Alonso.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:36
FirePuma142 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:34:
[...]

Ik denk dat Lewis niet meer zo sterk gaat zijn als de afgelopen jaren. De jaren gaan tellen, zie Kimi, zie Alonso.
Misschien dat ze qua reflexen achteruit gaan, niet qua talent en ervaring. Alleen snel rijden is niet genoeg , dat kunnen ze allemaal. Ja Stroll ook. De truuk is de chemie. Zij er op het juiste moment de juiste engineers, teambazen, mororbouwers en coureurs aanwezig. Je kunt een boel kopen, maar de chemie blijft lastig.

Ik zie ook veel afbouwende comments over Ocon, Hamilton, Ricciardo, Vettel. Serieus, dat kun je toch niet menen? Zelfs Alonso met zijn praatjes..... allemaal absolute topcoureurs! Misschien dat Hamilton en Max buitencategorie zijn ( leclerc moet ik eerst zien) maar er hoeft maar iets fout te gaan en huppakee, weg WDC.

In de toekomst kijken kan ik niet, maar hoop wel dat RBR een winning streak gaat krijgen, liefst met Max voorop. Wat ik nog meer hoop is een gelijk veld, zodat we de coureurs gaan zien racen. Of Max naar Mercedes gaat is helemaal nog niet belangrijk....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 14-06 17:00
wowly schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:58:
[...]
Of Max naar Mercedes gaat is helemaal nog niet belangrijk....
Dat ligt aan het doel. Bij de F1 is de invloed van de auto veel hoger als de kunsten van de coureur bij het behalen van een wereldtitel. Ik heb een tijdje terug meen ik ergens gelezen dat de coureur tegenwoordig uiteindelijk maar voor 14% van invloed is.
Dus als je niet bij het juiste team zit, dan kun je weinig bereiken.. Zie Alonso de laatste jaren.

Maargoed, die hele discussie over het gedrag van bepaalde rijders heeft natuurlijk weinig te maken met hoe goed ze zijn. Je kunt je best storen aan het gedrag van Hamilton, maar ik denk dat maar weinig mensen echt durven te ontkennen dat het echt een uitstekende coureur is. En ja, hij heeft de juiste keuzes gemaakt waardoor hij inderdaad in de beste auto terecht is gekomen, maar hij bewijst daarna wel dat hij er wel iets mee kan.
En formule 1 is tegenwoordig gewoon entertainment.. Dus het beeld wat wij van de rijders meekrijgen hoeft ook niet perse overeen te komen met de werkelijkheid. Alles voor de kijkcijfers en de clicks...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik moet zeggen dat hij behoorlijk op mij begint te groeien. Ik dacht altijd overhyped maar hij presteert eigenlijk best goed. Natuurlijk is de nieuwe McLaren geen zeepkist meer aangezien ze de halve RB14 hebben gekopieerd, maar toch. Hij doet het eigenlijk goed voor een rookie. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Lando Norris is voor mij nu al Rookie of the Year. Bovendien is het ook een aardige en grappige gozer.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-06 14:07
Lando is gewoon een heel groot talent. Heel verstandig dat Mclaren hem boven de Vries heeft verkozen en niet naar RB heeft laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:24

Temujin

Zegt ook wel eens iets

sjaool schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:42:
Lando Norris is voor mij nu al Rookie of the Year. Bovendien is het ook een aardige en grappige gozer.
Persoonlijke vind ik hem tot nog toe het minst sympathiek overkomen van de 3 rookies. Wellicht dat ik net steeds de verkeerde stukjes meekrijg.. We zullen het zien aan het eind van dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Razorbite schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:43:
Lando is gewoon een heel groot talent. Heel verstandig dat Mclaren hem boven de Vries heeft verkozen en niet naar RB heeft laten gaan.
Vanaf 2022 gaan alle kampioenschappen tussen Norris, Leclerc en Verstappen. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
Lando "we are calling him Chuck now" Norris is wel echt een mooie coureur om naar te kijken. Die verdient wel een plek in een topauto.

[YouTube: Formula 2 Best Of Lando Norris 2018 Season]

Sowieso een aanrader om F2 te volgen. Meestal leuke races en het veld dit jaar is echt volwassen (veel cleane inhaalacties). Bijkomend voordeel dat je de coureurs al kent als ze in F1 debuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Testdagen zijn voorbij, het gaat ook helemaal niet meer over deze GP dus slotje erop. ;)

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.