Nhz schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:01:
@
pro_6or Andersom lijkt tegenwoordig meer waar, je mag niets kritisch meer zeggen over Max, want het is altijd de schuld van anderen.
Volgens mij geven we niet Max de schuld, maar claimen we meer dat het ook niet alleen de schuld van Sainz is. Soms hebben er immers twee schuld en soms heeft Max ook gewoon (een beetje) schuld.
Nope, ik ben het er niet mee eens..... Dat er geen straf is uitgedeeld betekend niet dat Sainz schuldig was aan het incident. Sainz was al gestraft door dat hij vanwege eigen toedoen een lekker band had gekregen.
Hij zakte daardoor zo ver terug in het veld dat dubbel straffen geen zin zou hebben.
Tis heel simpel, Max kan niet verdwijnen in het niets, Sainz is in geen geval duidelijk voorbij Max geweest, daarbij wist Sainz dat Max aan de binnenkant zit. Kortom, Sainz heeft zich zelf geëlimineerd, Max heeft nog geluk gehad van de aanrijding van Sainz op hem dat hij er zonder verdere kleerscheuren vanaf is gekomen.
Max of niet, dat maakt me niets uit, bij een andere rijder dan Max was het net zo goed "Sainz" zijn schuld. Inhalen prima, maar dan alleen als het veilig kan. De rijder die ingehaald wordt kan niet in eens in het niets verdwijnen.....