[F1 2019] Race 2 GP van Bahrein + testdagen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:
  • 115.129 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
NotSoSteady schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:27:
[...]
knip Verstappen duikt een gat in en remt te laat en heeft Sainz nodig om af te remmen.
1 April grap zeker?
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/DgiDAOE

[ Voor 8% gewijzigd door powah33 op 01-04-2019 21:38 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:48
Niet bepaald, kijk met wat voor hoek en snelheid hij Sainz ramt. Dat is het resultaat van (te) laat remmen. De onboard van Sainz laat goed zien dat Verstappen weer op de goede lijn komt door het contact met Sainz.

[ Voor 21% gewijzigd door NotSoSteady op 01-04-2019 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
NotSoSteady schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:40:
[...]

Niet bepaald, kijk met wat voor hoek en snelheid hij Sainz ramt. Dat is het resultaat van (te) laat remmen.
Dat is het resultaat van de deur dichtgooien, terwijl er iemand naast je zit.
Sainz was te laat met de deur dicht gooien.. had ie moeten doen toen hij ervoor zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:20

Nhz

Sainz gooide de deur niet dicht, hij reed gewoon op de racelijn. Miste zelfs de apex nog iets. De kerbstone gooit Max tegen Sainz aan.

Max zit offline, op het vuil en remt ook nog eens beduidend later dan normaal. Dat kan niet goed gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Nhz op 01-04-2019 21:49 ]

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Nhz schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:47:
Sainz gooide de deur niet dicht, hij reed gewoon op de racelijn. Miste zelfs de apex nog iets. De kerbstone gooit Max tegen Sainz aan.
Met jullie redenatie mag je met de start alle bolides naast je in de eerste bocht eruit kegelen...simpel omdat er volgens jullie maar 1 racelijn is en die heeft altijd voorrang??

Hahah met inhalen en 2 bolides heb je dat wel eens dat er iemand offline zit en niet op de racelijn ... dat betekent niet dat je iemand naast je geen ruimte moet geven.

[ Voor 17% gewijzigd door powah33 op 01-04-2019 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

powah33 schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:50:
[...]

Met jullie redenatie mag je met de start alle bolides naast je in de eerste bocht eruit kegelen...simpel omdat er volgens jullie maar 1 racelijn is en die heeft altijd voorrang??

Hahah met inhalen en 2 bolides heb je dat wel eens dat er iemand offline zit en niet op de racelijn ... dat betekent niet dat je iemand naast je geen ruimte moet geven.
Dat mag ook. Maar er is een reden waarom ze dat niet doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Tarabass schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:53:
[...]

Dat mag ook. Maar er is een reden waarom ze dat niet doen..
Dat mag niet ... ALs er iemand naast je zit ... dan moet jem 1 auto breedte ruimte geven.

Ik ben er ook verder klaar mee ... Als max hier schuld had, dan had hij wel een penalty gekregen.

[ Voor 15% gewijzigd door powah33 op 01-04-2019 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Nee, ik zeg toch niet dat Sainz geen schuld heeft. Ik zeg alleen dat hij niet domweg de deur dicht gooit, maar de racelijn volgt. Zoals al eerder aangegeven had Sainz gewoon veel eerder de deur dicht moeten gooien. Soms hebben beide coureurs gewoon schuld, dat is toch niet zo vreemd? Vandaar ook geen straf.

Als in de eerste ronde een auto zich verremt en vol de kerb pakt gebeuren er ook wel eens ongelukken.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:19

The_Scarabial

MTB for life!

lol, hoelang kan je het hebben over het SAI-VER incident.

Deze al langsgekomen:
https://f1tv.formula1.com...e-2019-bahrain-grand-prix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Nhz schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:56:
Nee, ik zeg toch niet dat Sainz geen schuld heeft. Ik zeg alleen dat hij niet domweg de deur dicht gooit, maar de racelijn volgt. Zoals al eerder aangegeven had Sainz gewoon veel eerder de deur dicht moeten gooien. Soms hebben beide coureurs gewoon schuld, dat is toch niet zo vreemd? Vandaar ook geen straf.

Als in de eerste ronde een auto zich verremt en vol de kerb pakt gebeuren er ook wel eens ongelukken.
Dat ben ik met je eens, maar een antwoord dat max Sainz nodig zou hebben om af te remmen om de bocht te halen is lachwekkend :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:59

pro_6or

amateur_60r

Razorbite schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:40:
Verstappen had gewoon de binnenkant. Heel simpel.
En Vettel in Japan niet, die was er pas half. Plus het was Vettel die aanviel over de binnenkant. Nu Max die verdedigd aan de binnenkant. Onvergelijkbaar.

Situaties zijn bijna altijd onvergelijkbaar maar vorig jaar was Max hier Hamilton al 90% voorbij en liet hij Hamilton nog gewoon op de baan (itt tot Sainz gisteren die Max absoluut geen wagen breed liet) en toch stuurde Hamilton toen al bewust in op Max en toen vonden we het ook Max zijn fout. Het is altijd Max zijn fout toch. Max is fout, altijd te hard. Domme Sainz met zijn idioot aggresieve deurdichtgooien stond in zijn recht, Max had zich nooit terug mogen remmen.

Maak dan een topic rapport aan en reageer er niet zo op.

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-04-2019 22:28 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Nhz schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:56:
Zoals al eerder aangegeven had Sainz gewoon veel eerder de deur dicht moeten gooien.
Dat kon Sainz niet, want op het moment dat zijn achtervleugel de neus van VER voorbij was moest hij remmen. Als hij dat gedaan had, was het een soort van Baku 2018 geweest..

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

@pro_6or Andersom lijkt tegenwoordig meer waar, je mag niets kritisch meer zeggen over Max, want het is altijd de schuld van anderen.

Volgens mij geven we niet Max de schuld, maar claimen we meer dat het ook niet alleen de schuld van Sainz is. Soms hebben er immers twee schuld en soms heeft Max ook gewoon (een beetje) schuld.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

powah33 schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:54:
[...]

Dat mag niet ... ALs er iemand naast je zit ... dan moet jem 1 auto breedte ruimte geven.
Dus het was toch SAI's fout?

[ Voor 17% gewijzigd door Tarabass op 01-04-2019 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Tarabass schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:03:
[...]

Dus het was toch SAI's fout?
Neeh hoor niet Sainz zijn fout, maar Max had absoluut recht om daar te rijden ... er was ruimte die niet geblokked was... en max zat er al naast voordat ze de bocht ingingen.
Ik kan heel goed leven met de uitslag: race accident :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-09 16:50
Wat ik overigens wél een penalty vond was de torpedo van Stroll op Grosjean. Dat kan gewoon echt niet. Volle auto lengte erachter en m dan in de zijkant hangen. Maar ja.. eerste ronde incident.

Garry Connely was niet in beste doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 09:48
pro_6or schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:58:
[...]

En Vettel in Japan niet, die was er pas half. Plus het was Vettel die aanviel over de binnenkant. Nu Max die verdedigd aan de binnenkant. Onvergelijkbaar.

Situaties zijn bijna altijd onvergelijkbaar maar vorig jaar was Max hier Hamilton al 90% voorbij en liet hij Hamilton nog gewoon op de baan (itt tot Sainz gisteren die Max absoluut geen wagen breed liet) en toch stuurde Hamilton toen al bewust in op Max en toen vonden we het ook Max zijn fout. Het is altijd Max zijn fout toch. Max is fout, altijd te hard. Domme Sainz met zijn idioot aggresieve deurdichtgooien stond in zijn recht, Max had zich nooit terug mogen remmen.

knip
Maak dan een topic rapport aan en reageer er niet zo op.

[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-04-2019 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vorig jaar in Baku deed hij precies hetzelfde. Eerste stint maar jagen terwijl hij die pace niet had. Dat gaat dit jaar weer gebeuren met die enorme DRS strook op dat ellenlange rechte stuk daar. De McLaren is op het moment dicht genoeg bij om als je alles op alles zet de RB te achterhalen.

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-04-2019 22:29 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:19
Kaaswagen schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:35:
[...]

EDIT: Hebben we al een favoriet voor ovetake van de race? Ik denk dat deze van Lando de beste was: https://streamable.com/rcxv3
Niemand? :+

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dat was een hele mooie, al was hij nog net met een stukje rubber op het wit. Ik stem voor Hamilton op Vettel, dat was wel weer een geniale actie en een beslissende. Mensen de zeggen dat Hamilton alleen goed is door zijn wagen moeten ook hier eens naar kijken.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:19
pro_6or schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:34:
[...]

Dat was een hele mooie, al was hij nog net met een stukje rubber op het wit. Ik stem voor Hamilton op Vettel, dat was wel weer een geniale actie en een beslissende. Mensen de zeggen dat Hamilton alleen goed is door zijn wagen moeten ook hier eens naar kijken.
Erg mooie move ook. Vlak daarvoor net niet, maar lap 38 overtuigend wel.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:33
Razorbite schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:09:
Wat ik overigens wél een penalty vond was de torpedo van Stroll op Grosjean. Dat kan gewoon echt niet. Volle auto lengte erachter en m dan in de zijkant hangen. Maar ja.. eerste ronde incident.

Garry Connely was niet in beste doen. :)
Wil je niet de term ‘torpedo’ gebruiken als het niet over Kvyat gaat? Zeer verwarrend verhaal zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVG555
  • Laatst online: 10-09 13:33
Kaaswagen schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:54:
[...]

Erg mooie move ook. Vlak daarvoor net niet, maar lap 38 overtuigend wel.
In de eerste instantie dacht ik dit ook, alleen wel met alle 4 de wielen de witte lijn over zag ik later vanuit een andere hoek.

In principe vind ik dat het moet kunnen hoor en dat dit ook onderdeel van racen moet kunnen zijn...

De inconsequentie waarmee dit soort acties beoordeeld worden kan ik dan minder waarderen.

Herinner me eenzelfde situatie in USA 2017 waar dit toch echt als "leaving the track and gaining an advantage" werd bestempeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

PVG555 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 06:52:
[...]

In de eerste instantie dacht ik dit ook, alleen wel met alle 4 de wielen de witte lijn over zag ik later vanuit een andere hoek.

In principe vind ik dat het moet kunnen hoor en dat dit ook onderdeel van racen moet kunnen zijn...

De inconsequentie waarmee dit soort acties beoordeeld worden kan ik dan minder waarderen.

Herinner me eenzelfde situatie in USA 2017 waar dit toch echt als "leaving the track and gaining an advantage" werd bestempeld....
Dit was wel mm werk en aan de buitenkant, waar Max meer ruimte pakte en aan de binnenkant destijds. Maar ja, ergens klopt het idd niet als je de regels strikt hanteert en wanneer Max het doet ontploft het internet weer.

een treffende spreuk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Nhz schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:01:
@pro_6or Andersom lijkt tegenwoordig meer waar, je mag niets kritisch meer zeggen over Max, want het is altijd de schuld van anderen.

Volgens mij geven we niet Max de schuld, maar claimen we meer dat het ook niet alleen de schuld van Sainz is. Soms hebben er immers twee schuld en soms heeft Max ook gewoon (een beetje) schuld.
Nope, ik ben het er niet mee eens..... Dat er geen straf is uitgedeeld betekend niet dat Sainz schuldig was aan het incident. Sainz was al gestraft door dat hij vanwege eigen toedoen een lekker band had gekregen.
Hij zakte daardoor zo ver terug in het veld dat dubbel straffen geen zin zou hebben.

Tis heel simpel, Max kan niet verdwijnen in het niets, Sainz is in geen geval duidelijk voorbij Max geweest, daarbij wist Sainz dat Max aan de binnenkant zit. Kortom, Sainz heeft zich zelf geëlimineerd, Max heeft nog geluk gehad van de aanrijding van Sainz op hem dat hij er zonder verdere kleerscheuren vanaf is gekomen.

Max of niet, dat maakt me niets uit, bij een andere rijder dan Max was het net zo goed "Sainz" zijn schuld. Inhalen prima, maar dan alleen als het veilig kan. De rijder die ingehaald wordt kan niet in eens in het niets verdwijnen.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:58

Spotmatic

Ken sent me

Max heeft in de clash met Sainz wederom z'n visitekaartje afgegeven: haal mij niet in of... het eindigt in tranen en meestal niet voor mij. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vind die inhaalactie van Norris op kvyat ook wel Nice zeg!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Schumacher in de FER

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D3IH6YfXQAEuFs5.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D3IMvMQX0AAJSbO.jpg:large
edit: extra foto

[ Voor 32% gewijzigd door basvn op 02-04-2019 08:34 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hoe fantastisch ik het ook vind, ben ik ook sceptisch ten aanzien van de hype rondom Schumacher. Heb vooral het idee dat het met name door zijn achternaam komt en dat men graag veel media-aandacht wil genereren hiervoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:45

Saffie_time

Why use this? 42!

Woudloper schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:38:
Hoe fantastisch ik het ook vind, ben ik ook sceptisch ten aanzien van de hype rondom Schumacher. Heb vooral het idee dat het met name door zijn achternaam komt en dat men graag veel media-aandacht wil genereren hiervoor.
Nou waren de resultaten van ene M.V. voordat hij in de F1 kwam ook niet enkel hosanna.
Heb hem daar ook wel eens wat minder slimme acties zien maken (inhalen in een hairpin en iemand van de baan af kegelen).
Als de jonge Schumacher rauw race talent laat zien dan mag hij wat mij betreft eens snuffelen aan het snelle werk zodat er wat ervaring komt.
Jonge honden te snel afschrijven zou ik niet zomaar meer doen. Ik was ook sceptisch toen Max voor de leeuwen werd geworpen en had hem liever nog een jaar ervaring in een mindere klasse willen zien opdoen. En kijk waar die jongen nu staat.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit. Qua talent lijkt hij echt nog niet in de buurt te komen van een Verstappen of Leclerc. Die 2 coureurs komen ook maar 1 keer in een 10 jaar voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:27
2x :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KrFRWp6oppLmdIednoUrd91P/full.jpg

He is back :+
Gp2 engine...

Ben wel benieuwd of RBR nieuwe onderdelen hebben en dat MAX nu al verbetering gaat voelen. Zal wel mooi zijn als MER/FER/RBR samen in China voor Pole kunnen vechten.

Het liefste natuurlijk MAX, 100ste poleposition coureur in de 1000 ste gp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 07:36

Chiron

Moderator Discord
Saffie_time schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:42:
[...]

Nou waren de resultaten van ene M.V. voordat hij in de F1 kwam ook niet enkel hosanna.
Heb hem daar ook wel eens wat minder slimme acties zien maken (inhalen in een hairpin en iemand van de baan af kegelen).
Als de jonge Schumacher rauw race talent laat zien dan mag hij wat mij betreft eens snuffelen aan het snelle werk zodat er wat ervaring komt.
Jonge honden te snel afschrijven zou ik niet zomaar meer doen. Ik was ook sceptisch toen Max voor de leeuwen werd geworpen en had hem liever nog een jaar ervaring in een mindere klasse willen zien opdoen. En kijk waar die jongen nu staat.
Andere tijden.. het succes van Michael was mede te danken aan het focussen op kracht/conditie en enorme fitheid, iets wat het begin van een nieuw tijdperk was, want voorheen konden coureurs (soms letterlijk) nog rustig een borreltje doen of een peuk roken :7
Mick Schumacher heeft zn naam mee, en ongetwijfeld de miljoenen, om met genoeg training nog ver te komen, zie Stroll & zoon. Maar om echt 'groot' te worden zal ie nog iets extra's mee moeten brengen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Ah, we trappen een open deur in. ;)

Als iedereen die jongen nu eens op zijn kunnen beoordeeld en gewoon even afwacht. Misschien verbaast hij iedereen wel.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-09 14:09
sjaool schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:59:
[...]

Ah, we trappen een open deur in. ;)

Als iedereen die jongen nu eens op zijn kunnen beoordeeld en gewoon even afwacht. Misschien verbaast hij iedereen wel.
Hij heeft in ieder geval de F3 EC gewonnen, daarmee komt hij in het rijtje Ocon, Stroll en Norris. Daar kun je dus alle kanten mee op. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

sjaool schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:59:
Ah, we trappen een open deur in. ;) Als iedereen die jongen nu eens op zijn kunnen beoordeeld en gewoon even afwacht. Misschien verbaast hij iedereen wel.
Het gaat mij er meer om dat het Formule 1 circus hem niet in bescherming neemt. Hij wordt momenteel helemaal meegenomen in de tombola als het gaat om het circus en hij krijgt geeneens kans om zich te bewijzen in de Formule 2. Het zou gewoon logische zijn dat hij zich eerst op dat gebied focust, zijn resultaten na het eerste weekeind waren nog niet fantastisch.

Ik heb vooral het idee dat ze zijn achternaam 'misbruiken' voor media-aandacht, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Woudloper schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:06:
[...]

Ik heb vooral het idee dat ze zijn achternaam 'misbruiken' voor media-aandacht, etc.
Ja natuurlijk. Net als het fragment Max-Ocon uitmelken..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

Nog iemand die niet geloofde dat het kon regenen in Bahrein? :+

EDIT:
En het is alweer droog.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Edd op 02-04-2019 10:46 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

NotSoSteady schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:21:
[...]

Dit is niet mijn definitie van netjes een bocht halen. Maar zoals ik zeg, het was een race-incident. Je kan er op meerdere manieren naar kijken.

[Afbeelding]
Je kan er maar op 1 manier naar kijken en dat is de plaatselijke wedstrijd leiding manier. Die hebben beoordeeld dat er geen straf nodig was dus is er niks aan de hand en heeft niemand iets verkeerd gedaan.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan nergens een live timing vinden uit Bahrein, klopt dat? Was in Barcelona prima voor elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:33

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:02
DaniëlWW2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:31:
Waarom slecht? Het halve veld is doodsbang als ze hem in zijn spiegels zien en gaat gewoon aan de kant. Vettel die normaal gesproken goed kan verdedigen tegen veel andere coureurs verpest het ook en zelfs Hamilton is niet veilig van zijn positie als Verstappen eraan komt.
De hoeveelheid incidenten met andere auto's waar Max bij betrokken is suggereert eerder dat het wel meevalt in hoeverre ze bang voor hem zijn en voor hem aan de kant gaan.... ;)
Denk dat die angst meer een sprookje is die door studio Max (ziggo sport) de wereld in is geholpen.
Spotmatic schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:03:
Max heeft in de clash met Sainz wederom z'n visitekaartje afgegeven: haal mij niet in of... het eindigt in tranen en meestal niet voor mij. ;)
Baku, Monza met Massa, Monza met Bottas, Ocon in Brazilie.... Genoeg voorbeelden intussen waarbij het in tranen eindigde voor Max. Zeg niet dat het allemaal de fout van Max is. Maar wel dat Max nog best wat kan leren op het vlak van wanneer ga je het gevecht wel aan en wanneer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Thx. Interessante gast!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Edd schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:36:
Nog iemand die niet geloofde dat het kon regenen in Bahrein? :+

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]

EDIT:
En het is alweer droog.. :)
Haha, vrijdag-op-zaterdag nacht en zondag een uurtje voor de race waren er ook al enkele druppels. :P

Waarschijnlijk is alle neerslag voor het hele jaar nu weer gevallen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Top. Beetje vaag dat motorsport.com niemand langs de baan heeft staan.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

loekf2 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:38:
[...]

Top. Beetje vaag dat motorsport.com niemand langs de baan heeft staan.
Wellicht wil ie niet in de regen staan :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D3IlIT6XcAAwAZ4.jpg:large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Martinspire schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:46:
[...]

Wellicht wil ie niet in de regen staan :+
Ik zie net een tweet van Haas:

https://twitter.com/HaasF...13014561752469505/video/1

ongeloofelijk, Hollands regenbuitje in de woestijn.

Tijd om ff met blauwe banden te testen zou ik zeggen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

loekf2 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:54:
[...]

Ik zie net een tweet van Haas:

https://twitter.com/HaasF...13014561752469505/video/1

ongeloofelijk, Hollands regenbuitje in de woestijn.

Tijd om ff met blauwe banden te testen zou ik zeggen.
Mja probleem met een dergelijke baan als deze is waarschijnlijk dat de afwatering behoorlijk brak is, als ie al aanwezig is en dat er ook meteen enorm veel stof op de baan komt te liggen, dus de grip is ook meteen weg. En dus geen baan die gelijk is aan de race om daar data mee te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

TrekDr0p schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:14:
[Afbeelding]

He is back :+
Gp2 engine...

Ben wel benieuwd of RBR nieuwe onderdelen hebben en dat MAX nu al verbetering gaat voelen. Zal wel mooi zijn als MER/FER/RBR samen in China voor Pole kunnen vechten.

Het liefste natuurlijk MAX, 100ste poleposition coureur in de 1000 ste gp _/-\o_
1000e race, niet gp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

NotSoSteady schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:27:
[...]

Ach, in Nederland is 99% van mening dat het de schuld is van Sainz, terwijl Spanje de schuld legt bij Verstappen. Voor beide partijen is wat te zeggen. Sainz had Verstappen eerder moet afblokken toen hij er een volledige auto lengte voorzat. Verstappen duikt een gat in en remt te laat en heeft Sainz nodig om af te remmen. Nu loopt het goed af voor Verstappen en de volgende keer zal het misschien andersom zijn, dat is het risico.
Dat Max een Risico neemt ben ik het mee eens, maar je schrijft remt te laat. ik denk dat de "te" eigenlijk weg kan. Hij remt laat. Hij blokkeert namelijk niet. Had hij geblokkeerd dan was het wel echt te laat geweest en had hij denk ik een straf gekregen. Dus het was zeker op het randje en wellicht ook wel niet de beste keuze.

Hopelijk wordt de RB15 snel beter want anders kunnen de roden en de zilveren lekker racen om de overwinning en mag Max het gehele middenveld (er zijn meerdere circuits met gigantisch DRS effect, zeker met de nieuwe nog bredere vleugels) achter zich proberen te houden.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 07:46
1000ste GP, niet race

(Zoals Olav het vertelde; vroegah telde de Indy ook mee voor F1 maar niet voor de aantal GPs. Dus qua races staat de F1 op 1010 maar aantal grand-prix nu op 999)

edit: x10

[ Voor 9% gewijzigd door Holk op 02-04-2019 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 10-09 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

Holkers schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:26:
[...]

100ste GP, niet race

(Zoals Olav het vertelde; vroegah telde de Indy ook mee voor F1 maar niet voor de aantal GPs. Dus qua races staat de F1 op 10XX maar aantal grand-prix nu op 999)
Nou dan doe ik ook ff mee.

1000e GP. Niet 100e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 07:46
AzzKickah schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:29:
[...]

Nou dan doe ik ook ff mee.

1000e GP. Niet 100e.
-1 spuit11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Overal staat GP, maar wat is dan het verschil tussen race en GP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:29
TrekDr0p schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:38:
[...]

Grand Prix telt mee voor het F1 kampioenschap. Vroeger hadden ze nog wel eens races die niet meetelden voor het F1 kampioenschap. Denk ik.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
TrekDr0p schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:38:
[...]

Grand Prix bestonden al vèr voordat Formula One bestond. Daarnaast waren er ook races, toen Formula One al wel bestond, wél onderdeel waren van het F1 kampioenschap, maar geen Grand Prix waren, zoals de Indy 500 (Holkers in "[F1 2019] Race 2 GP van Bahrein + testdagen").

Zie o.a. https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_motor_racing

[ Voor 10% gewijzigd door DeKaerften op 02-04-2019 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 10-09 19:35
Stofzuiger, geen V6 motor.

Goed verhaal verder, jongens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Max, we don't need donuts on our race box... :+

[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 02-04-2019 14:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• powah33
Die hele Red Bull zit vol met sensors, is er dan toch meer aan de hand?
Afbeeldingslocatie: https://imgr2.auto-motor-und-sport.de/Max-Verstappen-Red-Bull-F1-Test-Bahrain-2-April-2019-fotoshowBig-1a3db535-1441344.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr3.auto-motor-und-sport.de/Max-Verstappen-Red-Bull-F1-Test-Bahrain-2-April-2019-fotoshowBig-bc31106c-1441346.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Max-Verstappen-Red-Bull-F1-Test-Bahrain-2-April-2019-fotoshowBig-8567e2f4-1441347.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Max-Verstappen-Red-Bull-F1-Test-Bahrain-2-April-2019-fotoshowBig-d9bafb20-1441348.jpg
Voorvleugel draad en sensors.
Bij de achtervleugel zie je de draad over "esso" lopen naar de sensor.
Laatste foto zie je weer een wasrek hangen ter hoogte van het RED BULL logo op de zijkant.

Bij de eerdere foto's werd de underbody flow structure gemeten.

[ Voor 3% gewijzigd door powah33 op 02-04-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Want ze kunnen prima testen zonder sensors bedoel je? Natuurlijk hang je heel die bak vol op testdagen joh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10-09 22:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

It is believed F1 is currently discussing with teams the possibility of extending today's running by two hours due to the long rain delay.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
DataGhost schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:04:
Want ze kunnen prima testen zonder sensors bedoel je? Natuurlijk hang je heel die bak vol op testdagen joh
Neeh daar ging het niet om ... de problemen lijken overal te zitten .. ze testen hier namelijk niet maar 1 bepaalde spot zoals alleen de vloer of alleen de voorvleugel ... Als je alle kanten gaat testen klopt het overal waarschijnlijk niet, of ze weten niet precies waar ze de plank hebben mis geslagen?!
Wie het weet mag het zeggen ... maar dat ze nu alle kanten aan het testen zijn en die bolide vol hangt met sensors, geeft niet echt een teken dat je weet waar de problemen zitten.

De andere bolides zie ik in iedergeval niet van voor tot achter vol geplakt met sensors ... daar is het meer een wasrek en/of een ander flapje of vleugel.

[ Voor 10% gewijzigd door powah33 op 02-04-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Misschien zijn ze de aerodynamica aan het testen.
powah33 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:09:
[...]

Neeh daar ging het niet om ... de problemen lijken overal te zitten .. ze testen hier namelijk niet maar 1 bepaalde spot zoals alleen de vloer of alleen de voorvleugel ... Als je alle kanten gaat testen klopt het overal waarschijnlijk niet, of ze weten niet precies waar ze de plank hebben mis geslagen?!
Wie het weet mag het zeggen ... maar dat ze nu alle kanten aan het testen zijn en die bolide vol hangt met sensors, geeft niet echt een teken dat je weet waar de problemen zitten.

De andere bolides zie ik in iedergeval niet van voor tot achter vol geplakt met sensors ... daar is het meer een wasrek en/of een ander flapje of vleugel.
Maar de kernwoorden in jouw en mijn post zijn:
Misschien
lijken
wie het weet
;)

[ Voor 5% gewijzigd door streamnl op 02-04-2019 15:46 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Ze zijn weer op de baan :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/55931048_2522115927883847_7165175828316160000_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=0ed7776d0db9e06d715fc104f80fea6e&oe=5D3CDE69

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Schumacher en Verstappen bovenaan de tijdenlijst. Nu Benneton nog terug :)

edit: Verstappen is nu sneller dan z'n Q1 ronde. Lek boven? :P

[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 02-04-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:52

jgj82

Ja, maar = nee

MikeyMan schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:47:
Schumacher en Verstappen bovenaan de tijdenlijst. Nu Benneton nog terug :)

edit: Verstappen is nu sneller dan z'n Q1 ronde. Lek boven? :P
Ik kan niet meekijken helaas, maar zou het een andere compound kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 09:03
jgj82 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:08:
[...]

...opdrogende baan

at your service

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Baan was zaterdag ook droog :)

er staat een rode band gemeld, maar dat kan dit jaar vrijwel alles betekenen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

powah33 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:09:
[...]

Op deze vleugel zie je iig de 1e variant voorvleugel (zonder dat extra inkepinkje in het 4e element en de afgeknipte 5e om dat dan weer legal te maken).

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
pro_6or schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:12:
[...]

Op deze vleugel zie je iig de 1e variant voorvleugel (zonder dat extra inkepinkje in het 4e element en de afgeknipte 5e om dat dan weer legal te maken).
Dit was een halve testdag door de regen. Benieuwd of Verstappen morgen ook nog in de auto gaat zitten of ze Ticktum de hele dag rondjes laten rijden en Verstappen terug naar Monaco sturen. Geloof dat ie ook nog op de simulator moest rijden in de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:11:
[...]

En Hamilton en zijn engineer wisten natuurlijk wat het probleem was en gaan niet voor de zekerheid meteen in de aanval voor het geval dat ze het bij Ferrari konden oplossen? ;)
Late reactie, maar ja. Ferrari gaf aan via de team radio dat ze de MGU-H kwijt waren ("We've lost heat recovery" o.i.d. riepen ze) en het was ook direct duidelijk dat ze dat niet gingen oplossen voor het eind van de race (gaven ze duidelijk aan richting Leclerc).

Het is overigens alleen wel raar dat nu ineens gezegd wordt dat er een cilinder was uitgevallen. Dan draait dat ding toch heel brak?

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 02-04-2019 18:43 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Holkers schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:26:
[...]

1000ste GP, niet race

(Zoals Olav het vertelde; vroegah telde de Indy ook mee voor F1 maar niet voor de aantal GPs. Dus qua races staat de F1 op 1010 maar aantal grand-prix nu op 999)

edit: x10
Ik dacht, als Olav t zegt dan moet t wel fout zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Deze vraag zal vast al een keer gesteld zijn... maar ligt er nu een nieuwe motor in de RB15 tijdens deze test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
ArcticWolf schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:40:
Deze vraag zal vast al een keer gesteld zijn... maar ligt er nu een nieuwe motor in de RB15 tijdens deze test?
Geen flauw idee maar ik denk van wel. In principe zijn testen geen race evenementen en dan ga je niet je race PU draaien. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D3KVl-RXcAA2iza.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 21:46

themaxter

Bugged..

jgj82 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:08:
[...]
De tijd van max is neergezet op de C3 band, dat is dus dezelfde als de C3 soft van afgelopen race.
En Schumacher heeft m gereden op de C5, die dus helemaal niet beschikbaar was... Beetje geflateerd dus.
ArcticWolf schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:40:
Ja de testen vallen buiten de componenten van de races. Kan zelfs dus zo maar zijn dat hier een geupgrade honda in lag om alvast te testen hoe deze het op het circuit doet.

[ Voor 10% gewijzigd door themaxter op 02-04-2019 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Grrrrrene schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:39:
[...]
Het is overigens alleen wel raar dat nu ineens gezegd wordt dat er een cilinder was uitgevallen. Dan draait dat ding toch heel brak?
With an internal combustion power reduction of around 17% (one cylinder out of six), using the energy recovery would no longer be the most efficient way to run the power unit, as the internal combustion would no longer be producing enough of its own energy to feed the ERS-H as well as deploy through the ERS-K. So the power loss problem would compound – and the fuel consumption would increase.
bron https://www.formula1.com/...SfIJKiaJieYQGROb7xj0.html

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:16
[...]

Late reactie, maar ja. Ferrari gaf aan via de team radio dat ze de MGU-H kwijt waren ("We've lost heat recovery" o.i.d. riepen ze) en het was ook direct duidelijk dat ze dat niet gingen oplossen voor het eind van de race (gaven ze duidelijk aan richting Leclerc).

Vond 5 sec per rondje al veel voor kapotte MGU-H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

HvanL schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:39:
[...]

Vond 5 sec per rondje al veel voor kapotte MGU-H
Als je 160 pk van de mgu-k mist ga je ook flink langzamer. Denk dat het wel een zelfde aantal seconden aan verlies kan opleveren.

Al zal je met de mgu-h kapot de mug-k nog wel wat energy genereren bij het remmen.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 02-04-2019 19:58 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
YakuzA schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:56:
[...]

Als je 160 pk van de mgu-k mist ga je ook flink langzamer. Denk dat het wel een zelfde aantal seconden aan verlies kan opleveren.
Je verliest eigenlijk nog meer. De MGU-H drijft de turbocharger ook aan. Verlies je de MGU-H, turbo en een cilinder dan verlies je makkelijk een paar honderd pk.
[...]

Zelfs dan nog. Waarom die positie niet meteen verzekeren? Kan bijvoorbeeld ook nog een VSC of SC komen door een andere auto of een heel team die hun eigen PU's opblaast, waardoor je niet kan inhalen. ;)

Verder zal het ding vrij brak gedraaid hebben ja. Nu kon ik uit dat RTL GP filmpje opmaken dat ontsteking automatisch en elektronisch gebeurd. Waarschijnlijk is de brandstofinjectie voor die cilinder dus uitgeschakeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:02:
[...]
Je verliest eigenlijk nog meer. De MGU-H drijft de turbocharger ook aan. Verlies je de MGU-H, turbo en een cilinder dan verlies je makkelijk een paar honderd pk.
Heb je gelijk in. Dan heb je meteen een joekel van een turbolag :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Bullet NL schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:37:
[...]

Nope, ik ben het er niet mee eens..... Dat er geen straf is uitgedeeld betekend niet dat Sainz schuldig was aan het incident. Sainz was al gestraft door dat hij vanwege eigen toedoen een lekker band had gekregen.
Hij zakte daardoor zo ver terug in het veld dat dubbel straffen geen zin zou hebben.

Tis heel simpel, Max kan niet verdwijnen in het niets, Sainz is in geen geval duidelijk voorbij Max geweest, daarbij wist Sainz dat Max aan de binnenkant zit. Kortom, Sainz heeft zich zelf geëlimineerd, Max heeft nog geluk gehad van de aanrijding van Sainz op hem dat hij er zonder verdere kleerscheuren vanaf is gekomen.

Max of niet, dat maakt me niets uit, bij een andere rijder dan Max was het net zo goed "Sainz" zijn schuld. Inhalen prima, maar dan alleen als het veilig kan. De rijder die ingehaald wordt kan niet in eens in het niets verdwijnen.....
SAI was wel degelijk voorbij aan VER, alleen koos SAI een niet zo'n slimme lijn en liet daardoor een gat waar VER indook.
De discussie is voor mij niet zozeer wie er daar fout zit, je zou het namelijk gewoon een race incident kunnen noemen, maar was de move van VER het risico waard.

Hoe een grote bedreiging was SAI eigenlijk voor VER?

Edit: @TrekDr0p hieronder, ik kon nu pas reageren op de in mijn ogen onjuistheid in de post van Bullit. :>
Ik heb verder geen intentie om er een potje welles nietes van te maken hoor, wilde alleen nog even mijn ei kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door Hippocampus op 02-04-2019 20:43 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Kom op jongens het SAI vs VER incident is nu wel klaar toch.. de stewards hebben gezegd race incident, laat het aan de profs over. Laten we nu weer genieten van het race zelf en alonso die het nog steeds kan..

Afbeeldingslocatie: https://imgr2.auto-motor-und-sport.de/Fernando-Alonso-McLaren-F1-Test-Bahrain-2-April-2019-bigMobile2x-127284c8-1441405.jpg

Verremmen op een testdag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vlakke kantjes op de banden moeten ook getest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Verwijderd schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:10:
Nou, zonder gekheid. Sebs vleugel resoneerde eraf, best wel goed om te checken tot hoe hard je kunt (terug naar de pits) want een keer vlakke bandjes kan maar zo gebeuren en met die super brede vleugels is resoneren dus een echt gevaar.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 21:27
Over de uitleg van de 1000e GP vs 1000e race.. heb ik vorig jaar dan de viering van de 1000e race gemist of is dat bewust overgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:10:
Ach, het levert altijd data op waar ze wat mee kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Divak schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:43:
Over de uitleg van de 1000e GP vs 1000e race.. heb ik vorig jaar dan de viering van de 1000e race gemist of is dat bewust overgeslagen?
Denk dat die gewoon onbewust is gepasseerd :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Divak schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:43:
De grand prix is natuurlijk ook het enige dat telt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

Als ik even snel kijk naar de communicatie vanuit F1 hebben ze het over de 1000e race en niet de 1000e GP..

https://www.formula1.com/...1kbMXRnG9oyMZkzXnXWo.html
The upcoming Chinese Grand Prix will be the 1,000th race in the world championship’s glorious history

[ Voor 53% gewijzigd door Edd op 03-04-2019 11:12 ]

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Edd schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:11:
Als ik even snel kijk naar de communicatie vanuit F1 hebben ze het over de 1000e race en niet de 1000e GP..

https://www.formula1.com/...1kbMXRnG9oyMZkzXnXWo.html

[...]
Eerlijk gezegd maakt het mij ook exact 0 uit of het nu de 1000e GP, 1000e race of 1000e race inclusief Indy500 is :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50

Wom

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D3N-DODWsAA91_S.png:large

Voor wat het waard is.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razorbite
  • Laatst online: 08-09 16:50
150 laps voor Honda! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:46

Soggney

Zeekomkommer

Nou, Latifi kan nu wel bepalen of de Williams nou beter of slechter dan een F2 wagen is

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Ik hoop vooral dat Ticktum de RBR niet aan gort rijdt...
Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.