[F1 2019] Race 2 GP van Bahrein + testdagen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 32 Laatste
Acties:
  • 115.155 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:44:
[...]

Dat werkt 2 kanten op blijkbaar

[...]

Hoewel ik de gladde pr-praatjes van HAM meestal ook verafschuw, vond ik hem nu toch wel sympahiek, ook naar Leclerc zelf toe
Misschien ben ik een enorme cynicus, maar die "sympathie" heb ik te vaak gezien nadat Hamilton won. Wint Hamilton niet, dan komt er ook zelden iets vrolijks uit...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mwah, ik vond Hamilton vandaag aardig oprecht. Zo wil je niet winnen, maar je kunt er weinig aan doen. Je kunt er moeilijk achter blijven hangen omdat het zo zielig is voor die jongen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

[YouTube: https://youtu.be/isCHZkDQUK8]

[YouTube: https://youtu.be/oFpzG1b7Rpo]

Invoegen mag niet meer maar post race interviews.

[ Voor 57% gewijzigd door 3x3 op 31-03-2019 21:56 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

DaniëlWW2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:32:
[...]

Volgens mij willen ze gewoon dingen zien. Hamilton heb ik nu zo vaak die beweging zien maken als hij engine mappings aanpast. Dat doe je namelijk nadat je iemand inhaalt.

Verder was ik nu echt de enige die door Hamilton zijn "excuses" heen prikte? Hamilton doet dit alleen als hij wint, zeker als het ten onrechte is en hij het ook weet. Verder doet hij het ook alleen met mensen die hij niet als bedreiging ziet. Zodra je een echte bedreiging bent, dan is het niet zo hartelijk.
Geloof me, ik ben echt geen fan van Ham, maar dit handje leek mij oprecht. Waarom zou je mappings aanpassen als je iemand die problemen heeft, makkelijk kan inhalen?
SinergyX schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:37:
[...]

Ik zie 3 vingers omhoog, dus wijsvinger en duim op het stuur, die zit gewoon aan een knop te draaien.
Lets agree to disagree :P

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:14:
[...]

Rosberg heeft een accent. Kimi heeft een accent. Vettel heeft een accent. Die Italiaanse team principals brabbelen maar wat in het rond.
Guenther Steiner die heeft pas een accent. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ham is tegen Max toch altijd arroganter dan dat hij nu tegen Leclerc is... aparte kerel die lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
toolkist schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:08:
[...]

Dat probleem heeft Nascar natuurlijk ook ;)
Nascar kan bij tanken ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:39
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c7A3F4X.jpg%0D%0Ahttps://i.imgur.com/4B6AVRn.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
TinusTegengas schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:53:
[...]

Geloof me, ik ben echt geen fan van Ham, maar dit handje leek mij oprecht. Waarom zou je mappings aanpassen als je iemand die problemen heeft, makkelijk kan inhalen?
Leclerc miste de 162pk van de hybride systemen, maar was alsnog niet langzaam en had een flink gat geslagen. Je wil die inhaalmanoeuvre gewoon gedaan hebben zodat je uit kan rijden. Je gaat niet eindeloos achter een kreupele auto hangen. Dus gewoon een snellere mapping, jagen, inhalen en brandstof sparen voor het einde van de race. :)
Sbakker1982 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:55:
Ham is tegen Max toch altijd arroganter dan dat hij nu tegen Leclerc is... aparte kerel die lewis
Dat is wel eens anders geweest. In 2016 en begin 2017 was het ook zo "hartelijk" omdat Verstappen totaal geen bedreiging vormde. Dat veranderde snel toen de RB13 ging werken en de PU eens niet ontplofte. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Viel mij ook op hoe Hamilton reageerde naar LeClerc na afloop. Zo heb ik hem nog nooit naar Verstappen zien doen. Blijkbaar wordt Verstappen niet als sympathiek gezien, daarbij heeft LeClerc wel een historie met zijn veel te vroeg overleden peetvader.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Was ook het eerste wat ik dacht. Max was het eerste jaar zelfs "this guy".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Erapaz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:32:
[...]

Daar heb je nog gelijk in ook ! Die jongen heeft in de autosport nog niks gewonnen 😫
Klopt, alleen al wel heel veel records gebroken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:39
Geweldig einde van de race, maar wat zuur voor Leclerc zeg. Geweldig race van hem.

Halverwege vond ik de regie wel matig; paar gevechten in het middenveld en pitstops, maar wij zaten ronden lang naar de top drie te kijken.

Die twee Renault die achter elkaar uitvallen is wel wonderlijk. Hoop dat we daar nog inhoudelijks over horen

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:00:
[...]

Leclerc miste de 162pk van de hybride systemen, maar was alsnog niet langzaam en had een flink gat geslagen.
Hij was 40km/u langzamer op het rechte stuk en iedere engineer kan voor HAM uitrekenen wanneer hij hem gaat inhalen.
Je wil die inhaalmanoeuvre gewoon gedaan hebben zodat je uit kan rijden. Je gaat niet eindeloos achter een kreupele auto hangen. Dus gewoon een snellere mapping, jagen, inhalen en brandstof sparen voor het einde van de race. :)
Dat lijkt me echt onzin. Zeker nu de PU's zo lang door moeten is er geen enkele reden om de motor te stressen zodat je een halve ronde eerder voor die kreupele auto rijdt. Je ziet dat alle teams risico's mijden en dat inhaalacties bijna allemaal door DRS plaatsvinden: lekker veilig op het rechte stuk.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

sjaool schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:54:
[...]

Guenther Steiner die heeft pas een accent. ;)
Vrij recent nog even een goed gesprek mee staan voeren na way-way te veel champagne en mijn variant op de Duitse taal. Niets om je voor te schamen! :Y)

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1903/540550/P3kwgCsA.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

DaniëlWW2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:00:
[...]

Leclerc miste de 162pk van de hybride systemen, maar was alsnog niet langzaam en had een flink gat geslagen. Je wil die inhaalmanoeuvre gewoon gedaan hebben zodat je uit kan rijden. Je gaat niet eindeloos achter een kreupele auto hangen. Dus gewoon een snellere mapping, jagen, inhalen en brandstof sparen voor het einde van de race. :)
Ook in dit geval..Lets agree to disagree ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

Turbo-Puppy schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:04:
[...]

Vrij recent nog even een goed gesprek mee staan voeren na way-way te veel champagne en mijn variant op de Duitse taal. Niets om je voor te schamen! :Y)

[Afbeelding]
Bewegende beelden? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Vrij bewust een foto en niet het filmpje... sommige dingen kun je beter niet delen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 17:28
Ook al had red bull weinig in te brengen deze race staat max wel gezond 3e in het klassement.
Als hij rustig zijn races blijft rijden kan het nog best eens leuk gaan worden wie er met de titel vandoor gaat :)

Verder echt een leuke race gezien vandaag met actie, tranen en ploffende Renaults :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grrrrrene schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:03:
[...]

Hij was 40km/u langzamer op het rechte stuk en iedere engineer kan voor HAM uitrekenen wanneer hij hem gaat inhalen.

[...]

Dat lijkt me echt onzin. Zeker nu de PU's zo lang door moeten is er geen enkele reden om de motor te stressen zodat je een halve ronde eerder voor die kreupele auto rijdt. Je ziet dat alle teams risico's mijden en dat inhaalacties bijna allemaal door DRS plaatsvinden: lekker veilig op het rechte stuk.
En Hamilton en zijn engineer wisten natuurlijk wat het probleem was en gaan niet voor de zekerheid meteen in de aanval voor het geval dat ze het bij Ferrari konden oplossen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:46

pro_6or

amateur_60r

Chiron schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:14:
RIC nog 0 keer gefinished, extra gaatje erbij in de wand van de motorhome? ;)
Wel weer lekker zijn teamgenoot van achteren geramd.

een treffende spreuk

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

SinergyX schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:37:
[...]

Ik zie 3 vingers omhoog, dus wijsvinger en duim op het stuur, die zit gewoon aan een knop te draaien.
Van Gpupdate.net de reactie van Hamilton zelf:
Omdat Leclerc overduidelijk de beste was in Bahrein hield Hamilton gemengde gevoelens over aan zijn zege. "Het voelt eerlijk gezegd raar aan", legde hij uit. "Ik kon mijn ogen op dat moment niet geloven. Uiteindelijk wil je iemand inhalen omdat je sneller bent in een duel. Ik ging voorbij aan Charles op het rechte stuk en stak mijn hand omhoog, omdat ik er ook niets aan kon doen. Ik heb ook in die positie gezeten en weet hoe het voelt. Hij kan met opgeheven hoofd verder. Zoals ik hem al vertelde deed hij het ongelooflijk goed en heeft hij een prachtige toekomst voor zich."
Discussie gesloten?

[ Voor 5% gewijzigd door Gé Brander op 31-03-2019 22:17 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Turbo-Puppy schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:11:
[...]

Vrij bewust een foto en niet het filmpje... sommige dingen kun je beter niet delen. ;)
Dat duurde toch minstens 4 keer klikken voor ik door had dat het een screenshot van een filmpje was....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gé Brander schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:15:
[...]

[...]

Discussie gesloten?
Nee, de cynici gaan nu eerst de bron enorm in twijfel trekken :+

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

u_nix_we_all schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:18:
[...]

Nee, de cynici gaan nu eerst de bron enorm in twijfel trekken :+
Ik vind dat Hamilton eerst zelf de beelden nog even moet bekijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

Nvm]

[ Voor 96% gewijzigd door TinusTegengas op 31-03-2019 23:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

EddoH schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:20:
[...]

Ik vind dat Hamilton eerst zelf de beelden nog even moet bekijken :+
En dan zegt hij, ik deed inderdaad een knopje verzetten met mijn linkerhand en met mijn rechterhand zwaaide ik naar Leclerc...😁

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gé Brander schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:23:
[...]

En dan zegt hij, ik deed inderdaad een knopje verzetten met mijn linkerhand en met mijn rechterhand zwaaide ik naar Leclerc...😁
Gewoon met twee handen zwaaien en met zijn knieën sturen natuurlijk :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:32:
Dat is voor mij misschien nog wel de grootste teleurstelling. Leclerc zijn race naar de klote, laat Bottas dan lekker winnen. Ja, juichen voor de underdog maar Bottas verdient ook wel eens wat geluk na vorig seizoen.
Huh? Excuus als ik wat gemist heb, dit topic gaat zo hard dat het me niet lukt om alles te lezen... Maar waarom had Lewis precies een halve minuut of zo zijn auto langs de kant moeten zetten om Bottas te laten winnen?
Twee weken terug heeft Bottas zeer verdiend gewonnen. Ik weet niet waarom het nu niet lukte maar het lijkt er op alsof hij het nu gewoon minder goed voor elkaar kreeg. Of is er een of ander complot dat ze zijn auto gesaboteerd zouden hebben zodat Lewis voor hem kan blijven of zo? :?
Vooralsnog staat Bottas gewoon bovenaan in het klassement.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Finraziel schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:25:
[...]
Vooralsnog staat Bottas gewoon bovenaan in het klassement.
Inderdaad! Dankzij de snelste ronde die hij van het team niet mocht doen. Groot gelijk dat hij het toch gedaan heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:25

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik heb helaas niet alles kunnen zien, maar de betrouwbaarheid van ferrari vs. Snelheid zijn ook nog niet helemaal in orde zo?

Is lekker dat je het hele weekend dik sneller bent. Maar in de race loopt er dan toch wat stuk.

Ik heb de spin van Vettel alleen ff in replay gezien, maar daarna de frontwing verliezen lijkt niet echt een causaal verband te hebben? Of heb ik dan net brakke filmpjes gezien daar van.

Ook heb ik nog steeds wat twijfel bij RBR Hoe goed ze zijn. Het is nog wel erg wisselvallig en pril, laten we hopen dat ze wat balansproblemen kunnen oplossen volgende week.

[ Voor 17% gewijzigd door Chrosser op 31-03-2019 22:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Finraziel
  • Nu online
Chrosser schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:28:
Ik heb helaas niet alles kunnen zien, maar de betrouwbaarheid van ferrari vs. Snelheid zijn ook nog niet helemaal in orde zo?

Is lekker dat je het hele weekend dik sneller bent. Maar in de race loopt er dan toch wat stuk.

Ik heb de spin van Vettel alleen ff in replay gezien, maar daarna de frontwing verliezen lijkt niet echt een causaal verband te hebben? Of heb ik dan net brakke filmpjes gezien daar van.
De spin veroorzaakte flat spots op alle vier de banden, dat veroorzaakte flinke vibraties, daar ging de neus op mee resoneren (zichtbaar) en daardoor klapte hij er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:25

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Finraziel schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:29:
[...]

De spin veroorzaakte flat spots op alle vier de banden, dat veroorzaakte flinke vibraties, daar ging de neus op mee resoneren (zichtbaar) en daardoor klapte hij er af.
Ah bedankt. Dat verklaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nhz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:32:
[...]

Hmwoah, ik vind niet dat Sainz 'de deur dicht gooit'. Sainz ligt voor, hij zit op de racelijn dus dan mag hij in principe bepalen hoe hij de bocht aansnijdt. Dit doet hij niet heel erg afwijkend van de normale racelijn. Max weet dat dat gat kleiner wordt omdat Sainz die apex gaat halen, maar kiest ervoor om er toch in te duiken en moet daarvoor bijna volledig over de kerbstone. Als je frame voor frame gaat bekijken is duidelijk te zien dat die kerbstone hem vervolgens van zijn eigenlijke route gooit, daarna raken ze elkaar. Ik denk dat als er geen kerb had gelegen dat ze er met veel minder schade doorheen waren gekomen.

Dit had echter allemaal voorkomen kunnen worden door Max gewoon direct na het passeren, dus voor het aanremmen en insturen, al te blokken. Dus er voorbij en direct ervoor. Daar was in de eerste seconde van de geposte video gewoon ruimte voor.
Hij moet een autobreedte ruimte laten volgens de regels, en das niet gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:35
Schaamteloos gejat van f1technical.net, bron niet 100% duidelijk:
Binotto: “We are checking now the engine so we do not have yet a clear explanation of what happened,” he said. “It is an engine problem. We had miscombustion on one cylinder but [the reason is] to be understood."
Asked about rumours of the problem being related to the MGU-H, Binotto said: “I don’t know where the rumours came from. There was nothing wrong with the MGU-H.

Binotto is confident that the Bahrain problem is an isolated incident and curing it should be simple.

“It is a single problem that will be easily addressed," he said. “It is not related to the way we are using the engine or the mapping or whatever.

"It has to be a single component failure that we will find out.”
Dus geen MGU issue voor Leclerc, gewoon een ICE issue.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

loekf2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:34:

[...]

Voorlopig wel de 2e race dat er motorproblemen zijn voor Ferrari en dat is niet goed. Ze kunnen er wel luchtig over doen, en het zal voor hun wellicht peanuts zijn om op te lossen, maar zo ga je dus geen WK worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het is ook nog maar de tweede grand prix van het jaar. Het is al wel vaker gebleken dat Ferrari als een speer uit de startblokken ging maar later inkakte. Net zoals Red Bull in de loop van het seizoen steeds sneller ging. Mercedes is meestal wel betrouwbaar maar dan spelen er weer andere dingen waardoor het fout gaat bij hen. Er kan in ieder geval nog heel veel gebeuren en de start van het seizoen belooft veel goeds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:01:
[...]

Was ook het eerste wat ik dacht. Max was het eerste jaar zelfs "this guy".
Inderdaad, terwijl Max wel altijd het contact zocht met Lewis na de race, bijv. voor opkomst podium. En Lewis deed dan altijd kortaf etc. Nee je ziet erg veel verschil in benadering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

vliegnerd schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:49:
De onbalans van de RBR is wel echt een dingetje. Tijdens de tweede helft van de race vroeg Gianpiero Lambiase (VER's race-engineer) of VER wat later wilde remmen in een of andere bocht, dit was in een periode dat ze bezig waren om de te koude achterremmen te vebeteren. De hele tijd FAIL xx en MODE zoveel. Anyway, het antwoord van VER was veelzeggend: "Hoe kan ik later remmen met zoveel onbalans?". Dat is wel veelzeggend.

Over de pech van de safetycar: Ja, kost een podium. Maar de race had ook over kunnen zijn bij het wheelbangen met SAI. De schuld van SAI als je het mij vraagt, maar dat had zomaar in tranen kunnen eindigen.

Toffe race. Ik heb genoten. Kijk uit naar China, maar hoop op een betere RBR.
Sainz is echt compleet gestoord. Kerel was zelfs bezig een paarse ronde (McLaren de snelste auto van het veld tegen deze ferraris, Yeah right) te zetten om Max maar te pakken. Heel zijn bandjes oproken om Max maar te dwarsbomen. Hetzelfde deed hij vorig jaar in Baku tijdens de eerste stint. Kan nog wel eens vaker een luis in de pels worden als RBR het lek niet boven krijgt met deze DRS. Monsterbanen.

Al die frusti tosti’s (hoi Ocon en Ric) lekker hoor. ;(

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Sbakker1982 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:50:
[...]

Inderdaad, terwijl Max wel altijd het contact zocht met Lewis na de race, bijv. voor opkomst podium. En Lewis deed dan altijd kortaf etc. Nee je ziet erg veel verschil in benadering.
Mindgames. Verstappen de boeman maken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:30
Sbakker1982 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:50:
[...]

Denk dat het er ook wel mee te maken heeft dat Charles wat meer 'likeable' is dan Verstappen. Het verschil in benadering is in ieder geval duidelijk merkbaar.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:08
Ik ben trouwens via reddit en wat andere bronnen aan het bij-kijken (de kinderen liggen op bed) maar wat heb ik veel gemist van de race door die slechte regie zeg! Echt niet te geloven....

bij het incident met Sainz.... Max wordt even gedwongen een paaltje mee te nemen / schade aan zijn wagen?

[ Voor 30% gewijzigd door The_Butler op 31-03-2019 23:01 ]

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 20:11
Doet me denken aan die scene van The Fast and The Furious.

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/Srgeh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 11-09 12:12
WhySoSerious schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:49:
Kennen jullie die race waar Renault Sport met twee auto's over de streep komt?

1 april :+
De Clio Cup :7 ?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Nu online
Ik kan me ook voorstellen dat het is omdat Charles eerst in de Sauber niet in het vaarwater van Lewis kwam, en nu in één klap vooraan rijdt met een op dat moment dominante auto (niks ten nadele van zijn prestatie verder). Max kwam met een auto die eigenlijk niet snel genoeg was door op het scherpst van de snede te rijden met moeite in het vaarwater van Lewis, en ging daarbij in het begin nog wel eens over de schreef. De situatie is compleet anders.

Verder vind Lewis als persoon ook nog steeds niet sympathiek, maar meestal komt hij gewoon over als een robot. Wat hij nu deed kwam wel gemeend over. Het feit dat hij niet zo gedaan zou hebben als hij niet gewonnen had doet op zich niks aan die actie af. Maar één actie maakt Lewis zelf inderdaad niet ineens een sympathieke vent...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:08
Two Clio's one cup?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Maurice079 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:55:
[...]

Denk dat het er ook wel mee te maken heeft dat Charles wat meer 'likeable' is dan Verstappen. Het verschil in benadering is in ieder geval duidelijk merkbaar.
En geen geschiedenis heeft van botsingen...

Overigens vraag ik mij wel af wat de stewards zouden hebben gedaan met Hamilton's (mislukte) inhaalpoging op Vettel als die was geslaagd, aangezien HAM toen ook met alle vier de banden buiten de lijn ging....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Maurice079 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:55:
[...]

Verstappen is veel te eerlijk. Die maar beetje semigladjes liev en men vind je aardig.

Sainz zet alles op alles (purple lap in een McLaren) om Max te dwarsbomen, laat Max geen cm ruimte en gaat na afloop zielig doen maar zeggen dat hij niet klaagt en dat het “wel heel hard” racing was. Reactie sky panel, “what a classy Guy”. Yeah right.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 18:49
loekf2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:34:

[...]

Huh, was er niet een boordradio waarop MGU-H genoemd werd? Daarnaast hadden ze het op Sky / F1 TV erover dat het opviel dat de achterlichten ook vrijwel niet meer aan gingen, oftewel geen harvesting.
Nu wil ik niet zeggen dat Binotto een slechte bron zou zijn, maar tegelijkertijd kunnen ze natuurlijk ook redenen hebben om het te downplayen.

Overigens vind ik het wel bemoedigend dat Vettel in de winterstop verder is gegaan met het oefenen. In 2018 had hij nog hulp nodig om een pirouette te draaien, ditmaal kon hij het helemaal zelfstandig zonder assistentie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Amphiebietje schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:03:
[...]

En geen geschiedenis heeft van botsingen...

Overigens vraag ik mij wel af wat de stewards zouden hebben gedaan met Hamilton's (mislukte) inhaalpoging op Vettel als die was geslaagd, aangezien HAM toen ook met alle vier de banden buiten de lijn ging....
Niks.

een treffende spreuk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:19
Verstappen trouwens vorig jaar op 8 punten, nu al 27. Niets te klagen dus qua start van het seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Dat zou wel een echte “shit cup” zijn dan. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Wel, als ze consequent waren (Verstappen is daar toen voor bestraft), dan zouden ze in al die gevallen iets moeten doen...maar ja, hypothetische situatie. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
RobertMe schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:03:
[...]

Huh, was er niet een boordradio waarop MGU-H genoemd werd? Daarnaast hadden ze het op Sky / F1 TV erover dat het opviel dat de achterlichten ook vrijwel niet meer aan gingen, oftewel geen harvesting.
Nu wil ik niet zeggen dat Binotto een slechte bron zou zijn, maar tegelijkertijd kunnen ze natuurlijk ook redenen hebben om het te downplayen.

Overigens vind ik het wel bemoedigend dat Vettel in de winterstop verder is gegaan met het oefenen. In 2018 had hij nog hulp nodig om een pirouette te draaien, ditmaal kon hij het helemaal zelfstandig zonder assistentie :+
Ik vind Vettel nu al de nieuwe Alonso 2.0 met die maffe snor en z'n geklooi. Op naar 2021 in een McLaren zullen we maar zeggen, of Renault.. nog leuker. Of leuk samen in een Sauber met Kimi, die zich ook geen bal aantrekt van het geneuzel van z'n race engineer.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
jip_86 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:04:
Verstappen trouwens vorig jaar op 8 punten, nu al 27. Niets te klagen dus qua start van het seizoen :)
Ik denk ook al wel dat ie 3e in de WDC kan worden, maar denk dat het 27 punten ondanks het materiaal is. Verstappen is een meester in het het beste uit het materiaal persen. Als Ricciardo nog bij Red Bull had gereden had ie vandaag ook op de plak van Gasly gefinished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Amphiebietje schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:06:
[...]

Wel, als ze consequent waren (Verstappen is daar toen voor bestraft), dan zouden ze in al die gevallen iets moeten doen...maar ja, hypothetische situatie. ;)
In Spa 2015 was Max ook buiten de lijnen. Het is allemaal politiek. Maar we zullen het nooit weten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

FirePuma142 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:23:
Ik zal wel met mijn neus kijken, maar HAM haalt VET toch in met vier wielen buiten de baan?
Vond ik ook interessant om te zien. Mag dat dit jaar weer gewoon :+

Zoals iemand de race op Twitter goed samenvatte; Mercedes weer 1-2, Ferrari hun uitdagingen en Max under investigation

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Finraziel schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:02:
Ik kan me ook voorstellen dat het is omdat Charles eerst in de Sauber niet in het vaarwater van Lewis kwam, en nu in één klap vooraan rijdt met een op dat moment dominante auto (niks ten nadele van zijn prestatie verder). Max kwam met een auto die eigenlijk niet snel genoeg was door op het scherpst van de snede te rijden met moeite in het vaarwater van Lewis, en ging daarbij in het begin nog wel eens over de schreef. De situatie is compleet anders.

Verder vind Lewis als persoon ook nog steeds niet sympathiek, maar meestal komt hij gewoon over als een robot. Wat hij nu deed kwam wel gemeend over. Het feit dat hij niet zo gedaan zou hebben als hij niet gewonnen had doet op zich niks aan die actie af. Maar één actie maakt Lewis zelf inderdaad niet ineens een sympathieke vent...
En het is ook wel handig om de zichzelf sluw vindende Leclerc een beetje te ego boosten. Laat de Ferrari interne battles maar beginnen denkt Lewis, Bottas is toch zijn perfecte 2e man.

Lewis denkt altijd vooruit, leclerc is hier gevoelig voor. Bijna iedereen trouwens.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

JB schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:14:
[...]
Zoals iemand de race op Twitter goed samenvatte; Mercedes weer 1-2, Ferrari hun uitdagingen en Max under investigation
Hoezo dat laatste? Heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:19
Gé Brander schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:19:
[...]

Max en Sainz hun touche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Gé Brander schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:19:
[...]

Sainz en Max.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Gé Brander schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:15:
[...]

[...]

Discussie gesloten?
Ik zal dan die ene zuurpruim wel zijn :+
Ik geloof het pas als het op beeld of geluid staat. Dit soort sites heeft als bron namelijk "dat wat de schrijver van het artikel heeft gezien"... en dat geldt ook voor quotes van coureurs. Het kan dus best waar zijn, maar ik geloof niet direct dat Hamilton het gezegd heeft.

sorry O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Aha, maar daar kwam niets uit gelukkig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Een analyse van Rosberg:

Hij mag Vettel niet zo geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

-edit-
oud nieuws

[ Voor 90% gewijzigd door Humma Kavula op 31-03-2019 23:37 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

P.O. Box schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:20:
[...]

Ik zal dan die ene zuurpruim wel zijn :+
Ik geloof het pas als het op beeld of geluid staat. Dit soort sites heeft als bron namelijk "dat wat de schrijver van het artikel heeft gezien"... en dat geldt ook voor quotes van coureurs. Het kan dus best waar zijn, maar ik geloof niet direct dat Hamilton het gezegd heeft.

sorry O-)
Nee hoor.. ik houdt hier ook niet van, en ik geloof het evenmin. Ik lees een hoop sentiment en sympathie en moreel... allemaal flauwekul. We zijn keihard aan het racen en iedere punt is veel geld waard in welke vorm dan ook. Valt Leclerc uit.. dikke pech, pak ik de winst wel. Het liefst had ik als Ham zijnde dat het nog 19 keer zou gebeuren dit jaar. Ik wil winnen... en hoe die winst er komt, dat maakt me niets uit, als ik maar win.

Al die flauwekul er omheen verzinnen met handjes, en benadering tot een coureur... wat maakt dat uit? Je komt om te winnen... verliest je concullega op welke manier dan ook dan is dat maar heel jammer voor hem. :)

Ik ben niet zo van de emoties nee. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 16:32
Dat handje van Hamilton was er wel degelijk.

Edit: linkje naar Twitter met beelden
https://twitter.com/F1/status/1112424489177018368?s=19

[ Voor 53% gewijzigd door hansvk op 31-03-2019 23:47 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:54
The_Butler schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:59:
Ik ben trouwens via reddit en wat andere bronnen aan het bij-kijken (de kinderen liggen op bed) maar wat heb ik veel gemist van de race door die slechte regie zeg! Echt niet te geloven....

bij het incident met Sainz.... Max wordt even gedwongen een paaltje mee te nemen / schade aan zijn wagen?
[Streamable: Untitled]
Gedwongen? Kijk naar de voorsprong van Sainz. Op de onboard van Sainz is goed te zien met wat voor snelheid Verstappen die bocht wil nemen.

[ Voor 40% gewijzigd door NotSoSteady op 31-03-2019 23:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Handjegate: Haters are gonna hate, desnoods met oogkleppen op

https://www.motorsport.co...rtake-felt-weird/4362652/

Ook al weer zelf verzonnen van motorsport.com zeker

[ Voor 63% gewijzigd door u_nix_we_all op 01-04-2019 00:09 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Sainz was er inderdaad voorbij maar Verstappen remde diep in om zo zijn positie terug te pakken.

Persoonlijk ben ik van mening dat beide rijders hier schuld aan hebben. Verstappen neemt zijn plek daar (wat in andere situaties als een prachtige inhaal manouvre wordt gezien) en Sainz had ook iets meer ruimte kunnen/mogen houden maar ook weer begrijpelijk dat hij dat niet deed omdat ze zo opzij geen goed zicht hebben.

Ergo... Racing incident en zo zagen de heren bij de wedstrijdleiding dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Tis te hopen dat redbull de RB15 gauw op orde krijgt want Max kan niet tegen de klippen op blijven vechten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik kan maar 1 ding zeggen na deze race.
Hopelijk blijft het hele seizoen zo heerlijk stuivertje wisselen en is geen enkel team 100% dominant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:55:
Tijd voor Nascar regels mbt finishen onder safety car
Meh. Toch is dat anders. In een race als deze waar er her en der gaten zitten van 20 seconden is t ook nogal lullig als je dan dankzj de safety car het gat kan dichten en met verse bandjes er langs. Het heeft voor en nadelen. Gezien we bijna nooit een SC-finish hebben: lekker laten doen imho.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 18:17

Edd

https://streamable.com/sp6f4

Misschien moet Max eens zijn handen aan het stuur houden, dan spint ie niet :+

[ Voor 8% gewijzigd door Edd op 01-04-2019 00:58 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
pro_6or schreef op maandag 1 april 2019 @ 00:21:
Tis te hopen dat redbull de RB15 gauw op orde krijgt want Max kan niet tegen de klippen op blijven vechten.
Nog altijd beter dan vlak voor het einde uitvallen met motor problemen. En de aero hebben ze tenmiste zelf in de hand.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Aardig interview van Hamilton:

Wel nog even die kauwgom opruimen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 01-04-2019 02:10 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:49
Verstappen gaf in interview na de race ook aan dat de onbalans vooral leek te komen door de harde wind op sommige punten van de baan.
Lijkt me ook logisch, als je onderdelen van de auto test in een windtunnel dan komt de wind (meestal) van een kant.
Bij harde wind van opzij of schuin van achteren op een circuit kan je zoveel getest hebben als je wilt in een windtunnel, maar dan gaan die prognoses gewoon niet meer op.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 1 april 2019 @ 02:07:
Aardig interview van Hamilton:
[Streamable]

Wel nog even die kauwgom opruimen :+
Ik word ondertussen een beetje flauw van elke keer die Billy Monger erbij te halen.
De jongen was/is een talent, prima, maar heeft verder nog niets 'echt' gepresteerd.

Het lijkt soms wel of Mercedes AMG zich schuldig voelt over zijn crash, en hem daarom elke keer als schildknaapje bij Hamilton wegzet.
Ik denk niet dat hij ooit F1 gaat rijden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:02
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D3BUULvWsAI9dk_?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D3A_sJUXcAEAAHX?format=jpg&name=large

[ Voor 34% gewijzigd door Jasphur op 01-04-2019 06:13 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Yaksa schreef op maandag 1 april 2019 @ 02:10:
Verstappen gaf in interview na de race ook aan dat de onbalans vooral leek te komen door de harde wind op sommige punten van de baan.
Lijkt me ook logisch, als je onderdelen van de auto test in een windtunnel dan komt de wind (meestal) van een kant.
Bij harde wind van opzij of schuin van achteren op een circuit kan je zoveel getest hebben als je wilt in een windtunnel, maar dan gaan die prognoses gewoon niet meer op.
Daar had iedereen toch last van? Max kwam na zijn eerste pitstop vlak achter Bottas de baan weer op en haalde hem in. Bottas pakte hem meteen terug en reed vervolgens weg van Max. Dat hebben we in voorgaande jaren nog niet gezien. De RB15 is echt niet snel op het moment.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:47
Ben daar niet zo bang voor. Bahrein is een baan die ze nooit echt gelegen heeft, wat dat betreft zal China met haar vele snelle bochten een beter beeld geven. Daar zijn ze altijd sterk geweest, wordt het daar een sof dan hebben ze een serieus probleem.

Ondertussen is Verstappen wel bezig met veruit de beste seizoensstart van z'n carriére. De stats tot nu toe na 2 races:

2019 27pnt
2017 15pnt
2016 8pnt
2015 6pnt
2018 0pnt

Verstappen / RBR heeft het de afgelopen 4 seizoenen telkens in de eerste seizoenshelft laten liggen. Daarna halen ze bij door een betere doorontwikkeling en/of circuits die ze beter liggen.

De Nederlander staat nu 3e met beide Ferrari's achter zich, waarbij de Italianen er juist om bekend staan in de loop van het seizoen te verliezen ten opzichte van de concurrentie.

Maar zoals gezegd, China zal ons veel leren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:34
u_nix_we_all schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:54:
Handjegate: Haters are gonna hate, desnoods met oogkleppen op

https://www.motorsport.co...rtake-felt-weird/4362652/

Ook al weer zelf verzonnen van motorsport.com zeker
Je kan motorsport.com en gpupdate.net wel als 2 aparte bronnen zien maar gpupdate.net is van motorsport.com en de artikelen worden vertaald. Dan staat er onder : met dank aan , gevolgd door een Engelse naam. :)

Red Bull laat overigens duidelijk zien dat er een probleem is, de Honda is prima maar het chassis heeft nog werk nodig.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
RocketKoen schreef op maandag 1 april 2019 @ 00:58:
Nog altijd beter dan vlak voor het einde uitvallen met motor problemen. En de aero hebben ze tenmiste zelf in de hand.
Dat is inderdaad het goede nieuws: de Honda motor lijkt betrouwbaar en krachtig genoeg. De aero is iets waar ze in een paar races wel voortgang kunnen laten zien.

Nu de schade beperkt houden, 27 punten na 2 races is niet verkeerd.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

Bosmonster

*zucht*

hoevenpe schreef op maandag 1 april 2019 @ 07:44:
[...]

Dat is inderdaad het goede nieuws: de Honda motor lijkt betrouwbaar en krachtig genoeg. De aero is iets waar ze in een paar races wel voortgang kunnen laten zien.

Nu de schade beperkt houden, 27 punten na 2 races is niet verkeerd.
Precies. De motor lijkt prima in orde, ook qua power. Prima uitgangspositie na 2 races, mits ze de auto verder op orde kunnen krijgen, wat RBR tot nu toe altijd gelukt is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 1 april 2019 @ 07:26:
[...]

Daar had iedereen toch last van? Max kwam na zijn eerste pitstop vlak achter Bottas de baan weer op en haalde hem in. Bottas pakte hem meteen terug en reed vervolgens weg van Max. Dat hebben we in voorgaande jaren nog niet gezien. De RB15 is echt niet snel op het moment.
Nee nee, bij Verstappen waaide het harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:38

Nhz

MikeyMan schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:34:
[...]

Hij moet een autobreedte ruimte laten volgens de regels, en das niet gebeurd.
Die regel geld volgens mij alleen wanneer je van de racelijn afwijkt en dan terug wil naar de racelijn, bijvoorbeeld wanneer je iemand uitremt en hem dan 'naar buiten drukt'.

Maar sowieso vind ik dat ze de regels hieromtrent wel enorm mogen verduidelijken. Gewoon altijd een autobreedte overlaten wanneer er iemand naast je zit. Verder geen geneuzel over de racelijn of hoe vaak je waar mag bewegen etc. Het circuit is dat stuk tussen de witte lijnen, de kerbs horen daar niet bij.

Maar ik denk dat deze discussie een tikkie te off topic zal gaan. ;)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bosmonster schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:06:
[...]

Precies. De motor lijkt prima in orde, ook qua power. Prima uitgangspositie na 2 races, mits ze de auto verder op orde kunnen krijgen, wat RBR tot nu toe altijd gelukt is.
Zie je altijd dat RB de boel op orde krijgt en de safety car gisteren Verstappen de titel gaat kosten door niet als 3e te finishen. :/ :+

Volvotips.com

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
Bart-Willem schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:31:
Zie je altijd dat RB de boel op orde krijgt en de safety car gisteren Verstappen de titel gaat kosten door niet als 3e te finishen. :/ :+
Max was gisteren 'gewoon' 5e geweest als Vettel het niet had verkloot, 12 punten is netjes.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25
Max kan dat prima gewoon doen, hij kan dat beter als geen ander. Hij moet het ook doen, want hij krijgt ervoor betaald. Hij is niet de enige in de F1 die problemen heeft met zijn auto; je ziet op dit moment dat heel veel coureurs het lastig hebben. Bottas was ook niet top, Vettel had het lastig, wat denk je van die coureurs van Haas, die ineens wegzakten? Ricciardo? Gasly? En dan hebben we Kubica en Russell nog niet eens gehad.
Nee, Max kan prima vechten en moet dat ook doen om RBR na de zomer hopelijk aan een top 3 plek te helpen. En dat zou een daverende prestatie zijn. Als hij zo blijft rijden, altijd op de limiet en veel beter presterend dan goede teamgenoten, zal hij zich altijd in de kijker rijden van de topteams. Niet alleen de prestaties van RBR staan op het spel op die manier, maar ook de carriere van Max. Dat moeten we niet vergeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 16:36
Erapaz schreef op maandag 1 april 2019 @ 07:26:
[...]

Ja en nee, ieder team heeft een volledig ander aeropakket en iedere rijder een andere afstelling.

Dus ja, iedereen heeft er last van, maar niet per definitie evenveel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

alexbl69 schreef op maandag 1 april 2019 @ 07:28:
[...]

Ben daar niet zo bang voor. Bahrein is een baan die ze nooit echt gelegen heeft, wat dat betreft zal China met haar vele snelle bochten een beter beeld geven. Daar zijn ze altijd sterk geweest, wordt het daar een sof dan hebben ze een serieus probleem.

Ondertussen is Verstappen wel bezig met veruit de beste seizoensstart van z'n carriére. De stats tot nu toe na 2 races:

2019 27pnt
2017 15pnt
2016 8pnt
2015 6pnt
2018 0pnt

Verstappen / RBR heeft het de afgelopen 4 seizoenen telkens in de eerste seizoenshelft laten liggen. Daarna halen ze bij door een betere doorontwikkeling en/of circuits die ze beter liggen.

De Nederlander staat nu 3e met beide Ferrari's achter zich, waarbij de Italianen er juist om bekend staan in de loop van het seizoen te verliezen ten opzichte van de concurrentie.

Maar zoals gezegd, China zal ons veel leren.
Gaat boven verwachting IMHO. Vorig jaar was het "oeh als het maar goed gaat met Honda", nu Honda het waar lijkt te gaan maken schreeuwen we alweer meteen Max WDC!!!!!111111one...

Verwacht dat Leclerc dit eerder bereikt :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-08 11:21
https://twitter.com/DHL_M...tatus/1112434761589579781

RedBull was wel weer snel met de 1e pitstop. 2e ging niet goed.

Kan het plaatje niet invoegen

[ Voor 51% gewijzigd door Rockabilly_1991 op 01-04-2019 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

TrekDr0p schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:14:
[Afbeelding]

Ben benieuwd, een saftycar of een vsc kan 2 kanten opvallen want HAM heeft ook nog een nieuwe set Soft(c3)

En MAX 2 nieuwe Medium(C2)

Spannend.
Wat waren de verschillende banden strategieën toch mooi door de verschillende nieuwe banden die ze nog hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 15:11

Chiron

Moderator Discord
Rockabilly_1991 schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:50:

Geeft toch te denken, wat als ze die 2e pitstop sneller hadden gedaan, of Max dan wel LEC nog gepakt had. Volgens mij scheelde het een seconde of 2-3.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 17:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bosmonster schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:06:
[...]

Na australie dacht ik inderdaad dat het chassis achterliep op de motor. Maar moet zeggen dat de speedtraps dit weekend ook weinig overtuigend waren. Ook daar valt nog wel e.e.a. te doen als je het mij vraagt.

Ben heel benieuwd of de testdagen meer inzicht gaan bieden in de setups en de potentie van RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

MikeyMan schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:09:
[...]

Na australie dacht ik inderdaad dat het chassis achterliep op de motor. Maar moet zeggen dat de speedtraps dit weekend ook weinig overtuigend waren. Ook daar valt nog wel e.e.a. te doen als je het mij vraagt.

Ben heel benieuwd of de testdagen meer inzicht gaan bieden in de setups en de potentie van RB.
maar ja als je auto uit balans is zal je sneller remmen, niet maximaal kunnen gaan. En dat is dan ook weer te zien in de speedtraps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Rockabilly_1991 schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:50:

Je kunt een tweet embedden. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

sjaool schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:14:
[...]

[Twitter]

Je kunt een tweet embedden. ;)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D3ApbPZW0AASmrD.jpg

Volgen mij kon hij het plaatje niet linken.. niet de tweet zelf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:09:
[...]

Weinig balans/grip in de bochten zorgt voor een lagere snelheid en je kan pas later aanzetten op het rechte stuk. Daar was de RB14 heel goed in en kon daarom bij de top bij blijven ondanks dat ze met de Renault motor reden.

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 01-04-2019 09:26 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.