3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik neem aan dat het getest wordt elke keer rondom de race.
[ Voor 37% gewijzigd door 3x3 op 30-03-2019 18:04 ]
| live and give like no one else |
Max was niet blij.3x3 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:59:
[...]
Ben benieuwd hoe zijn mood zal zijn tijdens de post-quali interviews.
https://www.ziggosport.nl...e0949e4f30fffaf3-mp4.html
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Ff serieus hè, welk antwoord verwacht je hier op?3x3 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:04:
Weet iemand of Ferrari illegale brandstof gebruikt?
had Binotto al een sms gestuurd, en hij bevestigd het. Ik heb zelfs het recept van hem ontvangen mocht je interesse hebben.3x3 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:04:

Heb je pen en papier bij de hand?
[ Voor 8% gewijzigd door Turbo-Puppy op 30-03-2019 18:11 ]
Doen ze al jaren, dat is algemeen bekend. FIA doet er niets aan, want Ferrari.3x3 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:04:
Ff wat anders, hoe staat Ferrari ten opzichte van coureurs laten racen met elkaar? Meer zoals RBR of meer zoals Merc?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Het was te verwachten. Hopelijk morgen een aantal rondjes wegrijden en dan maar naar mediums en uitrijden. Wat we hebben gezien qua longruns was gewoon heel erg goed.TinusTegengas schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:05:
[...]
Max was niet blij.
https://www.ziggosport.nl...e0949e4f30fffaf3-mp4.html
Maar Leclerc is de 99ste pole sitter in 999 races. Waarom denk ik nou dat Marko binnenkort Kvyat naar een steegje zal lokken om hem te executeren? Race 1000, pole en win zou mooi zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
This gewoon Shell V-power en Helix met meer dan 1000 componentenTurbo-Puppy schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:09:
[...]
had Binotto al een sms gestuurd, en hij bevestigd het. Ik heb zelfs het recept van hem ontvangen mocht je interesse hebben.
Heb je pen en papier bij de hand?

Met 99% dezelfde ingredienten als wat shell ook maakt voor wegauto's
Nee Ferrari was ongelovelijk snel vandaag
[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 30-03-2019 18:20 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
- DaniëlWW2
- Niet online
Prepare for the great Verstappen show.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ach.. Zolang hij hem finished is het al een vooruitgang van vorig jaarDaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:20:
Ik bedacht me ook net wat. Verstappen is waarschijnlijk nu pisnijdig over iets uit de kwalificatie. Wat gebeurd er ook alweer in de race als Verstappen pisnijdig is?![]()
-
I know.3x3 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:17:
[...]
This gewoon Shell V-power en Helix met meer dan 1000 componenten
[Afbeelding]
Met 99% dezelfde ingredienten als wat shell ook maakt voor wegauto's
Nee Ferrari was ongelovelijk snel vandaag
En toch heb ik nog nooit het idee gehad dat ik met V-power diesel opeens 15pk meer had en strepen over de rotonde trok in z’n 3.

Nou rijdt ik ook Renault.. doorgaans niet echt performance motoren. Wel heuse EcoBoost2 technologie.. athans, volgens de sticker... wat dat ook mag betekenen.

- DaniëlWW2
- Niet online
Niet alleen vorig jaar.Edd schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:22:
[...]
Ach.. Zolang hij hem finished is het al een vooruitgang van vorig jaar
De laatste en enige keer dat Max de finish hier haalde was in 2016.
Sorry maar Mexico is pas een race of 18/19 verder....met een P4 mag hij blij zijn als hij niet om de oren gereden wordt door een Haas of een Mclaren.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:20:
Ik bedacht me ook net wat. Verstappen is waarschijnlijk nu pisnijdig over iets uit de kwalificatie. Wat gebeurd er ook alweer in de race als Verstappen pisnijdig is?![]()
Weet niet wat ik hier van moet denken.... Renault motor sneller op de straights ? Was in Melbourne toch anders. Puur de bandjes of mistte Honda hier wat pk ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Even serieus, op basis van wat denk je dat hij om 'de oren wordt gereden'? Is dit onderbuiksentiment?vhal schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:25:
[...]
Sorry maar Mexico is pas een race of 18/19 verder....met een P4 mag hij blij zijn als hij niet om de oren gereden wordt door een Haas of een Mclaren.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
MAG geeft aan dat hun race pace minder is dan quali pace. Bij RBR is het andersom. Hoe gaat Haas RBR dan om de oren rijden?vhal schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:25:
[...]
Sorry maar Mexico is pas een race of 18/19 verder....met een P4 mag hij blij zijn als hij niet om de oren gereden wordt door een Haas of een Mclaren.
Nou ja, met een Magnussen en een Sainz achter je zou ik mij niet zo zeker voelenLoekoe schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:27:
[...]
Even serieus, op basis van wat denk je dat hij om 'de oren wordt gereden'? Is dit onderbuiksentiment?
Alfa -2.041s
McLaren -1.399s
Haas -0.601s
RP -0.118s
Ferrari -0.092s
Renault -0.082s
Mercedes +0.066s
STR +0.184s
Williams +0.345s
RBR +0.354s
[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 30-03-2019 18:39 ]
Prepare for a lovely race. FER tegen MER, ik gok dat het een knikkerbak met de start wordt.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:20:
Daarna gaat max er vandoor van p5 naar p2. Redbull red het niet naar P1 dus Max blijft 2 achter HAM.
Tot morgen guys, niet thuis maar naast mijn Duitse VET supporter... Altijd leuk!
[ Voor 7% gewijzigd door TakeAway op 30-03-2019 18:41 ]
Waar. Kan ik mij intekenen voor dit scenario ?TakeAway schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:40:
[...]
Prepare for a lovely race. FER tegen MER, ik gok dat het een knikkerbak met de start wordt.
Daarna gaat max er vandoor van p5 naar p2. Redbull red het niet naar P1 dus Max blijft 2 achter HAM.
Tot morgen guys, niet thuis maar naast mijn Duitse VET supporter... Altijd leuk!
MadMax incoming!DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:20:

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik herinner je er morgen nog wel aan, kwalificatie had ik ook goed voorspeld.
Duss, als je echt wil tekenen moet je morgen naar Krimpen aan de Lek.
En.... je krijgt het zwaar met Duitse supporters
Maar wel met Duvel bier... dat dan weer wel

- DaniëlWW2
- Niet online
Nou, Max zijn FP2 op mediums was gewoon erg goed als je er geen ronden uitgooit.TakeAway schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:40:
[...]
Prepare for a lovely race. FER tegen MER, ik gok dat het een knikkerbak met de start wordt.
Kwam dit via Reddit tegen en weer was het gewoon bijna perfect ronde na ronde kunnen rijden voor Verstappen terwijl de rest van de top zes het niet kon. Natuurlijk is dit niet perfect als voorbeeld, maar het illustreert wel dat Max zeer constant en snel kan rijden op mediums. Dit is bandenfluisteren en met deze baan is dat een dingetje.
Het is hard asfalt, nooit opnieuw geasfalteerd en de banden slijten gewoon flink. Pirelli heeft hier de drie hardste banden meegenomen en dat is nodig. Aangezien vrijwel iedereen zijn banden na een Q rondje al oververhit lijkt te krijgen, denk ik dat de pitstops wel eens vroeg kunnen uitvallen. Dan iedereen naar mediums of zelfs harde banden en dan is het kijken wat Verstappen kan.
https://f1bythenumbers.co...n-gp-fp2-simulation-pace/
Maar, dat baart mij al wel meteen zorgen voor bocht 1. Je kan Max nu getergd noemen. Maar ook gefrustreerd. Zeer benieuwd waar het eindigt.
Ik hoop dat Max nog twee setjes van de gele banden over heeft. De RBR15 doet het zoveel beter op de geel dan op rood in Bahrain, dat de "quite-close" de beste optie lijkt. Misschien wel eerder dan lap 15.
3 plaatsen gridstraf, en een punt op z'n licentie.
Bron: https://www.fia.com/file/78839/download/26970
[ Voor 5% gewijzigd door TiesB op 30-03-2019 19:16 ]
Morgen, om 17:16 hou je van mij, en moet je terug denken aan deze postDaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:50:
[...]
Nou, Max zijn FP2 op mediums was gewoon erg goed als je er geen ronden uitgooit.![]()
Kwam dit via Reddit tegen en weer was het gewoon bijna perfect ronde na ronde kunnen rijden voor Verstappen terwijl de rest van de top zes het niet kon. Natuurlijk is dit niet perfect, maar het illustreert wel dat Max zeer constant kan rijden op mediums. Dit is bandenfluisteren en met deze baan is dat een dingetje.
Het is hard asfalt, nooit opnieuw geasfalteerd en het slijt gewoon flink. Pirelli heeft hier de drie hardste banden meegenomen en dat is nodig. Aangezien vrijwel iedereen zijn banden na een Q rondje al oververhit lijkt te krijgen, denk ik dat de pitstops wel eens vroeg kunnen uitvallen. Dan iedereen naar mediums of zelfs harde banden en dan is het kijken wat Verstappen kan.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
If not... "Blame me for the rest of the week",
Je zal me niet horen
- DaniëlWW2
- Niet online
Oke dat is dan geregeld. Gaat het morgen mis dan bannen we je voor een week.TakeAway schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:30:
[...]
Morgen, om 17:16 hou je van mij, en moet je terug denken aan deze post![]()
If not... "Blame me for the rest of the week",
Je zal me niet horen
Zo naast mekaar moet ik zeggen dat ik die mat lak van Ferrari wel echt poepie lelijk vind zeg... Kwestie van smaak, I know, weet dat sommige mensen het juist mooi vinden. Maar voor mij hoort de kleur bij Ferrari, en dit is het gewoon echt niet.Rivanov schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:21:
De exact dezelfde kwalificatietijd van LEC en VET side-by-side.
[Streamable: Leclerc and Vettel identical lap times one year apart]
Gamertag: FinrazielNL
Morgen hopen op een safety car (voor een goedkope pit stop) dan kan het nog wel eens gek worden!
een treffende spreuk
- DaniëlWW2
- Niet online
Drie plaatsen gridstraf lijkt me voldoende.Edd schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:33:
Vettel mag zich nog even melden bij de Stewards..
[Afbeelding]
Ik hou ook van jouDaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:31:
[...]
Oke dat is dan geregeld. Gaat het morgen mis dan bannen we je voor een week.![]()
Spreek je morgen.
P.S. wat is jou/jullie uitslag dan?
- DaniëlWW2
- Niet online
Tja, je hebt nu dat gat gegraven dus nu zal er ook gewonnen moeten worden.TakeAway schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:37:
[...]
Ik hou ook van jou. Maar om tweakers te ontwennen lijkt me dat een ontzettend goed idee
![]()
Spreek je morgen.
P.S. wat is jou/jullie uitslag dan?
Eentje in ieder geval en ook een setje harde banden. Tweede setje weet ik niet, maar een zou voldoende moeten zijn. Pirelli strategie is toch altijd volslagen onzin en zeker Verstappen doet veel meer dan Pirelli beweert dat je kan rijden.pro_6or schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:33:
Volgens mij heeft Max nog 2 nieuwe gele setjes toch?
Morgen hopen op een safety car (voor een goedkope pit stop) dan kan het nog wel eens gek worden!
[ Voor 41% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-03-2019 19:40 ]
Ric
Hulk
Sainz
Alb -dnf
Kvt -dnf
Ves -dnf
Gas -dnf
Snel vergeten, volgende race gaan we er opnieuw voor en komt het wel goed.
Helaas.....DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:34:
[...]
Drie plaatsen gridstraf lijkt me voldoende.
No further action on this - the stewards accepted Vettel's explanation that his heavily flat-spotted tyres after a bad lock-up at Turn One meant he could not go any faster
— Andrew Benson (@andrewbensonf1) 30 maart 2019
-
Nu Leclerc nog, driving unnecessarily fastEdd schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:33:
Vettel mag zich nog even melden bij de Stewards..
[Afbeelding]
Dat een LEC nu ook zeer goed meekomt en BOT eindelijk zijn tanden laat zien is alleen maar goed voor de sport.
"When you grow up your heart dies"
- DaniëlWW2
- Niet online
Het is alleen maar goed voor Max als Hamilton op Bottas moet letten en Vettel op Leclerc. Bij wie denk je dat coureurs elkaar punten gaan afpakken en wie denk je dat zich echt nooit zorgen zal hoeven maken of zijn teamgenoot in de buurt komt?sjaool schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:11:
Voor de Red Bull fans, ik zou Facebook en andere sociale media maar even mijden... man, man, man... loopt het een keer niet lekker dan is de wereld meteen te klein. Ook zou hij de verkeerde keus hebben gemaakt om bij Red Bull te blijven. En dat allemaal omdat LEC in een ontzettende goede Ferrari pole rijdt. Max vecht al een paar jaar vanuit de underdog positie en laat daarbij dingen zien waar je alleen maar trots op kunt zijn. Maar dat wordt voor het gemak maar even vergeten.
Dat een LEC nu ook zeer goed meekomt en BOT eindelijk zijn tanden laat zien is alleen maar goed voor de sport.
Laat Mercedes en Ferrari maar lekker onderling vechten. Is mooi voor ons om te zien en het eindresultaat in Abu Dhabi kan ook nog wel eens leuk zijn.
Verder waarom ga je dan ook reacties op sociale media lezen.

Verwijderd
Of je gaat hier de meerderheid van de participanten niet aanvallen om wat reacties van enkelen...sjaool schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:11:
Voor de Red Bull fans, ik zou Facebook en andere sociale media maar even mijden... man, man, man... loopt het een keer niet lekker dan is de wereld meteen te klein. Ook zou hij de verkeerde keus hebben gemaakt om bij Red Bull te blijven. En dat allemaal omdat LEC in een ontzettende goede Ferrari pole rijdt. Max vecht al een paar jaar vanuit de underdog positie en laat daarbij dingen zien waar je alleen maar trots op kunt zijn. Maar dat wordt voor het gemak maar even vergeten.
[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-03-2019 01:48 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:41
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Als Max dit jaar in de top 3 kan eindigen is dat al een topprestatie, misschien volgend jaar wel titelkansen. Het is niet realistisch om te verwachten dat je meteen kampioen wordt met Honda.
Mercedes was in het begin ook niks en toen verklaarde iedereen Schumacher ook voor gek om daar zijn tijd en energie in te steken. Moet je zien waar die uiteindelijk zijn gekomen.
Over de kwalificatie Le Clerc een verassing. En als je de prestatie van Gasly daar tegenover zet.... het is vroeg concluderen, maar Gasly voegt weinig toe aan het team zo.
Zoals het er nu naar uitziet zitten ze er verder vanaf dan ze hoopten.
Moeten niet vergeten dat Newey een genie is, maar ook hij flaters heeft gemaakt. (FW16 bij Williams, MP4-18 bij McLaren. )
Wat ook is, Verstappen heeft nu natuurlijk ook geen ervaren teamgenoot meer naast zich.
Met Ricciardo had je meer vooruitgang kunnen boeken qua feedback voor updates, Verstappen staat er nu zowat alleen voor.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dit verhaal hoor ik al 3 jaren. Volgend jaar, dàn gaat het gebeuren.tweakduke schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:22:
Mensen hebben een te hoge verwachting met RBR en Honda. Kom op zeg, de start van het seizoen is echt niet slecht. Er komen ook races wat RBR ook veel beter ligt.
Als Max dit jaar in de top 3 kan eindigen is dat al een topprestatie, misschien volgend jaar wel titelkansen. Het is niet realistisch om te verwachten dat je meteen kampioen wordt met Honda.
Volgend jaar heeft iedereen weer wat ontwikkeld. Als een seconde achterop ligt in de kwalificatie, dan is de kans groot dat dit volgend jaar niet helemaal is verdwenen.
DNF, is wel erg positief...Turbo-Puppy schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:49:
[...]
Ric
Hulk
Sainz
Alb -dnf
Kvt -dnf
Ves -dnf
Gas -dnf
Snel vergeten, volgende race gaan we er opnieuw voor en komt het wel goed.
RIC/HUL vanaf achter naar voor, maak me gek...
SAI, die doet toch Dakar in het zand? Ik weet echt niet meer wat die gast tegenwoordig doet
edit:
ALB pakt een sate(@pinda powerrr ) van geit en en de torpedo doet een Poetinnetje en zegt dat het aan het team ligt.
Tot morgen jongens, ik ga uitzakken op de bank
[ Voor 23% gewijzigd door TakeAway op 30-03-2019 20:45 ]
Ik vind leclerc niet echt een verrassing. Hij was altijd snel. Vorig weekend was Vettel beter, nu leclerc (in de qualy). Vettel had deze keer ook een beetje pech in verkeer te zitten in zijn eerste Q2 run, dat kostte hem een extra setje softs en dus hield hij maar één Q3 run over. Dan heb je en een kans minder en de druk dat het niet fout mág.tweakduke schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:22:
Mensen hebben een te hoge verwachting met RBR en Honda. Kom op zeg, de start van het seizoen is echt niet slecht. Er komen ook races wat RBR ook veel beter ligt.
Mercedes was in het begin ook niks en toen verklaarde iedereen Schumacher ook voor gek om daar zijn tijd en energie in te steken. Moet je zien waar die uiteindelijk zijn gekomen.
Over de kwalificatie Le Clerc een verassing. En als je de prestatie van Gasly daar tegenover zet.... het is vroeg concluderen, maar Gasly voegt weinig toe aan het team zo.
een treffende spreuk
Het kan nog steeds zo zijn dat ze tot nu toe niet echt de juiste set-up hebben kunnen vinden. Ze zijn als enige team buiten Williams tijd verloren. Dat betekend eigenlijk dat er nog iets in het vat zou moeten zitten (als het geen misgreep is dit seizoen).DeKever schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:36:
[...]
Dit verhaal hoor ik al 3 jaren. Volgend jaar, dàn gaat het gebeuren.
Volgend jaar heeft iedereen weer wat ontwikkeld. Als een seconde achterop ligt in de kwalificatie, dan is de kans groot dat dit volgend jaar niet helemaal is verdwenen.
De nieuwe aero rules zijn wellicht het vervelendst juist voor de korte high rake wagen. Geef ze gewoon nog even wat tijd. Het feit dat Max zó boos was wijst hopenlijk op dat ze zelf denken dat het beter moet kunnen.
een treffende spreuk
Hopelijk maakt de race pace morgen veel goed, maar een podium zonder calamiteiten bij Ferrari of Mercedes zit er waarschijnlijk niet in helaas.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
- tweakduke
Ja maar je hebt het, of je hebt het niet zeg maar. In een top team, meteen zo presteren dat is knap. Tuurlijk de prijzen worden morgen pas gegeven, maar het belooft wel watpro_6or schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:37:
[...]
Ik vind leclerc niet echt een verrassing. Hij was altijd snel. Vorig weekend was Vettel beter, nu leclerc (in de qualy). Vettel had deze keer ook een beetje pech in verkeer te zitten in zijn eerste Q2 run, dat kostte hem een extra setje softs en dus hield hij maar één Q3 run over. Dan heb je en een kans minder en de druk dat het niet fout mág.
Wat dat betreft kun je het seizoen nooit van te voren voorspellen. Pas na de eerste races krijg je een beeld. Gewoon niet te hoge verwachtingen hebben.DeKever schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:36:
[...]
Dit verhaal hoor ik al 3 jaren. Volgend jaar, dàn gaat het gebeuren.
Dan zijn we even oud en om dezelfde reden gaan kijken. En mijn Bowers &Wilkins 602s waren ook mijn eerste fatsoenlijke speakers (als ik je avatar goed herken).JvS schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:36:
Ik ben overigens ooit ook voor Verstappen F1 gaan kijken als 14 jarig pikkie. Is wel lang geleden inmiddels
.
een treffende spreuk
Correctpro_6or schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:43:
[...]
Dan zijn we even oud en om dezelfde reden gaan kijken. En mijn Bowers &Wilkins 602s waren ook mijn eerste fatsoenlijke speakers (als ik je avatar goed herken).
En hieronder ook correct, laten we er geen slowchat van maken hier over iets totaal offtopics
[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 30-03-2019 20:55 ]
- tweakduke
@JvS was toch ook moderator van de audio fora?
Snap kritiek helemaal niet, zoals ik het herinner versloeg Red Bull vorige week nog Ferrari en had iedereen kritiek op laatst genoemde team. In de F1 heeft iedereen altijd een erg kort termijn geheugen. Eerst de race maar eens zien morgen.
[ Voor 6% gewijzigd door talkatoo op 30-03-2019 20:57 ]
O, kritiek mag prima maar het gaat meteen van dik hout zaagt men planken. Dat kan dus ook wel iets minder. Ja, ze zitten er in Bahrein verder vanaf dan verwacht maar met 0.8s en een nieuwe Honda motor valt het mij in ieder geval nog mee. Nu is het ook zo dat Bahrein voor Red Bull niet het meest optimale circuit is. Morgen in de race zullen we zien of het echt zo erg is als de grote critici nu doen geloven.Maarten_E schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:22:
Ik begrijp niet helemaal dat er geen kritiek mag worden geleverd op RB.
Zoals het er nu naar uitziet zitten ze er verder vanaf dan ze hoopten.
Moeten niet vergeten dat Newey een genie is, maar ook hij flaters heeft gemaakt. (FW16 bij Williams, MP4-18 bij McLaren. )
Wat ook is, Verstappen heeft nu natuurlijk ook geen ervaren teamgenoot meer naast zich.
Met Ricciardo had je meer vooruitgang kunnen boeken qua feedback voor updates, Verstappen staat er nu zowat alleen voor.
Dat zal wel meevallen want vorig jaar was Max continu het snelste en was er van enig pushen zelfs geen sprake.PatrickC schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:42:
Verder gaan ze last hebben van het vertrek van Ricciardo... niet alleen voor het afstellen van de auto maar ook wat betreft het ‘pushen’ van Max.
[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 30-03-2019 21:02 ]
Kijk even naar de grafieken boven je vwb de race pace van de red bull op mediums. Podium op eigen kracht is echt niet buiten handbereik.PatrickC schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:42:
Erg opvallend dat RB het enige team is dat langzamer heeft gekwalificeerd dan vorig jaar. De auto van dit jaar lijkt lastiger af te stellen, met name voor de soft banden. De reactie van Max in het interview na de kwalificatie zei genoeg. Werk aan de winkel voor RB dus. Verder gaan ze last hebben van het vertrek van Ricciardo... niet alleen voor het afstellen van de auto maar ook wat betreft het ‘pushen’ van Max.
Hopelijk maakt de race pace morgen veel goed, maar een podium zonder calamiteiten bij Ferrari of Mercedes zit er waarschijnlijk niet in helaas.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Had hij überhaupt een keuze dan? Of hij wilde of niet, volgens mij was dit het wel.sjaool schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:11:
Voor de Red Bull fans, ik zou Facebook en andere sociale media maar even mijden... man, man, man... loopt het een keer niet lekker dan is de wereld meteen te klein. Ook zou hij de verkeerde keus hebben gemaakt om bij Red Bull te blijven.
Het feit dat Williams tijd heeft verloren vind ik persoonlijker zorgelijker dan dat Red Bull tijd heeft verloren. Ferrari en Mercedes zijn ook slechts een fractie sneller dan vorig jaar. Verstappen gaf zelf al aan om eerst maar even af te wachten na Melbourne en dat ze pas in China weten hoe het er daadwerkelijk voor staat.pro_6or schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:40:
[...]
Het kan nog steeds zo zijn dat ze tot nu toe niet echt de juiste set-up hebben kunnen vinden. Ze zijn als enige team buiten Williams tijd verloren. Dat betekend eigenlijk dat er nog iets in het vat zou moeten zitten (als het geen misgreep is dit seizoen).
De nieuwe aero rules zijn wellicht het vervelendst juist voor de korte high rake wagen. Geef ze gewoon nog even wat tijd. Het feit dat Max zó boos was wijst hopenlijk op dat ze zelf denken dat het beter moet kunnen.
Aan de andere kant vind ik ook dat mensen gewoon mogen zeggen dat het in Bahrein gewoon tegenvalt. Deze mensen worden hier gelijk neergezet als Verstappen-haters, successupporters en nog heel veel meer.
Ik kan me toch herinneren dat Max een pole net miste, omdat zijn teamgenoot er mee vandoor ging? En ja, Max was sneller dan Daniel in de meeste kwalificaties, maar het was geen ‘clean sweep’. Gasly heeft nog lang niet het niveau van Daniel (laat staan Max) en ik denk dat het goed is als je teamgenoot af en toe gewoon sneller is, om je scherp te houden. Kan net die 1-2% schelen...sjaool schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:58:
Dat zal wel meevallen want vorig jaar was Max continu het snelste en was er van enig pushen zelfs geen sprake.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Vergeten we de problemen van Ferrari vorig jaar met de upgrades?
Mercedes met de banden?
Mc Laren die een slecht chassis had vorig jaar?
We wisten altijd dat dit qua motor een overgangsjaar zou worden. Als Max het dit jaar een beetje consistent doet dan is een 3e plaats in het WDC een mooi uitgangspunt voor volgend jaar.
Om maar mee te doen met de speculatie. Misschien zit het geheim hem wel in de velgen. Betere koeling van de banden door de gaatjes. Ferrari en Mercedes hebben dit wel en Red Bull nog niet.
En paar races verder zal hij vast weer iets hoger staan in de kwalificatie.
Ook denk ik dat hij het tijdens de race heel goed gaat doen, als hij zich in de eerste bocht niet al te kwaad maakt.
Ocon de lange termijn visie van Mercedes? Als dat zo was dan hadden ze wel een plekje voor hem geforceerd. Of Bottas eruit, of zoveel sponsoring aan Racing Point leveren dat hij daar kon blijven. Daarnaast heeft Toto er nooit een geheim van gemaakt een groot Verstappen fan te zijn.Phusebox schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:19:
Ik durf de voorspelling wel aan dat Max nooit wereldkampioen gaat worden. Ik zie het gewoon niet gebeuren met een lange termijn visie voor Leclerc bij Ferrari en Ocon bij Mercedes. RedBull kan gewoon niet concurreren met het enorme geld dat die twee teams erin pompen. Enkel als Honda ze misschien overneemt en er een echt fabrieksteam van maakt en ook honderden miljoenen investeert.
Als Mercedes de keuze krijgt tussen Ocon en Verstappen zie ik die wel voor Verstappen gaan.
Daarnaast schijnt het dat Verstappen ook een vervroegde contractverlenging gekregen heeft (met leuke voordelen) omdat andere topteams hem al bij Red Bull wouden wegkapen.
Red Bull heeft volgens mij bewezen dat ze in staat staat zijn een erg goed (misschien wel beste) chassis te ontwikkelen en ze kwamen alleen op motor gebied te kort. Als Honda dit gat kan dichten en het lukt RB opnieuw om zo’n goed chassis te ontwikkelen (wat nu nog niet het geval lijkt), waarom zou Max dan geen wereldkampioen kunnen worden? Geld zeg niet alles... kijk maar naar de prestaties van McLaren de laatste jaren.Phusebox schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:19:
Ik durf de voorspelling wel aan dat Max nooit wereldkampioen gaat worden. Ik zie het gewoon niet gebeuren met een lange termijn visie voor Leclerc bij Ferrari en Ocon bij Mercedes. RedBull kan gewoon niet concurreren met het enorme geld dat die twee teams erin pompen. Enkel als Honda ze misschien overneemt en er een echt fabrieksteam van maakt en ook honderden miljoenen investeert.
Ja ik weet het...race twee pas, maar de prestaties zijn nog niet alleen maar positief.
De RB13 had een correlatie probleem. Hopelijk is er niet weer zoiets aan de hand.
Vooralsnog lijkt RBR iig meer moeite te hebben met status van 3e team vast te houden dan de nr. 2 te bedreigen en dat had ik niet verwacht. Ik denk ook dat Gasly daarom zo langzaam is. De auto is nog niet goed genoeg. Max past zich aan en weet er nog wat van te maken, maar Gasly is daar minder goed in.
Ik hoop dat ze snel verbetering kunnen vinden om aan te haken, want de top twee is spannend, en de F1,5 zit in de RBR nek te hijgen.
Hopelijk maakt de racecraft van Max morgen een hoop goed en kan hij op die manier puntjes blijven sprokkelen, totdat de auto echt beter wordt en de combinatie vaker voor plek 1 kan gaan.
Klopt, die pole miste hij niet door een fout van hem maar helaas door een Renault motor die haperde.PatrickC schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:23:
[...]
Ik kan me toch herinneren dat Max een pole net miste, omdat zijn teamgenoot er mee vandoor ging? En ja, Max was sneller dan Daniel in de meeste kwalificaties, maar het was geen ‘clean sweep’. Gasly heeft nog lang niet het niveau van Daniel (laat staan Max) en ik denk dat het goed is als je teamgenoot af en toe gewoon sneller is, om je scherp te houden. Kan net die 1-2% schelen...
Over 2 weken China en dan kan het zo maar weer anders zijn met de teams. Tot nu toe belooft het seizoen een spektakel te worden. De top die het elkaar moeilijk kan maken. Het middenveld dat dichter bij elkaar zit dan ooit en het leedvermaak dat Williams heet.albino71 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:38:
Het is natuurlijk wel zo dat we verwachtte dat met deze aero veranderingen, team Newey een voorsprong zou kunnen creëren, of in ieder geval een gelijkwaardige auto zou neerzetten, en dat lijkt nu (nog) niet het geval. Ze presteren minder dan verwacht/gehoopt.
Ja ik weet het...race twee pas, maar de prestaties zijn nog niet alleen maar positief.
Tarabass schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:47:
Kan het misschien weer over de race gaan?
Deed Leclerc netjes.
Inderdaad ja...zelfs als al dat gemekker wel mag...dit topic gaat over dit weekend. Rest hier: [F1] Seizoen 2019 - Deel 1.Tarabass schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:47:
Kan het misschien weer over de race gaan? Ik ben met dat "volgens mij" en "ik verwacht" en "ik weet zeker dat" wel een beetje klaar. We kunnen in deze fase van het seizoen nog helemaal geen voorspellingen doen zonder glazen bol.
https://streamable.com/nnbxk
Credits, eigen edit en upload gebruiker juzh op f1technical.
[ Voor 34% gewijzigd door pro_6or op 30-03-2019 22:03 ]
een treffende spreuk
Heel netjes! Al moet hij het ook wel een beetje hebben van het missen van de apex van VET in T8 en T9. De auto van LEC lijkt wel meer grip te hebben in T13 en T14/15. Zo'n beetje de enige die vrijwel geen correctie nodig heeft bij het uitkomen van de bocht.
Heeft VET eigenlijk nog voordelen bij het starten vanaf P2? In T2 bijvoorbeeld.
Wat een heerlijke websiteDaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:50:
[...]
Nou, Max zijn FP2 op mediums was gewoon erg goed als je er geen ronden uitgooit.![]()
Kwam dit via Reddit tegen en weer was het gewoon bijna perfect ronde na ronde kunnen rijden voor Verstappen terwijl de rest van de top zes het niet kon. Natuurlijk is dit niet perfect, maar het illustreert wel dat Max zeer constant en snel kan rijden op mediums. Dit is bandenfluisteren en met deze baan is dat een dingetje.
Het is hard asfalt, nooit opnieuw geasfalteerd en de banden slijten gewoon flink. Pirelli heeft hier de drie hardste banden meegenomen en dat is nodig. Aangezien vrijwel iedereen zijn banden na een Q rondje al oververhit lijkt te krijgen, denk ik dat de pitstops wel eens vroeg kunnen uitvallen. Dan iedereen naar mediums of zelfs harde banden en dan is het kijken wat Verstappen kan.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
F1.5 is er dit seizoen iig wel spannender op geworden
Hier lijkt het toch sterk alsof de Renault-motor beter accelereert en een hogere topsnelheid heeft. Geeft toch te denkenNotSoSteady schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:11:
Verstappen versus Sainz
[YouTube: Verstappen vs Sainz Q3]
PSN: xMaurice93
Dat viel me ook al op, maar McLaren heeft wellicht wat minder vleugel staan, want anders kan Max z’n rondje nooit sneller zijn geweest.Maurice079 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:25:
[...]
Hier lijkt het toch sterk alsof de Renault-motor beter accelereert en een hogere topsnelheid heeft. Geeft toch te denken
Max remt ook wel laat hoor. De snelheidswinst van de Renault op het lange rechte stuk is bij de eerste bocht alweer teniet gedaan door later te remmen.PatrickC schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:29:
[...]
Dat viel me ook al op, maar McLaren heeft wellicht wat minder vleugel staan, want anders kan Max z’n rondje nooit sneller zijn geweest.
Dat denk ik inderdaad ook. Er zijn genoeg coureurs gekomen en weer vertrokken zonder titel. Ook bij de top teams.Phusebox schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:19:
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
- kan Vettel het hoofd koel houden bij de start omdat hij achter zijn jonge teamgenoot start of tikt hij LEC en zichzelf eraf
- breekt Max met zijn matige historie op dit circuit en kan hij voor een podium gaan
- wat gaat de baard van Bottas doen
En de pornosnor van Vettel dan?Mr.Whitewolf88 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:10:
Erg benieuwd naar de start morgen
- kan Vettel het hoofd koel houden bij de start omdat hij achter zijn jonge teamgenoot start of tikt hij LEC en zichzelf eraf
- breekt Max met zijn matige historie op dit circuit en kan hij voor een podium gaan
- wat gaat de baard van Bottas doen
Een Renault met minder vleugel zal inderdaad wegrijden op het rechte stuk, maar het hebben van meer vleugel helpt weer bij het remmen voor de bocht en het stabieler zijn van de auto.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Klopt. Maar goed als ik naar de geschiedenis kijk: Schumacher was 25, Alonso 24, Hamilton en Vettel 23 (uit mijn hoofd).NotSoSteady schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:35:
Verstappen nooit een titel? Hij is nog niet eens 22.
Alleen Button en Rosberg waren uitzondering in de recente geschiedenis en waren rond de 30. Button was een uitzonderlijk geval uiteraard, Rosberg stiekem ook een beetje.
Ik hoop dat mijn ongelijk bewezen wordt maar ik denk dat ze in zijn jonge jaren misschien iets meer geduld hadden moeten hebben en niet meteen voor korte termijn succes hadden moeten gaan. Maar goed, iets met de beste stuurlui.
Hopelijk krijgen we morgen wel een echte race en geen Ferrari optocht.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ach er kan nog zoveel gebeuren, misschien zit hij in 2021 wel in een McLaren en wint hij elke race.Phusebox schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:57:
[...]
Klopt. Maar goed als ik naar de geschiedenis kijk: Schumacher was 25, Alonso 24, Hamilton en Vettel 23 (uit mijn hoofd).
Alleen Button en Rosberg waren uitzondering in de recente geschiedenis en waren rond de 30. Button was een uitzonderlijk geval uiteraard, Rosberg stiekem ook een beetje.
Ik hoop dat mijn ongelijk bewezen wordt maar ik denk dat ze in zijn jonge jaren misschien iets meer geduld hadden moeten hebben en niet meteen voor korte termijn succes hadden moeten gaan. Maar goed, iets met de beste stuurlui.
Hopelijk krijgen we morgen wel een echte race en geen Ferrari optocht.
[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 30-03-2019 23:59 ]
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.