[F1 2019] Race 2 GP van Bahrein + testdagen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste
Acties:
  • 115.177 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:42

pro_6or

amateur_60r

Wat Max moet doen is gewoon hetgene blijven doen dat hij altijd doet, presteren presteren presteren en dat ook nog eens met de juiste moraal. Geen spelletjes gewoon gaan. Hij moet ook vooral trouw blijven aan RBR. Als het echt niet wil dan gaan ze uiteindelijk wel uit elkaar maar voor nu moeten ze gewoon samen de schouders eronder zetten.

Ook voor dit jaar is de hoop nog niet weg zeg. Ja ze hebben de afstelling nog niet gevonden, ja wellicht is de Honda er nog niet (maar misschien ook al wel).

Ik kijk eerst morgen die race wel eens, voorlopig heeft Max nog twee verse setjes medium op deze bandenvreter van een baan.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Ook pijnlijk om McLaren nu zo ver naar voren te zien. Alonso weer de verkeerde beslissing gemaakt?

Niet dat ze een podium pakken maar ze lijken wel de weg terug te hebben gevonden. Dat is wel fijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de kwalificatie van Australië en Bahrein bekeken en de enigste verklaring voor de snelheid van de Ferrari vandaag is die winnow reclame.

Volgens mij heeft die sigaretten boer de turbo in Australië terug gevorderd waar hij wel voor betaalde maar geen naam voor kreeg op de auto.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:59
Phusebox schreef op zondag 31 maart 2019 @ 01:24:
Ook pijnlijk om McLaren nu zo ver naar voren te zien. Alonso weer de verkeerde beslissing gemaakt?

Niet dat ze een podium pakken maar ze lijken wel de weg terug te hebben gevonden. Dat is wel fijn.
Vooral pijnlijk voor Renault als fabrieksteam daf er weer een ander team met dezelfde motor sneller is..

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
NotSoSteady schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:35:
Verstappen nooit een titel? Hij is nog niet eens 22.
Niet bij Red Bull in ieder geval auto is tov vorig jaar en tov concurenten bepaald niet beter geworden en RBR bewijst maar weer dat ze er niet niet bij kunnen .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:18

Pierre

Van nature lui!

Goedemorgen raceday.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
Het moment dat je wakker wordt en denkt: heerlijk lang geslapen, oh zomertijd... 😁 Maar, dat geeft niet want we gaan weer racen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 31 maart 2019 @ 01:24:
Nee misschien was dat de juiste beslissing voor het team ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Het is mega flauw maar
ik kon het niet laten haha :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb er meer zin in dan de afgelopen 5 jaar denk ik. Merc en Fer lekker dicht bij elkaar, en HONDA die voorlopig niet stuk gaat.

Zolang dat ding de eerst 3/4 races niet stuk gaat is voor mij 2019 al 100% winst. Niet enkel voor Max maar voor heel F1. 3 teams die waardig zijn in kwaliteit. Die paar tienden moeten nog gevonden worden.. maar eindelijk HONDA die ook gewoon een degelijk blok uitgeeft.

Ik blijf het fijn vinden dat Abiteboul faalt, maar baal anderzijds dat Renault daar de dupe van is.

Midden veld trekt wat aan, en we hebben toch nu al een potentieel van een Top seizoen.

Zolang die Honda maar niet stuk gaat. Al worden ze elke race 5e/6e I don't care, blijft gewoon heel en dan is het goed.

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Achja alle doemdenkers die zeiden vast vorig jaar dat max 6de werd in het WDC aan de hand van de eerste paar races.

Geniet gewoon van de races, en een nieuwe motor + aero change is veel om te verbeteren.

Ik heb er iig zin in om te genieten van een mooie race.

Misschien zien we wel weer een verdwaalde rijder in de woestijn lopen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:02
Sterker nog, vorig jaar na een paar races was men bang dat hij bij RBR gekickt zou worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09

Spotmatic

Ken sent me

Maar de grote vraag van vandaag is: wat gaat Ferrari doen om Charles' race te verkloten? :+

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Spotmatic schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:03:
Maar de grote vraag van vandaag is: wat gaat Ferrari doen om Charles' race te verkloten? :+
Chales, box box box
Wtf i was just in te pitt....
Sorry Charles we forgot the new tires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Charles please move over, Seb is much faster then you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben vooral benieuwd in hoeverre Rb last gaat krijgen van het feit dat Gasly de setup niet lijkt te kunnen helpen. Linksom of rechtsom konden max en ric zich voorgaande jaren aan elkaar optrekken. En samen richting een goede setup.

Das nu twee weekends niet echt gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Niets. Zoals bij elk team; welke rijder als eerst de eerste bocht doorkomt is de lead die race

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q02JbBIK0LYaExqWzMIyhsLa/full.jpg

Ben benieuwd, een saftycar of een vsc kan 2 kanten opvallen want HAM heeft ook nog een nieuwe set Soft(c3)

En MAX 2 nieuwe Medium(C2)

Spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Phusebox schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:57:
[...]

Klopt. Maar goed als ik naar de geschiedenis kijk: Schumacher was 25, Alonso 24, Hamilton en Vettel 23 (uit mijn hoofd).

Alleen Button en Rosberg waren uitzondering in de recente geschiedenis en waren rond de 30. Button was een uitzonderlijk geval uiteraard, Rosberg stiekem ook een beetje.

Ik hoop dat mijn ongelijk bewezen wordt maar ik denk dat ze in zijn jonge jaren misschien iets meer geduld hadden moeten hebben en niet meteen voor korte termijn succes hadden moeten gaan. Maar goed, iets met de beste stuurlui.

Hopelijk krijgen we morgen wel een echte race en geen Ferrari optocht.
Ik heb dit gevoel al een behoorlijke tijd (ook weleens geroepen in het F1 topic). De grote fout van Jos was dat hij te snel bij een topteam aan de slag ging. Met Max hebben ze dit beter gedaan door eerst bij Toto Rosso te starten. Ze hebben echter aanbiedingen van Ferrari en Mercedes naast zich neer gelegd om zo snel mogelijk een F1 stoeltje te kunnen bemachtigen.

Het zou zo maar eens kunnen dat Leclerc dit jaar Vettel het snot voor de ogen rijdt en gewoon WDC wordt (verdiend, ik ben fan!), maar voor Max zou dat wel zuur zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zouden we twee stoppers gaan zien vandaag? Max om zsm van de soft af te komen en Hamilton omdat ie nog een vers setje heeft bijvoorbeeld?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Wat een hoge zuurgraad hier, zoveel is er toch nog niet aan de hand?

Max moet de komende races zijn kop erbij houden, steeds gecontroleerd minstens de 5e plek pakken. Als het gat naar nummer 6 groot genoeg is op het einde vers rubber en minimaal met 11 punten naar huis.

Nu Ferrari en Mercedes aan elkaar gewaagd lijken en Leclerc/Bottas ook voor de winst gaan valt de schade reuze mee. Over een paar races heeft Newey het lek wel boven hoor.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Ik weet ook niet waarom mensen gelijk gouden bergen verwachten na zo'n wissel van motorleverancier. Dat betekent toch doorgaans wel een jaar waarin men moet wennen en leren.
Ook het feit dat we welgeteld één volledig raceweekend en een kwalificatie achter de rug hebben zou toch tot enige terughoudendheid moeten leiden.
Het is nou eenmaal niet zo dat dit de package is waar de teams het mee moeten doen. Er kan nog flink doorontwikkeld worden gedurende het seizoen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:11:
Ben vooral benieuwd in hoeverre Rb last gaat krijgen van het feit dat Gasly de setup niet lijkt te kunnen helpen. Linksom of rechtsom konden max en ric zich voorgaande jaren aan elkaar optrekken. En samen richting een goede setup.

Dat zat ik me vanmorgen ook al te bedenken, mist RBR nu niet de ervaring van RIC om een goede setup te vinden? Nou zijn de eerste 2 races voor RBR niet echt een graadmeter voor het seizoen dus ik ben benieuwd wat er de komende raceweekenden gaat gebeuren.
GAS valt me voorlopig nog een beetje tegen, ik had hem dichterbij Max verwacht qua rondetijden.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het lijkt er een beetje op dat dit een terugkerend verschijnsel gaat worden. Aan het begin van het seizoen op basis van heel weinig niet alleen het seizoen, maar gelijk de hele carrière van Verstappen beschrijven. Ach... gewoon laten gaan denk ik dan, over 4 races zal het wel weer Halleluja zijn en wordt Verstappen de grootste rijder ooit. :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Laatst online: 09:19

Dentist

Next patient please...

Erapaz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:34:
[...]

Ik heb dit gevoel al een behoorlijke tijd (ook weleens geroepen in het F1 topic). De grote fout van Jos was dat hij te snel bij een topteam aan de slag ging. Met Max hebben ze dit beter gedaan door eerst bij Toto Rosso te starten. Ze hebben echter aanbiedingen van Ferrari en Mercedes naast zich neer gelegd om zo snel mogelijk een F1 stoeltje te kunnen bemachtigen.

Het zou zo maar eens kunnen dat Leclerc dit jaar Vettel het snot voor de ogen rijdt en gewoon WDC wordt (verdiend, ik ben fan!), maar voor Max zou dat wel zuur zijn.
Tja, en dan? Een Mercedes scenario zoals zich dat nu voltrekt met een rookie op de stoel naast Toto ipv in de auto? Competitie met Leclerc voor 1 zitje als 2e rijder (nog even los van het Bianchi scenario) waar hij nu een gevestigde naam is en de hele grid weet wat hij kan als kopman?

Als RB niet levert in de komende 2 jaar heeft Max meer te kiezen dan Ric, op het moment dat Hamilton en Vettel de sport waarschijnlijk zullen verlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:43
Holkers schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:12:
[...]

Niets. Zoals bij elk team; welke rijder als eerst de eerste bocht doorkomt is de lead die race
Had afgelopen jaar toch sterk de indruk dat Kimi nogal eens geslachtofferd werd. Als Ferrari wil dat Vettel wint dan laten ze Leclerc gewoon een paar ronden te lang doorrijden op een setje banden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

MikeyMan schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:11:

Het is niet alsof Ricciardo de afgelopen twee weekenden heeft uitgeblonken in de setup van de auto. Nu kwam het op het laatst een beetje goed.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Damn, Kvyat heeft zijn kwalificatie op gebruikte banden gedaan. Niet doelbewust. Wat een fout...

https://streamable.com/8xd83

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Leclerc is de 99e polesitter in de 999e GP. Wordt Max de 100e polesitter in de 1000e GP? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
JvS schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:10:
Damn, Kvyat heeft zijn kwalificatie op gebruikte banden gedaan. Niet doelbewust. Wat een fout...
[Streamable: shit toro rosso]

Begreep al niet waarom KVY achter albon stond na de kwalificatie ... hij is in alle FP's het weekend sneller geweest.
Sneu voor KVY, hoop dat hij een goeie race krijgt en wat punten kan pakken.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:01
Spotmatic schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:18:
Leclerc is de 99e polesitter in de 999e GP. Wordt Max de 100e polesitter in de 1000e GP? ;)
Is reeds gepost :)
DaniëlWW2 in "[F1 2019] Race 2 GP van Bahrein"

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JvS schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:10:
[Streamable: shit toro rosso]

Wat een blunder inderdaad. Dat zou lijkt mij toch sowieso moeten opvallen, en zeker nu met die nieuwe super glimmende banden. De monteur moet dat toch al ongeveer opvallen op het moment dat ze de bandenwarmer open doen (en weer over de band leggen tot de laatste seconden). Laat staan dat hij daar al paar seconden staat met de bandenwarmers helemaal er vanaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

RobertMe schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:22:
[...]

Wat een blunder inderdaad. Dat zou lijkt mij toch sowieso moeten opvallen, en zeker nu met die nieuwe super glimmende banden. De monteur moet dat toch al ongeveer opvallen op het moment dat ze de bandenwarmer open doen (en weer over de band leggen tot de laatste seconden). Laat staan dat hij daar al paar seconden staat met de bandenwarmers helemaal er vanaf.
Ik weet niet of het aan die monteur is om die vraag te stellen. Niet alle monteurs hebben constant alle kanalen open staan. Dus wellicht krijgt het achterhonk waar de banden liggen een seintje dat ze set nummer 12 moeten pakken. Vervolgens stelt niemand vragen want dat kost tijd. Je moet er 100% van uit gaan dat de opdracht die je krijgt goed is.

De monteur die de band erop legt is enkel bezig met dat doen, en stelt geen vragen omdat hij het vertrouwen heeft. Dat zou de ideale situatie zijn. Stuk sneller dan dat er 4x gevraagd word of we het wel goed doen.

Ondanks dat ik het met je eens ben dat gladde banden wel logisch is bij een Q, kan ik me voorstellen dat er erg strak gewerkt word en vragen niet nodig zijn... normaliter.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
World Citizen schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:26:
[...]

Ik weet niet of het aan die monteur is om die vraag te stellen. Niet alle monteurs hebben constant alle kanalen open staan. Dus wellicht krijgt het achterhonk waar de banden liggen een seintje dat ze set nummer 12 moeten pakken. Vervolgens stelt niemand vragen want dat kost tijd. Je moet er 100% van uit gaan dat de opdracht die je krijgt goed is.

De monteur die de band erop legt is enkel bezig met dat doen, en stelt geen vragen omdat hij het vertrouwen heeft. Dat zou de ideale situatie zijn. Stuk sneller dan dat er 4x gevraagd word of we het wel goed doen.

Ondanks dat ik het met je eens ben dat gladde banden wel logisch is bij een Q, kan ik me voorstellen dat er erg strak gewerkt word en vragen niet nodig zijn... normaliter.
Het zijn wel de monteurs die wel de vraag stellen die later de Günter Steiner’s van deze wereld kunnen worden i.p.v. je hele carrière monteur te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
World Citizen schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:26:
[...]

Daar heb je uiteraard gelijk in. Maar dat je het laat zoals het is doe je lijkt mij in het geval van twijfel. Maar overduidelijk allemaal "oude" banden lijkt mij geen geval van twijfel. En zeker de hoofdmonteur die voor de auto staat (en de auto ook wegstuurt etc op basis van seintje van pitmuur) moet het en opvallen dat oude banden erop liggen, en staat al in direct contact met de pitmuur.

Daarnaast vind ik het ook wel iffy dat Kvyat nog voordat hij goed en wel de pitbox uit is vraagt van "waarom oude banden?" en er pas zo laat een reactie op komt. Het is pas na zijn radio check vraag dat de engineer überhaupt informatie verstrekt over andere rijders, en pas daarna dat hij wat zegt over de banden. Als ie meteen "oepsie" had gezegd hadden ze misschien wel nog de kans gehad om nieuwe banden eronder te leggen? Dus een out (/in) lap met het gas erop, nieuwe banden, en nog een out lap. Maar of er tijd was voor twee out laps is dan wel de vraag (op moment van constateren van de fout had dan misschien nog wel 5 minuten op de klok moeten staan. Tegen de 2 minuten voor de out/in lap, wisselen, en dan weer zo'n trage outlap op de banden te sparen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Dentist schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:53:
[...]

Tja, en dan? Een Mercedes scenario zoals zich dat nu voltrekt met een rookie op de stoel naast Toto ipv in de auto? Competitie met Leclerc voor 1 zitje als 2e rijder (nog even los van het Bianchi scenario) waar hij nu een gevestigde naam is en de hele grid weet wat hij kan als kopman?

Als RB niet levert in de komende 2 jaar heeft Max meer te kiezen dan Ric, op het moment dat Hamilton en Vettel de sport waarschijnlijk zullen verlaten.
Max debuteerde 5 jaar geleden en kwam uit dezelfde generatie F3 als Ocon, die had naast Vettel of Hamilton in de auto gezeten en niet naast Toto op de stoel. Iedereen wilde Max hebben, RBR kon sneller een F1 stoel bieden, hij had echt wel een zitje gekregen bij de andere teams. Vervolgens is hij
goed genoeg om VET of HAM in dezelfde auto te verslaan. Hamilton verslaan is zelfs Rosberg gelukt (toch wel een klasse minder) en Vettel maakt onder druk veel fouten (verloor vorig jaar in een beter auto van Hamilton).

Maar het huidige probleem van dit weekend is de zachte band, ik hoop dus voorzichtig wel op een podium (Leclerc 1, Vettel 2, Max 3).

Als de 2de rijders punten af blijven snoepen van HAM & VET kan Max nog een eind komen. Moet hij wel winnen waar het kan (China, Mexico, Monaco, Oostenrijk en Singapore).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 20-09 16:05
Excuus als er al eerder geplaatste tussen zitten :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D27nJz8W0AE7mk_?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D259nQPXcAASSnP?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D27EcjeW0AABEuP?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D26x-fZXQAElsSg?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D26uRgSXQAAcqMs?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D26zx0WWwAEbQzq?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D26t56sWkAIBcTP?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D27iwI-XQAEmtn_?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D25zKBbXQAEDUMF?format=jpg&name=900x900

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Erapaz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:38:
Als de 2de rijders punten af blijven snoepen van HAM & VET kan Max nog een eind komen. Moet hij wel winnen waar het kan (China, Mexico, Monaco, Oostenrijk en Singapore).
Zolang Max geen DNF achter zijn naam krijgt zou hij na 5 races op 60-70 punten moeten kunnen komen. De anderen komen dan op 80-90 uit, dat is met een winst in Monaco al goed te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:06
hoevenpe schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:43:
[...]

Zolang Max geen DNF achter zijn naam krijgt zou hij na 5 races op 60-70 punten moeten kunnen komen. De anderen komen dan op 80-90 uit, dat is met een winst in Monaco al goed te maken.
Dan is het wel te hopen dat ze tegen die tijd de auto op orde hebben. Want ik durf er wel geld op te zetten dat ze met de huidige auto's nooit de pole halen daar :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Maurice079 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:45:
Dan is het wel te hopen dat ze tegen die tijd de auto op orde hebben. Want ik durf er wel geld op te zetten dat ze met de huidige auto's nooit de pole halen daar :)
Max heeft nog nooit pole gehaald, toch haalt hij steeds heel veel punten en zijn er genoeg overwinningen.

Voordeel dit jaar is dat de motor er goed uitziet, dat maakt dat RB de progressie grotendeels in eigen hand heeft. Nadeel is wat mij betreft de matige start van Gasly, die zou elke keer minstens voor P6 moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:06
hoevenpe schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:50:
[...]

Max heeft nog nooit pole gehaald, toch haalt hij steeds heel veel punten en zijn er genoeg overwinningen.

Voordeel dit jaar is dat de motor er goed uitziet, dat maakt dat RB de progressie grotendeels in eigen hand heeft. Nadeel is wat mij betreft de matige start van Gasly, die zou elke keer minstens voor P6 moeten gaan.
In Monaco is pole natuurlijk wel echt van levensbelang, maar we raken offtopic :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:50:
[...]

Nou, P6 was voor vandaag nogal optimistisch. Het had niet veel gescheeld of max was 8e geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MikeyMan schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:58:
[...]

Nou, P6 was voor vandaag nogal optimistisch. Het had niet veel gescheeld of max was 8e geweest.
Tja, het is Verstappen. Je mag onderhand gewoon rekenen op een uitstekende kwalificatie en een nog betere race. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Erapaz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:38:
[...]

Max debuteerde 5 jaar geleden en kwam uit dezelfde generatie F3 als Ocon, die had naast Vettel of Hamilton in de auto gezeten en niet naast Toto op de stoel. Iedereen wilde Max hebben, RBR kon sneller een F1 stoel bieden, hij had echt wel een zitje gekregen bij de andere teams. Vervolgens is hij
goed genoeg om VET of HAM in dezelfde auto te verslaan. Hamilton verslaan is zelfs Rosberg gelukt (toch wel een klasse minder) en Vettel maakt onder druk veel fouten (verloor vorig jaar in een beter auto van Hamilton).

Maar het huidige probleem van dit weekend is de zachte band, ik hoop dus voorzichtig wel op een podium (Leclerc 1, Vettel 2, Max 3).

Ten eerste, Max zit goed, en dit is nu zijn team. Ten tweede toen Max kwam werden er geen supertalenten in topteams gezet. Ten derde Hamilton en vettel zouden Max nooit naast zich geduld hebben. En ten vierde, pas nu Max zo’n resounding succes is gaan andere teams jonge talenten weer overwegen. Zelfs Ferrari heeft het nu aangedurfd (mede geholpen door het uitblijven van succes voor Vettel).

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

DaniëlWW2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:07:
[...]

Tja, het is Verstappen. Je mag onderhand gewoon rekenen op een uitstekende kwalificatie en een nog betere race. ;)
Probleemjongen Magnussen staat naast hem op de grid. Ik mag hopen dat hij van Haas de instructie mee heeft gekregen om P6 met hand en tand te verdedigen, zodat haas flink wat punten kan sprokkelen in plaats van dat hij het op zijn heupen krijg en een P5 koste wat het kost van Verstappen wil innemen. Je weet het nooit met K-Mag.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
3x3 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:09:
[...]

Probleemjongen Magnussen staat naast hem op de grid. Ik mag hopen dat hij van Haas de instructie mee heeft gekregen om P6 met hand en tand te verdedigen, zodat haas flink wat punten kan sprokkelen in plaats van dat hij het op zijn heupen krijg en een P5 koste wat het kost van Verstappen wil innemen. Je weet het nooit met K-Mag.
Sinds wanneer start Verstappen slecht? :P
Echt mensen, waarom maakt iedereen zich zo zorgen? Je kan er toch helemaal niks aan doen als het mis gaat. Verder gaat het met hem vaker goed dan fout.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Voor een team wat voor het eerst met een bepaalde motor rijd al meteen goed meedoen...

Ik snap niet dat iemand überhaupt meer verwacht :D

Honda motoren stuk ~ 0

Me happy!

FreeReef.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• powah33
World Citizen schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:16:
Voor een team wat voor het eerst met een bepaalde motor rijd al meteen goed meedoen...

Honda motoren stuk ~ 0

Me happy!
Zo vreemd is het niet hoor dat mensen meer verwachten.
Ene Dr Helmut Marko spreekt al tijden over een kampioenschap winnende bolide ..... dan sta je natuurlijk niet 0,9 seconden achter Pole.
Max is niet voor niets zo pissed na de Q, er moet nog veel verbeterd worden ... C3 die ze niet echt aan de praat krijgen ... de balance en ik las iets over de voorvleugel, waar ze niet tevreden over zijn ... dus misschien in de toekomst toch een ferrari style voorvleugel voor RBR??

Maargoed de racepace lijkt in iedergeval stukken beter te zijn, dus het kan nog alle kanten op vanmiddag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 20:56

Bestla

Kvinne

Boeien die pole, zolang er maar races gewonnen worden zal dat jongste pole-sitter record hem worst wezen

[ Voor 9% gewijzigd door Bestla op 31-03-2019 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:08
Oogje schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:51:
[...]

Dat zat ik me vanmorgen ook al te bedenken, mist RBR nu niet de ervaring van RIC om een goede setup te vinden? Nou zijn de eerste 2 races voor RBR niet echt een graadmeter voor het seizoen dus ik ben benieuwd wat er de komende raceweekenden gaat gebeuren.
GAS valt me voorlopig nog een beetje tegen, ik had hem dichterbij Max verwacht qua rondetijden.
Op zich valt dat qua rondetijden eigenlijk nog wel mee, het is denk ik vooral dat het middenveld zo goed dichterbij gekropen is waardoor 4 tienden langzamer dan Max gelijk 8 plaatsen verschil oplevert. Daniel zat vorig jaar ook wel vaker een paar tienden achter Max. Om van Pierre te verwachten dat hij meteen binnen een paar races op het niveau van Daniel zit is ook niet echt eerlijk om te verwachten.
Wel moet Pierre nu in de race dan posities goed gaan maken. De RBR auto lijkt wel duidelijk een race pace voordeel te hebben nog ten opzichte van de rest. Als hij weer zover naar achter blijft hangen terwijl er hier wel ingehaald zou moeten kunnen worden dan ziet het er toch minder goed uit.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:12:
Je kan er toch helemaal niks aan doen als het mis gaat. Verder gaat het met hem vaker goed dan fout.
Voorzie eerder een klapper op de rijen voor Max: Vettel en Hamilton staan beide niet waar ze willen staan, dat wordt leuk in de eerste bocht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:05
Die laatste is gewoon een perfect fit. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
powah33 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Zo vreemd is het niet hoor dat mensen meer verwachten.
Ene Dr Helmut Marko spreekt al tijden over een kampioenschap winnende bolide ..... dan sta je natuurlijk niet 0,9 seconden achter Pole.
Max is niet voor niets zo pissed na de Q, er moet nog veel verbeterd worden ... C3 die ze niet echt aan de praat krijgen ... de balance en ik las iets over de voorvleugel, waar ze niet tevreden over zijn ... dus misschien in de toekomst toch een ferrari style voorvleugel voor RBR??
Ik denk het niet. ;)
Mercedes heeft kennelijk wat koelingsproblemen gehad en die verloren heel veel op de rechte stukken. In de bochten waren ze dan kennelijk wel sneller. Ik vermoed dat RBR haar probleem is dat ze niet meer kunnen wegkomen met zulke kleine voor en achtervleugels door de nieuwe reglementen. De vraag is wanneer komt er dan nieuw spul. RBR neemt vaak genoeg nieuwe vleugels mee dus het zal niet lang duren als dit het probleem is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:34
Oogje schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:51:
[...]
Valt Pierre tegen is weet Max net dat beetje meer uit de RB te halen? Vorig jaar wist Max ook om de problemen heen te rijden en toch nog goede resultaten te behalen (bijv. Singapore).

PSN: IS_DJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik heb eerlijk gezegd in het kampioenschap liever een 3 horse race (RBR, FER, MER) dan dat 1 van de 3 teams dominant is.
Fer lijkt op dit moment het stokje van Mer een beetje over genomen te hebben.
Race 2 is nog niet eens begonnen maar toch ben ik een klein beetje bang dat we weer zo een seizoen krijgen waar 1 team duidelijk de betere is.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
DaniëlWW2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:35:
[...]

Ik denk het niet. ;)
Mercedes heeft kennelijk wat koelingsproblemen gehad en die verloren heel veel op de rechte stukken. In de bochten waren ze dan kennelijk wel sneller. Ik vermoed dat RBR haar probleem is dat ze niet meer kunnen wegkomen met zulke kleine voor en achtervleugels door de nieuwe reglementen. De vraag is wanneer komt er dan nieuw spul. RBR neemt vaak genoeg nieuwe vleugels mee dus het zal niet lang duren als dit het probleem is. :)
qoute"Analyseren
Het team, dat haar basis heeft in Milton Keynes, heeft dit weekend niet het beste eruit gehaald volgens Verstappen: "We hebben niet het beste eruit gehaald, dus we moeten gewoon alles analyseren wat beter kan. Hopelijk dat het de volgende wedstrijd er iets sterker voor staat. Ik heb ook veel veel vertrouwen in het team dat het wel weer de goede kant op kan gaan. Ik denk dat je altijd wel een keer een weekend ertussen hebt zitten, zeker met de nieuwe auto’s en die voorvleugels dat het even niet werkt, maar ik denk dat we wel genoeg slimme mensen hebben hier en in de fabriek om dat weer snel op te lossen."

Binnenkort een nieuwe voorvleugel?
Het probleem lijkt hem vooral aan de voorkant van de auto te zitten, als je de woorden van Verstappen goed beluisterd. Ferrari is dit jaar net als Alfa Romeo begonnen met een nieuw concept van de voorvleugel. Red Bull heeft daarbij gekozen voor een 'traditioneler' ontwerp. Volgens de 21-jarige Nederlander zal er binnen 2 a 3 races een nieuwe voorvleugel komen, die mogelijk eenzelfde concept als Ferrari heeft.

Verstappen: "Het is niets fundamenteels aan de auto, dat denk ik niet. We zijn denk ik niet in de allerbeste configuratie aan het seizoen begonnen, qua voorvleugel. Als je kijkt naar onze voorvleugel ten opzichte van Ferrari is die anders qua vorm, misschien hebben we het potentieel nog niet kunnen benutten maar er is in ieder geval iets dat nog niet helemaal klopt, dat proberen we nu te analyseren. Hopelijk gaat er niet te veel tijd overheen, niet meer dan 2-3 races. Ik heb wel vertrouwen in het team dat er heel snel gereageerd kan worden."/qoute

... 2 a 3 races verwachten ze zelf ..... ook bij ziggo na de Q werd besproken dat RBR heel veel tijd verloor in de langzame bochten ... iets waar ze vroeger juist hun winst wisten te pakken. Iets zit er dus nog niet helemaal lekker .

[ Voor 5% gewijzigd door powah33 op 31-03-2019 11:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:10
ScrooLoose schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:39:
Race 2 is nog niet eens begonnen maar toch ben ik een klein beetje bang dat we weer zo een seizoen krijgen waar 1 team duidelijk de betere is.
Wauw, wat een kortzichtigheid. Vorige week was Ferrari nog de tegenvaller van het seizoen en nu zijn ze met afstand het sterkste team??

[ Voor 48% gewijzigd door frankpaul1 op 31-03-2019 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:10
Ik was in ieder geval blij een chagrijnige Hamilton te zien na Australië, nu maar hopen dat Bottas hem weer om de oren rijdt in de race. Race win voor Leclerc zou geweldig zijn, maar zou mij ook weer niks verbazen dat als Vettel achter hem rijdt dat hij weer moet bonjouren. De paar punten kunnen immers belangrijk zijn aan het einde van het seizoen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
powah33 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:41:
[...]

qoute"Analyseren
Het team, dat haar basis heeft in Milton Keynes, heeft dit weekend niet het beste eruit gehaald volgens Verstappen: "We hebben niet het beste eruit gehaald, dus we moeten gewoon alles analyseren wat beter kan. Hopelijk dat het de volgende wedstrijd er iets sterker voor staat. Ik heb ook veel veel vertrouwen in het team dat het wel weer de goede kant op kan gaan. Ik denk dat je altijd wel een keer een weekend ertussen hebt zitten, zeker met de nieuwe auto’s en die voorvleugels dat het even niet werkt, maar ik denk dat we wel genoeg slimme mensen hebben hier en in de fabriek om dat weer snel op te lossen."

Binnenkort een nieuwe voorvleugel?
Het probleem lijkt hem vooral aan de voorkant van de auto te zitten, als je de woorden van Verstappen goed beluisterd. Ferrari is dit jaar net als Alfa Romeo begonnen met een nieuw concept van de voorvleugel. Red Bull heeft daarbij gekozen voor een 'traditioneler' ontwerp. Volgens de 21-jarige Nederlander zal er binnen 2 a 3 races een nieuwe voorvleugel komen, die mogelijk eenzelfde concept als Ferrari heeft.

Verstappen: "Het is niets fundamenteels aan de auto, dat denk ik niet. We zijn denk ik niet in de allerbeste configuratie aan het seizoen begonnen, qua voorvleugel. Als je kijkt naar onze voorvleugel ten opzichte van Ferrari is die anders qua vorm, misschien hebben we het potentieel nog niet kunnen benutten maar er is in ieder geval iets dat nog niet helemaal klopt, dat proberen we nu te analyseren. Hopelijk gaat er niet te veel tijd overheen, niet meer dan 2-3 races. Ik heb wel vertrouwen in het team dat er heel snel gereageerd kan worden."/qoute

antwoord op je vraag is dus ... 2 a 3 races
1) Bron?
2) Waarom denk ik nou dat Verstappen niet zou vertellen wat ze gaan doen qua ontwikkeling aan de media? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
DaniëlWW2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:50:
[...]

1) Bron?
2) Waarom denk ik nou dat Verstappen niet zou vertellen wat ze gaan doen qua ontwikkeling aan de media? ;)
bron:https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/246301/verstappen-de-balans-van-de-auto-is-dit-weekend-niet-optimaal

Wat verklapt hij dan door te zeggen dat ze niet helemaal tevreden zijn met de voorkant van de bolide? ..wat kan een ander team hier nu mee doen? toch helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 12:10
Ik vind het leuk voor de sport dat er nu eens geen silver arrows op de eerste rij staan, en ben echt benieuwd hoe de Mercedes bolides zich houden in de vuile lucht (er even vanuit gaande dat ze niet vooraan rijden na de eerste paar bochten). Vorig jaar leek dat nog een dingetje te zijn bij Mercedes, wie weet met de nieuwe airo regelementen dat het beter gaat?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
World Citizen schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:16:

Honda motoren stuk ~ 0

Me happy!
Misschien gaan ze niet stuk feit blijft wel dat de snelheid niet in de RBR zit op dit moment en feit blijft dat Verstappen naast Magnussen staat op de start (ik kan me nog mensen hier op dit forum herinneren die Magnussen vorig jaar afbranden)

Dus om nu te zeggen maak je geen zorgen en hij kan nog 70-80 punten halen dit jaar gaat veel te ver .
Hier op dit forum werdt afgelopen winter geroepen dat met die nieuwe Honda hij het gat met Mercedes en Ferrari wel zou dichten maar op dit moment is het een groot probleem om voor de MC Laren en Haas te blijven !!

Ik denk dat Max bij RBR nooit wereldkampioen wordt en de kansen dat hij naar Mercedes of Ferrari gaat zijn wel erg klein als je naar andere talenten zoals bij Norris kijkt !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
powah33 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:53:
[...]

bron:https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/246301/verstappen-de-balans-van-de-auto-is-dit-weekend-niet-optimaal

Wat verklapt hij dan door te zeggen dat ze niet helemaal tevreden zijn met de voorkant van de bolide? ..wat kan een ander team hier nu mee doen? toch helemaal niets.
De implicatie dat ze misschien de Ferrari voorvleugel gaan nemen. Niet alleen twijfel ik daaraan omdat de SF-90 zeker niet de beste lijkt te zijn in bochten, maar zelfs als het zou gebeuren dan hoort Verstappen dit niet te zeggen. Dat er iets anders komt begrijpt iedereen wel. Wat er komt moet gewoon een geheim blijven totdat het verschijnt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
pro_6or schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:09:
[...]

Ten eerste, Max zit goed, en dit is nu zijn team. Ten tweede toen Max kwam werden er geen supertalenten in topteams gezet. Ten derde Hamilton en vettel zouden Max nooit naast zich geduld hebben. En ten vierde, pas nu Max zo’n resounding succes is gaan andere teams jonge talenten weer overwegen. Zelfs Ferrari heeft het nu aangedurfd (mede geholpen door het uitblijven van succes voor Vettel).
Ik denk dat Vettel momenteel Leclerc ook niet echt duldt :9 :P

Samsung Flip 7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

frankpaul1 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:42:
[...]

Wauw, wat een kortzichtigheid. Vorige week was Ferrari nog de tegenvaller van het seizoen en nu zijn ze met afstand het sterkste team??
Nou nou, niet overdrijven :)

Heb nergens gezegd dat ze met afstand de beste zijn, ze lijken wel de beste papieren te hebben.
En in Australië vielen ze tegen door "problemen" en niet omdat de baan ze niet goed lag.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

offtopic:
de vraag is volgens mij al eerder gesteld, maar waarom zie ik de gelinkte twitter plaatjes niet in Firefox, maar wel in Chrome, ik draai liever Firefox maar mis nu de plaatjes... :|

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:10
DaniëlWW2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:57:
[...]

De implicatie dat ze misschien de Ferrari voorvleugel gaan nemen. Niet alleen twijfel ik daaraan omdat de SF-90 zeker niet de beste lijkt te zijn in bochten, maar zelfs als het zou gebeuren dan hoort Verstappen dit niet te zeggen. Dat er iets anders komt begrijpt iedereen wel. Wat er komt moet gewoon een geheim blijven totdat het verschijnt. ;)
En Gasly liep te klagen over de achterkant, las ook ergens dat de timing van gas geven in een bocht erg kritisch is, teken dat de weg ligging niet ok is (of gewoon een over/onderstuur probleem).

Interessante is ook dat tussen Q2 en Q3 de achterkant van de auto van Verstappen open lag en tijdens de Barcelona testen ze problemen hadden met de ophanging van de diffuser.

Newey heeft al geroepen dat ze qua vleugel makkelijk twee kanten opkunnen. Een nieuwe vleugel doe je alleen niet ff in twee weken. Je moet er minimaal 4 bouwen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:09
Een nieuwe voorvleugel met een volledig nieuw concept is denk ik bovendien ook flink wat werk. Het gaat niet alleen om de FW maar ook om alles wat erachter zit. Misschien is het ook niet onverstandig om Marko een spreekverbod op te leggen, want die heeft sinds de wintertest al heel wat onzin naar buiten gebracht.

[ Voor 33% gewijzigd door NotSoSteady op 31-03-2019 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

E
Maurice079 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:45:
[...]

De auto was wel goed, ze kregen alleen de setup niet goed op de Soft. Om dan nu al zwart te gaan kijken naar Monaco vind ik wat overdreven :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

leekers schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:56:
[...]
Misschien gaan ze niet stuk feit blijft wel dat de snelheid niet in de RBR zit op dit moment en feit blijft dat Verstappen naast Magnussen staat op de start (ik kan me nog mensen hier op dit forum herinneren die Magnussen vorig jaar afbranden)

Dus om nu te zeggen maak je geen zorgen en hij kan nog 70-80 punten halen dit jaar gaat veel te ver .
Hier op dit forum werdt afgelopen winter geroepen dat met die nieuwe Honda hij het gat met Mercedes en Ferrari wel zou dichten maar op dit moment is het een groot probleem om voor de MC Laren en Haas te blijven !!

Ik denk dat Max bij RBR nooit wereldkampioen wordt en de kansen dat hij naar Mercedes of Ferrari gaat zijn wel erg klein als je naar andere talenten zoals bij Norris kijkt !
Heb je enig idee hoe lang een F1 seizoen is?

Sowieso.. iedereen doet maar alsof Max dit jaar voor het kampioenschap moest gaan strijden, en dat dat nu al een verloren zaak is. Te veel naar NL media geluisterd die constant alles zaten te hypen.. Als Max/RB meer races kan winnen dan vorig jaar dan is het eigenlijk al een goed jaar. En dan zit je ook stiekem al dicht bij de mannen die vechten om het kampioenschap.

De "problemen" bij RB zijn overigens niet de ergste. Over paar races kunnen ze evt al dichter op de top zitten. Als de Honda nog 100pk achter zou het kansloos zijn.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Kappen met die misplaatste veerongelijkheid, alsjeblieft.

[ Voor 101% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-03-2019 13:30 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:11:
offtopic:
de vraag is volgens mij al eerder gesteld, maar waarom zie ik de gelinkte twitter plaatjes niet in Firefox, maar wel in Chrome, ik draai liever Firefox maar mis nu de plaatjes... :|
Misschien klopt er ergens iets nog niet voor Firefox.
Meld je zelf even hier, voor Chrome en android was het gisteren weer goed.

Verwijderd in "afbeeldingen worden niet weergegeven."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
pro_6or schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:09:
[...]

Max zit zeker niet goed, het doel is altijd geweest om wereldkampioen te worden. Hier had hij gewoon sinds 2017 voor in de positie moeten zijn met Red Bull, maar tot op heden heeft hij nog geen kans gehad.

Hij rijdt alweer zijn 5de seizoen, alle andere "grootten" waren na max. 5 seizoenen kampioen:

Senna & Alonso (5)
Vettel (4)
Schumacher (3,5)
Hamilton (2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
YakuzA schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:25:
E
[...]

De auto was wel goed, ze kregen alleen de setup niet goed op de Soft. Om dan nu al zwart te gaan kijken naar Monaco vind ik wat overdreven :)
Dat ze de setup niet goed kregen vind ik een heel slecht excuus.
Misschien moeten ze dan eens wat meer gebruik maken van de tijd in de free practice.
RBR staat daar altijd het meest in de pitbox .... ideaal om hier juist wat te proberen en te testen.
Ook al is de temperatuur niet hetzelfde als op de raceday of de kwalificatie ... er is genoeg wat je "extra" kan testen.
Altijd halve FP binnen staan, en achteraf aankomen dat je setup niet helemaal lekker is.. 8)7

Hoe vaak ik dit wel niet lees
qoute"Net als op vrijdag wil Ferrari ook nu weer zoveel mogelijk tijd benutten op de baan. Sebastian Vettel en Charles Leclerc zetten de eerste tijden neer, waarvan de Duitser het snelste is met 1.31.617."/qoute

qoute"Het verkeer op de baan neemt inmiddels al behoorlijk toe. Red Bull laat zich pas als laatste team zien, alhoewel Verstappen nog niet buiten is geweest.
Mercedes-rijder Valtteri Bottas is tevens op de zachtste, rode band naar de eerste tijd gedoken met 1:31.169.'/qoute

Neeh het is geen garantie dat je dan de ideale setup vind, maar je probeert dan wel het uiterste eruit te halen ... Ferrari en Mercedes zie je alle FP tijd gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door powah33 op 31-03-2019 12:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 14:07

Vos

AFCA

Dit is toch het Bahrein topic en niet het algemene topic? Kan al die (algemene) Max praat daar niet heen?

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 31-03-2019 12:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Vos schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:42:
Dit is toch het Bahrein topic en niet het algemene topic? Kan al die (algemene) Max praat daar niet heen?
En als jij je nu ook aan de topicwaarschuwing zou willen houden en niet ook nog eens onderhandse verwijten naar anderen zou willen gooien. Dank je. ;)

Ben erg benieuwd naar LeClerc vandaag. Als Mercedes fan hoop ik uiteraard dat 'ie onder de druk bezwijkt maar aan de andere kant zou ik hem een overwinning zeker niet misgunnen gezien zijn vorm dit weekend. Zolang Mercedes dan maar #2 en #3 wordt is het goed O-) Maar gaat een flinke dobber worden om beide Ferrari's te verslaan gezien hun pace, hopen op een foutje van Seb dan maar. Die lijkt er wel degelijk moeite mee te hebben dat er zo'n jonge waardige concurrent tegenover hem gezet is.

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-03-2019 13:26 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Over Bahrein gesproken; FIA heeft vanaf deze race een truukje om zeep geholpen.
Schijnbaar waren er teams die tijdens parc ferme gurney flaps verplaatste op de voorvleugel.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-6.motorsport.com/images/amp/2QzXQzNY/s6/gurney-flap-1.jpg
It was suggested that some competitors were playing around with moving the location of their front wing Gurney flaps – the small vertical flip that is attached to the trailing edge – under parc ferme conditions between qualifying and the race.

This could help them in numerous ways by either being able to run with more downforce in qualifying, or by helping with aerodynamic balance in the race for improved tyre management.
Not all teams have Gurney flaps on their front wing, but Williams, Alfa Romeo, Red Bull and Renault have all run them so far this season.
https://www.motorsport.co...urney-flap-trick/4362128/
Dus Williams zal nu nog verder achteraan staan :P

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 10:01
Poeh Poeh, al die reacties hier van onze toekomstige engineers, moet er wel om lachen :9 Jullie denken echt dat Red Bull Racing niet hun best doen, een team waar miljoenen in om gaat. Het is allemaal veel complexer dan sommige denken. Voorlopig heeft Max hier zijn beste kwalificatie gereden sinds hij in de F1 zit, dus wat klagen we nou :) Bovendien is er toch duidelijk gezegd door reporters dat de Honda nog niet op vol vermogen draait, dat willen ze stapje voor stapje doen. Nee, ik heb er wel vertrouwen in hoor, komt wel goed dit jaar _/-\o_

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:10
Whahaha zou de giller van het jaar zijn.
Verandert de baan dan niet in een modderpartij, aangezien er wel het eea aan zand op de baan zal liggen vanuit de omgeving?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Erapaz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:30:
[...]

Max zit zeker niet goed, het doel is altijd geweest om wereldkampioen te worden. Hier had hij gewoon sinds 2017 voor in de positie moeten zijn met Red Bull, maar tot op heden heeft hij nog geen kans gehad.

Hij rijdt alweer zijn 5de seizoen, alle andere "grootten" waren na max. 5 seizoenen kampioen:

Senna & Alonso (5)
Vettel (4)
Schumacher (3,5)
Hamilton (2)
Als je nu gaat zit bokken neemt geen topteam je ooit meer. Bovendien geloofd Max in RBR en ik ook.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Maarten_E schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:51:
Verandert de baan dan niet in een modderpartij, aangezien er wel het eea aan zand op de baan zal liggen vanuit de omgeving?
Zal wel meevallen qua modder. Voor zover ik weet is het zand langs de baan ingespoten met een of andere lijm :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Barfman schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:48:
Poeh Poeh, al die reacties hier van onze toekomstige engineers, moet er wel om lachen :9 Jullie denken echt dat Red Bull Racing niet hun best doen, een team waar miljoenen in om gaat. Het is allemaal veel complexer dan sommige denken. Voorlopig heeft Max hier zijn beste kwalificatie gereden sinds hij in de F1 zit, dus wat klagen we nou :) Bovendien is er toch duidelijk gezegd door reporters dat de Honda nog niet op vol vermogen draait, dat willen ze stapje voor stapje doen. Nee, ik heb er wel vertrouwen in hoor, komt wel goed dit jaar _/-\o_
Nou, verlicht ons eens even met het laatste nieuws uit de Red Bull fabriek dan...jij schijnt het allemaal te weten en goed op de hoogte te zijn, en klaarblijkelijk heb je ook nog contacten in kamp Honda nu jij in ieder geval stellig komt vertellen dat de motor nog niet vol open staat.

Goed te vernemen dat je er net zoveel vertrouwen in hebt als ik, maar voor iemand met jou contacten en insider kennis is dat natuurlijk niet vreemd. O-)

Zonder gekkigheid... laat mensen lekker speculeren joh, toch leuk om overal plukjes informatie vandaan te trekken en hier bespreekbaar te maken? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 12:10
Maarten_E schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:51:
Gooi daar bij dat drainage nou niet echt mee was genomen in het baanontwerp.... Ik weet nog wel toen ik in Doha Qatar werkte, eens per jaar ofzo was er een hevige onweersbui en de straten werden rivieren... het plan dat toen in werking werd gezet was om alle rioolwater vrachtwagens (zijn er duizenden van, Doha had toen nog geen riool) op strategische punten water op te laten zuigen totdat de straten weer droog zijn.

at your service

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik geloof veel, maar regen tijdens de race in Bahrein... Hou er maar rekening mee dat het zoals gewoonlijk super droog is :)

Trouwens: ik ben nog steeds van mening dat RBR zich in deze fase van het seizoen drukker maakt om de race setup dan de Q setup. Het is in vorige seizoenen ook altijd moeizaam gegaan maar toch heb ik me prima vermaakt! Ik verwacht ook een gave race vanmiddag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Turbo-Puppy schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:59:
[...]

Nou, verlicht ons eens even met het laatste nieuws uit de Red Bull fabriek dan...jij schijnt het allemaal te weten en goed op de hoogte te zijn, en klaarblijkelijk heb je ook nog contacten in kamp Honda nu jij in ieder geval stellig komt vertellen dat de motor nog niet vol open staat.

Goed te vernemen dat je er net zoveel vertrouwen in hebt als ik, maar voor iemand met jou contacten en insider kennis is dat natuurlijk niet vreemd. O-)

Zonder gekkigheid... laat mensen lekker speculeren joh, toch leuk om overal plukjes informatie vandaan te trekken en hier bespreekbaar te maken? :)
Ik heb nu wel 11500 toeren gezien op het rechte stuk, dus dat is 500 meer dan in Australië toch?

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2-ycRBWwAABs3c?format=jpg&name=large

[ Voor 35% gewijzigd door Jasphur op 31-03-2019 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Als ik zo de huidige live beelden zie valt het best wel mee met het weer.
Maar wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powah33 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:31:
[...]

Dat ze de setup niet goed kregen vind ik een heel slecht excuus.
Misschien moeten ze dan eens wat meer gebruik maken van de tijd in de free practice.
RBR staat daar altijd het meest in de pitbox .... ideaal om hier juist wat te proberen en te testen.
Ook al is de temperatuur niet hetzelfde als op de raceday of de kwalificatie ... er is genoeg wat je "extra" kan testen.
Altijd halve FP binnen staan, en achteraf aankomen dat je setup niet helemaal lekker is.. 8)7

Hoe vaak ik dit wel niet lees
qoute"Net als op vrijdag wil Ferrari ook nu weer zoveel mogelijk tijd benutten op de baan. Sebastian Vettel en Charles Leclerc zetten de eerste tijden neer, waarvan de Duitser het snelste is met 1.31.617."/qoute

qoute"Het verkeer op de baan neemt inmiddels al behoorlijk toe. Red Bull laat zich pas als laatste team zien, alhoewel Verstappen nog niet buiten is geweest.
Mercedes-rijder Valtteri Bottas is tevens op de zachtste, rode band naar de eerste tijd gedoken met 1:31.169.'/qoute

Neeh het is geen garantie dat je dan de ideale setup vind, maar je probeert dan wel het uiterste eruit te halen ... Ferrari en Mercedes zie je alle FP tijd gebruiken.
Hoe willen ze in de vrije trainingen de setups testen door veel op de baan te zijn? Om de setup aan te passen moet je immers in de pitbox staan. De voorvleugel kunnen ze eenvoudig bijdraaien zelfs binnen enkele seconden een volledig nieuwe/andere erop zetten. De achtervleugel daarentegen valt al een stuk moeilijker aan te passen en vervangen gaat volgens mij zeker een kwartier werk in zitten. De vloer valt niks aan te veranderen, deze kan alleen vervangen worden en ook dat kost relatief veel tijd in een sessie die max 1,5 uur duurt.
Aanpassen van de ophanging hetzelfde verhaal. Voorwielophanging aanpassen kost volgens mij een paar minuten, achterwielophanging alweer langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:13:
[...]

Hoe willen ze in de vrije trainingen de setups testen door veel op de baan te zijn? Om de setup aan te passen moet je immers in de pitbox staan. De voorvleugel kunnen ze eenvoudig bijdraaien zelfs binnen enkele seconden een volledig nieuwe/andere erop zetten. De achtervleugel daarentegen valt al een stuk moeilijker aan te passen en vervangen gaat volgens mij zeker een kwartier werk in zitten. De vloer valt niks aan te veranderen, deze kan alleen vervangen worden en ook dat kost relatief veel tijd in een sessie die max 1,5 uur duurt.
Aanpassen van de ophanging hetzelfde verhaal. Voorwielophanging aanpassen kost volgens mij een paar minuten, achterwielophanging alweer langer.
Je hebt ook maar een zeer beperkte hoeveelheid banden. Je kunt niet telkens buiten zijn. Iig niet steeds op verse banden om de high speed runs te simuleren.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
RobertMe schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:13:
[...]

RBR staat bijna elke free practice de eerste 15 tot 20 minuten binnen, waar mercedes en ferrari gebruik maken van alle minuten.
Dit is niet alleen hier in Bahrein het geval, maar over het hele seizoen van 2018 herhaaldelijk te zien.
Als je niet alle tijd neemt die beschikbaar is om te testen, vind ik het niet rechtvaardig om je te verschuilen achter een excuus dat je je juiste setup niet heb gevonden.

Er zal zeker meer aan de hand zijn, maar het valt me wel op dat RBR heel veel tijd binnen staat vergeleken met de andere teams.

In FP3 stond olav voor de RBR pitbox en gebeurde er haast niets, en er werd niet gereden.

[ Voor 3% gewijzigd door powah33 op 31-03-2019 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Erapaz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:30:
[...]

Senna & Alonso (5)
Vettel (4)
Schumacher (3,5)
Hamilton (2)
Kuch, Mansell... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/7885faxxuj4b.jpg

Ze hebben in de F2 race nu een vergrootglas met een uitroepteken er in, voor de rijders die onder investigation zijn

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Oke en nu ben ik het echt strontzat. Elke keer als de kwalificatie of de race van Verstappen niet naar verwachting gaat dan veranderen deze topics in een grote bak accuzuur. Ook elke keer zijn het exact dezelfde waardeloze bijdragen zoals: Pre vs. post Barcelona 2016 fans, je mag geen kritiek leveren op RBR/Verstappen, seizoen is verloren of RBR is waardeloos. Heb ik het nog niet gehad over de zuurpruimen die hier werkelijk alleen opduiken als er zuur gedaan kan worden of de sneren en verwijten naar elkaar.

Dit topic kan op slot hoor elke keer als het niet volgens verwachting verloopt. edit: *Nee, dat bedoel ik niet als dreigement. Het is een constatering*. Is het nu werkelijk zo moeilijk om gewoon rustig af te wachten, niet je frustraties te gaan botvieren of anderen aan te gaan vallen als het een keertje niet perfect gaat? Nu dus alweer wat reacties verwijderd...

Alsjeblieft hou het nou eens een keer gemoedelijk. Het kan wel gewoon als de kwalificatie of race wel naar wens verloopt. :N

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-04-2019 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:07
basvn schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:28:
[Afbeelding]

Ze hebben in de F2 race nu een vergrootglas met een uitroepteken er in, voor de rijders die onder investigation zijn
Prima ontwikkeling toch. Vindt dit soort kleine details sowieso wel fijn.

[ Voor 7% gewijzigd door DoeEensGek op 31-03-2019 13:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

@DaniëlWW2 nu heb je het topic om zeep geholpen. Niemand durft meer te posten... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Gepost door Renault F1

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2-wtR4XQAIWiRi?format=jpg&name=large

TR is bezig met een handtekeningensessie:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2-6gR6XQAEdp0S?format=jpg&name=large

[ Voor 39% gewijzigd door Jasphur op 31-03-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:59
Ok. En? Mis ik iets?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.