[F1 2019] Race 1 GP van Australië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 40 Laatste
Acties:
  • 146.680 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:31

pro_6or

amateur_60r

Nou, een weekend waar RBR qua afstelling nog enorm zoekende is. Misschien ook wel niet zo gek met een nieuwe motor en toch vrij veel gemiste tijd in Spanje. Niet goed voor je hart. Dan de blunder met Gasly, ze wisten dat de baan zo veel sneller werd, dat was gister ook zo. In eerste instantie legde ik dat 100% bij RBR maar Doornbos had ook wel een aardige beschouwing, in je eerste qualy moet je gewoon het zekere voor het onzekere nemen en naar buiten gaan. Aan zijn interview te horen schat Gasly zich echt al als minstens evengoed in als Max en hij dacht dus ook dat als Max niet gaat ik ook niet. Iig eiste hij niet zijn 2e run.

Max zijn 2e Q3 rondje was niet perfect, maar ze hebben ook de afstelling nog niet dus ik denk dat er sowieso nog wat in het vat zit voor de volgende races en dan kijken hoe het doorontwikkeling gaat.

Dit is ook een power circuit, in mijn ogen is de Mercedes motor altijd nog de sterkste. Ben benieuwd naar de andere circuits.

Vettel zou evt wat schade kunnen hebben aan zijn bodem na die grindbakduik, maar eens kijken morgen.

Kubica een zeer bittere teleurstelling. Gaat dit écht zo door moet je gaan denken aan Ocon erin en dan kijken hoe goed Russell is? Beter dan Ocon in mijn ogen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:58

sjaool

Every life should have 9 cats

pro_6or schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:10:
Kubica een zeer bittere teleurstelling. Gaat dit écht zo door moet je gaan denken aan Ocon erin en dan kijken hoe goed Russell is? Beter dan Ocon in mijn ogen.
Zou het dan zijn dat Toto "zijn" coureur Ocon dan als ruilwaar bij Williams gaat parkeren? Ik ben echt heel benieuwd of het zover komt.

Een beetje de Sainz Red Bull constructie met Renault?

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 16-03-2019 09:14 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:56
sjaool schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:13:
[...]

Zou het dan zijn dat Toto "zijn" coureur Ocon dan als ruilwaar bij Williams gaat parkeren? Ik ben echt heel benieuwd of het zover komt.

Korting op de prijs voor de motoren...
Maar ik vraag me af of Ocon dat uberhaupt zou moeten willen. In die rammelbak kun je dit jaar geen indruk maken. Om dan alleen aan te kunnen tonen dat je een rookie de baas bent?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

sjaool schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:13:
[...]

Geen idee of dat reeel is, hoeveel orlen geld Robert inbrengt. Een mooi verhaal zijn herintreden maar je zag ook aan hem zelf hoe veel pijn dit deed. Jammer om te moeten zien.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:05
Zag wat berichten langskomen dat we geen conclusies mogen trekken na de kwalificatie maar 19 vd laatste 22 wk’s werd gewonnen door de polesitter van australie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Malt007 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:18:
Zag wat berichten langskomen dat we geen conclusies mogen trekken na de kwalificatie maar 19 vd laatste 22 wk’s werd gewonnen door de polesitter van australie.
Als Hamilton nog zon rondje had gereden als zijn eerste Q3 lap (bizar slecht) dan was Bottas WDC nunconformed geweest.

een treffende spreuk

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:56
Nou...dan hebben we ook meteen duidelijk hoe we de F1 goedkoper kunnen maken.
We zijn na de Q in Melbourne dus al klaar :+

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

sanderb schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:16:
[...]

Korting op de prijs voor de motoren...
Maar ik vraag me af of Ocon dat uberhaupt zou moeten willen. In die rammelbak kun je dit jaar geen indruk maken. Om dan alleen aan te kunnen tonen dat je een rookie de baas bent?
Als coureur wil je rijden en dan maakt de rammelbak ook niet zoveel uit. Ik denk dat hij er meer uit weet te halen dan de coureurs die ze nu hebben. Bovendien heeft hij een zitje bij Mercedes als Bottas het dit jaar niet vol weet te houden.

Ricciardo ontmoet The Avocado Kid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nieuwe sim bij F1 café. Iemand een idee wat voor hardware ze gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

MikeyMan schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:21:
Iets van Playseat maar welke geen idee. De sim is in ieder geval Assetto Corsa maar dat zeiden ze al. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 20:23
Erapaz schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 08:49:
Nadeel van zo'n vroege race, het zit er alweer op voor vandaag. Heb erg zin in morgen. Is er nog een andere raceklasse bezig dit weekend?

F2 is helaas nog niet begonnen, heb daar erg veel zin in met Mick Schumacher en een ervaren Nyck de Vries (snelste in de wintertests).
Straks/vanmiddag 12h van Sebring op IMSA.tv (gratis & legaal te volgen, 15:20 begint de uitzending)
En vanavond NASCAR (Xfinity), te volgen op Trackpass of andere streams.

Voor de rest, bijslapen en morgen maar weer vroeg de wekker zetten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:26

vhal

ಠ_ಠ

NotSoSteady schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 08:59:
Zal Alonso al spijt hebben? McLaren is 1,2 sec sneller dan vorig jaar.
Die heeft net in een Toyota een WEC race gewonnen. Ws zal de F1 hem een rotzorg momenteel zijn :P

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Yup en ham van al z'n poles in Australië er maar 1 gewonnen ....😁

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:42

Edd

pro_6or schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:10:
Waarom zouden ze? Ze blijven sowieso achterin het veld rijden...
Ocon gaat daar ook niet blij van worden en ik vermoed dat Mercedes er niet voor zou willen betalen. Ze hebben Russell daar immers al gestald.
Daarnaast neem Kubica geld mee en zal er iets in de contracten staan dat hij daarvoor het seizoen mag afmaken.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ik vrees een lang en pijnlijk seizoen voor Williams en Kubica.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

En vorige jaar werd ik compleet de grond in gedownvote toen ik zei dat het nooit wat zou worden met Kubica. Waarom iemand met een zware handicap mee laten doen in een sport waar je 110% fit voor moet zijn.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
VidaR-9 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:33:
Ik vrees een lang en pijnlijk seizoen voor Williams en Kubica.
Nee hoor, die gaan de Europese races niet halen als ze zo doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Maar is het bij williams de motor die gewoon slecht is of de wagen zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Paulus07 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:36:
Maar is het bij williams de motor die gewoon slecht is of de wagen zelf?
Ze hebben dezelfde motor als Bottas en Hamilton.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De wagen, de motor is het probleem niet.

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:49
NoFearCreations schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:36:
En vorige jaar werd ik compleet de grond in gedownvote toen ik zei dat het nooit wat zou worden met Kubica. Waarom iemand met een zware handicap mee laten doen in een sport waar je 110% fit voor moet zijn.
En daar sta ik nog achter :) :). Als er problemen waren met 'z'n fitheid dat had hi j nooit gereden.
Ook was hij voor de crash (wall touch) al 0.7s sneller, dus in de ballpark met Russel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Daniel Ricciardo's helm design als livery... :P

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/vdr6jzh1g9m21.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=ead5b449dddba8bec3d874e628b8c8feda59e652

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
3x3 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:37:
[...]

Ze hebben dezelfde motor als Bottas en Hamilton.
Ook dat kan nog verschil opleveren natuurlijk.

Mijn auto is hetzelfde model als die van de collega, en ik kom alleen bij de dealer voor onderhoud, hij is al 3x terug geweest ivm motorstoring en afstelling.
BJ en aflevering zijn amper een week los van elkaar.

Hoe de monteurs er mee omgaan is ook een groot verschil, het ene team heeft 'betere' achterwacht, dan de andere.

Zeker in de F1 werkt het team uiteindelijk door in de auto en de prestaties hiervan.
Een mindere coureur zal allicht beter presteren in een betere auto, en andersom, maar uiteindelijk is het noodzakelijk om over de hele lijn / seizoen consequent te presteren en te leveren, zowel team in de garage, de fabriek en aan de pitmuur.
NoFearCreations schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:36:
Het terugbrengen van Kubica is puur een prestigeproject geworden.
Voor Williams een cashcow waarschijnlijk, voor Kubica een manier om 'waardig' afscheid te nemen.
Hij is 34, er zijn jongere ( betere ) talenten, natuurlijk, iedereen die het kan, moet een kans krijgen, zelfs of juist met zijn verleden.
Maar het hosanna over zijn persoon, en zijn talent ... ik vindt het ook overdreven.

Zonder negatief te willen zijn, ik geef hem 5 of 10 race's, en dan stapt Ocon in, mid-season
Punten boeien niet, daar was toch geen 'hoop' op, tenzij er minstens 10 uitvallers zijn :+
Ocon brengt dan de nieuw spec motor en een bak data mee, zodat hij kan trainen, en in 2020 Bottas kan vervangen in de Mercedes als runner-up naar Hamilton die na zijn 10e WDC afscheid neemt

[ Voor 38% gewijzigd door Gimmick op 16-03-2019 09:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Niet gewend van Red Bull, strategisch altijd wel goed:

Red Bull owes Gasly apology for 'stupid' Australian GP qualifying:

https://www.autosport.com...apology-for-tupid-mistake
Marko said Red Bull had miscalculated the cut-off lap time and "how much a second set of tyres brings".

"A stupid mistake from our strategy people, and we have to apologise to him for this stupid mistake," he told Autosport.
Oh well, kan hij morgen eens laten zien of hij nog wat kan inhalen richting top 6 :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@Remy: Precies, het is gewoon een bewuste keuze om de 2e rijder data te laten verzamelen over het kort volgen van andere auto's :+

Wat betreft Q: Ik vond dat iedereen erg vroeg weg ging. Max lag een halve ronde achter de rest en kwam nog vrij ruim binnen de tijd (12s te gaan ofzo) over de finish. Dat gebeurde zowel in Q2 als Q3 viel me op. Als de weerscondities niet verslechteren (temperatuur plots omlaag door bewolking of er komt regen aan), is de laatste die over de finish komt degene die de best berubberde baan heeft.

(Ik snap dat je meer risico loopt als een ander hem in de muur parkeert natuurlijk, maar voor pole position moet je risico's nemen).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hamilton krijgt zijn pole position trofee... :P

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/r8ipkssjofm21.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=2e4657f5b4a68d01360738d9914a56a681bb4acd

Kubica raakt de pitwall onboard beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Net de opname gekeken, toch eerst even uitslapen :p

Maar Mercedes toch weer sterk hoor, gelukkig zit Ferrari en RBR er niet te ver vanaf. Dan valt Ferrari toch nog het meeste tegen. Van RBR was het afwachten hoe snel de Honda motor zou zijn, maar dat valt me niks tegen. Honda zal ook denk ik betere updates geven tijdens het seizoen.

Als je dan vergelijkt waar Renault nog steeds staat... :X

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:45

pinda powerrr

Slow down...

Tussendoor gekeken (ben aan het werk) en precies einde Q3 had ik ineens even tijd over om te kijken 8)

Mooi om te zien dat de teams weer gaan strijden, het middenveld lijkt wat strakker op elkaar te zitten. Positief begin voor RBR om zo in Australië er al bij te zijn. Ik heb er goede hoop in dat ze vol voor de winst gaan meestrijden binnen een paar races.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grrrrrene schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:47:
@Remy: Precies, het is gewoon een bewuste keuze om de 2e rijder data te laten verzamelen over het kort volgen van andere auto's :+

Wat betreft Q: Ik vond dat iedereen erg vroeg weg ging. Max lag een halve ronde achter de rest en kwam nog vrij ruim binnen de tijd (12s te gaan ofzo) over de finish. Dat gebeurde zowel in Q2 als Q3 viel me op. Als de weerscondities niet verslechteren (temperatuur plots omlaag door bewolking of er komt regen aan), is de laatste die over de finish komt degene die de best berubberde baan heeft.
De meeste middenveld teams zullen hebben gedacht dat ze er gewoon bij moeten zitten. Max gaat gewoon laat en laat rustig een gat vallen. Als het er dan op aankomt, dan gaat die RB15 wel even wat sneller. Het was ook steeds zo dat Hamilton voor de Ferrari's uit was en vrije lucht kreeg.
(Ik snap dat je meer risico loopt als een ander hem in de muur parkeert natuurlijk, maar voor pole position moet je risico's nemen).
We hebben het hier over Mercedes hoor. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:29

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D1xKK2-WkAA4vIZ.jpg:large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:59
MikeyMan schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:21:
Voor zover ik het kan zien dit:

Wielbasis: Fanatec CSL Elite
Wiel: Fanatec Formula
Pedalen: Fanatec CSL Elite pedals met Loadcell
Stoel: Playseat F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:32
Quali niet gezien maar vergeleken met vorig jaar was het ongeveer hetzelfde het gat van Hamilton met de rest maar wie weet is het geen voorbode voor de rest van het seizoen. Anders wordt het maar saai.......😴😴😴😴😴😴😴😴

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gimmick
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:54:
[...]

De meeste middenveld teams zullen hebben gedacht dat ze er gewoon bij moeten zitten. Max gaat gewoon laat en laat rustig een gat vallen. Als het er dan op aankomt, dan gaat die RB15 wel even wat sneller. Het was ook steeds zo dat Hamilton voor de Ferrari's uit was en vrije lucht kreeg.

[...]
Net zoals vorige jaren dus, in de Quali's oppermachtig ( zowel Mercedes als Ferrari ) maar in de race komt het op meer aan dan piekvermogens in een rondje.
Mooi dat je vooraan staat, is natuurlijk wel het voordeligste ;) maar je moet het wel 305km volhouden op zondag.
Daar ontstaan kansen, vermoeidheid, materiaal wat het nét niet trekt, en strategie
aveenhuysen schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:11:
Quali niet gezien maar vergeleken met vorig jaar was het ongeveer hetzelfde het gat van Hamilton met de rest maar wie weet is het geen voorbode voor de rest van het seizoen. Anders wordt het maar saai.......
Als je alleen maar op de uitslag kijkt, dan kan dat saai zijn.
Maar als je verder kijkt dan wie het eerste over de streept schiet, maakt het de boel wel interessanter.

Wie verrast er in de race, wie is er in staat om het middenveld te domineren, en wie trekt nét dat ene puntje bij de ander weg.
Wie haalt er weer een keer in als dat niet zou kunnen ( vergeet de nieuwelingen niet, allemaal nieuwe stijl coureurs, allemaal weer andere dingetjes meegemaakt in hun carrières )
Allemaal factoren, die het leuk maken

[ Voor 35% gewijzigd door Gimmick op 16-03-2019 10:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:27
Als Haas de moeren maar goed vast draait

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:29

basvn

Breezand - NHN

hier regent het water
in Australië boetes!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D1xOl9zUYAAtPEM.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D1xOmYeUgAAcDTX.jpg:large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
aveenhuysen schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:11:
Quali niet gezien maar vergeleken met vorig jaar was het ongeveer hetzelfde het gat van Hamilton met de rest maar wie weet is het geen voorbode voor de rest van het seizoen. Anders wordt het maar saai.......😴😴😴😴😴😴😴😴
Het midfield zit nu heel dicht bij elkaar, dus krijgen we in ieder geval een hele leuke Formule 1.5. Ferrari en RBR zitten heel dicht bij elkaar, maken we gewoon een Formule 1.1 en doen alsof Mercedes niet bestaat. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
basvn schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:15:
hier regent het water
in Australië boetes!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beelden niet terug gezocht, maar weer willekeur, lijkt het wel

PER - TWEE unsafe releases - no further action
MAG - EEN - unsafe release 5000$ fine

( ik herinner met dat er geen evasive action was, maar dat PER moest afremmen btw )

[ Voor 11% gewijzigd door Gimmick op 16-03-2019 10:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Verschil in kwalificatie. RBR en McLaren is natuurlijk vertekend, maar Williams zeker niet. Dat is echt niet goed. Zeker omdat Kubica zijn band sloopte en zichzelf uitschakelde. :N
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GkpANTz.png

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-10 22:28

The_Scarabial

MTB for life!

RAI doet het toch aardig in de veredelde sauber
en mooi dat VER nog ff voor LEC is gekomen
en RIC gaat een lang seizoen tegemoet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Vroeg me nog af: als je nu een punt kunt krijgen voor de snelste ronde, waarom dan ook niet een punt voor pole?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:32:
Vroeg me nog af: als je nu een punt kunt krijgen voor de snelste ronde, waarom dan ook niet een punt voor pole?
Ah je wilt Hamilton 21 extra punten geven? Met pole start je vooraan, dus meer kans op overwinning, dat lijkt me genoeg waardering voor pole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Laatst online: 18:40
Zag het ook al, 2 keer, voorbij komen tijdens zijn Q ronde.

Was de situatie in de pitwall op het moment dat hij de lekke band al had? Dan is het enigszins verklaarbaar. Indien dat niet zo was dan gaat er toch echt nog iets niet helemaal lekker met zijn stuurkunsten.

Nu is het een muur, maar ik ben benieuwd met de start morgen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 12-10 09:37
Telemetrie tussen VER, VET en HAM:

YouTube: Q3 telemetry comparison - Hamilton vs Vettel vs Verstappen (Melbourn...

Ik zie op het oog ook niet veel verschil tussen de drie teams. Je kan ook zien dat je met die Honda eindelijk een 8e versnelling hebt, dus kan door acceleren.

Denk dat RB best tevreden kan zijn. Verhaal is dat de Mercedes door lage rake en harde ophanging hier altijd beter rijdt.

[ Voor 13% gewijzigd door loekf2 op 16-03-2019 10:41 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:37
AlxRoelofs schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:39:
[...]

Zag het ook al, 2 keer, voorbij komen tijdens zijn Q ronde.

Was de situatie in de pitwall op het moment dat hij de lekke band al had? Dan is het enigszins verklaarbaar. Indien dat niet zo was dan gaat er toch echt nog iets niet helemaal lekker met zijn stuurkunsten.

Nu is het een muur, maar ik ben benieuwd met de start morgen.
Had het al eerder gepost:

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07

MazeWing

The plot thickens...

Benieuwd wat er met Williams gaat gebeuren als ze dit jaar wederom helemaal onderaan bungelen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 12-10 09:37
MazeWing schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:42:
Benieuwd wat er met Williams gaat gebeuren als ze dit jaar wederom helemaal onderaan bungelen...
Misschien dat met de 2021 veranderingen, Mercedes zich ook geroepen voelt om echt een 2e team te gaan supporten, om zo de budget contraints te omzeilen.

Anders vrees R.I.P.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

hoevenpe schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:32:
Omdat je een kampioenschap niet op de zaterdag wil beslissen, maar tijdens de race op de zondag.
loekf2 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:40:
Telemetrie tussen VER, VET en HAM:

YouTube: Q3 telemetry comparison - Hamilton vs Vettel vs Verstappen (Melbourn...

Ik zie op het oog ook niet veel verschil tussen de drie teams. Je kan ook zien dat je met die Honda eindelijk een 8e versnelling hebt, dus kan door acceleren.

Denk dat RB best tevreden kan zijn. Verhaal is dat de Mercedes door lage rake en harde ophanging hier altijd beter rijdt.
Zou Max last hebben gehad van die andere coureur (Norris denk ik?). Die zat zo te zien niet op een heel fijn punt voor hem.

[ Voor 54% gewijzigd door ATS op 16-03-2019 10:52 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:21:
Verschil in kwalificatie. RBR en McLaren is natuurlijk vertekend, maar Williams zeker niet. Dat is echt niet goed. Zeker omdat Kubica zijn band sloopte en zichzelf uitschakelde. :N
[Afbeelding]
Wat zie ik hier? Opgetelde onderlinge afstand ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS

ATS

MikeyMan schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:51:
[...]

Ja. Onderling verschil snelste rondes. Vrij onzinnig voor coureurs die in verschillende sessies gestrand zijn, omdat de baan zo rap beter werd. In Q1 was het verschil tussen Max en Pierre minder dan 0,2s. Was wel het verschil tussen P10 en P17.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:37

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23-09 14:00
Vooruitgang van de teams vergeleken met 2018 en 2017, als we de GP van Australië als maatstaaf nemen.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/m5ep6h3grfm21.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MikeyMan schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:51:
[...]

Tijdsverschil tijdens kwalificatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

ThomasG schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:08:
Vooruitgang van de teams vergeleken met 2018 en 2017, als we de GP van Australië als maatstaaf nemen.
[Afbeelding]
Dat is weer een flinke bult sneller.
Ondanks de beperkingen in aërodynamica.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Afbeelding]
Dus de kop loopt uit en het middenveld loopt in... Ai :X

Verwacht wel dat red bull gedurende het seizoen grote stappen gaat maken, maar het zal weer vooral om Mercedes, en in mindere mate Ferrari draaien.

@DaniëlWW2 haalde er niet uit dat het de onderlinge verschillen tussen teammaten was :)

Grappig ook die kubica... Ik had ineens grip dus ging de muur in _O-

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 16-03-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

3x3 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:10:
[...]

Dat is weer een flinke bult sneller.
Ondanks de beperkingen in aërodynamica.
Behalve bij Williams... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 18:34
Hopelijk gaat dit ertoe leiden dat een Gasly bijv. niet als een malle door het veld heengaat om alsnog 6de te worden, maar dat er wat meer moeite gedaan moet worden. Dat zou toch wel erg fijn zijn :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylocke
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

MikeyMan schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:16:
[...]

Dus de kop loopt uit en het middenveld loopt in... Ai :X
De afbeelding laat toch iets goeds zien? De top drie weet ongeveer 0.6 seconden sneller te zijn terwijl formule 1.5 tot over de 2 seconden winst halen. Dus de top en het middenveld komen dichter bij elkaar, iets wat goed te zien was in Q1 en RBR door werd verrast.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tylocke schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:23:
[...]

De afbeelding laat toch iets goeds zien? De top drie weet ongeveer 0.6 seconden sneller te zijn terwijl formule 1.5 tot over de 2 seconden winst halen. Dus de top en het middenveld komen dichter bij elkaar, iets wat goed te zien was in Q1 en RBR door werd verrast.
Op zich mee eens... Maar voor een threeway fight in de top3 is het niet goed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:43

bakvis

Tweakers.Nerd

Tylocke schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:23:
[...]

Jep, laat zeker wat goeds zien! Denk dat Red-Bull dit jaar meer moeite gaat krijgen om van achteraan het veld naar p6 te rijden. De teams zitten behoorlijk wat dichter bij elkaar.

Ook zie je dat de wet van de remmende voorsprong begint te gelden bij de top teams, waar hun maar 0.6s winst behalen met de nieuwe auto (en hier letterlijk 100den miljoenen aan spenderen) waar de F1.5 teams veel meer wist maken met "minder" kosten en het inkopen van ophanging en andere zaken.

Mijn Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:51
Niet te snel conclusies trekken. De omstandigheden kunnen ook een flinke rol spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:47

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Baantemperatuur doet ook heel veel. 10 graden warmer was gunstiger geweest voor RBR.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:34
Blij voor max, dat ie ondanks de moeizame fp’s nog 4e is
Jammer dat er toch weer een flink gaat is met Mercedes
Sjiek van Norris
Lekker dat RS niet lijkt mee te doen (sorry)
Lekker dat de Hulk ric heeft outqualified (sorry)
Mooi die reactie van leclerc
Mooi dat het middenveld iets beter aansluit

Knap van rbr dat ze ondanks de motorleverancierswissel er gewoon staan, die gaan dit jaar nog lekker ontwikkelen,

Zin in de race, kijken hoe ze het doen op een raceafstand, ook de Honda motoren!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:31
wowly schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:40:
Blij voor max, dat ie ondanks de moeizame fp’s nog 4e is
Jammer dat er toch weer een flink gaat is met Mercedes
Sjiek van Norris
Lekker dat RS niet lijkt mee te doen (sorry)
Lekker dat de Hulk ric heeft outqualified (sorry)
Mooi die reactie van leclerc
Mooi dat het middenveld iets beter aansluit

Knap van rbr dat ze ondanks de motorleverancierswissel er gewoon staan, die gaan dit jaar nog lekker ontwikkelen,

Zin in de race, kijken hoe ze het doen op een raceafstand, ook de Honda motoren!
Help me even, wie of wat is RS? Renault?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 20:46
Beste topsnelheden:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/kxs73afoggm21.jpg

Beste sectoren:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ScgLwWl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

MikeyMan schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:25:
[...]

Op zich mee eens... Maar voor een threeway fight in de top3 is het niet goed natuurlijk.
De startpositie van Gasly was een tactische fout van Red Bull en staat een beetje los van de wagen.

Neemt niet weg dat Red Bull waarschijnlijk iets achter de Ferrari zit en een stuk achter de Mercedes.

Dit was vorige jaren eigenlijk niet anders en Red Bull staat bekend om zijn in season development.

Op dit moment staat Mercedes er wel erg lekker bij en de hoop is toch echt dat de Mercedes in race pace niet zo goed als met qualifying.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:43
BvZwolle schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:42:
[...]

RS = Renault Sports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Leuk voor Max, vind het nu al een betere kerel dan zijn pa (en een betere coureur).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:26
Verstappen mooie 4e plek met een nieuwe Honda motor,Dikke dikke vinger naar renault motoren.Nu hopen dat die heel blijft morgen,en MAX moet eerste 3 races minimaal 3 worden,dan gaat de kraan open bij Honda.

Baal wel van die crash tijdens de wintertest van Gasly,want het heeft veel gekost.RB eas dingen aan het testen die niet werkten in p2,die eigenlijnk voor de wintertest waren.

Man man wat doet die Kubica in F1,die kan het niet aan helaas.Niks meer van hem over,die moet gewoon vervangen worden.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 15:02

spartacusNLD

This is Sparta!!

Amaze86 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:33:
MAX moet eerste 3 races minimaal 3 worden,dan gaat de kraan open bij Honda.
Hoe zit dit? :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
ATS schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:17:
[...]

Behalve bij Williams... :N
Die ook nog eens een hele matige auto hadden in 2018. Echt pijnlijk, helemaal met Kubica erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:50

Moofnor

King of my castle

Amaze86 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:33:
Verstappen mooie 4e plek met een nieuwe Honda motor,Dikke dikke vinger naar renault motoren.
Max stond vorig jaar ook P4, motor lijkt weinig verandering gebracht te hebben ;)

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moofnor schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:40:
[...]

Max stond vorig jaar ook P4, motor lijkt weinig verandering gebracht te hebben ;)
Daar kun je in dit geval alleen maar blij mee zijn.
Honda heeft een beste ontwikkeling doorgemaakt afgelopen jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dave1972
Morgen worden de punten verdeeld 👍

Samsung Flip 7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat we wat hard zijn over Kubica. Die heeft duidelijk nog niet genoeg kunnen rijden met deze auto en moet nog wennen. Ik denk dat we hem toch wel een race of 3 kunnen geven voor we conclusies trekken. Die Russell is verder gewoon een talent en ik denk dat ie hier het voordeel heeft dat F1 nieuw voor hem is en het voor hem dus op een andere manier wennen is aan de auto's. Voor hem is dit de nieuwe norm, waar Kubica wat anders gewend is. Ik denk dat dit ook voor Kvyat geldt. Van Sainz en Stroll weten we verder dat ze zijn opgehouden bij Q1 en dat voor Gasly het een fout van het team is geweest om de gok te wagen (dat het kon gebeuren was imo al 5 minuten voor het einde van de sessie duidelijk, toen er iemand ineens P3 of P4 reed).

Hamilton is hier weer erg sterk in kwalificatie, maar dit zegt eigenlijk nog weinig over racepace. Een motor die 1000 pk kan halen is volgens mij een goede indicatie dat dit nog wel vaker gaat gebeuren dit jaar, maar ze moeten het met dezelfde brandstofhoeveelheid doen en met dezelfde banden, etc. Wie weet vreet het weer banden zoals vorige races, dan moeten ze daar weer mee werken.

Van Red Bull is het duidelijk dat de nieuwe package gewoon niet goed werkt en dat mag Newey zich wel aanrekenen. Qua setup zaten ze er gewoon niet bij en ze jojoën al heel het weekend wel of niet de top in. Gasly kun je weinig aanrekenen, maar leert meteen een wijze les. En het betekend dat we morgen nog wel wat inhaalacties gaan zien. Ik verwacht nog steeds dat Red Bull wel een hele goede race-auto heeft en minder een kwalificatiemonster. En een podium voor Max zit er nog wel in. Ik had alleen gehoopt dat ze dichter bij Mercedes zouden zitten dan Ferrari.

Ik vind het raarder dat Ferrari er nog steeds zo achter zit en had ook daar wel een betere party mode verwacht. Maar ook die zullen zich meer op de race richten.

Qua coureurs die me positief opvielen vandaag: Bottas, Leclerc (behalve Q3), beiden van Haas weer goed, Norris, Albon en Russell. Vooral de rookies hebben keurig gereden.

Ik ben blij dat de subtop dichterbij is gekomen en dat bv Force India ook gewoon mee lijkt te doen (het leek even erop dat dit ook naar de achterhoede ging). Het maakt wel dat kwalificeren dit jaar lastiger gaat worden voor de top en ze niet meer op de hardere banden kunnen starten. Mercedes heeft nog wel een marge, maar wellicht is dat meer de baan dan de werkelijkheid.

Ben benieuwd naar de race en de verdere ontwikkelingen. In ieder geval bewijst deze kwalificatie weer dat vrijwel alle voorspellingen en analyses weer zo de prullenbak in kunnen. De beoogde FER-RBR-MER volgorde was dus op 3 plekken helemaal fout.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Met één Mercedes in de kreukels, dus theoretisch 1 plekje winst. Wel een vreemde eend in de bijt met al die Ferrari powered bolides om hem heen. Billen knijpen, dat wordt het... 🤔

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:26
[...]

Waar zouden ze staan met een RS motor? Het is gewoon knap wat ze bij RB doen,tuurlijk hopen MAX fans dat die Honda er meteen staat,maar mercedes en ferrari zitten niet stil zo gaat het elke jaar.Deze motor generatie blijft mercedes de koning ben ik bang.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:34
BvZwolle schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:42:
[...]

Jup, Renault Sport

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dave1972 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:43:
Morgen worden de punten verdeeld 👍
Idd altijd oppassen voor divebomb RIC and KVY the Torpedo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Zat die update er eigenlijk al op die pas eigenlijk over 2 of 3 races erop zou komen op de RB ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
The_Scarabial schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:49:
[...]

KVY ligt te ver achter volgens mij om enig invloed te hebben op de top 5 🤔

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

[...]

Resumerend... achterstand t.o.v Mercedes 2018 is gegroeid. Maar...

Ze haken prima aan bij Ferrari, de topsnelheid is er (in rauwe pk’s), het was een beetje leren en zoeken nog als we Max moeten geloven daarbij, ik kan met niet voorstellen dat Honda de motor al op 104% á106% heeft gehad. (Zo drukken ze de Q stand uit... kan ik ook niet helpen).

Al met al positief verrast met het resultaat, geef het even een paar weekenden. De Q-power van Mercedes is natuurlijk ongekend indrukwekkend, maar ik waag te betwijfelen of hun race pace ook zoveel hoger ligt. Ik denk namelijk van niet. Persoonlijk verwacht ik dat gedurende de race Fer, RBR en Merc erg kort bij elkaar zullen zitten.

Voorlopig een prima start van het seizoen! :)

Edit.

Die Renaults gaan nog een hele kluif hebben aan STR.. ook wel iets waar ik naar uitkijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Turbo-Puppy op 16-03-2019 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dave1972 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:51:
[...]

KVY ligt te ver achter volgens mij om enig invloed te hebben op de top 5 🤔
Haha onderschat een torpedo niet ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
The_Scarabial schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:49:
[...]

Ik maak me vooral zorgen om GRO die achter VER op de grid staat.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
VidaR-9 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:54:
[...]

Ik maak me vooral zorgen om GRO die achter VER op de grid staat.
GRO zal dit seizoen wel iets beter gefocussed zijn op presteren .... anders krijgt hij niets meer te eten van steiner.
Niet mijn favouriet (GRO) maar desondanks wel knap dat ze er beidde van haas weer staan.
Het was toch best een chaotische Q, waar timing en trackposition key was met een steeds sneller wordende track.

[ Voor 12% gewijzigd door powah33 op 16-03-2019 13:01 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Lil'Lewis zet een nieuw baanrecord neer.
Wat een machine, wat een coureur.
#DasBesteOderNichts.

Ah en ik zie dat ik Rivanov nadoe. Excuses.

[ Voor 9% gewijzigd door 3x3 op 16-03-2019 13:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ter lering en vermaak. :+

Kunnen we ons nog herinneren hoe Autosport wekenlang steeds Ferrari aan het ophemelen was. Nou, gisteren deden "de experts" het nog steeds. Vanaf 2:37 wordt het dan echt hilarisch. Heerlijk als de Britse clickbait media eens keihard voor lul staat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

talkatoo schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:02:
Yes! Met een (nu officieel) nieuwe manier om punten te scoren voor de coureur met de snelste ronde.
Wow! Daar had ik geen idee van. :o

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
McLaren voor Renault... die had ik niet verwacht (Renault vast ook niet :+ )

Ben toch wel enigszins teleurgesteld, had gehoopt dat Ferrari en RBR vooraan zouden staan met Mercedes daar iets achter... en dan was een kleine achterstand nog niet zo erg geweest, maar dit had ik niet verwacht 8)7
Vind het bijzonder dat RBR zoveel verliest in S2 en S3 tov de Mercedes }:O

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3

3x3

ArcticWolf schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:16:
McLaren voor Renault... die had ik niet verwacht (Renault vast ook niet :+ )

Ben toch wel enigszins teleurgesteld, had gehoopt dat Ferrari en RBR vooraan zouden staan met Mercedes daar iets achter... en dan was een kleine achterstand nog niet zo erg geweest, maar dit had ik niet verwacht 8)7
Vind het bijzonder dat RBR zoveel verliest in S2 en S3 tov de Mercedes }:O
Welk voorval in de afgelopen 6 jaar heeft bij jou doen denken dat Mercedes niet als leidend team seizoen 2019 in zou gaan?

Mercedes is al jaren constant en hét topteam in de F1.

Maar er gloort nog hoop. Vorig jaar dacht Hamilton ook een feestje te kunnen vieren met zijn Pole, maar was het de rode Ferrari van Vettel die de wedstrijd won.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
3x3 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:27:
[...]

Welk voorval in de afgelopen 6 jaar heeft bij jou doen denken dat Mercedes niet als leidend team seizoen 2019 in zou gaan?

Mercedes is al jaren constant en hét topteam in de F1.

Maar er gloort nog hoop. Vorig jaar dacht Hamilton ook een feestje te kunnen vieren met zijn Pole, maar was het de rode Ferrari van Vettel die de wedstrijd won.
Had verwacht dat de nieuwe aero regels het speelveld wat dichter op elkaar zou gooien... of misschien zitten ze aero technisch dicht op elkaar maar is de Mercedes motor weer een beest van een apparaat.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
ArcticWolf schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:33:
[...]

Had verwacht dat de nieuwe aero regels het speelveld wat dichter op elkaar zou gooien... of misschien zitten ze aero technisch dicht op elkaar maar is de Mercedes motor weer een beest van een apparaat.
De nieuwe aero moet zich morgen gaan bewijzen. Vooral Gasley.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als nieuwe regels een ding niet doen is het het veld bij elkaar brengen :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:08:
Ter lering en vermaak. :+

Kunnen we ons nog herinneren hoe Autosport wekenlang steeds Ferrari aan het ophemelen was. Nou, gisteren deden "de experts" het nog steeds. Vanaf 2:37 wordt het dan echt hilarisch. Heerlijk als de Britse clickbait media eens keihard voor lul staat. :P

[YouTube: 'Ferrari is holding something back']
Vind het helemaal niet hilarisch.. Niet nog een jaar Mercedes en Hamilton dat wil niemand :r Maar gelukkig zegt deze baan nog echt weinig over de echte pikorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Ik heb toch het gevoel dat het nog niet 100% is met de totale aero package van Red Bull. Nu is Melbourne een circuit met lange, snelle bochten en volgens mij is dat nooit de specialiteit geweest van RBR. Als je echter de topsnelheden bekijkt van Toro Rosso, zie je wel dat de power er is, maar dat RBR toch voor meer downforce gaat. Dit kan natuurlijk ook aan de rijvoorkeuren van Max liggen, maar dat is mij niet helemaal duidelijk. Het zou ook zomaar kunnen dat dit wel positief uitpakt in de race en dat bijvoorbeeld de bandenslijtage zeer laag is. Dat weten morgen pas.

Het was voor mijn gevoel een lekkere kwalificatie en een mooi begin van het seizoen voor Max. Maar er valt zeker nog wel het een en ander te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:44:
[...]

Vind het helemaal niet hilarisch.. Niet nog een jaar Mercedes en Hamilton dat wil niemand :r Maar gelukkig zegt deze baan nog echt weinig over de echte pikorde.
Ik ben daar niet zo bang voor. Australië is misschien wel Mercedes hun beste circuit. Ik denk namelijk dat RBR veel dichterbij zit dan ik zelfs had durven hopen voor deze kwalificatie. Ik ben eigenlijk meer verbaast hoe slecht Ferrari was. Sluit dat aan bij de drie meest recente reacties die nu in het algemene F1 topic staan van mij, en ik begin te vermoeden dat RBR wel eens beter kan zijn dan Ferrari, en ook meer potentieel heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-10 13:02
Ben vooral benieuwd naar de race pace van de mercedes. Als de kwalificatie daarvoor representatief was, kon het wel weer eens een ouderwets eenzame middag worden voor meneer Hamilton :z

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
PFF, nog steeds bijna een seconde langzamer als MERC.
Hopelijk hebben die hun bandenvreetprobleem van vorig jaar nog niet onder controle, anders word dit een heel saai jaar.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 18:34
MikeyMan schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:37:
Als nieuwe regels een ding niet doen is het het veld bij elkaar brengen :X
Een paar pagina's eerder stond een overzicht dat de tijden van de middenmoot tussen 1,5 en 2,0 seconden sneller was dan vorig jaar, terwijl de top "slechts" tussen de 0,6 tot 1,0 seconden sneller was. Dit uiteraard als vergelijking van de Q tijden tussen Australië 2019 en Australië 2018. Dan is het veld wel degelijk dichterbij elkaar, zij het niet zoveel als we gehoopt hadden. McLaren en Torro Rosso hadden de grootste stappen gemaakt :*)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Pagina: 1 ... 20 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.