Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 10 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
JEN-Z schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:56:
https://www.indiegogo.com...ctric-scooter-by-segway#/
de indiegogo campain veschipt wereldwijd staat hier gewoon en is met early bird korting 599 dollar maar wel nog 100 dollar verzendkosten naar nederland volgens mij. Dan kom je uit op ongeveer 625 euro.
625 Euro valt opzich wel mee met wat je ervoor krijgt! Maar twijfel nog te veel en de prijs geld alleen voor early birds. Mmmeh. Wanneer zou deze step worden verzonden?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 17:47
JEN-Z schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:56:
https://www.indiegogo.com...ctric-scooter-by-segway#/
de indiegogo campain veschipt wereldwijd staat hier gewoon en is met early bird korting 599 dollar maar wel nog 100 dollar verzendkosten naar nederland volgens mij. Dan kom je uit op ongeveer 625 euro.
ik heb ze gevraagd, je kunt het bestellen maar ze shippen niet naar europa.

ookal bestel je het, ze retourneren je betaling.

stel het komt alsnog, betaal je genoeg inklaringskosten bovenop, waardoor het meer richting de €800+ wordt voor een early bird.

de early birds zijn al uitverkocht, MSRP is $799 en die prijs is dan ook zonder btw.

het is allemaal niet zo goedkoop als het lijkt.

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-10-2020
@deepbass909
Waarom wijzigen? Ik bedoelde het juist goed tegenover hem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyshray
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-05-2021
Bij Fnac (in België) is de levertermijn voor de M365 Pro 2 weken opgeschoven... Ondertussen zit ik wel heel lang te wachten. |:( Iemand die andere verkopers kent die goede garantievoorwaarden leveren in België (of Europa)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DutchFatBoys schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:35:
[...]

@deepbass909
Waarom wijzigen? Ik bedoelde het juist goed tegenover hem.....
Dank hiervoor. Laat maar met moderators. Ik begrijp hun ook soms niet ahah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:12:
[...]

Dank hiervoor. Laat maar met moderators. Ik begrijp hun ook soms niet ahah :)
Twijfel wel nog om de step te halen die jij hebt... iemand heeft gister n slechte review geplaatst over de step bij bol.
Hoe zag de doos eruit van de step? Eigen doos of wat?

[ Voor 8% gewijzigd door DutchFatBoys op 27-05-2019 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Alpha]-0mega-
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 03:01
Nyshray schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:24:
Bij Fnac (in België) is de levertermijn voor de M365 Pro 2 weken opgeschoven... Ondertussen zit ik wel heel lang te wachten. |:( Iemand die andere verkopers kent die goede garantievoorwaarden leveren in België (of Europa)?
Ik heb er zojuist eentje via geekbuying (m365 pro, 542 euro) gekocht. Alle exemplaren vanuit het Europees/Pools warenhuis zijn volgens mij al verkocht. Maar af en toe schiet de knop opeens weer aan en kan je weer bestellen. Heb met mazzel nog 1 kunnen meepikken. (Of dit geen fout is moet ik nog maar even afwachten) Levertijd zal wel max 1 week zijn. Geen idee hoe dat met zo'n stepje gaat ten opzichte van andere import die vanuit Polen komt. Ik kon 'm overigens 'verzekerd' versturen. Geen idee hoe goed de garantievoorwaarden zijn. :' )

Enige waar ik nu wel huiverig voor ben is dat Nederland als enige mogelijk alsnog beslist dat alle huidige stepjes illegaal zijn en dat we bijv. twee handremmen moeten hebben om legaal de weg op te mogen. Geen idee wat ik bij zo'n beslissing met zo'n stepje aan zou moeten.

EDIT: Direct linkje
https://nl.geekbuying.com...Scooter-Black-416518.html
(CN Versie, EU Versie is volgens mij met trapondersteuning of andere beperking)

[ Voor 15% gewijzigd door [Alpha]-0mega- op 27-05-2019 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Vandaag de Vomar aanbieding gekocht.
Is een Denver SCO-65210 zoals al eens eerder in dit topic is langs gekomen.
Het is mijn eerste dus vergelijken met een ander kan ik nog niet.

Eerste indruk is best positief maar ik snap dat je voor €149,- geen top apparaat koopt.

Ik wil hm voornamelijk gaan gebruiken met 360 graden camera's.

Over klinkerstraatjes zoals hier in de binnenstad is het een gerammel en gestuiter... 😁

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de Techno i365, ik heb nagevraagd hoe ze ze maken. Ze beweren dat ze uit hun ‘eigen’ fabriek komen. Weet niet wat ze hiermee bedoelen omdat ze erbij zeggen ‘alle functies/upgrades komen van eigen productie’. Dus uit eigen fabriek heeft denk ik betrekking op de upgrades van de step en de step zelf... ja geen idee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:03
Eigen fabriek _O-
Geleid vanuit een appartementskamertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchFatBoys schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:45:
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de Techno i365, ik heb nagevraagd hoe ze ze maken. Ze beweren dat ze uit hun ‘eigen’ fabriek komen. Weet niet wat ze hiermee bedoelen omdat ze erbij zeggen ‘alle functies/upgrades komen van eigen productie’. Dus uit eigen fabriek heeft denk ik betrekking op de upgrades van de step en de step zelf... ja geen idee :).
was het niet namelijk techno “pro” ? lol
@bottom line Heeey, lang niet gehoord van je. Maar toch hebben ze een goede website gebouwd 😂😂 ipv die vroeger...
Hoe gaat het met je step? gefixt gekregen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2019 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:23:
[...]

@bottom line Heeey, lang niet gehoord van je. Maar toch hebben ze een goede website gebouwd 😂😂 ipv van die vroeger...
Website vind ik erg mooi! Professioneel wel, en dat zal hem sowieso aan een hoop extra klanten opleveren. Maarja, hij heeft personeel en waarschijnlijk een heel management in dienst om zijn fabriek te leiden 8) dus zelf lekker veel tijd

Misschien moet ik het ook maar eens beginnen te doen :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fLOve1d.jpg

Step is gefixt ja! Moederbordje vervangen en hij rijd terug. Op mijn moederbordje was er een mosfet kapot, maar het vervangen ervan had me veel te veel moeite gekost. Alle solderingen loskoppelen, daarna mosfet testen en vervangen en terug alles solderen.. was me de €37 niet waard.

[ Voor 20% gewijzigd door bottom line op 27-05-2019 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:23:
[...]

@bottom line Heeey, lang niet gehoord van je. Maar toch hebben ze een goede website gebouwd 😂😂 ipv van die vroeger...
Hoe gaat het met je step? gefixt gekregen?
Oja klopt, verdomme zeg t altijd fout.
Maar ehh ik vroeg je wat ^^
@bottom line Ze zien er inderdaad erg professioneel uit. Valt me weer wat op, degene die mijn vragen beantwoordde heet Hans, nou toevallig zijn de reviews van de step en de lite versie van ene Hans op bol.
Toch weet ik het niet. Aangezien Ali er goede ervaringen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Dit bericht kan verwijderd worden.. plaatste het dubbel perongeluk
Edit 2: Volgens mij werkt de wijzig functie niet altijd... Soms wijzig ik wat en dan wijzigt die mijn eerdere bericht niet maar upload hij deze op nieuw. Is me nu al 2 keer gebeurd, sorry daarvoor.

[ Voor 144% gewijzigd door DutchFatBoys op 27-05-2019 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
DutchFatBoys schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:45:
-

[ Voor 9% gewijzigd door DutchFatBoys op 30-06-2019 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchFatBoys schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:59:
[...]

Een verdere conversatie met de gast van Technozom.... Ik weet t niet met hun...
https://ibb.co/X8dZvpC
wow, het lijkt erop dat ze moe zijn. ahah

hoelang ben je ermee bezig? 1 week, 2 weken? Wat trekt je aan bij dit model? Met alle ervaringen en met groot forum is Xiaomi m365 wel een goede optie.
Techno Pro is een nieuw model op de markt en ik had het geluk dat ik in februari van hen kocht en ik ben nog steeds tevreden. Need time voor nieuwe beoordelingen, YouTube video’s, enz, terwijl het met Xiaomi al klaar is en dit een vrij oud model op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:30:
[...]

Website vind ik erg mooi! Professioneel wel, en dat zal hem sowieso aan een hoop extra klanten opleveren. Maarja, hij heeft personeel en waarschijnlijk een heel management in dienst om zijn fabriek te leiden 8) dus zelf lekker veel tijd

Misschien moet ik het ook maar eens beginnen te doen :P
[Afbeelding]

Step is gefixt ja! Moederbordje vervangen en hij rijd terug. Op mijn moederbordje was er een mosfet kapot, maar het vervangen ervan had me veel te veel moeite gekost. Alle solderingen loskoppelen, daarna mosfet testen en vervangen en terug alles solderen.. was me de €37 niet waard.
Oh my gosh. Gelukkig is hij gefixt. Top gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchFatBoys schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:59:
[...]

Een verdere conversatie met de gast van Technozom.... Ik weet t niet met hun...
https://ibb.co/X8dZvpC
Nou ik had er een bij Techno besteld. Ik vond het nieuwe model wel aantrekkeljjk tesamen met de prijs. Heb idd met die Hans gechat...beetje korte antwoorden, maar wel duidelijk. Na de koop kreeg ik maar geen verzend bericht. Vrijdag middag even in me ing gekeken, dat was een vage naam en de iban begon met DE..dat duits toch? En kreeg toch een knoop in me maag..toch opgelicht?...zoo stom! Weer gevraagd waar me verzendbericht bleef, hij zei 1-3 werkdagen. Dus het wknd afgewacht. Vandaag weer aan de chat. Toen begon hij over dat er iets niet goed is gegaan met de betaling. En hij stuurde me een email, zeggende iets over een frauduleuze vermoeden vanaf mijn kant en dat me geld terug gestort word. Snapte er niks van, maar kreeg geen eenduidig antwoord. Alleen maar dat ik mijn huisnummer dubbel had neer gezet, op de plek waar je alleen de straatnaam moest zetten. En dat kon niet. En of ik het geld via een bankoverschrijving wilde overmaken. Nu kreeg ik een NL ibam nummer. Hij zei dat de DE iban van het hoofkantoor was ofzo en de NL van hunzelf en alleen dan kon de step worden opgestuurd. Zei tegen hem dat ze hun rekening nummer op de betaalsite dan moeten aanpassen. Geen antwoord.
Maar...ik heb me geld vandaag wel terug gestort gekregen. Hoe vaag is dit!! Ik was zo bang dak me geld kwijt was, heb gelijk een credit card aangevraagd, dan is me geld ogg veilig. whaha..

En wat DutchFatBoys zegt, kweet het niet...en toch trekt die suffe step me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:06:
[...]

Nou ik had er een bij Techno besteld. Ik vond het nieuwe model wel aantrekkeljjk tesamen met de prijs. Heb idd met die Hans gechat...beetje korte antwoorden, maar wel duidelijk. Na de koop kreeg ik maar geen verzend bericht. Vrijdag middag even in me ing gekeken, dat was een vage naam en de iban begon met DE..dat duits toch? En kreeg toch een knoop in me maag..toch opgelicht?...zoo stom! Weer gevraagd waar me verzendbericht bleef, hij zei 1-3 werkdagen. Dus het wknd afgewacht. Vandaag weer aan de chat. Toen begon hij over dat er iets niet goed is gegaan met de betaling. En hij stuurde me een email, zeggende iets over een frauduleuze vermoeden vanaf mijn kant en dat me geld terug gestort word. Snapte er niks van, maar kreeg geen eenduidig antwoord. Alleen maar dat ik mijn huisnummer dubbel had neer gezet, op de plek waar je alleen de straatnaam moest zetten. En dat kon niet. En of ik het geld via een bankoverschrijving wilde overmaken. Nu kreeg ik een NL ibam nummer. Hij zei dat de DE iban van het hoofkantoor was ofzo en de NL van hunzelf en alleen dan kon de step worden opgestuurd. Zei tegen hem dat ze hun rekening nummer op de betaalsite dan moeten aanpassen. Geen antwoord.
Maar...ik heb me geld vandaag wel terug gestort gekregen. Hoe vaag is dit!! Ik was zo bang dak me geld kwijt was, heb gelijk een credit card aangevraagd, dan is me geld ogg veilig. whaha..

Wtf man kei raar. Weet je zeker dat je alles goed hebt ingevuld?
Edit: Geeft wel wat vertrouwen dat ze een verkooppartner zijn van bol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:06:
[...]

misschien was really het probleem dat je je huisnummer dubbel had neer gezet, op de plek waar je alleen de straatnaam moest zetten? lol, maar uw geld is terug gestort.

Ik wil niet meer de enige zijn op dit forum met dit model ahahh 😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchFatBoys schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:21:
[...]

Waar je je gegevens moest invoeren, stond:Street. Dus daar heb ik me straat in gevuld met huisnummer. Maar ik moest nog iets zetten bij:Building. Heb gevraagd wat en hij zei huisnummer. Kon nergens aangeven dat het een beneden woning was dus heb ook daar me huisnummer ingevuld. En bij de Street vakje met straatnaam+huisnummer+bg. Heb hem nog gevraagd of dit niet voor verwarring zou zorgen. Hij heeft gekeken en zei dat 2x me huisnummer (en hij noemde het huisnummer) geen probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:30:
[...]

misschien was really het probleem dat je je huisnummer dubbel had neer gezet, op de plek waar je alleen de straatnaam moest zetten? lol, maar uw geld is terug gestort.

Ik wil niet meer de enige zijn op dit forum met dit model ahahh 😂😂😂
_O- dat snap ik. Ik was op de goede weg. Maar durf nu niet zo goed meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchFatBoys schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:21:
[...]

Edit: Geeft wel wat vertrouwen dat ze een verkooppartner zijn van bol
Dat was ook een reden dat ik de koop daar gedaan had. Alleen via bol was ie duurder, dus vandaar dat ik direct via hun site kocht. Alleen als je nu op bol kijkt staan ze er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:39:
[...]

Dat was ook een reden dat ik de koop daar gedaan had. Alleen via bol was ie duurder, dus vandaar dat ik direct via hun site kocht. Alleen als je nu op bol kijkt staan ze er niet tussen.
Oh ja idd raar. Maar er is ook n slechte review bij geschreven (op bol) en ze zeiden dat die niet klopte en ze hem weg gingen halen (het model van diegene was al een jaar oud ofzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:53
Als je de conversatie met @DutchFatBoys leest en het verhaal van @Verwijderd dan moeten er toch alarmbellen gaan rinkelen.
Waarschijnlijk is de step nu ook van Bol.com gehaald zodat hij er weer terug op geplaatst kan worden zonder die negatieve review.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyshray
[Alpha]-0mega- schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:01:
[...]

Ik heb er zojuist eentje via geekbuying (m365 pro, 542 euro) gekocht. Alle exemplaren vanuit het Europees/Pools warenhuis zijn volgens mij al verkocht. Maar af en toe schiet de knop opeens weer aan en kan je weer bestellen. Heb met mazzel nog 1 kunnen meepikken. (Of dit geen fout is moet ik nog maar even afwachten) Levertijd zal wel max 1 week zijn. Geen idee hoe dat met zo'n stepje gaat ten opzichte van andere import die vanuit Polen komt. Ik kon 'm overigens 'verzekerd' versturen. Geen idee hoe goed de garantievoorwaarden zijn. :' )

Enige waar ik nu wel huiverig voor ben is dat Nederland als enige mogelijk alsnog beslist dat alle huidige stepjes illegaal zijn en dat we bijv. twee handremmen moeten hebben om legaal de weg op te mogen. Geen idee wat ik bij zo'n beslissing met zo'n stepje aan zou moeten.

EDIT: Direct linkje
https://nl.geekbuying.com...Scooter-Black-416518.html
(CN Versie, EU Versie is volgens mij met trapondersteuning of andere beperking)
Had geekbuying.com al eens bekeken, maar stelde mij vragen hoe eventuele herstellingen zouden verlopen. Een Fnac heb ik hier namelijk op 5 minuten wandelafstand, even afwachten dan maar. Thanks voor de informatie trouwens! :P

EDIT: Onder de garantievoorwaarden vond ik dit:

"GeekBuying biedt 1-jaargarantie voor Consumer Electronic-producten"

https://nl.geekbuying.com/help/about/guarantee

In België dient dit volgens mij 2 jaar te zijn, maar goed...

"De wettelijke garantie kan worden ingeroepen indien de non-conformiteit van het geleverde goed wordt vastgesteld binnen de 2 jaar vanaf de levering van het goed."

https://economie.fgov.be/...rantie/wet-op-de-garantie

[ Voor 16% gewijzigd door Nyshray op 28-05-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:33:
Als je de conversatie met @DutchFatBoys leest en het verhaal van @Verwijderd dan moeten er toch alarmbellen gaan rinkelen.
Waarschijnlijk is de step nu ook van Bol.com gehaald zodat hij er weer terug op geplaatst kan worden zonder die negatieve review.
Hij staat er nog op, heb degene opgezocht die die slechte review heeft geplaatst. Ben benieuwd hoe het zit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Merijn schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:33:
Die belletjes zijn zeker gaan rinkelen, maar dan had ik mijn geld kwijt moeten zijn en dat is niet zo. Ik zie daar even geen verklaring in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
Gutteguttegut schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:15:
Vandaag de Vomar aanbieding gekocht.
Is een Denver SCO-65210 zoals al eens eerder in dit topic is langs gekomen.
Het is mijn eerste dus vergelijken met een ander kan ik nog niet.

Eerste indruk is best positief maar ik snap dat je voor €149,- geen top apparaat koopt.

Ik wil hm voornamelijk gaan gebruiken met 360 graden camera's.

Over klinkerstraatjes zoals hier in de binnenstad is het een gerammel en gestuiter... 😁
Ik heb er ook eentje gekocht. Niet heel positief over, had iets meer verwacht.
Ik ben 90kg ding haalt met moeite 15 Km/h en is dan ook wel na een km of 5 a 6 leeg.
Voor mijn doel is hij prima, hij gaat achterin mijn elektrische auto en als ik eens verderop aan een paal moet kan ik het laatste stukje op de step.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noottt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-02 19:24
Zojuist m'n eerste step (m365pro) besteld via Gearbest met verscheping vanuit Polen. Ben erg benieuwd wat de eerste ervaringen zullen zijn! Tevens wat de wetgever voor ons in petto heeft 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurenvS
  • Laatst online: 16-09 22:24
jvr123 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:08:
[...]

Ik heb gebeld met unigarant/anwb en die zeiden dat ik gewoon e-step kon verzekeren en als merk segway kon invullen. En als je Segway aanklikt vanuit het dropdown menu komt er geen vervolgvraag over VIN nummer of type Segway oid. Ik zal je laten weten als het verzekeringsplaatje (tegenwoordig sticker) binnen is.
Ik kan Segway helaas niet vinden in het dropdown menu. Ik denk dat zij deze dan hebben verwijderd. Weet iemand anders nog waar ik de M365 simpelweg kan verzekeren onder het motto om een verzekeringsplaatje te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
LaurenvS schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:17:
[...]

Ik kan Segway helaas niet vinden in het dropdown menu. Ik denk dat zij deze dan hebben verwijderd. Weet iemand anders nog waar ik de M365 simpelweg kan verzekeren onder het motto om een verzekeringsplaatje te krijgen?
Ik zie hem er wel nog tussen staan: https://ibb.co/YLjKrz8
Heb je wel als categorie overig gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurenvS
DutchFatBoys schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:41:
[...]

Ik zie hem er wel nog tussen staan: https://ibb.co/YLjKrz8
Heb je wel als categorie overig gedaan?
Nope, daar is het fout gegaan. Thanks ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Krijgen meer mensen rare reacties terug als je iemand vertelt over de een elektrische step en de aankoop daarvan? Is me nu al zo vaak gebeurd. "Het is geld verspilling", "Het is helemaal niet handig", "Het ziet er niet uit als je op zo een step staat", en "Het heeft veel onderhoud nodig". Ik hoor wel vaak niet terug dat het verboden is, volgens mij weten veel mensen dat niet.
Maarja, het houdt mij wel een beetje tegen. Nu is het in mijn geval ook niet heel erg nodig maar het zou mij wel helpen (werk is 20 min fietsen, andere zaken zijn 20-30 min verder en station is 10 min).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamunda-01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-07 09:31
Ook ik blijf de TechnoZom techno pro interessant vinden. Net met Hans gechat en momenteel heeft alleen het witte exemplaar een App. De zwarte met App komt over 2 weken. De overige antwoorden komen overeen met wat hier eerder is vermeld. De app voor het witte exemplaar heet “Lenzod”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamunda-01 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:34:
Ook ik blijf de TechnoZom techno pro interessant vinden. Net met Hans gechat en momenteel heeft alleen het witte exemplaar een App. De zwarte met App komt over 2 weken. De overige antwoorden komen overeen met wat hier eerder is vermeld. De app voor het witte exemplaar heet “Lenzod”
Al es gekeken naar de Lenzod app in de store...? ik word er niks wijzer van. Geen duidelijk omschrijving wat je ermee kunt en ook geen fotos. Dus de aanpassingen van de techno zijn leuk, maar het bljjft een vaag gebeuren bij hun.

Als ik nu op de fnac in nl kijk staat de pro voor €499. https://www.nl.fnac.be/Se...iaomi+m365+pro&sft=1&sa=1
Deze site komt ook wat geloofwaardiger over. Anderen ervaring met deze site?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
DutchFatBoys schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:59:
Krijgen meer mensen rare reacties terug als je iemand vertelt over de een elektrische step en de aankoop daarvan? Is me nu al zo vaak gebeurd. "Het is geld verspilling", "Het is helemaal niet handig", "Het ziet er niet uit als je op zo een step staat", en "Het heeft veel onderhoud nodig". Ik hoor wel vaak niet terug dat het verboden is, volgens mij weten veel mensen dat niet.
Maarja, het houdt mij wel een beetje tegen. Nu is het in mijn geval ook niet heel erg nodig maar het zou mij wel helpen (werk is 20 min fietsen, andere zaken zijn 20-30 min verder en station is 10 min).
Hier enkel maar positieve reacties :) vrijdag nog, parkeer mijn step op café. Keek er al direct iemand, ja, die gaat goed in de weg staan. Ik plooi hem op, Gooi hem onder tafel, oke wauw :+
Hej dat is dat merk Segway.. blabla, ... App?.. Jaja op slot doen.... Blabla.....

Enorm goedkoper als een elektrische fiets, veel beter op te bergen/mee te nemen op het openbaar vervoer, 25km/uur.
Snap niet welk nadeel de stepjes hebben, behalve de kleinere wielen.

Maar in België zijn de meeste mensen de stepjes al gewoon :) in de zomer zal dat wel boomen met het goede weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:12

KrazyJay

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:49:
[...]

Al es gekeken naar de Lenzod app in de store...? ik word er niks wijzer van. Geen duidelijk omschrijving wat je ermee kunt en ook geen fotos. Dus de aanpassingen van de techno zijn leuk, maar het bljjft een vaag gebeuren bij hun.

Als ik nu op de fnac in nl kijk staat de pro voor €499. https://www.nl.fnac.be/Se...iaomi+m365+pro&sft=1&sa=1
fnac is gewoon een grote keten, zitten in België, Frankrijk en heb ze zelfs in Taiwan gezien. Net een MediaMarkt, misschien met iets meer focus op lezen, luisteren en minder witgoed. Fijner om te komen hier in Antwerpen dan de lokale MediaMarkt. Niet zoals die vage site van die nepstep. Oh, en 2 jaar garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door KrazyJay op 28-05-2019 18:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

DutchFatBoys schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:59:
Nope tot nog toe louter positieve reacties (inclusief fietsers die je bij proberen te houden zodat ze kunnen vragen wat t voor gaaf ding is :p)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]

Pas op met Fnac, niet alles is hun eigen verkoop. Ze hebben ook een "marketplace" zoals Amazon en Bol en dan komt het gewoon van een of andere vage tussenhandelaar.

Deze komt echter gewoon van Fnac zelf. Verder niks mis mee, het is een grote Franse boekenwinkel die ook veel electronica doet tegenwoordig. Hier in Barcelona zitten een heleboel grote vestigingen. Ze beginnen steeds meer aan de weg te timmeren a la Amazon, hebben ook hun eigen afhaalmachines enzo.

Ik dacht dat ze in Belgie onder een andere naam opereerden, vandennogwat. Maar kennelijk gebruiken ze nu de gewone naam.

Edit: @KrazyJay had dit ook al gezegd sorry, ik las van oud naar nieuw.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 28-05-2019 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Philos31 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:09:
[...]

Ik heb er ook eentje gekocht. Niet heel positief over, had iets meer verwacht.
Ik ben 90kg ding haalt met moeite 15 Km/h en is dan ook wel na een km of 5 a 6 leeg.
Voor mijn doel is hij prima, hij gaat achterin mijn elektrische auto en als ik eens verderop aan een paal moet kan ik het laatste stukje op de step.
Hier dezelfde ervaring, maar voor een eerste ervaring is het prima en m'n kids vinden het super.

Ik ga snel kijken voor een (veel) betere.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:02
Noottt schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:44:
Zojuist m'n eerste step (m365pro) besteld via Gearbest met verscheping vanuit Polen. Ben erg benieuwd wat de eerste ervaringen zullen zijn! Tevens wat de wetgever voor ons in petto heeft 🤞
Nice, hou ons op de hoogte! Heb je trouwens een link? Ik kon alleen de reguliere versie vinden (met shipping vanuit Polen).

[ Voor 12% gewijzigd door Douwe63 op 28-05-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
[...]

Heb hem geïnstalleerd, ziet er niet heel slecht uit vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
Gutteguttegut schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:33:
[...]
Hier dezelfde ervaring, maar voor een eerste ervaring is het prima en m'n kids vinden het super.

Ik ga snel kijken voor een (veel) betere.
Voor die 150 euro is het voor kinderen inderdaad een heel leuke step. Mijn dochter en haar vriendin hebben er vanmiddag de grootste lol mee gehad, hij haalt dan de 19 a 20 km/h wel.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noottt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-02 19:24
Douwe63 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:35:
[...]

Nice, hou ons op de hoogte! Heb je trouwens een link? Ik kon alleen de reguliere versie vinden (met shipping vanuit Polen).
Dankjewel. Hieronder de link. Ik verwacht hem redelijk snel in huis te hebben. To be continued..

https://www.gearbest.com/.../pp_3004166453410536.html

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:34
Even knutselen en je hebt 10" banden op je Xiaomi M365:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m5IGAFoFRpPF1UYTTiSKnblk/full.jpg

Die 1½" geeft best wat extra vering. De M365 is standaard al comfortabeler dan de meeste soortgelijke steps, maar deze upgrade maakt 'm nog fijner. Op een route die ik vaak rijd, kruist een goederentreinspoor het fietspad, en nu hoef ik alleen het gas een beetje los te laten. Voorheen remde ik tot stapvoets.

Voor 2 nieuwe binnenbanden en buitenbanden was ik inclusief verzending van Duitsland naar Nederland 26,49 € kwijt, voor de diverse schroeven die je moet vervangen in totaal iets meer dan een euro bij de bouwmarkt. Twee 3D-printjes om de standaard en het spatbord te verhogen kostten me niets bij m'n hackerspace. Dus in totaal was ik nog geen 30 € kwijt.

Overigens heb ik uiteindelijk voor de voorband de originele binnenband maar gebruikt, omdat ik de nieuwe die ik besteld had niet gemonteerd kreeg: het ventiel is te lang en kan de bocht niet maken. Bij de zoveelste poging ging ie stuk. Maar de originele band laat zich prima oppompen tot het wat grotere formaat. Ik heb geen idee hoe lang het meegaat.

Het was een paar uurtjes werk. Ik had vooral tijd kunnen besparen door eerder een slagmoersleutel te pakken om het voorwiel los te krijgen, en door niet zo lang te prutsen met dat ventiel dat niet past.

Onderdelen: buitenbanden, binnenbanden, spatbordverhoger met 3x M4x20 schroef, standaardverhoger met 2x M6x25 schroef, lenskopschroef met ring M6x30 voor het voorspatbord (de schroef waar ie standaard mee vastzit komt tegen de grotere band aan).

Je hebt wel heel wat gereedschap nodig: inbussleutelset, steeksleutel 18 + hamer (en waarschijnlijk slagmoersleutel met dop 18), sterke plastic bandenlichters, puntig mes om de stickers te verwijderen, t10-bitje voor de schroeven van de onderkant. Blokken hout om de step op te zetten maken de operatie makkelijker. Ik heb ook een houten jig gemaakt voor het voorwiel maar het kan ook zonder.

Talkpoeder smeren tussen binnenband en buitenband maakt het makkelijker.

Voor het achterlicht moet ik nog een keertje wat maken; er is geen ruimte meer voor de connectors tussen spatbord en band. Momenteel heb even geen werkend achterlicht.

Ik heb veel gehad aan dit filmpje, ook al kan ik het Russisch niet lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Juerd op 29-05-2019 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:46
Iemand al bestanden tegengekomen voor stickers op de m365? Lijkt me wel leuk zelf wat te ontwerpen maar kom nog niks tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 15:48
Juerd schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 03:45:
Beestachtig stoer! Ben echt benieuwd naar je rijervaring ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyshray
Pre-order net geplaatst op Fnac.be, 15/06 zou de M365 Pro moeten geleverd worden... Mij nu eens verdiepen in aftermarket verbeteringen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 11:32
Heel gaaf, heb je ook een foto van de hele M365?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

[Afbeelding]

Die 1½" geeft best wat extra vering. De M365 is standaard al comfortabeler dan de meeste soortgelijke steps, maar deze upgrade maakt 'm nog fijner. Op een route die ik vaak rijd, kruist een goederentreinspoor het fietspad, en nu hoef ik alleen het gas een beetje los te laten. Voorheen remde ik tot stapvoets.

Voor 2 nieuwe binnenbanden en buitenbanden was ik inclusief verzending van Duitsland naar Nederland 26,49 € kwijt, voor de diverse schroeven die je moet vervangen in totaal iets meer dan een euro bij de bouwmarkt. Twee 3D-printjes om de standaard en het spatbord te verhogen kostten me niets bij m'n hackerspace. Dus in totaal was ik nog geen 30 € kwijt.

Overigens heb ik uiteindelijk voor de voorband de originele binnenband maar gebruikt, omdat ik de nieuwe die ik besteld had niet gemonteerd kreeg: het ventiel is te lang en kan de bocht niet maken. Bij de zoveelste poging ging ie stuk. Maar de originele band laat zich prima oppompen tot het wat grotere formaat. Ik heb geen idee hoe lang het meegaat.

Het was een paar uurtjes werk. Ik had vooral tijd kunnen besparen door eerder een slagmoersleutel te pakken om het voorwiel los te krijgen, en door niet zo lang te prutsen met dat ventiel dat niet past.

Onderdelen: buitenbanden, binnenbanden, spatbordverhoger met 3x M4x20 schroef, standaardverhoger met 2x M6x25 schroef, lenskopschroef met ring M6x30 voor het voorspatbord (de schroef waar ie standaard mee vastzit komt tegen de grotere band aan).

Je hebt wel heel wat gereedschap nodig: inbussleutelset, steeksleutel 18 + hamer (en waarschijnlijk slagmoersleutel met dop 18), sterke plastic bandenlichters, puntig mes om de stickers te verwijderen, t10-bitje voor de schroeven van de onderkant. Blokken hout om de step op te zetten maken de operatie makkelijker. Ik heb ook een houten jig gemaakt voor het voorwiel maar het kan ook zonder.

Talkpoeder smeren tussen binnenband en buitenband maakt het makkelijker.

Voor het achterlicht moet ik nog een keertje wat maken; er is geen ruimte meer voor de connectors tussen spatbord en band. Momenteel heb even geen werkend achterlicht.

Ik heb veel gehad aan dit filmpje, ook al kan ik het Russisch niet lezen.
Heel gaaf!

ik zit net zelf naar opties te kijken voor de ES2.. maar alle banden/wielen die je kunt vinden zijn voor de m365 (ook al komen ze naar voren als je zoekt op ES2).

Helaas lijkt er gewoon verschil te zitten in grootte.. :( Dan wil ik het risico eigenlijk niet lopen dat het niet past.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
flessuh schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:41:
ik zit net zelf naar opties te kijken voor de ES2.. maar alle banden/wielen die je kunt vinden zijn voor de m365 (ook al komen ze naar voren als je zoekt op ES2).
Dat de ES2 standaard massieve banden heeft, betekent dat je sowieso niet makkelijk naar luchtbanden met binnenbanden kunt upgraden, want je zult ergens in het wiel een gat moeten maken voor het ventiel. Bij het achterwiel zal dat geen uitdaging zijn, maar bij het voorwiel wordt 't tricky omdat daar de motor in zit.

Sowieso kun je 'm zonder grote aanpassingen nooit meer dan 'n klein beetje upgraden. Bij de M365 kun je relatief simpel van 8½ naar 10 inch, maar bij de ES2 begin je al kleiner, met wat ze 8" noemen.

De M365 is van de twee rivalen de beter hackbare step. De voornaamste reden dat mensen de ES2 kiezen is volgens mij dat de banden niet lek kunnen, maar nu de originele stugge 8½" banden niet meer op mijn M365 zitten ben ik nauwelijks meer bang voor een keertje moeten plakken, want die 10" banden zijn veel gemakkelijker te verwisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juerd
Dejagan schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:34:
Beestachtig stoer! Ben echt benieuwd naar je rijervaring ermee. :)
De eerste indrukken met de 10" banden zijn ronduit positief. Wegen waarbij ik eerst het gevoel had dat m'n ogen uit m'n kop rammelden, voelen nu aan zoals redelijke klinkerwegen eerst voelden. Redelijke klinkerwegen voelen nu zoals goed gelegde stoeptegels eerst voelden. Goed gelegde stoeptegels voelen nu bijna zo glad zoals asfalt. Overgangen bij oversteekplaatsen (de stenen tussen asfalt en trottoirband liggen meestal wat lager dan de rest) zijn beter te doen, net als spoorstaven.

De banden die ik nu heb geven ook duidelijk betere grip dan de originele. Ik durf daardoor wat meer in de bochten, maar waarschijnlijk kan ik dat beter niet doen.

Het spatbord aan de voorkant heeft nu weinig ruimte tot de band. Je hoort kleine steentjes en zand schuren, maar al na een uurtje rijden merk ik dat het ergste zichzelf al heeft opgelost...

[ Voor 9% gewijzigd door Juerd op 29-05-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wie heeft het onlangs nog voor elkaar gekregen om zijn step te verzekeren?
Ik blijf bij de alle aanbieders die ik bel geen succes te hebben....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Juerd schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:53:
[...]

Dat de ES2 standaard massieve banden heeft, betekent dat je sowieso niet makkelijk naar luchtbanden met binnenbanden kunt upgraden, want je zult ergens in het wiel een gat moeten maken voor het ventiel. Bij het achterwiel zal dat geen uitdaging zijn, maar bij het voorwiel wordt 't tricky omdat daar de motor in zit.

Sowieso kun je 'm zonder grote aanpassingen nooit meer dan 'n klein beetje upgraden. Bij de M365 kun je relatief simpel van 8½ naar 10 inch, maar bij de ES2 begin je al kleiner, met wat ze 8" noemen.

De M365 is van de twee rivalen de beter hackbare step. De voornaamste reden dat mensen de ES2 kiezen is volgens mij dat de banden niet lek kunnen, maar nu de originele stugge 8½" banden niet meer op mijn M365 zitten ben ik nauwelijks meer bang voor een keertje moeten plakken, want die 10" banden zijn veel gemakkelijker te verwisselen.
Het zijn juist de hollow solid banden waar ik naar zat te kijken die ze voor de M365 verkopen :P

De hoofdreden voor mij om de ES2 te kopen was de mogelijkheid om een extra accu er aan te hangen (samen met de display).. uiteraard kondigen ze een maand later de M365 pro aan :+

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Atlas schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:17:
Wie heeft het onlangs nog voor elkaar gekregen om zijn step te verzekeren?
Ik blijf bij de alle aanbieders die ik bel geen succes te hebben....
Als elektrische step gaat niet lukken. Zou het als scootmobiel laten verzekeren en dan als merk Segway kan o.a. bij ANWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:35
Iemand die mij kan vertellen hoe ik de ES1 via de app op slot krijg?

Als ik hem aanzet, dan kan ik via de app wel vergrendelen, maar dan blijft ook de step ‘aan’, ik kan hem dan met de aan/uit knop niet meer bedienen. Kan ik deze ook op slot zetten in de ‘uit’ stand?

RTFM uiteraard al gedaan, maar daar wordt ik niet heel veel wijzer van... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik sta op het punt een M365 te kopen, zijn die vibratiedempende pads een aanrader?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:38
bottom line schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:07:
[...]

Hier enkel maar positieve reacties :) vrijdag nog, parkeer mijn step op café. Keek er al direct iemand, ja, die gaat goed in de weg staan. Ik plooi hem op, Gooi hem onder tafel, oke wauw :+
Hej dat is dat merk Segway.. blabla, ... App?.. Jaja op slot doen.... Blabla.....

Enorm goedkoper als een elektrische fiets, veel beter op te bergen/mee te nemen op het openbaar vervoer, 25km/uur.
Snap niet welk nadeel de stepjes hebben, behalve de kleinere wielen.

Maar in België zijn de meeste mensen de stepjes al gewoon :) in de zomer zal dat wel boomen met het goede weer.
Ik zie de step dan ook vooral als middel waarbij lopen net te ver is, een tussenweg tussen lopen en fietsen.
Nadeel de wielen idd en je rijdt illegaal maar gezien er niet op gehandhaafd wordt is er weinig aan de hand, bij een ongeluk zou dat een probleem kunnen worden. :+

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zo zit je wel HEEL krap op je spatborden :P

Aangezien hij bij de gewone wielen al vaak het achterlichtsnoer aan liep te vreten zou ik hier daar helemaal wel voor oppassen :)

Edit: Oeps ik had je originele post nog niet gelezen, alleen de recente foto. Dus je had al het probleem dat de connector niet meer paste.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 29-05-2019 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
flessuh schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:48:
De hoofdreden voor mij om de ES2 te kopen was de mogelijkheid om een extra accu er aan te hangen (...)
Er zijn ook een boel mensen die dat met de M365 voor elkaar hebben gekregen. Sommigen gebruiken daarvoor een soort tasje bovenop, anderen doen de upgrade door de banden te vervangen en met een ring het compartiment te vergroten. Het is wel een klusje voor gevorderde knutselaars, dus een stuk lastiger dan ES2→4, maar het kán.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
GekkePrutser schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:13:
Zo zit je wel HEEL krap op je spatborden :P

Aangezien hij bij de gewone wielen al vaak het achterlichtsnoer aan liep te vreten zou ik hier daar helemaal wel voor oppassen :)

Edit: Oeps ik had je originele post nog niet gelezen, alleen de recente foto. Dus je had al het probleem dat de connector niet meer paste.
Het standaard achterlichtsnoerprobleem is makkelijk te fixen met 'n 3d-printje of zelfs met hotglue. En als je je band hebt geüpdraded met deze verhoger, zit je spatbord al iets verder van de band dan normaal. Alleen bij de aansluiting met de step zit het allemaal nogal krap, en daardoor is daar geen plek meer voor een plug. Wel zat ruimte voor andere oplossingen, maar vooralsnog ben ik niet bereid om de connectoren af te knippen, waardoor ik het mezelf best lastig maak. De makkelijke oplossing is gewoon solderen en wat krimpkous gebruiken...

Update: er is nóg een makkelijke oplossing! Ik heb gecheat en met wat hotglue (de goede, die wel plakt) wat dupontdraadjes (past in de connectoren!) vastgezet en naar binnen laten gaan tussen het chassis en het deksel. Het is nu iets minder waterdicht dan voorheen, dus ooit zal ik nog wel eens wat beters verzinnen en toch maar een gaatje boren ergens. Maar voor nu hoef ik nog even niet langs de Action voor een tijdelijk fietslichtje.

[ Voor 18% gewijzigd door Juerd op 30-05-2019 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Astra schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:33:
Iemand die mij kan vertellen hoe ik de ES1 via de app op slot krijg?

Als ik hem aanzet, dan kan ik via de app wel vergrendelen, maar dan blijft ook de step ‘aan’, ik kan hem dan met de aan/uit knop niet meer bedienen. Kan ik deze ook op slot zetten in de ‘uit’ stand?

RTFM uiteraard al gedaan, maar daar wordt ik niet heel veel wijzer van... :?
Nee.
En na een halfuurtje valt hij vanzelf uit, en reset hij zijn slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:30
Grotere banden betekend wel dat je motor meer power moet leveren om vooruit te komen. Merk je enig verschil op accu range? Op het biljart laken wat Nederland is zal het waarschijnlijk niet veel verschil maken, maar in het buitenland daarintegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurenvS
Nou na een snelle levering van de M365 vanuit Polen heb ik er gisterenavond 1 keer op gereden. Vannacht aan de stroom gehad en toen ik er vannochtend op wilde rijden bleef hij alleen maar biepen. 2 x lang, 4 x kort en dan na 30 seconden gaat hij uit. Op het internet staat dat deze error een 'supply voltage error' is. In de app staat netjes 41,37V. Ik heb dus geen flauw idee wat ik hiermee moet. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Wellicht dat deze site wat meer info kan bieden. Kwam hem net zelf tegen.

https://rollerplausch.fan...Electric_Scooter_Platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurenvS
Boinkie schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:46:
Wellicht dat deze site wat meer info kan bieden. Kwam hem net zelf tegen.

https://rollerplausch.fan...Electric_Scooter_Platform
Dankjewel maar ik wordt hier helaas niet echt wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:02
LaurenvS schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:37:
Nou na een snelle levering van de M365 vanuit Polen heb ik er gisterenavond 1 keer op gereden. Vannacht aan de stroom gehad en toen ik er vannochtend op wilde rijden bleef hij alleen maar biepen. 2 x lang, 4 x kort en dan na 30 seconden gaat hij uit. Op het internet staat dat deze error een 'supply voltage error' is. In de app staat netjes 41,37V. Ik heb dus geen flauw idee wat ik hiermee moet. Iemand ideeen?
Hmm, dat is minder, er zit waarschijnlijk ook nergens een fysieke knop om de step een keer uit en aan te zetten? Hoop dat je de oplossing nog ergens tegenkomt!

Iemand met hetzelfde probleem (maar helaas nog geen oplossing): https://en.miui.com/thread-4122791-1-1.html

[ Voor 7% gewijzigd door Douwe63 op 30-05-2019 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:35
bottom line schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 01:58:
[...]

Nee.
En na een halfuurtje valt hij vanzelf uit, en reset hij zijn slot.
Hmm. Zoiets dacht ik al. Bedankt voor de bevestiging! Dan toch maar eens kijken voor een fysieke manier van op slot zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Ook wel grappig wat betreft Technozom. Als je kijkt naar hun duurste step, de 'RED' zie je onderin een aantal mensen die een mening hebben over de step.
Ik googelde de eerste foto van links en dit is gewoon een standaard foto die op meer sites wordt gebruikt:
Foto van technozom: https://ibb.co/nsnqSNw
Foto van een andere site: https://ibb.co/G31Pbq6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er in Antwerpen nog deel steppen? Ga daar zaterdag namelijk heen 😊 en wil de Xiaomi wel eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaurenvS schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:37:
Ik zag ergens hoe iemand zo'n probleem had op het Russische forum. Ik ga even dat checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:36:
Zijn er in Antwerpen nog deel steppen? Ga daar zaterdag namelijk heen 😊 en wil de Xiaomi wel eens testen.
Zeker. Installeer de bird app en je ziet ze in de omgeving staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchFatBoys schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:30:
Ook wel grappig wat betreft Technozom. Als je kijkt naar hun duurste step, de 'RED' zie je onderin een aantal mensen die een mening hebben over de step.
Ik googelde de eerste foto van links en dit is gewoon een standaard foto die op meer sites wordt gebruikt:
Foto van technozom: https://ibb.co/nsnqSNw
Foto van een andere site: https://ibb.co/G31Pbq6
Holly molly, nog mee bezig? 😂😂 Heb je ook de sitecode al nagekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:36:
Bird, Lime en Poppy zijn de deelsteps :P

Bird heeft 2 verschillende (de M365 gelimiteerd tot 15-16 per uur - en een andere, met zo'n wit kasje aan de stuurbuis, die tot 22 zou gaan).
Poppy heeft de Ninebot ES3 (geen idee van snelheid)
Lime heeft ook de m365 (geen idee van snelheid)

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 30-05-2019 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:46:
[...]

Holly molly, nog mee bezig? 😂😂 Heb je ook de sitecode al nagekeken?
Hahahaha ja ben nog steeds aan het twijfelen. Wacht het nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchFatBoys schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:55:
[...]

Hahahaha ja ben nog steeds aan het twijfelen. Wacht het nog even af.
Waar twijfel je aan? Waar je em gaat kopen, het model of de prijs? Of wat anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurenvS
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:41:
[...]

Ik zag ergens hoe iemand zo'n probleem had op het Russische forum. Ik ga even dat checken
Als je hier een oplossing voor zou kunnen vinden dan zou dat top zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:00:
[...]

Waar twijfel je aan? Waar je em gaat kopen, het model of de prijs? Of wat anders..
Nee of ik hem ga kopen. Als ik hem zou kopen zou het misschien toch wel bol.com worden, iets veiliger.
Hoe zit het met jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-08 09:05
DutchFatBoys schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:34:
[...]

Nee of ik hem ga kopen. Als ik hem zou kopen zou het misschien toch wel bol.com worden, iets veiliger.
Hoe zit het met jou?
Ik zat hier ook naar te kijken naar de Techno Pro, als ik deze zou nemen, dan kocht ik hem niet bij bol.com. omdat hij daar duurder is.
Ik dacht er zelf aan om het dan te betalen via PayPal,geeft ook goede bescherming dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
LaurenvS schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:23:
[...]

Als je hier een oplossing voor zou kunnen vinden dan zou dat top zijn!
Kun je niet de firmware downgraden en weer upgraden als zijnde reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurenvS
Boinkie schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:17:
[...]

Kun je niet de firmware downgraden en weer upgraden als zijnde reset?
Ja misschien zou dat werken maar dat zou er ook voor kunnen zorgen dat ik hem niet meer kan retourneren denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TunderNL schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:08:
[...]

Ik zat hier ook naar te kijken naar de Techno Pro, als ik deze zou nemen, dan kocht ik hem niet bij bol.com. omdat hij daar duurder is.
Ik dacht er zelf aan om het dan te betalen via PayPal,geeft ook goede bescherming dacht ik..
Met Bol.com ben je meer verzekerd, denk ik. 🤔

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2019 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
Dacuuu schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 06:39:
[...]

Grotere banden betekend wel dat je motor meer power moet leveren om vooruit te komen. Merk je enig verschil op accu range? Op het biljart laken wat Nederland is zal het waarschijnlijk niet veel verschil maken, maar in het buitenland daarintegen..
Het is nog te vroeg om het effect op de range te weten. Sowieso rijd ik al bijna nooit de accu leeg, dus of ik er iets van zal merken is onzeker.

Ik wist vooraf dat het meer zou vergen van de motor. Een stevige helling van een parkeerdek in de buurt van RevSpace lukte voorheen redelijk, en na de bandenwissel ging het nog maar stapvoets. Ik heb daarom via https://m365.botox.bz/ de motor-pwm-constante aangepast (van het originele 51575 naar 40165; lager = krachtiger) omdat ik het toch leuk vind zulke stevige hellingen te kunnen doen. Dat zal meer negatieve invloed op de range hebben dan de banden zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurenvS
Om men nog iets meer te informeren over de 24 error code, zie hier een korte video die ik op youtube heb gepost om er zo hopelijk meer over te leren. https://l.facebook.com/l....N2bq-jw9Ufg3frlh8WAPQI8MI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
LaurenvS schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:21:
[...]

Ja misschien zou dat werken maar dat zou er ook voor kunnen zorgen dat ik hem niet meer kan retourneren denk je niet?
Je kan hem daarna toch weer upgraden mocht niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchFatBoys schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:34:
[...]

Hoe zit het met jou?
Ik wil er al lang 1 en veel meer dan die prijs wil ik eigenlijk niet uitgeven. Maar het display vond ik minder en toen de pro verwacht werd wilde ik eerst de prijs weten. Maar die vind ik erg duur. De Techno was een mooie tussen vorm. Maar ben best geschrokken hoe de deal daar verliep, mede ook omdat ik met ideal had betaald en vreesde dak me poen kwijt was. Maar dat is goed afgelopen, maar heb weinig vertrouwen bij hun.
Heb nu een creditcard aangevraagd, zit je altijd save :). Mijn oog is nu gevallen op de Fnac. De pro en een mooie prijs. Nu wachten op me card en als de deal er dan nog is, neem ik die denk ik.

Op bol liggen de prijzen voor de gewone nu ook hoger en de pro word daar nog niet eens verkocht. Er zit een store in Heemskerk en Scheveningen, maar zij vragen veel voor de pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TunderNL schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:08:
[...]

Lees even terug. Er zijn vage ervatingen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:23:
[...]

Ik wil er al lang 1 en veel meer dan die prijs wil ik eigenlijk niet uitgeven. Maar het display vond ik minder en toen de pro verwacht werd wilde ik eerst de prijs weten. Maar die vind ik erg duur. De Techno was een mooie tussen vorm. Maar ben best geschrokken hoe de deal daar verliep, mede ook omdat ik met ideal had betaald en vreesde dak me poen kwijt was. Maar dat is goed afgelopen, maar heb weinig vertrouwen bij hun.
Heb nu een creditcard aangevraagd, zit je altijd save :). Mijn oog is nu gevallen op de Fnac. De pro en een mooie prijs. Nu wachten op me card en als de deal er dan nog is, neem ik die denk ik.

Op bol liggen de prijzen voor de gewone nu ook hoger en de pro word daar nog niet eens verkocht. Er zit een store in Heemskerk en Scheveningen, maar zij vragen veel voor de pro.
Zoals al @GekkePrutser gezegd -
Pas op met Fnac, niet alles is hun eigen verkoop. Ze hebben ook een "marketplace" zoals Amazon en Bol en dan komt het gewoon van een of andere vage tussenhandelaar.

Deze komt echter gewoon van Fnac zelf. Verder niks mis mee, het is een grote Franse boekenwinkel die ook veel electronica doet tegenwoordig. Hier in Barcelona zitten een heleboel grote vestigingen. Ze beginnen steeds meer aan de weg te timmeren a la Amazon, hebben ook hun eigen afhaalmachines enzo.

Ik dacht dat ze in Belgie onder een andere naam opereerden, vandennogwat. Maar kennelijk gebruiken ze nu de gewone naam.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:49:
[...]

Zoals al @GekkePrutser gezegd -

Ik dacht dat ze in Belgie onder een andere naam opereerden, vandennogwat. Maar kennelijk gebruiken ze nu de gewone naam.”
Ja dat had ik gelezen. Maar zoals je zelf al zei, en degene die ik bedoelde en waar ik al eerder de link op poste komt van fnac zelf. Lijkt mij betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:24:
[...]

Lees even terug. Er zijn vage ervatingen daar.
Mijn ervaring is vrij positief. Gekocht in februari en nog steeds erg tevreden met mijn aankoop. :)
je had het juiste adres moeten schrijven 😂😂
Probeer maar dat even bij tomtom navigatie te doen, dan word je lekker naar Amerika ipv je huis toegestuurd. Serieus dude aahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:57:
[...]

Mijn ervaring is vrij positief. Gekocht in februari en nog steeds erg tevreden met mijn aankoop. :)
je had het juiste adres moeten schrijven 😂😂
Probeer maar dat even bij tomtom navigatie te doen, dan word je lekker naar Amerika ipv je huis toegestuurd. Serieus dude aahah
_O- tja daar zit wel wat in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:58:
[...]

_O- tja daar zit wel wat in...
Maarja, m365 PRO vind ik ook een goede optie. Maar zonder vering in 2019...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:01:
[...]

Maarja, m365 PRO vind ik ook een goede optie. Maar zonder vering in 2019...
Oh echt..dat is me ontgaan. Die vering is wel fijn als die erop zit...hmm miss dan toch niet zo'n beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurenvS
Boinkie schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:01:
[...]

Je kan hem daarna toch weer upgraden mocht niet werken?
Heb dit uiteindelijk geprobeerd met de app m365 DownG maar helaas zonder succes. Wanneer ik de bin moet openen geeft hij aan: 'couldn't get encoding mask, check version again'. Andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:22
Je moet twee keer achter elkaar de versie checken om de key te achterhalen, heb je dat gedaan?

Simpelweg een factory reset al geprobeerd, trouwens?
"You have to be patient. Hold the break lever and hold the throttle lever while pushing power button. M365 starts a show of peeping and back light blinking. Keep holding the buttons and wait until front light switches on and off, too. After that little disco show the password is reset."

Dat is voor een password reset, maar misschien dat het jou ook verder helpt?

[ Voor 69% gewijzigd door RudolfR op 30-05-2019 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurenvS
RudolfR schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:37:
Je moet twee keer achter elkaar de versie checken om de key te achterhalen, heb je dat gedaan?
Yes heb dit gedaan. Hij geeft dit volledig aan:

Asking scooter version
BMS Ver: 0
BLE Ver: 81
detected encoded BLE:81 check version again
Asking scooter version
BMS ver: 0
BLE ver: 81
DRV Ver: 151
Couldn't get encoding mask, check version again

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blackshelve
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:19
Zo is het gewoon spam

[ Voor 106% gewijzigd door PWM op 30-05-2019 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doineann
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik heb een Whatsapp groepje opgericht voor enthousiastelingen in en rondom Eindhoven. Het idee is om (net als hier) ervaringen te delen en zo nu en dan meet-ups te organiseren, zodat we elkaars 'rides' kunnen bewonderen/ervaren.

Stuur me een PM als je in of rondom 040 woont en er bij wilt ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein

Pagina: 1 ... 10 ... 47 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.