Heb gevraagd, over 2-3 weken is er bij de zwarte ook een appVerwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:58:
[...]
Tot nu geen problemen (thanks god). App werkt prima, veel functies, gebruik ze allemaal toch niet, maar wel soms handig. Ben blij meer met dit displaytje en vering. Als ik mij niet vergis was de app alleen bij de witte beschikbaar... ik weet het niet zeker hoe met dit nu is.
Ik rijd dagelijks korte stukjes in Oud-West met mijn M365. So far so good. Geen rare dingen meegemaakt, ook nog geen politie tegen het lijf gelopen.nielsleeuw8 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:27:
De Kickscooter Max is nu te bestellen!
https://www.indiegogo.com...er-max-the-game-changer#/
Zit echt te twijfelen om hem te kopen. Als early Bird is hij voor 560 dollar te koop met een range van 40 Miles! Heeft iemand ervaring met het rijden in het centrum van Amsterdam? Woon zelf op ongeveer 20 km van Amsterdam af en dit lijkt mij de perfectie optie om het woon/werk verkeer af te leggen.
Nadat ik het bericht heb geplaatst, zie ik dat de super early birds al uitverkocht zijn. Nu voor 600 dollar
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
M365 hier besteld! Binnenkort in Delft te spotten!
In de achterbak van een politie auto?Boinkie schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:06:
M365 hier besteld! Binnenkort in Delft te spotten!
Ik heb er ook 1 maar durf er toch niet mee te gaan rijden...
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ohh leuk ik zal je na roepen als ik je in eindhoven zie rijden.Doineann schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:13:
Inmiddels is de M365 Pro binnen gekomen. Vanmiddag even mee naar de High Tech Campus geweest voor een lunchafspraak. Mijn eerste indrukken zijn alvast positief! 😃
[Afbeelding]
Een vriend van mij rijdt ook rond in einhdoven die is nog nooit aangehouden!
Zag toevallig vandaag een op t station steppen met een M365 lol.
Hoe hebben de mensen het eigenlijk voor elkaar gekregen om te verzekeren? Je moet namelijk merk etc invullen en dat gaat niet met een M365.
Hoe hebben de mensen het eigenlijk voor elkaar gekregen om te verzekeren? Je moet namelijk merk etc invullen en dat gaat niet met een M365.
Verwijderd
Een paar volgens mij. Vorig jaar.
Maar of het je lukt of niet.
Lees de kleine lettertjes van de verzekeringsmaatschappij.
Zal in staan dat het een voertuig moet zijn die goedgekeurd is voor gebruik op de Nederlandse openbare weg.
Dus de kans zal altijd bestaan dat er bij schade niets uitgekeerd zal worden.
Zal in staan dat het een voertuig moet zijn die goedgekeurd is voor gebruik op de Nederlandse openbare weg.
Dit is mijn eerste eigen step.NiVanc schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:45:
[...]
Kan je de step vergelijken met andere steps of is dit je eerste? Ben benieuwd naar ervaringen aangezien ik hetzelfde model zou willen aanschaffen
Heb wel uitvoerig de steps van dott getest en deze met die van enkele concurrenten kunnen vergelijken (met name die van Lime en Tier). De kwaliteit van die stepjes op straat kan trouwens nog wel eens flink verschillen, afhankelijk van hoeveel misbruik ze te verduren hebben gehad.
Mijn voorkeur gaat uit naar een wat grovere step. Voelt stabieler en rijdt vaak stukken comfortabeler. De steps van dott hebben als voordeel dat ze deze robuustheid hebben en ook een fijn groot oppervlak hebben. Ze rijden veel fijner dan die van Lime en de Tier die ik getest heb (met name de Tier waar letterlijk alles aan rammelde was vreselijk; maar dat was dan ook een nogal gaar stepje)
Uiteraard zijn die deelsteps op straat ook aangepast aan waar ze voor ingezet worden... Veelal geen luchtbanden, geen vering, etc... beter te onderhouden op die manier... En natuurlijk niet opvouwbaar.
Zelf heb ik voor de Xiaomi M365 Pro gekozen, omdat deze net wat grover en robuuster is dan de M365, nèt wat meer power en range heeft (en daarmee dicht in de buurt komt van de dott scooter.
Daarnaast zijn er voor deze steps (beide de M365 en M365 Pro) veel reserveonderdelen te vinden, mocht het op den duur nodig zijn. Bovendien gebruikt Bird de M365s voor hun vloot, wat de kans vergroot dat ze zich inzetten voor een typegoedkeuring binnen Nederland.
Verder heb ik (nog) niet heel veel vergelijkend warenonderzoek kunnen doen.
Ik heb nog zitten twijfelen om voor een Falcon Zero 9 of 10 te gaan. Deze hebben ook vering en zijn denk ik nèt weer iets beter dan de Xiaomi's (ook duurder)... Maar slechter leverbaar om nog maar niet te spreken over garantie en reserveonderdelen. Bovendien komen die wellicht nog sneller in de problemen met regelgeving.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein
😉 Niet tè hard roepen dan 😅Zspirit schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:27:
[...]
Ohh leuk ik zal je na roepen als ik je in eindhoven zie rijden.
Een vriend van mij rijdt ook rond in einhdoven die is nog nooit aangehouden!
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein
Vooral fijn als je wordt staande gehoudenVerwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:19:
Een paar volgens mij. Vorig jaar.
ik heb een scootmobielverzekering aangevraagd met als merk segway (Xiaomi heeft Segway volledig overgenomen in 2015DutchFatBoys schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:03:
Zag toevallig vandaag een op t station steppen met een M365 lol.
). Niet dat het merk invullen veel waarde heeft, Je hoeft vervolgens ook geen type oid in te vullen. en btw sommige segways zijn hier ook niet legaal voor op de openbare weg. Ik heb de verzekering dan ook alleen aangevraagd zodat ik een verzekeringsplaatje heb op mijn step. Ben ook niet in de veronderstelling dat ik er veel aan heb, maar hoogstens minder kans op gezeik met politie. Rijd er nu een paar dagen mee rond in Amsterdam. Al heel veel politie tegengekomen. Nog geen gezeik gehad tot dusver. Heb dat plaatje er overigens nog niet op zitten. die moet nog binnenkomen.
Waar ik mezelf bij wijze van heb overtuigd om toch maar gewoon te gaan rijden is dat de step gewoon binnen de beschrijving van een invalidenvoertuig past, zoals afgegeven door de overheid:
https://www.rijksoverheid...tenvoertuig-met-een-motor
En een voertuig als een scootmobiel hoeft niet gekeurd te worden door het RDW en alleen een verzekeringsplaatje te hebben.
[ Voor 25% gewijzigd door jvr123 op 23-05-2019 08:45 ]
Behalve dan dat het ongelofelijk lastig is die banden te vervangen wanneer het reliëf langzaam afschuurt na een paar honderd kilometer. Dan heb je een gladde donut als bandCoasterfreak schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:30:
de max heeft ook banden die niet lek gaan. dit lijkt mij een gigantische pluspunt tov de xiaomis die lek kunnen waarbij je 1 uur mag klooien met het vervangen van je band. verder het omvouwmechanisme dat je niet zomaar in de steek kan laten tijdens het rijden, ziet er veel stugger uit dan op de xiaomis.
Interessant.jipvr schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:41:
[...]
ik heb een scootmobielverzekering aangevraagd met als merk segway (Xiaomi heeft Segway volledig overgenomen in 2015). Niet dat het merk invullen veel waarde heeft, Je hoeft vervolgens ook geen type oid in te vullen. en btw sommige segways zijn hier ook niet legaal voor op de openbare weg. Ik heb de verzekering dan ook alleen aangevraagd zodat ik een verzekeringsplaatje heb op mijn step. Ben ook niet in de veronderstelling dat ik er veel aan heb, maar hoogstens minder kans op gezeik met politie. Rijd er nu een paar dagen mee rond in Amsterdam. Al heel veel politie tegengekomen. Nog geen gezeik gehad tot dusver. Heb dat plaatje er overigens nog niet op zitten. die moet nog binnenkomen.
Waar ik mezelf bij wijze van heb overtuigd om toch maar gewoon te gaan rijden is dat de step gewoon binnen de beschrijving van een invalidenvoertuig past, zoals afgegeven door de overheid:
En een voertuig als een scootmobiel hoeft niet gekeurd te worden door het RDW en alleen een verzekeringsplaatje te hebben.
Is er 0 controle bij het afsluiten van zo'n verzekering? En ik moet bij zulke verzekeringen een merk, type en framenummer opgeven?
Ik heb gebeld met unigarant/anwb en die zeiden dat ik gewoon e-step kon verzekeren en als merk segway kon invullen. En als je Segway aanklikt vanuit het dropdown menu komt er geen vervolgvraag over VIN nummer of type Segway oid. Ik zal je laten weten als het verzekeringsplaatje (tegenwoordig sticker) binnen is.bloblub schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:05:
[...]
Interessant.
Is er 0 controle bij het afsluiten van zo'n verzekering? En ik moet bij zulke verzekeringen een merk, type en framenummer opgeven?
Interressant, ik heb exact hetzelfde gedaan bij de ANWB en daar werd benadrukt dat een e-step absoluut niet te verzekeren was via hun....jipvr schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:08:
[...]
Ik heb gebeld met unigarant/anwb en die zeiden dat ik gewoon e-step kon verzekeren en als merk segway kon invullen. En als je Segway aanklikt vanuit het dropdown menu komt er geen vervolgvraag over VIN nummer of type Segway oid. Ik zal je laten weten als het verzekeringsplaatje (tegenwoordig sticker) binnen is.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Klinkt goed! Ben benieuwd of je het plaatje krijgt, dan ga ik dit ook proberen.jipvr schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:41:
[...]
ik heb een scootmobielverzekering aangevraagd met als merk segway (Xiaomi heeft Segway volledig overgenomen in 2015). Niet dat het merk invullen veel waarde heeft, Je hoeft vervolgens ook geen type oid in te vullen. en btw sommige segways zijn hier ook niet legaal voor op de openbare weg. Ik heb de verzekering dan ook alleen aangevraagd zodat ik een verzekeringsplaatje heb op mijn step. Ben ook niet in de veronderstelling dat ik er veel aan heb, maar hoogstens minder kans op gezeik met politie. Rijd er nu een paar dagen mee rond in Amsterdam. Al heel veel politie tegengekomen. Nog geen gezeik gehad tot dusver. Heb dat plaatje er overigens nog niet op zitten. die moet nog binnenkomen.
ANWB/Unigarant. Via Unigarant heb ik trouwens gewoon per mail een bevestiging gehad dat ik een e-step bij ze kon verzekeren, nadat ik hen vroeg of dat kon als gehandicaptenvoertuig. Heb m vervolgens bij ANWB afgesloten, omdat ik daar korting kreeg. ANWB is voor 100 procent eigenaar van unigarant.DutchFatBoys schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:19:
[...]
Klinkt goed! Waar heb je hem verzekerd als ik vragen mag?
ok, dat is voor het eerst dat ik zie dat een e-step verzekerd kan worden.
zit je nog steeds met typegoedkeuringgezeik van rdw.
zit je nog steeds met typegoedkeuringgezeik van rdw.
smart fortwo electric drive 17.6kWh
Vind ik ook best een probleem, neem hem het liefst alleen mee als ik hem mee naat binnen kan nemen . Heb een abus ketting slot en heb net een bewegingsmelder met afstandsbediening besteld (130 db ). Denk dat ik er dan wel mee kan gaan winkelen , lang moet je hem denk ik nergens buiten laten staan .
Bind hem aan een paal of zo en ze kunnen m niet meenemen, lijkt me toch?
Doe ik ook maar ben er niet erg gerust op. Merkt dat mensen het een super gaaf apparaat vinden wat de dievengilde normaal gesproken aantrekt. Hoop dat een stevig alarm ze alsnog afschrikt
via wish besteld dus kost maar een paar euro
via wish besteld dus kost maar een paar euro
[ Voor 18% gewijzigd door Techkiwi op 22-05-2019 22:52 ]
Hou ons op de hoogte! 😁 Wat betaal je aan verzekering per maand?jipvr schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:21:
[...]
ANWB/Unigarant. Via Unigarant heb ik trouwens gewoon per mail een bevestiging gehad dat ik een e-step bij ze kon verzekeren, nadat ik hen vroeg of dat kon als gehandicaptenvoertuig. Heb m vervolgens bij ANWB afgesloten, omdat ik daar korting kreeg. ANWB is voor 100 procent eigenaar van unigarant.
Ninebot heeft Segway overgenomen.jipvr schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:41:
[...]
ik heb een scootmobielverzekering aangevraagd met als merk segway (Xiaomi heeft Segway volledig overgenomen in 2015).
Xiaomi laat een deel van hun scooters fabriceren door Ninebot maar is geen eigenaar van Ninebot en dus ook niet van Segway. En niet alle Xiaomi scooters komen bij Ninebot vandaan.
De relatie tussen Xiaomi en Ninebot is hetzelfde als bijv Xiaomi en ZMI, Yi Technologies of 1More. Xiaomi heeft er in geïnvesteerd en verkoopt hun producten. Meer niet.
Je Xiaomi verzekeren als Segway, dat klopt dus niet.
Gisteren, na bijna een jaar de step te hebben gereden, was het eindelijk raak.
De achterband plat. gisteravond nog even opgepompt om te kijken of het lek is, of dat het ventiel niet goed afgesloten was. Maar vanmorgen toch echt de conclusie dat hij lek is.
Van het weekend even naar de oorzaak zoeken, of het door de band komt, de route die ik rij, of de manier van step mishandeling die ik doe.
bij aanschaf was het minpunt van luchtbanden dat het zo snel lek is, maar ik vind een jaar eigenlijk positief lang.
De achterband plat. gisteravond nog even opgepompt om te kijken of het lek is, of dat het ventiel niet goed afgesloten was. Maar vanmorgen toch echt de conclusie dat hij lek is.
Van het weekend even naar de oorzaak zoeken, of het door de band komt, de route die ik rij, of de manier van step mishandeling die ik doe.
bij aanschaf was het minpunt van luchtbanden dat het zo snel lek is, maar ik vind een jaar eigenlijk positief lang.
Klaverblad verzekeringen doet een handmatige controle obv merk voertuig/type heb ik uit een betrouwbare bron.
Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019
DutchFatBoys schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:16:
[...]
Heb gevraagd, over 2-3 weken is er bij de zwarte ook een app.
Foutje, je hebt inderdaad gelijk. Maar nogmaals ik denk dat het opgeven van een merk weinig uitmaakt als er vervolgens niet om een type gevraagd wordt.Kenzi schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 03:05:
[...]
Ninebot heeft Segway overgenomen.
Xiaomi laat een deel van hun scooters fabriceren door Ninebot maar is geen eigenaar van Ninebot en dus ook niet van Segway. En niet alle Xiaomi scooters komen bij Ninebot vandaan.
De relatie tussen Xiaomi en Ninebot is hetzelfde als bijv Xiaomi en ZMI, Yi Technologies of 1More. Xiaomi heeft er in geïnvesteerd en verkoopt hun producten. Meer niet.
Je Xiaomi verzekeren als Segway, dat klopt dus niet.
Als een verzekeraar een uitweg ziet om niet uit te hoeven keren bij schade zullen ze die gebruiken.jipvr schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:31:
[...]
[...]
Foutje, je hebt inderdaad gelijk. Maar nogmaals ik denk dat het opgeven van een merk weinig uitmaakt als er vervolgens niet om een type gevraagd wordt.
Ik denk ook niet dat het kunnen afsluiten van een verzekering hetzelfde is als dekkingsgarantie.
Ik ook niet. Doe het ook voornamelijk voor het krijgen van een verzekeringsplaatje.Rio schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:42:
[...]
Als een verzekeraar een uitweg ziet om niet uit te hoeven keren bij schade zullen ze die gebruiken.
Ik denk ook niet dat het kunnen afsluiten van een verzekering hetzelfde is als dekkingsgarantie.
Verwijderd
Ik volg al een tijdje dit forum. Want ik wil ook een step hebben. Heb bewust gewacht op de pro versie omdat ik de display een goede meerwaarde vind. Maar ik vind de officiele prijs behoorlijk prijzig. Mits ik besluit het via GeekBuying, Gearbest of Banggood aan te schaffen. Maar ik vind het nogal eng om zo’n bedrag naar het buitenland over te maken, terwijl ik op internet nog best wat verhalen lees over dat producten niet binnen komen. Hoe betrouwbaar is het? Bovendien heb ik geen creditcard, dus zal ik een paypal moeten aanmaken?
En dan mijn volgende vraag. Als ik voor de gewone M365 ga, en een display voor de Pro bestel. Werkt het ook om deze te installeren omdat ik ergens lees dat de installatie niet altijd makklijk is en werkt.
En dan mijn volgende vraag. Als ik voor de gewone M365 ga, en een display voor de Pro bestel. Werkt het ook om deze te installeren omdat ik ergens lees dat de installatie niet altijd makklijk is en werkt.
Kijk eens naar de Techno PRO (Nederlandse site). Is een geüpgradede versie van de M365, met veel toevoegingen zoals een display, massieve banden (i.c.m. veringen werkt dit goed) en waterbestendigheid. Ook is het stuur sterker gemaakt.
[ Voor 64% gewijzigd door DutchFatBoys op 23-05-2019 09:24 ]
Wat is de zin van het betalen voor verzekering als je niet gedekt bent? Enkel het voorkomen van een boete als je staande gehouden wordt?jipvr schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:45:
Ik ook niet. Doe het ook voornamelijk voor het krijgen van een verzekeringsplaatje.
Het is mogelijk om voor twee tientjes een Pro dashboard te kopen en aan te sluiten op een non-pro met de juiste firmware (v1.5.5?). De methode is hier al eens gepost en ook met succes door een tweaker uitgevoerd.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:19:
Verwijderd
Ik vermoed het creëren van ruis.Dreamvoid schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:29:
[...]
Wat is de zin van het betalen voor verzekering als je niet gedekt bent? Enkel het voorkomen van een boete als je staande gehouden wordt?
En daarbij onder inbeslagname uit komen en misschien ook boete loos verder steppen na een interactie met de politie.
Vind ik een prima gedachte, en als het werkt dan werkt het.
Maar ik vind wel dat er opgepast mee moet worden.
Iemand die hier vandaag voor het eerst leest denkt misschien werkelijk dat hij verzekerd is. Terwijl 99% van de kleine lettertjes iets anders vermeld.
Ik zou het zien als rijden zonder rijbewijs of typegoedkeur en misschien zonder apk . Ja je hebt een verzekering. En vermoedelijk zullen ze uitkeren bij schade.. maar de kans is groot dat ze het schade bedrag komen verhalen..
De ander kant is hoe vaak zal een verzekering op een step nodig zijn?
Ik hoop dat niemand het uit hoeft te testen..
Precies dit ja. Heb in mijn vorige posts ook wel aangegeven dat ik niet in de veronderstelling ben dat ik op deze manier daadwerkelijk verzekerd ben. Dus wil het nog wel benadrukken voor mensen die meelezen. Maar het gaat me idd om gezeik mbt politie te voorkomen.Dreamvoid schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:29:
[...]
Wat is de zin van het betalen voor verzekering als je niet gedekt bent? Enkel het voorkomen van een boete als je staande gehouden wordt?
Eventueel kan je proberen om achteraf je verzekering op te zeggen en je premie terugkrijgen omdat je nooit gedekt was
Zojuist een Xiaomi M365 besteld! Het lijkt me echt een heerlijke manier om voort te bewegen. Ik zie dat de displays van de M365 Pro los te kopen zijn. Iemand al geprobeerd deze om te ruilen op zijn M365? Het display geeft net even wat meer informatie wat ik wel prettig zou vinden. Bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com...-4ce9-84c9-ce64964c5f99-1
Verwijderd
Dat is een mooie tip en een aantrekkelijke prijs. Andere nog goede ervaring bij deze verkoper?
DutchFatBoys schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:24:
Kijk eens naar de Techno PRO (Nederlandse site). Is een geüpgradede versie van de M365, met veel toevoegingen zoals een display, massieve banden (i.c.m. veringen werkt dit goed) en waterbestendigheid. Ook is het stuur sterker gemaakt.
Ik ben inderdaad ook zeer benieuwd naar deze optie. Lijkt een verbeterde versie van de M365. Zou deze dan door Xiaomi speciaal voor dit Nederlandse bedrijf worden gemaakt?Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:12:
Dat is een mooie tip en een aantrekkelijke prijs. Andere nog goede ervaring bij deze verkoper?
[...]
Verwijderd
Ze zeggen geleverd te worden met PostNL en uiteraard met track en trace, 1 tot 3 dagen. Lijkt te mooi om waar te zijn?llooijmans86 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:26:
[...]
Ik ben inderdaad ook zeer benieuwd naar deze optie. Lijkt een verbeterde versie van de M365. Zou deze dan door Xiaomi speciaal voor dit Nederlandse bedrijf worden gemaakt?
Nouja bedrijf zit in Zoetermeer volgens mij, dus als ze daar op voorraad zijn kan dat prima lijkt me. Ben benieuwd naar de kwaliteit en de eerste ervaringen.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:31:
[...]
Ze zeggen geleverd te worden met PostNL en uiteraard met track en trace, 1 tot 3 dagen. Lijkt te mooi om waar te zijn?
Hier komt die uit Spanje voor 328 euro. Heb hem hier gisteren besteld en komt morgen waarschijnlijk al binnen!Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:19:
Ik volg al een tijdje dit forum. Want ik wil ook een step hebben. Heb bewust gewacht op de pro versie omdat ik de display een goede meerwaarde vind. Maar ik vind de officiele prijs behoorlijk prijzig. Mits ik besluit het via GeekBuying, Gearbest of Banggood aan te schaffen. Maar ik vind het nogal eng om zo’n bedrag naar het buitenland over te maken, terwijl ik op internet nog best wat verhalen lees over dat producten niet binnen komen. Hoe betrouwbaar is het? Bovendien heb ik geen creditcard, dus zal ik een paypal moeten aanmaken?
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.3a9d4c4d86o7eT
Nee, ze passen ze zelf aan en verkopen het onder een andere naam. Snap wel niet zo goed hoe ze dat kunnen doen voor deze prijs.llooijmans86 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:26:
[...]
Ik ben inderdaad ook zeer benieuwd naar deze optie. Lijkt een verbeterde versie van de M365. Zou deze dan door Xiaomi speciaal voor dit Nederlandse bedrijf worden gemaakt?
Omdat het misschien geen Xiaomi's zijn maar van een andere fabrikant. Zijn er zat te vinden in China die lookalikes voor je in elkaar kunnen zetten. Denk niet dat Xiaomi aan rebranding doen, zeker niet omdat Xiaomi ook niet de fabrikant is.DutchFatBoys schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:17:
[...]
Nee, ze passen ze zelf aan en verkopen het onder een andere naam. Snap wel niet zo goed hoe ze dat kunnen doen voor deze prijs.
[ Voor 8% gewijzigd door Kenzi op 23-05-2019 14:13 ]
Ze claimen dit wel, dat dit een upgrade versie is van de Xiaomi. Hoeft natuurlijk niet waar te zijn maar ze kunnen het ook niet erbij zeggenKenzi schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:09:
[...]
Omdat het misschien geen Xiaomi's zijn maar van een andere fabrikant. Zijn er zat te vinden in China die lookalikes voor je in elkaar kunnen zetten. Denk niet dat Xiaomi aan rebranding doen, zeker niet omdat Xiaomi ook niet de fabrikant is.
ik kom maar max op 355 euro uit.. hoe kwam je op 328?Boinkie schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:51:
[...]
Hier komt die uit Spanje voor 328 euro. Heb hem hier gisteren besteld en komt morgen waarschijnlijk al binnen!
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.3a9d4c4d86o7eT
Dit was vorige week zie ik inderdaad!Coasterfreak schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:32:
[...]
ik kom maar max op 355 euro uit.. hoe kwam je op 328?
Ben op het internet nu reeds verschillende berichten tegen gekomen over M365's steps waarbij het 'folding mechanism' breekt met ongelukken tot gevolg (zie deze link bijvoorbeeld). Ook op verschillende Facebook groepen zie ik dagelijks posts van mensen met een ongeluk. De concensus lijkt daar dat indien je twee onderdelen niet zelf vervangt, het mechanisme zal breken. De vraag is dan enkel wanneer.
Klopt dit? Of wordt het probleem uitvergroot? Ik heb namelijk geen zin om op mijn bek te gaan
.
Dan kies ik misschien toch liever voor de ES2. Die heeft ook last van defecten en problemen maar die kan ik dan onder garantie binnen brengen zonder kans te lopen om mezelf te verwonden.
Het is me tot slot ook niet helemaal duidelijk of dit euvel bij de M365 Pro opgelost is? Ik denk als er daar meldingen van zullen komen, dat dat pas binnen een jaar ofzo zal zijn net zoals bij de gewone M365.
Klopt dit? Of wordt het probleem uitvergroot? Ik heb namelijk geen zin om op mijn bek te gaan
Dan kies ik misschien toch liever voor de ES2. Die heeft ook last van defecten en problemen maar die kan ik dan onder garantie binnen brengen zonder kans te lopen om mezelf te verwonden.
Het is me tot slot ook niet helemaal duidelijk of dit euvel bij de M365 Pro opgelost is? Ik denk als er daar meldingen van zullen komen, dat dat pas binnen een jaar ofzo zal zijn net zoals bij de gewone M365.
twitter: @NiVanc
Zie hier. Het kan maar met gedoe. YouTube: How to install Xiaomi Electric Scooter Pro LED display on Xiaomi M36...van_doorn schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:00:
Zojuist een Xiaomi M365 besteld! Het lijkt me echt een heerlijke manier om voort te bewegen. Ik zie dat de displays van de M365 Pro los te kopen zijn. Iemand al geprobeerd deze om te ruilen op zijn M365? Het display geeft net even wat meer informatie wat ik wel prettig zou vinden. Bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com...-4ce9-84c9-ce64964c5f99-1
https://mybestscooter.co....ing-wheel-reinforced-lockNiVanc schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:23:
Ben op het internet nu reeds verschillende berichten tegen gekomen over M365's steps waarbij het 'folding mechanism' breekt met ongelukken tot gevolg (zie deze link bijvoorbeeld). Ook op verschillende Facebook groepen zie ik dagelijks posts van mensen met een ongeluk. De concensus lijkt daar dat indien je twee onderdelen niet zelf vervangt, het mechanisme zal breken.
in diverse kleuren beschikbaar

de nieuwe edities hebben het mechanisme van de m365 pro overgenomen, waarbij het probleem als het ware is opgelost heb ik begrepen.NiVanc schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:23:
Ben op het internet nu reeds verschillende berichten tegen gekomen over M365's steps waarbij het 'folding mechanism' breekt met ongelukken tot gevolg (zie deze link bijvoorbeeld). Ook op verschillende Facebook groepen zie ik dagelijks posts van mensen met een ongeluk. De concensus lijkt daar dat indien je twee onderdelen niet zelf vervangt, het mechanisme zal breken. De vraag is dan enkel wanneer.
Klopt dit? Of wordt het probleem uitvergroot? Ik heb namelijk geen zin om op mijn bek te gaan.
of je klemt het opvouwmechanisme dicht.
Iemand al geprobeerd om zijn e-step te stallen bij een bewaakte fietsenstalling van NS? Lijkt me best onhandig om de step mee te nemen in de trein etc.
Dank je wel! Inderdaad een gedoe. Wel tof dat je na de firmware update ook 30km/h kan aanzettenKogel schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:10:
[...]
Zie hier. Het kan maar met gedoe. YouTube: How to install Xiaomi Electric Scooter Pro LED display on Xiaomi M36...
Ja, ik wel. Kan prima!DutchFatBoys schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:16:
Iemand al geprobeerd om zijn e-step te stallen bij een bewaakte fietsenstalling van NS? Lijkt me best onhandig om de step mee te nemen in de trein etc.
Nice to hear! Kan je hem gewoon in een stalling zetten of hoe werkt dat?
Nou ik heb het ook niet kunnen laten. Een M365 aangeschaft bij alieexpres die vanuit polen levert. Binnen 4 dagen in huis. Leuk ding. Ziet er strak uit en voelt degelijk. Ik woon in een dorp met veel klinkers en dan bibbert het behoorlijk voor je ogen moet ik zeggen.
Ze hebben ook losse vloerplekken althans bij mij, ik denk dat in zo'n rek zetten wel lastig is, gewoon proberen waar hij past.DutchFatBoys schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:40:
[...]
Nice to hear! Kan je hem gewoon in een stalling zetten of hoe werkt dat?
Veel plezier man. Kon het ook niet laten, heb volgens mij van precies dezelfde verkoper uit Polen. Setje extra banden erbij ook?Kogel schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:17:
Nou ik heb het ook niet kunnen laten. Een M365 aangeschaft bij alieexpres die vanuit polen levert. Binnen 4 dagen in huis. Leuk ding. Ziet er strak uit en voelt degelijk. Ik woon in een dorp met veel klinkers en dan bibbert het behoorlijk voor je ogen moet ik zeggen.
Voor de fans van een BWM, deze veels te dure step 
http://www.telegraaf.nl/l...komt-met-elektrische-step
[ Voor 3% gewijzigd door krissie100 op 24-05-2019 16:35 ]
Zal is kijken bij mij. Zet je m alsnog vast met een slot ofzo?Dejagan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:32:
[...]
Ze hebben ook losse vloerplekken althans bij mij, ik denk dat in zo'n rek zetten wel lastig is, gewoon proberen waar hij past.
Wat een lelijk ding. Wel slim van ze om meteen een step te maken die aan de nieuwe regulering in Duitsland voldoet. 20km/hkrissie100 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:35:
Voor de fans van een BWM, deze veels te dure step
Ja, ik heb zo'n slot voor op de schijfrem met een miniem kabeltje wat daar tussen kan en om iets heen. Niet dat dat echt mega veel gaat helpen als iemand hem echt mee wil nemen maar dan zit hij in ieder geval ergens aan vast.DutchFatBoys schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:44:
[...]
Zal is kijken bij mij. Zet je m alsnog vast met een slot ofzo?
Naast Duitsland hebben Denemarken en Zwitserland ook 20 km/u, ik denk dat de kans groot wordt dat wij dat ook krijgen.jvr123 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:59:
Wel slim van ze om meteen een step te maken die aan de nieuwe regulering in Duitsland voldoet. 20km/h
Ik denk trouwens dat we in rap tempo speciale opbergvakken in de achterbak en 'bijpassende' steps krijgen als feature bij nieuwe auto's, dit past helemaal in een toekomst waar binnensteden autovrij worden of zoals Londen met een dagpas.
[ Voor 25% gewijzigd door Dreamvoid op 24-05-2019 18:43 ]
Oh, zie dat bij mijn station alleen zelfservice fietsenstallingen zijn... Hoop dat het daar ook kan. Wel minder veilig denk ik.Dejagan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:16:
[...]
Ja, ik heb zo'n slot voor op de schijfrem met een miniem kabeltje wat daar tussen kan en om iets heen. Niet dat dat echt mega veel gaat helpen als iemand hem echt mee wil nemen maar dan zit hij in ieder geval ergens aan vast.
Al eerder op dit forum werd ook de Techno PRO genoemd (*spam*). Deze voor 429 euro waarbij ik de M365 ongeveer voor 350 euro kan vinden op Aliexpress.
Voor 80 euro meer krijg je dan dus garantie, massieve banden, schokdempers, een lcd scherm en extra water bestendigheid (naar wat Techno zegt). Mis ik hier iets of is dit simpelweg een zeer interessante deal?
Voor 80 euro meer krijg je dan dus garantie, massieve banden, schokdempers, een lcd scherm en extra water bestendigheid (naar wat Techno zegt). Mis ik hier iets of is dit simpelweg een zeer interessante deal?
[ Voor 14% gewijzigd door deepbass909 op 25-05-2019 16:00 ]
Verwijderd
€429 via Bol.com, toch? Via hun web-site is dit namelijk €399 + gratis verzendingLaurenvS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:33:
Al eerder op dit forum werd ook de Techno PRO genoemd (*spam*). Deze voor 429 euro waarbij ik de M365 ongeveer voor 350 euro kan vinden op Aliexpress.
Heb zelf er lang geleden een gekocht. Zeer tevreden.
[ Voor 12% gewijzigd door deepbass909 op 25-05-2019 16:00 ]
Klopt inderdaad, maar zou het materiaal van mindere kwaliteit zijn aangezien het van een andere fabrikant komt dan Xiaomi? Er zijn genoeg fabrikanten die een namaak produceren voor een lagere prijs.Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:57:
[...]
€429 via Bol.com, toch? Via hun web-site is dit namelijk €399 + gratis
Verwijderd
Ik kocht de mijne in februari via hun web-site en tot nu toe zijn er geen problemen. 🤓LaurenvS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:34:
[...]
Klopt inderdaad, maar zou het materiaal van mindere kwaliteit zijn aangezien het van een andere fabrikant komt dan Xiaomi? Er zijn genoeg fabrikanten die een namaak produceren voor een lagere prijs.
Volgens mij.. zijn ze zelf fabrikanten en daarom bieden ze voor een lagere prijs. En e-scooters zijn nog steeds niet full legaal in Nederland en ik zie er geen reden om ze hier voor een hoge prijs te verkopen.
Meestal heeft een namaak step geen APP. Maar ja, als iemand twijfelt, dan via Bol.com te bestellen, vind ik wel een goede optie.
Waar zitten de schokdempers dan? Ik kan het niet uit de plaatjes opmakenLaurenvS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:33:
[ Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 25-05-2019 16:00 ]
Verwijderd
laatste 2 foto's -jvr123 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:22:
[...]
Waar zitten de schokdempers dan? Ik kan het niet uit de plaatjes opmaken
*spam*
[ Voor 21% gewijzigd door deepbass909 op 25-05-2019 16:00 ]
Verwijderd
Eerste keer contributor hier, ik volg dit topic met veel interesse en bij deze mijn elektrische step bijdrage. Net als zovelen de elektrische step in het buitenland gezien te hebben was ik huiverig om in NL met een niet toegestaan vervoersmiddel rond te rijden. Ik heb me erover heen gezet, en rij nu een maand met veel plezier op de M365, voornamelijk in de randstad. Ik ben redelijk vaak politie tegen gekomen op de weg zonder omkijken of problemen. Ik denk dat de truuk is om gepast en veilig te rijden.
Wat betreft de last mile, ik probeer de drukke spits te vermijden in het openbaar vervoer, dan kan de step makkelijk mee. Hieronder een paar voorbeelden.
M365 in de metro (neemt wel een extra zitplaats in beslag)

M365 in de trein (1e klas)
Wat betreft de last mile, ik probeer de drukke spits te vermijden in het openbaar vervoer, dan kan de step makkelijk mee. Hieronder een paar voorbeelden.
M365 in de metro (neemt wel een extra zitplaats in beslag)

M365 in de trein (1e klas)

Ook nog verbeterde lichten en soort van led lights op de step.LaurenvS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:33:
Al eerder op dit forum werd ook de Techno PRO genoemd ([mbr]*spam*[/]). Deze voor 429 euro waarbij ik de M365 ongeveer voor 350 euro kan vinden op Aliexpress.
Zit ook aan deze te denken. Wel jammer dat je de firmware niet kan veranderen (dit heb ik nagevraagd)
Verwijderd
en vergeet niet de mogelijkheid om het zadel direct op te zetten. 😂😂😂 Dat was voor mij ook een surprise toen die binnen was. Nu zie ik wel de Nederlandse kwaliteit ahahDutchFatBoys schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:03:
[...]
Ook nog verbeterde lichten en soort van led lights op de step.
Zit ook aan deze te denken. Wel jammer dat je de firmware niet kan veranderen (dit heb ik nagevraagd)
Vandaag op Texel in het zonnetje op een M365 rondgereden, fantastisch. Op de fietspaden in duinen gaat het wel iets rapper met de accu
Verwijderd
Dus begrijp ik goed dat jij de step bij Technozom heb gekocht?Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:57:
[...]
€429 via Bol.com, toch? Via hun web-site is dit namelijk €399 + gratis verzending
Lol echt, hoe hebben ze dat gedaan?Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:19:
[...]
en vergeet niet de mogelijkheid om het zadel direct op te zetten. 😂😂😂 Dat was voor mij ook een surprise toen die binnen was. Nu zie ik wel de Nederlandse kwaliteit ahah
Verwijderd
Jaaa ahah

https://imgur.com/a/9pCXyqN
Het zadel - https://imgur.com/a/Nhdii6y
@sampro365
Klopt, in februari gekocht
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2019 21:44 ]
Verwijderd
Waarom zou je de fireware niet kunnen veranderen? Dan kan je ook niet het display van de pro eropzetten.DutchFatBoys schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:03:
[...]
Ook nog verbeterde lichten en soort van led lights op de step.
[beetje offtopic]
Hallo, Ik zit nu een tijdje mee te lezen maar het praktische nut ontgaat mij tegenover een vouwfiets.
Een (e-)vouwfiets kan ook prima in de kofferbak en mee in het OV, maar daar valt vrijwel niets over te vinden.
Wat ik mij afvroeg, kun je met een step er wel 15-25 km/h mee rijden zonder grote risico om op je plaat te gaan vanwege de kleine wielen?
[/beetje offtopic]
Hallo, Ik zit nu een tijdje mee te lezen maar het praktische nut ontgaat mij tegenover een vouwfiets.
Een (e-)vouwfiets kan ook prima in de kofferbak en mee in het OV, maar daar valt vrijwel niets over te vinden.
Wat ik mij afvroeg, kun je met een step er wel 15-25 km/h mee rijden zonder grote risico om op je plaat te gaan vanwege de kleine wielen?
[/beetje offtopic]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Deze step heeft zijn eigen naam en App en werkt alleen hiermee.Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:37:
[...]
Waarom zou je de fireware niet kunnen veranderen? Dan kan je ook niet het display van de pro eropzetten.
@Verwijderd
Hoe werken de led lampjes op de step? Is dat wat?
[ Voor 10% gewijzigd door DutchFatBoys op 25-05-2019 22:20 ]
Ja, dat kan zeker.mr_evil08 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:08:
[beetje offtopic]
[/beetje offtopic]
Verwijderd
[quote]DutchFatBoys schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:19:
[...]
Deze step heeft zijn eigen naam en App en werkt alleen hiermee.
Welke app moet je dan gebruiken? Dit is wel een negatief puntje
[...]
Verwijderd
Voor / achterlicht + Ledstrip (kleur blauw). Geloof me, 3 led lampjes werken prima en genoegDutchFatBoys schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:19:
[...]
@Verwijderd
Hoe werken de led lampjes op de step? Is dat wat?
Misschien is er wel een manier om andere firmware te gebruiken, geen idee.Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:34:
[quote]DutchFatBoys schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:19:
[...]
En de app weet ik ook niet, @Verwijderd vast wel.
Verwijderd
Nope, zoals ik al zei, kocht ik die in februari. Toen hadden ze geen APP.DutchFatBoys schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:39:
[...]
Misschien is er wel een manier om andere firmware te gebruiken, geen idee.
En de app weet ik ook niet, @Verwijderd vast wel.
*Update - Ja, ik heb die APP, die ik niet gebruik. Heb helemaal dat vergeten. Toen hebben ze het niet op de site vermeld en ook niet nu.
App - lenzod. Ik heb eerder ook een xiaomi m365 gehad. Ze hebben dezelfde APP-functies. En ook geen idee/manier om andere firmware te gebruiken.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2019 23:09 ]
Verwijderd
Maar dan kan je de step dus ook niet locken of op eco zetten. Hoe doe jij het dan @Ali27490?Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:44:
[...]
Nope, zoals ik al zei, kocht ik die in februari. Toen hadden ze geen APP.
*Update - Ja, ik heb die APP, die ik helemaal niet gebruik. Heb helemaal dat vergeten. Toen hebben ze het niet op de site vermeld en ook niet nu.
App - lenzod. Ik heb eerder ook een xiaomi m365 gehad. Ze hebben dezelfde APP-functies. En ook geen idee/manier om andere firmware te gebruiken.
Verwijderd
Hoezo niet? Kan wel. Ik zei toch, ze hebben dezelfde APP-functiesVerwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:10:
[...]
Maar dan kan je de step dus ook niet locken of op eco zetten. Hoe doe jij het dan @Ali27490?
Mweh niet een geweldige app.Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:44:
[...]
Nope, zoals ik al zei, kocht ik die in februari. Toen hadden ze geen APP.
*Update - Ja, ik heb die APP, die ik niet gebruik. Heb helemaal dat vergeten. Toen hebben ze het niet op de site vermeld en ook niet nu.
Kan je de lichten hier ook in aanpassen? Met name die blauwe led strip.
Verwijderd
@Verwijderd @DutchFatBoysDutchFatBoys schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:13:
[...]
Mweh niet een geweldige app.
Kan je de lichten hier ook in aanpassen? Met name die blauwe led strip.
Jullie kunnen hierover het beste even contact opnemen met hun. Ik gebruik zelf geen app en wil ook niet firmware veranderen. De huidige snelheid en het resterende vermogen op de display zien, is voor mij wel genoeg
Na meerdere posts van Ali27490 te hebben gezien heb ik het idee dat deze persoon zelf bij Technozom werkt oid. Ik ga toch voor de grote fabrikant en dus Xiaomi kiezen.Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:21:
[...]
@Verwijderd @DutchFatBoys
Jullie kunnen hierover het beste even contact opnemen met hun. Ik gebruik zelf geen app en wil ook niet firmware veranderen. De huidige snelheid en het resterende vermogen op de display zien, is voor mij wel genoeg
Ja idd setje extra banden erbij.jvr123 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:33:
[...]
Veel plezier man. Kon het ook niet laten, heb volgens mij van precies dezelfde verkoper uit Polen. Setje extra banden erbij ook?
Verwijderd
lol, misverstand. Ik word nog steeds dagelijks gevraagd over dit model. Het is wel jammer dat ik hier de enige actieve forumlid van dit model ben op dit forumLaurenvS schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:59:
[...]
Na meerdere posts van Ali27490 te hebben gezien heb ik het idee dat deze persoon zelf bij Technozom werkt oid. Ik ga toch voor de grote fabrikant en dus Xiaomi kiezen.
Volgens mij heeft ook 90 procent van de mensen die op de forum zitten ook een 365 of wil er een kopen .
Ik heb overigens ook een andere step. Waar ik tot noch toe ook heel blij mee ben
365 lijkt me iets te klein en ik lees te veel negatieve berichten over het feit dat ze geen vering hebben
Ik heb overigens ook een andere step. Waar ik tot noch toe ook heel blij mee ben
365 lijkt me iets te klein en ik lees te veel negatieve berichten over het feit dat ze geen vering hebben
[ Voor 22% gewijzigd door Techkiwi op 26-05-2019 11:51 ]
Dat is ook wel heel handig om een stevig slot door te halen :-).Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:33:
Jaaa ahah![]()
https://imgur.com/a/9pCXyqN
Het zadel - https://imgur.com/a/Nhdii6y
...
Verwijderd
Klopt. en het grote probleem met het klapmechanisme. Ik heb ook gehoord dat bij Xiaomi m365 Pro is het niet opgelost.Techkiwi schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:49:
Volgens mij heeft ook 90 procent van de mensen die op de forum zitten ook een 365 of wil er een kopen .
Verwijderd
Jij bent GENIUS. Daar heb ik niet eerder aan gedacht 😭😭😭Baffel schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:12:
[...]
Dat is ook wel heel handig om een stevig slot door te halen :-).
Onnodig op de persoon
[ Voor 93% gewijzigd door deepbass909 op 27-05-2019 09:14 ]
Verwijderd
zijn d'r nog mensen geintresseerd in de ninebot es max?en weten julie wat ie gaat kosten?
800$ excl btw. de indiegogo pagina shipt niet naar eu dus niet proberen.Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:41:
zijn d'r nog mensen geintresseerd in de ninebot es max?en weten julie wat ie gaat kosten?
dus rond de 999 euro.
https://www.indiegogo.com...ctric-scooter-by-segway#/
de indiegogo campain veschipt wereldwijd staat hier gewoon en is met early bird korting 599 dollar maar wel nog 100 dollar verzendkosten naar nederland volgens mij. Dan kom je uit op ongeveer 625 euro.
de indiegogo campain veschipt wereldwijd staat hier gewoon en is met early bird korting 599 dollar maar wel nog 100 dollar verzendkosten naar nederland volgens mij. Dan kom je uit op ongeveer 625 euro.
Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.
Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.
RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.
Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.
RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.