Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

• Nyshray
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 24-05 16:26
NiVanc schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:36:
[...]

Ik vind de Pro trouwens een matige upgrade. De M365 is intussen toch al bijna 3 jaar op de markt en buiten extra range lijken er weinig verbeteringen te zijn. Ik vind het vooral jammer dat het opvouwmechanisme nog steeds hetzelfde is.

Ik ga voor mijn aankoop dan ook nog even wachten op wat meer reacties en de prijs van de Ninebot Max.
Op het eerste zicht lijkt dat toestel het beste van de M365 en ES2 te combineren.
Die Ninebot Max zag er mij ook wel interessant uit... Maar die is nog maar pas aangekondigd als ik het goed begrijp?

Geen idee of ik nog lang wil / kan wachten, zie in centrum Gent namelijk meer en meer elektrische steps, en ben telkens wel wat jaloers als ik er eentje zie passeren. :+

• NoE
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 15:58

NoE

Dat zeg ik...

Nyshray schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:39:
[...]

Die Ninebot Max zag er mij ook wel interessant uit... Maar die is nog maar pas aangekondigd als ik het goed begrijp?

Geen idee of ik nog lang wil / kan wachten, zie in centrum Gent namelijk meer en meer elektrische steps, en ben telkens wel wat jaloers als ik er eentje zie passeren. :+
Misschien was ik het haha, was er 3 dagen. Zag daarnaast ook zo'n eenwheeler... Ook appart gezicht. Wel gaaf dat het daar gewoon kan iit tot NL

Dus... ja ik heb ook een laptop en een versterker met leuke speakers... en een vissenbak... kopen?

• NiVanc
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 25-05 17:24
Nyshray schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:39:
[...]

Volgens wat ik lees op het internet zou het model volgende week officieel gelanceerd worden en zullen we de prijs kennen. Ik vrees enkel dat het wel eens erg prijzig zou kunnen zijn omwille van de range. Voor mij zou een model met wat minder range en lagere prijs ideaal zijn.

Ikzelf wacht dus nog een weekje tot ik de prijs ken en als die te hoog is, zal ik me gewoon een M365 aanschaffen. De ES2 zal het niet worden denk ik. Ik denk dat Ninebot bij de lancering van de Ninebot Max duidelijk te kennen geeft dat de visie van de M365 met remschijven en luchtbanden beter is.

twitter: @NiVanc

• Nyshray
NoE schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:43:
[...]

Misschien was ik het haha, was er 3 dagen. Zag daarnaast ook zo'n eenwheeler... Ook appart gezicht. Wel gaaf dat het daar gewoon kan iit tot NL
Had ik dat geweten, testritje had fijn geweest. :')
In Gent lopen er soms wel wat aparte figuren rond. :+
Hoe heb je de kassei-straten ervaren? Of heb je deze gewoon vermeden? Sommige straten liggen er echt absurd slecht bij... :|
NiVanc schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:47:
[...]

Volgens wat ik lees op het internet zou het model volgende week officieel gelanceerd worden en zullen we de prijs kennen. Ik vrees enkel dat het wel eens erg prijzig zou kunnen zijn omwille van de range. Voor mij zou een model met wat minder range en lagere prijs ideaal zijn.

Ikzelf wacht dus nog een weekje tot ik de prijs ken en als die te hoog is, zal ik me gewoon een M365 aanschaffen. De ES2 zal het niet worden denk ik. Ik denk dat Ninebot bij de lancering van de Ninebot Max duidelijk te kennen geeft dat de visie van de M365 met remschijven en luchtbanden beter is.
Ik moet toch nog enkele weken wachten om eventueel een M365 Pro aan te schaffen, kan ondertussen nog bekijken hoe de Ninebot Max zal uitdraaien. :Y

• hexagram
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Voor eventuele geïnteresseerden: https://boostedboards.com/vehicles/scooters/boosted-rev/

Wel $1800 en dan staat hij nog geen eens in NL..

hexagram wijzigde deze reactie 15-05-2019 17:53 (27%)

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 02:57
Iemand een plek waar de aanbiedingen voorbij komen van de M365? Zie ze alleen maar duurder worden 😥

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Roan_
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 25-05 13:34
Hi, leuk topic. Ik ben ook zeer geïnteresseerd in een elektrische step. Ik vind de Wide Wheel van Fluidride/Mercane erg tof. Vooral omdat er banden onder zitten die niet lek kunnen en voor en achter geveerd is.
YouTube: Review: Mercane WideWheel 1,000W dual motor electric scooter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 25-05 17:14
$899 + verzending + douanekosten + btw ? :P dat tikt lekker aan wel.

@Boinkie
https://www.banggood.com/...ng-Scooter-p-1112746.html?

Code: ZSF12123

Werkt dit nog?

bottom line wijzigde deze reactie 15-05-2019 23:47 (64%)

• _Roan_
Ze worden vanuit Zweden verstuurd dus geen douane kosten. Heb die vraag al aan ze gesteld. En Amazon Duitsland verkoopt ze ook ☺️

• Robsel_NL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:55
Eindelijk een goede review van de ninebot max. Hij is een stuk groter dan de 360 maar wel steviger en stabieler. De range schijnt ook echt heel goed te zijn. Ingebouwde lader is dan wel weer heel handig, je hoeft alleen maar een kabel mee te nemen en je kan overal laden. Prijzen; 799 dollar retail, 569 nu als je je aanmeld bij de campaign (230 korting). Ik heb me aangemeld toen het nog 250 korting was dus dat zou dan 549 worden als de genoemde prijzen kloppen.

https://www.indiegogo.com...er/coming_soon/x/19203876
YouTube: Review: Segway Ninebot ES MAX

• Bandeleros
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 25-05 15:13
Robsel_NL schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 03:55:
Eindelijk een goede review van de ninebot max. Hij is een stuk groter dan de 360 maar wel steviger en stabieler. De range schijnt ook echt heel goed te zijn. Ingebouwde lader is dan wel weer heel handig, je hoeft alleen maar een kabel mee te nemen en je kan overal laden. Prijzen; 799 dollar retail, 569 nu als je je aanmeld bij de campaign (230 korting). Ik heb me aangemeld toen het nog 250 korting was dus dat zou dan 549 worden als de genoemde prijzen kloppen.

Een erg interessante step inderdaad, ook ik heb mij ingeschreven voor de korting. Vraag me alleen af hoe die 21kg zich gaat verhouden in het dagelijks gebruik. Mocht je de step mee willen nemen in een bus/ trein, levert het gewicht niet te veel frustratie op of is dit model ideaal voor op een camping/ vakantie waar je hem 1x uitklap en weken van kan genieten.

Lastig om nu te bepalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 04:22
Boinkie schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:44:
Iemand een plek waar de aanbiedingen voorbij komen van de M365? Zie ze alleen maar duurder worden 😥
https://www.banggood.com/...1&ID=224&cur_warehouse=CN
Met code ZSF12123 voor +/- €305 (wel lange levertijd)

http://aliexpress.com/ite...12e7e4b2aba0fd4363ffa2405
Of hier vanuit Spanje voor +/- €326

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Techkiwi
  • Laatst online: 25-05 06:56
Die mercane wide wheel lijkt me idd een geweldig apparaat ,nadeel is wel dat hij echt veel power heeft ,zou er pas over na willen denken om er serieus eentje te overwegen als er wetgeving is .
Ben bang dat ie ook dan illegaal blijft in Nederland

• Vinze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:54
Robsel_NL schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 03:55:

Kijk, dit lijkt er meer op! Ik heb een kantoor +/- 15 kilometer van huis en rij ga hier ongeveer 3 keer per week met de auto naartoe. (30km per dag dus) Echter lijkt het me heerlijk om met mooi/droog weer met een ander (goedkoper) vervoersmiddel te gaan. Met de auto ga ik vooral over de snelweg, maar er loopt ook een fietspad binnendoor (rechttoe rechtaan).

Nu heeft de M365 zo'n 20km range op een volle accu lading, en dat vind ik net wat te krap aan. Ik volg dit topic al een tijdje, evenals het elektrische fietsen topic. Qua fun en betaalbaarheid neig ik meer naar een elektrische step, qua range en legaliteit neig ik meer naar een elektrische fiets. Probleem alleen met een beetje hippe sportieve elektrische fiets is dat je al gauw 2000-2500 euro op tafel moet leggen, daarnaast heb ik ook al 2 normale fietsen in het hok staan.

Ik zal de Ninebot MAX de komende tijd in de gaten houden, en ondertussen hopen dat de regering vaart maakt met het legaliseren van de elektrische step...

i7 6700K / Z170I / GTX 1070 / 16GB / AW3418DW

• _Roan_
Techkiwi schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:22:
Die mercane wide wheel lijkt me idd een geweldig apparaat ,nadeel is wel dat hij echt veel power heeft ,zou er pas over na willen denken om er serieus eentje te overwegen als er wetgeving is .
Ben bang dat ie ook dan illegaal blijft in Nederland
De Mercane Wide Wheel is er ook met een single motor variant. Dan is die achterwiel aangedreven. Die valt wel binnen komende Duitse wetgeving. Die zegt dat een electrische step niet meer dan 500 watt vermogen mag hebben met een max snelheid van 25km per uur.

• Reksho
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01:43
Vinze schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:31:
[...]

Kijk, dit lijkt er meer op! Ik heb een kantoor +/- 15 kilometer van huis en rij ga hier ongeveer 3 keer per week met de auto naartoe. (30km per dag dus) Echter lijkt het me heerlijk om met mooi/droog weer met een ander (goedkoper) vervoersmiddel te gaan. Met de auto ga ik vooral over de snelweg, maar er loopt ook een fietspad binnendoor (rechttoe rechtaan).

Nu heeft de M365 zo'n 20km range op een volle accu lading, en dat vind ik net wat te krap aan. Ik volg dit topic al een tijdje, evenals het elektrische fietsen topic. Qua fun en betaalbaarheid neig ik meer naar een elektrische step, qua range en legaliteit neig ik meer naar een elektrische fiets. Probleem alleen met een beetje hippe sportieve elektrische fiets is dat je al gauw 2000-2500 euro op tafel moet leggen, daarnaast heb ik ook al 2 normale fietsen in het hok staan.

Ik zal de Ninebot MAX de komende tijd in de gaten houden, en ondertussen hopen dat de regering vaart maakt met het legaliseren van de elektrische step...
Als je op werk kan laden is de m365 meer dan genoeg hoor :)

• Robsel_NL
Reksho schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:11:
[...]

Als je op werk kan laden is de m365 meer dan genoeg hoor :)
Nu nog wel, maar in de winter als de accu minder presteert, of als de accu straks 2 jaar oud is en minder capaciteit heeft wil je je ook geen zorgen maken of je er komt of niet. Bovendien zou je dan met de 365 elke dag een lader mee moeten slepen en absoluut niet vergeten te laden anders kom je niet thuis.. Doe mij maar eentje met wat meer range. Volgens iemand in de comments die ik op meer ninebot max vids comments heb zien maken zou je uiteindelijke versie 19kg moeten worden.

• Vinze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:54
@Reksho Het is haalbaar, maar als ik op een mooie vrijdagmiddag met een kleine omweg naar huis wil dan wordt het al wat spannender of ik het ga halen of niet. Daarnaast wil ik wel graag het hele stuk op volle snelheid kunnen afleggen en volgens mij wordt de snelheid beperkt wanneer de accu onder een bepaald percentage komt.

Nou kan ik ook voor de Ninebot ES4 gaan, maar van wat ik gezien heb is de Ninebot MAX wat groter en sterker opgebouwd. Dat ie hierdoor wat zwaarder is maakt me niet zoveel uit, neem hem toch niet mee in het OV en ~20 kg kan ik prima een trap op krijgen.

i7 6700K / Z170I / GTX 1070 / 16GB / AW3418DW

• NoE
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 15:58

NoE

Dat zeg ik...

Robsel_NL schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:41:
[...]

Nu nog wel, maar in de winter als de accu minder presteert, of als de accu straks 2 jaar oud is en minder capaciteit heeft wil je je ook geen zorgen maken of je er komt of niet. Bovendien zou je dan met de 365 elke dag een lader mee moeten slepen en absoluut niet vergeten te laden anders kom je niet thuis.. Doe mij maar eentje met wat meer range. Volgens iemand in de comments die ik op meer ninebot max vids comments heb zien maken zou je uiteindelijke versie 19kg moeten worden.
Bijkomend probleem met al de nieuwe stepjes is dat ze steeds significant zwaarder worden. KG'tje hier KG'tje daar. Zeker als je de step in de trein of evt in een sportvliegtuigje mee wilt nemen telt elke kilo, zodoende heb ik bewust de normale m365 genomen. (wel met pro display en aangepaste 3 standen 22/25/30)

Dus... ja ik heb ook een laptop en een versterker met leuke speakers... en een vissenbak... kopen?

• Douwe63
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:58
Vinze schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:31:
[...]

Yep, dat laatste is wel belangrijk zodat we tenminste 'verzekerd' rond kunnen rijden.

Ben wel blij dat ik mezelf, om bovenstaande reden, nu goed in de hand kan houden anders was er inmiddels al een step onderweg geweest... 8)

• Robsel_NL
NoE schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:26:
[...]

Bijkomend probleem met al de nieuwe stepjes is dat ze steeds significant zwaarder worden. KG'tje hier KG'tje daar. Zeker als je de step in de trein of evt in een sportvliegtuigje mee wilt nemen telt elke kilo, zodoende heb ik bewust de normale m365 genomen. (wel met pro display en aangepaste 3 standen 22/25/30)
Range = gewicht inderdaad. Accu's zijn zwaar. Voor mij is range belangrijker, maar voor mensen die liever een lichtgewicht step willen zal de ninebot max wellicht niets zijn. Net als onderstaand had ik ook al eentje gehad als ze legaal waren. Waarom moet NL nou weer zo achterlopen :(

• flessuh
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22-05 16:29

flessuh

Set sail for fail!

hmm, zijn er eigenlijk ook meer mensen met een ES2 hier?
Ik heb nu een nieuw achterspatbord/rem ding moeten bestellen. Dit is blijkbaar van heel broos aluminium en brak dus toen ik hem gebruikte om fors te remmen (ik denk dat het spatbord wel eens is blijven haken ergens achter dus misschien heeft dat hem al verzwakt)

Ben benieuwd of meer dit tegen zijn gekomen?

Ik ga straks een mal trekken van het onderdeel en dan zelf maar van kevlar met beetje carbon namaken als dat lukt... zou het wat langer moeten overleven :P

https://www.dutchsolarboat.com

• remcoXP
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 25-05 16:36
ik heb zowel een segway es2 als een alfawise m1 m365 clone)
de es is rapper en vind ik fijner, de alfawise heeft luchtbanden wat weer comfort geeft.

nu vraag ik me af of iemand ervaring heeft met een luchtband op de segway? Ik heb overigens door een lekke band op de m365 al eens een bandenwissel moeten doen wat me aardig wat moeite heeft gekost. dus ben er nog steeds niet uit of ik dit wel moet willen maargoed ben benieuwd naar jullie ervaring.

• Techkiwi
Is wel hilarisch om te zien hoe je (met de juiste papieren) in een auto of motor rond mag rijden die 200+ km/u rijd, of op een (chinees)(opgevoerd)brommertje/scooter met een flink dampend knalpijp de straten onveilig mag maken en dat men vervolgens niet weet wat ze aanmoeten met een steppie of een skateboardje met een electromotor

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Doineann
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 03:13
- Kan iemand bevestigen dat de Dott scooters wel degelijk M365’s zijn?
Ik kan uit (*kuch*) zeer betrouwbare bron melden dat de eScooters van dott geen M365's zijn. Ze zijn specifiek aangepast voor dott en worden alleen in bulk door de fabrikant aangeboden en zijn daarmee niet als zodanig beschikbaar voor particulier gebruik. Je kunt ze ook niet handig opvouwen.

(links: dott, rechts: M365)

Tof om te horen dat je ervaring op deze scooter goed was :). Zelf heb ik ook verschillende van de concurrenten geprobeerd, maar de dott scooters zijn duidelijk superieur qua rij-comfort. (#biasedopinion)

Persoonlijk heb ik overigens inmiddels gekozen voor een Xiaomi M365 Pro, welke, als het goed is, binnenkort afgeleverd wordt.

Ben overigens benieuwd of hier mensen uit de regio Eindhoven zijn met een interesse/passie voor eScooters/eWheels, misschien leuk om eens een soort gathering te organiseren? ^.^

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 04:22
Doineann schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 04:25:
[...]

Ik kan uit (*kuch*) zeer betrouwbare bron melden dat de eScooters van dott geen M365's zijn. Ze zijn specifiek aangepast voor dott en worden alleen in bulk door de fabrikant aangeboden en zijn daarmee niet als zodanig beschikbaar voor particulier gebruik. Je kunt ze ook niet handig opvouwen.

[Afbeelding][Afbeelding]
(links: dott, rechts: M365)

Tof om te horen dat je ervaring op deze scooter goed was :). Zelf heb ik ook verschillende van de concurrenten geprobeerd, maar de dott scooters zijn duidelijk superieur qua rij-comfort. (#biasedopinion)

Persoonlijk heb ik overigens inmiddels gekozen voor een Xiaomi M365 Pro, welke, als het goed is, binnenkort afgeleverd wordt.

Ben overigens benieuwd of hier mensen uit de regio Eindhoven zijn met een interesse/passie voor eScooters/eWheels, misschien leuk om eens een soort gathering te organiseren? ^.^
Eindhoven hier, en mijn M365 is onderweg. (Kan wel nog even duren...) Lijkt me leuk om met wat mensen een rondje te rijden als het zo ver is.

https://www.rtlz.nl/tech/...teden-maar-niet-nederland
Kwam gisteren dit artikel (en filmpje) tegen. Lijkt er dan toch op dat er bedrijven met het één en ander bezig zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaal
  • Laatst online: 21:08

Vaal

De chauffeur

Techkiwi schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:06:
Is wel hilarisch om te zien hoe je (met de juiste papieren) in een auto of motor rond mag rijden die 200+ km/u rijd, of op een (chinees)(opgevoerd)brommertje/scooter met een flink dampend knalpijp de straten onveilig mag maken en dat men vervolgens niet weet wat ze aanmoeten met een steppie of een skateboardje met een electromotor
De grap is, die auto waar je het over hebt, en die (chinese) scootertjes, die hebben een kenteken. En daarmee zijn de goedgekeurd door de RDW, die heeft er voldoende testen op los gelaten dat het voldoet aan de normen die we in dit land hebben gesteld aan particulier vervoer. Die stepjes nog niet.

Voor de streep geen staanplaatsen, niet spreken met de chauffeur tijdens de rit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22-05 14:48
Ik heb de Kugoo S1 gekocht vanwege prijs, compact opvouwbaar en licht, 350W vermogen, 30km/h. Ben hem in Spanje aan het uitproberen: halverwege een berg met 8% helling, 8km van het dorp in het dal. Bevindingen tot nu toe:
1. Ik haal het makkelijk tot het dorp en terug! Naar beneden zonder gas geven ongeveer 34km/h, terug tegen de berg op nog steeds 18-22km/h (ik weeg 70kg). Op vlakke stukken haalt hij 28-29km/h.
2. Regeneratieve rem werkt goed, 'hapt' er een beetje in net als het gas geven. Even wennen dus. Gas geven kun je ook reguleren door de drie standen.
3. Ik heb één keer een noodstop moeten maken, berg af met hoge snelheid, omdat er een vlieg in mijn oog kwam. Regeneratieve rem is dan onvoldoende, bijremmen met achterrem (spatbord) werkte prima. Ik vind de negatieve opmerkingen over de rem in sommige reviews overdreven. Ik heb misschien zelfs liever dit dan een schijfrem die in je benen prikt als je de step draagt.
4. Cruise control (gaat automatisch aan na 5 seconden op max snelheid) is super fijn en intuïtief.
5. Opvouwen is een kunstje dat wat oefening vraagt (er wordt een instructie mee geleverd), maar liever dit dan zwakkere constructie. Het ontwerp komt solide over en de opvouwbare handvatten zijn echt slim.
6. Opmerkingen over mogelijke aanpassingen/verbeteringen zijn terecht (afstellen en smeren van de veren, stukje schuimrubber bij de accu, afdichten van display en accu compartiment, eventueel lucht achterband bestellen) maar ben ik nog niet aan begonnen, ik rij er met veel plezier mee zoals hij is.
7. Levering vanuit Italië en ondersteuning door Geekbuying was prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 25-05 12:24
Doineann schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 04:25:
Ik kan uit (*kuch*) zeer betrouwbare bron melden dat de eScooters van dott geen M365's zijn.
Ik kende Dott niet, hier wat meer info.
https://www.sprout.nl/art...n-euro-ophaalden-voor-hun

Ben overigens zeker geinteresseerd in een gathering in 040 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doineann
blowbeat schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:14:
[...]

Ik kende Dott niet, hier wat meer info.
https://www.sprout.nl/art...n-euro-ophaalden-voor-hun

Ben overigens zeker geinteresseerd in een gathering in 040 :)
Dott is een erg mooi en leuk bedrijf waar ik trots op ben om voor te hebben mogen werken.

Er wordt veel geld geïnvesteerd door venture capitalists in dergelijk bedrijven. Was ik voorheen misschien nog sceptisch geweest, denk ik daar nu anders over. Ik denk dat de zogenaamde eWheels (ik weiger ze iWheels te noemen zoals Brussel doet 8) ) op termijn inderdaad het stadsbeeld - vooral in de grote steden - zal doen veranderen en bij zal dragen aan reductie van auto's in de stad, groener verkeer en verminderen van de fijnstof, e.d. Essentieel is overigens wel dat ook de duurzaamheid van de productie en lifecycle van dergelijke diensten/producten daarin meegenomen wordt. Iets waar ze bij Dott ook aandacht voor hebben (wat lang niet van alle concurrenten te zeggen is).

Even warm houden dan, die gathering ^.^

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:06
Zo te lezen rijden er al veel stepjes rond in Nederland, en word er bijna niet op gehandhaafd. Op de aanbiedingssite pepper beweerd een gebruiker zelfs dat hij schade die hij heeft gemaakt (op zijn step) gewoon vergoed heeft gekregen.

Hoogstwaarschijnlijk bestel ik volgende maand ook een M365 voor het woon-werk verkeer.

Als je word aangehouden met een e-step, waar word je dan precies voor aangehouden? Voor het rondrijden zonder kenteken? Voor het onverzekerd rondrijden?

En met welke voorwaarden kunnen ze hem in beslag nemen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 25-05 16:07
bloblub schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:19:
Zo te lezen rijden er al veel stepjes rond in Nederland, en word er bijna niet op gehandhaafd. Op de aanbiedingssite pepper beweerd een gebruiker zelfs dat hij schade die hij heeft gemaakt (op zijn step) gewoon vergoed heeft gekregen.

Hoogstwaarschijnlijk bestel ik volgende maand ook een M365 voor het woon-werk verkeer.

Als je word aangehouden met een e-step, waar word je dan precies voor aangehouden? Voor het rondrijden zonder kenteken? Voor het onverzekerd rondrijden?

En met welke voorwaarden kunnen ze hem in beslag nemen?
onverzekerd rondrijden op iets dat tevens ook niet gekeurd is door de rdw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RudyBee
  • Laatst online: 23:55
Coasterfreak schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:21:
[...]

Psies...leuk om alle verhalen hier te lezen. Ik volg het sinds kort bijna dagelijks! Over steps in NL:

Dat onverzekerde is vooral belangrijk, in mijn ogen. Als je iemand het ziekenhuis in rijdt met een e-step dan ben je nog heel lang aan het betalen voor de medische kosten van zo een persoon.

Het is - zeker nu met relatief weinig steps - onwaarschijnlijk dat je dit gebeurt, maar karma can be a bitch ;) ik hoop dat we over 2 jaar als land wat verder zijn hiermee

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 03:58
Als je step niet harder gaat dan 20km/h kun je alsnog verzekerd zijn via je aansprakelijkheidsverzekering.

bvb bij Unive:
7.1 Wat is verzekerd?
Schade met of door:
• een motorrijtuig waar geen WA-verzekering voor gesloten hoeft te worden. Dit
geldt als het motorrijtuig niet sneller dan 20 km per uur kan rijden. Bijvoorbeeld
een zitmaaier;
Ik las het verder hier:
https://www.unive.nl/blog...-een-hoverboard-verzekerd

Devian wijzigde deze reactie 17-05-2019 15:18 (66%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Douwe63
Coasterfreak schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:21:
[...]
Ben wel benieuwd hoe dat dan in de omringende landen gaat, is de e-step daar gewoon vrijgesteld van een keuring door een RDW-achtige instantie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coasterfreak
Douwe63 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:18:
[...]

Ben wel benieuwd hoe dat dan in de omringende landen gaat, is de e-step daar gewoon vrijgesteld van een keuring door een RDW-achtige instantie?
duitsland gaat binnenkort hierover bepalen, niet harder dan 20 kmh.

alle andere landen waar deelstepbedrijven bezig zijn (zo goed als de rest van europa...) is het geen enkel probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dimitridm
  • Laatst online: 24-05 10:12
Hey Iedereen

Ik twijfel om een E-step te komen. Zit in mijn hoofd met de xiomi 365. Zou deze gebruiken voor woonwerkverkeer (in België) Echter zoek ik een beetje de beste prijs, gezien ik werkstudent ben. Een step zou wel heel hadig zijn voor een net iets vluggere verplaatsing. In de fnac staat hij 400 maar dat is nogal veel vind ik. Ik heb ecochecques voor 120 euro maar raak ze nergens kwijt voor die e step. Iemand tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coasterfreak
dimitridm schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:55:
Hey Iedereen

Ik twijfel om een E-step te komen. Zit in mijn hoofd met de xiomi 365. Zou deze gebruiken voor woonwerkverkeer (in België) Echter zoek ik een beetje de beste prijs, gezien ik werkstudent ben. Een step zou wel heel hadig zijn voor een net iets vluggere verplaatsing. In de fnac staat hij 400 maar dat is nogal veel vind ik. Ik heb ecochecques voor 120 euro maar raak ze nergens kwijt voor die e step. Iemand tips?
hierboven paar links waar je het voor rond de 330 kan halen uit china/polen/spanje. duurt meestal langer dan langs een fysieke winkel lopen maar scheelt ook wat.

in belgie kopen lijkt me verstandig met de garantie die je erop krijgt .. ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-05 17:24

Mavamaarten

Omdat het kan!

dimitridm schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:55:
Hey Iedereen

Als ik me niet vergis kan je bij Fnac je ecocheques gebruiken voor die steps. Ze adverteerden er in elk geval mee in de winkel (Shopping Center Wijnegem, geen idee of dat in andere Fnac filialen ook geldt)

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dimitridm
Mavamaarten schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:02:
[...]

Als ik me niet vergis kan je bij Fnac je ecocheques gebruiken voor die steps. Ze adverteerden er in elk geval mee in de winkel (Shopping Center Wijnegem, geen idee of dat in andere Fnac filialen ook geldt)
Vreemd want ik ben vandaag naar fnac geweest en daar zei de persoon mij dat ik er niet met eco cheques kon betalen omdat het geen eco label heeft :| |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dimitridm
Coasterfreak schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:00:
[...]

hierboven paar links waar je het voor rond de 330 kan halen uit china/polen/spanje. duurt meestal langer dan langs een fysieke winkel lopen maar scheelt ook wat.

in belgie kopen lijkt me verstandig met de garantie die je erop krijgt .. ?
Heb ik inderdaad bekeken. komt nu zowat op een 350 maar nog steeds duurder als met ecocheques ;p en inderdaad zou ook makkelijker zijn wat betreft de garantie

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-05 15:05

Dxue

PSN:EvilDrunk

Devian schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:16:
Als je step niet harder gaat dan 20km/h kun je alsnog verzekerd zijn via je aansprakelijkheidsverzekering.

bvb bij Unive:

[...]

Ik las het verder hier:
https://www.unive.nl/blog...-een-hoverboard-verzekerd
Zou dat kunnen betekenen dat wanneer je de m365 gemod hebt met custom firmware en je daardoor de max snelheid op 20 km/u houdt, dat je dan alleen rekening hoeft te houden met risico qua bekeuringen en/of in beslag names bij chagrijnige ambtenare?

Dat is nog wel een risico die te overzien is

Dxue wijzigde deze reactie 18-05-2019 13:45 (0%)
Reden: Spelling

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Douwe63
Dxue schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 13:44:
[...]

Zou dat kunnen betekenen dat wanneer je de m365 gemod hebt met custom firmware en je daardoor de max snelheid op 20 km/u houdt, dat je dan alleen rekening hoeft te houden met risico qua bekeuringen en/of in beslag names bij chagrijnige ambtenare?

Dat is nog wel een risico die te overzien is
Wellicht heb je ook een probleem als iemand anders jou aanrijdt en zijn/haar verzekering gaat moeilijk doen omdat je je met een 'illegaal' voertuig op de openbare weg bent gaan rijden.

• Astra
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:27
Ik waag de gok. Zojuist een ES1 besteld. Beetje rondrijden in de buurt en meenemen op vakantie. We gaan toch naar landen waar de steps wél mogen...😃

• Caleb_dm
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20:03
Ik wacht zelf ook voor wat meer duidelijkheid. Wil graag de m365 pro kopen. Lime stuurde me trouwens het volgende gisteren:

"Hi, we do not have a definite date yet but we will hopefully launch in the coming months :) The vehicles that you see in the map are part of the pilot program."

• DutchFatBoys
  • Laatst online: 23:13
Met veel plezier het oude topic (helemaal) gelezen en dit topic ook door gespit.
Ik zit nog erg na te denken over de koop van de M365. Lijkt me heerlijk om niet meer te hoeven fietsen. Op mijn routes zie ik wel erg vaak politie en dat lijkt me niet fijn rijden.
Als ik hem zou kopen zou ik het doen op Spammerdespamspam
Best goede prijs (niet op voorraad momenteel) en het belangrijkste is garantie. Uit China (e.d.) lijkt me dit gewoon niet handig.
Naast dit zag ik veel mensen die hem niet buiten durven te laten staan. Je kan hem toch vast maken aan een paal ofzo? Dan zit het toch wel goed?

deepbass909 wijzigde deze reactie 19-05-2019 02:43 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Vast maken aan een paal is lastig, er is geen "gesloten" lus waar je een slot doorheen kan halen. Wellicht het achterwiel maar dat is makkelijk verwijderd.

Ik zie er hier in Barcelona eigenlijk nooit steps op straat staan, behalve de huursteps die GPS trackers hebben en bovendien een slot dat aan het frame vastzit. Terwijl er ontzettend veel eigen steps rondrijden.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 19-05-2019 06:45 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Techkiwi
040 hier
Ik zag dat er mensen waren die in zijn voor een bijeenkomst.
Zullen we gewoon concreet iets afspreken . Ik stel voor 19.00 uur woensdag in het stads wandelpark bij de radio monument.
Ben heel benieuwd naar een vergelijkend waren onderzoek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Douwe63
Coasterfreak schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:52:
[...]

duitsland gaat binnenkort hierover bepalen, niet harder dan 20 kmh.

alle andere landen waar deelstepbedrijven bezig zijn (zo goed als de rest van europa...) is het geen enkel probleem.
Wat meer info over de situatie in Duitsland (ze zetten daar tenminste stappen in tegenstelling tot hier in Nederland):
https://www.reddit.com/r/...s_what_will_happen_today/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doineann
Techkiwi schreef op zondag 19 mei 2019 @ 08:24:
040 hier
Ik zag dat er mensen waren die in zijn voor een bijeenkomst.
Zullen we gewoon concreet iets afspreken . Ik stel voor 19.00 uur woensdag in het stads wandelpark bij de radio monument.
Ben heel benieuwd naar een vergelijkend waren onderzoek.
Same here.... Goed voorstel, alleen geen idee of ik hem dan al binnen heb :P. En even kijken hoeveel mensen we verzameld krijgen

Doineann wijzigde deze reactie 19-05-2019 12:57 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiVanc
Na lang twijfelen toch besloten dat ik waarschijnlijk de M365 Pro zal aanschaffen in België. Het comfort, hoger vermogen, mogelijkheid tot hacken en de lagere prijs ten opzichte van de Ninebot ES2/ES4 gaven de doorslag.

Bij de Fnac zou hij beschikbaar zijn vanaf eind mei. Kennen jullie nog plaatsen in België of Europa die Xiaomi scooters verdelen? Ik zou aankopen via Aliexpress of Banggood willen vermijden in verband met garantie. Daarenboven zou ik de step via de zaak willen aankopen waardoor ik de btw dan kan recupereren. Via Aliexpress of Banggood is dat laatste echter niet mogelijk volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchFatBoys
NiVanc schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:53:
Na lang twijfelen toch besloten dat ik waarschijnlijk de M365 Pro zal aanschaffen in België. Het comfort, hoger vermogen, mogelijkheid tot hacken en de lagere prijs ten opzichte van de Ninebot ES2/ES4 gaven de doorslag.

Bij de Fnac zou hij beschikbaar zijn vanaf eind mei. Kennen jullie nog plaatsen in België of Europa die Xiaomi scooters verdelen? Ik zou aankopen via Aliexpress of Banggood willen vermijden in verband met garantie. Daarenboven zou ik de step via de zaak willen aankopen waardoor ik de btw dan kan recupereren. Via Aliexpress of Banggood is dat laatste echter niet mogelijk volgens mij.
Hoe duur wordt hij daar? Verder wordt hij momenteel weinig aangeboden in winkels. Niet bang trouwens voor verzekering etc?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-05 15:05

Dxue

PSN:EvilDrunk

DutchFatBoys schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:46:
[...]

Hoe duur wordt hij daar? Verder wordt hij momenteel weinig aangeboden in winkels. Niet bang trouwens voor verzekering etc?
Volgens mij woont die in belgie, dus geen probleem

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiVanc
Dxue schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:48:
[...]

Volgens mij woont die in belgie, dus geen probleem
Klopt, beschikbaar vanaf 31 mei voor de prijs van €499. De gewone M365 kost er €399.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 25-05 00:06
NiVanc schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:53:

https://www.vandenborre.b...i-m365-electric-scooter-b

Wel nog geen PRO model

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19-05 18:14
Vorige week 2 M365 (wit en zwart) besteld bij Geekbuying. Verloopt allemaal nog niet heel soepel. Men geeft aan dat ze deze week verzonden gaan worden.

Ik ga ze gebruiken als vervanging voor de vouwfietsen op de boot. Naast dat ze veel minder ruimte innemen ook nog eens makkelijk als je even snel iets wilt halen iets verder van je ligplaats af. De kans om aangehouden te worden neem ik voorlopig op de koop toe. Voor 370 euro is het leed dan nog wel te overzien. Ik vind het erg jammer dat Nederland in deze zover achterloopt. Het nieuws staat vol met steden die nu al bezig zijn met het verbieden van allerlei vormen van vervoer (oude diesels, alle auto's vanaf 2030 etc.). Maar fatsoenlijk kijken naar (groene) alternatieven en die mogelijk maken ho maar. En ondertussen wel de mond vol van 'voorop lopen' in de transitie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchFatBoys
Zojuist een soort van namaak versie tegen gekomen van de M365. Ik weet het niet zeker maar hij lijkt er wel op alleen zijn er een paar verbeteringen op deze t.o.v. de 365. Hij heet de Techno i365. Ziet er best goed uit met deze upgrades en de prijs!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
Is geen namaak, maar rebranded ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaXX99
  • Laatst online: 24-05 22:21
Heeft er iemand met de steps van het merk Trendiamo ?
Deze zijn verkrijbaar via bol.com.

Op de website doorgelicht.be krijgen ze alvast een positieve beoordeling:
Trendiamo is één van de eerste merken die op de markt komt met absolute premium luxe elektrische steps. Daarwaar anderen voor prijs staan staat Trendiamo voor kwaliteit. Voor- en achtervering, schijfremmen, extra isolatie rondom de batterij, en aangepaste banden. Met de E-steps van Trendiamo ga je voor een voertuig dat het enkele jaren vol moet houden. Zij bieden dezelfde step in 3 versies aan. Off-road, City en Country.

Met deze elektrische steps kan je je op elke ondergrond bevinden zonder al te veel probleem. De banden hebben diepe groeven die helpen tegen het glijden of vast raken. Daarbij zijn het lucht-gevulde banden wat nog extra schokken opvangt. De vork met veren helpt hier natuurlijk het meeste bij. Deze is één van de beste vering op de markt binnen E-steps. Zowel voor- als achteraan heb je een licht. Deze is sterk genoeg en licht naar beneden hellend zodat je de grond kan zien in het donker.

Met 1.000 Watt vermogen kan je overal over. De schokbrekers voor- en achteraan zorgen voor aangenaam rijden. De snelheid ligt op 30 km/u en de batterij houdt het zo’n 25 km vol. Goed voor iets minder dan één uur rijplezier. Opladen duurt wel 6 tot 8 uur. Het is dus nog niet zo efficiënt tot de komst van superchargers.

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 24-05 22:14
Vandaag op Reddit een Belg die is aangehouden door de politie:
https://www.reddit.com/r/...ed_by_the_belgian_police/

Raar verhaal, lijkt alsof de politie daar ook in de war is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Steppiez
  • Laatst online: 20-05 12:54
*knip* spam

Albantar wijzigde deze reactie 20-05-2019 11:47 (96%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchFatBoys
Zeker? Had gevraagd of de Xiaomi app ermee werkt, alleen bij de witte versie zeiden ze...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• majic
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20-05 11:51

majic

Art = Life

Voor wie het interessant vind:

In Valencia heb ik honderden electrische steps gezien in een paar dagen tijd. Het is daar de gewoonste zaak van de wereld en je ziet met name mensen in pak en soms wat hipsters er op rijden. Woon-werk verkeer dus! Valencia heeft veel fietspaden (lang leve Europese unie) maar vrijwel geen fietsers (Spanjaarden zijn blijkbaar lui, of de hitte in de zomer is geen succes in je pak). De electrische scootertjes zijn dus ideaal daar!

Te koop in hordes met winkels, de M365 zie je ook overal in de vitrine staan voor rond de 365 euro meen ik.

http://www.instagram.com/suahuatica

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 25-05 15:21
Afgelopen week in Parijs op een business-trip gebruik gemaakt van een heleboel Ride-sharing services voor elektrische steps. Ik heb inmiddels heel Parijs wel gezien op die dingen dus ik dacht, ik kijk of ze er in Nederland ook zijn.

Toen liep ik tegen dit topic aan en werd ik toch wel wat verdrietig dat deze steps in Nederland niet road-legal zijn. Enorme domper.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 25-05 13:22

nst6ldr

gold noob report

majic schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:29:
Valencia heeft veel fietspaden (lang leve Europese unie) maar vrijwel geen fietsers (Spanjaarden zijn blijkbaar lui, of de hitte in de zomer is geen succes in je pak).
Vooral dat laatste. Ik woon op een korte afstand van mijn werk, maar ga alsnog met de auto. Ik wil niet zwetend op mijn werkplek zitten, ondanks de douches hier (wat weer werktijd kost).

Rheinmetall Borsig <3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
DutchFatBoys schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:23:
[...]

Zeker? Had gevraagd of de Xiaomi app ermee werkt, alleen bij de witte versie zeiden ze...
Elke fabrikant heeft zijn eigen versie van software en app. Ik kan ook 1000 steps laten maken door Ninebot onder mijn naam, die dan 99% hetzelfde lijkt op de M365 met de dingen die ik belangrijker vindt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nyshray
Ben van plan om een M365 Pro te pre-orderen, waarschijnlijk bij Fnac (in België). Nu vroeg ik mij af, zijn er enkele must-have accessoires of toevoegingen? Ik denk aan onder andere aan: rubbers voor in het scharnier van het stuur dit om trillingen extra te dempen, extra bescherming voor de kabel in het achterspatbord,...?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Techkiwi
Tweak your ride YouTube: 고속라이딩 . If you have a death wish, wel mooi om te zien

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchFatBoys
Nyshray schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:10:
Ben van plan om een M365 Pro te pre-orderen, waarschijnlijk bij Fnac (in België). Nu vroeg ik mij af, zijn er enkele must-have accessoires of toevoegingen? Ik denk aan onder andere aan: rubbers voor in het scharnier van het stuur dit om trillingen extra te dempen, extra bescherming voor de kabel in het achterspatbord,...?
Waterbestendigheid maken, fenders bij voor en achterwiel.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Coasterfreak

Acties:
  • +4Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:48
Duitsland staat elektrische steps nu ook toe: https://www.ad.nl/auto/el...n-mee-op-succes~a74e7edc/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Douwe63
Hetisookwat schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:48:
Afgelopen week in Parijs op een business-trip gebruik gemaakt van een heleboel Ride-sharing services voor elektrische steps. Ik heb inmiddels heel Parijs wel gezien op die dingen dus ik dacht, ik kijk of ze er in Nederland ook zijn.

Toen liep ik tegen dit topic aan en werd ik toch wel wat verdrietig dat deze steps in Nederland niet road-legal zijn. Enorme domper.
Yep, zo zijn velen hier al terecht gekomen; gezien op vakantie / steden trip en gecharmeerd geraakt van de step en allemaal bij thuiskomst dezelfde domper... :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiVanc
Nyshray schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:10:
Ik ben net hetzelfde van plan. Is die leverdatum van 31 mei zeker of is dat een inschatting?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nyshray
DutchFatBoys schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:38:
[...]

Waterbestendigheid maken, fenders bij voor en achterwiel.
Heb je daar zelf enige ervaring mee? Kan er überhaupt met de step worden gereden in regenweer?
NiVanc schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:46:
[...]

Ik ben net hetzelfde van plan. Is die leverdatum van 31 mei zeker of is dat een inschatting?
Goede vraag, moet mijn pre-order nog plaatsen, er staat op de website beschikbaar vanaf 31 mei 2019... Verdere informatie heb ikzelf nog niet. Als ik iets meer weet, laat ik het je zeker weten! :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noottt
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23-05 13:36
meèèenn, waarom blijft het hierover zo stil in Le Hague. Ik zou wel willen 'insteppen' (pun intended) maar zo lang er geen uitspraak en/of wetgeving is vind ik het toch een risico in NL. Wordt er in 050 al wat rondgereden met die E-stepjes ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchFatBoys
Nyshray schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:09:
[...]

Heb je daar zelf enige ervaring mee? Kan er überhaupt met de step worden gereden in regenweer?
Nee geen ervaring maar ik hoor dat het slim is om hem waterbestendig te maken i.v.m. de aan/uitknop. Ook zou ik iets tegen het oplaadpunt doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 18:43
Het is m.i. wel duidelijk waarom het in Den Haag zo lastig gaat, in Duitsland of Spanje hebben ze nog geen Stint incident gehad dus de hele verkeersveiligheid discussie speelt er daar nog nauwelijks (of iig, nog zonder een concreet angstwekkend voorbeeld).

Ik zie wel een grote toekomst voor de combinatie auto + step, nu steeds meer steden (benzine)autovrij willen worden kan je mooi je auto buiten het centrum parkeren en met je step de stad in. Goedkoper dan een Tesla, en beter voor de drukte.

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchFatBoys
Weet iemand wat de 'echte' versie is van de Techno LITE E-scooter. Voor 199€ lijkt dit best een prima steppie. Iemand ervaringen ermee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bloblub
Bright heeft een nieuwe videoreview geplaatst van de M365 na 500km rijden.

Hij benoemt dat het nog steeds niet legaal is en dat je een boete kunt krijgen, maar dat hij nog nooit is aangehouden. Ik vind het zelf wel vreemd dat hij niet benoemt dat je compleet onverzekerd bent bij ongelukken. Degene die de gok door deze video gaan wagen hebben misschien het idee dat ze gewoon verzekerd zullen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reksho
  • Laatst online: 01:43
bloblub schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:55:
Bright heeft een nieuwe videoreview geplaatst van de M365 na 500km rijden.

Hij benoemt dat het nog steeds niet legaal is en dat je een boete kunt krijgen, maar dat hij nog nooit is aangehouden. Ik vind het zelf wel vreemd dat hij niet benoemt dat je compleet onverzekerd bent bij ongelukken. Degene die de gok door deze video gaan wagen hebben misschien het idee dat ze gewoon verzekerd zullen zijn.
Ik ben er nooit van uitgegaan dat je verzekerd bent though. Het meest vergelijkbare is een fiets en die verzekeren de meesten toch ook niet :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 04:17
Dreamvoid schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:36:
Het is m.i. wel duidelijk waarom het in Den Haag zo lastig gaat, in Duitsland of Spanje hebben ze nog geen Stint incident gehad dus de hele verkeersveiligheid discussie speelt er daar nog nauwelijks (of iig, nog zonder een concreet angstwekkend voorbeeld).

Ik zie wel een grote toekomst voor de combinatie auto + step, nu steeds meer steden (benzine)autovrij willen worden kan je mooi je auto buiten het centrum parkeren en met je step de stad in. Goedkoper dan een Tesla, en beter voor de drukte.
Persoonlijk vind ik het Stint incident geen meerwaarde hebben om terughoudend te zijn met bijvoorbeeld e-steps.

De Stint word gebruik door een "bedrijf" de kinderopvang, en vervolgens vervoeren ze 10 kids, een grote verantwoordelijk. Daarbij komt het dat je bijv als stagair meisje van 17 voor de kinderopvang kiest, en dan moet je opeens met een Stint kids naar school brengen. Ik stuur mijn kind niet graag mee met zoiets.
Ik heb vele kilometers ervaring met fiets / auto / motorfiets. Ken de klappen van de zweep..

Een e-step, daar kies je zelf voor om op te rijden. Je bent slechts 1 persoon zonder vervoer van passagiers. En zodra er iets gebeurt, ds de kan je er zo afstappen.

Ik heb het idee dat ze het Stint accident mooi kunnen gebuiken om de goedkeuring van e-steps flink te vertragen / nooit goed te keuren.

Dacuuu wijzigde deze reactie 21-05-2019 12:31 (10%)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dreamvoid
Er zijn altijd wel argumenten te vinden om e-steps anders te behandelen dan een Stint, maar politiek gezien is het nou eenmaal de combinatie van verkeersveiligheid en nieuwe elektrische voertuigen die ze terughoudend maakt.

specs

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bloblub
Reksho schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:22:
[...]

Ik ben er nooit van uitgegaan dat je verzekerd bent though. Het meest vergelijkbare is een fiets en die verzekeren de meesten toch ook niet :+
Eens. Maar als je op de fiets aangereden word, ben je daarvoor verzekerd.

Als iemand jou aanrijd op de step, kan de verzekering van de tegenpartij ontzettend moeilijk gaan doen omdat je op een niet-gekeurd voertuig rijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dreamvoid
Dit is het grootste issue inderdaad, onverzekerd brokken maken kan nogal in de papieren lopen, hetzij bij jezelf (de verzekering van de ander vergoed je nieuwe rugwervels maar gedeeltelijk), hetzij bij anderen (je rijdt een oma van de sokken die haar heup breekt). De kans is uiteraard heel klein dat het gebeurt, maar de gevolgen wel enorm beroerd. Zelfde verhaal eigenlijk bij (snor)brommers opvoeren enzo, het houdt maar weinigen tegen.

Overigens gaat dit enkel over de niet-RDW gekeurde steps, met een Veeley, Cityped enzo geldt dit niet.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 21-05-2019 14:23 (10%)

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ali27490
  • Laatst online: 00:47
DutchFatBoys schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:23:
[...]

Ik heb er lang geleden een gekocht. Zeer tevreden. Ze gebruiken geen Xiaomi-applicatie, maar hun eigen, met dezelfde functies. yup :)

Over Techno lite - als ik me niet vergis, was het vroeger "pro" 🤔 - www.elektrischeproducten.nl/elektrische-step/

Ali27490 wijzigde deze reactie 21-05-2019 15:08 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchFatBoys
Ali27490 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:59:
[...]

Ik heb er lang geleden een gekocht. Zeer tevreden. Ze gebruiken geen Xiaomi-applicatie, maar hun eigen, met dezelfde functies. yup :)

Over Techno lite - als ik me niet vergis, was het vroeger "pro" 🤔 - www.elektrischeproducten.nl/elektrische-step/
Goed om te horen!
Ja, ze hebben de namen veranderd. De geüpgrade versie van de M365 heet nu de pro en de lite is nu de goedkopere variant.
Hoe zijn de massieve banden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:03

CeesKees

I rest my Kees

bloblub schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:07:
[...]

Eens. Maar als je op de fiets aangereden word, ben je daarvoor verzekerd.

Als iemand jou aanrijd op de step, kan de verzekering van de tegenpartij ontzettend moeilijk gaan doen omdat je op een niet-gekeurd voertuig rijd.
Dat is exact de reden dat ik mijn M365 (met pijn in mijn hart) heb weggedaan.

En de 52 lekke banden per jaar....

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 00:14
Noottt schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:27:
[...]

meèèenn, waarom blijft het hierover zo stil in Le Hague. Ik zou wel willen 'insteppen' (pun intended) maar zo lang er geen uitspraak en/of wetgeving is vind ik het toch een risico in NL. Wordt er in 050 al wat rondgereden met die E-stepjes ?
Ikzelf rij zo nu en dan op mijn es2 door de stad en zie af en toe een m365 voorbijkomen. Daar blijft het helaas wel bij :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ali27490
DutchFatBoys schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:18:
[...]

Goed om te horen!
Ja, ze hebben de namen veranderd. De geüpgrade versie van de M365 heet nu de pro en de lite is nu de goedkopere variant.
Hoe zijn de massieve banden?
Super. Geen last meer van lekke banden 😅. Maar wel als nadeel dat je weer meer vibraties hebt dan met lucht banden. Maar er zitten toch schokdemper op. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nielsleeuw8
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22-05 21:44
De Kickscooter Max is nu te bestellen!
https://www.indiegogo.com...er-max-the-game-changer#/

Zit echt te twijfelen om hem te kopen. Als early Bird is hij voor 560 dollar te koop met een range van 40 Miles! Heeft iemand ervaring met het rijden in het centrum van Amsterdam? Woon zelf op ongeveer 20 km van Amsterdam af en dit lijkt mij de perfectie optie om het woon/werk verkeer af te leggen.

Nadat ik het bericht heb geplaatst, zie ik dat de super early birds al uitverkocht zijn. Nu voor 600 dollar

nielsleeuw8 wijzigde deze reactie 21-05-2019 17:29 (11%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dreamvoid
Wil je wel zo lang blijven staan op je step?

Met max 25 km/u (of 20 km/u, als NL de regulering uit Duitsland/Denemarken/etc gaat volgen) sta je een uur lang op zo'n ding. Ik zou persoonlijk dan lekker een elektrische brommer/scooter kopen die 45 km/u loopt.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 21-05-2019 17:56 (79%)

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiVanc
nielsleeuw8 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:27:

Zit echt te twijfelen om hem te kopen. Als early Bird is hij voor 560 dollar te koop met een range van 40 Miles! Heeft iemand ervaring met het rijden in het centrum van Amsterdam? Woon zelf op ongeveer 20 km van Amsterdam af en dit lijkt mij de perfectie optie om het woon/werk verkeer af te leggen.

Nadat ik het bericht heb geplaatst, zie ik dat de super early birds al uitverkocht zijn. Nu voor 600 dollar
Leveren naar Europa is nog duurder. Totaal 700$. Dat vind ik de meerprijs tov M365 Pro niet waard.

Grootste voordelen van de max: range, opladen met enkel kabel (dus geen adapter). Grootste nadelen: het gewicht, wachten tot juli, kleinere community en het gegeven dat ie €200 meer kost dan de M365 Pro.

Ik blijf dus bij de M365 Pro :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:31
nielsleeuw8 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:27:

Which countries do you ship to?
We ship MAX globally except European countries. The following which has been flagged by courier services as restricted or high risk: Belarus, Cote d'Ivoire, Cuba, the Democratic Republic of the Congo, Iran, Iraq, Lebanon, Liberia, North Korea, Sierra Leone, Sudan, Syria & Zimbabwe.

Lees ik het verkeerd of sturen ze niet naar EU landen om wat voor reden dan ook?

Kinguin (Goedkope Games) / H1Z1 Kinguin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coasterfreak
krissie100 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:06:
[...]

Which countries do you ship to?
We ship MAX globally except European countries. The following which has been flagged by courier services as restricted or high risk: Belarus, Cote d'Ivoire, Cuba, the Democratic Republic of the Congo, Iran, Iraq, Lebanon, Liberia, North Korea, Sierra Leone, Sudan, Syria & Zimbabwe.

Lees ik het verkeerd of sturen ze niet naar EU landen om wat voor reden dan ook?
ik had ze erover gemaild:

Hi,

We are currently unable to ship to Europe. Don’t worry, it will be available there soon!

Regards,
MAX Team
Segway-Ninebot

&&&&&

Hi,

It will be coming to Europe soon. We appreciate your understanding and patience. Thank you for your support and belief in our product and vision. We are doing our best to make it happen.

Regards,
MAX Team
Segway-Ninebot

leuk zeg..
NiVanc schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:02:
[...]

Leveren naar Europa is nog duurder. Totaal 700$. Dat vind ik de meerprijs tov M365 Pro niet waard.

Grootste voordelen van de max: range, opladen met enkel kabel (dus geen adapter). Grootste nadelen: het gewicht, wachten tot juli, kleinere community en het gegeven dat ie €200 meer kost dan de M365 Pro.

Ik blijf dus bij de M365 Pro :)
de max heeft ook banden die niet lek gaan. dit lijkt mij een gigantische pluspunt tov de xiaomis die lek kunnen waarbij je 1 uur mag klooien met het vervangen van je band. verder het omvouwmechanisme dat je niet zomaar in de steek kan laten tijdens het rijden, ziet er veel stugger uit dan op de xiaomis.

verder is de max gwn een bredere/langere xiaomi.

Coasterfreak wijzigde deze reactie 21-05-2019 18:43 (96%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robsel_NL
Voor de volle prijs tegen die tijd zeker? Top...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchFatBoys
Ali27490 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:01:
[...]

Super. Geen last meer van lekke banden 😅. Maar wel als nadeel dat je weer meer vibraties hebt dan met lucht banden. Maar er zitten toch schokdemper op. :)
O nice. Denk dat ik die haal. Verder nergens last van gehad? Hoe is de app en het displaytje?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ali27490
DutchFatBoys schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:07:
[...]

O nice. Denk dat ik die haal. Verder nergens last van gehad? Hoe is de app en het displaytje?
Tot nu geen problemen (thanks god). App werkt prima, veel functies, gebruik ze allemaal toch niet, maar wel soms handig. Ben blij meer met dit displaytje en vering. Als ik mij niet vergis was de app alleen bij de witte beschikbaar... ik weet het niet zeker hoe met dit nu is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LaurenvS
  • Laatst online: 19:42
Weet men ook toevallig of er verkooppunten in Nederland zijn (offline of online) die de M365 PRO verkopen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Doineann
Inmiddels is de M365 Pro binnen gekomen. Vanmiddag even mee naar de High Tech Campus geweest voor een lunchafspraak. Mijn eerste indrukken zijn alvast positief! 😃

http://i65.tinypic.com/11b7x1k.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiVanc
Doineann schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:13:
Inmiddels is de M365 Pro binnen gekomen. Vanmiddag even mee naar de High Tech Campus geweest voor een lunchafspraak. Mijn eerste indrukken zijn alvast positief! 😃

[Afbeelding]
Kan je de step vergelijken met andere steps of is dit je eerste? Ben benieuwd naar ervaringen aangezien ik hetzelfde model zou willen aanschaffen 8)

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True