Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste
Acties:

• bloblub
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:35
Ik vraag me ook af hoe serieus de politie de stepjes neemt. Sommigen rijden al jaren rond (zelfs in grote steden) maar je hoort ook verhalen van in beslag genomen stepjes.

Ik woon zelf in een dorp en wil hem gebruiken voor woon-werk verkeer van 3km, waarvan 1km afgelegen fietspad.

Een boete heb ik er voor over, dan zal ik de step niet meer gebruiken tot hij legaal de weg op mag. Maar het zal echt heel zuur zijn als de step in beslag genomen word O-)

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
nst6ldr schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:44:
NOS: "Emir Kir, de burgemeester van Sint Joost vindt de steps positief en ziet ze als een extra mobiliteitsoplossing. Maar hij begrijpt ook wel waarom de steps in Nederland niet toegestaan zijn. "Mensen zetten ze op de stoep, anderen kunnen er niet langs.""

Gelukkig staan fietsen en scooters, met hun veel kleinere afmetingen, nooit in de weg :)
Sowieso onzin want de meesten van die steps hebben helemaal geen punt waar je een slot aan vast kan maken. Er is geen enkel "gesloten" metalen stuk in het frame. Daarom nemen de meeste mensen hier (Barcelona) ze mee de winkel in. Gaat ook prima eigenlijk, ze nemen een stuk minder ruimte in dan die scootmobielen en kinderwagens.

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22:37
nst6ldr schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:44:
Gelukkig staan fietsen en scooters, met hun veel kleinere afmetingen, nooit in de weg :)
Zijn redenering is scheef, maar als je kijkt naar wat hij werkelijk bedoelt heeft hij absoluut gelijk en is het niet zo'n whataboutism waard.

De burgemeester doelt op het feit dat huursteps op de meest kansloze plaatsen worden 'geparkeerd' en daardoor overlast veroorzaken. Een heel ander probleem dan regelgeving dus.

Als je wel eens die huurfietsen (en dan bedoel ik niet die van NS) hier in de grote steden hebt gezien, of de steps in het buitenland kun je hem toch moeilijk ongelijk geven. Zodra er geen incentive is om 'netjes' te parkeren worden die dingen overal en nergens achtergelaten.

En nee, dan maakt het niet bijzonder veel uit of het een fiets op step is.
GekkePrutser schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:35:
Sowieso onzin want de meesten van die steps hebben helemaal geen punt waar je een slot aan vast kan maken.
Mja, jij hebt het hier over eigendom. Dan kan men spontaan netjes parkeren (of het ding meenmen zoals je suggereert).

Maar de beste man heeft absoluut een punt, ook al is het (gelukkig?) niet relevant voor de meesten hier.

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21:32

nst6ldr

gold noob report

Thralas schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:33:
[...]

Zijn redenering is scheef, maar als je kijkt naar wat hij werkelijk bedoelt heeft hij absoluut gelijk en is het niet zo'n whataboutism waard.

De burgemeester doelt op het feit dat huursteps op de meest kansloze plaatsen worden 'geparkeerd' en daardoor overlast veroorzaken. Een heel ander probleem dan regelgeving dus.

Als je wel eens die huurfietsen (en dan bedoel ik niet die van NS) hier in de grote steden hebt gezien, of de steps in het buitenland kun je hem toch moeilijk ongelijk geven. Zodra er geen incentive is om 'netjes' te parkeren worden die dingen overal en nergens achtergelaten.

En nee, dan maakt het niet bijzonder veel uit of het een fiets op step is.

[...]

Mja, jij hebt het hier over eigendom. Dan kan men spontaan netjes parkeren (of het ding meenmen zoals je suggereert).

Maar de beste man heeft absoluut een punt, ook al is het (gelukkig?) niet relevant voor de meesten hier.
Mijn respons is niet zozeer whataboutism, ik probeer niet de aandacht weg te leiden. Ik ben er van overtuigd dat misschien wel minder overlast is omdat de steps diefstalgevoelig zijn en dus sneller binnen worden gezet. Tevens lijkt het me sterk dat mensen én een scooter én een step buiten gaan zetten, het een zal de ander eerder vervangen denk ik. Voor iedere step op straat is er dus een fiets, scooter of auto minder lijkt me.

Die deelsteps gaan vooral meer opvallen omdat ze er hetzelfde uitzien, dus dat lijkt me meer schijn dan een daadwerkelijk verschil. Tevens is dat makkelijk op te lossen door verzamelplaatsen te maken, zorg dat je de app niet kan uitchecken zolang dat ding niet in zo'n gebied staat en de teller dus blijft lopen.

Rheinmetall Borsig <3

• GekkePrutser
  • Niet online
Thralas schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:33:
[...]

Oh ging het puur over huursteps? Dan is het al helemaal een non-issue.

Als ik hier met Reby een step huur dan moet ik elke keer als ik hem parkeer een foto maken om aan te tonen dat hij netjes bij een fietsenrek staat. En aanvinken dat als toch blijkt dat hij verkeerd stond en de gemeente hem weghaalt, ik 500 euro moet betalen. De huur wordt pas beeindigd als ik die foto heb gemaakt. Ze staan hier dan ook altijd gewoon netjes op de juiste plek.

Typisch weer een ambtenarenreactie... "Oh dit kan problemen voor me opleveren" in plaats van "Dit kan voldoen in een behoefte en de mobiliteitsproblemen verminderen".

Waar we hier veel meer gedoe mee hebben zijn de huurscooters (electrische bromscooters met name). Daar zijn hier 4 diensten mee actief die in sommige wijken de helft van de legitieme scooterparkeerplaatsen volstampen met die dingen. Dat begint hier echt een probleem te worden, helaas kunnen ze er niet zoveel aan doen omdat die dingen natuurlijk gewoon een kenteken hebben. Maar er gaan wel stemmen op om minder vergunningen af te geven. Over de steps hoor je nooit wat hier terwijl ze enorm veel verschijnen in het straatbeeld. Wel veel meer eigen steps dan huursteps - want die huursteps zijn relatief duur. Weinig duurder dan de huurscooters en veel langzamer dus al met al kost het meer.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 26-04-2019 21:31 (41%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

GekkePrutser schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:23:
[...]

Oh ging het puur over huursteps? Dan is het al helemaal een non-issue.
Het is helemaal geen non-issue. In meerdere steden zie je die huursteps al overal rond slingeren of zomaar op het voetpad neer gepleurd.
Dat komt gewoon door de soort mensen, de huurfiets had / heeft hetzelfde probleem. Mensen pleuren zo overal neer zo van "niet meer mijn probleem".

• Coasterfreak
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22:23
hoe het ideaal eruit ziet:

hoe het wss eruit gaat zien:

dus ik begrijp wel wat ze proberen te zeggen.

• KrullenO
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 18-10 23:11
thunderfury schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:57:
[...]

Ik begrijp dat het twee totaal verschlilende steps zijn, maar hoe valt een e-twow te vergelijken met een Xiaomi M365? Ik kan nergens een degelijke vergelijking vinden tussen beide. Heb jij enige ervaring? Waar heb je de e-twow gekocht en is het de meerprijs waard?
Heb helaas nooit op een M365 gereden. E-twow heb ik via Ali besteld. Voor mij was het echt het feit dat ie in het bagage rek past (gebruik hem vooral in combinatie met de trein) . Zie regelmatig mensen slepen met een M365 in de trein en die ergens in het gangpad of half onder de bank leggen wat echt niet zo ideaal is.

Gebruik hem wel minder de laatste tijd, maar me toch wat zorgen om de illegaliteit in geval van een aanrijding/ongeluk. In beslag name zou jammer zijn maar ach een paar honderd euro. Medische kosten in geval van aanrijding kunnen heel veel hoger liggen...

Heb ook de e-micro overwogen die wel legaal is maar met step ondersteuning. Iemand daar ervaring mee?

• NoE
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-10 23:08

NoE

Dat zeg ik...

Coasterfreak schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:42:
hoe het ideaal eruit ziet:
{knip}
dus ik begrijp wel wat ze proberen te zeggen.
wauw, dan kan ik mij ook voorstellen dat die "proef" zo voorbij is. snap niet dat er soort rack komt waar ze in kunnen en gelijk opgeladen worden.

Dus... ja ik heb ook een laptop en een versterker met leuke speakers... en een vissenbak... kopen?

• hollandje
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 22-10 11:54
NoE schreef op zondag 28 april 2019 @ 13:00:
[...]

wauw, dan kan ik mij ook voorstellen dat die "proef" zo voorbij is. snap niet dat er soort rack komt waar ze in kunnen en gelijk opgeladen worden.
Hier in Moskou staan ze gewoon netjes in de fietsenrekjes. Als de Russen het kunnen, kunnen wij ze in Nederland ook gewoon netjes parkeren. Er rijden hier overigens ook heel veel M365's en ES2's. Zie ook regelmatig hele aparte voorbijkomen die je bijna geen step meer kunt noemen

• Reksho
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-10 21:14
Inmiddels is de nieuwste functionaliteit van downG uit de beta en kan je downgraden vanaf firmware 1.5.1 op de Xiaomi m365. Kan iedereen weer custom firmware gebruiken :+

• Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:31
Reksho schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:49:
Inmiddels is de nieuwste functionaliteit van downG uit de beta en kan je downgraden vanaf firmware 1.5.1 op de Xiaomi m365. Kan iedereen weer custom firmware gebruiken :+
1.6.0 schijnt er al aan te komen, dus daar wel op letten als je CFW wil. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15:43
Vandaag in EenVandaag was er een stukje toegewijd aan de Elektrische Step! Lijkt er dan echt aan te komen. Keek ff vlug, maar ging voornamelijk over Breda. ;)

https://eenvandaag.avrotr...lstep-in-nederland-tegen/

Pukson wijzigde deze reactie 01-05-2019 18:45 (24%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-10 21:43
Pukson schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:42:
Vandaag in EenVandaag was er een stukje toegewijd aan de Elektrische Step! Lijkt er dan echt aan te komen. Keek ff vlug, maar ging voornamelijk over Breda. ;)

Hierbij het artikel uit de Staatscourant

https://www.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2019-24415.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pukson
Dank, maar eerlijk gezegd is voor mij niet duidelijk wat ik nu van het artikel uit de Staatscourant moet maken..
Kan jij het misschien toelichten/verduidelijken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18-06 22:03

Was zojuist op station Breda, op doorreis, zag welgeteld 2 afzonderlijke m365's. Goede ontwikkeling! :)

Don't Dream it, Be it

• Pukson

Vanaf minuut 15

Bekijk EenVandaag op https://www.npostart.nl/AT_2115067

• Reksho
Pukson schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:14:
[...]

Dank, maar eerlijk gezegd is voor mij niet duidelijk wat ik nu van het artikel uit de Staatscourant moet maken..
Ik hoopte eigenlijk dat er op 1 mei iets ging gebeuren gezien de laatste vergadering in de tweede kamer. Maar zo te zien blijft het aardig stil :/

• donald_dick
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:44
Weet iemand welke schroeven er gebruikt worden in het stuur voor de M365? Deze zaten helaas niet in het pakket bij mij ;(

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• menn0
[...]

Ten eerste lees je dat deze ontwikkelen echt geïnitieerd zijn door het ongeluk met de Stint.
Het begint met wat gebrabbel over de regeling Special Bromfiets in het algemeen.

Uiteindelijk is er een alinea met nieuws, daarin staat dat als jij een voertuig op de markt wil brengen via de weg van "speciale bromfiets" (wat in NL op dit moment voor een step ook de enige is) er een aantal nieuwe procedures van kracht zijn.

Die worden dan ook uitgelegd, bezoek aan de fabriek voor controle van productieprocessen etc.

Lang verhaal kort,
Dit maakt de weg voor producenten zoals Xiaomi hier in Nederland zowaar nog ingewikkelder dan ie al was. Andere landen in Europa laten de steps immers simpel toe via de hier eerder genoemde Europese regelgeving.

In die zin verandert er niet veel, een onwaarschijnlijke route voor producenten (het speciaal door de Rdw laten keuren voor een typegoedkeuring), is nu nog onwaarschijnlijker geworden ze moeten inspecteurs uit NL een kijkje in de fabriek geven etc etc.
Ofwel, wat al niet was zal ook zeker niks meer worden.

Blijft over voor ons als steppers dat NL de Europese richtlijn gaat omarmen, daarvoor kan je een petitie tekenen. De toch al nauwelijks op een kiertje staande deur van speciale bromfiets route is nu echt definitief gesloten.

• dr.nld
donald_dick schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:28:
Weet iemand welke schroeven er gebruikt worden in het stuur voor de M365? Deze zaten helaas niet in het pakket bij mij ;(
Zitten ze niet op het stuur geplakt? Op het handvat? Is een onlogische plaats 🤗

Don't Dream it, Be it

• donald_dick
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:44
dr.nld schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:05:
[...]

Zitten ze niet op het stuur geplakt? Op het handvat? Is een onlogische plaats 🤗
Ja inderdaad! Niet netjes op het kartonnetje waar je het zou verwachten! Net mijn eerste 5 kilometer gereden en het is hartstikke leuk!

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

[...]

Het is onderin wat duidelijker aangegeven:
De RDW zal naast de beoordeling van het voertuig op technische aspecten, ook kijken naar documenten die zijn gemaakt over het voertuig, zoals risicobeoordelingen, genoemd in artikel 4 van de Beleidsregel aanwijzing bijzondere bromfietsen. Ook zal de RDW niet-technische aspecten beoordelen, zoals de duurzaamheidsverklaring en de conformiteitsverklaring. Bovendien zal de RDW de aanvrager van de aanwijzing beoordelen. De aanvrager moet namelijk aantonen dat hij beschikt over een kwaliteitssysteem om de conformiteit van de productie te kunnen garanderen.
Oftewel, de RDW gaat nu ook een QA traject over aangemelde voertuigen trekken. Wat menn0 zegt lijkt redelijk te kloppen: voor ons is het nu redelijk kansloos, nog meer dan voorheen.

De aanleiding is overigens overduidelijk de Stint geweest:
Daarnaast krijgt de RDW de taak om toezicht te houden op de conformiteit van de productie bij de aanvrager, zodat de geproduceerde voertuigen gelijk blijven aan het type waarvoor de aanwijzing is verleend (zie Besluit aanwijzing toezichthoudende ambtenaren bijzondere bromfietsen). Dat toezicht zal worden gehouden door middel van onder meer een jaarlijkse evaluatie van het kwaliteitssysteem, een bedrijfsbezoek ten minste eens in de drie jaar en steekproeven van de aangewezen bijzondere bromfietsen.
Voor wie het zich niet meer kon herinneren: alleen de eerste iteratie van de Stint was getest, dit model was op gegeven moment voorbij gestreeft door een bijgewerkt model (geen apart model) welke niet was getest en later dus gebrekkig bleek. De RDW moet nu dus alle iteraties gaan testen, inclusief de documentatie.

Rheinmetall Borsig <3

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:15
donald_dick schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:28:
Heb daar ook echt een halfuur achter zitten zoeken :F :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Pfff wat een onzin weer die Nederlandse wetgeving, echt belachelijk....
Breda zal dus ook nooit dit test traject in kunnen.

En wat als ze in Breda wel mogen, geldt dat dat niet direct voor het hele land?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• appsec
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 18-07 15:09
Sinds ik een paar weken geleden in Tel Aviv een paar ritjes op een step van Bird heb gemaakt wil ik er een kopen. De huidige regels omtrent dit soort voertuigen houd mij nu nog tegen. Gezien de laatste ontwikkelingen lijkt het onwaarschijnlijk dat elektrische steps snel zullen worden toegelaten binnen de categorie 'bijzondere bromfiets'. Daarom zou er eigenlijk een nieuwe categorie moeten worden gemaakt voor PLEV's met vergelijkbare risicokarakteristieken als een normale fiets, aan welke dan ook dezelfde eisen zouden moeten gesteld (remmen, licht, etc.). Voor zover ik kan vinden worden fietsen niet gekeurd voor ze verkocht mogen worden, maar is de gebruiker verantwoordelijk dat hij aan de eisen voldoet. Hetzelfde zou dan gelden voor de PLEV's.

Ik vind het wel interessant om na te denken over de grenzen van deze nieuwe categorie. Ik stel me zoiets voor:
  • Gewicht onder de 25 kg
  • Maximum snelheid 25 km/u
  • Geschikt voor maximaal 1 persoon
  • (Maximum vermogen van X Watt)
Ik denk dat als stepjes e.d. aan deze eisen voldoen ze niet veel gevaarlijker zijn dan een normale fiets in de zin van kans op en omvang van schade. Een verzekeringsplicht lijkt me dan ook niet nodig.

Maar ja, hoe beweeg je de overheid om hier mee aan de slag te gaan? Er is in ieder geval die petitie (mag ik daar naar linken?) en het onderwerp is de laatste tijd regelmatig in het nieuws. Overigens vind ik dat de discussie over de deelsteps (en de 'excessen' daarvan) los moet worden gevoerd van de discussie over de toelating van PLEV's op de openbare weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coasterfreak
appsec schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:33:

Maar ja, hoe beweeg je de overheid om hier mee aan de slag te gaan? Er is in ieder geval die petitie (mag ik daar naar linken?) en het onderwerp is de laatste tijd regelmatig in het nieuws. Overigens vind ik dat de discussie over de deelsteps (en de 'excessen' daarvan) los moet worden gevoerd van de discussie over de toelating van PLEV's op de openbare weg.
alhoewel de link naar de petitie al een paar keer is langsgekomen (en zelfs gepind is) mag het gerust nog een keer langskomen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
appsec schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:33:

Politiekers aanspreken. En als je veel tijd hebt, afspraken maken om met hun dit te bekijken en inderdaad een eigen voorstel, zoals hierboven, ineen te flansen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17:13
bottom line schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:43:
[...]

Heb daar ook echt een halfuur achter zitten zoeken :F :D
Doet me toch goed dit te lezen, ik wilde ook al een boze brief sturen dat die schroeven niet geleverd waren, maar het lag dus niet aan mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pukson
https://www.rtlz.nl/tech/...-door-elektrische-stepjes

Dit soort berichtje helpen ook niet. Maar van de 100.000 ritjes maar 20 gewonden dat valt toch mee statistisch gezien?

Dat is 1 op de 5000 verwaarloosbaar, ben benieuwd hoe het ervoor staat met fietsen e.d.
Ook is het een nieuw soort iets dus moeten mensen ook leren omgaan met die soort voertuigen

Pukson wijzigde deze reactie 03-05-2019 13:20 (30%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Pukson schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:12:
https://www.rtlz.nl/tech/...-door-elektrische-stepjes

Dit soort berichtje helpen ook niet. Maar van de 100.000 ritjes maar 20 gewonden dat valt toch mee statistisch gezien?

Dat is 1 op de 5000 verwaarloosbaar, ben benieuwd hoe het ervoor staat met fietsen e.d.
Ook is het een nieuw soort iets dus moeten mensen ook leren omgaan met die soort voertuigen
Het zegt niks, er zal gekeken moeten worden naar hoe er gereden werd en of de bestuurders op de fiets/scooter ook een dergelijk ongeluk hadden kunnen begaan (wat bijna altijd het geval is).

Rheinmetall Borsig <3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appsec
Coasterfreak schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:21:
[...]

alhoewel de link naar de petitie al een paar keer is langsgekomen (en zelfs gepind is) mag het gerust nog een keer langskomen :)
https://petities.nl/petit...ectric-vehicles?locale=nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:53

Dxue

PSN:EvilDrunk

heb hem ook maar ondertekent, ben wel eigenlijk erg verleid om zo'n m365 te halen, om mee te nemen voor een dagje uit en gezellig de buurt te verkennen met vrienden of partner of ...

ik zag wel in de makro folder verscheidene andere types elektrische steps, die mogen wel de weg omdat die zijn gekeurd of mogen die ook alleen maar op prive terrein worden gebruikt?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dejagan
Dxue schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:20:
ik zag wel in de makro folder verscheidene andere types elektrische steps, die mogen wel de weg omdat die zijn gekeurd of mogen die ook alleen maar op prive terrein worden gebruikt?
Alleen prive terrein. :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Dejagan schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:22:
[...]

Alleen prive terrein. :'(
Bedankt voor het antwoord, jammer dat dat dan niet wordt vermeld in de folder

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• menn0
Vandaag in Den Haag een witte gezien met een gozer met headphones. Van tweakers?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• drjake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-10 14:27
KrullenO schreef op zondag 28 april 2019 @ 07:11:
[...]

Heb ook de e-micro overwogen die wel legaal is maar met step ondersteuning. Iemand daar ervaring mee?
Jup zie deze post van mij een paar pagina's eerder: drjake in "Het grote elektrische steps topic"

en
drjake in "Het grote elektrische steps topic"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dr.nld
Ik heb vandaag mijn m365 pro display binnen 👍 ik denk dat morgen de firmware via downg ga updaten van mijn m365. Ga het er maar op wagen 🤗

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Wel een interessante analyse van Ars Technica: 1 op de 5000 ritten van electrische huursteps eindigt in een ongeluk.

Overigens was maar in 10% van de gevallen sprake van een aanrijding met een ander voertuig, veel gevallen van tegen de stoep oprijden (logisch met die wieltjes, dan ga je echt hard op je bek). Een derde van de ongeluksveroorzakers waren bezig met hun eerste ritje en een andere 30% had nog geen 10 ritten gemaakt. Dus kennelijk leidt de step een beetje tot hoogmoed (kan ik zelf wel over meespreken, heb met de huursteps hier achteraf ook wel eens harder gereden dan ik goed kan beheersen)

Dus een helm wordt nu wel aangeraden. Heel veel hoofdwonden en botbreuken.

https://arstechnica.com/c...rs-as-more-data-rolls-in/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pukson
dr.nld schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:56:
Ik heb vandaag mijn m365 pro display binnen 👍 ik denk dat morgen de firmware via downg ga updaten van mijn m365. Ga het er maar op wagen 🤗
Heb het inmiddels al een tijdje, werkt prima!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dr.nld
GekkePrutser schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:02:
Wel een interessante analyse van Ars Technica: 1 op de 5000 ritten van electrische huursteps eindigt in een ongeluk.

Dus een helm wordt nu wel aangeraden. Heel veel hoofdwonden en botbreuken.
20 jaar geleden maakte ik me nog druk om mijn haar. Nu valt er niks meer druk te maken 🤗

Zou op zich wel okay zijn als men zelf alsnog voor helm kan kiezen/ of verplichting.

Bv.
Xiaomi Smart4u SH50
Met geïntegreerde Led-verlichting 😎

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dr.nld
Pukson schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:06:
[...]

Heb het inmiddels al een tijdje, werkt prima!
Deze handleiding kan ik volgens mij wel gebruiken.
https://www.spzshop.com/b...-montage-du-dashboard-pro

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 18-10 23:11
drjake schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:35:
[...]

Update: blijkbaar heeft er iemand een probleem gehad met het 'locken' van het stuur (uitklappen), dus we worden allemaal gevraagd de e-step terug in te leveren voor controle. De leverancier geeft aan dat het nog niet eerder is voorgekomen, en ik heb zelf ook nergens last van. Een andere gebruiker (we zitten allemaal in een WhatsApp groep) heeft aan dat het was opgelost met een schroef aandraaien. Volgens mij valt het allemaal wel mee.

Enfin, ze zitten er in ieder geval boven op :)

Verder heb ik de step gisteren gebruikt op een oefenterrein voor hulpverleners in Antwerpen (voor mijn werk). Het was ideaal om even snel te verplaatsen tussen de verschillende oefenlocaties. Als je eenmaal de slag te pakken hebt kun je inderdaad met relatief weinig moeite snel rijden. Wel merk ik dat het allemaal niet zo stabiel is als het terrein wat oneffen is (hebben wss alle stepjes). Een fiets met grote wielen is toch wat stabieler en beter stuurbaar.

Ook moet ik zeggen voor het OV het niet heel handig is. Ik wil ook nog wel eens koffie meenemen, en samen met de step ben je dan toch veel aan het slepen. Ook op het werk is het weer in/uitklappen trap opdragen etc. Ipv even snel in een fietsenrek gooien. Een (OV-)fiets van het station nemen heeft toch zijn voordelen. Ik denk dat onze infrastructuur (fietsenstalling bijv) hier toch wat meer op ingericht is.

Uiteraard vrij use-case specifieke feedback, maar wie weet helpt het nog iemand :).
Heb deze step ook overwogen, maar hij past dus niet in het babage rek van de trein? Ivm het niet in te klappen stuur?

Mijn huidige (e-twow) past daar perfect maar is helaas niet legaal. Maakt het gebruik icm de trein wel een heel stuk handiger.

Gebruik nu meestal ook een fiets op het station maar op Utrecht centraal ben je al snel 10min kwijt om va. De trein bij je fiets te komen (vooral nu met die mega stalling). Op je step kan je wel direct het station uit natuurlijk...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drjake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-10 14:27
KrullenO schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:30:
[...]

Heb deze step ook overwogen, maar hij past dus niet in het babage rek van de trein? Ivm het niet in te klappen stuur?

Mijn huidige (e-twow) past daar perfect maar is helaas niet legaal. Maakt het gebruik icm de trein wel een heel stuk handiger.

Gebruik nu meestal ook een fiets op het station maar op Utrecht centraal ben je al snel 10min kwijt om va. De trein bij je fiets te komen (vooral nu met die mega stalling). Op je step kan je wel direct het station uit natuurlijk...
Nou het ligt het een beetje aan de trein :). Voor de bovenste bagagerekken is was het ding mij nog wat te lomp om hem erin te leggen. Ook met de 'hoek' van het stuur en het wieltje is het niet handig. Echter op de IC die tussen mijn huis en werk rijdt (HSL) is er in sommige coupes een groter bagagerek in het treingedeelte zelf, daar wilde ik het wel eens neerleggen maar het probleem daar is dat het alleen schuin past en uit soms uit het zicht is.

Tel daarbij op dat het stukje station Delft -> Werk maar een klein stukje is, én ik thuis ook niet al een te grote commute heb, ervaar ik het al snel als onhandig. Ik gebruik in Delft liever een fiets die daar op het station staat (zie eerder genoemde redenen over de infrastructuur). Het is toch net wat teveel gesjouw, zeker om dat je het ding steeds mee het gebouw in moet nemen. Een kleiner model lost dit wellicht op.

Wél is de step handig, als ik een keer in andere steden moet zijn, of grote terreinen en ik de fiets niet mee heb.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Registratie: januari 2013
  • Niet online
Vandaag, na heel veel YouTube-reviews gezien te hebben, heb ik besloten een Xiaomi M365 Pro aan te schaffen. Hij is inmiddels besteld!
Ik woon en werk in Amsterdam en maak nu gebruik van een bromscooter (45km/h). Enkele reis is ongeveer 10km.
Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat verlopen en hoe lang ik kan blijven rondrijden voordat ik door een politieagent of handhaver staande word gehouden... Ik overweeg trouwens ook een helm (met ingebouwd achterlicht) en een (linker) achteruitkijk spiegel aan te schaffen in het kader van extra veiligheid. En sinds ik de 40 gepasseerd ben, ken ik toch geen enkel gevoel van schaamte meer!

Grote voordeel van de M365 vind ik trouwens dat er zoveel losse onderdelen te koop zijn. Ik chargeer een beetje, maar je kan bijna de complete scooter in onderdelen bestellen in de bekende Chinese online winkels. Tevens, door de vele reviews, is duidelijk wat de zwakke schakels van dit apparaat zijn en hoe je de euvels kunt verhelpen of hoe je kunt voorkomen dat er iets stuk gaat.

Maar goed, voorlopig moet ik (denk ik lang) wachten totdat M365 eindelijk binnen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBe
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:16
Ik heb zelf ook veel interesse in de pro variant. Welke shop heb je gebruikt voor het bestellen? Nog accessoires bij besteld?

Wil er zelf een kinderhandvat bij hebben. Dan heb ik het excuus naar m'n vrouw toe dat ik hem ga gebruiken om met m'n dochter op pad te gaan.

Het is voor mij echt een gagdet ding, ik zou prima zonder kunnen maar ik vind het zo een cool ding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Registratie: januari 2013
  • Niet online
DeBe schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:18:
Ik heb zelf ook veel interesse in de pro variant. Welke shop heb je gebruikt voor het bestellen? Nog accessoires bij besteld?
Ik heb bij AliExpress besteld. Helaas kon hij niet (meer) geleverd worden uit het magazijn van Polen of Spanje dus komt hij nu helemaal uit China.

Qua accessoires: Een spatbord/achterlichtbeschermer, antivibratieplaatje voor het stuur, een haakje voor aan het stuur en een paar beschermkapjes voor de plek waar de adapter aangesloten moet worden om te laden.

Mr Drizzle wijzigde deze reactie 04-05-2019 15:07 (21%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appsec
Ik zit ook te twijfelen tussen de M365 en de pro versie. Belangrijkste punten voor mij is de actieradius en het gewicht/afmeting. Ik ga vanaf augustus 7,5 + 1 km forenzen (enkele reis), met de trein tussenin en waarschijnlijk geen gelegenheid hem overdag op te laden. Naar wat ik begrijp zou dit weleens de grenzen van de actieradius van de M365 op kunnen zoeken, zeker met koud weer of accudegradatie. Iemand die hier ervaring mee heeft? En met de M365 in de trein? De pro is volgens mij nog een slagje groter en zwaarder.

Wat prijs betreft, ik kom online een aantal verlopen acties tegen van de M365 voor ~250 euro. Zijn er hier mensen die hem ook echt voor dat bedrag thuis gestuurd hebben gekregen? Op de Chinese webshops lijkt de prijs nu vlak onder de 400 euro te liggen en ik mijn handen jeuken, maar voor 150 euro wil ik nog wel even wachten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• menn0
appsec schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:20:
Ik zit ook te twijfelen tussen de M365 en de pro versie. Belangrijkste punten voor mij is de actieradius en het gewicht/afmeting. Ik ga vanaf augustus 7,5 + 1 km forenzen (enkele reis), met de trein tussenin en waarschijnlijk geen gelegenheid hem overdag op te laden. Naar wat ik begrijp zou dit weleens de grenzen van de actieradius van de M365 op kunnen zoeken, zeker met koud weer of accudegradatie. Iemand die hier ervaring mee heeft? En met de M365 in de trein? De pro is volgens mij nog een slagje groter en zwaarder.

Wat prijs betreft, ik kom online een aantal verlopen acties tegen van de M365 voor ~250 euro. Zijn er hier mensen die hem ook echt voor dat bedrag thuis gestuurd hebben gekregen? Op de Chinese webshops lijkt de prijs nu vlak onder de 400 euro te liggen en ik mijn handen jeuken, maar voor 150 euro wil ik nog wel even wachten.
Ik met al m'n stuff 90kg en bijna 2 meter rijd 15km ver met dit weer. Letop laatste 4km rijd je langzamer. Waarschijnlijk met dit weer is 20km op eco te doen. Als het wat warmer is ga je straks verder.

Ik rijd elke dag van Amsterdam naar Den Haag in intercity. Op gegeven moment word je steeds handiger ermee maar als het stuur kon inklappen was het wel beter geweest maar is wel te doen. Het stoort niet meer dan een vouwfiets.
In de 1e klas kan je ook opladen als je wil.

Ik heb via eBay in Spanje 340 betaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18-09 08:47

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coasterfreak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appsec
Scheelt niet veel en toen ik deze verkoper op AliExpress vroeg of het hier om de EU of CN versie ging kreeg ik het antwoord "Hello dear customer, we will send them randomly."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• llooijmans86
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14:02

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coasterfreak
ja. je hebt veel "neppe" versies ervan met hier en daar tweaks om het nog goedkoper te maken. wss ook iets andere firmware erop. niet aangeraden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dejagan
Coasterfreak schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:42:
[...]

ja. je hebt veel "neppe" versies ervan met hier en daar tweaks om het nog goedkoper te maken. wss ook iets andere firmware erop. niet aangeraden.
Reserveonderdelen kunnen ook een drama zijn, dus inderdaad niet echt aan te raden. Neem een echte M365 (pro) of Segway ES dan weet je waaraan je toe bent. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• appsec
Nadat ik gisteren en vandaag in Utrecht een M365 zag rijden heb ik er zojuist ook een besteld. Ik baal ervan dat dit ding niet gewoon de weg op mag aangezien ik me normaal gesproken gewoon aan de regels houd, maar ik kon me niet meer inhouden ;) . Nu maar hopen dat die snel veranderen (of niet/slecht gehandhaafd worden).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:37
appsec schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:55:
Nadat ik gisteren en vandaag in Utrecht een M365 zag rijden heb ik er zojuist ook een besteld. Ik baal ervan dat dit ding niet gewoon de weg op mag aangezien ik me normaal gesproken gewoon aan de regels houd, maar ik kon me niet meer inhouden ;) . Nu maar hopen dat die snel veranderen (of niet/slecht gehandhaafd worden).
Op Utrecht CS heb ik nu al drie verschillende mensen met regelmaat zo'n ding zien langskomen. Hoe staat het ondertussen met de wetgeving hier in Nederland? Ow nog steeds geen ene steek verder... Verrassend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doineann
  • Laatst online: 22-10 11:50
Iemand ervaring met de ZERO 9 ? ( https://www.falconpev.com.sg/products/zero-9 ) of met een van de broertjes 8 of 10?

En ideeën/suggesties waar deze te koop zijn binnen via een leverancier binnen de EU? Na wat reviews er van te hebben gezien op YouTube, lijkt dit me een hele interessante step.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein

• Redcoil
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-10 12:45

Redcoil

Polyinterpretabel

Doineann schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:24:
Iemand ervaring met de ZERO 9 ? ( https://www.falconpev.com.sg/products/zero-9 ) of met een van de broertjes 8 of 10?

En ideeën/suggesties waar deze te koop zijn binnen via een leverancier binnen de EU? Na wat reviews er van te hebben gezien op YouTube, lijkt dit me een hele interessante step.
Ken deze niet zo, maar ziet er wel goed uit. Toen ik op je link naar beneden scrollde kwam ik wel een 'important notice' tegen dat hij eind 2020 illegaal zou worden in Singapore i.v.m. niet voldoen aan regelgeving. Weet niet of dat nog van invloed is voor evt. export ofzo.

¯\_(ツ)_/¯

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:07
Doineann schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:24:

De Zero's zijn eigenlijk Unicools (T8,T9,T10) en ook onder die naam te vinden bij de Aziatische groothandel.
Zie 'm op /r/electricscooters regelmatig voorbij komen, zelf wel overwogen, maar ben zelf voor een M365 gegaan.
Als je bereid bent iets meer uit te geven dan zijn 't wel prima scooters volgens mij.

In Duitsland niet meer op de stoep steppen:
https://www.bright.nl/nie...pjes-niet-toe-op-de-stoep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-10 12:37
Ik ben benieuwd wat ninebot hier precies gaat laten zien. Range up to 40m hebben ze het over.
https://www.indiegogo.com...ng/coming_soon/x/19203876

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coasterfreak
Robsel_NL schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 01:07:
Ik ben benieuwd wat ninebot hier precies gaat laten zien. Range up to 40m hebben ze het over.
https://www.indiegogo.com...ng/coming_soon/x/19203876
is beschikbaar in de vs voor een magere $1300 excl btw :9~

https://shop.bird.co/

deze zetten ze niet alleen op straat neer om te delen maar nu ook om te verkopen...

alhoewel er mensen zijn die beweren dat de link die jij hebt geplaatst fake is, maar dat zien we later wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robsel_NL
Coasterfreak schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:54:
[...]

deze zetten ze niet alleen op straat neer om te delen maar nu ook om te verkopen...

alhoewel er mensen zijn die beweren dat de link die jij hebt geplaatst fake is, maar dat zien we later wel.
Die link van jou is tot 30miles, die van indiegogo zou nog meer range moeten hebben dus zal wellicht toch een ander model zijn. We zullen zien I guess.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:10
Zit in de twijfel voor een Xiaomi M365. Wat zijn de upgrades die nodig zijn mocht ik hem bestellen? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• appsec
Boinkie schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:42:
Zit in de twijfel voor een Xiaomi M365. Wat zijn de upgrades die nodig zijn mocht ik hem bestellen? :)
Ik heb er twee dagen geleden een besteld (nog niet ontvangen). Voor zover ik heb gezien zijn de enige twee upgrades die echt nodig zijn het vastzetten van het achter spatbord en het verstevigen van het vouwmechanisme. De eerste kan met ofwel een paar gaatje boren en een spaak van een fietswiel of met een 3d-geprint onderdeel dat je kan bestellen. Voor dat vouwmechanisme heb je een soort plastic of rubberen plaatjes die het trillen tegen gaan, maar ik heb ook gezien dat mensen een paar onderdelen vervangen door betere versie die te bestellen zijn. Geen van deze twee upgrades hoef je volgens mij meteen te doen, dus ik heb er nog niks voor besteld. Verder denk ik dat ik op een gegeven moment ook het display van de Pro erop ga zetten, maar volgens mij kan je dan geen firmware meer flashen, dus ik ga even aankijken of ik dat belangrijk vind.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]

Hmm valt me wel tegen eigenlijk voor die prijs.. Het is gewoon een M365 met meer range.

Nog steeds geen display, geen beter vouwsysteem dan de M365 (bij de ES2 kan je hem als een koffer achter je aan rollen, bij deze niet), geen vering, nauwelijks betere achterverlichting. Alleen wat meer range. Ik vind het de enorme meerprijs niet waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ali27490
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 29-06 23:53
[...]

Te duur 😱😱😱 U kunt een goedkoper en beter model op de markt vinden.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Boinkie schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:42:
Typegoedkeurig voor de Nederlandse weg :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Atlas schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:56:
[...]

en als die dat voor elkaar krijgt, ook nog delen met deze community _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:10
Atlas schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:56:
[...]

Ik hoop dat de Nederlandse overheid eens kijkt naar de buurlanden en tegen de tijd dat ik hem binnen heb het toegestaan is.. Immers mag de stint ook weer de weg op ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12-05 15:31
Ik kan niet zo snel vinden of er een zoek functie is in deze thread.
maar ik vroeg me af of er Fb/whatsapp/telegram groepen zijn voor elektrische meet-ups in regio zuid holland. met name rotterdam en denhaag ? Het lijkt me wel leuk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dxue

Dxue

rayhvh schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:10:
Ik kan niet zo snel vinden of er een zoek functie is in deze thread.
maar ik vroeg me af of er Fb/whatsapp/telegram groepen zijn voor elektrische meet-ups in regio zuid holland. met name rotterdam en denhaag ? Het lijkt me wel leuk.
Geen antwoord op je echte vraag, maar de zoekfunctie zit bovenaan de pagina, als je achter een computer zit. als je in een topic/thread zit, dan zoekt die automatisch daarbinnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Coasterfreak
de ninebot kickscooter max bestaat dus echt:

worldwide debut op 14 mei

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 00:06
Ik ben benieuwd naar de max!

krissie100 wijzigde deze reactie 10-05-2019 20:11 (190%)

Kinguin (Goedkope Games) / H1Z1 Kinguin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pukson
De max is gewoon de M365 Pro. Beetje als de ES en M365 veel gelijkenissen hebben. Maar geen mechanische rem blijft een no go voor mij.
Kijk bijvoorbeeld naar de display.

Pukson wijzigde deze reactie 10-05-2019 23:42 (11%)

• Techkiwi
  • Laatst online: 21-10 15:12
Display ziet er nogal langgerekt uit , lijkt me nogal kwetsbaar. Geen mechanische rem is idd ook een grote minpunt. Komt als het nog eens zover is moeilijk door een keuring heen lijkt me.

• Ali27490
  • Laatst online: 29-06 23:53
Pukson schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:38:
De max is gewoon de M365 Pro. Beetje als de ES en M365 veel gelijkenissen hebben. Maar geen mechanische rem blijft een no go voor mij.
Ik ben helemaal mee eens. En is de prijs al bekend?

• NoE

NoE

Dat zeg ik...

Ik heb nu het 'pro' display van ali binnen en lees dat er nu een 'echte' en een namaak versie.... Klopt dat of is dat enkel om het schermpje duurder te verkopen?

Dus... ja ik heb ook een laptop en een versterker met leuke speakers... en een vissenbak... kopen?

• Reksho
Pukson schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:38:
Maar een M365 Pro heeft toch gewoon een mechanische rem?

• Dejagan
Reksho schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:38:
[...]

Maar een M365 Pro heeft toch gewoon een mechanische rem?
Klopt, die heeft gewoon een mechanische achterrem. Op de segways is dat echter niet aanwezig. Je moet ook niet verwachten dat het een mega stopkracht heeft hoor op de M365 / Pro als je alleen de achterrem zou kunnen gebruiken.

Dejagan wijzigde deze reactie 11-05-2019 15:36 (19%)

• Reksho
Dejagan schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:35:
[...]

Klopt, die heeft gewoon een mechanische achterrem. Op de segways is dat echter niet aanwezig. Je moet ook niet verwachten dat het een mega stopkracht heeft hoor op de M365 / Pro als je alleen de achterrem zou kunnen gebruiken.
Ja maar als de Segway max gebaseerd is op de m365 pro, zou die ook gewoon een mechanische rem moeten hebben lijkt me :P

• NoE

NoE

Dat zeg ik...

Reksho schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:53:
[...]

Ja maar als de Segway max gebaseerd is op de m365 pro, zou die ook gewoon een mechanische rem moeten hebben lijkt me :P
Ik gebruik hem amper ivm max KERS. Maar wel fijn igv nood

• Douwe63
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:48
Interessante thread! Vorige week in Parijs geweest en daar voor het eerst kennis gemaakt met de elektrische step (zo'n Lime deel step) en dat is zeer goed bevallen. Bij thuiskomst direct maar eens even ingelezen in de materie en helaas dat ze hier (nog) niet legaal te gebruiken zijn. Ben ook bang dat het nog wel even gaat duren voordat dat zover is...

Ook wel weer enigszins krom / jammer dat wanneer ik met mijn auto / fiets iemand compleet van de sokken rijd ik prima verzekerd ben maar dat dit bij een elektrische step dan weer niet te verzekeren is.

Dit niet kunnen verzekeren is voor mij momenteel toch wel een showstopper (de kans dat ik iemand compleet omver rijd lijkt me niet heel groot) maar wat zou er bijvoorbeeld gebeuren als iemand mij van de step af zou rijden. Kan de verzekering van de tegenpartij dan aandragen dat ik me met een illegaal voortuig op de openbare weg bevond en dan onder een eventuele uitkering voor schade / letsel uitkomen?

Douwe63 wijzigde deze reactie 11-05-2019 22:54 (0%)
Reden: Typo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RudyBee
  • Laatst online: 13-06 13:17
Douwe63 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:45:
Interessante thread! Vorige week in Parijs geweest en daar voor het eerst kennis gemaakt met de elektrische step (zo'n Lime deel step) en dat is zeer goed bevallen. Bij thuiskomst direct maar eens even ingelezen in de materie en helaas dat ze hier (nog) niet legaal te gebruiken zijn. Ben ook bang dat het nog wel even gaat duren voordat dat zover is...

Ook wel weer enigszins krom / jammer dat wanneer ik met mijn auto / fiets iemand compleet van de sokken rijd ik prima verzekerd ben maar dat dit bij een elektrische step dan weer niet te verzekeren is.

Dit niet kunnen verzekeren is voor mij momenteel toch wel een showstopper (de kans dat ik iemand compleet omver rijd lijkt me niet heel groot) maar wat zou er bijvoorbeeld gebeuren als iemand mij van de step af zou rijden. Kan de verzekering van de tegenpartij dan aandragen dat ik me met een illegaal voortuig op de openbare weg bevond en dan onder een eventuele uitkering voor schade / letsel uitkomen?
Grappig, ik kom ook net uit Parijs en heb dezelfde vragen als jij eigenlijk. Leuk alternatief is wat mij betreft de micro condor of Falcon X3. Die zijn legaal in NL in ieder geval. Ik ga binnenkort een testritje maken bij hun Amsterdamse vestiging denk ik( als dat kan) ben benieuwd hoe die stepondersteuning werkt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12-05 15:31
Dxue schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:17:
[...]

Geen antwoord op je echte vraag, maar de zoekfunctie zit bovenaan de pagina, als je achter een computer zit. als je in een topic/thread zit, dan zoekt die automatisch daarbinnen.
Ohja wouw het koste me alsnog 30 seconden om het te vinden zelfs toen je zei waar dit zit. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coasterfreak
met een beetje zoeken wat meer info over de segway ninebot max step gevonden

https://forum.electricuni...ebot-new-kickscooter-max/
https://www.mini-j.world/home/news/s-max/

Coasterfreak wijzigde deze reactie 12-05-2019 17:54 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-10 09:47
Douwe63 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:45:
Kan de verzekering van de tegenpartij dan aandragen dat ik me met een illegaal voortuig op de openbare weg bevond en dan onder een eventuele uitkering voor schade / letsel uitkomen?
Volledig onderuit waarschijnlijk niet nee, maar de kans is wel groot dat zijn verzekering een deel maar niet de volledige schade hoeft te vergoeden - tenminste, dat is hoe het doorgaans gaat als een automobilist een opgevoerde brommer schept. Maar elke situatie is anders.

Maar ik zou me meer druk maken over het risico van ongelukken op zichzelf, dan over wie er precies voor je nieuwe rugwervels moet gaan betalen.

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:48
Dreamvoid schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:05:
[...]

Volledig onderuit waarschijnlijk niet nee, maar de kans is wel groot dat zijn verzekering een deel maar niet de volledige schade hoeft te vergoeden - tenminste, dat is hoe het doorgaans gaat als een automobilist een opgevoerde brommer schept. Maar elke situatie is anders.

Maar ik zou me meer druk maken over het risico van ongelukken op zichzelf, dan over wie er precies voor je nieuwe rugwervels moet gaan betalen.
Check, persoonlijk ga ik gewoon wachten tot een en ander 'legaal' wordt. Ook al is de kans op een ongeluk niet zo heel hoog (ik zou puur op fietspaden gaan rijden en niet gaan stunten / crossen of dwars door drukke winkelstraten gaan scheuren) ik heb gewoon geen zin in 'gedoe' mocht er onverhoopt toch iets fout gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01-10 19:12
Douwe63 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:13:
[...]

Check, persoonlijk ga ik gewoon wachten tot een en ander 'legaal' wordt. Ook al is de kans op een ongeluk niet zo heel hoog (ik zou puur op fietspaden gaan rijden en niet gaan stunten / crossen of dwars door drukke winkelstraten gaan scheuren) ik heb gewoon geen zin in 'gedoe' mocht er onverhoopt toch iets fout gaan.
Ik (helaas) ook. Wil er, sinds vorige week een citytrip Stockholm te hebben gedaan, er eentje aanschaffen.

Daar zie je werkelijk iedereen op een (deel)step rijden. Jong, oud, alles. Gaat erg relaxt en leidt zo te zien ook niet tot meer/extra of zwaardere ongelukken..? Snap ook niet zo goed dat dit in Nederland zo lang moet duren voor er een mogelijkheid bestaat. Zou het ook geen probleem vinden om hier een verzekering voor af te moeten sluiten, maar laat mij zo'n ding legaal rijden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doineann
  • Laatst online: 22-10 11:50
Ken deze niet zo, maar ziet er wel goed uit. Toen ik op je link naar beneden scrollde kwam ik wel een 'important notice' tegen dat hij eind 2020 illegaal zou worden in Singapore i.v.m. niet voldoen aan regelgeving. Weet niet of dat nog van invloed is voor evt. export ofzo.
Dat had ik zelf niet gelezen, vraag me wel af welke gevolgen dit kan hebben.. Vrees dat zaken als onderhoud en reserve-onderdelen dan lastig kan worden ook.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiVanc
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19-10 07:53
Ik denk er zelf ook aan om een elektrische step aan te kopen. Ben vandaag in Brussel eens gaan testrijden met een scooter van Dott (volgens mij is dit een Xiaomi M365) en en Lime (volgens mij Ninebot ES4). Dit omdat ik vooral twijfel tussen de M365 en ES2.

Grootste verschil voor mij was het rijcomfort als je op klinkers rijdt. De M365 is dan veel aangenamer om mee te rijden. Bij het model van Lime werd ik op de klinkers helemaal door elkaar geschud.

Ik zou de step voornamelijk gebruiken om naar het station te rijden (2km). De baan voor die rit is een fietspad met klinkers waardoor ik voorlopig eerder denk aan de M365.

Alvorens aan te kopen, had ik nog enkele vragen en hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen:
- Het model van Lime waar ik mee gereden heb, had achteraan geen vering. De “gewone” ES2 heeft dit wel. Zou dit de rit veel aangenamer wat betreft rijcomfort?
- Kan iemand bevestigen dat de Dott scooters wel degelijk M365’s zijn?
- Voornaamste reden waarom ik nog twijfel met de ES2 is het mechanisme om de step op te vouwen. Dit ziet er voor de ES2 veel makkelijker uit en ik zou dit opvouwen dagelijks gebruiken. Voor het opstappen van de trein, dan terug open richting werkplek. Op de terugweg terug hetzelfde. Kunnen eigenaars van de M365 hun ervaringen delen? Sommige reviewers klagen namelijk over het mechanisme.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

twitter: @NiVanc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
NiVanc schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:39:
Bij het model van Lime werd ik op de klinkers helemaal door elkaar geschud.

- Het model van Lime waar ik mee gereden heb, had achteraan geen vering. De “gewone” ES2 heeft dit wel. Zou dit de rit veel aangenamer wat betreft rijcomfort?
Komt omdat dit geen ES2 is, maar een ES1 :) hier in Antwerpen is sinds kort ook Poppy gestart met step verhuur, en ik dacht ook eerst, hej! Ze gebruiken de ES4, maar dat kwam gewoon door de batterij. Het is uiteindelijk de ES3 die ze gebruiken. Dus zonder vering en zonder achterlicht. De ES2 doet het qua comfort al een erg stuk beter als de ES1 maar zal nooit kunnen winnen van de M365.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:57
Hier sinds een week of 6 ook een M365 gekocht was toevallig in de aanbieding bij de MI winkel op 5 minuten voor 349 ipv 399. Na een week of 2 een lekke binnenband en geen plakken aan, omdat ie bij het ventiel kapot was gaan lekken. Youtube maar opgestart en een filmpje gevonden en met wat vereende krachten (buitenband van de velg afkrijgen is niet makkelijk) binnenband vervangen. 2 weken geleden z´on busje Slime 8 gekocht via Amazon en in beide banden gespoten en tot nu toe geen lekke band meer gehad, ze lijken ook wat langer hard te blijven. Ik gebruik hem dagelijks voor een kilometer of 2,5 woon werk verkeer met wat stoeptegels en wat asfalt en heerlijk hoor. Doe makkelijk een week met een acculading en vind het een heerlijk ding. Hier in Spanje is de regelgeving ook nog vaag en rij maar over de stoep en wat woonwijkstraten en er rijden er hier maar zat rond. Vouw hem eigenlijk nooit op en op het werk gewoon de lift in en staat hier op mijn werkvloer waar er nog een paar staan. Prima ding en rijdt als een speer erg blij mee.

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robsel_NL
Ik weet niet hoe, maar deze knaap heeft al een ninebot max kunnen bemachtigen. Specs aan het einde van de vid. Mooi ding, 10" luchtbandjes, dual brake, 40m range. Ben benieuwd wat het mag kosten. YouTube: Meet the NEW Segway Ninebot MAX Scooter edit; moreeee YouTube: THE BEST ELECTRIC SCOOTER YOU CAN GET (Unboxing and Initial Review)

Robsel_NL wijzigde deze reactie 15-05-2019 01:24 (19%)

• NoE

NoE

Dat zeg ik...

Robsel_NL schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 01:21:
Ik weet niet hoe, maar deze knaap heeft al een ninebot max kunnen bemachtigen. Specs aan het einde van de vid. Mooi ding, 10" luchtbandjes, dual brake, 40m range. Ben benieuwd wat het mag kosten. YouTube: Meet the NEW Segway Ninebot MAX Scooter edit; moreeee YouTube: THE BEST ELECTRIC SCOOTER YOU CAN GET (Unboxing and Initial Review)
Jammer van die lasnaad bij het stuur (hebben alle nepperts ook) maar in principe zie ik een m365 pro met omgekeerde gemonteerde aandrijving en grotere wielen.

• Nyshray
  • Laatst online: 02-09 15:20
Iemand een idee wanneer de Xiaomi m365 Pro makkelijk verkrijgbaar zou zijn bij de grotere retailers binnen België / Nederland? De "standaard" m365 vind ik bij winkels als Alternate, Fnac, Vandenborre,... zo terug, de pro-versie nog niet.

• NoE

NoE

Dat zeg ik...

Nyshray schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:16:
Iemand een idee wanneer de Xiaomi m365 Pro makkelijk verkrijgbaar zou zijn bij de grotere retailers binnen België / Nederland? De "standaard" m365 vind ik bij winkels als Alternate, Fnac, Vandenborre,... zo terug, de pro-versie nog niet.
De pro is te koop vanaf 31 mei, bij Fnac/vandenBorre. Bootje gaat namelijk niet zo snel.

• Nyshray
  • Laatst online: 02-09 15:20
NoE schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:19:
[...]

De pro is te koop vanaf 31 mei, bij Fnac/vandenBorre. Bootje gaat namelijk niet zo snel.
Oh thanks, nog even geduld uitoefenen dus! O-)

• NiVanc
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19-10 07:53
Nyshray schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:33:
[...]

Oh thanks, nog even geduld uitoefenen dus! O-)
Ik vind de Pro trouwens een matige upgrade. De M365 is intussen toch al bijna 3 jaar op de markt en buiten extra range lijken er weinig verbeteringen te zijn. Ik vind het vooral jammer dat het opvouwmechanisme nog steeds hetzelfde is.

Ik ga voor mijn aankoop dan ook nog even wachten op wat meer reacties en de prijs van de Ninebot Max.
Op het eerste zicht lijkt dat toestel het beste van de M365 en ES2 te combineren.

twitter: @NiVanc

Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True