Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 11 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:52
Lastig, deze petitie.

Lichtgewicht relatief trage steps (laten we zeggen 15 kg, 25 km/h), ja, goed idee en zo snel mogelijk doen. Ze passen heel goed in de Nederlandse (fiets-)infrastructuur en het is een de perfecte milieuvriendelijke last-mile-oplossing voor wie niet kan of wil lopen. Ze zijn ook bij ongelukjes best veilig: zonder bestuurder vallen ze op hun zijkant, en je hebt 'n stuur in je handen dus de kans dat ie je ontglipt is al heel erg klein.

Maar om dan ook zelfbalancerende eenwielers en elektrische longboards te legaliseren? Ik heb zelf wat zelfbalancerende dingen gehad, en na wat ongelukjes vind ik ze helemaal geen goed idee meer voor de openbare weg. Ze hebben de neiging nog tientallen meters door te rollen. Ik denk toch echt dat je een stuurstang moet verplichten voor voertuigen waar je op staat (ipv zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

franssie

Save the albatross

@Juerd dat herken ik wel. Steps zouden wel (op de weg) toegestaan kunnen en moeten worden, de beste manier om het OV te promoten. Ik ga niet met een fiets in de trein (ook niet vouwfiets) maar met een stepje wel.
Ik heb wel ondertekend en het is dan uiteindelijk aan de wetgever om die afwegingen te maken die jij schetst.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-10-2020
Anoniem: 1214482 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:23:
[...]

Ik wil er al lang 1 en veel meer dan die prijs wil ik eigenlijk niet uitgeven. Maar het display vond ik minder en toen de pro verwacht werd wilde ik eerst de prijs weten. Maar die vind ik erg duur. De Techno was een mooie tussen vorm. Maar ben best geschrokken hoe de deal daar verliep, mede ook omdat ik met ideal had betaald en vreesde dak me poen kwijt was. Maar dat is goed afgelopen, maar heb weinig vertrouwen bij hun.
Heb nu een creditcard aangevraagd, zit je altijd save :). Mijn oog is nu gevallen op de Fnac. De pro en een mooie prijs. Nu wachten op me card en als de deal er dan nog is, neem ik die denk ik.

Op bol liggen de prijzen voor de gewone nu ook hoger en de pro word daar nog niet eens verkocht. Er zit een store in Heemskerk en Scheveningen, maar zij vragen veel voor de pro.
Mmm het is voor mij de Techno PRO of geen. Vind de M365 te veel onderhoud nodig hebben. Nu weet ik natuurlijk niet of de Techno dit ook heeft maar als je het zo leest niet.
Ben nu met iemand in contact die er een heeft gekocht en na 2 dagen al kapot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04 07:19
Iets kapot gaan kan zelfs met een xiaomi m365, kijk maar naar paar berichten boven dit bericht, en die is nieuw.
DutchFatBoys schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:11:
[...]

Mmm het is voor mij de Techno PRO of geen. Vind de M365 te veel onderhoud nodig hebben. Nu weet ik natuurlijk niet of de Techno dit ook heeft maar als je het zo leest niet.
Ben nu met iemand in contact die er een heeft gekocht en na 2 dagen al kapot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1181506

TunderNL schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:43:
Iets kapot gaan kan zelfs met een xiaomi m365, kijk maar naar paar berichten boven dit bericht, en die is nieuw.
[...]
Hij bedoelde exact dit, maar niet dat Techno Pro na 2 dagen kapot was. Bij mij werkt het al 3 maanden prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1214482

TunderNL schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:43:
[...]
En voor de m365 kan je overal onderdelen bestellen. Het is maar de vraag of die ook op de Techno passen en zo makkelijk is. Stel ke moet een lampje vervangen of je spatbord ofzo.. Er staat op de site nieteens of je bijv de oplader erbij krijgt of de sleutelboutjes zoals bij de meeste andere wel.

Maar @DutchFatBoys, hij blijft aantrekkelijk, lol. En ben benieuwd wat er dan kapot aan is en vooral hoe Techno hier mee omgaat. Laat me weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1214482 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:51:
[...]

En voor de m365 kan je overal onderdelen bestellen. Het is maar de vraag of die ook op de Techno passen en zo makkelijk is. Stel ke moet een lampje vervangen of je spatbord ofzo.. Er staat op de site nieteens of je bijv de oplader erbij krijgt of de sleutelboutjes zoals bij de meeste andere wel.

Maar @DutchFatBoys, hij blijft aantrekkelijk, lol. En ben benieuwd wat er dan kapot aan is en vooral hoe Techno hier mee omgaat. Laat me weten!
Staat wel duidelijk op hun website dat alle minpunten van Xiaomi zijn weg bij Techno Pro. Ik had ook een paar vragen en kreeg snel een antwoord van de medewerker (Hans). Maar met Xiaomi is het namelijk anders. Bijvoorbeeld die situatie van @LaurenvS. Maar wel goed dat er een grote community is. 8)7

Upd* Staat wel dat je een oplader erbij krijgt en ook sleutelboutjes. In specs pagina. Wtf , dit is altijd zo :D :D

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1181506 op 30-05-2019 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Anoniem: 1214482 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:51:
[...]

Hij ging nog wel aan maar deed niks, alleen de lampen werkten nog. Toen hij zijn garantie wou claimen kreeg die geen gehoor meer, tot de dag van vandaag.
@Anoniem: 1181506 Hoeveel rijdt je met de step? En kreeg je nou wel of niet een oplader etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DutchFatBoys schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:21:
[...]

Hij ging nog wel aan maar deed niks, alleen de lampen werkten nog. Toen hij zijn garantie wou claimen kreeg die geen gehoor meer, tot de dag van vandaag.
@Anoniem: 1181506 Hoeveel rijdt je met de step? En kreeg je nou wel of niet een oplader etc?
Is dat degene op Bol.com? Vraag hem om een ​​foto (check de voorlicht en vering). Ik ben er 100% zeker van dat het een nep beoordeling is. Dat kan gewoon niet. Als je een defect artikel via Bol.com koopt, krijg je het geld terug of gratis reparatie.
En iedereen kan een beoordeling onder een product achterlaten en je dit product niet hoeft gekocht te hebben. Bol.com heeft namelijk geen "order verified" beoordelingen, dus ik kan nu inloggen en één review opschrijven onder een product, bijvoorbeeld Pampers - "geschikt niet voor 40+", terwijl ik dit niet gekocht heb. Lol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@DutchFatBoys, ik begrijp toch goed dat je contact een Techno heeft?

@Anoniem: 1181506, je zegt eerder in een update bij je antwoord dat er in de specs staat dat je de oplader enzo erbij krijgt...ik kan die niet vinden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1214482 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:36:
@DutchFatBoys, ik begrijp toch goed dat je contact een Techno heeft?

@Anoniem: 1181506, je zegt eerder in een update bij je antwoord dat er in de specs staat dat je de oplader enzo erbij krijgt...ik kan die niet vinden hoor.
https://imgur.com/a/2KLtcPY
Je krijgt toch altijd een oplader erbij ahah. Die heb ik bij mij step

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1181506 op 30-05-2019 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1181506 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:40:
[...]

https://imgur.com/a/2KLtcPY
Je krijgt toch altijd een oplader erbij ahah. Die heb ik bij mij step
Dit is niet van hun website, want daar staat niks. Wel bij de Red specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1214482 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:45:
[...]

Dit is niet van hun website, want daar staat niks. Wel bij de Red specs.
_O- Kijk naar URL adres. Als u naar de hoofdfoto kijkt, ziet u rechtsbovenin "Specs".

Upd* Oke, ik ga het proberen, sorry moderators. kijk - technozom.com/pro-specs

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1181506 op 30-05-2019 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Anoniem: 1181506 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:35:
[...]

Is dat degene op Bol.com? Vraag hem om een ​​foto (check de voorlicht en vering). Ik ben er 100% zeker van dat het een nep beoordeling is. Dat kan gewoon niet. Als je een defect artikel via Bol.com koopt, krijg je het geld terug of gratis reparatie.
En iedereen kan een beoordeling onder een product achterlaten en je dit product niet hoeft gekocht te hebben. Bol.com heeft namelijk geen "order verified" beoordelingen, dus ik kan nu inloggen en één review opschrijven onder een product, bijvoorbeeld Pampers - "geschikt niet voor 40+", terwijl ik dit niet gekocht heb. Lol :+
Wel raar dat ie er dan alsnog op reageert (mijn vraag). Heb dit via marktplaats gedaan anders kwam ik niet in contact lol.

@Anoniem: 1214482 ja de pro via bol.com (zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:34
LaurenvS schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:43:
[...]

Yes heb dit gedaan. Hij geeft dit volledig aan:

Asking scooter version
BMS Ver: 0
BLE Ver: 81
detected encoded BLE:81 check version again
Asking scooter version
BMS ver: 0
BLE ver: 81
DRV Ver: 151
Couldn't get encoding mask, check version again
Ha Lauren,

Ik zou persoonlijk even telegram installeren en dan deze groep betreden.

https://www.google.com/ur...Vaw3QcDFN-xU7agz-_o9s_e5i

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Pukson schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:30:
[...]

Ha Lauren,

Ik zou persoonlijk even telegram installeren en dan deze groep betreden.

https://www.google.com/ur...Vaw3QcDFN-xU7agz-_o9s_e5i
In de M365 hacking groep zit veel kennis die je wellicht verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurenvS
  • Laatst online: 27-02 15:57
Pukson schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:31:
[...]

Heel erg bedankt! Ik heb het probleem meteen in de groep gegooid. Mocht er de juiste oplossing uit komen of iets wat me in ieder geval een stap verder brengt dan hou ik jullie up to date! Daarentegen als iemand andere suggesties heeft, dan zijn die natuurlijk van harte welkom

De seller van Aliexpress heeft mijn ook beantwoord en die leggen het probleem nu bij de techneuten neer. Even afwachten wat zij zullen zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door LaurenvS op 31-05-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurenvS
Pukson schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:31:
[...]

Helaas weet ook hier niemand wat er precies gaande is.

Ik heb nu bericht gekregen van de verkoper dat ik op zoek moet naar iemand die hem zou kunnen repareren (wat er dan ook aan de hand is). Weet iemand een reparatie bedrijf die dit zou kunnen doen in omgeving Den Haag toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
LaurenvS schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:14:
[...]

Helaas weet ook hier niemand wat er precies gaande is.

Ik heb nu bericht gekregen van de verkoper dat ik op zoek moet naar iemand die hem zou kunnen repareren (wat er dan ook aan de hand is). Weet iemand een reparatie bedrijf die dit zou kunnen doen in omgeving Den Haag toevallig?
MiMod is ook wel iemand met kennis van. Mailtje kan nooit kwaad.

info@mimod.ru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurenvS
Bestaan er uberhaupt reparateurs in NL die een elektrische step kunnen onderzoeken en hopelijk fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deukie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-04-2023
Techno pro is inderdaad interessant door de verbeterpunten/aanpassingen als vering icm solid banden, display, licht (betere plaatsing denk ik?) en versterking vouwmechanisme.

Maar let wel op dat frame niet de nette kwaliteit afwerking heeft als originele m365, met name herkenbaar aan lasbevestiging van stuurstang. Duidelijk te zien op de foto's als je de pro toevoegt aan winkelwagen en dan foto 7 t/m 9.. Feit dat dit op de mooi gepoetste foto's er heel anders uitziet doet toch af aan het vertrouwen in deze shop/step. Ook de hier eerder gedeelde ervaringen en nepfoto's van testimonials en het filmpje op de homepage die over een heel andere step gaat helpen niet mee. :-/

Jammer, want aantal van de oplossingen die doorgevoerd zijn voor typische problemen met de m365 klinken zeker goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1217050

Heeft er iemand een link waar ik een xiaomi kan kopen? Die betrouwbaar is via aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:55
LaurenvS schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:55:
Bestaan er uberhaupt reparateurs in NL die een elektrische step kunnen onderzoeken en hopelijk fixen?
Ik ondertussen als je een Ninebot hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurenvS
bottom line schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:05:
[...]

Hahaha tja, ik blijf toch bij de Xiaomi M365.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04 07:19
deukie schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:03:
Techno pro is inderdaad interessant door de verbeterpunten/aanpassingen als vering icm solid banden, display, licht (betere plaatsing denk ik?) en versterking vouwmechanisme.

Maar let wel op dat frame niet de nette kwaliteit afwerking heeft als originele m365, met name herkenbaar aan lasbevestiging van stuurstang. Duidelijk te zien op de foto's als je de pro toevoegt aan winkelwagen en dan foto 7 t/m 9.. Feit dat dit op de mooi gepoetste foto's er heel anders uitziet doet toch af aan het vertrouwen in deze shop/step. Ook de hier eerder gedeelde ervaringen en nepfoto's van testimonials en het filmpje op de homepage die over een heel andere step gaat helpen niet mee. :-/

Jammer, want aantal van de oplossingen die doorgevoerd zijn voor typische problemen met de m365 klinken zeker goed!
Was mij nog niet eens opgevallen die lasnaad, jeetje wat een domper.
Heeft natuurlijk niets met de kwaliteit of sterkte te maken, maar wel minder mooi.
hij is wel op bepaalde punten verbeterd vergeleken met de M365 (verlichting, vering, beter opvouw mechanisme, massieve banden, en waterdicht) Ik las dat de m365 niet bepaalt echt waterdicht was maar dat je wel een door een andere kap onder te zetten bij de accu wel water dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys

Misschien kunnen we @Anoniem: 1181506 vragen voor wat foto’s vragen van de stuurstang?
Edit: bedoel je de bevestiging op de plek waar je moet staan? Zie voor de rest niet echt iets...

[ Voor 4% gewijzigd door DutchFatBoys op 31-05-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LaurenvS schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:55:
Er zit in scheveningen een skate winkel die de xiaomi verkoopt, informeer daar eens. https://www.onlineskateshop.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

KrazyJay

bottom line schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:05:
[...]

Waar in België woon je? Ik heb een Ninebot ES4 waarvan ik denk dat de kabel van het frame naar het voorwiel aan het kapot gaan is, de motor verliest soms aandrijving als ik dat draadje beweeg met mijn vinger of als ik rijd. :( Ook de CC doet het niet meer, maar ik denk dat dit gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup, Ik had Xiaomi m365 en nu heb ik techno Pro. Hoeveel problemen m365 heeft ... HOLLY MOLLY. Kijk even bovenop - een nieuw product ging kapot in 2 dagen!? Really dude? Toen koos ik met plezier Techno pro, met alle verbeterpunten/aanpassingen + wel met garantie van een nl bedrijf. DAT vind ik toch belangrijker dan de afwerking van dat frame. En Techno Pro kost niet 500+ euro, maar dan 399.. bijna net als gewoon Xiaomi m365. En kijk nu naar de prijs/kwaliteit verhouding...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
KrazyJay schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:41:
[...]

Waar in België woon je? Ik heb een Ninebot ES4 waarvan ik denk dat de kabel van het frame naar het voorwiel aan het kapot gaan is, de motor verliest soms aandrijving als ik dat draadje beweeg met mijn vinger of als ik rijd. :( Ook de CC doet het niet meer, maar ik denk dat dit gerelateerd is.
Antwerpen - Zandhoven.
Heb je onderaan de buis al eens losgemaakt van je wiel? Want die aansluitingen kunnen inderdaad erg slecht zijn (bij mij doorbrand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurenvS
Anoniem: 1214482 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:36:
[...]

Er zit in scheveningen een skate winkel die de xiaomi verkoopt, informeer daar eens. https://www.onlineskateshop.nl/
Doen helaas geen reparaties. Zij verkopen alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Nu online

KrazyJay

bottom line schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:47:
[...]

Antwerpen - Zandhoven.
Heb je onderaan de buis al eens losgemaakt van je wiel? Want die aansluitingen kunnen inderdaad erg slecht zijn (bij mij doorbrand).
Antwerpen-centrum hier :)B Wat bedoel je met de buis losmaken van het wiel? Het wiel er af halen? Ik kan morgen wel eens zien, dan ben ik alleen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LaurenvS schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:48:
[...]

Doen helaas geen reparaties. Zij verkopen alleen.
Jmmr. Probeer Voltes.nl, die verkopen ook, miss doen die wel reparatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
KrazyJay schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:50:
[...]

Antwerpen-centrum hier :)B Wat bedoel je met de buis losmaken van het wiel? Het wiel er af halen? Ik kan morgen wel eens zien, dan ben ik alleen thuis.
9/10 ligt het aan je moederbord / de aansluiting van je moederbord naar het wiel.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GAGUkEv.png

Vrij simpel. Je mag je wiel eraan laten.
Gewoon vijsjes losmaken en dan kan je de buis omhoog trekken. Daarna met een tang binnenin in de buis een zwart schijfje eruit halen. Eerst draaien met het schijfje, daarna trekken.

Kan zijn dat dat niet eens moet. Als je ziet dat de draden al los zijn / aan elkaar vasthangen is er al iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Nu online

KrazyJay

bottom line schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:15:
[...]

9/10 ligt het aan je moederbord / de aansluiting van je moederbord naar het wiel.
[Afbeelding]

Vrij simpel. Je mag je wiel eraan laten.
Gewoon vijsjes losmaken en dan kan je de buis omhoog trekken. Daarna met een tang binnenin in de buis een zwart schijfje eruit halen. Eerst draaien met het schijfje, daarna trekken.

Kan zijn dat dat niet eens moet. Als je ziet dat de draden al los zijn / aan elkaar vasthangen is er al iets mis.
Thanks, ik zal morgen een rustig gaan zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-06 16:39
knip

[ Voor 96% gewijzigd door PWM op 01-06-2019 09:04 . Reden: Affiliate link ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Anoniem: 1181506 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:42:
[...]

Yup, Ik had Xiaomi m365 en nu heb ik techno Pro. Hoeveel problemen m365 heeft ... HOLLY MOLLY. Kijk even bovenop - een nieuw product ging kapot in 2 dagen!? Really dude? Toen koos ik met plezier Techno pro, met alle verbeterpunten/aanpassingen + wel met garantie van een nl bedrijf. DAT vind ik toch belangrijker dan de afwerking van dat frame. En Techno Pro kost niet 500+ euro, maar dan 399.. bijna net als gewoon Xiaomi m365. En kijk nu naar de prijs/kwaliteit verhouding...
Wij van WC-eend.... :+

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:28
Hoeveel van de m365 rijden er immers al niet rond. Daarnaast is het makkelijker klagen dan positief iets te posten. Want dan rijdt die gewoon. Dat is met veel producten waar er veel van zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YEAN man. Dat is toch Het grote elektrische steps topic. Jij koos een wc-eend , ik - een e-step 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boinkie schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:16:
Hoeveel van de m365 rijden er immers al niet rond. Daarnaast is het makkelijker klagen dan positief iets te posten. Want dan rijdt die gewoon. Dat is met veel producten waar er veel van zijn..
Ja.. Ben mee eens. Er zijn veel verschillende e-stepjes met hun eigen voor- en nadelen. Dat is gewoon jouw keuze 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 13:19

Dxue

PSN:EvilDrunk

@Anoniem: 1181506
je kan meerdere quotes in 1 bericht zetten, ipv meerdere posts achter elkaar. In de faq wordt uitgelegd hoe je dat het makkelijkst kan doen. Voordat een moderator je daarop wijst ;)

Ik had een berichtje naar die techno pro gestuurd, maar nog steeds geen antwoord. Geeft mij toch wel slechte onderbuik gevoelens. En de website is half nederlands en half engels, wat voor mij een apart gevoel geeft

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dxue schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:09:
@Anoniem: 1181506
je kan meerdere quotes in 1 bericht zetten, ipv meerdere posts achter elkaar. In de faq wordt uitgelegd hoe je dat het makkelijkst kan doen. Voordat een moderator je daarop wijst ;)

Ik had een berichtje naar die techno pro gestuurd, maar nog steeds geen antwoord. Geeft mij toch wel slechte onderbuik gevoelens. En de website is half nederlands en half engels, wat voor mij een apart gevoel geeft
Ja, kan wel. Maar dit zijn verschillende antwoorden voor verschillende mensen, dus dat doe Ik zo :)
Nee, dat doe je dus niet. De volgende keer zijn ze weg

Berichtje naar de techno pro gestuurd (step), of naar het bedrijf? ahah
Hier zijn alleen negatieve puntjes van jou, geen positieve - “Het is makkelijker klagen dan positief iets te posten.”
Half nederlands en half engels - ahahahha, met AliExpress is het toch beter

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 01-06-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 13:19

Dxue

PSN:EvilDrunk

Anoniem: 1181506 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:34:
[...]

Ja, kan wel. Maar dit zijn verschillende antwoorden voor verschillende mensen, dus dat doe Ik zo :)

Berichtje naar de techno pro gestuurd (step), of naar het bedrijf? ahah
Hier zijn alleen negatieve puntjes van jou, geen positieve - “Het is makkelijker klagen dan positief iets te posten.”
Half nederlands en half engels - ahahahha, met AliExpress is het toch beter
Het bedrijf via google gevonden zoals in een eerdere post werd gezegd. Geen vestigings plaats bekend, maar zou zoetermeer moeten zijn? Wel een mooie prijs voor de pro, 399 ofzo uit mijn hoofd.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dxue schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:57:
[...]

Het bedrijf via google gevonden zoals in een eerdere post werd gezegd. Geen vestigings plaats bekend, maar zou zoetermeer moeten zijn? Wel een mooie prijs voor de pro, 399 ofzo uit mijn hoofd.
Ja, klopt. Heb zelf al 4 maanden die step. Wel jammer dat er geen showrooms zijn.. Wacht toch nog even op duidelijke regelgeving, misschien gaan ze er eentje openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Anoniem: 1181506 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:17:
[...]

Ja, klopt. Heb zelf al 4 maanden die step. Wel jammer dat er geen showrooms zijn.. Wacht toch nog even op duidelijke regelgeving, misschien gaan ze er eentje openen :)
Nogmaals :), kun je een foto sturen van de afwerking van het stuur? Rijdt je er eigenlijk vaak mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
Dit soort nieuws helpt dan natuurlijk niet in het legaal krijgen. Al vraag ik me serieus af wat het verschil zou zijn geweest als de persoon in kwestie op een fiets had gezeten. Zelfde trieste resultaat waarschijnlijk, maar ja.

https://www.thelocal.se/2...cooters-after-fatal-crash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-07-2022
Idd met een fiets van een heuvel af racen kan ook aardig verkeerd aflopen . Doordat er zoveel mensen in een keer zonder ervaring op steps stappen kun je er zeker van zijn dat je meer van deze berichten gaat lezen ,helaas.
Wat het nog erger maakt is dat iedereen op die limes en birds stapt. Als het hun eigen step was zouden ze wellicht iets voorzichtiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
In Oostenrijk zijn de regels aangepast.

https://orf.at/stories/3125005/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een kleine strekking van het verhaal...mijn duits is waardeloos :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
Anoniem: 1214482 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 09:02:
[...]

Misschien een kleine strekking van het verhaal...mijn duits is waardeloos :'(
Steps op het fietspad. Eigenlijk alle regels die wij in NL hanteren voor fietsers.

En daarmee wordt het ook wel eens tijd dat Nederland eens iets duidelijk gaat maken. Als we in NL op het fietspad mogen is de grootste angel eruit en daar is het hele verkeer toch al op ingericht en aan gewend. Immers gaan de elektrische fietsen even hard danwel niet harder.

[ Voor 32% gewijzigd door Boinkie op 01-06-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deukie
DutchFatBoys schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:32:
[...]

Misschien kunnen we @Anoniem: 1181506 vragen voor wat foto’s vragen van de stuurstang?
Edit: bedoel je de bevestiging op de plek waar je moet staan? Zie voor de rest niet echt iets...
Bedoel aan de andere kant, op de originele m365 zit ook een lasnaad onderaan bij sta-gedeelte. Hier zie je ook aan de andere kant richting stuur een tweede lasnaad. Bij veel replica's is dit volgens mij ook het geval..
Haha lijkt het wel op ja, heb je wat meer foto's voor ons @Anoniem: 1181506

Acties:
  • +1 Henk 'm!

deukie schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:12:
[...]

Bedoel aan de andere kant, op de originele m365 zit ook een lasnaad onderaan bij sta-gedeelte. Hier zie je ook aan de andere kant richting stuur een tweede lasnaad. Bij veel replica's is dit volgens mij ook het geval..

[...]

Haha lijkt het wel op ja, heb je wat meer foto's voor ons @Anoniem: 1181506
Ik zie idd dat Xiaomi M365 meer grijs is en dat het handvat van Xiaomi ook alleen maar grijs is, terwijl mijn step full zwart is en heeft het zwarte handvat zie foto's :)

@DutchFatBoys En voordat ik techno pro bestelde, vroeg ik hen of ze een video hebben, hoe eigenlijk de vering werkt. Dit heb ik gevonden en geüpload op YouTube - YouTube: Vering/Suspension

1. https://imgur.com/a/ZdECKu8 - De lasnaad
2. Het handvat
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mPC2emR.png

Upd* - Sorry guys dat ik hier niet eerder ben geweest :D

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1181506 op 01-06-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@DutchFatBoys, heb je nog iets gehoord over je contact met die kapote step?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Anoniem: 1214482 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:47:
@DutchFatBoys, heb je nog iets gehoord over je contact met die kapote step?
Nope, hij zei niks meer. Volgens techno was dit een step die vorig jaar verkocht was. Begin meer vertrouwen te krijgen, helemaal in t zwart ziet ie der ook echt goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1215564

ok bedank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Xiaomi wil voor eind van 2019 winkels in NL hebben geopent, liefst in Amsterdam, waar ook andere producten en gadgets worden verkocht. Het zou een goede reden kunnen zijn om een originele xiaomi aan te schaffen ivm evt gebreken en/of reparaties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Tuft er hier al iemand op de M365 Pro rond?

Die van mij komt vandaag binnen. Ik heb al eea aan upgrades besteld om de zwakke punten aan te pakken (achterlichtdraadje, klapmechaniek stuur, slotje, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:04
Hoi,

Ik zit er ook aan te denken om een step te kopen. Mijn keuze gaat nu denk ik wel uit naar de https://technozom.com/pro aangezien deze ook solide banden heeft.

Maar wat is jullie ervaring qua politie controle en dergelijke met het gebruik van de stepjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyshray
  • Laatst online: 20-05-2021
Anoniem: 472287 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:06:

Die van mij komt vandaag binnen. Ik heb al eea aan upgrades besteld om de zwakke punten aan te pakken (achterlichtdraadje, klapmechaniek stuur, slotje, enz)
Ik ben in blijde verwachting, nog 12 dagen aftellen... :+

Wat heb je juist aangekocht? En waar? :o Ikzelf heb via amazon.de iets gelijkaardig (achterlichtbescherming en trillingsdemper) besteld. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Nyshray op 03-06-2019 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

Twee nieuwe Xiaomi's landen volgende week in Amsterdam. Voorlopig liggen we nog aan het strand! Foto uit Spanje! https://twitter.com/elect.../1135572746858053632?s=09

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
fewips schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:09:
Twee nieuwe Xiaomi's landen volgende week in Amsterdam. Voorlopig liggen we nog aan het strand! Foto uit Spanje! https://twitter.com/elect.../1135572746858053632?s=09
Ben je daarvoor naar Spanje gereden met de elektrische auto? :D
En die komen met het vliegtuig terug? Niet in de koffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:27
Was deze week in Andorra.. jaja, lopen we langs een officiële MI winkel, heb mij toch maar ingehouden en niks gekocht haha.
Bij de fnac, ook in 0% belastingland Andorra heb ik nog even gestaard naar de m365, te koop voor een prijs van 333, ook daar heb ik em late gaan, leuke plaats Andorra trouwens :p hoop wilde stepjes haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:19
Over Spanje gesproken, vorige week kwam ik regelmatig op Ibiza deze dingen tegen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PY81GGi.jpg
Niet alleen in verhuur en/of groepstochten, maar je ziet veel mensen in het wild hiermee rond crossen.

Hoop dat ik ooit legaal door Scheveningen mag rijden op een Xiaomi step :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noottt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-02 19:24
Anoniem: 472287 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:06:

Vandaag mijn m365 pro ontvangen. Vanuit Polen duurde het 1 weekje slechts. Erg tevreden mee en gaat bovendien als de brandweer. Ben benieuwd welke upgrade je voor het klapmechanisme hebt gekocht aangezien de pro al een verbeterde versie zou hebben ten opzichte van de originele m365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Bij Banggood is de Ninebot ES2 te koop voor een €305 :)
Code 28cabb

(Erg) lang geleden dat die nog zo goedkoop op een van de verkoopsites stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noottt schreef op maandag 3 juni 2019 @ 23:27:
[...]

Vandaag mijn m365 pro ontvangen. Vanuit Polen duurde het 1 weekje slechts. Erg tevreden mee en gaat bovendien als de brandweer. Ben benieuwd welke upgrade je voor het klapmechanisme hebt gekocht aangezien de pro al een verbeterde versie zou hebben ten opzichte van de originele m365
Ik heb hetzelfde beschermplaatje als voor de M365 besteld, just in case. In verschillende reviews geven ze aan dat het wel nodig is. Ook het beschermstukje voor het actherlichtkabeltje.

Inmiddles ook de modded firmware met iets meer power en 32km/h top geflashed. Na het werk maar zien hoe dat gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-06 11:01

sfm

bottom line schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:28:
Bij Banggood is de Ninebot ES2 te koop voor een €305 :)
Code 28cabb

(Erg) lang geleden dat die nog zo goedkoop op een van de verkoopsites stond.
Erg mooie prijs zou dat zijn, kan 'm echter niet terug vinden op Banggood voor die prijs. Als ik de ES2 selecteer en de code probeer toe te passen krijg ik de melding dat deze slechts op een beperkt aantal producten geldig is (en dus niet op de ES2). Jammer, anders had ik er eentje gekocht!

[ Voor 3% gewijzigd door sfm op 04-06-2019 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sfm schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:55:
[...]

Erg mooie prijs zou dat zijn, kan 'm echter niet terug vinden op Banggood voor die prijs. Als ik de ES2 selecteer en de code probeer toe te passen krijg ik de melding dat deze slechts op een beperkt aantal producten geldig is (en dus niet op de ES2). Jammer, anders had ik er eentje gekocht!
Het is deze:

https://www.banggood.com/...products&cur_warehouse=CN

Pre-order, verzending in Juni en dan met trein, dus tegen de tijd dat je 'm hebt is 't wel eind Juli. Beetje jammer.
Prijs is inderdaad wel zeeer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:59:
[...]

Het is deze:

https://www.banggood.com/...products&cur_warehouse=CN

Pre-order, verzending in Juni en dan met trein, dus tegen de tijd dat je 'm hebt is 't wel eind Juli. Beetje jammer.
Prijs is inderdaad wel zeeer goed
Wel supertof dat het via de nieuwe zijderoute komt, dat wel.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyshray
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:30:
[...]

Ik heb hetzelfde beschermplaatje als voor de M365 besteld, just in case. In verschillende reviews geven ze aan dat het wel nodig is. Ook het beschermstukje voor het actherlichtkabeltje.

Inmiddles ook de modded firmware met iets meer power en 32km/h top geflashed. Na het werk maar zien hoe dat gaat :)
Waar heb je die stukjes juist gekocht? Ik heb er namelijk ook besteld via amazon.de, geen idee of het van goede kwaliteit zal zijn. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nyshray schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:49:
[...]

Waar heb je die stukjes juist gekocht? Ik heb er namelijk ook besteld via amazon.de, geen idee of het van goede kwaliteit zal zijn. :$
Ik heb het van Aliexpress, zou best prima moeten zijn.. Zoveel spannends is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:57
Na dit topic gelezen te hebben en een aantal videoreviews gezien te hebben ben ik toch wel tot de conclusie gekomen dat er tussen de ES2 en M365 geen hele grote verschillen zitten. In de reviews van de M365 lees ik regelmatig van de speling het stuur, in de reviews van de ES2 heb ik dit nog niet gezien.

Zaken over comfort (lucht vs solide banden), het schermpje vs de indicator en zijn belangrijk maar ik lees eigenlijk niks over speling bij de ES2. Mis ik iets of zou dit (als je hier waarde aan hecht) dan een betere koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJD1972
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-05-2020
Vorige week een uurtje de Ninebot ES4 gehuurd in Port Zélande; leuk ding. Zit nu zelf te kijken naar zoiets. Ik vind range niet zo belangrijk, want ik zal geen grote afstanden rijden. Wat ik wel belangrijk vind:
- Moet goed rijden, dus liefst laag zwaartepunt met accu’s in de bodem
- Betrouwbaar. Niet het nieuwste van het nieuwste, maar iets dat al aardig is doorontwikkeld
- Populair ding, dus onderdelen goed te koop
- Liefst geen vering, maar wel luchtbanden; ik plak liever een binnenbandje incidenteel, dan dat er een zwaarder, complexer systeem bij komt. Bovendien heeft m.i. vering zonder dempers niet zo veel meerwaarde
- Ik wil geen speling in het knikmechanisme

Zo kom ik op de gewone M365 uit. Bijkomend voordeel is dat deze wat lichter is dan de Pro door de kleinere accu. Ik twijfel echter bij 2 zaken:
- Is het knikmechanisme daadwerkelijk beter op de M365 Pro? (dit zou pleiten om toch voor de Pro te gaan)
- Op de ES4 kwam ik nét een paar cm ruimte te kort voor m’n schoenen op de plank. Als de plank op de M365 Pro groter is dan de gewone M365, dan zou dat pleiten voor de eerste…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Nyshray schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:49:
[...]

Curiousjoe levert complete setjes voor de M365. 15 euro totaal maar dan heb je wel een complete set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Nu online

KrazyJay

BertP schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:23:
Na dit topic gelezen te hebben en een aantal videoreviews gezien te hebben ben ik toch wel tot de conclusie gekomen dat er tussen de ES2 en M365 geen hele grote verschillen zitten. In de reviews van de M365 lees ik regelmatig van de speling het stuur, in de reviews van de ES2 heb ik dit nog niet gezien.

Zaken over comfort (lucht vs solide banden), het schermpje vs de indicator en zijn belangrijk maar ik lees eigenlijk niks over speling bij de ES2. Mis ik iets of zou dit (als je hier waarde aan hecht) dan een betere koop zijn?
De Ninebot ES2/ES4 heeft geen speling op aan het stuur. Het scharnier is bij de Ninebot beter ontworpen; de verhalen die je soms leest van afbrekende scharnieren bij de M365 zijn niet gekend bij de Ninebot. Hij heeft wel wat andere nadelen, zowel praktisch als technisch. Praktisch rijdt deze wat minder comfortabel dan de M365 wegens solide banden, de schokdemper voor is geen goede compensatie voor het gebrek aan luchtbanden, hij slaat steeds door de schokdemper waardoor hij een luide klap maakt van de metalen delen die elkaar raken. Maar misschien nog belangrijker, is hoe de Ninebot remt. De M365 heeft een schijfrem en een mechanische rem (achterspatbord die door wrijving met het achterwiel een remfunctie vervult). De Ninebot heeft ook die mechanische rem, maar de primaire rem is remmen op de motor. En als je helling af gaat of de Ninebot op de snelste stand gebruikt, kan het voorkomen dat de motor beschadigt door het frequente/intensieve remmen op de motor. Ik zou dus eerder kiezen voor de M365 (al dan niet de Pro). Voordeel van de M365 is ook dat deze in de Fnac in België te koop is (leuk voor garantiezaken en -termijn) maar ook omdat de onderdelen voor de M365 veel makkelijker te krijgen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door KrazyJay op 04-06-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1218672

Hoi Ik ben nieuw hier. Binnen nu en een uur komt mijn m365 binnen! :9
Heeft iemand ervaring met het laden vanaf een camper 12v systeem met omvormer?? Heb ooit mijn elektrische tandenborstel ermee gesloopt dus ben daardoor wat voorzichtiger geworden. Moet dit een zuivere sinus zijn? Of maakt het niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.verhaagen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-06 20:09
Anderhalve week terug een m365 gekocht. Is helaas door douane terug gestuurd naar polen om onbekende reden. Meer mensen dit probleem gehad?

Wacht nu op me geld van het geopende geschil en dan bestel ik hem opnieuw. Hoop snel want ik zie ze nu zoveel rijden tegenwoordig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyshray
Boinkie schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:35:
[...]

Curiousjoe levert complete setjes voor de M365. 15 euro totaal maar dan heb je wel een complete set.
Heb deze besteld op amazon.de, lijkt mij ongeveer hetzelfde? Geen idee of de kwaliteit vergelijkbaar is uiteraard. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Nyshray schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:26:
[...]

Heb deze besteld op amazon.de, lijkt mij ongeveer hetzelfde? Geen idee of de kwaliteit vergelijkbaar is uiteraard. :X
Vraag mij dus af of dit werkt, deze reviewer geeft aan (vanaf 2:01) dat na 500km dat specifieke onderdeel de speling niet oplost. Wellicht een n=1 of een ander onderdeel maar dacht dat het in ieder geval de moeite waard is om te posten.

YouTube: Elektrische step Xiaomi na 500 km: bevalt ie? 🛴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJD1972
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-05-2020
https://nl.aliexpress.com...040&device=c&gclsrc=aw.ds

362 euro voor de global version; is dit een goede prijs? en wat is het verschil tussen de global en europese versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deukie
DJD1972 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:31:

- Op de ES4 kwam ik nét een paar cm ruimte te kort voor m’n schoenen op de plank. Als de plank op de M365 Pro groter is dan de gewone M365, dan zou dat pleiten voor de eerste…
Zag laatst "berry board" voorbij komen bedrijf uit Engeland, is zowel voor standaard als pro verkrijgbaar en dit vergroot het sta oppervlak. Dus goed op te lossen, weet verder niet of er verschil is tussen pro en normaal.
KrazyJay schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:39:
[...]

De M365 heeft een schijfrem en een mechanische rem (achterspatbord die door wrijving met het achterwiel een remfunctie vervult).
Is het niet juist de Ninebot die spatbord gebruikt als rem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Nu online

KrazyJay

deukie schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:51:
[...]

Zag laatst "berry board" voorbij komen bedrijf uit Engeland, is zowel voor standaard als pro verkrijgbaar en dit vergroot het sta oppervlak. Dus goed op te lossen, weet verder niet of er verschil is tussen pro en normaal.

[...]

Is het niet juist de Ninebot die spatbord gebruikt als rem?
De Ninebot zeker, ik dacht de Xiaomi m365 ook, maar misschien dat ik fout zit. Alleszins is het achterspatbord als rem gebruiken geen goede oplossing, want de remafstand is veel langer dan bij een schijfrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:03

Matszs

><>

Vandaag mijn M365 binnen gekregen (besteld op Amazon), helaas is de kleur niet goed (zwart besteld, wit gehad), maar het terug sturen etc heb ik geen zin in dus ik neem daar genoegen mee. Maar wat een top ding! Ik heb genoten bij de eerste kilometers die ik nu gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
deukie schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:51:
[...]

Vind niet zo mooi, maakt de step zoveel breder. :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
KrazyJay schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:39:
[...]

De Ninebot ES2/ES4 heeft geen speling op aan het stuur. Het scharnier is bij de Ninebot beter ontworpen; de verhalen die je soms leest van afbrekende scharnieren bij de M365 zijn niet gekend bij de Ninebot. Hij heeft wel wat andere nadelen, zowel praktisch als technisch. Praktisch rijdt deze wat minder comfortabel dan de M365 wegens solide banden, de schokdemper voor is geen goede compensatie voor het gebrek aan luchtbanden, hij slaat steeds door de schokdemper waardoor hij een luide klap maakt van de metalen delen die elkaar raken. Maar misschien nog belangrijker, is hoe de Ninebot remt. De M365 heeft een schijfrem en een mechanische rem (achterspatbord die door wrijving met het achterwiel een remfunctie vervult). De Ninebot heeft ook die mechanische rem, maar de primaire rem is remmen op de motor. En als je helling af gaat of de Ninebot op de snelste stand gebruikt, kan het voorkomen dat de motor beschadigt door het frequente/intensieve remmen op de motor. Ik zou dus eerder kiezen voor de M365 (al dan niet de Pro). Voordeel van de M365 is ook dat deze in de Fnac in België te koop is (leuk voor garantiezaken en -termijn) maar ook omdat de onderdelen voor de M365 veel makkelijker te krijgen zijn.
Ook de Ninebot is te koop bij Fnac trouwens ;)
De motor van onze step kan je trouwens echt niet gemakkelijk kapot doen. Die is oerdegelijke kwaliteit. De contacten daarentegen...

Als je met wat mechanische pech/onvolmaaktheden kan overleven, is de M365 zeker goed. Als je liever electronica pech hebt ipv. mechanische pech, ga dan voor de Ninebot :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:08
BertP schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:31:
[...]

Vraag mij dus af of dit werkt, deze reviewer geeft aan (vanaf 2:01) dat na 500km dat specifieke onderdeel de speling niet oplost. Wellicht een n=1 of een ander onderdeel maar dacht dat het in ieder geval de moeite waard is om te posten.

YouTube: Elektrische step Xiaomi na 500 km: bevalt ie? 🛴
Je hebt natuurlijk verschillende maten van dat rubbertje. Ik heb de mijne van 0,8cm erop gezet toen ik 100km had gereden en pastte krap. Nu past het perfect na 400km. Hoe meer kilometers, hoe meer speling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:52
KrazyJay schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:39: De M365 heeft een schijfrem en een mechanische rem (achterspatbord die door wrijving met het achterwiel een remfunctie vervult).
Zoals deukie al aangaf is het achterspatbord van de M365 geen rem. Als je 'm toch zo gebruikt zal het nauwelijks remmen. Als ie niet al eerder afbreekt, verpest je door op het achterspatbord te gaan staan, sowieso de kabel van het achterlicht.

De M365 heeft een elektrische rem in de motor (het voorwiel) en een schijfrem achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Reksho schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:18:
[...]

Je hebt natuurlijk verschillende maten van dat rubbertje. Ik heb de mijne van 0,8cm erop gezet toen ik 100km had gereden en pastte krap. Nu past het perfect na 400km. Hoe meer kilometers, hoe meer speling.
Maar het lost het probleem wel op dus :)? Zijn er al aanpassingen geweest in een nieuwere versie eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reksho
BertP schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:32:
[...]

Maar het lost het probleem wel op dus :)? Zijn er al aanpassingen geweest in een nieuwere versie eigenlijk?
Yup, bij mij is er geen speling meer. De nieuwe versie heeft nu een metalen klapmechanisme in plaats van aluminium. Denk dat het vooral is gedaan door de meldingen dat het klapmechanisme kapot gaat na veel rijden. Je kan dit checken door een magneetje voor de schroef te houden van het klapmechanisme. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Reksho schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:36:
[...]

Yup, bij mij is er geen speling meer. De nieuwe versie heeft nu een metalen klapmechanisme in plaats van aluminium. Denk dat het vooral is gedaan door de meldingen dat het klapmechanisme kapot gaat na veel rijden. Je kan dit checken door een magneetje voor de schroef te houden van het klapmechanisme. :)
En met nieuwe doel je dan op de pro of is er een soort van V2 variant van de M365? If so, enig idee hoe dat te checken is?

[ Voor 3% gewijzigd door BertP op 04-06-2019 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchFatBoys
BertP schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:37:
[...]

En met nieuwe doel je dan op de pro of is er een soort van V2 variant van de M365? If so, enig idee hoe dat te checken is?
Der is wel een soort gelijke variant van de M365, de Techno PRO scooter van Nederlandse bodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
DutchFatBoys schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:45:
[...]

Der is wel een soort gelijke variant van de M365, de Techno PRO scooter van Nederlandse bodem.
Die heb ik ook gezien inderdaad, ik heb echter een contact in China dus daar gaat mijn voorkeur naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Nu online

KrazyJay

bottom line schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:17:
[...]

Ook de Ninebot is te koop bij Fnac trouwens ;)
De motor van onze step kan je trouwens echt niet gemakkelijk kapot doen. Die is oerdegelijke kwaliteit. De contacten daarentegen...

Als je met wat mechanische pech/onvolmaaktheden kan overleven, is de M365 zeker goed. Als je liever electronica pech hebt ipv. mechanische pech, ga dan voor de Ninebot :9
Ik moet de mijne nog steeds open maken... afgelopen weekend te druk geweest met voorbereidingen met de keurder (differentieel e.d.) Maar ja, denk dat je wel een goede samenvatting hebt gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door KrazyJay op 04-06-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
BertP schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:37:
[...]

Het is een V2 van de M365 ja. Ze worden sinds het najaar 2018 geproduceerd, mijne komt van oktober 2018 als ik me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:39
Na lang meelezen in dit topic ook maar even een reactie plaatsen:

Hier ook een M365 gehaald afgelopen weekend in Duitsland.
Ze lagen daar zaterdag bij de mediamarkt voor 333 euro (eu versie)

Vind het tot nu toe een heel erg tof ding. Wil hem op den duur gaan gebruiken voor woon-werk verkeer, parkeren langs de rand van de stad en dan met de step naar het werk. Hoop dat er snel goedkeuring komt voor de openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
En anders verhuizen jullie in grote getallen naar België he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb niet dit hele topic gelezen, maar wel posts dat zo'n step illegaal is in Nederland op de openbare weg. Toch zag ik vandaag iemand erop rijden met een verzekeringsplaatje (zo'n klein kentekenplaatje). Kennelijk heeft die hem verzekerd gekregen. Weet iemand hoe dit zit? Of blijft het illegaal, ondanks dat ie verzekerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
DutchFatBoys schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:45:
[...]

Belangrijk om te vermelden dat dit allemaal aannames zijn.
De kans dat het een inferieure kloon betreft is waarschijnlijker.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noottt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-02 19:24
Reksho schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:36:
[...]

kan ik bevestigen. Mijn m365 PRO gisteren ontvangen en getest met een magneet. Het mechanisme is inderdaad van staal ipv alu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag mijn m365 Pro geflashed met 32km/h firmware.

Dat rijdt echt dikke prima - was over 14,5km 35minuten kwijt, 25,4km/h average.

Dat is dus gewoon gelijk aan met de auto gaan, maar goedkoper, eco friendlier en zeker meer fun.

Fact: accu warmt op tot ongv 52c wat op de pro betekend dat je even moet wachten tot hij weer kan laden. Daar lijkt beveiliging op te zitten, alleen laden als de cellen 40c of kouder zijn.
Pagina: 1 ... 11 ... 47 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.