Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 12 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-10-2020
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:51:
[...]

Belangrijk om te vermelden dat dit allemaal aannames zijn.
De kans dat het een inferieure kloon betreft is waarschijnlijker.
Ze hebben het ontwerp van de M365 gejat ja, maar ze maken ze (deels) zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Merijn schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:51:
[...]

Belangrijk om te vermelden dat dit allemaal aannames zijn.
De kans dat het een inferieure kloon betreft is waarschijnlijker.
Zeg dat nog een keer :D (zie Quote reactie)
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 16:31:
[...]

Ik zie idd dat Xiaomi M365 meer grijs is en dat het handvat van Xiaomi ook alleen maar grijs is, terwijl mijn step full zwart is en heeft het zwarte handvat zie foto's :)

@DutchFatBoys En voordat ik techno pro bestelde, vroeg ik hen of ze een video hebben, hoe eigenlijk de vering werkt. Dit heb ik gevonden en geüpload op YouTube - YouTube: Vering/Suspension

1. https://imgur.com/a/ZdECKu8 - De lasnaad
2. Het handvat
[Afbeelding]

Upd* - Sorry guys dat ik hier niet eerder ben geweest :D
@DutchFatBoys - Bingo.
DutchFatBoys schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:19:
[...]

Het Ontwerp van Xiaomi is een Beauty standard bij steps. Niet alleen Techno pro, maar veel andere e-scooters hebben een soortgelijk ontwerp. Zelfs de nieuwe Ninebot MAX van Segway lijkt veel op de m365.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2019 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Palomar schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:51:
Heb niet dit hele topic gelezen, maar wel posts dat zo'n step illegaal is in Nederland op de openbare weg. Toch zag ik vandaag iemand erop rijden met een verzekeringsplaatje (zo'n klein kentekenplaatje). Kennelijk heeft die hem verzekerd gekregen. Weet iemand hoe dit zit? Of blijft het illegaal, ondanks dat ie verzekerd is?
Blijft illegaal. Je kan hem verzekeren als scootmobiel en dan als merk Segway. Het is meer om te voorkomen dat je problemen krijgt met de politie. Mocht je het toch krijgen dan kan je tenminste vertellen dat ie verzekerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
Zojuist ook de M365 Pro besteld op advies en na een proefrit bij een goede vriend van mij. Ik wil minder de auto gaan pakken in en rondom Almere. Ik zal hem waarschijnlijk ook gaan flashen met de 32km/h software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clarity
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-07 14:05
mbb26 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:15:
Na lang meelezen in dit topic ook maar even een reactie plaatsen:

Hier ook een M365 gehaald afgelopen weekend in Duitsland.
Ze lagen daar zaterdag bij de mediamarkt voor 333 euro (eu versie)

Vind het tot nu toe een heel erg tof ding. Wil hem op den duur gaan gebruiken voor woon-werk verkeer, parkeren langs de rand van de stad en dan met de step naar het werk. Hoop dat er snel goedkeuring komt voor de openbare weg.
Zo, dat is een goede prijs! Welke Media Markt? Al vrees ik dat die aanbieding misschien niet meer geldt, hij is op de site 379.

[ Voor 6% gewijzigd door Clarity op 04-06-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:00
Clarity schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:16:
[...]

Zo, dat is een goede prijs! Welke Media Markt? Al vrees ik dat die aanbieding misschien niet meer geldt, hij is op de site 379.
Nog steeds niet al te duur als je beseft dat je hem voor die prijs op kan halen wanneer je wilt en eventueel garantie hebt bij de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:38
Clarity schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:16:
[...]

In Meppen heb ik hem gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DutchFatBoys Dus je hebt de techno pro besteld? Via hun of bol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik nu een nieuwe M365 (niet Pro) haal heb ik ook een stalen vergrendeling?
En wat is het verschil tussen de Global en EU versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 17:47
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:31:
Dus als ik nu een nieuwe M365 (niet Pro) haal heb ik ook een stalen vergrendeling?
En wat is het verschil tussen de Global en EU versie?
de stekker

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Toch zag ik vandaag iemand erop rijden met een verzekeringsplaatje (zo'n klein kentekenplaatje). Kennelijk heeft die hem verzekerd gekregen. Weet iemand hoe dit zit? Of blijft het illegaal, ondanks dat ie verzekerd is?
Als je bij de verzekering opgeeft dat je een wel legaal type step hebt (bv een Segway), dan stuurt de verzekering een plaatje op. Je bent dan niet werkelijk verzekerd, maar met zo'n plaatje denkt men minder kans op boetes te hebben.

Er zijn ook RDW-goedgekeurde steps, overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 11:28
Zo, vanaf vandaag doe ik ook mee :-). Vandaag de M365 binnengekregen vanuit Polen Nadat ze er 15 (!) dagen over hadden gedaan om uberhaupt de shipment maar bij DPD aan te melden was het vandaag toch echt zover. Doos was lichtbeschadigd (daarom film ik altijd als ik de doos opentrek, prima om disputes te openen bij AliExpress) maar de step was onbeschadigd. Het was weleven zoeken naar de schroefjes voor de handlebar (deze zaten niet in een doos verankerd bij de inbus-sleutel, maar in een los plastic zakje welke om het linker handvat gevouwen zat, baalde al lichtelijk :P ).

Ik had van tevoren al de Curious Joe deluxe set besteld, en heb direct de achterlichtkabel weggewerkt. De inserts voor het ontgrendelingsmechanisme pasten bij mij niet. Als in, ik kreeg de 0.4mm er wel in, maar daarna met geen mogelijkheid de vergrendeling erop. Ik vul dat in als zijnde dat er (nog) geen speling in het mechaniek zit, mocht het wel gebeuren dan ben ik in ieder geval voorbereid.

De bandenspanning even goed gezet conform DIT tabelletje.

Bakje helemaal opgeladen, en flink rondgereden. Even mijn standaard woon-werk route gedaan, ging uitstekend! Daarna nog maar een paar flinke rondjes door de stad heen. 10KM gereden, en nog 50% batterij over, ik vind het helemaal prima!

Wat me wel opvalt aan de lader is dat deze aardig warm word, ook als de scooter er niet aan hangt te laden. Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:37:
@DutchFatBoys Dus je hebt de techno pro besteld? Via hun of bol?
Waar baseer je dat op? :). Wacht het nog even af.
Ga jij een tweede poging doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchFatBoys schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:42:
[...]

Waar baseer je dat op? :). Wacht het nog even af.
Ga jij een tweede poging doen?
@DutchFatBoys Nou ergens las ik:"@ En voordat ik techno pro bestelde, vroeg ik hen of ze een video hebben, hoe eigenlijk de vering werkt. Dit heb ik gevonden en geüpload op.." Maar dat heb ik dan verkeerd geïnterpreteerd :/ .

Ik twijfel voor een tweede poging. Mocht er problemen komen met de step is het maar de vraag of je de originele onderdelen op de Techno kan gebruiken. Of te wel dan word het lastig te fixen. Met oog op dat er in nederland een store komt, brengt voordelen met zich mee. En ik vind de langere range van de xiaomi pro eigenlijk ook aantrekkelijk. Op de fnac kost ie 499€, mooie prijs. Lastige keus. Maar als ik voor de techno ga, doe ik het wel via bol, niet mwer via hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jinxedworld schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:39:
Zo, vanaf vandaag doe ik ook mee :-). Vandaag de M365 binnengekregen vanuit Polen Nadat ze er 15 (!) dagen over hadden gedaan om uberhaupt de shipment maar bij DPD aan te melden was het vandaag toch echt zover. Doos was lichtbeschadigd (daarom film ik altijd als ik de doos opentrek, prima om disputes te openen bij AliExpress) maar de step was onbeschadigd. Het was weleven zoeken naar de schroefjes voor de handlebar (deze zaten niet in een doos verankerd bij de inbus-sleutel, maar in een los plastic zakje welke om het linker handvat gevouwen zat, baalde al lichtelijk :P ).
Polen / AliExpress; heb je dan een EU-versie? Welke stekker? En is de handlebar-vergrendeling dan alu of staal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noottt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-02 19:24
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:16:
[...]

Polen / AliExpress; heb je dan een EU-versie? Welke stekker? En is de handlebar-vergrendeling dan alu of staal?
Mijn Pro uit Polen via gearbest is Eu versie met stalen vergrendeling. Uiteraard is het mogelijk dat er in Polen verschillende stock aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://nl.aliexpress.com...scm_id=1007.16233.92932.0

345 euro en snelle shipping
Mis ik iets, of is dit een topdeal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:16:
[...]

EU-versie, met een setje reserve tubes en buitenbanden (in de scooterdoos zelf, schijnt kenmerkend te zijn voor de EU versie). EU-plug. Voor zover ik kan zien is het de aluminium versie. Hij werd ook geleverd met 1.3.x firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
Ik heb PRECIES die, ook van exact dezelfde AliExpress verkoper (Smartech).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:08:
[...]

@DutchFatBoys Nou ergens las ik:"@ En voordat ik techno pro bestelde, vroeg ik hen of ze een video hebben, hoe eigenlijk de vering werkt. Dit heb ik gevonden en geüpload op.." Maar dat heb ik dan verkeerd geïnterpreteerd :/ .

Ik twijfel voor een tweede poging. Mocht er problemen komen met de step is het maar de vraag of je de originele onderdelen op de Techno kan gebruiken. Of te wel dan word het lastig te fixen. Met oog op dat er in nederland een store komt, brengt voordelen met zich mee. En ik vind de langere range van de xiaomi pro eigenlijk ook aantrekkelijk. Op de fnac kost ie 499€, mooie prijs. Lastige keus. Maar als ik voor de techno ga, doe ik het wel via bol, niet mwer via hun
Kwam erachter dat ze ook paypal accepteren, dan doe ik dat gewoon. Je krijgt dan ook een ander scherm waar je gegevens in kan vullen zonder suite o.i.d. Maar als jouw bestelling gewoon goed was verlopen had je hem nu...
En verder volgens mij fixen hun het dan (plezier garantie ofzo noemen ze dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

DutchFatBoys schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:19:
[...]

Hoe weet je dat? De kans dat ze een eigen fabriek in NL hebben lijkt me erg klein. Dat ze gewoon ODM / OEM bestellen uit China veel groter. Het ontwerp en de onderdelen zien er uit als standaard kloon. En dan de app die veelal bij kloon modellen wordt gebruikt.

Als hij in daadwerkelijk in Nederland gemaakt wordt, dan hebben ze vast ook alle daarbijhorende certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Kenzi schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 02:25:
[...]

Hoe weet je dat? De kans dat ze een eigen fabriek in NL hebben lijkt me erg klein. Dat ze gewoon ODM / OEM bestellen uit China veel groter. Het ontwerp en de onderdelen zien er uit als standaard kloon. En dan de app die veelal bij kloon modellen wordt gebruikt.

Als hij in daadwerkelijk in Nederland gemaakt wordt, dan hebben ze vast ook alle daarbijhorende certificeringen.
Klopt maar ik heb t gevraagd en ze zeggen dat het uit eigen fabriek komt. Waarschijnlijk bedoelen ze hiermee de eigen gemaakte upgrades en dat inderdaad een standaard step uit China is besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren voor het eerst van werk naar huis getuft met de 32km/h upgrade.

Ging echt goed, er zitten toch aardig wat hoogtemeters in de route, maar dat hield hem amper tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5r2vm6PkdhpEsuZdzHnhEx60/full.jpg

De batterij geeft hier 43% aan maar na wat afkoelen (batt was 52c bij thuiskomst) eindigde hij op 49%.

p.s., good to know: de Pro laadt NIET op als de batterij boven de 40c is. Hij begint wel automatisch met laden zodra die 40c bereikt is. Dat duurde dus even een aantal minuten waarbij ik bang was dat er nu al iets kapot was, maar nee :+

Dat kost me met de auto evenveel tijd. Met de auto is het ook zo'n 6km langer omdat Helsinki goede fietspaden heeft, vooral de kant van mijn huis op.

Heerlijk weer ook, heb inmiddels de eerste 75km op de step zitten. De 32km/h upgrade raad ik wel echt aan, rijdt zoveel lekkerder.

Daarnaast is het bekende tasje voor aan het stuur voor de lader, huissleutel, zonnebril and so on ook erg relax

Disclaimer: Hier in Finland zijn die steps wel gewoon legaal ik kan me voorstellen dat dit wellicht in NL iets minder fijn rijden is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2019 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:52:

Ging echt goed, er zitten toch aardig wat hoogtemeters in de route, maar dat hield hem amper tegen.

[Afbeelding]

De batterij geeft hier 43% aan maar na wat afkoelen (batt was 52c bij thuiskomst) eindigde hij op 49%.

p.s., good to know: de Pro laadt NIET op als de batterij boven de 40c is. Hij begint wel automatisch met laden zodra die 40c bereikt is. Dat duurde dus even een aantal minuten waarbij ik bang was dat er nu al iets kapot was, maar nee :+

Dat kost me met de auto evenveel tijd. Met de auto is het ook zo'n 6km langer omdat Helsinki goede fietspaden heeft, vooral de kant van mijn huis op.

Heerlijk weer ook, heb inmiddels de eerste 75km op de step zitten. De 32km/h upgrade raad ik wel echt aan, rijdt zoveel lekkerder.

Daarnaast is het bekende tasje voor aan het stuur voor de lader, huissleutel, zonnebril and so on ook erg relax

Disclaimer: Hier in Finland zijn die steps wel gewoon legaal ik kan me voorstellen dat dit wellicht in NL iets minder fijn rijden is.
Zal wel beetje opletten met de temperatuur, 52 graden is aan de hoge kant voor een li-ion accu.

https://batteryuniversity...high_and_low_temperatures

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dodolinus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-09 16:45
Kwam dit toevallig tegen en dacht wellicht dat dit wel interessant is voor geintreseerde: https://legaliseerplevs.petities.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenzi schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 02:25:
[...]

@DutchFatBoys

Lol. Een eigen fabriek kan ook in China zijn. Net als met Apple, en... net als met alle Big Companies. ahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:14:
[...]

Zal wel beetje opletten met de temperatuur, 52 graden is aan de hoge kant voor een li-ion accu.

https://batteryuniversity...high_and_low_temperatures
Thanks, ik zal het in de gaten houden. Volgens die tabel is 60c de max.

De batterij heeft ook oververhittingsbescherming maar alsnog zal ik een oogje in 't zeil houden. Misschien in het midden ergens even ECO rijden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Instagram-advertentie. Interessant ...

1. Info - https://imgur.com/a/TcDqfAS

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wLHUWHT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
Ik zag hem ook voorbij komen. Wellicht positieve ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Lime doet ook dockless fietsen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmo schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:49:
Lime doet ook dockless fietsen.
Maar het plaatje doet anders vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:53:
[...]

Maar het plaatje doet anders vermoeden.
Dat is gewoon een plaatje uit hun eigen beeldbank. In Duitsland heb je op diverse plaatsen ook limefietsen maar geen scooters.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Gutteguttegut schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:15:
Vandaag de Vomar aanbieding gekocht.
Is een Denver SCO-65210 zoals al eens eerder in dit topic is langs gekomen.
Het is mijn eerste dus vergelijken met een ander kan ik nog niet.

Eerste indruk is best positief maar ik snap dat je voor €149,- geen top apparaat koopt.

Ik wil hm voornamelijk gaan gebruiken met 360 graden camera's.

Over klinkerstraatjes zoals hier in de binnenstad is het een gerammel en gestuiter... 😁
En na een weekje gewoon gebruik valt de SCO-65210 al uit elkaar.
Er trilt iets bij het voorwiel en de stuurstang zit los.
Deze gaat dus retour. :+

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:17:
[...]
En na een weekje gewoon gebruik valt de SCO-65210 al uit elkaar.
Er trilt iets bij het voorwiel en de stuurstang zit los.
Deze gaat dus retour. :+
Dat is nou typisch zo'n goedkoop is duurkoop apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:25:
[...]

Dat is nou typisch zo'n goedkoop is duurkoop apparaat
Duurkoop wordt het pas as ik mn geld niet terug krijg.
Nu weet ik hoe het is om met zo'n step te rijden en ga ik dus een M365 Pro aanschaffen ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:33:
[...]
Duurkoop wordt het pas as ik mn geld niet terug krijg.
Nu weet ik hoe het is om met zo'n step te rijden en ga ik dus een M365 Pro aanschaffen ;)
In dat geval heb je een gratis leermomentje gehad inderdaad :+

Plus natuurlijk het enorme voordeel van het contrast in kwaliteit en plezier zodra die Pro binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 22:14
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:52:

[Afbeelding]

Die 14.2km, is dat hoever je gereden hebt of hoever je nog kan? Dan zou je dus 25-30km ver kunnen komen bij een gemiddelde snelheid van 25km/u, best netjes voor een stepje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinze schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:42:
[...]

Die 14.2km, is dat hoever je gereden hebt of hoever je nog kan? Dan zou je dus 25-30km ver kunnen komen bij een gemiddelde snelheid van 25km/u, best netjes voor een stepje!
Dat is hoever ik gereden heb, 25km zou hij inderdaad wel halen, 30km, daar twijfel ik over. In ECO haalt ie dat zeker, maar op de 32km/h niet.

Ik weeg dan ook wel een goeie 90kg, dan nog een rugzak met laptop en zooi op 't rugje, ik vind het indrukwekkend, ook al kost 't 500+ euro. Geen externe batterijen enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die goede ervaringen hebben bij fnac? Op trustpilot lees ik veel negatieve reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:07:
Zijn er mensen die goede ervaringen hebben bij fnac? Op trustpilot lees ik veel negatieve reviews
Lol, elke 5 uur een negatieve beoordeling, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:40:
[...]

Lol, elke 5 uur een negatieve beoordeling, is dat normaal?
Ja precies...dat lijkt mij een beetje tè...

Maar niemand dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
Fnac is een van de betere benelux leveranciers die je gaat tegenkomen voor een E-Step.
Waarom twijfel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:12:
Fnac is een van de betere benelux leveranciers die je gaat tegenkomen voor een E-Step.
Waarom twijfel?
Omdat er op trustpilot wel erg veel negatieve reviews zijn. Meestal is er een balans in positief en negaties en dat mis ik hier.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2019 19:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CanerAkar
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:46
Inmiddels heb ik contact gehad met MinIenW met de vraag of ik eventueel de M365 goed kan laten keuren onder "Bijzonder bromfiets" als een individu.

Waarschijnlijk een dead end gezien dit geheid door meerdere M365'ers zijn aangevraagd, maar mail is in ieder geval de deur uit. Ja kun je krijgen 8)7
Geachte heer,

U zou als individu in principe een aanvraag kunnen doen om de Xiaomi M 365 (als individueel gebouwd voertuig) als bijzondere bromfiets toe te laten tot de weg. Deze procedure is echter in beginsel het werk van fabrikanten en importeurs. De procedure is namelijk vrij kostbaar en vereist kennis van het voertuig. U kunt eventueel een toelating aanvragen op basis van het nieuwe toelatingskader voor e-steps via bijzonderebromfietsen@minienw.nl. De eisen waaraan de aanvraag (en de step) moeten voldoen kunt u vinden via deze link: https://wetten.overheid.nl/BWBR0035848/2019-05-02.

Met vriendelijke groet,

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
Klinkt positief allemaal, vooral nu er een nieuwe toelatingskader is voor e-steps. De vraag is natuurlijk hoe hoog de kosten zijn, maar ik houd jullie op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom mijn aanvraag :)

Overigens een top ding! Vooral woon-werkverkeer maakt dit enorm verschil voor mij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonsezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-01-2024
CanerAkar schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:55:
Inmiddels heb ik contact gehad met MinIenW met de vraag of ik eventueel de M365 goed kan laten keuren onder "Bijzonder bromfiets" als een individu.

Waarschijnlijk een dead end gezien dit geheid door meerdere M365'ers zijn aangevraagd, maar mail is in ieder geval de deur uit. Ja kun je krijgen 8)7

[...]

Klinkt positief allemaal, vooral nu er een nieuwe toelatingskader is voor e-steps. De vraag is natuurlijk hoe hoog de kosten zijn, maar ik houd jullie op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom mijn aanvraag :)

Overigens een top ding! Vooral woon-werkverkeer maakt dit enorm verschil voor mij _/-\o_
Weet niet of deze video al eens voorbij is gekomen. Maar iig dan voor de mensen die ‘m niet gezien hebben: YouTube: Legaal elektrisch steppen of skateboarden? Het kan wel, maar het is ...

Edit: vanaf 1:53 (bijzondere bromfietsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:20:
[...]

Omdat er op trustpilot wel erg veel negatieve reviews zijn. Meestal is er een balans in positief en negaties en dat mis ik hier.
En waar ga je hem anders kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:15:
[...]

En waar ga je hem anders kopen? ;)
Eigenlijk waar ... Dit platform Trustpilot is eigenlijk niet so praktisch.

Het eerste punt is dat een ontevreden consument sneller review zal achterlaten dan een tevreden consument. Je dient immers een account bij Trustpilot te creëren om een review te schrijven, dit is voor tevreden klanten vaak te veel moeite.

Het tweede punt - hmm, eerste is al genoeg 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op hoeveel bar zetten jullie de banden van de xiaomi m365?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:33:
< 70 kg

- Vorne 2,07 - 2,76 bar / (35-40 psi)
- Hinten 2,76 - 3,45 bar / (40-50 psi)

70 - 90 kg

- Vorne 2,76 - 3,10 bar / (40-45 psi)
- Hinten 3,10 - 3,79 bar / (45-55 psi)

90 - 100kg

- Vorne 3,10 - 3,40 bar / (45-50 psi)
- Hinten 3,40 - 4,10 bar / (50-60 psi)

> > 100 kg

- Vorne 3,45 - 4,14 bar / (50-60 psi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boinkie schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:45:
[...]

- Vorne 2,07 - 2,76 bar / (35-40 psi)
- Hinten 2,76 - 3,45 bar / (40-50 psi)

70 - 90 kg

- Vorne 2,76 - 3,10 bar / (40-45 psi)
- Hinten 3,10 - 3,79 bar / (45-55 psi)

90 - 100kg

- Vorne 3,10 - 3,40 bar / (45-50 psi)
- Hinten 3,40 - 4,10 bar / (50-60 psi)

> > 100 kg

- Vorne 3,45 - 4,14 bar / (50-60 psi)
3 gewichtsklassen en 4 spanningsvarianten. Hoort de gewichtsklasse nou bij spanning erboven of beneden, en welke mist beschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:53:
[...]

3 gewichtsklassen en 4 spanningsvarianten. Hoort de gewichtsklasse nou bij spanning erboven of beneden, en welke mist beschrijving?
Ah sorry, de bovenste is voor als je lichter dan 70 kg bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boinkie schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:36:
[...]

Ah sorry, de bovenste is voor als je lichter dan 70 kg bent
Dat verklaart. Thanks! Goeie tabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiballen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05-2024
Shit, voor de tweede keer een lekke band en helaas geen reserve (binnen)bandjes meer. Ik zie in Nederland of Europa weinig shops die snel kunnen verzenden. Weten jullie misschien iets? China is natuurlijk goedkoop maar kan gerust 3 weken duren.
Heeft iemand in de buurt van Utrecht wellicht nog wel binnenbandjes op voorraad zodat we iets kunnen regelen?

edit: Xiaomi m365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
Bamiballen schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:59:
Shit, voor de tweede keer een lekke band en helaas geen reserve (binnen)bandjes meer. Ik zie in Nederland of Europa weinig shops die snel kunnen verzenden. Weten jullie misschien iets? China is natuurlijk goedkoop maar kan gerust 3 weken duren.
Heeft iemand in de buurt van Utrecht wellicht nog wel binnenbandjes op voorraad zodat we iets kunnen regelen?

edit: Xiaomi m365
Een vriend van mij heeft ook de m365 en die plakt zijn banden gewoon net als een fietsband.
Wellicht is dat een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Laatst online: 05-09 00:10
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:33:
Ik pomp hem maximaal op volgens de tabel (rond 60 psi) terwijl ik rond de 70kg weeg. Je mist wat comfort maar het bereik is in mijn ervaring veel beter. Ik haal regelmatig 30km en soms zelfs meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet zo dar mensen klapbanden krijgen doordat ze hem te hard oppompen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:44:
[...]

Dat is hoever ik gereden heb, 25km zou hij inderdaad wel halen, 30km, daar twijfel ik over. In ECO haalt ie dat zeker, maar op de 32km/h niet.

Ik weeg dan ook wel een goeie 90kg, dan nog een rugzak met laptop en zooi op 't rugje, ik vind het indrukwekkend, ook al kost 't 500+ euro. Geen externe batterijen enzovoorts.
Je spreekt over "de 32km/h" upgrade als 1 ding, niet als een firmware die je via botoz. Zelf hebt gemaakt. Waar heb je deze gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 23:49
Weet iemand of een van deze verkopers (Mi France Store of MC tech store) de 'nieuwe' variant van de M365 verkoopt? Als ik hem aanschaf heb ik het liefst de variant met een stalen ipv aluminium scharnier. Op de vraag via de chat van aliexpress reageren beide partijen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
BertP schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:14:
Weet iemand of een van deze verkopers (Mi France Store of MC tech store) de 'nieuwe' variant van de M365 verkoopt? Als ik hem aanschaf heb ik het liefst de variant met een stalen ipv aluminium scharnier. Op de vraag via de chat van aliexpress reageren beide partijen niet.
Hoe is het verschil te zien? Bij eerstgenoemde heb ik hem vandaan twee weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:07
Boinkie schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:47:
[...]

Hoe is het verschil te zien? Bij eerstgenoemde heb ik hem vandaan twee weken geleden.
Op een foto niet te ze zien lijkt me, dit zijn vaak ook standaard foto’s welke ze allemaal gebruiken.

Als de step thuis staat is het makkelijk te achterhalen met een magneetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.verhaagen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:14
Helaas is mijn exemplaar via MC tech store om onbekende reden terug gestuurd naar polen. Heb hem gister opnieuw besteld bij Smarttech. Wanneer deze binnen is kan ik het je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jtie
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-10-2021
Ik zou erg graag de M365 aankopen. 😊 Weet iemand de laatste situatie in België met de nieuwe wet? Is de M365 legaal? Heb je er een extra verzekering voor nodig? Thanks!
(tips voor waar aan te kopen ook welkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees bij de reviews dat er firmware 1.2 op zit. Iemand op de vorige pagina heeft er een met 1.3.x firmware ontvangen via een andere leverancier (Ali Polen) met het alu scharnier. Dus de kans is niet groot dat je een stalen krijgt. Aan de andere kant: de andere leveranciers gaan al gauw richting 400 euro; voor het verschil zal je misschien wel 2 of 3 stalen scharniertjes los kunnen bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Ik zal morgen even met een magneetje kijken. Anders is een ijzeren scharnier zo besteld inderdaad.

https://www.amazon.de/CUTUDE-Verstärktes-Schloss-Xiaomi-schwarzer/dp/B07RD99K53/ref=sr_1_1?__mk_de_DE=ÅMÅŽÕÑ&keywords=xiaomi+m365+verstärktes+schloss&linkCode=sl2&linkId=2d5c16fdb2a399c3e52d2210b1d3509d&qid=1559764405&s=gateway&sr=8-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:37
Is in ieder geval vanaf productiemaand Februari 2019, aangezien deze scooters de deur uit vliegen lijkt me de kans dat je een oudere productiedatum krijgt niet heel groot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Jtie schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:33:
Ik zou erg graag de M365 aankopen. 😊 Weet iemand de laatste situatie in België met de nieuwe wet? Is de M365 legaal? Heb je er een extra verzekering voor nodig? Thanks!
(tips voor waar aan te kopen ook welkom)
Topic start niet gelezen zeker? Officieel gezien maximum 15 per uur. Maar de wet wordt aangepast en wordt ondertussen wel al toegelaten tot 25 per uur. Al is er wel eens een politieman die slim wilt doen.
Valt onder je familiale verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ik ben op dit moment in Berlijn, en zie hier de steps inderdaad in de winkel liggen. Ik wil volgend jaar een half jaartje door europa met de camper, en zoek nog een step die de electrische fiets van vrouwlief kan bijhouden (anders moeten er 2 fietsen mee).

Iemand ervaring met heuvels en het effect op bereik? En welk model kan ik het gezien de regelgeving dan zoeken (ik hoef er niet perse in NL mee over de weg, maar wel het liefst in de meeste landen rondom de middellandse zee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:57:
[...]

Ik lees bij de reviews dat er firmware 1.2 op zit. Iemand op de vorige pagina heeft er een met 1.3.x firmware ontvangen via een andere leverancier (Ali Polen) met het alu scharnier. Dus de kans is niet groot dat je een stalen krijgt. Aan de andere kant: de andere leveranciers gaan al gauw richting 400 euro; voor het verschil zal je misschien wel 2 of 3 stalen scharniertjes los kunnen bestellen...
Alleen de m365 PRO is van staal, de reguliere is van alu. Je kan veschillende maten tussen stukjes kopen om de beweging in het scharnier op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:41
Edwin88 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:34:

Iemand ervaring met heuvels en het effect op bereik? En welk model kan ik het gezien de regelgeving dan zoeken (ik hoef er niet perse in NL mee over de weg, maar wel het liefst in de meeste landen rondom de middellandse zee).
Vorige week op Texel er mee door de duinen gereden (normaal fietspad), maar dat merk je echt wel hoor. Sowieso moet je niet de eco-modus gebruiken als je heuvel op gaat, maar het heeft zeker grote invloed op het bereik. Lastig om in cijfers uit te drukken maar het zou mij niets verbazen als deze bijna halveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
renegrunn schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:51:
[...]

Vorige week op Texel er mee door de duinen gereden (normaal fietspad), maar dat merk je echt wel hoor. Sowieso moet je niet de eco-modus gebruiken als je heuvel op gaat, maar het heeft zeker grote invloed op het bereik. Lastig om in cijfers uit te drukken maar het zou mij niets verbazen als deze bijna halveert.
Win je ook niet een heleboel terug als je weer heuvel af gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:41
MarcoC schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:08:
[...]

Win je ook niet een heleboel terug als je weer heuvel af gaat?
Nagenoeg niets, staat hier goed uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Had gevraagd aan de Techno gasten of ik niet zelf hun snelheid van de step aan kan passen omdat mensen dit ook doen bij de M365. Ze zeiden eerst al dat hun dan aansprakelijk zijn bij een ongeval (toen ik vroeg of ze hem met een hogere max snelheid konden leveren). Maar ik dacht als ik het zelf doe dan is het mijn eigen verantwoordelijkheid. Hun reactie was daarna dat het niet gaat omdat het bedrijf in Nederland gevestigd is. Dat heeft opzich wel een punt, wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Onzin. Een auto kan je ook tunen. Is de fabrikant dan aansprakelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:36:
[...]

Alleen de m365 PRO is van staal, de reguliere is van alu. Je kan veschillende maten tussen stukjes kopen om de beweging in het scharnier op te lossen.
Ik heb ergens gelezen dat vanaf november 2018 in de M365 (niet Pro) een stalen versie zit. Maar wellicht is dat onjuist en is er alleen sprake van een verbeterde versie van aluminium. Feit is wel dat de meeste upgrades die ik kan vinden ook niet van staal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchFatBoys schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:23:
Had gevraagd aan de Techno gasten of ik niet zelf hun snelheid van de step aan kan passen omdat mensen dit ook doen bij de M365. Ze zeiden eerst al dat hun dan aansprakelijk zijn bij een ongeval (toen ik vroeg of ze hem met een hogere max snelheid konden leveren). Maar ik dacht als ik het zelf doe dan is het mijn eigen verantwoordelijkheid. Hun reactie was daarna dat het niet gaat omdat het bedrijf in Nederland gevestigd is. Dat heeft opzich wel een punt, wat vinden jullie?
Wel logisch. Dat is wel duidelijk dat de maximale toegestane sneilheid in EU - 25 km/u is en max 250W motor power voor dit soort transport.
Het feit dat een niet gespecialiseerd persoon de firmware van een step kan veranderen, is dit geen technisch gat? of mag dat wel doen? In dit geval, denk ik, dat ze ook schuldig zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 06:48
Zou je nu in Amsterdam een helm op moeten doen?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

donald_dick schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:47:
Zou je nu in Amsterdam een helm op moeten doen?
Je mag de step uberhaubt niet gebruiken op de openbare weg, dus er is ook geen wet die een helm verplicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Drowzz schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:43:
[...]

Je spreekt over "de 32km/h" upgrade als 1 ding, niet als een firmware die je via botoz. Zelf hebt gemaakt. Waar heb je deze gevonden?
YouTube: Xiaomi M365 PRO Unlocked Speed MOD 🚀🛴 Must HAVE !😍 & Extra battery 👍🍻

Link naar zijn google drive met de files staat onder zijn video. Goeie review ook.

Er is ook een 35kmh mod maar dat kan de batterij niet (langdurig) aan waardoor je binnen no time onder de 32kmh duikt.

Beter dus gewoon op de 32kmh mod blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edwin88 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:34:
Ik ben op dit moment in Berlijn, en zie hier de steps inderdaad in de winkel liggen. Ik wil volgend jaar een half jaartje door europa met de camper, en zoek nog een step die de electrische fiets van vrouwlief kan bijhouden (anders moeten er 2 fietsen mee).

De M365 Pro en ook de NineBot ES4 (ES2 met extra battery pack) doen zo'n 32kmh. Ik ben nog geen fietser tegengekomen die me voorbij komt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
De non pro haalt ook 31km/u. Heb je wel een extra batterij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:46:
[...]

Wel logisch. Dat is wel duidelijk dat de maximale toegestane sneilheid in EU - 25 km/u is en max 250W motor power voor dit soort transport.
Het feit dat een niet gespecialiseerd persoon de firmware van een step kan veranderen, is dit geen technisch gat? of mag dat wel doen? In dit geval, denk ik, dat ze ook schuldig zullen zijn.
Ja maar brommers worden ook opgevoerd bijv. Die mogen ook niet harder dan 45 en niet meer dan zoveel cc hebben. Vind eigenlijk dat het gewoon mijn eigen verantwoordelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:34
Heb niet dit hele topic gelezen, maar wel posts dat zo'n step illegaal is in Nederland op de openbare weg. Toch zag ik vandaag iemand erop rijden met een verzekeringsplaatje (zo'n klein kentekenplaatje). Kennelijk heeft die hem verzekerd gekregen. Weet iemand hoe dit zit? Of blijft het illegaal, ondanks dat ie verzekerd is?
Laat maar ik keek bij de belgen als regelgeving.

[ Voor 128% gewijzigd door mr_evil08 op 17-06-2019 15:18 . Reden: Regelgeving ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Laatst online: 05-09 00:10
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:36:
[...]

Dit klopt niet. De reguliere m365 geproduceerd vanaf het najaar 2018 hebben ook een stalen scharnier. De mijne komt specifiek van oktober 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:17
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:50:
[...]

De M365 Pro en ook de NineBot ES4 (ES2 met extra battery pack) doen zo'n 32kmh. Ik ben nog geen fietser tegengekomen die me voorbij komt in ieder geval
Al eens achter jou gekeken of ze niet in uw wiel zitten (uit de wind) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:46:
In het geval van fietsen is de grens idd EU-breed 25 km/u, 250W en geen gashendel. En daarnaast de categorieen L1e-A ("snor") en L1e-B ("brom"), dat is allemaal vrij overzichtelijk. Al mag elk land wel zelf regelen of ze nou op de rijbaan moeten of niet, helmplicht, etc.

E-steps zijn nu nog elk land anders geregeld, daar is geen EU-brede categorie gedefinieerd. In NL verboden zonder typegoedkeuring, in landen als Duitsland, Zwitserland en Denemarken max 20 km/u, en in landen als Spanje en Frankrijk max 25 km/u.

Hoewel sommigen in Frankrijk toch wat harder gaan: YouTube: En trottinette électrique, il roule à 85km/h sur l'autoroute

[ Voor 11% gewijzigd door Dreamvoid op 07-06-2019 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jtie
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-10-2021
bottom line schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:27:
[...]

Topic start niet gelezen zeker? Officieel gezien maximum 15 per uur. Maar de wet wordt aangepast en wordt ondertussen wel al toegelaten tot 25 per uur. Al is er wel eens een politieman die slim wilt doen.
Valt onder je familiale verzekering.
Euh, toch wel, maar ik was op zoek naar de huidige situatie. :O Ondertussen dit gevonden, vanaf begin deze maand: "De opvallendste maatregel is dat de maximaal toegelaten snelheid voor elektrische steps en andere populaire "gemotoriseerde voortbewegingstoestellen" wordt opgedreven van 18 naar 25 kilometer per uur." (bron: https://www.vrt.be/vrtnws...randert-er-allemaal-op-1/) Dus het was blijkbaar 18 maar nu 25? Aangezien de M365 max 25 gaat, lijkt me dit dus ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:34
-Laat maar.

[ Voor 108% gewijzigd door mr_evil08 op 07-06-2019 12:19 . Reden: Electrische brommers ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
mr_evil08 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:43:
[...]
Brommers worden standaard geknepen verkocht, deze aanpassingen worden achteraf of tijdens de verkoop gedaan, dit is vaak face to face en zijn ze soepeler.

Maar "opvoeren" van brommers is niks anders dan de begrenzer eraf halen, de 49CC blok blijft standaard.
Jouw vergelijking zou hetzelfde zijn als je een brommer leveren met 125CC blok maar wel onder categorie bromfiets wil hebben, dit gaan ze ook niet doen(tenzij ze je goed kennen).
Niet alle brommers hebben 49cc, elektrische brommers zijn er ook en die kunnen ook aardig opgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

mr_evil08 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:11:
[...]

Gebruik op de openbare weg
Er is niet voorzien in een specifieke regeling voor het gebruik van de voortbewegingstoestellen op de openbare weg. Zij worden, in functie van de ontwikkelde snelheid, gelijkgesteld met twee, reeds bestaande categorieën van weggebruikers: de fietsers of de voetgangers. De voorschriften die de andere weggebruikers moeten naleven ten opzichte van respectievelijk voetgangers en fietsers, gelden eveneens ten aanzien van de gebruikers van de voortbewegingstoestellen.

Verzekering
In theorie ben je verplicht om voor deze voertuigen, overeenkomstig artikel 2, § 1 van de wet van 21 november 1989 betreffende de verplichte aansprakelijkheidsverzekering inzake motorrijtuigen een verzekering afgesloten te worden. Er is evenwel rechtspraak die dergelijke voertuigen vrijstelt van deze verplichting, op voorwaarde dat zij niet sneller kunnen rijden dan 18 km/u.

Kortom het mag tegenwoordig, vind het wel vreemd dat ze straks 25 km/h mogen gezien Nederland normaal gesproken een strenge wetgeving heeft.
Waar haal je dat vandaan? Mijn bron zegt dit:

"Een elektrische (scooter)step, die rijdt op oplaadbare batterijen, is alleen toegestaan als hij door de minister is aangewezen als bijzondere bromfiets. Andere elektrisch stepjes zijn dus niet toegestaan op de openbare weg."

Als er iets veranderd is dan hoor ik dat graag, dan mag er ook wel een linkje in de OP en bestel ik m'n M365 Pro vandaag nog.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Jtie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:42:
[...]

Euh, toch wel, maar ik was op zoek naar de huidige situatie. :O Ondertussen dit gevonden, vanaf begin deze maand: "De opvallendste maatregel is dat de maximaal toegelaten snelheid voor elektrische steps en andere populaire "gemotoriseerde voortbewegingstoestellen" wordt opgedreven van 18 naar 25 kilometer per uur." (bron: https://www.vrt.be/vrtnws...randert-er-allemaal-op-1/) Dus het was blijkbaar 18 maar nu 25? Aangezien de M365 max 25 gaat, lijkt me dit dus ok?
Als Belg moet je je inderdaad dus nergens zorgen over maken. _/-\o_
Je bent legaal + onmiddelijk verzekerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pasman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 15:42
Mijn eerste post hier. Ook ik ben aan het kijken naar een elektrische step en kwam via Reddit de volgende vergelijking tegen . Volgens deze vergelijking is de iWatRoard R9 extreme zowat een kopie van de m365 (met massieve wielen, achtervering en display), maar dan goedkoper. Wanneer ik hem zo, denk ik meteen aan de techno die hier al meerdere keren voorbij is gekomen. Heeft iemand ervaring met deze step en of/hoe hij naar Nederland te krijgen is?

Edit: toch maar weer terug gezet. Zoals hieronder wordt aangegeven vond ik dit vooral interessant, omdat het 1 op 1 een techno step lijkt en ik hen niet vertrouw. Reviews op trustpilot lijken ook niet zo heel positief

[ Voor 219% gewijzigd door Pasman op 07-06-2019 18:22 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rian.
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-03 12:05
Het moge duidelijk zijn dat dit topic vol zit met mensen die belang hebben bij de verkoop van Techno stepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:19
Ik vind het anders wel goed gevonden van @Pasman, dat is namelijk exact de Technono step.
Zover het "eigen fabrikaat" gezwam.

Voor de liefhebbers:
https://www.iwatboard.com...iwatroad-r9-jump-8ah.html

[ Voor 31% gewijzigd door Kapitein Merijn op 07-06-2019 17:31 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 16:31
Stukje uit het fd over deel steps. Ik zelf ben voor het legaliseren van de step, maar in die leen steps zie ik ook niet zo veel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pl7Tgwx.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pUCst8V.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/65ITRGi.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y6hLWdx.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wvD5BmC.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yQyHi9R.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bZPwBqg.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UUDd0dn.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DVRT46a.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YjmOl1v.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nYQ5GoO.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0qvZWNB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:29:
Ik vind het anders wel goed gevonden van @Pasman, dat is namelijk exact de Technono step.
Zover het "eigen fabrikaat" gezwam.

Voor de liefhebbers:
https://www.iwatboard.com...iwatroad-r9-jump-8ah.html
Wow idd ja... Ik vraag me af wat ze zullen zeggen als ik hiermee aan kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchFatBoys schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:22:
[...]

Wow idd ja... Ik vraag me af wat ze zullen zeggen als ik hiermee aan kom.
Ja lijkt er zeker op, alleen de specs verschillen wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 08:11

Rio

Ik heb al een boek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:24:
[...]

Ja lijkt er zeker op, alleen de specs verschillen wat.
Zit je er nog aan te denken om deze te halen? Ik wat minder nu maar de normale M365 heeft dan vrij veel nadelen ook al is veel te verhelpen. Verder vind ik het wel tof dat je bij de M365 de max snelheid kan verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik zie juist wel heel veel in deelsteps. Deelsteps kunnen een oplossing zijn voor het "last mile problem" waardoor het veel aantrekkelijker wordt het openbaar vervoer te gebruiken. Ook kan het een alternatief zijn voor de auto, en binnensteden (= ruimtes waar vierkante meters erg schaars zijn) zijn plaatsen waar je auto's moet weren.

De problemen die in dit artikel beschreven worden zijn problemen als het gevolg van gebrekkige infrastructuur en gebrekkige regulering. Met goede wet- regelgeving en een passende infrastructuur kunnen deze problemen zeker aangepakt worden. Ter vergelijking: op een enkele parkeerplaats voor auto's kun je makkelijk 20 deelsteps parkeren.

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/la.streetsblog.org/wp-content/uploads/sites/2/2018/11/SantaMonicascootercorral.jpg?w=696&crop=0%2C0px%2C100%2C392px&ssl=1
Pagina: 1 ... 12 ... 47 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.