Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 13 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voor de “last mile” concurreert de step voornamelijk met de benenwagen, dat is het probleem een beetje. Heb je het over de “last 3 miles” dan is er meer voor te zeggen :)

Maar zie wel een oplossing voor de juicers: autonome steps die als ze bijna leeg zijn gewoon zelf naar een laadstation rijden (ok, moet t wel zo’n ding zijn met twee voorwielen).

Op die manier kan je ook een step naar je deur toe laten komen :)

[ Voor 61% gewijzigd door Dreamvoid op 07-06-2019 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel apart dat ze niet even een duidelijke afbeelding er bij doen met de desbetreffende ‘fout’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pasman schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:03:
Mijn eerste post hier. Ook ik ben aan het kijken naar een elektrische step en kwam via Reddit de volgende vergelijking tegen . Volgens deze vergelijking is de iWatRoard R9 extreme zowat een kopie van de m365 (met massieve wielen, achtervering en display), maar dan goedkoper. Wanneer ik hem zo, denk ik meteen aan de techno die hier al meerdere keren voorbij is gekomen. Heeft iemand ervaring met deze step en of/hoe hij naar Nederland te krijgen is?

Edit: toch maar weer terug gezet. Zoals hieronder wordt aangegeven vond ik dit vooral interessant, omdat het 1 op 1 een techno step lijkt en ik hen niet vertrouw. Reviews op trustpilot lijken ook niet zo heel positief
Juist niet. Hun model is grijs / zwart en heeft geen APP. Ik zie ook de modellen voor 299 euro en voor 399 euro. Waarschijnlijk varieert de prijs vanwege de batterijcapaciteit. Inderdaad. Dit is een heel ander model. En kijk naar mijn foto's van techno pro - https://i.imgur.com/mPC2emR.png , https://imgur.com/a/ZdECKu8

@Kapitein Merijn - Maar ik kwam dit aanbod tegen op Amazon. - https://www.amazon.com/dp...0&th=1ref=dp_vse_pc0&th=1 .
Dit model lijkt meer op techno pro - Full zwart en met APP. Die heeft ook veel positieve beoordelingen.
Rian. schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:11:
Het moge duidelijk zijn dat dit topic vol zit met mensen die belang hebben bij de verkoop van Techno stepjes.
Het grote elektrische steps topic - 90% van de eigenaren van Xiaomi. Zou ik net als jij denken, dan zijn al deze mensen geïnteresseerd in het verkopen van het model m365 ahahha

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2019 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-10-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:50:
[...]

Juist niet. Hun model is grijs / zwart en heeft geen APP. Ik zie ook de modellen voor 299 euro en voor 399 euro. Waarschijnlijk varieert de prijs vanwege de batterijcapaciteit. Inderdaad. Dit is een heel ander model. En kijk naar mijn foto's van techno pro - https://i.imgur.com/mPC2emR.png , https://imgur.com/a/ZdECKu8

@Kapitein Merijn - Maar ik kwam dit aanbod tegen op Amazon. - https://www.amazon.com/dp...0&th=1ref=dp_vse_pc0&th=1 .
Dit model lijkt meer op techno pro - Full zwart en met APP. Die heeft ook veel positieve beoordelingen.

[...]

Het grote elektrische steps topic - 90% van de eigenaren van Xiaomi. Zou ik net als jij denken, dan zijn al deze mensen geïnteresseerd in het verkopen van het model m365 ahahha
Maar raad jij de Techno écht aan of zie je ook mindere dingen? Rijd je er vaak op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchFatBoys schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:42:
[...]

Maar raad jij de Techno écht aan of zie je ook mindere dingen? Rijd je er vaak op?
Ik rijd bijna elke dag van het treinstation naar mijn werk en ik kan nu met zekerheid zeggen dat ik zeer tevreden ben. Wat een toffe ding. Ik had Xiaomi en ik zie het verschil. Zonder vering in 2019? Really dude?

Dit is alleen maar uw eigen keuze.

Echter denk ik dat de mogelijkheid om de snelheid van Xiaomi te upgraden, echt nuttig is. Maar elektrische scooters zijn niet eens toegestaan op openbare weg in Nederland.
Er is al een kans dat een agentje je mag pakken en als hij zou zien dat je step 32+ km / u haalt, oh mamma mia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DutchFatBoys schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:44:
[...]

Zit je er nog aan te denken om deze te halen? Ik wat minder nu maar de normale M365 heeft dan vrij veel nadelen ook al is veel te verhelpen. Verder vind ik het wel tof dat je bij de M365 de max snelheid kan verhogen.
@DutchFatBoys ja ik heb er toch een besteld, maar wel via bol. Ik vind em meer voordelen hebben dan de xiaomi. Vooral de batteij is sterker en de bandjes die niet lek kunnen. En ik hoef de snelheid niet te verhogen. Ik vind dit snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:43:
[...]

@DutchFatBoys ja ik heb er toch een besteld, maar wel via bol. Ik vind em meer voordelen hebben dan de xiaomi. Vooral de batteij is sterker en de bandjes die niet lek kunnen. En ik hoef de snelheid niet te verhogen. Ik vind dit snel genoeg.
Heb je de nieuwe versie besteld? Namelijk met App? En hoe heb je de sterkere accu besteld? Van mij is die 7800mah net als Xiaomi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:43:
[...]

Nice man! Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:59:
[...]

Heb je de nieuwe versie besteld? Namelijk met App? En hoe heb je de sterkere accu besteld? Van mij is die 7800mah net als Xiaomi :P
Er staat maar 1 versie op Bol, dus ga er eigenlijk van uit dat de accu hetzelfde is als op hun website. Maar heb een email van hun gehad waarin ze zeggen, door mijn slechte ervaring, ik de nieuwste Techno Pro krijg met de APP. Met cruise control, boot mode, zero mode start of zonder en op slot zetten enz. Als het goed is komt ie dinsdag, ben benieuwd.
Alhoewel ik geen idee heb wat boot of zero mode is.. :$

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2019 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 08:09:
[...]

Er staat maar 1 versie op Bol, dus ga er eigenlijk van uit dat de accu hetzelfde is als op hun website. Maar heb een email van hun gehad waarin ze zeggen, door mijn slechte ervaring, ik de nieuwste Techno Pro krijg met de APP. Met cruise control, boot mode, zero mode start of zonder en op slot zetten enz. Als het goed is komt ie dinsdag, ben benieuwd.
Waarom heb je hem besteld bij bol.com en niet bij technozom, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 08:09:
[...]

Oh, nice. Zero mode is - NOTE: THE ACCELERATOR INITIATES ONCE THE COASTING SPEED EXCEEDS 3.1MPH (5 KM/H)

Dus je kunt het uitzetten in je app en dan hoef je de snelheid van 5 km/u niet te halen. Stap op je step en je kunt meteen het accelerator gebruiken. vrom >:)

@micmulder hij had geen erg positieve ervaring. Hij schreef het verkeerde adres en zijn transactie werd teruggeboekt ahah ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2019 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 08:11

Rio

Ik heb al een boek

Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:35:
[...]

Wel apart dat ze niet even een duidelijke afbeelding er bij doen met de desbetreffende ‘fout’
Don't shoot the messenger man 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:03:
[...]

Oh, nice. Zero mode is - NOTE: THE ACCELERATOR INITIATES ONCE THE COASTING SPEED EXCEEDS 3.1MPH (5 KM/H)

Dus je kunt het uitzetten in je app en dan hoef je de snelheid van 5 km/u niet te halen. Stap op je step en je kunt meteen het accelerator gebruiken. vrom >:)
:| uhhh..geloof niet dat ik dit helemaal snap :F

@micmulder Er ging iets niet goed met de betaling. Dit is veiliger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:09:
[...]

:| uhhh..geloof niet dat ik dit helemaal snap :F

@micmulder Er ging iets niet goed met de betaling. Dit is veiliger
Ik weet echt niet hoe ik het anders kan beschrijven. je kunt het zelf later proberen in de applicatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micmulder
@Verwijderd @Verwijderd Ah oke! :) Denk misschien zit er ergens nog weer een verschil tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-07-2022
Oh, nice. Zero mode is - NOTE: THE ACCELERATOR INITIATES ONCE THE COASTING SPEED EXCEEDS 3.1MPH (5 KM/H) misschien beter om deze aan te laten staan , als je per ongeluk het gaspedaaltje aanraakt zonder dat je er opstaat word het stepje behoorlijk gelanceerd.kan vervelende gevolgen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techkiwi schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:31:
Oh, nice. Zero mode is - NOTE: THE ACCELERATOR INITIATES ONCE THE COASTING SPEED EXCEEDS 3.1MPH (5 KM/H) misschien beter om deze aan te laten staan , als je per ongeluk het gaspedaaltje aanraakt zonder dat je er opstaat word het stepje behoorlijk gelanceerd.kan vervelende gevolgen hebben
Dus zero mode betekent of meteen op snelheid weg rijden of geleidelijk snelheid opbouwen en wegrijden..dus laat ik die maar aan, lol. Kzie het tafreel al voor me _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die al een slot voor hun step hebben gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
Ik heb er een slot op (abus) en een bewegings alarm met afstandsbediening.ding begint met 130 db te loeien als je hem aanraakt.
Geeft op zich wel een veilig gevoel

[ Voor 13% gewijzigd door Techkiwi op 08-06-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techkiwi schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:42:
Ik heb er een slot op (abus) en een bewegings alarm met afstandsbediening.ding begint met 130 db te loeien als je hem aanraakt.
Kan je een foto laten zien van die slot en alarm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
Alarm kun je via wish of baba bestellen voor een euro of 10. Moet er nog wel zelf een batterij inzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:48:
[...]

Kan je een foto laten zien van die slot en alarm?
Maar als je de techno pro hebt gekocht:
https://m.imgur.com/a/9pCXyqN
Dat is ook wel heel handig om een stevig slot door te halen
Ik doe ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:31
Techkiwi schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:42:
Je zegt het goed, veilig gevoel. Je drukt een kauwgompje op het gastje waar het geluid uit komt, en je hoort er niks mee van. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:11:
[...]

Maar als je de techno pro hebt gekocht:
https://m.imgur.com/a/9pCXyqN
Dat is ook wel heel handig om een stevig slot door te halen
Ik doe ook zo.
Dat is ook wel heel handig van de Techno Pro! Ik sta ook op het punt om deze te kopen!
Wat zijn jullie ervaringen met de TechnoPro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
Om hem ergens even neer te zetten om een boodschap te doen is het goed genoeg, normaal neem ik het ding gewoon mee naar binnen. Als je deze apparaten ergens in de stad een avond neerzet en er verder niet meer naar omkijkt kun je je klok erop gelijkzetten dat ie weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

micmulder schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:25:
[...]

Dat is ook wel heel handig van de Techno Pro! Ik sta ook op het punt om deze te kopen!
Wat zijn jullie ervaringen met de TechnoPro?
Su-per. Ik heb ‘m al 4 maanden. Gebruik m bijna elke dag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb de Pro binnen hoor 😃. Eerste indruk...hij ziet er super uit zo in het echt.

Wel wat aandachtspuntjes met mijn kritisch oog:
De kabel onderop bij het voorwiel bolt uit, daar kan je aan blijven haken, zal er een ty-ribje om moeten doen. Dat hadden ze beter kunnen afwerken.
Ik had behoorlijk wat moeite om de remkabel aan de rem te bevestigen, maar dat zal wel aan mij liggen, lol. Daarnaast vind ik de handrem niet zo mooi, de kabel aansluitpint had beter afgewerkt kunnen worden.
De achterkant waar je het stuur in haakt is een onhandig klepje, zodat je als je het stuur in klapt deze niet automatisch inhaakt.

En mijn achterlicht doet het niet! Mag toch aannemen dat 1 druk op de knop voor voor en achter is...grrr...dus daar ga ik maandag es voor informeren.
Heb dat achter ding al los gemaakt en de schoefjes eruit gahaald, maar krijg het rode klepje er niet vanaf.

En ik vind em toch nog best wel zwaar..🤣, had ik eigenlijk niet verwacht. Ben benieuwd hoe ik dit op termijn ga vinden als ik dit met de metro of tram ga combineren.

Al met al toch nog wel wat puntjes, waar ik op zich wel mee kan leven. Maar dat achterlicht vind ik k*t.

Heb er uiteraard ook al ff een stukje mee gereden, hehe. Maar dit is toch best wel wennen vind ik. Ik voel me nog behoorlijk wankel en moet wennen aan het evenwicht zeg maar. Dus rustig op de weg.
Morgen op me gemak maar eens een langere toch maken 😃

En ik vind die banden ook best wel hard, misschien had ik toch liever luchtbanden gehad.

@Verwijderd, heb jij massief of luchtbanden?

@Verwijderd , helemaal vergeten dat gat! Super handig voor een slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 18:38:
Nou heb de Pro binnen hoor 😃. Eerste indruk...hij ziet er super uit zo in het echt.

Wel wat aandachtspuntjes met mijn kritisch oog:
De kabel onderop bij het voorwiel buigt/steekt uit, daar kan je aan blijven haken, zal er een ty-ribje om moeten doen. Maar dat hadden ze beter kunnen afwerken.
Ik had behoorlijk wat moeite om de remkabel aan de rem te bevestigen. Daarnaast vind ik de handrem niet zo mooi, de kabel aansluitpint had beter afgewerkt kunnen worden.
De achterkant waar je het stuur in haakt is een onhandig klepje, zodat je als je het stuur in klapt deze niet automatisch inhaakt.

En mijn achterlicht doet het niet! Mag toch aannemen dat 1 druk op de knop voor voor en achter is...grrr...dus daar ga ik maandag es voor informeren.
Heb dat achter ding al los gemaakt en de schoefjes eruit gahaald, maar krijg het rode klepje er niet vanaf.

En ik vind em toch nog best wel zwaar..🤣, had ik eigenlijk niet verwacht. Ben benieuwd hoe ik dit op termijn ga vinden als ik dit met de metro of tram ga combineren.

Al met al toch nog wel wat puntjes, waar ik op zich wel mee kan leven. Maar dat achterlicht vind ik k*t.

Heb er uiteraard ook al ff een stukje mee gereden, hehe. Maar dit is toch best wel wennen vind ik. Ik voel me nog behoorlijk wankel en moet wennen aan het evenwicht zeg maar. Dus rustig op de weg.
Morgen op me gemak maar eens een langere toch maken 😃

En ik vind die banden ook best wel hard, misschien had ik toch liever luchtbanden gehad.

@Verwijderd, heb jij massief of luchtbanden?

@Verwijderd , helemaal vergeten dat gat! Super handig voor een slot.
Goed om te horen! Ik dacht dat je 'm dinsdag zou moeten ontvangen?
En is dat jouw eerste e-step? Nooit even proefgereden? haha :o Je hebt echt een kritisch oog. ahhaha

Die kabel onderop bij het voorwiel is bij alle stepjes (zie foto) -
https://i.imgur.com/VC86vFZ.jpg
https://imgur.com/a/ztPK602

Moeite om de remkabel aan de rem te bevestigen? Dit heb ik maar voor 3 minuten gedaan. Thanks voor de Nederlandse fietsen ;) En ja, dat klepje op het achterspatbord zou beter als xiaomi zijn. Maarja, daar heb ik nog geen problemen mee gehad.
En wat bedoel je met het achterlicht. Bij mij is dat zo: Als de step aan is, dan is achterlicht ook aan. Als je remt, dan wordt de rode klepje knipperen.
Wanneer u gedurende 1 seconde op de knop op het display drukt, gaat volgende verlichtingen aan - Koplamp en LED-Strip.

Mensen begrijpen ook wanneer je remt in de dag omdat het achterlicht gaat knipperen. Het voorlicht en de led-strip hoeft je niet aan te zetten. Als ik in het donker met de step rij, kunnen andere weggebruikers die van de achterkant op mij inlopen mij moeten zien. Dat is veilig. Zodat je niet doodgereden wordt in het donker.

Ik begrijp van de plaatselijke politie dat ze E-steps niet bekeuren maar als je in het donker/licht rijdt dat deze dan wel een werkend, constant achterlicht moeten hebben en rode klepje knipperen als je remt. En dat snap ik wel. 'citaat van techno

Wat betreft de banden, ik gebruik mijn e-step gewoon op een fietspad, vaak op asfalt, dus prima :*) Ga even 5-8 km rijden, zodat de banden zachter kunnen worden en de vering beter zal werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 17:37
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 18:38:
Als je de rem in knijpt moet hij gaan knipperen, doet hij dat niet dan is er ergens wat in de kabel of connector niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:56:
[...]

Goed om te horen! Ik dacht dat je 'm dinsdag zou moeten ontvangen?
En is dat jouw eerste e-step? Nooit even proefgereden? haha :o Je hebt echt een kritisch oog. ahhaha

Die kabel onderop bij het voorwiel is bij alle stepjes (zie foto) -
https://i.imgur.com/VC86vFZ.jpg
https://imgur.com/a/ztPK602

Moeite om de remkabel aan de rem te bevestigen? Dit heb ik maar voor 3 minuten gedaan. Thanks voor de Nederlandse fietsen ;) En ja, dat klepje op het achterspatbord zou beter als xiaomi zijn. Maarja, daar heb ik nog geen problemen mee gehad.
En wat bedoel je met het achterlicht. Bij mij is dat zo: Als de step aan is, dan is achterlicht ook aan. Als je remt, dan wordt de rode klepje knipperen.
Wanneer u gedurende 1 seconde op de knop op het display drukt, gaat volgende verlichtingen aan - Koplamp en LED-Strip.

Mensen begrijpen ook wanneer je remt in de dag omdat het achterlicht gaat knipperen. Het voorlicht en de led-strip hoeft je niet aan te zetten. Als ik in het donker met de step rij, kunnen andere weggebruikers die van de achterkant op mij inlopen mij moeten zien. Dat is veilig. Zodat je niet doodgereden wordt in het donker.

Ik begrijp van de plaatselijke politie dat ze E-steps niet bekeuren maar als je in het donker/licht rijdt dat deze dan wel een werkend, constant achterlicht moeten hebben en rode klepje knipperen als je remt. En dat snap ik wel. 'citaat van techno

Wat betreft de banden, ik gebruik mijn e-step gewoon op een fietspad, vaak op asfalt, dus prima :*) Ga even 5-8 km rijden, zodat de banden zachter kunnen worden en de vering beter zal werken
Ja klopt, volgens de track&trace zou ik em ook pas dinsdag krijgen. Maar dat is toch vandaag geworden.

Ja dit is mijn eerste step. Heb ooit es een klein proefritje met een ninebot gemaakt, en wist toen wel dat ik er een wilde, maar vond de bandjes te klein en ook het voetenplankje te smal. Ben toen de Bohlt tegen gekomen, maar de battery vond ik minder. Tja en toen kwam de xiaomi, en die paste bij wat ik zocht.

Heb altijd een fiets met terug traprem gehad, dus ben niet gewend dat je veel kracht moet zetten om dat kabeltje erin te 'hangen', haha...maar het zit.

En die banden zullen wel wennen, zoals je zegt, daar heb ik wel vertrouwen in.

Als ik de step aanzet, brand er standaart geen achterlicht. Ook niet als ik rem. En ja als ik kort op de knop druk gaat het voorlicht en blauwe licht aan. Alhoewel ik hopelijk geen problemen met dat blauwe licht krijg. Aangezien je geen blauw licht mag voeren.

Enig tips voor me achterlicht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dejagan schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:13:
[...]

Als je de rem in knijpt moet hij gaan knipperen, doet hij dat niet dan is er ergens wat in de kabel of connector niet goed.
Het licht doet het geheel niet. Waar zit de connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:23:
[...]

Het licht doet het geheel niet. Waar zit de connector?
Oh, nu snap Ik het wel. onder je achterspatbord is een kabeltje. is die wel geconnect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:25:
[...]

Oh, nu snap Ik het wel. onder je achterspatbord is een kabeltje. is die wel geconnect?
Dat kabeltje loopt onder het spatbord naar het achterlicht. Daar zitten 2 schoefjes. Die had ik los gemaakt. Maar ik krijg het kapje van het licht aan de bovenkant van het spatbord niet los. Of ik ben te voorzichtig met wrikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe plaats ik hier een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:29:
[...]

Dat kabeltje loopt onder het spatbord naar het achterlicht. Daar zitten 2 schoefjes. Die had ik los gemaakt. Maar ik krijg het kapje van het licht aan de bovenkant van het spatbord niet los. Of ik ben te voorzichtig met wrikken?
Nee, wacht. Je doet het goed. Maar je bent een beetje te voorzichtig. Ga gewoon doen ahah

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2019 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:39:
[...]

Ne ne ahah. Je hebt niet deze kabeltje nodig. kijk naar de andere kant. daar is een connector voor je achterlicht
https://imgur.com/a/NfkqEMr
je moet wel je achterspatbord los maken
Haha, ik weet niet goed wat ik op die foto moet zien :o. Kan je dit duidelijker laten zien? Het spatbord had ik los gemaakt, maar niet expliciet gekeken hoe de kabel de stap in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:39:
[...]

Nee, wacht. Je doet het goed. Maar je bent een beetje te voorzichtig. Ga gewoon doen ahah
Gewoon dat rode kapje eraftrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:46:
[...]

Gewoon dat rode kapje eraftrekken?
Nee, het is onmogelijk, het is een heel onderdeel zoals hier.
https://vroem.nl/collecti...i-m365-remlicht-vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:02:
[...]

Nee, het is onmogelijk, het is een heel onderdeel zoals hier.
https://vroem.nl/collecti...i-m365-remlicht-vervangen
Zit de connector bij het lampje of achter in de step?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
@Verwijderd Vind het wel erg raar dat ie het niet doet, ze testen dat toch?? Of ligt het echt aan jouw montage haha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:19:
[...]

Zit de connector bij het lampje of achter in de step?
Als ik me niet vergis, is die geconnect met de controller, die onder je step is naast de accu.
Het is dus vreemd dat je lampje niet werkt. En wanneer je de remkabel aan de remklauw hebt bevestigd, heb je misschien de remkabel te hard afgetrokken en is de achterlichtkabel losgekoppeld van de controller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DutchFatBoys schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:28:
@Verwijderd Vind het wel erg raar dat ie het niet doet, ze testen dat toch?? Of ligt het echt aan jouw montage haha?
Ik heb alleen maar het stuur erop gezet verder niks gemonteerd. En uiteraard de stekkertjes aan elkaar gedrukt die beide onderdelen verbind.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2019 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:31:
[...]

Ik heb alleen maar het stuur erop gezet verder niks gemonteerd. En uiteraard de stekkertjes aan elkaar gedrukt die beide onderdelen verbind.
Het zou wel super zijn als je een foto zou kunnen versturen ahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:30:
[...]

Als ik me niet vergis, is die geconnect met de controller, die onder je step is naast de accu.
Het is dus vreemd dat je lampje niet werkt. En wanneer je de remkabel aan de rem hebt bevestigd, heb je misschien de remkabel te hard afgetrokken en is de achterlichtkabel losgekoppeld van de controller?
Ik heb niet aan de remkabel getrokken. Ik heb de remkabel in de ruimte van de rem gehaakt en vanaf die kant getrokken zodat de kabel in een soort open schoefje hangt. Lastig uit te leggen zonder een foto te laten zien 🤨. Ik heb niet aan de kabel getrokken vanaf achter naar voren zeg maar

http://imgur.com/a/wtapPsB zo zie mijn rem eruit

@Ali27490 gevonden!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2019 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:36:
[...]

Het zou wel super zijn als je een foto zou kunnen versturen ahah
Hoe doe ik dat dan. Via fotoalbum moet ik karma? hebben en vanaf deze txt editor kan ik alleen via http een adres .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:42:
[...]

Hoe doe ik dat dan. Via fotoalbum moet ik karma? hebben en vanaf deze txt editor kan ik alleen via http een adres .
https://imgur.com/
En dan jou url hier opschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://imgur.com/a/wtapPsB. Zo ziet de rem eruit. Heb alleen de kabel vanaf de rem naar dat metale ding getrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:51:
[...]

http://imgur.com/a/wtapPsB. Zo ziet de rem eruit. Heb alleen de kabel vanaf de rem naar dat metale ding getrokken
Ja, goed. En hoe ziet je achterlicht/achterspatbord eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:53:
[...]

Ja, goed. En hoe ziet je achterlicht/achterspatbord eruit?
Dat doe ik morgen ochtend wel, dan heb ik meer licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
Helaas is mijn M365 Pro wat vertraagd, schijnen wat leverings problemen te zijn vanuit China naar het warehouse in Spanje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Buiten de electrische steps, heeft Xiaomi nu ook een electrische fiets ("Qicycle" :')) blijkbaar. Ik zag hem toevallig bij een van de Xiaomi winkels staan hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gfyNP2IQkxa5ebqhXSjiHMPp/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DUSfLirmzBAiI19KaO1eJUra/medium.jpg

(klik voor grote foto's)

Ik dacht aangezien er enorm veel interesse is in de M365 en Pro, dat ik het hier even wou melden ondanks dat dit meer over steps gaat. Ik heb geen idee hoeveel hij kost, er stond geen prijs bij. Bovendien schijnt hij volgens reviews ook een "direct" mode te hebben waarbij je niet hoeft te trappen, dus het is in die zin ook een beetje een electrische step.

Zo te zien is het wel een produkt uit een andere koker ("iriding"?) dan de ninebot produkten zoals de M365 en M365 pro.

Op zich zou ik hem wel overwegen maar de gewichtslimiet is 100kg en daar ben ik vooralsnog niet :$ En het hangt van de prijs af.. Ik had het even moeten vragen. Maar de meeste produkten in die Xiaomi winkels hier zijn toch nooit op voorraad. Ik heb maanden geprobeerd om een Air Purifier 2S te kopen die echt nooit op vooraad bleek, en uiteindelijk maar op Amazon besteld.

[ Voor 32% gewijzigd door GekkePrutser op 08-06-2019 22:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-08 18:50
Voor de M365 eigenaren: er is een (beperkte) recall vanwege een onderdeel dat kan afbreken. Misschien wel goed om even te checken of je step erbij zit:

https://www.mi.com/global...c-scooter-recall-program/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:46
Zo, vanmiddag weer heerlijk een stuk in de zon gecruised. Wat een fantastisch ding is die Xiaomi M365 toch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

GekkePrutser schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:42:
Buiten de electrische steps, heeft Xiaomi nu ook een electrische fiets ("Qicycle" :')) blijkbaar.
Die komt uit 2016 en wordt hier in China inmiddels al een tijdje niet meer verkocht.

Qibike's website is ook al sinds 2016 niet meer geupdate: http://qi.bike/news.

Waarschijnlijk was de samenwerking niet zo succesvol.
Xiaomi verkoopt via Youpin nu Himo elektrische fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:30
GekkePrutser schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:42:
Buiten de electrische steps, heeft Xiaomi nu ook een electrische fiets ("Qicycle" :')) blijkbaar. Ik zag hem toevallig bij een van de Xiaomi winkels staan hier:

[Afbeelding][Afbeelding]

(klik voor grote foto's)

Ik dacht aangezien er enorm veel interesse is in de M365 en Pro, dat ik het hier even wou melden ondanks dat dit meer over steps gaat. Ik heb geen idee hoeveel hij kost, er stond geen prijs bij. Bovendien schijnt hij volgens reviews ook een "direct" mode te hebben waarbij je niet hoeft te trappen, dus het is in die zin ook een beetje een electrische step.

Zo te zien is het wel een produkt uit een andere koker ("iriding"?) dan de ninebot produkten zoals de M365 en M365 pro.

Op zich zou ik hem wel overwegen maar de gewichtslimiet is 100kg en daar ben ik vooralsnog niet :$ En het hangt van de prijs af.. Ik had het even moeten vragen. Maar de meeste produkten in die Xiaomi winkels hier zijn toch nooit op voorraad. Ik heb maanden geprobeerd om een Air Purifier 2S te kopen die echt nooit op vooraad bleek, en uiteindelijk maar op Amazon besteld.
Hier is hij te koop (was voorheen €500-600): https://www.geekmaxi.com/...grWmK0XT4g64UAaAuiu8P8HAQ
De EUNI step die ik nog een tijd gebruikt heb was van hetzelfde merk als ik het zo zie, hoewel daar ook gewoon Xiaomi op stond. Mijn ervaring met de Qicycle's is dat er twee apps beschikbaar zijn maar beiden werken niet, de normale Xiaomi app werkt er ook niet mee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja, ook ik ben een middagje wezen toeren in het park en in mijn omgeving. Super gaaf gevoel is het. Voel me alleen nog wel wat wiebelig en een beetje kwetsbaar, maar is pas de eerste dag dus. Is dit herkenbaar voor anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kenzi schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:12:
[...]
Die komt uit 2016 en wordt hier in China inmiddels al een tijdje niet meer verkocht.

Qibike's website is ook al sinds 2016 niet meer geupdate: http://qi.bike/news.

Waarschijnlijk was de samenwerking niet zo succesvol.
Xiaomi verkoopt via Youpin nu Himo elektrische fietsen.
Oh grappig, zal wel 'old stock' zijn dan. Die winkel is net nieuw maar ik denk dat ze hem 'voor de cool' neer hebben gezet.

Ik heb Himo opgezocht en die ziet er ongeveer net zo uit, ook hebben ze een electrische snorscooter de Himo T1. Zou 400 euro moeten kosten en ziet er verrekte mooi uit! Maar dat zal zich hier wel vertalen naar 1000+ euro denk ik. Ook zou ik niet weten hoe ik dat ding mee in de lift moet krijgen om hem op te laden :D

Wel jammer want zoiets lijkt me een stuk veiliger dan een electrische step, hoewel natuurlijk wel een stuk onhandiger. Mee in de lift naar boven, of even mee de winkel in gaat hem natuurlijk niet worden.

PS: Weten jullie misschien ook een step met (nog) wat grotere wielen dan de M365? Het is vooral dat ik bang ben op mijn bek te gaan bij een gat in de weg of een stoeprand :) Want als het gat groter is dan de helft van het wiel dan ga je alleen maar recht naar beneden. Ik zie hier wel eens mensen een sprongetje maken bij een obstakel maar daar heb ik de behendigheid niet voor :+

[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 09-06-2019 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:21:
Jaja, ook ik ben een middagje wezen toeren in het park en in mijn omgeving. Super gaaf gevoel is het. Voel me alleen nog wel wat wiebelig en een beetje kwetsbaar, maar is pas de eerste dag dus. Is dit herkenbaar voor anderen?
Wiebelig? Lijkt me raar. Kwetsbaar sowieso als je tussen de auto's op de baan rijdt. Maar op een fietspad voel ik met niet perse onveiliger. Al moet je wel altijd 2 handen op het stuur houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:30
Welke step gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

++++ Maar voordat ik een e-step kocht, huurde ik veel in Spanje / Frankrijk. Ben nu pro geworden 😎 Dus Super!
Hoe is het met je achterlicht? wel dangerous zonder hem..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2019 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:25:
[...]

Wiebelig? Lijkt me raar. Kwetsbaar sowieso als je tussen de auto's op de baan rijdt. Maar op een fietspad voel ik met niet perse onveiliger. Al moet je wel altijd 2 handen op het stuur houden
Nou ja wiebelig..misschien niet het juiste woord. Misschien moet ik het evenwicht noemen wat ik wiebelig vind. Maar dit was pas mijn 1e dag hè, lol.

@Jochemd13, ik heb een Techno Pro

@Verwijderd , licht is gefixed! Vandaag met hun op de chat gesproken. Zat toch een kabeltje los. Die had ik niet gezien tussen al die kabels, haja

@Verwijderd, hoeveel zachter worden die bandjes na verloop van tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:53:
[...]

Nou ja wiebelig..misschien niet het juiste woord. Misschien moet ik het evenwicht noemen wat ik wiebelig vind. Maar dit was pas mijn 1e dag hè, lol.

@Jochemd13, ik heb een Techno Pro

@Verwijderd , licht is gefixed! Vandaag met hun op de chat gesproken. Zat toch een kabeltje los. Die had ik niet gezien tussen al die kabels, haja

@Verwijderd, hoeveel zachter worden die bandjes na verloop van tijd?
Super om te horen!

Hmm. Ik weeg 72 kg. De banden werden zachter na 20-30 km, maar het verschil ligt ergens tussen de 10-15%. Voor mij was het altijd oké, omdat ik alleen op de fietspad en op asfalt rijd + soms treinstation, ahahh. Maar heb je nog niet de vering aangepast?)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:13:
[...]

Super om te horen!

Hmm. Ik weeg 72 kg. De banden werden zachter na 20-30 km, maar het verschil ligt ergens tussen de 10-15%. Voor mij was het altijd oké, omdat ik alleen op de fietspad en op asfalt rijd + soms treinstation, ahahh. Maar heb je nog niet de vering aangepast?)))
Lol, in amsterdam heb niet alleen asfalt, wat dacht je van de grachten, en al die tegels en keitjes haha...
Goed...vering aanspassen, uhh neuh. Heb nergens gelezen dat dit kon :| . Maakt dit veel uit dan?

Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:46:
[...]

Lol, in amsterdam heb niet alleen asfalt, wat dacht je van de grachten, en al die tegels en keitjes haha...
Goed...vering aanspassen, uhh neuh. Heb nergens gelezen dat dit kon :| . Maakt dit veel uit dan?

Hoe doe je dat?
Denk ik wel. Maar geen ideeën hoe je dat doet. Ze zijn standaard aangepast voor ~ 70 kg. Je moet opnieuw even contact opnemen met Technozom ahahah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 16:15
Ik zoek advies voor een simpele lichte step die ik makkelijk de lift in mee kan nemen.

Voorwaarden:
Licht
Minimaal 8km bereik in de echte wereld

Verder heb ik geen voorkeur voor banden oid.

[ Voor 6% gewijzigd door WLC91 op 10-06-2019 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clarity
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-07 14:05
WLC91 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:44:
Ik zoek advies voor een simpele lichte step die ik makkelijk de lift in mee kan nemen.

Voorwaarden:
Licht
Minimaal 8km bereik in de echte wereld

Verder heb ik geen voorkeur voor banden oid.
Waarschijnlijk gaan @Verwijderd en @DutchFatBoys je zo een Techno Pro step aanraden. Ikzelf wacht op een aanbieding ergens van de Xiaomi M365 step, over het algemeen toch wel de meest populaire keus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 10:01
Ik heb mijn ervaringen na ruim een maand op de M365 te rijden in een blogje gegoten. Ik kan me voorstellen dat dit voor jullie ook leuk en interessant is om te lezen. Zeker voor mensen die twijfelen om er ook een aan te schaffen.

Vragen en suggesties zijn welkom, dan duik ik er in en zal ik het aanvullen _/-\o_

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:16:
Ik heb mijn ervaringen na ruim een maand op de M365 te rijden in een blogje gegoten. Ik kan me voorstellen dat dit voor jullie ook leuk en interessant is om te lezen. Zeker voor mensen die twijfelen om er ook een aan te schaffen.

Vragen en suggesties zijn welkom, dan duik ik er in en zal ik het aanvullen _/-\o_
Loop je zinsopbouw even goed na, ik zie vrij veel onlogische/foute zinnen, zoals:

"Tijdens het rijden zorgen de bel, tring!, er voor dat andere weggebruikers je aan horen komen"

"De twee met lucht gevulde banden, wat het rijcomfort erg bevordert, maar kan betekenen dat je eens met een lekke band langs de weg staat."

Daarnaast kloppen de specificaties niet, de Pro weegt 14,2 kg en Range zou Max.Range moeten zijn.

550 euro voor de M365 is ook wel erg aan de hoge kant - ik heb 530 voor mijn Pro betaald en die lag na 3 dagen vanuit Duitsland op de deurmat.

Ik zou de China/EU warehouse opties toch ook even aanstippen, want momenteel komt de blog eigenlijk vrij zinloos over, de informatie is op kritieke punten incorrect.

Ik zou ook even een klein stukje aanstippen over upgrades/fixes (achterlichtkabeltje-protector, klapsysteem weakness, tasje, solid tires, enzv.)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Clarity schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:16:
[...]

Waarschijnlijk gaan @Verwijderd en @DutchFatBoys je zo een Techno Pro step aanraden. Ikzelf wacht op een aanbieding ergens van de Xiaomi M365 step, over het algemeen toch wel de meest populaire keus.
Waar slaat dat op.... Ik heb die step niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:23:
[...]

Loop je zinsopbouw even goed na, ik zie vrij veel onlogische/foute zinnen, zoals:

"Tijdens het rijden zorgen de bel, tring!, er voor dat andere weggebruikers je aan horen komen"

"De twee met lucht gevulde banden, wat het rijcomfort erg bevordert, maar kan betekenen dat je eens met een lekke band langs de weg staat."

Daarnaast kloppen de specificaties niet, de Pro weegt 14,2 kg en Range zou Max.Range moeten zijn.

550 euro voor de M365 is ook wel erg aan de hoge kant - ik heb 530 voor mijn Pro betaald en die lag na 3 dagen vanuit Duitsland op de deurmat.

Ik zou de China/EU warehouse opties toch ook even aanstippen, want momenteel komt de blog eigenlijk vrij zinloos over, de informatie is op kritieke punten incorrect.

Ik zou ook even een klein stukje aanstippen over upgrades/fixes (achterlichtkabeltje-protector, klapsysteem weakness, tasje, solid tires, enzv.)
Merci, feedback wordt gewaardeerd. Ik ga er straks voor zitten en zal de zinnen en specs bijschaven waar nodig.

@Verwijderd Thanks, kromme zitten aangepast. Onderscheid tussen leveringen en prijzen van bestellingen uit NL of buitenland wil ik zeker nog toevoegen. Zinloos is een sterk woord, maar in dit geval zijn de China vs EU warehouses inderdaad belangrijk om te weten. Zelfde voor accessoires en dergelijke, wil ik zeker nog iets over noemen.

[ Voor 13% gewijzigd door JKratos op 10-06-2019 15:17 ]

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
Even een vraag,
Hoe dragen de meesten van jullie je M365 eigenlijk op een trap of nemen dit mee terwijl de step opgevouwen is?
Is dat nog redelijk gemakkelijk? En slepen achter je, is dat iets wat lukt?

@WLC91 Je kan alvast de Ninebot en de Xiaomi op de TS vergelijken. Ik zou daarna eens verder kijken naar andere steps 8)

[ Voor 23% gewijzigd door bottom line op 10-06-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clarity schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:16:
[...]

Lol. Techno Pro en Xiaomi m365 wegen hetzelfde - 12.5KG.

En ze zijn niet zo licht als je denkt. Waarschijnlijk is maximaal 8 kg ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
bottom line schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:49:
Even een vraag,
Hoe dragen de meesten van jullie je M365 eigenlijk op een trap of nemen dit mee terwijl de step opgevouwen is?
Ik heb onderstaand hengsel besteld voor mijn pro, verwacht dat het hiermee wel lukt. Voordeel t.o.v. een schouderband is dat je deze kan laten zitten.

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.2d3b4c4dCryYNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doineann
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11-2024
KrullenO schreef op zondag 9 juni 2019 @ 07:25:
Voor de M365 eigenaren: er is een (beperkte) recall vanwege een onderdeel dat kan afbreken. Misschien wel goed om even te checken of je step erbij zit:

https://www.mi.com/global...c-scooter-recall-program/
Heb de M365 Pro en niet de M365, maar toch maar even gecheckt... Not affected... Goed om te zien wel dat ze er wel werk van maken (en goed op de hoogte zijn van hun batches), geeft mij ook wel weer vertrouwen in hun productiefaciliteiten.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doineann
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11-2024
bottom line schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:49:
Even een vraag,
Is dat nog redelijk gemakkelijk? En slepen achter je, is dat iets wat lukt?
Kleine trap: gewoon oppakken; 1 hand onder de scooter en andere op de stuurstang en gewoon tillen, werkt prima.

Grote trap: even snel opvouwen en omhoog tillen is dan makkelijker/comfortabeler dan de hierboven omschreven methode.

Slepen/rollen: niet echt heel handig met de Xiaomi's, vind ik. Kan wel, maar het pakt niet fijn beet. Maar val wellicht wel iets te verzinnen, als je echt wilt, denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Doineann op 10-06-2019 13:50 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamunda-01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-07 09:31
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:23:
[...]

Waar heb jij je pro besteld voor €530?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zamunda-01 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 14:00:
[...]

Hier, komt ie uit het Germany warehouse:

https://www.tomtop.com/p-y11962.html

Verzending gebeurde met UPS uit DE en was binnen 3 dagen bij mij (Finland, Helsinki)

Ik ga er van uit dat het naar NL ook zo snel, zoniet sneller, gaat.

Ik had al eens eerder oortjes en eea aan klein chinees electrogrut daar besteld, vond het nog steeds wel een gok voor dat bedrag in een relatief onbekende chinashop maar ze reageren zelfs vrij vlot op email bij de support dus ik was niet teleurgesteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:42:
[...]

Merci, feedback wordt gewaardeerd. Ik ga er straks voor zitten en zal de zinnen en specs bijschaven waar nodig.

@Verwijderd Thanks, kromme zitten aangepast. Onderscheid tussen leveringen en prijzen van bestellingen uit NL of buitenland wil ik zeker nog toevoegen. Zinloos is een sterk woord, maar in dit geval zijn de China vs EU warehouses inderdaad belangrijk om te weten. Zelfde voor accessoires en dergelijke, wil ik zeker nog iets over noemen.
Je hebt gelijk, - zinloos was wat te sterk verwoord, excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het opladen, vind ik de batterij lader wel erg warm worden, hebben anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:58:
Tijdens het opladen, vind ik de batterij lader wel erg warm worden, hebben anderen dat ook?
Jep, de lader van de M365 Pro is hetzelfde als de normale M365 (ik neem aan dat je een van beide hebt) en die wordt inderdaad ook erg warm.

Lees dat ook in alle reviews terug, zal dus wel normaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:58:
Jaa, maar beter laad je step wel via een stekkerdoos op. Met Overspanningsbeveiliging.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2019 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:16:
[...]

Jaa, maar beter laad je step wel via een stekkerdoos op. Met Overspanningsbeveiliging.
En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat vroeg ik mij ook af :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doe ik zelf. Had een slechte ervaring met Stedin. Het zal toch niet erger worden... gewoon een tipje

@Verwijderd Lees even je instructies van technozom ahahah 😂

“Met dit stekkerblok heb je in een handomdraai 6 extra stopcontacten, maar heb je ook nog eens een extra beveiliging voor jouw apparaten én jouw gezin. De stopcontacten zijn voorzien van kinderbeveiliging, zijn allemaal geaard en kunnen in één beweging allemaal aan- of uitgezet worden. Dankzij de speciale geanodiseerde behuizing worden ook elektromagnetische golven afgeschermd en zijn jouw apparaten beschermd tegen overspanning, blikseminslag of andere piekstromen tot wel 60.000 ampère. Ter illustratie: de maximale stroomsterkte voor een groep in de meter kast is rond de 16 ampère “

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamunda-01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-07 09:31
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 14:29:
[...]

Hier, komt ie uit het Germany warehouse:

https://www.tomtop.com/p-y11962.html

Verzending gebeurde met UPS uit DE en was binnen 3 dagen bij mij (Finland, Helsinki)

Ik ga er van uit dat het naar NL ook zo snel, zoniet sneller, gaat.

Ik had al eens eerder oortjes en eea aan klein chinees electrogrut daar besteld, vond het nog steeds wel een gok voor dat bedrag in een relatief onbekende chinashop maar ze reageren zelfs vrij vlot op email bij de support dus ik was niet teleurgesteld :)
Thanks, is dit een originele?, hij heet namelijk anders (Mijia) en de M365 pro op de TomTop site kost €776 (witte variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamunda-01 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:17:
[...]

Thanks, is dit een originele?, hij heet namelijk anders (Mijia) en de M365 pro op de TomTop site kost €776 (witte variant)
Yep, het is de originele m365 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 23:49
Wat zijn de verschillende ervaringen met verzending uit Spanje/Polen? Zijn er partijen op aliexpress (MC tech of Xiaomi France) die ook echt hun leverbelofte nakomen? Ik lees wat verschillende verhalen, van dezelfde week nog in huis tot 3 weken levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKratos
BertP schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:33:
Wat zijn de verschillende ervaringen met verzending uit Spanje/Polen? Zijn er partijen op aliexpress (MC tech of Xiaomi France) die ook echt hun leverbelofte nakomen? Ik lees wat verschillende verhalen, van dezelfde week nog in huis tot 3 weken levertijd.
Mijn M365 komt van MC Tech uit Spanje. Zou binnen 5 dagen geleverd worden maar kreeg na paar dagen bericht dat er problemen waren in het warehouse en dat het iets langer zou duren. Uiteindelijk 8 of 9 dagen na bestelling binnen. Alsnog prima dus en goede communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
JKratos schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:50:
[...]

Mijn M365 komt van MC Tech uit Spanje. Zou binnen 5 dagen geleverd worden maar kreeg na paar dagen bericht dat er problemen waren in het warehouse en dat het iets langer zou duren. Uiteindelijk 8 of 9 dagen na bestelling binnen. Alsnog prima dus en goede communicatie.
Thanx! Overigens lees ik ook veel over het beschermen van de achterrem/kabel of iets bij het wiel. Heeft iemand hier een linkje voor van aliexpress? Binnenbandjes heb ik wel gevonden maar die beschermer nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BertP schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:56:
[...]

Thanx! Overigens lees ik ook veel over het beschermen van de achterrem/kabel of iets bij het wiel. Heeft iemand hier een linkje voor van aliexpress? Binnenbandjes heb ik wel gevonden maar die beschermer nog niet.
Curious Joe heeft een mooi setje.
Ook voor de waterdichtheid en evt voor de speling van je stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:02:
[...]

Curious Joe heeft een mooi setje.
Ook voor de waterdichtheid en evt voor de speling van je stuur.
Die van €16? Heb nu wat van die tussenstukjes en nieuwe binnenbandjes bij aliexpress besteld. Enige wat ik nog mis is iets om bij het achterwiel te beschermen(?). Dat zwarte plasticje oid? Wat doet dat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BertP schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:56:
[...]

Ik zou ook een achter spatbord erbij doen. Anders rammelt ie een beetje als je over tegels/keitjes moet. Bij Ali vind je er genoeg en makkelijk te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:24:
[...]

Ik zou ook een achter spatbord erbij doen. Anders rammelt ie een beetje als je over tegels/keitjes moet. Bij Ali vind je er genoeg en makkelijk te bevestigen.
Ik had eerst zo'n cable protection van Curious Joe, maar had ook zo'n spatbord beschermer besteld van Marktplaats. Ze passen er helaas niet beide op en moest dus doe van Curious Joe verwijderen en sindsdien doet het achterlicht het niet meer :|. Waarschijnlijk bij het monteren iets gemold (of het was al stuk, vergeten te testen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Over accesoires gesproken, ik heb de volgende dingen er op:

Mudguard support (dat is dus wat je achterspatbord/verlichtingskabeltje ook beschermt)
https://trade.aliexpress...._topbar&tsp=1560228603784

Haakje aan het stuur voor tas/whatever
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.17774c4dLyNlpB

Schijfremslotje voor het langere parkeren wanneer nodig

GUB aluminium telefoonhouder

Tasje aan het stuur, voorkant, voor oplader en ander klein spul. Nog veel ruimte over na oplader.

Solid tires glow in the dark, dit is de "zachtste/beste" versie van Solid Tires die ik kon vinden uit reviews, omdat ze nog gaten erin hebben voor wat vering. Nog niet gemonteerd aangezien de banden nog prima zijn en niet lek.

Ik ben overigens inmiddels professioneel coureur op de M365 pro geloof ik :+
Huis -> Werk deur tot deur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iBkGzNOJoddp66pauQpzT6qQ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 06:58:
Over accesoires gesproken, ik heb de volgende dingen er op:

Mudguard support (dat is dus wat je achterspatbord/verlichtingskabeltje ook beschermt)
https://trade.aliexpress...._topbar&tsp=1560228603784

Haakje aan het stuur voor tas/whatever

Schijfremslotje voor het langere parkeren wanneer nodig

GUB aluminium telefoonhouder

Tasje aan het stuur, voorkant, voor oplader en ander klein spul. Nog veel ruimte over na oplader.

Solid tires glow in the dark, dit is de "zachtste/beste" versie van Solid Tires die ik kon vinden uit reviews, omdat ze nog gaten erin hebben voor wat vering. Nog niet gemonteerd aangezien de banden nog prima zijn en niet lek.

Ik ben overigens inmiddels professioneel coureur op de M365 pro geloof ik :+
Huis -> Werk deur tot deur
[Afbeelding]
Nice, thanx voor dit overzicht! Gisteravond de m365 besteld bij Mi France Store hopen dat hij einde van de week geleverd gaat worden. Heb nu er bij besteld:

- Beschermbeugel achterspatbord
- 2 x binnenbandjes
- Speling 'blokjes' voor klapscharnier

Voor de langere termijn komen er denk ik nog:
- Haakjes voor tas
- Andere banden
- Cover voor stuur
- Schermpje v/d pro versie (wellicht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 11:32
Zamunda-01 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 14:00:
[...]

Via Mifans.nl is de Pro nu te koop bij Banggood voor €475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
blowbeat schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:38:
[...]

Via Mifans.nl is de Pro nu te koop bij Banggood voor €475
Die coupon is al expired (BGPRO1), daarnaast is het railway transport en duurt het 40-50 dagen voordat ze het versturen. 2 maanden wachten.. Niet de moeite waard imho.

Weet niet wie er achter die site zit maar nu ruikt het vooral naar een affliate link. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 11:32
BertP schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:18:
[...]
Weet niet wie er achter die site zit maar nu ruikt het vooral naar een affliate link. ;)
Het was zeker geen affiliate link, het was niet eens een link.
Het was een goed bedoelde algemene tip voor mensen die wel wat langer kunnen wachten.
Erg gevoelige neus zeker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabaaltje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 15:35
Via Gearbest met code: GBJUNESALE609 totaal 519 dollar (460 euro) voor de PRO.

Probleem is wel dat de step uit China komt (invoerkosten) en het duurt 30/40 dagen.
BertP schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:18:
[...]

Die coupon is al expired (BGPRO1), daarnaast is het railway transport en duurt het 40-50 dagen voordat ze het versturen. 2 maanden wachten.. Niet de moeite waard imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Was een paar dagen in Portugal, kon je via een app (Lime) zo'n beetje overal zo'n e-step even oppikken en mee rijden, tot me opviel dat dit zo'n beetje in de hele wereld kan via deze app, lopen wij nu gewoon enorm achter hier met regelgeving of zijn we sinds de stint nu zo voorzichtig geworden dat ze hier niet mogen? Want opmerkelijk in Lime is er 1 plek ergens zuid Rotterdam waar ze blijkbaar wel staan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1 ... 13 ... 47 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.