Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 18:38:
Nou heb de Pro binnen hoor 😃. Eerste indruk...hij ziet er super uit zo in het echt.
Wel wat aandachtspuntjes met mijn kritisch oog:
De kabel onderop bij het voorwiel buigt/steekt uit, daar kan je aan blijven haken, zal er een ty-ribje om moeten doen. Maar dat hadden ze beter kunnen afwerken.
Ik had behoorlijk wat moeite om de remkabel aan de rem te bevestigen. Daarnaast vind ik de handrem niet zo mooi, de kabel aansluitpint had beter afgewerkt kunnen worden.
De achterkant waar je het stuur in haakt is een onhandig klepje, zodat je als je het stuur in klapt deze niet automatisch inhaakt.
En mijn achterlicht doet het niet! Mag toch aannemen dat 1 druk op de knop voor voor en achter is...grrr...dus daar ga ik maandag es voor informeren.
Heb dat achter ding al los gemaakt en de schoefjes eruit gahaald, maar krijg het rode klepje er niet vanaf.
En ik vind em toch nog best wel zwaar..🤣, had ik eigenlijk niet verwacht. Ben benieuwd hoe ik dit op termijn ga vinden als ik dit met de metro of tram ga combineren.
Al met al toch nog wel wat puntjes, waar ik op zich wel mee kan leven. Maar dat achterlicht vind ik k*t.
Heb er uiteraard ook al ff een stukje mee gereden, hehe. Maar dit is toch best wel wennen vind ik. Ik voel me nog behoorlijk wankel en moet wennen aan het evenwicht zeg maar. Dus rustig op de weg.
Morgen op me gemak maar eens een langere toch maken 😃
En ik vind die banden ook best wel hard, misschien had ik toch liever luchtbanden gehad.
@Verwijderd, heb jij massief of luchtbanden?
@Verwijderd , helemaal vergeten dat gat! Super handig voor een slot.
Goed om te horen! Ik dacht dat je 'm dinsdag zou moeten ontvangen?
En is dat jouw eerste e-step? Nooit even proefgereden? haha

Je hebt echt een kritisch oog. ahhaha
Die kabel onderop bij het voorwiel is bij alle stepjes (zie foto) -
https://i.imgur.com/VC86vFZ.jpg
https://imgur.com/a/ztPK602
Moeite om de remkabel aan de rem te bevestigen? Dit heb ik maar voor 3 minuten gedaan. Thanks voor de Nederlandse fietsen

En ja, dat klepje op het achterspatbord zou beter als xiaomi zijn. Maarja, daar heb ik nog geen problemen mee gehad.
En wat bedoel je met het achterlicht. Bij mij is dat zo: Als de step aan is, dan is achterlicht ook aan. Als je remt, dan wordt de rode klepje knipperen.
Wanneer u gedurende 1 seconde op de knop op het display drukt, gaat volgende verlichtingen aan - Koplamp en LED-Strip.
Mensen begrijpen ook wanneer je remt in de dag omdat het achterlicht gaat knipperen. Het voorlicht en de led-strip hoeft je niet aan te zetten. Als ik in het donker met de step rij, kunnen andere weggebruikers die van de achterkant op mij inlopen mij moeten zien. Dat is veilig. Zodat je niet doodgereden wordt in het donker.
Ik begrijp van de plaatselijke politie dat ze E-steps niet bekeuren maar als je in het donker/licht rijdt dat deze dan wel een werkend, constant achterlicht moeten hebben en rode klepje knipperen als je remt. En dat snap ik wel. 'citaat van techno
Wat betreft de banden, ik gebruik mijn e-step gewoon op een fietspad, vaak op asfalt, dus prima

Ga even 5-8 km rijden, zodat de banden zachter kunnen worden en de vering beter zal werken