Klopt dat is een pilot van hun.SinergyX schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:41:
Was een paar dagen in Portugal, kon je via een app (Lime) zo'n beetje overal zo'n e-step even oppikken en mee rijden, tot me opviel dat dit zo'n beetje in de hele wereld kan via deze app, lopen wij nu gewoon enorm achter hier met regelgeving of zijn we sinds de stint nu zo voorzichtig geworden dat ze hier niet mogen? Want opmerkelijk in Lime is er 1 plek ergens zuid Rotterdam waar ze blijkbaar wel staan.
Vandaag over de grachten van Amsterdam gereden. Ben blij dat mijn ingewanden redelijk vast zitten. Merk dat de Eco modus eigelijk een prima snelheid is, maar het gewoon niet trekt zodra je een heuveltje omhoog gaat. Dan step ik toch even bij
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Jouw naam, hahahahaha mooidonald_dick schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:40:
Vandaag over de grachten van Amsterdam gereden. Ben blij dat mijn ingewanden redelijk vast zitten. Merk dat de Eco modus eigelijk een prima snelheid is, maar het gewoon niet trekt zodra je een heuveltje omhoog gaat. Dan step ik toch even bij
Ik heb zelfs gemerkt na een flink ritje van Best naar Den Bosch op die ene warme dag laatst, dat de M365 Pro weigerde op te gaan laden, omdat ie nog te warm was (athans, dat was mijn aanname, want ik kreeg er helaas geen duidelijke melding van)... Maar uiteindelijk was ie wel gewoon gaan laden.Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:58:
Tijdens het opladen, vind ik de batterij lader wel erg warm worden, hebben anderen dat ook?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein
Ik was net in Wenen en daar stonden (en lagen) ook overal Lime stepjes en volgens mij ook concurrerende merken. Daarnaast ook veel mensen die een eigen step, al dan niet elektrisch, hadden en meebrachten in de metro en zo.SinergyX schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:41:
Was een paar dagen in Portugal, kon je via een app (Lime) zo'n beetje overal zo'n e-step even oppikken en mee rijden, tot me opviel dat dit zo'n beetje in de hele wereld kan via deze app, lopen wij nu gewoon enorm achter hier met regelgeving of zijn we sinds de stint nu zo voorzichtig geworden dat ze hier niet mogen? Want opmerkelijk in Lime is er 1 plek ergens zuid Rotterdam waar ze blijkbaar wel staan.
In de vier dagen dat ik daar was ook twee mensen stevig onderuit zien gaan met zo'n ding trouwens.
Verwijderd
Je kan de batterijtemp in de app zien, en inderdaad, temp boven 40c betekend niet opladen.Doineann schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:45:
[...]
Ik heb zelfs gemerkt na een flink ritje van Best naar Den Bosch op die ene warme dag laatst, dat de M365 Pro weigerde op te gaan laden, omdat ie nog te warm was (athans, dat was mijn aanname, want ik kreeg er helaas geen duidelijke melding van)... Maar uiteindelijk was ie wel gewoon gaan laden.
Veilig voor jou(en mij) en gezonder voor je accupack.
Maar je kan hem gewoon inpluggen, begint automatisch met opladen bij 40c of lager.
P.s. voor 460 en china 40-50 dagen, afhankelijk van je gebruik heb ne dat al terugverdient door niet te wachten en 53p te betalen. Voor mij iig zeker waar, en dan heb ik het nog niet eens over import tax
Dit is dan wel weer minder: https://www.ad.nl/auto/vo...oners-kopzorgen~a853d048/
Ja, zeker jammer. Als je ook leest hoe de ongelukken gebeuren zijn de oorzaken hun eigen stommiteiten. Hou je aan de verkeersregels en ga niet lopen patsen. Doe dat lekker op je eigen terrein.DutchFatBoys schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:27:
Dit is dan wel weer minder: https://www.ad.nl/auto/vo...oners-kopzorgen~a853d048/
Ik vind het irrelevant. Zolang het ongelukken zijn die net zo makkelijk op de fiets/brommer/scooter/snorfiets kunnen gebeuren, dan mag het niet uitmaken. Pas als er structureel iets optreed wat bij overige voertuigen niet voorkomt mag je spreken van een euvel wat aan de step kan worden toegeschreven.jinxedworld schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:32:
[...]
Ja, zeker jammer. Als je ook leest hoe de ongelukken gebeuren zijn de oorzaken hun eigen stommiteiten. Hou je aan de verkeersregels en ga niet lopen patsen. Doe dat lekker op je eigen terrein.
EDIT: linkje net geopend, dit is precies wat ik bedoel. Let op:
https://www.at5.nl/artike...n-door-de-piet-heintunnel
https://www.ad.nl/binnenl...ser-van-snelweg~a26ec1fa/
https://www.politie.nl/ni...gevaarlijke-situatie.html
en nog veel, heel veel meer.
[ Voor 24% gewijzigd door nst6ldr op 12-06-2019 08:50 ]
Ik denk dat het zeker relevant is. Ja, ik ben met je eens dat de ongelukken niet alleen op een step kunnen gebeuren, maar ook op de fiets/brommer/scooter/snorfiets.nst6ldr schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:44:
[...]
Ik vind het irrelevant. Zolang het ongelukken zijn die net zo makkelijk op de fiets/brommer/scooter/snorfiets kunnen gebeuren, dan mag het niet uitmaken. Pas als er structureel iets optreed wat bij overige voertuigen niet voorkomt mag je spreken van een euvel wat aan de step kan worden toegeschreven.
De step is een relatief nieuw voertuig (in Nederland zeker). Daar zal in de media dus ook veel meer de focus op liggen dan op de overige voertuigen. (hoeveel fiets/brommer/scooter/snorfiets doden zijn er afgelopen jaar gebeurd, afgezet tegenover het aantal step incidenten? In 2017 247 doden, gecombineerd fiets en snorfiets, en dan alléén nog maar in Nederland). En het beinvloed het beleidsvormingsproces in de politiek rechtstreeks. Kijk maar naar het ongeluk met de Stint. Maar over dooie fietsers worden geen lange debatten meer gevoerd.
En de 247 zijn alleen doden, geen andere ongelukken met letselschade.
Dit is weer een typisch voorbeeld van een kleine groep die de potentie heeft om het voor de massa te verpesten.
*bron cijfers
https://nos.nl/artikel/22...wordt-getest-bij-rdw.html
wellicht gaat dit iets opleveren deze week
"Verkeersminister Cora van Nieuwenhuizen besloot dat er nieuw beleid moest komen voor bijzondere voertuigen zoals de Stint. In april ging de Tweede Kamer akkoord met strengere eisen."
"Verkeersminister Cora van Nieuwenhuizen besloot dat er nieuw beleid moest komen voor bijzondere voertuigen zoals de Stint. In april ging de Tweede Kamer akkoord met strengere eisen."
Verwijderd
Nee dat gaat niks opleveren.Noottt schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:45:
https://nos.nl/artikel/22...wordt-getest-bij-rdw.html
Ergens begin dit jaar was er een memo dat omdat de stint een maatschappelijke "noodzaak" had deze in een versneld traject komt mbt uitzonderings regels en keuringen en eisen.
De rest zou in september bekent worden gemaakt, ook of de steps wel of niet mogen en zoja welke regels
Aan de ene kant is het nu natuurlijk hip en nieuw en wordt er dus iets kritischer naar gekeken en komen er ook meer van dit soort nieuwsberichten. Aan de andere kant: Als er geen goede wetgeving is, kunnen er ook geen zaken gehandhaafd worden.jinxedworld schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:58:
[...]
Ik denk dat het zeker relevant is. Ja, ik ben met je eens dat de ongelukken niet alleen op een step kunnen gebeuren, maar ook op de fiets/brommer/scooter/snorfiets.
De step is een relatief nieuw voertuig (in Nederland zeker). Daar zal in de media dus ook veel meer de focus op liggen dan op de overige voertuigen. (hoeveel fiets/brommer/scooter/snorfiets doden zijn er afgelopen jaar gebeurd, afgezet tegenover het aantal step incidenten? In 2017 247 doden, gecombineerd fiets en snorfiets, en dan alléén nog maar in Nederland). En het beinvloed het beleidsvormingsproces in de politiek rechtstreeks. Kijk maar naar het ongeluk met de Stint. Maar over dooie fietsers worden geen lange debatten meer gevoerd.
En de 247 zijn alleen doden, geen andere ongelukken met letselschade.
Dit is weer een typisch voorbeeld van een kleine groep die de potentie heeft om het voor de massa te verpesten.
*bron cijfers
Je slaat de spijker op zijn kop. Het ontbreekt aan wetgeving, en het heeft niet de focus van ons politieke apparaat. In andere woorden, duurt langRobkazoe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:10:
[...]
Aan de ene kant is het nu natuurlijk hip en nieuw en wordt er dus iets kritischer naar gekeken en komen er ook meer van dit soort nieuwsberichten. Aan de andere kant: Als er geen goede wetgeving is, kunnen er ook geen zaken gehandhaafd worden.
Verwijderd
Ze hebben nog een tientje van de prijs afgehaald bij Tomtop, nu heb je de Xiaomi Pro voor 525 vanuit Duitsland. Geen slechte deal
Verwijderd
Volgens mij vergissen jullie je.jinxedworld schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:16:
[...]
Je slaat de spijker op zijn kop. Het ontbreekt aan wetgeving, en het heeft niet de focus van ons politieke apparaat. In andere woorden, duurt lang.
Er is een hele duidelijke niet ontbrekende wetgeving.
Het mag niet, tenzij goedkeuring RDW.
Alleen het wijzigen van het mag niet, naar het mag wel volgens deze nieuwe regels kost zoals alles tijd.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2019 14:38 ]
Hoe is het mogelijk. Pakket verstuurd vanuit Polen met DPD naar Nederland. Bij depot Berkel en Rodenrijs wordt de m365 retour gestuurd. Nu al de tweede keer, andere verkoper (Alie). Sender heeft geen flauw idee wat er aan de hand is en DPD klanten service stuurt me voor meer info naar de sender.
Heeft iemand betrouwbare plek voor de m365 voor een goede prijs?
Dat is balen, verder nooit problemen gehad met pakketjes?m.verhaagen schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:50:
Hoe is het mogelijk. Pakket verstuurd vanuit Polen met DPD naar Nederland. Bij depot Berkel en Rodenrijs wordt de m365 retour gestuurd. Nu al de tweede keer, andere verkoper (Alie). Sender heeft geen flauw idee wat er aan de hand is en DPD klanten service stuurt me voor meer info naar de sender.
Steps staan niet keihard genoemd in de wetgeving en hebben geen categorie waarin ze kunnen vallen (de gehandicapten-route is ondertussen niet meer mogelijk, de VIN-nummers welke uitgegeven waren zijn weer ingetrokken). Dus het ontbreekt in de wetgeving. En als het in de wetgeving niet genoemd staat, dan mag het niet. Dat is wel duidelijk.Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:36:
[...]
Volgens mij vergissen jullie je.
Er is een hele duidelijke niet ontbrekende wetgeving.
Het mag niet, tenzij goedkeuring RDW.
Alleen het wijzigen van het mag niet, naar het mag wel volgens deze nieuwe regels kost zoals alles tijd.
Maar dit is een beetje het idee van twee verschillende insteken, en uiteindelijk op hetzelfde resultaat uitkomen. Hebben we dan niet beide gelijk?
Verwijderd
Verzekeren gaat wel! Heb hen zonder vin wa verzekerdjinxedworld schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:30:
[...]
Steps staan niet keihard genoemd in de wetgeving en hebben geen categorie waarin ze kunnen vallen (de gehandicapten-route is ondertussen niet meer mogelijk, de VIN-nummers welke uitgegeven waren zijn weer ingetrokken). Dus het ontbreekt in de wetgeving. En als het in de wetgeving niet genoemd staat, dan mag het niet. Dat is wel duidelijk.
Maar dit is een beetje het idee van twee verschillende insteken, en uiteindelijk op hetzelfde resultaat uitkomen. Hebben we dan niet beide gelijk?
Nee normaal nooit met AliExpress en nu twee keer in 3 weken met hetzelfde product!Douwe63 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:14:
[...]
Dat is balen, verder nooit problemen gehad met pakketjes?
Verwijderd
Ja. Ik zat even in gedachten over de steps met een een plaatje die wel goedkeuring hebben. Maar ook al zien ze er meer uit als step dan scooter staan ze door het zadel wel onder die regels.jinxedworld schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:30:
[...]
Steps staan niet keihard genoemd in de wetgeving en hebben geen categorie waarin ze kunnen vallen (de gehandicapten-route is ondertussen niet meer mogelijk, de VIN-nummers welke uitgegeven waren zijn weer ingetrokken). Dus het ontbreekt in de wetgeving. En als het in de wetgeving niet genoemd staat, dan mag het niet. Dat is wel duidelijk.
Ik hoop dat in september meer duidelijkheid komt voor bv de m365 en de es. Verwacht dat er dan in elk geval een begin en een soort van raamwerk voor de nieuwe regels bekend kan worden.
Dat heb ik meer gehoord inderdaad. Dan meld je hem aan als type "Segway" bijvoorbeeld. Vervelende is is dat een Segway een voertuig is welke gewoon de weg op mag. En als er dan een klapper komt (door jouw schuld, of buiten jouw schuld om) dan kan je erop rekenen dat je verzekering NIETS uitbetaald. Je zat immers niet op een Segway.Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:32:
[...]
Verzekeren gaat wel! Heb hen zonder vin wa verzekerd
Dat oom agent je wat minder snel aanhoud is wel leuk. Maar een beetje een getrainde agent prikt er zo doorheen (als ze überhaupt al willen handhaven op step gebruik. Als je gewoon normaal doet op het fietspad zal het allemaal zo'n vaart niet lopen).
Maar ja, da's een keuze natuurlijk.
Zijn er meer mensen waarbij veel politie rijdt op de route die ze af moeten leggen? Heb nog geen step maar ben aan het opletten of er veel politie rijdt op mijn potentiële routes. En ik zie er redelijk veel op mijn routes... Houdt me toch wel beetje tegen.
Meestal hoor je juist dat mensen niet aangehouden worden als er bijvoorbeeld een politiewagen langsrijdt (sommigen die langs bureau's rijden en nog niet aangesproken worden hoor je ook), echter toen ik langs een controle ging kon ik lastig de agent ontwijken die midden op het fietspad mij de weg af stuurdeDutchFatBoys schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:19:
Zijn er meer mensen waarbij veel politie rijdt op de route die ze af moeten leggen? Heb nog geen step maar ben aan het opletten of er veel politie rijdt op mijn potentiële routes. En ik zie er redelijk veel op mijn routes... Houdt me toch wel beetje tegen.
De pakkans is klein en meestal wordt het door de vingers gezien (voor zover ik hier en op andere websites lees), maar het risico is er wel dat je aangehouden kan worden en dat zal altijd aanwezig zijn zolang er geen goede regelgeving is.
Zelf begin ik pas weer aan een elektrische step zodra het legaal kan, had liever gezien dat NL meer de regelgeving van buurlanden ging volgen maar helaas zullen we in september pas meer weten.
Boete?Jochemd13 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:45:
[...]
Meestal hoor je juist dat mensen niet aangehouden worden als er bijvoorbeeld een politiewagen langsrijdt (sommigen die langs bureau's rijden en nog niet aangesproken worden hoor je ook), echter toen ik langs een controle ging kon ik lastig de agent ontwijken die midden op het fietspad mij de weg af stuurde![]()
De pakkans is klein en meestal wordt het door de vingers gezien (voor zover ik hier en op andere websites lees), maar het risico is er wel dat je aangehouden kan worden en dat zal altijd aanwezig zijn zolang er geen goede regelgeving is.
Zelf begin ik pas weer aan een elektrische step zodra het legaal kan, had liever gezien dat NL meer de regelgeving van buurlanden ging volgen maar helaas zullen we in september pas meer weten.
Ja zelf heb ik een boete gekregen, kostte me €269, in het vorige topic staat er meer over.
Verwijderd
vorig topic?Jochemd13 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 07:48:
[...]
Ja zelf heb ik een boete gekregen, kostte me €269, in het vorige topic staat er meer over.
Dit topic: Xiaomi M365 elektrische step scooter
Verwijderd
jaa, toen was dit ding erg nieuw. Nu rijden er veel mensen. Ik rijd zelf elke dag en geen problemen. Een keer wel een disscusie gehad met een agentje. Hij zou ook graag eentje willen aanschaffen ahahhaah.Jochemd13 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 07:48:
[...]
Hangt er maar net van af natuurlijk, dat 'agentje' is misschien snel geneigd je te laten rijden omdat hij een patrouille heeft te doen (lees: orde en toezicht), dit soort dingen staan laag wat betreft prioriteiten. Maar nu staat er iemand van de verkeerspolitie op de hoek van de straat, bijvoorbeeld om te controleren op fietsverlichting of opgevoerde scooters. Ik geef het je op een briefje dat je gewoon aan de beurt bent, dat is hun primaire taak.Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:40:
[...]
jaa, toen was dit ding erg nieuw. Nu rijden er veel mensen. Ik rijd zelf elke dag en geen problemen. Een keer wel een disscusie gehad met een agentje. Hij zou ook graag eentje willen aanschaffen ahahhaah.
Humble up, zou ik zeggen.
Dat terzijde, waar staat dat er in september iets geroepen gaat worden? Ik kan me herinneren dat er eind vorig jaar/begin dit jaar ook een publicatie zou komen, dat werd uiteindelijk alleen een advies omtrent gebruik van de Stint.
Dat is raar want Polen is EU. Dus vrij verkeer van goederen.m.verhaagen schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:15:
Anderhalve week terug een m365 gekocht. Is helaas door douane terug gestuurd naar polen om onbekende reden. Meer mensen dit probleem gehad?
Wacht nu op me geld van het geopende geschil en dan bestel ik hem opnieuw. Hoop snel want ik zie ze nu zoveel rijden tegenwoordig!
Vanwege de nieuwe regels voor scooter- en snorfietsrijders (helmplicht + niet meer op fietspad) zijn er deze maand extra controles in de Amsterdamse binnenstad.
Gisteren op weg naar huis werd ik (en tegelijkertijd nóg een Xiaomi M365) aangehouden en kreeg ik een proces verbaal, met het advies dat de step bij de volgende controle zal worden ingenomen.
De agenten en handhavers hadden hadden moeite met het opzoeken van de foutcode, dus dat duurde enige tijd. De agent waar ik mee sprak gaf tijdens het bonschrijven toe dat hij persoonlijk geen elektrische step of skateboard zou stoppen, maar omdat een andere agent de dag ervoor eentje had aangehouden kon het niet meer gedoogd worden.
Treurig, maar kijk de komende tijd dus even uit in Amsterdam!
Gisteren op weg naar huis werd ik (en tegelijkertijd nóg een Xiaomi M365) aangehouden en kreeg ik een proces verbaal, met het advies dat de step bij de volgende controle zal worden ingenomen.
De agenten en handhavers hadden hadden moeite met het opzoeken van de foutcode, dus dat duurde enige tijd. De agent waar ik mee sprak gaf tijdens het bonschrijven toe dat hij persoonlijk geen elektrische step of skateboard zou stoppen, maar omdat een andere agent de dag ervoor eentje had aangehouden kon het niet meer gedoogd worden.
Thanx voor de heads-up, hieruit blijkt ook maar weer dat het beleid nogal aan willekeur onderhevig is. Ik vermoed dat het hebben van een verzekeringsplaatje je overigens iets minder kans geeft op een boete. Dan kan je min of meer aantonen aan de politie dat je er met de beste bedoelingen mee bezig bent. Dat die verzekering helemaal niks toevoegd moet je dan maar op de koop toe nemen.OVeltmeyer schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:01:
Vanwege de nieuwe regels voor scooter- en snorfietsrijders (helmplicht + niet meer op fietspad) zijn er deze maand extra controles in de Amsterdamse binnenstad.
Overigens heb ik het idee dat het aantal mensen dat er op rijd vs het aantal mensen dat ook daadwerkelijk een verbaal krijgt erg klein is.
Wat kost een verzekering voor een e-step?
Ik snap niet hoe Lime het voor elkaar heeft gekregen om in Rotterdam een test te doen. "Wet is wet" zou je zeggen.OVeltmeyer schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:01:
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Bij ANWB zo’n 40€ per jaar. Je moet hem dan als scootmobiel verzekeren (overig) en dan als merk Segway.hetechtebeest schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:24:
Wat kost een verzekering voor een e-step?
Dat valt best mee. Dank je.DutchFatBoys schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 18:08:
[...]
Bij ANWB zo’n 40€ per jaar. Je moet hem dan als scootmobiel verzekeren (overig) en dan als merk Segway.
Je kan er ws wel van uitgaan dat als die verzekeringsmaatschappij ineens massaal "Segways" krijgt waarvan het overduidelijk frauduleus is, dat niet erg lang gaat duren voordat ze de VIN code gaan vragen
Verwijderd
En ga er ook niet van uit dat ze uitkeren als jij schade aan een ander veroorzaakt met zo’n ding. En reken maar dat je gewone WA dat ook niet doet. Dus als je iemand’s enkels aan gort rijdt, kan je je ‘boot verkopen’, als je begrijpt wat ik bedoel...Dreamvoid schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:36:
Je kan er ws wel van uitgaan dat als die verzekeringsmaatschappij ineens massaal "Segways" krijgt waarvan het overduidelijk frauduleus is, dat niet erg lang gaat duren voordat ze de VIN code gaan vragen
En nu de million dollar question, hoeveel moet je lappen?OVeltmeyer schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:01:
Staat eerder in de thread. iets van 269 euroDacuuu schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:23:
[...]
En nu de million dollar question, hoeveel moet je lappen?
Je bedoelt jochem? Wellicht dat de agent deze keer een andere foutcode gebruikt heeft, en dan wellicht ook een ander bedrag. Daarom ben ik benieuwd..
Voor zover ik weet is alleen de vestiging van Lime in de haven van Rotterdam beschikbaar. Waarschijnlijk voldoende om ermee in een loods te kunnen rijden.driel24 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:46:
[...]
Ik snap niet hoe Lime het voor elkaar heeft gekregen om in Rotterdam een test te doen. "Wet is wet" zou je zeggen.
Foutcodes varieren inderdaad voor dezelfde overtreding. Mijn vriendin mocht 389 lappen volgens foutcode K024 ...Dacuuu schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:29:
[...]
Je bedoelt jochem? Wellicht dat de agent deze keer een andere foutcode gebruikt heeft, en dan wellicht ook een ander bedrag. Daarom ben ik benieuwd..
What de F. Dat is een smak met geld. Nee ik wacht wel met zo'n step totdat het echt legaal is. Aan mij verdienen ze niks.hollandje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:37:
[...]
Foutcodes varieren inderdaad voor dezelfde overtreding. Mijn vriendin mocht 389 lappen volgens foutcode K024 ...

Elektrische step rukt op op de weg | Binnenland | Telegraaf.nl
https://www.telegraaf.nl/...he-step-rukt-op-op-de-weg
Het gebruik van dit vervoermiddel op de openbare weg is in sommige gevallen verboden, maar de politie lijkt de nieuwkomers vooralsnog te gedogen.
https://www.telegraaf.nl/...he-step-rukt-op-op-de-weg
Het gebruik van dit vervoermiddel op de openbare weg is in sommige gevallen verboden, maar de politie lijkt de nieuwkomers vooralsnog te gedogen.
Gewoon rondkarren dus en dit artikel opslaan ;-) Zal hopelijk niet lang meer duren voor hier iets aan gedaan wordt.
Er is een proces verbaal opgemaakt, dus de hoogte gaat het ministerie van justitie bepalen.Dacuuu schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:23:
[...]
En nu de million dollar question, hoeveel moet je lappen?
Geen idee welke foutcode geregistreerd is, maar ik ga vast uit van de hoofdprijs.
Ik heb overigens via via nog iets gehoord van de beleidsmedewerker (min. infrastructuur) die dit onderwerp in zijn portefeuille heeft. Elektrische steps zijn ingewikkeld na het ongeval met de Stint. Ze zijn er mee bezig, maar dit zal politiek een lastig onderwerp zijn/worden (waarschijnlijk tot een lobbyist van Lime/Bird is langsgeweest)
Na een paar berichten over foutcodes toch even een kleine correctie: feitcode.
Het is voor iemand die er meer over wil weten, handiger om met de juiste zoekterm te beginnen
Het is voor iemand die er meer over wil weten, handiger om met de juiste zoekterm te beginnen
[ Voor 84% gewijzigd door Juerd op 14-06-2019 23:34 ]
Best vervelend dat men in de landen /steden waar de step wel mag zo hard gaat op een ongeluk , net ofdat er met voetgangers en fietsers geen ongelukken gebeuren. Is volgens mij ook het grootste nadeel van die huur stepjes , Jan en alleman crossed er zonder al te veel verantwoordelijkheids gevoel of ervaring mee rond ,de kans op ongelukken vliegt dan ook omhoog.
Komt bij dat mensen ze onderschatten ,is maar een step. Terwijl het ding toch 25 gaat dat krijgen ze pas in de gaten als het ( bijna) fout gaat.
Iedereen die moet leren fietsen zal ook van zijn fouten leren ,das met de step niet anders.
Kijk maar eens hoeveel ongelukken er elk jaar met motoren,scooters en brommers gebeuren ,daar heeft niemand het over terwijl de eerste ongeluk die er dadelijk gebeurt met een step groot nieuws word in de media.
Wat dat betreft zie ik het somber in.
Komt bij dat mensen ze onderschatten ,is maar een step. Terwijl het ding toch 25 gaat dat krijgen ze pas in de gaten als het ( bijna) fout gaat.
Iedereen die moet leren fietsen zal ook van zijn fouten leren ,das met de step niet anders.
Kijk maar eens hoeveel ongelukken er elk jaar met motoren,scooters en brommers gebeuren ,daar heeft niemand het over terwijl de eerste ongeluk die er dadelijk gebeurt met een step groot nieuws word in de media.
Wat dat betreft zie ik het somber in.
[ Voor 17% gewijzigd door Techkiwi op 15-06-2019 13:46 ]
Eens, wat mij betreft krijgen we hier niet van die toestanden als in Parijs (met die huursteps) zodat echt iedereen hier rond gaat scheuren op zo'n ding, dat zal het imago zeker niet ten goede komen...
Gewoon het rondrijden op een 'eigen' step legaliseren (zodat we ook verzekerd zijn) en gebruik maken van de fietspaden die we hier in overvloed hebben.
En dit het liefst allemaal nog deze maand regelen
Gewoon het rondrijden op een 'eigen' step legaliseren (zodat we ook verzekerd zijn) en gebruik maken van de fietspaden die we hier in overvloed hebben.
En dit het liefst allemaal nog deze maand regelen
Onlangs kwam Xiaomi Nederland met het volgende bericht op hun Facebook: https://www.facebook.com/...2081044958003/?sfnsn=xwmo. Zal dit ook betekenen dat de step in Nederland goedgekeurd zal worden?
Verwijderd
Nee. De steps hoeven niet goedgekeurd te zijn om ze te verkopen.jopie282 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:19:
Onlangs kwam Xiaomi Nederland met het volgende bericht op hun Facebook: https://www.facebook.com/...2081044958003/?sfnsn=xwmo. Zal dit ook betekenen dat de step in Nederland goedgekeurd zal worden?
Jij mag prima met een niet goedgekeurde stop op je eigen landgoed rond rijden.
Het zal aan de nieuwe regels liggen hoe de overheid met de step etc wil omgaan. Ergens september dacht ik dat het rapport uitkomt,. En dan denk ik nog minimaal 1 jaar om als overheid de regels te maken
Maandag komt mijn M365 binnen, vorige week besteld op aliexpress. Eerst maar eens kijken of die bij die recall zit, hope not!
Heb je de Non-pro of de Pro gekocht? Weekje is wel lekker, ik wacht nog altijd op die van mij die zijn weg moet vinden uit spanje.BertP schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:25:
Maandag komt mijn M365 binnen, vorige week besteld op aliexpress. Eerst maar eens kijken of die bij die recall zit, hope not!
De non-pro, heb hem besteld voor €348 bij xiaomi france. Volgens mij is er overigens niks Frans aan behalve de naammr.DJ95 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:52:
[...]
Heb je de Non-pro of de Pro gekocht? Weekje is wel lekker, ik wacht nog altijd op die van mij die zijn weg moet vinden uit spanje.
Verstuurd vanuit Madrid met GLS. Madrid, Barca, Puurs (be), Utrecht. Heb hem vorige week maandag besteld.
Wanneer heb jij hem besteld?
Ik heb de PRO besteld voor 560 euro all in vanuit Spanje via Alie. klikker de klikBertP schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:12:
[...]
De non-pro, heb hem besteld voor €348 bij xiaomi france. Volgens mij is er overigens niks Frans aan behalve de naam
Verstuurd vanuit Madrid met GLS. Madrid, Barca, Puurs (be), Utrecht. Heb hem vorige week maandag besteld.
Wanneer heb jij hem besteld?
Op 4 Juni besteld, zou binnen 8 dagen hier moeten zijn. Dat hebben ze helaas niet gehaald. Ze gaven aan dat de China shipment naar Spanje toe was vertraagd waardoor ze niet op tijd konden leveren.
Iemand nog tips om eventueel een gedeelte van het geld terug te krijgen via Alie omdat ze te laat hebben geleverd?
Inmiddels ook flink wat extra's gekocht voor de step zoals een handvat, telefoonhouder, bescherm dingetje voor het achterlicht etc etc.
Ben benieuwd hoe het bevalt, ook benieuwd wat de politie hier in Almere ervan gaat vinden.
Wachten tot je hem ontvangen hebt, dan een dispute openen maar geloof dat het niet een standaard toewijzingsreden is voor Ali zelf.mr.DJ95 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:30:
[...]
Ik heb de PRO besteld voor 560 euro all in vanuit Spanje via Alie. klikker de klik
Op 4 Juni besteld, zou binnen 8 dagen hier moeten zijn. Dat hebben ze helaas niet gehaald. Ze gaven aan dat de China shipment naar Spanje toe was vertraagd waardoor ze niet op tijd konden leveren.
Iemand nog tips om eventueel een gedeelte van het geld terug te krijgen via Alie omdat ze te laat hebben geleverd?
Best komisch, je krijgt nu een gratis e-step bij aankoop van een bankstel

Hmm zie dat het bij de Woonsquare is die actie. En nu zie ik een hoekbankje die mij wel bevalt. Vraag me alleen af hoeveel die moet kosten. Eens kijken wat ze zeggen in Amersfoort. Mocht ie 500 kosten en ik krijg de Xiaomi M365 erbij cadeau vind ik het een mooie dealhollandje schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:09:
Best komisch, je krijgt nu een gratis e-step bij aankoop van een bankstel
[Afbeelding]
Haha jep, wilde de winkel niet noemen omdat promotie misschien tegen de regels was. Maarja, klinkt zeker wel als een goede dealJoosie200 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:52:
[...]
Hmm zie dat het bij de Woonsquare is die actie. En nu zie ik een hoekbankje die mij wel bevalt. Vraag me alleen af hoeveel die moet kosten. Eens kijken wat ze zeggen in Amersfoort. Mocht ie 500 kosten en ik krijg de Xiaomi M365 erbij cadeau vind ik het een mooie deal
Zag vanmiddag nog twee M365's in de supermarkt trouwens. Twee jonge gasten die alsof ze skeelers aan hebben met step en al de supermarkt insjeesten. Eenmaal klaar met boodschappen halen vroeg een oudere man: mag die step nu ook gratis mee in de trein? Waarop een van beide zei: als ie ingeklapt is wel.hollandje schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:07:
[...]
Haha jep, wilde de winkel niet noemen omdat promotie misschien tegen de regels was. Maarja, klinkt zeker wel als een goede deal
Leuke gadget maar zolang je kans maakt op een oom agent die je 269 tot 380 euro aan je laars lapt wil ik er wel eentje hebben want tof. Maar om te zeggen dat ik hem de stad in ga gebruiken? Liever nog niet. Lijkt me ook lastig parkeren zo'n stepje. Bedoel hoe zorg je ervoor dat ie geparkeerd en al niet zo meegenomen kan worden? Want om nu bij alles waarbij je naar binnenstapt hem ingeklapt bij je te houden lijkt me verre van handig.
Hangt er maar net van af, als je bijvoorbeeld schoolgaand bent dan kan ik me voorstellen dat het omslachtig is. Ook in de detachering verwacht ik dat het zelden goed uit komt. Ik zelf werk nu daarentegen op een groot terrein in een vast kantoorpand, daar zou het perfect bij passen.Joosie200 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:12:
[...]
Zag vanmiddag nog twee M365's in de supermarkt trouwens. Twee jonge gasten die alsof ze skeelers aan hebben met step en al de supermarkt insjeesten. Eenmaal klaar met boodschappen halen vroeg een oudere man: mag die step nu ook gratis mee in de trein? Waarop een van beide zei: als ie ingeklapt is wel.
Leuke gadget maar zolang je kans maakt op een oom agent die je 269 tot 380 euro aan je laars lapt wil ik er wel eentje hebben want tof. Maar om te zeggen dat ik hem de stad in ga gebruiken? Liever nog niet. Lijkt me ook lastig parkeren zo'n stepje. Bedoel hoe zorg je ervoor dat ie geparkeerd en al niet zo meegenomen kan worden? Want om nu bij alles waarbij je naar binnenstapt hem ingeklapt bij je te houden lijkt me verre van handig.
Buiten parkeren is vragen om bestolen te worden, hij kan makkelijk mee naar binnen.
[ Voor 3% gewijzigd door nst6ldr op 16-06-2019 23:07 ]
Maar waar laat je hem binnen dan? Zijn de lockers groot genoeg om hem kwijt te kunnen?Leg je hem onder je bureau neer oid? Ben straks weer gedetacheerd maar wel op 1 werkplek. Een estep kun je natuurlijk locken vanuit de app zelf, wielblokkering ed. Maar dan nog hoe zorg je ervoor dat ie niet fysiek weggepakt kan worden? Een normale fiets heeft net wat meer aanknopingspunten om hem met een hangslot ergens aan vast te maken. Maar zo'n mobiel draagbaar gevouwen stepje zie ik als makkelijk roofwaar.nst6ldr schreef op zondag 16 juni 2019 @ 23:06:
[...]
Hangt er maar net van af, als je bijvoorbeeld schoolgaand bent dan kan ik me voorstellen dat het omslachtig is. Ook in de detachering verwacht ik dat het zelden goed uit komt. Ik zelf werk nu daarentegen op een groot terrein in een vast kantoorpand, daar zou het perfect bij passen.
Buiten parkeren is vragen om bestolen te worden, hij kan makkelijk mee naar binnen.
Heb hem al langer op het oog maar ivm de ontbrekende regelgeving itt Belgie en Duitsland heb ik de aanschaf afgehouden. Ben toch aan het loeren naar een nieuwe bank die qua looks aansluit op mijn nieuwe eethoek. Dus ondanks de reputatie van die toko (als ik Google resultaten mag geloven maar net boven de bekende Seats 'n Sofa) trekt het krijgen van de M365 bij aanschaf mij wel over de streep
Replica M365, geen idee wat de kwaliteit is t.o.v. de Xiaomi. Maar alsnog een leuke step om te krijgen!Joosie200 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 23:13:
[...]
trekt het krijgen van de M365 bij aanschaf mij wel over de streep
Ik forens er mee (thuis —> station dan mee in de trein en weer station —> werk) en zet de step ingeklapt onder mijn buro of tegen de muur omhoog langs een kast. Buiten neerzetten is mij een nogo want idd veel te diefstal gevoelig. De motorlock is ook nutteloos want hij unlockt na een x-tijd automatisch...Joosie200 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 23:13:
[...]
Maar waar laat je hem binnen dan? Zijn de lockers groot genoeg om hem kwijt te kunnen?Leg je hem onder je bureau neer oid? Ben straks weer gedetacheerd maar wel op 1 werkplek. Een estep kun je natuurlijk locken vanuit de app zelf, wielblokkering ed. Maar dan nog hoe zorg je ervoor dat ie niet fysiek weggepakt kan worden? Een normale fiets heeft net wat meer aanknopingspunten om hem met een hangslot ergens aan vast te maken. Maar zo'n mobiel draagbaar gevouwen stepje zie ik als makkelijk roofwaar.
[...]
[ Voor 21% gewijzigd door Tomba op 17-06-2019 07:01 ]
Achterwiel slot geen idee voor jullie?Tomba schreef op maandag 17 juni 2019 @ 06:59:
[...]
Ik forens er mee (thuis —> station dan mee in de trein en weer station —> werk) en zet de step ingeklapt onder mijn buro of tegen de muur omhoog langs een kast. Buiten neerzetten is mij een nogo want idd veel te diefstal gevoelig. De motorlock is ook nutteloos want hij unlockt na een x-tijd automatisch...
linkje ali
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Never mind
[ Voor 93% gewijzigd door BertP op 17-06-2019 09:49 ]
Die zitten aan het zakje dat aan je handgreep zit geplakt.
Verwijderd
mijn step is een maand terug in beslag genomen in amsterdam nog steeds niks gehoord ook geen boeten gekregen bij het aanhouden omdat de agent niet wist wat.hij ermee moest hopelijk krijg ik mijn step terug
Het punt is dat er zelfs met de kleine aantallen steps verhoudingsgewijs erg veel ongelukken gebeuren - dit artikel geeft toch wel vrij beroerde eerste cijfers bv. Het idee is toch wel dat het totale verkeer niet al te veel onveiliger moet worden.Techkiwi schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:35:
Best vervelend dat men in de landen /steden waar de step wel mag zo hard gaat op een ongeluk , net ofdat er met voetgangers en fietsers geen ongelukken gebeuren
Vervelend, afhankelijk van de step is dan misschien goedkoper dan een boete.Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:51:
mijn step is een maand terug in beslag genomen in amsterdam nog steeds niks gehoord ook geen boeten gekregen bij het aanhouden omdat de agent niet wist wat.hij ermee moest hopelijk krijg ik mijn step terug
En toch denk ik dat het in Nederland een heel ander "stepklimaat" is. Wij zijn al jaren berekend op fietsers, hebben honderden kilometers aan veilig fietspad waar je je op kan verplaatsen. Daar kunnen andere landen nog een puntje aanzuigen en daardoor is men er niet op berekend.Dreamvoid schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:00:
[...]
Het punt is dat er zelfs met de kleine aantallen steps verhoudingsgewijs erg veel ongelukken gebeuren - dit artikel geeft toch wel vrij beroerde eerste cijfers bv. Het idee is toch wel dat het totale verkeer niet al te veel onveiliger moet worden.
Ook dit heeft weer met de deelsteps te maken als ik het zo lees, en daar ben ik ook geen voorstander van. Het is te makkelijk voor een bedrijf om er 500 in een stad neer te plempen en er van uit te gaan dat Jan de Hollander beschaafd genoeg is om ze heel te houden, netjes te parkeren en er verantwoord mee te rijden. Natuurlijk gaat dat niet op. Ik ben van mening dat ze in eigendom moeten zijn (met eigen spullen gaat men vaak voorzichtiger om en ze slingeren die dingen niet overal neer) en dezelfde regels als fietsers moeten hebben (dan hebben ze dezelfde eigenschappen als een elektrische fiets, behalve dat ze waarschijnlijk nog veiliger zijn gezien de massa en afmetingen),Dreamvoid schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:00:
[...]
Het punt is dat er zelfs met de kleine aantallen steps verhoudingsgewijs erg veel ongelukken gebeuren - dit artikel geeft toch wel vrij beroerde eerste cijfers bv. Het idee is toch wel dat het totale verkeer niet al te veel onveiliger moet worden.
Dat denk ik ook, ik ben vaak in Kopenhagen waar de e-step net op 1 Januari als tijdelijke maatregel is gelegaliseerd (max 20 km/u), en daar gaat het met alle fietspaden er al een enorm stuk rustiger/normaler aan toe dan in Parijs, wat idd echt een totale chaos is met al dat gestep op de stoep. Ik ben wel benieuwd wat de evauatie daar is qua ongelukken.
Vandaag Pro dashboard op de normale M365 gemonteerd. Fluitje van een cent!
Leuk verhaaltje maar volgens mij is de insteek van het hele artikel vooral om de scooters zwart te maken. Bijvoorbeeld deze quote:Dreamvoid schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:00:
[...]
Motoren zijn de meest kwetsbare groep in het verkeer gezamenlijk met oudere fietsers. Daar klopt echt geen hout van die vergelijking. Daarnaast:A study by the Portland Bureau of Transportation concluded that e-scooters get into accidents 22 times as often as cars do, and 44 times as often as motorbikes.
Dat snap ik dan weer niet. Toen ik samen met mijn vriendin de step op vakantie probeerde, ben je de eerste keer mega onzeker en loop je heel erg af te tasten. Dan probeer je rustig wat tempo te maken maar je gaat niet in één keer meteen 25km/uur ofzo. En na een keer of drie heb je het apparaat door dat je er vertrouwen in hebt wat je wel en niet kunt doen en dan trek je hem misschien een keer vol open.Another, by the city of Austin, found that one in three users is hurt on their first go.
Gisteren op vaderdag eindelijk mijn Techno PRO uit mogen pakken. Klein eindje in de buurt gereden. Vandaag voor het eerst mee naar het station gereden, mee in de trein, en naar het werk toe. Hij staat gewoon bij mij op kantoor. Wat me een beetje tegenvalt is het gewicht, trap af, trap op bij het station (begin/eind/overstap) is best een heel gesjouw. Verder rijdt het vorstelijk.
Sinds dit weekend ook eigenaar geworden van de Techno Pro. Rijdt echt geweldig en vooral leuk! 
Vandaag ook voor het eerst meegenomen in de trein, maar daar kom je er eigenlijk pas achter hoe groot die is... In de oude trein past die nog in de bagagerek.. Maar waar laten jullie de step in een wat nieuwere trein?
Vandaag ook voor het eerst meegenomen in de trein, maar daar kom je er eigenlijk pas achter hoe groot die is... In de oude trein past die nog in de bagagerek.. Maar waar laten jullie de step in een wat nieuwere trein?
Past hij niet tussen 2 stoelen in? (bij de 4 zitters)micmulder schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:19:
Sinds dit weekend ook eigenaar geworden van de Techno Pro. Rijdt echt geweldig en vooral leuk!
en anders zou hij op een fietsenplek moeten.. (bij het instapgedeelte)
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Welke heb je besteld en ook niet onbelangrijk; kun je m nu ook als Pro gebruiken? (Via app maar bv ook 30km/u rijden)Boinkie schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:57:
Vandaag Pro dashboard op de normale M365 gemonteerd. Fluitje van een cent!
Ik zet m altijd op dezelfde plek als waar die suffe vouwfietsen staan.micmulder schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:19:
[ Voor 45% gewijzigd door Tomba op 17-06-2019 14:25 ]
Hij is eigenlijk net iets te hoog om onder de stoelen te zetten.. Om nu gelijk 4 plekjes bezet te gaan houden, is ook niet helemaal de bedoelingbasvn schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:22:
[...]
Past hij niet tussen 2 stoelen in? (bij de 4 zitters)
en anders zou hij op een fietsenplek moeten.. (bij het instapgedeelte)
Ik zat vanochtend in een koploper, zoals de meeste ochtenden. Daar kon de step opgevouwen precies rechtop staan voor mij, klem tegen de rugleuning van de stoel voor me. Straks heb ik waarschijnlijk weer een dubbeldekker. Kijken hoe dat gaat.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.28f74c4dzCbyhGTomba schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:24:
[...]
Welke heb je besteld en ook niet onbelangrijk; kun je m nu ook als Pro gebruiken? (Via app maar bv ook 30km/u rijden)
[...]
Ik zet m altijd op dezelfde plek als waar die suffe vouwfietsen staan.
Ik heb deze besteld. Het board werkt, topsnelheid op S is 25 km/u. Ik weet alleen niet of ik de juiste firmware heb op het moment. Moet ik nog uitzoeken.
Ga maar vanuit dat je hem niet terug krijgt en vernietigd gaat worden, dat is wat er veelal gebeurd als er iets in beslag wordt genomen wat niet goedgekeurd is voor de openbare weg.Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:51:
Zo werkt dat helaas, ik hoop ook voor je dat je hem nog terug krijgt.
[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 17-06-2019 15:20 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Ah cool, die heb ik ook besteld. Met 'hij werkt' bedoel je dus puur de display dan? Heb je wel ook 3 standen voor snelheden? (en dan dus 2 met dezelfde topsnelheid?)Boinkie schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:06:
[...]
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.28f74c4dzCbyhG
Ik heb deze besteld. Het board werkt, topsnelheid op S is 25 km/u. Ik weet alleen niet of ik de juiste firmware heb op het moment. Moet ik nog uitzoeken.
Ja, ik moet de goede firmware nog flashen. Misschien doe ik dat vanavond, laat ik dan weten!Tomba schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:42:
[...]
Ah cool, die heb ik ook besteld. Met 'hij werkt' bedoel je dus puur de display dan? Heb je wel ook 3 standen voor snelheden? (en dan dus 2 met dezelfde topsnelheid?)
Misschien is dit handig voor de non-pro M365'rs met een Pro-dashboard:
http://m365pro.scooterhacking.org/
http://m365pro.scooterhacking.org/
Ik dacht juist dat de pluspunt van een step was dat het minder ruimte tegenover de vouwfiets nam.micmulder schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:24:
[...]
Hij is eigenlijk net iets te hoog om onder de stoelen te zetten.. Om nu gelijk 4 plekjes bezet te gaan houden, is ook niet helemaal de bedoelingMaar anders ontkom ik er niet aan om het idd bij de instapgedeelte te plaatsen. Alleen nog even keer een goed slot halen.
Een vouwfiets kan prima in een koffer als ik hem helemaal inklap en zou maar max 2 plekken incl waar ik zit in beslag nemen, maar mischien zijn hier de treinen in het oosten anders dan daar, geen idee.
Een step is toch alleen dat "stokkie" voorop inklappen en dan heb je in feite een "skiplank"?
Kun je ze ook niet in bagagerek leggen, hij lijkt me niet zo zwaar en groot?
[ Voor 20% gewijzigd door mr_evil08 op 17-06-2019 19:31 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Najah qua grootte valt het wel tegen, helaas.mr_evil08 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:28:
[...]
Ik dacht juist dat de pluspunt van een step was dat het minder ruimte tegenover de vouwfiets nam.
Een vouwfiets kan prima in een koffer als ik hem helemaal inklap en zou maar max 2 plekken incl waar ik zit in beslag nemen, maar mischien zijn hier de treinen in het oosten anders dan daar, geen idee.
Een step is toch alleen dat "stokkie" voorop inklappen en dan heb je in feite een "skiplank"?
In de oudere treinen kan het idd in de bagagerek. Bij de nieuwere dubbeldekker treinen zijn de bagagerekken zo klein.. waar ook geen koffer meer past, dus dit werkt niet.
Hij kan wel prima staan in het hoekje bij een uitklap stoel, ben ik deze middag achter gekomen.
De m365 pro is 14kg. Niet superzwaar, maar ook niet superlichtmr_evil08 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:28:
[...]
Ik dacht juist dat de pluspunt van een step was dat het minder ruimte tegenover de vouwfiets nam.
Dat heeft puur met eigen gebruik te maken. Na 100 km hier nog nergens last van. Normaal fietspaden gebruik.
Aha, duidelijk. DankBoinkie schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:42:
Dat heeft puur met eigen gebruik te maken. Na 100 km hier nog nergens last van. Normaal fietspaden gebruik.
Klopt het overigens dat dit rapport in september komt? Kan dat namelijk nergens vinden. Mocht blijken dat ze écht verboden worden dan zal er natuurlijk strenger gehandhaafd worden dan nu. Dan wacht ik liever nog even met kopen namelijkVerwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:42:
[...]
Nee. De steps hoeven niet goedgekeurd te zijn om ze te verkopen.
Jij mag prima met een niet goedgekeurde stop op je eigen landgoed rond rijden.
Het zal aan de nieuwe regels liggen hoe de overheid met de step etc wil omgaan. Ergens september dacht ik dat het rapport uitkomt,. En dan denk ik nog minimaal 1 jaar om als overheid de regels te maken
En daarnaast: zijn er nadelen (behalve de banden) als je de Techno Pro vergelijkt met de Xiaomi steps?
[ Voor 6% gewijzigd door Tweakx op 18-06-2019 07:59 ]
Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.
Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.
RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.
Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.
RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.