Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 15 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-10-2020
Tweakx schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:42:
[...]

Klopt het overigens dat dit rapport in september komt? Kan dat namelijk nergens vinden. Mocht blijken dat ze écht verboden worden dan zal er natuurlijk strenger gehandhaafd worden dan nu. Dan wacht ik liever nog even met kopen namelijk :+

En daarnaast: zijn er nadelen (behalve de banden) als je de Techno Pro vergelijkt met de Xiaomi steps?
Nee er zijn juist voordelen. Ik zou liever massieve banden willen hebben. Op Youtube zei iemand dat het verwisselen echt het meest erge is wat hij ooit gedaan heeft. Hij heeft daarom ook als achterband nu een massieve. Lijkt me ook fijner kan je off-Road steppen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:19

Matszs

><>

Gisteren een lekke band gehad met mijn Xiaomi M365 (achterband), binnenkort maar eens kijken of ik hem kan plakken(?) of moet vervangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:27
DutchFatBoys schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:17:
[...]

Nee er zijn juist voordelen. Ik zou liever massieve banden willen hebben. Op Youtube zei iemand dat het verwisselen echt het meest erge is wat hij ooit gedaan heeft. Hij heeft daarom ook als achterband nu een massieve. Lijkt me ook fijner kan je off-Road steppen :).
Duidelijk. Ik heb even teruggelezen en ik vind het jammer dat de webshop mij ook wel een beetje een sketchy gevoel geeft omdat ze totaal niet transparant willen zijn. De kvk die uitkomt op een flatje 7 hoog komt de betrouwbaarheid ook niet ten goede. Jammer dat de eigenaar hier niet op zijn eigen naam verhaal komt houden. *knip* Maar het zou in ieder geval goede promotie zijn :)

[ Voor 11% gewijzigd door deepbass909 op 18-06-2019 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan zelf de memo niet meer vinden.

Maar er staat me bij dat een stukje heb gezien of gelezen waarin de verantwoordelijke minister aangaf dat de stint vanwege zijn maatschappelijke noodzaak een versneld traject kreeg.

En dat de rest van de regels ergens in september bij de publicatie van het rapport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Tweakx schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:44:
[...]

Duidelijk. Ik heb even teruggelezen en ik vind het jammer dat de webshop mij ook wel een beetje een sketchy gevoel geeft omdat ze totaal niet transparant willen zijn. De kvk die uitkomt op een flatje 7 hoog komt de betrouwbaarheid ook niet ten goede. Jammer dat de eigenaar hier niet op zijn eigen naam verhaal komt houden. *knip* Maar het zou in ieder geval goede promotie zijn :)
Er zijn nu al 4 mensen in dit topic die er een hebben en dat is (tot nu toe) allemaal goed gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door deepbass909 op 18-06-2019 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Klopt het overigens dat dit rapport in september komt? Kan dat namelijk nergens vinden. Mocht blijken dat ze écht verboden worden dan zal er natuurlijk strenger gehandhaafd worden dan nu. Dan wacht ik liever nog even met kopen namelijk :+

En daarnaast: zijn er nadelen (behalve de banden) als je de Techno Pro vergelijkt met de Xiaomi steps?
Mocht dat helemaal écht verboden worden (Please no :O ) - dan moeten alle importeurs / fabrieken hun voertuig afzonderlijk bij de RDW registreren. Dat zou wel best veel kosten. Voor alle partijen...

*knip*

[ Voor 47% gewijzigd door deepbass909 op 18-06-2019 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Dejagan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 00:40:
[...]

Replica M365, geen idee wat de kwaliteit is t.o.v. de Xiaomi. Maar alsnog een leuke step om te krijgen! _/-\o_
Vraag me af wat voor banden erop zitten. Zie op internet ook een GO2 maar die kan maar max 25km/h. Daar staat wel dat die gewoon luchtbanden heeft.
Edit: Is natuurlijk 20km/h

[ Voor 3% gewijzigd door DutchFatBoys op 19-06-2019 07:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-10 07:40
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:02:
[...]

om forumberichten te bekijken? lol
Om een account te hebben op Tweakers, met maar 1 soort reacties, Reclame voor eigen product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds kort Techno Pro. Heb een tijdje dit forum gevolgd. Wilde juist kijken voor een ander type omdat de Xiaomi nogal wat gebreken heeft. Wat ik zo handig vind van deze is dat je em makkelijk ergens aan vast kan zetten, endus ook buiten. Daarnaast is de batterij sterker en het licht is lager geplaatst. En het heeft geen luchtbanden.

Maar...ik voel me toch veiliger op de fiets en het elke keer de trap op tillen is me te zwaar...ik ken mezelf en zal em daarom amper gebruiken. Jammer, wilde er zo graag een hebben, want hij rijd super.

Wilde hier posten of iemand de step wil overnemen. Maar door de verhitte discussie durf ik het haast niet te plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:46:
Ik heb ook sinds kort Techno Pro. Heb een tijdje dit forum gevolgd. Wilde juist kijken voor een ander type omdat de Xiaomi nogal wat gebreken heeft. Wat ik zo handig vind van deze is dat je em makkelijk ergens aan vast kan zetten, endus ook buiten. Daarnaast is de batterij sterker en het licht is lager geplaatst. En het heeft geen luchtbanden.

Maar...ik voel me toch veiliger op de fiets en het elke keer de trap op tillen is me te zwaar...ik ken mezelf en zal em daarom amper gebruiken. Jammer, wilde er zo graag een hebben, want hij rijd super.

Wilde hier posten of iemand de step wil overnemen. Maar door de verhitte discussie durf ik het haast niet te plaatsen..
Kan je hem niet terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchFatBoys schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:11:
[...]

Kan je hem niet terug sturen?
Nee, want ik heb em al gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:46:

Is dit geen goede optie voor jou? -

https://nl.aliexpress.com...ateboard/32961366455.html

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/awFnOm7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:10
Bij de spitsbrekers podcast hebben ze het op het einde van de podcast nog even over e-steps. Hun zijn niet zo positief. Erg jammer zeg.
Zichzelf heel ruimdenkend vinden, maar ondertussen zo bekrompen is mijn mening..

https://www.google.com/po...ZlZWQ&episode=MTAzODA5NTk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:46
[...]
Mogelijk heb je hier nog wat aan.
https://www.bright.nl/tip...-mogen-op-de-openbare-weg

Ze zijn er dat de weg op mogen, maar lijken meer op een fiets dan een step.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00dje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
Dacuuu schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:58:
Bij de spitsbrekers podcast hebben ze het op het einde van de podcast nog even over e-steps. Hun zijn niet zo positief. Erg jammer zeg.
Zichzelf heel ruimdenkend vinden, maar ondertussen zo bekrompen is mijn mening..

https://www.google.com/po...ZlZWQ&episode=MTAzODA5NTk
Ik vind ze anders vrij positief hoor, maar meer "pointing out the obvious". Ik las ergens dat de overheid in september het een en ander in regels gaat gieten. Heeft iemand daar meer (feitelijke) informatie over?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Modbreak:Ik heb het topic geschoond van posts over de discussie of een bepaalde user wel of niet verbonden is met een bepaalde webshop. Deze persoon is hierover al eerder persoonlijk aangesproken. Tot nu toe houd deze zich aan de toen gemaakte afspraak en zijn het met name andere users die het nodig vinden hier continu weer over te beginnen.

Ik wil geen opmerkingen meer zien dat deze user verbonden zou zijn met een webshop. Is iemand van mening dat er reclame gemaakt wordt, mag dat via een TR en kijken we ernaar, maar niet in het topic!.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

https://www.reddit.com/r/...er_cross_a_red_light_and/

Dacht eerst dat het om die politie motoren ging, maar dan. En dan ook nog met z'n 2en erop.
Dit soort dingen doet het imago van (huur)steps toch niet echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Kenzi schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 06:23:
https://www.reddit.com/r/...er_cross_a_red_light_and/

Dacht eerst dat het om die politie motoren ging, maar dan. En dan ook nog met z'n 2en erop.
Dit soort dingen doet het imago van (huur)steps toch niet echt goed.
Hoe krijg je het voor elkaar vraag je je af... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik blijf die Fransoos met z'n stepje op de snelweg wel de beste vinden :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• arjendj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 10:24
Ik lees al enige tijd mee met dit topic en maak zelf ook veelvuldig gebruik van mijn Ninebot ES4. Mijn wederhelft zit bij de politie. Binnen de politie is momenteel ook nog heel veel onduidelijk, de enige manier om inderdaad 100% zeker te zijn dat je legaal mag rondrijden is wanneer hij op is genomen als "Bijzondere bromfiets".

Ik heb contact gehad met Segway/Ninebot Nederland en ze zijn druk bezig om de ES1, ES2 en ES4 goedgekeurd te krijgen in Nederland. Zou misschien iets te maken kunnen hebben met de test die Lime en Bird momenteel ook uitvoeren. Als je nu als fabrikant een goedkeuring hebt nemen de Birds, Lime's en andere deelsystemen immers jouw scooters af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Zijn er mensen ingegaan op de Woonsquare aanbieding? Kan een nieuw bed erg goed gebruiken en wil ook een step. Vraag me alleen af hoe goed deze step is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:51
DutchFatBoys schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:47:
Zijn er mensen ingegaan op de Woonsquare aanbieding? Kan een nieuw bed erg goed gebruiken en wil ook een step. Vraag me alleen af hoe goed deze step is.
Volgens mij kan je jezelf beter afvragen hoe goed het bed/bank is...

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
DutchFatBoys schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:47:
Dat wilde ik vandaag gaan doen. Maar #treinleven ik ben nog lang niet in de buurt van een Woonsquare filiaal 7(8)7
Kapitein Merijn schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:25:
[...]

Volgens mij kan je jezelf beter afvragen hoe goed het bed/bank is...
Ja, het internet staat bomvol slechte reviews. Nog net niet zo erg als Seats en Sofa's. Dus tja.. Ach dan koop je een namaak Xiaomi M365 en krijg je de bank/het bed cadeau :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Joosie200 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:47:
[...]

Dat wilde ik vandaag gaan doen. Maar #treinleven ik ben nog lang niet in de buurt van een Woonsquare filiaal 7(8)7

[...]

Ja, het internet staat bomvol slechte reviews. Nog net niet zo erg als Seats en Sofa's. Dus tja.. Ach dan koop je een namaak Xiaomi M365 en krijg je de bank/het bed cadeau :+
Zo dacht ik dus ook al, haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
DutchFatBoys schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:19:
[...]

Zo dacht ik dus ook al, haha :)
Nou toch maar heen geweest. Rondgekeken.
Een beetje (hoek)bank of boxspring begint rond de 700/800 euro. Niet elk type doet mee met de Xiaomi knock off actie. Je kunt ook alleen de bank kopen en zonder step voor 200 korting. De step staat ter display maar je krijgt een voucher mee. Want hij wordt via een externe partij geleverd en wel thuis.

Outlet doet sowieso niet mee met de step erbij. Zag een hoekbank voor 900 met step. Maar de Xiaomi haal je los voor 350 tot 400 euro. En voor 550/500 euro kun je elders ook een bank scoren. Kortom ik ben nog niet verkocht door deze actie. Hij loopt tot zaterdag, dan komt er iets anders voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Joosie200 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:46:
[...]

Nou toch maar heen geweest. Rondgekeken.
Een beetje (hoek)bank of boxspring begint rond de 700/800 euro. Niet elk type doet mee met de Xiaomi knock off actie. Je kunt ook alleen de bank kopen en zonder step voor 200 korting. De step staat ter display maar je krijgt een voucher mee. Want hij wordt via een externe partij geleverd en wel thuis.

Outlet doet sowieso niet mee met de step erbij. Zag een hoekbank voor 900 met step. Maar de Xiaomi haal je los voor 350 tot 400 euro. En voor 550/500 euro kun je elders ook een bank scoren. Kortom ik ben nog niet verkocht door deze actie. Hij loopt tot zaterdag, dan komt er iets anders voor in de plaats.
Thanks voor de info! Zie een boxspring voor €600, dan is het toch wel een mooie deal. Maar ik denk er ook nog ff over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:08
Vandaag mijn M365 pro binnen gekregen na 2 zenuwslopende weken, helaas is het frame niet heel netjes gespoten en zijn de schroeven van het stuur dolgedraaid met de meegeleverde inbus.

ik heb een claim ingediend, samen met de veelste lange verzendtijd ben ik niet tevreden over het gehele proces.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techkiwi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-07-2022
Vraag me af of je een kapotte band niet vol zou kunnen spuiten met siliconenkit of pur. Bespaart je een band eraf moeten halen en kan daarna ook niet meer kapot.
Zelf heb ik massieve banden dus ik kan /hoef het zelf niet te testen maar als het anders was deed ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonsezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-10 23:45
Ik heb Slime Tube Sealant gekocht en in m’n bandjes gedaan. Werd op oa youtube door diverse personen aangeraden. Heb de M365 trouwens. Nog geen honderden km’s mee gereden, maar nog geen lekke band gehad 🙂 Benieuwd hoe het op de lange termijn presteert. Heb voor aankoop gemaild naar het bedrijf om te vragen wat ik na de 2 jaar het beste kan doen (het werkt tot 2 jaar). Ze raden aan om dan alsnog de band te vervangen óf nog wat Slime toe te voegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Techkiwi schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 07:02:
Vraag me af of je een kapotte band niet vol zou kunnen spuiten met siliconenkit of pur. Bespaart je een band eraf moeten halen en kan daarna ook niet meer kapot.
Zelf heb ik massieve banden dus ik kan /hoef het zelf niet te testen maar als het anders was deed ik het wel
En dan het probleem als je banden versleten zijn om ze eraf te krijgen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:31

sjirafje

No inspirational quotes here

https://www.verkeersnet.n...dkeuren-elektrische-step/
Ministerie krijgt nog steeds geen aanvragen voor goedkeuring e-stepjes
Gepubliceerd op 17-06-2019 om 14:16

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft sinds 2 mei nog geen aanvragen binnen gekregen voor de goedkeuring van elektrische stepjes. Dat meldde minister Cora van Nieuwenhuizen afgelopen week tijdens het Algemeen Overleg Verkeersveiligheid. Vanaf die datum gelden nieuwe toelatingseisen voor de voertuigcategorie bijzondere bromfietsen, waar de steps onder vallen. Die nieuwe eisen zijn gekomen na het ongeluk met de Stint. SP-Tweede Kamerlid Cem Lacin maakt zich zorgen.

Zestien voertuigen vallen nu onder de categorie bijzondere bromfietsen. Onder meer de Segway en de Kickbike, een kruising tussen een fiets en een step. De eisen voor dit soort voertuigen zijn zeker streng, maar zijn tegelijk wel minder strikt dan voor andere voertuigen. Reden daarvoor is dat de voordelen van dit soort voertuigen zwaarder wegen en dat het ministerie innovatie wil stimuleren.

De Stint viel er ook onder, maar is van de weg gehaald na het dodelijke ongeluk eind vorig jaar. Na dat ongeluk gaf Van Nieuwenhuizen de SWOV en de RDW opdracht om deze ‘alternatieve’ toelatingseisen tegen het licht te houden. Inmiddels zijn er nieuwe eisen.

Maar sindsdien zijn er nog geen nieuwe aanvragen binnengekomen voor stepjes, meldde de minister donderdag tijdens het Algemeen Overleg Verkeersveiligheid. “Sinds 2 mei kunnen fabrikanten een aanvraag doen voor typegoedkeuring van elektrische stepjes. Maar we hebben nog geen aanvragen binnen gekregen.” Tussen de lijst met zestien voertuigen die nu al toegelaten zijn, staan ook vrijwel geen kleine stepjes.

Dat er nog geen aanvraag is binnengekomen, is opmerkelijk. Er zijn tal van stepjes op de markt en bovendien duiken in steeds meer landen om ons een elektrische deelsteps op. Dat stelde SP-Tweede Kamerlid Cem Lacin ook aan de kaak: “Wanneer kunnen we eindelijk de weg op met de elektrische step? Iedereen kan ze online al bestellen en ermee de weg op. Hoe gaan we dat goed aanpakken? In omliggende landen is het al geregeld. We lopen achter.”

Openbare weg
Minister Van Nieuwenhuizen benadrukte: “Ik kan geen voertuig op de openbare weg toestaan als daar geen aanvraag voor is ingediend. Ze moeten eerst goedkeuring aanvragen. Zolang ze dat niet doen, blijven de steps in de categorie die niet de openbare weg op mag.”

Ook van Bird heeft het ministerie nog geen aanvraag binnengekomen, laat een woordvoerder desgevraagd weten. Bird wil elektrische deelsteps gaan aanbieden in Breda. Beide partijen gaan minister Cora van Nieuwenhuizen vragen akkoord te gaan met een experiment van zes maanden, meldden ze een paar maanden geleden. Als er toestemming komt, is Breda eerste stad in Nederland waar de Amerikaanse mobiliteitsaanbieder actief wordt.
Zo schiet het natuurlijk niet op :( . Fabrikanten willen geen type goedkeuring aanvragen, en de politiek wil (mede dankzij die troela die, die Stint onder de trein heeft gereden) niet regelen dat er voor die stepjes geen goedkeuring nodig is...

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-07-2022
Er zit toch een binnenband in, daar spuit je het dan in, krijg je er echt wel af.denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sjirafje schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:10:
[...]

Zo schiet het natuurlijk niet op :( . Fabrikanten willen geen type goedkeuring aanvragen, en de politiek wil (mede dankzij die troela die, die Stint onder de trein heeft gereden) niet regelen dat er voor die stepjes geen goedkeuring nodig is...
Terecht. Niemand wil een 2de stint trein combo.
Ik ben helemaal voor een goedkeuring. En daarna handhaven.
Maar als de fabrikanten nog niet willen, prima dan blijft het momenteel zoals het is, dus illegaal op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micmulder
  • Laatst online: 06:31
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:03:
[...]

Terecht. Niemand wil een 2de stint trein combo.
Ik ben helemaal voor een goedkeuring. En daarna handhaven.
Maar als de fabrikanten nog niet willen, prima dan blijft het momenteel zoals het is, dus illegaal op de weg.
Dat incident kun je toch niet gebruiken voor dit, lijkt mij... Snap niet dat dit steeds wordt gebruikt als voorbeeld. Zullen wij anders alle incidenten waarbij een auto betrokken is, ook erbij gaan pakken? Die zijn ook nog eens goedgekeurd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet.

Als we alle incidenten met auto's pakken waarin doden vielen hoeveel zijn er dan de schuld van de auto? ( Los van de remmen doen het niet want ik heb ze niet ontlucht... Etc. Dat is slecht onderhoud.

Ik vrees heel heel heel erg weinig.

Nu heb ik geen zin om te zoeken naar het ongevallen rapport, als dat al openbaar is geworden. Maar ik vermoed remmen remmen remmen electrisch systeem en user error...aka training.

Als er is mis is met een gekeurde auto, dat krijgt hij vanaf de fabriek een terug kom status om het probleem te verhelpen.

Meen Toyota met de airbags, en de VW polo met een gordel.
De wagen is traceerbaar, de eigenaar is traceerbaar.

Bij de nu electrische voertuigen is dit allemaal niet zo.
Dus ik ben voor een goed keur.
Met tenminste basis dingen, en waarvoor hij gebruikt gaat worden.

Bv
Een step hoeft geen gordel, en mag wat mij betreft best 1 rem hebben.
Een stint moet gordels hebben, en moet 4 goed remmende wielen hebben, verlichting. Etc.

Zonder registratie/goedkeur heb je hier gewoon geen zicht op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Heeft iemand ervaring met een fast charger voor de M365 pro?

Mijn claim van Alie is trouwens toegewezen, krijg 56 euro terug, 10% korting voor de schade en levertijd. ik ben tevreden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-10 07:40
Omdat je voor een busongeluk met 20 personen erin, de eenpersoons cabrio ook niet van de weg af houdt.

Behalve dat de motor bij beide elektrisch is, snap ik niet precies wat een éénpersoons step, met een 8-persoons bakwagen te maken zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:45:

Met tenminste basis dingen, en waarvoor hij gebruikt gaat worden.

Bv
Een step hoeft geen gordel, en mag wat mij betreft best 1 rem hebben.
Een stint moet gordels hebben, en moet 4 goed remmende wielen hebben, verlichting. Etc.

Zonder registratie/goedkeur heb je hier gewoon geen zicht op.
Maar brommers/snorfietsen hebben ook geen gordel, fietsen hebben soms ook maar 1 rem (terugtrap), waarbij enige grote verschil dus het zitten/staan is, maar die trap-step is blijkbaar ook goedgekeurd om rond te mogen rijden.

Ergens snap ik wel waarom er niemand zo'n step aanbied ter goedkeuring, de kans is dat er zaken moeten worden aangepast, enkel voor Nederland, terwijl je je huidig model aan de lopende band aan het verkopen bent. Zal er best een Nederlands bedrijf komen die de goedkeuring zal gaan krijgen, maar dan krijg je het hele e-scooter verhaal, zijn gewoon import-dingen die met flinke winstopslag 'en goedkeuring' hier worden verkocht. Goedgekeurde step verwacht ik hier dan ook rustig 1000 euro gaat kosten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bleufred1 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:09:
[...]

Omdat je voor een busongeluk met 20 personen erin, de eenpersoons cabrio ook niet van de weg af houdt.

Behalve dat de motor bij beide elektrisch is, snap ik niet precies wat een éénpersoons step, met een 8-persoons bakwagen te maken zou hebben.
Nee totdat die bus een technisch probleem heeft aan de remmen. Dat merk je op tijdens de keuring en de kans dat ze dus met foute remmen de weg op komen is klein. Je weet van wie en hoeveel bussen er rond rijden
En omdat je weet van wie welke bus is kan actie ondernemen.

Wat je bedoelt met een 1 persoons cabrio is onduidelijk.. ik gok een motor? Ook deze worden gekeurd. En bij technische problemen niet toegelaten tot de openbare weg.

Verder heeft de stint niet zoveel met een m365 te maken. Los dat ze een elektrische motor hebben,. Het ongeval met de stint heeft gewoon alle aandacht op electrische voertuigen zonder goedkeur gelegd.
SinergyX schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:14:
[...]

Maar brommers/snorfietsen hebben ook geen gordel, fietsen hebben soms ook maar 1 rem (terugtrap), waarbij enige grote verschil dus het zitten/staan is, maar die trap-step is blijkbaar ook goedgekeurd om rond te mogen rijden.

Ergens snap ik wel waarom er niemand zo'n step aanbied ter goedkeuring, de kans is dat er zaken moeten worden aangepast, enkel voor Nederland, terwijl je je huidig model aan de lopende band aan het verkopen bent. Zal er best een Nederlands bedrijf komen die de goedkeuring zal gaan krijgen, maar dan krijg je het hele e-scooter verhaal, zijn gewoon import-dingen die met flinke winstopslag 'en goedkeuring' hier worden verkocht. Goedgekeurde step verwacht ik hier dan ook rustig 1000 euro gaat kosten.
Ik snap het ook, en ik vind dat erg jammer. Had ze graag al geaccepteerd gezien op de weg. Hoop dat het snel komt.

Maar eigenlijk denk ik dat het nog wel een probleem op gaat leveren.
Neem Amsterdam, snorfietsen op rijbaan met helm. Oke als dat je wens is, prima. Maar wil je daarna een step die net zo hard kan zonder helm op het fietspad hebben?

Nou ja. We gaan het zien wat de regels brengen voor steppers in Nederland. Hier in Spanje kan ik zonder veel problemen steppen.
Tuurlijk krijg je commentaar als je met 25 over de stoep aan het racen bent. Maar zolang je de snelheid aanpast is het niet echt een probleem ( 5 tot 7 kmpu). Rijbaan is ook prima. Behalve dat de Spaanse automobilist onoplettend is voor bijna alles buiten zijn eigen. Vervoersmiddel, dus opletten.
SinergyX schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:14:
[...]

Maar brommers/snorfietsen hebben ook geen gordel, fietsen hebben soms ook maar 1 rem (terugtrap)
Zag je de bv boven mijn tekst staan?... Bijvoorbeeld.
Ik heb geen idee wat er aan regels gaat komen. Kan me zo indenken dat er anders naar een stint gekeken wordt dan naar een m365.
Andere mensen dan ik mogen die regels verzinnen, en ik hoop dat ze er een beetje logica in houden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2019 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:34
sjirafje schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:10:
[...]

Zeer vreemd dat er nog geen aanvraag is binnen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
MarcoC schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:01:
[...]

Zeer vreemd dat er nog geen aanvraag is binnen gekomen.
Is het geen optie om geld in te zamelen zodat 1 van ons richting het RDW kan? Volgens mij is het eerder gedaan.

Kijk bijvoorbeeld hiernaar: https://erikvandermeulen.nl/xiaomi-m365-rdw-vin

[ Voor 11% gewijzigd door mr.DJ95 op 20-06-2019 17:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:31

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik snap niet waarom die stepjes wettelijk gezien niet gewoon geregeld kunnen worden zoals de (electrische)fietsen. Er bestaan geen fietsen met typegoedkeuring. En als er weer eens een fietser onder de trein komt/tegen een boom of paaltje rijdt of iets anders stoms doet dan gaan we toch ook niet ineens alle fietsen verbieden? De politiek kan wat dat betreft ontzettend panisch doen wanneer het gaat om dingen die ze blijkbaar niet begrijpt.

Ik heb het verhaal met de Stint slechts ten dele gevolgd maar voor mij is nog niet aangetoond dat het ongeluk daadwerkelijk is veroorzaakt of niet voorkomen had kunnen worden door een ontwerpfout of technisch mankement aan die Stint.

Overigens slaat het ook nergens op om snorfietsers een helmplicht te geven en ze tussen het 50km/u verkeer te laten rijden. Het werkelijke probleem is een gebrek aan handhaving voor snorfietsers die zich niet aan de regels houden. Maar handhaving kost (op de korte termijn) geld. De politiek had beter kunnen zeggen we willen die snorfietsers niet handhaven, dus schaffen we die categorie af en compenseren we alle snorfietseigenaren. Maar ook dat kost geld dus nu zitten de snorfietsers met de gebakken peren.
mr.DJ95 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:11:
[...]

Is het geen optie om geld in te zamelen zodat 1 van ons richting het RDW kan? Volgens mij is het eerder gedaan.

Kijk bijvoorbeeld hiernaar: https://erikvandermeulen.nl/xiaomi-m365-rdw-vin
Het verhaal uit jouw voorbeeld is helaas geen optie. De uitgifte van het VIN nummer beruste op onjuiste interpretatie van de regels. De RDW is hiervan teruggekomen en geeft geen nummers meer uit. Als consument is het niet mogelijk om een typegoedkeuring aan te vragen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:33:
[...]

Nee totdat die bus een technisch probleem heeft aan de remmen. Dat merk je op tijdens de keuring en de kans dat ze dus met foute remmen de weg op komen is klein. Je weet van wie en hoeveel bussen er rond rijden
En omdat je weet van wie welke bus is kan actie ondernemen.

Wat je bedoelt met een 1 persoons cabrio is onduidelijk.. ik gok een motor? Ook deze worden gekeurd. En bij technische problemen niet toegelaten tot de openbare weg.

Verder heeft de stint niet zoveel met een m365 te maken. Los dat ze een elektrische motor hebben,. Het ongeval met de stint heeft gewoon alle aandacht op electrische voertuigen zonder goedkeur gelegd.

[...]

Ik snap het ook, en ik vind dat erg jammer. Had ze graag al geaccepteerd gezien op de weg. Hoop dat het snel komt.

Maar eigenlijk denk ik dat het nog wel een probleem op gaat leveren.
Neem Amsterdam, snorfietsen op rijbaan met helm. Oke als dat je wens is, prima. Maar wil je daarna een step die net zo hard kan zonder helm op het fietspad hebben?

Nou ja. We gaan het zien wat de regels brengen voor steppers in Nederland. Hier in Spanje kan ik zonder veel problemen steppen.
Tuurlijk krijg je commentaar als je met 25 over de stoep aan het racen bent. Maar zolang je de snelheid aanpast is het niet echt een probleem ( 5 tot 7 kmpu). Rijbaan is ook prima. Behalve dat de Spaanse automobilist onoplettend is voor bijna alles buiten zijn eigen. Vervoersmiddel, dus opletten.

[...]

Zag je de bv boven mijn tekst staan?... Bijvoorbeeld.
Ik heb geen idee wat er aan regels gaat komen. Kan me zo indenken dat er anders naar een stint gekeken wordt dan naar een m365.
Andere mensen dan ik mogen die regels verzinnen, en ik hoop dat ze er een beetje logica in houden.
De Stint is goedgekeurd onder normen voor de brommer, en na de goedkeuring is het model een paar keer aangepast zonder dat daar overleg of controle door de RDW nodig was.

Vergelijk het met het bouwen van een auto, die laten goedkeuren onder de regels van een fiets, en na die goedkeuring in de productie nog eens dermate afwijken van het onderzochte model dat zelfs de veiligheidseisen van de fiets er niet meer op van toepassing zijn.

Dus dat wetende is die hele goedkeuring een gigantische wassen neus. Ik heb liever dat men individueel steps kan laten keuren, en dat een gekeurd model van batch X (jaartal?) goed is voor alle steps die dan gefabriceerd zijn. Of een eenmalige keuring als je 'm koopt, mandateer desnoods fietsenmakers op basis van een training (zoals monteurs die een APK doen). De commercie is razendsnel en de huidige regels zijn daar niet op berekend. Ook niet die van 2 mei, dat is oud denken in een nieuw jasje.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Laatst online: 13:46
Een fiets is breed ingeburgerd en heeft een groot maatschappelijk belang, daarnaast zijn ze niet nieuw en waren ze er vroeger al in vorm van brandstof hulpmotor.

Waarom de segway zomaar is goedgekeurd vind ik ook nogal vreemd met zijn 25 km/h.
Een stint heeft een groot maatschappelijk belang zoals postbezorging in Amsterdam etc, en gaan niet harder dan 15-17 km/h.

E-steps is het zeer lastig zonder type keuring krijg je straks een wildgroei van goedkope Chinese rommel met niet deugelijke remmen/banden etc, dus hoe wil je dat handhaven?
Als de e-steps niet harder gingen dan 15 km/h werd het veel sneller toegestaan.

en ok je ziet ook gammelende fietsen rondrijden maar die gaan vaak niet harder dan 15-18 km/h.

E-steps(de meeste) worden uiteindelijk toch wel opgevoerd zodat ze 30+ km/h rijden, net als de meeste snorscooters, dan hebben ze tenminste nog dergelijke banden en remmen met een type goedkeuring.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 21-06-2019 10:06 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
mr_evil08 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:04:
E-steps(de meeste) worden uiteindelijk toch wel opgevoerd zodat ze 30+ km/h rijden, net als de meeste snorscooters, dan hebben ze tenminste nog dergelijke banden en remmen met een type goedkeuring.
Als je kijkt hoe ze het in de landen om ons heen doen, daar is de step doorgaans op 20 km/u begrensd (Duitsland, Zwitserland, Denemarken). Die deelstep bedrijven houden zich daar uiteraard aan, het zijn de particulieren die de boel opvoeren.

Maar idd, het is wel duidelijk dat het probleem telkens verplaatst wordt, de snorscooters die massaal opgevoerd werden tot 35+ km/u en het fietspad onveilig maakten, moeten nu in de grote steden de rijbaan op, met helm. Dat maakt ze ineens niet zo leuk meer voor de doelgroep, en diezelfde mensen beginnen nu massaal over te stappen naar de e-bike en voeren die op tot 35+ km/u. Introduceer e-steps met 20 km/u begrenzing, en driemaal raden wat er dan gaat gebeuren. Maar verplaats jezelf in de positie van de overheid: wat moet je in vredesnaam doen om de boel een beetje veilig te houden?

Er wordt hier gedaan alsof de overheid het niet begrijpt - ze begrijpen het probleem heel goed, alleen: wat is een werkbare oplossing?
nst6ldr schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:39:
Dus dat wetende is die hele goedkeuring een gigantische wassen neus. Ik heb liever dat men individueel steps kan laten keuren
Een individuele RDW keuring kost circa 1500 euro, heb je dat werkelijk liever?

[ Voor 24% gewijzigd door Dreamvoid op 21-06-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 10:24
Zouden we niet een stichting op kunnen richten die vervolgens voor de twee meest gebruikte stepjes een typegoedkeuring kan aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjendj schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:11:
Zouden we niet een stichting op kunnen richten die vervolgens voor de twee meest gebruikte stepjes een typegoedkeuring kan aanvragen?
Ja dat kan. En het antwoord van de RDW is nee.
Het RDW gaat nu momenteel echt niks doen tot de regels duidelijk zijn.
Los van het feit dat je stichting geen fabrikant is, en de fabrikanten kunnen een aanvraag indienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:16
Dan is het toch gewoon een kwestie van de fabrikanten stoken dat we hier in NL willen rijden aangezien ze ze verkopen met de verwijzing dat onze overheid nog niks van ze vernomen heeft.

Ander nieuws, na install van Pro dashboard op de M365 heb ik de firmware zonder moeite geüpdatet. Heb nu drie verschillende standen qua snelheid.

18 in eco. 23 in Drive en 28 in Sport. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het punt is. De aanvraag kost geld.
De aanpassingen die een keuring misschien eist kost ook geld.

Waarom zouden ze op een momenteel relatief kleine markt als Nederland al die moeite doen. Verkopen doen ze toch wel.

Het mooiste, waar natuurlijk ook kanttekeningen voor te maken zijn,
Is Europees 1 regel mbt tot steps. Waardoor het voor een fabrikant nut heeft een Europese type goedkeur te regelen.

Ik zie dat alleen niet gebeuren momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dreamvoid schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:14:
Er wordt hier gedaan alsof de overheid het niet begrijpt - ze begrijpen het probleem heel goed, alleen: wat is een werkbare oplossing?
Niet in het minst, dat kon je als het goed is opmaken uit te strekking van mijn post: de overheid is boktraag met inspelen op dit soort ontwikkelingen. Werkbare oplossingen genoeg: de EU heeft een sjabloontje klaar liggen, omringende bijna alle overige EU landen hebben het voor elkaar. Vertel maar waarom die oplossingen niet voldoen? Wat maakt Nederland zo bijzonder kleinzerig en bekrompen dat al die voorbeelden niet representatief zijn?
Dreamvoid schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:14:
Een individuele RDW keuring kost circa 1500 euro, heb je dat werkelijk liever?
In de huidige vorm wel, maar je hebt duidelijk niet alles gelezen of negeert dat bewust. Er zijn nieuwe processen nodig, anders blijf je achter de feiten aan lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 22:39
Boinkie schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:21:
Dan is het toch gewoon een kwestie van de fabrikanten stoken dat we hier in NL willen rijden aangezien ze ze verkopen met de verwijzing dat onze overheid nog niks van ze vernomen heeft.

Ander nieuws, na install van Pro dashboard op de M365 heb ik de firmware zonder moeite geüpdatet. Heb nu drie verschillende standen qua snelheid.

Dit is waarom ze niet (nooit?) toegelaten worden....
28 km per uur op een step..... |:(

Ik vind het echt jammer. zou er graag een legaal willen rijden.
Maar ik snap de regering volledig.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
driel24 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:44:
[...]

Dit is waarom ze niet (nooit?) toegelaten worden....
28 km per uur op een step..... |:(

Ik vind het echt jammer. zou er graag een legaal willen rijden.
Maar ik snap de regering volledig.
Lijkt hard maar valt in de praktijk reuze mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 22:39
Boinkie schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:49:
[...]

Lijkt hard maar valt in de praktijk reuze mee ;)
Klopt hoor. Onze e-bike gaat ook 26/28 km per uur.
Lijkt helemaal niet hard na 5 minuten.
Als je dat doet op je gewone fiets is dat wel keihard.

Het gaat om het verschil tussen de andere weggebruikers.
28 km per uur op een druk fietspad.....

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
Tuurlijk is dat niet de bedoeling. Maar op het pad wat ik gebruik voor m'n scooter kom ik totaal elke dag 10 fietsers maximaal tegen. Maar dat is zoals het fietsen nu ook gebeurt. Aanpassen aan de situaties die zich voordoen in plaats van voor jezelf kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
nst6ldr schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:38:
Niet in het minst, dat kon je als het goed is opmaken uit te strekking van mijn post: de overheid is boktraag met inspelen op dit soort ontwikkelingen. Werkbare oplossingen genoeg: de EU heeft een sjabloontje klaar liggen, omringende bijna alle overige EU landen hebben het voor elkaar.
Dat is niet echt de realiteit. Er is geen EU-brede categorie met typegoedkeuringen zoals met e-fietsen (waar je ongereguleerde fietsen met max 250W + 25 km/u, en daarnaast L1e-A en L1e-B hebt), dus elk land doet het in principe anders.

De andere landen hebben het zeker nog niet 'voor elkaar'. Frankrijk zit met een enorme chaos, iets wat we in NL zeker willen voorkomen. Denemarken (proefperiode sinds 1 Jan) en Duitsland (sinds 3 dagen!) zijn pas net begonnen, in de UK is het nog illegaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 21-06-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Boinkie schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:21:
[..]

Een originele of een Chinese clone?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dreamvoid schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:05:
[...]

Dat is niet echt de realiteit. Er is geen EU-brede categorie met typegoedkeuringen zoals met e-fietsen (waar je ongereguleerde fietsen met max 250W + 25 km/u, en daarnaast L1e-A en L1e-B hebt), dus elk land doet het in principe anders.

De andere landen hebben het zeker nog niet 'voor elkaar'. Frankrijk zit met een enorme chaos, iets wat we in NL zeker willen voorkomen. Denemarken (proefperiode sinds 1 Jan) en Duitsland (sinds 3 dagen!) zijn pas net begonnen, in de UK is het nog illegaal.
De "chaos" is puur te danken aan de ondernemers die menen 5000 van die dingen te moeten dumpen in de stad. Die "chaos" hebben we in veel steden nu ook al met fietsen, waarvan Amsterdam een beetje het hoogtepunt is/was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
Tomba schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:49:
[...]

Een originele of een Chinese clone?
Ik geloof een clone aangezien de BMS -115000 o.i.d. aangeeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 21:06
Voor de stepjes en andere kleine elektrische voertuigen moeten in mijn ogen gewoon een nieuwe categorie komen. Zo gebeurt dit in andere landen ook onder de naam 'PLEV' Ofwel Personal Light Electric Vehicles. (Google staat er vol mee)

En wat betreft het opvoeren van een step, hetzelfde gebeurt met bijvoorbeeld e-bikes. Zodat ze harder gaan, of je niet meer hoeft te trappen.

In mijn ogen is het alleen maar goed als er steeds meer mensen buiten de regels om een 'PLEV' gaan gebruiken, des te meer nood er is voor een werkende/passende regelgeving.

[ Voor 3% gewijzigd door Igor92 op 21-06-2019 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Da's helemaal niet zo goed, bedenk wel dit zijn allemaal mensen die onverzekerd rondrijden, itt voetgangers/fietsers.

[ Voor 24% gewijzigd door Dreamvoid op 21-06-2019 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Dreamvoid schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:20:
Da's helemaal niet zo goed, bedenk wel dit zijn allemaal mensen die onverzekerd rondrijden, itt voetgangers/fietsers.
Des te groter de nood voor een regelgeving die daar wel mee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Er *is* regelgeving voor, je vind m alleen niet leuk :) Als ik vind dat de maximum snelheden te laag zijn, dan is het toch niet handig om mensen maar op te roepen om allemaal 80 in de bebouwde kom te rijden, om een signaal af te geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Igor92
Dreamvoid schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:46:
Er *is* regelgeving voor, je vind m alleen niet leuk :) Als ik vind dat de maximum snelheden te laag zijn, dan is het toch niet handig om mensen maar op te roepen om allemaal 80 in de bebouwde kom te rijden, om een signaal af te geven.
Oké, je hebt een punt, nu is er natuurlijk wel een groot verschil tussen 80km in de bebouwde kom, of het rijden op veelal onschuldige elektrische stepjes. (Wat dus al behoorlijk veel gebeurt en in mijn ogen niet heel erg afwijkt van elektrische fietsen.). Het wordt ook vrij weinig gehandhaafd, dus groeit het aantal gebruikers van PLEV's alleen maar.

Het hele ding is dat de stepjes buiten alle 'hokjes' valt, en daarom in een hokje 'mag niet' gestopt word. Waar dus ook een te hard rijdende elektrische fiets of een kinder speelgoedauto die harder dan 6km(?) rijdt in valt.

Ik zie liever een regelgeving, maar zo lang dit er niet is, is er weinig wat je tegen houdt om ze wel te gebruiken. En ik begrijp dat dat iets is wat nadelig uit kan pakken als je een ongeluk veroorzaakt.

Ik post nog een keer de petitie voor wie het ontgaan was. Vind ik een super goed initiatief.
https://petities.nl/petit...ectric-vehicles?locale=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:49

-tom-562

Oliesjeik

Dan moeten fabrikanten zorgen dat het in een hokje valt, zo simpel is het toch? Een bromfiets die 80 km/h loopt valt ook niet in een hokje, toch zijn (of waren) er héél veel mensen die met zo'n apparaat reden.
Er is dus een regelgeving, alleen bevalt die jou niet.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vriendin heeft 3200 betaald voor haar e.step en is door mij inbeslag genomen in amsterdam omdat het niet verzekerd was volgens de agent.

Kan ik het beste juridische aangifte doen als iemand anders de aankoop heeft gedaan namens de eigenaar? ik vindt het lullig omdat ze de step door mij kwijt is omdat ik inprincipe zonder toestemming met de e step buiten liep ik heb na 5 weken nog steeds niks van de agent gekregen en krijg ik van politie bureau te horen dat hij op vakantie is iemand enige tips of ervaringen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2019 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 21:00:
mijn vriendin heeft 3200 betaald voor haar e.step en is door mij inbeslag genomen in amsterdam omdat het niet verzekerd was volgens de agent.

Kan ik het beste juridische aangifte doen als iemand anders de aankoop heeft gedaan namens de eigenaar? ik vindt het lullig omdat ze de step door mij kwijt is omdat ik inprincipe zonder toestemming met de e step buiten liep ik heb na 5 weken nog steeds niks van de agent gekregen en krijg ik van politie bureau te horen dat hij op vakantie is iemand enige tips of ervaringen?
Neejoooo. :/ wat een vreselijke situatie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 21:00:

Merk? Type? Goedgekeurd? Bewijs van verzekering?
Als hij legaal op de weg was en verzekerd dan moet je dat aantonen en krijg je hem terug.

Maar 3200 euro is een hoop voor een step...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2019 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de agent noemt het een illegaal voertuig maar ze heeft wel een C.O.C bij gekregen van de fabriek. ze kan het niet verzekeren omdat de step nog steeds bij de politie bureau is onder mijn naam. ze krijgt elke dag een burn out door mij 😂 ik wacht nog steeds op de ontvangstbewijs van de agent

ik vindt het alleen apart dat ze zelf geen bezwaar kan maken maar dat het via mij moet omdat de agent het van mij inbeslag genomen heeft.

en de politie bureau van amsterdam had ook geen idee wat een c.o.c is en namen dat niet serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kentekenbewijs? Registratie?

Wat je vriendin kan doen is aangifte van joyriding ( het meenemen Van een voertuig zonder toestemming). En aangeven dat haal legale goedgekeurde step op het Bureau staat, en dat ze deze graag terug wil

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2019 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goed idee Emiel!

Ik zal dit doorgeven en hopelijk krijgt ze het op deze manier terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd

Nee natuurlijk krijg je die step niet terug op deze manier ik vermoed trouwens dat de step niet goedgekeurd is en dus niet op de weg had mogen komen, nog even los van het feit dat het je een strafblad opleverd

Maar geef eens wat info. Merk? Type? Goedgekeurd?

We proberen elkaar te helpen waar kan. Maar waar ik in elk geval weinig zin in heb zijn de antwoord uit iemand moeten trekken.
Ik bedoel dan hebben we over 10 berichten over en weer een duidelijk beeld. Dan kan dus sneller.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2019 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 23:02:
@Verwijderd

Nee natuurlijk krijg je die step niet terug op deze manier ik vermoed trouwens dat de step niet goedgekeurd is en dus niet op de weg had mogen komen, nog even los van het feit dat het je een strafblad opleverd

Maar geef eens wat info. Merk? Type? Goedgekeurd?

We proberen elkaar te helpen waar kan. Maar waar ik in elk geval weinig zin in heb zijn de antwoord uit iemand moeten trekken.
Ik bedoel dan hebben we over 10 berichten over en weer een duidelijk beeld. Dan kan dus sneller.
de merk is maikle en model DF-11X certificaat nr is:JT20190329L-DF het heeft geen kenteken maar wel COC documenten

het heeft 2 accus waardoor de scooter ongeveer 90 km kan rijden totdat de batterij leeg is en is binnen 6 uurtjes vol opgeladen via de stroomkabel de opladers zijn kleiner dan meeste laptop laders en de e-step rijd maximaal 29km/h met 3 versnellingen.

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/Hzcm3c5

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/a31xavz.jpg

https://ibb.co/Hzcm3c5

hier is een foto van de step

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2019 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn de steps nergens in Europa goedgekeurd.
Maar met een CVO/coc zijn wel de eigenschappen en fabrikant bekent, en zou hij voor keuring kunnen gaan.

Mijn google skills laten me even vallen. Dus ik ga morgen eens kijken of ik die step kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 23:29:
Volgens mij zijn de steps nergens in Europa goedgekeurd.
Maar met een CVO/coc zijn wel de eigenschappen en fabrikant bekent, en zou hij voor keuring kunnen gaan.

Mijn google skills laten me even vallen. Dus ik ga morgen eens kijken of ik die step kan vinden.
Dankjewel man mocht je de documenten nodig hebben kan ik ze ook altijd toesturen wij hebben ook een (DOC)ontvangen naast de (COC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst eens zoeken of ik die step kan vinden .

Maar waar gekocht? Online of in een winkel?
Linkje naar de winkel indien online. Of een naam en stad indien offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze had het in china gekocht tijdens haar vakantie in de buurt van shenzen ze gaven aan indien ze 140 euro extra betaalde dat ze haar eigen merk logo op de step kon plaatsen maar daar was toen geen tijd voor.(excuses ik kom net achter dat de prijzen in dollars waren en niet euros dat is ong 2800 euro voor de e-step)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2019 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.verhaagen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:14
Drie keer is scheepsrecht!
https://imgshare.io/image/img-20190621-192147.SSSvn

Wat een geweldig apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed verhaal, lekker kort.

Wat vind je er zo geweldig aan?
Hoe waren de eerste reacties op straat?
Heb je merkbare speling op het stuur, nieuw of oud scharnier type
Ga je pogingen ondernemen hem te verzekeren? (Voornamelijk om de politie in de war te brengen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
De eerste 60km zitten er al weer op sinds in de M365 Pro heb ontvangen uit Spanje. Bevalt meer dan prima, zelfs met een gewicht van 100KG+ en een lengte van net geen 2 meter is het prima te doen, stuur zou wellicht 4cm hoger mogen zijn maar thats is. Tevens kreeg ik voor de slechte lak en dolgedraaide inbus boutjes nog 56 euro terug waardoor ik de step nu voor 503 euro in mijn bezit heb via Alie express.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b6UUmmkl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7OrnjIFl.jpg

Ik ben nu aan het kijken om de snelheids limiet en wat andere parameters aan te passen van de step zoals cruisecontrol wacht tijd en de maximale snelheid van ECO, DRIVE en SPORT.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8jtM3y2l.png

Ik wil dit doen met de m365 DownG app voor android en de software die je kan generen op https://m365pro.scooterhacking.org/

Heeft iemand hier ervaring mee?

Aanvulling: Stoute schoenen aangetrokken en toch maar geflashed, mislukte 3 keer maar uiteindelijk wel kunnen flashen. Ik heb de setting aangepast die hierboven in mijn screenshot staan.

[ Voor 9% gewijzigd door mr.DJ95 op 22-06-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.verhaagen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:14
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:41:
Goed verhaal, lekker kort.

Wat vind je er zo geweldig aan?
Het rijdt super soepel, degelijk gebouwd en het concept vind ik gewoon geweldig.

Hoe waren de eerste reacties op straat?
Vriendin: vindt het toch wel erg leuk. Eerst een beetje raar en overbodig.

Ouders: mooi apparaat en zien hier wel een toekomst in.

Straat: draaiende hoofden en mensen zeggen vaak: ik wil ook zo'n step!!

Heb je merkbare speling op het stuur, nieuw of oud scharnier type
0% speling bij het stuur. Of het de oude of nieuwe is moet ik testen met een magneet.

Ga je pogingen ondernemen hem te verzekeren? (Voornamelijk om de politie in de war te brengen)
Ben dit (nog) niet van plan. De route waar ik hem gebruik is zga geen politie. Dus ik ga het hierop wagen.
Zie antwoorden hierboven in de quote.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hetechtebeest
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 19:44
Ik heb het eerste echte probleem met mijn Techno PRO te pakken. Het haakje waarmee de step in dubbelgevouwen toestand vastgehaakt blijft is afgebroken. De step stond in mijn garage op de standaard. Mijn zoon van 7 jaar is er tegenaan gestoten. Toen is de step omgevallen. Natuurlijk precies op dat haakje, in mijn eerste week gebruik al. Ik heb het bij Technozom gemeld. Kijken hoe ze ermee omgaan. Dit is een zwak punt.
[Afbeeldingslocatie: http://www.hetbeest.nl/haakjeklein.jpg

Inmiddels heb ik een veelbelovende reactie gehad van Hans van Technozom. Zij hebben het nog niet eerder meegemaakt en gaan, onder garantie, dit oplossen. Waarschijnlijk wordt het display omgeruild, waar het haakje ook aan zit. Dat vind ik nog eens een goede service. *O*

[ Voor 26% gewijzigd door hetechtebeest op 22-06-2019 21:49 . Reden: Reactie van Technozom gehad ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd

Ik kan de step zelf niet vinden. Maar hier mijn gedachte.

De step kwam met een CVO/COC. Leuk maar dat maakt de step nog niet goedgekeurd. Volgens mij had de eerste actie moeten zijn, naar de RDW met de step en CVO/coc om hem te keuren. Daarna verzekering etc.

De 2de vraag is, wat is die CVO/coc waard. Voldoed de stel echt aan de eisen om gekeurd te kunnen worden. Of is de CVO/coc niks waard en is deze gebruikt om meer geld te krijgen.

Goed nu de step. Een jaar of 10 geleden had je de minibike. 50cc brommer en heel klein. Deze valt niet te keuren, en rijden op de openbare weg betekende inbeslagname en vernietiging.

Als je een step had die wel goedgekeurd had kunnen worden, dan moet je dat aangaan tonen. Misschien een belletje naar de RDW voor meer uitleg.
En als je het kan aantonen dan heb je kans je step en 2 boetes te krijgen.

Kan je dit niet aantonen, of geeft het RDW aan dat de coc/CVO niks waard is, dan vraag ik me af of je de step terug zal krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrissiB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-09 15:27
Ik heb nu sinds een kleine 2 maanden de Mi Electric Scooter Pro in gebruik en was razend enthousiast over deze top step! Ik had na een week gelijk wat reserve onderdelen besteld (bandjes, spatbordje etc.) want ik gebruikte niks anders meer qua vervoer binnen mijn woonplaats.

Nu ben ik afgelopen donderdag voor het eerst aangehouden op het fietspad toen een motoragent mij tegemoet reed. Om een lang verhaal kort te houden ben ik er goed vanaf gekomen. De politie agent in kwestie vertelde mij dat hij het volgende zou doen: hij zou een registratie maken bij mijn naam (dat hij mij heeft gezien op de step) maar hij nam mijn step niet in beslag. Mocht ik nog een keer worden gezien dan zou hij of een van zijn collega's de registratie in het systeem zien en hem wel in beslag nemen. Misschien heb ik geluk gehad dat het een motoragent was en hij niet een twee drie een auto paraat had staan om hem in te vervoeren, of wou hij m'n dag niet helemaal verzieken. Al met al was ik hem zeer dankbaar dat hij mijn step niet in beslag nam en ik geen boete kreeg.

Nu zit ik sindsdien met een dilemma, wacht ik tot er wetgeving is of verkoop ik hem? Ook denk ik wel is wat is de kans dat ik nog is aan de kant wordt gezet als ik er gewoon mee blijf rijden? Het heeft mij namelijk meer dan 500km gekost om voor het eerst te worden aangehouden. Het antwoord daarop is natuurlijk niet te geven, ik was ten slotte bij de eerste keer ook gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde moment.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
GekkePrutser schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:29:
[...]

Oh grappig, zal wel 'old stock' zijn dan. Die winkel is net nieuw maar ik denk dat ze hem 'voor de cool' neer hebben gezet.

Ik heb Himo opgezocht en die ziet er ongeveer net zo uit, ook hebben ze een electrische snorscooter de Himo T1. Zou 400 euro moeten kosten en ziet er verrekte mooi uit! Maar dat zal zich hier wel vertalen naar 1000+ euro denk ik. Ook zou ik niet weten hoe ik dat ding mee in de lift moet krijgen om hem op te laden :D

...
Die Himo T1 is gaaf. Zou die als fiets met ondersteuning mogen in NL? Hij heeft pedalen en een modus waarin je mee moet trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:58

fewips

Huurautospecialist

TrissiB schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:34:
Ik heb nu sinds een kleine 2 maanden de Mi Electric Scooter Pro in gebruik en was razend enthousiast over deze top step! .......

Nu ben ik afgelopen donderdag voor het eerst aangehouden op het fietspad toen een motoragent mij tegemoet reed. ..........
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Kijk, als je veel blijft rijden zal je vanzelf weer worden aangehouden. Je weet niet hoe de volgende agent reageert. Het kan maanden duren, dat is allemaal onzeker. Beleid kan ook veranderen. Als je 'm niet kwijt wilt raken (inbeslagname) en als dat risico je te veel is, kun je er niet op rijden. Dit is ook waarom ik de non-pro heb gekocht, gewoon lekker goedkoop voor zolang het duurt. Bovendien gebruik ik de step veel in combinatie met elektrische auto in DE/FR/SP waar het wél is toegestaan natuurlijk. Goed, lang verhaal kort, wil je geen risico lopen, dan is het niet het juiste vervoermiddel. Niemand kan die beslissing voor jou maken.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Erapaz schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:39:
[...]
Die Himo T1 is gaaf. Zou die als fiets met ondersteuning mogen in NL? Hij heeft pedalen en een modus waarin je mee moet trappen.
Ik betwijfel het. Het is duidelijk een scooter. Sommige bromfietsen hebben ook trappers. Lijkt me trouwens een erg nutteloze optie, ook met de trappers zo ver uit elkaar. Er zit zo te zien zo'n 20cm tussen, dat gaat niet bepaald handig trappen zo.

Die zijn duidelijk alleen maar toegevoegd om bepaalde regelingen te omzeilen maar ik denk dat dat in Nederland niet zomaar opgaat. De trappers op bromfietsen zijn ook vrij nutteloos trouwens, dat gaat veel te zwaar. Ik heb daar nog nooit iemand op zien 'fietsen'. Alleen aantrappen omdat die meestal geen kickstart hadden. Als ik zo'n Himo T1 zou kopen dan zou ik als eerste die trappers er afhalen, je hebt alleen maar kans dat die ergens aan blijven haken tijdens het rijden. Verder een mooi ding hoor!

Voordeel is wel dat hij daardoor makkelijker onder de bestaande snorfiets/bromfiets regeling zal vallen en daardoor makkelijker te certificeren is dan een electrische step, denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 24-06-2019 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
[...]

Zoals hij er nu uit ziet gok ik dat hij niet zomaar de weg op mag, zie bovenstaande reactie. Daarnaast is het motorvermogen zo'n 100 watt te hoog voor een e-bike: https://www.rijksoverheid...-elektrische-fiets-e-bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
@GekkePrutser en @Jochemd13 Bedankt voor de reacties. Hij zou in NL inderdaad een kenteken nodig hebben (en typegoedkeuring), daarmee zijn de trappers nutteloos en in Amsterdam moet je ook nog eens een helm op.

[ Voor 5% gewijzigd door Erapaz op 24-06-2019 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deukie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-04-2023
Erapaz schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:07:
@GekkePrutser en @Jochemd13 Bedankt voor de reacties. Hij zou in NL inderdaad een kenteken nodig hebben (en typegoedkeuring), daarmee zijn de trappers nutteloos en in Amsterdam moet je ook nog eens een helm op.
Himo t1 ziet er zeker leuk uit, lijkt veel op de Niu U die al te koop is hier voor zo'n 1900 eu (https://www.niu.com/nl/u-series/) al vind ik persoonlijk de niu iets mooier, met name de koplamp. Range bij niu is echter beperkt, al betwijfel ik ook of de range die himo adverteert niet erg overdreven is.. beide geen steps though, we dwalen af van het topic :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Als ze 'm in Europa als fiets willen toelaten moet hij onder de 250W zitten (da's zo te doen natuurlijk), maar mag hij ook geen gashendel hebben (je *moet* altijd trappen), en dat is lastiger.

Alternatief keuren ze hem onder de Europese categorie L1e-A, dan mag hij wel een gashendel en >250W, maar krijgt hij een blauwe plaat + verzekering, en dat zal 'm commercieel weer minder interessant maken.

Overigens, de NIU U-Pro ("70 km bereik @ 20 km/u") heeft een 21 Ah @ 48V accu, ze hebben het in dat artikeltje over een 14 Ah accu voor die Himo. Tussen dit soort lichte scootertjes zit nagenoeg nul verschil qua stroomverbruik per km, dus ga er maar van uit dat die Himo niet bepaald ver gaat komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Dreamvoid op 24-06-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:25
Is er iemand in de omgeving Amsterdam/Schiphol/Hoofddorp/Haarlem die een Xiaomi M365 of een Segway Ninebot Es2 heeft waar ik een testritje op kan maken?

Ik ben van plan er eentje aan te schaffen. Maar ik zou het toch graag eerst eens willen uittesten voordat ik tot aanschaf over ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
NickC schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:05:
Is er iemand in de omgeving Amsterdam/Schiphol/Hoofddorp/Haarlem die een Xiaomi M365 of een Segway Ninebot Es2 heeft waar ik een testritje op kan maken?

Ik ben van plan er eentje aan te schaffen. Maar ik zou het toch graag eerst eens willen uittesten voordat ik tot aanschaf over ga.
Ik heb de pro in Almere staan. Mocht ik je kunnen helpen let me know.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Nou, sinds vandaag behoor ik ook tot de club van de elektrische stepjes. Begin mei besteld en hij is met de trein uit China naar NL gekomen (50 dagen onderweg geweest). Als ik wat langer had gewacht had ik hem wellicht uit Polen kunnen laten komen, maar da's achteraf een koe in de kont kijken :)

Het betreft een Xiaomi Mijia M365 Pro en ik ben zeer aangenaam verrast door de rij-eigenschappen. Trekt snel op, het gehobbel valt mee en rijdt verder heerlijk. En voor mij is 25km/h prima dus opvoeren is wat mij betreft niet aan de orde.

Xiaomi M365 
Pro

Ik volg dit topic al enige tijd en helaas ben ik ook bang om mijn mooie aankoop kwijt te raken door een overijverige agent of handhaver. Wel jammer want ik zou de step graag voor woon-werk willen gebruiken (10km enkele reis), dat doe ik nu namelijk middels een bromscooter. Amsterdam wil graag alle verbrandingsmotoren verbannen uit de stad, dan zou dit toch een prima (betaalbaar) alternatief zijn?
Enfin, ik hoop dus net als vele anderen hier dat ze snel worden goedgekeurd door de RDW. Die rubberen-tegel-maatschappij is mij wat te vermoeiend aan het worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noottt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-02 19:24
Mr Drizzle schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:18:
Nou, sinds vandaag behoor ik ook tot de club van de elektrische stepjes. Begin mei besteld en hij is met de trein uit China naar NL gekomen (50 dagen onderweg geweest). Als ik wat langer had gewacht had ik hem wellicht uit Polen kunnen laten komen, maar da's achteraf een koe in de kont kijken :)

Het betreft een Xiaomi Mijia M365 Pro en ik ben zeer aangenaam verrast door de rij-eigenschappen. Trekt snel op, het gehobbel valt mee en rijdt verder heerlijk. En voor mij is 25km/h prima dus opvoeren is wat mij betreft niet aan de orde.

[Afbeelding: Xiaomi M365 Pro]

Ik volg dit topic al enige tijd en helaas ben ik ook bang om mijn mooie aankoop kwijt te raken door een overijverige agent of handhaver. Wel jammer want ik zou de step graag voor woon-werk willen gebruiken (10km enkele reis), dat doe ik nu namelijk middels een bromscooter. Amsterdam wil graag alle verbrandingsmotoren verbannen uit de stad, dan zou dit toch een prima (betaalbaar) alternatief zijn?
Enfin, ik hoop dus net als vele anderen hier dat ze snel worden goedgekeurd door de RDW. Die rubberen-tegel-maatschappij is mij wat te vermoeiend aan het worden.
Gratis ongevraagd advies: koop een beugeltje voor het achterspatbord. Dat voorkomt trillingen van het spatbord en voorkomt tevens het aanlopen van het achterlichtkabeltje (dat vrij 'los' is gemonteerd) op het achterwiel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Noottt schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:01:
[...]
Gratis ongevraagd advies: koop een beugeltje voor het achterspatbord. Dat voorkomt trillingen van het spatbord en voorkomt tevens het aanlopen van het achterlichtkabeltje (dat vrij 'los' is gemonteerd) op het achterwiel.
Heb ik! Na het bestellen van de step heb ik allerlei accessoires gekocht. Een setje reservebanden (binnen en buiten), een telefoonhouder, een tas, een haakje en dus zo'n spatbordje. Dat is trouwens het grote voordeel van die M365 (pro). Je kunt ontzettend veel reserveonderdelen bestellen t.o.v. sommige andere stepjes.

Ik heb de step trouwens zojuist verzekerd bij de ANWB (scootmobiel/overige/Segway - zoals eerder in dit topic is aangegeven). Ik weet dat dit waarschijnlijk geen zin heeft, maar ik hoop hier in ieder geval mee te voorkomen dat hij in beslag wordt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Mr Drizzle schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:00:
[...]
Ik heb de step trouwens zojuist verzekerd bij de ANWB (scootmobiel/overige/Segway -
Ah dit moet ik ook gaan doen merk ik al, hoe ga je het plaatje bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:17
mr.DJ95 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:24:
[...]

Ah dit moet ik ook gaan doen merk ik al, hoe ga je het plaatje bevestigen?
Vierkante snorfietskentekenplaathouders kan je op het achterspatbord bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Dejagan schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:40:
[...]

Vierkante snorfietskentekenplaathouders kan je op het achterspatbord bevestigen.
Nee tegenwoordig leveren ze gewoon stickers. Kan je er dus simpelweg opplakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
Eerste lekke achterband vandaag! Achterwiel is er zo af en met 3 bandenlepels heb je de band er zo af. Ik snap die horrorverhalen dan ook niet zo. Mensen hebben nog nooit een band geplakt denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:17
Boinkie schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:05:
Eerste lekke achterband vandaag! Achterwiel is er zo af en met 3 bandenlepels heb je de band er zo af. Ik snap die horrorverhalen dan ook niet zo. Mensen hebben nog nooit een band geplakt denk ik ;)
Er weer op is ook het vervelende deel, maar inderdaad met goede tools wel te doen.
Pagina: 1 ... 15 ... 47 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.