Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 16 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen dat ik de scooter niet meer met de Xiaomi Home app kan verbinden.

Normaal gezien wanneer ik de scooter aantikte kwam er een balkje onderin met "connect now" er in, nu komt dat balkje niet meer naar voren en kan ik dus niet meer verbinden.

Ik heb de app al volledig gereset en opnieuw ingelogd, maar nog precies hetzelfde. Met andere apps zoals M365 Tools kan ik wel gewoon met de scooter verbinden dus daar ligt het probleem niet.

Nog meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 10:37
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 07:25:
Ik heb sinds een paar dagen dat ik de scooter niet meer met de Xiaomi Home app kan verbinden.
Ja, precies hetzelfde. Heb de scooter uit de Mi Home app verwijderd, een reset van de scooter uitgevoerd (gashendel, rem en powerknop indrukken totdat je een piep hoort en hij uitschakeld), daarna de scooter weer aangezet, en hem opnieuw toegevoegd in de Mi Home app.

Viel me op dat ik nu een pairing moet doen mbv de powerknop op de scooter (word aangegeven binnen de app), dit had ik de eerste keer niet. Ik vermoed dat het één iets met het ander te maken heeft ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jinxedworld schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 07:40:
[...]

Ja, precies hetzelfde. Heb de scooter uit de Mi Home app verwijderd, een reset van de scooter uitgevoerd (gashendel, rem en powerknop indrukken totdat je een piep hoort en hij uitschakeld), daarna de scooter weer aangezet, en hem opnieuw toegevoegd in de Mi Home app.

Viel me op dat ik nu een pairing moet doen mbv de powerknop op de scooter (word aangegeven binnen de app), dit had ik de eerste keer niet. Ik vermoed dat het één iets met het ander te maken heeft ;).
Thanks! Ik ga het proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 15:06
Dejagan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 00:28:
[...]

Er weer op is ook het vervelende deel, maar inderdaad met goede tools wel te doen.
^dit. Afhalen is een eitje, plakken is het zelfde als iedere andere band.
Alleen de buitenband is een stuk kleiner dan ik bij me fiets heb, en dan een stuk lastiger om de velg terug te krijgen. Had er de volgende dag spierpijn van in me handen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jinxedworld schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 07:40:
[...]

En doet het nu inderdaad weer prima. Rare jongens die chinezen. Geef dan gewoon een notificatie of iets als je zo'n update doet

Te vroeg gejuigd. Hij heeft het 1x gedaan, bij het opnieuw verbinden, nu weer niks als ik terug de app in ga. Geen connect optie, dus geen verbinding. Mooi kut weer, Xiaomi.

Zie nu ook in de Play Store een hele berg comments met hetzelfde probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2019 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 08:01
Mijn vader heeft sinds kort ook een e-step. (Razor e300s). Voor hem echt een uitkomst aangezien hij niet lang meer kan lopen.

Echter is dit apparaat slecht te regelen qua snelheid en wil hij graag dat de max snelheid naar max 5km/u gaat.

Weet iemand of er bedrijfjes zijn die deze steps om kunnen bouwen? Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 09:47
hetechtebeest schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:37:
Ik heb het eerste echte probleem met mijn Techno PRO te pakken. Het haakje waarmee de step in dubbelgevouwen toestand vastgehaakt blijft is afgebroken. De step stond in mijn garage op de standaard. Mijn zoon van 7 jaar is er tegenaan gestoten. Toen is de step omgevallen. Natuurlijk precies op dat haakje, in mijn eerste week gebruik al. Ik heb het bij Technozom gemeld. Kijken hoe ze ermee omgaan. Dit is een zwak punt.
[[Afbeelding]

Inmiddels heb ik een veelbelovende reactie gehad van Hans van Technozom. Zij hebben het nog niet eerder meegemaakt en gaan, onder garantie, dit oplossen. Waarschijnlijk wordt het display omgeruild, waar het haakje ook aan zit. Dat vind ik nog eens een goede service. *O*
Nou ik heb sinds gisteren ook mijn eerste echte probleem! Tijdens het rijden is mijn achterbumper er afgeknapt. Waarschijnlijk denk ik zelf door alle trillingen en misschien het warme weer? Geen idee...

Gisteren direct een mailtje gestuurd naar het info adres van https://technozom.com. Nu in afwachting van een reactie/oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 12:25
mrjixies schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:49:
Mijn vader heeft sinds kort ook een e-step. (Razor e300s). Voor hem echt een uitkomst aangezien hij niet lang meer kan lopen.

Echter is dit apparaat slecht te regelen qua snelheid en wil hij graag dat de max snelheid naar max 5km/u gaat.

Weet iemand of er bedrijfjes zijn die deze steps om kunnen bouwen? Alvast bedankt!
Voor de M365 en pro is er een bin die je kan flashen, 5km/h lijkt me wel heel langzaam om stabiliteit te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrjixies schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:49:

dat kan niet met de razor, daarnaast lig je met 5kmu vrij snel op de grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetechtebeest
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:57
micmulder schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:25:
[...]

Nou ik heb sinds gisteren ook mijn eerste echte probleem! Tijdens het rijden is mijn achterbumper er afgeknapt. Waarschijnlijk denk ik zelf door alle trillingen en misschien het warme weer? Geen idee...

Gisteren direct een mailtje gestuurd naar het info adres van https://technozom.com. Nu in afwachting van een reactie/oplossing.
Wordt vast goed opgelost. Wat bedoel je eigenlijk met achterbumper? Die heb ik niet, wel een spatbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
hetechtebeest schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:04:
[...]

Wordt vast goed opgelost. Wat bedoel je eigenlijk met achterbumper? Die heb ik niet, wel een spatbord.
Daarmee bedoel ik inderdaad het spatbord, waar je ook het stuur aan vast kunt haken om te tillen :)
Ik hoop het :) Helaas nog geen reactie gehad, maar ik wacht even geduldig af.

Mocht ik een nieuwe spatbord krijgen, dan ga ik wel het onderstaande bestellen voor meer stevigheid denk ik.

https://nl.aliexpress.com...7351d&transAbTest=ae803_4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hetechtebeest
micmulder schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:13:
[...]

Daarmee bedoel ik inderdaad het spatbord, waar je ook het stuur aan vast kunt haken om te tillen :)
Ik hoop het :) Helaas nog geen reactie gehad, maar ik wacht even geduldig af.

Mocht ik een nieuwe spatbord krijgen, dan ga ik wel het onderstaande bestellen voor meer stevigheid denk ik.

https://nl.aliexpress.com...7351d&transAbTest=ae803_4
Ow, dat is inderdaad lastig dat die kapot is. Dan hoop ik dat dat exemplarisch is. Het is voor mij essentieel dat ik heb opgevouwen kan vervoeren en mijn vrouw wil niet dat ik nog meer geld uitgeef aan accessoires of zo. Volgens haar heb ik een gat in mijn hand. Volgens mij heb ik helemaal geen hand, alleen gat.

[ Voor 0% gewijzigd door hetechtebeest op 26-06-2019 19:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
hetechtebeest schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:15:
[...]

Ow, dat is inderdaad lastig dat die kapot is. Dan hoop ik dat dat exemplarisch is. Het is voor mij essentieel dat ik heb omgevouwen kan vervoeren en mijn vrouw wil niet dat ik nog meer geld uitgeef aan accessoires of zo. Volgens haar heb ik een gat in mijn hand. Volgens mij heb ik helemaal geen hand, alleen gat.
Ja zeer vervelend! Vooral omdat het zo leuk is om te rijden en ik het opvouwen en dragen ook nodig heb ;)
Haha! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Alpha]-0mega-
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 03:01
Collega van mij heeft na mijn hype voor de M365 Pro ook een Techno Pro gekocht.

Zijn step heeft al eenmaal een afgebroken spatbord gehad en meerdere schroefjes die eraf zijn getrild. Support heeft hem wel een nieuw bordje opgestuurd, maar toch alsnog beetje gare kwaliteit.

De M365 Pro heeft op wat gekke klikgeluiden in de stang na (speling?) en een afgevlogen rubbertje (dempt het geluid van plastic op plastic bij het optillen een beetje) bijna geen enkele issues. Overigens passen de rubberen spacers nog voor geen meter dus ik ben nog niet zo bang voor het klikgeluid. En hoewel m'n spatbord gigantisch heeft getrild op sommige wegen bevindt die zich nog in een top staat. De draad voor de achterlamp is echter wel deels versleten / opengebroken, aan de achterkant (dus vlak achter het lampje)

Geen idee of dit door het klapperen van het spatbord komt, of door per ongeluk contact met het wiel, iig is het dus wel aan te raden om deze op den duur opnieuw te solderen / het spatbord te bevestigen met de speciale beugeltjes.

Overigens heb ik ondertussen een paar honderd kilometer op dat ding gereden. Ben 1x een complete wegblokkade tegengekomen waarbij de agent me de andere kant op stuurde (zonder me aan te houden), en af en toe een politiewagen die niets deed. (Dit respectievelijk aan de rand van Amsterdam en in Haarlem)
Een keertje voor Amsterdam Centraal omdat een oude mevrouw en haar kindje wilde zien hoe dat ding bewoog. Toen zag ik opeens politie die toevallig mijn richting op liep en ben ik wel maar met een omweg m'n route vervolgd. :+

Overigens is die collega met de Techno Pro soms wel een mafkees. D'r hoeft maar de kleur van politie te verschijnen en hij doet meteen alsof ie in GTA zit.

[ Voor 43% gewijzigd door [Alpha]-0mega- op 26-06-2019 15:30 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle mensen die een Techno pro hebben aangeschaft - ik heb net een e-mail ontvangen waarin staat dat een bepaald aantal stepjes hebben een probleem met het achterspatbord. Voor mensen die dit binnen 2 weken na aankoop hebben aangemeld, ontvangen een nieuw model van het achterspatbord gratis thuis onder garantie. Binnen 1-2 weken verwachten ze een nieuw model van het achterspatbord te ontvangen, dat nooit breekt + Kick Brakes net als de Boosted REVO-escooter. Zie foto.

Voor mensen die hun e-step langer dan 1 maand hebben, kunnen een nieuw model van het achterspatbord via hun online web-shop bestellen voor maar 14 euro inclusief verzendkosten en BTW

@micmulder Ik denk dat je ook een nieuw model van het acherspatbord zal ontvangen. Ik heb er ook eentje gereserveerd. :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/imQ45yO.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
Kick Brakes in combinatie met vering op het achterwiel, hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bleufred1 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:26:
Kick Brakes in combinatie met vering op het achterwiel, hoe werkt dat?
Komt over 1-2 weken binnen. Dus dat weet nog niemand. Maar ik hoop dat dit een super combinatie zou zijn. Vooral is er ook al Dual-brake systeem - schijfremmen + E-ABS. Maar mijn hersenen kunnen niet tegelijkertijd 3 soorten remmen gaan gebruiken ahahah :o Alleen als schijfremmen + Kick brakes. Dat kan wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 15:47
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:19:
Voor mensen die hun e-step langer dan 1 maand hebben, kunnen een nieuw model van het achterspatbord via hun online web-shop bestellen voor maar 14 euro inclusief verzendkosten en BTW
Klinkt als een niet-deugdelijk product en dus moet je wel langer aanspraak kunnen maken op garantie en kosteloos een nieuw achterspatbord ontvangen.
Ik heb er géén, maar ik zou daar geen genoegen mee nemen.
Dat ze dit zo proberen vind ik niet heel chic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudolfR schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:54:
[...]

Klinkt als een niet-deugdelijk product en dus moet je wel langer aanspraak kunnen maken op garantie en kosteloos een nieuw achterspatbord ontvangen.
Ik heb er géén, maar ik zou daar geen genoegen mee nemen.
Dat ze dit zo proberen vind ik niet heel chic.
Mensen die na 1 maand gebruik hun achterspatbord hebben gebroken, is door hun eigen fouten, maar niet door de kwaliteit. Defecte achterspatborden gaan binnen 1-2 weken stuk en die mensen krijgen een nieuwe gratis thuis. Ik heb dat netjes vermeld "een bepaald aantal stepjes". Alle e-scooters hebben wel een beetje problemen, maar vraag is nu hoe de bedrijven/aliexpress gaan dit oplossen :) En ja, mijn achterspatbord is al 5 maanden goed, maar ik ga toch voor de nieuw model als een “update”. 14 euro? Jaaa... geen mijn favoriete ijsje voor 1 dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clarity
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-07 14:05
Ik moet zeggen, al met al toch wel goede service van Techno Pro. Helemaal niet vreemd om na 1 maand geen garantie te geven op zulke -overduidelijke- gebruikersfouten, toch?

En @Verwijderd, natuurlijk dank dat je hier ons van op de hoogte houdt, belangeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Alpha]-0mega-
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 03:01
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:05:
[...]

Mensen die na 1 maand gebruik hun achterspatbord hebben gebroken, is door hun eigen fouten, maar niet door de kwaliteit. Defecte achterspatborden gaan binnen 1-2 weken stuk en die mensen krijgen een nieuwe gratis thuis. Ik heb dat netjes vermeld "een bepaald aantal stepjes". Alle e-scooters hebben wel een beetje problemen, maar vraag is nu hoe de bedrijven/aliexpress gaan dit oplossen :) En ja, mijn achterspatbord is al 5 maanden goed, maar ik ga toch voor de nieuw model als een “update”. 14 euro? Jaaa... geen mijn favoriete ijsje voor 1 dag.
Dure ijsjes koop jij dan :p
Ben het er wel mee eens met de ander dat het niet zo chic is.
Gebruikelijk is dat als een onderdeel fundamenteel niet deugt dat dan gewoon iedereen het onderdeel kan laten vervangen.

Moet ik hier nu uit begrijpen dat het achterspatbord eigenlijk top in orde is maar dat bij sommigen de productie gewoon toevallig misging? Gezien het hoge bootleg gehalte van de scooter en het feit dat er een nieuw model spatbord voor komt lijkt dat me sterk.

En iemand die op asfalt rijdt tegenover iemand die grind of hobbelweggetjes moet nemen elke dag, maakt natuurlijk ook verschil qua trillingen en schokken. Lijkt me ook sterk dat het zo makkelijk is om te stellen dat exact 1 maand lang genoeg is dat er 'blijkbaar' niks mis is met hun spatbord en het hun eigen schuld is als ie later stukgaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clarity schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:59:
Ik moet zeggen, al met al toch wel goede service van Techno Pro. Helemaal niet vreemd om na 1 maand geen garantie te geven op zulke -overduidelijke- gebruikersfouten, toch?

En @Verwijderd, natuurlijk dank dat je hier ons van op de hoogte houdt, belangeloos!
@Clarity Bedankt. Daarvoor is het forum immers bedoeld.
[Alpha]-0mega- schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:42:
[...]

Dure ijsjes koop jij dan :p
Ben het er wel mee eens met de ander dat het niet zo chic is.
Gebruikelijk is dat als een onderdeel fundamenteel niet deugt dat dan gewoon iedereen het onderdeel kan laten vervangen.

Moet ik hier nu uit begrijpen dat het achterspatbord eigenlijk top in orde is maar dat bij sommigen de productie gewoon toevallig misging? Gezien het hoge bootleg gehalte van de scooter en het feit dat er een nieuw model spatbord voor komt lijkt dat me sterk.

En iemand die op asfalt rijdt tegenover iemand die grind of hobbelweggetjes moet nemen elke dag, maakt natuurlijk ook verschil qua trillingen en schokken. Lijkt me ook sterk dat het zo makkelijk is om te stellen dat exact 1 maand lang genoeg is dat er 'blijkbaar' niks mis is met hun spatbord en het hun eigen schuld is als ie later stukgaat..
Jaaa, net als met Xiaomi:
RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.
Maar daar is de situatie anders en gevaarlijker.

Nogmaals - Techno pro kost €399 maar niet €1.899 als Boosted Revo. Zou dit in dat geval zijn, dan zou ik graag een nieuw achterspatbord na 3 jaar gebruik ook gratis thuis willen ontvangen :D

Voor €14 euro zal ik het zonder na te denken bestellen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2019 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

Hé wat leuk, een step topic. Weliswaar gaat het hier over elektrische maar mogen normale steps ook? :P

Ik heb zelf een Micro 200 flex

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w5UkNaySqGTbUOpAi5kONTjk/full.jpg

Prima ding om rondjes van 7KM en langer mee te steppen wat ik eigenlijk regelmatig doe (puur recreatief).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
vhal schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 20:03:
Hé wat leuk, een step topic. Weliswaar gaat het hier over elektrische maar mogen normale steps ook? :P

[Afbeelding]

Prima ding om rondjes van 7KM en langer mee te steppen wat ik eigenlijk regelmatig doe (puur recreatief).
Het heet natuurlijk niet voor niets elektrische step topic ;)

Maar er zal denk ik wel animo zijn mocht je er zelf een topic voor aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:27
vhal schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 20:03:

[Afbeelding]

Ziet er in vergelijking met de elektrische steps wel erg fragiel uit :P
7 km? Hel.
Nooit gedacht om dat elektrisch te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

bottom line schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:44:
[...]
Ziet er in vergelijking met de elektrische steps wel erg fragiel uit :P
En toch zijn het modellen die als degelijk bekend staan. Hij kan 100KG hebben, sommige modellen nog meer. Toevallig zag ik op het werk iemand met een e-step en die zien er inderdaad wat groter/logger uit.
7 km? Hel.
Nooit gedacht om dat elektrisch te doen?
Neuh, ik zie het als aanvulling voor het hardlopen, mijn benen/kuiten zijn al redelijk getraind waardoor 7KM aanvoelt als een “blokje om”. Het ding heeft 20cm wielen en met name op asfalt rolt het als een zonnetje. Het enige waar ik aan moest wennen is het “overstappen” van het ene been naar het andere been zodat mijn standbeen die op het plankje staat niet verzuurt. Ik overwoog nog een echte Kickbike step maar die kon ik niet helemaal kwijt in de schuur. Elektrisch heb ik eigenlijk niet overwogen om de simpele reden dat het te duur is voor de fun en je niet helemaal legaal rond kan rijden met zo’n ding

Wellicht maak ik nog wel even een apart topic aan voor de non-elektrische varianten, wie weet is er genoeg animo voor.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Mr Drizzle schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:00:
[...]

Heb ik! Na het bestellen van de step heb ik allerlei accessoires gekocht. Een setje reservebanden (binnen en buiten), een telefoonhouder, een tas, een haakje en dus zo'n spatbordje. Dat is trouwens het grote voordeel van die M365 (pro). Je kunt ontzettend veel reserveonderdelen bestellen t.o.v. sommige andere stepjes.

Ik heb de step trouwens zojuist verzekerd bij de ANWB (scootmobiel/overige/Segway - zoals eerder in dit topic is aangegeven). Ik weet dat dit waarschijnlijk geen zin heeft, maar ik hoop hier in ieder geval mee te voorkomen dat hij in beslag wordt genomen.
Dat is mooi, ik wist niet dat je voertuigen zonder typegoedkeuring kon verzekeren. Moet je dan ook de rijbaan op in Amsterdam en een helm op? Gezien blauw verzekeringsplaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:52
Collega van mijn wederhelft heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van een elektrische step als invalidevoertuig. Naast het aanbrengen van een (goedgekeurde) reflector aan de achterzijde is ook een zitplaats met rugleuning vereist.

Dus die route valt af. Breda is bezig om te kijken of ze ook door een aanpassing in de APV goedkeuring kunnen krijgen voorbode Bird proef. Als dat kan lukt dan kan elke gemeente in afwachting van de landelijke wet tijdelijk een proef,starten met steps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:15:
[...]
Dat is mooi, ik wist niet dat je voertuigen zonder typegoedkeuring kon verzekeren. Moet je dan ook de rijbaan op in Amsterdam en een helm op? Gezien blauw verzekeringsplaatje?
Voor alle duidelijkheid, je mag in Nederland (dus ook in Amsterdam) helemaal niet met een Xiaomi M365 de openbare weg op. Waar jij waarschijnlijk op doelt is het feit dat binnen de ring van Amsterdam voertuigen met een blauwe kentekenplaat (snorfietsen/snorscooters) op de rijbaan moeten rijden. Dit staat los van een "scootmobiel" met blauw verzekeringsplaatje.

Wat ik zelf van plan ben (binnen de ring) is me begeven op het fietspad, met verzekeringsplaatje en fietshelm. Op deze manier hoop ik dat de handhavers mij met rust laten, maar dit geeft geen enkele garantie. Als ze me staande houden, hebben ze alle reden om mij een bekeuring te geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Mr Drizzle schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:32:
[...]
Als ze me staande houden, hebben ze alle reden om mij een bekeuring te geven.
Je geeftt zo ook nog eens een extra reden voor bekeuring als je hem als "Segway" verzekerd. In feite is dat gewoon verzekeringsfraude aangezien het geen Segway is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.verhaagen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:14
Zelfs Lando Norris heeft een m365 :P (McLaren uitvoering)

https://twitter.com/F1/status/1144211271799021568?s=09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
Kenzi schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:16:
[...]

Je geeftt zo ook nog eens een extra reden voor bekeuring als je hem als "Segway" verzekerd. In feite is dat gewoon verzekeringsfraude aangezien het geen Segway is.
Nouja, je kan nog enigszins beargumenteren dat Xiaomi als bedrijf een groot aandeel heeft in Segway als je een vlotte babbel hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jtie
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-10-2021
Na veel wikken en wegen denk ik dat voor mij de M365 Pro een goede keuze is. :) Maar nu het volgende probleem: waar kan je'm kopen op een iets of wat betrouwbare Europese site? Ik heb de indruk dat veel webshops (en Ebay) aangeven dat ze'm op voorraad hebben, maar met een levertijd van 30 dagen (dus dan zal ie wel uit Chine of zo komen).
Ik geef liever wat meer uit om in een Europese shop te kopen (bijv voor garantie). Iemand tips/ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Reksho schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:48:
[...]

Nouja, je kan nog enigszins beargumenteren dat Xiaomi als bedrijf een groot aandeel heeft in Segway als je een vlotte babbel hebt :P
Aangezien je je groene kaart niet mee hoeft te nemen bij een ‘scootmobiel’ zou ik het sowieso wel knap vinden als je daar een bekeuring voor krijgt :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Jtie schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:13:
Na veel wikken en wegen denk ik dat voor mij de M365 Pro een goede keuze is. :) Maar nu het volgende probleem: waar kan je'm kopen op een iets of wat betrouwbare Europese site? Ik heb de indruk dat veel webshops (en Ebay) aangeven dat ze'm op voorraad hebben, maar met een levertijd van 30 dagen (dus dan zal ie wel uit Chine of zo komen).
Ik geef liever wat meer uit om in een Europese shop te kopen (bijv voor garantie). Iemand tips/ervaringen?
Ik heb die van mijn van Aliexpress,duurde even maar kwam toch echt uit Spanje en zonder douane kosten etc. Linkje staat een paar posts terug, andere Tweaker heeft hem uit Duitsland via TomTop als ik het goed heb onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jtie schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:13:
Ik heb hem van Tomtop inderdaad, uit het duitse magazijn, was er binnen 3 dagen.

Ik heb 534 betaald maar ik zag hem later voor 525 daar. Zag een pagina of 2 terug ook iemand die hem voor 570 van Ali uit spanje had gekocht. Ik gok dat ie over mijn Tomtop post heen had gelezen (of liever meer betaald dat kan ook :P)

Na zo'n 300km gedaan te hebben op mijn Pro supertevreden trouwens. Als je mijn posts iets terug in dit topic opzoekt heb ik ook mn upgrades genoteerd (hardware en software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jtie
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:54:
[...]

Ik heb hem van Tomtop inderdaad, uit het duitse magazijn, was er binnen 3 dagen.

Ik heb 534 betaald maar ik zag hem later voor 525 daar. Zag een pagina of 2 terug ook iemand die hem voor 570 van Ali uit spanje had gekocht. Ik gok dat ie over mijn Tomtop post heen had gelezen (of liever meer betaald dat kan ook :P)

Na zo'n 300km gedaan te hebben op mijn Pro supertevreden trouwens. Als je mijn posts iets terug in dit topic opzoekt heb ik ook mn upgrades genoteerd (hardware en software)
Merci voor de tip, op Tomtop helaas niet meer op voorraad. :( (de pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetechtebeest
Vanavond een mailtje gehad van Technozom:
Omdat we geen reserve-displays op voorraad hebben, hebben we naar u een ander model verzonden. We hopen dat het ook compatibel is met uw step en zou moeten werken.

Ik ben benieuwd. Ze hopen dat het compatible is... :?

Zou het het display van de Red zijn? Ik kijk net op de site. Wat een gave step is dat. Hadden ze die maar een maand eerder op hun site staan, dan had ik graag €30 meer uitgegeven (ja, ik weet wat ik over accessoires heb gezegd). €429 Is volgens mij een koopje.

[ Voor 33% gewijzigd door hetechtebeest op 27-06-2019 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-10-2020
hetechtebeest schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:27:
Omdat we geen reserve-displays op voorraad hebben, hebben we naar u een ander model verzonden. We hopen dat het ook compatibel is met uw step en zou moeten werken.

Zou het het display van de Red zijn? Ik kijk net op de site. Wat een gave step is dat. Hadden ze die maar een maand eerder op hun site staan, dan had ik graag €30 meer uitgegeven (ja, ik weet wat ik over accessoires heb gezegd). €429 Is volgens mij een koopje.
Hij stond er wel al op maar dan voor €599. Wat is er aan je display dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetechtebeest
DutchFatBoys schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 07:03:
[...]

Hij stond er wel al op maar dan voor €599. Wat is er aan je display dan?
Oh, dank je. Waarschijnlijk vanwege het toenmalige prijsverschil dan niet naar gekeken. Voor de huidige prijs had ik het wel geweten.

Mijn haakje is afgebroken. Die zit aan het deel van het stuur waar ook het display in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micmulder
Ook een update van mijn kapotte achterspatbord vanuit Technozom:

Ik krijg heel netjes een nieuwe Kick Brakes achterspatbord opgestuurd voor mijn defecte.
Top service! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hetechtebeest schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 07:33:
[...]

Oh, dank je. Waarschijnlijk vanwege het toenmalige prijsverschil dan niet naar gekeken. Voor de huidige prijs had ik het wel geweten.

Mijn haakje is afgebroken. Die zit aan het deel van het stuur waar ook het display in zit.
Vroeger was het RED model met 2 swappable accu’s meegeleverd. Nu is de prijs voor 1 accu, en de 2-de kunt u apart bestellen, als u wilt, of course. Daarom is de prijs verlaagd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:10
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:02:
[...]

Vroeger was het RED model met 2 swappable accu’s meegeleverd. Nu is de prijs voor 1 accu, en de 2-de kunt u apart bestellen, als u wilt, of course. Daarom is de prijs verlaagd :)
Je bent weer goed op de hoogte Hans Ali. :+

Ik vind de geboden oplossing voor het spatbord en het display een beetje vaag.
Het is net alsof ze geen onderdelen kunnen leveren/bestellen voor de geleverde stepjes en dan maar wat losse onderdelen ergens anders vandaan trekken. In de hoop dat het functioneert.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:44:
[...]

Je bent weer goed op de hoogte Hans Ali. :+

Ik vind de geboden oplossing voor het spatbord en het display een beetje vaag.
Het is net alsof ze geen onderdelen kunnen leveren/bestellen voor de geleverde stepjes en dan maar wat losse onderdelen ergens anders vandaan trekken. In de hoop dat het functioneert.
:9B Dit is je eigen mening, dus goed :). Technozom lost problemen op, we zien hier een echte Europese garantie. Ze bestelden een nieuw model van de achterspatborden en ontvangen het binnen 10 dagen. Dan wordt het gratis thuis onder de garantie... Lol, het is nooit genoeg voor de mensen. ahahha.

Zelfs als zo'n groot bedrijf als XIaomi een fatale fout maakt in de productie, kun je alles van andere bedrijven verwachten. De vraag is, hoe lossen ze het op?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cPc3Q0y.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WaUpLlN.png

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 09:33
Ik twijfel zelf nog tussen de m365 of de m365 PRO.
Ik zou de step gewoon gebruiken om me iets buiten het centrum te parkeren en dan 2-3km met de step te gaan.
Dan is de pro mss een beetje overkill?
Ook 2kg zwaarder nog dus als ik ooit ergens werk met de trein is het toch al iets lastiger om die mee te nemen dan de gewone versie.

Of hebben jullie een andere mening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleufred1
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:06:
[...]

:9B Dit is je eigen mening, dus goed :). Technozom lost problemen op, we zien hier een echte Europese garantie. Ze bestelden een nieuw model van de achterspatborden en ontvangen het binnen 10 dagen. Dan wordt het gratis thuis onder de garantie... Lol, het is nooit genoeg voor de mensen. ahahha.

Zelfs als zo'n groot bedrijf als XIaomi een fatale fout maakt in de productie, kun je alles van andere bedrijven verwachten. De vraag is, hoe lossen ze het op?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Betreft geen één step die in Nederland rijdt. Dus weet niet waarom Xiaomi hier nou constant bij moet worden gehaald? :?

Het is een beetje "wel raar dat mijn Peugeot problemen heeft"
ja maar: "diesel schandaal bij volkswagen!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bleufred1 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:22:
[...]

Betreft geen één step die in Nederland rijdt. Dus weet niet waarom Xiaomi hier nou constant bij moet worden gehaald? :?

Het is een beetje "wel raar dat mijn Peugeot problemen heeft"
ja maar: "diesel schandaal bij volkswagen!"
Dit is slechts een voorbeeld. E-Scooters zijn niet eens toegestaan op de openbare weg in Nederland, dus de situatie zou anders kunnen zijn.
Daar staat ook 1 pcs in Rusland, terwijl op Russische forums meer dan 100 mensen dit probleem hebben.
Dus de statistiek is niet 100% waar. Wie weet het nu zeker...
Maar dat was niet de bedoeling :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 18:15
Iemand die weet waar je in NL een binnenbandje voor de M365 kan kopen? Heb er een aantal besteld maar die gaan niet op tijd zijn.

M'n achterband is namelijk alweer lek dus geen zin om hem te plakken en dan weer lek te rijden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleufred1
Boinkie schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:34:
Iemand die weet waar je in NL een binnenbandje voor de M365 kan kopen? Heb er een aantal besteld maar die gaan niet op tijd zijn.

M'n achterband is namelijk alweer lek dus geen zin om hem te plakken en dan weer lek te rijden. :P
Je moet ze ook bestellen als je ze nog niet nodig hebt :+
Ik meen wel een paar in Nederland te hebben gezien, maar qua prijs waren ze toen niet interessant, dus ook niet opgeslagen.
Ik heb 2 binnenbandjes gewoon uit china, €4 voor 2 binnenbandjes was dat ofzo. maarja, ik had tijd om 25 dagen er op te wachten O-)

Er waren overigens ook steppen waar al extra binnenbanden bij zaten :P

[ Voor 5% gewijzigd door bleufred1 op 28-06-2019 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 18:15
Klopt! Gelukkig heb ik die dus heb ze gevonden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Volg dit topic ook al een tijdje.. en ik zelf heb ook sinds kort een Xiaomi M365. Ik kreeg steeds meer interesse in die scooters omdat ik in ze in het buitenland veel zag en uiteindelijk 1 voor mijn verjaardag gekregen. Echt een geweldig leuk ding. Nog niet super veel op gereden maar er gaan zeker veel kilometertjes op komen. :D
vooral de acceleratie is geweldig! Wel al veel gelezen over achterlichten die kapot gaat doordat het kabeltje open ligt.. dus misschien daar nog iets voor kopen om dat te voorkomen. Verder top ding. En gelukkig is mijne niet uit de recall batch. Komt uit december 2018 dus ook daar opgelucht over haha.

Zag dat sommige hem van Tomtop hebben..voor de mensen die er ook één willen, ik zie op Tomtop dat hij in de flash sale is. 50 stuks. normale versie niet pro. De eerste 8 stuks voor 359euro/witte variant. :o Dat is best goedkoop niet? de andere €377 zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:27
gvrsnor schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:13:
Ik twijfel zelf nog tussen de m365 of de m365 PRO.
Ik zou de step gewoon gebruiken om me iets buiten het centrum te parkeren en dan 2-3km met de step te gaan.
Dan is de pro mss een beetje overkill?
Ook 2kg zwaarder nog dus als ik ooit ergens werk met de trein is het toch al iets lastiger om die mee te nemen dan de gewone versie.

Of hebben jullie een andere mening?
Pro is in jou verhaal sowieso overkill ;)
Desnoods koop je een 2de oplader die je kan meenemen moest je ooit echt ver rijden.
Maar het gewicht van de step maakt veel goed als je af en toe trappen hier moet mee doen / op de bus/trein/tram zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetechtebeest
hetechtebeest schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:27:

Zoals ik al schreef hoopten ze. Dat was dus niet voor niets. Het display gaat helemaal niet aan. Kort op de knop drukken, 10 seconden drukken, 30 seconden drukken, aan de oplader hangen... Het helpt allemaal niets. Ik ben benieuwd wat de volgende stap van Technozom is.

En die reactie is er. Ik moet nu de hele step opsturen, ingepakt in de orginele verpakking, die natuurlijk al bij het afval/oud papier ligt. Ze willen wel de (wederom) verzendkosten lager houden door het zakelijk te doen, maar dan moet ik de kosten aan hun overmaken. Ik begin hier genoeg van te krijgen. Mijn vrouw wil toch binnenkort op visite naar een vriendin in Zoetermeer, ik denk dat ik de step dan daar heen ga brengen, bij voorkeur definitief.

Ik vind dat Technozom snel reageert, op zich zijn best doet, maar ik zit niet op gedoe te wachten. Hans van Technozom heeft aangegeven dat ik de step inderdaad terug kan brengen. Op zich wat dat betreft nog steeds hulde.

[ Voor 34% gewijzigd door hetechtebeest op 28-06-2019 22:37 . Reden: Reactie van Technozom gehad ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mijn zusje rijdt al een tijdje op een M365, maar ik zag een aantal foto's en verhalen voorbij komen van een gebroken schroef waardoor de stuur afbreekt. Een erg gevaarlijke situatie, dus ik zocht alvast een vervangende schroef. Uiteindelijk heb ik deze schroef via iemand op Facebook besteld:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cJ06Wsvq/JPEG-20190607-171353.jpg
Deze zou passen op alle M365, maar helaas kreeg ik hem toch niet goed erin en bleek ik de eerste te zijn waarbij het niet paste. Blijkbaar heeft mijn zusje een nieuwere versie van de m365 volgens de verkoper van de schroef, waardoor het net niet past.

De bestelde schroef bestaat uit meerdere onderdelen, maar ik heb alleen de rood en wit omcirkelde onderdelen erin kunnen krijgen, en het middelste onderdeel dus niet:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DzxfK1Vs/1561753906667.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Dwb10yf8/received-1299706910179683.jpg

De originele schroef links ziet er nog wel onaangetast uit, dus ik begin mij al wel af te vragen of het vervangen wel nodig was.

Ook zag ik pas berichten van een recall (ik denk dat het om deze schroef gaat?) en dat er 2 versies zijn van de schroef. Een stalen en een aluminium. Ik heb het getest met een magneet en het blijkt een stalen versie te zijn. Mij is alleen nog onduidelijk of de schroeven die bij men gebroken was of het alleen aluminium versies gaat of ook stalen?

Volgens de verkoper is zijn schroef veel sterker dan de originele iig, maar bij mij past de omhulsel dus niet. Hopelijk is dit alsnog een verbetering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 18:44
LuckyLukeNL schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:09:
Volg dit topic ook al een tijdje.. en ik zelf heb ook sinds kort een Xiaomi M365. Ik kreeg steeds meer interesse in die scooters omdat ik in ze in het buitenland veel zag en uiteindelijk 1 voor mijn verjaardag gekregen. Echt een geweldig leuk ding. Nog niet super veel op gereden maar er gaan zeker veel kilometertjes op komen. :D
vooral de acceleratie is geweldig! Wel al veel gelezen over achterlichten die kapot gaat doordat het kabeltje open ligt.. dus misschien daar nog iets voor kopen om dat te voorkomen. Verder top ding. En gelukkig is mijne niet uit de recall batch. Komt uit december 2018 dus ook daar opgelucht over haha.

Zag dat sommige hem van Tomtop hebben..voor de mensen die er ook één willen, ik zie op Tomtop dat hij in de flash sale is. 50 stuks. normale versie niet pro. De eerste 8 stuks voor 359euro/witte variant. :o Dat is best goedkoop niet? de andere €377 zie ik :)
Mensen die zowel op de normale als op de pro hebben gereden? Ik heb artikel gelezen dat beide vergelijkt maar ik kan niet meteen iets vinden dat het grote prijsverschil tussen de twee rechtvaardigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00dje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
dotacom schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:25:
[...]

Mensen die zowel op de normale als op de pro hebben gereden? Ik heb artikel gelezen dat beide vergelijkt maar ik kan niet meteen iets vinden dat het grote prijsverschil tussen de twee rechtvaardigt?
Het prijsverschil zit hem vooral in de grotere accu (45km ipv 30km bereik) en het display op het stuur dat meer (je snelheid bv) en vooral duidelijker informatie laat zien. Ik heb ook de indruk dat ze kleine dingen hebben verbeterd t.o.v. de normale M365, maar hard bewijs heb ik niet. Sinds vrijdag heb ik de M365 PRO en vooral het grotere bereik heeft mij voor de pro laten kiezen. Het is by the way een super ding! Super blij met de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Br00dje schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:19:
[...]

Het prijsverschil zit hem vooral in de grotere accu (45km ipv 30km bereik) en het display op het stuur dat meer (je snelheid bv) en vooral duidelijker informatie laat zien. Ik heb ook de indruk dat ze kleine dingen hebben verbeterd t.o.v. de normale M365, maar hard bewijs heb ik niet. Sinds vrijdag heb ik de M365 PRO en vooral het grotere bereik heeft mij voor de pro laten kiezen. Het is by the way een super ding! Super blij met de aankoop!
Hij heeft ook een wat krachtigere motor, vooral merkbaar bergop. De plaat waar je voeten op staan is iets breder - en afhankelijk van hoe je staat/hoe groot je voeten zijn kan dat net het verschil zijn.

Ik krijg op de normale m365 na een tijdje een beetje kramp in mijn voeten en op de Pro is dat veel minder. Ik doe dan wel 14km enkele reis 2x per dag dus ik sta er wel een tijdje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Ik sluit me aan bij bovenstaande berichten, naast de krachtigere motor en accu die je helpen bij het bereiken van je gewenste snelheid zowel op vlak terein als heuvel op is de Pro voor mijn gevoel groter. Ik kan mijn maat 47 beter kwijt en sta minder voorover met mijn lengte (1.97m). Tevens heeft het dashboard ook een upgrade gekregen zodat je nu je snelheid etc kan aflezen tijdens het rijden.

Mijn Pro bevalt na ruim 2 weken nogsteeds erg goed, aantal vrienden van mij hebben inmiddels ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Is er nu nergens een lijst welke steps eventueel voldoen? Is de Ninebot bijvoorbeeld wel toegestaan? Dan koop ik liever die namelijk.

Informatie vanuit de overheid is maar vaag en laat zeker te wensen over. Hik er al een tijd tegenaan een e step te kopen maar de kans dat deze in beslag genomen wordt weerhoudt me nog.

Zou het liefst voor de pro gaan vanwege de betere remming en het beter bestand zijn tegen vocht.

[ Voor 51% gewijzigd door Phusebox op 02-07-2019 10:07 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De Ninebot is ook illegaal. Zo vaag is het allemaal niet, geen RDW goedkeuring, niet toegestaan. Zie hier: https://www.vraaghetdepol...e-step-buiten-rijden.html en https://www.rijksoverheid...gelden-er-voor-een-segway

[ Voor 20% gewijzigd door Dreamvoid op 02-07-2019 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 15:47
mr.DJ95 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:57:
Ik sluit me aan bij bovenstaande berichten, naast de krachtigere motor en accu die je helpen bij het bereiken van je gewenste snelheid zowel op vlak terein als heuvel op is de Pro voor mijn gevoel groter. Ik kan mijn maat 47 beter kwijt en sta minder voorover met mijn lengte (1.97m). Tevens heeft het dashboard ook een upgrade gekregen zodat je nu je snelheid etc kan aflezen tijdens het rijden.

Mijn Pro bevalt na ruim 2 weken nogsteeds erg goed, aantal vrienden van mij hebben inmiddels ook besteld.
Ik denk dat je gelijk hebt; een 365 is slechts 114 cm hoog. De Pro 118.
Die paar centimeter lijkt me net lekker.

Snelheid aflezen tijdens het rijden lijkt me levensgevaarlijk. :P Ik heb een Pro-display liggen, maar durf het nog niet aan om het te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudolfR schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:38:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt; een 365 is slechts 114 cm hoog. De Pro 118.
Die paar centimeter lijkt me net lekker.

Snelheid aflezen tijdens het rijden lijkt me levensgevaarlijk. :P Ik heb een Pro-display liggen, maar durf het nog niet aan om het te installeren.
Snelheid aflezen tijdens het rijden gaat prima.

P.s. voor de liefhebbers, de NineBot ES2 op banggood nu voor 300 eurie met code bg7pes2

https://www.banggood.com/...dults-Kids-p-1310992.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:05
Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:06:
[...]

Snelheid aflezen tijdens het rijden gaat prima.

P.s. voor de liefhebbers, de NineBot ES2 op banggood nu voor 300 eurie met code bg7pes2

https://www.banggood.com/...dults-Kids-p-1310992.html
Goeie deal :) Wel even letten op verzendwijze, die is met de trein en daardoor ongeveer 40-50 dagen. Maar 300 euro is te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Qua slot, kun je niet gewoon zo'n kabelslot door het achterwiel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudolfR schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:38:
[...]

Snelheid aflezen tijdens het rijden lijkt me levensgevaarlijk.
Waarom zou dit gevaarlijk zijn? En zijn miljoenen scooterrijders en motorrijders die dagelijks niks anders doen.
Tuurlijk als je 30 constant je snelheid bekijkt dan ben je dood.
Maar die milliseconden die je even kijkt is niet het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BertP schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:10:
[...]

Goeie deal :) Wel even letten op verzendwijze, die is met de trein en daardoor ongeveer 40-50 dagen. Maar 300 euro is te gek.
Dat wel ja. Daarom zijn ze met snelle levering ook zoveel duurder... Die gasten zijn ook niet gek :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleufred1
Phusebox schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:21:
Zolang de kabel niet dikker dan je vinger is past het.

Qua snelheid aflezen.
Als ik op de step rij rijdt ik ca. 23,6 km/h als max.
Ik rijdt veelal op cruise control.
Waarom zou je iedere keer willen zien dat je die snelheid rijdt?
Bij auto's etc is het van belang ivm snelheidslimiet, bij mijn fiets heb ik het nooit interessant gevonden.
Daarnaast heb ik voor minder bekende routes mijn telefoon als navigatie op de step.
Bij de step kan ik op mijn telefoon dan ook gewoon de snelheid zien.

[ Voor 48% gewijzigd door bleufred1 op 02-07-2019 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:21:
Ik heb een schijfremslotje. Ideaal.

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dELbyyZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
Waar koop je de Xiaomi M365 Pro nu het best aan? Bij Tomtop zie ik hem momenteel aan €656.26 staan. (https://www.tomtop.com/p-y11962.html)
Ergens een betere deal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
dotacom schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:56:
Waar koop je de Xiaomi M365 Pro nu het best aan? Bij Tomtop zie ik hem momenteel aan €656.26 staan. (https://www.tomtop.com/p-y11962.html)
Ergens een betere deal?
AliExpress vanaf 510 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik ben op zoek naar een elektrische step voor mijn neefje.
Ik heb de startpost eens doorgenomen van dit topic maar het lijkt mij dat hier enkel high-end steps worden aanbevolen?
Is er een soort van instapmodel voor kinderen? Ik ben niet op zoek naar steps die een range hebben van 30km maar een 5 tal km volstaat, het is meer als speelgoed bedoeld dan als dagelijks vervoermiddel.

Hebben jullie enkele aanbevelingen voor dit soort gebruik? Ik dacht aan een budget van 100-150€?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
Droned schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:26:
Ik ben op zoek naar een elektrische step voor mijn neefje.
Ik heb de startpost eens doorgenomen van dit topic maar het lijkt mij dat hier enkel high-end steps worden aanbevolen?
Is er een soort van instapmodel voor kinderen? Ik ben niet op zoek naar steps die een range hebben van 30km maar een 5 tal km volstaat, het is meer als speelgoed bedoeld dan als dagelijks vervoermiddel.

Hebben jullie enkele aanbevelingen voor dit soort gebruik? Ik dacht aan een budget van 100-150€?

Alvast bedankt!
Geen idee wat je met een kinder versie bedoelt.
zoeits? linkje Bol.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Net ook de pro besteld. Ben benieuwd. In Amerika als Lime bike al op rondgereden en beviel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
xileS schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 23:11:
Mijn zusje rijdt al een tijdje op een M365, maar ik zag een aantal foto's en verhalen voorbij komen van een gebroken schroef waardoor de stuur afbreekt. Een erg gevaarlijke situatie, dus ik zocht alvast een vervangende schroef.
Ik geloof niet dat de schroef zozeer het gevaar is, maar meer de latch:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/GFQAAOSwQTdcqhqX/s-l300.jpg

Op nieuwere uitvoeringen is deze van staal, op oudere uitvoeringen van aluminium (wat sneller breekt).

Als je niet constant je gewicht op het stuur zet (niet leunen dus), maar goed je houding aanpast aan accelleratie/remmen zal er niet heel snel wat gebeuren. Maar als je echt aan je stuur hangt krijgt de latch het meer voor z'n kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
Phusebox schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:21:
[...]

AliExpress vanaf 510 ongeveer.
Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb hem hier besteld omdat die shop wat groter is voor 521: https://s.click.aliexpress.com/e/1VJBpdYAn

En voor 510 hier te koop: https://s.click.aliexpress.com/e/s17hHlQC7

Allebei vanuit Spanje en ca. een week levertijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 02-07-2019 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
jinxedworld schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:14:
[...]

Ik geloof niet dat de schroef zozeer het gevaar is, maar meer de latch:

[Afbeelding]

Op nieuwere uitvoeringen is deze van staal, op oudere uitvoeringen van aluminium (wat sneller breekt).

Als je niet constant je gewicht op het stuur zet (niet leunen dus), maar goed je houding aanpast aan accelleratie/remmen zal er niet heel snel wat gebeuren. Maar als je echt aan je stuur hangt krijgt de latch het meer voor z'n kiezen.
OH heb ik het dus helemaal verkeerd begrepen van het oud/aluminium en nieuw/staal verhaal? Dacht dat het om de schroef ging dat ik had gepost.

Zag namelijk meerdere foto's van gebogen en gebroken schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jinxedworld
xileS schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:57:
[...]

OH heb ik het dus helemaal verkeerd begrepen van het oud/aluminium en nieuw/staal verhaal? Dacht dat het om de schroef ging dat ik had gepost.

Zag namelijk meerdere foto's van gebogen en gebroken schroeven.
Zal vast ook naar z'n grootje kunnen, maar vermoed dat de latch een groter probleem is:

Afbeeldingslocatie: http://nelsonware.com/assets/images/m365-hook-and-pin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-07-2022
Ik zou volop elke dag op mijn step rondrijden ware het niet dat je nu altijd bang moet zijn dat je als je pech hebt fiksgepakt kunt wordn , echt triest als je bedenkt dat ze achter mekaar in den haag aan het riepen zijn dat de steden autovrij moeten en dat we co2 neutraal moeten . Nog even en ik ga ergens voor een paar cent een 2de handse stink scooter halen en zet de step voorlopig maar in opslag,so much for zero emmision. Met dank natuurlijk aan Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Steps zijn dan ook niet CO2 neutraal, zeker niet als vervanging van fiets en lopen.

Maar het grote aandachtspunt voor de overheid nu is de verkeersveiligheid, niet de CO2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deukie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-04-2023
dotacom schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:56:
Ergens een betere deal?
Banggood staat hij voor 474,-!

https://www.banggood.com/...h&ID=224&cur_warehouse=CN
Dreamvoid schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:57:
Steps zijn dan ook niet CO2 neutraal, zeker niet als vervanging van fiets en lopen.

Maar het grote aandachtspunt voor de overheid nu is de verkeersveiligheid, niet de CO2.
Productie niet inderdaad maar wel zero emission :-) tijdens rijden in ieder geval, verder uiteraard afhankelijk van energiebron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maar wel 8 tot 10 weken levertijd. Dan is de zomer ook voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deukie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-04-2023
Phusebox schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:23:
[...]

Maar wel 8 tot 10 weken levertijd. Dan is de zomer ook voorbij.
Tja voor bijna 200 euro verschil (vergeleken met tomtop) zou ik het wel weten. Maar ik ben redelijk geduldig, kwestie van voorkeur. Wel kans dat dan inmiddels de wetgeving een update heeft gehad, dan nog hopen in positieve zin voor de stepperts :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
deukie schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:26:
[...]

Tja voor bijna 200 euro verschil (vergeleken met tomtop) zou ik het wel weten. Maar ik ben redelijk geduldig, kwestie van voorkeur. Wel kans dat dan inmiddels de wetgeving een update heeft gehad, dan nog hopen in positieve zin voor de stepperts :-p
Met AliExpress scheelt het maar 40 euro ongeveer en is de levertijd een week of twee maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00dje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
deukie schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:26:
[...]

Ik heb die van mij bij TOMTOP gekocht en kostte, toen hij voorradig was, 525 euro. Gelijk toen de voorraad op was ging de prijs naar 656 euro. Ik zou wachten tot hij weer voorradig is en hem bij TOMTOP bestellen. Ik had serieus binnen 3 dagen de step vanuit Polen (Germany Warehouse :p) binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wel een aparte ervaring gehad, de m365 pro besteld uit Spanje via aliexpres, maar de levering bleef ‘hangen’ bij GLS Utrecht.
Uiteindelijk maar met GLS gebeld: Volgens hen betreft het een ‘gevaarlijk artikel’ (vanwege de li-ion akku?) dus konden ze hem niet thuis afleveren. Zelf ophalen kon wel...
Ze waren eigelijk verbaasd dat de zending uberhaupt in Nederland was aangekomen. Heb zelf nog nooit meegemaakt dat een pakket zo wordt tegengehouden, misschien nieuwe regels ivm brandgevaar tijdens transport?

[ Voor 25% gewijzigd door wimpod op 03-07-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpod schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:21:
Wel een aparte ervaring gehad, de m365 pro besteld uit Spanje via aliexpres, maar de levering bleef ‘hangen’ bij GLS Utrecht.
Uiteindelijk maar met GLS gebeld: Volgens hen betreft het een ‘gevaarlijk artikel’ (vanwege de li-ion akku?) dus konden ze hem niet thuis afleveren. Zelf ophalen kon wel...
Ze waren eigelijk verbaasd dat de zending uberhaupt in Nederland was aangekomen. Heb zelf nog nooit meegemaakt dat een pakket zo wordt tegengehouden, misschien nieuwe regels ivm brandgevaar tijdens transport?
Een pagina of 10 terug was er iemand die inderdaad 2x met GLS zijn scooter niet geleverd kreeg, gingen naar NL en dan ging ie weer terug.

Denk dat je dus erg geluk hebt gehad, al weet ik niet wat de reden is (vermoed de accu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-07-2022
Ze houden niet van die grote accus. In vliegtuigen moeten ze ook boven een bepaalde capaciteit,ik geloof iets van 100 watt uur ook worden aangegeven en moeten ze het laadruim in ,ze worden dan gezien ala gevaarlijke goederen .
Bij ge post gelden ook allerlei regels voor het vervoeren van lithium accus, de kans dat ze in de fik vliegen is er gewoon.
Denk aan de note 7 een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:46
Ik heb met GLS de vreemdste dingen meegemaakt. Mooiste vind ik nog de foutmelding die ze hebben als je pakje niet aankomt die 'route niet afgemaakt' heet. Dan voel je je als klant erg gewenst.

Hoe dan ook, mijn Xiaomi M365 is gewoon door GLS bezorgd. Lijkt dus redelijke willekeur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ai. Ik houdt mijn hart vast want ik heb meestal ook pech. En komt ook vanuit Spanje...

Even gecheckt. Ook GLS. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
mr.DJ95 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:57:

Je gevoel klopt, hij is inderdaad een stukje groter.
Dit filmpje laat wel erg goed de verschillen zien, en is voor mij ook de reden geweest om vandaag de pro op te halen.

Ben er al mee naar de andere kant van de stad gereden en via een kleine omweg weer terug + wat gespeeld op de plaats van bestemming (In totaal volgens de app 20.86km). Uiteindelijk thuis had ik nog 42% sap in de accu zitten wat nog goed zou zijn voor 18.9km. Helemaal niet slecht :)

Wel vind ik het bijgesloten ventiel verlengstukje een waardeloos ding. Zodra je die erop draait, loopt je band leeg. Vervolgens na oppompen zo snel mogelijk eraf proberen te halen. Dit was voor mij iig de reden om een verlengstukje met aan het begin een ventieltje te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchFatBoys
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-10-2020
Nieuwe info over onderzoek naar het Stint ongeval: https://www.nu.nl/dvn/596...ngeval-in-oss-ervoor.html

Hieruit blijkt dat zowel de Stint fabrikant als de minister een terugkeer wil van de Stint op de weg. Maar ze weten nog steeds niet hoe de Stint niet kon remmen... Dan is dit wel een beetje vroeg gezegd, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
DutchFatBoys schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:08:
Nieuwe info over onderzoek naar het Stint ongeval: https://www.nu.nl/dvn/596...ngeval-in-oss-ervoor.html

Hieruit blijkt dat zowel de Stint fabrikant als de minister een terugkeer wil van de Stint op de weg. Maar ze weten nog steeds niet hoe de Stint niet kon remmen... Dan is dit wel een beetje vroeg gezegd, niet?
Had er vandaag nog met collega's over, die vroegen zich ook al af waarom de stint niet remde.

[ Voor 17% gewijzigd door Fonta op 04-07-2019 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt te vroeg hoor.
En tussen willen en kunnen zit nog genoeg ruimte.

Ik snap de minister en de fabrikant wel, en ik snap ook de druk,
En ik denk dat als de stint terug komt, dan en het RDW, nfi tu delf etc er allemaal iets over te zeggen hebben, en de stint van top tot wiel is gecontroleerd.

Ik hoop alleen dat ze ooit de oorzaak vinden, wat is de schuldige. (Onderdeel of mens) het verandert niks, maar toch geeft het sluiting van een hoofdstuk (neem mh370 waar nog steeds geen sluiting voor is)

En ik hoop dat het stint drama, niet overdreven invloed zal hebben op de nieuwe regels voor elektrische voertuigen bv steps.

Tuurlijk zullen er wat overlappingen zijn, maar 2 verschillende takken van sport. De 1 voor 1 persoon niet commercieel gebruik.
En de ander voor 8 personen met alleen maar commercieel gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonsezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-01-2024
Voor degenen die de Xiaomi M365 willen én een paar maandjes geduld hebben, deze is op Banggood te koop voor €308 icm coupon ‘miscooter1’ 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm die Euro Business Parcel shipping doet zijn werk ook niet echt. Staat al twee dagen stil in Spanje terwijl volgens de site een zending binnen Europa in 24 tot 48 uur geleverd moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jtie
Phusebox schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:25:
Hmm die Euro Business Parcel shipping doet zijn werk ook niet echt. Staat al twee dagen stil in Spanje terwijl volgens de site een zending binnen Europa in 24 tot 48 uur geleverd moet zijn.
Ik heb ook een Pro besteld op Ali, verzonden vanuit Spanje, ook met Euro Business Parcel (= GLS?). Besteld op woensdag avond, verzonden donderdag. De tracking info is een beetje tegenstrijdig: volgens GLS tracking nog in Spanje, volgens andere tracking sites (met meer info) al in België.
Heb jij ook besteld op Ali vanuit Spanje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jtie schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:54:
[...]

Ik heb ook een Pro besteld op Ali, verzonden vanuit Spanje, ook met Euro Business Parcel (= GLS?). Besteld op woensdag avond, verzonden donderdag. De tracking info is een beetje tegenstrijdig: volgens GLS tracking nog in Spanje, volgens andere tracking sites (met meer info) al in België.
Heb jij ook besteld op Ali vanuit Spanje?
Jep Ook Ali vanuit Spanje. Welke Trackingsite gebruik jij? Die van mij staat op order information received. Dinsdag besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Techkiwi schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:17:
Ik zou volop elke dag op mijn step rondrijden ware het niet dat je nu altijd bang moet zijn dat je als je pech hebt fiksgepakt kunt wordn , echt triest als je bedenkt dat ze achter mekaar in den haag aan het riepen zijn dat de steden autovrij moeten en dat we co2 neutraal moeten . Nog even en ik ga ergens voor een paar cent een 2de handse stink scooter halen en zet de step voorlopig maar in opslag,so much for zero emmision. Met dank natuurlijk aan Den Haag
Ergens snap ik dat deze elektrische steps verboden zijn. In Nederland, waar er voldoende regels zijn maar nauwelijks wordt gehandhaafd, moet ik er niet aan denken hoe de voetpaden en voetgangerszones in de steden er uit gaan zien als, buiten de huidige terreur van fietsers en scooters, er ook nog elektrische steps gaan rondrijden.

Anderzijds voor de overgang naar elektrische mobiliteit zou het goed zijn dat deze oplossing er voor de korte afstand komt om het fossiele autoverkeer te beperken. Als er een manier zou zijn om elektrische steps alleen op het fietspad te laten rijden zouden steps een prima oplossing zijn voor goedkope en schone mobiliteit in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jtie
Phusebox schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:56:
[...]

Jep Ook Ali vanuit Spanje. Welke Trackingsite gebruik jij? Die van mij staat op order information received. Dinsdag besteld.
In de order geschiedenis van Ali zelf, en deze https://global.cainiao.com.

-Spain-Airlines or trucks Arrived at destination country:Parcel Data Entry I-Point

2019-07-04 21:56:00 [GMT+1]

-Spain-Item received at OE in the destination country:Parcel Data Entry I-Point

2019-07-04 21:56:00 [GMT+1]

Order information received by carrier

2019-07-04 18:56:25

Leave the warehouse

2019-07-04 12:25:00

Package finished

2019-07-04 11:51:38 [GMT+0200]

Product sorting is completed

2019-07-04 09:21:06 [GMT+0200]

Order received successfully

2019-07-04 00:00:10 [GMT+0200]
Pagina: 1 ... 16 ... 47 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.