Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Jtie schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:00:
[...]

In de order geschiedenis van Ali zelf, en deze https://global.cainiao.com.

-Spain-Airlines or trucks Arrived at destination country:Parcel Data Entry I-Point

2019-07-04 21:56:00 [GMT+1]

-Spain-Item received at OE in the destination country:Parcel Data Entry I-Point

2019-07-04 21:56:00 [GMT+1]

Order information received by carrier

2019-07-04 18:56:25

Leave the warehouse

2019-07-04 12:25:00

Package finished

2019-07-04 11:51:38 [GMT+0200]

Product sorting is completed

2019-07-04 09:21:06 [GMT+0200]

Order received successfully

2019-07-04 00:00:10 [GMT+0200]
Hmm ik heb uiteraard weer een zending waar het misgaat dan want zowel Ali als die andere site laten geen verandering zien sinds het is overgedragen van warehouse aan transporteur.

Tot zover dus die snelle levering... De tijden die GLS zelf noemt worden sowieso al niet meer gehaald want dan zou het vandaag aan moeten komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 05-07-2019 10:05 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jtie
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-10-2021
Phusebox schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:02:
[...]

Hmm ik heb uiteraard weer een zending waar het misgaat dan want zowel Ali als die andere site laten geen verandering zien sinds het is overgedragen van warehouse aan transporteur.
Bummer. Op de GLS site staat bij mij ook alleen maar (https://gls-group.eu/EU/en/parcel-tracking)

04/07/2019 21:56 The parcel was handed over to GLS. Spain San Fernando de Henares (Madrid)
04/07/2019 13:35 The parcel data was entered into the GLS IT system; the parcel was not yet handed over to GLS. Spain San Fernando de Henares (Madrid)

Status bij GLS = "In transit". Bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Jtie schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:06:
[...]

Bummer. Op de GLS site staat bij mij ook alleen maar (https://gls-group.eu/EU/en/parcel-tracking)

04/07/2019 21:56 The parcel was handed over to GLS. Spain San Fernando de Henares (Madrid)
04/07/2019 13:35 The parcel data was entered into the GLS IT system; the parcel was not yet handed over to GLS. Spain San Fernando de Henares (Madrid)

Het laatste dat ik zie is dit:

Order information received by shipping company
2019-07-03 16:49:32

Net stond er even dat het pakket in transport was, is nu weer weg en staat nu op pakket ontvangen door vervoerder.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 05-07-2019 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techkiwi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-07-2022
gold_dust schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:58:
[...]

Ergens snap ik dat deze elektrische steps verboden zijn. In Nederland, waar er voldoende regels zijn maar nauwelijks wordt gehandhaafd, moet ik er niet aan denken hoe de voetpaden en voetgangerszones in de steden er uit gaan zien als, buiten de huidige terreur van fietsers en scooters, er ook nog elektrische steps gaan rondrijden.

Anderzijds voor de overgang naar elektrische mobiliteit zou het goed zijn dat deze oplossing er voor de korte afstand komt om het fossiele autoverkeer te beperken. Als er een manier zou zijn om elektrische steps alleen op het fietspad te laten rijden zouden steps een prima oplossing zijn voor goedkope en schone mobiliteit in de stad.
Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat men elke kans om electrisch te rijden hier in Nederland moet promoten. Bussen Autos,steps whatever.
Puur uit milieu overweging. Als ze het gewoon toelaten en reguleren raken mensen vanzelf gewend aan PEVs in het verkeer en vinden ze hun plaats wel.
Ik ben het er wel mee eens dat men best wat meer mag gaan handhaven van de regels.nu is het af en toe wel een erg grote puinhoop in de stad .
Af en toe lijkt het wel complete anarchie.met name op de fietspaden .
Moet je je trouwens is voorstellen wat het ook aan geluids overlast zal schelen als alle autos en 2 wielers in de toekomst geluidloos/electrisch zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
Iemand een tip voor een goed slot waarmee je de scooter ergens aan vast kan zetten? De sloten die ik tegen kom op banggood en gearbest etc. voor een paar euro doen me eigenlijk vermoeden dat het niet veel soeps kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:45
@Fonta
Ik heb deze:
https://www.simson.eu/pro...----Entry-----6mm-x-90cm/

Gaat door het wiel en om het ingeklapte stuur, of om een paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
RudolfR schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:51:
@Fonta
Ik heb deze:
https://www.simson.eu/pro...----Entry-----6mm-x-90cm/

Gaat door het wiel en om het ingeklapte stuur, of om een paal.
Hoe zet je je step hier mee vast dan? Past dit slot door het achterwiel?

Edit: stom, alleen maar het halve bericht gelezen.
Thanks voor de tip!

[ Voor 9% gewijzigd door Fonta op 05-07-2019 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Jtie schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:06:
[...]

Nog updates bij jou? Had ik geweten dat het met GLS kwam had ik wel verder gekeken of gevraagd naar andere opties.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 05-07-2019 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonsezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-01-2024
Hier ook een ervaring met GLS. Heb 2 Xiaomi’s besteld met een tussenpoos van een paar weken. De eerste werd aan huis geleverd, geen probleem, terwijl de 2e afgehaald moest worden op het GLS depot in Groningen. Werd er wel netjes van op de hoogte gebracht dmv een telefoontje toen het pakket in Gro was. Ze waren verbaasd bij GLS dat de eerste zonder problemen thuis werd afgeleverd. Nu met de verkoper in conclaaf over gedeeltelijke restitutie. Verkoper zegt dat het aan de regels per land te wijten is, terwijl ik zeg dat als zij ervoor kiezen om met GLS te versturen (naar een huisadres), dat ik er vanuit mag gaan dat dat ook gebeurt. Ze hebben, bij de 2e Xiaomi, geen bezorgpoging gedaan dus. Als ik het dan in Gro moet ophalen en ik daar 100 km voor moet rijden, dan is dat niet volgens afspraak lijkt me en hadden ze voor een alternatieve bezorgservice moeten kiezen óf dit duidelijk in de omschrijving/voorwaarden moeten vermeldden. De zaak (via AE) loopt nog. Benieuwd wat er uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jtie
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-10-2021
Phusebox schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:06:
[...]

Nog updates bij jou? Had ik geweten dat het met GLS kwam had ik wel verder gekeken of gevraagd naar andere opties.
Ja, gisteren voormiddag "the parcel has left the parcel center". Dus ik vermoed dat ie nu onderweg is naar BE. Bij jou niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Jtie schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 08:07:
[...]

Ja, gisteren voormiddag "the parcel has left the parcel center". Dus ik vermoed dat ie nu onderweg is naar BE. Bij jou niks?
Oh dacht dat die van jou al in België was. Bij mij zegt ie nu dat het in Antwerpen is. Maandag maar eens bellen.

Max 48u levertijd is inmiddels 120 uur geworden mocht ie maandag geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:20
Bij Banggood kost de Xiaomi M365 met couponcode miscooter1 inclusief casbback ongeveer €290. Je moet wel geduld hebben, want hij wordt pas 16 juli verstuurd en dan met de trein is ie wel even onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Ik heb de Xiaomi nog niet binnen maar misschien had ik toch beter voor de Ninebot Max kunnen gaan. Zie wel veel voordelen.

Waarschijnlijk eerder gecertificeerd maar vooral het niet hoeven slepen met een lader omdat dit in de step zelf zit. En achterwielaandrijving lijkt me ook fijner. Ach ja over een tijdje de Xiaomi maar op marktplaats zetten :p

Hmm en de GLS saga gaat verder: mijn pakket is nu onbekend. Niks meer te vinden op het nummer op welke site dan ook.

[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 06-07-2019 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik had weer een nieuwe firmware update voor mijn Xiaomi M365. Iemand enig idee wat het veranderd? Kon zo 1,2,3 niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:50
Phusebox schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:56:
Ik heb de Xiaomi nog niet binnen maar misschien had ik toch beter voor de Ninebot Max kunnen gaan. Zie wel veel voordelen.

Waarschijnlijk eerder gecertificeerd maar vooral het niet hoeven slepen met een lader omdat dit in de step zelf zit. En achterwielaandrijving lijkt me ook fijner. Ach ja over een tijdje de Xiaomi maar op marktplaats zetten :p

Hmm en de GLS saga gaat verder: mijn pakket is nu onbekend. Niks meer te vinden op het nummer op welke site dan ook.
Is de Ninebot max niet een verkapte M365 PRO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:27
LuckyLukeNL schreef op zondag 7 juli 2019 @ 14:13:
Ik had weer een nieuwe firmware update voor mijn Xiaomi M365. Iemand enig idee wat het veranderd? Kon zo 1,2,3 niks vinden.
Welke versie van de FW? De Non-pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Dejagan schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:35:
[...]

Welke versie van de FW? De Non-pro?
Ja non-pro. Heb de update zelf nog niet gedaan maar kreeg een popup. Zit zelf op 1.5.1 en dit wordt 1.5.2 blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
NickC schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:34:
[...]

Is de Ninebot max niet een verkapte M365 PRO?
Kan zijn maar dan heeft die wel een aantal extra features die de moeite waard zijn. En de aandrijving is achter ipv voor dus in hoeverre ze overeenkomen is maar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Iemand die nog ergens een WA verzekering heeft kunnen regelen voor zijn step en zo ja waar en hoe?
Als Segway opgeven bij ANWB vindt ik ook raar, of doen jullie het echt alleen voor de sticker, want als er iets gebeurt en het is geen Segway heb je er niks aan?

[ Voor 45% gewijzigd door Phusebox op 08-07-2019 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-06 14:11
de gewone m365 staat nu al aan €370 op aliexpress :( voorraad is op aan het geraken precies
2 weken geleden €340-350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
gvrsnor schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:22:
de gewone m365 staat nu al aan €370 op aliexpress :( voorraad is op aan het geraken precies
2 weken geleden €340-350
Die prijzen fluctueren gewoon, gaat ook vast weer omlaag komende dagen/weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Phusebox schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:52:
Iemand die nog ergens een WA verzekering heeft kunnen regelen voor zijn step en zo ja waar en hoe?
Als Segway opgeven bij ANWB vindt ik ook raar, of doen jullie het echt alleen voor de sticker, want als er iets gebeurt en het is geen Segway heb je er niks aan?
Is al meermaal besproken.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Phusebox schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:52:
Iof doen jullie het echt alleen voor de sticker, want als er iets gebeurt en het is geen Segway heb je er niks aan?
Je hebt er hoe dan ook geen fuck aan.
Je step is niet goedgekeurd voor gebruik op de weg,
Dus laten we zeggen bij het invalide rijden van een voetganger is de kans levens groot dat de verzekering jou gaat vertellen dat je fucked bent.

En verder, idd het is reeds 100x besproken. Zoek even via de zoekbalk naar verzekering in de topic.

PS. Als je een goedgekeurde step rijd, dan kan je deze natuurlijk onder zijn merk naam verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Anoniem: 320788 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:34:
[...]

Je hebt er hoe dan ook geen fuck aan.
Je step is niet goedgekeurd voor gebruik op de weg,
Dus laten we zeggen bij het invalide rijden van een voetganger is de kans levens groot dat de verzekering jou gaat vertellen dat je fucked bent.

En verder, idd het is reeds 100x besproken. Zoek even via de zoekbalk naar verzekering in de topic.

PS. Als je een goedgekeurde step rijd, dan kan je deze natuurlijk onder zijn merk naam verzekeren.
nst6ldr schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:26:
[...]

Is al meermaal besproken.
Sorry, duidelijk, ik dacht wellicht zijn er nog ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope nog niet.

Overheid is nooit snel met nieuwe regels.
En de stint heeft ze in elk geval niet sneller gemaakt.

Zonder een bron, maar het was een nieuws bericht van rond de jaarwisseling.

De stint en regels mbt de stint gingen in het versnelde traject voor zijn maatschappelijke nut.
In in september komt het rapport met aanbevelingen mbt regels voor electro voertuigen ( steps etc).
Daarna moet daar nog goedkeur voor gegeven worden,. Dus ik verwacht niks aan aanpassingen dit jaar.

Misschien per 01-01-2020 of 01-06-2020. Maar dit is een aanname,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1218672

Dit lijkt me ook een handig soort slot voor de step! (Hiplok kabelslot met cijfercombi)
https://www.bol.com/nl/p/...rPNVDVA.1.14.ProductTitle.
Ik heb hem zelf niet want vind het wel een beetje prijzig ;)
Gebruik zelf een kabeltje met cijferslotje. Ook niet vaak,.. want er echt mee naar plekken toe waar ik m op slot moet zetten ben ik voorzichtig mee vanwege de wetgeving. O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1218672

Alhoewel. Dat slot moet dan wel zo,n tie-rip functie hebben. Ben daar nu ineens niet zo zeker van. De andere versie heeft dat wel https://www.bol.com/nl/p/...itm_id%3D9200000097023653

Edit, toch wel inderdaad! 8)7 https://bikerumor-wpengin...rity_rendering-yellow.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1218672 op 08-07-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:58
Rechtstreeks bij Hiplok kost deze 'maar' € 19,99 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
De pro is binnen. Heb alleen issues met de mi home app. Zegt elke keer device offline. Resetten werkt dan wel maar daarna is ie weer offline. Zou hem graag locken wanneer ik op de tennisbaan sta dat ik in ieder geval iets heb qua beveiliging zolang mijn slot er nog niet is.

Dat scherm... Kunnen ze het van nog zachter plastic maken? Half uur gebruikt, paar keer op de knop gedrukt en vol krassen al.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 08-07-2019 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:02
Phusebox schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:20:
De pro is binnen. Heb alleen issues met de mi home app. Zegt elke keer device offline. Resetten werkt dan wel maar daarna is ie weer offline. Zou hem graag locken wanneer ik op de tennisbaan sta dat ik in ieder geval iets heb qua beveiliging zolang mijn slot er nog niet is.

Dat scherm... Kunnen ze het van nog zachter plastic maken? Half uur gebruikt, paar keer op de knop gedrukt en vol krassen al.
Screenprotector eraf halen? Lees weinig problemen met krassen op de m365 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
krissie100 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:36:
[...]

Screenprotector eraf halen? Lees weinig problemen met krassen op de m365 :p
Die is er af. Een en al krassen. Je bedoelt die melkwitte folie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:34
Phusebox schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:20:

Via de app locken is maar geldig voor een halfuurtje ofzo. Daarna reset het slot zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Phusebox schreef op maandag 8 juli 2019 @ 20:59:
[...]

Die is er af. Een en al krassen. Je bedoelt die melkwitte folie?
Ik heb geen idee, heb geen step :p maar ik lees niks over zwak plastic en veel krassen na een half uur, dus lijkt mij een beetje stug Maja, misschien iemand anders die het hier weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Extreem met flits maar toch:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vQ7c6ct/20190708-214128.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• simonsezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-01-2024
Met 63 km/u door je huis crossen is natuurlijk vragen om krassen 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:36
Mijn M365 is helaas afgelopen weekend gestolen (backstage op een festival...)
Nu wil ik graag de pro gaan kopen, is de lader van de m365 compatible met de pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:45
Lucky0wn schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:38:
Mijn M365 is helaas afgelopen weekend gestolen (backstage op een festival...)
Nu wil ik graag de pro gaan kopen, is de lader van de m365 compatible met de pro?
Volgens mij laat dit filmpje zien dat de laders identiek zijn.
(Dus laden op de Pro duurt helaas langer...)
Fonta schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:21:
[...]
Dit filmpje laat wel erg goed de verschillen zien, en is voor mij ook de reden geweest om vandaag de pro op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyshray
  • Laatst online: 20-05-2021
Bestelling van een Xiaomi M365 Pro bij Fnac België geplaatst op 29/05, na reeds 4 keer uitgesteld te worden zou het gisteren zogezegd uitgeleverd worden. Natuurlijk nergens iets te bespeuren. Communicatie van Fnac was 0 komma 0. Heb dan maar zelf gebeld, leverdatum volgens fabrikant: 9 september, goed zot. |:(

Dus, iemand die een snelle Europese leverancier kan aanraden voor een Xiaomi M365 Pro? :|

EDIT: Als kers op de taart: heb 499 euro betaald, als terugstorting krijg ik 498.95 euro... Really? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Nyshray op 09-07-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• circumflexsigma
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-07 23:07
Nyshray schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:12:
Bestelling van een Xiaomi M365 Pro bij Fnac België geplaatst op 29/05, na reeds 4 keer uitgesteld te worden zou het gisteren zogezegd uitgeleverd worden. Natuurlijk nergens iets te bespeuren. Communicatie van Fnac was 0 komma 0. Heb dan maar zelf gebeld, leverdatum volgens fabrikant: 9 september, goed zot. |:(

Dus, iemand die een snelle Europese leverancier kan aanraden voor een Xiaomi M365 Pro? :|

EDIT: Als kers op de taart: heb 499 euro betaald, als terugstorting krijg ik 498.95 euro... Really? 8)7
Ik heb mijn M365 Pro besteld bij Conrad paar weken terug; snel geleverd zoals verwacht; kreeg hem netjes 1 week later binnen.

https://www.conrad.nl/p/x...i-ion-36-v-128-ah-2113967

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:47

https://www.xiaomiproduct...step-europese-versie.html
Is op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:51

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

[..]
Wazige actie dan van fnac...

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 09-07-2019 17:09 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online

Kijk even een paar posts eerder van mij, ca. 530 via AliExpress en in iets minder dan een week geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyshray
Thanks voor de links! Wel iets boven de duurder dan ik al tegengekomen ben... Maar het bekijken waard.
Tomba schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:08:
[...]

Wazige actie dan van fnac...
Zal mijn eerste en laatste bestelling daar zijn...
Phusebox schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:47:
[...]

Kijk even een paar posts eerder van mij, ca. 530 via AliExpress en in iets minder dan een week geleverd.
Had AliExpress ook al bekeken, het enige wat ik mij afvraag met hen, is hoe goed (of slecht?) de service is bij een eventueel defect binnen de garantieperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Nyshray schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:41:
[...]

[...]

Thanks voor de links! Wel iets boven de duurder dan ik al tegengekomen ben... Maar het bekijken waard.

[...]

Zal mijn eerste en laatste bestelling daar zijn...

[...]

Had AliExpress ook al bekeken, het enige wat ik mij afvraag met hen, is hoe goed (of slecht?) de service is bij een eventueel defect binnen de garantieperiode.
Geen idee. Veel onderdelen zijn los te bestellen en het is vrij eenvoudig te vervangen volgens mij. Ik ga het zien.

Die prijs van fnac voor de pro lijkt me bijna too good to be true. Dat is lager dan in China gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickC
Ik heb afgelopen week een M365 Pro besteld. Staat nu nog in de wacht voor verzending vanuit Spanje. Nu dus nog even een paar dagen wachten en hopelijk wordt hij eind van de week geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Phusebox schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:51:
[...]
Die prijs van fnac voor de pro lijkt me bijna too good to be true. Dat is lager dan in China gemiddeld.
Bij Banggood nu te "krijgen" via pre-order voor ongeveer €465 met code: 930a85

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyshray
Phusebox schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:51:
[...]

Geen idee. Veel onderdelen zijn los te bestellen en het is vrij eenvoudig te vervangen volgens mij. Ik ga het zien.

Leek me ook een goede deal, zeker omdat Fnac hier in de buurt is. Indien er iets kapot zou geweest zijn, kon ik gewoon langsgaan. Maar de manier van handelen en communiceren spreekt toch wel boekdelen... :/
NickC schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:43:
Ik heb afgelopen week een M365 Pro besteld. Staat nu nog in de wacht voor verzending vanuit Spanje. Nu dus nog even een paar dagen wachten en hopelijk wordt hij eind van de week geleverd.
Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickC
Aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• circumflexsigma
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-07 23:07
Nyshray schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:21:
[...]

Leek me ook een goede deal, zeker omdat Fnac hier in de buurt is. Indien er iets kapot zou geweest zijn, kon ik gewoon langsgaan. Maar de manier van handelen en communiceren spreekt toch wel boekdelen... :/

[...]

Waar heb je hem besteld?
Zoals ik al eerder zei; je kan hem ook gewoon bestellen bij Conrad.nl (link: https://www.conrad.nl/p/x...i-ion-36-v-128-ah-2113967)

Dit is de Xiaomi M365 PRO versie; als je kijkt zie je ook dat de specs overeenkomen (afstand, wattage etc).
De prijs is ook prima (609 eur op moment van schrijven).

Als je hem snel wilt hebben en van een betrouwbare webwinkel (wat het gaat wel om een heleboel centen), dan zou ik hem gewoon lekker daar bestellen. Daarnaast heb je ook 2 jaar garantie bij Conrad; dus als er wat is, dan kan je daar terecht. Wel een geruststellende gedachte dat ik bij bij een defect daar terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Ik heb de non-pro Xiaomi en wil graag het Pro dashboard kopen en die erop zetten. Weet iemand wat het voordeel/nadeel is van een goedkoop clone dashboard tegenover een originele? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
LuckyLukeNL schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:07:
Ik heb de non-pro Xiaomi en wil graag het Pro dashboard kopen en die erop zetten. Weet iemand wat het voordeel/nadeel is van een goedkoop clone dashboard tegenover een originele? :?
Ik heb gelezen dat sommige modules (Bluetooth bijvoorbeeld) niet geüpdatet kunnen worden wanneer je geen originele hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Phusebox schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:22:
[...]

Ik heb gelezen dat sommige modules (Bluetooth bijvoorbeeld) niet geüpdatet kunnen worden wanneer je geen originele hebt?
Klopt, het scheelt ook niet enorm veel met een originele dus ik heb persoonlijk die maar genomen en dat werkt vlekkeloos op de non pro met pro fw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Dejagan schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:59:
[...]

Klopt, het scheelt ook niet enorm veel met een originele dus ik heb persoonlijk die maar genomen en dat werkt vlekkeloos op de non pro met pro fw. :)
Niet dat de bluetooth op mijn originele nu zo lekker werkt. Die knalt er ook steeds uit en heeft nog geen 1 keer gewerkt met locken of de app openen en snelheid kunnen zien etc.
Hoe zie ik trouwens het verschil? Niet dat ze me een M365 met pro dashboard en firmware hebben gestuurd vanuit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Dejagan schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:59:
[...]

heb je misschien linkje welke jij hebt gekocht?

En qua bluetooth.. is dat zo'n groot probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetechtebeest
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07 13:15
Is er iemand die de Lenzod app gebruikt? Ik heb van Technozom een totaal nieuwe e-step gehad _/-\o_ en kan daarbij de Lenzod app gebruiken. Het registreren lukt alleen niet en ik kom niet verder in de app.
Ik gebruik de laatste versie van iOS, voor bij registratie mijn mailadres in. Even later geeft de app aan een code te hebben verzonden, die ik echter nooit ontvang, ook niet in mijn spam of zo.

Op advies van Technozom later weer geprobeerd. Het werkt nu. Morgen maar eens bekijken wat ik ermee kan.

[ Voor 45% gewijzigd door hetechtebeest op 10-07-2019 20:33 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-10-2020
hetechtebeest schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:23:
Is er iemand die de Lenzod app gebruikt? Ik heb van Technozom een totaal nieuwe e-step gehad _/-\o_ en kan daarbij de Lenzod app gebruiken. Het registreren lukt alleen niet en ik kom niet verder in de app.
Ik gebruik de laatste versie van iOS, voor bij registratie mijn mailadres in. Even later geeft de app aan een code te hebben verzonden, die ik echter nooit ontvang, ook niet in mijn spam of zo.

Op advies van Technozom later weer geprobeerd. Het werkt nu. Morgen maar eens bekijken wat ik ermee kan.
Gewoon de PRO of niet? Aangezien die niet op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Steppen jullie eigenlijk op het fietspad of blijven jullie op de stoep? En nemen jullie bewust de kleinere wegen? Of zijn de grote lanen ook een optie?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-07 17:06
kmf schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 00:31:
Steppen jullie eigenlijk op het fietspad of blijven jullie op de stoep? En nemen jullie bewust de kleinere wegen? Of zijn de grote lanen ook een optie?
Ik zelf step overal waar ik normaal met de fiets kwam.
Stoep lijkt me ivm snelheidsverschil tussen voetganger en step niet de meest veilige plek.

Ikzelf rij op bepaalde plekken ook stukken om, dit om zoveel mogelijk op asfalt te rijden ipv klinkers. Rijdt net wat lekkerder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
kmf schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 00:31:
Stoep sowieso nooit doen, dat is niet veilig voor jou en niet voor voetgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Phusebox schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:43:
[...]

Stoep sowieso nooit doen, dat is niet veilig voor jou en niet voor voetgangers.
Naast dat de politie het waarschijnlijk heel boeiend vindt om te zien. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Dejagan schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:44:
[...]

Naast dat de politie het waarschijnlijk heel boeiend vindt om te zien. ;)
Jep, en zo krijg je tegenstanders die deze evolutie in mobiliteit willen tegenhouden, want ze rijden zomaar over de stoep!!! (Dat fietsers dat al decennia lang doen is blijkbaar geen probleem.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meestal gebruik ik de stoep en soms op de rijbaan
Fietspaden gebruik ik zelden

Op de stoep opletten en je snelheid aanpassen. Meestal ga ik of iets sneller 7 a 8 km of gelijk op de stoep.

Rijbaan vol gas, en opletten op de autos

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 11-07-2019 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetechtebeest
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07 13:15
DutchFatBoys schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:39:
[...]

Gewoon de PRO of niet? Aangezien die niet op voorraad is.
Inderdaad, de PRO, maar wel een andere versie dan ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
jinxedworld schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:14:
[...]

Ik geloof niet dat de schroef zozeer het gevaar is, maar meer de latch:

[Afbeelding]

Op nieuwere uitvoeringen is deze van staal, op oudere uitvoeringen van aluminium (wat sneller breekt).

Als je niet constant je gewicht op het stuur zet (niet leunen dus), maar goed je houding aanpast aan accelleratie/remmen zal er niet heel snel wat gebeuren. Maar als je echt aan je stuur hangt krijgt de latch het meer voor z'n kiezen.
Ik was juist bang voor die schroef, waarschijnlijk omdat ik juist veel van zulke afbeeldingen zag:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MHvvSVrV/IMG-1562892306862.jpg

Heb pas ook een magneet op de latch gehouden en schijnt ook gewoon staal te zijn, dus dat zit denk ik voorlopig wel snor. Mijn zus weegt niet zo veel en ik denk dat een breuk in de schroef toch wat gevaarlijker is, aangezien dan het hele stuur los gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:38
Is iemand hier wel eens in het modden van de M365 (pro) gedoken? Ik lees veel over het vervangen van de motor voor die van een Bird zero, schijnt redelijk easy en goed te doen te zijn.

Ik haal nu met aangepaste firmware 31 km/h, weeg 105 kilo en ben 1.97. Met de range nog geen issues gehad, inmiddels 230 kilometer gereden in een krappe 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiballen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05-2024
De 'Guard Ring' op mijn M365 is afgebroken. Het plastic onder het rondje waar de schroef ingaat is kapot. Ik heb al een nieuwe besteld, maar dat duurt uiteraard even. Op dit moment zit de guard ring los op de stang en is dus omhoog en omlaag te verschuiven. Ik kan hem wel dicht schuiven (over de hendel heen). Denken jullie dat het kwaad kan om op deze manier voorzichtig nog 2/3 weekjes door te steppen?

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB10UJXa8iE3KVjSZFMq6zQhVXao/Cirkel-Gevouwen-Guard-Ring-Gesp-Voor-Scooter-Xiaomi-M365-Plastic-Ronde-Guard-Mount-Vervanging-Accessoires.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:38
Bamiballen schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:50:
De 'Guard Ring' op mijn M365 is afgebroken. Het plastic onder het rondje waar de schroef ingaat is kapot. Ik heb al een nieuwe besteld, maar dat duurt uiteraard even. Op dit moment zit de guard ring los op de stang en is dus omhoog en omlaag te verschuiven. Ik kan hem wel dicht schuiven (over de hendel heen). Denken jullie dat het kwaad kan om op deze manier voorzichtig nog 2/3 weekjes door te steppen?
Doe anders voor de zekerheid een tie-rip over de vergendeling heen, weet je zeker dat je niet een ingeklapt stuur in je handen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiballen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05-2024
mr.DJ95 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:03:
[...]

Doe anders voor de zekerheid een tie-rip over de vergendeling heen, weet je zeker dat je niet een ingeklapt stuur in je handen hebt.
Goeie, thanks. Helaas maak ik met treinreizen wel veel gebruik van het inklapsysteem, dus dat maakt het wel wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:10

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Ik zit naar de 365 Pro te kijken. Weet iemand of het mogelijk is om de gashendel naar de linkerkant te verplaatsen? Ik vermoed dat dit mogelijk moet zijn aangezien spareparts op internet wel aangeboden worden, maar geen idee hoe ingewikkeld dit proces is. Dank alvast.

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Check out "KIQ: The #1 Electric Kick Scooter" on Indiegogo
http://igg.me/at/KIQ-Scooter/shre/16710830
Nederlandse start-up?
Misschien interessant...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 1231976

Mogelijk een DOORBRAAK van legaliteit. Onlangs de m365 pro van xiaomi aangeschaft. Met veel programmeer en test werk heb ik de ecomodus geëlimineerd. Deze functie heb ik vervangen met een trapondersteuning met ongeveer 0.25 kW (hetzelfde als een elektrische fiets). De andere 2 modussen staan er nog op maar die kan ik ook vervangen of elimineren (wil ik niet doen). Naar mijn veronderstelling hoef je nu geen verzekering of toelatingsnummer meer aan te vragen en kan je gewoon legaal de weg op.
Twee dagen geleden werd ik aangehouden door de politie. Ze hebben een boete gegeven waarvan de hoogte van de boete door de officier van justitie wordt bepaald. Nu ben ik in afwachting totdat deze binnen is. Ze hebben me stilstaand voor het stoplicht aangehouden en ze hebben me mogelijk aan zien komen rijden met maximaal 6 km/h want harder ging ik niet op dat moment. Zodra ik terugkoppeling heb gekregen nadat ik de boete heb aangevochten laat ik jullie dat zsm weten. Ook zal ik dan uitleggen hoe je zo'n modus erop krijg met de aangepaste firmware...

Wordt vervolgd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:07
fietsen met trapondersteuning: fietsen die zijn voorzien van een elektrische hulpmotor met een nominaal continu vermogen van maximaal 0,25 kW en waarvan de aandrijfkracht geleidelijk vermindert en tenslotte wordt onderbroken wanneer het voertuig een snelheid van 25 km/h bereikt, of eerder, indien de bestuurder ophoudt met trappen;
Zelfs als je aan de overige vereisten voldoet geef ik je weinig kans.

Misschien volg je uiteindelijk weliswaar de gedachte van de wet, maar dat laat toch vrij weinig ruimte voor interpretatie.

In geval van je boete neem ik aan dat de snelheid ook niet relevant was; je wordt (neem ik aan) immers bekeurd voor het rijden op een voertuig dat niet op de openbare weg mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

krissie100 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:26:
Nederlandse start-up?
Misschien interessant...
Hun email adres staat op de site, je kan ze mailen met de vraag of ze 'm gaan laten keuren.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
nst6ldr schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:30:
[...]
Hun email adres staat op de site, je kan ze mailen met de vraag of ze 'm gaan laten keuren.
Zoniet vind ik het nogal misleidend dat ze hem uitgebreid laten zien al rijdend door Amsterdam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WkVCSVrq3NS0zC67ow28tswR/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 15-07-2019 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
krissie100 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:26:
Nederlandse start-up?
Misschien interessant...
Ging de FAQ bekijken. Zo te zien hebben ze letterlijk de tekst zowat overgenomen van de NIU scooter pagina. En zelfs het woordje NIU scooter erin laten staan. 8)7
Staat letterlijk in hun FAQ :

KIQ
How can I charge the battery?

You can either charge the battery while it is in the scooter, or take it out of the scooter and charge it using the charger that can plug into any standard wall outlet. Charging a NIU scooter is as easy as charging your laptop.

Officiële NIU FAQ op Indiegogo
You can either charge the battery while it is in the scooter, or take it out of the scooter and charge it using the Niu charger that can plug into any standard wall outlet. Charging a NIU scooter is as easy as charging your laptop computer.

Komt niet echt professioneel over imo _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Anoniem: 1231976 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:57:
Mogelijk een DOORBRAAK van legaliteit. Onlangs de m365 pro van xiaomi aangeschaft. Met veel programmeer en test werk heb ik de ecomodus geëlimineerd. Deze functie heb ik vervangen met een trapondersteuning met ongeveer 0.25 kW (hetzelfde als een elektrische fiets). De andere 2 modussen staan er nog op maar die kan ik ook vervangen of elimineren (wil ik niet doen). Naar mijn veronderstelling hoef je nu geen verzekering of toelatingsnummer meer aan te vragen en kan je gewoon legaal de weg op.
Twee dagen geleden werd ik aangehouden door de politie. Ze hebben een boete gegeven waarvan de hoogte van de boete door de officier van justitie wordt bepaald. Nu ben ik in afwachting totdat deze binnen is. Ze hebben me stilstaand voor het stoplicht aangehouden en ze hebben me mogelijk aan zien komen rijden met maximaal 6 km/h want harder ging ik niet op dat moment. Zodra ik terugkoppeling heb gekregen nadat ik de boete heb aangevochten laat ik jullie dat zsm weten. Ook zal ik dan uitleggen hoe je zo'n modus erop krijg met de aangepaste firmware...

Wordt vervolgd...
Die custom firmwares met andere snelheden kan iedereen makkelijk van internet trekken/waardes invullen op de firmware generators.

Neemt niet weg dat jij nog steeds die prent gaat moeten betalen ondanks dat je zo te zien denkt dat je het wiel opnieuw hebt uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

waarom is de micro condor x3 NL ineens niet meer te vinden op hun site? Alleen de falcon nog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Anoniem: 1231976 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:57:

Wordt vervolgd...
Ik hoop dat het je lukt om eronder uit te komen. In ieder geval goed dat je het aanvecht. Het is van de zotte dat deze steps nog niet toegestaan zijn op de openbare weg in NL. De wetgeving is er gewoon klaar voor (fietsen mogen wel) en Europees gezien mag het ook. Auto's moeten de stad uit, fietsen worden door de gemeente weggehaald als ze te lang stil zijn, maar voor alternatieven zoals elektrische steps is vooralsnog geen ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1132965

Robsel_NL schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 03:55:
Eindelijk een goede review van de ninebot max. Hij is een stuk groter dan de 360 maar wel steviger en stabieler. De range schijnt ook echt heel goed te zijn. Ingebouwde lader is dan wel weer heel handig, je hoeft alleen maar een kabel mee te nemen en je kan overal laden. Prijzen; 799 dollar retail, 569 nu als je je aanmeld bij de campaign (230 korting). Ik heb me aangemeld toen het nog 250 korting was dus dat zou dan 549 worden als de genoemde prijzen kloppen.

https://www.indiegogo.com...er/coming_soon/x/19203876
YouTube: Review: Segway Ninebot ES MAX
Is deze indiegogo korting deal ook via een nederlandse seller te krijgen?
Of komt er nog een lading custom fees overheen?

Zeer geinteresseerd in deze korting deal! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:07
GekkePrutser schreef op maandag 15 juli 2019 @ 00:08:
Zoniet vind ik het nogal misleidend dat ze hem uitgebreid laten zien al rijdend door Amsterdam.
Ze hebben een uitstekende marketingpartner gevonden. Verder lijkt het me vooral een partij die een pallet met steps in China wil bestellen, color me surprised als het meer dan dat is.

Juridisch lijken dit soort plaatjes me wel munitie om een eventuele koop ongedaan te maken onder het mom van dwaling.

Als ze 'm legaal op de weg wilden krijgen dan hadden ze er wel mee geadverteerd: dat zou je #1 selling point zijn. En als dat inderdaad niet het geval blijkt, dan is er al snel weinig meerwaarde ten opzichte van een willekeurige Chinese verkoper waar je geen aanbetaling hoeft te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:12
Anoniem: 1132965 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:11:
[...]

Is deze indiegogo korting deal ook via een nederlandse seller te krijgen?
Of komt er nog een lading custom fees overheen?

Zeer geinteresseerd in deze korting deal! B)
Wil de pret niet bederven maar volgens mij verzonden ze niet naar Nederland of zelfs de EU niet.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wordt bezorgd in Europa, en masse en er is ook een Ninebot Max fbgroep van zag ik net..
Pukson schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:27:
[...]

Wil de pret niet bederven maar volgens mij verzonden ze niet naar Nederland of zelfs de EU niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had je geen verzekerplaatje (ANWB Scootmobielverzekering) achterop?
Anoniem: 472287 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 07:28:
[...]

Die custom firmwares met andere snelheden kan iedereen makkelijk van internet trekken/waardes invullen op de firmware generators.

Neemt niet weg dat jij nog steeds die prent gaat moeten betalen ondanks dat je zo te zien denkt dat je het wiel opnieuw hebt uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de Stoep maak je geen zier mee, zie jezelf als een ambassadeur van de stepclub. Netjes op de fietspaden. Verzekeringsplaatje (scootmobiel verzekering ANWB) achterop. Je zult zien dat petten je niet zo snel zullen aanhouden.
Anoniem: 320788 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:20:
Meestal gebruik ik de stoep en soms op de rijbaan
Fietspaden gebruik ik zelden

Op de stoep opletten en je snelheid aanpassen. Meestal ga ik of iets sneller 7 a 8 km of gelijk op de stoep.

Rijbaan vol gas, en opletten op de autos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Anoniem: 1132965 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:41:
Had je geen verzekerplaatje (ANWB Scootmobielverzekering) achterop?

[...]
Ik gok dat je de verkeerde persoon quote. Ik rij in Finland en hier is het gewoon OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1132965 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:45:
Op de Stoep maak je geen zier mee, zie jezelf als een ambassadeur van de stepclub.

[...]
En daarom rij ik 6 tot 8 km per uur op de stoep en niet 32km per uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:36:
[...]

En daarom rij ik 6 tot 8 km per uur op de stoep en niet 32km per uur
Gewoon niet op de stoep rijden, nooit. Dan stap je gewoon af en loop je met het ding.
Als de wet wordt aangepast mag je er ook niet mee op de stoep, dus doe dat nu dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 23-03-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:30:
[...]

Ten eerste, dat maak ik zelf wel uit.

Ten tweede, als ik op een dag 50 steps zie, dan rijden er 20 op de stoep met een snelheid die gelijk is aan een voetganger.

Ten driede, de nog niet aangepaste wet is een Nederlands probleem. Hier is het wat makkelijker, zolang je je niet als een mongool op de stoep gedraagt vind de lokale politie het helemaal prima.

Ten vierde, ook al is dit een fietsland, fietspaden zijn schaars. In een straal van 25km weet ik er 1.

Ten vijfde, automobilisten zijn hier redelijk onvoorstelbaar, dus de rijbaan is niet de veiligste plek voor een step.

Ten zesde, ik woon in Spanje
Aangezien het een Nederlands forum is kan ik dit niet weten, tenzij je bij je profielnaam je locatie zet, ik houdt niet bij van elke tweaker waar die woont.

Mijn opmerking had dan ook betrekking tot gebruik in Nederland, wat ze in andere landen doen en laten mogen ze zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-10-2020
Anoniem: 1132965 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:45:
Op de Stoep maak je geen zier mee, zie jezelf als een ambassadeur van de stepclub. Netjes op de fietspaden. Verzekeringsplaatje (scootmobiel verzekering ANWB) achterop. Je zult zien dat petten je niet zo snel zullen aanhouden.

[...]
Ja werkt dat een beetje?? Heb je trouwens echt een plaatje of zo een sticker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-07 17:06
Phusebox schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:26:
[...]

Aangezien het een Nederlands forum is kan ik dit niet weten, tenzij je bij je profielnaam je locatie zet, ik houdt niet bij van elke tweaker waar die woont.

Mijn opmerking had dan ook betrekking tot gebruik in Nederland, wat ze in andere landen doen en laten mogen ze zelf weten.
Het "Nederlands Forum" slaat meer op de taal dan het land
Een groot deel van de gebruikers komt ook onder andere uit België (Nederlands sprekend) waar de step ook legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Phusebox schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:08:
[...]

Gewoon niet op de stoep rijden, nooit.
behalve als je een elektrische step gebruikt als stept en dus gaat steppen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Wat een stemmingmakerij weer van de media:

Volkskrant: Elektrische deelsteps veroorzaken verkeersongelukken in europese hoofdsteden

Hoeveel fietsers overlijden er per dag in Europa door een ongeluk? En waar staat dat het ongeluk veroorzaakt werd door de step en niet door de andere betrokkenen?

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 16-07-2019 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:26:
[...]

Aangezien het een Nederlands forum is kan ik dit niet weten,
De voertaal is Nederlands, en de Tweakers liggen in vanuit de hele wereld.
Ipv meteen de moraal ridder uit te hangen had je ook anders kunnen beginnen...

Bv,
niet bang voor de politie?
Waarom de stoep?
Zeker niet nld?
Etc

PS als ik in Nederland ben step ik op het fietspad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:45:
[...]

De voertaal is Nederlands, en de Tweakers liggen in vanuit de hele wereld.
Ipv meteen de moraal ridder uit te hangen had je ook anders kunnen beginnen...

Bv,
niet bang voor de politie?
Waarom de stoep?
Zeker niet nld?
Etc

PS als ik in Nederland ben step ik op het fietspad.
Nogmaals, ik wist het niet, excuses dan. Maar misschien is het handig, ook voor mij zelf, dat wanneer we het hebben over hoe je de step gebruikt je aangeeft waar je woont. Dat voorkomt dit soort verwarringen.

Blijf van mening dat wanneer je in Nederland over de stoep rijdt, of je step met custom firmware harder laat gaan je het proces van legalisering niet bevordert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:11:
[...]

Blijf van mening dat wanneer je in Nederland over de stoep rijdt, of je step met custom firmware harder laat gaan je het proces van legalisering niet bevordert.
Die mening delen we

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja Prima, ik liep laatst langs een fuik en stak en straat over, ik zag de agenten geïnteresseerd kijken, geen opmerkingen
DutchFatBoys schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:29:
[...]

Ja werkt dat een beetje?? Heb je trouwens echt een plaatje of zo een sticker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt :$ :)F
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:16:
[...]

Ik gok dat je de verkeerde persoon quote. Ik rij in Finland en hier is het gewoon OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-07 11:29
Ik heb vandaag mijn M365 binnengekregen. Heel fijn ding, alleen erg jammer dat de oplader niet lijkt te werken. Er brand geen enkel lichtje op de oplader, en dat hoort volgensmij wel te branden.

Weet iemand een plek die snel een vervangende oplader kan leveren? Ik heb mijn step namelijk van AliExpress, maar heb niet zo'n zin om dit weekend mijn step niet te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Frikandel schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:38:
Ik heb vandaag mijn M365 binnengekregen. Heel fijn ding, alleen erg jammer dat de oplader niet lijkt te werken. Er brand geen enkel lichtje op de oplader, en dat hoort volgensmij wel te branden.

Weet iemand een plek die snel een vervangende oplader kan leveren? Ik heb mijn step namelijk van AliExpress, maar heb niet zo'n zin om dit weekend mijn step niet te kunnen gebruiken.
Beetje zoeken:

Theoutlettablet® Ersatz-Ladegerät 42V 2A für Elektroroller Xiaomi Mijia M365 Skateboard https://www.amazon.de/dp/B07JP5R1RP/

Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.