heeft iemand al een keer succesvol bezwaar gemaakt tegen de bekeuring van de elektrische step. of als de gene bezwaar of verzet heeft gedaan. Is de persoon al opgeroepen voor een zitting en zo ja wat kwam er uit de zitting.
Bijzonder treurige bedoening. De minister lijkt duidelijk persoonlijke bezwaren te hebben tegen LEV's en wil het daarom zo moeilijk mogelijk maken om legaal op een elektrische step te kunnen rondrijden.Woohooo schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:47:
Nou vergeet het maar met je Xiaomi en segway e-stepje, die gaan echt never nooit door de keuring komen is vandaag wel bewezen in het 2e kamer debat daarover; https://www.instagram.com/tv/CW_LgtAq9F4/
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Achteruitkijkspiegels, aansprakelijkheidsverzekeringen, richtingaanwijzers en remlichten etc. Het valt me nog mee dat ze geen trappers erop eisenWoohooo schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:47:
Nou vergeet het maar met je Xiaomi en segway e-stepje, die gaan echt never nooit door de keuring komen is vandaag wel bewezen in het 2e kamer debat daarover; https://www.instagram.com/tv/CW_LgtAq9F4/

Wat een stupide argumenten ook telkens. 'Bij zwaardere voertuigen zien we zwaardere ongevallen'. Dat is juist een pluspunt voor de step, die wegen zo'n 12kg.
Of dat het steeds drukker wordt op het fietspad: mensen pakken juist een step ipv een fiets en een step neemt minder ruimte in.
[ Voor 21% gewijzigd door BarôZZa op 03-12-2021 19:04 ]
Tevens zijn de meeste steps maar 600Watt. terwijl de wetgeving aangeeft max 4 Kilowatt. Nou het stepje haalt de 1. niet eens.
.......
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBDHA:2021:8322 Zoals ik van vele heb begrepen wachten ze tot op heden nog steeds op de uitnodiging voor de zitting.
.......
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBDHA:2021:8322 Zoals ik van vele heb begrepen wachten ze tot op heden nog steeds op de uitnodiging voor de zitting.
[ Voor 19% gewijzigd door dewaal op 03-12-2021 19:37 ]
Beste lezers!
Ik krijg vandaag mijn segway ninebot g30...
Nu lees ik dat best veel mensen hun step verzekert hebben... Waar kan ik die verzekering afsluiten? Hoor graag van jullie!
Ik krijg vandaag mijn segway ninebot g30...
Nu lees ik dat best veel mensen hun step verzekert hebben... Waar kan ik die verzekering afsluiten? Hoor graag van jullie!
Ik zag in Groningen een Xiaomi scooter met een kenteken of verzekeringsplaatje rijden. Ben bang dat het in de ogen van de politie niet veel verschil maakt.
met een verzekeringsplaatje ben je alsnog onverzekerd, maar je hebt wel papieren die je aan een agent kan laten zien, dus je moet zelf de afweging maken of dat het waard is.
Het is toch al een tijdje niet meer mogelijk om e-steps te ‘verzekeren’?
Ik heb er een en het heeft me al eens gered hoorDarkLoki schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:10:
Ik zag in Groningen een Xiaomi scooter met een kenteken of verzekeringsplaatje rijden. Ben bang dat het in de ogen van de politie niet veel verschil maakt.
Lastig te krijgen en ze bieden verder geen garantie of niets, maar verhoogt wel je kansen iets. Vind het ook wel een goed teken richting de politiek dat ik prima bereid ben om voor een verzekering te betalen
Of je het waard vind is echt een persoonlijke afweging
[ Voor 5% gewijzigd door smiba op 28-12-2021 04:08 ]
na deze uitspraak:
https://www.rechtspraak.n...-step-niet-strafbaar.aspx
Heb ik nog geen andere uitspraken gezien. Als iemand die wel heeft zien zet die er maar bij.
Heb ik nog geen andere uitspraken gezien. Als iemand die wel heeft zien zet die er maar bij.
Laatste regels:dewaal schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:52:
na deze uitspraak:
De kantonrechter wijst op het huidige artikel 20h van de Wegenverkeerswet 1994. Als de man nu zou hebben gereden, zou hij misschien wel zijn veroordeeld.
Wellicht toen niet, zo te lezen nu weer wel.
Helaas: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2020-293.html
Dat zou opnieuw getoetst moeten worden denk ik dan.
De vraag gaat dus worden valt een step onder een motorvoertuig. De step heeft geen grote moter maar een zeer kleine.DarkLoki schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:47:
Helaas: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2020-293.html
Anders zou een speelgoed auto die op accu werkt en waar een kind kan inzitten ook onder motorvoertuigen moeten vallen. En ook die moeten dan worden gekeurd en verzekerd worden.
Als je hem nog een keer goed leest staat: Het is nog niet rechtelijk getoetst. Dus men weet niet wat het oordeel is van de rechter.cavanta schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:35:
[...]
Laatste regels:
De kantonrechter wijst op het huidige artikel 20h van de Wegenverkeerswet 1994. Als de man nu zou hebben gereden, zou hij misschien wel zijn veroordeeld.
Wellicht toen niet, zo te lezen nu weer wel.
Nee, want pas als hij harder dan 5 km/h kan dan is het pas een motorvoertuigdewaal schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:29:
[...]
De vraag gaat dus worden valt een step onder een motorvoertuig. De step heeft geen grote moter maar een zeer kleine.
Anders zou een speelgoed auto die op accu werkt en waar een kind kan inzitten ook onder motorvoertuigen moeten vallen. En ook die moeten dan worden gekeurd en verzekerd worden.
Er zijn ook elektrische speelgoed autos die 12 km per uur gaanPsycho_Mantis schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:08:
[...]
Nee, want pas als hij harder dan 5 km/h kan dan is het pas een motorvoertuig
Die zijn dan even illegaal als een elektrische step.dewaal schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:08:
[...]
Er zijn ook elektrische speelgoed autos die 12 km per uur gaan
Maarja, een agent zal daar waarschijnlijk geen werk van maken.
Laten we eerst zorgen dat er nog een uitspraak komt van de rechter. Dan is er eindelijk jurisprudentie nu is het allemaal grijs gebied.Psycho_Mantis schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:50:
[...]
Die zijn dan even illegaal als een elektrische step.
Maarja, een agent zal daar waarschijnlijk geen werk van maken.
Gewoon even een paar dagen voor het politiebureau op de openbare weg rijden met je step, bezwaar maken tegen de bekeuring, laten voorkomen en je bent al een heel eind op weg. Succes!dewaal schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:53:
[...]
Laten we eerst zorgen dat er nog een uitspraak komt van de rechter. Dan is er eindelijk jurisprudentie nu is het allemaal grijs gebied.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Voorlopig is het toch koud en guur weer. Wie van jullie trotseren alsnog de kou en de regen om met de step even heen en weer te rijden?
Gisteren nog een kilometer of 5 gereden, was heerlijk!dewaal schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:28:
Voorlopig is het toch koud en guur weer. Wie van jullie trotseren alsnog de kou en de regen om met de step even heen en weer te rijden?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
ben zonet naar ah gereden, gaat prima. Ik heb wel alavst even een regenbroek klaar gelegd, want met dit weer weet je het nooit.dewaal schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:28:
mij te koud ik pak de auto wel.Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:08:
[...]
Gisteren nog een kilometer of 5 gereden, was heerlijk!
Koud? Het was hier gisteren 14,4 graden!
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Je mag je step toch niet verzekeren op je serienummer inplaats van framenummer?
Het is niet mogelijk om een step, die niet toegestaan is op de openbare weg, te verzekeren voor gebruik op de openbare weg. Niet op serienummer en ook niet op frame nummer. Bij mensen die het toch is gelukt vermoed ik dat er sprake is van een fout bij de verzekering of onjuist aangeleverde informatie over het voertuig.
wat verwachten jullie van de nieuwe minister?
Gezien het regeerakkoord door dezelfde partijen is opgesteld als de vorige keer: meer van hetzelfde. Wat betekent dat de e-steps hoogstwaarschijnlijk verboden blijven.dewaal schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:00:
wat verwachten jullie van de nieuwe minister?
Misschien dat een rechter (via het Europese Hof van Justitie) ooit besluit dat het Nederlandse verbod onrechtmatig is (zie standpunt van LEVA-EU). Of de EU komt met nieuwe wetgeving dat het zooitje strenger harmoniseert.
of iemand die een bon aanvecht dan hebben we ook een uitspraak van de rechter.
Hier zou alleen vrijwel zeker nog een flinke tijd overheen gaan. Lijkt me omdat het belangrijkste argument over de uitleg van EU-recht gaat dat een Nederlandse rechter dan prejudiciële vragen zal moeten stellen (art. 267 VWEU). Ter illustratie: de rechtbank Den Haag stelde in maart 2018 prejudiciële vragen in de Tom Kabinetzaak en het Europese Hof van Justitie deed hierover pas in december 2019 uitspraak.dewaal schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:45:
of iemand die een bon aanvecht dan hebben we ook een uitspraak van de rechter.
komen er dit jaar nog nieuwe modellen met een langere accuduur?
https://www.verkeersnet.n...nelheden-op-het-fietspad/Beste lezer van VerkeersNet,
Dit jaar gaan we van start met speciale thema-uitzendingen. Elke maand staat een nieuw onderwerp centraal, dat we vanuit meerdere invalshoeken behandelen. Om 16.00 uur vanmiddag is de eerste uitzending met het actuele thema: Hoe gaan we om met de steeds drukker wordende fietspaden?
[...]
Sprekers
Daarover gaan we vandaag in gesprek met Wim Bot van de Fietsersbond en Annick Roetynck van brancheorganisatie LEVA-EU. Hoe groot is het probleem eigenlijk? En hoe zien zij de toekomst van het Nederlandse fietspad, als er maar voertuigen bij blijven komen met allerlei verschillende afmetingen en snelheden? En hoe gaat de gemeente Amsterdam op zoek naar een oplossing voor de te drukke fietspaden?
Ik ben heel erg benieuwd wat het standpunt van de fietsersbond gaat zijn (heb stiekem wel een vermoeden
Overigens, ter bevordering van de acceptatie, ken je mensen binnen overheden die zich bezig houden met verkeer wijs hun dan eens terloops op de voordelen van LEV's. Op dit moment worden ze naar mijn idee vooral gewezen op (mogelijke) nadelen door partijen die de komst van LEV's niet zien zitten.
Het grootste voordeel van een LEV, is imo, op de spectaculair lage kosten na, dat je ze in een auto of trein mee kan nemen en daardoor het ov echt vleugels geeft.
Ik ben een keer spontaan gaan eten bij een vriend in nieuwveen en vanaf daar naar Amstelveen westwijk en dan met tram + metro naar huis. Zonder step had ik óf eeuwig in minstens 4 bussen gezeten, óf met de auto terug gebracht moeten worden.
Ik ben een keer spontaan gaan eten bij een vriend in nieuwveen en vanaf daar naar Amstelveen westwijk en dan met tram + metro naar huis. Zonder step had ik óf eeuwig in minstens 4 bussen gezeten, óf met de auto terug gebracht moeten worden.
Dat is ook mijn belangrijkste usecase voor een e-step. Ik heb momenteel regelmatig 2 fietsen nodig, omdat er 's avonds bijna geen bussen rijden en de afstand net te groot is om te lopen. Met een e-step die mee kan in de trein scheelt dit gewoon veel gedoe.B127 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:04:
Het grootste voordeel van een LEV, is imo, op de spectaculair lage kosten na, dat je ze in een auto of trein mee kan nemen en daardoor het ov echt vleugels geeft.
Daarnaast lijkt staan op een e-step me ook gewoon veel praktischer met mijn grote basgitaar op de rug. Momenteel moet ik soms toch wat moeite doen om goed op mijn fiets te stappen ermee (ik ben 1,55m).
Het bijkomende voordeel is dat stations niet langer massale pleinen of ondergrondse garages nodig hebben om al die stepjes te kunnen stallen. Die neem je namelijk gewoon mee het OV in en daarna weer naar je eindbestemming.B127 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:04:
Het is pijnlijk hoe langzaam de overheid hier mee is en hoe zo veel partijen er negatief tegenover staan terwijl de winsten gigantisch kunnen zijn. Ik zou de helft van mijn autoritten niet meer maken, helaas durf ik het nu simpelweg niet aan omdat je zo afhankelijk bent van individuele politieagenten.
Vraag me af wat de fietsersbond er van vind, persoonlijk zie ik meer gevaar in ouderen die opeens met een elektrische fiets rondscheuren, waar nog flink wat gewicht achter zit, dan iemand die op een veel kleiner stepje naar het station zoeft. Zelfde geld voor bakfietsen, scooters,... dan is een step het minst gevaarlijk eigenlijk.
[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 17-01-2022 14:31 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
sjirafje schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:08:
[...]
https://www.verkeersnet.n...nelheden-op-het-fietspad/
Ik ben heel erg benieuwd wat het standpunt van de fietsersbond gaat zijn (heb stiekem wel een vermoeden), helaas kan ik zelf waarschijnlijk niet kijken. Mocht iemand anders geïnteresseerd zijn; je kunt je eenvoudig aanmelden om mee te kijken via bovenstaande link.
Overigens, ter bevordering van de acceptatie, ken je mensen binnen overheden die zich bezig houden met verkeer wijs hun dan eens terloops op de voordelen van LEV's. Op dit moment worden ze naar mijn idee vooral gewezen op (mogelijke) nadelen door partijen die de komst van LEV's niet zien zitten.
De uitzending zal later ook op ons YouTube-kanaal te zien zijn: YouTube: YouTube
Fijn man, zou er zelf graag een hebben. Helaas is 'de Nederlander' te asociaal om zo'n ding netjes te gebruiken. (Zoals bijv de elektrische huurscooterterreur mooi laat zien)sjirafje schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:05:
[...]
Bijzonder treurige bedoening. De minister lijkt duidelijk persoonlijke bezwaren te hebben tegen LEV's en wil het daarom zo moeilijk mogelijk maken om legaal op een elektrische step te kunnen rondrijden.
Binnensteden zouden compleet onveilig worden voor voetgangers.
Misschien dat wanneer er een kentekenplicht, verzekeringsplicht en een rijbewijs vereist worden dat het dan nog wat kan worden. Dan kan de tokkie die me aanrijd ook beter aangepakt worden.
Daarnaast snap ik niet dat stepjes rijders niet harder worden aangepakt. Je neemt deel aan het verkeer in een motorisch aangedreven voertuig zonder verzekering

waarom zou een 250w, 25km/h ebike dat niet doen en een 250w, 25km/h fiets zonder pedalen wel?eL_Jay schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:42:
[...] Binnensteden zouden compleet onveilig worden voor voetgangers.
Dit komt er toch nooit in Nederland aangezien de politiek totaal geen boodschap heeft aan een goedkope manier om scooters uit het straatbeeld te laten verdwijnen. Kom nou, we weten allemaal dat het ze geen hol interreseert
Anders waren die stepjes allang goedgekeurd.
En 0 verkeers-doden is een utopie, dat ga je niet halen, Dus om de Stint er als politiek bij te betrekken is ook onzin.
En 0 verkeers-doden is een utopie, dat ga je niet halen, Dus om de Stint er als politiek bij te betrekken is ook onzin.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Een groot deel van de verkeersdoden in Nederland vallen ook in of door auto's, maar ja, die heeft Rutte zelf ook nodig.
@Atlas wat mij betreft kunnen ze de verkoop van brommers op benzine morgen verbieden, een niu gaat tientallen kilometers mee op 1 lading en dan zijn we gelijk van een hoop herrie en uitstoot af.
Op een fiets zit je vaak wat hoger en val je in mijn ogen meer op. Ik moet bekennen dat de overlast door ebikes mij reuze meevalt. Zijn toch vaker niet elektrische fietsen, muv de bezorgersB127 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:47:
[...]
waarom zou een 250w, 25km/h ebike dat niet doen en een 250w, 25km/h fiets zonder pedalen wel?
Als ieder stepje gewoon netjes op het fietspad zou rijden heb ik inderdaad geen reden om te klagen
Ik ben alleen bang dat ik ze op plekken ga tegenkomen waar je een fiets niet eens zou gebruiken. Zeker ons Nederlanders kennende
En met de deelstepjes die er dan ongetwijfeld gaan komen wordt het helemaal ellende.
Pffft wat ben ik toch een ouwe zeiksnor
Ik vind dat altijd wel een grappig argument als je ziet dat letterlijk elke stad tot de nok toe vol ligt met verroeste fietsen. Maar dat valt niet meer op.eL_Jay schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:08:
[...]
Op een fiets zit je vaak wat hoger en val je in mijn ogen meer op. Ik moet bekennen dat de overlast door ebikes mij reuze meevalt. Zijn toch vaker niet elektrische fietsen, muv de bezorgers![]()
Als ieder stepje gewoon netjes op het fietspad zou rijden heb ik inderdaad geen reden om te klagen![]()
Ik ben alleen bang dat ik ze op plekken ga tegenkomen waar je een fiets niet eens zou gebruiken. Zeker ons Nederlanders kennende![]()
En met de deelstepjes die er dan ongetwijfeld gaan komen wordt het helemaal ellende.
Pffft wat ben ik toch een ouwe zeiksnor
Op een step zit je ook niet maar sta jeeL_Jay schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:08:
[...]
Op een fiets zit je vaak wat hoger en val je in mijn ogen meer op.
en dan steek je makkelijk met je kop boven alle fietsers uit want (tenzij je 1,50m bent ofc.)
Op de step ervaar ik juist dat ik meer overzicht heb.
*zwaait*
Maar niet alsof ik zoveel hoger zit op een fiets, want mijn fietsen hebben een kleine framemaat
Iemand dit gezien? Tros Radar besteedde ook aandacht aan de e-step
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Rudi Vader schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:39:
Iemand dit gezien? Tros Radar besteedde ook aandacht aan de e-step
Ze staan ook gewoon bij de Mediamarkt. Het zijn niet alleen webwinkels.Toch verkopen talloze webwinkels ze in grote getalen,
Wat is de keerzijde? Als er geen e-steps waren en men had een ander vervoermiddel genomen, hoeveel ongelukken waren er dan geweest?De e-step heeft ook een keerzijde. Zo waren er in België het afgelopen jaar 200 ongelukken, waarbij twee zelfs met dodelijke afloop.
De Belgische consumentenbond heeft gelijk hierin. Europees inkaderen en duidelijke regels stellen. En een (fiets?)helm zou verplicht moeten zijn voor alles dat gemotoriseerd zo snel gaat. Gestandaardiseerde veiligheidseisen op EU niveau, keuren, kentekenplaatje erop, verzekering, en gaan.De Belgen hebben nog wel wat tips voor ons: een helm verplicht stellen en in Europees verband kijken naar de eisen van de e-step. Verbieden heeft volgens hen geen zin: 'Je moet het inkaderen'.
Wat ook een beetje jammer is van het stukje van Radar, is dat er geen overwegingen worden gemaakt qua milieu en mobiliteit. Een e-step is voor de korte afstanden mobieler dan een (vouw)fiets/scooter, mede omdat er in rust veel minder ruimte nodig is. Het is een goede manier om steden autoluw te maken. Verder hoeven er ook geen speciale faciliteiten voor aangelegd te worden, want je laadt de e-step thuis/op kantoor op, eventueel binnen naast/achter je bureau. (Elektrische) scooters en (elektrische) fietsen hebben parkeerruimte nodig, waar mogelijk ook weer een elektriciteitsaansluiting nodig is in gevallen waarbij de accu niet te verwijderen is.
[ Voor 61% gewijzigd door The Zep Man op 26-01-2022 13:23 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Klopt helemaal, en zeker in de grote steden waar het overgrote deel woningen bestaat uit flats en portiekwoningen hebben veel bewoners geen stalling of berging om een kwetsbare ebike veilig te stallen en op te laden.The Zep Man schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:42:
[...](Elektrische) scooters en (elektrische) fietsen hebben parkeerruimte nodig, waar mogelijk ook weer een elektriciteitsaansluiting nodig is in gevallen waarbij de accu niet te verwijderen is.
Het aanhoudende gelobby van de fietsersbond en consorten tegen de elektrische step is voor mij dan ook een van de redenen dat ik van groen naar grijs ben gegaan en bijna alles met de auto blijf doen en daarbij een goedkoop benzinescootertje
[ Voor 16% gewijzigd door Gethijsem op 26-01-2022 13:16 ]
Is hier meer bekend over? Zo ja, dan zou het wel kwalijk zijn.Gethijsem schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:12:
Het aanhoudende gelobby van de fietsersbond en consorten tegen de elektrische step is voor mij dan ook een van de redenen dat ik van groen naar grijs ben gegaan en bijna alles met de auto blijf doen en daarbij een goedkoop benzinescootertje.
Verder erken ik dat er nog problemen zijn op te lossen qua e-steps, maar dat het (vanuit dit perspectief) voornamelijk aan de conservatieve overheid ligt.
Je ziet wel eens de anekdote 'toerist huurt e-step en krijgt een ongeluk', maar hoe groot is de kans dat dezelfde toerist op een ander voertuig ook een ongeluk zou begaan? Mogelijk is een deels mitigerende factor dat minimaal een brommerrijbewijs verplicht is om gebruik te mogen maken van e-steps. Gewone scooters gaan als snorfiets immers ook maximaal 25 km/u en ook daarvoor is een rijbewijs nodig. Dit natuurlijk gecombineerd met kenteken, verzekering, verplichte (fiets)helm, etc.
LegaalRijden heeft veel voorbeelden hiervanThe Zep Man schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:22:
[...]
Is hier meer bekend over? Zo ja, dan zou het wel kwalijk zijn.
Tsjah zo heb ik een ritje van 1,9 km enkele reis wat ik meerdere keren per week maak. De fiets is voor dit ritje voor mij geen optie. Dit ritje zou wel uitstekend met een e-step kunnen, maar dat mag niet, dus dan maar met de auto...Gethijsem schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:12:
[...]
Klopt helemaal, en zeker in de grote steden waar het overgrote deel woningen bestaat uit flats en portiekwoningen hebben veel bewoners geen stalling of berging om een kwetsbare ebike veilig te stallen en op te laden.
Het aanhoudende gelobby van de fietsersbond en consorten tegen de elektrische step is voor mij dan ook een van de redenen dat ik van groen naar grijs ben gegaan en bijna alles met de auto blijf doen en daarbij een goedkoop benzinescootertje.
Lev's zijn uitermate geschikt voor "last-mile" vervoer wanneer je gebruik maakt van het OV.
Het standpunt van de fietsersbond is duidelijk, die wenst meer en bredere fietspaden waar bij voorkeur alleen fietsers op toegelaten worden, daar zijn ze gewoon open en eerlijk over. Verder lijkt het er erg op dat er nog andere actoren (binnen de overheid?) een grote afkeer hebben van LEV's maar die daar niet zo open naar buiten toe communiceren.The Zep Man schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:22:
[...]
Is hier meer bekend over? Zo ja, dan zou het wel kwalijk zijn.
Verder erken ik dat er nog problemen zijn op te lossen qua e-steps, maar dat het (vanuit dit perspectief) voornamelijk aan de conservatieve overheid ligt.
Je ziet wel eens de anekdote 'toerist huurt e-step en krijgt een ongeluk', maar hoe groot is de kans dat dezelfde toerist op een ander voertuig ook een ongeluk zou begaan? Mogelijk is een deels mitigerende factor dat minimaal een brommerrijbewijs verplicht is om gebruik te mogen maken van e-steps. Gewone scooters gaan als snorfiets immers ook maximaal 25 km/u en ook daarvoor is een rijbewijs nodig. Dit natuurlijk gecombineerd met kenteken, verzekering, verplichte (fiets)helm, etc.
Beeldvorming;
- men sleept telkens weer het ongeval met die Stint er bij. Terwijl uit geen enkel onderzoek is gebleken dat het ongeval met de trein door de Strint in kwestie is gekomen. Mja we willen niet accepteren dat de mogelijkheid bestaat dat het misschien aan de bestuurster heeft gelegen.
- Ook wordt telkens weer gewezen op rondslingerende huur-steps in grote buitenlandse steden, maar dat heeft helemaal niets te maken met of lev's wel of niet toegelaten moeten worden (je gaat je eigen dure, makkelijk steelbare e-step toch niet onbeheerd op straat achterlaten?). Men lijkt deze 2 vraagstukken niet los te kunnen zien.
- de grote hoeveelheid slechte kwaliteit steps en hooverboards die de afgelopen jaren verkocht zijn (al dan niet direct uit China) helpen natuurlijk ook niet echt mee.
Dan hoop ik niet dat je Volkswagen rijdt. De importeur van VW (Pon) is volgens mij ook de eigenaar van Gazelle.Gethijsem schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:12:
[...]
...
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Dat ze open en eerlijk zijn maakt het voor mij niet minder schandalig. Juist dergelijke partijen zouden veel meer de verbinding aan moeten gaan met andere vormen van groen vervoer, zeker als bepaalde vormen een stuk minder straatvervuiling als gevolg hebben. Wie kent niet de beelden van stations en andere OV punten vol gepropt met fietsen?sjirafje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:41:
Het standpunt van de fietsersbond is duidelijk, die wenst meer en bredere fietspaden waar bij voorkeur alleen fietsers op toegelaten worden, daar zijn ze gewoon open en eerlijk over.
Ga de strijd aan samen met de elektrische steps en pleit voor betere fietspaden die multifunctioneel inzetbaar zijn. Juist door de elektrische step en de fiets te combineren kan je een nog grotere doelgroep creëren voor die fietspaden.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Het ironische is natuurlijk dat die argumenten precies ook tegen fietsen kunnen worden gebruikt. Boomers vallen bij bosjes om op hun ebike, de stoep in elke stad staat vol met fietsen (verdwaalde deelstep zal een fractie zijn, dat is storender in een land waar mensen niet zoveel fietsen) en een groot deel van de fietsen is ook een onveilig doorgeroest barrel waarvan de remmen en de verlichting amper werken.sjirafje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:41:
[...]
Het standpunt van de fietsersbond is duidelijk, die wenst meer en bredere fietspaden waar bij voorkeur alleen fietsers op toegelaten worden, daar zijn ze gewoon open en eerlijk over. Verder lijkt het er erg op dat er nog andere actoren (binnen de overheid?) een grote afkeer hebben van LEV's maar die daar niet zo open naar buiten toe communiceren.
Beeldvorming;
- men sleept telkens weer het ongeval met die Stint er bij. Terwijl uit geen enkel onderzoek is gebleken dat het ongeval met de trein door de Strint in kwestie is gekomen. Mja we willen niet accepteren dat de mogelijkheid bestaat dat het misschien aan de bestuurster heeft gelegen.
- Ook wordt telkens weer gewezen op rondslingerende huur-steps in grote buitenlandse steden, maar dat heeft helemaal niets te maken met of lev's wel of niet toegelaten moeten worden (je gaat je eigen dure, makkelijk steelbare e-step toch niet onbeheerd op straat achterlaten?). Men lijkt deze 2 vraagstukken niet los te kunnen zien.
- de grote hoeveelheid slechte kwaliteit steps en hooverboards die de afgelopen jaren verkocht zijn (al dan niet direct uit China) helpen natuurlijk ook niet echt mee.
Het is precies dat: beeldvorming.
Gelukkig controleert er geen hond in Den Haag, rijd dagelijks langs politiebureaus en -auto's.
In plaats van het betalen van een verzekering en wegenbelasting, etc... calculeer je het risico in (zeer kleine kans, redelijk grote impact) dat je een keer staande wordt gehouden. Zeer slim, Nederlandse overheid. Zeer slim...BarôZZa schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:14:
Gelukkig controleert er geen hond in Den Haag, rijd dagelijks langs politiebureaus en -auto's.
Geen blaam naar jou. You do you.
Gewoon legaal rijden met trapondersteuning mod tot de regering hier ein-de-lijk eens in actie komt. Zal nog wel even duren..The Zep Man schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:00:
[...]
In plaats van het betalen van een verzekering en wegenbelasting, etc... calculeer je het risico in (zeer kleine kans, redelijk grote impact) dat je een keer staande wordt gehouden. Zeer slim, Nederlandse overheid. Zeer slim...
Geen blaam naar jou. You do you.
Dat verklaart een hoop Pon is wel te porren voor wat corruptieRudi Vader schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:56:
[...]
Dan hoop ik niet dat je Volkswagen rijdt. De importeur van VW (Pon) is volgens mij ook de eigenaar van Gazelle.

Ze importeren ze alleen, ze bouwen ze niet.Amdwarrior schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:20:
[...]
Dat verklaart een hoop Pon is wel te porren voor wat corruptieBij Rijkswaterstaat waren ze ook vreselijk blij met die verschrikkelijke troep van VW Amarok
Klopt maar ik bedoelde meer Pon niet vies van corruptie gezien ze bestraft zijn daarvoorRudi Vader schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:30:
[...]
Ze importeren ze alleen, ze bouwen ze niet.
Of je faked de noodzaak voor 'trappen' zodra je een agent tegenkomt.FlashBang schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:18:
Gewoon legaal rijden met trapondersteuning mod tot de regering hier ein-de-lijk eens in actie komt. Zal nog wel even duren..
Ook een optie, totdat hij checkt of je gashendel werktThe Zep Man schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:41:
[...]
Of je faked de noodzaak voor 'trappen' zodra je een agent tegenkomt.
Tegen de tijd dat je staande gehouden wordt, is dat weer een ander probleem.FlashBang schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:42:
Ook een optie, totdat hij checkt of je gashendel werkt
Dat ben ik met je eens, maar de fietsersbond is verwend. Ze waren jaren lang alleen heerser over de fietspaden en telkens als milieu/verduurzaming hot was dan werd de fietsersbond weer om advies gevraagd. Ik begrijp dus wel dat ze moeite hebben om samen op te trekken. De fietsersbond lijkt ook niet goed te weten wat aan te moeten met bakfietsen en e-fietsen. Speedelecs is dan weer makkelijk, die vallen voor de wet onder bromfiets dus daar kunnen ze gewoon ongegeneerd tegen zijn.Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:59:
[...]
Dat ze open en eerlijk zijn maakt het voor mij niet minder schandalig. Juist dergelijke partijen zouden veel meer de verbinding aan moeten gaan met andere vormen van groen vervoer, zeker als bepaalde vormen een stuk minder straatvervuiling als gevolg hebben. Wie kent niet de beelden van stations en andere OV punten vol gepropt met fietsen?
Ga de strijd aan samen met de elektrische steps en pleit voor betere fietspaden die multifunctioneel inzetbaar zijn. Juist door de elektrische step en de fiets te combineren kan je een nog grotere doelgroep creëren voor die fietspaden.
Het grootse probleem is beeldvorming. Er worden telkens maar gewezen op vermeende nadelen maar de voordelen worden nooit benoemd. Als je objectief kijkt kun je volgens mij niet anders dan tot de conclusie komen dat de voordelen opwegen tegen de nadelen bij deugdelijke levs's. Alleen in mijn geval zou een stepje al minimaal 4000 auto kilometer's per jaar besparen stel je eens voor wat dit voor heel NL zou kunnen betekenen. De milieuwinst zou best wel eens significant kunnen zijn.BarôZZa schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:14:
[...]
Het ironische is natuurlijk dat die argumenten precies ook tegen fietsen kunnen worden gebruikt. Boomers vallen bij bosjes om op hun ebike, de stoep in elke stad staat vol met fietsen (verdwaalde deelstep zal een fractie zijn, dat is storender in een land waar mensen niet zoveel fietsen) en een groot deel van de fietsen is ook een onveilig doorgeroest barrel waarvan de remmen en de verlichting amper werken.
Het is precies dat: beeldvorming.
Nee een SkodaRudi Vader schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:56:
[...]
Dan hoop ik niet dat je Volkswagen rijdt. De importeur van VW (Pon) is volgens mij ook de eigenaar van Gazelle.
Zijn de meeste elektrische steps eenvoudig en veilig op slot te doen? Of is dat een aspect waar ik zeker naar moet kijken bij aankoop van een step? Is het puur afhankelijk van het externe slot? Of zijn er sommige steps die moeizamer/moeilijker te gebruiken zijn met een extern slot?
Tot dusver geen issues hier. De meeste steps kun je, denk ik, wel redelijk eenvoudig op slot zetten, maar er moet wel ergens zijn waar je het slot aan vast kunt maken. (Zowel op de step als aan de vaste wereld).Market_Watcher schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:02:
Zijn de meeste elektrische steps eenvoudig en veilig op slot te doen? Of is dat een aspect waar ik zeker naar moet kijken bij aankoop van een step? Is het puur afhankelijk van het externe slot? Of zijn er sommige steps die moeizamer/moeilijker te gebruiken zijn met een extern slot?
Als je niet al te brede banden hebt, dan past het zelfs in de fietsenstalling
:strip_exif()/f/image/yfazz0R2wHvOxqxaPf94ElSd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou deze willen aanschaffen (Om in België te gebruiken)
https://www.accessmarket.nl/xiaomi-m365-pro-e-scooter-zwart
Prijs lijkt wel heel laag.
Aan te raden model? Een actieradius van 40km of meer is wat ik zoek.
Die webshop ken ik niet en de prijs zit rond marktplaats niveau, niet onmogelijk voor new old stock oid, maar wel verdacht.Market_Watcher schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:44:
Er zijn een hoop steps die hetzelfde of een vergelijkbaar frame als de m365 gebruiken, dus let op dat je niet een merkloos "m365 pro look" ding koopt.
De xiaomi m365 pro is een heel degelijk model, maar 40km zou ik niet op rekenen. Als je niet 60 kilo weegt en gewoon 25 rijdt, dan kun je denk ik ongeveer 30 km.
[ Voor 11% gewijzigd door B127 op 06-02-2022 20:20 ]
Ik zoek een step voor rond de 400 euro.B127 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:15:
[...]
Die webshop ken ik niet en de prijs zit rond marktplaats niveau, niet onmogelijk voor new old stock oid, maar wel verdacht.
Er zijn een hoop steps die hetzelfde of een vergelijkbaar frame als de m365 gebruiken, dus let op dat je niet een merkloos "m365 pro look" ding koopt.
De xiaomi m365 pro is een heel degelijk model, maar 40km zou ik niet op rekenen. Als je niet 60 kilo weegt en gewoon 25 rijdt, dan kun je denk ik ongeveer 30 km.
Heb je misschien een beter voorstel?
Ik ken de shop eigenlijk ook niet dus vindt het ook een twijfel geval. Al zijn de reviews op Trustpilot wel positief.
Vraag bij Ninebot. Je hebt bv E22E, E25E enz maar ook F30, F45. Is de F reeks dan nieuwer/doorontwikkeld of wat zijn de verschillen in de reeks. Ik zie het niet zo.
Ik ben mij een beetje aan het inlezen over e-steps en vind het een interessante optie. Ik vraag me echter nog wel af hoe het zit wanneer bijv. de accu leeg is je nog onderweg bent. Kun je ook met een e-step verder steppen als 'ie uit staat? En ben je dan alsnog 'strafbaar' bezig of?
Goede vraag, IK zou denken dat je dan legaal bezig bent. Echter, ik weet nog van vroeger op de middelbare school dat als rond ging dat er een politie controle in de buurt was dat iedereen met een opgevoerde brommer/scooter lopend naar huis ging, maar dat sommigen desondanks op de rollerbank werden gezet.
Ja, dat kan, maar heel snel zal je niet gaan... Als je 17kmh rijdt, dan zul je dus ook met 17 af moeten zetten en dat kost best een hoop energie. De steps die ik heb vallen niet opeens uit hoor: In de laatste paar kilometers zul je echt merken dat je steeds minder power hebt (minder topsnelheid, moeite met heuveltjes en wind, etc), dus dan kun je beter richting de dichtstbijzijnde metro of tram halte gaan.Herax10NL schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:04:
Ik vraag me echter nog wel af hoe het zit wanneer bijv. de accu leeg is je nog onderweg bent. Kun je ook met een e-step verder steppen als 'ie uit staat?
Het opvoeren van een brommer is ook an sich al illegaal. Als je op een step die morsdood is rijdt, dan is het heel erg grijs gebied. Is het nog een "gemotoriseerd voertuig" zonder de motor? Denk niet dat er een wet is die je breekt, maar veel succes met het overtuigen van meneer agent.sjirafje schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:01:
Ik weet nog van vroeger op de middelbare school dat als rond ging dat er een politie controle in de buurt was dat iedereen met een opgevoerde brommer/scooter lopend naar huis ging, maar dat sommigen desondanks op de rollerbank werden gezet.
[ Voor 39% gewijzigd door B127 op 08-02-2022 18:58 ]
Een lege step rijdt voor geen meter. De motor geeft weerstand en de accu laad niet eens op.Herax10NL schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:04:
Ik ben mij een beetje aan het inlezen over e-steps en vind het een interessante optie. Ik vraag me echter nog wel af hoe het zit wanneer bijv. de accu leeg is je nog onderweg bent. Kun je ook met een e-step verder steppen als 'ie uit staat? En ben je dan alsnog 'strafbaar' bezig of?
Na 2 kilometer heb je een zware workout achter de rug.
Een elektrische step op de openbare weg is net zo illegaal als een opgevoerde brommer. Ik zie in dat opzicht het verschil niet. En of de elektrische motor of de verbrandingsmotor het op dat moment niet doet daar zie ik ook geen verschil in.B127 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:39:
[...]
Het opvoeren van een brommer is ook an sich al illegaal. Als je op een step die morsdood is rijdt, dan is het heel erg grijs gebied. Is het nog een "gemotoriseerd voertuig" zonder de motor? Denk niet dat er een wet is die je breekt, maar veel succes met het overtuigen van meneer agent.
Overigens spreek ik in mijn voorbeeld wel over jaren terug, mogelijk werd door de politie toen niet juist gehandhaafd.
Er is niks illegaals aan een estep, het is alleen illegaal om hem te gebruiken op de openbare weg. Als je een step vervoert om later op priveterrein weer te gebruiken dan doe je niks verkeerd. Hetzelfde geldt voor een brommer zonder kentekenplaten. Hij mag prima 110 lopen, maar alleen niet gebruiken of parkeren op de openbare weg.sjirafje schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:03:
[...]
Een elektrische step op de openbare weg is net zo illegaal als een opgevoerde brommer. Ik zie in dat opzicht het verschil niet. En of de elektrische motor of de verbrandingsmotor het op dat moment niet doet daar zie ik ook geen verschil in.
Je kan nog steppen, maar het gaat een heel stuk zwaarder dan een normale step. Raad het opzich niet aan, lopen met de step is dan een heel stuk prettiger imoHerax10NL schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:04:
Strafbaar ben je niet in beide gevallen zover als ik weet
Wellicht laat met reageren, maar ik heb die van mij op die site voor 329,- gekocht, volgende dag in huis. Volledig originele xiaomi, inmiddels zelfs omgebouwd naar step ondersteuning, want tja.. NL.. Ook mijn 2 collega's hebben hem daar besteld na mijn ervaring, dus kan gerust zeggen dat het volkomen veilig is. Beide collega's ook volgende dag in huis, originele ongeopende verpakking met de factuur in de doos geschoven via de opening flappen.Market_Watcher schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:44:
Iets snap ik niet helemaal met winkels in Nederland, kreeg vandaag mail van Halfords, reclame over e-steps.
https://www.halfords.nl/elektrische-steps
Vooral voor het korte woon- en werkverkeer biedt Bohlt met E-steps een mooie kans. Je bent hiermee erg wendbaar door het drukke verkeer waardoor je snel op locatie bent. Benieuwd naar het assortiment Bohlt E-steps? bekijk het dan hier.
Vervolgens denk je, leuk.
Maar vervolgens, de 3 die er te koop staan:
Deze Step is geschikt voor gebruik op privéterrein, zoals een oprit of tuin. Let op! De step mag niet de openbare weg op.
Of je deze dingen nu wel of niet mag kopen, dit is toch wel bizar scheve vorm van adverteren?
Vervolgens bel ik 1 van de vestigingen (noem even niet welke), krijg ik doodleuk het antwoord:
Nee, het mag niet, maar de kans dat ze je pakken is toch niet zo groot. En anders uitzetten en normaal steppen, dat mag gewoon. En zo gaat het wat heen in weer, waarop ik vraag of dit wel kan qua adverteren, geeft hij aan dat het prima mag, nergens zeggen ze dat je gemotoriseerd woon/werk moet doen, maar dat een stap 'an sich' een ideaal middel is voor woon/werk.
Ergens is het toch raar dat bepaalde producten die in prive sfeer zouden mogen, maar niet openbaar, ook niet verkocht worden, maar een step zoals deze dus prima verkocht mag worden? Snap het principe 'ja prive terein etc', maar ik blijf het ergens grijs gebied vinden.
https://www.halfords.nl/elektrische-steps
Vooral voor het korte woon- en werkverkeer biedt Bohlt met E-steps een mooie kans. Je bent hiermee erg wendbaar door het drukke verkeer waardoor je snel op locatie bent. Benieuwd naar het assortiment Bohlt E-steps? bekijk het dan hier.
Vervolgens denk je, leuk.
Maar vervolgens, de 3 die er te koop staan:
Deze Step is geschikt voor gebruik op privéterrein, zoals een oprit of tuin. Let op! De step mag niet de openbare weg op.
Of je deze dingen nu wel of niet mag kopen, dit is toch wel bizar scheve vorm van adverteren?
Vervolgens bel ik 1 van de vestigingen (noem even niet welke), krijg ik doodleuk het antwoord:
Nee, het mag niet, maar de kans dat ze je pakken is toch niet zo groot. En anders uitzetten en normaal steppen, dat mag gewoon. En zo gaat het wat heen in weer, waarop ik vraag of dit wel kan qua adverteren, geeft hij aan dat het prima mag, nergens zeggen ze dat je gemotoriseerd woon/werk moet doen, maar dat een stap 'an sich' een ideaal middel is voor woon/werk.
Ergens is het toch raar dat bepaalde producten die in prive sfeer zouden mogen, maar niet openbaar, ook niet verkocht worden, maar een step zoals deze dus prima verkocht mag worden? Snap het principe 'ja prive terein etc', maar ik blijf het ergens grijs gebied vinden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Klopt het dat elektrische steps in Amsterdam gedoogd worden door de politie?
NeePistachenootje schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:58:
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Nee. Er rijden er heel veel en de politie heeft wel betere dingen te doen, maar je kunt alsnog een boete krijgen.Pistachenootje schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:58:
Dat weet je uit ervaring?
Een vriend van mij zegt dat ie al meerdere keren langs de politie is gereden en dat ze niks deden.
Ik heb inmiddels 2 waarschuwingen gekregen (in ongeveer 1000km), waarvan 1 dit jaar. Mijn steps zijn beide van marktplaats, dus als ze een in beslag nemen is niet het eind van de wereld, maar hopelijk komt het niet zo ver.Pistachenootje schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:00:
[...]
Dat weet je uit ervaring?
Een vriend van mij zegt dat ie al meerdere keren langs de politie is gereden en dat ze niks deden.
Oké blijkbaar geven ze dus zelden boetes?B127 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:07:
[...]
Ik heb inmiddels 2 waarschuwingen gekregen (in ongeveer 1000km), waarvan 1 dit jaar.
Ze geven best vaak boetes juist. Ik ben zelfs eens aangehouden toen ik stilstond met mijn step voor zo'n 10 minuten. Maarja ik mocht weer gaan omdat ik stepondersteuning erop heb gebouwd.Pistachenootje schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:27:
[...]
Oké blijkbaar geven ze dus zelden boetes?
Maar ik ken wel een aantal mensen die wel bekeurd zijn.
Dit is heel relevant, omdat de politie blijkbaar van mening is dat een elektrische step ook als deze niet gebruikt wordt illegaal is in de openbare ruimte.Psycho_Mantis schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:32:
[...]
Ze geven best vaak boetes juist. Ik ben zelfs eens aangehouden toen ik stilstond met mijn step voor zo'n 10 minuten. Maarja ik mocht weer gaan omdat ik stepondersteuning erop heb gebouwd.
Maar ik ken wel een aantal mensen die wel bekeurd zijn.
Maar mijn step is niet illegaal en beschouw ik het als irritant.sjirafje schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:41:
[...]
Dit is heel relevant, omdat de politie blijkbaar van mening is dat een elektrische step ook als deze niet gebruikt wordt illegaal is in de openbare ruimte.
En de politie is zeer inconsequent met hun mening. Het is net hoe de wind waait.
ik heb zojuist een Kickscooter Max G30e ll gekocht rijd prima...
Deze kun je dus nergens verzekeren en mag je niet op de openbare weg gebruiken ? gaat hier nog verandering in komen ? Hoe streng is de politie momenteel met boetes etc... ?
Deze kun je dus nergens verzekeren en mag je niet op de openbare weg gebruiken ? gaat hier nog verandering in komen ? Hoe streng is de politie momenteel met boetes etc... ?
Als je 4 post terug leest, vindt je daar je antwoord.shakespeare schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:51:
ik heb zojuist een Kickscooter Max G30e ll gekocht rijd prima...
Elke politieagent heeft een discretionaire bevoegdheid en mag dus zelf weten of men wel of niet een bekeuring geeft. Vandaar de volledige willekeur.Psycho_Mantis schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:08:
[...]
Maar mijn step is niet illegaal en beschouw ik het als irritant.
En de politie is zeer inconsequent met hun mening. Het is net hoe de wind waait.
Ik denk dat 90% van de agenten ook eigenlijk niet achter het verbod van E-Steps staat. Mijn inziens gaat het ook echt nergens over, maarja we zijn nu eenmaal in Nederland; het land van de regeltjes.
Je kan dus net de pech hebben dat je de verkeerde agent treft, of dat een bepaalde stad een beleid voert dat iedereen bekeurd moet worden en een agent met tegenzin die bon toch schrijft.
[ Voor 8% gewijzigd door yorroy op 18-02-2022 20:12 ]
Een boete of een in beslag name is vervelend maar persoonlijk ga ik niet onverzekerd rijden. Je zult maar iemand een gebroken been aanrijden of erger...
Wil graag een step maar dan wel zonder trap ondersteuning en met verzekering. Anders is het voor mij niet comfortabel
Wil graag een step maar dan wel zonder trap ondersteuning en met verzekering. Anders is het voor mij niet comfortabel
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Het is al vaker genoemd, maar het is in Nederland niet mogelijk om op een correcte manier je step te verzekeren (uitzonderingen daargelaten zoals bv steps met kenteken). In alle voorbeelden waarin steps wel verzekerd zijn is onjuiste informatie opgegeven aan de verzekeraar of zijn er bij de verzekeraar fouten gemaakt. Een verzekeraar zal bij schade dan ook zeer waarschijnlijk niet uitbetalen, of de schade op de verzekerde verhalen.RoelsRules schreef op zondag 20 februari 2022 @ 07:54:
Een boete of een in beslag name is vervelend maar persoonlijk ga ik niet onverzekerd rijden. Je zult maar iemand een gebroken been aanrijden of erger...
De enige optie die legaal is en geen trapondersteuning heeft is de veeley. Deze is goedgekeurd als snorbrommer. Let wel op dat je in Amsterdam verplicht een goedgekeurde brommer helm op moet en op de rijbaan moet.RoelsRules schreef op zondag 20 februari 2022 @ 07:54:
sjirafje schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:10:
[...]
Het is al vaker genoemd, maar het is in Nederland niet mogelijk om op een correcte manier je step te verzekeren (uitzonderingen daargelaten zoals bv steps met kenteken). In alle voorbeelden waarin steps wel verzekerd zijn is onjuiste informatie opgegeven aan de verzekeraar of zijn er bij de verzekeraar fouten gemaakt. Een verzekeraar zal bij schade dan ook zeer waarschijnlijk niet uitbetalen, of de schade op de verzekerde verhalen.
Eens en ik weet het. Ging me meer om het feit dat er zoveel mensen dus onverzekerd de weg op gaan met alle risico's van dien.B127 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:53:
[...]
De enige optie die legaal is en geen trapondersteuning heeft is de veeley. Deze is goedgekeurd als snorbrommer. Let wel op dat je in Amsterdam verplicht een goedgekeurde brommer helm op moet en op de rijbaan moet.
En ik ga geen veeley kopen, wil gewoon een simpele step voor een paar km per dag. En wil niet zelf steppen en niet te veel betalen
Dus die regels moeten aangepast worden
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Dat. De veeley is gewoon zo duur dat ik 2 keer zowel de boete moet krijgen als mijn step in beslag genomen moet hebben voordat het ook maar in de buurt komt...RoelsRules schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:41:
En ik ga geen veeley kopen, wil gewoon een simpele step voor een paar km per dag. En wil niet zelf steppen en niet te veel betalen
Het zou wel fijn zijn als rutte & co een beetje opschieten met het legaliseren, want ik zou het wel tof vinden om verzekerd te zijn en zoveel verschil met een e-(vouw)fiets is er voor andere weggebruikers niet imo.
Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.
Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.
RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.
Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.
RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.