Toon posts:

Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste
Acties:

• Rudi Vader
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:53
grun93 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 04:19:
[...]

Eiste de verzekering in jouw geval ook dat je eerst door de RDW een Voertuig Identificatie Nummer in je step liet aanbrengen? Zie dit artikel.
Nee, een uniek serie nummer. Die staat met een sticker op de step. Een RDW Voertuig Identificatie Nummer kan toch niet bij een Segway Ninebot G30 Max?
En ja.... hij blijft illegaal maar de schade die ik een ander wordt vergoed.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Rudi Vader
SniperGuy schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Als verzekeraars een mogelijkheid hebben om niet te hoeven betalen zullen ze die met beide handen aangrijpen. Een ongekentekend en onverzekerd motorvoertuig is een hele goede reden om niet te hoeven betalen :)
Ja, elke verzekeraar heeft inderdaad moeite met uitkeren.
De rest wat je zegt is BS. Een e-bike heeft ook geen kenteken maar een verzekeringsplaatje. Kenteken komt bij het RDW vandaan, een verzekeringsplaatje bij de verzekering. Een teken dat hij verzekerd is. Mijn e-step ook.
Geen e-bike is, volgens mij, bij het RDW geregistreerd.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14:50
SniperGuy schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Als verzekeraars een mogelijkheid hebben om niet te hoeven betalen zullen ze die met beide handen aangrijpen. Een ongekentekend en onverzekerd motorvoertuig is een hele goede reden om niet te hoeven betalen :)
Ik doelde op het lichamelijk letsel. Of de "schade" aan de step vergoed wordt... Dat denk ik ook niet.

Woont in Helsinki

• htmt
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:57
AlexFL schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

Linkerkant van de step, zijkant van de accu.
Helaas geen (ingeslagen) nummer aangetroffen.
Op de rechterzijde zit wel een sticker met daarop o.a. het typenummer (G30LE) en daarop nog een sticker met het serienummer.
Jammer ik hoopte op een VIN nummer, zodat de step eventueel om te bouwen is naar de toekomstige legale norm.

• Rudi Vader
htmt schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:32:
[...]

Helaas geen (ingeslagen) nummer aangetroffen.
Op de rechterzijde zit wel een sticker met daarop o.a. het typenummer (G30LE) en daarop nog een sticker met het serienummer.
Jammer ik hoopte op een VIN nummer, zodat de step eventueel om te bouwen is naar de toekomstige legale norm.
Kip-ei verhaal. Een VIN nummer heeft hij niet omdat hij niet is goedgekeurd.
Volgens mij heeft die Segway van jou, net als de mijne, een Europese Typegoedkeuring omdat ze overal in Europa wel op de weg mogen. Weet ik niet zeker maar dat denk ik van wel.
Maar in Nederland zit er nog een beperking op waardoor hij zo niet goedgekeurd worden: de motor is 350W waar 250W is toegestaan voor een e-bike.
Met dat serienummer kan je hem wel verzekeren.

En ik denk dat legaliseren er nog 4 jaar niet in zit, het zal mij meevallen als dat wel gebeurd. Cora van Nieuwenhuizen beslist daar over, is van de VVD, dus van de grootste partij en vrees dat zij op haar post blijft.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
Rudi Vader schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:49:
[...]

Volgens mij is het precies andersom heel simpel:
Ik geef bij de verzekering op dat het om een E-step gaat, compleet met merk en type een Segway Ninebot G30 max. Dit staat keurig op mijn papieren en dus weet de verzekeringsmaatschappij wat ze verzekeren. Er staan geen beperkingen bij de voorwaarden. En dus keren ze de schade uit die jij een ander berokkend. Vrij logisch in mijn ogen. Ik geef op wat ik heb, het is beoordeeld en geaccepteerd. Ik pleeg geen valsheid in geschrifte door iets anders in te vullen. Ze weten waar ze aan begonnen zijn, net zoals ik.
En als je een aanrijding hebt met 120km/u terwijl je 100km/u rijdt, wat illegaal is, betaald de verzekering ook uit.
Er zit voor mij wel een beperking op. Als type voortuig staat dat het een scootmobiel is. Ik ga er daarmee vanuit dat als je een aanrijding op de weg krijgt, dat er dan wel betaald wordt. Dus bij normaal gebruik. Als je net als een andere bejaarde/invalide door de Albert Heijn met je bij de verzekering omschreven scootmobiel (wat dus in werkelijkheid een e-step is) rijd, dat je toch een probleempje hebt bij de verzekering als je wakker wordt in het vriesvak omdat je de bocht niet gehaald hebt. Wat toch vreemd is omdat je dan ook niet op de openbare weg rijd :+ .
En toch denk ik dat je pech hebt wanneer je een ongeluk veroorzaakt op de openbare weg. Dan zeggen ze waarschijnlijk: “Tsja, sorry maar helaas: je mag er niet mee de openbare weg op”.
Als het ongeluk op je eigen landgoed, op het werkterrein van de Efteling of in een werkloods gebeurd is het misschien anders.

Maar goed, hoop voor je dat je gelijk hebt maar eerder dat er überhaupt niets gebeurd natuurlijk ;)

• Rudi Vader
remzor schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

En toch denk ik dat je pech hebt wanneer je een ongeluk veroorzaakt op de openbare weg. Dan zeggen ze waarschijnlijk: “Tsja, sorry maar helaas: je mag er niet mee de openbare weg op”.
Als het ongeluk op je eigen landgoed, op het werkterrein van de Efteling of in een werkloods gebeurd is het misschien anders.

Maar goed, hoop voor je dat je gelijk hebt maar eerder dat er überhaupt niets gebeurd natuurlijk ;)
Ik heb een rechtsbijstand ook...... dan gaan we kijken wat die kunnen doen. Geen beperkingen in de voorwaarden en dan toch niet uitbetalen? Dat kan niet de bedoeling zijn.

• martinelli
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 06-09 23:26
Rudi Vader schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:36:
[...]

Ik heb een rechtsbijstand ook...... dan gaan we kijken wat die kunnen doen. Geen beperkingen in de voorwaarden en dan toch niet uitbetalen? Dat kan niet de bedoeling zijn.
Het feit dat je posts hier staan is waarschijnlijk reden genoeg om aannemelijk te maken dat je op de hoogte was van de regelgeving...

• Rudi Vader
martinelli schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:03:
[...]

Het feit dat je posts hier staan is waarschijnlijk reden genoeg om aannemelijk te maken dat je op de hoogte was van de regelgeving...
Ik heb er veel tijd ingestoken en weet er inmiddels wel wat van. Het is een ongelofelijk maas in de regelgeving. En voor mijn gevoel klopt het ook niet dat je een verzekering kan afsluiten voor een illegaal voertuig, volgens de RDW. Maar als je de omschrijving van de rijksoverheid bekijkt, voldoet hij aan de omschrijving van een scootmobiel. Het is net van welke kant de verzekeringsmaatschappij kijkt.

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19:15
Rudi Vader schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:50:
Ik heb er veel tijd ingestoken en weet er inmiddels wel wat van. Het is een ongelofelijk maas in de regelgeving. En voor mijn gevoel klopt het ook niet dat je een verzekering kan afsluiten voor een illegaal voertuig, volgens de RDW.
Een e-step is niet per definitie illegaal, in andere Europese landen mag het wel. En ook in NL mits op eigen terrein, hij is voorlopig alleen illegaal op de openbare weg. Heb je bij de aanvraag van de verzekering heel duidelijk vermeld dat je de e-step op de openbare weg ging gebruiken? Als je die belangrijke informatie verzwegen hebt, kan dat imho een reden zijn voor de verzekeraar om bij eventuele schade niet uit te keren. Met als motivatie dat, als ze dat wel geweten hadden, de e-step niet hadden willen verzekeren.

Als het zo simpel was, zou dan niet iedere eigenaar van een e-step zich verzekeren?

• smiba
  • Laatst online: 16:03
grun93 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:36:
[...]
Als het zo simpel was, zou dan niet iedere eigenaar van een e-step zich verzekeren?
Als iemand met een verzekering op de e-step kan ik je vertellen dat deze moeilijk te vinden zijn en er genoeg animo voor is.

Op het laatste protest van legaalrijden.nl genoeg vragen over gehad, voelde me bijna een verkoper :9

• freakstar
  • Laatst online: 19:58
Morgen komt mijn M365 Pro 2. Over twee weken gaan we op reis met een camper en daar lijkt het mij ideaal voor.

Nou lees ik hier regelmatig over lekke banden, iemand ervaring met die solid banden?
Beetje zoeken in dit topic levert genoeg resultaat.

[Voor 13% gewijzigd door freakstar op 09-08-2021 18:57]

• Rudi Vader
grun93 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:36:
[...]

Een e-step is niet per definitie illegaal, in andere Europese landen mag het wel. En ook in NL mits op eigen terrein, hij is voorlopig alleen illegaal op de openbare weg. Heb je bij de aanvraag van de verzekering heel duidelijk vermeld dat je de e-step op de openbare weg ging gebruiken? Als je die belangrijke informatie verzwegen hebt, kan dat imho een reden zijn voor de verzekeraar om bij eventuele schade niet uit te keren. Met als motivatie dat, als ze dat wel geweten hadden, de e-step niet hadden willen verzekeren.

Heb ik inderdaad niet gedaan. Maar er staan ook geen beperkingen in de voorwaarden. We zullen zien wat er gaat gebeuren als er wat gebeurd.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:14
Vandaag de xiaomi Essential aangeschaft, echter is deze al gebruikt (daar was de prijs naar) en gekoppeld aan een ander account. Factory reset via de step zelf doet van alles behalve zorgen dat ik hem kan koppelen.

Deze had ik gekocht om om te bouwen naar legaal.

Edit:
Het is een iphone achterig gebeuren wat ze gedaan hebben bij Xiaomi. Ofwel, het ding staat gekoppeld aan een account van iemand en kan niet losgekoppeld worden. Je kan doen wat je wil, maar diegene moet de step los koppelen. En uiteraard weet niemand wie dat is.

[Voor 33% gewijzigd door Arunia op 10-08-2021 10:53]

• sokolum01
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 02:15
Woohooo schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:45:
[...]

Dat gaat je toch niet lukken, is geen enkele verzekeringsmaatschappij die dit doet.

Tekst op bol.com is inderdaad wel misleidend of je had hetzelfde beter in moeten lezen.
Kat in een zak gekocht….

Segway By Ninebot Kickscooter MAX G30 II (Officieel Benelux model)

Afijn, heb ondertussen een Tweakers blog gevonden, alleen gee idee of het aanpak nog steeds actueel is?

'Behind the scenes' bij IT-bedrijf SuitIT: Road-legal e-step? Challenge Accepted

Als dit nog steeds mogelijk is, dan volg ik deze route dan maar, iemand nog recente ervaring?

Managementsamenvatting / quickstart guide
Een groffe samenvatting van alle genomen stappen:
1) Bestel de step (ca. EUR 350,-)
2) Maak afspraak bij de RDW voor inslaan VIN (ca. EUR 84,-)
3) Laat het VIN bij een lokaal keurstation inslaan. Voertuigcategorie 'bromfiets zonder kenteken'
4) Vraag verzekering aan (ca. EUR 5-10,- p/m)
5) Monteer verzekeringsplaatje (ca. EUR 10,-)
6) Gas erop! (priceless)

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

sokolum01 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:40:
[...]

Kat in een zak gekocht….

Segway By Ninebot Kickscooter MAX G30 II (Officieel Benelux model)

Afijn, heb ondertussen een Tweakers blog gevonden, alleen gee idee of het aanpak nog steeds actueel is?

'Behind the scenes' bij IT-bedrijf SuitIT: Road-legal e-step? Challenge Accepted

Als dit nog steeds mogelijk is, dan volg ik deze route dan maar, iemand nog recente ervaring?

Managementsamenvatting / quickstart guide
Een groffe samenvatting van alle genomen stappen:
1) Bestel de step (ca. EUR 350,-)
2) Maak afspraak bij de RDW voor inslaan VIN (ca. EUR 84,-)
3) Laat het VIN bij een lokaal keurstation inslaan. Voertuigcategorie 'bromfiets zonder kenteken'
4) Vraag verzekering aan (ca. EUR 5-10,- p/m)
5) Monteer verzekeringsplaatje (ca. EUR 10,-)
6) Gas erop! (priceless)
Nee kan niet meer. Volgens mij had deze persoon zich een poosje geleden gemeld bij mijn stepondersteuningsclubje met het verhaal dat hij dit jaar geen verlening meer kreeg van z'n verzekering.

PVoutput

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

sokolum01 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:40:
Er is geen enkele manier om legaal met zo'n step te rijden. Je moet dan of een step kopen die wel toegestaan is (Veeley V5, SXT 500) omdat hij als bromfiets geclassificeerd is of een step kopen die enkel stepondersteuning heeft en geen aandrijving met gashendel.

Er is helaas geen manier om legaal met een normale step met gashendel op de openbare weg te rijden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• sokolum01
Tsurany schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:51:
[...]

Er is geen enkele manier om legaal met zo'n step te rijden. Je moet dan of een step kopen die wel toegestaan is (Veeley V5, SXT 500) omdat hij als bromfiets geclassificeerd is of een step kopen die enkel stepondersteuning heeft en geen aandrijving met gashendel.

Er is helaas geen manier om legaal met een normale step met gashendel op de openbare weg te rijden.
Ah, dus dat blog verhaal gaat helemaal niet meer op? RDW wilt zoiets dan ook niet meer goed keuren? Afgezien de verzekering kwestie van de blogger.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

sokolum01 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:53:
[...]

Ah, dus dat blog verhaal gaat helemaal niet meer op? RDW wilt zoiets dan ook niet meer goed keuren? Afgezien de verzekering kwestie van de blogger.
Inderdaad, RDW doet dat niet meer en de verzekering keurt het ook niet meer goed.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• sokolum01
Tsurany schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

Inderdaad, RDW doet dat niet meer en de verzekering keurt het ook niet meer goed.
BOL.COM
Productbeschrijving

Letop. Dit betreft het vernieuwde model van de Segway by Ninebot Kickscooter MAX G30!

De nieuwe Ninebot KickScooter MAX G30 (by Segway) (Versie II officieel BeNeLux model) biedt u de beste oplossing om comfortabel te kunnen rijden tijdens je dagelijkse woon-werkverkeer, of over langere afstanden.
Ze mogen mijn step dan lekker terugnemen, ben benieuwd.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

sokolum01 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:58:
[...]

BOL.COM

[...]

Ze mogen mijn step dan lekker terug nemen.
Oh dat is inderdaad niet netjes van ze. Mediamarkt zet er tenminste nog bij dat het geschikt is voor je oprit.

PVoutput

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

sokolum01 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:58:
[...]

BOL.COM

[...]

Ze mogen mijn step dan lekker terug nemen.
Ja het is inderdaad wat valse reclame van Bol.com, die zouden beter moeten weten. Dan zou ik hem inderdaad terugsturen.

• Domih
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:45

Domih

Domih.

lasharor schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:19:
[YouTube: Eindelijk LEGAAL op je e-step!]

Wat stopt iemand hier om de code zo aan te passen dat die ondersteuning langer duurt?
Zou er zoiets zijn voor de Ninebot E22E? Zo is in principe elke step legaal te maken :)

Apple Carplay/Android Auto en originele retrofits voor BMW: Ndh.nu - Facebook.com/ndh.nu

• sokolum01
Tsurany schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:02:
[...]

Ja het is inderdaad wat valse reclame van Bol.com, die zouden beter moeten weten. Dan zou ik hem inderdaad terugsturen.
Als je de technische specificaties goed doorleest:
Toegestaan op openbare weg in Nederland: Nee
Maar goed, in tekst staat weer heerlijk de weg op voor je woon-werkverkeer…
De technische specs had ik al bij de fabrikant pdf gelezen, dus waarom zou ik dat nogmaals lezen. want 9/10 is het een incompleet verhaal.

Moedeloos verhaal allemaal.

• sokolum01
Domih schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

Zou er zoiets zijn voor de Ninebot E22E? Zo is in principe elke step legaal te maken :)
Oh… dan zou een Segway al software matig kunnen worden omgebouwd…. Interessant.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Domih schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

Voor het legaal maken van stapjes hebben we een apart topic.
Legaal de weg op met je electrische step in Nederland

En ja er is al software voor Ninebot, alleen we zijn met xiaomi al wat verder doorontwikkeld.
De voorkeur gaat wel voor steps met een mechanische rem.

PVoutput

• Domih
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:45

Domih

Domih.

Psycho_Mantis schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:41:
[...]

Voor het legaal maken van stapjes hebben we een apart topic.
Legaal de weg op met je electrische step in Nederland

En ja er is al software voor Ninebot, alleen we zijn met xiaomi al wat verder doorontwikkeld.
De voorkeur gaat wel voor steps met een mechanische rem.
Ohhh kijk, dan duik ik morgen dat topic in. Bedankt!

Apple Carplay/Android Auto en originele retrofits voor BMW: Ndh.nu - Facebook.com/ndh.nu

• boosterbosch
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21-09 13:11

boosterbosch

The Travelling Belgian

Hey iedereen,

Ben volledig nieuw in de wereld van de elektrische steps maar na 2 weken in Spanje waar bijna iedereen er 1 had ben ik aan het kijken om er 1 aan te schaffen voor mijn woon werk verkeer (normaal 25 minuten wandelen)

Nu heb ik de keuze tussen de xiaomi pro 2 of de Segway ninebot Max

Reviews zijn vrij gelijk maar de Segway heeft langer bereik en zou tegen regen moeten kunnen wat niet onbelangrijk is in Schotland

Welke van de 2 zouden jullie aanraden?

Je kan me volgen op: Facebook | Instagram | Twitter

• larsbeumer.apd
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21-09 13:54
boosterbosch schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:01:
Hey iedereen,

Ben volledig nieuw in de wereld van de elektrische steps maar na 2 weken in Spanje waar bijna iedereen er 1 had ben ik aan het kijken om er 1 aan te schaffen voor mijn woon werk verkeer (normaal 25 minuten wandelen)

Reviews zijn vrij gelijk maar de Segway heeft langer bereik en zou tegen regen moeten kunnen wat niet onbelangrijk is in Schotland

Laat ik voorop stellen dat ik ze niet heb, heb gebruikt of in het echt heb gezien. Ik heb me echter de laatste tijd wel zitten verdiepen hierin, omdat ik een beetje in hetzelfde schuitje zit.

De segway heeft meer bereik maar weegt 18+ kilo, tegenover de 12 kilo ongeveer van de pro 2. Voor mij (ik wil hem af en toe ook meenemen in het OV) is dit alleen al reden om niet voor de segway max te gaan.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:25
boosterbosch schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:01:
Hey iedereen,

Enkel woon-werk verkeer, en als je hem amper gaat opplooien / opheffen
-> Segway

Als je hem wel regelmatig in de koffer van de auto gaat leggen
-> Xiaomi

• freakstar
Er is hier veel geschreven over verzekeren maar dit is met name gericht op Nederland.

Ik neem m'n step mee op reis naar Duitsland en misschien wel verder en vindt het wel fijn om verzekerd rond te rijden. Waar zou ik het beste terecht kunnen hiervoor?

• grun93
  • Laatst online: 19:15
freakstar schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:20:
Ik neem m'n step mee op reis naar Duitsland en misschien wel verder en vindt het wel fijn om verzekerd rond te rijden. Waar zou ik het beste terecht kunnen hiervoor?
Goede vraag, maar het antwoord is nog niet zo eenvoudig. Misschien heb je hier en daar wat aan. Ik zou Klaverblad eens bellen?

• boosterbosch
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21-09 13:11

boosterbosch

The Travelling Belgian

bottom line schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:03:
[...]

Enkel woon-werk verkeer, en als je hem amper gaat opplooien / opheffen
-> Segway

Als je hem wel regelmatig in de koffer van de auto gaat leggen
-> Xiaomi
Zou echt enkel voor woon/werk verkeer en misschien 2x per jaar in de auto mee naar België om daar te gebruiken als we daar zijn.

Je kan me volgen op: Facebook | Instagram | Twitter

• freakstar
grun93 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:18:
[...]

Goede vraag, maar het antwoord is nog niet zo eenvoudig. Misschien heb je hier en daar wat aan. Ik zou Klaverblad eens bellen?
Contact gehad met Unigarant. Alleen met een RDW keuring te verzekeren maar alsnog wat vaag over de dekking...

• DarkLoki
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16-09 10:33
Ben op reis en heb een Mi Step Pro 2 op de kop getikt. Iedereen rijdt er op rond hier en het leek mij een ideaal bijvoortuig in mijn camper. In de handleiding wordt uitvoerig gerept over het checken van de bandenspanning. Ik vroeg mij af of het veilig is om de banden om te pompen bij een tankstation? Of zijn die te lomp voor zulke kleine banden? Weet niet of ze op de juiste bandenspanning worden geleverd, zeker na 6 maanden in een doos.

Het rijdt ontzettend leuk trouwens. Ik wou eigenlijk voor de 1s gaan, maar de verkoper probeerde me sterk naar de pro te sturen. Gehapt na korting, dacht nog even dat ik mij als buitenlanden had laten piepelen maar ben ontzettend blij dat ik voor de groter versie ben gegaan. Met al die heuvels hier kwam ik met mijn eerste rit niet verder dan 30km op een lading. Wil niet weten waar de 1s was blijven steken >:)

• smiba
DarkLoki schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:47:
Ik vroeg mij af of het veilig is om de banden om te pompen bij een tankstation? Of zijn die te lomp voor zulke kleine banden? Weet niet of ze op de juiste bandenspanning worden geleverd, zeker na 6 maanden in een doos
Het lijkt me dat deze pompen dit in theorie moeten kunnen, maar zelf nog nooit gebruikt. Zo veel lucht gaat er niet in dus een gemiddelde fietspomp kom je ook wel mee uit de voeten, vaak nog sneller dan een volledige fietsband.

Heb zelf een luchtpomp op batterij van Xiaomi, werkt prettig voor het bijpompen van mijn auto en het bijpompen van de step. Mogelijk een leuke gadget?

[Voor 7% gewijzigd door smiba op 15-08-2021 19:10]

• Fonta
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-09 13:29

Fonta

BuG Admin

De luchtpompen bij een tankstation kunnen prima gebruikt worden. Waar je mogelijk tegenaan loopt is dat de aansluiting op het voorwiel verdiept zit en je de pomp hier niet zonder verlengstukje op kan zetten.
Zelf heb ik een "Xiaomi Mi Portable Electric Air Compressor" welke super werkt.

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ik was dit weekend in Antwerpen. En sinds ik uit het stationsgebouw richting de Meir liep: overal zoemden esteps voorbij. Nadat ik wel klaar was met slenteren na 20.000 stappen in Antwerpen alleen zowel de lime als bird app geïnstalleerd. Lime is goedkoper, want werkt niet met een vaste borg van 3 euro zoals Bird.

Maar de bird stepjes kon ik wisselen in voorzichtige modus naar standaard modus. In die stand ging ie sneller dan de Lime stepjes. Ik denk Lime capt op 20km / u, Bird op 25km /u. Gebruiken ze nog steeds Xiaomi rebrands? Of zijn ze over op Ninebots.

Ben benieuwd welke type ik getest heb.

• DarkLoki
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16-09 10:33
Ik heb een verlengstukje bij de step gekregen. Daarmee zal het hopelijk wel moeten lukken bij het voorwiel. Die elektrische pomp is inderdaad een mooie gadget. Heb in Nederland alleen al een mooie voetpomp staan voor de racefiets, speciaal voor nu zo'n pomp kopen voelt wat overdreven :$ Een compressor bij een benzinestation heb ik overigens nog niet gevonden hier, blijkbaar geen standaardvoorziening hiero.

• DDDikkiedik
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 19:05
DDDikkiedik schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:19:
Makro biedt (alweer) een Citiblitz cb 048 aan. Hij lijkt (ook in de test die ik op youtube vond) erg op de Xiaomi m365.

Ik kan op dit trefwoord er niets over vinden. Weet iemand er meer van? Het lijkt me best een handige combinatie met mijn elektrische auto. Ik heb ook een elektrische vouwfiets, maar die past niet achterin.
Inmiddels is het een jaar later. Het is geen onverdeeld genoegen. Zojuist één van twee ingeleverd, onder de wettelijke garantie. Heel aardig geholpen en netjes het geld terug gekregen.

De medewerker meldde dat er veel klachten over waren, en dat ze nu een ander merk hebben. Dat is dus Denver, maar dat was op.

Heeft iemand een suggestie voor een goede aanbieding op dit moment? We kopen er graag nog een in Nederland morgen, vanwege de garantie, en gaan dan naar Italië.

Het gebruik is alleen in het buitenland en meestal bij mooi weer, dus het hoeft geen heel goede te zijn, maar het gebruik is wel bevallen, dus een goede prijs-kwaliteitverhouding is wel fijn.

• Paperbag24
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 17:31
DDDikkiedik schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:45:
[...]

Inmiddels is het een jaar later. Het is geen onverdeeld genoegen. Zojuist één van twee ingeleverd, onder de wettelijke garantie. Heel aardig geholpen en netjes het geld terug gekregen.

De medewerker meldde dat er veel klachten over waren, en dat ze nu een ander merk hebben. Dat is dus Denver, maar dat was op.

Heeft iemand een suggestie voor een goede aanbieding op dit moment? We kopen er graag nog een in Nederland morgen, vanwege de garantie, en gaan dan naar Italië.

Het gebruik is alleen in het buitenland en meestal bij mooi weer, dus het hoeft geen heel goede te zijn, maar het gebruik is wel bevallen, dus een goede prijs-kwaliteitverhouding is wel fijn.
Mediamarkt heeft de essential en de 1s van Xiaomi 288 euro en 426 euro. :)

• DDDikkiedik
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 19:05
Ik zag hem. Ook nog in de aanbieding. Dank!

• Paperbag24
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 17:31
Helaas is het artikel op de website van de overheid over step met trap ondersteuning alweer offline gehaald.
De vraag is waarom?

https://webcache.googleus...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

[Voor 42% gewijzigd door Paperbag24 op 17-08-2021 18:06]

• larsbeumer.apd
Even een praktisch vraagje, hoe nemen jullie de step het makkelijkst mee in de trein? Ik heb me er toch aardig op verkeken, althans zo voelt het. Opgevouwen past ie niet echt onder de stoel, maar alleen op de standaard staat ook weer niet super stevig met het heen en weer schommelen van de trein. Iemand tips?

• smiba
larsbeumer.apd schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:03:
Even een praktisch vraagje, hoe nemen jullie de step het makkelijkst mee in de trein? Ik heb me er toch aardig op verkeken, althans zo voelt het. Opgevouwen past ie niet echt onder de stoel, maar alleen op de standaard staat ook weer niet super stevig met het heen en weer schommelen van de trein. Iemand tips?
Ik zit gewoon altijd bij dat stukje waar mensen met een klapfiets ook moeten zitten, past de step perfect. Echt in de coupe zetten kan vast wel maar alleen als het rustig is, anders neem je waarschijnlijk te veel ruimte in. Is ook niet helemaal de bedoeling :)

• AllInOneNerd
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 18:34
larsbeumer.apd schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:03:
Ik nam hem altijd gewoon mee in de coupé. Gewoon uitgeklapt laten, voetbord onder de stoel en de stuurpaal tussen je benen. Omdat ik 1e klas zit altijd kon ik hem ook altijd gelijk opladen zo

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• freakstar
Nu een weekje ervaring met m'n step mee op vakantie (in de camper). Wat heerlijk! Zowel in Duitsland als Frankrijk gebruikt nu. Geluk gehad met fietspaden en routes tot nu toe allemaal prima te doen.

Ik merk dat ik nog wat vertouwen moet krijgen in het bereik van de M365 Pro 2, durf nog niet zomaar langere afstanden. Bergop gaat prima in S maar geen idee hoeveel ik dan op de accu kan.

Vandaag ging ik ergens bergafwaarts behoorlijk steil, dus haalde ook flink snelheid. Boven de 30 km/h begon de step te piepen? Ik heb maar geremd (geeft weer wat bereik ook :9) maar wat is de reden van de piepjes?

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 17:31
Vandaag in mijn woonplaats meerdere mensen op stepjes gezien. Volgens mij is de opmars niet meer te stuiten, het is echt een ideaal vervoermiddel. Het wordt tijd om de druk op de minister op te gaan voeren zodat we legaal kunnen rijden en de boel kunnen verzekeren.

• krissie100
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18:09
freakstar schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:17:
Vandaag ging ik ergens bergafwaarts behoorlijk steil, dus haalde ook flink snelheid. Boven de 30 km/h begon de step te piepen? Ik heb maar geremd (geeft weer wat bereik ook :9) maar wat is de reden van de piepjes?
Dat is gewoon een waarschuwing voor erg hoge snelheid, ik had dat ook toen ik bergafwaarts ging in Luxemburg :D ook bij boven de 30km/h, moet ook zeggen dat het wel wat spannend wordt bij harder dan 30...

• freakstar
krissie100 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:58:
[...]

Dat is gewoon een waarschuwing voor erg hoge snelheid, ik had dat ook toen ik bergafwaarts ging in Luxemburg :D ook bij boven de 30km/h, moet ook zeggen dat het wel wat spannend wordt bij harder dan 30...
Zolang het een waarschuwing is een geen kans op schade is het prima. Maar inderdaad 30 is hard zat. Gisteravond nog een langere toch gemaakt. Het verschil tussen D en S is qua kilometers maar klein maar qua ervaring geweldig. :D Heerlijk langs een meer gereden tijdens de ondergaande zon.

Zou echt fijn zijn als dit in Nederland ook gewoon kan.

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 21:56
Dat met die piepjes ken ik bij stijle dalingen wanneer 35km/u bereikt wordt. Daar zit geloof ik de maximale snelheid van de software waar hij zijn best doet dat je die niet kan overscheiden. Echter als de berg te stijl is kan het gebeuren dat die begrenzer het niet trekt om de step verder af te remmen en schiet hij over zijn limiet waardoor afremmen met de elektrische rem niet meer mogelijk is. Je dient dan met de mechanise rem de snelheid te verminderen.

• wmeester
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:33
Laatst een lekke voorband en vervangen door een massieve, maar dat bevalt niet. Je trilt van de step af en de band lijkt haast vierkant, de bocht om gaat heel bijzonder. Dus terug naar luchtbanden. Heeft iemand recent nog 8,5 inch bandjes gekocht voor een m365 pro? Ik ben benieuwd naar linkje want ik zie door de bomen het bos niet meer.

• MittensCWS
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 04-09 14:22
Hallo,

Ik denk eraan om een Segway Max aan te kopen. Weet er iemand echter of er hiervan al een gen 3 zit aan te komen? Want dan wacht ik liever.

Ik lees ook dat deze geen “zero start” heeft. Mis je dit, of niet?

• yobikap
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08-09 16:03
Heeft iemand ervaring met het repareren van de motor controller van deze electrische steps?

Ik heb een motor controller en iets is defect waardoor er op de display een te lage batterij waarde wordt gegeven terwijl de batterij vol is (multimeter geeft 42V aan). Ik heb met een andere motor controller geprobeerd en deze werkt prima op de step. Alleen deze wilt niet werken vanwege dat de indicator aangeeft dat de batterij leeg is.

Weet iemand hoe ik dit kan repareren?

Hier een aantal foto's van de binnenkant van de motor controller.

• daniel96
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19:14
Zojuist een boete gekregen van een motorpolitie rond leiden centraal
Reed op mijn Xiaomi Pro 2. Alles geprobeerd om eronder uit te komen maar het mocht niet baten.

Politie had t over een misdrijf en de officier van justitie bepaald de boete..
Iemand die mij hierin tips kan geven om dit aan te vechten of eronder uit te komen door de step toch te laten keuren of deze om te bouwen tot step ondersteuning?

Daarbuiten vind ik het volledig buiten proportie om een boete uit te delen rond de €400 voor het gebruik van een elektrische step. Ben hiervoor nog nooit gewaarschuwd oid..

Tips / hulp van harte welkom!

• larsbeumer.apd
daniel96 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:33:
Zojuist een boete gekregen van een motorpolitie rond leiden centraal
Reed op mijn Xiaomi Pro 2. Alles geprobeerd om eronder uit te komen maar het mocht niet baten.

Politie had t over een misdrijf en de officier van justitie bepaald de boete..
Iemand die mij hierin tips kan geven om dit aan te vechten of eronder uit te komen door de step toch te laten keuren of deze om te bouwen tot step ondersteuning?

Daarbuiten vind ik het volledig buiten proportie om een boete uit te delen rond de €400 voor het gebruik van een elektrische step. Ben hiervoor nog nooit gewaarschuwd oid..

Tips / hulp van harte welkom!
Tja, wellicht niet het antwoord wat je wil horen.. Maar je zat gewoon fout, als ik het zo hoor. Je step nu laten ombouwen maakt hem niet met terugwerkende kracht legaal, als je er toen zonder ombouw op reed. En ja, die boetes zijn hoog. Maar, ook dit is echt niet iets nieuws. Ik zou vooral blij zijn dat hij niet in beslag is genomen.

Edit: typo

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17:03
wmeester schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:45:
Laatst een lekke voorband en vervangen door een massieve, maar dat bevalt niet. Je trilt van de step af en de band lijkt haast vierkant, de bocht om gaat heel bijzonder. Dus terug naar luchtbanden. Heeft iemand recent nog 8,5 inch bandjes gekocht voor een m365 pro? Ik ben benieuwd naar linkje want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb een aardige voorraad die ik niet meer gebruik in Delft. Mocht je interesse hebben stuur me even een berichtje.

• wmeester
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:33
Boinkie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:00:
[...]

Ik heb een aardige voorraad die ik niet meer gebruik in Delft. Mocht je interesse hebben stuur me even een berichtje.
Bedankt voor je aanbod maar heb inmiddels via Amazon 2 CST banden besteld. :-)
https://www.amazon.nl/gp/...ef_=pe_26924151_624151611

• YoshiBignose
Ik heb al een tijdje de Xiaomi 1s step en die ging altijd netjes 25 km/u. Door een andere telefoon moest ik een reset doen en toen begon ie een beetje raar te doen met bluetooth koppelen maar uiteindelijk was het gelukt. Nu gaat ie alleen niet harder dan 20 km/u, zowel in D als in S. Iemand enig idee hoe ik dit op los?

Facts don't care about your feelings

• Drardollan
YoshiBignose schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:17:
Ik heb al een tijdje de Xiaomi 1s step en die ging altijd netjes 25 km/u. Door een andere telefoon moest ik een reset doen en toen begon ie een beetje raar te doen met bluetooth koppelen maar uiteindelijk was het gelukt. Nu gaat ie alleen niet harder dan 20 km/u, zowel in D als in S. Iemand enig idee hoe ik dit op los?
Dan heb je waarschijnlijk een Duitse versie. Heb ik ook. Kan je oplossen door via een Android even de XiaoFlasher (https://play.google.com/s...oter.m365Info&hl=nl&gl=US) te installeren. Dan kan je een en ander zo aanpassen.

• YoshiBignose
Drardollan schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:06:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk een Duitse versie. Heb ik ook. Kan je oplossen door via een Android even de XiaoFlasher (https://play.google.com/s...oter.m365Info&hl=nl&gl=US) te installeren. Dan kan je een en ander zo aanpassen.
Heb ik geprobeerd maar dat hielp ook niet. Als ik een reset probeer te doen om opnieuw te koppelen met bluetooth krijg ik ook error code 14 in het beeldschermpje. Step werkt voor de rest wel alleen max 18 km/u ongeveer 8)7

Facts don't care about your feelings

• Drardollan
YoshiBignose schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:36:
[...]

Heb ik geprobeerd maar dat hielp ook niet. Als ik een reset probeer te doen om opnieuw te koppelen met bluetooth krijg ik ook error code 14 in het beeldschermpje. Step werkt voor de rest wel alleen max 18 km/u ongeveer 8)7
Oh, dan weet ik het ook niet sorry :)

Succes met oplossen!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

YoshiBignose schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:36:
[...]

Je gashendel is stuk.
Error 14 betekent dat de gas input out-of-range is.

PVoutput

Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee