Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik weeg 113 kilo en had de originele normale m365. Haalde tot 50% batterij de 34kmhDamic schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:42:
Zijn er hier ook nog zwaardere mensen >100kg) die een step hebben? Zoja welke step dan.
Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.
En daarna?AllInOneNerd schreef op zondag 16 mei 2021 @ 23:22:
[...]
Ik weeg 113 kilo en had de originele normale m365. Haalde tot 50% batterij de 34kmh
Wat ik heb gedaan is eerst een hall sensor samen met een spaakmagneet aan mijn elektrische fiets vastgezet om te testen of ik op een betrouwbare manier de snelheid kan meten en deze is na herhaaldelijk testen gelijk aan de snelheid die op mijn fiets weergegeven wordt. De magneet zal ik vastzetten op het achterwiel, waarschijnlijk wordt dat lijmen, en achter de reflector plaats ik dan de sensor. Vervolgens loopt er dan een kabel van de achterkant van de step naar het stuur
Ik heb samen met de al bestaande code van Psycho_Mantis gekeken hoe ik de motor kan aansturen. Ik gebruik hiervoor een LilyGO TTGO T-Display op basis van een ESP32, ik wil namelijk ook meteen feedback hebben tijdens het rijden. Helaas heeft deze 3.3v uitgangen waardoor ik er een logic level converter tussen moet zetten om er weer 5v van te maken. Technisch gezien hoeft dit niet, ik heb het ook zonder getest, alleen dan is je maximale snelheid maar 16 a 17 km/h. Op dit devboardje zit ook een schermpje met twee knoppen die ik gebruik om instellingen tijdens het opstarten te kunnen aanpassen. Op dit moment is dat alleen nog de wiel radius en het aantal magneten zodat de snelheid bepaald kan worden maar dit wordt nog uitgebreid. Tijdens het rijden geeft hij nu alleen nog de snelheid weer maar ook dat wordt nog uitgebreid.
Ik ben nu nog bezig met het ontwerpen en printen van de behuizingen. De behuizing voor de sensor achter de reflector is klaar alsmede de kabelhouders. Wat nog moet worden ontworpen is de behuizing voor de LilyGO. Ik ben nog aan het nadenken hoe ik de kabels van de sensor en de gashendel ga bevestigen. Ik denk dat het printplaat connectoren worden maar mocht iemand een beter idee hebben dan hoor ik dat graag. Ik heb al wel een houder gemaakt waar de behuizing op geschoven kan worden. Deze zit vast aan het stuur met dezelfde schroef en ring als voor de gashendel.
Ik zal wanneer ik weer tijd heb verder te werken aan mijn step foto's maken en de voortgang hier neerzetten
Gaaf dat je op zoek bent om andere steps te voorzien van een oplossing. Maar het klinkt erg complex.Sosthenes schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:51:
Dag allen, ik heb met veel bewondering dit topic gevolgd en ben zelf aan de slag gegaan. Ik heb een andere manier bedacht voor mijn Xiaomi 1S EU om deze modificatie door te voeren. In theorie zou deze oplossing voor alle steps moeten werken alleen zit daar nog wel wat onderzoek werk in per step en je zal zelf kabels moeten toevoegen.
Wat ik heb gedaan is eerst een hall sensor samen met een spaakmagneet aan mijn elektrische fiets vastgezet om te testen of ik op een betrouwbare manier de snelheid kan meten en deze is na herhaaldelijk testen gelijk aan de snelheid die op mijn fiets weergegeven wordt. De magneet zal ik vastzetten op het achterwiel, waarschijnlijk wordt dat lijmen, en achter de reflector plaats ik dan de sensor. Vervolgens loopt er dan een kabel van de achterkant van de step naar het stuur
Ik heb samen met de al bestaande code van Psycho_Mantis gekeken hoe ik de motor kan aansturen. Ik gebruik hiervoor een LilyGO TTGO T-Display op basis van een ESP32, ik wil namelijk ook meteen feedback hebben tijdens het rijden. Helaas heeft deze 3.3v uitgangen waardoor ik er een logic level converter tussen moet zetten om er weer 5v van te maken. Technisch gezien hoeft dit niet, ik heb het ook zonder getest, alleen dan is je maximale snelheid maar 16 a 17 km/h. Op dit devboardje zit ook een schermpje met twee knoppen die ik gebruik om instellingen tijdens het opstarten te kunnen aanpassen. Op dit moment is dat alleen nog de wiel radius en het aantal magneten zodat de snelheid bepaald kan worden maar dit wordt nog uitgebreid. Tijdens het rijden geeft hij nu alleen nog de snelheid weer maar ook dat wordt nog uitgebreid.
Ik ben nu nog bezig met het ontwerpen en printen van de behuizingen. De behuizing voor de sensor achter de reflector is klaar alsmede de kabelhouders. Wat nog moet worden ontworpen is de behuizing voor de LilyGO. Ik ben nog aan het nadenken hoe ik de kabels van de sensor en de gashendel ga bevestigen. Ik denk dat het printplaat connectoren worden maar mocht iemand een beter idee hebben dan hoor ik dat graag. Ik heb al wel een houder gemaakt waar de behuizing op geschoven kan worden. Deze zit vast aan het stuur met dezelfde schroef en ring als voor de gashendel.
Ik zal wanneer ik weer tijd heb verder te werken aan mijn step foto's maken en de voortgang hier neerzetten
Ik heb wel een oplossing voor de gashendel: Gebruik een digipot zoals de MCP4151. Dan heb je geen last meer van je overbrugging van 3.3v naar 5v. Deze gebruikte ik ook eerst in mijn mod, maar bleek achteraf niet nodig te zijn dus die had ik geschrapt op mijn schema.
Denk trouwens ook na hoe je er voor zorgt dat je stept ook kan stoppen wanneer je de rem aanraakt.
Tevens is de informatie van de topic starter ook verouderd.Wat is de minimum leeftijd waarop je een e-step mag besturen?
Voor e-steps die aangewezen zijn als bromfiets of 'bijzondere bromfiets' geldt een minimum leeftijd van 16 jaar. Een helm of rijbewijs is niet verplicht. Een WA-verzekering wel. Alle regels van de bijzondere bromfiets lees je hier na op de website van de rijksoverheid
E-steps met een goedkeuring als e-bike (zoals de 'e-micro') hebben geen minimum leeftijd.
source:
https://www.anwb.nl/belan...biliteit/elektrische-step
Het is niet heel erg complex, het is in principe dezelfde manier hoe de snelheid wordt bepaald met een ouderwetse fiets speedometer. Enige wat je uit de data hoeft te halen is de verhoging in snelheid.Psycho_Mantis schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:46:
[...]
Gaaf dat je op zoek bent om andere steps te voorzien van een oplossing. Maar het klinkt erg complex.
Ik heb wel een oplossing voor de gashendel: Gebruik een digipot zoals de MCP4151. Dan heb je geen last meer van je overbrugging van 3.3v naar 5v. Deze gebruikte ik ook eerst in mijn mod, maar bleek achteraf niet nodig te zijn dus die had ik geschrapt op mijn schema.
Denk trouwens ook na hoe je er voor zorgt dat je stept ook kan stoppen wanneer je de rem aanraakt.
Wat betreft de digipot, zou een goede optie kunnen zijn. Het is in mijn geval alleen het vervangen van de ene chip voor een andere chip en de logic level converter had ik nog liggen.
Over het remmen op andere steppen dan de mijne had ik inderdaad nog niet nagedacht. Bij de Xiaomi is het namelijk zo dat wanneer je de rem gebruikt automatisch ook de motor uitgeschakeld wordt en pas weer aan gaat als het gas eraf is gehaald. Daar ben ik door te testen al wel achter gekomen. Voor andere steps zou je dus moeten bijhouden of de step vertraagd of versneld en bij vertragen automatisch de motor uit zetten. Lijkt me softwarematig wel te doen. Andere mogelijkheid is om 1 van de touch-pinnen van de LilyGO gebruiken. Dan kun je een capacitieve touchknop maken van de gashendel. Is wel weer een extra kabel aan het stuur...
Je kan ook eens kijken naar deze oplossing:Sosthenes schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:47:
[...]
Het is niet heel erg complex, het is in principe dezelfde manier hoe de snelheid wordt bepaald met een ouderwetse fiets speedometer. Enige wat je uit de data hoeft te halen is de verhoging in snelheid.
Wat betreft de digipot, zou een goede optie kunnen zijn. Het is in mijn geval alleen het vervangen van de ene chip voor een andere chip en de logic level converter had ik nog liggen.
Over het remmen op andere steppen dan de mijne had ik inderdaad nog niet nagedacht. Bij de Xiaomi is het namelijk zo dat wanneer je de rem gebruikt automatisch ook de motor uitgeschakeld wordt en pas weer aan gaat als het gas eraf is gehaald. Daar ben ik door te testen al wel achter gekomen. Voor andere steps zou je dus moeten bijhouden of de step vertraagd of versneld en bij vertragen automatisch de motor uit zetten. Lijkt me softwarematig wel te doen. Andere mogelijkheid is om 1 van de touch-pinnen van de LilyGO gebruiken. Dan kun je een capacitieve touchknop maken van de gashendel. Is wel weer een extra kabel aan het stuur...
https://github.com/bitluni/DIYScooter
Check ook even de youtube video erbij.
Deze gebruikt een gyroscoop MPU-6050. Het is wel een must dat deze chip dan in de bodem zit van de step. Ik heb het geprobeerd om deze in het stuur te monteren en was geen succes.
Klopt, de micro is de enige legale step die je kant en klaar kan kopen in de winkel. Dat was ook daarom mijn inspiratie om dit mogelijk te maken voor de Xiaomi. Die micro step is echt te duur voor wat het is.Fermion schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:29:
Na wat te hebben gegoogeld, is ergens lijst beschikbaar van e-steps dat onder de categorie e-bike valt, kwam nu toe alleen op de site van ANWB de E-Micro tegen:
[...]
Tevens is de informatie van de topic starter ook verouderd.
source:
Heb ik ook 2,5 jaar geleden geschrevenFermion schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:29:
[...]
Tevens is de informatie van de topic starter ook verouderd.
source:
Maar in het algemeen zie ik toch geen dingen die fout zijn? Dat de E-Micro een uitzondering op de regel is, maakt de rest niet minder waar.
TS zal ik nog wel eens updaten zodra in Nederland nieuwe regels komen.
2024 misschien
Ha dankje en zoals @jodeltje al vroeg wat was de snelheid daarna? Ow en heb je nu nog een step en/of ben je inmiddels afgevallenAllInOneNerd schreef op zondag 16 mei 2021 @ 23:22:
[...]
Ik weeg 113 kilo en had de originele normale m365. Haalde tot 50% batterij de 34kmh
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Prachtig nieuws!Psycho_Mantis schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:22:
Na maanden wachten, eindelijk een officiële reactie gehad van IenW betreft het ombouwen van steps met de https://github.com/PsychoMnts/Xiaomi-Scooter-Motion-Control mod:
***members only***
Dus, als je de step ombouwt mag je legaal de weg op. Onthoud wel dat agenten de mod niet kennen en dat je mogelijke boetes moet aanvechten, maar je zal het winnen.
Ook niet alle verzekeraars snappen dit. Aanbevolen wordt om Promovendum te nemen, die snappen het wel
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Een step ombouwen zou op basis van dit antwoord kunnen inderdaad, maar... hij moet aan alle drie eisen voldoen:Psycho_Mantis schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:22:
Na maanden wachten, eindelijk een officiële reactie gehad van IenW betreft het ombouwen van steps met de https://github.com/PsychoMnts/Xiaomi-Scooter-Motion-Control mod:
***members only***
Dus, als je de step ombouwt mag je legaal de weg op. Onthoud wel dat agenten de mod niet kennen en dat je mogelijke boetes moet aanvechten, maar je zal het winnen.
Ook niet alle verzekeraars snappen dit. Aanbevolen wordt om Promovendum te nemen, die snappen het wel
- Vmax = 25 km/u
- motor werkt alleen ondersteunend (niet steppen is dus geen elektrisch vermogen)
- de motor heeft een vermogen van ten hoogste 250 Watt.
De modellen die ik hier heb zien langskomen hebben een hoger vermogen dan 250 Watt. Die zouden dus niet vallen onder de door IenW genoemde voorwaarden en dus toch illegaal zijn (zonder typegoedkeuring).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Als je nog een step moet kopen, dan weet je in iedergeval waar je op moet letten. En bij de xiaomi pro kan je het vermogen terugschroeven naar 250 watt. Mogelijk zijn er meer steps die dat zouden kunnen, maar daar heb ik mij niet in verdiept.Goverman schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:10:
[...]
Een step ombouwen zou op basis van dit antwoord kunnen inderdaad, maar... hij moet aan alle drie eisen voldoen:
- Vmax = 25 km/u
- motor werkt alleen ondersteunend (niet steppen is dus geen elektrisch vermogen)
- de motor heeft een vermogen van ten hoogste 250 Watt.
De modellen die ik hier heb zien langskomen hebben een hoger vermogen dan 250 Watt. Die zouden dus niet vallen onder de door IenW genoemde voorwaarden en dus toch illegaal zijn (zonder typegoedkeuring).
Instructies staan op de github link die ik hier eerder heb geplaatst.
Een EasyGO E30 Max of beter gekend als de HT-T4 MAX
https://www.easygo-benelu...ct/easygo-e-30-max-zwart/
13 in een dozijn e-steps.
Mijn indruk:
+ Stuurstang lock mechanisme is heel solide
+ grote batterij
+ in mijn test (9km) bijna continu +25kmph gereden (ideaal om de 6km naar't werk met te doen)
+ "grote" range, hoeveel km kan ik alleen zien in de app https://apkpure.com/minirobot/com.loby.balance.car.google
- geen vering, toch wel een must
- geen laatste trip odo meter
- platform is wat klein als je grote voeten hebt (maat 49 hier)
Ow en na een km of 3 begon ik een bibber te voelen, na nog een km voelde ik ineens de achterband verschuiven, en jawel de trilling is een lekke achterband

[ Voor 24% gewijzigd door Damic op 25-05-2021 19:19 . Reden: App naam ]
Gewoon de reflecterende tape er een deeltje afhalen tot je erbij kan?
Maar die band van de velg afhalen, damn son pff daar heb je bijna een machine voor nodig. Binnen band was lek op 4 plaatsen, heb het nu geplakt maar heb nieuwe binnen en buitenband besteld, want die is natuurlijk ook gehavend.
Edit: volgens mij zit daar de verkeerde band op want je kan die niet met een gewone pomp oppompen
[ Voor 13% gewijzigd door Damic op 22-05-2021 16:59 ]
Had je de band wel opgepompt voor je eerste rit? Meestal is dat de oorzaak van een lekke band.Damic schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:14:
Vandaag mijn nieuwe step ontvangen (ja heb een andere gekocht, terwijl de huidige terug naar winkel is voor herstelling)
Een EasyGO E30 Max of beter gekend als de HT-T4 MAX
https://www.easygo-benelu...ct/easygo-e-30-max-zwart/
13 in een dozijn e-steps.
Mijn indruk:
+ Stuurstang lock mechanisme is heel solide
+ grote batterij
+ in mijn test (9km) bijna continu +25kmph gereden (ideaal om de 6km naar't werk met te doen)
+ "grote" range, hoeveel km kan ik alleen zien in de app wrs en weet niet welke app het iswant nergens een naam
- geen vering, toch wel een must
- geen odo meter, wrs in de app maar hoe noemt die app
- platform is wat klein als je grote voeten hebt (maat 49 hier)
Ow en na een km of 3 begon ik een bibber te voelen, na nog een km voelde ik ineens de achterband verschuiven, en jawel de trilling is een lekke achterbandNu hoe krijg ik die eraf want de achterbouten zitten verstopt onder plastiekenkappen en over de bouten zitten reflecterende tape geplakt
ow en ik kon de banden ook niet oppompen want ik krijg de pompmond er niet op

Moest die lip er niet zijn kon ik gewoon oppompen, nu moet ik wachten tot dinsdag voor ik antwoord krijg
4 gaten gepatched (1 gat niet zichtbaar)

Nieuwe buiten en binnenband besteld.
[ Voor 18% gewijzigd door Damic op 22-05-2021 19:03 ]
Maarja, banden zijn niet hard genoeg wanneer de step net uit de doos komt.
Alleen lijk ik per direct de goden te verzoeken, gisteren binnen gekregen en ik dacht na het laden laat in de avond even een rondje te maken.
Dat werd een bijzonder kort rondje daar oom agent het niet zo'n goed plan vond dat ik met zo'n ding op het fietspad reed.
Binnen 24 uur al mijn eerste waarschuwing, hopelijk meteen de laatste keer, voortaan maar even goed opletten waar en wanneer ik dat stepje gebruik.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Is er nu een variant die helemaal af is?. Een goede firmware?
Rijden er al een paar rond ?
Wij willen een 365 pro aanpassen en dan met optie om via bluetooth en wifi alles te kunnen instellen wanneer je dat wilt. En een slot erop dmv je telefoon.
We zouden graag met iemand in contact komen die er ook mee bezig is.
Fijn om te lezen dat als je aan de 3 voorwaarden voldoet, het ook legaal is
Ow en had binnen en buiten banden besteld, vrijdag aangekregen en wou die vrijdag steken past de buitenband niet, blijkbaar zit daar toch een groot verschil op en is een 10" velg blijkbaar niet standaard voor sommige want de velg opening in de band is 1 cm kleiner dan het originele, heb ik de originele maar opgezocht en besteld. Komt volgende week normaal aan.
Voor de rest ook aan't kijken voor nog een andere step misschien want zou er toch liever 1 met vering hebben, of zijn er ombouw kits beschikbaar?
[ Voor 93% gewijzigd door Amaze86 op 11-06-2021 22:37 . Reden: verkeerde topic ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Nu is er wel een upgrade naar mij aan't komen en dat is normaal gezien achtervering, Dat zou platte banden moeten verminderen en het comfort naar boven laten gaan
Handig als het een clone is van een NineBot G30 max, meeste dingen passen er wel op.
Ow en een stel step op muur hangers, zodoende dat ik de 2 steps tegen de muur kan hangen zodoende dat ze uit de weg hangen
Het was toch EN een boete EN inleveren dat ding?Gethijsem schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:24:
Voor de mensen die het aandurven, de Lidl heeft nu een stepje in de aanbieding voor een prijs die lager ligt dan de potentiële boete van onze blauwe vrienden: klik

Je weet gewoon nu al dat de kopers dat ding toch op de openbare weg gaan inzetten, en brokken gaan maken. Bijzonder dat sommige winkels er dan voor kiezen om geen messen meer te verkopen aan minderjarigen, maar dat de Lidl zonder probleem een stepje verkoopt *niet geschikt voor op de openbare weg* wat je sowieso binnen nu en een maand op de openbare weg gaat terugzienGethijsem schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:24:
Voor de mensen die het aandurven, de Lidl heeft nu een stepje in de aanbieding voor een prijs die lager ligt dan de potentiële boete van onze blauwe vrienden: klik

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Gelukkig lijkt de batterij niet echt geleden te hebben door bijna een jaar niet uit de kast gehaald te zijn. Had zelfs nog 60% batterij over en redde ongeveer 20km op een enkele acculading. Niet slecht voor een accu uit 2018 met meer dan 1000km er op, eigenlijk geen enkel capaciteit verlies sinds nieuw.
Fijn dat er eens een officiële reactie is, maar als ik met 25km/h me voet op de grond moet zetten om bij te steppen klinkt me dit ook wel direct als relatief gevaarlijk? Als het de bedoeling is dat ik pas weer kracht zet zodra de step zachter gaat lijkt me het ook niet helemaal geweldig, zo heen en weer geschommeld wordenPsycho_Mantis schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:22:
Ik weet echter dat de overheid met regelgeving nou niet altijd een logische redenatie betreft veiligheid heeft (anders waren PLEVs wel al toegestaan)
Is het niet mogelijk om een voetpedaal te maken waar je iedere paar seconde even op moet staan? Voor de legaliteit maak je deze ook nog eens re-gen zodat je daadwerkelijk "energie" aan de step levert (net als een fiets). Weet niet helemaal waar de grens zit met wat wel of niet kan
[ Voor 7% gewijzigd door smiba op 18-06-2021 01:09 ]
Steppen ermee gaat echt behoorlijk goed, ook bij 25 km/h. Het is natuurlijk wel even wennen.smiba schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:31:
Lang niet gereageerd in dit topic, vandaag me Xiaomi M365 step weer eens durven te gebruiken met dit lekkere weer
Gelukkig lijkt de batterij niet echt geleden te hebben door bijna een jaar niet uit de kast gehaald te zijn. Had zelfs nog 60% batterij over en redde ongeveer 20km op een enkele acculading. Niet slecht voor een accu uit 2018 met meer dan 1000km er op, eigenlijk geen enkel capaciteit verlies sinds nieuw.
[...]
Fijn dat er eens een officiële reactie is, maar als ik met 25km/h me voet op de grond moet zetten om bij te steppen klinkt me dit ook wel direct als relatief gevaarlijk? Als het de bedoeling is dat ik pas weer kracht zet zodra de step zachter gaat lijkt me het ook niet helemaal geweldig, zo heen en weer geschommeld worden![]()
Ik weet echter dat de overheid met regelgeving nou niet altijd een logische redenatie betreft veiligheid heeft (anders waren PLEVs wel al toegestaan)
Is het niet mogelijk om een voetpedaal te maken waar je iedere paar seconde even op moet staan? Voor de legaliteit maak je deze ook nog eens re-gen zodat je daadwerkelijk "energie" aan de step levert (net als een fiets). Weet niet helemaal waar de grens zit met wat wel of niet kan
Ik gok dat er nu 50 tot 100 mensen al zij die de mod gebruiken op hun step en ik hoor vooral positieve reacties.
Een pendaal op je step, hoe zie je dat voor je? Klinkt wel weer erg ingewikkeld.
Dit is gewoon een Arduino + condensator + weerstand ertussen hangen en klaar.
Dit is het beste wat er is om legaal te steppen.
Dus 's avonds nog naar het werk gereden met de wagen en met de HT-T4 max terug gereden en na 2.5km lekke band, heel de weg terug met platte band en dan 's morgens met de Guardo naar het werk gereden.
Was bijna aan het werk met de step en ineens inhouden en max 15kmph, mijn eerste reactie "OH NEE NIET WEER".
De volgende dag terug met de step en jawel na 6km terug in houden
Ondertussen wat aan't tekenen geweest en een kleine print gemaakt om te zien of alles past ( Damic in "Elektrische step controller verbeteren" ), nu alleen nog iemand vinden dat dit kan maken in aluminium tegen een schappelijke prijs
Weet jij of er al iemand is die de mod doet (tegen vergoeding)?Psycho_Mantis schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 06:15:
[...]
Steppen ermee gaat echt behoorlijk goed, ook bij 25 km/h. Het is natuurlijk wel even wennen.
Ik gok dat er nu 50 tot 100 mensen al zij die de mod gebruiken op hun step en ik hoor vooral positieve reacties.
Een pendaal op je step, hoe zie je dat voor je? Klinkt wel weer erg ingewikkeld.
Dit is gewoon een Arduino + condensator + weerstand ertussen hangen en klaar.
Dit is het beste wat er is om legaal te steppen.
In de chatgroep op telegram zou je het kunnen vragen of er iemand in de buurt is die wilt helpen.PnD schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:01:
[...]
Weet jij of er al iemand is die de mod doet (tegen vergoeding)?
https://t.me/joinchat/IuIjHecjckhK1h-a
Echter zie ik deze zadels alleen op Aliexpress met hoge verzendkosten. heeft iemand een adresje waar ze wel betaalbaar te krijgen zijn of misschien nog beter, in nederland.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Ik moet heel eerlijk zijn, ik weet niet of ik mijn familielid die moeilijker ter been is op een e-step zou zetten. Met of zonder zadel.remcoXP schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:36:
ik heb een ninebot es2 en ben op zoek naar een zadel. mijn Vader heeft wordt steeds minder mobiel en kan nu nog net fietsen met 1 been. Ik denk dat dit de uitkomst gaat zijn zodat hij nog wel naar mij kan komen.
Dan negeer ik nog het feit dat je een agent met een slechte dag tegen kan komen en je vader daarna een taxi moet bellen.
Nu laat dit hem natuurlijk "oud" voelen, maar is een scootmobiel of iets daar tussen in niet een betere oplossing?
Tja dat gaat natuurlijk een beetje tegen het idee inmartinelli schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:17:
Die mod is best interessant maar is hij ook uitschakelbaar te maken zonder dat dit zichtbaar is?

Je kan het vast wel zelf regelen op een manier met wat moeite, maar de bedoeling is het natuurlijk niet. Het haalt ook de legitimiteit er af bij andere gebruikers die het wel netjes doen
:fill(white):strip_exif()/f/image/57BXH59GbZlCF1JCW1A8jiC0.png?f=user_large)
Iedereen aan de e-step behalve Cora van Nieuwenhuizen
Verwijderd
Brokken gaan maken, overdrijven is ook een vak.Jeroenneman schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:58:
[...]
Je weet gewoon nu al dat de kopers dat ding toch op de openbare weg gaan inzetten, en brokken gaan maken. Bijzonder dat sommige winkels er dan voor kiezen om geen messen meer te verkopen aan minderjarigen, maar dat de Lidl zonder probleem een stepje verkoopt *niet geschikt voor op de openbare weg* wat je sowieso binnen nu en een maand op de openbare weg gaat terugzien
Je weet dat de 90% van Europa al fulltime op die dingen rondscheurt he. Veelal probleemloos.
Aangezien we echt 0,0 ervaring hebben bij deze dus een roep om advies
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Wat is een beetje het budget? Ik weet niet of er nog bijzondere merken op het moment populair zijn maar ik ben nog steeds fan van mijn Xiaomi M365Drardollan schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:36:
Wij zijn ook in de markt voor een elektrische step. Aangezien we deze hoofdzakelijk op de campings waar we komen willen gebruiken (goedkoper en veel lichter dan een elektrische fiets) hebben we eigenlijk weinig boeiende eisen.
Mogelijk de Xiaomi M365 Pro 2 een optie? https://www.xiaomiproduct...step-europese-versie.html
Deze heeft het voordeel van extra range en daarom blijft ie ook langer genoeg torque geven, bij mijn niet Pro merk ik wel dat bij 30% batterij of minder hij veel minder kracht kan leveren en het wat meer moeite heeft om heuveltjes op te komen. De Pro 2 heeft ook net een iets hoger piekvermorgen
Als je veel op niet geasfalteerde wegen of paden rijd is misschien een step met iets meer kracht en bredere wielen mogelijk een optie, maar ik ken er geen binnen het normale prijsklassement die dat aanbied. Mogelijk weet iemand anders meer
Thanks!smiba schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:45:
[...]
Wat is een beetje het budget? Ik weet niet of er nog bijzondere merken op het moment populair zijn maar ik ben nog steeds fan van mijn Xiaomi M365
Mogelijk de Xiaomi M365 Pro 2 een optie? https://www.xiaomiproduct...step-europese-versie.html
Deze heeft het voordeel van extra range en daarom blijft ie ook langer genoeg torque geven, bij mijn niet Pro merk ik wel dat bij 30% batterij of minder hij veel minder kracht kan leveren en het wat meer moeite heeft om heuveltjes op te komen. De Pro 2 heeft ook net een iets hoger piekvermorgen
Als je veel op niet geasfalteerde wegen of paden rijd is misschien een step met iets meer kracht en bredere wielen mogelijk een optie, maar ik ken er geen binnen het normale prijsklassement die dat aanbied. Mogelijk weet iemand anders meer
Niet echt een budget, een elektrische fiets kost zo 1700 dus goedkoper wordt het sowieso
Ik deel de mening van @smiba , de xiaomi pro is een prima ding. En anders de xiaomi 1s.Drardollan schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:23:
Helaas geen verdere reacties meer, jammer. Vind het nog steeds echt lastig om te kiezen.
En voordeel is dat je de xiaomi ‘s legaal kan maken voor de weg in Nederland.
Die 1S spreek mij ook wel aan, toch 100 euro goedkoper en voldoet aan de eisen. Ik verwacht geen grote tochten te gaan maken en de pro pluspunten niet te benutten.Psycho_Mantis schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:32:
[...]
Ik deel de mening van @smiba , de xiaomi pro is een prima ding. En anders de xiaomi 1s.
En voordeel is dat je de xiaomi ‘s legaal kan maken voor de weg in Nederland.
Thanks!
Opvallend, op alle plaatjes staat slechts 1 rem afgebeeld. Die van mij heeft er 2. Links de mechanische achterrem en rechts een ‘digitale’ die de motor remt.
Banden oppompen is wel een crime, is er een truukje toevallig? Achter gaat prima zonder dat verlengstukje, voor moet ik die gebruiken maar dan loopt ie net zo hard leeg bij het loshalen haha.
Nu eerst even opladen naar 100 procent
De xiaomi bandenpomp is een aanrader. Die past zonder problemen.Drardollan schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:05:
En hij is binnen, leuk speelgoed hoor! Het is de 1S geworden. Even pielen met de App (ken hem van een oude IP camera), maar rijdt leuk.
Opvallend, op alle plaatjes staat slechts 1 rem afgebeeld. Die van mij heeft er 2. Links de mechanische achterrem en rechts een ‘digitale’ die de motor remt.
Banden oppompen is wel een crime, is er een truukje toevallig? Achter gaat prima zonder dat verlengstukje, voor moet ik die gebruiken maar dan loopt ie net zo hard leeg bij het loshalen haha.
Zorg wel dat je banden minimaal 3 bar zijn. Anders zijn ze zo lek.
Het oppompen van de voorband is met het meegeleverde verlengstuk een beetje onhandig inderdaad. Dat komt omdat de kant waar je de pomp op aansluit open is, er zit geen binnenstuk in het ventiel. Je kunt het beste eerst het verlengstuk bij de band los maken (zo snel mogelijk) en daarna pas de andere kant. Ik heb sinds kort dit verlengstuk, hier zit wel zo'n binnenstuk in.Drardollan schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:05:
En hij is binnen, leuk speelgoed hoor! Het is de 1S geworden. Even pielen met de App (ken hem van een oude IP camera), maar rijdt leuk.
Thanks, staan nu iets boven de 3 bar.Psycho_Mantis schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:48:
[...]
De xiaomi bandenpomp is een aanrader. Die past zonder problemen.
Zorg wel dat je banden minimaal 3 bar zijn. Anders zijn ze zo lek.
Handig! Balen dat de import zo duur is geworden, eens kijken of iemand ze in depot in de EU heeft.djmaster329 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:11:
[...]
Het oppompen van de voorband is met het meegeleverde verlengstuk een beetje onhandig inderdaad. Dat komt omdat de kant waar je de pomp op aansluit open is, er zit geen binnenstuk in het ventiel. Je kunt het beste eerst het verlengstuk bij de band los maken (zo snel mogelijk) en daarna pas de andere kant. Ik heb sinds kort dit verlengstuk, hier zit wel zo'n binnenstuk in.
Op Ali betaal je direct de BTW bij het betalen, dus geen verrassingen als het goed is.Drardollan schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:04:
[...]
Thanks, staan nu iets boven de 3 bar.
[...]
Handig! Balen dat de import zo duur is geworden, eens kijken of iemand ze in depot in de EU heeft.
Niet? Dat heb ik gemist dan. Zag er wel BTW bijstaan. Dus geen 4 euro voor PostNL?Psycho_Mantis schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:02:
[...]
Op Ali betaal je direct de BTW bij het betalen, dus geen verrassingen als het goed is.
Verkocht!
[ Voor 6% gewijzigd door Krysa op 19-07-2021 20:36 ]
zolang het onder de invoerlimiet blijft...Drardollan schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:07:
[...]
Niet? Dat heb ik gemist dan. Zag er wel BTW bijstaan. Dus geen 4 euro voor PostNL?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dat is niet veranderd, dus dat komt wel goed neem ik aan
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Haters everywhere but I don’t really care
én een kentekenverplichting.matthijst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:08:
Kansloze bende: De beoogde datum van inwerking is 1 januari 2023.
En het is uberhaupt compleet nutteloos voor ons, omdat ze allemaal eisen stellen waar eigenlijk iedere e-step niet aan kan voldoen.
https://legaalrijden.nl/b...pie-van-het-duitse-model/
We worden hier wel echt een beetje aan het lijntje gehouden door de overheid, erg vervelend..
Boeien, er vallen ook dagelijks mensen van hun fiets.
Haters everywhere but I don’t really care
Anyway: https://www.verkeersnet.n...-geen-afvoerputje-worden/
Denkt ze nu echt dat de fabrikanten speciaal voor Nederland lev's gaan maken? Daar is onze markt toch veel te klein voor? Of is dat precies wat haar bedoeling is?“Ook fabrikanten en verkopers krijgen tijd om zich aan te passen aan het nieuwe LEV-kader. Hiervoor zal in overleg met de relevante stakeholders een overgangsregeling opgesteld worden. Dit wil ik zorgvuldig doen. Deze regeling verwacht ik uiterlijk begin volgend jaar naar uw Kamer te kunnen sturen.”
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Ik denk dat dit absoluut haar bedoeling is, het zelfde waarom de overheid doet alsof ze langzaam vooruitgang maken met nieuwe regels terwijl ze prima weten dat 99.99% van de e-steps hier niet gaan kunnen voldoensjirafje schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:20:
Denkt ze nu echt dat de fabrikanten speciaal voor Nederland lev's gaan maken? Daar is onze markt toch veel te klein voor? Of is dat precies wat haar bedoeling is?
Quote mezelf maar even want al het bovenstaande lijkt toch te kloppen. Ik keek op 4 januari in mijn glazen bol, goed dat ik dat ding naar Aruba heb gestuurd dusremzor schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:04:
[...]
Ik heb mijn m365 ook verkocht/doorgegeven aan mijn zusje op Aruba (daar is het gewoon legaal, kijken ze sowieso niet zo nauw).
Verwacht zelf eigenlijk pas begin 2023 dat de LEV's de weg op mogen, en dan nog met alle beperkingen en 'onhandigheden' van dien:
- Slechts bepaalde modellen zullen voldoen aan de vereisten (verkeersveiligheid dingetje)
- Verzekeren, incl. lelijk plaatje er op, extra vaste lasten
- Wie weet ook een brommercertificaat/rijbewijs nodig (die zullen de meesten wel hebben)
- Helmplicht?
Als alle eisen gelijk getrokken zullen gaan worden t.o.v. de bromfiets is een groot deel van de lol en het voordeel er ook wel af denk ik. Natuurlijk blijft het dan nog een handig ding om je snel te verplaatsen, woon-werk etc. wat voor veel mensen dan alsnog fijner is dan bijvoorbeeld een scooter of fiets.
Maar het simpele, gave, ongedwongen en 'vrije' gaat er dan helaas wel een beetje van af. Dát was voor mij nu juist het toffe er aan; dan kost het je ook geen geld als je dat ding een half jaar stil laat staan en kun je makkelijk kopen en verkopen zonder allerlei papierwerk.
Wel erg jammer want zou er stiekem nog best eentje willen rijden, maar dan alleen net zoals hoe je een fiets rijdt: zonder allerlei regels, verzekeringen en eisen. Dat gaat dus niet gebeuren helaas waardoor het leuke en spontane (en goedkope) er wel vanaf is.
Ondertussen wordt verkocht lekker elektrisch steppen van woon / werk:
https://www.bol.com/nl/nl...3/#product_specifications
Afijn, ik hoop dat NL hetzelfde kant opgaat als België of Duitsland. Maar als ik de berichten lees wordt dat pas ergens 2022!!!De nieuwe Ninebot KickScooter MAX G30 (by Segway) (Versie II officieel BeNeLux model) biedt u de beste oplossing om comfortabel te kunnen rijden tijdens je dagelijkse woon-werkverkeer, of over langere afstanden.
Edit: Lees net dat ik goed zit:
https://www.rijksoverheid...gelden-er-voor-een-segway
Morgen maar even een verzekering aanvragen.Wanneer mag ik op een bijzondere bromfiets zoals een Segway rijden?
U moet minimaal 16 jaar zijn om op een bijzondere bromfiets te mogen rijden. U mag met een bijzondere bromfiets op de openbare weg rijden. Bijvoorbeeld met een Segway of een Swing. Ook zijn er wettelijke eisen aan het voertuig. Dat moet bijvoorbeeld een verzekeringsplaatje hebben.
[ Voor 51% gewijzigd door Fermion op 17-07-2021 02:49 ]
Dat gaat je toch niet lukken, is geen enkele verzekeringsmaatschappij die dit doet.Fermion schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 02:39:
Morgen maar even een verzekering aanvragen.
Tekst op bol.com is inderdaad wel misleidend of je had hetzelfde beter in moeten lezen.
Als dat lukt horen we dat natuurlijk graag. De crux zit hem in het laatste punt uit jouw linkje; de overheid (rdw) moet het model specifiek aanwijzen als bijzondere bromfiets. Dit gaat niet per merk. Vroegah was Segway alleen nog dat oorspronkelijke model, daar doelen ze op met hun tekst.Fermion schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 02:39:
Edit: Lees net dat ik goed zit:
https://www.rijksoverheid...gelden-er-voor-een-segway
[...]
Morgen maar even een verzekering aanvragen.
Deze betutteling wil de gemiddelde Nederlander graag en daar betalen ze heel veel belasting voor. Daar boven op is er geen incentive om als politicus risico's te nemen in Nederland.matthijst schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:12:
Ze moeten eens stoppen met die betutteling. "Oeh, er gebeuren weleens lichte ongelukken".
Boeien, er vallen ook dagelijks mensen van hun fiets.
Waarom zou Cora van Nieuwenhuizen goed en effectief haar werk doen, als ze dan mogelijk een media avalanche over haar heen krijgt over "stint 2.0" als iemand zichzelf dood rijdt op een e-step, terwijl ze gewoon achterover kan leunen en alles over kan laten aan haar opvolger. Heeft zij niets aan, dus daarom wordt het continu naar de achtergrond geschoven. Zo belangrijk is immers het milieu voor deze regering.
Ik verzeker ook al jarenlang een vliegtuigje maar heb geen vliegbrevet dus mag er niet mee vliegen..smiba schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:04:
Ik heb gewoon al jaren een verzekering op mijn step hoor, mag je er alleen nog steeds niet mee de weg op dus het is wel een beetje schrijnveiligheid
Waar is de logica?
Daarom is het ook schRijnveiligheid: schrijnen --> 2) Een pijnlijk brandend gevoel gevenremzor schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:08:
[...]
Ik verzeker ook al jarenlang een vliegtuigje maar heb geen vliegbrevet dus mag er niet mee vliegen..
Waar is de logica?
De avond erna een lekker rondje kunnen touren op de step en de ander op de fiets, paar keer gewisseld. Toen we weer thuis waren ben ik nog een keer gaan kijken voor een 2e step (toch leuker met zijn 2en) en gezien dat er een Pro 2 is, ik vond de accuduur van de 1S tegenvallen dus ik besloot de Pro 2 te willen, mijn vriendin gaf aan dat zij dan ook liever de Pro 2 had, dus de 1S weer netjes (als nieuw) ingepakt en gisteren teruggebracht naar de MediaMarkt waar hij vandaan kwam, daar direct de Pro 2 meegenomen (wat een verschil in power!). De 2e Pro 2 bij Xiaomi winkel besteld gisteren en die is vandaag binnen.
4 dagen terug dachten we er niet aan en nu hebben we 2 Xiaomi Pro 2's aan de lader in de woonkamer en kijken we uit naar een weekend op de step 😅
[ Tesla MIG MYP ]
Hoop echt dat ook deze vorm van LEV's ooit eens legaal worden in Nederland. Meeste EU landen mag het al.
Leuk toch! Was al in geen jaren bij MM geweest en verbaasde mij over het grote aanbod steps. Hele wand vol verschillende modellen.Cyw00d schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:46:
Van de week was ik samen met mijn vriendin uit eten op een klein terrasje van een taco-bar op de winkeldijk. Daar werden we verrast met een volwassen kerel op een elektrische step (Volgens mij een segway) en gaf mijn vriendin aan het best interessant te vinden. Daarop besloten dat ik eens zou kijken naar de prijzen ervan en diezelfde avond nog een Xiaomi 1S besteld.
De avond erna een lekker rondje kunnen touren op de step en de ander op de fiets, paar keer gewisseld. Toen we weer thuis waren ben ik nog een keer gaan kijken voor een 2e step (toch leuker met zijn 2en) en gezien dat er een Pro 2 is, ik vond de accuduur van de 1S tegenvallen dus ik besloot de Pro 2 te willen, mijn vriendin gaf aan dat zij dan ook liever de Pro 2 had, dus de 1S weer netjes (als nieuw) ingepakt en gisteren teruggebracht naar de MediaMarkt waar hij vandaan kwam, daar direct de Pro 2 meegenomen (wat een verschil in power!). De 2e Pro 2 bij Xiaomi winkel besteld gisteren en die is vandaag binnen.
4 dagen terug dachten we er niet aan en nu hebben we 2 Xiaomi Pro 2's aan de lader in de woonkamer en kijken we uit naar een weekend op de step 😅
Lekker van genieten samen. Ga ook maar is kijken. Lijkt me best handig voor door de wijk. Kan je zoiets een beetje op slot zetten bij de supermarkt?
Haha mooi man zet de hype voort!. Dubbel de fun, dubbel de boeteCyw00d schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:46:
Van de week was ik samen met mijn vriendin uit eten op een klein terrasje van een taco-bar op de winkeldijk. Daar werden we verrast met een volwassen kerel op een elektrische step (Volgens mij een segway) en gaf mijn vriendin aan het best interessant te vinden. Daarop besloten dat ik eens zou kijken naar de prijzen ervan en diezelfde avond nog een Xiaomi 1S besteld.
Thanks! Wij hebben zo'n goedkoop slotje erbij die je op de remschijf zet en dan kun je je scooter vastzetten aan een fietsenrek of paal. Het blijft altijd wel spannend als ik eerlijk ben.san.okk schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:40:
[...]
Leuk toch! Was al in geen jaren bij MM geweest en verbaasde mij over het grote aanbod steps. Hele wand vol verschillende modellen.
Lekker van genieten samen. Ga ook maar is kijken. Lijkt me best handig voor door de wijk. Kan je zoiets een beetje op slot zetten bij de supermarkt?
Thanks! Nog geen boete gehad en hopelijk blijft dat zo :-) Het is wel echt veel leuker om samen te rijden inderdaad. Vrienden en familie vinden het ook fantastischWoohooo schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:50:
[...]
Haha mooi man zet de hype voort!. Dubbel de fun, dubbel de boete
Je zou het zelf kunnen proberen:dewaal schreef op maandag 26 juli 2021 @ 04:15:
Iemand een idee waar ik de achterband kan laten vervangen van de xiaomi 365 pro 2 in de regio Amersfoort
https://www.xiaomiproduct...essories-and-spare-parts/
[ Voor 18% gewijzigd door Cyw00d op 26-07-2021 09:54 ]
[ Tesla MIG MYP ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Waarom is het schijnveiligheid. Je kan de schade toch verzekeren die je bij een ander veroorzaakt bij een aanrijding. Net als een WA verzekering voor de auto. Ik heb ook een verzekering. Als ik iemand aanrijd wee ik een paar dingen: 1 ik ben mijn step kwijt, 2 ik krijg een boete voor die step en 3 de verzekering betaald de schade die een ander heeft, hoef ik dat ook nog niet te betalen.smiba schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:04:
Ik heb gewoon al jaren een verzekering op mijn step hoor, mag je er alleen nog steeds niet mee de weg op dus het is wel een beetje schrijnveiligheid
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Nee, het is heel simpel: je kunt iets niet verzekeren/schade verhalen indien je iets doet dat tegen de wet/illegaal is, zoals het rijden op een elektrische step op de openbare weg.Rudi Vader schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:00:
[...]
Waarom is het schijnveiligheid. Je kan de schade toch verzekeren die je bij een ander veroorzaakt bij een aanrijding. Net als een WA verzekering voor de auto. Ik heb ook een verzekering. Als ik iemand aanrijd wee ik een paar dingen: 1 ik ben mijn step kwijt, 2 ik krijg een boete voor die step en 3 de verzekering betaald de schade die een ander heeft, hoef ik dat ook nog niet te betalen.
De verzekering betaalt dus helemaal niets, net zoals die ook niet zou betalen als je gaat autorijden zonder rijbewijs (ook al verzeker je de auto wel). Vrij logisch ook allemaal eigenlijk..
Dat is nou precies het grote probleem... Iedereen denkt dat je met een verzekering alles gedekt hebt. Als je vervoermiddel niet legaal is dan doet de verzekering nada niets.Rudi Vader schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:00:
[...]
Waarom is het schijnveiligheid. Je kan de schade toch verzekeren die je bij een ander veroorzaakt bij een aanrijding. Net als een WA verzekering voor de auto. Ik heb ook een verzekering. Als ik iemand aanrijd wee ik een paar dingen: 1 ik ben mijn step kwijt, 2 ik krijg een boete voor die step en 3 de verzekering betaald de schade die een ander heeft, hoef ik dat ook nog niet te betalen.
Hetzelfde met opgevoerde brommers ed
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Inderdaad. Hooguit dat (in geval van een opgevoerde brommer of dronken achter het stuur) de verzekerings maatschappij de schade aan de benadeelde vergoed, maar de uitgekeerde schade daarna gaat verhalen op de veroorzaker (dat is de gebruikelijke werkwijze).RoelsRules schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:02:
[...]
Dat is nou precies het grote probleem... Iedereen denkt dat je met een verzekering alles gedekt hebt. Als je vervoermiddel niet legaal is dan doet de verzekering nada niets.
Hetzelfde met opgevoerde brommers ed
Onder de lijn betaald de veroorzaker altijd.
Ik ben benieuwd hoe de schadeafhandeling in deze situatie gaat:
https://www.112meerlanden...ektrisch-step-aangereden/
Verwijderd
Daar gaat de verzekeraar van de auto gewoon betalen zonder veranderingen.SniperGuy schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:21:
[...]
Inderdaad. Hooguit dat (in geval van een opgevoerde brommer of dronken achter het stuur) de verzekerings maatschappij de schade aan de benadeelde vergoed, maar de uitgekeerde schade daarna gaat verhalen op de veroorzaker (dat is de gebruikelijke werkwijze).
Onder de lijn betaald de veroorzaker altijd.
Dat iemand op een step staat betekend nog niet dat je hem op 't fietspad voor zn flikker mag rijden zonder consequenties.
SniperGuy schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:21:
[...]
De politie heeft ook echt geen schaamte, word je daar aangereden en lig je met letsel op de grond nemen ze je step ook nog inDe elektrische step is door de politie in beslag genomen omdat deze niet gebruikt mag worden op de openbare weg.

[ Voor 8% gewijzigd door smiba op 06-08-2021 10:05 ]
Welke schaamte zou je moeten hebben? Ambulance is voor letsel aan die man, politie doet gewoon zijn dingetje daar omheen.smiba schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:04:
[...]
[...]
De politie heeft ook echt geen schaamte, word je daar aangereden en lig je met letsel op de grond nemen ze je step ook nog in![]()
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat stopt iemand hier om de code zo aan te passen dat die ondersteuning langer duurt?
Niets.lasharor schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:19:
[YouTube: Eindelijk LEGAAL op je e-step!]
Wat stopt iemand hier om de code zo aan te passen dat die ondersteuning langer duurt?
Wat stopt iemand om de ondersteuning op je e-bike te modificeren zodat je niet hoeft te trappen?
Wat stop iemand om je auto te modificeren zodat je er mee kan vliegen?
Blijft illegaal.
Dan is het geen ondersteuning meer. Dan kan je net zo goed met een gashendel blijven rijden.lasharor schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:19:
[YouTube: Eindelijk LEGAAL op je e-step!]
Je brommer opvoeren mag ook niet.
http://digitalekrant.trou...d70d7f27d8be592e6ad9f76fd
Volgens mij is het precies andersom heel simpel:remzor schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:12:
[...]
Nee, het is heel simpel: je kunt iets niet verzekeren/schade verhalen indien je iets doet dat tegen de wet/illegaal is, zoals het rijden op een elektrische step op de openbare weg.
De verzekering betaalt dus helemaal niets, net zoals die ook niet zou betalen als je gaat autorijden zonder rijbewijs (ook al verzeker je de auto wel). Vrij logisch ook allemaal eigenlijk..
Ik geef bij de verzekering op dat het om een E-step gaat, compleet met merk en type een Segway Ninebot G30 max. Dit staat keurig op mijn papieren en dus weet de verzekeringsmaatschappij wat ze verzekeren. Er staan geen beperkingen bij de voorwaarden. En dus keren ze de schade uit die jij een ander berokkend. Vrij logisch in mijn ogen. Ik geef op wat ik heb, het is beoordeeld en geaccepteerd. Ik pleeg geen valsheid in geschrifte door iets anders in te vullen. Ze weten waar ze aan begonnen zijn, net zoals ik.
En als je een aanrijding hebt met 120km/u terwijl je 100km/u rijdt, wat illegaal is, betaald de verzekering ook uit.
Er zit voor mij wel een beperking op. Als type voortuig staat dat het een scootmobiel is. Ik ga er daarmee vanuit dat als je een aanrijding op de weg krijgt, dat er dan wel betaald wordt. Dus bij normaal gebruik. Als je net als een andere bejaarde/invalide door de Albert Heijn met je bij de verzekering omschreven scootmobiel (wat dus in werkelijkheid een e-step is) rijd, dat je toch een probleempje hebt bij de verzekering als je wakker wordt in het vriesvak omdat je de bocht niet gehaald hebt. Wat toch vreemd is omdat je dan ook niet op de openbare weg rijd
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Eiste de verzekering in jouw geval ook dat je eerst door de RDW een Voertuig Identificatie Nummer in je step liet aanbrengen? Zie dit artikel.Rudi Vader schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:49:
Ik geef bij de verzekering op dat het om een E-step gaat, compleet met merk en type een Segway Ninebot G30 max. Dit staat keurig op mijn papieren en dus weet de verzekeringsmaatschappij wat ze verzekeren.
Als verzekeraars een mogelijkheid hebben om niet te hoeven betalen zullen ze die met beide handen aangrijpen. Een ongekentekend en onverzekerd motorvoertuig is een hele goede reden om niet te hoeven betalenVerwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:36:
[...]
Daar gaat de verzekeraar van de auto gewoon betalen zonder veranderingen.
Dat iemand op een step staat betekend nog niet dat je hem op 't fietspad voor zn flikker mag rijden zonder consequenties.
Waar vind ik dat VIN nummer? Ik heb een Segway Ninebot Max LP.AlexFL schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 05:20:
De G30 Max heeft vanuit Segway Ninebot een VIN nummer.
Ik laat hem voor jullie fanaten ook even achter.
https://petities.nl/petit...ectric-vehicles?locale=nl
Linkerkant van de step, zijkant van de accu.htmt schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:21:
[...]
Waar vind ik dat VIN nummer? Ik heb een Segway Ninebot Max LP.
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.
Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.
RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.