Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste
Acties:

• Jessed93
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22:50
Onlangs een Xiaomi M365 pro 2 aangekocht. Ik merk dat er wel héél snel krassen komen op het schermpje van de display. Is dat normaal? :? Beetje zonde voor zo'n nieuw product.

• UncleEddy
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10-06 18:44
Jessed93 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:36:
Onlangs een Xiaomi M365 pro 2 aangekocht. Ik merk dat er wel héél snel krassen komen op het schermpje van de display. Is dat normaal? :? Beetje zonde voor zo'n nieuw product.
Helaas wel!

• Jessed93
Ook zelf gemerkt of is dat al ergens besproken hier? :) Was dat al het geval bij de eerste gen (M365 en M365 pro 1)? Zo ja, jammer dat ze dat niet verbeterd hebben in hun nieuwe reeks steps.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:38
Jessed93 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:13:
[...]

Ook zelf gemerkt of is dat al ergens besproken hier? :) Was dat al het geval bij de eerste gen (M365 en M365 pro 1)? Zo ja, jammer dat ze dat niet verbeterd hebben in hun nieuwe reeks steps.
Ik heb daar geen last van met mijn Pro (gen1). Hoe zou je daar krassen op krijgen? Het is gewoon plastic natuurlijk maar wat raakt nou dat scherm?

Woont in Helsinki

• Jessed93
Intelligo schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:17:
[...]

Ik heb daar geen last van met mijn Pro (gen1). Hoe zou je daar krassen op krijgen? Het is gewoon plastic natuurlijk maar wat raakt nou dat scherm?
Zijn echt microkrasjes maar in grote mate aanwezig. Zelfs als ik er met mijn nagel iets steviger over ga, zie je al zo'n krasje :')

• Intelligo
Jessed93 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:43:
[...]

Zijn echt microkrasjes maar in grote mate aanwezig. Zelfs als ik er met mijn nagel iets steviger over ga, zie je al zo'n krasje :')
Dan begrijp ik eindelijk waarom er van die scherm-protector rubbertjes op AliExpress verkocht worden. Voor mensen zoals jij :P

Misschien heb ik ze ook wel maar geef ik er gewoon niet om. Na 2 jaar let je niet meer zo op dat soort kleine dingen.

Woont in Helsinki

• Jessed93
Intelligo schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:44:
[...]

Dan begrijp ik eindelijk waarom er van die scherm-protector rubbertjes op AliExpress verkocht worden. Voor mensen zoals jij :P

Misschien heb ik ze ook wel maar geef ik er gewoon niet om. Na 2 jaar let je niet meer zo op dat soort kleine dingen.
Die rubbertjes zijn ook voor de waterdichtheid wat te verhogen denk ik. Ik spreek uit ervaring want ik heb 1 maandje na aankoop de printplaat van mijn display al kunnen vervangen. Zat vol met corrosie zonder echt in zware regen te gaan rijden |:(

Ik stoor er mij op zich ook al niet zo hard meer aan, maar het viel me wel op. Krasjes waren letterlijk na het eerste gebruik al zichtbaar.

• Henk.
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 07-02 21:02
Heb sinds kort ook een elektrische step,
Maar wat moet je nou zeggen als je staande wordt gehouden?
Zeggen dat je het niet wist of dat je ze gewoon bij Mediamarkt kan komen?

Wat zeggen of zouden jullie zeggen?

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:34
Henk. schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:31:

Je verlies nemen.

• Intelligo

Dat moet je je boete betalen en (meestal) je stepje inleveren.

Ik zou dan zeggen "stom zeg, ik wist het en toch op mn stepje gegaan"

Woont in Helsinki

• iTiamo
  • Laatst online: 21-06 11:34

Geen van beide. :) Liegen is niet handig en schuld bekennen is ook niet handig.

Ryzen 9 3900XT, 32GB DDR4 3600MHz C16, RTX 3070 OC, Samsung 980 Pro 1TB

• gop1
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21:42
Vanmorgen op weg naar het werk aangehouden en bekeurd. Step is niet in beslag genomen maar ze hebben wel een aantekening gemaakt en als ik weer wordt aangehouden wordt hij in beslag genomen en daarbovenop krijg je een nog hogere boete.

Mijn advies als je wordt aangehouden: rijd gewoon weg, want ze waarschuwen niet. Je krijgt meteen een bekeuring.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:52

-tom-562

Oliesjeik

gop1 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:13:
Vanmorgen op weg naar het werk aangehouden en bekeurd. Step is niet in beslag genomen maar ze hebben wel een aantekening gemaakt en als ik weer wordt aangehouden wordt hij in beslag genomen en daarbovenop krijg je een nog hogere boete.

Mijn advies als je wordt aangehouden: rijd gewoon weg, want ze waarschuwen niet. Je krijgt meteen een bekeuring.
Ja, goed advies. Vluchten voor de politie |:(

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:41

Christiano007

Ich bin der champion

En waar woon jij?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• gop1
-tom-562 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:19:
[...]

Ja, goed advies. Vluchten voor de politie |:(
Je weet dat je om iets triviaals bekeurd gaat worden. Maar goed, stop jij maar gewoon als jij graag een boete in ontvangst wil nemen.

• gop1

• Intelligo

De extra boete die je daarna in ontvangst mag nemen is (minimaal) 110 euro voor het negeren van een stopteken.

Want laten we wel zijn, tenzij oom agent moddervet & te voet is, ga je echt niet wegkomen op je stepje, afgezien van het feit dat het gewoon ontzettend stom is (en ze dan natuurlijk VEEL meer gemotiveerd zijn om je stepje ook meteen achter in de politiebus te mikken)

Woont in Helsinki

• dedoi
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07-06 10:36
Merk toch wel dat minder mensen op een stepje rijden....
Ken nu 2 mensen die een boete hebben gehad en hun step moesten inleveren.
Zelf rij ik er nog best veel op.. maar komt ook omdat ik een kenteken en een VIN nummer heb.
Ben nu 3 keer aangehouden en na het laten zien van mn papieren mocht ik weer verder rijden.
Meestal rij ik nu op mn fiido ds4 fiets :)

• Henk.
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 07-02 21:02
dedoi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:21:
Merk toch wel dat minder mensen op een stepje rijden....
Ken nu 2 mensen die een boete hebben gehad en hun step moesten inleveren.
Zelf rij ik er nog best veel op.. maar komt ook omdat ik een kenteken en een VIN nummer heb.
Ben nu 3 keer aangehouden en na het laten zien van mn papieren mocht ik weer verder rijden.
Meestal rij ik nu op mn fiido ds4 fiets :)
Het weer is er ook niet echt naar nu, in de zomer zie je ze overal.

Maar wat voor step heb je als ik vragen mag?
Heb je er een vin nummer in laten zetten?
Heb je nu dan een kenteken of een plaatje?

[Voor 11% gewijzigd door Henk. op 03-02-2021 17:39]

• Silvos
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 00:48
Psycho_Mantis schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:20:
Ik ben eens begonnen met het documenteren wat er nodig is om Xiaomi Steps aan te passen zodat ze wel legaal zijn op de weg.

Op GitHub heb ik dus een project aangemaakt:
https://github.com/PsychoMnts/Xiaomi-Scooter-Motion-Control

De grootste uitdagingen zijn nu dan uitzoeken hoe ik de gashendel softwarematig kan sturen en de software om dat zo vloeiend mogelijk te doen. Ik ben zelf geen ontwikkelaar, maar kan wel een klein beetje scripten.

Ik heb al wat testen gedaan met de Xiaomi step van m'n vriendin, zo was ik bijvoorbeeld benieuwd wat hij zou dan als het gas op 100% blijft en je de rem gebruikt. Dan stop hij dus met gas geven tot je weer opnieuw het gas opent. Dus dat is erg positief voor de veiligheid. We willen natuurlijk niet dat dit de nieuwe stint wordt waarbij het gas blijft hangen :+

Ik ben vooral benieuwd of er mensen zijn die interesse hebben om zo'n modificatie te doen aan hun step? Of zelfs willen helpen met mee ontwikkelen?

Het is toch wat fijner rijden als je geen wet overtreed. Natuurlijk is dit geen garantie dat je niet alsnog van de weg wordt geplukt, maar als ze zien dat je helemaal geen gashendel hebt lijkt mij dat je de agent nog kan overtuigen.
Dit klinkt wel heel interessant. Ik ben zelf helaas ook geen echte programmeur dus ik kan niet echt helpen bij de code.

Ik dacht zelf in een meer simplistische richting, bijvoorbeeld het monteren van een infrarood bewegingssensor halverwege de step zo dicht mogelijk bij de grond. Die sensors ondersteunen vaak al een functie zoals beweging = 5 seconden of 10 seconden lang signaal doorgeven. Dus als je dan 'stept' door je been van voor naar achter te bewegen langs de step detecteert de IR sensor bewegen en geef hij gas. Om het soepel te houden was mijn gedachte de gashendel te laten zodat je zelf kunt bepalen hoe hard het 'duwtje' is.

Van wat ik van jouw oplossing begrijp is deze oplossing echter niet helemaal legaal omdat de gashendel helemaal weg moet en je in theorie misbruik kan maken van de sensor door bijvoorbeeld met je voeten te wiebelen ofzo. Toch lijkt me dat als je kan aantonen dat de step fysiek geen gas geeft zolang je zelf niet stept dat je een stuk minder kans hebt op boete/inbeslagname van de politie en eventueel ook sterker staat bij een juridische procedure om hem terug te winnen.

Jouw oplossing om de snelheidsmeter uit te lezen is natuurlijk een stuk fraaier maar mogelijk wel lastiger omdat het ook per step verschilt hoe je dat moet aanpakken. Als je het echter voor elkaar krijgt en het ook gedoogd wordt door de politie kun je potentieel denk ik nog best wat verdienen aan ombouwkitjes om een Xiaomi step legaal te maken :P

Edit: Er schoot mij net een idee te binnen. Zou je het niet kunnen baseren op een losse snelheidsmeter, bijvoorbeeld een stand-alone GPS meter of zo'n sensor die fietscomputers gebruiken om de snelheid/het aantal wielomwentelingen te berekenen. Op die manier zou je niets hoeven aanpassen aan de hardware/software van de step en werkt het dus universeel met elke step.

Je zou het in theorie zelfs mechanisch kunnen maken. Je 3d print een doosje met daarin een servometer + snelheidsmeter + bordje wat beide koppelt wat je over de bestaande gashendel heenschroeft zodat die niet toegankelijk is. Op het moment dat de snelheidsmeter een natuurlijke versnelling detecteert stuur het bordje een armpje aan via de servomotor die de snelheidshendel fysiek indrukt voor X aantal seconden.

[Voor 12% gewijzigd door Silvos op 03-02-2021 21:41]

• dedoi
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07-06 10:36
Henk. schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:14:
[...]

Het weer is er ook niet echt naar nu, in de zomer zie je ze overal.

Maar wat voor step heb je als ik vragen mag?
Heb je er een vin nummer in laten zetten?
Heb je nu dan een kenteken of een plaatje?
Ik heb een m365 :)
Ik heb er een vin nummer in laten slaan bij de RDW was een fout bij hun dat kon nog.
Ik héb een kenteken 👍🏼

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Silvos schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:26:
[...]

Dit klinkt wel heel interessant. Ik ben zelf helaas ook geen echte programmeur dus ik kan niet echt helpen bij de code.

Ik dacht zelf in een meer simplistische richting, bijvoorbeeld het monteren van een infrarood bewegingssensor halverwege de step zo dicht mogelijk bij de grond. Die sensors ondersteunen vaak al een functie zoals beweging = 5 seconden of 10 seconden lang signaal doorgeven. Dus als je dan 'stept' door je been van voor naar achter te bewegen langs de step detecteert de IR sensor bewegen en geef hij gas. Om het soepel te houden was mijn gedachte de gashendel te laten zodat je zelf kunt bepalen hoe hard het 'duwtje' is.

Van wat ik van jouw oplossing begrijp is deze oplossing echter niet helemaal legaal omdat de gashendel helemaal weg moet en je in theorie misbruik kan maken van de sensor door bijvoorbeeld met je voeten te wiebelen ofzo. Toch lijkt me dat als je kan aantonen dat de step fysiek geen gas geeft zolang je zelf niet stept dat je een stuk minder kans hebt op boete/inbeslagname van de politie en eventueel ook sterker staat bij een juridische procedure om hem terug te winnen.

Jouw oplossing om de snelheidsmeter uit te lezen is natuurlijk een stuk fraaier maar mogelijk wel lastiger omdat het ook per step verschilt hoe je dat moet aanpakken. Als je het echter voor elkaar krijgt en het ook gedoogd wordt door de politie kun je potentieel denk ik nog best wat verdienen aan ombouwkitjes om een Xiaomi step legaal te maken :P

Edit: Er schoot mij net een idee te binnen. Zou je het niet kunnen baseren op een losse snelheidsmeter, bijvoorbeeld een stand-alone GPS meter of zo'n sensor die fietscomputers gebruiken om de snelheid/het aantal wielomwentelingen te berekenen. Op die manier zou je niets hoeven aanpassen aan de hardware/software van de step en werkt het dus universeel met elke step.

Je zou het in theorie zelfs mechanisch kunnen maken. Je 3d print een doosje met daarin een servometer + snelheidsmeter + bordje wat beide koppelt wat je over de bestaande gashendel heenschroeft zodat die niet toegankelijk is. Op het moment dat de snelheidsmeter een natuurlijke versnelling detecteert stuur het bordje een armpje aan via de servomotor die de snelheidshendel fysiek indrukt voor X aantal seconden.
Ik ben ook geen ontwikkelaar hoor, dus dit is voor mij ook zeer leerzaam om te bouwen.

Doel is ook om met minimale aanpassingen hem legaal te krijgen. Dus je moet met eigen spierkracht het voertuig aandrijven en dan mag alles.
Kijk maar eens naar dit belachelijke ding:
https://loopbandfiets.com
Dat is pas de grenzen van de wet opzoeken. Mij kan je niet vertellen dat het veiliger is dan een stepje.

Waar ik ook aan gedacht heb is een gyroscoop om te detecteren of je afzet. Probleem is alleen dat de step niet accepteert dat het gas open gaat voordat je 5 km/h bereikt. Dus zal dan geen soepele ervaring worden.
Dat zelfde probleem zal je hebben met een rotatie sensor.

Als je niet kan programmeren en je wilt toch graag helpen met het project, wanneer ik de basis klaar hebt zoek ik nog wel testers.

edit: Was nog vergeten te antwoorden waarom de gashendel weg moet:
Als je de gashendel eraan laat zitten dan gaat oom agent echt het verschil niet zien tussen een illegaal model en een legaal model.
Als je ook echt geen gas kan geven zonder zelf te steppen is het gewoon wat overtuigender.

[Voor 4% gewijzigd door Psycho_Mantis op 04-02-2021 09:00]

PVoutput

• Michelli
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-06 09:35
https://www.rijksoverheid...d-van-haga-fvd-over-plevs

MinIenW heeft weer vragen over PLEV’s beantwoord. Verwacht sowieso dus weinig actie voor het zomerreces.

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Ben 2 jaar geleden dit topic gaan volgen om op de hoogte te blijven van de wetgeving en welke goede steps er op de markt zijn. Begint toch behoorlijk deprimerend verhaal te worden, hoe moeilijk kan het nou zijn om wat regelgeving te implementeren? Paar maanden wachten is prima maar 2 jaar zonder duidelijke vooruitgang, onbegrijpelijk.

Sorry voor de rant, iemand nog hoop?

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Michelli schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:52:
https://www.rijksoverheid...d-van-haga-fvd-over-plevs

MinIenW heeft weer vragen over PLEV’s beantwoord. Verwacht sowieso dus weinig actie voor het zomerreces.
Ik wist niet dat het mogelijk was om zo vaag te antwoorden op zulke concrete vragen.
Maar dit ziet er niet hoopvol uit.

Ik erger mij vooral aan de opmerking dat we ze ook gewoon kunnen keuren als bijzondere bromfiets, wat dus helemaal niet gaat. :(

PVoutput

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

jodeltje schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:01:
Ben 2 jaar geleden dit topic gaan volgen om op de hoogte te blijven van de wetgeving en welke goede steps er op de markt zijn. Begint toch behoorlijk deprimerend verhaal te worden, hoe moeilijk kan het nou zijn om wat regelgeving te implementeren? Paar maanden wachten is prima maar 2 jaar zonder duidelijke vooruitgang, onbegrijpelijk.

Sorry voor de rant, iemand nog hoop?
Ja naar het buitenland verhuizen :)
Nederland staat wat dit betreft weer echt compleet achterlijk op de kaart... Onbegrijpelijk dat hier niet met man en macht op wordt ingesprongen. Dit is het moment om een verduurzaamingsslag door te maken, het OV te ontlasten etc. Maarja de Nederlandse overheid is daar nou eenmaal niet zo goed in...

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Michelli
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-06 09:35
Psycho_Mantis schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:05:
[...]

Ik wist niet dat het mogelijk was om zo vaag te antwoorden op zulke concrete vragen.
Maar dit ziet er niet hoopvol uit.

Ik erger mij vooral aan de opmerking dat we ze ook gewoon kunnen keuren als bijzondere bromfiets, wat dus helemaal niet gaat. :(
Als iemand die zelf Kamervragen heeft moeten beantwoorden namens een minister: deze antwoorden verbazen me niet. Je ziet ook vooral dat er naar anderen wordt gewezen, zoals RDW, OvV, EU-wetgeving, etc.

Ook interessant is dat er geen aandacht wordt besteed aan PLEV's in de onlangs gepubliceerde Ontwikkelagenda Toekomstbeeld OV, terwijl fietsen en e-bikes juist veel worden genoemd.

Acties:
  • +19Henk 'm!
  • Pinned

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Goed nieuws voor de eigenaren van Xiaomi stepjes, ik heb het voor elkaar om stepondersteuning werkend te krijgen d.m.v. mijn project: https://github.com/PsychoMnts/Xiaomi-Scooter-Motion-Control

Ik heb het zo gemaakt dat je niet gelijk volgas weg gaat bij de minste beweging en het voelt vrij natuurlijk aan.

Bij een kick onder de 10 km/h geeft hij dus ongeveer 40% gas, tussen de 10 en 15 iets van 70% en daarboven 100%.
Wel heb ik ervaren dat je flink moet bijsteppen om boven de 15 km/h te komen en dus 100% gas te krijgen. Maar dit is wel op te lossen met wat finetunen.

Eenmaal op gang kan je 8 seconden genieten van de gemotoriseerde aandrijving en dan gaat hij naar 10% gas. Want bij 0% gaat hij regenereren, dan rem je wel erg hard af. Die 10% gas is niet voldoende om vooruit te komen, maar wel om KERS (regenereren) uit te schakelen.

Het leuke is wel dat als je op het moment dat hij stopt met gas geven en je maakt je zelf even kleiner, dat is voldoende om hem weer een kick te triggeren. Want dan ga je even weer sneller dankzij natuurkunde. En dat mag wettelijk, want het is op eigen spierkracht. :+

Ik ga deze modificatie uiteraard nog finetunen om het zo comfortabel mogelijk te maken. En ik zal binnenkort ook nog een filmpje maken van de werking.

Momenteel werkt deze modificatie enkel op de Xiaomi Essential Scooter en waarschijnlijk ook op de 1S en Pro 2.
ik heb meer data nodig van de andere modellen om de serial bus te decoden. De oudere M365 gedraagt zich toch net iets anders op de serial bus.

Met deze modificatie hoop ik het aantal stepjes die onnodig vernietigd worden en boetes te reduceren. 400 euro + je stepje kwijt is gewoon erg zonde.

PVoutput

• cavanta
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-06 11:55
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:13:
Goed nieuws voor de eigenaren van Xiaomi stepjes, ik heb het voor elkaar om stepondersteuning werkend te krijgen d.m.v. mijn project: https://github.com/PsychoMnts/Xiaomi-Scooter-Motion-Control

Ik heb het zo gemaakt dat je niet gelijk volgas weg gaat bij de minste beweging en het voelt vrij natuurlijk aan.

Bij een kick onder de 10 km/h geeft hij dus ongeveer 40% gas, tussen de 10 en 15 iets van 70% en daarboven 100%.
Wel heb ik ervaren dat je flink moet bijsteppen om boven de 15 km/h te komen en dus 100% gas te krijgen. Maar dit is wel op te lossen met wat finetunen.

Eenmaal op gang kan je 8 seconden genieten van de gemotoriseerde aandrijving en dan gaat hij naar 10% gas. Want bij 0% gaat hij regenereren, dan rem je wel erg hard af. Die 10% gas is niet voldoende om vooruit te komen, maar wel om KERS (regenereren) uit te schakelen.

Het leuke is wel dat als je op het moment dat hij stopt met gas geven en je maakt je zelf even kleiner, dat is voldoende om hem weer een kick te triggeren. Want dan ga je even weer sneller dankzij natuurkunde. En dat mag wettelijk, want het is op eigen spierkracht. :+

Ik ga deze modificatie uiteraard nog finetunen om het zo comfortabel mogelijk te maken. En ik zal binnenkort ook nog een filmpje maken van de werking.

Momenteel werkt deze modificatie enkel op de Xiaomi Essential Scooter en waarschijnlijk ook op de 1S en Pro 2.
ik heb meer data nodig van de andere modellen om de serial bus te decoden. De oudere M365 gedraagt zich toch net iets anders op de serial bus.

Met deze modificatie hoop ik het aantal stepjes die onnodig vernietigd worden en boetes te reduceren. 400 euro + je stepje kwijt is gewoon erg zonde.
Gaaf man! Tof dat je dit doet.
Ik heb nog een M365 Pro staan, ik weet niet of je daar nog wat data van kan gebruiken?

• svenerator
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 00:24
Ik begrijp dat bij detectie van het 'steppen' 8s gas wordt gegeven. Lijkt voor mijn gevoel best lang, is dit vergelijkbaar met de micro colibri?

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

cavanta schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:51:
[...]

Gaaf man! Tof dat je dit doet.
Ik heb nog een M365 Pro staan, ik weet niet of je daar nog wat data van kan gebruiken?
Ja zeker!
De data die ik nodig heb ziet er zo uit:
https://github.com/Psycho...-Control/tree/main/SNIFFS

En is eruit te halen door de volgende tool te gebruiken:
https://github.com/Psycho...rol/tree/main/MegaSniffer

De code is gemaakt voor een Arduino Mega welke aan de seriele bus van de step zit, dus ground en serial zit dan aangesloten.
Dan heb ik logs nodig van het volgende:
- Rem los
- Rem vast
- Alles los en stillstaand
- Handmatig rollen aan het voorwiel
- Volgas op topsnelheid
svenerator schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:29:
Ik begrijp dat bij detectie van het 'steppen' 8s gas wordt gegeven. Lijkt voor mijn gevoel best lang, is dit vergelijkbaar met de micro colibri?
8s lijkt lang, maar in de praktijk is het vrij kort. Ik overweeg zelfs om er 10 seconden van te maken.
Maar er is nergens in de wet gedefinieerd hoe lang een hulpmotor mag helpen, dus hoe langer je deze timer zet hoe groter de kans is dat het eigenlijk geen ondersteuning meer is en dus niet meer legaal.

Zelf heb ik nooit een Micro step gezien, dus ik kan helaas alleen maar vergelijken met video's. Wat ik zie in de video's dat daar ook niet echt veel wordt gestept. Ook vindt ik de micro step te duur (€ 899) voor wat het is: Amper reflectoren, slechte range en oogt goedkoop.

PVoutput

• svenerator

De xiaomi stepjes zijn best populair voor cfw's. Was het via deze weg het bovenstaande technisch niet mogelijk? Komt er nog een filmpje trouwens? :)

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

svenerator schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:54:
[...]

De xiaomi stepjes zijn best populair voor cfw's. Was het via deze weg het bovenstaande technisch niet mogelijk? Komt er nog een filmpje trouwens? :)
Ongetwijfeld dat het via CFW ook zou kunnen, maar dat gaat mijn pet te boven.

Ik heb al wat filmpjes geschoten van het weekend, moet ze nog even monteren. Dus komt ergens deze week.

PVoutput

• Ge0force
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 08:43
Ik heb vorig jaar een Xiaomi M365 pro 2 aangekocht. Ik was er aanvankelijk erg tevreden van, maar stel vast dat dit ding hoe langer hoe trager rijdt. De weken na aankoop kon ik in Distance mode met gemak een lichte heuvel op tegen 18km/u. Nu haalt ie met moeite nog 7km/u op dezelfde heuvel in Distance mode, en 10km/u in Speed mode, vooral als de batterij niet volledig opgeladen is. Is dit een gekend probleem?

[Voor 11% gewijzigd door Ge0force op 23-02-2021 15:56]

• svenerator
Ge0force schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:53:
Ik heb vorig jaar een Xiaomi M365 pro 2 aangekocht. Ik was er aanvankelijk erg tevreden van, maar stel vast dat dit ding hoe langer hoe trager rijdt. De weken na aankoop kon ik in Distance mode met gemak een lichte heuvel op tegen 18km/u. Nu haalt ie met moeite nog 7km/u op dezelfde heuvel in Distance mode, en 10km/u in Speed mode, vooral als de batterij niet volledig opgeladen is. Is dit een gekend probleem?
Het is idd zo dat de snelheid mindert wanneer de batterij bijna leeg is. Mijn ervaring bij de Pro 1 is dat je dit pas merkt bij de laatste 20%.

• Devian
Ge0force schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:53:
En check je bandenspanning eens!

• Ge0force
Devian schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:30:
[...]
En check je bandenspanning eens!
Is er een pomp met meter die je me kan aanbevelen voor mijn step? Ik zag dat Xiaomi er zelf eentje heeft, maar die krijgt eerder matige reviews...

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ge0force schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:35:
[...]

Is er een pomp met meter die je me kan aanbevelen voor mijn step? Ik zag dat Xiaomi er zelf eentje heeft, maar die krijgt eerder matige reviews...
Die pomp van xiaomi is prima, kan zelfs m’n auto banden ermee oppompen.
3,2 bar is aanbevolen. Maar ga niet hoger dan 3,5.

PVoutput

• Ge0force
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:29:
[...]

Die pomp van xiaomi is prima, kan zelfs m’n auto banden ermee oppompen.
3,2 bar is aanbevolen. Maar ga niet hoger dan 3,5.
Dankjewel voor je hulp! 👍

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:17
Vandaag kwam ik erachter dat de Kickbike FatMax wel toegelaten is (!?).

https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2016-35971.html
https://stepshop.nl/nl/e-...-black-6430046770706.html

Dit is toch meten met twee maten? Max output is 380W, ook meer dan de toegestane 250W voor elektrische fietsen.

Hmmm, bij het product van stephsop staat wel: Deze elektrische step mag in Nederland op de openbare weg zonder ondersteuning, (dus zelf steppen). Met elektrische ondersteuning alleen op eigen terrein (camping, bedrijfskavel). Met elektrische ondersteuning is deze step nl. NIET goedgekeurd door het ministerie van infrastructuur & milieu).

[Voor 46% gewijzigd door Jumpman op 24-02-2021 10:31]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22:40
Mooi man! @Psycho_Mantis Zie er wel handel in om dit voor mensen te laten doen. Kun je leuke zaken mee doen! Of dat je van die kant en klare pakketjes maakt! Ik kijk er naar uit, want heb 2 linker handen

Add me op Stadia: Gloogle

• Jumpman
Jumpman schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:15:
Vandaag kwam ik erachter dat de Kickbike FatMax wel toegelaten is (!?).

https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2016-35971.html
https://stepshop.nl/nl/e-...-black-6430046770706.html

Dit is toch meten met twee maten? Max output is 380W, ook meer dan de toegestane 250W voor elektrische fietsen.

Hmmm, bij het product van stephsop staat wel: Deze elektrische step mag in Nederland op de openbare weg zonder ondersteuning, (dus zelf steppen). Met elektrische ondersteuning alleen op eigen terrein (camping, bedrijfskavel). Met elektrische ondersteuning is deze step nl. NIET goedgekeurd door het ministerie van infrastructuur & milieu).
Toch vraag ik mij af, ik zie steeds meer bedrijven die deze elektrische steps aanbieden voor verhuur met een route,drankje en een hapje. Hoe dan?

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-06 10:30

Please fix dit ook voor de oudere M365 8) 8) klinkt echt cool.

Facts don't care about your feelings

• TheJoe
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 03-05 22:02
Hebben jullie de petitie voor legalisatie e-steps al ondertekent? Er was ook een demonstratie een tijdje terug, YouTube: LegaalRijden Demonstratie bij Hart Van Nederland

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe zwaar is het trouwens steppen als de accu leeg is van een elektrische step?

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

YoshiBignose schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:08:
[...]

Please fix dit ook voor de oudere M365 8) 8) klinkt echt cool.
Ik heb een log nodig uit de seriële bus, dan kan ik er ondersteuning voor maken.
Zoals dit dus:
https://github.com/Psycho...in/SNIFFS/SNIFF_SPEED.txt
Christiano007 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:45:
Hoe zwaar is het trouwens steppen als de accu leeg is van een elektrische step?
Echt heel zwaar. Ik dacht laatst wel 20 km te kunnen, maar hij was leeg bij 15 km. Toen moest ik nog 5 km steppen, ik was echt kapot.

Ik heb een essential, die heeft niet zo'n grote range.

PVoutput

• wienesroa
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:27
Ik heb hier achter in de garage nog een oude M365 liggen, heel weinig gebruikt, als je me verteld hoe ik die file kan uitlezen, wil ik je daar best mee helpen. Mijn computerkennis reikt tot windows en office pakket ;-)

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

wienesroa schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:22:
Ik heb hier achter in de garage nog een oude M365 liggen, heel weinig gebruikt, als je me verteld hoe ik die file kan uitlezen, wil ik je daar best mee helpen. Mijn computerkennis reikt tot windows en office pakket ;-)
Ik denk dat er wel iets meer kennis benodigd is. Je moet namelijk wel weten hoe je code laad op een arduino en deze aan de step soldeert en ook nog data uit de serial monitor weet te halen.

PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ybestepgo
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 19-03 12:02
Jumpman schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:28:
[...]

Toch vraag ik mij af, ik zie steeds meer bedrijven die deze elektrische steps aanbieden voor verhuur met een route,drankje en een hapje. Hoe dan?
Die bedrijven nemen het risico voor lief. Aan de ene kant begrijpelijk, er moet gewoon regelgeving komen. Dat bereik je alleen als er genoeg aandacht voor is / er genoeg steps rondrijden. Maar aan de andere kant laat je die mensen onverzekerd op jouw steps rondrijden.

• Goverman
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:35

Goverman

not loaded

Deze modificatie maakt je e-step niet per definitie legaal. Het klopt dat een step met stepondersteuning wordt gelijkgesteld aan een fiets met elektrische trapondersteuning en daarmee legaal op de weg KAN zijn.

Echter, een fiets met elektrische trapondersteuning (de meeste elektrische fietsen) zijn juridisch gezien alleen een fiets wanneer aan alle drie onderstaande voorwaarden is voldaan:
1. De elektromotor werkt alleen ondersteunend
2. De trapondersteuning neemt geleidelijk aan af tot de snelheid van 25 km/u is bereikt en stopt dan geheel.
3. De elektromotor heeft een nominaal continue vermogen van niet meer dan 250 Watt.

Mocht bij een fiets aan een van deze voorwaarden niet zijn voldaan dan valt de fiets binnen de Verordening EU168/2013. Er is dan sprake van een (EU)-typegoedkeuring, gele of blauwe kentekenplaat en een rijbewijseis. Voor een step zou dat dan betekenen dat die ook onder een typegoedkeuring zou vallen. Bij gebrek aan EU-regelgeving voor deze voertuigen zou dan (dus) de Nederlandse beleidsregel aanwijzing bijzondere bromfietsen van toepassing zijn...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Jumpman
Is er iemand hier met een Xiaomi Mi 1S of M365 die al lang met CFW rijdt? Ik ben erg benieuwd of je step er sneller van slijt of dat er veel sneller mankementen zijn?

Ik twijfel, ik vind 25 KM/u toch wel traag en die 30 KM/u lonkt wel. Ik rijd veelal korte stukjes (2 KM) vlakke rechte weg.

[Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 19-03-2021 22:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 22:47
Jumpman schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:19:
Is er iemand hier met een Xiaomi Mi 1S of M365 die al lang met CFW rijdt? Ik ben erg benieuwd of je step er sneller van slijt of dat er veel sneller mankementen zijn?

Ik twijfel, ik vind 25 KM/u toch wel traag en die 30 KM/u lonkt wel. Ik rijd veelal korte stukjes (2 KM) vlakke rechte weg.
Ik heb tot inbeslagname permanent met CFW gereden (zo’n 1800km) stond altijd ingesteld op volle acceleratie en snelheid. Batterij werd lichtjes warm (kon ook aan m’n gewicht liggen) maar geen slijtage geconstateerd

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:12
Jumpman schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:19:

met een non-pro hou je maar een kwart accu de 30km/h aan he, dus zo'n mega verschil is het uiteindelijk niet. Trekt wel vlotter e.d. en geen problemen mee gehad met over 1500km/h wel even opletten dat je de juiste flasht voor de non pro.

• AllInOneNerd
Dejagan schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:52:
[...]

met een non-pro hou je maar een kwart accu de 30km/h aan he, dus zo'n mega verschil is het uiteindelijk niet. Trekt wel vlotter e.d. en geen problemen mee gehad met over 1500km/h wel even opletten dat je de juiste flasht voor de non pro.
Ik weet niet welke firmware jij flasht om 1500kmh te rijden…

Ik hield het vaak tot de helft vol op 34km/h en daarna zakte hij tot 15% af tot rond de 29km/h

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Goverman schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:54:
[...]

Deze modificatie maakt je e-step niet per definitie legaal. Het klopt dat een step met stepondersteuning wordt gelijkgesteld aan een fiets met elektrische trapondersteuning en daarmee legaal op de weg KAN zijn.

Echter, een fiets met elektrische trapondersteuning (de meeste elektrische fietsen) zijn juridisch gezien alleen een fiets wanneer aan alle drie onderstaande voorwaarden is voldaan:
1. De elektromotor werkt alleen ondersteunend
2. De trapondersteuning neemt geleidelijk aan af tot de snelheid van 25 km/u is bereikt en stopt dan geheel.
3. De elektromotor heeft een nominaal continue vermogen van niet meer dan 250 Watt.

Mocht bij een fiets aan een van deze voorwaarden niet zijn voldaan dan valt de fiets binnen de Verordening EU168/2013. Er is dan sprake van een (EU)-typegoedkeuring, gele of blauwe kentekenplaat en een rijbewijseis. Voor een step zou dat dan betekenen dat die ook onder een typegoedkeuring zou vallen. Bij gebrek aan EU-regelgeving voor deze voertuigen zou dan (dus) de Nederlandse beleidsregel aanwijzing bijzondere bromfietsen van toepassing zijn...
Dat is dus het hele idee, zorgen dat de step voldoet aan die 3 regels die jij benoemd.

Ik zit al met een redelijk aantal mensen aan dit project. We hebben al zelfs bevestiging van een verzekeraar dat de step met deze aanpassing verzekerd is.
Er is zelfs al iemand staande gehouden met deze mod en die mocht na wat uitleg over de mod weer verder steppen.

Dus het gaat echt al de goede kant op.

PVoutput

• Goverman

Goverman

not loaded

Psycho_Mantis schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:33:
[...]

Dat is dus het hele idee, zorgen dat de step voldoet aan die 3 regels die jij benoemd.

Ik zit al met een redelijk aantal mensen aan dit project. We hebben al zelfs bevestiging van een verzekeraar dat de step met deze aanpassing verzekerd is.
Er is zelfs al iemand staande gehouden met deze mod en die mocht na wat uitleg over de mod weer verder steppen.

Dat klinkt goed en mooi om te zien dat hier over wordt nagedacht en dat e.e.a. In de praktijk toepasbaar is.

Edoch, er is wel wat verschil van interpretatie mogelijk over of de definitie van 250 Watt. Heeft iets te maken met de term ‘nominaal continue’ vermogen en het gebruik van software. In voertuigen is het gebruikelijk dat een maximale toegestane constructiesnelheid ‘hardwarematig’ is. Is e.e.a. Met software beperkt (of juist opgevoerd) dan is geen sprake van ‘door de constructie bepaalde’ snelheid. Hoe een en ander wordt uitgelegd bij een ontmoeting met de politie (en evt. OvJ / rechtbank) is niet op voorhand in te schatten. Houd daar rekening mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Goverman schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 23:13:
[...]

Dat klinkt goed en mooi om te zien dat hier over wordt nagedacht en dat e.e.a. In de praktijk toepasbaar is.

Edoch, er is wel wat verschil van interpretatie mogelijk over of de definitie van 250 Watt. Heeft iets te maken met de term ‘nominaal continue’ vermogen en het gebruik van software. In voertuigen is het gebruikelijk dat een maximale toegestane constructiesnelheid ‘hardwarematig’ is. Is e.e.a. Met software beperkt (of juist opgevoerd) dan is geen sprake van ‘door de constructie bepaalde’ snelheid. Hoe een en ander wordt uitgelegd bij een ontmoeting met de politie (en evt. OvJ / rechtbank) is niet op voorhand in te schatten. Houd daar rekening mee.
Is dat niet precies hetzelfde verhaal als bij de elektrische fiets?
Ook die zijn softwarematig dusdanig ingesteld dat de ondersteuning stopt bij 25 km/h.

Denk overigens maar niet dat al die fietsen zo geavanceerd zijn, de meeste hebben een rotatie sensor samen met een snelheidsinstelling op het stuur.
Je stelt een snelheid in en je trapper is gewoon een verkapt gaspedaal, zolang je beweegt geeft de fiets gas. Duurdere fietsen hebben een druksensor die echt kan aanvoelen hoe hard je trapt.

En het vermogen is vergelijkbaar met een elektrische fiets. de Xiaomi 1S en Essential zijn al 250 watt, dus dat is simpel. Alleen als je een Pro wilt met 350 watt zal je hem wat moeten begrenzen.

Met deze tool kan je het vermogen aanpassen:
https://pro.cfw.sh/#

Om te helpen bij een aanhouding zijn we ook al bezig met een webpagina waar uitleg staat voor de agent.

PVoutput

• svenerator
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:33:
[...]

Gaaf dat meer mensen zich erbij hebben aangesloten. Houden jullie je nu bezig met bugs en optimaliseren?

• Goverman

Goverman

not loaded

Psycho_Mantis schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:02:
[...]

Is dat niet precies hetzelfde verhaal als bij de elektrische fiets?
Ook die zijn softwarematig dusdanig ingesteld dat de ondersteuning stopt bij 25 km/h.

Denk overigens maar niet dat al die fietsen zo geavanceerd zijn, de meeste hebben een rotatie sensor samen met een snelheidsinstelling op het stuur.
Je stelt een snelheid in en je trapper is gewoon een verkapt gaspedaal, zolang je beweegt geeft de fiets gas. Duurdere fietsen hebben een druksensor die echt kan aanvoelen hoe hard je trapt.

En het vermogen is vergelijkbaar met een elektrische fiets. de Xiaomi 1S en Essential zijn al 250 watt, dus dat is simpel. Alleen als je een Pro wilt met 350 watt zal je hem wat moeten begrenzen.

Met deze tool kan je het vermogen aanpassen:
https://pro.cfw.sh/#

Om te helpen bij een aanhouding zijn we ook al bezig met een webpagina waar uitleg staat voor de agent.
De discussie is inderdaad dezelfde als bij de elektrische fiets. Op zich ook wel logisch, omdat jouw hele onderbouwing is dat een step juridisch gezien gelijk is aan een fiets (die mag zijn voorzien van elektrische trapondersteuning mits die binnen bepaalde randvoorwaarden valt). Over die onderbouwing an sich hebben wij trouwens ook geen discussie: die delen jij en ik.

De 250 Watt modellen (waarbij ik nu even hanteer: het 250 Watt zoals ‘op het motortje is vermeld’) vallen hier dus waarschijnlijk wel binnen. Staat ‘op het motortje’ een hoger getal (bijv. 350 Watt) dan zou ik niet op voorhand gerust zijn met een softwarematige beperking.

Een website met uitleg voor een agent is goed bedacht, maar of een agent met bonnenboekje in de hand zich daardoor laat overhalen? Ik denk het niet.

Ik kan me wel voorstellen dat een website die je voorstelt in beroep van nut kan zijn. Maar goed, dan heb je die bekeuring dus al wel te pakken (en evt. in beslagname).

Let wel: het is hier niet een kwestie van gelijk halen ofzo. Het is meer dat de modificatie die jij doet aan een elektrische step goed bedacht is, maar dat er juridisch gezien wel wat haken en ogen aan zitten en (dus) ook dat een agent (en OvJ en kantonrechter) hier ook wel eens anders tegen aan kunnen kijken.

• daan_deurloo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 28-05 23:45
Ik heb een M365 Pro, nu heb ik hem vandaag compleet leeg gereden tot hij stil viel op Center Parcs natuurlijk, niet op de openbare weg. Haal gemiddeld per lading 30-40km, ligt aan de weg.

Nu duurt het opladen heel erg lang, precies 8 uur op 60-70W 1.7A inclusief balanceren van de cellen op 4.13v.

Ik heb een 42V 2.0A lader gezien en de vraag is of hij dan ook daadwerkelijk de 2.0 Ampere gaat halen ?. Ik heb gelezen dat de BMS maximaal 2.5A aankan namelijk.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

daan_deurloo schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:13:
Ik heb een M365 Pro, nu heb ik hem vandaag compleet leeg gereden tot hij stil viel op Center Parcs natuurlijk, niet op de openbare weg. Haal gemiddeld per lading 30-40km, ligt aan de weg.

Nu duurt het opladen heel erg lang, precies 8 uur op 60-70W 1.7A inclusief balanceren van de cellen op 4.13v.

Ik heb een 42V 2.0A lader gezien en de vraag is of hij dan ook daadwerkelijk de 2.0 Ampere gaat halen ?. Ik heb gelezen dat de BMS maximaal 2.5A aankan namelijk.
En wat is je gewicht als ik vragen mag?

• Jumpman
Wat is momenteel de beste website om een CFW voor de Xiaomi Mi 1S te maken of te downloaden?

Ik wil eigenlijk alleen de snelheid aanpassen t.o.v. de originele firmware.

• tweegroenethee
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17:03
Ik stond op het punt om een elektrische step (variant van de Zero 9) te bestellen, maar na de hoeveelheid berichten hier over in beslag neming en bekeuringen denk ik dat ik er voorlopig nog maar even van af zie.

Zijn er mensen hier die nog nooit zijn aangehouden op de openbare weg?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Devian
tweegroenethee schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:43:
Ik stond op het punt om een elektrische step (variant van de Zero 9) te bestellen, maar na de hoeveelheid berichten hier over in beslag neming en bekeuringen denk ik dat ik er voorlopig nog maar even van af zie.

Ja.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fabian154
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 17-04 22:09
Ja, ik rij nu zon half jaar rond in nijmegen. Meerdere keren agenten tegen gekomen en nooit staande gehouden.

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:57

Zijn er al ervaringen van mensen met deze modificatie die staande gehouden zijn door de politie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

dimmak schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:07:
[...]

Zijn er al ervaringen van mensen met deze modificatie die staande gehouden zijn door de politie?
Ja, uit de testgroep zijn er al 2 aangehouden.
De een mocht doorrijden en de ander heeft een boete gekregen die nog door OvJ nog bepaald gaat worden. We wachten nog af hoe dat gaat lopen.

Er staan ook nog vragen uit naar infrastructuur en waterstaat over deze type steps, daar wacht ik momenteel ook nog op. Helaas gaat dit allemaal niet zo snel.

PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robert.r
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 18-06 23:05
tweegroenethee schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:43:

Ja, 2500+ km gemaakt inmiddels

• wouterdeventer
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 04-06 08:25
Hey Steppers,

Is iemand een step kwijt? Ik zag gisteren een gozer die rondliep met een step met anti lek banden, nadat ik een gesprek aanging dat ik eerder de xiaomi m365 had, herkende hij deze niet ook ontweek hij een simpele andere vraag en reageerde nogal vreemd. Hij zag er behoorlijk stoned uit dus misschien was het dat. Dus ik dacht, wat als zijn step niet van hem is? Het kan wel zo zijn natuurlijk...

• Mvandijk1990
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 08-05 17:20
Voor verkoop is Vraag & Aanbod overig bedoeld, niet het topic.

[Voor 87% gewijzigd door deepbass909 op 18-04-2021 13:30]

• qbuss
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 01-05 18:04
Hai,

Vraagje want ik kon geen betere topic hiervoor vinden, heeft iemand misschien tips wat ik kan doen met boete die ik had gekregen voor rijden op een euc ik kreeg die omdat "het voertuig dient te zijn goedgekeurd"

• AllInOneNerd
qbuss schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:24:
Hai,

Vraagje want ik kon geen betere topic hiervoor vinden, heeft iemand misschien tips wat ik kan doen met boete die ik had gekregen voor rijden op een euc ik kreeg die omdat "het voertuig dient te zijn goedgekeurd"
Ik raad je even aan mensen aan te spreken in deze groep: https://chat.whatsapp.com/HqkSYE7sS8LIRZExZqRfsp

Daar zitten tientallen mensen die er verstand van hebben en ervaringsdeskundige zijn.

• qbuss
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 01-05 18:04
AllInOneNerd schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:40:
[...]

Ik raad je even aan mensen aan te spreken in deze groep: https://chat.whatsapp.com/HqkSYE7sS8LIRZExZqRfsp

Daar zitten tientallen mensen die er verstand van hebben en ervaringsdeskundige zijn.
Thanks m8,

Vraagje want dat is electrische skateboard groep bestaat ook eentje die bedoeld is voor eenwielers/onewheels?

• Intelligo
qbuss schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:01:
[...]

Thanks m8,

Vraagje want dat is electrische skateboard groep bestaat ook eentje die bedoeld is voor eenwielers/onewheels?
De boete is hetzelfde dus dat maakt niet uit.

Woont in Helsinki

• jack zomer
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 01:07
qbuss schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:24:
Hai,

Bezwaar maken als je voertuig wel is goedgekeurd.
Betalen als hij niet goedgekeurd is nooit gekeurd is.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Was het niet zo dat een EUC en onewheel eigenlijk geen voertuigen zijn omdat een voertuig volgens de wet meer dan 1 wiel heeft?

PVoutput

• Cornholio
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-06 21:12
Nu het mooier weer is de Xiaomi 1S eens uit de berging gehaald. Ik heb nog niet zoveel kms gemaakt, maar gaat het 'met 1 hand rijden' makkelijker als je er aan gewend raakt? Vind zo'n step toch best instabiel als je je hand uitsteekt.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:11
Cornholio schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:40:
Nu het mooier weer is de Xiaomi 1S eens uit de berging gehaald. Ik heb nog niet zoveel kms gemaakt, maar gaat het 'met 1 hand rijden' makkelijker als je er aan gewend raakt? Vind zo'n step toch best instabiel als je je hand uitsteekt.
Nope.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:16

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Psycho_Mantis schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:38:
[...]

Ja, uit de testgroep zijn er al 2 aangehouden.
De een mocht doorrijden en de ander heeft een boete gekregen die nog door OvJ nog bepaald gaat worden. We wachten nog af hoe dat gaat lopen.

Er staan ook nog vragen uit naar infrastructuur en waterstaat over deze type steps, daar wacht ik momenteel ook nog op. Helaas gaat dit allemaal niet zo snel.
Ik weet niet waar je je vraag hebt gesteld noch bij wie, maar ik weet uit ervaring, dat de snelste manier om een reactie te krijgen van het Ministerie WI en/of ILenT, via het telefoonnummer van het MIC (meld- en informatiecentrum) is 088-4890000 is.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

sjolmers schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:16:
[...]

Ik weet niet waar je je vraag hebt gesteld noch bij wie, maar ik weet uit ervaring, dat de snelste manier om een reactie te krijgen van het Ministerie WI en/of ILenT, via het telefoonnummer van het MIC (meld- en informatiecentrum) is 088-4890000 is.
IenW gaat erover. We hebben een telegram groepje waarmee we onderzoek aan het doen zijn naar deze manier van legaliseren. Als je interesse hebt, kan je deze uiteraard joinen.
https://t.me/joinchat/IuIjHecjckhK1h-a

We hebben meerdere lijntjes uitstaan, maar nergens nog een concreet antwoord op gehad. Maar ook heeft nog niemand gezegd dat het niet mag.

PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:16
https://next.ibood.com/nl/nl

Xiaomi pro2 voor €399,95

• bottom line
Heb gisteren de Ninebot MAX G30 binnengekregen _/-\o_
Jezus wat een verschil met de Ninebot ES1 / ES2 / ES4 (enkel de ES1 heb ik niet meer).
Vooral verschil in grootte had ik niet echt verwacht. Dit is echt geen modelletje dat je in de koffer gooit van je auto :9
Weet wel nog niet wat ik van de rem moet vinden.
Lijkt me dat de hendel van de oude modellen een stuk makkelijker is..

Ook direct geflasht zodat ik ietsje sneller kan gaan.

[Voor 15% gewijzigd door bottom line op 06-05-2021 09:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 00:37
bottom line schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:04:
Heb gisteren de Ninebot MAX G30 binnengekregen _/-\o_
Jezus wat een verschil met de Ninebot ES1 / ES2 / ES4 (enkel de ES1 heb ik niet meer).
Vooral verschil in grootte had ik niet echt verwacht. Dit is echt geen modelletje dat je in de koffer gooit van je auto :9
Weet wel nog niet wat ik van de rem moet vinden.
Lijkt me dat de hendel van de oude modellen een stuk makkelijker is..

Ook direct geflasht zodat ik ietsje sneller kan gaan.
Áls ik er nog een aanschaf wordt het ook deze. Stabiel, grotere banden en geen lekke banden. Met de gen2 motor blijkbaar ook tot 30km/h mogelijk en een grote range. Via Ali rond de €550-600.
De huidige wetgeving houdt mij echter tegen. Geen zin in een hoge boete of erger nog: inbeslagname. Woon in een stad dus geregeld politie om je heen hier :P
Veel plezier ermee in ieder geval!

• bottom line
remzor schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:41:
[...]

Áls ik er nog een aanschaf wordt het ook deze. Stabiel, grotere banden en geen lekke banden. Met de gen2 motor blijkbaar ook tot 30km/h mogelijk en een grote range. Via Ali rond de €550-600.
De huidige wetgeving houdt mij echter tegen. Geen zin in een hoge boete of erger nog: inbeslagname. Woon in een stad dus geregeld politie om je heen hier :P
Veel plezier ermee in ieder geval!
DHGate is goedkoper ;)
€520

:9

• remzor
bottom line schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:47:
[...]

DHGate is goedkoper ;)
€520

:9
Die kende ik nog niet. Maar ff snel gecheckt en zie niets goedkoper hoor.. heb je een linkje dan? Dus niet de LP versie maar ‘de echte’ met gen2 motor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
remzor schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:51:
[...]

Die kende ik nog niet. Maar ff snel gecheckt en zie niets goedkoper hoor.. heb je een linkje dan? Dus niet de LP versie maar ‘de echte’ met gen2 motor.
https://www.dhgate.com/pr...ic-scooter/505847285.html

Is dit gen 2?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remzor
Geen idee, maar enige dat ik zie is $1137. Dus houdt het zelf even bij die €550-600 van Ali die ik eerder noemde ;)
Edit: zie hem al, veranderd naar EUR en dan €521 idd. Wordt niet duidelijk benoemd, max speeds wel 30 dus zou denk ik gen2 moeten zijn ja.

[Voor 16% gewijzigd door remzor op 07-05-2021 00:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:43
Psycho_Mantis schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:44:
[...]

IenW gaat erover. We hebben een telegram groepje waarmee we onderzoek aan het doen zijn naar deze manier van legaliseren. Als je interesse hebt, kan je deze uiteraard joinen.
https://t.me/joinchat/IuIjHecjckhK1h-a

We hebben meerdere lijntjes uitstaan, maar nergens nog een concreet antwoord op gehad. Maar ook heeft nog niemand gezegd dat het niet mag.
Ik heb de Telegram-groep ook even gejoined.

Dit topic heb ik (lang) niet gevolgd, het is opnieuw bij mij gaan leven wegens twee events:
1) De verzekeraar stuurde mij dit jaar geen mooi nieuw verzekeringsplaatje, maar een opzeggingsbrief
2) Vanochtend sprak ik twee agenten aan die iemand met een Xiaomi (zo te zien M365 nieuwe generatie) aanhielden. Hij kreeg een bekeuring van €300 (al was dat formeel aan de OvJ volgens de agent) en bij herhaalde overtreding een inbeslagname. De agent liet mij een web-app zien die hij gebruikte, die uitwees dat ze deze berijder moesten bekeuren.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• svenerator
DarthPlastic schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:31:
[...]

Ik heb de Telegram-groep ook even gejoined.

Dit topic heb ik (lang) niet gevolgd, het is opnieuw bij mij gaan leven wegens twee events:
1) De verzekeraar stuurde mij dit jaar geen mooi nieuw verzekeringsplaatje, maar een opzeggingsbrief
2) Vanochtend sprak ik twee agenten aan die iemand met een Xiaomi (zo te zien M365 nieuwe generatie) aanhielden. Hij kreeg een bekeuring van €300 (al was dat formeel aan de OvJ volgens de agent) en bij herhaalde overtreding een inbeslagname. De agent liet mij een web-app zien die hij gebruikte, die uitwees dat ze deze berijder moesten bekeuren.

***members only***
Het is zo jammer dat het dit nog steeds niet gereguleerd is. Leuk en aardig dat IenW sinds vorig jaar met concrete plannen is gekomen maar dat heeft lang mogen duren. Ik meen mij te herinneren dat sinds 2017(18?) IenW al zegt dat ze er naar gaan kijken, zoals ik het zie hebben ze geen bal gedaan tussen dan en vorig jaar. Ondertussen weten we dat het waarschijnlijk 2022 gaat worden, want veiligheid en onderzoeken en parlementaire procedures. Je zou denken dat de bekwame ministerie met deze wetenschap gelijk werk van dit had gemaakt. Vraag me af hoeveel euro dit de burger heeft gekost na bekeuring en inbeslagname want ze mogen nog steeds worden verkocht, en eigenlijk ook pas vorig jaar informeren de winkels de klant over het gebruik. Ik vind dat het ministerie het verwijtbaar heeft nagelaten. #rant

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Na maanden wachten, eindelijk een officiële reactie gehad van IenW betreft het ombouwen van steps met de https://github.com/PsychoMnts/Xiaomi-Scooter-Motion-Control mod:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dus, als je de step ombouwt mag je legaal de weg op. Onthoud wel dat agenten de mod niet kennen en dat je mogelijke boetes moet aanvechten, maar je zal het winnen.
Ook niet alle verzekeraars snappen dit. Aanbevolen wordt om Promovendum te nemen, die snappen het wel :)

PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:06

PnD

like in Pinda ^_^

Psycho_Mantis schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:22:
Na maanden wachten, eindelijk een officiële reactie gehad van IenW betreft het ombouwen van steps met de https://github.com/PsychoMnts/Xiaomi-Scooter-Motion-Control mod:

***members only***

Dus, als je de step ombouwt mag je legaal de weg op. Onthoud wel dat agenten de mod niet kennen en dat je mogelijke boetes moet aanvechten, maar je zal het winnen.
Ook niet alle verzekeraars snappen dit. Aanbevolen wordt om Promovendum te nemen, die snappen het wel :)
Nice, wie gaat ze maken? :D Ben ik te onhandig voor, maar heb er zeker geld voor over.

Al mijn oude & nieuwe systemen

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

PnD schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:54:
[...]

Nice, wie gaat ze maken? :D Ben ik te onhandig voor, maar heb er zeker geld voor over.
Ik ben bezig met een oplossing. Ik heb al wat feedback gehad van mensen die de mod geïnstalleerd hebben, maar de connectoren zijn zeer lastig te solderen omdat ze zo klein zijn.

PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23:24

flessuh

Set sail for fail!

***members only***

Dat is zeker mooi nieuws! is dit nou enkel technisch toepasbaar op de xiaomi scooters of is er (nog) geen data om het te proberen bij andere merken? (heb zelf Ninebot ES2 bijvoorbeeld)

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:02

Fioravanti

Fioravantastisch!

Aanbevolen wordt om Promovendum te nemen, die snappen het wel :)
Gaaf nieuws! Ik zal dit draadje in de gaten houden.

Op de promovendum site kom ik dit trouwens niet zo snel tegen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:00

Damic

Afwezig soms

MMMmh bven ook wat aan't rond zien voor een step maar dan in België zijn de regels iets anders. Nu had ik bij hubo (dhz zaak) steps zien staan en momenteel staan ze 33% korting, duurste is nu 399€

Wat denken jullie? https://www.hubo.be/nl/a/...rs_!Type=Elektrische+step

Is het merk Guardo al voorbij gekomen, want dat verkoopt hubo :/ blijkbaar niet

[Voor 22% gewijzigd door Damic op 11-05-2021 20:58]

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 20-06 18:26
Heeft iemand ervaring met het spatbord vervangen van denver sco-80130 ? Zo ja dan zou ik graag wat vragen stellen erover :). Ik krijg hem namelijk niet meer terug en op internet vind ik niks.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

flessuh schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:18:
[...]

Dat is zeker mooi nieuws! is dit nou enkel technisch toepasbaar op de xiaomi scooters of is er (nog) geen data om het te proberen bij andere merken? (heb zelf Ninebot ES2 bijvoorbeeld)
Momenteel wel. Ik zal echt per type step onderzoek moeten doen of de mod toepasbaar is.
Bij de Ninebot ES2 heb ik twijfels. Ik zie een elektronische handrem en een (mechanische?) voetrem.

Bij de Xiaomi is elektronische rem gekoppeld aan de mechanische rem, dus dan kan je softwarematig erop in spelen. Als de mechanische rem op de Ninebot niet een eletronisch signaal afgeeft, dan kan mijn motion control systeem ook het gas niet direct loslaten.

Maarja, ik heb hem zelf niet, dus zou hem eens dichtbij moeten bekijken om te zien hoe hij exact werkt.
Fioravanti schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:23:
[...]

Gaaf nieuws! Ik zal dit draadje in de gaten houden.

Op de promovendum site kom ik dit trouwens niet zo snel tegen?
Klopt, staat niet op de site. We hebben het nagevraagd bij de klantenservice, daar kregen we het volgende antwoord:
Elektrisch ondersteunende step

Met uw elektrisch ondersteunende step is er een dekking vanuit uw aansprakelijkheidsverzekering.

PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:24
Psycho_Mantis schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:52:
[...]

Momenteel wel. Ik zal echt per type step onderzoek moeten doen of de mod toepasbaar is.
Bij de Ninebot ES2 heb ik twijfels. Ik zie een elektronische handrem en een (mechanische?) voetrem.

Bij de Xiaomi is elektronische rem gekoppeld aan de mechanische rem, dus dan kan je softwarematig erop in spelen. Als de mechanische rem op de Ninebot niet een eletronisch signaal afgeeft, dan kan mijn motion control systeem ook het gas niet direct loslaten.

Maarja, ik heb hem zelf niet, dus zou hem eens dichtbij moeten bekijken om te zien hoe hij exact werkt.

[...]

Klopt, staat niet op de site. We hebben het nagevraagd bij de klantenservice, daar kregen we het volgende antwoord:

[...]
Zijn er ook plannen om de Segway Ninebot G30 Max te ondersteunen?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:00

Damic

Afwezig soms

Damic schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:58:
MMMmh bven ook wat aan't rond zien voor een step maar dan in België zijn de regels iets anders. Nu had ik bij hubo (dhz zaak) steps zien staan en momenteel staan ze 33% korting, duurste is nu 399€

Wat denken jullie? https://www.hubo.be/nl/a/...rs_!Type=Elektrische+step

Is het merk Guardo al voorbij gekomen, want dat verkoopt hubo :/ blijkbaar niet
Dus gisteren gaan kopen.

Een Guardo E-SCOOTER PURSUIT PRO (ik mis alleen nog de blauw/rode lampen of een gele paint shop :+ )

Vandaag dan ook getest door even naar een maat van me te rijden. Heen weg 23km/h (5,7km), terug weg amper 15km/h (6km) en bij moeten steppen want was meestal 11km/h, ik vermoed dat de batterijen toch een beetje te klein is of de motor snel in begrenzing schiet.

Nu het kan zijn dat mijn lengte (1m92) + gewicht (120kg) ook een groot deel van de oorzaak is O-), misschien iemand dat hier meer van weet ofzo :?

Verder het scherm:

Niet goed leesbaar als je buiten in het licht staat, voor de rest is het duidelijk wat er gaande is :) als je de handleiding hebt gelezen.
Ook word de trip telkens je afzet gereset en is er geen globale trip teller :(

Een paar bedenkingen:

QC controle :/

Laad poort:

Deze is wat onhandig geplaatst en je moet echt de step oppakken (of op zijn zij leggen) om de stekker in te duwen

Miljaar had hier gisteren nog een hele edit gedaan maar vergeten te versturen :F

Dus laadpoort debacle is opgelost:

De vijzen van de standaard gelost dan de rem leiding naar beneden gedrukt en terug vast gevezen + een tie-strip errond om alles mooi op zijn plaats te houden *O*

De voorremkabel afgeknipt en krimpkous rond gedaan

Maar had misschien beter eerst de krimpkous er los rond gedaan, de kabel getorst en dan pas gekrimpt.

De achteremkabel al voor bereid moest ie los komen :+

og wat guts:
De controller die veel te heet word na 3km en dan maar max 12km/h doet :(

Gemaakt door YouFS en in principe zou dat ding ook bluetooth moeten hebben want er is een app (https://apkpure.com/it/youfs/com.ch.youfsscooter) voor.

Ik had gedacht op de controller naar buiten te plaatsen zodoende dat deze afgekoeld kan worden door de rijwind, het probleem is dat ik de draden terug naar binnen moet krijgen en liefst waterdicht :+

Batterij pack 270x96mm:

*In principe kan er een iets groter pack in O-)

[Voor 24% gewijzigd door Damic op 15-05-2021 12:39]

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• david_again
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22-06 12:52
Jongens, ik heb een vraagje:

Wat zouden jullie doen, de Ninebot MAX G30 kopen of de opvolger, versie 2. Die is iets duurder maar schijnt makkelijker op te vouwen en zal nog wel wat meer verbeteringen bevatten neem ik aan. Wil hem gaan flashen om wat sneller te kunnen, maar weet niet of v2 al ondersteund wordt.

Trouwens, als ik op bol.com kijk, kan de versie 1 30km/u en de versie 2 25km/u ?!

Sorry als dit al gevraagd is, heb al veel gelezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. 8)7

Edit: lees hier een mogelijk antwoord op reddit.

Edit 2: Heb hem hier besteld, met dank aan de snelle pm van TS.

[Voor 18% gewijzigd door david_again op 16-05-2021 18:21]

Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True