Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste
Acties:

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:34

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Ik heb in een heel grijs verleden een Segway step gehad met dit type extra accu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dXOBEw6VEexekTNix5-cWyum0XE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UcRE46EO6KlGO1zIXWuJfRiC.png?f=user_large

Je bereik werd er wel groter mee maar het viel mij vies tegen. Net als het standaard bereik.
Ik hoop dat deze nieuwere accu's beter werken.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Vraagje, kan er geen standaard fietsslot om de band heen of zijn de ruimtes tussen de velgen te nauw voor?

• MRDutchfreakNL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:27
Nietdatikweet schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 17:10:
Vraagje, kan er geen standaard fietsslot om de band heen of zijn de ruimtes tussen de velgen te nauw voor?
Ik heb zelf een hangslot op mijn F2 pro zoals deze. Niet van het merk segway maar gewoon 1 bij de fietsenmaker vandaan. Ik haal morgen de G3 max NL dus ik zal laten weten of hij nog steeds past. Op mijn F2 pro heb ik voor geen schijfremmen zitten wat in de weg zit.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49

franssie

Save the albatross

MRDutchfreakNL schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 17:27:
[...]

Ik heb zelf een hangslot op mijn F2 pro zoals deze. Niet van het merk segway maar gewoon 1 bij de fietsenmaker vandaan. Ik haal morgen de G3 max NL dus ik zal laten weten of hij nog steeds past. Op mijn F2 pro heb ik voor geen schijfremmen zitten wat in de weg zit.
Zo een cijferslot heb ik op puur gevoel vaak in minder dan een minuut of twee open (hobby van me). Als de step in vol zicht staat voldoet het verder wel.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

Ik ga voor een beugelslot, met een 3d printed mount. Maar heb het slot ook nog niet.

• MRDutchfreakNL
franssie schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 17:41:
[...]

Zo een cijferslot heb ik op puur gevoel vaak in minder dan een minuut of twee open (hobby van me). Als de step in vol zicht staat voldoet het verder wel.
Dat klopt wel inderdaad. Maar ik gebruik hem eigenlijk alleen als ik even naar binnenloop bij een supermarkt o.i.d. Het is vooral voor je eigen gemoedstoestand dat iemand hem niet ff snel oppakt en in de bus gooit ;)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

MRDutchfreakNL schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 17:48:
[...]

Dat klopt wel inderdaad. Maar ik gebruik hem eigenlijk alleen als ik even naar binnenloop bij een supermarkt o.i.d. Het is vooral voor je eigen gemoedstoestand dat iemand hem niet ff snel oppakt en in de bus gooit ;)
Daarvoor is het echt prima, elk slot werkt alleen maar vertragend, dus hiervoor is het prima. En als een vriend van me de sleutels kwijt is en mijn hulp inroept heb ik ook gewoon een 20 sec slijptol op accu bij me :P
Maar dat valt overdag ook voldoende op.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• MRDutchfreakNL
franssie schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 17:51:
[...]

Daarvoor is het echt prima, elk slot werkt alleen maar vertragend, dus hiervoor is het prima. En als een vriend van me de sleutels kwijt is en mijn hulp inroept heb ik ook gewoon een 20 sec slijptol op accu bij me :P
Maar dat valt overdag ook voldoende op.
Als ik de sleutel kwijtraak weet ik wie ik een bericht moet sturen ;)

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

Nou, ik heb een afspraak gemaakt bij ScooterCentrum om hem zaterdagochtend op te halen. :)

Zin in!

Die hebben ze zoals verwacht wel echt helemaal rijklaar gemaakt eerst. Had niet gehoeven, moet toch de auto in. Maar fineeee haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpWj_NCv33Kji27HnRNA5S2AmqY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fM1kqUHu4EHAYtIuwpWiMQLX.png?f=user_large

[ Voor 62% gewijzigd door BioHazard op 01-10-2026 19:11 ]

• geldster
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:19
Kenteken net binnen gekregen, en ik zie bij Finnik dat het voertuig is geregistreerd door een (nieuwe eigenaar type) importeur op 21-9-26. Ben ik nu morgen bij de tenaamstelling dan ‘tweede eigenaar’? Hoe staat dat bij jullie (diegene die er eentje hebben)?

[ Voor 12% gewijzigd door geldster op 01-10-2026 19:50 ]

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

geldster schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 19:49:
Kenteken net binnen gekregen, en ik zie bij Finnik dat het voertuig is geregistreerd door een (nieuwe eigenaar type) importeur op 21-9-26. Ben ik nu morgen bij de tenaamstelling dan ‘tweede eigenaar’? Hoe staat dat bij jullie (diegene die er eentje hebben)?
Nee, dat is volgens mij normaal ook met autos enzo. Je wordt de eerste prive/particuliere eigenaar.

• geldster
BioHazard schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 19:55:
[...]

Nee, dat is volgens mij normaal ook met autos enzo. Je wordt de eerste prive/particuliere eigenaar.
Ah thanks! Ik zag net dat onze mede Tweaker zijn/haar kenteken hetzelfde toont. Dus ik maak mij druk om niets 😅

• Wasmachine
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:58
geldster schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 19:58:
[...]

Ah thanks! Ik zag net dat onze mede Tweaker zijn/haar kenteken hetzelfde toont. Dus ik maak mij druk om niets 😅
Het maakt voor een step van deze waarde ook niet echt iets uit. Een auto is een ander verhaal.

• geldster
Wasmachine schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 20:01:
[...]

Het maakt voor een step van deze waarde ook niet echt iets uit. Een auto is een ander verhaal.
Niet voor de waarde inderdaad maar ik had het idee dat het mogelijk een demo was.. maar goed dat was een incorrecte aanname 😄

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

Kan iemand die de G3 Max al heeft een foto maken van de uiteindes van het stuur, waar bij de US spec de knipperlichten zouden zitten?

Ik vraag dit ivm de hap die uit de US-spec knipperlichten is genomen, of dat matched met de NL versie nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMLBiWqo8-TNJOFsbrH4nsSX35Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/c2cz6hmvddrkP7t0ZdLqQgnk.png?f=user_large

[ Voor 51% gewijzigd door BioHazard op 01-10-2026 21:04 ]

• juliantje15
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
BioHazard schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 20:59:
Kan iemand die de G3 Max al heeft een foto maken van de uiteindes van het stuur, waar bij de US spec de knipperlichten zouden zitten?

Ik vraag dit ivm de hap die uit de US-spec knipperlichten is genomen, of dat matched met de NL versie nog.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B04db2QTR-ajq0OxuZOn5asinnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bh00SUwmCrJ5GjdS9Dl3M5kh.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet heb ik mn inboedel moeten verkopen om de step te kunnen bekostigen.

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

juliantje15 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 21:09:
[...]

[Afbeelding]

Zoals je ziet heb ik mn inboedel moeten verkopen om de step te kunnen bekostigen.
RIP inboedel. Thanks man, dan matched dat met wat ik heb! Mooi.

• robt89
  • Registratie: September 2026
Ik ben benieuwd naar wat jullie van de grote van de segway vinden. Ik ben 170 cm en ik lijk wel een dwerg ernaast haha. Ook minder mobiel dan ik dacht. Wij vinden jullie?

• juliantje15
  • Nu online
Zojuist een rondje vlissingen/middelburg gereden. Werd al aangesproken door iemand die verbaast was dat ik een step met kenteken heb.

Moet wel zeggen dat die 25 net iets te traag is. Je rijdt precies achter elektische fietsers die even hard gaan. Op de elektrische fiets kan je echter nog even een boost geven naar 28 zodat je iemand kan inhalen. Op de step gaat dat dus niet. Daarnaast heb ik in de gure buurt ook wel een beetje het gevoel alsof je een makkelijk doelwit bent met zo'n ding, dus ietsie harder gaan is denk ik zo slecht nog niet.

Ook merk je echt wel dat er enorme power in de step zit. Als je gas geeft in de s stand moet je wel even stevig staan. Je merkt ook wel echt dat hij door wilt gaan na 25, maar tegen een plafond aan hikt. De D stand rijdt wel iets lekkerder op dat gebied.

Cruise control is wel echt een uitkomst op rechte stukken. En ook het handvat wat meedraait met het gas hendeltje ook. Op de max g2 heb je dat niet, en daar kreeg je wel echt een lurpe duim van.

• Stab12
  • Registratie: Juli 2026
  • Nu online
franssie schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 16:12:
[...]

Ah die is pittig.

Zeker in combinatie met deze (art 18)

[...]

Dus als een vriend(in) van je even met de step wil rijden, is deze niet verzekerd. Bizar. Ik mag mijn auto wel uitlenen maar een bijzondere bromfiets dus niet :(

Bij een canta kan ik mij er nog iets bij voorstellen, al is het weinig. Maar bij een e-step helemaal niets.
Eens kijken of andere verzekeraars (als die er al zijn, Unigarant van ANWB schijnt wel de trekker te zijn nu) dit ook zo bepalen.
Dat staat daar niet? Dat gaat over de situatie dat het kenteken op naam staat van persoon A en de verzekering op persoon B. Dus tenzij jij voor dat uitlenen je kenteken gaat overschrijven bij de RDW is er niets aan de hand.

• juliantje15
  • Nu online
robt89 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 21:49:
Ik ben benieuwd naar wat jullie van de grote van de segway vinden. Ik ben 170 cm en ik lijk wel een dwerg ernaast haha. Ook minder mobiel dan ik dacht. Wij vinden jullie?
Het is een flink ding, maar je raakt er ook wel aan gewend. Vooral het afstappen is wel een dingetje, maar opzich goed te doen.
Pagina: 1 ... 51 52 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.