Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste
Acties:

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:27
Psvrandy schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 16:16:
[...]

Vanmiddag samen met iemand de step getest beide waren 100% en eigen alleen maar in sport stand gereden. Wel ook veel stop en go. Als de step nog 25% batterij is loopt hij hierna wel heel snel leeg. 1 step was na ongeveer 33km nog maar 10% de andere na ingeveer 35km. Totaal 37km gereden en toen was van 1 step de batterij 1% en de andere 4%. Vanaf 10% valt hij terug naar 20km/h in snelheid en hierna gaat hij bij elk percentage dat hij minder wordt ook terug in snelheid tot uiteindelijk naar 9km/h bij 1%
Ik heb vandaag twee ritten gemaakt. Beide op sport mode en gestart met 100%.

Rit 1: 25.7km, 39% batterij over

Rit 2: 30.2km, 34% batterij over

• geldster
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:53
SInds gisteren mijn G3 Max binnen, vandaag kentekenbewijs binnen gekregen.

Positief:
  • De acceleratie op sport stand is heel gaaf, en ook het koppel bij heuvels is enorm.
  • Comfort met rijden en demping is erg fijn.
  • Opladen, gaat zeer snel.
Minder positief:
  • Remmen, voelt niet direct aan. Ik had een betere vertraging verwacht voor een model met remschijf. Met regeneratie remt hij meer bij het loslaten van het gas zoals het hoort, maar is niet heel prettig.
  • Inklappen, de ontgrendelknop vergt behoorlijk wat kracht.
  • Navigatie, is meer een gadget dan praktisch.
  • App, is slecht vertaald maar wel doorheen te komen.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:24

BioHazard

*\o/*

Vraag me af hoeveel die sport mode acceleratie kost aan batterij, want die is natuurlijk wel spicy.

Die ene kleine bar end mirror links werkt echt perfect voor me. Helder trilling vrij zicht, je ziet alles wel klein, maar echt meer dan prima voor me.

[ Voor 3% gewijzigd door BioHazard op 03-10-2026 18:01 ]

• Pimmetje223
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:10
snip: uiteraard niet de bedoeling

[ Voor 86% gewijzigd door We Are Borg op 03-10-2026 18:37 ]

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:24

BioHazard

*\o/*

snip: fyi, daar hebben we topicreports voor

En in ander nieuws, mijn eerste staande houding is een feit! Agent was heel verbaasd, heeft al mn gegevens gecontroleerd en ik mocht weer door. Dag 1, ongelooflijk. Helemaal niks over mijn enkele linker barend spiegel. No problem.

[ Voor 64% gewijzigd door We Are Borg op 03-10-2026 18:38 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58

franssie

Save the albatross

BioHazard schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 18:20:
[...]

Fyi, mag hier niet besproken worden.
En daarnaast, dan is er altijd wel weer een andere fietser die weer iets harder rijdt.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

sjirafje

No inspirational quotes here

Heb er nu 21 kilometer op zitten met de Max G3 NL. Eerste indruk is dat het een heel solide step is. Hendeltje voor het inklappen vereist (zoals ook door anderen gemeld) een beetje kracht, maar als je het door hebt is het goed te doen. De spiegels zijn echt nutteloos, ze zijn degelijk en trillingsvrij maar ik krijg ze met geen mogelijkheid I gesteld zo dat ik er ook wat mee kan zien. In de auto zijn ze ook erg onhandig dus daar moet ik iets anders voor verzinnen. Krijgen jullie ze wel goed afgesteld? Een helmpje heb ik op aanraden van de winkel niet bij hun gekocht maar bij Decathlon.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• petjekel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:56
[mbr]snip: fyi, daar hebben we topicreports voor [/]

En in ander nieuws, mijn eerste staande houding is een feit! Agent was heel verbaasd, heeft al mn gegevens gecontroleerd en ik mocht weer door. Dag 1, ongelooflijk. Helemaal niks over mijn enkele linker barend spiegel. No problem.
Toen ik vanmorgen de step op ging halen gaven ze ook al aan, ga er maar vanuit dat je binnenkort een keer staande gehouden gaat worden.

Vandaag wat korte ritjes gedaan en moet nog eens goed door de functies in de app.

Maar die instelbare knop heb ik nu op energieterugwinningsniveau gezet. Alleen snap dan niet hoe het zit, moet ik die knop dan indrukken als ik gas los laat? En je zou dan 3 niveaus hebben maar waar?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
[mbr]snip: fyi, daar hebben we topicreports voor [/]
Dag 1, ongelooflijk.
Really, je vind het ongelooflijk?

Als ik vandaag in de eerste rdw goedgekeurd badkuip rond rij, dan ben ik niet verbaast dat ik staande gehouden ga worden..

Sterker nog, dan ga ik ervanuit dat het gaat gebeuren

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Nu online

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

sjirafje schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 18:54:
Heb er nu 21 kilometer op zitten met de Max G3 NL. Eerste indruk is dat het een heel solide step is. Hendeltje voor het inklappen vereist (zoals ook door anderen gemeld) een beetje kracht, maar als je het door hebt is het goed te doen. De spiegels zijn echt nutteloos, ze zijn degelijk en trillingsvrij maar ik krijg ze met geen mogelijkheid I gesteld zo dat ik er ook wat mee kan zien. In de auto zijn ze ook erg onhandig dus daar moet ik iets anders voor verzinnen. Krijgen jullie ze wel goed afgesteld? Een helmpje heb ik op aanraden van de winkel niet bij hun gekocht maar bij Decathlon.
Dat je die spiegels niet kan stellen is natuurlijk niet goed. Vreemd dat dit goed gekeurd is?
Maar je kan die lange spiegels dus ook niet even naar binnen klappen voor vervoer?

Dan kan je beter zo'n Ali mini spiegeltje kopen zoals boven afgebeeld voor een paar euro.
Die kan je prima stellen en klap je zo weg.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Wat zitten jullie toch allemaal met die spiegels? Die haal/laat je er toch als eerste af nu wel duidelijk is dat het niet verplicht is.. Gewoon even omkijken is toch prima en mooier voor de step ook of hebben jullie allemaal een stijf nekkie? 🤭

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Nu online

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Blueflame_Core schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 19:45:
Wat zitten jullie toch allemaal met die spiegels? Die haal/laat je er toch als eerste af nu wel duidelijk is dat het niet verplicht is.. Gewoon even omkijken is toch prima en mooier voor de step ook of hebben jullie allemaal een stijf nekkie? 🤭
Nee, maar bij mij gaat dat op de step een heel stuk lastiger dan op de fiets.
Zelfde gaat op voor met 1 hand rijden, op de fiets no problemo, met de step minder stabiel.

Ik gebruik zelf juist graag de mini spiegel omdat ik dat als veiliger ervaar. :)

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Oké goed punt. Over dat met een hand rijden ben ik ook wel benieuwd naar. Al eens geprobeerd? En ik zag ergens in een filmpje een soort Hill-hold functie. Het was net of de step bleef staan zonder de standaard uit te klappen? Natuurlijk kan ik het niet meer terugvinden |:( maar leek me wel een grappige functie. Het werkte alleen als de step aan stond overigens.

Ik lees trouwens over dat stroomverbruik bij niet gebruik, maar (ook weer in een video gezien) dat dit misschien wel komt omdat hij continu met Bluetooth is verbonden etc. Wellicht een idee om dit uit te schakelen (als dit kan tenminste) om sluimerstroom te voorkomen?

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

sjirafje

No inspirational quotes here

keuringsdienst schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 19:20:
[...]

Dat je die spiegels niet kan stellen is natuurlijk niet goed. Vreemd dat dit goed gekeurd is?
Maar je kan die lange spiegels dus ook niet even naar binnen klappen voor vervoer?

Dan kan je beter zo'n Ali mini spiegeltje kopen zoals boven afgebeeld voor een paar euro.
Die kan je prima stellen en klap je zo weg.
Ik kan ze wel stellen maar niet op zo'n manier dat ik er ook wat in kan zien. Ik kijk tegen mijn armen, naar de lucht, opzij etc. Maar zo afstellen dat ik er fatsoenlijk mee naar achteren kan kijken krijg ik niet voor elkaar. Denk dat het komt door de positie van de spiegels. Ik zie wel eens fietsen met een spiegel aan de zijkant van de handlebar, misschien is dat een optie. Ik zal ook het Ali spiegeltje even checken.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.