Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 36 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moaske
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-10-2024
Casual_T schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:06:
Iemand een idee waar ik zo´n plastic beugeltje kan halen voor het achter spatbord, voor een M365 Pro? Op Ali staat een lange shipping tijd natuurlijk en in NL zijn ze al gauw 10 + euro. Sta open voor tips! :)
Bespaar je de moeite en de knaken.... zo'n beugeltje is binnen een week kapot. Is 3D geprinte brol die veel te makkelijk breekt. ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moaske
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb de indruk dat de controles in heel NL aangescherpt zijn?
Dwz: ik rijd hier in Tilburg al een heel jaar rond zonder ook maar één aanhouding (en toch écht veel pliesie tegengekomen), Heb er al zo'n 1200km op zitten..... :)
Maar vandaag was het meteen prijs bij kort ritje.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ook het idee dat er meer controle is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Moaske schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:35:
[...]

Bespaar je de moeite en de knaken.... zo'n beugeltje is binnen een week kapot. Is 3D geprinte brol die veel te makkelijk breekt. ;) :)
Leuk dit. Vandaag dus mij Pro 2 binnen gekregen en daar blijkt al zo'n beugeltje op te zitten! Helemaal niet gezien. Dus nu maar hopen dat deze wel even mee gaat.

Eerste ritje was leuk en spannend, maar toch nog wel even wennen (logisch). Het stuur voelt in principe goed aan, maar met lage snelheden lijkt het wat onstabieler. Misschien ook even een kwestie van wennen. En jammer dat de rem aan de linkerkant zit. Rechts had ik achteraf wat fijner gevonden denk ik.

Over controles kan ik niet zoveel zeggen nog, maar we gaan het meemaken (Den Haag hier).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:58:
Vd week in het nieuws:
https://www.rtlnieuws.nl/...erboden-protest-stoet-den

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat laat weten dat er wel duidelijkheid aan zit te komen. Dit najaar zal de Tweede Kamer een eerste aanzet tot een nieuw toelatingsbeleid krijgen.
Ja dat zeiden ze een jaar geleden ook, en het jaar daarvoor ook. Eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

nst6ldr schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:38:
[...]

Famous last words _/-\o_

Dat valt niet te reverse-engineeren, jij hebt het over de voertuigbeoordeling, als dat het enige was dan waren we met wat schematische of explosietekeningen twee jaar geleden al rond.

Voor een typegoedkeuring (omdat import) moet je denken aan details over het productieproces (audits van de assemblagehal en bijbehorende machines), organisatorische controls (verzekeringen, quality control/ISO certificaten), en misschien aan het einde van de rit wat technische documentatie die inderdaad makkelijk op te lepelen is.

Lees maar eens door dit topic, gebrek aan proceskennis is het niet. We missen initiatief van de fabrikanten en een deftige update van de verouderde wet omtrent voertuigtoelating.
Goede info! Wel gek dat dit allemaal nodig is voor een stepje waar je mee op de stoep moet blijven/fietspad. Terwijl een drone in mijn ogen nog meer schade aan kan richten omdat je daarmee redelijk vrij kan rond vliegen.

Daar hoefde ik ook echt al die ISO en control certificaten voor te hebben. Simpele check was voldoende op een PH nummer te mogen aanvragen en daarmee een verzekering... en die komen ook uit een fabriek in china.... en DJI is nou niet echt bekend om goede kwaliteit spul dat het jaren lang volhoudt. (althans niet bij mij als professioneel vlieger.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
De vraag zal hier vast vaker zijn gesteld maar ik doe het toch:

1. Kan je een elektrische step verzekeren? Volgens mij is de voorwaarde daarvoor dat die RDW-goedgekeurd moet zijn en dat is mijn M365 Pro 2 niet. Wel Europees model overigens, waarin staat dat het goedgekeurd is voor gebruik binnen EU (met certificaten etc).

2. Als het toch wel kan, heeft het dan zin om hem te verzekeren? Ze zijn nog steeds 'illegaal', dus ik kan me voorstellen dat de politie hier geen boodschap aan heeft.

Dit staat even los van het feit dat ik toch met een boog om de politie agent heen rijdt, mocht ik er één zien van een afstand.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Casual_T schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:52:
De vraag zal hier vast vaker zijn gesteld maar ik doe het toch:

1. Kan je een elektrische step verzekeren? Volgens mij is de voorwaarde daarvoor dat die RDW-goedgekeurd moet zijn en dat is mijn M365 Pro 2 niet. Wel Europees model overigens, waarin staat dat het goedgekeurd is voor gebruik binnen EU (met certificaten etc).

2. Als het toch wel kan, heeft het dan zin om hem te verzekeren? Ze zijn nog steeds 'illegaal', dus ik kan me voorstellen dat de politie hier geen boodschap aan heeft.

Dit staat even los van het feit dat ik toch met een boog om de politie agent heen rijdt, mocht ik er één zien van een afstand.. :)
Je kan/kon hem verzekeren als invalide achtig voertuig:

Voordelen:
Nul
Nadelen:
De verzekering lacht zich scheel. Gratis geld!

Of het nog steeds kan is geen intressante vraag want je hebt er toch niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moaske schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:35:
[...]

Die 3D geprinte brol (a 1,25 incl verzenden uit China) zit al 1100km+ op mijn M365 en is nog steeds niet kapot. En zelfs ALS hij kapot zou gaan, zaag je de 2 zijkanten af en heb je nog steeds een afdek-kapje over je veel te fragiele achterlicht-bedrading. Win-win.

Maar je kan natuurlijk ook elke maand een nieuw achterlicht kopen als je dat meer zint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:11
magnifor schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Ja dat zeiden ze een jaar geleden ook, en het jaar daarvoor ook. Eerst zien, dan geloven.
Klopt.
Ik post het alleen, don't shoot the messenger ;)

Als ze eind van het jaar die voorwaarden hebben dan zal het nog wel een jaar duren voordat er eindelijk een goedgekeurde step is.
De Pro 3 ofzo :O

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 10:46
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:56:
[...]

Je kan/kon hem verzekeren als invalide achtig voertuig:

Voordelen:
Nul
Nadelen:
De verzekering lacht zich scheel. Gratis geld!

Of het nog steeds kan is geen intressante vraag want je hebt er toch niets aan.
Niet met je eens, Voordeel is dat je 80% van alle dienders aan het twijfelen brengt t.o.v. een step zonder verzekeringsplaatje, daar weten ze direct dat ie zowel onverzekerd is en zeer waarschijnlijk ook geen goedkeuring voor de openbare weg heeft.

Ze kunnen je sowieso niet bekeuren voor het onverzekerd rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

AlexFL schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:37:
[...]

Niet met je eens, Voordeel is dat je 80% van alle dienders aan het twijfelen brengt t.o.v. een step zonder verzekeringsplaatje, daar weten ze direct dat ie zowel onverzekerd is en zeer waarschijnlijk ook geen goedkeuring voor de openbare weg heeft.

Elke diender weet dat electrische steps in NL een no-go zijn. Als je werkelijk denkt dat ons rechtssysteem geen meetings houdt over hedendaagse onderwerpen onderschat je het toch wel heel grof.

Dus nee. Het enige dat je doet is gratis geld aan de verzekeringsmaatschappij doneren, in een poging je illegale plaats op de weg iets legaler te doen overkomen. Dat is hij echter nog steeds niet en ik ben dan ook van mening dat Tweakers langzaam eens een stokje voor dit soort discussies moet steken.

Als je dat verzekeringsplaatje illegaal kon downloaden en dat werd besproken waren ze er als de kippen bij geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Ooit, in 2018.
[...]

Jawel, want je verzekering is niet geldig op de openbare weg.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexFL
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:17:
[...]

Elke diender weet dat electrische steps in NL een no-go zijn. Als je werkelijk denkt dat ons rechtssysteem geen meetings houdt over hedendaagse onderwerpen onderschat je het toch wel heel grof.

Dus nee. Het enige dat je doet is gratis geld aan de verzekeringsmaatschappij doneren, in een poging je illegale plaats op de weg iets legaler te doen overkomen. Dat is hij echter nog steeds niet en ik ben dan ook van mening dat Tweakers langzaam eens een stokje voor dit soort discussies moet steken.

Als je dat verzekeringsplaatje illegaal kon downloaden en dat werd besproken waren ze er als de kippen bij geweest :+
Tja, ik woon nou eenmaal samen met een politieagent en die spreekt er vaak (omdat we beiden interesse hebben in het onderwerp) met haar collega’s over, de meerderheid zou een verzekerde step laten doorrijden danwel niet eens staande houden.

Maar je zult het vanuit Helsinki vast beter weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTaunus208
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01-2024
AlexFL schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:24:
[...]

Tja, ik woon nou eenmaal samen met een politieagent en die spreekt er vaak (omdat we beiden interesse hebben in het onderwerp) met haar collega’s over, de meerderheid zou een verzekerde step laten doorrijden danwel niet eens staande houden.
Dat klopt ook maar deels. Een groot deel heeft er geen zin in om stepjes aan te houden maar ook die waarschuwen om wel uit te kijken voor voornamelijk hun motor collega's en boa's want die zijn daar behoorlijk fanatiek in. Wij hebben altijd geluk gehad dat we na een leuk praatje steeds door mochten rijden maar in je achterhoofd weet je dat het een keer wel afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
RobTaunus208 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:27:
[...]

Dat klopt ook maar deels. Een groot deel heeft er geen zin in om stepjes aan te houden maar ook die waarschuwen om wel uit te kijken voor voornamelijk hun motor collega's en boa's want die zijn daar behoorlijk fanatiek in. Wij hebben altijd geluk gehad dat we na een leuk praatje steeds door mochten rijden maar in je achterhoofd weet je dat het een keer wel afgelopen is.
Eens, en uiteraard bij die echte kwallen, die het feitenboekje van a-z uit hun hoofd kennen, loop je het meeste risico op een dikke prent danwel het afpakken van je step (ook mét verzekering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-06-2021
grun93 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:35:
[...]

In die proteststoet reden opvallend veel monowheels mee. Waarom eigenlijk, een paar weken geleden stond in dit topic dat monowheels door een maas in de wet juist niet verboden zijn. De wet is alleen van toepassing op voertuigen met twee of meer wielen, toch?
Ik dacht juist wel dat ze verboden zijn?

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:23
wouterdeventer schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:41:
Niet volgens dit bericht.

• Casual_T
Vandaag m´n rubbertje ontvangen voor tussen het stuur voor de ´dampening´. Alleen krijg ik het stuur niet meer dichtgeklapt als het rubbertje er in zit. Is het dan uberhaupt wel nodig? Ik voel er niet zoveel voor om het te gaan forceren namelijk :).

Verwijderd

Casual_T schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:35:
Vandaag m´n rubbertje ontvangen voor tussen het stuur voor de ´dampening´. Alleen krijg ik het stuur niet meer dichtgeklapt als het rubbertje er in zit. Is het dan uberhaupt wel nodig? Ik voel er niet zoveel voor om het te gaan forceren namelijk :).
De eerste keer is het inderdaad aardig hard aandrukken voordat je hem weer kan sluiten.

Heb je maar 1 rubbertje ontvangen? Ik kreeg een setje van 3 diktes.

Andere optie - even de Inbus sleutel pakken, boutje voor op scharnier ietsjes los draaien, rubber er tussen, sluiten, en weer goed aandraaien.

Het helpt wel aardig met het lostrillen van het genoemde schroefje. Je moet die zowiezo regelmatig aandraaien, maar met rubbertje er tussen minder vaak. Daarnaast krast de lak er dan ook tussen je scharnier in niet vanaf.

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 17:37
wouterdeventer schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:41:
[...]

verhaal is dus dat ze die weer terug krijgen maar dus wel aangehouden worden / het niet zo hoort te gaan / meerdere keren in beslag genomen onewheel die weer terug wordt gegeven.

Dus onwenselijk als nog ook al krijg je 'm na beslagname als je het slim speelt weer terug zonder boete.

• Casual_T
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:52:
[...]

De eerste keer is het inderdaad aardig hard aandrukken voordat je hem weer kan sluiten.

Heb je maar 1 rubbertje ontvangen? Ik kreeg een setje van 3 diktes.

Andere optie - even de Inbus sleutel pakken, boutje voor op scharnier ietsjes los draaien, rubber er tussen, sluiten, en weer goed aandraaien.

Het helpt wel aardig met het lostrillen van het genoemde schroefje. Je moet die zowiezo regelmatig aandraaien, maar met rubbertje er tussen minder vaak. Daarnaast krast de lak er dan ook tussen je scharnier in niet vanaf.
Ik heb er nota bene twee besteld, bij Xiaomi Products .. maar beide dezelfde dikte. Beetje jammer dit, voelt best wel genaaid :/. Ook de tassenhaak is geen succes. Schroefje bij het stuur eruit, er opnieuw in met haakje ertussen, maar voelde aan alsof die niet ver genoeg doordraaide. Toen nog geprobeerd aan te draaien en merkte dat het schroefje wat losser leek te zitten. Maar gauw haakje er weer af gehaald en de schroef er terug in gedraaid, voordat de schroef 'doordraait' en ik helemaal ver van huis ben :-( .

Verwijderd

Casual_T schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:01:
[...]

Ik heb er nota bene twee besteld, bij Xiaomi Products .. maar beide dezelfde dikte. Beetje jammer dit, voelt best wel genaaid :/. Ook de tassenhaak is geen succes. Schroefje bij het stuur eruit, er opnieuw in met haakje ertussen, maar voelde aan alsof die niet ver genoeg doordraaide. Toen nog geprobeerd aan te draaien en merkte dat het schroefje wat losser leek te zitten. Maar gauw haakje er weer af gehaald en de schroef er terug in gedraaid, voordat de schroef 'doordraait' en ik helemaal ver van huis ben :-( .
Tassenhaakje hoort ook met een langere schroef te komen, als je het met de originele doet dan komt het niet goed.

Nou, je bestelling valt best tegen dan, of misschien zat het mij gewoon mee, ik had ook maar blind wat besteld voordat de step binnen was.

Rubbertjes voor scharnier, tasje voor op stuur, draaghandvat om de stuurstang, beugeltje om achterspatbord van wiel af te houden.. Dat was het wel geloof ik.

Oh ja, en massieve banden. Dat was wel een miskoop, wat een ondingen zijn dat. Snel terug naar luchtbandjes

• Casual_T
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:11:
[...]

Tassenhaakje hoort ook met een langere schroef te komen, als je het met de originele doet dan komt het niet goed.

Nou, je bestelling valt best tegen dan, of misschien zat het mij gewoon mee, ik had ook maar blind wat besteld voordat de step binnen was.

Rubbertjes voor scharnier, tasje voor op stuur, draaghandvat om de stuurstang, beugeltje om achterspatbord van wiel af te houden.. Dat was het wel geloof ik.

Oh ja, en massieve banden. Dat was wel een miskoop, wat een ondingen zijn dat. Snel terug naar luchtbandjes
Haha, valt tegen is nog zacht uitgedrukt idd. Ach, het is niet alsof ik het nodig had, dat tassenhaakje. Een rugtas heb ik sowieso wel altijd bij mij en lichte dingen kunnen nog aan het stuur. Zal nog eens kijken of ik het rubbertje eronder kan krijgen, maar misschien laat ik dat voor nu ook voor wat het is. Ik merk niet heel veel speling op het stuur. Misschien dat er een design verbetering zit in de Pro 2?

• Brabander69
  • Laatst online: 30-06 21:30
https://www.bloemenbollen...ktrische-step-45km-bereik

Heb een beetje argwaan bij deze site..

prijs lijkt me ook veelste goedkoop..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
Brabander69 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:07:

Vind het ook een beetje tricky. Staat geen zichtbaar keurmerk op de site, ik zou het nu niet zo vertrouwen. Ook bar weinig informatie voor de rest. Ook moet je je afvragen wat voor service je zou krijgen, mocht er iets mis mee zijn.

Vandaag zo'n 7 km gereden met M365 Pro 2 door Den Haag. Rijdt eigenlijk prima, ook zonder rubbertje! Op een niet-asfalt weg is het wat minder, omdat je dan voor mijn gevoel geen 25 km/u kan gaan rijden. Ook kleine drempeltjes maken het er niet beter op.

Maar op een degelijk fietspad rijdt het erg fijn. Ook bochten maken gaat makkelijker en het is ook wel kicken dat anderen je nakijken, haha. Voor mijn gevoel went de max snelheid vrij snel en zal ik binnenkort eens kijken of ik 'm kan flashen, maar dat zien we dan wel. Volgende week een poging doen om mee te nemen in de trein naar werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan

is wel heel dubieus. Paypal logo onderin terwijl dit geen betalingsoptie is doet ook niet veel goeds.

[ Voor 10% gewijzigd door Dejagan op 28-08-2020 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das duidelijk oplichting jongens. Geen adres, geen reviews behalve bij de step, niks van info.

100% oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 06:27:
[...]

Das duidelijk oplichting jongens. Geen adres, geen reviews behalve bij de step, niks van info.

100% oplichting.
Heb wel eens bloemen bij ze besteld, ging prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Inunekko schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:24:
[...]

En wanneer mag dat zijn, want volgens de tekst op de website bestaan ze pas net sinds uitbreken Corona.

Website Creation Date: 2020-08-14 volgens WHOIS

Dus eeh... leg eens uit? Ben jij de oplichter achter deze operatie dat je mensen erin wilt laten tuinen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2020 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:39
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:29:
[...]

En wanneer mag dat zijn, want volgens de tekst op de website bestaan ze pas net sinds uitbreken Corona.

Website Creation Date: 2020-08-14 volgens WHOIS

Dus eeh... leg eens uit? Ben jij de oplichter achter deze operatie dat je mensen erin wilt laten tuinen?
Woosh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Inunekko schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:24:
[...]

Ok maar bloemen van paar tientjes op je website en dan ineens step van 300 euro er bij (een prijs waarvoor je ze als lopende broodjes per pallet zou kunnen slijten) blijft vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer

Volgens mij zijn dit de goedkope namaak steppen of een andere manier van oplichting. De facebook pagina is net nieuw en mijn opmerking was verwijderd van de advertentie en kan ik nu geen opmerkingen meer plaatsen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:09
Ik loop even vast met het monteren van een andere binnenband voor de M365 Pro, helaas de originele lek gereden en gescheurd bij het ventiel. Vervanging nodig dus netjes een nieuwe binnenband besteld. Echter krijg ik met geen mogelijkheid het ventiel door het originele gat. Het ventiel is gewoon te lang om de bocht te maken.

Iemand tips/tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
mr.DJ95 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:44:
Ik loop even vast met het monteren van een andere binnenband voor de M365 Pro, helaas de originele lek gereden en gescheurd bij het ventiel. Vervanging nodig dus netjes een nieuwe binnenband besteld. Echter krijg ik met geen mogelijkheid het ventiel door het originele gat. Het ventiel is gewoon te lang om de bocht te maken.

Iemand tips/tricks?
Zou even op Youtube kijken. Staan talloze tutorial video´s over het vervangen van de binnen- en buitenband, als ik me niet vergis.

Ik ben van plan om mijn M365 Pro 2 te flashen, maar ik vind even niet hoe. Ik zit volgens mijn firmware op V2.2.3. Op internet zie ik vooral allerlei andere versies. Gaat het dan nog werken? En nog een vraag: vervalt met het flashen van de firmware mijn garantie, net zoals vroeger bij een telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
mr.DJ95 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:44:

Iemand tips/tricks?
je kan het gat een beetje uitboren, vaseline helpt ook maar ik heb hem er met veel gepriegel en een gekke hoek wel in kunnen krijgen toen ik mijn band moest vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:09
Dejagan schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:52:
[...]

je kan het gat een beetje uitboren, vaseline helpt ook maar ik heb hem er met veel gepriegel en een gekke hoek wel in kunnen krijgen toen ik mijn band moest vervangen.
Inderdaad met een beetje boren gelukt. Zit een opstaand riggeltje wat in de weg zit lijkt het.

Kwam er alleen achter dat ik geen fietspomp heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToMiKoN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 22:50
Ik lees hier heel veel beperkingen op dit topic, maar enkel voor Nederland. Zijn er dingen waar ik als Belg moe op letten?

Ik las dat de scooter hier gewoon mag, geen extra verzekering en 25 km/h?

Mijn Xiaomi M365 1S is binnen, dus kan ik dan gewoon overal rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:53
ToMiKoN schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:41:
Ik lees hier heel veel beperkingen op dit topic, maar enkel voor Nederland. Zijn er dingen waar ik als Belg moe op letten?

Ik las dat de scooter hier gewoon mag, geen extra verzekering en 25 km/h?

Mijn Xiaomi M365 1S is binnen, dus kan ik dan gewoon overal rijden?
Affirmatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
mr.DJ95 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:14:
[...]
Kwam er alleen achter dat ik geen fietspomp heb...
haal de xiaomi electronische pomp, past precies ook op het voorwiel en dan is ie altijd keihard zoals aangeraden. :) Ook voor andere dingen oppompen geniaal ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
Vandaag er toch achter gekomen dat meenemen in de trein minder lekker is dan gehoopt.

Ik dacht met corona, waar iedereen per persoon 2 zitplekken heeft, gaat dat prima de coupé in. In ingeklapte staat merk je dat het stuur wat uitsteekt, waardoor je hem echt maar net door het smalle gangpad krijgt. Eenmaal zittend werkt het wel prima, maar de weg ernaar toe was niet echt smooth.

Ik vermoed dat veel E-step gebruikers in de trein dan gewoon in de hal van de coupe gaan staan of zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Casual_T schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:12:
Vandaag er toch achter gekomen dat meenemen in de trein minder lekker is dan gehoopt.

Ik dacht met corona, waar iedereen per persoon 2 zitplekken heeft, gaat dat prima de coupé in. In ingeklapte staat merk je dat het stuur wat uitsteekt, waardoor je hem echt maar net door het smalle gangpad krijgt. Eenmaal zittend werkt het wel prima, maar de weg ernaar toe was niet echt smooth.

Ik vermoed dat veel E-step gebruikers in de trein dan gewoon in de hal van de coupe gaan staan of zitten?
Wanneer ik hem meenam paste hij prima in het bagagerek. (Ninebot ES2). Enkel met regen moet je er wat om denken dat hij dan niet op andere mensen lekt/drupt.

Ook de reden waarom ik geen fan zou zijn van zo'n oversized step van 30kg :+

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casual_T schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:12:

Ik ging altijd in de fietsencoupe zitten met mijn step maar de indeling bij Finse treinen is wellicht iets anders dan in NL. Daar zitten de mensen met kinderwagens e.d. ook (niet ideaal want wie houdt er nou van jankende kinderen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
flessuh schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:19:
[...]

Wanneer ik hem meenam paste hij prima in het bagagerek. (Ninebot ES2). Enkel met regen moet je er wat om denken dat hij dan niet op andere mensen lekt/drupt.

Ook de reden waarom ik geen fan zou zijn van zo'n oversized step van 30kg :+
Welk bagagerek bedoel je precies? Zijn natuurlijk wel verschillende soorten treintypes, misschien ligt het daar ook aan. Ik heb de M365 Pro 2 en die lijkt qua afmeting 6 cm langer te zijn dan de Ninebot ES2. Ik liep echter door de coupe (met 2-zits stoelen aan beide kanten) maar stootte wel eens mijn stuur tegen een stoel .. niet zo handig dus :P.
Verwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:56:
[...]

Ik ging altijd in de fietsencoupe zitten met mijn step maar de indeling bij Finse treinen is wellicht iets anders dan in NL. Daar zitten de mensen met kinderwagens e.d. ook (niet ideaal want wie houdt er nou van jankende kinderen :P )
Ik zat zelf ook aan te denken om maar in de hal te gaan zitten. Maar dan moet je wel meteen instappen in de juiste coupé, anders mag je alsnog op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:46
Casual_T schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:05:
[...]

Welk bagagerek bedoel je precies? Zijn natuurlijk wel verschillende soorten treintypes, misschien ligt het daar ook aan. Ik heb de M365 Pro 2 en die lijkt qua afmeting 6 cm langer te zijn dan de Ninebot ES2. Ik liep echter door de coupe (met 2-zits stoelen aan beide kanten) maar stootte wel eens mijn stuur tegen een stoel .. niet zo handig dus :P.

[...]

Ik zat zelf ook aan te denken om maar in de hal te gaan zitten. Maar dan moet je wel meteen instappen in de juiste coupé, anders mag je alsnog op zoek.
Mijn ES2 paste ook meestal in de bagagerekken, behalve in de intercity trein met de paars/licht roze stoelen met die kleine vakjes. Meestal zat ik echter op het balkon omdat het makkelijker is en je dan niet de coupé in hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
hollandje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:10:
[...]

Mijn ES2 paste ook meestal in de bagagerekken, behalve in de intercity trein met de paars/licht roze stoelen met die kleine vakjes. Meestal zat ik echter op het balkon omdat het makkelijker is en je dan niet de coupé in hoeft.
Verdomd, volgens mij is het de bewuste intercity met paars/licht roze stoelen .. het VIRM-model. Denk dat het balkon dan een betere optie is. Nu alleen nog even leren herkennen waar het beste balkon zit :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Casual_T schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:05:
[...]

[...]
.
het rek boven de stoelen. Dit betreft de stoptrein in Friesland dus zal ander type zijn. 6 centimeter speling zal er namelijk net zijn (had nog ruimte over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Casual_T schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:07:
[...]
\
Ik ben van plan om mijn M365 Pro 2 te flashen, maar ik vind even niet hoe. Ik zit volgens mijn firmware op V2.2.3. Op internet zie ik vooral allerlei andere versies. Gaat het dan nog werken? En nog een vraag: vervalt met het flashen van de firmware mijn garantie, net zoals vroeger bij een telefoon?
Volgens mij gaat dat nog niet lekker, Pro1 firmware is geen goed idee dus WACHT nog even hiermee of grote kans op brick / problemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
Dejagan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:06:
[...]

Volgens mij gaat dat nog niet lekker, Pro1 firmware is geen goed idee dus WACHT nog even hiermee of grote kans op brick / problemen. ;)
Thanks, dit dacht ik dus al! Wacht ik sowieso nog even.

Overigens een nieuw dieptepunt in mijn week eigenaarschap van de M365 Pro 2: vanavond in Den Haag even staande gehouden door een motoragent. Ik zag hem al eerder maar ging toen lopend. Dat zag die blijkbaar en even later sloot die vanuit m'n rug aan bij het stoplicht. Beetje zuur, maar gelukkig bleef het bij zijn advies om maar lopend te gaan, om in beslagname te voorkomen. Als ik hem echter opnieuw tegenkom, kan het natuurlijk zomaar mis gaan.

Heb besloten om er niet meer de stad mee in te gaan, maar alleen voor het stukje tussen mijn huis en het station, richting werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Casual_T schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:54:
[...]

Overigens een nieuw dieptepunt in mijn week eigenaarschap van de M365 Pro 2: vanavond in Den Haag even staande gehouden door een motoragent. Ik zag hem al eerder maar ging toen lopend. Dat zag die blijkbaar en even later sloot die vanuit m'n rug aan bij het stoplicht. Beetje zuur, maar gelukkig bleef het bij zijn advies om maar lopend te gaan, om in beslagname te voorkomen. Als ik hem echter opnieuw tegenkom, kan het natuurlijk zomaar mis gaan.

Heb besloten om er niet meer de stad mee in te gaan, maar alleen voor het stukje tussen mijn huis en het station, richting werk.
Ook den haag hier, in 2 jaar nog maar 1x waarschuwing gehad omdat ik echt bij een winkel afstapte en er een agent naar buiten liep, dus vol in de schijnwerpers zeg maar voor hem. Niet het idee dat ze (nouja motoragenten wellicht) er heel erg op achteraan gaan nog. Wel gehoord dat de handhaving in centrum lastig kan doen ook. Zelf dus nog gelukkig niet meegemaakt, blijft helaas zo voorlopig tenzij die wetgeving opschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
Dejagan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:34:
[...]

Ook den haag hier, in 2 jaar nog maar 1x waarschuwing gehad omdat ik echt bij een winkel afstapte en er een agent naar buiten liep, dus vol in de schijnwerpers zeg maar voor hem. Niet het idee dat ze (nouja motoragenten wellicht) er heel erg op achteraan gaan nog. Wel gehoord dat de handhaving in centrum lastig kan doen ook. Zelf dus nog gelukkig niet meegemaakt, blijft helaas zo voorlopig tenzij die wetgeving opschiet.
Als ik eerlijk ben twijfel ik wel een beetje om hem te houden. Ik wist toch wel dat dit kon gebeuren, maar toch valt het tegen als het al na één week gebeurt. Zelf zit ik ook niet te wachten op een boete van bijna € 300, of erger nog, in beslagname. Het gebeurde me overigens bij de Bierkade in de buurt, richting de ondergrondse fietstunnel bij Centraal Station.

Ook is het gemak me in de trein tegengevallen en is hij groter dan ik dacht. Dat zou altijd in het balkon zitten worden .. en daar wordt ik dan ook niet helemaal blij van. Ik ga er maar even over nadenken, verkopen kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Casual_T schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:02:
[...]

Ook is het gemak me in de trein tegengevallen en is hij groter dan ik dacht. Dat zou altijd in het balkon zitten worden .. en daar wordt ik dan ook niet helemaal blij van. Ik ga er maar even over nadenken, verkopen kan altijd nog.
Huh, wat heb jij er op gemonteerd waardoor hij niet onder de stoel past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
nst6ldr schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:43:
[...]

Huh, wat heb jij er op gemonteerd waardoor hij niet onder de stoel past?
Niks erop gemonteerd. Past gewoon niet. Het stuur steekt ook net wat uit richting het gangpad, als je hem recht onder een stoel zet. Verschilt misschien per model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert.r
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:14
Over het algemeen is de ruimte sowieso een probleem in de trein, ook met grote koffers. Wat ik zelf doe, is het (deels) onder de stoel schuiven van mijn step. Gaat prima:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atgEDVKwpMwKSIcoaWdZcic1f_A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/opZuvse6FGVJUHFUs6rM7V4J.jpg?f=user_large

Ik kwam deze vandaag tegen op Facebook.

Dat is zonde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
wouterdeventer schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:14:
[Afbeelding]

Dat is zonde!
Jeetje. Trieste bedoeling hier met de politie in Nederland. In plaats van te richten op de echte criminaliteit, gaan ze dit maar doen. Wordt echt tijd dat we er wat aan gaan doen, hopen dat er snel een oplossing komt.

Denken jullie dat er aanvullende (veiligheids) eisen komen mbt elektrische steps, als deze legaal zouden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casual_T schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:38:
[...]

Jeetje. Trieste bedoeling hier met de politie in Nederland. In plaats van te richten op de echte criminaliteit, gaan ze dit maar doen. Wordt echt tijd dat we er wat aan gaan doen, hopen dat er snel een oplossing komt.

Denken jullie dat er aanvullende (veiligheids) eisen komen mbt elektrische steps, als deze legaal zouden worden?
Wat een triest antwoord. Hier in Amsterdam Noord is laatst iemand met zwaar letsel en een trauma heli naar het ziekenhuis vervoerd omdat hij op een elektrische step reed wat hij schijnbaar lastig vond. De politie moet gewoon mensen beschermen die te dom zijn om zelf logisch na te denken dat het niet veilig is zonder verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Casual_T schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:38:
Ja dat denk ik wel. Sowieso richtingaanwijzers. Of een helm. Misschien wel beide of nog meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:11
:O

[ Voor 99% gewijzigd door matthijst op 08-09-2020 20:48 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
Verwijderd schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:34:
[...]

Wat een triest antwoord. Hier in Amsterdam Noord is laatst iemand met zwaar letsel en een trauma heli naar het ziekenhuis vervoerd omdat hij op een elektrische step reed wat hij schijnbaar lastig vond. De politie moet gewoon mensen beschermen die te dom zijn om zelf logisch na te denken dat het niet veilig is zonder verzekering.
Je hebt overal gekken rondrijden, daar is toch niks geks in? Men maakt ook regelmatig brokken met een (elektrische) fiets. Kennen we de context van het ongeluk?

Het beschermen argument gaat niet op vind ik. Het is natuurlijk wel zo dat men verantwoordelijk gedrag moet kunnen opbrengen om met een elektrische step te kunnen rijden. Een verplichting van een (op zijn minst scooter) rijbewijs, lijkt mij geen gek idee.
grun93 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:43:
[...]

Ja dat denk ik wel. Sowieso richtingaanwijzers. Of een helm. Misschien wel beide of nog meer.
Richtingaanwijzers dacht ik ook aan laatst, maar dan kom je ook op het argument dat echt meer dan 50% van de fietsers nooit hun hand uitsteekt bij het afslaan. Waarom elektrische steps dan wel, en elektrische fietsen niet?

[ Voor 19% gewijzigd door Casual_T op 08-09-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik denk (hoop) dat er geen knipperlichten en/of helm op hoeven. Ik denk wel dat er constructie eisen komen die mogelijk voor een hogere prijs zorgen, of zonder eisen maar dat ie dan maar 15/20 mag ofzo.
Ach, zolang het maar eens op gaat schieten met die regelgeving, hoe lang bestaan die dingen nu? 5+ jaar? Pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Casual_T schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:13:
Richtingaanwijzers dacht ik ook aan laatst, maar dan kom je ook op het argument dat echt meer dan 50% van de fietsers nooit hun hand uitsteekt bij het afslaan. Waarom elektrische steps dan wel, en elektrische fietsen niet?
Ik steek m'n hand ook niet uit, maar als er richtingaanwijzers op een fiets zouden zitten, ga ik ze zeker gebruiken. Gewoon met zo'n duimschakelaar op het stuur. Ik heb wel eens winglights geprobeerd, maar die laten zich niet makkeliljk en intuitief bedienen, vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
grun93 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:00:
[...]

Ik steek m'n hand ook niet uit, maar als er richtingaanwijzers op een fiets zouden zitten, ga ik ze zeker gebruiken. Gewoon met zo'n duimschakelaar op het stuur. Ik heb wel eens winglights geprobeerd, maar die laten zich niet makkeliljk en intuitief bedienen, vind ik.
Waarom steek je je hand niet uit? Ik doe dit altijd, maar merk dat bijna niemand dat doet. Net zo irritant als auto’s die hun richtingaanwijzers niet gebruiken wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
[...]

Wat een bullshit argument.
Alsof er niet dagelijks tientallen mensen naar het ziekenhuis moeten omdat ze een ongeval hebben meegemaakt terwijl ze met de fiets aan het rijden waren/aan het wandelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
jodeltje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:03:
Waarom steek je je hand niet uit?
Goeie vraag. Gemakzucht en luiheid, denk ik. Plus dat idd de meeste andere fietsers het ook niet doen. Hooguit wil een tegenligger nog wel eens haastig een slap handje bewegen als ik hem/haar vragend aankijk, zo van 'wat gaan we doen?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
grun93 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:10:
[...]

Goeie vraag. Gemakzucht en luiheid, denk ik. Plus dat idd de meeste andere fietsers het ook niet doen. Hooguit wil een tegenligger nog wel eens haastig een slap handje bewegen als ik hem/haar vragend aankijk, zo van 'wat gaan we doen?'.
Ja dat handje haha. Het zure is dat ík nu overweeg het ook niet meer te doen 8)7 Ik zit in een sportieve houding en dan kan je de bochten een stuk harder/zekerder nemen met 2 handen aan het stuur.

Anyway, terug on topic: hoe gaat dat op een step eigenlijk? In een woonerf (klinkers) je hand uitsteken en dus met 1 hand aan het stuur over de drempel terwijl je de bocht maakt op een lekker tempo?

[ Voor 13% gewijzigd door jodeltje op 08-09-2020 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:52
wouterdeventer schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:14:
[Afbeelding]

Dat is zonde!
Gelet op de spelling zijn ze sowieso niet al te snugger daar bij de Politie... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Het is inderdaad geen deftig antwoord, maar om er dan zelf een drogreden tegenaan te gooien is natuurlijk minstens net zo triest. Ook voetgangers maken brokken, moeten we dan maar allemaal thuisblijven?

...corona terzijde natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTaunus208
jodeltje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:14:
[...]

Ja dat handje haha. Het zure is dat ík nu overweeg het ook niet meer te doen 8)7 Ik zit in een sportieve houding en dan kan je de bochten een stuk harder/zekerder nemen met 2 handen aan het stuur.

Anyway, terug on topic: hoe gaat dat op een step eigenlijk? In een woonerf (klinkers) je hand uitsteken en dus met 1 hand aan het stuur over de drempel terwijl je de bocht maakt op een lekker tempo?
Op een step kan je zeker als je luchtbandjes hebt prima je hand uitsteken en op een woonerf heb je sowieso al rustig te rijden. Ik kan het niet vaak genoeg tegen mensen zeggen maar ook al staat het niet stoer, draag een helm. De mijne heeft richtingaanwijzers en remlicht ingebouwd en dat maakt het alweer wat sportiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
RobTaunus208 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:50:
[...]

Op een step kan je zeker als je luchtbandjes hebt prima je hand uitsteken en op een woonerf heb je sowieso al rustig te rijden. Ik kan het niet vaak genoeg tegen mensen zeggen maar ook al staat het niet stoer, draag een helm. De mijne heeft richtingaanwijzers en remlicht ingebouwd en dat maakt het alweer wat sportiever.
Wat is het nut van een elektrische step als je een helm moet dragen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTaunus208
UncleEddy schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:23:
[...]

Wat is het nut van een elektrische step als je een helm moet dragen..?
Dat vroegen brommer en motorrijders ook toen de helmplicht kwam. De kans is ook groot dat die er op niet al te lang termijn ook komt voor de e-bike en waarom ook niet.
Zelf heb ik ooit zonder helm op de brommer een auto gekopt en mocht daarna 11 weken in coma liggen dus voor mij een helm ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

RobTaunus208 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:57:
[...]

Dat vroegen brommer en motorrijders ook toen de helmplicht kwam. De kans is ook groot dat die er op niet al te lang termijn ook komt voor de e-bike en waarom ook niet.
Zelf heb ik ooit zonder helm op de brommer een auto gekopt en mocht daarna 11 weken in coma liggen dus voor mij een helm ja.
Was dat een scenario wat ook op de step zou gebeuren? Vaak moeten brommers de rijbaan delen met auto's omdat reden (echt geen idee, vind het ook zeer onveilig) en dit is iets wat ik bij steps niet verwacht (áls er al iets gaat gebeuren met de categorie PLEV).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Het nut is dat je jezelf (electrisch) motorisch kan voortbewegen op een apparaat dat handzaam is en relatief lage aanschaf en (onderhouds/stroom)kosten heeft in tegenstelling tot bijvoorbeeld een brommer/scooter.

[ Voor 6% gewijzigd door j0rDy op 11-09-2020 21:14 ]

• stepgod
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-10-2020
Wat zijn jullie ervaringen met steppen in Utrecht? Doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dejagan
stepgod schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:58:
Wat zijn jullie ervaringen met steppen in Utrecht? Doen?
https://www.google.com/ma...%2C5.414790133194209&z=10

Lijkt vooral waarschuwingen te krijgen daar als een agent het boeiend genoeg vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kennes2
  • Laatst online: 18-09-2020
Hallo allemaal ,

Ik heb deze week de xiaomi S1 ce gekocht tot vandaag werkte deze prima qua snelheid (25/u) en qua afstand ... nu is het zo dat ik vandaag wil vertrekken en in sport stand nog maar Max 19/u haal , iemand hier ervaring hoe ik dit kan oplossen

Alvast bedankt

• stepgod
  • Laatst online: 29-10-2020
Dejagan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:48:
[...]

https://www.google.com/ma...%2C5.414790133194209&z=10

Lijkt vooral waarschuwingen te krijgen daar als een agent het boeiend genoeg vindt.
wow dat is toffe informatie!
hoe weet de maker vd map van deze meldingen af?

• Dejagan
stepgod schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:50:
[...]

wow dat is toffe informatie!
hoe weet de maker vd map van deze meldingen af?
zijn binnengekomen via legaalrijden (is een formulier voor) en die hebben ze op een map geplot. Erg cool gedaan idd!

https://legaalrijden.nl/b...ische-step-of-skateboard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 00:15
Net tegen een stuk baksteen gereden met mijn voorband. Ik wilde op straat een fietser inhalen en net voordat het zover was knalde ik ineens over iets heen. Ben even gestopt om naar de band te kijken maar zag eerst niks. Ben teruggereden en zag daar een stuk van een baksteen liggen die schijnbaar bij impact in tweeën is gebroken. Die stukken heb ik maar even van de fietsstrook geschopt.

Nu thuis nogmaals naar de voorband gekeken en zie wel een beschadiging:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsxHemZzwhuiFCIUsa3oKj-3N7w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JYJAZH5A5remcIDbrSXwSfrJ.jpg?f=user_large

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Routepr0bleem
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-09 16:34
Hallo ik kan wel wat tips gebruiken, ik wil binnenkort een estep aanschaffen i.v.m. woon werk verkeer met de milieuzone waar ik dan ver kan parkeren en met de step naar werk. Ik zit zelf te denken aan de zero 10x of de 11x begrenst en ze kunnen een persoon aan tot 150 kilo... ik ben wel 125kilo al. Iemand tips welke ik nog meer kan aanschaffen? Xiaomi m365 pro lijkt mij ook wat maar denk dat die door midden gaat.

• bottom line
bkilic38 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:23:
Hallo ik kan wel wat tips gebruiken, ik wil binnenkort een estep aanschaffen i.v.m. woon werk verkeer met de milieuzone waar ik dan ver kan parkeren en met de step naar werk. Ik zit zelf te denken aan de zero 10x of de 11x begrenst en ze kunnen een persoon aan tot 150 kilo... ik ben wel 125kilo al. Iemand tips welke ik nog meer kan aanschaffen? Xiaomi m365 pro lijkt mij ook wat maar denk dat die door midden gaat.
Denk dat je op zich weinig moet vrezen. Ik zie hier continu mensen (Antwerpen) met 2 op een step staan, dus dan zitten die al meer tegen de 140kilo.

Die 100kilo is puur voor garantienormen, want vermoed dat zo'n stepje best wel meer gewicht aankan. Vlakke wegen dan wel he, 125 kilo en wegen met klinkers/kasseien gaat wel geen goede combinatie zijn.
Alleen gaat de range en de acceleratie een stuk minder zijn dan anders, maar dat is op zich geen ramp.

Kan je niet eens in een grote stad in België gewoon voor een keertje een deelstep uitproberen? Al zijn de deelXiaomi's wel niet meer zo talrijk hier.

• Routepr0bleem
bottom line schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:14:
[...]

Denk dat je op zich weinig moet vrezen. Ik zie hier continu mensen (Antwerpen) met 2 op een step staan, dus dan zitten die al meer tegen de 140kilo.

Die 100kilo is puur voor garantienormen, want vermoed dat zo'n stepje best wel meer gewicht aankan. Vlakke wegen dan wel he, 125 kilo en wegen met klinkers/kasseien gaat wel geen goede combinatie zijn.
Alleen gaat de range en de acceleratie een stuk minder zijn dan anders, maar dat is op zich geen ramp.

Kan je niet eens in een grote stad in België gewoon voor een keertje een deelstep uitproberen? Al zijn de deelXiaomi's wel niet meer zo talrijk hier.
Hallo ja daar hebi k wel over nagedacht. Maar ik kan zelf op de zaak aanschaffen wat weer voor mij aantrekkelijk is. Alleen in NL is het volgens mij nog wel een probleem met de estep... Ik had wel eigenlijk stieken de zero x10 willen of de x11 die lijken mij vet zonder de begrensing...

Verwijderd

Xiaomi opent 25 sept de eerste Nederlandse webshop.
2 oktober de officiële winkel in Rotterdam.
En mediamarkt verkoopt de xiaomi step nu ook.

Betekend dit dat de step binnenkort eindelijk legaal de weg op mag?

• Dejagan
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:34:
Xiaomi opent 25 sept de eerste Nederlandse webshop.
2 oktober de officiële winkel in Rotterdam.
En mediamarkt verkoopt de xiaomi step nu ook.

Betekend dit dat de step binnenkort eindelijk legaal de weg op mag?
Helaas, was het maar zo'n feest..... Mediamarkt verkoopt al een tijd steps, hopen dat het gewoon een te groot fenomeen gaat worden om te negeren. :P

Verwijderd

bkilic38 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:23:
Ik sta regelmatig samen met mijn vriendin op de M365 Pro en dat gaat prima. Dat is zo'n 140kg samen.

• Routepr0bleem
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:24:
[...]

Ik sta regelmatig samen met mijn vriendin op de M365 Pro en dat gaat prima. Dat is zo'n 140kg samen.
In NL? ik zit ook toch met die risico als er inbeslagname gedaan wordt lijkt me weggegooit geld momenteel...

Verwijderd

bkilic38 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:03:
[...]

In NL? ik zit ook toch met die risico als er inbeslagname gedaan wordt lijkt me weggegooit geld momenteel...
Nee, niet in NL. Maar hoe zwaar je op de step staat is niet echt locatieafhankelijk, he?

In NL loop je gewoon het risico op 360 euro boete en je step kwijt. Of je dat risico wilt nemen is aan jou, daar vroeg je niet om in eerste instantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:06:
[...]

Nee, niet in NL. Maar hoe zwaar je op de step staat is niet echt locatieafhankelijk, he?

In NL loop je gewoon het risico op 360 euro boete en je step kwijt. Of je dat risico wilt nemen is aan jou, daar vroeg je niet om in eerste instantie :P
360 euro? Het rijden met een onverzekerd voertuig is een heel stuk duurder ;) zet er maar een nul achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:21:
[...]

360 euro? Het rijden met een onverzekerd voertuig is een heel stuk duurder ;) zet er maar een nul achter.
De boete, in NL, is hier al vaker voorbij gekomen. 360 euro.

P.s. zelfs rijden met een onverzekerde auto kost geen 3600 euro ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:21:
[...]

Kom nou met echte en bevestigde cijfers ipv goedkope bangmakerij, heeft niemand wat aan.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:06:
[...]

Nou, als je op een berg staat of 4500 voet onder de zeespiegel kan de step in theorie net iets meer dragen :>

Verwijderd

Flagg schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:45:
[...]

Kom nou met echte en bevestigde cijfers ipv goedkope bangmakerij, heeft niemand wat aan.
Om te beginnen kan je niet voldoen aan een vordering voor het tonen dat het motorrijtuig is of was verzekerd. Hier staat een * voor en zal dus bepaald worden door justitie. (feitcode A901)

Je overtreed ook nog eens Artikel 33 van WvW (https://wetten.overheid.n...z=2020-07-01&g=2020-07-01). Ook hiervoor kan je een boete krijgen en ook deze zal bepaald worden door justitie. (feitcode K024)

(feitcodes: https://www.om.nl/binarie...uldergedragingen+2020.pdf)

En dan heb je ook nog eens de situatie waarin je aangesproken wordt door de agent. Reed je op het voetpad? Kan je daar ook nog een boete voor krijgen. Niet hebben van reflectoren zoals voorgeschreven voor brommers? Krijg je ook nog een boete voor. Daarnaast kunnen ze ook nog eens je step inbeslagnemen en ben je die ook kwijt.

Al met al is die 360 euro een schrijntje.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2020 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UncleEddy
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:44:
[...]

Om te beginnen kan je niet voldoen aan een vordering voor het tonen dat het motorrijtuig is of was verzekerd. Hier staat een * voor en zal dus bepaald worden door justitie. (feitcode A901)

Je overtreed ook nog eens Artikel 33 van WvW (https://wetten.overheid.n...z=2020-07-01&g=2020-07-01). Ook hiervoor kan je een boete krijgen en ook deze zal bepaald worden door justitie. (feitcode K024)

(feitcodes: https://www.om.nl/binarie...uldergedragingen+2020.pdf)

En dan heb je ook nog eens de situatie waarin je aangesproken wordt door de agent. Reed je op het voetpad? Kan je daar ook nog een boete voor krijgen. Niet hebben van reflectoren zoals voorgeschreven voor brommers? Krijg je ook nog een boete voor. Daarnaast kunnen ze ook nog eens je step inbeslagnemen en ben je die ook kwijt.

Al met al is die 360 euro een schrijntje.
Onbegrijpelijk dat jij jezelf serieus neemt.

Verwijderd

UncleEddy schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:05:
[...]

Onbegrijpelijk dat jij jezelf serieus neemt.
Goed argument lekker kort en krachtig _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:44:
[...]

Je kan het vergelijken met een brommer, alleen gaat dat geen stand houden als men je wilt bekeuren voor het rijden op een voertuig zonder typegoedkeuring. Een agent mag niet zomaar boetes gaan stapelen door creatief met dat soort definities om te gaan. Als je met een fiets op de snelweg rijd krijg je ook geen boete voor het niet dragen van een gordel, niet kunnen tonen van een rijbewijs, te lage bandenspanning/ondiep profiel, enzovoort.

Daarom zijn de boetes die uitgedeeld worden tussen de €390 en €410. Als de step word ingenomen dan is de boete niet hoger, maar je bent inderdaad meer geld kwijt.

• UncleEddy
Een vraag aan de mensen in dit topic die een boete hebben gekregen voor hun step, hoe lang hebben jullie moeten wachten op jullie boete?

• jodeltje
  • Niet online
UncleEddy schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:54:
Een vraag aan de mensen in dit topic die een boete hebben gekregen voor hun step, hoe lang hebben jullie moeten wachten op jullie boete?
Dat is voor alle boetes hetzelfde, tussen de 3 dagen en 3 weken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danii1986
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10-2024
Slmt9 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:51:
Ik heb sinds twee weken de windgoo b3. Ontzettend blij mee. Maar wat een gedoe hebben we met de banden. Ik ben benieuwd of meerdere mensen dit herkennen.

Via de winkel kregen wij Slime geadviseerd, een seal die je in de binnenbanden spuit en als er dan een klein gaatje is, gaat de Slime erin zitten. Je hebt dan twee jaar geen lekke banden.

Wij kregen de banden op 1.5 bar. Ze mogen 2.4-4.1 bar hebben. Slime erin gedaan en op 3 bar gezet. Tillen de step op en ineens ontploft de achterband. Niet lang daarna zien we ook een bobbel in de achterband. Voor de zekerheid twee nieuwe binnenbanden van Schwalbe gekocht. Dit gaat goed en na een paar dagen weer Slime erin en maar opgepompt tot 2.1 bar voor de zekerheid. Dag later, weer in elke band een bochel. Binnenband eruit gehaald en die lijkt gewoon rond, eenmaal in de buitenband weer een bochel.
Ik snap er echt helemaal niets meer van!

Hoe is jullie ervaring met Slime?
Erg leuk ding die Windgoo. Heb nu een M365 maar dat zitje hier op maakt het wel handig! Nog steeds tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
jodeltje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:57:
[...]

Dat is voor alle boetes hetzelfde, tussen de 3 dagen en 3 weken :+
Bij mij heeft het dus 4 maanden geduurd, daarnet op de mat gekregen. Ik denk dat ik van geluk mag spreken dat mijn boete €279 betreft en niet de gebruikelijke €380?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:59

Goverman

not loaded

Goedemorgen,

Update over de nieuwe regelgeving, in een brief aan de Kamer en bijbehorend raamwerk.

Belangrijkste voorgestelde wijzigingen:
- er komen twee soorten LEV's: licht en zware, met als criterium de massa van het voertuig (55 kg)
- bij de lichte LEV's zijn er twee types: e-bikes (die er nu ook al zijn) en overige. Hieronder vallen de stepjes
- de zware LEV's zijn er in drie types: individueel vervoer, personenvervoer, goederenvervoer.

Voor de lichte LEV's gaat het systeem van zelfcertificering gelden. Dus geen voorafgaande toelating nodig. Voor zware LEV's geldt wel een toelatingsprocedure (vergelijkbaar met typegoedkeuring)

Daarnaast: waarschijnlijk voor alle LEV's (behalve e-bikes) een kentekenplicht en een aansprakelijkheidsverzekering op het voertuig.

Zo, nu weer verder. Veel leesplezier. En... een belangrijke stap richting legaal rijden op e-stepjes is dus gezet.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Goverman schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:14:
Goedemorgen,

Update over de nieuwe regelgeving, in een brief aan de Kamer en bijbehorend raamwerk.

Belangrijkste voorgestelde wijzigingen:
- er komen twee soorten LEV's: licht en zware, met als criterium de massa van het voertuig (55 kg)
- bij de lichte LEV's zijn er twee types: e-bikes (die er nu ook al zijn) en overige. Hieronder vallen de stepjes
- de zware LEV's zijn er in drie types: individueel vervoer, personenvervoer, goederenvervoer.

Voor de lichte LEV's gaat het systeem van zelfcertificering gelden. Dus geen voorafgaande toelating nodig. Voor zware LEV's geldt wel een toelatingsprocedure (vergelijkbaar met typegoedkeuring)

Daarnaast: waarschijnlijk voor alle LEV's (behalve e-bikes) een kentekenplicht en een aansprakelijkheidsverzekering op het voertuig.

Zo, nu weer verder. Veel leesplezier. En... een belangrijke stap richting legaal rijden op e-stepjes is dus gezet.
Kentekenplicht kan alsnog betekenen dat er aanvullende eisen op komen toch?

Pagina: 1 ... 36 ... 47 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.